• Σχόλιο του χρήστη 'Κρίση' | 21 Απριλίου 2011, 10:46

    Γιατί γίνονται αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις; Για να καλυφθούν οι ανάγκες της υπηρεσίας ή για να εξυπηρετηθούν οι - οποιεσδήποτε - ανάγκες των ίδιων των αποσπασμένων; Αν γίνονται για τον πρώτο λόγο, τα κριτήρια είναι λάθος. Στις περισσότερες των θέσεων τα προσόντα που χρειάζεται να έχει ο υπάλληλος είναι μέτρια ευφυΐα (κοινό νου), απολυτήριο λυκείου, ελάχιστες γνώσεις Αγγλικών, δυνατότητα χρήσης βασικών εφαρμογών γραφείου Η/Υ (word, excel, email) και εργατικότητα. Τι παραπάνω θα προσφέρει ο κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην καταχώριση στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα του ΠΣΔ; Θα το κάνει ίσως με τρόπο γοητευτικό! Είναι σαν να ζητάμε από το μηχανικό που φτιάχνει μια γέφυρα και από τη μελέτη του υπολογίζει ότι χρειάζεται x τόνους ατσάλι να βάλει 3x ή 5x τόνους του ίδιου υλικού. Για τις θέσεις εκείνες που ανάμεσα στα άλλα καθήκοντα περιλαμβάνουν και τη λήψη αποφάσεων ας προκηρύσσονται ξεχωριστά και να λάμβάνονται υπόψη οι επιπλέον σπουδές - πτυχιακές ή μεταπτυχιακές - και άλλα προσόντα σχετικά πάντα με τη συγκεκριένη θέση. Αν οι αποσπάσεις γίνονται για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των εκπαιδευτικών, ας ιεραρχηθούν, ας γίνονται διαδοχικώς και με σχετικά για κάθε κατηγορία κριτήρια. Π.χ. οι αποσπάσεις για οικογενειακούς λόγους να γίνονται πριν από τις αποσπάσεις για ολοκλήρωση επιπλέον σπουδών. Για την πρώτη κατηγορία να μη λαμβάνονται υπόψη οι σπουδές των υποψηφίων προς απόσπαση αλλά μόνο η οικογενειακή κατάσταση, ενώ για τη δεύτερη κατηγορία να λαμβάνεται υπόψη μόνο το είδος των σπουδών και όχι η οικογενειακή κατάσταση. Όσο αφορά στις ΤΠΕ, η πιστοποίηση Α' Επιπέδου (κατά βάση δυνατότητα χρήσης Η/Υ) πρέπει να αποτελεί προϋπόθεση για απόσπαση σε Διοικητική θέση. Η πιστοποίηση Β' Επιπέδου, αντίθετα, να αποτελεί κώλυμα για τέτοιου είδους απόσπαση. Ο εκπαιδευτικός που έχει πιστοποίηση Β' Επιπέδου παρακολούθησε πρόγραμμα "Αξιοποίησης των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη". Δαπανήθηκαν χρήματα για την επιμόρφωση και πιστοποίησή του, για να εφαρμόσει καινοτόμες δράσεις στη σχολική τάξη και όχι για να πιάσει καρέκλα γραφείου.