Οι Ομάδες Προσανατολισμού με τους αντίστοιχους Τομείς και τις αντίστοιχες Ειδικότητες του Επαγγελματικού Λυκείου είναι οι εξής :
Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών
Τομέας Πληροφορικής
1. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games)
2. Τεχνικός Η/Υ
3. Τεχνικός Λογισμικού
Τομέας Μηχανολογίας
1. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
2. Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων & Μηχανικός Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
3. Τεχνικός Εγκαταστάσεων ψύξης αερισμού και κλιματισμού
4. Τεχνικός Οχημάτων
5. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης αεροσκαφών
6. Τεχνικός Ιατρικών οργάνων
Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων
2. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
3. Τεχνικός Αυτοματισμού
4. Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
Τομέας Δομικών Έργων
1. Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής
Τομέας Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
1. Τεχνικός Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος
2. Τεχνικός Διαχείρισης και Ανακύκλωσης
3. Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων Αντιρύπανσης
Ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας
Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας
1. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
2. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού
3. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης
4. Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό
Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής
Τομέας Γεωπονίας Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής
1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
2. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής
3. Τεχνικός Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών
4. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου
5. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών
Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων
Τομέας Πλοιάρχων
1. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού
Τομέας Μηχανικών
1. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Από τις ομάδες προσανατολισμού-τομείς-ειδικότητες για τα ΕΠΑΛ απουσιάζει κατά οποιοδήποτε τρόπο ο τομέας Καλλιτεχνικών-Πολιτισμού (ονομάστε τον όπως θέλετε).
διάλογος:
-τι θα κάνεις το Σαββατοκύριακο;
– θα επισκεφθώ μια έκθεση ζωγραφικής,χαρακτικής….
– θα πάω σε μια συναυλία.
– θα επισκεφθώ το Μουσείο.
– θα επισκεφθώ την Ακρόπολη
-…….
ο διάλογος θα είναι μεταξύ Ελλήνων ή τουριστών;
θέλουμε κατάρτιση στον Πολιτισμό ή εκπαίδευση;
Για ένα ολοκληρωμένο Επαγγελματικό Λύκειο στα Ευρωπαϊκά πρότυπα απαραίτητα θα πρέπει να περιλαμβάνει την ομάδα Προσανατολισμού Υγείας και Φροντίδας, έτσι λοιπόν προτείνω :
Oμάδα Προσανατολισμού Υγείας και Φροντίδας
Τομέας Υγείας και Φροντίδας
1. Βοηθών Βρεφοκόμων Γενικής και Ειδικής Αγωγής
2. Βοηθών Εργοθεραπευτών
3. Βοηθών Ιατρικών Εργαστηρίων
4. Βοηθών Νοσηλευτών
5. Βοηθών Οδοντικής Τέχνης
6. Βοηθών Ραδιολογίας-Ακτινολογίας
7. Βοηθών Φυσιοθεραπευτών
Προτείνω να γίνει διερεύνηση τόσο των εκπαιδευτικών επιλογών μαθητών/τριών της Α τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, όσο και των αναγκών της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα και την Ευρώπη, των ειδικοτήτων του Τομέα Υγείας και Φροντίδας και εάν τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, μόνο τότε θα πρέπει να τεκμηριωθεί η απόφαση για μη συμμετοχή των αντίστοιχων ειδικοτήτων στο Επαγγελματικό Λύκειο.
Καλό είναι πριν δημοσιεύουμε οτιδήποτε να έχουμε και μια ιδέα για τα αντικείμενα που διδάσκονταν τόσα χρόνια στις διάφορες ειδικότητες. Μην ξεχνάμε ότι η ειδικότητα των ηλεκτρονικών υφίσταται από καταβολής της τεχνικής εκπαίδευσης και το αντικείμενό της εκτείνεται από την φυσική των ημιαγωγών μέχρι τα Bitcoins. Στη σύγχρονη τεχνολογία έχει πια ενοποιηθεί το υλικό και λογισμικό και χρειάζεται ολοκληρωμένη αντίληψη του αντικειμένου (αν φυσικά θέλεις στ’ αλήθεια να διδάξεις κι όχι μόνο να συμπληρώνεις ώρες….). Και για όσους δεν γνωρίζουν, οι μαθητές του τομέα ηλεκτρονικής μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα στην ειδικότητα των ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ και την εισικότητα των ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ. Ενδεικτικά, κάποια από τα μαθήματα που διδάσκονταν στην Γ’ Τάξη : ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΟΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ, ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ (VISUAL BASIC, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ)
Αυτοί που θεωρούν, όψιμα, ότι κατέχουν το αντικείμενο, τόσα χρόνια δεν είχαν ιδέα για τα παραπάνω;
Β.ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΠΕ12.10, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος
Στον τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού ειναι αναγκαίο να υπάρχει στο Επαγγελματικό Λύκειο και και η ειδικότητα:Τεχνικός Φωτοβολταϊκών και Ανεμογεννητριών ή Τεχνικός Ήπιων Μορφών Ενέργειας δεν μπορεί να μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη, για αξιοποίηση της Ηλιακής και Αιολικής Ενέργειας στην χώρα μας και να μήν υπάρχει η ειδικότητα αυτή , όταν σε χώρες όπως η Δανία , Νορβηγία , Γερμανία είναι απο τις πλέον περιζήτητες ειδικότητες.
Στον τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού ειναι αναγκαίο να υπάρχει στο Επαγγελματικό Λύκειο και και η ειδικότητα: <> ή <> δεν μπορεί να μιλάμε για <>, για αξιοποίηση της Ηλιακής και Αιολικής Ενέργειας στην χώρα μας και να μήν υπάρχει η ειδικότητα αυτή , όταν σε χώρες όπως η Δανία , Νορβηγία , Γερμανία είναι απο τις πλέον περιζήτητες ειδικότητες.
Η αναγκαιότητα ύπαρξης του ΤΟΜΕΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο, είναι επιβεβλημένη για τους μαθητές με καλλιτεχνικές ανησυχίες και ταλέντο, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες του πολιτισμένου κόσμου.
Η πρωτοτυπία του ΥΠΑΙΘ να αφαιρέσει από μαθητές -κυρίως χαμηλών οικονομικά στρωμάτων- το δικαίωμα να πάρουν Απολυτήριο Λυκείου και να αποκτήσουν το θεωρητικό υπόβαθρο και την πρακτική εξάσκηση που τους χρειάζεται προκειμένου, είτε να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΤΕΙ, είτε να κατευθυνθούν προς την αγορά εργασίας, αφήνει άναυδους γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Ελπίζω αυτή η αδικία να διορθωθεί!
Ο Τομέας Οχημάτων καταργείται!!!! Οι μηχανικοί αυτοκινήτων που εντάσωνται; Στους τεχνικούς οχημάτων γνωρίζαμε τους φανοποιούς μόνο!!! Δεν θα βγαίνουν μηχανικοί αυτοκινήτων ποια από τα Τεχνικά Λύκεια;
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Στο Νέο Επαγγελματικό Λύκειο θα πρέπει να υπάρχει θέση για μαθήματα όπου θα διδάσκονται η Καλλιτεχνική παιδεία.
Ο μέσος Έλληνας πρέπει να γνωρίζει για την Τέχνη. Να έχει τη δυνατότητα μέσω του δημόσιου σχολείου να πάρει τις πρώτες γνώσεις γύρω από ΑΥΤΗΝ .
Η τέχνη αποτυπώνει μορφές κοινωνικής συνείδησης, αντανακλά «βιώματα», της ζωής και των σχέσεων των ανθρώπων, καταγράφει σε εικόνες την πραγματικότητα του ιστορικού γίγνεσθαι και πηγή της είναι ο ίδιος ο άνθρωπος.
Η Τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, αυτή την αποδεκτή από την κοινωνία, εδώ και πολλά χρόνια αλήθεια, κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να την απαξιώσει και να την παραγνωρίσει
Ποτέ δεν φανταζόμασταν πως στην Ελλάδα τη χώρα του Πολιτισμού και της Τέχνης θα αναγκαζόμασταν να υπερασπιστούμε την αναγκαιότητα της στην δημόσια εκπαίδευση .
Η εντολή κατάργησης ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ των ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω
. Αν εξαφανίσετε από τον χάρτη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης μαθήματα του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών , τότε γιατί δεν γκρεμίζετε και όλα τα ιστορικά μνημεία της Ελλάδας ;
Η τέχνη είναι μια μορφή συνείδησης και τα αυτονόητα δεν εξηγούνται.
Κύριοι του Υπουργείου ξεκαθαρίστε σε ποια τάξη θα ξεκινάει η ειδικότητα. Αν είναι στη Γ΄τάξη και στη Β΄τάξη ο τομέας τότε θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα αλληλοκάλυψης μαθημάτων, όπως στον τομέα Μηχανολογίας οι Μηχανολόγοι με τους Μηχανικούς Οχημάτων και στον τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού οι Ηλεκτρολόγοι με τους Ηλεκτρονικούς.
Έτσι Θα δημιουργηθεί υπεραριθμία=διαθεσιμότητα=κινητικότητα=απόλυση
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Στο Νέο Επαγγελματικό Λύκειο θα πρέπει να υπάρχει θέση για μαθήματα όπου θα διδάσκονται η Καλλιτεχνική παιδεία.
Ο μέσος Έλληνας πρέπει να γνωρίζει για την Τέχνη. Να έχει τη δυνατότητα μέσω του δημόσιου σχολείου να πάρει τις πρώτες γνώσεις γύρω από ΑΥΤΗΝ .
Η τέχνη αποτυπώνει μορφές κοινωνικής συνείδησης, αντανακλά «βιώματα», της ζωής και των σχέσεων των ανθρώπων, καταγράφει σε εικόνες την πραγματικότητα του ιστορικού γίγνεσθαι και πηγή της είναι ο ίδιος ο άνθρωπος.
Η Τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, αυτή την αποδεκτή από την κοινωνία, εδώ και πολλά χρόνια αλήθεια, κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να την απαξιώσει και να την παραγνωρίσει
Ποτέ δεν φανταζόμασταν πως στην Ελλάδα τη χώρα του Πολιτισμού και της Τέχνης θα αναγκαζόμασταν να υπερασπιστούμε την αναγκαιότητα της στην δημόσια εκπαίδευση .
Η εντολή κατάργησης ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ των ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω
. Αν εξαφανίσετε από τον χάρτη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης μαθήματα του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών , τότε γιατί δεν γκρεμίζετε και όλα τα ιστορικά μνημεία της Ελλάδας ;
Η τέχνη είναι μια μορφή συνείδησης και τα αυτονόητα δεν εξηγούνται
Η ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ» κακώς περιλαμβάνεται στον τομέα της Πληροφορικής καθώς αποτελεί αντικείμενο της Ηλεκτρονικής. Όποιος έχει ανοίξει ΗΥ ξέρει πως μέσα θα βρει ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Εξάλλου είναι παρακλάδι της ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων» που ορθώς βρίσκεται στον τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού».
Η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» καλώς βρίσκεται στον τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού». Λείπει βέβαια η εξειδίκευση στην σταθερή & κινητή τηλεφωνία.
ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΕΥΩ ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΗΣΩ!
ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΝ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΝΑΤΙΘΕΤΑΙ ΤΙ.
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΣΑΚΩΘΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
1) Στον Τομέα Πληροφορικής θα πρέπει η ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ» να μετονομαστεί σε «Τεχνικός Η/Υ και δικτύων Η/Υ».
2) Στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών θα πρέπει η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» να μετονομαστεί σε «Τεχνικός Τηλεπικοινωνιών».
Με αυτό τον τρόπο θα αποφεύγεται η σύγχυση των μαθητών σε σχέση με τα αντίστοιχα διδακτικά αντικείμενα.
Θεωρώ ότι οι ειδικότητες των εφαρμοσμένων τεχνών θα πρέπει να υπάρχουν στον νεό τεχνολογικό λύκειο, με δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπάιδευση, διότι αποτελούν σύγχρονες επιστήμες και όχι δεξιότητες.
Εμείς ως χώρα επιλέγουμε να μην εκπαιδεύσουμε επαγγελαματίες καλλιτέχνες, εικαστικούς, συντηρητές αρχαιοτήτων;
Ποια μελέτη σας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα δεν αποτελεί επιλογή επαγγελματικής αποκατάστασης το επάγγελμα του Συντηρητή Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης καθώς και τα συναφή του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών;
Γνωρίζετε πόσοι Συντηρητές Αρχαιοτήτων (Μόνιμοι και Ανώτατης Εκπαίδευσης) απασχολούνται σήμερα στις Εφορείες Αρχαιοτήτων της Χώρας μας;
Γνωρίζετε πόσο οργανικά κενά υπάρχουν στις σχετικές υπηρεσίες;
Γνωρίζετε πόσοι υπάλληλοι απασχολούνται σε χώρες με αντίστοιχο πολιτιστικό πλούτο;
Γνωρίζετε πόσοι συντηρητές αρχαιοτήτων έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ (με διαδικασία εξετάσεων) από 1986, ημερομηνία ίδρυσης του Τεχνολογικού Ιδρύματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης;
Έχετε επισκεφτεί αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα και αντίστοιχα στο εξωτερικό;
Τι εικόνα σχηματίσατε; Ήταν τα μνημεία μας προστατευμένα, έχουν δημοσιευτεί οι αρχαιότητες, έχουν γίνει μελέτες αποκατάστασης, έχουν καταγραφεί, έχουν γίνει σωστικά μέτρα; Υπήρχε οδηγός με πληροφορίες, φύλακας, τουαλέτες; Πόσα έργα ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν;
Ποιο επάγγελμα υπόδειξαν οι έρευνες σας ως το ιδανικό για τους μαθητές της χώρας που καταφεύγουν στην τεχνική εκπαίδευση;
Ποιο μάθημα και ποια ειδικότητα θα καλλιεργεί τόσο την αισθητική αντίληψη αλλά τις καλλιτεχνικές δεξιότητες των μαθητών μας;
Πως σκοπεύει ο κρατικός μηχανισμός και το υπουργείο παιδείας να διαχειριστεί στο μέλλον τις αρχαιότητες και τα μνημεία του τόπου μας ώστε να αναπτυχθεί ο τουρισμός, αλλά και να διατηρήσει τον πολιτισμικό πλούτο μας στις επόμενες γενεές;
ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ Α΄ΤΑΞΗ, Ο ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΟΜΕΙΣ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ» ή » ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑ» ή ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΟΝΟ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΟΠΩΣ: «ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ», «ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ». ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΔΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ.
Ένα σύντομο και περιεκτικό σχόλιο για τους τομείς και τις ειδικότητες είναι ότι επιλέχθηκαν από άντρες και στη συντριπτική τους πλειοψηφία απευθύνονται σε αγόρια και άντρες Η ειδικότητα της αισθητικής αν και συγκέντρωνε μεγάλο αριθμό μαθητριών δεν συμπεριλαμβάνετε σε αυτές τις ειδικότητες με αποτέλεσμα να στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητριών της Τα κορίτσια και οι γυναίκες πρέπει να έχουν επιλογές στο τεχνικό λύκειο και μάλιστα με προοπτικές
Ο «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» σαφώς εμπίπτει στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Επίσης στον ίδιο τομέα εμπίπτει και ο Τεχνίτης Η/Υ του τομέα πληροφορικής καθώς απαιτεί γνώσεις ηλεκτρονικών.
Από τα παραπάνω και από τις ήδη υπάρχουσες καταχωρήσεις είναι ολοφάνερο ότι ΄΄συγγενείς΄΄ τομείς είναι της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών και σε καμία περίπτωση ηλεκτρολόγων-ηλεκτρονικών όπως στο σχέδιο νόμου. Κατά τη γνώμη μου έπρεπε να είναι τρεις ανεξάρτητοι τομείς μεταξύ τους.
Η ειδικότητα του Τεχνικού Ιατρικών Οργάνων τι δουλειά έχει στο μηχανολογικό τομέα και όχι στους ηλεκτρονικούς;
Επίσης είναι δυνατόν η ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας να αποτελείται από ένα τομέα και η ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών να αποτελείται από τόσους σημαντικούς τομείς δύο εκ των οποίων ενοποιημένοι (ηλεκτρολόγοι-ηλεκτρονικοί);
Μεγάλη προσοχή επίσης στις αναθέσεις των μαθημάτων. Τομέας πληροφορικής δεν σημαίνει πρώτες αναθέσεις σε όλα τα μαθήματα σε πληροφορικούς ή επίσης κοινές πρώτες αναθέσεις σε ηλεκτρολόγους και ηλεκτρονικούς.
Επειδή σημασία έχει κυρίως το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων κάθε ειδικότητας και βάση αυτού πρέπει να γίνουν και οι αναθέσεις των μαθημάτων, για την ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ του τομέα πληροφορικής όσα μαθήματα αναφέρονται σε υλικό – Hardware δηλαδή Ψηφιακά Ηλεκτρονικά κυκλώματα πρέπει να τα έχουν πρώτη ανάθεση οι Ηλεκτρονικοί. Οι άνθρωποι που τα σχεδιάζουν από επίπεδο πλακέτας μέχρι επίπεδο σχεδιασμού επεξεργαστών είναι ηλεκτρονικοί μηχανικοί. Για να απλοποιήσω τον συλλογισμό μου δεν θα εμπιστευτείς την επισκευή του αυτοκινήτου σου σε έναν επαγγελματία οδηγό αυτοκίνητων αλλά σε έναν μηχανικό αυτοκινήτων. Δεν θα εμπιστευτείς να σε χειρουργήσει ένας νοσηλευτής αλλά ένας γιατρός.
Το σημείο διαχωρισμού του υλικού από το λογισμικό είναι το επίπεδο drivers – οδηγών του συστήματος αν υπάρχει λειτουργικό σύστημα και εκεί πρέπει να γίνεται ο διαχωρισμός Ηλεκτρονικής από την Πληροφορική.
Για την ειδικότητα Δίκτυα και Τηλεπικοινωνίες είναι τόσο φανερό ότι περιέχει μαθήματα που πρέπει να ανατεθούν σε Ηλεκτρονικούς, αρκεί κάποιος να αλλάξει λίγο την ονομασία της σε Τηλεπικοινωνιακά Δίκτυα. Όσο αναφορά τα δίκτυα Η/Υ ένα ίσος μόνο μάθημα της ειδικότητας, σε επίπεδο Υλικού κυκλωμάτων δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί της Πληροφορικής που μπορούν να περιγράψουν σαν κύκλωμα πώς δουλεύει για παράδειγμα μια κάρτα δικτύου ή ένας δρομολογητής, πόσο μάλλον να τα σχεδιάσουν.
Τελικά όπου Υλικό Hardware σημαίνει ηλεκτρονικό κύκλωμα, δηλαδή εργαστήριο με ψηφιακά πολύμετρα, παλμογράφους, λογικούς αναλυτές, αναλυτές φάσματος, ποιος πληροφορικός έχει τις δεξιότητες ή καλύτερα έχει δεί στην ζωή του έστω εξ όψεως σε λειτουργία αυτά τα όργανα, για να μπορεί να δείξει στους μαθητές πως γίνεται η επισκευή του υλικού; Εκτός αν επισκευή θεωρείται αλλάζω με την σειρά όλες τις πλακέτες, τα καλώδια και το τροφοδοτικό ενός υπολογιστή τον φυσάω να φύγει η σκόνη και κάποια στιγμή θα παίξει!
Ελάχιστοι συνάδελφοι της πληροφορικής κυρίως Μηχανικοί Η/Υ από Πολυτεχνεία μπορούν να θεωρηθούν ότι έχουν έχουν το γνωστικό υπόβαθρο για να τους ανατεθεί μάθημα σχετικό με Ηλεκτρονική.
Άρα σαν συμπέρασμα αναθέσεις μαθημάτων ανάλογα με τα επιστημονικά και ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ πτυχία των εκπαιδευτικών για την βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών.
Η ειδικότητα της ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ θα έπρεπε να βρίσκεται εδώ .
Είναι τουλάχιστον παράλογο , μια μαθήτρια να θέλει να συνεχίσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ,στα ΑΤΕΙ Αισθητικής , και να πρέπει να παρακολουθήσει μαθήματα άλλης ειδικότητας !
Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ανήκει στη ΣΕΥΠ ( Σχολές Επαγγελμάτων Υγείας/Πρόνοιας ).
Είναι παραϊατρικό επάγγελμα .
Το σωστότερο και εντιμότερο θα ήταν να υπάρχει Ομάδα Προσανατολισμού Υγείας/Πρόνοιας με τους τομείς που προϋπήρχαν ΣΥΝ του τομέα Αισθητικής .
Τα πράγματα είναι πιο απλά νομίζω.
Αρκεί στο τομέα πληροφορικής η ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ να μετονομαστεί σε Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ μιας και οι υπολογιστές είναι πάντα συνδεδεμένοι σε δίκτυα δεδομένων (Διαδίκτυο, Τοπικά μητροπολιτικά Ευρείας, κινητής τηλεφωνίας 3G/4G, …)
Έτσι η ειδικότητα του τομέα Ηλεκτρολογίας Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού θα έχει αντικείμενο τα δίκτυα μεταφοράς σημάτων, δίκτυα ραδιοφωνίας/τηλεόρασης, δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, δίκτυα μεταφοράς ενέργειας αλλά και δίκτυα δεδομένων. Όσο για τις τηλεπικοινωνίες είναι χωριστό κομμάτι καθαρά ηλεκτρονικό.
Μια ματιά στα μαθήματα (προγράμματα σπουδών)των αντιστοίχων ΑΤΕΙ/ΑΕΙ επαληθεύει τα παραπάνω.
Σε μιά χώρα όπως η Ελλάδα με πλούσια καλλιτεχνική παράδοση και σημαντική πολιτιστική κληρονομιά ο Τομέας Καλλιτεχνικών σπουδών και Εφαρμοσμένων Τεχνών δε θα έπρεπε να απουσιάζει από την Τεχνική Εκπαίδευση.
Θα αρνηθούμε το δικαίωμα στους μαθητές με ιδιαίτερες καλλιτεχνικές κλίσεις να τις καλλιεργήσουν; Θα αρνηθούμε την προσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Η παιδεία, ο πολιτισμός και η τέχνη είναι οι δυνάμεις εκείνες που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τη κρίση, γιατί η κρίση πάνω από όλα είναι κρίση αξιών. Θεωρώ ότι οι καιροί απαιτούν την ενδυνάμωση και όχι την εξαφάνιση της τέχνης από τα σχολεία.
Είναι τραγικό λάθος του υπουργείου η ειδικότητα τεχνικός Δικτύων να μην ανήκει στον τομέα της Πληροφορικής!!! Δείχνει άγνοια αυτών που ασχολήθηκαν με το σχέδιο νόμου καθώς αυτή η ειδικότητα στα ΙΕΚ ανήκει στον τομέα Πληροφορικής!!! Μεγάλες αντιφάσεις το σχέδιο νόμου όπως και η απουσία συνολικά μαθημάτων Πληροφορικής στην εποχή της Τεχνολογίας!!
Όταν αναφερόμαστε σε «δίκτυα» και «τηλεπικοινωνίες», σαφώς οι αρμοδιότεροι να το διδάξουν σε Α ανάθεση είναι οι Ηλεκτρονικοί και οι Φυσικοί-Ραδιοηλεκτρολόγοι, αλλά και οι Ηλεκτρολόγοι, καθώς «δίκτυα» και «τηλεπικοινωνίες» δεν είναι μόνο το ίντερνετ και τα δίκτυα υπολογιστών, αλλά πολλές άλλες περιπτώσεις όπως οι ραδιοεπικοινωνίες – TV, ραδιόφωνο, δορυφορικές, τηλεφωνία σταθερή και κινητή, 3G, 4G κ.ο.κ. Τι σπουδές σε βάθος έχουν κάνει οι Πληροφορικοί σ΄αυτά ; Πολύ σωστά τους τοποθετεί ο συνάδελφος «Ηλεκτρονικός – 12/8/13, 19:13) στα του software κυρίως.
Και επιπλεόν : το μάθημα της Τεχνολογίας Επικοινωνιών γιατί άραγε ήταν σε Α ανάθεση στους ΠΕ12.10 και σε δεύτερη στους ΠΕ19 ;;; Οι οποίοι, όσους γνώρισα να το διδάσκουν, το έκαναν τελείως από αγγαρεία (μόνο για συμπλήρωση ωραρίου, αλλιώς το άφηναν), παραδεχόμενοι ότι στο κομμάτι των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων – ραδιοεπικοινωνιών (η κατεξοχήν επιστημονική ΚΑΡΔΙΑ των όρων «δίκτυα» και «τηλεπικοινωνίες») δεν ξέρανε και πολλά πράγματα, οπότε το «ξεπέταγαν» στα γρήγορα.
Ξεχωριστός τομέας Ηλεκτρονικών με ειδικότητες:
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Εγκαταστάσεων
2.Τεχνικός υπολογιστικών μονάδωμ
3.Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
4.Τεχνικός Ιατρικών οργάνων
Ξεχωριστές Α’ αναθέσεις από τους άλλους τομείς
Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο καταργήθηκε η ειδικότητα των γραφικων τεχνων και εγω και αλλα 45 ατομα απο το σχολείο μου και αλλα 10000 ατομα απο ολόκληρη την ελλαδα που θελουν να φοιτήσουν σε αυτην την ειδηκοτητα πρεπει αναγκαστηκά να απευθηνθούν σε ιδιωτικούς τομεις; Πραγμα ανεφικτο για τους περισσοτερους γιατι ενας απο τους δυο γονεις οι και οι δύο ειναι ανεργοι … Αυτο ειναι με λιγα λογια ρατσισμος προς το γυναικειο φύλο γιατι οι περισσοτερες ειδηκοτητες που καταργηθηκαν αφορουσαν ως επι τω πλειστον γυναικες…. ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ δεν εχω να πω κατι αλλο Κε Αρβανιτοπουλε…..
Η αλήθεια είναι ότι ο τομέας των Επικοινωνιών και Τηλεπικοινωνιών δεκαετίες τώρα διδάσκεται στην επαγγελματική εκπαίδευση και ΕΙΝΑΙ επιστημονικό αντικείμενο των Ηλεκτρονικών Μηχανικών.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι πτυχιούχοι του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών έχουν αποκτήσει: α) ολοκληρωμένη εικόνα και πλήρη εξειδίκευση στην επιστήμη του Ηλεκτρονικού Μηχανικού, και β) όλες τις απαραίτητες επιστημονικές-τεχνολογικές γνώσεις και ικανότητες στους τομείς της Ηλεκτρονικής, των Τηλεπικοινωνιών, των Δικτύων, των Αυτοματισμών, των Υπολογιστών της Πληροφορικής και των Οπτοηλεκτρονικών Τεχνολογιών.
https://www.chania.teicrete.gr/docs/attachments/672_DeptElectronicsTEICR-Curriculum2003-2006.pdf
Πέρα από κάθε προσωπική άποψη, υπάρχει απλά … η αλήθεια.
Και η αλήθεια είναι ότι ο τομέας των Επικοινωνιών και Τηλεπικοινωνιών δεκαετίες τώρα διδάσκεται (και δίνει πτυχία σχετικά με αυτόν) και ΕΙΝΑΙ τελικά επιστημονικό αντικείμενο των Ηλεκτρονικών, τελεία και παύλα!
Συνάδελφοι της πληροφορικής, μην μπερδεύετε τα επιστημονικά αντικείμενα! Είστε «τελικά» προγραμματιστές Η/Υ. Τα δίκτυα υπολογιστών (για παράδειγμα) σωστά τα διαχειρίζεστε, αλλά σε επίπεδο software, ΟΧΙ σε επίπεδο hardware, καλωδιώσεων, παρεμβολών, ακτινοβολιών, κλπ κλπ. Σας παρακαλώ, μην παρασύρεστε σε μια «άπληστη» διάθεση προσάρτησης αντικειμένων τα οποία, παραδεχτείτε το, ποτέ δεν σπουδάσατε αναλυτικά και σε βάθος (και μην προσπαθήσετε καν να συγκρίνουμε σχετικά προγράμματα σπουδών στα πανεπιστήμιά μας, θα βγείτε «χαμένοι» 100% στο hardware). Κι εμείς οι Ηλεκτρονικοί κάναμε μαθήματα προγραμματισμού υπολογιστών και πολλοί από εμάς είμαστε δεινοί και ικανότατοι προγραμματιστές Η/Υ, αλλά ποτέ δεν διεκδικήσαμε τα μαθήματά σας!
Η «Συντήρηση υπολογιστών» και ότι άλλο «σχετικό» (πάντα κατά την άποψή σας) ΔΕΝ σας κάνει Ηλεκτρονικούς!
Καλώ το Υπουργείο απλά να δώσει την ανάθεση ΟΛΩΝ των σχετικών μαθημάτων σε αυτούς που τα διδάχτηκαν σε επίπεδο Πανεπιστημιακό, τίποτε άλλο. Συνοπτικά, οι Ηλεκτρονικοί τα Ηλεκτρονικά (hardware) και οι Πληροφορικοί τον Προγραμματισμό (software). Ας σεβαστούμε ο ένας το πεδίο του άλλου και ας μην αφήσουμε την απληστία να μας παρασύρει και να υποστηρίζουμε ότι είμαστε κάτι που ΔΕΝ είμαστε. Τα Πανεπιστημιακά μας πτυχία ΟΛΩΝ το αποδεικνύουν. Όλα αυτά με σεβασμό σε όλους, πρόσωπα, αξίες, θεσμούς.
Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο αναφέρεται στο ηλεκτρονικής και ηλεκτρολογίας.
Πρόταση.
1. Δημιουργία μαθημάτων επιλογών από διάφορους συναφείς τομείς. Μπορεί κάποιος που παρακολουθεί πληροφορική να επιλέγει και κάποιο μάθημα ηλεκτρονικής ή οικονομίας και το αντίστροφο.
Και υπό σύσταση θα μείνεις κύριε πασεκαπ, ο κλάδος των Πληροφορικών είναι ενωμένος και επιχειρηματολογεί για την εδραίωση του μαθήματος στο Νέο Λύκειο. Κρίμα για σένα..
Στον Τομέα Πληροφορικής – Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games), θα πρέπει να σπάσει στα επιμέρους Το ίδιο και στα ΙΕΚ. Δείτε τα προγράμματα σπουδών που τρεχουν τώρα στα ΙΕΚ. Είναι διακριτά… Εκτός και αν αλλάξουν και είναι κοινό το 1ο έτος και μετά υπάρχει επιλογή από τον μαθητή. Έτσι όμως θα υπάρχουν πολλές υπο ειδικότητες…
Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών είναι 100% τομέας της Πληροφορικής. Κρίμα που γίνεται αίτια για διαμάχες.
Ο τομέας των Εφαρμοσμένων Τεχνών είναι ο μοναδικός που είναι συνυφασμένος με τον πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας μας. Αναρωτιέμαι πως σε μία χώρα με πλούσια καλλιτεχνικά ερεθίσματα και σημαντική πολιτιστική κληρονομιά αμφισβητείται από κάποιους η αναγκαιότητα εκπαίδευσης των μελλοντικών γενεών στους τομείς αυτούς.
Για ποιο λόγο στην Ελλάδα, τη χώρα του πολιτισμού, δεν αποτελεί επαγγελματική κατεύθυνση, η συντήρηση έργων τέχνης, η γραφιστική, η διακόσμηση?
Σε μια χώρα που γέννησε τον πολιτισμό δεν μπορεί να υπάρξει παιδεία χωρίς τέχνη, ούτε τέχνη χωρίς παιδεία. Δε μπορεί να αρνούμαστε το δικαίωμα στους μαθητές με ιδιαίτερες καλλιτεχνικές κλίσεις, τη δυνατότητα να τις καλλιεργήσουν.
Πηγαίνοντας οι μαθητές μας μόνο στα ΣΕΚ δεν τους δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θα ήθελα να ρωτήσω για το σύλλογο ΠΑΣΕΚΑΠ που έχει σχολιάσει παραπάνω να μου πείτε τα ονόματα του ΔΣ και επίσης στοιχεία επικοινωνίας.Οι αντιλήψεις σας δεν εκαφράζουν όλο το κλάδο πληροφορικής και καλό είναι να είστε προσεκτικοί.
θα πρέπει ο τομέας των ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ,που είναι από τους πιο σημαντικούς,να εμπλουτιστεί και με μία δεύτερη ή τρίτη ειδικότητα.Μία δεύτερη ειδικότητα στο συγκεκριμένο τομέα θα μπορούσε να είναι:
1)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ (Η ΔΟΜΙΚΩΝ)ΕΡΓΩΝ
2)ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ
Επίσης, για την προτεινόμενη ειδικότητα στο σχέδιο Νόμου πιστεύω ότι πιο δόκιμος θα ήταν ο όρος ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ αντί ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
H ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ» όσο και η «Τεχνικός δικτύων και επικοινωνιών» ανήκουν στο τομέα πληροφορικής και διδάσκονται απο πληροφορικούς. Δεν σχετίζεται σε τίποτα με τους Ηλεκτρολόγους και το πρόγραμμα σπουδών τους εν αντιθέση με όλς τις σχολές Πληροφορικής
Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών θα έπρεπε να ανήκει και στον τομέα της Πληροφορικής.
Προτείνω ο Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού να έχει τις ακόλουθες κατευθύνσεις:
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
2. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
3. Τεχνικός Αυτοματισμού
4. Τεχνικός Κινητής Τηλεφωνίας και Τηλεπικοινωνιών
Δεν πρέπει να υπάρχει επικάλυψη με την Πληροφορική. Οι τομείς αυτοί είναι και οι τομείς που είναι στα ΙΕΚ.
Δεν υπάρχει τομέας Ηλεκτρολογίας, αλλά τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.
Σε αυτόν τον τομέα ανήκει δικαίως η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών»
Στο άρθρο 8 του παρόντος σχεδίου Νόμου περιγράφονται οι ομάδες προσανατολισμού, τομείς και ειδικότητες.
Πιο συγκεκριμένα στον τομέα μηχανολογίας μεταξύ των ειδικοτήτων προσθέσατε και την ειδικότητα του Τεχνικού Ιατρικών Οργάνων.
Μέγα σφάλμα.
Η συγκεκριμένη ειδικότητα δεν έχει σχέση με τον τομέα Μηχανολογίας αλλά με τον τομέα Ηλεκτρονικών. Αυτό το καταλαβαίνει κανείς πολύ εύκολα αν ρίξει μια ματιά στον οδηγό κατάρτισης της συγκεκριμένης ειδικότητας που είναι αναρτημένος στην Γενική Γραμματεία δια βίου Μάθησης.(Επισυνάπτω τον οδηγό κατάρτισης μέσω του link: http://www.gsae.edu.gr/internal_iek/phpdata/view/odhgoi/odigos80.pdf ).
Αυτό τουλάχιστον έπρεπε να σας το είχε διευκρινίσει ο κ. Κ. ΚΑΛΤΣΑΣ ο οποίος ήταν εκπρόσωπος της ομάδας του ΠΑΣΟΚ και κάνατε μαζί τις τελευταίες δύο βδομάδες διορθώσεις πριν βγάλετε το σχέδιο στον αέρα. Λέω ότι μπορούσε να το διορθώσει ο κ. Καλτσάς γιατί ο ίδιος διετέλεσε πρόεδρος στον ΟΕΕΚ, Πρόεδρος στον ΕΟΠΠΕΠ και σήμερα είναι Σχολικός Σύμβουλος Ηλεκτρονικών.
Αν σας έδινε τον παραπάνω επισυναπτόμενο οδηγό κατάρτισης της ειδικότητας του τεχνικού ιατρικών οργάνων ή τον κανονισμό καταρτισης που έχει συνταχθεί επί των ημερών του στον ΟΕΕΚ και στην συνέχεια στον ΕΟΠΠΕΠ και περιλαμβάνει και τις ερωτήσεις πιστοποίησης θα καταλαβαίνεται ότι:
1. Η συγκεκριμένη ειδικότητα δεν ανήκει στον τομέα Μηχανολογίας.
2. Απ’ ότι φαίνεται στον οδηγό κατάρτισης της συγκεκριμένης ειδικότητας οι μαθητές διδάσκονται κάποια μαθήματα που δικαίωμα διδασκαλίας έχουν ειδικότητες που ήδη βγάλατε σε διαθεσιμότητα.( π.χ Τεχνολόγους Ιατρικών Οργάνων και Πτυχιούχους Ιατρικής Σχολής. Τμήμα του κανονισμό σας επισυνάπτω, βγάλτε εσείς τα συμπεράσματά σας.)
3. Μηχανολόγοι Μηχανικοί έχουν δικαίωμα διδασκαλίας κάποιων μαθημάτων εφόσον έχουν τριετή εμπειρία σε νοσοκομεία. Εδώ γελάμε…..
Τόσο η ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ» όσο και η «Τεχνικός δικτύων και επικοινωνιών» ανήκουν στο τομέα πληροφορικής! Χρόνια τώρα διδάσκονται απο πληροφορικούς. Σίγουρα θα πρέπει να εμπλουτιστεί η ύλη αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να περάσει στον ηλεκτρολογικό τομέα!!!
Ο «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» εμπίπτει σαφώς στην ειδικότητα του ηλεκτρονικού μηχανικού.
Θέλω να τονίσω ότι αναφερόμενοι σε δίκτυα, δεν ορίζουμε μόνο τα δίκτυα υπολογιστών, αλλά και τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
Για το λόγο αυτό άλλωστε, το μάθημα της Τεχνολογίας Επικοινωνιών ήταν σε Α ανάθεση στους ΠΕ12.10 και σε δεύτερη στους ΠΕ19.
Καθηγητές ΠΕ20, με βασικό πτυχίο «Η/Υ Συστημάτων» θα έπρεπε να έχουν ανάθεση διδασκαλίας και στα μαθήματα του Τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού» καθώς τα μαθήματα που έχουν διδαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συμπίπτουν 100% & με τις παρακάτω ειδικότητες
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων
2. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
3. Τεχνικός Αυτοματισμού
4. Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
Ο «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού σαφώς εμπίπτει στον Τομέα Πληροφορικής.
Το ίδιο το σχέδιο νόμου στο άρθρο 25 για τα ΙΕΚ αναφέρει
α) Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών :
Τομέας Πληροφορικής
1. Τεχνικός Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών
Στα ΕΠΑΛ μόνο εκ παραδρομής μπορεί να έγινε ένα τέτοιο λάθος.
Όλα τα τμήματα Πληροφορικής της χώρας έχουν βασικά προπτυχιακά μαθήματα στα δίκτυα υπολογιστών, ενώ σε πάρα πολλά τμήματα υπάρχουν μαθήματα τηλεπικοινωνιών. (βλ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ κλπ). Οι καθηγητές ΠΕ19-20 είναι οι πλέον καταρτησμένοι να διδάξουν τα μαθήματα αυτής της ειδικότητας όπως κάνουν τόσα χρόνια.
Ορισμένοι από τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας ΠΕ1827 διακοσμητών,και ΠΕ1801 γραφιστών που καταργήθηκαν, διαθέτουμε επιπλέον και δεύτερη ειδικότητα, αυτή του Αρχιτέκτονα ΠΕ 1202, η οποία νόμιμα μας αποδόθηκε βάση της 81504/Δ2/19-7-2011 υ.α. ΦΕΚ1811 τ./Β’ /11-9-11.
Με την ειδικότητα αυτή, διδάσκαμε και στον τομέα «Δομικών Έργων» ο οποίος παραμένει στο νέο τεχνολογικό λύκειο.
Το υπουργείο στο αρχικό non paper στις 9/7/2013, προέβλεπε την εξαίρεσή μας από την διαθεσιμότητα και την απόδοση νέας οργανικής θέσης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, που απορρέει από την δεύτερη αυτή ειδικότητα που μας έχει αποδοθεί.
Στο τελικό όμως σχέδιο νόμου, δεν προβλέπεται αυτό, γεγονός που μας αδικεί κατάφωρα, τόσο από άποψη τεχνολογικής κατάρτισης όσο και από άποψη επιστημονικής δεοντολογίας, γιατί διαθέτουμε και εμείς δίπλωμα Πολυτεχνείου με βάση το οποίο δικαιούμαστε να διδάξουμε μαζί με τους υφιστάμενους συνάδελφους μηχανικούς – εκπαιδευτικούς, τα μαθήματα του τομέα δομικών έργων (ΕΠΑΛ), καθώς και της ειδικότητας των εφαρμοσμένων τεχνών(IEK).
Θα απαντήσω στους φίλτατους συναδέλφους Ηλεκτρονικούς με πεζά γράμματα, όπως προβλέπεται στη διαδικτυακή επικοινωνία. Καταρχήν, τομέας Ηλεκτρονικής πλέον δεν υπάρχει, Επίσης, η νέα ειδικότητα λέγεται «Τεχνικός Η/Υ» και όχι «Τεχνίτης Η/Υ».
Πρόκειται για μια ειδικότητα που ορθώς βρίσκεται στον τομέα Πληροφορικής και το Υπουργείο προσανατολίστηκε στη σωστή κατεύθυνση που δεν την συμπεριέλαβε στον (ενοποιημένο πλέον) τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.
Ο «Τεχνικός Η/Υ» σαν ειδικότητα ορθώς διαφοροποιείται από την
αντίστοιχη – παραπλήσια (στο όνομα) ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» του ενοποιημένου τομέα, καθώς εξειδικεύει τις γνώσεις του μαθητή επάνω στην αρχιτεκτονική και τη συντήρηση των Η/Υ. Θέματα που ανήκουν καθαρά στον τομέα Πληροφορικής.
Βασικές γνώσεις τεχνικού Η/Υ καλύπτονται ήδη στον τομέα Πληροφορικής με μαθήματα στα οποία μελετάται το hardware του υπολογιστή, όπως π.χ. «Συντήρηση Υπολογιστών» και «Βασικές Αρχές Πληροφορικής και Ψηφιακής Τεχνολογίας». Σε αυτό μάλιστα, καλύπτονται και βασικές γνώσεις Ηλεκτρονικών. Το Υπουργείο αν θεωρήσει σκόπιμο μπορεί να προσθέσει και άλλα σχετικά μαθήματα στην ειδικότητα «Τεχνικός Η/Υ» του τομέα Πληροφορικής. Επίσης, σε κάποια από αυτά να δοθεί δεύτερη ανάθεση στους Ηλεκτρονικούς.
Εαν κάποιος νέος που είναι μαθητής 1ης γενικού λυκείου και αποφασίζει να πάει στην Β τάξη του ΕΠΑΛ έχει χάσει κάποια μαθήματα τεχνικά προσανατολισμού.Το ερώτημα είναι τι γίνεται με αυτά ή εαν θα μπορούσαν αυτά τα μαθήματα να υλοποιηθούν στην Β ΕΠΑΛ & Γ ΕΠΑΛ, ή να μην είναι υπεχρεωτική η παρακολουθηση τους για κανένα τομέα και καμμία απολύτως ειδικότητα χωρίς καμμία εξαιρεση.
Η ειδικότητα Τεχνίτης Η/Υ έχει να κάνει με τη συντήρηση του υπολογιστή, που σαφώς είναι αντικείμενο του Μηχανικού Υπολογιστών (κατεπέκταση πληροφορικού). Για παράδειγμα αν χαλάσει ο υπολογιστής κάποιου από εσάς σε ραδιοηλεκτρολόγο τρέχεται να σας τον φτιάξει ή σε μηχανικό υπολογιστών?
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο υπό σύσταση Πανελλήνιος Σύλλογος Επιστημόνων Καθηγητών Πληροφορικής θέλουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
1) Στην ειδικότητα της Πληροφορικής έχουν ενταχθεί άτομα πολλών κατηγοριών χωρίς τα απαραίτητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Συγκεκριμένα υπάρχει ο κλάδος των περίπου 3.000 ΤΕ Πληροφορικής (ΠΕ20) στον οποίο υπηρετούν ακόμα και υπάλληλοι με πτυχίο από ΤΕΙ Ιχθυοκαλλιέργειας. Επίσης, στον κλάδο των περίπου 4.000 ΠΕ Πληροφορικής (ΠΕ19) υπηρετούν υπάλληλοι χωρίς πτυχίο Πληροφορικής.
2) Καθυστερεί προκλητικά κι αδικαιολόγητα η εφαρμογή της γνωμοδότησης 54/2013 του ΝΣΚ αναδρομικά από 01/11/2011.
3) Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ πραγματοποιήθηκαν με διαφορετικά θέματα για τον κλάδο ΠΕ19 και άλλα για τον κλάδο ΠΕ20, ενώ καταλαμβάνουν ακριβώς τις ίδιες θέσεις.
π.χ. http://www.asep.gr/portal-files/dynamic/c49683/attachfile/0/1P_05_THEMATA_el_GR.zip
4) Γνωρίζετε καλύτερα από εμάς ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που προσφέρει τόσο λίγες ώρες Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τόσες πολλές ώρες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
5) Τα μαθήματα Πληροφορικής είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένα και σε πολύ χαμηλό επίπεδο στη χώρα μας συνολικά.
6) Όλοι οι υπάλληλοι Πληροφορικής (ΠΕ & ΤΕ) χωρίς πτυχίο Πληροφορικής έχουν προφανώς διοριστεί εκτός ΑΣΕΠ.
7) Ο σύλλογος μας εγγράφει ως μέλη του μόνο όσους ΠΕ Πληροφορικής (ΠΕ19) διαθέτουν αναγνωρισμένο πτυχίο Πληροφορικής.
Εμείς ως σύλλογος έχουμε ήδη έρθει σε συνεργασία με γνωστό δικηγορικό γραφείο και σκοπεύουμε να κινηθούμε δικαστικά αναζητώντας και ποινικές ευθύνες αν έστω κι ένας εκπαιδευτικός ΠΕ19 με αναγνωρισμένο πτυχίο Πληροφορικής υποστεί οποιαδήποτε υποχρεωτική υπηρεσιακή μεταβολή (ακόμα κι απώλεια οργανικής θέσης) εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται ο κλάδος ΠΕ20. Επίσης, σκοπεύουμε να στηρίξουμε νομικά ακόμα κι όσους ΠΕ19 έχουν οικειοθελώς ζητήσει τη μετάταξή τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπό τη σκιά της διαθεσιμότητας.
Για να μπορούμε να λεγόμαστε Ευρώπη πρέπει πρώτα να γίνουμε Ευρώπη!
ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΗΥ. ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΘΕΩΡΩ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΤΙΣ ΑΡΙΣΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΕΠΙΣΗΣ
Η ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑ ΤΕΧΝΊΤΗ ΙΑΤΡΙΚΏΝ ΟΡΓΆΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΗΥ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΕΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΑΣΚΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΕΧΝΙΤΗ ΗΥ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΧΥΕΙ:
Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητος που εμπίπτουν στο Ν.3325/2005
ΣΧΕΤ.: Το υπ’ αριθμ. Πρωτ. Α) 1106746/2091/ΔΜ Β΄/24-10-2008 έγγραφο του ΥΠ.ΟΙ.Ο.
Β) ΚΑΔ 2008 ΦΕΚ 2149/Β/08
Ο ΚΩΔΙΚΟΣ 95 ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΑΔΕΙΑΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΡΑΔΙΟΤΕΧΝΙΤΗ ΜΕ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ Ή ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ Α-Β ( ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ)ΚΑΙ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ.
Ο ΚΩΔΙΚΟΣ 95 ΕΙΝΑΙ:
95 ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΩΝ ΑΤΟΜΙΚΗΣ Η ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
ΕΠΙΣΗΣ
Η ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑ ΤΕΧΝΊΤΗ ΙΑΤΡΙΚΏΝ ΟΡΓΆΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ