Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων1. Θεωρείτε αναγκαία τη θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και την αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων; Αν ναι, συμφωνείτε με την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης;Σχόλιο του χρήστη ΕΡΙΕΤΑ | 27 Απριλίου 2011, 18:16
1 Θεωρώ απαράδεκτη την υποχρεωτική τριετή παραμονή στον τόπο πρώτου διορισμού με ΠΡΟΣΧΗΜΑ το καλό του σχολείου και του μαθητή. Λέω πρόσχημα, γιατί την ίδια στιγμή καταργείται το δικαίωμα του εκπαιδευτικού να πάρει οργανική θέση μετά την πρώτη χρονιά υπηρεσίας του. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μετακινείται επί τρεις συνεχείς χρονιές ο εκπαιδευτικός σε σχολεία της περιοχής διορισμού κι όχι μόνο να μην ωφελείται το σχολείο κι ο μαθητής αλλά και να ταλαιπωρείται και να τιμωρείται χωρίς λόγο ο εκπαιδευτικός. Αντί αυτού προτείνω: Διετή υποχρεωτική παραμονή ΣΕ ΟΛΟΥΣ και λήψη οργανικής θέσης μετά την πρώτη χρονιά. 2. Πρέπει να μοριοδοτούνται επιπλέον τόσο για τις μεταθέσεις όσο και για τις αποσπάσεις ακαδημαϊκά προσόντα όπως δεύτερο πτυχίο, γνώση ξένων γλωσσών κ.λ.π.Με αυτό τον τρόπο η μετακίνηση του εκπαιδευτικού κοντά στον τόπο κατοικίας του λειτουργεί ως κίνητρο για τη λεγόμενη "δια βίου μάθηση". Ειδικά για το δεύτερο πτυχίο αναφέρω ότι τα πτυχία με ανθρωπιστική κατεύθυνση, π.χ. ψυχολογίας και κοινωνιολογίας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να μοριοδοτούνται επιπλέον, αφού τα σχολεία μας αφενός παρουσιάζουν όλο και περισσότερη κοινωνική και πολιτιστική πολυπλοκότητα και αφετέρου απουσιάζει έτσι κι αλλιώς ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. 3. Ειδικά για τις ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ προτείνω να λαμβανεται υπόψη και η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του εκπαιδευτικού.