1.Στις ΣΜΕΕ μπορούν να γίνονται πρακτικές ασκήσεις και έρευνες προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών από Πανεπιστημιακά τμήματα ή Τ.Ε.Ι. του εσωτερικού ή της αλλοδαπής εφόσον είναι αναγνωρισμένα, κατόπιν άδειας της Διεύθυνσης Ειδικής Εκπαίδευσης του Υ.Π.ΑΙ.Θ. με προϋποθέσεις που αυτή θα καθορίσει. Άδεια εισόδου στις ΣΜΕΕ για οποιονδήποτε λόγο, θα χορηγείται με τη σύμφωνη γνώμη του οικείου σχολικού συμβούλου ΕΕ και απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης.
2.Μπορούν να εκπονούνται προγράμματα συνεκπαίδευσης μαθητών των Σ.Μ.Ε.Ε. σε συστεγαζόμενα ή όμορα σχολεία γενικής εκπαίδευσης κατόπιν πράξης των δ/ντών των δύο σχολείων οι οποίες αποστέλλονται στον σχ. Σύμβουλο Ε.Ε. για έγκριση.
3.Σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Ε. τα όρια καθορίζονται με απόφαση του Δ/ντή Εκπ/σης εφ’ όσον εγγράφουν μαθητές εντός των ορίων της Δ/νσης ή με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης εφ’ όσον εγγράφουν μαθητές εκτός των ορίων της οικείας Δ/νσης.
4.Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις εντός του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε.-Π.Υ.Σ.Δ.Ε. για την Ειδική εκπ/ση γίνονται με τις ίδιες προϋποθέσεις που γίνονται οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις εντός του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε.-Π.Υ.Σ.Δ.Ε. στην γενική εκπαίδευση.
5.Όσοι εκπ/κοί της Α’/θμιας εκπ/σης έχουν οργανική θέση στην Β’/θμια εκπ/ση μπορούν να μετατίθενται στην Α’θμια εκπαίδευση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους εκπ/κους της Α’/θμιας εκπ/σης.
6.Αρμόδια συμβούλια για όλα τα θέματα της υπηρεσιακής κατάστασης του μόνιμου προσωπικού Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, είναι τα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. καθώς επίσης και για συνάφειες μεταπτυχιακών μέχρι την λειτουργία της αρμόδιας επιτροπής στο Ι.Ε.Π.
7.Όπου απαιτείται πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας, αυτό καλύπτεται και με πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, με κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής Νηπιαγωγών, Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής καθώς και ότι προβλέπεται κάθε φορά από την ισχύουσα νομοθεσία.
8.Στην παρ. 1 του άρθρου 20 του ν.3848/2010 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:
«Για την επιλογή των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ προσμετράται και η θητεία των αναπληρωτών προϊσταμένων ΚΕΔΥ».
9.Ι Εκπαιδευτικοί ΕΕ οι οποίοι προσλαμβάνονται για ΣΜΕΕ, Τμήματα Ένταξης και για την παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ως αναπληρωτές πλήρους ωραρίου σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και απασχολούνται τουλάχιστον 16 ώρες εβδομαδιαίως, λαμβάνουν τις τακτικές μηνιαίες αποδοχές πλήρους ωραρίου από την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί, από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, συμπληρώνουν το προβλεπόμενο από το νόμο διδακτικό ωράριο εντός της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: σε άλλη ΣΜΕΕ, σε ΚΕΔΥ, σε ενισχυτική διδασκαλία στην ίδια σχολική μονάδα ή σε άλλη σχολική μονάδα της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, σε διοικητικό έργο της σχολικής μονάδας που υπηρετούν ή σε όμορη σχολική μονάδα. Για τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης ισχύουν τα παραπάνω, με προτεραιότητα συμπλήρωσης του ωραρίου τους σε άλλη παράλληλη στήριξη της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης. Η ανωτέρω απασχόληση θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες. Τα παραπάνω ισχύουν και για εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης για τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης. Τα ανωτέρω υλοποιούνται με Υπουργική Απόφαση κατόπιν εισήγησης του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.
II) Η σύμβαση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΕ, που προσλαμβάνονται ως μειωμένου ωραρίου, δύναται να μετατραπεί σε πλήρους ωραρίου, στο ίδιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, στην ίδια περιοχή της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης, εφόσον την έχουν δηλώσει στην αρχική αίτησή τους με Υπουργική Απόφαση κατόπιν εισήγησης του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.
10.Τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία που στεγάζονται σε ιδρύματα ή φορείς (ΝΠΙΔ) ή συνεργάζονται με αυτά, μπορούν να διαμορφώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους, σε συνάρτηση με τα προγράμματα αποκατάστασης – θεραπείας, που λειτουργούν στα ανωτέρω ιδρύματα ή στους φορείς.
11.α)Οι κάτοχοι πτυχίων της αλλοδαπής απαιτείται να προσκομίζουν βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, με τα απονεμόμενα πτυχία από τα πανεπιστήμια της ημεδαπής, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Γενικής Εκπαίδευσης.
β) Οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων (διδακτορικοί , μεταπτυχιακοί) της αλλοδαπής απαιτείται να προσκομίζουν βεβαίωση ισοτιμίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Γενικής Εκπαίδευσης.
γ) Ως ημερομηνία κτήσης πτυχίου για υποψήφιους που προσκομίζουν βεβαίωση αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) (πρώην Σ.Α.Ε.Ι.), σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010, θεωρείται η ημερομηνία έκδοσης της σχετικής απόφασης του Σ.Α.Ε.Π.
12. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.ΙΔ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την ειδική εκπαίδευση (σύμφωνα με την ιδρυτική τους πράξη ή το καταστατικό ίδρυσής τους), ή επαγγελματικά εργαστήρια ή εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης στο παράρτημα Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με αναπηρία Θεσσαλονίκης (π. Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης και π. Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος) και στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών του Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, εφόσον αυτή διανύθηκε στο αντικείμενο του κλάδου διορισμού τους. Προϋπηρεσίες που αναγνωρίστηκαν με προγενέστερες διατάξεις δεν θίγονται. Η παρ. 8 του άρθρου 8 του Ν.2817/2000 ισχύει για τους εκπαιδευτικούς Ε.Ε. του παρόντος νόμου.
13. Το Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο Ειδικής Αγωγής (Τ.Ε.Ε.Ε.Α) – (ΦΕΚ 504/τΒ΄/24-04-2002), μετατρέπεται σε Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις των ΤΕΕ Β΄Βαθμίδας Ειδικής Αγωγής. Από το σχολικό έτος 2013-14 για τις εγγραφές των μαθητών, δεν ισχύει η περίπτωση δ της παρ.4 του άρθρου 1 του π.δ.293/1988(Α΄136).
14.Από το σχολικό έτος 2014-2015 δεν εφαρµόζεται η τράπεζα θεµάτων κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους µαθητές που φοιτούν στις Σχολικές Μονάδες της Δευτεροβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
15. Τα ΚΕΔΥ δεν λειτουργούν με όρους ΣΜΕΕ αλλά ως υπηρεσίες σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους και οι αποσπάσεις, μεταθέσεις σε αυτά λογίζονται μέχρι την λήξη του σχολικού έτους.
16. Τα αναφερόμενα στην παρ.2 του άρθρου 11, του ν. 4229/2014 (τευχ. Α΄ ΦΕΚ 8), αφορούν τις προσλήψεις αναπληρωτών για το διδακτικό έτος 2013-2014 και μόνο αυτές. Τα υπόλοιπα ισχύουν από την δημοσίευση του ν. 4186/2013 (τευχ. Α΄ ΦΕΚ 193).
17. Η παράγραφος 3.α. του άρθρου 28 του νόμου 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: Για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων ΣΜΕΕ προβλέπονται αποζημιώσεις (επίδομα θέσης ευθύνης) αντίστοιχες με αυτές των διευθυντών ΕΕΕΕΚ όπως αυτές προβλέπονται από το άρθρο 18, την παρ.1, περ. εε), του ν. 4024/2011.
18. Η επιμόρφωση των προσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τους πίνακες της γενικής εκπαίδευσης, για το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης, είναι υποχρεωτική και σε αντίθετη περίπτωση θα επισύρει την ποινή της απόλυσης και θα πραγματοποιείται μετά την πρόσληψή τους, σε μη εργάσιμες ημέρες και ώρες.
19. Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο ΙΕΠ, σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου γ, της παρ. 1, του άρθρου 36, του ν. 4186/2013 (123 ΦΕΚ/Α΄) μπορούν, μετά από σχετική αίτησή τους, να διατίθενται, με απόφαση του Υπουργού Υ.ΠΑΙ.Θ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για άσκηση επιστημονικών ή διοικητικών καθηκόντων.
20. Συνιστάται στο ΙΕΠ Γραφείο Γ΄ για θέματα ειδικής εκπαίδευσης του οποίου προΐσταται μετά από απόφαση του Δ.Σ. του ΙΕΠ Σύμβουλος Α΄ ειδικής εκπαίδευσης του ΙΕΠ ή αποσπασμένος στο ΙΕΠ εκπαιδευτικός ειδικής εκπαίδευσης, στον οποίο έχουν ανατεθεί καθήκοντα Συμβούλου Α΄ ειδικής εκπαίδευσης του ΙΕΠ, σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου γ. της παρ. 1, του άρθρου 36, του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 123/Α΄). Και για τους προϊσταμένους όλων των προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις Γραφείων του ΙΕΠ καθώς και για τον προϊστάμενο του παρατηρητηρίου για τα θέματα καταγραφής και αντιμετώπισης της μαθητικής διαρροής, όπως αυτό ορίζεται από την παράγραφο 29, του άρθρου 36, του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ123/Α΄), ισχύει το εδάφιο β. της παρ. 6, του άρθρου 36, του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ123/Α΄).
21. Το ΕΕΠ των συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης ΕΕ, διατίθενται για τις κοινές τους ανάγκες, κατόπιν μη δεσμευτικής εισήγησης των διευθυντών των ανωτέρω σχολικών μονάδων και απόφασης του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης.
22. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανήκουν για θέματα διορισμών, μεταθέσεων, αποσπάσεων, προσλήψεων καθώς και για πειθαρχικά θέματα στις αντίστοιχες διευθύνσεις προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Το άρθρο 18 είναι πολύ αυστηρό. Θα απολύεται κάποιος που δε δύναται για οποιουσδήποτε λόγους να παρακολουθήσει μια επιμόρφωση εκτός του εργασιακού του ωραρίου; Από την άλλη, η περίπτωση αυτή φωτογραφίζει καθαρά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που όταν εξαντλούνται οι πίνακες αναπληρωτών ΠΕ 71 και ΠΕ 70.50 προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης. Είναι προτιμότερο δηλ. να απασχολείται κάποιος εκπαιδευτικός της γενικής εκπαίδευσης σε θέση της ΕΕ που θα λάβει μόνο μια επιμόρφωση παρά κάποιος ήδη καταρτισμένος της ΕΕ; Μέχρι τώρα στις αιτήσεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής υπήρχε η επιλογή να αποδεχτεί κάποιος εκπαιδευτικός της β/θμιας εκπαίδευσης πρόσληψη σε δομή της α/θμιας και το αντίστροφο. Βέβαια, ποτέ κανείς της β/θμιας δεν τοποθετήθηκε στην α/θμια, ενώ το παρόν νομοσχέδιο ανοίγει ξεκάθαρα το δρόμο στους ΠΕ 71 στην β/θμια, αφού προβλέπει τοποθετήσεις σε ΕΕΕΕΚ. Θα ήταν σωστότερο να διαχωριστούν οι δύο βαθμίδες και να μην τοποθετούνται σε δομές όπως τα ΕΕΕΕΚ εκπαιδευτικοί της α/θμιας, ώστε να απασχολούνται σε όλες τις θέσεις της α/θμιας καταρτισμένοι στην ΕΕ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ..!!!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!!!
http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297
Να αναφέρεται ρητά, ότι για οποιαδήποτε πρακτική άσκηση φοιτητή θα πρέπει να υπάρχει η συγκατάθεση του εκπαιδευτικού της τάξης.
Να αναφερθεί ο αποφασιστικός ρόλος των Συλλόγων Διδασκόντων (γενικού και ειδικού σχολείου) για την εκπόνηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης.
Η συμπλήρωση ωραρίου να γίνεται (τόσο για τους μόνιμους όσο και για τους αναπληρωτές) μόνο σε συστεγαζόμενα σχολεία. Ειδάλλως, μπορεί ο εκπαιδευτικός να πραγματοποιεί προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένα προγράμματα) στα συστεγαζόμενα σχολεία. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης, καθώς οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες!
Δεν υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην εξέταση του περιεχομένου, τόσο των διδακτορικών (που άλλωστε αποτελούν έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), όσο και των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Η δε αναγνώριση της ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ δεν αρκεί. Είναι απαραίτητη η σύσταση Αξιολογητικής Επιτροπής από το Υπουργείο.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!!
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Α) Στην παρ.1 θα θέλαμε ως ΣΑΤΕΑ να αναφέρεται ρητά, ότι για οποιαδήποτε πρακτική άσκηση φοιτητή θα πρέπει να υπάρχει η συγκατάθεση του εκπαιδευτικού της τάξης.
Β) Στην παρ.2 δεν αναφέρεται πουθενά η σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών, δεν αναφέρεται πουθενά ο αποφασιστικός ρόλος των Συλλόγων Διδασκόντων (γενικού και ειδικού σχολείου) για την εκπόνηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Αντίθετα, η δικαιοδοσία για ένα τόσο σοβαρό θέμα το οποίο εμπλέκει αναγκαστικά ολόκληρη τη σχολική μονάδα και όλους τους εκπαιδευτικούς περνάει εξολοκλήρου στους Διευθυντές των σχολείων οι οποίοι ορίζουν με Πράξεις τους το τι θα γίνει!
Γ) Στην παρ.9Ι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΕ που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο σε ένα σχολείο μετακινούνται αρχικά σε άλλη ΣΜΕΕ ή σε ΚΕΔΥ. Ακόμα και για καθαρά οικονομικούς λόγους, ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός ΕΕ δεν μπορεί να γίνει να γίνει «περιοδεύων» εκπαιδευτικός σε πολλές δομές, να τρέχει με ένα αυτοκίνητο ή λεωφορείο από σχολείο σε σχολείο. Προτείνουμε η συμπλήρωση ωραρίου να γίνεται (τόσο για τους μόνιμους όσο και για τους αναπληρωτές) μόνο σε συστεγαζόμενα σχολεία. Ειδάλλως, μπορεί ο εκπαιδευτικός να πραγματοποιεί προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένα προγράμματα) στα συστεγαζόμενα σχολεία. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης. Εκτίμησή μας είναι –με βάση την πολύχρονη εμπειρία μας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα- ότι οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες και οι εκπαιδευτικοί ΕΕ μπορούν να συμπληρώνουν πάντα το διδακτικό τους ωράριο σε μία ή δύο (συστεγαζόμενες) σχολικές μονάδες. Δεν χρειάζεται καν το μέτρο της ανάθεσης διοικητικού έργου, οι ανάγκες των μαθητών είναι πολύ μεγάλες. Δυστυχώς, σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο, ειδικά στην Παράλληλη Στήριξη, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να απασχολούνται σε δύο και τρία σχολεία απομακρυσμένα το ένα από το άλλο. Ο μισός μισθός τους πηγαίνει στα έξοδα μετακίνησης και η εκπαίδευση των μαθητών υποβαθμίζεται.
Δ) Στην παρ.11β έχουμε να σχολιάσουμε το εξής: είναι γνωστό στο χώρο των εκπαιδευτικών ότι δεν υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην εξέταση του περιεχομένου, τόσο των διδακτορικών (που άλλωστε αποτελούν έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), όσο και των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Η δε αναγνώριση της ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ δεν αρκεί. Χωρίς πρακτική άσκηση με εποπτεία, χωρίς μαθήματα στο πλήθος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που συναντάμε στο πραγματικό σχολείο, χωρίς μαθήματα για την ιστορία και τη φιλοσοφία της ΕΕ και για το πως φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για ενταξιακή/συμπεριληπτική εκπαίδευση, αλλά και για διαφοροποιημένη διδασκαλία για όλη την τάξη, πώς θα μετεκπαιδευθεί ένας εκπαιδευτικός στην ΕΕ, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του στο σχολείο και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας; Πώς θα εκπονήσει προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέλος της ΕΔΕΑΥ; Η εξέταση του περιεχομένου των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και της αντιστοιχίας τους με τις απαιτήσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (για να θεωρηθούν «μετεκπαίδευση» όπως αυτή των Διδασκαλείων) απαιτεί άλλη διαδικασία που ποτέ δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Μόλις τώρα συγκροτείται επιτροπή που θα εξετάζει τη συνάφεια με την ΕΕ του πλήθους των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων. Ακόμα δεν έχουν καθοριστεί τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση (δείτε άρθρο 34, παρ.1 του σχεδίου νόμου).
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α ! !
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 33:
Ως είθισται, στις Λοιπές Διατάξεις ενός νομοσχεδίου περιέχονται σημεία που μπορεί να τροποποιούν καίριες πλευρές του θεσμικού πλαισίου. Το άρθρο 33 είναι ένα «πλούσιο» σε διατάξεις άρθρο που χρήζουν σχολιασμού. Συγκεκριμένα:
Α) Στην παρ.1 θα θέλαμε να αναφέρεται ρητά, ότι για οποιαδήποτε πρακτική άσκηση φοιτητή θα πρέπει να υπάρχει η συγκατάθεση του εκπαιδευτικού της τάξης.
Β) Στην παρ.2 δεν αναφέρεται πουθενά η σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών, δεν αναφέρεται πουθενά ο αποφασιστικός ρόλος των Συλλόγων Διδασκόντων (γενικού και ειδικού σχολείου) για την εκπόνηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Αντίθετα, η δικαιοδοσία για ένα τόσο σοβαρό θέμα το οποίο εμπλέκει αναγκαστικά ολόκληρη τη σχολική μονάδα και όλους τους εκπαιδευτικούς περνάει εξολοκλήρου στους Διευθυντές των σχολείων οι οποίοι ορίζουν με Πράξεις τους το τι θα γίνει!
Γ) Στην παρ.9Ι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΕ που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο σε ένα σχολείο μετακινούνται αρχικά σε άλλη ΣΜΕΕ ή σε ΚΕΔΥ. Ακόμα και για καθαρά οικονομικούς λόγους, ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός ΕΕ δεν μπορεί να γίνει να γίνει «περιοδεύων» εκπαιδευτικός σε πολλές δομές, να τρέχει με ένα αυτοκίνητο ή λεωφορείο από σχολείο σε σχολείο. Προτείνουμε η συμπλήρωση ωραρίου να γίνεται (τόσο για τους μόνιμους όσο και για τους αναπληρωτές) μόνο σε συστεγαζόμενα σχολεία. Ειδάλλως, μπορεί ο εκπαιδευτικός να πραγματοποιεί προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένα προγράμματα) στα συστεγαζόμενα σχολεία. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης. Εκτίμησή μας είναι –με βάση την πολύχρονη εμπειρία μας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα- ότι οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες και οι εκπαιδευτικοί ΕΕ μπορούν να συμπληρώνουν πάντα το διδακτικό τους ωράριο σε μία ή δύο (συστεγαζόμενες) σχολικές μονάδες. Δεν χρειάζεται καν το μέτρο της ανάθεσης διοικητικού έργου, οι ανάγκες των μαθητών είναι πολύ μεγάλες. Δυστυχώς, σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο, ειδικά στην Παράλληλη Στήριξη, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να απασχολούνται σε δύο και τρία σχολεία απομακρυσμένα το ένα από το άλλο. Ο μισός μισθός τους πηγαίνει στα έξοδα μετακίνησης και η εκπαίδευση των μαθητών υποβαθμίζεται.
Δ) Στην παρ.11β έχουμε να σχολιάσουμε το εξής: είναι γνωστό στο χώρο των εκπαιδευτικών ότι δεν υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην εξέταση του περιεχομένου, τόσο των διδακτορικών (που άλλωστε αποτελούν έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), όσο και των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Η δε αναγνώριση της ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ δεν αρκεί. Χωρίς πρακτική άσκηση με εποπτεία, χωρίς μαθήματα στο πλήθος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που συναντάμε στο πραγματικό σχολείο, χωρίς μαθήματα για την ιστορία και τη φιλοσοφία της ΕΕ και για το πως φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για ενταξιακή/συμπεριληπτική εκπαίδευση, αλλά και για διαφοροποιημένη διδασκαλία για όλη την τάξη, πώς θα μετεκπαιδευθεί ένας εκπαιδευτικός στην ΕΕ, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του στο σχολείο και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας; Πώς θα εκπονήσει προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέλος της ΕΔΕΑΥ; Η εξέταση του περιεχομένου των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και της αντιστοιχίας τους με τις απαιτήσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (για να θεωρηθούν «μετεκπαίδευση» όπως αυτή των Διδασκαλείων) απαιτεί άλλη διαδικασία που ποτέ δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Μόλις τώρα συγκροτείται επιτροπή που θα εξετάζει τη συνάφεια με την ΕΕ του πλήθους των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων. Ακόμα δεν έχουν καθοριστεί τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση (δείτε άρθρο 34, παρ.1 του σχεδίου νόμου).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!
Ως είθισται, στις Λοιπές Διατάξεις ενός νομοσχεδίου περιέχονται σημεία που μπορεί να τροποποιούν καίριες πλευρές του θεσμικού πλαισίου. Το άρθρο 33 είναι ένα «πλούσιο» σε διατάξεις άρθρο που χρήζουν σχολιασμού. Συγκεκριμένα:
Α) Στην παρ.1 θα θέλαμε να αναφέρεται ρητά, ότι για οποιαδήποτε πρακτική άσκηση φοιτητή θα πρέπει να υπάρχει η συγκατάθεση του εκπαιδευτικού της τάξης.
Β) Στην παρ.2 δεν αναφέρεται πουθενά η σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών, δεν αναφέρεται πουθενά ο αποφασιστικός ρόλος των Συλλόγων Διδασκόντων (γενικού και ειδικού σχολείου) για την εκπόνηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Αντίθετα, η δικαιοδοσία για ένα τόσο σοβαρό θέμα το οποίο εμπλέκει αναγκαστικά ολόκληρη τη σχολική μονάδα και όλους τους εκπαιδευτικούς περνάει εξολοκλήρου στους Διευθυντές των σχολείων οι οποίοι ορίζουν με Πράξεις τους το τι θα γίνει!
Γ) Στην παρ.9Ι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΕ που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο σε ένα σχολείο μετακινούνται αρχικά σε άλλη ΣΜΕΕ ή σε ΚΕΔΥ. Ακόμα και για καθαρά οικονομικούς λόγους, ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός ΕΕ δεν μπορεί να γίνει να γίνει «περιοδεύων» εκπαιδευτικός σε πολλές δομές, να τρέχει με ένα αυτοκίνητο ή λεωφορείο από σχολείο σε σχολείο. Προτείνουμε η συμπλήρωση ωραρίου να γίνεται (τόσο για τους μόνιμους όσο και για τους αναπληρωτές) μόνο σε συστεγαζόμενα σχολεία. Ειδάλλως, μπορεί ο εκπαιδευτικός να πραγματοποιεί προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένα προγράμματα) στα συστεγαζόμενα σχολεία. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης. Εκτίμησή μας είναι –με βάση την πολύχρονη εμπειρία μας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα- ότι οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες και οι εκπαιδευτικοί ΕΕ μπορούν να συμπληρώνουν πάντα το διδακτικό τους ωράριο σε μία ή δύο (συστεγαζόμενες) σχολικές μονάδες. Δεν χρειάζεται καν το μέτρο της ανάθεσης διοικητικού έργου, οι ανάγκες των μαθητών είναι πολύ μεγάλες. Δυστυχώς, σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο, ειδικά στην Παράλληλη Στήριξη, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να απασχολούνται σε δύο και τρία σχολεία απομακρυσμένα το ένα από το άλλο. Ο μισός μισθός τους πηγαίνει στα έξοδα μετακίνησης και η εκπαίδευση των μαθητών υποβαθμίζεται.
Δ) Στην παρ.11β έχουμε να σχολιάσουμε το εξής: είναι γνωστό στο χώρο των εκπαιδευτικών ότι δεν υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην εξέταση του περιεχομένου, τόσο των διδακτορικών (που άλλωστε αποτελούν έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), όσο και των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Η δε αναγνώριση της ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ δεν αρκεί. Χωρίς πρακτική άσκηση με εποπτεία, χωρίς μαθήματα στο πλήθος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που συναντάμε στο πραγματικό σχολείο, χωρίς μαθήματα για την ιστορία και τη φιλοσοφία της ΕΕ και για το πως φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για ενταξιακή/συμπεριληπτική εκπαίδευση, αλλά και για διαφοροποιημένη διδασκαλία για όλη την τάξη, πώς θα μετεκπαιδευθεί ένας εκπαιδευτικός στην ΕΕ, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του στο σχολείο και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας; Πώς θα εκπονήσει προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέλος της ΕΔΕΑΥ; Η εξέταση του περιεχομένου των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και της αντιστοιχίας τους με τις απαιτήσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (για να θεωρηθούν «μετεκπαίδευση» όπως αυτή των Διδασκαλείων) απαιτεί άλλη διαδικασία που ποτέ δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Μόλις τώρα συγκροτείται επιτροπή που θα εξετάζει τη συνάφεια με την ΕΕ του πλήθους των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων. Ακόμα δεν έχουν καθοριστεί τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση (δείτε άρθρο 34, παρ.1 του σχεδίου νόμου).
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!
Σχόλιο ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 33
Ως είθισται, στις Λοιπές Διατάξεις ενός νομοσχεδίου περιέχονται σημεία που μπορεί να τροποποιούν καίριες πλευρές του θεσμικού πλαισίου. Το άρθρο 33 είναι ένα «πλούσιο» σε διατάξεις άρθρο που χρήζουν σχολιασμού. Συγκεκριμένα:
Α) Στην παρ.1 θα θέλαμε να αναφέρεται ρητά, ότι για οποιαδήποτε πρακτική άσκηση φοιτητή θα πρέπει να υπάρχει η συγκατάθεση του εκπαιδευτικού της τάξης.
Β) Στην παρ.2 δεν αναφέρεται πουθενά η σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών, δεν αναφέρεται πουθενά ο αποφασιστικός ρόλος των Συλλόγων Διδασκόντων (γενικού και ειδικού σχολείου) για την εκπόνηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Αντίθετα, η δικαιοδοσία για ένα τόσο σοβαρό θέμα το οποίο εμπλέκει αναγκαστικά ολόκληρη τη σχολική μονάδα και όλους τους εκπαιδευτικούς περνάει εξολοκλήρου στους Διευθυντές των σχολείων οι οποίοι ορίζουν με Πράξεις τους το τι θα γίνει!
Γ) Στην παρ.9Ι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΕ που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο σε ένα σχολείο μετακινούνται αρχικά σε άλλη ΣΜΕΕ ή σε ΚΕΔΥ. Ακόμα και για καθαρά οικονομικούς λόγους, ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός ΕΕ δεν μπορεί να γίνει να γίνει «περιοδεύων» εκπαιδευτικός σε πολλές δομές, να τρέχει με ένα αυτοκίνητο ή λεωφορείο από σχολείο σε σχολείο. Προτείνουμε η συμπλήρωση ωραρίου να γίνεται (τόσο για τους μόνιμους όσο και για τους αναπληρωτές) μόνο σε συστεγαζόμενα σχολεία. Ειδάλλως, μπορεί ο εκπαιδευτικός να πραγματοποιεί προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένα προγράμματα) στα συστεγαζόμενα σχολεία. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης. Εκτίμησή μας είναι –με βάση την πολύχρονη εμπειρία μας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα- ότι οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ μεγάλες και οι εκπαιδευτικοί ΕΕ μπορούν να συμπληρώνουν πάντα το διδακτικό τους ωράριο σε μία ή δύο (συστεγαζόμενες) σχολικές μονάδες. Δεν χρειάζεται καν το μέτρο της ανάθεσης διοικητικού έργου, οι ανάγκες των μαθητών είναι πολύ μεγάλες. Δυστυχώς, σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο, ειδικά στην Παράλληλη Στήριξη, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να απασχολούνται σε δύο και τρία σχολεία απομακρυσμένα το ένα από το άλλο. Ο μισός μισθός τους πηγαίνει στα έξοδα μετακίνησης και η εκπαίδευση των μαθητών υποβαθμίζεται.
Δ) Στην παρ.11β έχουμε να σχολιάσουμε το εξής: είναι γνωστό στο χώρο των εκπαιδευτικών ότι δεν υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην εξέταση του περιεχομένου, τόσο των διδακτορικών (που άλλωστε αποτελούν έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), όσο και των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Η δε αναγνώριση της ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ δεν αρκεί. Χωρίς πρακτική άσκηση με εποπτεία, χωρίς μαθήματα στο πλήθος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που συναντάμε στο πραγματικό σχολείο, χωρίς μαθήματα για την ιστορία και τη φιλοσοφία της ΕΕ και για το πως φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για ενταξιακή/συμπεριληπτική εκπαίδευση, αλλά και για διαφοροποιημένη διδασκαλία για όλη την τάξη, πώς θα μετεκπαιδευθεί ένας εκπαιδευτικός στην ΕΕ, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του στο σχολείο και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας; Πώς θα εκπονήσει προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέλος της ΕΔΕΑΥ; Η εξέταση του περιεχομένου των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και της αντιστοιχίας τους με τις απαιτήσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (για να θεωρηθούν «μετεκπαίδευση» όπως αυτή των Διδασκαλείων) απαιτεί άλλη διαδικασία που ποτέ δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Μόλις τώρα συγκροτείται επιτροπή που θα εξετάζει τη συνάφεια με την ΕΕ του πλήθους των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων. Ακόμα δεν έχουν καθοριστεί τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση (δείτε άρθρο 34, παρ.1 του σχεδίου νόμου).
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!
Στο Άρθρο 33 όπου αναφέρει στην παραγ. 22 <> θα πρέπει να προστεθεί μια επιπλέον αρμοδιότητα η κινητικότητα-μετάταξη.
Μετά τιμής,
Βασιλική Παπαδιαμάντη.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!!