1. Οι Ομάδες Προσανατολισμού με τους αντίστοιχους Τομείς και με τις αντίστοιχες Ειδικότητες του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι οι εξής:
α) Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών :
Τομέας Πληροφορικής
1. Τεχνικός Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών
2. Τεχνικός Η/Υ
3. Τεχνικός Λογισμικού Η/Υ
4. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/Web designer – Developer/ Video games)
5. Τεχνικός Γραφίστας Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων
Τομέας Ένδυσης & Υπόδησης
1. Τεχνικός Τεχνολογίας Ενδύματος & Υποδήματος – Σχεδιαστής Μόδας
Τομέας Δομικών Έργων
1. Σχεδιαστής Δομικών Έργων & Γεωπληροφορικής
β) Ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης & Οικονομίας :
Τομέας Διοίκησης & Οικονομίας
1. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας
2. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα του Αθλητισμού
3. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Ναυτιλίας
4. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα του Τουρισμού
5. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα του Πολιτισμού
6. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Υγείας
7. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα των Μεταφορών
8. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Αγροτικής Οικονομίας
9. Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Μarketing)
10. Στέλεχος Υπηρεσιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics)
11. Στέλεχος Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου – Φοροτεχνικού Γραφείου
12. Στέλεχος Στατιστικών Ερευνών & Δημοσκοπήσεων
13. Στέλεχος Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας
14. Στέλεχος Χρηματοοικονομικών & Ασφαλιστικών Εργασιών
15. Στέλεχος Κοστολόγησης
16. Γραμματέας Ανώτερων & Ανώτατων Στελεχών
γ) Ομάδα προσανατολισμού γεωπονίας, τεχνολογίας τροφίμων & διατροφής :
Τομέας Γεωπονίας
1. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Αγροτικής Οικονομίας
Τομέας Διατροφής & Διαιτολογίας
1. Στέλεχος Διατροφής & Διαιτολογίας
Τομέας Τεχνολογίας Τροφίμων & Ποτών
1. Στέλεχος Τεχνολογίας & Ελέγχου Τροφίμων
δ) Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής :
Τομέας Γεωπονίας
1. Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Αγροτικής Οικονομίας
Τομέας Διατροφής & Διαιτολογίας
1. Στέλεχος Διατροφής & Διαιτολογίας
Τομέας Τεχνολογίας Τροφίμων & Ποτών
1. Στέλεχος Τεχνολογίας & Ελέγχου Τροφίμων
ε) Ομάδα Προσανατολισμού Εφαρμοσμένων Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών :
Τομέας Καλλιτεχνικών Σπουδών & Εφαρμοσμένων Τεχνών
1. Τέχνη φωτογραφίας
2. Ζωγραφική τέχνη
3. Μεταλλοτεχνία
4. Χαρακτική τέχνη
5. Τέχνη τοιχογραφίας
6. Κεραμική τέχνη
7. Τέχνη ψηφιδωτού
8. Εσωτερική αρχιτεκτονική διακόσμηση & Σχεδιασμός αντικειμένων
9. Μουσική τεχνολογία
10. Εικονοληψία
11. Ηχοληψία
12. Χειριστής ηλεκτρονικής συνάρμοσης εικόνας (monter)
13. Λογοτεχνική μετάφραση κειμένων & Διόρθωση, Επιμέλεια κειμένων
14. Τέχνη δημιουργικής γραφής
15. Τέχνη σκίτσου- Εικονογραφίας – Γραφικών
16. Τεχνικός κινούμενης εικόνας- Ηλεκτρονικής Σχεδίασης Γραφήματος
17. Υποκριτική τέχνη θεάτρου – κινηματογράφου
18. Τέχνη σεναριογραφίας
19. Τέχνη σκηνοθεσίας
20. Τέχνη σκηνογραφίας – ενδυματολογίας
21. Εφαρμοσμένες τέχνες χορού
22. Μουσική-Τραγούδι
στ)Ομάδα επαγγελμάτων Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
1. Δημοσιογραφίας, Συντακτών και Ρεπόρτερ
2. Αθλητική δημοσιογραφία
3. Ραδιοφωνικός παραγωγός
4. Οργανωτικός συντονιστής παραγωγής
5. Τηλεοπτικός παραγωγός
ζ) Ομάδα Προσανατολισμού Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας :
1. Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία υποδοχής- Υπηρεσία ορόφων -Εμπορευματογνωσία)
2. Τεχνικός Αρτοποιός – Ζαχαροπλαστικής
3. Τεχνικός Μαγειρικής τέχνης – Αρχιμάγειρας (chef)
η) Ομάδα προσανατολισμού Υγείας & Πρόνοιας
1. Βοηθός Φυσικοθεραπείας
2. Βοηθός Φαρμακείου
3. Βοηθός Νοσηλευτικής Μαιευτικής
4. Βοηθός Εργοθεραπείας
5. Βοηθός Ραδιολογίας & Ακτινολογίας
6. Βοηθός Ιατρικών Εργαστηρίων
7. Βοηθός Οδοντικής Τεχνολογίας
8. Βοηθός Οπτικής & Οπτικομετρίας
9. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
10. Βοηθός Νοσηλευτικής Γενικής Νοσηλείας
11. Βοηθός Νοσηλευτικής Τραυματολογίας
12. Βοηθός Νοσηλευτικής Χειρουργείου
13. Βοηθός Νοσηλευτικής Ογκολογικών παθήσεων
14. Βοηθός Νοσηλευτικής Μονάδων Εντατικής Θεραπείας
15. Βοηθός Νοσηλευτικής Ατόμων με Ειδικές παθήσεις
16. Διασώστης – Πλήρωμα ασθενοφόρου
θ) Επιμέρους τομείς & επαγγέλματα :
1. Τεχνικός Αισθητικής τέχνης & Μακιγιάζ
2. Τεχνικός Κομμωτικής τέχνης
3. Τεχνικός Αισθητικός Ποδολογίας – Καλλωπισμού Νυχιών & Ονυχοπλαστικής
4. Στέλεχος Ασφαλείας Προσώπων & Υποδομών
5. Εκπαιδευτής Υποψηφίων Οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
6. Επιμελητής Πτήσεων
7. Στέλεχος Υπηρεσιών Αερομεταφοράς
8. Στέλεχος Θαλασσοθεραπείας /Λουτροθεραπείας – spa
9. Προπονητής Αθλημάτων
Τα ΙΕΚ να μην υποκαθιστούν την τυπική Επαγγελματική Εκπαίδευση αλλά να την συμπληρώνουν/εξειδικεύουν. Πρέπει να επαναπροσανατολιστεί και να επανασχεδιαστεί ο ρόλος τους. Στο νομοσχέδιο αυτό φαίνεται η προχειρότητα σύνταξης του συγκεκριμένου άρθρου από την παράλογα υπερβολική διάρκεια σπουδών κάποιων ειδικοτήτων όπως επίσης και από την αφαίρεση – για άγνωστο λόγο ή σκοπιμότητα – του Τομέα Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής. Έτσι για παράδειγμα αναφέρω ότι δεν υπάρχει πουθενά (ΕΠΑΛ-ΣΕΚ-ΙΕΚ η ειδικότητα του Τεχνικού Ανελκυστήρων (εξειδίκευση ηλεκτρολογικού τομέα) με θεσμοθετημένη άδεια άσκησης επαγγέλματος και μεγάλη επαγγελματική δραστηριότητα.
Επίσης τα ΙΕΚ (στα οποία μπορεί να γραφτεί κάποιος όταν τελειώσει το Λύκειο) δίνουν πτυχίο ειδικότητας 4 μετά από 2.5 χρόνια!! Ενώ κάποιος που τελειώνει το ΕΠΑΛ με 1 χρόνο μαθητείας παίρνει πτυχίο ειδικότητας 4, άρα γιατί τελειώνοντας το ΕΠΑΛ να πάει να γραφτει σε ΙΕΚ; Ο μόνος λόγος θα ήταν αν τα ΙΕΚ έκαναν πραγματική εξειδίκευση και περιείχαν ειδικότητες που δεν υπήρχαν στα ΕΠΑΛ (όπως παραπάνω ανέφερα την ειδικότητα του Τεχνικού Ανελκυστήρων).
Πρέπει να υπάρχουν διαφορετικές ειδικότητες/τομείς μεταξύ ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Σε αντίθετη περίπτωση, οφείλω να παραδεχτώ ότι οι αρμόδιοι σχεδιαστές των σχεδίων νόμου ενδιαφέρονται να ξεσπάσει εμφύλιος πόλεμος…
Το επαγγελματικό λύκειο είναι πολύ ωραία σχεδιασμένο και -παρά τις γνώμες των μη ενημερωμένων- θα έπρεπε να το προτιμήσουν οι καλύτεροι μαθητές, καθώς προσφέρει σαφώς περισσότερα.
Ειδικά για την πληροφορική, είναι επιβεβλημένο να γίνει πλήρης διαχωρισμός αντικειμένων.
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών δεν υπάρχουν, από παράλειψη θέλω να πιστεύω, οι παρακάτω τομείς:
1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
3. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
Θα πρέπει να προστεθούν με όλες τις εξειδικεύσεις τους (από τα ΕΠΑΛ και την αγορά εργασίας)
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΓΟΡΔΙΟ ΔΕΣΜΟ??????
Λ-Υ-Κ-Ε-Ι-Ο Ε-Ν-Ι-Α-Ι-Ο Π-Ο-Λ-Υ-Κ-Λ-Α-Δ-Ι-Κ-Ο…!!!!!
ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΑ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΑΤΕ ΟΤΙ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
θα μπορούσε να ενταχθεί μια ειδικότητα του τομέα μας σε σχέση με το περιβάλλον.
Ως πράσινα επαγγέλματα, θεωρούνται αυτά τα οποία συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αειφόρο ανάπτυξη γενικότερα.
Τα πράσινα επαγγέλματα, αφορούν ένα ευρύτατο φάσμα επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Μάλιστα, καθώς αυξάνει η ανάγκη προσαρμογής των επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις και εντείνεται η ζήτηση πράσινων προϊόντων και υπηρεσιών, το φάσμα αυτό συνεχώς διευρύνεται
π.χ που να έχουν σχέση με την πράσινη ανάπτυξη.
• Στέλεχος Έρευνας και Ανάπτυξης Δομικών Προϊόντων
• Εξειδικευμένο Στέλεχος Διαχείρισης Ποιότητας Δομικών Προϊόντων
• Εξειδικευμένο Στέλεχος Παραγωγής Δομικών Προϊόντων
• Εξειδικευμένο Στέλεχος Περιβαλλοντικής Προστασίας – Ανακύκλωσης Δομικών Προϊόντων
Να ασχολείται με τον σχεδιασμό πράσινων κτιρίων καλύπτοντας διάφορους τομείς:
α)Επιλογή υλικών για τον σχεδιασμό περιβαλλοντικά φιλικών κτιρίων και εκτίμηση των εκπομπών ρύπων από διάφορα υλικά
β)Εντοπισμός προβλημάτων σε «άρρωστα κτίρια» και σχεδιασμός των απαιτούμενων διορθωτικών λύσεων
γ)Οργάνωση της λειτουργίας ενός κτιρίου σε θέματα διαχείρισης αποβλήτων, κατανάλωσης ενέργειας και νερού, κλπ.
παραδείγματα ειδικοτήτων που μπορούν να ενταχθούν σε αυτή την ομάδα είναι:
• Εξειδικευμένου Στελέχους Περιβαλλοντικής Προστασίας – Ανακύκλωσης Δομικών Προϊόντων
• Σχεδιασμός και κατασκευή βιοκλιματικών κτιρίων
• Τεχνικός Κατασκευών με έμφαση στη Διαχείριση Ενέργειας
O προτεινόμενος τομέας των δομικών έργων που προτείνει το νομοσχέδιο είναι ελλιπής αφού περιλαμβάνει ένα μόνο κομμάτι του αντικειμένου του στην αγορά εργασίας.
Είναι ανάγκη σήμερα που επιχειρείται ένα άλμα στην ποιότητα κατασκευής των δομικών έργων, (βιοκλιματικός σχεδιασμός, καινοτόμα υλικά, προκατασκευή, κανονισμός ενεργειακής απόδοσης κτιρίων κλπ), να διευρυνθεί ο τομέας με απαραίτητες στην αγορά ειδικότητες,
όπως εργοδηγός εργοταξίου κατασκευών,
τεχνικός ενίσχυσης – ανακαίνισης και αποκατάστασης κτιρίων,
τεχνικός εφαρμογής ενεργειακών τεχνικών σε κτίρια,
ή άλλες διαφοροποιημένες ίσως ως προς τον τίτλο ειδικότητες αλλά με αυτά τα γενικά αντικείμενα.
Τα αντικείμενα αυτά , απαραίτητα στην νέα αγορά εργασίας που διαμορφώνεται και θα υπάρξει μετά την κρίση, έχουν μέλλον και δεν απαιτούν νέα υποδομή σε εργαστήρια, εξοπλισμό και βιβλία αφού υπάρχουν ήδη από τα Τ.Ε.Ε σε όλη σχεδόν τη χώρα.
Υπάρχει ΛΑΘΟΣ!!!!!!!!!!! Δεν εντάξατε την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ στα επαγγέλματα ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. Όπως πολύ σωστά το κάνατε με την Φυσικοθεραπεία , οφείλετε να το κάνετε και με την Αισθητική τέχνη! Χρόνια τώρα μιλάμε γι αυτό το λάθος και αυτή τη στιγμή πάλι παραβλέπεται?????? Το πτυχίο ΑΤΕΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΉΣ γράφει επάνω Σ.Ε.Υ.Π. Σχολή επαγγελμάτων ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ! Εκτός αυτού, εφόσον υπάρχουν οι σχολές ΑΤΕΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ , ο τομέας αυτός δεν ταιριάζει σε καμία περίπτωση σε σχολή κατάρτισης αλλά στο νέο ΤΕΧΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ! Γιατί εμπαίζετε έτσι με την ειδικότητά μας και υπάρχει δαιμονιωδώς πάντα αυτή η σύγχυση της με την Κομμωτική τέχνη? Τι σχέση έχουμε εμείς οι Αισθητικοί με τις Κομμώτριες ? Τελείωσαν πανεπιστήμιο οι κομμώτριες , δώσαν ΑΣΕΠ , πήγαν ΣΕΛΕΤΕ , κάναν μεταπτυχιακό, διδακτορικό? Διορθώστε , παρακαλώ , αυτό το λάθος που βγάζει μάτι, να πάμε παρακάτω τις αναδιαρθρώσεις!
Απουσιάζουν πλήρως βασικές ειδικότητες που έως σήμερα έτρεχαν στα Δ.ΙΕΚ και ανήκουν στους Τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Μηχανολογίας.Πρέπει να διορθωθεί το λάθος.
Διαφωνούμε με τη λογική τα ΙΕΚ να υποκαθιστούν την τυπική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πρέπει να επαναπροσανατολιστεί και να επανασχεδιαστεί ο ρόλος τους. Στο νομοσχέδιο αυτό φαίνεται η προχειρότητα σύνταξης του συγκεκριμένου άρθρου από την παράλογα υπερβολική διάρκεια σπουδών κάποιων ειδικοτήτων όπως επίσης και από την αφαίρεση – για άγνωστο λόγο ή σκοπιμότητα – τουΤομέα Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής. Έτσι για παράδειγμα αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει πουθενά (ΕΠΑΛ-ΣΕΚ-ΙΕΚ η ειδικότητα του Τεχνικού Ανελκυστήρων (εξειδίκευση ηλεκτρολογικού τομέα) με θεσμοθετημένη άδεια άσκησης επαγγέλματος και μεγάλη επαγγελματική δραστηριότητα.
Η ΕΤΕ προτείνει τη συνέχιση λειτουργίας των ΙΕΚ ως του μοναδικού φορέα παροχής μη τυπικής επαγγελματικής κατάρτισης με ειδικότητες κυρίως εξειδίκευσης και διάρκεια σπουδών ανάλογα με την ειδικότητα (οι περισσότερες ειδικότητες από αυτές που αναφέρονται στο παρόν νομοσχέδιο δεν απαιτούν περισσότερα από δύο εξάμηνα φοίτησης).
Tα ΙΕΚ δεν πρέπει να υποκαθιστούν την τυπική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πρέπει να επαναπροσανατολιστεί και να επανασχεδιαστεί ο ρόλος τους, ως φορέας παροχής μη τυπικής επαγγελματικής κατάρτισης με ειδικότητες κυρίως εξειδίκευσης. Η διάρκεια των σπουδών δεν πρέπει να είναι σταθερή αλλά ανάλογη των αναγκών του προγράμματος. Απαιτείται η επαναφορά του Τομέα Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής.
ΝΕΟΙ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΤΟΜΕΙΣ, ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
• ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ Ι.Ε.Κ.
• ΙΣΩΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ
• ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ Σ.Ε.Κ.
Οι Ειδικότητες των Ι.Ε.Κ. θα πρέπει να παραμείνουν ως έχουν (σύμφωνα με τον οδηγό Ειδικοτήτων της ΓΓΔΒΜ) διότι είναι αρκετά σωστά δομημένες και με πλούσια αναλυτικά προγράμματα αλλά μη επικαιροποιημένα.
Όμως οι ειδικότητες των επιμέρους τομέων κατάρτισης θα πρέπει να εμπλουτιστούν με τις παρακάτω νέες και πιο σύγχρονες :
Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής & Επικοινωνιών –Αυτοματισμού, Ψηφιακής Οικονομίας και Ενέργειας
1. Τεχνικός Τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
2. Τεχνικός Βιομηχανικών Αυτοματισμών και Ηλεκτρονικών Ισχύος
3. Τεχνικός Αιολικών Συστημάτων.
4.Ηλεκτρονικός κινητής τηλεφωνίας και κινητού Ηλεκτρονικού Εμπορίου
(Μοbile e-commerce)
5.Ηλεκτρονικός Συστημάτων Α.Π.Ε.(Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας)
6.Ηλεκτρονικός Εγκαταστάσεων Συστημάτων Ασφαλείας και Αυτοματισμών
7.Ηλεκτρονικός Εγκαταστάσεων Συστημάτων Εκπομπής και Λήψης
8.Ηλεκτρονικός Avionics και Συντήρησης Αεροπορικού Υλικού
9.Ηλεκτρονικός Συστημάτων Πλοίων
10.Ηλεκτρονικός Ιατρικών Συσκευών
11.Τεχνικός Υλικού Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
12. Τεχνικός Υλικού Δικτύων και Ψηφιακής Διασύνδεσης
13. Τεχνικός Σχεδιασμού Προϊόντων Ηλεκτρονικής και Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών
14.Τεχνικός Ενεργειακών Επενδύσεων
15.Τεχνικός Προστασίας Περιβάλλοντος
16.Τεχνικός Εξοικονόμησης Ενέργειας
17. Τεχνικός Βιοκλιματικού Σχεδιασμού & Ενεργειακής Επιθεώρησης
18. Τεχνικός σε Συστήματα – Δίκτυα Φυσικού Αερίου
19.Τεχνικός Ηλεκτρικών Μηχανών
20.Τεχνικός σε Συστήματα Άντλησης –Διανομής και Δικτύων Πετρελαίου
Τομέας Τεχνολογιών Πληροφορικής , Λογισμικού & Ηλεκτρονικών Συστημάτων
1. Τεχνικός Ανάπτυξης Εφαρμογών Λογισμικού Κινητής Τηλεφωνίας
2. Τεχνικός Ανάπτυξης Λογισμικού – Προγραμματιστής
3. Τεχνικός Αναλυτής Συστημάτων/ Σχεδιαστής Λογισμικού Δικτύων
4. Τεχνικός Αναλυτής συστημάτων Επιχειρησιακών Αναγκών και Διαδικασιών
5. Τεχνικός Υπεύθυνος Λογισμικού Διαδικτύου
6. Τεχνικός Σχεδιαστής Ενοποιημένων Συστημάτων
7. Τεχνικός Ανάπτυξης λογισμικού και Ανάπτυξης λογισμικού Δικτύων
8. Τεχνικός Ποιότητας Πληροφοριακών Συστημάτων και λογισμικού Δικτύων
9. Τεχνικός Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων και λογισμικού Δικτύων
10. Τεχνικός Εφαρμογής Eλέγχων στην Aνάπτυξης Λογισμικού και Eγκατάστασης
11. Τεχνικός Σχεδιασμού Προϊόντων πληροφορικής και Υπηρεσιών
12. Τεχνικός Βοηθός Διαχείρισης Έργων ΤΠΕ
13. Τεχνικός Διαχειριστής Βάσεων Δεδομένων και Κέντρων Δεδομένων
14. Τεχνικός Λογισμικού Πληροφοριακού Συστήματος
Τομέας Μηχανολογίας
1. Τεχνικός Ψύξης μέσω Α.Π.Ε.
2. Τεχνικός Γεωθερμικών Εγκαταστάσεων Ψύξης
3. Τεχνικός Μηχανικών Συστημάτων Άντλησης Πετρελαίου
Τομέας Διατροφής –Διαιτολογίας, Παραγωγής & Μάρκετινγκ Τροφίμων
1. Ειδικός Διαχείρισης Ασφάλειας & Ποιότητας Τροφίμων
2. Ειδικός στο Μarketing Τροφίμων
3. Τεχνικός Εταιρειών Τροφίμων
4. Τεχνικός Εργαστηρίων Ελέγχου Ποιότητας
5. Ειδικός Νομοθεσίας και Επικοινωνίας
6. Ειδικός Προμηθειών Α’ Υλών
7. Ειδικός Παραγωγής Παιδικών Τροφών
8. Τεχνικός Παραγωγής Τροφίμων
9.Τεχνικός Υποδομών Διατροφής & Συντήρησης.
10.Ειδικός Διατροφής και Διαιτολογίας
11.Ειδικός Παιδικής Διατροφής και Διαιτολογίας
Τομέας Δομικών Έργων και Πράσινου περιβάλλοντος Δόμησης
1. Ειδικός Περιβαλλοντικής Προστασίας – Διαχείρισης Ποιότητας Δομικών Προϊόντων
2. Σχεδιαστής Κατασκευών με έμφαση στη Διαχείριση Ενέργειας
3. Ειδικός Προώθησης και Πώλησης Ενεργειακά Οικονομικών Δομικών Προϊόντων (Green Marketing).
4. Σχεδιαστής Βιοκλιματικής Αρχιτεκτονικής
Τομέας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics)
1. Ειδικός Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Supply Chain Manager)
2. Ειδικός Μεταφορών (Transportation Manager)
3. Υπεύθυνος Logistics (Logistics Manager)
4. Υπάλληλος Logistics
5. Υπεύθυνος Διανομής
6. Υπεύθυνος Εξαγωγών
7. Υπεύθυνος Αποθηκών
8. Τεχνικός Logistics
9. Υπεύθυνος Σχεδιασμού Ζήτησης
10. Υπεύθυνος Αγορών/Προμηθειών
11. Υπάλληλος Αποθηκών
12. Υπεύθυνος Εξυπηρέτησης Πελατών
Τομέας Ορυκτών Πόρων
1. Ειδικός Περιβαλλοντικής Προστασίας – Ανακύκλωσης Προϊόντων Μετάλλου
2. Τεχνικός Μεταλλείων και Ορυκτών Πόρων
3.Τεχνικός Πετρελαίου
Τομέας Κοινωνικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Υγείας
1. Ειδικός Παραγωγής Φαρμακευτικών & Παραφαρμακευτικών Προϊόντων
2. Τεχνικός Τεχνολογιών Γενετικής
3. Ειδικός Διασφάλισης Ποιότητας ιατρικής φροντίδας
4. Βοηθός Μοριακού Βιολόγου
5. Βοηθός Φαρμακοποιός
6. Ειδικός Βοηθός Επείγουσας Ιατρικής φροντίδας
7. Ειδικός Βοηθός Κοινωνικού Κλινικού Ψυχολόγου και Εξαρτήσεων
8. Βοηθός Νοσηλευτής Νεανικού Διαβήτη
9.Βοηθός Εργοθεραπευτή
10.Βοηθός Προσχολικής Αγωγής
11.Βοηθός Προσχολικής Αγωγής Α.Μ.Ε.Α.
12.Ειδικός Διατροφής και Διαιτολογίας
13. Ειδικός Παιδικής – Βιολογικής Διατροφής και Διαιτολογίας
14.Τεχνικός Προώθησης Φαρμάκων και Υπηρεσιών Υγείας
Οι παραπάνω ειδικότητες μπορούν να οδηγήσουν στην απόκτηση Διπλώματος Ι.Ε.Κ. επιπέδου 4 , ύστερα από τις εξετάσεις Πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.
Κάποιες από τις παραπάνω ειδικότητες μπορούν να προσφερθούν και στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο ή πιο σωστά στην Τεχνολογική-Επαγγελματική κατεύθυνση του Νέου Ενιαίου Λυκείου και για το επίπεδο 3 στην Γ τάξη και το επίπεδο 3+ στην Δ προαιρετική τάξη.
Επίσης κάποιες από τις παραπάνω ειδικότητες μπορούν να προσφερθούν και στη Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) και για το επίπεδο 3.
Με την πρώτη ανάγνωση του άρθρου προκύπτει τουλάχιστον έκπληξη και απορία, η απουσία από τα ΙΕΚ των βασικών ειδικοτήτων «κορμού» της τεχνικής εκπαίδευσης – κατάρτισης, των Τομέων Μηχανολογίας – Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής. Δεν νομίζω ότι χρειάζονται ιδιαίτερα επιχειρήματα για το αυτονόητο και μόνο η τυπογραφική «παράλειψη» δικαιολογεί το γεγονός να μην είναι στο πεδίο επιλογής κατάρτισης του απόφοιτου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όποιου τύπου Λυκείου, Ενιαίου ή ΕΠΑΛ, οι βασικές ειδικότητες των Μηχανολόγων, Ηλεκτρονικών ή Ηλεκτρολόγων.
Η άμεση επίπτωση όμως της κατάργησης αυτών των βασικών Τομέων είναι ότι έτσι στρέφεται αναγκαστικά ένα μεγάλο μέρος του σπουδαστικού δυναμικού σε άλλες ειδικότητες, γεγονός που ευνοεί τα Ιδιωτικά ΙΕΚ για τον εξής λόγο: οι ειδικότητες των Τομέων Μηχανολογίας – Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρολογίας δεν «προτιμούνται» από τα Ιδιωτικά ΙΕΚ λόγω του ακριβού και «βαρύ» εργαστηριακού εξοπλισμού που απαιτούν, τον οποίο όμως διαθέτουν τα Δημόσια ΙΕΚ μέσω των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, οπότε απαλείφοντας τους Τομείς αυτούς «καίγεται» ένα ισχυρό πλεονέκτημα των ΔΙΕΚ με ότι συνεπάγεται για τους σπουδαστές.
Ελπίζω ότι ισχύει η πρώτη περίπτωση και στο τελικό σχέδιο Νόμου θα δούμε και πάλι την παρουσία των Τομέων αυτών.
Και στα ΙΕΚ, ο τομέας Δομικών Έργων είναι υποβαθμισμένος.
Μπορεί να ενισχυθεί με ειδικότητες όπως:
1) Τεχνικοί κατασκευής-συντήρησης Βιολογικών Σταθμών,
2) Τεχνικοί συντήρησης-κατασκευής «πράσινων» κτηρίων,
3) Τεχνικοί συντήρησης-αναστήλωσης αρχαιλογικών-ιστορικών μνημείων.
Ο τίτλος της ειδικότητας «ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ» καλύτερα θα ήταν να αντικατασταθεί από τον «ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ» ή και από τον «ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
Για ποιό λόγο απουσιάζουν οι τομείς Ηλεκτρολογίας – Μηχανολογίας – Ηλεκτρονικής; Υπάρχει κάποια τεκμηρίωση;
Στα ΙΕΚ θα έπρεπε να υπάρχουν εξειδικεύσεις των βασικών ειδικοτήτων των παραπάνω τομέων. Για παράδειγμα στις Ηλεκτρολογικές Ειδικότητες οι προβλεπόμενες άδειες αφορούν μεταξύ άλλων την δραστηριότητα του τεχνικού ανελκυστήρων και ανυψωτικών μηχανημάτων, του εγκαταστάτη φωτεινών επιγραφών, του τεχνίτη οικιακών συσκευών, ενώ σημαντικό τομέας επαγγελματικής δραστηριοποίησης θα αποτελέσει σύντομα λόγω της ανάπτυξης των ΑΠΕ και της υβριδικής τεχνολογίας το αντικείμενο των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας (κοινώς μπαταρίες). Αυτά όλα αποτελούν εξειδικεύσεις της βασικής ειδικότητας του Τεχνικού Ηλεκτρολογικών Συστημάτων και Εγκαταστάσεων του ΕΠΑΛ και θα μπορούσαν να καλυφθούν με πρόγραμμα ενός ή δύο εξαμήνων στα ΙΕΚ.
Από τις ειδικότητες που αναφέρονται απουσιάζουν πολλές ειδικότητες οι οποίες λειτουργούν ήδη αρκετά χρόνια στα ΙΕΚ και μάλιστα με μεγάλο αριθμό σπουδαστών. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών προέρχονται από τα Γενικά Λύκεια.
Οι απόφοιτοι των γενικών λυκείων αποκλείονται από τα νέα ΙΕΚ εφόσον καταργούνται ειδικότητες και θα πρέπει για να ακολουθήσουν μια ειδικότητα να φοιτήσουν στην Β΄ τάξη του ΣΕΚ και να λάβουν πτυχίο επιπέδου 3 και όχι επιπέδου 4 .θα φοιτήσουν 2 επιπλέον χρόνια και θα είναι επιπέδου 3.
Αναφέρω για παράδειγμα 2 κλασικές ειδικότητες του Μηχανολογικού τομέα ‘’ Τεχνικός αυτοκινήτων Οχημάτων’’ και ‘’Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Κλιματισμού’’.
Νομίζω ότι είναι άδικο και θα πρέπει να συμπεριληφθούν αρκετές ειδικότητες που ήδη λειτουργούν στα ΙΕΚ.
Παράλληλα, η ειδικότητα που προτείνεται στο Σχέδιο Νόμου θα ήταν πιο ορθό να αναφέρεται ως Τεχνικός Σχεδίασης Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής.
Στον τομέα των ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, βασικό τομέα των Τεχνολογικών Εφαρμογών, είναι απαραίτητο να προστεθεί και μία δεύτερη ή τρίτη ειδικότητα, όπως συμβαίνει τώρα και στα Δημόσια Ι.Ε.Κ., με βάση τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών τους. Μπορεί να εμπλουτιστεί με ειδικότητες όπως: Τεχνικός αποκατάστασης κτιρίων, Τεχνικός Βιοκλιματικού Σχεδιασμού Κτιρίων
Διαχωρισμός των επιστημονικών ειδικοτήτων απο τις τεχνικές, μιας και οι διαφορές τους ειναι τεράστιες τόσο ακαδημαικά όσο και πραγματικά.
Αλλαγή του γενικού τίτλου, ΙΕΚ τόσο μεταξυ των μεταγυμνασιακών όσο και των μεταλυκειακών σπουδών.
Διαβάθμιση τους στο εκπαιδευτικό σύστημα με αλλαγη του συντάγματος.
Δυνατότητα συνέχισης σπουδών με αναγνώριση μαθημάτων κατα προτεραιότητα απο αλλους φοιτητές-σπουδαστές.
Μη δυνατότητα επέμβασης των πανεπιστημίων όσο και των ΤΕΙ σε οτι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΙΕΚ.
Νέο σύστημα αναγνώρισης του επιπέδου γνώσεων των καταρτιζομένων με παννελήνιες εξέτάσεις τύπου ασεπ και ένταξης τους στο επίεπδο που αρμόζουν, ακόμα και το ανώνατο χωρίς προυπηρεσία.
Η αλλαγή δεν πρέπει να είναι προσχηματική αλλά πραγματική. Εχουν αλλάξει οι εποχές.
Ο τομέας των δομικών έργων παρουσιάζεται ελλιπής σε σχέση με τους άλλους τομείς, παρόλο που είναι από τους πιο βασικούς στο πεδίο των τεχνολογικών εφαρμογών. Πρέπει να εμπλουτιστεί και με άλλες ειδικότητες όπως, Τεχνικός συντήρησης και αποκατάστασης δομικών έργων, Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού κτιρίων, κ.α. Επίσης, χρήσιμη θα ήταν η προσθήκη μιας ειδικότητας σε σχέση με την τοπογραφική χάραξη δομικών έργων με διδασκαλία κάποιων βασικών αρχών τοπογραφίας και γεωδαισίας στους μαθητές.
ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΩΝ ΙΕΚ , ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ . ΑΥΤΗ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΗ ΖΗΤΗΣΗ , ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ , Η ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ 15 ΕΤΙΑΣ .
Θα πρέπει να συσταθούν οργανικές θέσεις καθηγητών και στα Δημόσια ΙΕΚ και ΣΕΚ.
Θα πρέπει να γίνουν νέες ειδικότητες και τομείς, όπως:
Τομεας ανανεωσιμων πηγων ενεργειας με ειδικοτητες:
1) τεχνικος ανεμογεννητριων
2) τεχνικος φωτοβολταικων εγκαταστασεων
3) τεχνικος υδροηλεκτρικων εγκαταστασεων
4) τεχνικος αεριων καυσιμων
Επίσης με την αλματώδη ανάπτυξη της τρισδιάστατης εκτύπωσης θα πρέπει να φτιαχτεί ειδικότητα Τεχνικού 3D Printing
Πράγματι φαντάζει πολύ φιλόδοξο το νέο αυτό νομοσχέδιο,με τόσες υπέροχες ειδικότητες που δεν ξέρεις ποια να πρωτοδιαλέξεις. Ωστόσο αν κάποιος προσπαθήσει να το κατανοήσει καλύτερα θα αναρωτηθεί εύλογα πώς είναι δυνατόν ειδικότητες με πολύ μεγάλη προσέλευση μαθητών όπως π.χ η Νοσηλευτική να αποκλείονται από τα ΣΕΚ ή όπως η Αισθητική να κατακερματίζονται.Μια άλλη απορία…αφού υπήρχαν αυτές οι ειδικότητες κατά νου ,για ποιον λόγο ακριβώς ,βγήκαμε σε διαθεσιμότητα ,εμείς οι καθηγητές των ΕΠΑΣ, όταν και τα τμήματά μας είχαν μεγάλη ζήτηση αποδεδειγμένα και καλύπταμε μία ουσιαστική ανάγκη για εκπαίδευση ,ιδιαίτερα των κοριτσιών που αναζητούσαν μία διέξοδο επαγγελματική.Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο μου δίνει την εντύπωση ότι εξυπηρετεί κυρίως τις ανάγκες της ιδιωτικής εκπαίδευσης,ώστε να λειτουργούν σε ¨νόμιμα¨ πλαίσια με εναρμονισμένο λεκτικό ειδικοτήτων,να χαίρονται οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΙΕΚ που επιτέλους οι ειδικότητες ¨φιλέτα¨ θα είναι στην απόλυτη δικαιοδοσία τους ,να υπερκοστολογούν τα δίδακτρα και να προσλαμβάνουν εκπαιδευτές ,αμφιβόλων προσόντων.
φαίνεται ξεκάθαρα για ποιο λόγο αφαιρέσατε τον τομέα Υγείας από τα ΕΠΑΛ, και καταρρίπτονται τα επιχείρηματά σας 1) ότι ήταν επαγγέλματα χωρίς ζήτηση 2) ότι οι καθηγητες δημιουργούσαν τα τμήματα και προσέλκυαν τους μαθητές σ αυτά.
πρόταση
επαναφορά του τομέα υγείας στα ΕΠΑΛ. επιστροφή των καθηγητών ,που εντελώς άδικα βγάλατε σε διαθεσιμότητα ,στις θέσεις τους με το καθεστώς που ίσχυε.
Θα βρείτε τον τρόπο για νομοθετική ρύθμιση.
Δώστε την ευκαιρία στα παιδιά των μεσαίων, φτωχών, άνεργων οικογενειών να αναπτυχθούν.
Να δουλέψουν για την Ελλάδα!
Ο Τομέας των ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, βασικός τομέας των Τεχνολογικών Εφαρμογών, θα πρέπει να περιλαμβάνει και άλλες ειδικότητες, όπως ισχύει και τώρα στα Δημόσια Ι.Ε.Κ.. Μπορούν να προστεθούν οι ακόλουθες ειδικότητες:
1) ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ
2)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ή ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΤΙΡΙΩΝ
Επίσης, η ειδικότητα που προτείνεται στο Σχέδιο Νόμου θα ήταν πιο ορθό να αναφέρεται ως ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Στον τομέα Καλλιτεχνικών Σπουδών και Εφαρμοσμένων Τεχνών θα μπορούσατε να εισάγετε την ειδικότητα Βίντεο (περιλαμβάνει την εικονοληψία, την ηχοληψία, τη δημιουργική γραφή (σενάριο) και το μοντάζ)
και να περνάει ο καιρός τόσο φαίνεται το άδικο.
Ποιό είναι το άδικο; Η κατάργηση του τομέα υγείας και πρόνοιας και ειδικότερα του Β. νοσηλευτή. Απαράδεκτο.Τώρα δεν υπάρχουν ειδικότητες που βγαίνουν από το τεχνολογικό λύκειο, από τα ΔΙΕΚ και από τα ιδιωτικά ΙΕΚ; Για παράδειγμα ο τομεας διοικησης. Αυτός γιατ δεν καταργήται;
Για να μην έχει όνομα και σφραγίδα το λάθος να επιστρέψει ο τομέας υγείας και προνοιας στο τεχνολογικό λύκειο όπως έγινε και με τον τομέα πληροφορικής.
Συμφωνώ με προηγούμενα σχόλια για την απουσία ειδικοτήτων Μηχανολογίας-Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικών από τα ΙΕΚ. Υπάρχουν πολλές ειδικότητες που θα πρέπει να προστεθούν γιατί δεν καλύπτονται ούτε από τα ΑΕΙ-ΤΕΙ ούτε από κάποιες ειδικότητες τεχνιτών που υπάρχουν στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 2. Τα κατά την προηγούμενη παράγραφο αναλυτικά προγράμματα σπουδών διαμορφώνονται σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ευρωπαϊκού συστήματος πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (European Credit System for Vocational and Education and Training – ECVET), που περιγράφεται στη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009 (Ε.Ε. C 155/02 της 8-7-2009).
Η μοναδική ειδικότητα στα ΙΕΚ που έχει αναλυτικό πρόγραμμα σύμφωνο με τις κατευθύνσεις του ECVET, η οποία έχει προκύψει από κοινό Ευρωπαϊκό πιλοτικό πρόγραμμα και λειτουργεί στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με κοινό αναλυτικό πρόγραμμα δίνοντας την δυνατότητα της κινητικότητας των καταρτιζομένων και η οποία είναι από τις πλέον σύγχρονες ειδικότητες είναι το «Στέλεχος Διεθνούς Εμπορίου». Δυστυχώς η ειδικότητα αυτή λείπει από τον πίνακα των ειδικοτήτων στον οποίο υπάρχουν ειδικότητες ξεπερασμένες που δεν έχουν σχεδόν καθόλου ζήτηση.
Προτείνω να προστεθεί και η ειδικότητα «Στέλεχος Διεθνούς Εμπορίου» στις ειδικότητες του τομέα Διοίκησης & Οικονομίας.
Είναι αδιανόητο ότι ειδικότητες έχει το ΕΠΑΛ να υπάρχουν και στην αδιαβαθμητη καταρτιση των ΙΕΚ.θα πρέπει να καταργηθούν άμεσα.Κατα τα άλλα έκλεισαν τον υγείας και πρόνοιας λόγω επικαλυψης!!!
ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ….ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ….ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΑ 18 ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ….ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…ΛΥΚΕΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ!!!!!!!
Πόσο ρεαλιστική θεωρείτε την ύπαρξη 16 ειδικοτήτων στον τομέα Υγείας των ΙΕΚ;
Μιλάτε για πληθωρισμό ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στρεβλώσεις του παρελθόντος. Άδικο θα έχουν οι επόμενοι να σας κατηγορήσουν για τα ίδια και χειρότερα;
Σε πόσες και ποιες πόλεις πιστεύετε θα λειτουργήσουν; Υπάρχουν για να υπάρχουν ή εξυπηρετούν κάποιο σκοπό; Ένας απλός Β. Νοσηλευτή στο ΕΠΑΛ κάθε πόλης αντί για 6 ειδικότητες Νοσηλευτικής σε κάποια από τα ΙΕΚ της χώρας δε θα ήταν η ουσιαστική απάντηση στη πολυδιάσπαση και τον πληθωρισμό;
Πρόταση: Επαναφορά του τομέα Υγείας στο επαγγελματικό Λύκειο με την ίδια ή όποια άλλη ονομασία κρίνετε σκόπιμο.
Θα Θεωρούσα σκόπιμο στα ΙΕΚ να υπάρχουν ειδικότητες όπως: δικαστικός αντιπρόσωπος , δικαστικός γραμματέας, Βοηθός δικηγόρου, Βοηθός Ιατρού Εφαρμοστής μηχανοτεχνίτης, Χειριστής μηχανών συσκευασίας, Χειριστής πίνακος, χειριστής-εφαρμοστής πλαστικών μηχανών.
Θα πρέπει να προστεθεί τομέας ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩ ΤΕΧΝΩΝ και ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. Με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία υπάρχει σημαντικός αριθμός μαθητών με προσανατολισμό ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε επαγγέλματα που καλύπτονται από τα προγράμματα σπουδών του συγκεκριμένου τομέα.
Στον τομέα ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ,θα πρέπει να συμπεριληφθούν και άλλες ειδικότητες,όπως ακριβώς υπάρχει τώρα και ο αντίστοιχος τομέας στα Δημόσια Ι.Ε.Κ..Ειδικότητες που θα μπορούσαν να προστεθούν είναι οι εξής:
1)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ
2)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΤΙΡΙΩΝ ή ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ
Επίσης,η ειδικότητα που προτείνεται στο Σχέδιο Νόμου θα μπορούσε να διατυπωθεί πιο ορθά ως ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Θεωρώ απαράδεκτο το κόψιμο τόσο πολλών ειδικοτήτων από τα Δημόσια ΙΕΚ.Τα πιο πολλά παιδιά κατευθύνονται στο τομέα της Μηχανολογίας, Γεωτεχνικό κτλ.Είναι δυνατόν να πηγαίνει κάποιος από την Α΄Λυκείου να γίνεται Μελισσοκόμος στα ΣΕΚ;Τα επαγγέλματα αυτά απευθύνονται σε άτομα συνειδητοποιημένα που έχουν τελειώσει το Λύκειο και όχι μόνο.
Δημήτρης Εκπαιδευτικός
Το προσωπικό που θα διδάσκει θα πρέπει να έχει τις αντίστοιχες γνώσεις με το αντικείμενο που θα διδάξει και τις απαιτούμενες προϋποθέσεις που ορίζονται για όλες τις ειδικότητες που διδάσκουν και στη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση (πτυχίο αντίστοιχο με την ειδικότητα, ΑΣΠΑΙΤΕ, επαγγελματική προϋπηρεσία στο αντικείμενο που θα διδάξει, διδακτική προϋπξρεσία)
Στον τομέα Διοίκησης και Οικονομίας καλό θα είναι να προστεθεί η ειδικότητα Στελέχους Φοροτεχνικού Γραφείου, γιατί στην ειδικότητα αυτή πηγαίνουν ακόμη και απόφοιτοι πανεπιστημιακών σχολών-οικονομικών που δεν έχουν διδαχθεί πρακτικά θέματα φορολογίας και μπορούν να πάρουν επιπλέον γνώσεις για να μπορέσουν να εργαστούν στην πράξη.
Στα δημοσια ΙΕΚ η ειδικοτητα ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΑΙ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ να αντικατασταθει με τις παρακατω:
1)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΕΞΩΛΕΜΒΙΩΝ-ΕΣΩΛΕΜΒΙΩΝ
2)ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΣΕ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
θα ηταν σωστο στα δημοσια ιεκ να δημιουργηθει ο τομεας ανανεωσιμων πηγων ενεργειας με ειδικοτητες:
1) τεχνικος ανεμογεννητριων
2) τεχνικος φωτοβολταικων εγκαταστασεων
3) τεχνικος υδροηλεκτρικων εγκαταστασεων
4) τεχνικος αεριων καυσιμων
Και οι 4 ειδικοτητες να εχουν ως σκοπο την κατασκευη, επισκευη και συντηρηση των παραπανω.
Ποιοι θα διδάξουν; Μόνιμοι μεταταγμένοι από την Δευτεροβάθμια; Ωρομίσθιοι;
Με ποια κριτήρια θα επιλεγούν ανά την Ελλάδα και πόσο συχνά θα ανανεώνονται;
Θέλω να πιστεύω πως η απουσία ειδικοτήτων από τους τομείς Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής είναι εκ παρφαδρομής. Αλλιώς σε τι είδους ομάδα Τεχνολογικών Εφαρμογών αναφρόμαστε, όταν ένα μεγάλο ποσοστό σπουδαστών κατευθύνεται σε αυτές τις ειδικότητες;
Είναι δυνατόν να χρειάζεται κάποιος 5+ χρόνια για να πάρει πτυχίο βοηθού νοσηλευτή; Γιατί τα ΤΕΙ του τομέα υγείας πρόνοιας να είναι τα μόνα που καταργήθηκαν για μαθητές ΕΠΑΛ;
Ο Τομέας των ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ,που είναι από τους πιο σημαντικούς, θα πρέπει να περιλαμβάνει και άλλες ειδικότητες,όπως ισχύει τώρα στα Δημόσια Ι.Ε.Κ.,έτσι μπορούν να προστεθούν οι ειδικότητες:
1)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ (Η ΔΟΜΙΚΩΝ) ΕΡΓΩΝ
2)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ
Επίσης,η ειδικότητα που προτείνεται στο Σχέδιο Νόμου θα ήταν πιο ορθό να αναφέρεται ως ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ αντί ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.Το ίδιο και στην αντίστοιχη ειδικότητα του ΕΠΑ.Λ.του τομέα ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ.
Στην ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών του παρόντος σχεδίου νόμου έχετε μόνο τους Τομείς Πληροφορικής, Ένδυσης & Υπόδησης και Δομικών Έργων.
Πιστεύω πως κάνατε λάθος, γιατί ομάδα προσανατολισμού ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ χωρις τους ΤΟΜΕΙΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ σ’ όλα τα συστήματα εκπαίδευσης σ’ όλο τον κόσμο δεν υπάρχει. Εκτός και αν το δικό μας Υπουργείο θέλει να πρωτοτυπήσει.
Η ειδικότητα Γραφίστας Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσω ανήκει στην Ομάδα Προσανατολισμού Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (στα ΤΕΙ σπουδάζεις γραφίστας στη Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών) και όχι στον Τομέα Πληροφορικής
Για ποιο λόγο οι μαθητές που θέλουν να πάρουν πτυχίο ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών να χρειάζονται 5,5 χρόνια (3 στο Νέο Λύκειο και 2,5 στο ΙΕΚ) και για τις άλλες ειδικότητες το πτυχίο να δίνεται με μόνο 3 χρόνια στο Νέο Τεχνολογικό. Τι είδους ρατσισμός ειναι αυτός τη στιγμή που στην αγορά εργασίας και στις προκυρήξεις των νοσοκομείων προτιμούνται περισσότερο λόγω χαμηλότερου κόστους απο τους ΤΕ και ΠΕ Νοσηλευτές
Οι ειδικότητες της Ηλεκτρολογίας και της Μηχανολογίας είναι πολύ σημαντικές και προτιμητέες από τους αποφοίτους Λυκείου και για αυτό θα πρέπει να προσφέρονται και στο χώρο της μεταλυκειακής κατάρτισης (ΙΕΚ. Άλλωστε η μη παροχή αυτών των ειδικοτήτων αποκλείει τους αποφοίτους των ΓΕΛ στην κατάρτιση σε αυτούς τους τομείς.
Για ποιο λογο περιοριζετε τον τομεα Υγειας στα ΙΕΚ και αφαιρειτε το δικαιωμα στους μαθητες να αποκτησουν περισσοτερα δικαιωματα στην αναβαθμιση της μορφωσης τους? Συνεχως μιλουσατε για την συγχυση που εχει δημιουργηθει στο κοινωνικο συνολο απο τις σχολες που παραγουν νοσηλευτες , αλλά , να ξερετε γιατι δεν νομιζω να το ξερετε οτι τον τιτλο του νοσηλευτη φερει μονο αποφοιτος ΑΤΕΙ και ΑΕΙ.
θΑ πρεπει να σταματησετε να απαξιωνετε το δικαιωμα της αναβαθμισης των γνωσεων των νοσηλευτων και να υπαρξει τροπος συμμετοχης σε πανελληνιες εξετασεις.
To γ) και το δ) είναι τα ίδια! Προφανώς υπάρχει λάθος. Λείπουν οι ειδικότητες Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας-Ηλεκτρονικής.