1. Στα άρθρα 12, 13 και 14 του ν. 1566/1985 στις κατηγορίες των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση όπως αυτές μετονομάστηκαν με το ν 1586/1986 (ΦΕΚ167), προστίθενται οι παρακάτω κλάδοι εκπαιδευτικών ΕΑΕ :
α) Κλάδος ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
β) Κλάδος ΠΕ (Νηπιαγωγών) με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
Κλάδος ΠΕ60.50 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
γ) Κλάδος ΠΕ71 (Δασκάλων ΕΑΕ)
δ) Κλάδος ΠΕ (Δασκάλων) με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
Κλάδος ΠΕ70.50 (Δασκάλων ΕΑΕ
ε) Κλάδος ΠΕ11.01. (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ),
ζ) Κλάδοι ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον
ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
2. Στους κλάδους που προβλέπονται στην περίπτωση α ́ της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 1566/1985 προστίθενται οι εξής κλάδοι:
α) Κλάδος ΠΕ35 (Παιδιάτρων με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία ή Νευρολόγων με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία).
β) Κλάδος ΠΕ36 ( Μουσικοθεραπευτών).
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
«Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ»
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!
Ας κάνετε τον κόπο να μελετήσετε τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ στο http://www.satea.gr. Είναι άρτιες. Διαφωνούν με το να ξεχωρίσουν οι συνάδελφοι ΠΕ70 σε ΠΕ70.50. Διαβάστε!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Πρόταση για το νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής (άρθρο 19)
Έρχεται ένα νομοσχέδιο να μετατρέψει εκπαιδευτικούς με πείρα και γνώση τόσο στην ειδική όσο και στη γενική αγωγή σε ΠΕ.70.50. Η πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει την εμπειρία και γνώση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών κι όχι να τους διαχωρίζει από την αρχική τους ιδιότητα (γενική αγωγή). Να δημιουργήσει δηλαδή ακόμη μεγαλύτερο κλίμα ανασφάλειας σε εκείνους που πρέπει να στηριχτεί για το εγχείρημά της; Ποιος σώφρων εργοδότης θα το έκανε αυτό στους υπαλλήλους του; Πρόκειται για το αυτονόητο, το οποίο θα μπορούσε να συνοψιστεί στα παρακάτω δεδομένα :
1. Δάσκαλοι, οι οποίοι εργάστηκαν σε γενικές τάξεις, είχαν μαθητές με ειδικές ανάγκες και κινήθηκαν από ενδιαφέρον και αγάπη για τα παιδιά στην ειδική αγωγή, εννοείται με επιπλέον σπουδές (μετεκπαίδευση, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κ.τλ.).
2. Δάσκαλοι με εμπειρία στη γενική αγωγή, οι οποίοι αντιλαμβάνονται το νόημα της ειδικής αγωγής στα πλαίσια του γενικού σχολείου και μιας πραγματικά ενταξιακής πολιτικής.
3. Δάσκαλοι, οι οποίοι γνωρίζουν τον τρόπο εργασίας των συναδέλφων της γενικής αλλά και ουσιαστικούς τρόπους να συνεργαστούν, να τους ακούσουν για ουσιαστική ένταξη των ανάπηρων μαθητών.
4. Δάσκαλοι που το βασικό τους πτυχίο τους ενέταξε στη Γενική Αγωγή ως ΠΕ.70 και με αυτή την ιδιότητα πορεύτηκαν και εξελίχθηκαν ως εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής. Ας μην ξεχνάμε ότι οι κατηγοριοποιήσεις πέρα από πρακτικές διαχωρισμών που εξυπηρετούν επιβάλουν και ιατρικοποιημένα μοντέλα.
Κάποιοι ισχυρίζονται ότι το .50 θα είναι το «επιπλέον». Τραγική ειρωνεία σε μια περίοδο, που επικρατεί η λογική των περικοπών και της διαθεσιμότητας; Πώς μπορεί να είναι «επιπλέον» όταν όλες οι κινήσεις του Υπουργείου δείχνουν μια κατεύθυνση προς την υπερεξειδίκευση, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση θίγει καταρχήν τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αφού τα παραπέμπει κατευθείαν στο «μάτι» του ειδικού, όπου η οπτική της γενικής αγωγής (ολιστική θεώρηση) στην πράξη απουσιάζει ή έχει απλώς δοθεί ως θεωρητικό σύγγραμμα. Αν μπορεί ας το εξηγήσει αυτό κάποιος.
Επομένως, δεν συμφωνούμε με την κατηγορία Π.Ε.70.50 διότι:
• Εντείνει το κλίμα εργασιακής ανασφάλειας σε εργαζόμενους, οι οποίοι λόγω του αντικειμένου τους χρειάζονται υποστηρικτικές δομές και εξισορροπητικά κίνητρα ώστε να ασχοληθούν απερίσπαστοι με το έργο τους.
• Ενδεχομένως στερήσει σε κάποιους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να επιστρέψουν στη γενική αγωγή ώστε να ανατροφοδοτηθούν πνευματικά και ψυχικά από το γενικό πλαίσιο ( «επαγγελματική εξουθένωση» για εργαζόμενους σε τόσο ευαίσθητους τομείς).
• Οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. καλούνται από τον νέο νόμο να ανταποκριθούν σε πολλαπλές ιδιότητες: ως εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. του σχολείου τους (με 12 μαθητές με ή χωρίς διάγνωση), ως περιφερόμενοι από σχολείο σε σχολείο, ως μέλη διαγνωστικών επιτροπών (ΕΔΕΑΥ), ως παράλληλη στήριξη, ως επιμορφωτές σε θέματα ειδικής αγωγής στο σχολείο που υπηρετούν, ως υπεύθυνοι σχεδιασμού και εφαρμογής εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων των μαθητών τους και πολλών άλλων αρμοδιοτήτων που δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν. Πρόκειται για ένα ρόλο πολυποίκιλο και εν πολλοίς ασταθή στις απορρέουσες από αυτόν υποχρεώσεις. Η κατηγοριοποίηση σε ΠΕ.70.50 ας μη σταθεί ως αντικίνητρο για εκπαιδευτικούς που έχουν στηρίξει μέχρι τώρα την εκπαίδευση και αποτελέσει υπονομευτικό παράγοντα στο δικαίωμα για εργασία.
Τέλος, γιατί δεν δίνεται κάποια ουσιαστική εξήγηση για την συγκεκριμένη αλλαγή, δηλαδή να καταχωρηθούμε ως ΠΕ70.50;
Πρόταση: Oι υπηρετούντες με οργανική θέση ΠΕ60 και ΠΕ70 εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ειδικής Αγωγής ή σε ΕΕΕΕΚ, εξακολουθούν και υπηρετούν σε αυτές και διατηρούν ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ το δικαίωμα για μετάθεση ή απόσπαση σύμφωνα με το άρθ.16 του ν.1566/1985 και το άρθ. 16 παράγρ. 1 του Ν. 3699/2008. Ζητάμε να παραμείνουμε ΠΕ.70 και να μην κατηγοριοποιηθούμε ούτε ως ΠΕ70.50 ούτε ως ΠΕ.71.
Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία,
Με Τιμή,
Πρωτοβουλία Εκπ/κων ΠΕ.70 των Τμημάτων Ένταξης των παρακάτω Δημοτικών Σχολείων:
1. 5ο Χαλανδρίου
2. 7o Χαλανδρίου
3. 12o Χαλανδρίου
4. 1ο Νέου Ψυχικού
5. 1ο Χολαργού
6. 4o Χολαργού
7. 5ο Αγ. Παρασκευής
8. 2ο Καλλιθέας
9. 8ο Καλλιθέας
10. 13ο Καλλιθέας
11. 17ο Καλλιθέας
12. 1ο Δάφνης
13. 11ο Αγ. Δημητρίου
14. 3ο Αγ. Δημητρίου
15. 8o Γλυφάδας
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
1ον) «Άρθρο 19 Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ΕΕΠ
1. Στα άρθρα 12, 13 και 14 του ν. 1566/1985 στις κατηγορίες των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση όπως αυτές μετονομάστηκαν με το ν 1586/1986 (ΦΕΚ167), προστίθενται οι παρακάτω κλάδοι εκπαιδευτικών ΕΑΕ :
α) Κλάδος ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
β) Κλάδος ΠΕ (Νηπιαγωγών) με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
Κλάδος ΠΕ60.50 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
γ) Κλάδος ΠΕ71 (Δασκάλων ΕΑΕ)
δ) Κλάδος ΠΕ (Δασκάλων) με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
Κλάδος ΠΕ70.50 (Δασκάλων ΕΑΕ
ε) Κλάδος ΠΕ11.01. (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ)»,
ΣΧΟΛΙΟ: Τι γίνεται με τους ΠΕ11.50 και με τους ΠΕ 11 ΕΑΕ;;; Γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη;; Τους ξεχάσαμε και είναι αδικία.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Να υπάρχει και κλάδος ΠΕ07.50 Γερμανικής Γλώσσας Ειδικής Αγωγής (όπως ισχύει για όλες τις ειδικότητες)
Δεδομένου του ότι η Μουσικοθεραπεία αποτελεί διεθνώς αναγνωρισμένο διακριτό αντικείμενο σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο, στηρίζω πλήρως την πρόταση του ΥΠΕΠΘ για τη δημιουργία του Κλάδου ΠΕ36 Μουσικοθεραπευτών.
Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην εκπαίδευση του Μουσικοπαιδαγωγού ή και του Μουσικού Ειδικής Αγωγής από αυτήν του Μουσικοθεραπευτή. Επομένως διαφέρουν και οι δεξιότητες, ο προσανατολισμός, τα μέσα, αλλά και τα καθήκοντα του καθενός στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής. Θεωρώ ότι η ύπαρξη ξεχωριστού κλάδου ΠΕ36 Μουσικοθεραπευτών είναι αναγκαία.
Ιωάννα Ετμεκτσόγλου,
Μουσικοθεραπεύτρια
Επίκουρος Καθηγήτρια Μουσικής Ψυχολογίας, Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου
Ο Ελληνικός Σύλλογος Πτυχιούχων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών (ΕΣΠΕΜ) είναι ο επίσημος αρμόδιος φορέας ο οποίος γνωμοδοτεί για την πιστοποίηση και τα προαπαιτούμενα τυπικά προσόντα για την άσκηση της Μουσικοθεραπείας στην Ελλάδα.
Ο ΕΣΠΕΜ είναι (τακτικό) μέλος του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού οργανισμού (European Music Therapy Confederation) και μέλη του εγγράφονται αποκλειστικά μουσικοθεραπευτές με πιστοποιημένους τίτλους σπουδών από Πανεπιστήμια.
Ο ΕΣΠΕΜ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΠΛΗΡΩΣ το ΥΠΕΠΘ όσον αφορά την Παρ. 11 του άρθρου 23 του Σχεδίου Νόμου «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» που αναφέρεται στον προσδιορισμό των τυπικών προσόντων για τον διορισμό στην Ειδική Αγωγή επισημαίνοντας ότι η Μουσικοθεραπεία δεν είναι και δεν πρέπει επ’ουδενί να συγχέεται με την αντικείμενο της διδασκαλίας της μουσικής στην Ειδική Αγωγή.
Οι μουσικοθεραπευτές υπάγονται στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το καθηκοντολόγιό τους –όταν διαμορφωθεί- θα ακολουθεί τη λογική των υπολοίπων ειδικοτήτων που υπηρετούν στα Ειδικά Σχολεία (Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, κ.λπ).
Ο ΕΣΠΕΜ έχει ήδη εισηγηθεί τροποποιήσεις οι οποίες όμως δεν αντιβαίνουν την αρχική λογική του Νόμου και συμμορφώνονται με την θέση του ΕΣΠΕΜ σχετικά με την πιστοποίηση των προσόντων για την άσκηση της Μουσικοθεραπείας.
Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Κουκουράκης
Η Γραμματέας
Ευαγγελία Αραχωβίτη
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ:
Οι ΣΑΤΕΑ διαφωνούμε με τη σύσταση των κλάδων ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50. Η άποψη αυτή αιτιολογείται στο σχολιασμό του άρθρου 20.
1.Δεν χρειάζεται πουθενά το .50 . Το προσοντολόγιο είναι αρκετό.
2.Δεν νοείται πρόταξη πουθενά. Ούτε στους ΠΕ11.01 έναντι των υπολοίπων ΠΕ11. Αρκεί μισό ή ένα μοριο στους πρώτους και όλοι να είναι στον ίδιο πίνακα αφού είναι ίδιος κλάδος.
3.Δεν νοείται πρόταξη των ΠΕ71 ΠΕ61 αφού έτσι ή αλλιώς είναι διαφορετικός κλάδος από το ΠΕ70 ΠΕ60 (άρα εντάσσονται σε διαφορετικούς πίνακες) και επιπλέον οι οργανικές θέσεις είναι από τον 3966 του 2011 για τους ΠΕ71 και ΠΕ61. Οι ΠΕ70, ΠΕ60 έπονται όταν τελειώσουν οι πίνακες των ΠΕ70,ΠΕ60 κι εφόσον υπάρχουν και άλλες ανάγκες.
4.Όπως δεν μοριοδοτείται αθροιστικά το μεταπτυχιακό με το διδακτορικό, κατά τον ίδιο τρόπο δεν πρέπει να μοριοδοτείται αθροιστικά κανένας τίτλος (σεμινάρια, μετεκπαίδευση κλπ). Να μοριοδοτείται απλά το μεγαλύτερο και τέρμα!
Απλά πράγματα, αρκεί να μην θέλεις να παίξεις το παιχνίδι της συντεχνίας και φυσικά να μην θέλεις να ευνοήσεις τα σεμινάρια της ντροπής και τα μεταπτυχιακά της μούφας!
Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.
Να εισαχθεί ο κλάδος των καλών τεχνών (μέσω της ζωγραφικής και των καλλιτεχνικών τα άτομα με αναπηρία μπορούν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους…κινητικές και όχι μόνο)..Υποχρεωτικά σε κάθε δομή ειδικής εκπαίδευσης…
Αλήθεια τι χρειάζεται τελικά αυτό το .50???????
ποιός ο λόγος που υπάρχει από τον 3699 και συνεχίζεται και στο νέο νόμο????????
αφού δεν αλλάζεις κλάδο τότε ποιός ο λόγος ύπαρξής του??????????
Ας μη ξεχνάμε πως οι μάχιμοι εκπαιδευτικού της γενικής αγωγής που πέρασαν στην Ειδική Αγωγή, γνωρίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη, το μέσο όρο που λέμε, έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον 5 έτη στη γενική εκπαίδευση και συνειδητά επέλεξαν να περάσουν στην ειδική αγωγή, μπορώντας πιο εύκολα να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν τυχόν αποκλίσεις στην ανάπτυξη των παιδιών.
Με το πρόσχημα της διάσωσης αυτών των εκπαιδευτικών, που μετά τις βασικές σπουδές στην εκπαίδευση, έχουν μετεκπαιδευτεί στην ειδική αγωγή, τους δίνεται για τα μάτια ως δώρο ένα 0.50. και γίνονται Π.Ε.60, 50 και Π.Ε.70, 50. Και έπειτα; ΤΊ;;;
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑς ΚΑΝΕΤΕ ΝΕΟ ΚΛΑΔΟ! Αφήστε μας Π.Ε.60/70 και επιπλέον αντιμετωπίστε μας, όπως εμείς τόσα χρόνια το ρόλο μας στην Ειδική Εκπαίδευση. ΣΟΒΑΡΑ! Δεν κάναμε τόσα χρόνια καλά τη δουλειά μας στα Ειδικά σχολεία ή στα Τ.Ε. ή στα ΚΕΔΔΥ ή κ.λ.π. γιατί μας έλειπε το 0,50;;;
Φοβόμαστε τις αλλαγές! Σας φοβόμαστε το καταλαβαίνετε;;;
Έχουμε επενδύσει στο χώρο αυτό, χρόνια, σπουδές και αγάπη. Μη μας κλείνετε την πόρτα στις επιλογές ζωής που κάναμε!
Τί θα πεί, όταν αδειάσει κάποια οργανική θέση, μετατρέπεται σε ΠΕ 61/71;;; Κι αν θελήσουμε μετάθεση θα πρέπει υποχρεωτικά να πάμε την Γενική Εκπαίδευση ή μήπως στη διαθεσιμότητα;;;
Υπηρετούμε ως δάσκαλοι/νηπιαγωγοί εδώ και χρόνια, μοχθήσαμε να εξειδικευτούμε, έχουμε εμπειρία και δε θα έχουμε δικαίωμα να ζητήσουμε απόσπαση ή μετάθεση για πουθενά αλλού, διότι δε θα υπάρχει κενή θέση στην ειδική αγωγή για να πάμε;;; Θα μετατραπούν σε Π.Ε. 61/71! Γιατί;;; Παράνομα τόσα χρόνια μας μεταθέτατε στην Ε.Α;;
Μας λέτε βέβαια: έχετε το δικαίωμα να περάσετε στη γενική αγωγή αν δεν υπάρχει-που δε θα υπάρχει-κενό στην ειδική.
Μα μετά από 10 με 15 χρόνια υπηρεσίας στην ειδική, στο αναλυτικό πρόγραμμα και στην καθημερινότητα του χώρου, τί να το κάνουμε αυτό το δικαίωμα όταν δε θα είναι επιλογή μας, ή ακόμη χειρότερα όταν δεν θα υπάρχει θέση;
Ξανακοιτάξτε με προσοχή τους έχοντες οργανική θέση στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης και μη μας στερείτε το δικαίωμα να μετακινούμαστε όπου κι όπως αποδεδειγμένα θέλουμε και μας αξίζει.
Εκπαιδευτικοί με 6 χρόνια σπουδές στην εκπαίδευση και εμπειρία και από τους δύο χώρους- που σφιχτά αγκαλιάζονται για μια αρμονική συνύπαρξη πολιτισμένων ανθρώπων-, πιστεύουμε πως αξίζουν την καλύτερη αντιμετώπιση όλων.
Δεν καταλαβαίνω γιατί στερείτε από τα παιδιά των ειδικών σχολείων το να μάθουν αγγλικά. Το θεωρώ απαραδεκτο! Είναι σαν να τους στερείται εφόδια για την μετέπειτα ζωή τους. Δείτε το ξανά! Ξέρω πολλούς γονείς τέτοιων παιδιών που αναγκάζονται να πληρώσουν καθηγητή για να μάθει στο παιδί τους αγγικά!
Έτσι όπως είναι γραμμένο θεωρείται ότι τόσο οι ΠΕ61 ΠΕ60 ΠΕ70 ΠΕ71 είναι κλάδοι της δευτεροβάθμιας!!!
Επίσης από κει που λέει σε άλλο σημείο ο νόμος ότι πλέον οι θέσεις μετατρέπονται σε ΠΕ61, ΠΕ71 τι δουλειά έχει να μπαίνουν (έστω και στην πρωτοβάθμια) οι ΠΕ60, ΠΕ70;
Άρθρο 19: Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ΕΕΠ
Από τον τίτλο και μόνο του άρθρου είναι σαφές ότι μιλάμε για ΝΕΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ. Οι ήδη υπηρετούντες γνωρίζουμε ότι οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή πρέπει να γίνει με διοικητική πράξη (απόφαση Υπηρεσιακού Συμβουλίου, απόφαση Προϊσταμένου…).
Όταν λοιπόν κάποιος «μεταπηδήσει» σε ΝΕΟ κλάδο (« .50»), με ποια διαδικασία θα γίνει αυτό; Τι συνεπάγεται αυτό; Μήπως μιλάμε για ΜΕΤΑΤΑΞΗ;
θΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΔΥΝΑΤΟΥ ΠΑΝΤΑ. ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΘΕΣΕΙΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ; ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ. ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ -ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ- ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ 4 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩΣΣΙΚΟ. ΕΚΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΑΒΟΗΘΗΤΟΣ;
ΚΑΤΕΡΙΝΑ Κ. Αν και μοιάζει παρόμοια ειδικότητα για κάποιον που δεν γνωρίζει, ο μουσικόθεραπευτής δεν εχει καμμιά σχέση με το μουσικό. Ο μουσικός σε καμμιά περίπτωση δεν μπορεί να κανει την δουλειά του μουσικοθεραπευτή. Ειναι απαραίτητη η ειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο με το οποίο αποκτά κανείς και γνώσεις ψυχολογίας-ψυχοθεραπείας (Ε.Σ.Π.Ε.Μ., B.A.M.T., American music therapy association). Γί αυτο και εντάσσεται στις ειδικότητες ψυχολόγων, εργοθεραπευτων Κ.τ.λ. Και όχι των εκπαιδευτικών. Συμφωνώ όμως πως πρέπει να οριστουν ξεκάθαρα τα κριτήρια με τα οποία θα εντάσσεται κάποιος σε αυτήν την ειδικότητα.
όσον αφορά τον κλάδο του ΠΕ11(Φ.Α.)δεν θα πρέπει να αποκλείουμε τους απόφοιτους που έχουν την ειδική αγωγή ως δευτερεύουσα ειδικότητα γιατί στην πράξη τα μαθήματα και οι εξετάσεις έγιναν από κοινού(κύρια και δευτερεύουσα)με τη μόνη διαφορά στην αναγραφή της λέξης και μόνο στο πτυχίο. Τα τελευταία χρόνια άλλαξε η λειτουργία των ΤΕΦΑΑ με την κατοχύρωση στην επιλογή μιας και μόνο ειδικότητας. Είναι άδικο για αυτούς που την επέλεξαν παλαιότερα ως δευτερεύουσα να τους βγάζουμε εκτός…
Με την παράγραφο 2 του άρθρου 19 του σχεδίου νόμου, προστίθεται στους κλάδους του Eιδικού Eκπαιδευτικού Προσωπικού ο εξής νέος κλάδος : Κλάδος ΠΕ36 ( Μουσικοθεραπευτών).
Ως γνωστόν, η θεραπεία μέσω τέχνης περιλαμβάνει τους εξής κλάδους :
• Art Therapy (Εικαστική Θεραπεία),
• Music Therapy (Μουσικοθεραπεία),
• Dance Therapy (Χοροθεραπεία),
• Drama Therapy (Δραματοθεραπεία).
Ειδικώς όσον αφορά την Εικαστική Θεραπεία ως θεραπεία ενταγμένη στην ειδική εκπαίδευση :
• Στις Η.Π.Α. και το Ηνωμενο Βασιλειο, χρησιμοποιείται δεκαετίες τώρα για την θεραπευτική παρέμβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες στα ειδικά σχολεία και σε άλλες δομές.
• Για την ένταξη στον κλάδο του Εικαστικού Θεραπευτή είναι απαραίτητα:
o α) Πτυχίο στην Τέχνη π.χ. Πανεπιστημιακής Σχολής Καλών Τεχνών, Κεραμεικής κ.λπ. και
o β) Μεταπτυχιακός τίτλος (master) στην Εικαστική Θεραπεία, που εξασφαλίζει θεωρητική κατάρτιση και έμπρακτη εξάσκηση στο έργο του εικαστικού θεραπευτή.
Στην Ελλάδα, έχει αναγνωριστεί ο σημαντικός ρόλος των εικαστικών και της μουσικής στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες και στην επικοινωνία με αυτά. Για τον λόγο αυτό, στα σχολεία ειδικής αγωγής διδάσκονται και τα δύο μαθήματα.
Ενόψει των ανωτέρω, η προτεινόμενη διάταξη είναι ορθή, καθώς αναγνωρίζει την αξία του κλάδου της Μουσικοθεραπείας. Παράλληλα, όμως, η διάταξη είναι μεροληπτική και ελλειπής διότι προωθεί μία μόνο από τις μορφές θεραπείας μέσω τέχνης αγνοώντας την πολύ σημαντική και διεθνώς αναγνωρισμένη Εικαστική Θεραπεία (Art Theraphy).
Προτείνουμε τη διατύπωση της παρ. 2 του άρθρου 19 του σχεδίου νόμου ως εξής :
Άρθρο 19 Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ΕΕΠ
1. ……………….
2. Στους κλάδους που προβλέπονται στην περίπτωση α της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 1566/1985 προστίθενται οι εξής κλάδοι:
α) Κλάδος ΠΕ35 (Παιδιάτρων με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία ή Νευρολόγων με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία).
β) Κλάδος ΠΕ36 ( Μουσικοθεραπευτών και Εικαστικών Θεραπευτών).
Όχι και οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι κλάδοι στη δευτεροβάθμια!
Μήπως να γίνει και το ανάποδο;
Οι κωδικοί .50 θα οδηγήσουν σε απόλυση τους μόνιμους ΠΕ60 και ΠΕ70 που υπηρετούν πολλά χρόνια στην Ειδική Αγωγή. Επίσης και τις σχετικές ειδικότητες καθηγητών!
Συμφωνώ Κατερίνα. Πρέπει να το ξαναδεί η επιτροπή.
Η μουσικοθεραπεία έχει αποδειχθεί ότι έχει ευεργετικές επιδράσεις σε ορισμένες κατηγορίες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οπότε στις ΣΜΕΑΕ αποτελεί αδήριτη αναγκαιότητα η ύπαρξη μουσικοπαιδαγωγού. Όμως, ποιο είναι το νόημα σύστασης νέου κλάδου (του κλάδου ΠΕ36), αφού στις περισσότερες ΣΜΕΑΕ ήδη υπηρετούν με οργανική θέση μουσικοί (πανεπιστημιακών σπουδών και εξειδίκευσης);
Δηλαδή σε μια ΣΜΕΑΕ θα υπηρετεί παράλληλα μουσικός και μουσικοθεραπευτής; Ποιοι θα είναι οι μεταξύ τους διακριτοί ρόλοι; Και ποια θα είναι τα ακαδημαϊκά κριτήρια πρόσληψης των μουσικοθεραπευτών; Οι μουσικοθεραπευτές θα είναι απόφοιτοι πανεπιστημιακών τμημάτων μουσικών σπουδών ή απλώς απόφοιτοι ΙΕΚ;