1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, η οποία αναφέρει το ποσοστό αναπηρίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης. Οι μαθητές με διαταραχές όρασης ή ακοής μπορούν να απευθύνονται αντίστοιχα στις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες που λειτουργούν στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ), για τη χορήγηση γνωματεύσεως.
2. Για τον προσδιορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών και το σχεδιασμό του ΕΠΕ των μαθητών με διαταραχές όρασης ή ακοής, κινητικές αναπηρίες, χρόνια νοσήματα, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, καθώς και όσων άλλων λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, η οποία είναι δυνατόν να επηρεάσει τη μαθησιακή τους ικανότητα, απαιτείται η συνεργασία του ΚΕΔΔΥ με τις άλλες ιατρικές υπηρεσίες για να προτείνουν τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις με στόχο την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή τους στους χώρους της εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που η διαγνωστική ομάδα έχει σαφείς ενδείξεις παιδικής κακοποίησης, απαιτείται συνεργασία του αρμόδιου ΚΕΔΔΥ με ιατρικές υπηρεσίες, με κοινωνικές και ψυχολογικές υπηρεσίες και με τις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Το ανωτέρω εδάφιο αφορά και την ΕΔΕΑΥ.
3. Για τη διαμόρφωση του ΕΠΕ διατυπώνει τις απόψεις του και ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προσκαλείται για το σκοπό αυτόν από τις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες ή φορείς. Η άποψη του γονέα ή κηδεμόνα δεν είναι δεσμευτική.
4. Η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και αποτελείται από: 1) έναν σχολικό σύμβουλο ΕΑΕ ως πρόεδρο, 2) έναν σχολικό σύμβουλο γενικής εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας, 3) έναν ψυχολόγο κλάδου ΠΕ23, 4) έναν κοινωνικό λειτουργό κλάδου ΠΕ30 και 5) έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ της αντίστοιχης βαθμίδας αυξημένων προσόντων. Οι αποφάσεις της μπορούν να λαμβάνονται και κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή μπορεί εφόσον το κρίνει αναγκαίο να καλεί και οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα πριν την λήψη της απόφασης.
5. Οι Σχολικές μονάδες και οι επιτροπές εξετάσεων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις γνωματεύσεις και τις προτάσεις, οι οποίες αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις, που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
6. Στις επιτροπές που συγκροτούνται για την εξέταση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τις εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με το εδάφιο α` της παραγράφου 3 του άρθρου 27 του π.δ. 60/2006 (ΦΕΚ 65 Α`), παρίσταται ο Σύμβουλος ΕΑΕ ή ο Προϊστάμενος του οικείου ΚΕΔΔΥ ή οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε αυτό, για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, όταν τους ζητηθούν από την αρμόδια επιτροπή.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
«Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ».
«Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ»
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
1ον) «1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, η οποία αναφέρει το ποσοστό αναπηρίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης. Οι μαθητές με διαταραχές όρασης ή ακοής μπορούν να απευθύνονται αντίστοιχα στις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες που λειτουργούν στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ), για τη χορήγηση γνωματεύσεως.»
ΣΧΟΛΙΟ: Οι γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ (δες νομοθεσία που τα διέπει) είναι εξαιρετικά αυστηρές για το λόγο πιθανώς την αποφυγή χορήγησης επιδομάτων. Έτσι θα ήταν δικαιότερο για τους μαθητές και μόνον για σχολική χρήση και για τις εξετάσεις η πιστοποίηση της αναπηρίας να γίνεται από νοσοκομειακό γιατρό μέλος ΔΕΠ ή από την Α/βάθμια υγειονομική Επιτροπή του νομού.
2ον) «…κινητικές αναπηρίες, χρόνια νοσήματα, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, καθώς και όσων άλλων λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, η οποία είναι δυνατόν να επηρεάσει τη μαθησιακή τους ικανότητα, απαιτείται η συνεργασία του ΚΕΔΔΥ με τις άλλες ιατρικές υπηρεσίες για να προτείνουν τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις με στόχο την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή τους στους χώρους της εκπαίδευσης…»
ΣΧΟΛΙΟ: Πως θα γίνεται η εισήγηση χωρίς τις καθ΄ύλην αρμόδιες ειδικότητες και κλάδους στα ΚΕΔΔΥ, ΠΕ 28, ΠΕ 11, κλπ.;;
3ον) «οι οποίες αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις, που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες.»
ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να αλλάξει και να γίνει: «που συντάσσουν τα ΚΕΔΔΥ.»
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ
Για τη διαδικασία της διάγνωσης πιστεύουμε ότι:
– Οι γονείς θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για διάγνωση και σε ΚΕΔΔΥ, ακόμη κι όταν δεν έχουν τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και της ΕΔΕΑΥ του σχολείου που φοιτά το παιδί τους.
– Ο ρόλος του γονέα στη διαδικασία διαγνωστικής και εκπαιδευτικής αξιολόγησης του παιδιού του από την ΕΔΕΑΥ είναι σημαντικός. Το σχολείο οφείλει να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη του, να ενημερώνει το γονέα για τη διαδικασία, καθώς και να τον συμπεριλάβει ενεργά σε αυτή (μέσω και του κοινωνικού λειτουργού) προς όφελος του παιδιού.
-Τέλος, θα πρέπει τόσο ο γονέας όσο και η σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή να έχουν τη δυνατότητα προσφυγής σε δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ σε περίπτωση σοβαρής ένστασης, αναφορικά με το σχολικό πλαίσιο φοίτησης που προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ.
Θα ήθελα να σχολιάσω ότι πρέπει να έχει και στην αρμοδιότητά του το ΚΕΔΔΥ, σε συνεργασία με άλλους φορείς υγείας,την συμπλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας το οποίο πρέπει να αναπροσαρμοστεί στις ανάγκες των μαθητών ειδικής αγωγής, και το οποίο θα αποστέλλεται συμπληρωμένο στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.
Για τη συγκρότηση της δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ χρειάζεται να προσδιοριστούν επακριβώς τα κριτήρια επιλογής των μελών της. Για παράδειγμα, πρέπει να υπάρχει απόλυτη αντιστοίχηση της βαθμίδας εκπαίδευσης στην οποία φοιτά ο υπό επαναξιολόγηση μαθητής και αυτής στην οποία ανήκει ο συμμετέχων στην επιτροπή εκπαιδευτικός όπως και ο σχολικός σύμβουλος. Επίσης, είναι αυτονόητο ότι ο ψυχολόγος και ο εκπαιδευτικός αυξημένων τυπικά προσόντων πρέπει να έχουν το λιγότερο 3 έτη προϋπηρεσίας σε διαγνωστικούς φορείς (ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα), ώστε να προβούν με επάρκεια στην οριστική διαγνωστική αξιολόγηση του μαθητή. Συνήθως υπάρχει αδιαφάνεια στην επιλογή των μελών της ΕΔΕΑ, με αποτέλεσμα να πλήττεται η αξιοπιστία της. Μπορεί ίσως ο Περιφερειακός Διευθυντής να υποβάλλει πρόσκληση, οποτεδήποτε παραστεί ανάγκη, για τη συγκρότηση της ΕΔΕΑ με διαφανή δημοσίως τρόπο (π.χ. δια σχετικής πρόσκλησης μέσω της «Διαύγειας»). Τέλος, η επιλογή από τον Περιφερειακό Διευθυντή των μελών της ΕΔΕΑ μπορεί να γίνεται βάσει της κατάρτισης αξιοκρατικού πίνακα μορίων, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει ως «δεξαμενή» άντλησης υποψηφίων μελών ΕΔΕΑ.
Οι αισθητηριακές διαταραχές της ακοής (δηλαδή η απώλεια ακοής ή η βαρηκοία) θα πρέπει να πιστοποιούνται από τον ιατρό που έχει πραγματοποιήσει τις απαραίτητες ακουολογικές εξετάσεις.
Ειδικά για τις βαρηκοίες ΔΕΝ υπάρχει κανένα επιστημονικό δεδομένο της τελευταίας δεκαετίας που να συνδέει τα πραγματικά προβλήματα και τις δυσκολίες των παιδιών με το ποσοστό αναπηρίας (http://www.asha.org/policy/RP1981-00022/#sec1.4) που υπολογίζουν τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας.
Αντίθετα υπάρχουν πλέον επιστημονικά δεδομένα (http://pediatrics.aappublications.org/content/74/2/206.short)
http://journals.lww.com/earhearing/Abstract/1986/02000/Auditory_Performance_of_Children_with_Unilateral.5.aspx
http://archotol.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=647448
που αναδεικνύουν την αυξημένη σχολική αποτυχία σε παιδιά ακόμα και με μικρού βαθμού απώλεια ακοής στο ένα μόνο αυτί, όταν το άλλο αυτί παρουσιάζει φυσιολογική ακοή.
22 Απριλίου 2014, 06:08 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Αυτό θα μπορούσε ίσως να γίνει μόνο μετά από πρόταση του ΚΕΔΔΥ, αν το κρίνει απαραίτητο σε κάποιες περιπτώσεις.Εξάλλου σε αυτά προβλέπεται πενταμελής διαγνωστική ομάδα. Επίσης, πιστεύω ότι με βάση αυτό το νομοσχέδιο θα αποφορτιστούν σημαντικά τα ΚΕΔΔΥ.
Στο 6. είναι σημαντικό να αναφερθεί , ότι πρέπει να παρευρίσκεται, όχι μόνο προσωπικό από τα ΚΕΔΔΥ , αλλά και από τις άλλες πιστοποιημένες μονάδες, με σκοπό την αποφόρτιση , αλλά, και τη ισότιμη αντιμετώπιση όλων των ειδικών, που δεν εξαντλούν τις γνώσεις τους μόνο στο διαγνωστικό μέρος.
Κανονικά θα πρέπει όσοι μαθητές φοιτούν σε ειδικά σχολεία να μην λαμβάνουν αναπηρικά επιδόματα και ο γονείς τους να μην έχουν κανένα προνόμιο. Παρκάρουν τα παιδιά στα σχολεία και τα εκμεταλλεύονται οικονομικά. Θα πρέπει να υπάρχει ίδια αντιμετώπιση μεταξύ των παιδιών. Το κράτος τους δίνει την ευκαιρία να αποκτήσουν γνώση, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη πως δεν θα εκμεταλλευτούν την αναπηρία. Όσα παιδιά κριθούν ικανά να παρακολουθήσουν μαθήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα πρέπει να λαμβάνουν ταυτόχρονα καμία επιπλέον μέριμνα από το κράτος. Όσοι συνεχίζουν στην δευτεροβάθμια θα πρέπει να αρνηθούν την αναπηρία τους για το υπόλοιπο της ζωής τους να μην έχουν την δυνατότητα να λάβουν πότε αναπηρική σύνταξη. Υπάρχουν μαθητές που τελειώνουν το ειδικό σχολείο, εισάγονται στα πανεπιστήμια και μετά χρησιμοποιούν την αναπηρία τους ως προσόν για να βρουν δουλειά παρακάμπτοντας όλους τους υγιείς που αγωνίστηκαν σκληρά και κανείς δεν τους χάρισε τίποτα και ταυτόχρονα να λαμβάνουν μέχρι να πεθάνουν σύνταξη από το κράτος.Αν συνεχιστεί έτσι αυτή η κατάσταση σύντομα μόνο ανάπηροι θα δουλεύουν στην Ελλάδα και παιδιά λαθρομεταναστών,