Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων7. Συμφωνείτε ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν τα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ, τα μουσικά σχολεία κλπ; Αν ναι, πώς κρίνετε την προτεινόμενη αριθμητική αποτίμησή τους;Σχόλιο του χρήστη ΓΚΡΟΖΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ | 28 Απριλίου 2011, 15:23
Στον κλάδο ΠΕ16.01 μουσικής και συγκεκριμένα στην πρόταση που αφορά στις μεταθέσεις στα Μουσικά Σχολεία, το σκεπτικό της αριθμητικής αποτίμησης των κριτηρίων και ο τρόπος διατύπωσης του προκαλεί σύγχυση και πολλά ερωτηματικά. Δεν είναι λογικό να τεθεί σε ισχύ η υφιστάμενη πρόταση επειδή το επίπεδο των τυπικών προσόντων των εκπαιδευτικών που ζητούν μετάθεση (απόφοιτοι Α.Ε.Ι, Ωδείων) διαφέρει ριζικά. Στην πρόταση μοριοδότησης των προαπαιτούμενων προσόντων για μετάθεση στα Μουσικά Σχολεία φαίνεται να μην λαμβάνεται υπ` όψιν το γεγονός ότι στη δημόσια γενική εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία διδάσκουν εκπαιδευτικοί με τα υψηλότερα ακαδημαϊκά προσόντα στο γνωστικό τους αντικείμενο, δηλαδή ανώτατους πανεπιστημιακούς τίτλους με ειδίκευση που αντιστοιχεί στις διάφορες ειδικότητες που διδάσκονται σε αυτά. Συγκεκριμένα: απόφοιτοι Ανώτατων Ακαδημιών του εξωτερικού, (μερικοί και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ) με αναγνώριση των τίτλων τους από τους αρμόδιους φορείς (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α, Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π), όπως και του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Κάποιοι από τους παραπάνω εκπαιδευτικούς, είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στην ειδικότητά τους. (Σε αρκετές περιπτώσεις προηγήθηκε των σπουδών τους σε ανώτατο επίπεδο, η αποφοίτηση τους από κάποιο ελληνικό Ωδείο). Η παράγραφος 7δΙ που αφορά στις μεταθέσεις στα Μουσικά Σχολεία στις ειδικότητες των ευρωπαϊκών οργάνων δημιουργεί πολλά ερωτηματικά: «Πτυχίο ή δίπλωμα μουσικού οργάνου (μονάδες 6)». Τι είδους δίπλωμα εννοεί; δίπλωμα Ακαδημίας ή δίπλωμα Ωδείου; Εάν εννοεί και τα δύο, είναι δυνατόν να εξισώνει το ένα με το άλλο; Σε περίπτωση που κάποιος είναι κάτοχος και των δύο, θα μοριοδοτηθεί και για τα δύο; Η παράγραφος 7δΙΙ αναφέρει: «διδακτική εμπειρία σχετική με το συγκεκριμένο μάθημα (1μονάδα για κάθε έτος)». Που θα έχει αποκτηθεί αυτή η εμπειρία; Για παράδειγμα: Δύο διπλωματούχοι πιάνου π.χ. του 1990, όπου ο ένας εισάγεται ύστερα από απαιτητικές εξετάσεις, συνεχίζει και ολοκληρώνει τις σπουδές του σε Ανώτατη Ακαδημία του εξωτερικού και ο άλλος για το ίδιο χρονικό διάστημα έχει έναν μαθητή σε ένα μικρό Ωδείο ή Μουσική Σχολή. Είναι δυνατόν να λάβει 4,ή 5 μονάδες περισσότερες ό δεύτερος; Σε ποια βάση δίνεται 1 μονάδα για κάθε έτος χωρίς περιορισμό; Ποιος και με ποιο τρόπο αξιολογεί την «τεκμηριωμένη ενασχόληση με το αντικείμενο του μαθήματος» (7δΙΙΙ); Πως είναι δυνατόν να μη μοριοδοτείται ξεχωριστά μεταπτυχιακός τίτλος στην απόλυτη εξειδίκευση που αντιστοιχεί στο μάθημα που πρόκειται να διδαχθεί, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με το σκεπτικό της αντίστοιχης πρότασης στην περίπτωση των Καλλιτεχνικών ή Διαπολιτισμικών Σχολείων; Παραθέτω εδώ τη θέση του Πανελλήνιου Συλλόγου Πανεπιστημιακών Εκπαιδευτικών Μουσικής στο υπόμνημά του προς την τότε υπουργό το 2006: «Η θέση μας είναι ότι όλοι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί μουσικής θα πρέπει να είναι ΠΕ (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, πτυχιούχοι ΑΕΙ) και στους πίνακες των ειδικεύσεων οργάνων πρέπει να προηγούνται οι πτυχιούχοι πανεπιστημίου με ειδίκευση και στη συνέχεια να έπονται οι πτυχιούχοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών χωρίς ειδίκευση με πτυχίο ωδείου («επισυναπτόμενο έγγραφο»), έτσι ώστε να διασφαλίζεται η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση του εκπαιδευτικού μουσικής. Θεωρούμε ότι ο οποιοσδήποτε διορισμός μόνο με πτυχίο Ωδείου προσβάλλει το χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης και υποβιβάζει την ποιότητά της». Για να είναι αξιοκρατικός ο τρόπος επιλογής των εκπαιδευτικών μουσικής στις μεταθέσεις και αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία και να συμβαδίζει με το σκεπτικό της «αναμόρφωσης του πλαισίου του συστήματος αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», το οποίο στοχεύει στην «διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας, στον αποκλεισμό κάθε είδους προνομιακής μεταχείρισης και βεβαίως στην εύρυθμη λειτουργία σχολείων και υπηρεσιών», θα πρέπει κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων και αποσπάσεων εκπαιδευτικών μουσικής στα Μουσικά Σχολεία να προηγούνται οι έχοντες πτυχία Α.Ε.Ι με απονομή ειδικότητας, καθόσον η κατοχή των τίτλων αυτών έχει τεθεί ως προϋπόθεση για τη διδασκαλία μαθημάτων αντίστοιχης μουσικής ειδικότητας σε θέσεις ΠΕ16.01 Μουσικών Σχολείων, μέσω διορισμού η πρόσληψης τους ως αναπληρωτές σε αυτά και μόνο σε περίπτωση έλλειψης αιτήσεων κατόχων παρόμοιων πτυχίων να δίνεται η δυνατότητα διδασκαλίας, σε αυτές τις θέσεις, σε απόφοιτους Ωδείων ΤΕ16, ( 20 παρ. 5α,γ του Ν.3475/2006). Στις περιπτώσεις κατοχής διδακτορικών ή μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης θα πρέπει να προβλέπεται ξεχωριστή μοριοδότηση αντίστοιχη με αυτήν των Καλλιτεχνικών ή Διαπολιτισμικών Σχολείων κ.τ.λ. Ξεχωριστή μοριοδότηση για τους παραπάνω εκπαιδευτικούς (απόφοιτους ΑΕΙ με ειδίκευση) να προβλέπεται επίσης σε περίπτωση κατοχής διπλώματος Ωδείου με ημερομηνία προ της εισαγωγής τους σε Α.Ε.Ι. Στις ειδικότητες που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με τα παραπάνω προσόντα μπορούν να καλυφθούν οι αντίστοιχες θέσεις με απόφοιτους Τμημάτων Μουσικών Σπουδών οι οποίοι είναι επίσης κάτοχοι διπλώματος Ωδείου στην αντίστοιχη ειδικότητα και σε περίπτωση έλλειψης αυτών, διπλωματούχοι Ωδείου στην αντίστοιχη ειδικότητα. Ακολουθούν οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών με πτυχίο Ωδείου και στη συνέχεια οι πτυχιούχοι Ωδείου. Σε περίπτωση ομοίων πτυχίων να λαμβάνονται υπ` όψιν άλλα κριτήρια, όπως προϋπηρεσία, βαθμός πτυχίου, χρόνος κτήσης πτυχίου, κοινωνικοί λόγοι κ.τ.λ.. Η μη τήρηση της προτεραιότητας των εκπαιδευτικών αποφοίτων ΑΕΙ, που είναι οι μόνοι χαρακτηρισμένοι ως ΠΕ16.01 με ειδίκευση και η μη συνεκτίμηση διδακτορικών ή μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης, που αντιστοιχούν πλήρως στις ειδικότητες των Μουσικών Σχολείων συνιστά κατάφορη αδικία και έλλειψη αξιοκρατίας, που δεν συνάδει με το σκεπτικό του τελικού σχεδίου για την αναμόρφωση του συστήματος μεταθέσεων-αποσπάσεων σε ότι αφορά στον συγκεκριμένο κλάδο, με τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία αυτό συνεπάγεται. Γκρόζας Αθανάσιος Αριστούχος Κρατικού Κονσερβατόριου Μόσχας «Τσαϊκόφσκι» (Πιάνο) Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης Κρατικού Κονσερβατόριου Μόσχας «Τσαϊκόφσκι» (Πιάνο) Διπλωματούχος Πιάνου Ωδείου Αθηνών (α`βραβείο) Υπότροφος του Ι.Κ.Υ.