Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων7. Συμφωνείτε ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν τα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ, τα μουσικά σχολεία κλπ; Αν ναι, πώς κρίνετε την προτεινόμενη αριθμητική αποτίμησή τους;Σχόλιο του χρήστη ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ ΑΡΓΥΡΩ | 28 Απριλίου 2011, 14:30
Καταρχήν πολύ θετική εξέλιξη η μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων για μετάθεση στα μουσικά σχολεία, αρκεί να γίνει σωστά , ολοκληρωμένα και χωρίς να αφήνει περιθώρια για «ερμηνείες» που εξυπηρετούν τους ευνοούμενους ενός συστήματος όπως το έχουμε ζήσει μέχρι σήμερα. Τα κριτήρια πρέπει να είναι σαφή, τεκμηριωμένα, πλήρη και αντικειμενικά και να μην ανατρέπονται άρδην από μια "διαδικασία" συνέντευξης. Η εντύπωση που σχημάτισα από το κείμενο της διαβούλευσης είναι προχειρότητα και ασάφεια. Οι όροι που παρατίθενται δεν διασφαλίζουν ούτε το δίκαιο ούτε το αντικειμενικό, ενώ τα περιθώρια για υποκειμενικές ερμηνείες διατηρούνται. Πιστεύω ότι όλα τα προσόντα ενός υποψηφίου προς μετάθεση πρέπει να αποτιμώνται αριθμητικά: • Πτυχία μουσικών σπουδών • Πτυχία από άλλες Πανεπιστημιακές σχολές και πρωτίστως από παιδαγωγικά τμήματα • Μεταπτυχιακοί τίτλοι • πραγματική προϋπηρεσία σε μουσικά σχολεία και στη δημόσια εκπαίδευση • οικογενειακή κατάσταση • επιμόρφωση • πτυχία ξένων γλωσσών • πιστοποίηση στις ΤΠΕ κ.ά. Διαβάζοντας το κείμενο της διαβούλευσης έμεινα με την παρακάτω απορία την οποία θέλω να θέσω στους συντάκτες του, συμβάλλοντας και εγώ στην προσπάθεια τους για δημιουργία ενός όσο το δυνατόν πιο αδιάβλητου και αδιαμφισβήτητου συστήματος μετάθεσης στα μουσικά σχολεία. Παράδειγμα: έχουμε δύο εκπαιδευτικούς, μουσικούς με ειδίκευση στο πιάνο και την ίδια προϋπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση. Ο ένας διαθέτει Πτυχίο του οργάνου και ο άλλος Πτυχίο και Δίπλωμα του οργάνου, Πτυχίο Φυγής αλλά και Πτυχίο Παιδαγωγικού Πανεπιστημιακού Τμήματος. Θα μοριοδοτηθούν και οι δύο με 6 μόρια; Η απάντηση για έναν μουσικό είναι αυτονόητη όμως και σε κάποιον άσχετο με τις μουσικές σπουδές δεν ακούγεται δίκαιο και λογικό. Κι όμως αυτό συνάγεται από το κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση. Ανάλογα παραδείγματα μπορούν να διατυπωθούν πολλά. Ερώτημα προκύπτει επίσης για τον τρόπο που θα αποδεικνύεται η «ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα». Άραγε με βεβαιώσεις «ωδειαρχών» και κατασκευασμένα προγράμματα συναυλιών, όπως γινόταν μέχρι σήμερα; Θέλω να πω με όλα αυτά, ότι χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη σαφήνεια και λεπτομερής, αναλυτική μελέτη και αποτίμηση όλων των παραμέτρων ώστε τα κριτήρια να είναι συγκεκριμένα, μετρήσιμα και συγκρίσιμα. Έτσι θα νομιμοποιείται η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ να μιλά για κάτι ουσιαστικά διαφορετικό απ΄ότι έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα.