Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΕΥΓΕΝΙΑ | 25 Νοεμβρίου 2009, 16:02
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξίοτιμη κυρία Διαμαντοπούλου, Θα συμφωνήσω με μέρος των αλλαγών που επιδιώκετε να εφαρμόσετε στο τομέα της παιδείας. Ωστόσο, θα ήθελα να εκφράσω τις απορίες και σκέψεις μου για ορισμένα ζητήματα που επιδέχονται βελτίωσης: 1. Λογική η πρόσληψη εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, αλλά όταν κάνουμε λόγο για αλλαγές αυτού του τύπου, δεν θα ήταν φρόνιμο να εξετάσουμε και τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων των εκπαιδευτικών; Η ικανότητα, η μεταδοτικότητα και η διάθεση για δουλειά μπορούν να καταμετρηθούν από το υπάρχον σύστημα των εξετάσεων που προωθεί τη στείρα αποστήθιση και την ύπαρξη των φροντιστηρίων που «εξασφαλίζουν» την επιτυχία; Μήπως χρειάζεται η συνολική αναδιάρθρωση του συστήματος πρόσληψης και όχι μόνο της ίδιας της διαδικασίας; 2. Η μεταβατική περίοδος προσαρμογής στο νέο σύστημα προσλήψεων δεν δίνει ακριβείς απαντήσεις για το 24μηνο, το 30μηνο και τους τριτέκνους / πολυτέκνους. Μήπως χρειάζεται να ληφθεί ειδική μέριμνα για όσους ήδη έχουν μια συγκεκριμένη προϋπηρεσία που αγγίζει τα αναφερόμενα διαστήματα; Η εφαρμογή των νέων διαδικασιών πρόσληψης από την περίοδο 2011 – 2012 δεν θα αποκλείει αυτόματα εκπαιδευτικούς που έχουν ήδη «οργώσει» την Ελλάδα προσφέροντας τις υπηρεσίες τους; 3. Η ειδική αγωγή, θεσμός που ενισχύεται και προωθείται από το σύνολο των χωρών της Ευρώπης μέσω της κοινής εκπαιδευτικής πολιτικής, στη χώρα μας έχει γίνει είδος εμπορεύσιμο μέσω των σεμιναρίων. Μήπως θα πρέπει και στο κομμάτι αυτό να τροποποιηθούν οι διαδικασίες και οι όροι πρόσληψης; Μήπως ειδικές εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ - ανεξάρτητες από την υπάρχουσα λογική - που θα πιστοποιούν, κατά κάποιον τρόπο, την ετοιμότητα των διδασκόντων πρέπει να εφαρμοστούν; Ή μήπως υπάρχει κάποιος που θεωρεί ότι ένα σεμινάριο 400 ωρών εξασφαλίζει την παιδαγωγική επάρκεια και την επιστημονική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών; Οι αλλαγές στην εκπαίδευση απαιτούν μια διαδικασία ώριμης σκέψης και καταγραφής της πραγματικότητας στο σύνολό της. Οι αποσπασματικές κινήσεις είναι ικανές να δημιουργήσουν αναστάτωση και προβλήματα στους εκπαιδευτικούς κύκλους. Πιστεύω θα λάβετε υπόψη σας τον ανοιχτό διάλογο που έχετε ξεκινήσει για το συμφέρον όλων μας. Με εκτίμηση Ευγενία