Άρθρο 02: Οργάνωση και στόχοι της ΕΑΕ

1. Η ΕΑΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΑΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποκλειστικός φορέας της ΕΑΕ είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τη μορφή, τον τύπο και την κατηγορία των σχολικών μονάδων ΕΑΕ.
2. Στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της ΕΑΕ περιλαμβάνονται η διαφοροδιάγνωση, η διάγνωση, η αξιολόγηση και αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα κατά τόπους Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) και τις ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα που προβλέπονται στα σχετικά άρθρα του παρόντος νόμου και από τις δημόσιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες. Η ΕΑΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
3. Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής τους. Προγράμματα συστηματικής παρέμβασης όπως εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, φυσιοθεραπεία και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών, αξιολόγηση και παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, παρέχονται κατά κύριο λόγο μέσα από τις ΣΜΕΑΕ και επικουρικά από τα ΚΕΔΔΥ.
4. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται ΕΑΕ, η οποία -στο πλαίσιο των σκοπών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, επιδιώκει να αναπτύξει την προσωπικότητα τους και να τους καταστήσει κατά το δυνατόν ικανούς για αυτόνομη συμμετοχή στην οικογενειακή, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή.
5. Η ΕΑΕ επιδιώκει ιδίως:
α) την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
β) τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν,
γ) την αντίστοιχη προς τις δυνατότητες τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα και
δ) την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη, με στόχο τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
6. Οι ανωτέρω στόχοι επιτυγχάνονται με:
α) την έγκαιρη ιατρική διάγνωση,
β) τη διάγνωση και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους στα ΚΕΔΔΥ και ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα και στα δημόσια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ),
γ) τη συστηματική παρέμβαση που πραγματοποιείται από την προσχολική ηλικία στις κατά τόπους ΣΜΕΑΕ, με τη δημιουργία τμημάτων Πρώιμης Παρέμβασης (ΠΠ),
δ) την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων αποκατάστασης, την προσαρμογή του εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού ώστε να είναι προσβάσιμα, τη χρησιμοποίηση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών συμπεριλαμβανομένων του υλικού (hardware) και λογισμικού (software) ΥΤ Πληροφορικής και την παροχή κάθε είδους διευκολύνσεων και εργονομικών διευθετήσεων από τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ.
7. Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας συμμετέχει με εκπρόσωπο της η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:01 | Τσινικας Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:47 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:41 | Αλεξάνδρα Καραμάνη

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ».

  • 5 Μαΐου 2014, 17:41 | Χαντζιάρα Βαρβάρα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:36 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:32 | ΙΩΑΝΝΑ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:23 | Georgia

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:14 | Αγγελική Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:05 | Μαίρη Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:02 | ΘΕΟΔΟΤΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:01 | despina

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:59 | ΕΦΗ ΒΑΛΑΤΣΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:57 | Δέσποινα Π.Ε 71 (7 χρόνια αναπλήρωσης))

    Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:51 | Αγγελική

    Στηρίζω τισ θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:45 | Μόνα

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:35 | Κράνης Πασχάλης εκπαιδευτικος Π.Ε 71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:32 | ΙΣΜΗΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!

  • 5 Μαΐου 2014, 16:23 | Olga T.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:21 | Κωνσταντίνα Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:11 | Εφη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:11 | Σταύρος Στ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:11 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 16:11 | μαρια

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 15:54 | Αντωνία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 15:53 | ΡΑΝΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:52 | Ελένη Σεφέρογλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:51 | Ανθή Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:47 | Αθανασία – Πολυξένη Σαββοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:45 | Κωνσταντίνα Ν.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 15:42 | Βάνια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:40 | Κωνσταντίνα Ε.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 15:18 | ΑΝΝΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 13:49 | Ελένη Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 13:43 | Κατερίνα Χ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 13:36 | ΜΑΡΙΑ Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 12:09 | Katerina

    1ον) «2. Στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της ΕΑΕ περιλαμβάνονται η διαφοροδιάγνωση, η διάγνωση, η αξιολόγηση και αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα κατά τόπους Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) και τις ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα που προβλέπονται στα σχετικά άρθρα του παρόντος νόμου και από τις δημόσιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες.»
    ΣΧΟΛΙΟ: Ποια διαφοροδιάγνωση και με ποιο ετερογενές προσωπικό από ΚΕΔΔΥ σε ΕΔΕΑΥ και ΙΠΔ. Επίσης υπάρχει αντίθεση με το άρθρο 1 του παρόντος.

    2ον) «Προγράμματα συστηματικής παρέμβασης όπως εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, φυσιοθεραπεία και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών, αξιολόγηση και παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, παρέχονται κατά κύριο λόγο μέσα από τις ΣΜΕΑΕ και επικουρικά από τα ΚΕΔΔΥ.»
    ΣΧΟΛΙΟ: Ποιος εκτός από τα ΚΕΔΔΥ, τα οποία θα πρέπει να παραμείνουν στελεχομένα με τις παραπάνω ειδικότητες θα προτείνει την εφαρμογή προγραμμάτων συστηματικής παρέμβασης, ποιος θα αξιολογεί την επιτυχή εφαρμογή τους;

    3ον) «β) τη διάγνωση και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους στα ΚΕΔΔΥ και ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα και στα δημόσια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ)»…,
    ΣΧΟΛΙΟ: Τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ σήμερα δεν περιορίζονται μόνον στην διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών αλλά «ασχολούνται με τη διαφοροδιάγνωση των αναπηριών, των εκπαιδευτικών αναγκών και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών, με στόχο την ένταξή τους στο σχολείο και την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης των μαθητών αυτών στο ενιαίο εκπαιδευτικό μας σύστημα».

    4ον) «…με τη δημιουργία τμημάτων Πρώιμης Παρέμβασης (ΠΠ)…,»
    ΣΧΟΛΙΟ: Σήμερα λειτουργούν τα μισά από τα ιδρυμένα Τ.Ε. κανονικής περέμβασης. Τα Τμήματα Πρώϊμης παρέμβασης δεν λειτούργησαν ποτέ παρόλο που προβλέπονται στον 3699. Πως θα γίνει αυτό σήμερα όπου υπάρχουν λιγοστές πιστώσεις; Πως θα γίνει όταν δεν έχει εξασφαλιστεί θέση για κάθε προνήπιο;

    5ον) «…και την παροχή κάθε είδους διευκολύνσεων και εργονομικών διευθετήσεων από τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ….»
    ΣΧΟΛΙΟ: Πως θα γίνει αυτό με το 1/3 των ειδικοτήτων που παραμένουν στα ΚΕΔΔΥ ως διαγνωστικοί κλάδοι; (γιατροί, δάσκαλοι, φιλόλογοι και λογοθεραπευτές). Εργονομικές γνώσεις, εκτός από τους φυσικοθεραπευτές, τους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής με ειδίκευση στην ειδική αγωγή, τους εργοθεραπευτές, τους ειδικούς στην κινητικότητα τυφλών, ειδικότητες που δια του παρόντος τις καταργούμε από τα ΚΕΔΔΥ και πιθανόν και τις ΣΜΕΑΕ»;;;

  • 5 Μαΐου 2014, 10:37 | Κατερίνα Ματθοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 10:28 | Ανδριάνα Π.Ε.71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 5 Μαΐου 2014, 10:21 | Δόμνα Π.Ε. 71 (6 χρόνια αναπληρώτρια )

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 10:13 | Ξανθίππη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 09:38 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΕ 71 (9 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 00:48 | Έλσα Π.Ε.71 (10 χρόνια αναπληρώτρια)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ που 12 χρόνια τώρα στηρίζει πρώτα την εκπαίδευση των παιδιών μας.

    α) Στην παρ.1 να προστεθεί το εξής με υπογραμμισμένα γράμματα: η έαέ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως
    αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. το κράτος υποχρεούται να παρέχει έαέ σε σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μεριμνώντας για
    την εξασφάλιση σταθερού πλαισίου και ανθρώπινου δυναμικού στις παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο αποτελεί βασική
    προϋπόθεση για την έμπρακτη προάσπιση των δικαιωμάτων των αναπήρων. αποκλειστικός φορέας της έαέ είναι το υπουργείο έθνικής παιδείας
    και Θρησκευμάτων (υπ.έ.π.Θ.). το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τον τύπο των σχολικών μονάδων έαέ.
    Β) Στην παράγραφο 2, η τελευταία παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
    η έαέ περιλαμβάνει σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, τμήματα ένταξης σε γενικά σχολεία, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
    γ) η παράγραφος 3 να διαμορφωθεί ως εξής:
    στις σχολικές μονάδες έιδικής αγωγής και έκπαίδευσης (σμέαέ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά
    προγράμματα για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της ένταξης των μαθητών, ανάλογα με τις αναπηρίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
    των μαθητών, τη δυναμική και τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την
    ένταξη και την αναπηρία, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής των μαθητών. Στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης παρέχεται στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές δίχως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη για την ενεργό συμμετοχή τους στη διαμόρφωση
    ενταξιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες ενημέρωσης και την ανάπτυξη παράλληλων και κοινών δραστηριοτήτων.
    Η συνεκπαίδευση ορίζεται ως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα πλαίσια συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής με
    σκοπό τη διαμόρφωση των αμφίδρομων προσαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την ανάπτυξη συνεργασίας
    και αμοιβαίων εκπαιδευτικών προσαρμογών η
    παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και
    εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη.
    δ) η παράγραφος 5 να αλλάξει ως εξής:
    η ειδική αγωγή επιδιώκει κυρίως:
    α) την ανάδειξη εκπαιδευτικών πρακτικών και θεσμών που να ευνοούν την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση στο κοινωνικό σύνολο και την
    ισότιμη κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών
    β) την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της
    κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών για την αποδόμηση των στερεοτύπων σχετικά με την εκπαίδευση και τις δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία και έιδικές έκπαιδευτικές ανάγκες.
    γ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης σε όλα τα σχολεία, σε κοινωνικές και επαγγελματικές δομές, προκειμένου όλοι οι μαθητές με και χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να προστατεύονται από στερεότυπες αντιλήψεις και παράλληλα να έχουν ίσες ευκαιρίες να συμμετέχουν στο μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική
    δραστηριότητα.
    δ) τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. η εφαρμογή των αρχών της σχεδίασης για Όλους και της καθολικής σχεδίασης για μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο
    κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και υποστηρικτικών τεχνολογιών), των κτιριακών
    υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των
    πολιτικών και διαδικασιών των σμέαέ και κέδδυ.
    έ) στην παράγραφος 6 περ.α να προστεθεί: «την έγκαιρη ιατρική και εκπαιδευτική διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση». επίσης να προστεθούν οι
    εξής περιπτώσεις:
    ε) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης και συνεκπαίδευσης, αρχικά με εκπαιδευτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κάθε σχολικής μονάδας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,
    στ) τη μέριμνα για την άρτια και σταθερή λειτουργία των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη στελέχωσή τους με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό.
    ζ) τη στελέχωση της έαέ από προσωπικό που διαθέτει τα κατάλληλα τυπικά προσόντα για την προώθηση πρακτικών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής της Ένταξης όπως αυτά ορίζονται σε επόμενα άρθρα του παρόντος νόμου
    η) την ικανοποίηση βασικών οργανωτικών και δομικών προϋποθέσεων για την προώθηση πρακτικών ένταξης στο γενικό σχολείο
    τέλος, στην παρ.7 πρέπει να προστεθεί η συμμετοχή στο εθνικό συμβούλιο παιδείας εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού Βοηθητικού προσωπικού.

  • 4 Μαΐου 2014, 21:21 | Ελένη ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 4 Μαΐου 2014, 19:06 | Σ.Α

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ

    Προτείνουμε:

    Α) Στην παρ.1 να προστεθεί το εξής με υπογραμμισμένα γράμματα: Η ΕΑΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΑΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεριμνώντας για την εξασφάλιση σταθερού πλαισίου και ανθρώπινου δυναμικού στις παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έμπρακτη προάσπιση των δικαιωμάτων των αναπήρων. Αποκλειστικός φορέας της ΕΑΕ είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Ε.Π.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τον τύπο των σχολικών μονάδων ΕΑΕ.
    Β) Στην παράγραφο 2, η τελευταία παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
    Η ΕΑΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, τμήματα ένταξης σε γενικά σχολεία, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.

    Γ) Η παράγραφος 3 να διαμορφωθεί ως εξής:
    Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της ένταξης των μαθητών, ανάλογα με τις αναπηρίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη δυναμική και τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την ένταξη και την αναπηρία, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής των μαθητών. Στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης παρέχεται στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές δίχως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη για την ενεργό συμμετοχή τους στη διαμόρφωση ενταξιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες ενημέρωσης και την ανάπτυξη παράλληλων και κοινών δραστηριοτήτων. Η συνεκπαίδευση ορίζεται ως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα πλαίσια συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής με σκοπό τη διαμόρφωση των αμφίδρομων προσαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την ανάπτυξη συνεργασίας και αμοιβαίων εκπαιδευτικών προσαρμογών η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη.
    Δ) Η παράγραφος 5 να αλλάξει ως εξής:
    Η Ειδική Αγωγή επιδιώκει κυρίως:
    α) την ανάδειξη εκπαιδευτικών πρακτικών και θεσμών που να ευνοούν την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση στο κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών
    β) Την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και Ειδικών Εκπαιδευτικών αναγκών για την αποδόμηση των στερεοτύπων σχετικά με την εκπαίδευση και τις δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
    γ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης σε όλα τα σχολεία, σε κοινωνικές και επαγγελματικές δομές, προκειμένου όλοι οι μαθητές με και χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να προστατεύονται από στερεότυπες αντιλήψεις και παράλληλα να έχουν ίσες ευκαιρίες να συμμετέχουν στο μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα.
    δ) τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.

    Ε) Στην παράγραφος 6 περ.α να προστεθεί: «την έγκαιρη ιατρική και εκπαιδευτική διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση». Επίσης να προστεθούν οι εξής περιπτώσεις:
    ε) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης και συνεκπαίδευσης, αρχικά με εκπαιδευτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κάθε σχολικής μονάδας γενικής και ειδικής Εκπαίδευσης,
    στ) τη μέριμνα για την άρτια και σταθερή λειτουργία των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη στελέχωσή τους με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό.
    ζ) τη στελέχωση της ΕΑΕ από προσωπικό που διαθέτει τα κατάλληλα τυπικά προσόντα για την προώθηση πρακτικών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Ένταξης όπως αυτά ορίζονται σε επόμενα άρθρα του παρόντος νόμου
    η) την ικανοποίηση βασικών οργανωτικών και δομικών προϋποθέσεων για την προώθηση πρακτικών ένταξης στο γενικό σχολείο

    Τέλος, στην παρ.7 πρέπει να προστεθεί η συμμετοχή στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

  • 3 Μαΐου 2014, 21:20 | Αλίκη

    γ) τη συστηματική παρέμβαση που πραγματοποιείται από την προσχολική ηλικία στις κατά τόπους ΣΜΕΑΕ, με τη δημιουργία τμημάτων Πρώιμης Παρέμβασης (ΠΠ)

    Να διευκρινιστεί η έννοια του τμήματος Πρώϊμης παρέμβασης, ποιάς ακριβώς ηλικίας μαθητές θα συμμετέχουν σ’ αυτά και ας δούμε επιτέλους να εφαρμόζεται ο συγκεκριμένος θεσμός.

  • 28 Απριλίου 2014, 21:45 | Βασίλης Γρηγορίου

    «Η ΕΑΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.» Σχολιάζοντας αυτή την πρόταση θα ήθελα να τονίσω ότι πρέπει να συγκροτηθεί μια επιτροπή από το υπουργείο παιδείας η οποία να ελέγχει συστηματικά τα σχολεία ειδικής αγωγής αφού τα περισσότερα είναι εντελώς ακατάλληλα με άθλιες συνθήκες υγιεινής, ασφάλειας των μαθητών, έλλειψης εργαστηρίων και αύλειου χώρου, τουαλετών κλπ.

  • 28 Απριλίου 2014, 09:47 | Ρήγας

    Θα πρέπει άμεσα να ιδρυθούν ειδικά γυμνάσια και λύκεια σε κάθε νομό. υπάρχουν φαινόμενα όπου μετά την φοίτηση στο δημοτικό, οι μαθητές χάνουν την δυνατότητα να συνεχίσουν σε δομή ειδικής εαε με αποτέλεσμα είτε να σταματούν την φοίτηση και να μένουν στο σπίτι είτε να προχωρούν σε γυμνάσια τυπικής εκπαίδευσης όπου στοχοποιούνται από τους συμμαθητές τους και περιθωριοποιούνται. Μόνη λύση λοιπόν η άμεση δημιουργία σε καθε νομό δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Μπορούν να συστεγάζονται με σχολεία τυπικής εκπαιδευσης με τις κατάλληλές προσθήκες και μετατροπές στην υποδομή.

  • 19 Απριλίου 2014, 14:55 | koukoubagia

    Αρ.2 παραγ. β) ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν»
    Αρ.3. ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών..»
    Από το παραπάνω καθίσταται σαφές ότι σκοπός είναι όπου είναι δυνατόν η ένταξη του παιδιού στο γενικό σχολείο. Και ότι κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμπερασματικά προσαρμόζεται το αντικείμενο διδασκαλίας του γενικού σχολείου όπου και όποτε αυτό είναι δυνατό με διαφορετικό τρόπο εκμάθησης. Αυτό προϋποθέτει να γνωρίζει ο εκπαιδευτής πρώτα από όλα και πάνω από όλα το αντικείμενο διδασκαλίας στο γενικό – τυπικό πληθυσμό για να το προσαρμόσει στο μη τυπικό πληθυσμό.
    Άρα πως ο εκπαιδευτικός θα εφαρμόσει «ειδικά προγράμματα διδασκαλίας» αν δεν γνωρίζει το αντικείμενο διδασκαλίας;;; { Πως αξιολογείται κανείς αν έχει το δικαίωμα να διδάξει το χ αντικείμενο; Να έχει πτυχίο εσωτερικού ή εξωτερικού(αναγνωρισμένο από το ΔΑΟΤΑΠ) που θα είναι ισότιμα (ισάξια μπορεί να μην είναι αλλά οφείλουμε να σεβαστούμε την απόφαση του αρμόδιου τμήματος περί κρίσης των τίτλων).Πως αξιολογείται κανείς αν μπορεί να προσληφθεί και να διδάξει το αντικείμενο; Στην Ελλάδα ισχύει ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που κρίνει αξιοκρατικά και αμερόληπτα τις γνώσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών. Καλώς ή κακώς θα πρέπει να το σεβαστούμε αλλά και να του αποδώσουμε και το κύρος που ο νόμος του προσδίδει.} Δηλαδή, θα διδάξει ο γυμναστής μια «άλλη» καλαθόσφαιρα ή πετόσφαιρα στα ειδικά παιδιά;; ο μαθηματικός θα διδάξει ένα άλλο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης στα ειδικά παιδιά;;; Αν ΝΑΙ τότε πώς θα γίνει η ένταξη τους στο γενικό σχολείο όποτε και όπου αυτή είναι εφικτή; Τελικά τι είναι η ειδική αγωγή;;; η διδασκαλία ενός άλλου διδακτικού αντικειμένου διαφορετικού της γενικής αγωγής;; Η του ίδιου αντικειμένου με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή που φοιτά σε ένα ειδικό σχολείο;

    Αξιότιμε Υπουργέ,

    Έχετε στην διάθεσή σας εκπαιδευτικούς που κρίθηκαν από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ότι έχουν γνώση του αντικειμένου τους παράλληλα μερικοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς τυγχάνει να διαθέτουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στο αντικείμενο της ειδικής αγωγής. Δηλαδή κρίθηκαν ότι γνωρίζουν το αντικείμενο από το ΑΣΕΠ αλλά και ότι μπορεί να τροποποιήσουν εξατομικευμένα αυτό, σύμφωνα με τις ανάγκες ενός μη τυπικού μαθητή λαμβάνοντας έναν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Ο συνυπολογισμός προσόντων δεν είναι κατά ανάγκη κακώς.
    Αναλογιστείτε ότι ένας Μαθηματικός λόγου χάριν, μαθηματικά θα διδάξει και το ειδικό σχολείο και στο γενικό. Αδιαμφισβήτητα τα μαθηματικά θα πρέπει να τα γνωρίζει είναι ίδια και στην μία περίπτωση και στην άλλη. Απλά ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ διαφέρει.
    Ουσιαστικά έχετε δυο κουβάδες στον Α είναι αυτοί που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή, στο Β αυτοί που έχουν μόνο μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Και το σύστημα αντιφάσκει δεν πριμοδοτεί καθόλου αυτούς που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και είναι το ίδιο σύστημα μου θέσπισε τον ΑΣΕΠ!!!! Και να ήταν ή μόνη αντίφαση το ίδιο το σύστημα τοποθετεί από την άλλη την προϋπηρεσία ως κριτήριο ειδίκευσης, δηλαδή με λόγια μας λέτε ότι για παράδειγμα θα πρέπει να μοριοδοτήσω την προϋπηρεσία ενός απόφοιτου ιατρικής που δούλευε χρόνια σε μία παθολογική κλινική χωρίς να έχει τον τίτλο ειδίκευσης του παθολόγου…. είναι ποτέ δυνατόν;;;; Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ποτέ δυνατό να συμβεί αφού δεν του δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει καν στην όποια προκήρυξη. Και ορθώς δεν του δίνεται η δυνατότητα αφού σε καμία περίπτωση η προϋπηρεσία στο οποιοδήποτε αντικείμενο δεν ισοδυναμεί με τον τίτλο ειδίκευσης. Στο Παιδείας τα πράγματα φαίνεται όμως ότι είναι διαφορετικά και θα συνεχίσουν να είναι….

  • 18 Απριλίου 2014, 14:44 | Tania

    Από το ΦΕΚ που αφoρά την λειτουργία των ΕΔΕΑΥ άλλα και το παρόν εδάφιο οπως και σε άλλα σημεια του νόμου μοιάζει η ΕΔΕΑΥ να αντικαθιστά τα ΚΕΔΔΥ, όπου υπάρχουν ΕΔΕΑΥ, σε όλες τις λειτουργίες του πλην του να μπορεί να προτείνει σχολική εκπαιδευτική μονάδα (γενικής ή ειδικής αγωγής, παράλληλη στήριξη ΤΕ κτλ).
    Αυτό όμως δεν ισχύει, αφού εξακολουθεί να χρειάζεται η παραπομπή στα ΚΕΔΔΥ μετά την τρίμηνη υποστήριξη για να υπάρξει διάγνωση & γνωμάτευση.
    Στο συγκεκριμένο εδάφιο αλλά και στο ΦΕΚ για τις ΕΔΕΑΥ δεν διαφοροποιεί- ξεχωρίζει αυτές λειτουργίες που επικαλύπτονται και που διαφέρουν μεταξύ ΚΕΔΔΥ & ΕΔΕΑΥ, και δημιουργείται μια σύγχυση.
    Π.Χ. Η ΕΔΕΑΥ μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ίδια διαγνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στα ΚΕΔΔΥ για μια ψυχολογική και ψυχομετρική αξιολόγηση; Αν ναι, μετά την τρίμηνη παρακολούθηση το παιδί θα ξαναπεράσει από τις ίδιες διαδικασίες και οι γονείς ξανά από την διαδικασία της λήψης Ιστορικού;