Άρθρο 01 – Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας

Θρησκευτική κοινότητα είναι ικανός αριθμός φυσικών προσώπων με συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία γνωστής θρησκείας, μόνιμα εγκατεστημένων σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή, με σκοπό την κοινή άσκηση της λατρείας της και την τέλεση των καθηκόντων που απαιτούνται από την κοινή Ομολογία των μελών της.

  • 8 Απριλίου 2014, 09:29 | IAKOBOS GIOURAS

    ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
    Κάνιγγος 32, Τ.Θ. 8122, Τ.Κ. 10210 ΑΘΗΝΑΙ

    ΕΞΩΔΙΚΟΣ ΔΗΛΩΣΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ
    ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
    Αρ. Πρωτ. 484/Σ189
    ΑΘΗΝΑΙ 3-04-2014

    Ὅλως τυχαίως, καὶ μετ’ εὐλόγου καταπλήξεως, μόλις ἐπληροφορήθημεν ἐκ τοῦ κειμένου ποὺ ἀναρτήθηκε εἰς τὸν ἰστότοπον Διαύγεια ὅτι κατηρτίσθη ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖον Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων νομοσχέδιον, τὸ ὁποῖον ἀφορᾷ τὴν .
    Ἡ Ἔκπληξίς μας ὑπῆρξεν εὔλογος, δεδομένου ὄντος τοῦ ὄτι τὸ ὑφιστάμενον σήμερον παρ’ ἡμῖν νομοθετικὸν πλαίσιον προστασίας τοῦ ἀτομικοῦ δικαιώματος τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας εἶναι σαφές, πλῆρες καὶ ὁλοκληρωμένον καὶ οὐδεμιᾶς χρήζει συμπληρώσεως καὶ προσθήκης.
    Κατόπιν τῶν ἀνωτέρω τὰ ὁποῖα, ὡς ἐκ περισσοῦ καὶ μόνον ἐπισημαίνονται διὰ τῆς παρούσης, ἀφοῦ εἶναι πασίδηλα καὶ αὐτονόητα, εἴμεθα ἀντίθετοι εἰς τὴν ἀπειλουμένην ἄνευ ὁρατοῦ εἰς ἡμᾶς λόγου, νέαν νομοθετικὴν ρύθμισιν, ἡ ὁποία –ἐὰν παρ’ ἐλπίδα συντελεσθῇ– ὄχι μόνον δὲν θὰ ἐπιλύσῃ οἱοδήποτε πρόβλημα, ἀφοῦ τοιοῦτο πρόβλημα δὲν ὑφίσταται, ἀλλ’ ἀντιθέτως θὰ προκαλέσῃ ἐκ τῶν πραγμάτων ἀναστάτωσιν καὶ διασυρμὸν τῆς χώρας μας, τόσον παρ’ ἡμῖν, ὅσον καὶ διεθνῶς καὶ μάλιστα εἰς κρισίμους στιγμὰς μὲ ἀπροβλέπτους συνεπείας
    Ἐν κατακλείδι αἰτούμεθα ὅπως δαπάναις ἡμῶν μᾶς χορηγηθοῦν ἀντίγραφφα τοῦ ὑφισταμένου σχετικοῦ ὑλικοῦ, προκειμένου νὰ ἐνημερωθοῦμε συμπληρωματικῶς περὶ τίνος ἀκριβῶς πρόκειται. Δηλαδή, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, ποῖα πραγματικὰ περιστατικὰ ἐξώθησαν τὸ Ὑπουργεῖον σας εἰς αὐτὸ τὸ ἀπαράδεκτον καὶ ἐπικίνδυνον ἐγχείρημα, ποῖαι αἱ ἐκτεθεῖσαι ἀπόψεις ἀπὸ ἄλλους παράγοντας, κ.λ.π. Ἐπίσης αἰτούμεθα ὅπως κληθῶμεν νὰ ἀναπτύξωμεν καὶ προφορικῶς εἰς ὑμᾶς τὰς ἐπὶ τοῦ ζητήματος τούτου ἀπόψεις μας…….
    Μετὰ τιμῆς
    ὁ ἐψηφισμένος ἐπίσκοπος Χριστουπόλεως Ἰάκωβος
    Ἀρχιγραμματεὺς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

  • 8 Απριλίου 2014, 08:47 | Σάκου Αναστασία

    Εκφράζω την διαφωνία μου.

  • 8 Απριλίου 2014, 00:06 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΤΖΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ……………ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ….
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ,ΠΩΣ ΤΟ ΞΕΠΕΡΝΑΤΕ ΑΥΤΟ;;;;;;;;;

  • 7 Απριλίου 2014, 22:10 | Χρήστος

    «Ικανός αριθμός»; Νομικός το συνέταξε αυτό το άρθρο-αποκορύφωμα αοριστίας; Και, εν πάση περιπτώσει, ο ικανός αριθμός πόσος είναι; Θα ορίζεται νομολογιακά κατά το εκάστοτε δοκούν;

  • 7 Απριλίου 2014, 19:44 | Ὀρθόδοξη Χριστιανή Ἑλληνίς

    Χαίρετε.
    Γιατί Ἀξιότιμε Κύριε Ὑπουργέ καί οἱ ὑπόλοιποι πολιτικοί τῆς Ἑλλάδος, ξεπουλᾶτε (γιά νά μήν χρησιμοποιήσω βαρύτερη λέξη) τήν Ὀρθόδοξη Πίστη μας (καί ὄχι μόνο…);

    Μέ τίς προσπάθειές σας νά μεταλλάξετε τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν σέ θρησκειολογικό (ἤ καί μέ τήν κατάργησή του σέ κάποιες περιπτώσεις).

    Μέ τίς ἀλλοιώσεις καί σημαντικότατες «παραλείψεις» τοῦ ἐνδόξου παρελθόντος μας στό μάθημα τῆς ἱστορίας.

    Μέ τά πάμπολλα ἀπαράδεκτα κείμενα,στό μάθημα τῆς γλώσσας κυρίως, στό πρόγραμμα τοῦ Δημοτικοῦ, ἀλλά καί στίς ἄλλες βαθμίδες ἐκπαίδευσης (ἀκόμη καί μέ βλάσφημο κι ἀνήθικο περιεχόμενο).

    Μέ τήν Ἴδρυση Τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν μέσα, ἄκουσον ἄκουσον, στή Θεολογική Σχολή τοῦ Α.Π.Θ.!!!

    Μέ τήν οἰκονομική χορηγία τοῦ Ὑπουργείου σας στά gay-pride φεστιβάλ καί παρελάσεις (τή στιγμή πού τά σχολεῖα στεροῦνται οἰκονομικῆς ἐνίσχυσης γιά στοιχειώδη ὐλικοτεχνική ὑποδομή), καί πού δέν καταλαβαίνω τί μηνύματα στοχεύετε νά μεταβιβάσετε στούς ἀνηλίκους μαθητές-καί στούς νέους σπουδαστές-φοιτητές τῆς χώρας μας, καίρια γιά τήν διαπαιδαγώγηση καί διαμόρφωση τοῦ ἤθους τους ὡς αὐριανούς πολίτες τῆς κοινωνίας μας.

    Μέ τήν κατάργηση τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου, τῆς Κυριακῆς, ἠμέρας λατρευτικῆς γιά ἐμᾶς τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς.

    Μέ τίς πληροφορίες πού διαρρέονται ἀπό τό Ὑπουργεῖο σας, γιά κατάργηση ἑορτῶν ὄπως τῶν Τριῶν Ϊεραρχῶν καί τῆς 25ης Μαρτίου.

    Δέν θέλω νά συνεχίσω τόν μακρύ κι ἀτελείωτο κατάλογο, «περίεργων» ἐνεργειῶν ὑμῶν τῶν ἡγετῶν τῆς Ἑλλάδος, πού τήν ἔχετε κάνει βορά στά ξένα συμφέροντα καί μᾶς ξεπουλᾶτε καί πετσοκόβετε ἐθνικά, οἰκονομικά καί πνευματικά…

    ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΝΑ ΕΙΣΒΑΛΛΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ, ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΟΥΝ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΚΙΛΙΜΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΑΤΟΥΝ ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ;

    Ἐσεῖς δέν εἶστε Χριστιανός Ὀθρόδοξος; Νομίζω πώς ὅταν ἀναλάβατε τό Ὑπουργεῖο, ὁρκιστήκατε στό Εὐαγγέλιο τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, νἀ ὑπηρετήσετε τήν Πατρίδα καί ἐμᾶς τούς πολίτες ἐπάξια.
    Πῶς γίνεται ἀπό τήν μία νά ὁρκίζεστε στόν Χριστό καί ἀπό τήν ἄλλη νά νομιμοποιεῖτε τούς αἰρετικούς καί τούς ἀλλοθρήσκους, πού εἶναι ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ;
    Ἐκτός ἄν αὐτό θέλετε, ἐπί προφάσει τῶν δικαιωμάτων ὁποιουδήποτε ἄλλου στόν οἶκο τῆς Πατρίδας μας, ἐκτός τῶν Ἑλλήνων Χριστιανῶν Ὀρθοδόξων.
    Δέν μπορῶ νά διανοηθῶ, πώς δέν καταλαβαίνετε ὅτι θά μᾶς μετατρέψετε σέ Ἐδέμ κάθε θρησκείας καί παραθρησκευτικῆς σέκτας πού θά δροῦν ἀνενόχλητα-νομιμοποιημένα καί εἰς βάρος τῆς ἐθνικῆς καί θρησκευτικῆς ὁμογένειας τῆς Ἑλλάδος.
    Εἶστε ἀπόλυτα γνώστης.

    Σάν πολίτης πού κληθήκατε νά μέ ὑπηρετήσετε (ὑπουργός=ὑπό ἔργον), δέν ἐπιθυμῶ νά προχωρήσετε τό ἐν λόγῳ νομοσχέδιο, ἀλλά νά τό ἀποσύρετε καί νά περιφρουρήσετε τά ἐθνικά, θρησκευτικά καί ὅποια ἄλλα συμφέροντα τῶν Ἑλλήνων καί τῆς Ἑλλάδος.
    Εὐχαριστῶ.

  • 7 Απριλίου 2014, 19:22 | Χαρίσης Θεοδόσιος

    Αξιοτιμοι κυριες κυριοι, ως ασχολουμενος με τα νομικα θα παρακαλουσα να αλλαξουν οι αοριστες εννοιες.
    Μαλιστα προτεινω αντι για μονιμα εγκατεστημενους, ελληνες πολιτες. Αντι για ορισμενη γεωγραφικη περιφερεια, να ορισετε μια. Και αντι αοριστου αριθμου προσωπων ενος ορισμενου, κατα προτιμηση ανωτερου των 20 που απαιτωνται για σωματειο, καθως πολυ σημαντικοτερη ειναι η υπαρξη η μη θρησκειας απο αυτη ενος σωματειου ( αρθρα 60 επομενα Αστικου Κωδικα).
    Ευχαριστω.

  • 7 Απριλίου 2014, 19:17 | Διονύσιος Φραγκεδακης

    Η Πολιτεία πρέπει να είναι ανεξίθρησκη και να μην επιβάλλει όρους και προϋποθέσεις σε όσους θέλουν να ιδρύσουν οιαδήποτε θρησκευτική κοινότητα και να εξασκήσουν οποιαδήποτε λατρευτική πράξη εφ’όσον δεν παραβιάζουν τον νόμο.Επίσης δεν πρέπει και να επιδοτεί οποιαδήποτε θρησκεία και να μην μισθοδοτεί κανέναν κληρικό,ούτε φυσικά και αυτούς της ορθόδοξης εκκλησίας.Όσοι είναι ορθόδοξοι,καθολικοί,ιουδαίοι κλπ να χρηματοδοτούν με δικούς τους πόρους τους κληρικούς τους και όχι με τους φόρους των υπολοίπων,που ενδεχομένως δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο.Να σταματήσει η Ελλάς να είναι θεοκρατικό κράτος τύπου Ιράν,με «επίσημες θρησκείες».Φτάνει πια με τους κάθε είδους «αγιατολλάχ».

  • 7 Απριλίου 2014, 09:10 | Αγγελος

    Κυριε Ιησου Χριστε Ελεησον με

  • 7 Απριλίου 2014, 08:25 | ANNA

    Ἡ Πατρίδα μας ἔχει ἀναγνωρισμένη ἐπίσημη θρησκεία τήν ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Μέ αὐτό τό νομοσχέδιο, κάθε εἴδους αἰρέσεις, παραθρησκεῖες, ἰσλαμικές καί ἀνατολικές θρησκεῖες, θά ἀναγνωριστοῦν καί θά δροῦν ἐλεύθερα τό καταστρεπτικό τους ἔργο.

  • 6 Απριλίου 2014, 22:23 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Ειμαι Χριστιανος Ορθοδοξος και αντιδρω οχι επειδη θα πειραχτει απο τη πιστη μου κατι ή η ιδια η Εκκλησια, αφου μονο ζημια της κανει ο εναγκαλισμος με τη Πολιτεια και δεν εχει να φοβηθει αφου εχει πολεμηθει απο πραγματικους ηγετεςοχι σαν τους σημερινους (εστω και υπηρετες του Διαβολου) και δεν παθε τιποτα.
    Αυτο που με εκνευριζει σαν πολιτη ειναι οτι λειτουργητε σαν φερεφωνα του Εξωτερικου,χωρις ταυτοτητα, ερημην του Ελληνικου Λαου και το κυριοτερο εις βαρος της χωρας μας.
    ΜΗΝ ΘΑΡΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΔΩ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΤΕ…
    απλα να ξερετε θα κριθητε…και οι προδοτες σε αυτη τη χωρα δεν ειχαν καλο τελος.

  • 6 Απριλίου 2014, 22:04 | Κωνσταντίνος Λάππας

    κύριε Υπουργέ,

    Το νομοσχέδιο αυτό είναι ατομική βόμβα στη συνοχή του Ελληνικού λαού. Μη το προχωρήσετε, μη παραχωρήσετε άλλα δικαιώματα σε αυτούς που προσπαθούν να εξαφανίσουν κάθε τι Ελληνικό και Ορθόδοξο σε αυτόν τον τόπο. Με δύο τρόπους μπορεί να γραφτεί ένας ηγέτης στην ιστορία, είτε με μελανά, είτε με χρυσά γράμματα. Αν το προχωρήσετε θα ανήκετε στην πρώτη κατηγορία.

  • 6 Απριλίου 2014, 21:17 | Γεωργία Καπετανάκη

    Σεβαστέ κύριε Υπουργέ,

    Ένας σοφός γέροντας στην Κύπρο είχε πει πως όταν βλέπεις το φίδι πίσω από τον βράχο δεν πρέπει να το χτυπήσεις, πρέπει να το αφήσεις να βγει όλο έξω και μετά να του κόψεις το κεφάλι με μία κίνηση. Ως εκ τούτου χαιρόμαστε πολύ που δείχνετε τις ακριβείς προθέσεις σας για την ένδοξη και Ορθόδοξη Ελλάδα και που έχετε το θάρρος της άποψης σας. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να γνωρίζουμε τι πρεσβεύουν αυτοί που ψηφίσαμε. Ως γνωστό όμως όποιος παίζει με την φωτιά δεν έχει καλό τέλος. Διότι είτε το θέλουμε είτε όχι οι πνευματικοί νόμοι λειτουργούν.

  • 6 Απριλίου 2014, 12:21 | ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ

    Σίγουρα κάποιοι θέλουν φανερά ή όχι την σαλαμοποίηση της Ελλάδας. Δικαίωμά τους. Έχουμε ξεχάσει τα πάθη των Ποντίων, των Αρμενίων κ.α. Ωστόσο, ως κράτος εν έτει 2014 τί μας διδάσκουν τα γεγονότα στη Συρία; Ως λαός οι Έλληνες πλέον αυτοκτονούν άλλοι βιολογικώς και οι υπόλοιποι πολιτικώς. Kαι το φαινόμενο λένε ορισμένοι ότι θα ενταθεί εξαιτίας της μισαλλοδοξίας και της χυδαιότητας που βιώνει η πλειοψηφία των πολιτών από την παρανομία και τα πολλά (όχι δυο, ΠΟΛΛΑ) «άκρα» που μάλλον έχουν «άκρες» στην πολιτική διοίκηση. Μόνη άμυνα του πολίτη είναι η ψήφος.

  • 6 Απριλίου 2014, 01:16 | χρηστος

    καταρχας η Ορθοδοξια δεν ειναι θρησκεια, αλλα η αποκαλυψη του ζωντος τριαδικου Θεου στη κτιση. Κατα συνεπεια η λεξη θρησκεια ειναι ο χαρακτηρισμοσ της αιρεσης σε σχεση με το ενα αληθινο Ευαγγελιο. Η Ορθοδοξια θα επιζησει γιατι δεν ειναι αυτου του κοσμου ομως εχω αμφιβολιες για την επιβιωση της Ελλαδας αφου διωχνει το Χριστο και στη θεση του βαζει τα αλογα αιρετικα ζωα

  • 5 Απριλίου 2014, 23:36 | Δήμος Σερκελίδης

    Από το πρώτο άρθρο ξεκινάνε οι αοριστολογίες:

    Θρησκευτική κοινότητα είναι:
    ικανός αριθμός ……(πόσο ικανός; 5 -10 -15 κτλ….)

    φυσικών προσώπων με συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία γνωστής θρησκείας (Δηλαδή κάθε αίρεση, διαίρεση, υποδιαίρεση, παρέα κουμπαριά κτλ που έχει συγκεκριμένη θρησκευτική ομολογία πχ οι πιστοί του θεού Ντιέγκο Μαραντόνα)

    μόνιμα εγκατεστημένων σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή
    ( να πούμε γειτονία, συνοικία, πόλη διαμέρισμα κτλ ),

    με σκοπό την κοινή άσκηση της λατρείας της και την τέλεση των καθηκόντων που απαιτούνται από την κοινή Ομολογία των μελών της
    ( και άν η λατρεία αντίκειται στα χρηστά ήθη ή σε κανόνες αναγκαστικού δικαίου ή στο ελληνικό ποινικό δίκαιο πάλι αποτελεί θρησκευτική κοινότητα;… ).

  • 5 Απριλίου 2014, 21:15 | Φώτιος Μιχαήλ

    Κύριε Υπουργέ,
    Είναι αναγκαίο να επισημανθεί ότι με το υπό διαβούλευση σ/ν ανοίγονται κερκόπορτες σε κάθε είδους σέκτες, καταστροφικές λατρείες και φονταμεταλιστικές θρησκείες, που έχουν ήδη προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.
    Στα 400 χρόνια οθωμανοκρατίας θρηνήσαμε, ως Έθνος, πάνω από 1100 Νεομάρτυρες. Τότε ό,τι έγινε, έγινε με το σπαθί του ξένου κατακτητή. Τώρα τί θέλουμε; Να πάθουμε τα ίδια και χειρότερα με την δική μας θέληση; Ή μήπως δεν βλέπετε το τί τραβάνε οι Χριστιανοί στην Μέση Ανατολή;
    Επιτρέψτε μου να σας θυμίσω:
    -το σχετικό Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 29.2.1996 / C 78/31 για τις Σέκτες,
    -την Έκθεση ΕΚ της 11.12.1997 για τα ζητήματα αυτά
    -την απόφαση του Γαλλικού Εφετείου (Cass. crim., 16 oct. 2013, Juris Data n° 2013-022379),
    -την Γαλλική Έρευνα «Banlieue de la République» 2014, καθώς και
    -την Βρετανική ανάλυση 2011 census by the Office for National Statistics (ONS)

    Λόγω αντισυνταγματικότητας και αντίθεσης με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο του περιεχομένου του εν λόγω σ/ν, προτείνω την απόσυρσή του.

  • 5 Απριλίου 2014, 11:37 | Ευάγγελος Κατσαρός

    Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟTHΣ

    Θα πρέπει να δοθεί σαφής ορισμός της έννοιας «Θρησκευτική κοινότης». Κάτι τέτοιο προϋποθέτει να περιέχονται οι έννοιες της ομολογίας της πίστης και μια στοιχειώδης διάκριση αυτής σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, όπου ο αριθμός των πιστών στις διάφορες γεωγραφικές περιοχές της χώρας να μην περιορίζει την αναγνώριση της Θρησκευτικής κοινότητας στο σύνολό της σε εθνικό επίπεδο.

    Παράλληλα, θα είναι σαφές ότι μία ομάδα πιστών σε ένα δήμο της χώρας δεν αποτελούν ξεχωριστή θρησκευτική κοινότητα από τους υπόλοιπες ομάδες ομοδόξων τους στους υπόλοιπους δήμους της χώρας.

    Αυτή η σαφής και ρητή διάκριση της θρησκευτικής κοινότητας σε τρία επίπεδα, διευκολύνει πολύ τη διαχείρηση της οργάνωσης των θρησκευτικών κοινοτήτων στο εσωτερικό τους αλλά και την Πολιτεία στη δική της λειτουργία για τη ρύθμιση των θεμάτων αυτών. Με τον τρόπο αυτό, η Πολιτεία αποφεύγει τους κάθε είδους αυθαίρετους διαχωρισμούς και διακρίσεις, και ταυτόχρονα οι πιστοί κάθε θρησκευτικής άποψης και δόγματος έχουν και νιώθουν θρησκευτική ελευθερία.

    Σε αυτή την έννοια σαφούς διάκρισης της θρησκευτικής κοινότητας σε τρία επίπεδα, έρχεται και συνδέεται στενά εννοιολογικά η έννοια της Εκκλησίας. Δηλαδή η έννοια του «συνέρχεσθαι ομοδόξως» . Μήπως αυτό δε συμβαίνει και με την επικρατούσα Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία; Η ελευθερία διακίνησης, η ελευθερία εγκατάστασης και η ελευθερία στη θρησκευτική άποψη ανά την επικράτεια, θα πρέπει να συνοδεύεται απαραίτητα και από την ελευθερία διαχείρησης των πνευματικών και υλικών δεδομένων κάθε θρησκευτικής κοινότητας, με την απαρέγκλιτη πάντα προϋπόθεση της τήρησης και αποδοχής της υφιστάμενης τάξης της Πολιτείας σε όλη την επικράτεια.

    Η διαχείρηση των πνευματικών θεμάτων κάθε θρησκευτικής κοινότητας είναι συνήθως άρρηκτα συνδεδεμένη με την αναγκαία υλική υποδομή και διαχείρηση των υλικών θεμάτων που την αφορούν προς επιτέλεση των πνευματικών της πιστεύω. Με αυτό τον τρόπο, μία ολιγομελής θρησκευτική κοινότητα σε μία πόλη της χώρας θα μπορεί να έχει τη διαχείρηση των υλικών θεμάτων που την αφορούν, σε συνδυασμό και άμεση σχέση με το σύνολο των ομοδόξων θρησκευτικών κοινοτήτων ανά την επικράτεια της χώρας, αλλά και τη δυνατότητα νόμιμης διασύνδεσής της με το διεθνές ομόδοξο περιβάλλον της.

    Συνοπτικά λοιπόν απαιτείται σαφής διάκριση της έννοιας της Θρησκευτικής κοινότητας σε τρία επίπεδα που ρητά θα αναφέρονται (τοπικό, εθνικό και διεθνές ) και η έννοια της Εκκλησίας να εμπεριέχει ρητά τη σαφή διατύπωση-περιεχόμενο του «ομοδόξως συνέρχεσθαι» σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

    Μετά τιμής
    Κατσαρός Ευάγγελος

  • 5 Απριλίου 2014, 08:43 | ΕΥΘΑΛΙΑ ΓΟΥΝΑΡΗ

    Εἶναι νά λυπᾶται κανείς γιά τήν τόση ἔλλειψη εὐγνωμοσύνης πρός τόν Σωτήρα μας Κϋριο Ἰησοῦ Χριστό καί τήν τόση προσπάθεια γιά κατεδάφιση κάθε θεμελίου πού στηρίζει τόν ἄνθρωπο καί τό ἔθνος.
    Μέ Ποιόν τά βάζουν ;. «Σκληρόν σοι πρός κέντρα λακτίζειν»

  • 5 Απριλίου 2014, 00:31 | Νάγια

    Προς τον υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων,

    Το σημαντικότερο όλων στην πατρίδα μας είναι να επιτραπεί σε κάποια ομάδα ή ομάδες που θα αποφασίσουν να ορίσουν οποιαδήποτε θέση τους ως θρησκεία, να ιδρύσουν τόπους λατρείας και κλειστές σέχτες ;;; Τι είδους προβλήματα θα λυθούν που δεν τα έχουμε αντιληφθεί και τα έχετε αντιληφθεί εσείς ; ή μήπως σας έκαναν «να αντιληφθείτε» κάτι άλλο, ξένων επιβουλεύσεις ;; Δηλαδή αν κάποιοι αποφασίσουν να έχουν για λατρεία τους τον θάνατο αυτών που θεωρούν ως εχθρούς τους ή άπιστους, όπως αυτοί που ειδικά τα τελευταία χρόνια διαπράττουν απεχθή εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας όπως στις μέρες μας στην Συρία, θα το κάνουν νόμιμα ;; Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα υπάρχει – ποιός ο λόγος , πέραν της αοριστίας του κειμένου που αρκετοί ειδικότεροι από εμένα αναφέρουν. Τι επιδιώκετε τέλος πάντων σε αυτήν την χώρα ;; Την παιδεία την έχετε καταστρέψει. Στα σχολεία μαθαίνουν ότι ο Μέγας Αλέξανδρος συναντήθηκε με την κοκκινοσκουφίτσα και τον καραγκιόζη, συνταγές μαγειρικής και διαφημίσεις πολυεθνικών εταιρειών προϊόντα. Υπουργείο παιδείας και θρησκευμάτων αποκαλείται αυτό ;;

    Μ Φ Χ
    Νάγια

  • 5 Απριλίου 2014, 00:16 | ΚΡΙΤΩΝ ΣΕΙΡΙΟΣ

    ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

    ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ (αρθ.13$1) , ΤΗΝ ΧΑΡΤΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΕΙΜΕΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (αρθ.9$1) & ( άρθ. ΙΙ-70§1 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης §1) [ ΠΕΡΙ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΣΕΒΑΣΜΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ ] ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΣΤΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ.

    Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ, ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ, ΤΑ ΗΘΗ ΚΙ ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ. ΟΙ ΟΡΦΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΟΙ ΥΜΝΟΙ , ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ . Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ; [ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ , ΝΟΜΟΣ, ΔΗΜΟΣ, ΠΟΛΗ ,ΧΩΡΙΟ ]

  • 4 Απριλίου 2014, 23:52 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Φ. ΣΤΑΜΑΤΗΣ

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ.

    Τί σημαίνει ικανός αριθμός…… και τι σημαίνει ορισμένη γεωγραφική περιοχή…….. Αυτές οι αοριστίες είναι απαράδεκτες σε νομοθετήματα, που δίνουν στην διοίκηση την δυνατότητα της αυθαιρεσίας σύμφωνα με υποκειμενικές κρίσεις.
    Η κοινότητα θα πρέπει να παίρνει νομική προσωπικότητα και ο αριθμός δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 20 ως συμβαίνει σε συλλόγους, ενώ Η ΓΝΩΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΛΕΓΕΧΕΤΑΙ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΝΓΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ.
    Η γεωγραφική θέση αφορά ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡ0ΣΩΠΟΥ και θα πρέπει να είναι ΑΔΙΑΦΟΡΗ Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ, ως συμβαίνει σε όλα τα νομικά πρόσωπα.
    Η θρησκευτική κοινότητα ως νομικό πρόσπωο θα πρέπει να ιδρύεται το πολύ με 20 άτομα και θα μπορεί να δέχεται στο μέλλον οποιοδήποτε αριθμό αποδέχεται τον κανονισμό και τη νομιμότητα των σκοπών και της κοινωνίας της αδελφότητας, ως εξάλλου συμβαίνει σε κάθε άλλο συλλογικό πρόσωπο.
    Αν οι πολίτες τηρούν τη νομιμότητα και έχουν φανερό ιδεολογικό σκοπό ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΠΕΙΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΑΙ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΕΤΑΙ με εμπλοκή της πολιτείας σε θέματα , που θα έπρεπε να είναι αδιάφορη.
    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ-ΔΗΜ.Φ.ΣΤΑΜΑΤΗΣ.ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 3

  • 4 Απριλίου 2014, 21:19 | Σεϊμένης Ιωάννης

    Τελικά οι μόνοι που χαίρετίζουν το σχέδιο νόμου είναι όσοι υποστηρίζουν του λάθρο και όσοι τα κονομάνε καλά από το «ποίμνιο» (βλέπε αιρέσεις Αμερικανικού τύπου).

    ΞΥΠΝΑ ΕΛΛΗΝΑ, και επέβαλε την δική σου θρησκεία στην Πατρίδα σου.

  • 4 Απριλίου 2014, 20:00 | Ιωάννης Χατζηϊωαννίδης

    Κύριε Υπουργέ,

    Δεν μπόρεσα να βρώ κάπου, στις συνολικές διατάξεις, κάποιον περιορισμό ως προς τα δόγματα και πρακτικές της εκάστοτε θρησκείας.
    Και για να μην παρεξηγηθώ, διευκρινίζω οτι δεν εξετάζεται σε κάποιο σημείο το αν η εκάστοτε θρησκεία, μέσω πρακτικών, δόγματος, δοξασιών και προσηλυτιστικών τακτικών τείνει να καταλύσει την ανεξιθρησκεία, ασφάλεια, αξιοπρέπεια και δημοκρατική έκφραση των υπολοίπων πολιτών.
    Επίσης, δεν βρήκα να διευκρινίζεται ρητά και αδιαμφισβήτητα οτι όλα τα μέλη της όποιας κοινότητας, υπόκεινται στο Σύνταγμα και στους Νόμους της Ελληνικής Πολιτείας.
    Και συναφώς θα συμφωνήσω με το προηγούμενο σχόλιο οτι: Το «μόνιμα εγκατεστημένων» οφείλει να συμπληρωθεί και με το «νόμιμα εγκατεστημένων».
    Η Δημοκρατία απαιτεί την ελευθερία έκφρασης σε όλα τα επίπεδα, αλλά έως του σημείου όπου η έκφραση αυτή δεν απειλεί την ίδια την ιδέα της Δημοκρατίας.
    Οι θρησκευτικές κοινότητες δεν έχουν καμία διαφορά από πολιτικά κόμματα (και μορφώματα), ως προς την επίδρασής τους στον κοινωνικό ιστό. Προσοχή λοιπόν στην πόρτα που ανοίγει σε κάθε είδους σέκτες, καταστροφικές λατρείες και φονταμεταλιστικές θρησκείες που δύναται να προκαλέσουν, αργά και σταθερά, κατάλυση της Δημοκρατίας.

  • 4 Απριλίου 2014, 13:36 | Λάππας Κωνσταντίνος

    κ Υπουργέ

    Με το νομοσχέδιο αυτό είναι σαν αγνοείτε κάθε αγώνα των προγόνων μας που έγινε για την πατρίδα μας. Αποτελεί ατομική βόμβα στην συνοχή του λαού μας. Σας παρακαλούμε να αποσύρεται αυτό το νομοσχέδιο γιατί με δύο τρόπους μπορεί το όνομα κάποιου να γραφτεί στην ιστορία, είτε σαν προδότης, είτε σαν ήρωας και δυστυχώς αν προχωρήσετε αυτό το τερατούργημα θα ανήκετε στην πρώτη κατηγορία.

  • 4 Απριλίου 2014, 11:23 | βασιλική Ηρειώτου

    Διαμαρτύρωμαι νά δίνεται δυνατότητα νά γίνει ἀρχηγός ὀργανωμένης ὁμάδος-που θά δραστηριοποιήται στήν πατρίδα μας-ὁ ἀγνώστου προελευσεως ἀλλοδαπός

  • 4 Απριλίου 2014, 10:01 | Ξανθή Συριοπούλου

    Ο Στέντορας ή ο Αίαντας χρειάζεται να φωνάξει στη Βουλή των Ελλήνων: «Αιδώς Αργείοι»! Ο ελληνικόε λαός σας ψήφισε για να υπερασπισθείτε τα ιερά και όσια της φυλής, όχι να τα απεμπολείτε. Τι επιδιώκετε με το νέο Νομοσχέδιο; Δίνετε την ελευθερία σε κάθε αίρεση και θρησκεία, αρκεί να είναι 300 (όσοι είσθε) να ιδρύει χώρους λατρείας (τζαμιά κ.λπ.), σχολεία, ραδιοφωνικό σταθμό και να προσηλυτίζει νόμιμα;
    Τι σκοπό έχετε; Να μετατρέψετε την Ελλάδα, την ποτισμένη από το αίμα των μαρτύρων και των ηρώων σε ξέφραγο αμπέλι με τέτοιο δόλιο τρόπο;
    Διαμαρτυρόμεθα εντόνως και απαιτούμε να αποσυρθεί αμέσως το Νομοσχέδιο.

  • 4 Απριλίου 2014, 09:17 | Μ. Τσαντήλα

    Διαφωνώ με το σχέδιο νόμου οργάνωσης της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων διότι με τη νομιμοποίησή του θα δρουν ελεύθερα στην πατρίδα μας παραθρησκετικές σέκτες.

    Μ. Τσαντήλα

  • 4 Απριλίου 2014, 09:12 | Αθηνά Αλεξίου

    Τα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να είναι Έλληνες πολίτες, για να υπάγονται σε έλεγχο των ενεργειών και των τακτικών τους από την πολιτεία. Διαφορετικά οποιοσδήποτε τυχοδιώκτης ή επίβουλος θα μπορεί να δημιουργεί καταστάσεις στον κοινωνικό ιστό του κράτους μας.
    Κι ακόμη: αν δεν έχουν ελληνική υπηκοότητα (που θέλει κάποια χρόνια για να αποκτηθεί), θα έρθουν όλοι οι μουσουλμάνοι των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ιδρύσουν θρησκευτικές κοινότητες σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας, δημιουργώντας γκέτα και επιβάλλοντας σταδιακά σε ευρύτερες περιοχές το νόμο της σαρία (κάτι που έχει ήδη γίνει σε περιοχές της Ευρώπης). Ας σημειωθεί ότι και τα κράτη της Ευρώπης μπορεί να μεθοδεύσουν την «κάθοδο» των μουσουλμάνων, όπως είχε κάνει η βασίλισσα Ισαβέλλα της Ισπανίας με τους Εβραίους κατά την τουρκοκρατία. Τις συνέπειες μπορεί να τις φανταστεί ο καθένας…

  • 4 Απριλίου 2014, 08:58 | Χριστίνα Φυρίγου

    Ἡ δημιουργία τῶν Ἰσλαμικῶν ἤ ὁποιωνδήποτε ἄλλων σεκτῶν σημαίνει ἐπικράτηση τοῦ Ἰσλάμ στήν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα καίμάλιστα μέ νομική κάλυψη.
    Εἶναι γνωστά τά προβλήματα συγκρούσεων, ἀναμετρήσεων καί
    καταστροφῶν στίς χῶρες ὅπου ἐπεκράτησε τό Ἰσλάμ.

  • 4 Απριλίου 2014, 03:19 | Ιωάννης Σινάνης

    Αγαπητέ Αλέξανδρε,

    Η αγάπη που έχεις για τον κύριο σου Ιησού Χριστό είναι αναφαίρετο δικαίωμα σου.

    Το να δηλώνεις, ώς επίσημη κρατική οντότητα, ότι είναι και η μονάδικη αλήθεια, δέν θεωρείς ότι είναι απολυταρχικό ως προς του συμπολίτες μας που ίσως να μην αποδέχονται τον Ιησού Χριστό όπως τον αποδέχεται η δική σου πίστη;

    Η ανεξιθρησκεία επικυρώθηκε από επίσημη αρχή στην ύστερη Ρωμαική/ πρώιμη Βυζαντινή εποχή. Η εφαρμογή της όμως θεωρείται απο αυτά που διαβάζω ώς κατακριτέα.

    Ευχαριστώ για την απαντησή σου.

    Ι. Σινάνης

  • 4 Απριλίου 2014, 03:02 | Ιωάννης Σινάνης

    Αγαπητέ κύριε Χατζηνικολάου,

    Ο ιστότοπος προσφέρεται για διαβούλευση στο υπάρχων σχέδιο.

    Υπάρχουσα και αναγνωρισμένη επισήμως θρησκεία στη χώρα μας είναι και η μουσουλμανική θρησκεία.

    Είναι η θρησκεία χιλιάδων συμπολιτών μας που πληρώνουν φόρους στο Ελληνικό κράτος, υπηρετούν στον Ελληνικό Στρατό και προσφέρουν στον τόπο ότι και εσείς…

    Εκτός ίσως απο μισαλλοδοξία…

    Δεν θίγω επί προσωπικού.

    Οι απόψεις είναι σεβαστές και θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά κατά την προετοιμασία του υπό διαβούλευση σχεδίου.

    Όχι οι φοβίες. Αυτό θα ήταν λαικισμός.

    Ι. Σινάνης.

  • 3 Απριλίου 2014, 18:19 | Jhon Lost

    Νομίζω ότι το νομοσχέδιο αυτό αντίκειται στο Άρθρο 3 του Συντάγματος, διότι ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ άλλες θρησκείες και Χριστιανικές αιρέσεις.

  • 3 Απριλίου 2014, 17:47 | Γεώργιος Κιντσάκης

    Το «σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή» είναι αόριστο και πρέπει να αλλάξει. Το «γνωστή θρησκεία» πάλι είναι γνωστή νομική έννοια και καλώς ετέθη, καθώς ουσιαστικά αποκλείει μόνο τις θρησκείες με κρυφά δόγματα, δηλαδή τον αποκρυφισμό, τον τεκτονισμό κ.τ.ο.

  • 3 Απριλίου 2014, 16:01 | Μανώλης

    Υπουργέ, διέλυσες την Παιδεία μας, τώρα πας να νομιμοποιήσεις την κάθε σέχτα και αίρεση στην Ελλάδα.. ΝΤΡΟΠΗ. Δεν θα σου το ε[ιτρέψουμε… να αποσυρθεί ολόκληρο το ν/σ, οι μόνοι που πανηγυρίζουν είναι οι αιρετικοί!
    Η εκκλησία πρέπει να σε αφορίσει…

  • 3 Απριλίου 2014, 12:56 | Δημήτρης Χιωτάκης

    Κε Υπουργέ, δυστυχώς παρά την (μεγάλη) χαρά της πρώτης ματιάς ότι επιτέλους κάτι αλλάζει με το νομοσχέδιο για την δημιουργία «θρησκευτικών κοινοτήτων», με την δεύτερη ματιά δυστυχώς διαπιστώνεται εκτός του ότι είναι «φωτογραφικό» για να εξυπηρετήσει χριστιανικές ομολογίες και δη ορθόδοξες αφήνει «εκτός» θρησκείες μη μονοθεϊστικές.
    Για να υπάρξει και στην ουσία θρησκευτική ελευθερία, κι όχι μόνο στα λόγια και στις γκρίζες αποσαφηνίσεις ασαφών νόμων και αποφάσεων, θα πρέπει να λάβετε μέριμνα και για τις θρησκείες που δεν είναι Αβρααμικής καταγωγής (Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός και Ισλαμισμός), που έτσι κι αλλιώς έχουν ειδική μεταχείριση μέσω του ελληνικού συντάγματος.
    Είναι αδιανόητο στο 21ο αιώνα, στην Ευρωπαϊκή «δημοκρατική» Ελλάδα να μην μπορεί η Ελληνική Πολυθεϊστική θρησκεία, που γεννήθηκε σε αυτά ακριβώς τα χώματα που ζούμε και σήμερα και μεγαλούργησε δημιουργώντας έναν Πολιτισμό που ακόμη και σήμερα ολόκληρος ο κόσμος είναι σεβαστικός απέναντί του, όχι μόνο να μην μπορεί, με κανένα τρόπο, να έχει μια νομική αναγνώριση αλλά να έχει απέναντί του και μια εχθρική πολιτεία, λες και οι κυβερνώντες δεν είναι Ελληνες αλλά αλλότριοι κατακτητές.

    Ευχαριστώ,
    Δημήτρης Χιωτάκης
    ένας από τους δεκάδες χιλιάδες πλέον Ελληνες πολυθεϊστές.

  • 3 Απριλίου 2014, 07:25 | Παναγιώτης

    αυτό το μωσαίκο που παει να δημιουργηθεί δεν μου αρεσει!!
    θυμηθειτε τι έγινε στο Κόσσοβο οπου οι Σερβοι απο πλειονοτητα γινανε μειονοτητα!!!ειναι αραγε δικη μας επιλογη ή μας την επιβαλλουν καποιοι;
    ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΤΟΙΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ….ΤΙ ΛΕΤΕ;

  • 2 Απριλίου 2014, 20:04 | πατήρ Σεραφείμ Γ.Ο.Χ.

    Κάνατε τήν Ἑλλάδα «σκουπιδότοπο» λαθρομεταναστῶν καί ἄντρο ἐγκληματικότητος.
    Γίνατε ἠθικοί αὐτουργοί διάλυσης τῆς χῶρας πού ὀδήγησε πολλούς συμπολίτες μας σέ αὐτοκτονίες, καί τό αἷμα αὐτῶν στά χέρια σας βρίσκεται.
    Τῶρα θέλετε, νά νομιμοποιήσετε κάθε εἶδους θρησκευτικῆς καί αἱρετικῆς δοξασίας, προκειμένου τά κάθε εἴδους λαθροεγκληματικά στοιχεῖα νά ἔχουν ἕναν ἐπιπλέον λόγο νά μείνουν.
    Βιάζεστε μέ τίς ἐντολές πού σᾶς δίνουν νά δημιουργήσετε μία πολυπολιτισμική κοινωνία, ὅπου θά ὑπάρχοει κάθε καρυδιᾶς καρύδι.
    Εἶστε ἄκρως ἀνθελληνικοί καί ἐπικίνδυνοι, ἀλλά αὐτό μάλλον τό γνωρίζετε.
    Ἐφόσον ὑπάρχουν ἀκόμα ἀνθέλληνες πού σᾶς ψηφίζουν καί σᾶς δίνουν τό «δικαίωμα» νά διαλύεται τήν χῶρα, συνεχίστε…
    Οἱ ἁμαρτίες μας εἶναι πολλές καί ὁ Θεός παραχωρεῖ νά γίνονται καί αὐτά.
    Ἀλλοίμονό σας ὄμως, ἄν ἐπέμβει ὁ Θεός.

    (καί δέν ἀναφέρομαι στόν ΜΑΤΣ, Γιαχβέ, Ἀλλάχ κτλ. ψεύτικους θεούς, ἀλλά στόν μόνο ἀληθινό Τριαδικό Θεό.)

  • 2 Απριλίου 2014, 16:39 | ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    Άρθρο 01 – Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας
    Θα πρότεινα τις εξής αλλαγές:

    Θρησκευτική κοινότητα είναι ικανός αριθμός φυσικών προσώπων με συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία (διαγράφεται>γνωστής θρησκείας, μόνιμα εγκατεστημένων σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή<διαγράφεται), με σκοπό την κοινή άσκηση της λατρείας της και την τέλεση των καθηκόντων που απαιτούνται από την κοινή Ομολογία των μελών της.
    Επίσης καλό είναι να προσδιοριστεί ο όρος "θρησκευτική", ώστε να αποφευχθούν παράνομες κερδοσκοπικές επιχειρήσεις να δρουν κάτω από τον μανδύα της Θρησκευτικής Κοινότητας.
    Η έννοια της "γνωστής θρησκείας", σε μια χώρα που κατά το Σύνταγμα έχει συγκεκριμένη θρησκεία, μπορεί να παγιδεύσει κάποιους που δεν θα μπορούν να αποδείξουν το "γνωστό" της θρησκείας τους.
    Ο γεωγραφικός προσδιορισμός-περιορισμός εγκυμονεί τον κίνδυνο να είναι περισσότερο "τοπική κοινότητα" παρά θρησκευτική. Σκοπός είναι να δοθούν σε φυσικά πρόσωπα με συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία να ασκήσουν τη λατρεία τους μέσα στο σύνολο του Ελλαδικού χώρου.
    Τέλος ίσως θα ήταν φρόνιμο τα φυσικά πρόσωπα να προσδιορίζονται ως "Έλληνες πολίτες" (με τα δικαιώματα και τις υπροχρεώσεις τους)

  • 2 Απριλίου 2014, 15:27 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ .

    κ Υπουργέ

    Ανέκαθεν ο Ελληνισμός δείχνει σεβασμό στο δικαίωμα του κάθε πολίτη να πιστεύει σε όποιο θρήσκευμα θέλει και το μέχρι τώρα ισχύον νομικό πλαίσιο είναι επαρκές.

    Όμως πρέπει να επισημανθεί ότι με το υπό διαβούλευση σ/ν ανοίγονται εύκολες και επικίνδυνες πόρτες σε κάθε είδους σέκτες, καταστροφικές λατρείες και φονταμεταλιστικές θρησκείες που έχου ήδη κατακλύσει την Ευρώπη και έχουν δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα στην κοινωνία και την Κρατική Ασφάλεια σε πολλές χώρες. Δεν θα ήθελα να πιστέψω ότι επιθυμείτε να δοκιμάσουμε πρώτα τα παθήματά τους για να μάθουμε.

    Σας θυμίζω:
    -το σχετικό Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 29.2.1996 / C 78/31 για τις Σέκτες,
    -την Έκθεση ΕΚ της 11.12.1997 για τα ζητήματα αυτά
    -την απόφαση του Γαλλικού Εφετείου (Cass. crim., 16 oct. 2013, Juris Data n° 2013-022379),
    -την Γαλλική Έρευνα «Banlieue de la République» 2014, καθώς και
    -την Βρετανική ανάλυση 2011 census by the Office for National Statistics (ONS)

    Σας επισημαίνω μαζι -με τις αντισυνταγματικότες- και την αντίθεση στο Ευρωπαϊκό δίκαιο τέτοιων λύσεων που προτείνετε. Γι΄ αυτό προτείνω να μην συζητηθεί το προτεινόμενο σ/ν.

  • Αξιότιμε κε Υπουργέ,
    Ευχαριστούμε που μετά πολλές ταλαιπωρίες, Δικαστήρια κλπ.η Πολιτεία ενδιαφέρθηκε να ταχτοποιήσει το θέμα της Νομικής Προσωπικότητας των Θρησκευτικών Κοινοτήτων που λειτουργούν στην Ελλάδα με άδεια μεν αλλά χωρίς Νομική Προσωπικότητα την οποία τώρα καλύπτουν εκ πλαγίου με Θρησκευτικά Σωματεία βάσει του άρθρου 78 του Αστικού Κώδικα.

    Υποβάλουμε κατ αρχήν το αίτημα η διαβούλευση για αυτό το σοβαρό θέμα να εγκρίνετε να παραταθεί μέχρι 30/4/2014.

    Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗς ΕΛΛΑΔΑΣ συνίσταται, όπως φαίνεται και στο SITE από 80 περίπου επί μέρους Ελληνικές Εκκλησίες που άρχισαν να λειτουργούν από το έτος 1924.Εκφράζουν ικανό τμήμα των Ελλήνων,είναι μέρος της Παγκόσμιας Κίνησης Πεντηκοστής -που αριθμεί 500 εκατομμύρια πιστούς περίπου παγκόσμια- συμμετέχοντας στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιων, στον Ευρωπαικό και Παγκόσμιο Σύνδεσμο Πεντηκοστής, έχουν ενταχθεί ομαλά στον Ελληνικό κοινωνικό Ιστό, έχουν αναπτύξει σημαντική Θρησκευτική δραστηριότητα με Φιλανθρωπικές Δραστηριότητες παρέχοντας Ιατρική βοήθεια σε ασθενείς και ψυχική και υλική στήριξη σε εξαρτημενα άτομα (όπως π.χ.το αναγνωρισμένο και γνωστό Φιλανθρωπικό Σωματείο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ που δραστηριοποιείταισυνεχώς στη Ομόνοια μεταξύ των εξαρτημένων, συνεργαζόμενη με τα Αρμόδια Υπουργεια,με Οργάνωση Κατασκηνώσεων,επίσκεψη σε Φυλακές και ειδικώτερα με το Υπουργείο σας όπως π.χ. όταν ζητήσαμε να μας χορηγήσετε Νομική Προσωπικότητα (γράμμα μας της 20/12/2002 και επιστολή σας αρ.136/13-2-2002)αλλά και για άλλα θέματα της Κοινωνίας.
    Είναι λοιπόν κατανοητό το ενδιαφέρον μας για το σοβαρό αυτό θέμα που πιστεύνουμε να αντιμετωπίσετε με την ισονομία που προβλέπει και το Σύνταγμά μας.

    Με τιμή

    Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ

    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ,Dr ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ) ΕΛΛΑΔΑΣ

    ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ,Dr ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ)

    Dr ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΑΤΡΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ ΠΟΙΜΕΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ)ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ,ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ

  • 2 Απριλίου 2014, 15:11 | Ανδρονίκη

    Διαφωνώ με τις μεθόδους που χρησιμοποιείτε για την Ισλαμοποίηση της Ελλάδος.

  • 2 Απριλίου 2014, 14:00 | Σωτήρης

    Σαν δικηγόρος το μόνο που έχω να παρατηρήσω και σε πρώτη ανάγνωση είναι η απόλυτη αοριστία των βασικών εννοιών του άρθρου όπως για παράδειγμα «ικανός αριθμός» «θρησκευτική Ομολογία γνωστής θρησκείας» «ορισμένη γεωγραφική περιοχή» …
    Σε συνδυασμό δε με το άρθρο 17 πρακτικά οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μια ομάδα ατόμων θα μπορεί να ιδρύει μια δική της θρησκεία, η οποία θα καθίσταται με αυτόν τον τρόπο «γνωστή».
    Αυτά σε επιδερμική πρώτη ανάγνωση. Επιφυλάσσομαι δε να μελετήσω τα άρθρα αναλυτικά και να επανέλθω.

    Έντονο προβληματισμό μου δημιουργεί το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό πρακτικά δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες ατόμων να αναγνωρίσουν και να αναπτύξουν θρησκείες και κατ’επέκταση ενδεχομένως κλειστές ομάδες με πιστεύω και δοξασίες, οι οποίες μπορεί να έρχονται σε ευθεία αντίθεση με θεμελιώδη δικαιώματα του ατόμου.

    Είναι τρομερό αυτό. Φανταστείτε πρακτικές όπως η τελετουργική σφαγή της σαρία ή αντίστοιχα ανθρωποθυσίες σατανιστών να χαρακτηριστούν ως γνωστή θρησκεία !

  • 1 Απριλίου 2014, 08:22 | ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

    Αδυνατό να κατανοήσω τον όρο «μόνιμα εγκατεστημένων σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή». Πως ορίζεται η «ορισμένη». Για παράδειγμα οι πιστοί της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας είμαστε διεσπαρμένοι ανά την Ελλάδα, αλλά ο συνολικός μας αριθμός ξεπερνάει κατά πολύ τους 300 και μάλιστα είναι τουλάχιστον μία τάξη μεγέθους μεγαλύτερος! Με την αυστηρή ερμηνεία του 1ου άρθρου οι πιστοί (είτε πρόκειτε για διαμαρτυρομένους είτε πρόκειτε για ορθοδόξους είτε άλλης «θρησκευτικής ομολογίας γνωστής θρησκίας») που βρίσκονται σε μια μικρή πόλη δεν θα μπορούν να αναγνωριστούν ως θρησκευτική κοινότητα. Όπως φαίνεται από το 1ο άρθορο με την ίδια ερμηνεία και οι πιστοί μιας ορθόδοξης εκκλησίας ευρισκόμενοι σε κάποιο μικρό χωριό δεν θα μπορούν να αναγνωριστούν ως θρησκευτική κοινότητα διότι δεν θα συμπληρώνουν «ικανό αριθμό φυσικών προσώπων». Νομίζω ότι το 1ο άρθρο πρέπει να επανεξεταστεί ως προς τον περιορισμό των γεωγραφικών κριτηρίων!

  • 31 Μαρτίου 2014, 23:05 | Ιωάννης Σινάνης

    Αξιότιμοι κύριοι,

    Επιτρέψτε μου να εκφράσω τη διαφωνία μου ως πρός το ´…ομολογία γνωστής θρησκείας…´.
    Τί εστί γνωστή θρησκεία; Γνωστή σε ποιόν πλήν των πιστών της;

    Ήταν ´γνωστή’ η ελληνορθόδοξη θρησκεία στη μεγάλη πλειοψηφεία των´γηγενών’ Αμερικανών όταν κυρίως κατά τη δεκατία του 1930 χιλιάδες συμπατριατών μας, έφερναν σε μεγάλους αριθμούς την πίστη τους στην άλλη μεριά του Ατλαντικού; (& είχαν/έχουν το δικαίωμα να την ασκήσουν)

    Πέραν αυτού τα άρθρα φαίνονται σε πρώτη ανάγνωση αρκούντος λογικά αλλά λεπτομέρειες όπως αυτή ίσως εκθέσουν τη χώρα μας σε ένα πεδίο που η καθηστέρηση ίσως είναι λίγη να περιγράψει την κατάσταση που επικρατεί και θυμίζει πόσο πίσω είμαστε σε θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα (πόσο μάλλον για το ευρωπαικό κεκτημένο…)

    Ι. Σινάνης.

  • 31 Μαρτίου 2014, 20:18 | Δημήτριος Χατζηνικολάου

    Νομίζω ότι το νομοσχέδιο αυτό αντίκειται στο Άρθρο 3 του Συντάγματος, διότι ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ άλλες θρησκείες και Χριστιανικές αιρέσεις. Με το ν/σ αυτό θα ισλαμοποιηθεί τάχιστα η Ελλάς και το Ισλάμ θα αναγνωρισθεί ως μία επίσημη θρησκεία του κράτους. Κεντρικό δόγμα του Ισλάμ είναι το «τζιχάντ,» ήτοι «θάνατος στους απίστους»! Άρα ΔΕΝ μπορεί να νομιμοποιηθεί το Ισλάμ με το παρόν ν/σ, το οποίο ομιλεί για «λατρεία,» για «ομολογία πίστεως» κ.λπ. Όταν σκοτώνεις για να επιβληθείς, ΔΕΝ είσαι θρησκεία, αλλά επικίνδυνο ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΜΟΡΦΩΜΑ. Δηλαδή, αντί να αποκηρυχθεί το Ισλάμ, ως θρησκεία μίσους, θα προωθήσουμε την ισλαμοποίηση της χώρας;

  • Επιτέλους φαίνεται να κινείται το κράτος σε σχέση με ένα πάγιο και χρονίζον αίτημα των διαφόρων έως τώρα «εκτός νόμου» συλλογικών θρησκευτικών εκφράσεων, δυστυχώς, όμως δεν φαίνεται να μπορεί να ξεφύγει από τις προβληματικές διατυπώσεις του ισχύοντος μέχρι σήμερα ελλιπέστατου πλαισίου (Βλ. καθεστώς ευκτήριων οίκων). Ως εκ τούτου θεωρούμε πως η συγκεκριμένη διαβούλευση πρέπει να κρατήσει πολύ περισσότερο, να ληφθούν κάποιοι βασικοί παράγοντες υπόψη και να υπάρξει σε πολλά σημεία πλήρης επαναδιατύπωση όλου του πλαισίου.

    Εν συντομία και επί παραδείγματι.

    Άρθρο 1.
    Αναφέρεται «ορισμένη γεωγραφική περιοχή» χωρίς αυτή να ορίζεται.
    Επιπροσθέτως τίθεται σε συνδυασμό με το άρθρο 2 ως απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη 300 ατόμων. Ακόμα και σε επίπεδο δήμου αν υποθέσουμε πως αναφέρεται η «γεωγραφική περιοχή» αυτό σημαίνει για μια «εκκλησία» με παρουσία σε όλους τους 910 δήμους της Ελλάδας έναν ποσοστό κοντά στο 2.5% του συνολικού πληθυσμού, ποσοστό που υπερβαίνει τα ποσοστά των περισσότερων πολιτικών κομμάτων τα οποία λειτουργούν και χρειάζονται μόνο 200 υπογραφές για την δημιουργία τους. Ως εκ τούτου δεν κατανοούμε πως γίνεται για μια θρησκευτική ένωση (ενδεχομένως και περιορισμένη σε κάποιες περιοχές) να απαιτείται αριθμός μεγαλύτερος της πιο σημαντικής συλλογικής εκπροσώπησης την οποία δέχεται το κράτος ήτοι το πολιτικό κόμμα. Ως εκ τούτου ποια η λογική πίσω από το συγκεκριμένο αριθμητικό κριτήριο;

    Αρθρα 2 και 3
    εν συνεχεία το άρθρο 2 αναφέρεται στον: « θρησκευτικός λειτουργός, ιερουργός ή ποιμένας της θρησκευτικής κοινότητας, στον οποίο έχει ανατεθεί η τέλεση των θρησκευτικών τελετών», το οποίο είναι προβληματικό γιατί περιορίζει τον τρόπο θρησκευτικής λειτουργίας των «θρησκευτικών ενώσεων» βάσει αυθαίρετων προτύπων (δηλαδή ύπαρξη ενός θρησκευτικού λειτουργού αντί πολλών) τα οποία όχι μόνο δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρουν το κράτος, ως θρησκευτικής τάξεως ζητήματα, αλλά εκ των προτέρων, δεν ισχύουν και για όλες τις πιθανές θρησκευτικές ενώσεις. Σε αυτή την περίπτωση καλύτερα θα ήταν εφόσον το ζήτημα είναι η νομική εκπροσώπηση και όχι η θεολογική ή τελεστική ή άλλη θρησκευτική έκαστης θρησκευτικής ένωσης το ζητούμενο να είναι ο ή οι εκπρόσωπος/οι της, χωρίς αναφορά θρησκευτικού χαρακτήρα, όπως αυτός/οί ορίζεται/νται από τους εσωτερικούς κανόνες της εκάστοτε θρησκευτικής ένωσης.
    Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται στα περί της αιτήσεως η κατάθεση «Ομολογίας πίστης», όρος ο οποίος όχι μόνο δεν αποσαφηνίζεται στο υπόλοιπο κείμενο αλλά επίσης αποτελεί ζητούμενο το οποίο δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει, ως κριτήριο εξέτασης της αίτησης, το κράτος καθώς οποιαδήποτε τέτοια «ομολογία» είναι αμιγώς θεολογικό/θρησκευτικό ζήτημα έκαστης «θρησκευτικής ένωσης» το οποίο δεν γίνεται να αποτελεί κριτήριο για την νομική αντιμετώπιση της από το κράτος. Λαμβάνοντας υπόψη πως το κράτος θα πρέπει να ελέγχει την σύννομη δράση της «εκκλησιαστικής ένωσης» αυτό μπορεί να καθοριστεί όχι από τα θεολογικά νομιζόμενα της αλλά από τον τρόπο δράσης της, σκοπούς της κτλ δηλαδή ότι θα προβλέπει το άρθρο 4 βάσει του κανονισμού λειτουργίας της.

    Άρθρο 13
    Με ποια κριτήρια «Αναγνωρίζονται ως ίδια θρησκευτικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, χωρίς καμία άλλη διατύπωση και χωρίς την τήρηση των διαδικασιών που ορίζονται στα άρθρα 3 και 12…» οι συγκεκριμένες «εκκλησίες» και όχι άλλες;

    Άρθρο 17 σε συνάφεια με άρθρο 9.
    Καταρχήν δημιουργείται ένας παράλογος φαύλος κύκλος (για να ιδρύσει μια «εκκλησία», «ένωση» ευκτήριο οίκο, πρέπει να αποτελεί «θρησκευτική ένωση» το οποίο καθεστώς για να αποκτηθεί πρέπει να ανήκει στις «γνωστές θρησκείες» δηλαδή να έχει ήδη άδεια λειτουργίας ευκτήριου οίκου). Επίσης λαμβάνοντας υπόψη το μέχρι σήμερα απαράδεκτο καθεστώς απόκτησης άδειας λειτουργίας ευκτηρίου οίκου, με την πληθώρα, κατά του κράτους, καταδικαστικών αποφάσεων από ευρωπαϊκά κ.α. όργανα για την μη έγκριση αιτήσεων ευκτηρίων οίκων και τις ακόμα περισσότερες περιπτώσεις αιτήσεων, οι οποίες καταφανώς αδίκως και σε παράβαση κάθε αρχής ισονομίας και ισοπολιτείας δεν απαντώνται, με ποια λογική ένα τέτοιο «τεκμήριο» εισάγεται ως προϋπόθεση δημιουργίας «θρησκευτικής ένωσης» η οποία θεωρητικά αποτελεί μια προσπάθεια βελτίωσης του ισχύοντος προβληματικού καθεστώτος;

    Επίσης πολλά ερωτηματικά εγείρονται σχετικά με το ειδικό φορολογικό καθεστώς ή την νομική εκπροσώπηση κτλ των «θρησκευτικών ενώσεων», ειδικά σε σχέση με τις ρητώς εξαιρούμενες από το προσχέδιο θρησκείες.

    Θεωρούμε πως βάσει των ανωτέρω ενδεικτικών αναφορών απαιτείται πολύ μεγαλύτερη προσοχή στον σχεδιασμό της εν λόγω πρότασης και χρόνος διαβούλευσης.

  • 31 Μαρτίου 2014, 16:58 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Σην δυσκολότερη περίοδο της ελληνικής ιστορίας μας μεταπολεμικά κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ ,σκεφτήκατε να μας φέρετε τέτοιο νόμο ,πού πραγματικά αποπροσανατολίζει,αποξενώνει,και βολεύει,τους εχθρούς της ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, να μας αποτελειώσουν!!!

    Για την Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας εφόσον δεχόμαστε οτι στην ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 95% ,πρώτιστα καθορίζεται απο το Σύνταγμα της ΕΛΛΑΔΟΣ, και μετέπειτα για το υπόλοιπο ποσοστό που μπορεί αυτοπροσδιοριστεί όπως ο καθένας θέλει και με όποιους κανόνες θέλει αυτός ,η στα πλαίσια των κανόνων της εκέστοτε Δοξασίας του.Προς τι η συμβολή του κράτους για τις μειονοτικές αυτες δοξασίες ? Μήπως θέλετε να της ισχυροποιήσετε δίνοντας νομική υπόσταση? Για ποιό λόγο ? Για να κατηχήσουν τους Χριστιανούς.Μα κυριε ΥΠΟΥΡΓΕ δεν καταλαβαίνετε οτι η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ στις καρδιες των ανθρώπων, το ευαγγέλιο είναι το πρώτο σε εκδόσεις αλλα και σε μεταφράσεις παντού.Δεν μπορώ να καταλάβω πως μια θρησκευτική κοινότητα που έχει καταδικαστεί απο ελληνικά άλλα και ξένα δικαστήρια θα μπορεί υστερα να παρει και νομική υπόσταση!!!!!
    Οταν λέτε »Η ρύθμιση της οργάνωσης μιας θρησκευτικής κοινότητας με συγκεκριμένο νομικό τύπο, επιλύει σωρευμένα προβλήματα δεκαετιών»
    παρακαλώ θα ήθελα να μας γνωστοποιήσετε ποια είναι αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν?
    Δεν γνωρίζω κυριε ΥΠΟΥΡΓΕ αν και τα παραπάνω είναι ξένη επιταγή άλλα εκείνω που προτείνω ειναι οτι ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩΝ ΕΓΧΕΊΡΗΜΑ.
    ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΤΑΣΣΟΜΑΙ Υπερ της ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑΣ . ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΟΛΟ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ ΤΗΝ 2000ΧΙΛΙΕΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ,ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΗ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΥΣ ΣΥΝΑΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ ΟΧΙ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ , ΑΛΛΑ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΔΙΑΦΏΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ.

  • 31 Μαρτίου 2014, 15:13 | Σοφία

    Το «μόνιμα εγκατεστημένων» οφείλει να συμπληρωθεί και με το «νόμιμα εγκατεστημένων». Εκτός κι αν στόχος είναι να νομιμοποιήσουμε την παρανομία… απ’ όπου κι αν προέρχεται…

  • 31 Μαρτίου 2014, 06:06 | Γαλατας Χρήστος

    μήπως πρέπει κυριε υπουργέ να το ξανασκευτείτε; Θα καταντήσουμε την χώρα μας δεξαμενή αιρέσεων , η συνέχεια ποιά θα ειναι να διδάσκουμε και βουδισμό στα σχολεία μας ; γιατί καταστρέφετε πνευματικά την Χώρα;

  • 26 Μαρτίου 2014, 15:03 | ΠΕΡΙΑΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
    Ευχαριστούμε θερμώς γιατί, μετά από πολλά χρόνια, η πολιτεία, στο πρόσωπό σας, ασχολήθηκε, με τα ζητήματα των Εκκλησιών μας, προσπαθώντας να δώσει διέξοδο στο νομικό αδιέξοδό τους.
    Παρακαλούμε θερμώς, επειδή, καθώς γνωρίζετε, τα συλλογικά πρόσωπα, όπως οι τοπικές Εκκλησίες και τα συγκροτήματα των εκκλησιών, δεν μπορούν να κινηθούν κάτω από την τόσο ασφυκτική πίεση του χρόνου των ολίγων ημερών, να παραταθεί ο χρόνος της διαβούλευσης μέχρι το τέλος του έτους. Εξάλλου δεν κληθήκαμε ως Ελευθέρα Ευαγγελική Εκκλησία Νέας Ιωνίας, και μάλιστα λειτουργούσα από το 1923, στο να συμβάλουμε στη διαμόρφωση του νόμου και να καταθέσουμε τις ιδιαιτερότητες μας.
    Εξ όσων γνωρίζω, και με την ιδιότητά μου ως Γραμματέας του νομικού οργάνου Σωματείο «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ», το οποίο εκ του καταστατικού του δύναται να εκπροσωπεί τις Ελεύθερες Ευαγγελικές Εκκλησίες στη χώρα μας, ούτε και εκείνες εκλύθηκαν. Οι Ελεύθερες Ευαγγελικές Εκκλησίες της Ελλάδος, είναι 55 τον αριθμό περίπου και το καταστατικό του σωματείου μας βρίσκεται κατατιθεμένο στις υπηρεσίες του υπουργείου.
    Καταθέτω το σημείωμά μου τούτο, στην διαβούλευση του Άρθρου 1, επειδή δεν βλέπω στο ιντερνέτ δυνατότητα να το καταθέσω αλλού

    Μετά τιμής
    Αντώνιος Περιάλης
    Λειτουργός της Ελευθέρας Ευαγγελικής Εκκλησίας Νέας Ιωνίας Αττικής