Άρθρο 14: Επιλογή Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ και Συμβούλων ΕΕΠ

Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, επιλέγονται με τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ είναι αρμόδιοι για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση του ΕΠ των ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ΚΕΔΔΥ. Οι σύμβουλοι ΕΕΠ είναι αρμόδιοι για την επιστημονική καθοδήγηση των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ που
βρίσκονται σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ.
Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, για την περιοχή ευθύνης τους, συντάσσουν εξαμηνιαία έκθεση λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΕΑΕ και αποτίμησης του έργου τους, την οποία αποστέλλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:53 | Αναστασία Χιδερίδου – Μανδαρή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:53 | Σταύρος Στ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:50 | Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:46 | Ηλίας Κίσας

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:37 | Golightly

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:31 | Βίκυ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:28 | ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:16 | Μαρία Κουτσ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:08 | Κωνσταντίνος Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:05 | Βασω

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:22 | Γεωργία Δ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:11 | Μαρία Τ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:07 | Τσινικας Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:55 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:50 | Αλεξάνδρα Καραμάνη

    «Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ»

  • 5 Μαΐου 2014, 17:49 | ΙΩΑΝΝΑ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:46 | Χρυσάνθη ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:23 | Δέσποινα Π.Ε 71 (7 χρόνια αναπλήρωσης))

    Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:15 | Θ.Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:02 | Αγγελική

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:59 | Παυλάκος Μαυροειδής

    παράγραφος 3
    προσθήκη των φράσεων που είναι μέσα σε «»

    Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, επιλέγονται με τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ είναι αρμόδιοι για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση του ΕΠ των ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ΚΕΔΔΥ. Οι σύμβουλοι ΕΕΠ είναι αρμόδιοι για την επιστημονική καθοδήγηση των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ που βρίσκονται σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ.
    Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, για την περιοχή ευθύνης τους, συντάσσουν εξαμηνιαία έκθεση λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΕΑΕ και αποτίμησης του έργου τους, την οποία αποστέλλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
    «Σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ επιλέγονται για:
    ΣΜΕΑΕ προσχολικής ΕΠ κλάδων ΠΕ60.50 ή ΠΕ61 – Νηπιαγωγών
    ΣΜΕΑΕ πρωτοβάθμιας ΕΠ κλάδων ΠΕ70.50 ή ΠΕ71 – Δασκάλων
    ΣΜΕΑΕ δευτεροβάθμιας ΕΠ όλων των κλάδων (ΠΕ01.50, ΠΕ02.50, …, ΠΕ19.50, ΠΕ20.50) ανά κλάδο.»

    Σύντομη Τεκμηρίωση

    πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης. Οι σύμβουλοι ΕΑ καλό είναι να ανήκουν στην βαθμίδα και την ειδικότητά τους.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:59 | Μόνα

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:54 | MINA

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:54 | ΙΣΜΗΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:21 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 16:20 | Εφη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:12 | Αντωνία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:11 | Ελένη Σεφέρογλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:04 | Αθανασία – Πολυξένη Σαββοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:54 | Βάνια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 14:04 | Ελένη Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 13:48 | ΜΑΡΙΑ Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 10:39 | Ανδριάνα Π.Ε.71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 5 Μαΐου 2014, 10:28 | Δόμνα Π.Ε. 71 (6 χρόνια αναπληρώτρια )

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 10:23 | Ξανθίππη

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 00:26 | Χ.Α.

    Η κατάσταση αυτή με την πλειονότητα των σχολικών συμβούλων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να εποπτεύουν και τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημιουργεί πλήθος προβλημάτων. Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αισθάνονται ακάλυπτα χωρίς ουσιαστική υποστήριξη και πολλές φορές μπλεγμένα με τις αντικρουόμενες απόψεις κάποιων σχολικών συμβούλων με έλλειψη εμπειρίας από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον η Επαγγελματική εκπαίδευση από μόνη της προϋποθέτει ειδικές γνώσεις του τι είναι επαγγελματική εκπαίδευση και πως λειτουργεί (όχι θεωρητικά αλλά μέσα από την διδακτική εμπειρία σε σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης).
    Στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχει για κάθε ειδικότητα ξεχωριστός Σχολικός Σύμβουλος ενώ στην Ειδική Αγωγή είναι ένας για όλες τις βαθμίδες και όλες τις ειδικότητες Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης.
    Σαφώς πρέπει να υπάρχει για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης ξεχωριστός Σχολικός Σύμβουλος και τουλάχιστον ΠΕ02.50, ΠΕ03.50 και ΠΕ04.50 για την Δευτεροβάθμια.

  • 4 Μαΐου 2014, 21:29 | Ελένη ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 4 Μαΐου 2014, 19:11 | Σ.Α

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ:

    Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ έχουν την εποπτεία όλων των δομών και υπηρεσιών ΕΑΕ
    στην προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό συνεπάγεται την
    αναγκαιότητα αύξησης του αριθμού των Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και
    Εκπαίδευσης και την πρόνοια να καλύπτουν μικρότερες γεωγραφικά περιοχές,
    προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του έργου τους.

  • 3 Μαΐου 2014, 15:36 | Χρήστος Κουτάλης

    Δεν έχω δει Σύμβουλο ΕΕΠ, για την φυσικοθεραπεία μέχρι τώρα…άν και είμαι αρκετά χρόνια στο χώρο των ειδικών σχολείων.
    Προτείνω, 1)Η αξιολόγηση των ειδικοτήτων ΕΕΠ να μην γίνεται από τον Σύμβουλο ειδικής αγωγής ((ΓΙΑΤΊ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙς ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙς Π.Χ. Φυσικοθεραπείας, λογοθεραπείας, κ.τ.λ))ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΜΑΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΤΕΙ ΤΗΣ ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
    2) την Θέσπιση υποχρεωτικών σεμιναρίων για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ, από μια ομάδα ΕΕΠ, των αντίστοιχων ΚΕΔΔΥ, και
    3) την υποχρεωτική Συμβουλευτική περέμβαση του ΕΕΠ του Κεδδυ, στους αντίστοιχους αναπληρωτές και μόνιμους των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ στα ειδικά σχολεία.

  • 1 Μαΐου 2014, 07:06 | Ιωάννα

    Οι ΠΕ61/71 θα προτάσσονται και για σχολικοί σύμβουλοι;
    Εαν όχι, γιατί όχι;

    Αυτό το «προτάσσονται» για τους ΠΕ61/71 του παρόντος νόμου πρέπει να το ξαναδείτε κ. Υπουργέ γιατί θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα που θα εκθέσουν το νομοθέτη…

    Μήπως φθάσουμε σε σημείο να έχουμε σχ. συμβούλους ειδ. αγωγής ΠΕ61/71 και οι σημερινοί ΠΕ60/70 κριθούν ανεπαρκείς;
    Και γιατί άραγε η πρόταξη να εξαιρεί τους σχολικούς συμβούλους;
    Πάρα πολλοί εκπ/κοί ειδ. αγωγής κατέχουν τίτλους αντίστοιχους με τους σχ. συμβούλους αλλά επιλέγουν την τάξη…

    Θα δημιουργηθεί Μέγα Πρόβλημα με την «πρόταξη» των ΠΕ61/71. Θα το δείτε στην πορεία. Να το θυμηθείτε.

  • 30 Απριλίου 2014, 10:06 | Γιάννης Αθ.

    Έχει πλέον φανεί η ανάγκη να γίνουν Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ για τη δευτεροβάθμια όπως και για το ΕΕΠ-ΕΒΠ.
    Απαραίτητη είναι η δημιουργία τουλάχιστον άλλων 18 θέσεων για την δευτεροβάθμια και άλλων 18 για το ΕΕΠ.
    Είναι ελάχιστες απαιτήσεις και λόγω της κρίσης.
    Για 36 θέσεις δεν πέφτει έξω ο προϋπολογισμός.
    Άλλωστε μιλάμε για μόνιμους εκπαιδευτικούς.

  • 28 Απριλίου 2014, 10:41 | Ρένα Ανδρικοπούλου

    είναι απολύτως απαραίτητη η θέση Σχολικού Συμβούλου ειδικής αγωγής για τη δευτεροβάθμια εκπ/ση. και ανά ειδικότητα. Μέχρι τώρα οι γνώσεις του σχολικού συμβούλου (πρωτ/θμιας) για την δευτ/θμια επαφίεται στην προσωπική ευαισθησία του καθένα. πρέπει να θεσμοθετηθεί σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας.

  • 27 Απριλίου 2014, 23:17 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ

    Ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, απαιτείται να έχει αρκετή προϋπηρεσία στο χώρο, ως μάχιμος εκπαιδευτικός σε ανάλογες δομές, για να κατανοεί και να υποστηρίζει κι όχι μόνο να αξιολογεί γνωρίζοντας την πραγματικότητα μέσα από τα βιβλία.
    Επίσης, απαιτείται να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις Σχολικών Συμβούλων και μάλιστα σε κάθε ειδικότητα, για να προλαβαίνουν να γνωρίζουν και να υποστηρίζουν όσους εκπαιδευτικούς απεγνωσμένα ζητούν υποστήριξη στο καθημερινό τους έργο.
    Τώρα θα φανεί αν γίνεται λοιπόν διαβούλευση για να μας ακούσουν ή για να μας μείνει η χαρά…
    Ευχαριστώ.
    Αθανασία Ε.

  • 23 Απριλίου 2014, 22:14 | ΠΑΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

    Οπωσδήποτε άμεσα διπλασιασμός των θέσεων με χωρισμό πρωτοβάθμιας από δευτεροβάθμια Ε.Α.Ε.
    Επίσης να γίνουν άμεσα σύμβουλοι για το ΕΕΠ.
    Και τι δουλειά έχει πάλι το ΙΕΠ;

  • 22 Απριλίου 2014, 14:53 | Αριστομένης

    Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε σύμβουλο για την δευτεροβάθμια ειδική αγωγή. Τα σχολεία εκεί είναι πλέον πάρα πολλά.
    Και μαθητές με πολλές ιδιαιτερότητες μαζί με την εφηβεία στην οποία βρίσκονται, απαιτούν ξεχωριστή προσήλωση απο ένα σύμβουλο.
    Είναι δυνατόν να εξακολουθήσει ο σύμβουλος Ε.Α. π.χ. των νομών Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας να εποπτεύει όλα τα σχολεία όλων των βαθμίδων στους 3 αυτούς νομούς;

  • 22 Απριλίου 2014, 10:30 | Γρηγόρης

    Ο σχολικός σύμβουλος ΕΑΕ πέραν των επιστημονικών γνώσεων, είναι απαραίτητο να έχει μεγάλη διδακτική και παιδαγωγική εμπειρία από υπηρέτηση σε ειδικά σχολεία. Η υπηρέτηση σε ειδικό σχολείο σου παρέχει τη δυνατότητα να αποκτήσεις εμπειρία και γνώση για πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις μαθητών. Η αντιμετώπιση όσο το δυνατόν περισσοτέρων και διαφορετικών «ειδικών αναγκών» μαθητών, σου δίνουν τη δυνατότητα για αποτελεσματικό τρόπο εκτέλεσης του καθοδηγητικού και συμβουλευτικού έργου.

  • 21 Απριλίου 2014, 21:23 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Κ.

    Η επιλογή των σχολικών συμβούλων ΕΑΕ ορθώς γίνεται κατ΄ισοτιμία με τα ισχύοντα κριτήρια και προϋποθέσεις της γενικής αγωγής. Ωστόσο, θα προκύψουν σοβαρά επιστημονικά αλλά και πρακτικά προβλήματα στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής από τους σχολικούς συμβούλους, δεδομένου ότι στην ειδική αγωγή δεν προβλέπεται αντιστοίχηση με τη βαθμίδα εκπαίδευσης όπως συμβαίνει στη γενική αγωγή. Έτσι, ο σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής (που στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι δάσκαλος)θα κληθεί να αξιολογήσει στο διδακτικό του έργο έναν μαθηματικό ή φυσικό ή φιλόλογο ή έναν νηπιαγωγό. Με ποια επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια θα μπορέσει να ασκήσει αυτό το έργο; Είναι ορθότερο να προβλεφθούν 3 κατηγορίες σχολικών συμβούλων ΕΑΕ: ένας για την προσχολική ειδική αγωγή, ένας για την πρωτοβάθμια ειδική αγωγή και ένας για τη δευτεροβάθμια ειδική αγωγή.

  • 21 Απριλίου 2014, 21:20 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Κ.

    Η επιλογή των σχολικών συμβούλων ΕΑΕ ορθώς γίνεται κατ΄ισοτιμία με τα ισχύοντα κριτήρια και προϋποθέσεις της γενικής αγωγής. Ωστόσο, θα προκύψουν σοβαρά επιστημονικά αλλά και πρακτικά προβλήματα στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής από τους σχολικούς συμβούλους, δεδομένου ότι στην ειδική αγωγή δεν προβλέπεται αντιστοίχηση με τη βαθμίδα εκπαίδευσης όπως συμβαίνει στη γενική αγωγή. Έτσι, ο σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής (που στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι δάσκαλος)θα κληθεί να αξιολογήσει στο διδακτικό του έργο έναν μαθηματικό ή φυσικό ή φιλόλογο ή έναν νηπιαγωγό. Με ποια επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια θα μπορέσει να ασκήσει αυτό το έργο; Είναι ορθότερο να προβλεφθούν 3 κατηγορίες σχολικών συμβούλων ΕΑΕ: έναν για την προσχολική ειδική αγωγή, έναν για την πρωτοβάθμια ειδική αγωγή και έναν για τη δευτεροβάθμια ειδική αγωγή.

  • 17 Απριλίου 2014, 19:54 | STELIOS

    Πρέπει να υπάρχουν σύμβουλοι ΕΑΕ σε κάθε ειδικότητα- για παράδεγμα
    σχολικός σύμβουλος Μαθηματικός- Ειδικής Αγωγής κλπ