Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 25 Νοεμβρίου 2009, 16:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ισχύον σύστημα είναι κατάφορα άδικο. Όταν ο νόμος Αρσένη καταργούσε την επετηρίδα, πιστέψαμε ότι όλοι οι διορισμοί θα γίνονταν αξιοκρατικά και ΜΟΝΟΝ μέσω ΑΣΕΠ. Αντί γι’ αυτό εξακολούθησε το 40% να διορίζεται εκτός ΑΣΕΠ, με ελεγκτέες διαδικασίες μοριοδότησης (απαράδεκτος τρόπος!). Αυτό το 40% εκτός ΑΣΕΠ των διορισμών επρόκειτο να έχει μια μεταβατική διάρκεια 2-3 ετών έτσι ώστε να μην είναι απότομη η αλλαγή, και μετά την πάροδο των 2-3 ετών θα περνάγαμε στο διορισμό του 100% των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ αποκλειστικά! Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, το μεταβατικό κατέστη μόνιμο (κατά το ουδέν μονιμότερο του προσωρινού), με αποτέλεσμα, μαζί με άλλες κατηγορίες (πολύτεκνους, τρίτεκνους κ.ο.κ.), αυτοί που διορίζονται εκτός ΑΣΕΠ, να είναι περισσότεροι από όσους διορίζονται πραγματικά μέσω ΑΣΕΠ. Είναι αναμφισβήτητο ότι η αλλαγή του τρόπου προσλήψεων πρέπει να γίνει εδώ και τώρα (έπρεπε να είχε γίνει καιρό τώρα), και η όποια μεταβατική περίοδος να είναι σύντομη χρονικά και πραγματικά μεταβατική, ούτως ώστε να περάσουμε σε ένα χρονικό διάστημα ενός-δύο ετών σε διορισμούς 100% μέσω ΑΣΕΠ, ώστε να επιλέγονται οι πραγματικά άξιοι για το εκπαιδευτικό έργο και όχι αυτοί που με τον ένα ή τον άλλον τρόπο συλλέγουν μόρια ή οι πολύτεκνοι. Το θέμα είναι ότι η Υπουργός θα πρέπει να αγνοήσει το όποιο πολιτικό κόστος και τις πιέσεις (πορείες – απεργίες) και να ενεργήσει με αποκλείστικό γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και των μαθητών, αφήνοντας κατά μέρος τις οποιεσδήποτε «μεταβατικές περιόδους» που γίνονται καθεστώς και πνίγουν τις αξιοκρατικές διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό θα ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση Αρσένη και θα περάσουμε για πρώτη φορά σε καθαρά αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων, που θα ωφελεί μόνον το σύστημα Παιδείας. Βάσει όλων των παραπάνω, προτείνεται: -Προσλήψεις εκπαιδευτικών ΜΟΝΟΝ από τη λίστα επιτυχόντων στον ΑΣΕΠ κατά φθίνουσα σειρά όπως αυτή θα προκύπτει μετά τις προσαυξήσεις. -Οι προσαυξήσεις θα πρέπει να βασίζονται ΚΥΡΙΩΣ και επαυξημένα στο βαθμό του πτυχίου και στην μοριοδότηση των μεταπτυχιακών σπουδών. -Η προυπηρεσία θα πρέπει να προσμετράται στην προσαύξηση των μορίων του ΑΣΕΠ όπως ακριβώς ισχύει σήμερα (0,5 μόριο ανά έξι μήνες) και να καταργηθεί μετά την πάροδο μιας μεταβατικής περιόδου ενός έτους. - Να προσμετράται στην προσαύξηση και ο βαθμός του προηγούμενου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, υπό τη μορφή προσμέτρησης των μορίων πάνω από τη βάση(55) του βαθμού του προηγούμενου ΑΣΕΠ , είτε αυτούσιος, είτε κατά το ήμισυ. -Άμεση κατάργηση του ενιαίου πίνακα διορισμών (δεν είναι δυνατόν να προηγούνται άτομα με προϋπηρεσία και να έπονται αυτοί που έχουν γράψει καλύτερα στον ΑΣΕΠ) -Η όποια μεταβατική περίοδος δοθεί να αφορά ΜΟΝΟΝ όσους έχουν συγκεντρώσει μόρια προϋπηρεσίας μέχρι και το σχολικό έτος 2008-2009 και μάλιστα αυτούς που έχουν πάνω από 18 και πλησιάζουν το 24μηνο. Πέραν αυτών καμμία μονιμοποίηση αναπληρωτών και μακροχρόνια ωρομισθίων. -Η μεταβατική περίοδος να είναι πραγματικά μεταβατική, να ισχύσει για ποσοστό 20% επί των διορισμών και να έχει διάρκεια μονοετή ή το πολύ διετή. Διαφορετικά, αν η μεταβατική περίοδος γίνει καθεστώς –όπως συμβαίνει συνήθως στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Τα παραπάνω μέτρα, είναι τα απολύτως αναγκαία που πρέπει να υιοθετηθούν αν θέλουμε να έχουμε πραγματική πρόοδο και να προσλαμβάνονται στην εκπαίδευση, οι πραγματικά άξιοι και όχι οι συλλέκτες μορίων. Το 100% των διορισμών, δηλαδή, να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ, με αύξηση της προσμέτρησης των πραγματικών προσόντων (μεταπτυχιακά) και η προϋπηρεσία να προσμετράται ελάχιστα ή καθόλου. Εξαρτάται από τον νομοθέτη και την Υπουργό αν θα τολμήσει να υιοθετήσει τα αναγκαία αυτά μέτρα, αν θα τολμήσει να συγκρουστεί με τις διάφορες συντεχνίες που απειλούν να αντιδράσουν με πορείες, καταλήψεις και απεργίες. Εξαρτάται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αν θα τολμήσει να λάβει αποφάσεις που θα ωφελήσουν ουσιαστικά την Παιδεία, αγνοώντας το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος. Αν πρόκειται να γίνει και πάλι μια άτολμη μεταρρύθμιση, που να υπολογίζει το όποιο πολιτικό κόστος, που να μην θίγει τα κακώς κείμενα και την αμφιλεγόμενη προϋπηρεσία, που να μην ανατρέπει το υπάρχον απαράδεκτο καθεστώς, προβλέποντας πριμοδότηση της προϋπηρεσίας και «μεταβατικές περιόδους» που θα διαρκούν επ’αόριστον, καλύτερα να μην γίνει τίποτα. Περιμένουμε το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου που θα πρέπει να ψηφιστεί άμεσα (πριν το Πάσχα) διότι το υπάρχον χάλι στο σύστημα προσλήψεων πραγματικά δεν αντέχεται άλλο. Και το διαπιστώνουμε καθημερινά όλοι οι εκπαιδευτικοί. Προσωπικά, δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος ότι θα αλλάξει κάτι, περιμένω το νομοσχέδιο.