Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Παπαφώτης | 26 Νοεμβρίου 2009, 20:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαχρονικά πέρα από τα μετρήσιμα μόρια η συνέντευξη στα υπηρεσιακά συμβούλια διαστρέβλωνε-αλλοίωνε τη σειρά των κρινομένων, όταν βέβαια οι «συνθήκες» το απαιτούσαν. Γι’ αυτό εξάλλου και εσείς μιλάτε για αναξιοκρατία στην αξιολόγηση και τις κρίσεις των στελεχών. Αν λοιπόν θέλετε πράγματι ένα αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών πρέπει να καταργηθεί –αντικατασταθεί η συνέντευξη. Βλέπω δύο πιθανά σενάρια από τα οποία προτιμώ το δεύτερο χωρίς να αποκλείω να υπάρχουν και άλλα. Α. Το υπηρεσιακό συμβούλιο γνωμοδοτεί μόνο για την καταλληλότητα του υποψηφίου για τη συγκεκριμένη θέση. Δε δίνει μόρια. Η γνωμοδότηση είναι αναγκαία διότι υπάρχουν περιπτώσεις συναδέλφων που λόγω άλλων προβλημάτων δεν είναι σε θέση να ασκήσουν καθήκοντα στελέχους της εκπαίδευσης παρά τα τυχόν αυξημένα τυπικά προσόντα που διαθέτουν. Β. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν μέρος σε αδιάβλητες (πως; Πρέπει να καθορισθεί) εξετάσεις τόσο στο γνωστικό τομέα (π.χ. όπως οι τελευταίες εξετάσεις που έγιναν από τον ΑΣΕΠ για διευθυντές διευθύνσεων, προϊσταμένους γραφείων, σχολικούς συμβούλους) όσο και σε κατάλληλα δομημένα ψυχολογικά τεστ, τεστ δεξιοτήτων κλπ Από το σύνολο των δοκιμασιών προκύπτουν μόρια που αθροίζονται στο συνολικό αριθμό μορίων των υποψηφίων. Ολοκληρώνοντας αυτή την παρέμβασή μου θέλω να αναφερθώ στη σύνθεση των συμβουλίων κρίσης. Οι κρίνοντες πρέπει κατά τεκμήριο να έχουν περισσότερα προσόντα από τους κρινόμενους. Με άλλα λόγια πως μπορεί να κρίνει έναν υποψήφιο σχολικό σύμβουλο με διδακτορικό κλπ ένας συνάδελφος χωρίς κανένα επιπλέον τυπικό προσόν απλά και μόνο επειδή είναι αιρετός; Πιστεύω ότι το κύρος και η αξιοπιστία τόσο των κρίσεων όσο και των ίδιων των αιρετών διαφυλάσσεται εάν η παρουσία τους στα συμβούλια δε συνοδεύεται με βαθμολόγηση των υποψηφίων. Όποιος παρακολουθεί τα εκπαιδευτικά δρώμενα θα έχει διαπιστώσει σωρεία μη κολακευτικών αναφορών (σε διάφορες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες) για την παρουσία αιρετών στα συμβούλια επιλογής στις τελευταίες κρίσεις γεγονός που όπως ανέφερα κάθε άλλο παρά διαφυλάσσει το κύρος που πρέπει να έχουν ως εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στα συμβούλια.