3. Σε ποια από τα παρακάτω θέματα θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη να επιμορφωθούν οι Εκπαιδευτικοί;

(π.χ Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο, Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς, Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη, Αξιολόγηση μαθητών, Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας, Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.), Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις κτλ.), Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών, Ειδική Αγωγή, Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Άλλο..)

  • 19 Ιουνίου 2010, 21:20 | Μαρία

    Δυστυχώς η σημερινή γενιά των εκπαιδευτικών δεν έχει συνειδητοποιήσει την αξία της δια βίου μάθησης. Και δεν μπορούμε να τους κατηγορήσουμε, αφού η βασική τους εκπαίδευση αλλά και η επικρατούσα νοοτροπία του παρελθόντος στερούνταν τη γνώση μιας τέτοιας ανάγκης. Σήμερα όμως περισσότερο από ποτέ γίνεται λόγος για ‘δια βίου μάθηση‘ όχι για τους εκπαιδευτικούς αλλά για κάποιες κοινωνικές ομάδες, εξ’ ου και η ανάπτυξη πληθώρας προγραμμάτων για την επιμόρφωση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
    Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών περιορίζεται στη γνωστοποίηση του περιεχομένου των αναλυτικών προγραμμάτων και όχι στο πώς θα αξιοποιήσουν διάφορες εναλλακτικές και καινοτόμες μορφές μάθησης ώστε να εξελιχθούν τόσο σε επαγγελματικό επίπεδο όσο και ως επιστήμονες.
    Αποτέλεσμα είναι η δυσανασχέτηση και η αδιαφορία των εκπαιδευτικών κάθε φορά που ανακοινώνονται τέτοια επιμορφωτικά σεμινάρια, εκ των οποίων μετρημένα στα δάκτυλα προσελκύουν το ενδιαφέρον τους,αφού η πλειονότητα θεωρεί ότι θα σπαταλήσει άδικα το χρόνο του ακούγοντας και αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια. Από την άλλη δεν είναι λίγοι και εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που θεωρούν ότι όσα έμαθαν είναι αρκετά. Δεν έχουν όραμα και η όποια φιλοδοξία τους περιορίζεται στην τάξη και μόνο μέσα σε αυτήν. Και φυσικά για να ξεκινήσουν νέες σπουδές ή να συνεχίσουν τις σπουδές τους ούτε λόγος,αφού είναι εγκλωβισμένοι στην νοοτροπία του παρελθόντος όπου η συνεχής και δια βίου εκπαίδευση δεν έχει θέση, αφού ‘ΕΜΕΙΣ‘ είμαστε μορφωμένοι…
    Αναρωτιέμαι μήπως θα ήταν καλύτερο να γνωστοποιηθούν τα οφέλη της δια βίου εκπαίδευσης ώστε να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να συνεχίσουν να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν.
    Πιστεύω ότι μόνο έτσι θα είναι σε θέση να εμφυσήσουν την αγάπη στη νέα γενιά να μαθαίνει και να εξελίσσεται τόσο επαγγελματικά όσο και σαν άτομο σε έναν κόσμο που εξελίσσεται σε κάθε λεπτό.

    Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να εκφράσω τις απόψεις μου

    Μαρία
    Νηπιαγωγός

  • Στο να μάθουν τους μαθητές-μελλοντικούς πολίτες να οργανώνουν σωστά τον κύκλο της ζωής, να ενεργούν ως ομάδα και να βρίσκουν πληροφορίες προς επίλυση προβλημάτων όπως:
    α)Φιλοσοφική προσέγγιση ζητημάτων
    β)Εφαρμογή π.χ. πειράματα με ανάλυση και συμπεράσματα
    γ)Έμφαση στην καλαισθησία
    Όταν ο μαθητής μπει στο σημείο του παραγωγικού κύκλου της ζωής ως πολίτης και επαγγελματίας εφ’ όσον έχει πάρει ουσιαστικές γνώσεις, τότε λειτουργεί σωστά και οργανωτικά τόσο για τον εαυτό του ως μονάδα οσο και για την κοινωνία (για παράδειγμα: όσο καλή και εφαρμόσιμη να είναι μια ιδέα ή ένα σχέδιο, δεν θα υπάρχει αποτέλεσμα χωρίς την ομάδα και το επίπεδο κατάρτησης).

  • 18 Ιουνίου 2010, 23:06 | Παντελής Πρέζας

    Χρόνια τώρα, το επίσημο πρόγραμμα σπουδών έχει θέσει ως στόχο ο μαθητής «να μαθαίνει πως να μαθαίνει. Να αναπτύσσει την κριτική του σκέψη και να εργάζεται αναλυτικοσυνθετικά.
    Η ερώτησή μου είναι: Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, έχει μάθει να μαθαίνει πώς να μαθαίνει;
    Αν αυτό επιτευχθεί στη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, τότε το κράτος δεν θα απευθύνει ερωτήματα για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, αλλά απλά θα στήριζε τα πολλαπλά επιμορφωτικά τους ενδιαφέροντα.

    Επιπλέον.
    Αν ο Έλληνας εκπαιδευτικός, σ΄αυτό το ελληνικό σχολείο που έχουμε, ΔΕΝ βάλει στους μαθητές αμέτρητες φωτοτυπίες και καθημερινά ΔΕΝ βάλει συμπεριφοριστικά τεστ απομνημόνευσης έτοιμης γνώσης, ξέρετε τι θα αντιμετωπίσει αυτός ο εκπαιδευτικός;
    Θα έρθει αντιμέτωπος με το σύλλογο γονέων,με το διευθυντή του σχολείου και συχνά και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου. Στη συνέχεια θα έρθει στο σχολείο ο προϊστάμενος για να «συνετίσει» τον κακό εκπαιδευτικό.

    Νομίζω πως θα πρέπει όχι το απρόσωπο κράτος, αλλά η κοινωνία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και μέσα από τους νέους θεσμούς όπως της αιρετής αυτοδιοίκησης (πρώτου και) δεύτερου βαθμού, να αρχίσουν να ασχολούνται για θέματα παιδείας. Όχι σε επίπεδο επιφανειακό και κουτσομπολιού, αλλά αποφασιστικό και αποτελεσματικό.

  • 18 Ιουνίου 2010, 21:19 | Ντάκουλας Μιχάλης

    Στα πλαίσια της διαβούλευσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θέλω να σας επισημάνω τα εξής: 1 Στην Αθήνα από 07-09-έως 12-10 -2006 υλοποιήθηκε πρόγραμμα εκπαίδευσης επιμορφωτών διάρκειας 150 ωρών στο πλαίσιο της πράξης «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΤΗΝ ΤΕΕ:ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ» (ΕΠΕΑΕΚ Γ’ΚΠΣ.Μέτρο 2.3,Ενέργεια 2.3.2)
    2.Δημιουργήθηκε μητρώο επιμορφωτών(Φ.Ε.Κ. 1555/17-8-2007) και πραγματοποιήθηκε 1η επιμορφωτική περίοδο 36 ωρών στην οποία συμμετείχαν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί ως επιμορφούμενοι. Θέμα:Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου και η δημιουργία ιστοσελίδων από εκπαιδευτικούς
    3. Η αποστολή ερωτηματολογίων σχετικών με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα σχολεία και η συμπλήρωση αυτών έγινε ,αν θυμάμαι καλά , πριν 1 χρόνο.
    4.Για την ένταξη στο προαναφερόμενο μητρώο επιμορφωτών,όπως πολύ εύκολα μπορείτε να διαπιστώσετε, δεν ακολουθήθηκαν κομματικά κριτήρια αφού οι αιτήσεις για την συμμετοχή στο εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα ήταν λιγότερες από τις προσφερόμενες θέσεις.
    5.Ανάλογο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε και στην Γενική Εκπαίδευση.(Προγράμματα Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου)Τα σχετικά links των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι: http://iasonas.cti.gr/index.php?option=com_frontpage
    2.http://b-epipedo.cti.gr/portal/
    Επειδή πιστεύω ότι το σημαντικότερο για την εκπαιδευτική διαδικασία είναι η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίας και η αξιοποίηση κατάλληλου λογισμικού προτείνω να λάβετε υπόψη σας στην σχεδίαση μελλοντικών επιμορφωτικών δράσεων τα συγκεκριμένα λογισμικά που προμηθευτήκαμε στα πλαίσια της εν λόγω πράξης και τα ήδη υπάρχοντα μητρώα επιμορφωτών.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την προσοχή σας.

  • 18 Ιουνίου 2010, 19:20 | Ioanna Laliotou

    Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιμορφώνονται στο γνωστικό αντικείμενο το οποίο διδάσκουν έτσι ώστε να διατηρούν την επαφή τους με τα θέματα αιχμής που αφορούν την ειδικότητά τους.

    Χρήση νέων τεχνολογιών και εφαρμογή αρχών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην τάξη αποτελούν επίσης πεδία στα οποία χρειάζεται επιμόρφωση.

  • 18 Ιουνίου 2010, 13:46 | Μαίη Κοκκίδου (MEd, PhD)

    Το σημαντικό είναι να εστιάσει η επιμόρφωση στο «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» και αυτό ισχύει τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Θα ήθελα να επισημάνω ότι η τέταρτη στήλη των Προγραμμάτων Σπουδών – διαθεματικές έννοιες – δεν αξιοποιείται από κανένα σχεδόν εκπαιδευτικό (σύμφωνα με έρευνα) και ως εκ τούτου ακυρώνεται η διάσταση της διαθεματικότητας. Οι εφαρμογές στις Νέες Τεχνολογίες πρέπει να ενταχθούν σε ένα πλαίσιο κριτικής προσέγγισης. Είναι καλό να συμπεριληφθούν οι Νέοι Γραμματισμοί (πολυ-γραμματισμοί, media literacy, cultural literacy, aesthetic literacy κα.). Τέλος, η Τέχνη, και ο Πολιτiσμός γενικά είτε ως δράση είτε ως τρόπος σκέψης, είναι ένα ισχυρό εργαλείο για κάθε μάθημα. Ίσως θα έπρεπε να προστεθεί ειδικός άξονας (π.χ., Τέχνη και Διαθεματικές Δράσεις).

  • 17 Ιουνίου 2010, 11:16 | τσουκνάκη ελ

    Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο (από ποιούς εκπαιδευτές;), Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς, Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη (με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν τα μέσα μέσα σε κάθε τάξη και όχι κλειδωμένα σε ντουλάπια ή ανύπαρκτα), Αξιολόγηση μαθητών, Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις , Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Ειδική Αγωγή, Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (σε όλα τα σχοελία και όχι μόνο στ χαρακτηρισμένα ως διαπολιτισμικά, γιατί έτσι κι αλλιώς έχει ήδη διαμορφθεί νέος πολιτισμικός χάρτης στα σχολεία) κια όλα αυτά με τις επιφυλάξεις που έχω ήδη διατυπώσει.

  • 16 Ιουνίου 2010, 13:20 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΖΕΠΑΤΟΥ

    Τα προτεινόμενα θέματα είναι γενικά καλά και μέσα στο πλαίσιο αυτών θα πρότεινα να αναδειχθούν επίσης η «Χρήση του σχολικού χώρου ως παιδαγωγικό εργαλείο» και το «Αειφόρο Σχολείο».
    Όσον αφορά το δικό μου γνωστικό αντικείμενο, τη Μουσική, θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα για τον κλάδο μας στο Μειζ. Πρ. Επιμ. Εκπ/κών και να αναπτυχθεί σχετικό ειδικό επιμορφωτικό περιεχόμενο.
    Όμως πρέπει να δοθεί και η δυνατότητα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ επιπέδου 2 για τους Μουσικούς διότι δεν είχαμε συμπεριληφθεί στα προηγούμενα σχετικά προγράμματα.
    Ο ήχος και η μουσική είναι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους συνεχώς αναπτύσσονται και εξελίσσονται οι νέες τεχνολογίες και υπάρχει πλήθος εφαρμογών, λογισμικών, εργαλείων κ.ά. για τη μελέτη, έρευνα, εκτέλεση, σύνθεση, καταγραφή, παραγωγή και οπτικοακουστική παρουσίαση της Μουσικής και μάλιστα με σχεδιασμό για εκπαιδευτική χρήση.
    Ο καθηγητής Μουσικής πρέπει να επιμορφωθεί γι΄ αυτά και για το πως μπορεί να τα αξιοποιήσει στην τάξη είτε εργάζεται στη Γενική Β΄/θμια ή Α΄/Θμια εκπ/ση είτε σε Μουσικό Σχολείο. Σημειωτέον ότι στα Μουσικά Σχολεία υπάρχουν ειδικά μαθήματα Μουσικής Τεχνολογίας στο αναλυτικό πρόγραμμα.
    Ευχαριστώ.

  • 16 Ιουνίου 2010, 12:38 | Μαρία

    Όλα αυτά τα θέματα είναι πολύ σημαντικά για τη συνεχή επιμόρφωση και ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού. Νομίζω ότι όλα πρέπει πάντα να είναι στο πλαίσιο επιμόρφωσης και μάλιστα ανά διαστήματα, ώστε να διατηρείται η επικαιρότητα και να ανατροφοδοτείται η ετοιμότητα και ικανότητα του εκπαιδευτικού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μαθητή και της κοινωνίας τοπικής και παγκόσμιας στην οποία ζει.

  • Πιστεύω και γνωρίζω ότι κάθε εκπαιδευτικός θα επιθυμούσε να επιμορφωθεί σε θέματα Διδακτικής μεθοδολογίας κατά γνωστικό αντικείμενο και Αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη. Η σωστή και διαρκής επιμόρφωση στις παραπάνω θεματικές ενότητες:
    1) Ενισχύει το επιστημονικό προφίλ και κύρος του δασκάλου στην τάξη.
    2) Δίνει την δυνατότητα στον δάσκαλο να απαγκιστρωθεί από τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας (που ευθύνονται κατά μεγάλο βαθμό για την αδιαφορία των μαθητών για το μάθημα) και να εφαρμόσει την συμμετοχική και συνεργασιακή διδασκαλία.
    3) Δίνει την δυνατότητα στον δάσκαλο να επικοινωνεί με τον μαθητή με διαφορετικούς τρόπους. Για παράδειγμα ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέτει εργασίες στους μαθητές που θα διεκπεραιώνονται μέσω λογισμικών ή να συμπληρώνει την διδασκαλία μέσω ιντερνέτ, ιστοσελίδων και Blogs.

    Πιστεύω ότι το έργο της επιμόρφωσης πρέπει να ανατεθεί σε ανθρώπους που έχουν πλήρη επίγνωση των προβλημάτων και ιδιαιτεροτήτων της τάξης του σύγχρονου Ελληνικού σχολείου. Τέτοιοι είναι μόνο οι «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί. Πανεπιστημιακοί, σύμβουλοι και τα λοιπά μπορεί να κατέχουν τις επιστημονικές γνώσεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι γνώστες των προβλημάτων της τάξης.
    Εμείς ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με τους μαθητές και τα μαθήματα, εμείς γνωρίζουμε το επίπεδο γνώσεων, τον χαρακτήρα, την ιδιοσυγκρασία των σημερινών παιδιών. Εμείς εισπράττουμε καθημερινά τις όποιες αντιδράσεις τους, θετικές ή αρνητικές. Σε εμάς εκφράζουν τις ανησυχείς τους, τις αμφιβολίες τους τις αντιρρήσεις ή ενστάσεις τους, ακόμη και τις αποδοκιμασίες τους.
    Καμία επιστημονική γνώση και συμπέρασμα που αποκτήθηκε σε ένα ξένο πανεπιστήμιο και αφορούσε μαθητές διαφορετικής νοοτροπίας, ιδιοσυγκρασίας και πολιτιστικής άποψης , μπορούν να αντικαταστήσουν αυτόν τον πλούτο εμπειρίας.

  • 15 Ιουνίου 2010, 10:27 | DD

    Ανάγκη επιμόρφωσης σε ζητήματα:
    α) επιχειρηματικής συμβουλευτικής (με γνώσεις συμπλήρωσης ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΙΑΚΟΎ ΣΧΈΔΙΟΥ)
    β) κοινωνικής/ αλλυλέγγυας οικονομίας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας (συλλογικής με οικονομικούς και κοινωνικούς σκοπούς)(ανάλογη με την παρεχόμενη στη ΓΓΔΒΜ (Γενική Γρμαματεία Δια Βίου Μάθησης)/ ΙΔΕΚΕ), δεδομένου ότι θα παρέχουν συμβουλευτική σε νέα πεδία με προοπτικές , όπως αυτό της κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, τα οποία αποτελούν προτεραιότητα της Ε.Ε και δή σε περιόδους οικονομικής κρίσης , κατα τις οποίες η αλληλέγγυα οικονομία παρέχει εξόδους στην απασχόληση και επιχειρηματικότητα (για την οποία ετοιμάζεται σχετικό νομοθετικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο σε εθνικό και οικονομικό επίπεδο)
    γ)τρόποιανάπτυξης της κοινωνίας των πολιτών και τοπικών αλληλέγγυων σχημάτων/συμφώνων απασχλολησης (με ΜΚΟ, Τ.Α , ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΜΑΘΗΤΏΝ , ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ , ΚΛΠ)
    δ)διαχείρηση της διαφοτερικόπτητας
    ε)ισότητα (ατόμων διαφορετικού φύλλου, χρώματος,εθνικοτήτων, κλπ)

  • 15 Ιουνίου 2010, 09:23 | DD

    Ανάγκη επιμόρφωσης σε ζητήματα:
    α) επιχειρηματικής συμβουλευτικής (με γνώσεις συμπλήρωσης ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΙΑΚΟΎ ΣΧΈΔΙΟΥ)
    β) κοινωνικής/ αλλυλέγγυας οικονομίας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας (συλλογικής με οικονομικούς και κοινωνικούς σκοπούς)(ανάλογη με την παρεχόμενη στη ΓΓΔΒΜ (Γενική Γρμαματεία Δια Βίου Μάθησης)/ ΙΔΕΚΕ), δεδομένου ότι θα παρέχουν συμβουλευτική σε νέα πεδία με προοπτικές , όπως αυτό της κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, τα οποία αποτελούν προτεραιότητα της Ε.Ε και δή σε περιόδους οικονομικής κρίσης , κατα τις οποίες η αλληλέγγυα οικονομία παρέχει εξόδους στην απασχόληση και επιχειρηματικότητα (για την οποία ετοιμάζεται σχετικό νομοθετικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο σε εθνικό και οικονομικό επίπεδο)
    γ)τρόποιανάπτυξης της κοινωνίας των πολιτών και τοπικών αλληλέγγυων σχημάτων/συμφώνων απασχλολησης (με ΜΚΟ, Τ.Α , ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΜΑΘΗΤΏΝ , ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ , ΚΛΠ)
    δ)διαχείρηση της διαφοτερικόπτητας
    ε)ισότητα (ατόμων διαφορετικού φύλλου, χρώματος,εθνικοτήτων, κλπ)

  • 14 Ιουνίου 2010, 21:16 | ΣΜΑΡΩ

    Όχι μόνο ΣΕ ΟΛΑ αυτά που αναφέρονται πιο πάνω αλλά και σε θέματα Αγωγής του Καταναλωτή,σε θέματα Ισότητας των Φύλων σε θέματα Ειδικών ομάδων και θέματα αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων

  • 14 Ιουνίου 2010, 19:20 | Δημήτρης

    Δεν έχει σημασία το αντικείμενο της επιμόρφωσης. Χρειάζεται να γίνει επιμόρφωση σε όλα τα αντικείμενα, οπότε και να μπορεί να υπάρξει επιλογή από τον εκπαιδευτικό.
    Το σημαντικό είναι το πώς και από ποιους θα γίνει η επιμόρφωση. Γιατί αν ακολουθηθεί το σημερινό μοντέλο μόνο επιμόρφωση δε θα λέγεται.
    Πρέπει να τηρείται αυστηρά το ωράριο, να παίρνονται αυστηρά παρουσίες και η επιμόρφωση να γίνεται μόνο από ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ.
    Η πείρα μου από επιμορφώσεις από σχολικούς συμβούλους, πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες είναι τραγική. Δεν έχει κανένα νόημα. Άλλωστε θα μπορούσε να γίνει και ενδοσχολικά.
    Μόνο το πανεπιστήμιο μπορεί να προσφέρει σωστή επιμόρφωση.

    Επίσης, επιμόρφωση στις ΤΠΕ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Ήδη έχει πιστοποιηθεί η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και τρέχουν προγράμματα επιμόρφωσης σε Α’ και Β’ επίπεδο. Αν οι συνάδελφοι πήραν την πιστοποίηση (και τα λεφτά) χωρίς να μάθουν τίποτα, δε φταίει το υπουργείο. Υπάρχει και η αυτομόρφωση.

  • 12 Ιουνίου 2010, 22:22 | S.n.K.

    Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη
    με ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ
    Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
    Σχολική και εξελικτική ψυχολογία
    Ελληνική Γλώσσα
    και επιτέλους ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΟ ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ!!!!
    ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΠΙΑ!
    ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ!
    ΕΚΕΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ,»ΘΕΟΠΟΙΗΣΗ» ΚΑΙ ΑΔΡΗ ΠΛΗΡΩΜΗ!

    ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ!

  • 12 Ιουνίου 2010, 13:24 | Γιάννης Π.

    1. Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη (μόνο με ανοικτού κώδικα λογισμικό)
    2. Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς
    3. Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο
    4. Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
    5. Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός
    6. Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
    7. Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων

  • 12 Ιουνίου 2010, 11:00 | irene

    Α)Αγωγή διατροφής και υγείας
    Β)Περιβαλλοντική εκπαίδευση
    Γ)Νέες τεχνολογίες
    Δ)Αναπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς ώστε το σχολείο να γίνει πιό ελκυστικό φιλικό και προσιτό σε όλους.
    Ε)Ψυχολογία και διαχείριση ανεπιθύμητων συμπεριφορών στο σχολείο

  • 11 Ιουνίου 2010, 20:16 | Νίκος Χριστόπουλος

    Διαβάζοντας το άρθρο του Σ. Βερνίκου προσπάθησα να φέρω στη μνήμη μου την εμπειρία που αποκόμισα απο τη συμμετοχή μου στο σχετικό πρόγραμμα διαχείρισης κρίσεων στις σχολικές μονάδες το Δεκέμβριο του 2009 στο ΠΙΝΕΠ Τρίπολης. Πραγματικά ήταν σπουδαίο και σε οργάνωση και σε διάρκεια και φυσικά σε περιεχόμενο. Το απογοητευτικό ξέρετε ποιό ήταν;; Η συμμετοχή των συναδέλφων. Μόλις τρεις (3) διευθυντές σχολικών μονάδων της περιοχής μας συμμετείχαν κι αυτοί απο περιφερειακά μικρά σχολεία των 30 μαθητών το καθένα ( ένα ήταν και το δικό μας).Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες συνάδελφοι ήταν αποσπασμένοι σε γραφεία και υπευθυνοι Αγ. υγείας και μόνο ένας Δντης Δνσης. Αξιέπαινοι όλοι που έκαναν και 150 χλμ την ημέρα για να έρθουν, αλλά οι αυτόχθονες που ήταν;;; Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τη διευκόλυνση απο τη Διευθυνση Δθμιας Αρκαδίας και τα συνεχή μηνύματα στο mail των σχολείων. Τίποτε. Οι περισσότεροι συνάδελφοι διευθυντές δεν το είχαν πάρει είδηση καν. Κορυφαίο πρόγραμμα κ. Βερνίκο, να ξύπναγαμε και μεις λίγο. Αν συμβεί το κακό θα επιρρίπτουμε ευθύνες σε όλους εκτός απο εμας. Τι να πω;

    Νίκος Χριστόπουλος
    Διευθυντής Γυμνασίου – Λ.Τ Λαγκαδίων Αρκαδίας

  • 11 Ιουνίου 2010, 17:35 | ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    1. Εκπαιδευτική Τεχνολογία
    2. Διδακτική Μαθημάτων
    3. Ενημέρωση σε Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης
    4. Μαθησιακές Δυσκολίες Μαθητών
    4. Μέθοδοι Διδασκαλίας
    5. Διαπολιτισμική εκπαίδευση
    6. Παραβατική συμπεριφορά Μαθητών
    7. Μέθοδοι και Τεχνικές Αξιολόγησης Μαθητών
    8. Εκμάθηση Γλωσσών

  • Στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.) υλοποιείται από το 2001 το Εθνικό Πρόγραμμα Εθελοντικής Δράσης για τη Διαχείριση Κινδύνων και Κρίσεων και Αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών «Προστατεύω τον εαυτό μου και τους άλλους». Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τέσσερα (4) Υπουργεία και 2 Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ). Η διάρκεια του προγράμματος είναι 100 ώρες και οι εκπαιδευόμενοι λαμβάνουν πιστοποιητικό Δια Βίου Μάθησης. Έχουν εκπαιδευτεί περί τους 6.000 πολίτες σε 150 πόλεις της Επικράτειας και έχουν πραγματοποιηθεί σειρά από παράπλευρες δραστηριότητες όπως εκπαιδεύσεις στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης, Εκπαιδευτικών, προσωπικού του Υπουργείου Υγείας κ.α.
    Σε συνεργασία με τη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης διεξάγονται σήμερα περί τα τριάντα (30) πενθήμερα προγράμματα για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων σε σχολικές μονάδες.
    Το πρόγραμμα έχει δικό ιστότοπο http://www.ethelontismos.gr και σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό αναρτημένο στον παραπάνω ιστότοπο.
    Επίσης, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών υλικών για τη Δια Βίου Μάθηση έχει παραχθεί εκπαιδευτικό υλικό υπό την εποπτεία του κ. Κόκκου το οποίο και χρησιμοποιείται στα Κέντρα εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.).
    Είμαστε αποδέκτες πάρα πολλών αιτημάτων από τους εκπαιδευτικούς που ζητούν την άμεση επιμόρφωσή τους σε θέματα Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων στις σχολικές μονάδες. Το βασικό σκεπτικό όλων των αιτημάτων συμπερασματικά αναφέρεται στην ικανοποίηση των βασικών αναγκών του εκπαιδευτικού όπως αυτές καταγράφονται, από τη βάση προς τα πάνω, στην πυραμίδα του Maslow (βιολογικές, ασφάλεια, κοινωνικές, αυτοεκτίμηση, γνωστικές). Το αίτημα που τίθεται είναι ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να επιμορφωθεί για να μπορεί να εκπληρώνει πρώτιστα τις βιολογικές ανάγκες και τις ανάγκες για την ασφάλεια των μαθητών και κατόπιν να επιτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο.
    Εκτιμώ, ότι στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών θα μπορούσε να ενταχθεί και η παρακάτω ενότητα :
    • Γνωσιακές παράμετροι της Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων (στρατηγικές λύσης προβλημάτων – λήψης αποφάσεων, διαχείριση πληροφορίας, ομαδοσυνεργατική, διαχείριση πανικού)
    • Διαχείριση σεισμών
    • Διαχείριση πυρκαγιών
    • Παροχή πρώτων βοηθειών

    Το εκπαιδευτικό υλικό υπάρχει ήδη καθώς και το επιτελείο των αντίστοιχων εκπαιδευτών.

    Με εκτίμηση,
    Σ. Βερνίκος
    Δημιουργός και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος

  • 10 Ιουνίου 2010, 21:40 | Καπανιάρης Αλέξανδρος

    Τα αντικείμενα επιμόρφωσης που προτείνω είναι:

    1. Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα
    2. Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
    3. Εκπαιδευτικό λογισμικό και εφαρμογές Web 2.0
    4. Σύγχρονα Οπτικοακουστικά μέσα

    Προτείνω επίσης τον συντονισμό της επιμόρφωσης να έχουν οι κατά τόπους ΑΣΠΑΙΤΕ (Παραρτήματα) εφόσον ενισχυθούν κατάλληλα.

  • 10 Ιουνίου 2010, 08:48 | Αλεκος Παρ.

    Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο,
    Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς,
    Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη,
    Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.),
    Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών,

  • 10 Ιουνίου 2010, 08:36 | Αλεκος Παρ.

    Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο,
    Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς,
    Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη,
    Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.),
    Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών,

  • 10 Ιουνίου 2010, 04:35 | Georgia Lazakidou

    1) Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη,
    2) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
    3) Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών,
    4) Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.),
    5) Oργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης,

  • 9 Ιουνίου 2010, 23:44 | Αποστολία Μπέκα-Νηπιαγωγός

    Με τη σειρά που τα αναφέρω παρακάτω δίνω και την ανάλογη βαρύτητα:
    1.Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη,
    2.Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης,
    3.Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.),
    4.Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός,
    5.Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων,
    6.Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών,
    7.Διαπολιτισμική Εκπαίδευση,
    8.Ειδική Αγωγή,
    9.Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς,
    10.Αξιολόγηση μαθητών, Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας,
    11.Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις,
    12.Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις κτλ.), Άλλο..)

  • 9 Ιουνίου 2010, 22:51 | Πάνος

    Μεγάλη ανάγκη είναι η υποχρεωτική επιμόρφωση, με κάποιο τρόπο, όλων όσων πρόκειται να αποκτήσουν θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση!! Επίσης η επιμόρφωση να γίνεται υποχρεωτικά ανα τακτά χρονικά διαστήματα π.χ. ανά πενταετία, εαν θέλει να συνεχίσει να είναι στην θέση που βρίσκεται π.χ. τομεάρχης σε ΣΕΚ!!!

  • 9 Ιουνίου 2010, 20:30 | Σταμίνα Κοτσιώνη

    Οπωσδήποτε οφείλουν να γνωρίζουν τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να τις αξιοποιήσουν στο διδακτικό τους έργο και παιδαγωγικές-ψυχολογικές προσεγγίσεις και στρατηγικές. Όμως, το σημαντικότερο ρόλο παίζει η Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ σε συνδυασμό με ευρείες γνώσεις πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο, τις οποίες θα μπορούν να μεταδώσουν με μεράκι. Όσες γνώσεις κι αν κατέχει κι οσο κι αν επιμορφωθεί, είναι θέμα χαρακτήρα και προσωπικότητας τελικά. Πώς θα ελεγχθούν? Η θεωρία απέχει πολύ από την πράξη.

  • 9 Ιουνίου 2010, 19:12 | Νίκος Αβραμίδης

    Είμαι εκπαιδευτικός. Θέλουμε να επιμορφωθούμε στις Νέες Τεχνολογίες. Αν δεν τις γνωρίσουμε πως θα τις αξιοποιήσουμε παιδαγωγικά; Θέλοθμε πρακτικά πράγματα, σε Η/Υ, όχι θεωρίες.

  • 9 Ιουνίου 2010, 16:51 | Μ. Τερζάκη

    Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης, θέματα ειδικής αγωγής, διαπολιτισμική εκπαίδευση…

    Πέρα από τα θέματα, αυτά ή κάποια άλλα παρόμοια, πιστεύω ότι σημαντικό είναι να επιμορφωθούν (υποστηριχθούν;) οι εκπαιδευτικοί για να αποκτήσουν δεξιότητες δημιουργικής επικοινωνίας μέσα στην τάξη και διαχείρισης προβλημάτων, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες απαιτήσεις, να ξεφύγουν από τυποποιημένες συμπεριφορές και πρακτικές και να νιώσουν ουσιαστικά ελεύθεροι να λειτουργήσουν στην εκπαιδευτική κοινότητα.
    Νομίζω ότι αν συμβούν τα παραπάνω, τότε θα είναι εύκολη υπόθεση η προώθηση και υποστήριξη κανοτόμων δράσεων, το «άνοιγμα» του σχολείου, κλπ.

  • Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο, κατά ειδικότητα (πχ ξεχωριστά για φυσικούς, χημικούς κλπ), ξεχωριστά για γενικό λύκειο, γυμνάσιο κλπ, ανά κεφάλαιο σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, καθόλη τη διάρκεια του σχολ. έτους.
    Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη με τη λογική ότι αυτά στα οποία θα επιμορφωθώ μπορώ να τα υλοποιήσω και να τα αξιοποιήσουν οι μαθητές. Μη μείνουμε στα λόγια.

    Αξιολόγηση μαθητών

    Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης

  • Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς, Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη,  Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας, Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.), Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις κτλ.), Ειδική Αγωγή, Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

  • 9 Ιουνίου 2010, 16:11 | Θάλεια Χατζηγιάννογλου

    Σε όλα τα θέματα που αναφέρονται. Ωστόσο, κάθε εκπαιδευτικός έχει διαφορετικές ανάγκες και πιθανόν θα έπρεπε να δοθεί η δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα που άπτεται των ενδιαφερόντων και των αναγκών του.

  • 9 Ιουνίου 2010, 15:42 | παρασκευή

    Σε όλα όσα αναφέρονται καθώς η αυτομόρφωση είναι πολύ φτωχή ιδιαίτερα στους εκπαιδευτικούς με πολλά χρόνια υπηρεσίας.

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:59 | Panos iliopoulos

    Διαχρονικά ο κύριος ρόλος του εκπαιδευτικού ήταν να δημιουργήσει
    ιδιαίτερη  αλληλό-μαθησιακή σχέση με τον κάθε μαθητή του. Η σχέση αυτή
    θα μπορούσε να διατυπωθεί με την φράση «επιστέψουμε  με, εγώ μπορώ να
    σου δείξω νέους ορίζοντες, και εσύ να μου μάθεις πως να γίνω καλύτερος
    δάσκαλος». Στην δημιουργία της σχέσης αυτής  θα πρέπει να
    επικεντρώνεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, και όχι να εξαντλείται
    απλά σε  στεγνά τεχνικές  και θεωρητικές  προσεγγίσεις.

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:18 | Ζωή Γεροστάθη

    Θεωρώ ότι οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας εκπαίδευσης καλό θα ήταν να επιμορφωθούν στην οργάνωση θεμάτων Αγωγής Υγείας, Πολιτισμού, περιβάλλοντικής ευαισθητοποίησης.
    Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να εμπλέκονται σε τέτοιου είδους μαθησιακές διαδικασίες.  Είναι άδικο για τα παιδιά  να υπάρχουν συνάδελφοι που αρνούνται να κάνουν τέτοια προγράμματα αφορίζοντας την ευέλικτη ζώνη από αδιαφορία ή από άγνοια .

  • Θα έβαζα σαν πρωτο στόχο τα εξής 2 θέματα
    1.ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός
    ικανότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο /χρήσης word-outlook express-internet/δημιουργίας μπλοκ η ιστοσελίδων/ανέβασμα κείμενων -εικόνας κλπ
    2. υποστήριξη μαθησιακών δυσκολιών
    Σχολική ψυχολογία  , οικογενειακές σχέσεις, επαγγελματικός προσανατολισμός .

  • 9 Ιουνίου 2010, 13:56 | Παναγιώτης

    Σε όλα κύριοι,σε όλα.

  • Είμαι επιμορφωτής εκπαιδευτικών σε θέματα Νέων Τεχνολογιών και Διδακτικής της Πληροφορικής. Σε κάθε πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Διδακτική της Πληροφορικής, διαπίστωνα την «δίψα» των συναδέλφων για θέματα επιμόρφωσης όπως:
    Διδακτική, Παιδαγωγική – Παιδαγωγική Ψυχολογία, διαχείρηση προβλημάτων μέσα στην τάξη (επιθετικότητα, μαθησιακές δυσκολίες κ.α.), διαχείρηση πολυπολιτισμικότητας στο σχολικό περιβάλλον, Βιωματικές ασκήσεις μάθησης αλλά και εμψύχωσης ατόμων – ομάδων.

  • 9 Ιουνίου 2010, 12:41 | Μαριάνθη

    Με φίνουσα σειρά: Παιδαγωγική συμπεριφορά εκπαιδευτικών, Εκπαιδευτική-Δημοσιοϋπαλληλική Νομοθεσία, Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο, Νέες Τεχνολογίες, Διαχείριση προβλημάτων τάξης, Καινοτόμες δράσεις

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:41 | ΣΠΥΡΟΣ

    Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη,  διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.).

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:16 | Μιχάλης

    Αξιοποίηση των «Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη» καθώς και στη «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης».

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:02 | Γιάννης

    Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική
    Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα
    Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης.
    Κοινωνιογλωσσολογία (βασικό με τόσους μετανάστες)
    Θεωρίες μάθησης. Κανείς εκπαιδευτικός, ειδικά νέος, δεν ξέρει πώς μαθαίνει ένα παιδί. Αν είναι δυνατόν.
    Νέες Τεχνολογίες εννοείται, αλλά φτιάξτε και κανένα σχολείο της προκοπής να μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε.

  • Δυστυχώς μια πολύ μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν γνωρίζει ούτε τα βασικά των τεχνολογιών της πληροφορικής. Γνωρίζω ότι έχετε επιμορφώσει και πιστοποιήσει πολλούς εκπαιδευτικούς όμως κι αυτοί στην ίδια κατηγορία βρίσκονται γιατί απλούστατα όλο αυτό το σύστημα παράγει πιστοποιημένα ανεκπαίδευτους ανθρώπους.
    Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών στα Windows, Word, Powerpoint, Internet θα πρέπει να είναι σε προχωρημένο επίπεδο και όχι απλά στη συγγραφή ενός κειμένου που για να αλλάξει σελίδα πρέπει να πατάει συνεχώς το enter.
    Πως θα ξεφύγει ο εκπαιδευτικός από την κιμωλία ή τον μαρκαδόρο και θα πάει στον ηλεκτρονικό πίνακα αν δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία με τη μέγιστη δυνατή άνεση; Πως θα παράξει εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή που θα μπορέσει να το πάρει ο μαθητής στο σπίτι του μέσω διαδικτύου ή του φορητού του υπολογιστή; Θα μείνουμε στις φωτοτυπίες;
    Με το φόβο να καταντήσω γραφικός γιατί το έχω επαναλάβει και σε άλλα post σε διάφορες διαβουλεύσεις θα αναφέρω το εξής. Αν δείτε μόνο τους αριθμούς τότε θα χάσετε την πραγματικότητα. Αν για παράδειγμα δείτε ότι τόσοι εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί στις βασικές δεξιότητες, τόσοι στις προχωρημένες και πείτε άρα τα πράγματα είναι καλά έχετε χάσει το δάσος. Άλλο η πιστοποίηση που μπορεί να έχει λάβει κάποιος και άλλο αν ξέρει πραγματικά.
    Γράφω όλα τα παραπάνω γιατί πιστεύω ότι σας ενδιαφέρει να έχετε εκπαιδευτικούς που να έχουν τα εργαλεία για να προχωρήσουν την εκπαίδευση μπροστά. Σε αντίθετη περίπτωση δώστε τους πιστοποιήσεις και ανακοινώστε ότι έχετε κάνει το καθήκον σας.

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:13 | Δημήτρης

    Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς, Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη, Αξιολόγηση μαθητών, Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης , Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης.

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:09 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο.
    Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.), Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων.

  • 9 Ιουνίου 2010, 08:52 | Νότα

    Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
    Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη
    Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας
    Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
    Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και επικοινωνία
    Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 08:34 | ΠΗΝΕΛΟΠΗ

    Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο, Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς, Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη, Αξιολόγηση μαθητών, Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.), Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις κτλ.), Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών, Ειδική Αγωγή, Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Άλλο..)

  • 9 Ιουνίου 2010, 01:31 | ANTA

    Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
    Σχολική και εξελικτική ψυχολογία
    Ενδοσχολικές σχέσεις
    Καινοτόμες δράσεις
    Διοίκηση της εκπαιδευσης
    Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας

  • 9 Ιουνίου 2010, 01:31 | Σταύρος Γεωργιάδης

    Θεωρώ τις επιμορφώσεις  στην αρχαία ελληνική ιστορία και γλώσσα, στην εκμάθηση των Windows, Office, και πλοήγηση σε βάσεις δεδομένων του Internet  απαραίτητες, για τους σύγχρονους έλληνες εκπαιδευτικούς.
    Σταύρος Γεωργιάδης
    Αθήνα

  • 8 Ιουνίου 2010, 15:27 | Νικόλαος Ευσταθίου

    Η αγωγή υγείας θεωρώ ότι μια καινοτόμα δράση που θα πρέπει να υφίσταται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων που έχει στην εφαρμογή της όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να τύχουν  επιμόρφωσης για τα θέματα που διαπραγματεύεται αλλά και για τις βιωματικές και ενεργητικές τεχνικές μάθησης που χρησιμοποιεί.