Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων4. Συμφωνείτε με την άποψη ότι οι τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων, οι αποσπάσεις και οι μεταθέσεις πρέπει να γίνεται σε σχολική μονάδα και όχι σε περιοχή;Σχόλιο του χρήστη Ιάσων Πολίτης | 26 Απριλίου 2011, 12:52
Αρκετά φιλόδοξο σενάριο, όπως κακώς αφήνεται να εννοηθεί. Κατ’ αρχήν θα πρέπει να υπάρχουν αλλεπάλληλες φάσεις τοποθετήσεων. Εκπαιδευτικός που μετακινείται δημιουργεί ένα νέο κενό που δεν υπήρχε στα αρχικώς διαθέσιμα σχολεία. Θα προκηρυχθεί εκ νέου αυτή η θέση; Και αν για την καινούργια θέση που δεν ήταν αρχικώς γνωστή, ενδιαφέρεται εκπαιδευτικός που έχει ήδη τοποθετηθεί σε σχολείο και πληρεί όλα τα κριτήρια-μόρια, δεν θα έχει δικαίωμα να τη διεκδικήσει δημιουργώντας ένα καινούργιο κενό; Παράλληλα θα πρέπει να προσδιοριστεί και ένας ελάχιστος αριθμός διδακτικών ωρών βάσει των οποίων θα δικαιολογείται μία θέση για μετακίνηση εκπαιδευτικού, ώστε να υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό και για μεταγενέστερες λειτουργικές ανάγκες. Πώς όμως θα διατεθεί εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλο σχολείο, ιδιαίτερα όταν δεν θα έχει εκδηλώσει επιθυμία για μετακίνηση σε αυτό το σχολείο; Μάλλον το συγκεκριμένο ζήτημα δεν αφορά τις αρχικές αιτήσεις των εκπαιδευτικών, τη δυνατότητα δηλαδή να επιλέγουν και σχολείο, αλλά την τελική απόφαση του Υπουργείου, αφήνοντας τις υπόλοιπες διαδικασίες ως έχουν. Με την ανακοίνωση της απόφασης δηλαδή, στις ονομαστικές καταστάσεις των εκπαιδευτικών θα αναφέρεται και το σχολείο τοποθέτησης, αφήνοντας το θέμα της συμπλήρωσης ωραρίου στα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Το όλο ζήτημα δηλαδή είναι εάν επιθυμούμε ο μετακινούμενος εκπαιδευτικός να παραμένει στη διάθεση και τη διαχείρισή του από τα υπηρεσιακά συμβούλια ή εάν θα τοποθετείται άμεσα σε γνωστή εκ των προτέρων σχολική μονάδα, αναλαμβάνοντας και τις υποχρεώσεις του δηλωμένου λειτουργικού κενού. Βέβαια θα πρέπει να εξασφαλιστεί παράλληλα, ότι ο εκπαιδευτικός θα παραμένει στο σχολείο τοποθέτησης και δεν θα μετακινείται εκ νέου σε άλλο σχολείο ή υπηρεσία με νέα «εσωτερική» απόφαση των υπηρεσιακών συμβουλίων. Συνεπώς αφού με το όλο θέμα μάλλον διαφαίνεται η επιθυμία ελέγχου των αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων, ώστε πράγματι οι μετακινούμενοι εκπαιδευτικοί να παραμένουν στα σχολεία, ας προβλεφθεί και κάτι εξίσου απλό. Ας δοθεί η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς να αναφέρουν-καταγγέλλουν άμεσα στο Υπουργείο, μέσω μίας απλής ηλεκτρονικής φόρμας, αποφάσεις των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που θίγουν δικαιώματα ή εξυπηρετούν συμφέροντα. Η ύπαρξη και μόνο του «φόβου» ενός ελέγχου ίσως να είναι αρκετό κίνητρο για τη λήψη λειτουργικότερων αποφάσεων