Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, επιλέγονται με τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ είναι αρμόδιοι για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση του ΕΠ των ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ΚΕΔΔΥ. Οι σύμβουλοι ΕΕΠ είναι αρμόδιοι για την επιστημονική καθοδήγηση των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ που
βρίσκονται σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ.
Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, για την περιοχή ευθύνης τους, συντάσσουν εξαμηνιαία έκθεση λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΕΑΕ και αποτίμησης του έργου τους, την οποία αποστέλλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Άρθρο 14: Επιλογή Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ και Συμβούλων ΕΕΠ
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 01: Έννοιες – Σκοπός
- 144 ΣχόλιαΆρθρο 02: Οργάνωση και στόχοι της ΕΑΕ
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 03: Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- 170 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς
- 128 ΣχόλιαΆρθρο 05: Διαδικασία διάγνωσης
- 210 ΣχόλιαΆρθρο 06: Φοίτηση
- 151 ΣχόλιαΆρθρο 07: Θέματα κωφών, τυφλών και αυτιστικών μαθητών
- 84 ΣχόλιαΆρθρο 08: Προσβάσιμα Διδακτικά Βιβλία
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 09: Σχολικές μονάδες
- 108 ΣχόλιαΆρθρο 10: Αποτύπωση Στοιχείων ΕΑΕ
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 11: Εποπτεία σχολικών μονάδων
- 95 ΣχόλιαΆρθρο 12: Διοίκηση ΣΜΕΑΕ
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ίδρυση και οργάνωση των ΚΕΔΔΥ
- 105 ΣχόλιαΆρθρο 14: Επιλογή Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ και Συμβούλων ΕΕΠ
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 15: Θέματα οργάνωσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- 118 ΣχόλιαΆρθρο 16: Εκπαιδευτικό Προσωπικό
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 17: Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό
- 85 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 19: Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ΕΕΠ
- 352 ΣχόλιαΆρθρο 20: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΑΕ
- 252 ΣχόλιαΆρθρο 21: Διορισμοί εκπαιδευτικών ΕΑΕ Υπηρεσιακές μεταβολές
- 1.055 ΣχόλιαΆρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 23: Τυπικά Προσόντα ΕΕΠ – ΕΒΠ
- 111 ΣχόλιαΆρθρο 24: Διορισμοί ΕΕΠ και ΕΒΠ Υπηρεσιακές μεταβολές ΕΕΠ και ΕΒΠ
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 25: Διορισμοί ΕΒΠ και Υπηρεσιακές μεταβολές
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 26: Υπηρεσιακά Συμβούλια
- 98 ΣχόλιαΆρθρο 27: Μετεκπαίδευση – Επιμόρφωση
- 79 ΣχόλιαΆρθρο 28: Αμοιβές, επιδόματα, δαπάνες μετακίνησης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 29: Ίδρυση ΣΜΕΑΕ στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 30: Θέματα Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης
- 75 ΣχόλιαΆρθρο 31: ΣΜΕΑΕ και Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων
- 82 ΣχόλιαΆρθρο 32:
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 33: Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 76 ΣχόλιαΆρθρο 34: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Απριλίου 2014, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2014, 13:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
105 Σχόλια 4881 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
«Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ»
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
παράγραφος 3
προσθήκη των φράσεων που είναι μέσα σε «»
Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, επιλέγονται με τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ είναι αρμόδιοι για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση του ΕΠ των ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ΚΕΔΔΥ. Οι σύμβουλοι ΕΕΠ είναι αρμόδιοι για την επιστημονική καθοδήγηση των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ που βρίσκονται σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ.
Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, για την περιοχή ευθύνης τους, συντάσσουν εξαμηνιαία έκθεση λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΕΑΕ και αποτίμησης του έργου τους, την οποία αποστέλλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
«Σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ επιλέγονται για:
ΣΜΕΑΕ προσχολικής ΕΠ κλάδων ΠΕ60.50 ή ΠΕ61 – Νηπιαγωγών
ΣΜΕΑΕ πρωτοβάθμιας ΕΠ κλάδων ΠΕ70.50 ή ΠΕ71 – Δασκάλων
ΣΜΕΑΕ δευτεροβάθμιας ΕΠ όλων των κλάδων (ΠΕ01.50, ΠΕ02.50, …, ΠΕ19.50, ΠΕ20.50) ανά κλάδο.»
Σύντομη Τεκμηρίωση
πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης. Οι σύμβουλοι ΕΑ καλό είναι να ανήκουν στην βαθμίδα και την ειδικότητά τους.
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Η κατάσταση αυτή με την πλειονότητα των σχολικών συμβούλων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να εποπτεύουν και τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημιουργεί πλήθος προβλημάτων. Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αισθάνονται ακάλυπτα χωρίς ουσιαστική υποστήριξη και πολλές φορές μπλεγμένα με τις αντικρουόμενες απόψεις κάποιων σχολικών συμβούλων με έλλειψη εμπειρίας από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον η Επαγγελματική εκπαίδευση από μόνη της προϋποθέτει ειδικές γνώσεις του τι είναι επαγγελματική εκπαίδευση και πως λειτουργεί (όχι θεωρητικά αλλά μέσα από την διδακτική εμπειρία σε σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης).
Στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχει για κάθε ειδικότητα ξεχωριστός Σχολικός Σύμβουλος ενώ στην Ειδική Αγωγή είναι ένας για όλες τις βαθμίδες και όλες τις ειδικότητες Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Σαφώς πρέπει να υπάρχει για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης ξεχωριστός Σχολικός Σύμβουλος και τουλάχιστον ΠΕ02.50, ΠΕ03.50 και ΠΕ04.50 για την Δευτεροβάθμια.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ:
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ έχουν την εποπτεία όλων των δομών και υπηρεσιών ΕΑΕ
στην προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό συνεπάγεται την
αναγκαιότητα αύξησης του αριθμού των Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης και την πρόνοια να καλύπτουν μικρότερες γεωγραφικά περιοχές,
προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του έργου τους.
Δεν έχω δει Σύμβουλο ΕΕΠ, για την φυσικοθεραπεία μέχρι τώρα…άν και είμαι αρκετά χρόνια στο χώρο των ειδικών σχολείων.
Προτείνω, 1)Η αξιολόγηση των ειδικοτήτων ΕΕΠ να μην γίνεται από τον Σύμβουλο ειδικής αγωγής ((ΓΙΑΤΊ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙς ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙς Π.Χ. Φυσικοθεραπείας, λογοθεραπείας, κ.τ.λ))ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΜΑΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΤΕΙ ΤΗΣ ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
2) την Θέσπιση υποχρεωτικών σεμιναρίων για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ, από μια ομάδα ΕΕΠ, των αντίστοιχων ΚΕΔΔΥ, και
3) την υποχρεωτική Συμβουλευτική περέμβαση του ΕΕΠ του Κεδδυ, στους αντίστοιχους αναπληρωτές και μόνιμους των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ στα ειδικά σχολεία.
Οι ΠΕ61/71 θα προτάσσονται και για σχολικοί σύμβουλοι;
Εαν όχι, γιατί όχι;
Αυτό το «προτάσσονται» για τους ΠΕ61/71 του παρόντος νόμου πρέπει να το ξαναδείτε κ. Υπουργέ γιατί θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα που θα εκθέσουν το νομοθέτη…
Μήπως φθάσουμε σε σημείο να έχουμε σχ. συμβούλους ειδ. αγωγής ΠΕ61/71 και οι σημερινοί ΠΕ60/70 κριθούν ανεπαρκείς;
Και γιατί άραγε η πρόταξη να εξαιρεί τους σχολικούς συμβούλους;
Πάρα πολλοί εκπ/κοί ειδ. αγωγής κατέχουν τίτλους αντίστοιχους με τους σχ. συμβούλους αλλά επιλέγουν την τάξη…
Θα δημιουργηθεί Μέγα Πρόβλημα με την «πρόταξη» των ΠΕ61/71. Θα το δείτε στην πορεία. Να το θυμηθείτε.
Έχει πλέον φανεί η ανάγκη να γίνουν Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ για τη δευτεροβάθμια όπως και για το ΕΕΠ-ΕΒΠ.
Απαραίτητη είναι η δημιουργία τουλάχιστον άλλων 18 θέσεων για την δευτεροβάθμια και άλλων 18 για το ΕΕΠ.
Είναι ελάχιστες απαιτήσεις και λόγω της κρίσης.
Για 36 θέσεις δεν πέφτει έξω ο προϋπολογισμός.
Άλλωστε μιλάμε για μόνιμους εκπαιδευτικούς.
είναι απολύτως απαραίτητη η θέση Σχολικού Συμβούλου ειδικής αγωγής για τη δευτεροβάθμια εκπ/ση. και ανά ειδικότητα. Μέχρι τώρα οι γνώσεις του σχολικού συμβούλου (πρωτ/θμιας) για την δευτ/θμια επαφίεται στην προσωπική ευαισθησία του καθένα. πρέπει να θεσμοθετηθεί σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας.
Ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, απαιτείται να έχει αρκετή προϋπηρεσία στο χώρο, ως μάχιμος εκπαιδευτικός σε ανάλογες δομές, για να κατανοεί και να υποστηρίζει κι όχι μόνο να αξιολογεί γνωρίζοντας την πραγματικότητα μέσα από τα βιβλία.
Επίσης, απαιτείται να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις Σχολικών Συμβούλων και μάλιστα σε κάθε ειδικότητα, για να προλαβαίνουν να γνωρίζουν και να υποστηρίζουν όσους εκπαιδευτικούς απεγνωσμένα ζητούν υποστήριξη στο καθημερινό τους έργο.
Τώρα θα φανεί αν γίνεται λοιπόν διαβούλευση για να μας ακούσουν ή για να μας μείνει η χαρά…
Ευχαριστώ.
Αθανασία Ε.
Οπωσδήποτε άμεσα διπλασιασμός των θέσεων με χωρισμό πρωτοβάθμιας από δευτεροβάθμια Ε.Α.Ε.
Επίσης να γίνουν άμεσα σύμβουλοι για το ΕΕΠ.
Και τι δουλειά έχει πάλι το ΙΕΠ;
Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε σύμβουλο για την δευτεροβάθμια ειδική αγωγή. Τα σχολεία εκεί είναι πλέον πάρα πολλά.
Και μαθητές με πολλές ιδιαιτερότητες μαζί με την εφηβεία στην οποία βρίσκονται, απαιτούν ξεχωριστή προσήλωση απο ένα σύμβουλο.
Είναι δυνατόν να εξακολουθήσει ο σύμβουλος Ε.Α. π.χ. των νομών Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας να εποπτεύει όλα τα σχολεία όλων των βαθμίδων στους 3 αυτούς νομούς;
Ο σχολικός σύμβουλος ΕΑΕ πέραν των επιστημονικών γνώσεων, είναι απαραίτητο να έχει μεγάλη διδακτική και παιδαγωγική εμπειρία από υπηρέτηση σε ειδικά σχολεία. Η υπηρέτηση σε ειδικό σχολείο σου παρέχει τη δυνατότητα να αποκτήσεις εμπειρία και γνώση για πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις μαθητών. Η αντιμετώπιση όσο το δυνατόν περισσοτέρων και διαφορετικών «ειδικών αναγκών» μαθητών, σου δίνουν τη δυνατότητα για αποτελεσματικό τρόπο εκτέλεσης του καθοδηγητικού και συμβουλευτικού έργου.
Η επιλογή των σχολικών συμβούλων ΕΑΕ ορθώς γίνεται κατ΄ισοτιμία με τα ισχύοντα κριτήρια και προϋποθέσεις της γενικής αγωγής. Ωστόσο, θα προκύψουν σοβαρά επιστημονικά αλλά και πρακτικά προβλήματα στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής από τους σχολικούς συμβούλους, δεδομένου ότι στην ειδική αγωγή δεν προβλέπεται αντιστοίχηση με τη βαθμίδα εκπαίδευσης όπως συμβαίνει στη γενική αγωγή. Έτσι, ο σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής (που στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι δάσκαλος)θα κληθεί να αξιολογήσει στο διδακτικό του έργο έναν μαθηματικό ή φυσικό ή φιλόλογο ή έναν νηπιαγωγό. Με ποια επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια θα μπορέσει να ασκήσει αυτό το έργο; Είναι ορθότερο να προβλεφθούν 3 κατηγορίες σχολικών συμβούλων ΕΑΕ: ένας για την προσχολική ειδική αγωγή, ένας για την πρωτοβάθμια ειδική αγωγή και ένας για τη δευτεροβάθμια ειδική αγωγή.
Η επιλογή των σχολικών συμβούλων ΕΑΕ ορθώς γίνεται κατ΄ισοτιμία με τα ισχύοντα κριτήρια και προϋποθέσεις της γενικής αγωγής. Ωστόσο, θα προκύψουν σοβαρά επιστημονικά αλλά και πρακτικά προβλήματα στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής από τους σχολικούς συμβούλους, δεδομένου ότι στην ειδική αγωγή δεν προβλέπεται αντιστοίχηση με τη βαθμίδα εκπαίδευσης όπως συμβαίνει στη γενική αγωγή. Έτσι, ο σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής (που στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι δάσκαλος)θα κληθεί να αξιολογήσει στο διδακτικό του έργο έναν μαθηματικό ή φυσικό ή φιλόλογο ή έναν νηπιαγωγό. Με ποια επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια θα μπορέσει να ασκήσει αυτό το έργο; Είναι ορθότερο να προβλεφθούν 3 κατηγορίες σχολικών συμβούλων ΕΑΕ: έναν για την προσχολική ειδική αγωγή, έναν για την πρωτοβάθμια ειδική αγωγή και έναν για τη δευτεροβάθμια ειδική αγωγή.
Πρέπει να υπάρχουν σύμβουλοι ΕΑΕ σε κάθε ειδικότητα- για παράδεγμα
σχολικός σύμβουλος Μαθηματικός- Ειδικής Αγωγής κλπ