Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων1. Θεωρείτε αναγκαία τη θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και την αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων; Αν ναι, συμφωνείτε με την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης;Σχόλιο του χρήστη Nikos P | 23 Απριλίου 2011, 09:15
Η απάντηση είναι δύσκολη γιατί υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα και όλες οι πιθανές λύσεις δημιουργούν προβλήματα που ανατροφοδοτούνται. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αδικούνται και να μένουν αναξιοποίητοι άνθρωποι με όρεξη για δουλειά, ικανότητητα και υψηλή κατάρτιση είτε έχουν κοινωνικά προβλήματα είτε όχι. Προτεραιότητα έχει πάντα η εκπαίδευση και οι μαθητές. Επίσης προτεραιότητα έχει καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων των φορολογουμένων. Παρατηρώ για παράδειγμα ότι υπάρχουν εδώ σχόλια γραμμένα με κεφαλαία, ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Οι "εκπαιδευτικοί" που τα έγραψαν πρέπει να τοποθετηθούν σε σχολείο ; Τι μας κοστίζει περισσότερο τελικά ; Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να είναι υπεύθυνος ακόμα και για 100 μαθητές για μια ολόκληρη χρονιά. Εάν υποθέσουμε ότι όλοι οι γονείς έχουν την δυνατότητα να καλύψουν την ανεπάρκεια ενός εκπαιδευτικού με φροντιστήριο τότε θα πρέπει να πληρώσουν 100 * 9 μηνες * 50 ευρω το μηνα = 45.000 ευρώ για έναν μόνο μάθημα που διδάσκεται από ανεπαρκή εκπαιδευτικό. Σε αυτό δεν συνυπολογίζουμε τον χαμένο χρόνο για τον μαθητή και τις μακροπρόθεσμες συνέπειες από τις ελλείψεις. Από την άλλη ένας καλός εκπαιδευτικός ενδεχομένως να μην μπορεί να αποδόσει όταν δεν τον φτάνουν τα χρήματα για να ζήσει διότι ο σύζυγος εργάζεται σε άλλη πόλη ή γιατί δεν υπάρχει παιδικός σταθμός για να του κρατήσει τα παιδιά ενώ εργάζεται. Επειδή όμως πρέπει να γίνει κάτι στην πράξη με τα δεδομένα που υπάρχουν στην οργάνοση των κοινωνικών υπηρεσιών προτείνω την κατανομή των θέσεων. Σε κάθε σχολείο ή άλλη κρίσιμη για την εκπαίδευση υπηρεσία να υπάρχει ένας πυρήνας πολύ ικανών ανθρώπων οι οποίοι θα επιλέγονται αλλά και θα παύονται με μόνο κριτήριο την ικανότητα τους αλλά και θα αμοίβονται υλικά με bonus, γρήγορη εξέλιξη κλπ. Οι αποσπάσεις με κοινωνικά και μόνο κριτήρια θα πρέπει να γίνονται σε μικρό ποσοστό και κυρίως εκτός σχολείου ίσως και εκτός υπουργείου. Τέλος να υπάρχει ένα ποσοστό θέσεων για τις οποίες θα υπάρχουν και κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια σε ποσοστό 50%-50%. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει μια ισοροπία ανά σχολείο και κίνητρα για τους ικανούς ή για όσους θέλουν να στηρίξουν κάποιο διάστημα την οικογένεια τους.