• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος' | 26 Νοεμβρίου 2009, 20:55

    Το θέμα των υπηρεσιακών μεταβολών και της διαχείρησης του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι δαιδαλώδες και άρρηκτα συνυφασμένο με τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο από την εμπειρία μου καταθέτω ορισμένες προτάσεις Ο εκπαιδευτικός υποχρεωτικά χρειάζεται να έχει δόκιμη υπηρεσία και πάντα πραγματικά διδακτική Η όποια λογής απόσπαση δεν αφορά την κατηγορία αυτών των εκπαιδευτικών (προσοχή στα παράθυρα...) Οι αποσπάσεις είναι απόλυτα αιτιολογημένες και γίνονται πάντα ΜΟΝΟ από την Υπουργό ή τον Περιφερειακό Διευθυντή Σήμερα ένας μεγάλος αριθμός φαίνεται ότι υπηρετεί σε σχολικές μονάδες και στον αέρα βρίσκεται σε διάφορα γραφεία. Το μεγαλύτερο τρικ των ΠΥΣΔΕ είναι να τοποθετούν με λίγες ώρες ένα εκπαιδευτικό σε σχολική μονάδα και τον διαθέτουν σε γραφεία, ή λόγω έντεχνα ΠΛΑΣΤΗΣ υπεραριθμίας κάνουν το ίδιο και δίνουν και μόρια οργανικής. Να υπάρχει μόνο ο όρος απόσπαση και αυστηρά καθορισμένος, διάθεση νοείται μόνο η συμλπήρωση ωραρίου. Όλοι πρέπει να παίρνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν. Αποσπάσεις μέσα στην ίδιο Νομό απαγορεύονται, γιατί συμβαίνει να αποσπούν τα ΠΥΣΔΕ... εκπαιδευτικούς και σε ελλιπή ωράρια και έτσι δημιουργούνται κενά και αλλού πλεονάσματα. Παράδειγμα σε Α περιοχή έχουν αποσπάσει μερικές Γαλλικών και εργάζονται με 12 ώρες και στην περιφέρεια πήραν αναπληρώτριες. Ιδαίτερη προσοχή στη συμπλήρωση ωραρίου και στο τρικ να συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί ωράρια με μαιμού προγράμματα. Τα προγράμματα να ενταχθούν στη σχολική ζωή τις τελαυταίες ώρες, με βιβλίο ύλης και... Σε κάθε περίπτωση οι αποσπάσεις χρειάζεται να μετριασθούν, και να παίρνουν τα μόρια της θέσης που αποσπώνται. Αλήθεια έλεος με τα ΙΕΚ οι αποσπασμένοι φτάνουν τους σπουδαστές(άλλη πονεμένη ιστορία με μαιμού εγγραφές. Επίσης καμία απόσπαση στους σχολικούς συμβούλους, οι οποίες γίνονται στο μιλητό και αυτοί οι αποσπασμένοι ή τους φτιάχνουν εργασίες - διδακτορικά ή καλύπτουν την στιγνή πραγματικότητα να δικαιολογούν τις συνεχείς κοπάνες τους... Το πνεύμα του Ν1566 χρειάζεται να επικαιροποιηθεί και να εμπλουτιστεί στο θέμα των αποσπάσεων και γενικότερα των μεταβολών Είναι επιβεβλημένες οι αλλαγές στα κριτήρια των μεταθέσεων. Σε κάθε περίπτωση η δόκιμη υπηρεσία να είναι διδακτική σε σχολείο διορισμού(ονομαστικά)Πιστεύω ότι χρειάζεται μελέτη αν πρέπει να καταργηθούν οι περιοχές μετάθεσης μέσα στον ίδιο νομό. Τα κριτήρια να προέρχονται από τα συνολικά μόρια του εκπαιδευτικού. Να δωθεί έμφαση στα μόρια συνυπηρέτησης, εντοπιότητας(καλύτερα τόπου διαμονής) Τα κενά για τις μεταθέσεις βγαίνουν από τα ΠΥΣΔΕ με εποπτεία περιφερειακών διευθυντών. Σήμερα τα ΠΥΣΔΕ βγάζουν πλαστά κενά και πολλές φορές όχι σύμφωνα προς τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων. Σε κάθε περίπτωση υπηρεσιακής μεταβολής τα κενά να βγαίνουν εξαρχής και ονομαστικά για κάθε σχολείο, γιατί συμβαίνει τα ΠΥΣΔΕ να κρατούν κενά, όπου τα βγάζουν όταν έρχεται η σειρά του κολλητού... Ολόκληρη η προεργασία να γίνεται μέχρι τέλος Δεκεμβρίου για την επόμενη χρονιά. Το μαθητικό δυναμικό ελάχιστα μεταβάλλεται... όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν οργανική θέση και να καταργηθεί η περίφημη διάθεση στο ΠΥΣΔΕ, όπου από εκεί ξεκινούν προβλήματα στις μεταβολές...Όσο χρόνο μένουν εκπαιδευτικοί στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ να προηγούνται στην τοποθέτηση σε οργανικές με βάση το έτος που μετατέθηκαν και όχι με τα μόρια. Το ΚΥΣΔΕ ευλαβικά να τηρεί τις κενές των ΠΥΣΔΕ και όχι με το πρόσχημα των διορισμών να μεταθέτει αλόγιστα και αδιαφανέστατα σε μια περιοχή π.χ. 40 γυμναστές για να τους πάρει μετά ως υπεράριθμους στο κέντρο με μόρια επαρχίας. Το ίδιο τρικ γίνεται και στους διορισμούς π.χ. στη Λέρο 5 Αγγλικών.... Έλεος με τους πολυτέκνους: να καταργηθούν όλα τα ρουσφετολογικά προνόμια, να ακολουθούν όλους τους εκπαιδευτικούς στις μεταβολές και επιπλέον να μην απαλλάσσονται από εργασίες του σχολείου. Σήμερα ένας πολύτεκνος απαιτεί μαζεμένο πρόγραμμα στο σχολείο και στις 10 το πρωί έχι φύγει, είναι ξένο σώμα. Οι τρίτεκνοι ας μην προτείνω... Καμμία απόσπαση να μην ξεπερνά στην σταδιοδρομία του εκπαιδευτικού τα 5 χρόνια. Παρακαλώ να δείτε τους εκατοντάδες αποσπασμένους αραχνιασμένους σε σχολικές βιβλιοθήκες, ΚΕΣΥΠ και ιδαίτερα στα αμαρτωλά ΓΡΑΣΕΠ που ελάχιστα προσφέρουν, ΚΠΕ κ.α Πρώτα αναπλαισίωση θεσμών και μετά στελέχωση από την αρχή. Να μην μοριοδοτούνται οι προυπηρεσίες των παλιών, αρκετά ...έλεος. Υπάρχουν άνθρωποι εξαφανισμένοιπ.χ. σε ΓΡΑΣΕΠ 10 χρόνια... Αυτά προς το παρόν, γιατί μπορώ να γράφω μέχρι το πρωί. Ο εκπαιδευτικός για να ανακτήσει το κύρος του χρειάζεται να είναι δίπλα στο έργο του το διδδακτικό... Ευχαριστώ