Άρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου , μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει των οριστικών πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από τις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.α. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕΕ, συντάσσονται στην πρωτοβάθμια ΕΕ δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70.50 και δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ60.50 και ένας πίνακας ανά κλάδο και  ειδικότητα στη Δευτεροβάθμια ΕΕ στην Κεντρική Υπηρεσία από τις Διευθύνσεις Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων .

β. Σε όλους τους πίνακες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ΕΕ, σε κάθε φάση πρόσληψης προτάσσονται εκπαιδευτικοί με 67% και πάνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, σε ποσοστό 10% ανά κλάδο και ειδικότητα και σε ποσοστό όχι παραπάνω από 15% σε κάθε σχολική μονάδα κατά την διαδικασία των τοποθετήσεων.

γ. Σε κάθε φάση πρόσληψης στην πρωτοβάθμια:

γα. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-71 ΕΕ και σε ποσοστό 5% επί των προσλήψεων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς κλάδου  ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.

γβ. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-61 ΕΕ και σε ποσοστό 30% για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου  ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου.

Τα παραπάνω ισχύουν  μόνο για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού – μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου.  

4α. Στους πίνακες της Πρωτοβάθμιας ΕΕ προτάσσονται στις προσλήψεις οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με  την προϋπηρεσία και με την σειρά επιτυχίας στον ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. 

β. Στη συνέχεια ακολουθούν οι  έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παράγ 2.1,2 του παρόντος νόμου κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
γ. Στον πίνακα της Β/θμιας Εκπ/σης ΕΕ κατατάσσονται οι έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παρ.2.3 του παρόντος νόμου, εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια:

i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:       

α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μισή μονάδα (0,5)  για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΕ, ή στη σχολική ψυχολογία,  έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τρεις (3) μονάδες.

ε) είναι κάτοχοι κύριας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, δύο (2) μονάδες

στ) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, μία (1) μονάδα.

ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην Ε.Ε. που υλοποιείται από εποπτευόμενο ίδρυμα του ΥΠΑΙΘ (Πανεπιστήμιο ή ερευνητικό Κέντρο), μια (1) μονάδα.

 Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην Ε.Ε. πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
– να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την Ε.Ε. και αν πρόκειται για ερευνητικό κέντρο (εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας),  να έχει εμπειρία στην ΕΕ μέσα από την υλοποίηση σχετικών εκπαιδευτικών έργων και δημοσιεύσεων καθώς και διεθνή αναγνώριση,
– η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΕ ή ΚΕΔΥ,
– τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ, τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
– τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από  διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ.

Το Δ.Σ. του ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων κατόπιν εισήγησης του γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης.
η) Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μισή (0,5) μονάδα.

Στις περιπτώσεις που υποψήφιος:

 1) είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος

2) είναι κάτοχος των κριτηρίων β),γ),δ),ε) και στ) δε μοριοδοτούνταιι το  ζ) και η)

3) ο κάτοχος των κριτηρίων ζ) και η) μοριοδοτείται άπαξ μόνο για  το ζ) του παρόντος άρθρου.

ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές Ε.Ε. και ΚΕΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες.
iii) Κοινωνικά κριτήρια

α. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και μέχρι 80% ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τρεις (3) μονάδες.

β. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 80% και άνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τέσσερις (4) μονάδες.

γ. Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω,  τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο τέκνο.

Βεβαιώσεις πιστοποίησης ποσοστού αναπηρίας, που έχουν εκδοθεί πριν την 01-09-2011 από τις Α/θμιες υγειονομικές επιτροπές των Νομαρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και εφ’ όσον έχει υποβληθεί αίτηση στο ΚΕΠΑ, γίνονται δεκτές για επ’ αόριστον χρήση εφ’ όσον πρόκειται για επ’ αόριστον γνωματεύσεις ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους.

Μόνο για τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα οριζόμενα ποσοστά αναπηρίας του παρόντος άρθρου, μπορούν να μην χαρακτηρίζονται ως επ’ αόριστον.
δ. Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες.

ε. Η ύπαρξη τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με μία (1) μονάδα.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και άνω, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και όπως αυτός έχει τροποποιηθεί, τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση ιδιωτικού δικαίου μόνο σε ΣΜΕΕ, Τ.Ε. και ΚΕΔΥ.

5. Επίσης εντάσσονται και κατατάσσονται στους παραπάνω πίνακες με προσόντα στην ΕΕ οι εκπαιδευτικοί  που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10)  διδακτικών μηνών στην ΕΕ.

6. Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα με προσόντα στην ΕΕ προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.

7. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 ΕΕ και ΠΕ70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών των κλάδων  ΠΕ61 ΕΕ και ΠΕ60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου οι οποίοι:

 α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και

 β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους  ΠΕ61 Ε.Ε και ΠΕ 60, που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου αντίστοιχα.

8. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.

Οι  κλάδοι και οι ειδικότητες  που διαθέτουν  Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια  σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία, προτάσσονται  στους πίνακες  κατάταξης .

9. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή Βraille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο(2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου γ).

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 21:23 | Παναγιώτης

    Θεωρώ ,σωστή τη ρύθμιση να συμπεριληφθούν τα σεμινάρια της ειδικής αγωγής ξανά.Τι διαφορά υπήρχε εάν το έκανε κάποιος πριν το 2010 η μετά? Προσωπικά έχω κάνει το σεμινάριο των 500 ωρών του κέντρου μελέτης ψυχοφυσιολογίας και μελέτης του Παιδαγωγικού τμήματος της Αθήνας και εκτός από τις εβδομαδιαίες εργασίες που ήταν ίδιες σε όγκο με αυτές ενός μεταπτυχιακού εξ’αποστασεως και τις εξετάσεις, είχαμε μέσα στις 500 ωρες και 120 ωρες πρακτικής άσκησης. Απ’όσο ξέρω ,τα μεταπτυχιακά εξ’αποστάσεως από την Κύπρο δεν έχουν καθόλου πρακτική άσκηση, ένω κάποια σεμινάρια στην Ελλάδα έχουν και εδω υπάρχει μια διαφορά.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:56 | Νατασα

    Οι σχολές ειδικής αγωγής δημιουργήθηκαν για κάποιο λόγο,όπως την καλύτερη εξειδίκευση εκπαιδευτικών(το τονίζω) στον συγκεκριμένο τομέα.Οποιαδήποτε ποσόστωση η οποία προσπερνά τον βασικό τίτλο σπουδών είναι αδικαιολόγητη και αστεία καθώς οι περισσότεροι από τους ΠΕ71 έχουμε και μεταπτυχιακό τίτλο στην Ε.Α. Συμπέρασμα ένας μεταπτυχιακός τίτλος όπως έχει γίνει στις μέρες μας είναι τίποτα, μπροστά στο βασικό πτυχίο.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:53 | Σάββα Δέσποινα

    Θεωρώ απαραίτητη στον πίνακα κατάταξης την προσμέτρηση των μονάδων επιτυχίας στον ασεπ εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας ή την πρόταξη των επιτυχόντων στον ασεπ, ως αξιοκρατικό προσόν πρόσληψης αναπληρωτή , όπως και η προϋπηρεσία. Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας έχουν όλοι πτυχίο γενικής και δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας απόφοιτοι τμήματος αποκλειστικά ειδικής αγωγής. Κατατάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών κατόπιν εξειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Στον ασεπ οι συμμετέχοντες επιτυχόντες διαγωνίστηκαν και εγκρίθηκαν ως κατάλληλοι σε γνωστικό και παιδαγωγικό αντικείμενο. Άρα, η επιτυχία τους στον ασεπ θα πρέπει να αναγνωρίζεται ως προσόν και στους πίνακες ειδικής αγωγής.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:49 | ΣΠΥΡΟΣ

    Κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση η διασαφήνιση ότι δεν αθροίζεται η μοριοδότηση μεταπτυχιακού και σεμιναρίου.Το ίδιο πρέπει να γίνει και ανάμεσα στο μεταπτυχιακό και το διδακτορικό ανεξάρτητα του αντικειμένου στο οποίο αναφέρονται.Ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΑμεΑ από την παράλληλη στήριξη είναι εξόχως ρατσιστικός.Το ποσοστό 10% που τους δίνεται είναι πολύ μικρό.Πρέπει να επανέλθει στο 20%

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:46 | tatiana

    Γιατί 5% από τους πε 70.50?παζαρια θα κανουμε?καθαροι πνακες ,οπως στους υπολοιπους κλαδους.Ας σταματησει η ΕΕ να είναι ελευθερο πεσιο για εκμεταλευση και διπλωματιες.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:45 | Αναστασία Τ.

    Θεωρώ μεγάλη αδικία την πρόσληψη του ποσοστού 5% και 30% δασκάλων και νηπιαγωγών με μεταπτυχιακό αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρέπει επιτέλους να αποκτήσουν τα δικαιώματα που έχει κάθε εργαζόμενος. Πρόταξη του πρώτου πτυχίου κι όχι μεταπτυχιακών που σε αρκετές περιπτώσεις είναι αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης. Άλλωστε, τοποθετώντας προσωπικό σε δομές ειδικής αγωγής άτομα με ελλειπείς γνώσεις ενέχει τον κίνδυνο αντί να βοηθήσουμε τους μαθητές, να τους βλάψουμε μαθησιακά.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:44 | ioanna

    Απαράδεκτο να προτασσονται οι πε71. Πουθενά στην Ευρώπη δε γίνεται κατι παρόμοιο. Στην ειδική αγωγή διδασκουν δάσκαλοι με μεταπτυχιακές σπουδές

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:44 | Σάββα Δέσποινα

    Θεωρώ απαραίτητη την προσμετρηση των μονάδων επιτυχίας στον ασεπ εκπαιδευτικων δευτεροβαθμιας ή την προταξη των επιτυχοντων ως αξιοκρατικο προσόν κατάταξης στους πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής δευτεροβαθμιας.Οι εκπαιδευτικοι δευτεροβαθμιας έχουν κοινό πτυχίο γενικής εκπαίδευσης και κατατασσονται στους πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής μετά από σχετική εξειδίκευση. Αφού λοιπόν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοι δευτεροβαθμιας με βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή, θα πρέπει να προσμετρωνται τα μόρια επιτυχίας στον ασεπ, όπως στη γενική ή να προτασσονται οι επιτυχόντες στον ασεπ, δεδομένου ότι αυτοί έχουν εγκριθεί μέσω γραπτού διαγωνισμού ως κατάλληλοι από το ασεπ. Η επιτυχία στον ασεπ είναι προσόν πρόσληψης όπως και η προϋπηρεσία, γι αυτό και απαιτείται η αναγνώριση αυτής.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 20:38 | ΕΦΗ

    Στηρίξετε τα βασικά πτυχία της Ειδικης αγωγης.Eνισχύστε τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 19:18 | Βασίλης

    Να επαναφέρετε και τις κατηργημένες ειδικότητες παρακαλώ!Είμαι κωφός καθηγητής,ειδικότητας ΠΕ18.26.50 (γραφιστικής) και από πέρσι είμαι άνεργος!Πού θα βρω εγώ δουλειά όταν το κράτος μού στερεί τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω το βασικό μου πτυχίο;Ειδικά με 80% αναπηρία! Παρακαλώ πολύ ξανασκεφτείτε το,μην πετάτε την Ειδική Αγωγή και τα άτομα με αναπηρία στον Καιάδα.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 18:42 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Αναρωτιέμαι ως δάσκαλος με πολλά χρόνια στην εκπαίδευση!
    Ένας απόφοιτος του τμήματος Ειδικής Αγωγής πώς θα βοηθήσει έναν μαθητή στην Ε΄ ή στην ΣΤ΄ στα μαθηματικά , την φυσική κ.λ.π.;
    Σε 4 χρόνια έγινε και δάσκαλος γενικής και ειδικός παιδαγωγός. Και ένας δάσκαλος γενικής με 2 χρόνια μεταπτυχιακό με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή να θεωρείται χαμηλότερων προσόντων!!! Μόνο σ’ αυτή τη χώρα θα μπορούσε κάποιος να το σκεφτεί! Νόμοι χωρίς καμμιά επιστημονική τεκμηρίωση. Αντίθετα νόμοι που εμπνέονται μόνο από συγκυριακές ευνοιοκρατίες και κολλητηλήκια.
    Αναρωτιέμαι ακόμα,εις επίρωσιν του παραπάνω ισχυρισμού μου, γιατί στις νηπιαγωγούς το ποσοστό στις προσλήψεις των ΠΕ61.50 είναι 30% και στους δασκάλους μόνο 5%;
    Αναρωτιέμαι ακόμα για την στάση της ΔΟΕ! Ευνοεί τους απόφοιτους των τμημάτων της Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι ήδη δημιουργούν ξεχωριστό συνδικάτο υπεράσπισης των αιτημάτων τους και ευτελίζει με την στάση της τα νέα παιδιά, αποόφοιτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, που στην απόγνωση της αδιοριστίας τους, τρέχουν για 2 χρόνια να αποκτήσουν μεταπτυχιακό εξειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Μεγάλη καρδιά πραγματικά αυτή η ΔΟΕ.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 18:16 | Αναστασια

    Διαφωνώ κάθετα με το Άρθρο 22 παράγραφο 3 γ. Η ποσόστωση που δίνετε στους συναδέλφους με μεταπυχιακό τίτλο (πε 70,50- 60,50) καταπατά την αρχή της ισότητας. Σε κανέναν κλάδο δεν υπάρχει ποσόστωση σε μεταπτυχιακά. Εμείς γιατί να αποτελούμε εξαίρεση; Προτείνω να ισχύει στην ειδική αγωγή ότι και στη γενική και σε κάθε άλλο κλάδο. Σε περίπτωση που δεν επαρκούν αριθμητικά οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής, ΜΟΝΟΝ τότε να προσλαμβάνονται οι πε 70,50- 60,50. Σε κάθε περίπτωση δηλαδή, να λειτουργούν εφεδρικά.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 18:08 | ρανια

    Στηρίζω την αποψη αυτη γιατι την θεωρώ ως την πιο δικαια !Καλή συνέχεια, ελπίζω να δικαιωθείτε!

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:55 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:50 | Τριανταφυλλια-Μαρια Μιχαηλιδου

    Κύριοι βουλευτές ,
    Αν και υπάρχει προβλεψη μοριοδοτησης (κοινωνικά. κριτήρια, άρθρο 24) για πολύτεκνες και τριτεκνες οικογένειες , καθώς και για γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες πρέπει να μοριοδοτουνται και αδέλφια ατόμων με ειδικές ανάγκες (όπως και παλαιότερα) .Στην δική μας οικογένεια ο πατέρας δεν εργάζεται και η μητέρα είναι μικροσυνταξιουχος και το μόνο εργαζόμενο τέκνο εργάζεται εποχιακά.
    Με τιμή.
    Τριανταφυλλια-Μαρια
    Μιχαηλίδου.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:47 | Δέσποινα ΠΕ 71

    Στηρίξτε τα βασικά πτυχία ειδικής αγωγής !!!!

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:36 | ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΟΥΔΗ

    Τότε κατά τα λεγόμενα σας κυρία Ειρήνη Γιανδικίδου όλα τα πανεπιστήμια της χώρας δεν έχουν λόγω ύπαρξης από τη στιγμή που καταρτίζουν επιστήμονες που οι δομές της κοινωνίας δεν έχουν ανάγκη.Και από πότε ο δάσκαλος και ο νηπιαγωγός αποτελεί τομέα για μια σχολή;και μη ξεχνάτε ότι η σχολή που επιλέξατε να σπουδάσετε μέχρι το 2007 δεν είχε παιδαγωγική επάρκεια και δεν ήταν στόχος να απασχοληθείτε στις δομές ειδικής αγωγής του υπουργείου παιδείας.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:28 | dora

    Συμφωνώ με την ΜΗ μοριοδότηση των σεμιναρίων σε άτομα που έχουν μεταπτυχιακό.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:19 | Φωτεινή

    Α)
    Εάν θέλετε να είναι δίκαιη η μοριοδότηση του βαθμού του πτυχίου – μισή μονάδα (0,5) για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5) – να μοριοδοτείται και η παλαιότητα του πτυχίου. Να συνυπολογίζεται και η ημεροχρονολογία απόκτησής του. Κάποτε χρειαζόταν πολύ προσπάθεια για έναν μέτριο βαθμό. Σήμερα τα άριστα είναι σχεδόν κανόνας.
    Β)
    Τα προσόντα είναι προσόντα και αποκτήθηκαν με πολύ κόπο. Πολλοί ξεσπιτώθηκαν και διάβασαν και έκαναν και πρακτική κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου.

    Με ποιά λογική η απόκτηση μεταπτυχιακού «εξαφανίζει» το ετήσιο σεμινάριο;
    Nα μοριοδοτούνται όπως τώρα, δηλαδή αθροιστικά!

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:12 | Μαίρη

    Για όλους εμάς που εργαζόμαστε χρόνια στην ειδική αγωγή, έχω να πω ότι προσωπικά ως Νηπιαγωγός μέχρι τώρα καλύπτω κενά σε σχολικές μονάδες, στις οποίες αν δεν δεχόμουν τη θέση, απλά δεν θα λειτουργούσαν, καθώς το 2007-8-9 ήμασταν στον πίνακα ελάχιστοι εκπαιδευτικοί.

    Δεν μπορώ να δεχθώ αυτή την εκστρατεία κατασυκοφάντησης και μάλιστα από συναδέλφους 22 ετών, που μόλις τελείωσαν τη σχολή τους. Δεν είναι λογικό ο διδάκτορας ή ο μεταπτυχιακός, που στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης θα ανταμείβονταν για τις συνεχείς τους σπουδές 6 και 10 χρόνων να διαγράφεται , με όλη την πολυετή εμπειρία που διαθέτει, γιατί ξαφνικά θα είναι ανώτερος ο εκπαιδευτικός των 22 ετών με τα 4 έτη σπουδών και την μηδενική προϋπηρεσία.
    Πιστεύω πως το 30% είναι το λιγότερο που μπορεί να δοθεί σε συναδέλφους που έχουν δώσει τη ζωή τους γι αυτή την δουλειά εδώ και τόσα χρόνια..

    Ολα τα προσόντα θα πρέπει να μετράνε αθροιστικά(Διδακτορικό+Μεταπτυχιακό+Σεμινάριο)

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 16:56 | Κατερίνα Στεφάνου

    Να σταματήσει αυτό το εμπόριο των σεμιναρίων! Καμία προσμέτρηση τους από ‘δω και πέρα! Η ακαδημαϊκή εκπαίδευση προβλέπει πτυχίο-μεταπτυχιακό-διδακτορικό. Οι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών αδικούνται. Πολύ περισσότερο όσοι κατέχουν και τα δυο. Θα έπρεπε να συμψηφίζονται. Το σεμινάριο αποτελεί μια επιμόρφωση. Με αυτή τη λογική θα έπρεπε να μοριοδοτούνται και άλλου τύπου σεμινάρια επιμόρφωσης στην ειδική εκπαίδευση. Τα λάθη του παρελθόντος δεν πρέπει να συνεχίζουν στο όνομα της κερδοφορίας. Σε κανέναν άλλο κλάδο δε συμβαίνουν αυτά.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 16:35 | Στεφανία

    Είναι εύλογο να ρωτήσουμε και τι θα γίνει με όσους αποκτήσουν τον τίτλο των μεταπτυχιακών σπουδών μετέπειτα. Θα υπάρξει τροποποίηση ή θα δοθεί όριο αυτή η ημερομηνία;

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 16:26 | Νίκη Σκεύα

    1.Θα ήθελα να παρατηρήσω πως και στο νόμο αυτό δεν αναφέρεται η κατεύθυνση ειδικής αγωγής των ΠΕ11 από το Τ.Ε.Φ.Α.Α , Α.Π.Θ που παρακολουθήσαμε( το 1990 επιλέγαμε μία ειδικότητα και μία κατεύθυνση ενώ στην συνέχεια αναφέρονται σε πρώτη και δεύτερη ειδικότητα τα ΤΕΦΑΑ ) και εργαστήκαμε στα ειδικά σχολεία μέσω του Υπουργείου παιδείας και του Υπουργείου αθλητισμού ως ωρομίσθιοι αλλά και ως αναπληρωτές ( από 1990 έως και 2006 τουλάχιστον όσον αφορά την προσωπική μου εργασιακή εμπειρία ) . Οι πρώτοι γυμναστές που στηρίξαμε την ειδική αγωγή και που δεν μας αναγνωρίζεται προϋπηρεσία τουλάχιστον να αναφερθεί ως προσόν η κατεύθυνση ειδικής αγωγής .

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 16:24 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Είναι πολύ σημαντικό να προσμετρηθούν με κάποιο τρόπο και τα μόρια επιτυχίας τουλάχιστον στον τελευταίο ΑΣΕΠ. Εφόσον, γίνεται αναφορά για προσέτρηση μορίων από επιτυχία ΑΣΕΠ για τους ΠΕ61 και ΠΕ71 (όταν αυτός γίνει) θα πρέπει να προσμετρούνται τα μόρια από την επιτυχία στον ΑΣΕΠ τόσο για τους υπόλοιπους κλάδους της πρωτοβάθμιας όσο και για τους κλάδους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι αδικία να μην υπολογίζεται καθόλου τόσος κόπος.
    Όσον αφορά στην μη προσμέρτηση της μοριοδότησης των σεμινάριων, εφόσον κάποιος διαθέτει διδακτορικό ή μεταπτυχιακό, είναι πολύ σωστή,καθώς τα σεμινάρια δεν έχουν τίποτε να προσφέρουν παραπάνω σε ένα μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης, πόσο μάλλον σε ένα διδακτορικό τίτλο.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 16:21 | Χριστίνα

    Θα πρέπει οι «συνάδελφοι» της γενικής εκπαίδευσης να κατανοήσουν ότι οι δάσκαλοι ειδικής δεν είναι «ειδικότητα». Είναι ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Αποτελούν ξεχωριστό και ανεξάρτητο ΚΛΑΔΟ με διαφορετικό ΠΕ από το δικό τους. Όπως δε γίνονται προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση με ποσόστωση για τους ΠΕ71,61 κατόχους μεταπτυχιακού στη γενική εκπαίδευση, το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και στην ειδική.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 16:10 | γιώτα

    Θεωρώ ότι είναι μεγάλη αδικία για τους εκπαιδευτικούς πε61 να προτάσσονται στις προσλήψεις το 30% των νηπιαγωγών γενικής με μεταπτυχιακό. Ζητώ να καταργηθεί αυτό το ποσοστό και να γίνει ίσο με το αντίστοιχο του κλάδου των δασκάλων, δηλαδή 5%. Σας παρακαλώ να αποκαταστήσετε αυτή την αδικία.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 15:59 | αλεξία

    Διαφωνώ κάθετα με την παράγραφο 3γ. Τα επόμενα χρόνια ο πίνακας θα γεμίσει από πολλούς πε61. Πως είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ των δασκάλων και νηπιαγωγών που θα προτάσσονται στους πίνακες. Ζητώ αυτό το ποσοστό να γίνει αντίστοιχο με του κλάδου πε71, δηλαδή 5%.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 15:58 | αλεξία

    Διαφωνώ και εγώ κάθετα με την παράγραφο 3γ. Τα επόμενα χρόνια ο πίνακας θα γεμίσει από πολλούς πε61. Πως είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ των δασκάλων και νηπιαγωγών που θα προτάσσονται στους πίνακες. Ζητώ αυτό το ποσοστό να γίνει αντίστοιχο με του κλάδου πε71, δηλαδή 5%.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 15:55 | ΜΖ

    Πολύ σωστά μοριοδοτείται το μεταπτυχιακό και όχι το σεμινάριο στους κατόχους και των δύο! Είναι τουλάχιστον εξωφρενικό να ξεκινήσει ένας μεταπτυχιακός να κάνει και σεμινάριο για να μη χάσει τη σειρά του στον πίνακα. Τα έχουμε πει χιλιάδες φορές…η φάμπρικα με τα σεμινάρια πρέπει να κλείσει! Και είναι γνωστό σε όλους ότι οι περισσότεροι σεμιναριούχοι (κυρίως όσοι εργάζονταν) έγιναν και κάτοχοι μεταπτυχιακών με 3-4 ταξίδια σε Βουλγαρία-Ιταλία.

    Είναι υπερβολικό να υπάρχει μοριοδότηση και ταυτόχρονη πσόστωση στα ΑΜΕΑ.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 15:38 | nikos5921

    Ξεκινησαμε παλι τις ιδιες συζητησεις!!!Δεχομαι οτι σε αλλες χωρες η ειδικοτητα γινεται με μεταπτυχιακο αλλα η καθε χωρα εχει το δικο της εκπαιδευτικο συστημα και αν ζηταμε να μιμηθουμε τις ξενες χωρες που οπως λενε εχουν καλυτερο εκπαιδευτικο συστημα απο εμας γιατι δε ζηταμε την αλλαγη ολου του εκπαιδευτικου μας συστηματος και αναφερομαστε μονο στην ειδικη αγωγη??Το ΠΤΕΑ υπαρχει απο το 1998 με τους πρωτους αποφοιτους το 2001 λιγο αργοτερα εμφανιστηκε και το ΠΑΜΑΚ που μεχρι προσφατα κανενας δεν ειπε κουβεντα για τη δουλεια που προσφερουν οι αποφοιτοι τους παρα μονο την τελευταια 3ετια που φρακαρε η γενικη αγωγη ενω εμφανιστηκαν για το ετος 2013-2014 20 μεταπτυχιακοι τιτλοι στην ειδικη ενω για το ετος 160 συνολο μεσα σε 2 χρονια 180 ……ποση συμπτωση ειναι αυτοι που κανενας μα κανενας δεν ειχε εμφανιστει τα χρονια 2001-2010???Γιατι αυτα τα ξαφνικα παραπονα για ελλειματικες σχολες την ωρα που υπηρχαν 16 χρονια και κανενας μα κανενας δε βγηκε να πει τιποτα??Οσο μπακαλιστικη και αν ειναι η επιχειρηματολογια μου ξερουμε πολυ καλα οτι οι αριθμοι των μεταπτυχιακων μεσα σε ενα χρονο που εμφανιστηκαν δε λενε ψεματα !!!γιατι παλιοτερα δεν υπηρχαν ΠΕ70,50 αναπληρωτες???Τωρα ξαφνικα αγαπησαν την ειδικη αγωγη???Εινα ολοφανερο για ποιο λογο εγινε ολο αυτο οσο και αν δε θελουν μερικοι να το παραδεχτουν!!!Υπαρχει δουλεια και συνεπως ας παμε εκει…που ειναι τοσα χρονια οσοι τωρα φωναζουν για την UNESCO, Σαλαμανγκα κλπ???τωρα το θυμηθηκαν??Ας μου απαντησει καποιος!!!!Στηριζω θεσεις ΣΑΤΕΑ!!!

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 15:06 | Ειρήνη Γιανδικίδου

    Αρθρο 22- Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

    Διαφωνώ κάθετα με την παράγραφο 3γ και το ποσοστό 30% στον κλάδο ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου, ώστε σε κάθε φάση πρόσληψης να συμμετέχουν και ενίοτε να προηγούνται του κλάδου ΠΕ-61.
    Σε λίγα χρόνια (2-3) ο πίνακας θα έχει γεμισει από λίγους ΠΕ-61 και πολλούς ΠΕ-60, ενώ το μοναδικό πανεπιστήμιο στη χώρα που καταρτίζει ΠΕ-61 (και είναι το Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής Βόλου) δεν θα εχει λόγο ύπαρξης καθώς θα «βγάζει» επιστήμονες που οι δομές της κοινωνίας δεν θα έχουν ανάγκη.

    Ζητώ, αν όχι να καταργηθεί αυτό το ποσοστό να γίνει ίσο με το αντίστοιχο του κλαδου ΠΕ-71.δηλαδή 5%.
    Αν όχι αυτό, τότε κάθε πρόσληψη θα αφορά ξεκάθα πρώτα όλους τους ΠΕ-61 και μόνο σε περίπτωση που ο πίνακας δεν θα έχει άλλους να τροφοδοτείται απο ΠΕ60

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 13:59 | dimitris

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!!!!!!!!!!! απο ποτε καποιος με 4 χρονια σπουδες παιρνει ειδικοτητα?, και να το κανουν νομιμο αμφισβητουν μεταπτυχιακα??? Kαινουργιο σχεδιο νομου πρεπει να σχεδιασουν αναγνωρισμενοι επιστημονες ειδικης αγωγης και ΟΧΙ προχειρα πραγματα / οπως σκεφτεται καποιος προισταμενος στο τμημα ειδικης αγωγης/

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 12:24 | Δημήτρης75

    Στο προηγούμενο νομοσχέδιο(στο οποίο είχε τελειώσει η διαβούλευση) στα ακαδημαικά κριτήρια μετρούσε το :
    ζ)είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια (1,5) μονάδα .
    Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον 400 ωρών στην ΕΕ ,που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι της 30/08/2014 ,από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα .

    Τα ανωτέρω μετρούσανε και αθροιστικά και ΌΧΙ άπαξ όπως εισάγεται σε αυτό το άρθρο . Δημιουργείται μια αδικία εις βάρος των ήδη τελειόφοιτων των 400 ωρών σεμιναρίων , γιατί ενώ έχουν δώσει ως χρήματα 2000-2500 ευρώ μέσο όρο για να το τελειώσουνε-αποκτήσουνε το πιστοποιητικό παρακολούθησης ,τώρα και λόγω της κρίσης, το αντίστοιχο σεμινάριο κοστίζει 900-1400 ευρώ δίνοντας όμως τα διπλάσια μόρια . Με απλά λόγια δίνοντας τα μισά χρήματα έχεις τα διπλάσια μόρια !!! Και πείτε μου το κίνητρο σε έναν ήδη κάτοχο του σεμιναρίου 400 ωρών γιατί να παρακολουθήσει ένα καινούργιο και να επιμορφωθεί ??? 1000 ευρώ για μισό (0,5) μόριο ακόμη ??? Νομίζω πως πρέπει να υπάρξει κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς για Δια Βίου Μάθηση και Επιμόρφωση ,πόσο μάλλον περισσότερο όταν αυτή την διαρκή μάθηση την πληρώνουνε από την τσέπη τους ,στερούμενοι άλλες χαρές της Ζωής . Αυτό το κίνητρο τους το στερεί η λέξη ΑΠΑΞ που υπάρχει στην περίπτωση 3 του άρθρου 22 : 3) ο κάτοχος των κριτηρίων ζ) και η)μοριοδοτείται άπαξ μόνο για το ζ) του παρόντος άρθρου .

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 10:02 | Αργύρης

    Πιστεύω ότι είναι κατάφορη αδικία να μην προτάσσονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί.Τα μέτρα εναντίον των πολυτέκνων δυστυχώς συνεχίζονται σε όλα τα υπουργεία από μια κυβέρνηση που είχε κάνει σημαία το δημογραφικό πριν εκλεγεί.Σταματήστε τον δημογραφικό κατήφορο γιατί καταδικάζεται το μέλλον της χώρας μας. Δώστε κίνητρα στους νέους να παντρευτούν και να κάνουν παιδιά.Μην στερείται την ελπίδα.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 08:29 | μαρία

    Στηρίξτε τα βασικά πτυχία ειδικής αγωγής.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 08:13 | Θύμιος Κ.

    Μην αλλάζετε για 3η συνεχόμενη χρονιά τη μοριοδότηση. Αφήστε την όπως είναι, ας μετρήσει αθροιστικά το μεταπτυχιακό με τα σεμινάρια όπως ισχύει.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 08:09 | νίκη

    Το νέο νομοσχέδιο αδικεί τους ΠΕ61. Τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί ο αριθμός των αποφοίτων νηπιαγωγών ειδικής αγωγής. Το 30% των προσλήψεων των νηπιαγωγών γενικής με μεταπτυχιακό είναι πολύ μεγάλο ποσοστό που θα οδηγήσει τους νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής εκτός σχολικών τάξεων. Όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα και να μην ισχύουν διαφορετικά ποσοστά σε κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών.(5% και 30%). Θα σας παρακαλούσα να αποκατασταθεί αυτή η αδικία. Γιατί όπως ανέφερα και παραπάνω αν ισχύσει το 30% οι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής θα συνεχίσουν να αδικούνται. Ζητάμε το αυτονόητο, να προτάσσεται το βασικό πτυχίο.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 07:55 | αλεξάνδρα

    Τα διαφορετικά ποσοστά των προσλήψεων για τους νηπιαγωγούς και δασκάλους με μεταπτυχιακό(30% και 5%) είναι μεγάλη αδικία. Σας παρακαλώ να ισχύσει για τους νηπιαγωγούς ότι και για τους δασκάλους. Το παρόν νομοσχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη ότι τα επόμενα χρόνια θα αποφοιτήσουν και άλλοι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής. Ήδη στο 3ο και 4ο έτος του ΠΤΕΑ έχουν επιλέξει την κατεύθυνση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής. Στο τέλος θα εργάζονται νηπιαγωγοί γενικής με μεταπτυχιακό και δεν θα διδάσκουν στα ειδικά σχολεία οι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής που ΄σπούδασαν 4 χρόνια το συγκεκριμένο αντικείμενο. Ζητάμε το αυτονόητο πρόταξη του βασικού πτυχίου ειδικής αγωγής.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 21:49 | Μαρία Παναγιώτου

    Θεωρώ πολύ σωστή τη ρύθμιση της μοριοδότησης Μεταπτυχιακού + Σεμιναρίου, δηλαδή οι κάτοχοι του πρώτου να μην μοριοδοτούνται επιπλέον για το δεύτερο. Το σεμινάριο κατά κοινή ομολογία δεν προσθέτει στη γνώση της ειδικής αγωγής τίποτα περισσότερο από το μεταπτυχιακό. Αποκαθίσταται η περσινή αδικία, η οποία μάλιστα ευνοούσε όσους είχαν παρακολουθήσει σεμινάριο αυστηρά έως το 2010. Συγχαρητήρια για τη ρύθμιση αυτή, είναι από κάθε άποψη λογική και δίκαιη.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 20:06 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Μπορεί να μου εξηγήσει ένας λογικός άνθρωπος για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η τεράστια διαφορά στο ποσοστό δασκάλων και νηπιαγωγών με διδακτορικό/μεταπτυχιακό στην ΕΑ, που θα προτάσσονται στους πίνακες;; Ας διαμορφωθεί το ποσοστό και στις 2 κατηγορίες σε 5%. Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο θα πρόκειται για κατάφορη αδικία.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 20:02 | ΚΑΨΑΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Παρακαλώ, όπως ληφθεί υπόψιν κατά τη μοριοδότηση στις προσλήψεις των αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε μονάδες ΣΜΕΕ το γεγονός ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί έχουν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτα σχολεία (έως και το 2010) και ως εκ τούτου θα πρέπει να «αφαιρεθεί» ο όρος «πραγματική προϋπηρεσία» και να αντικατασταθεί από τον όρο «προϋπηρεσία σε μονάδες της ΣΜΕΕ».
    Με την αλλαγή αυτή, θα αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου, καθώς πολλοί εξ αυτών που μέχρι προσφάτως επέλεγαν κάποιο σχολείο χαρακτηριζόμενο ως δυσπρόσιτο, βασίζονταν ακριβώς στην προϋπόθεση ότι θα λάμβαναν και τα διπλάσια μόρια, σε σχέση με τους υπολοίπους, και άρα θα προηγούνταν στην τελική κατάταξη στον Πίνακα Αναπληρωτών.

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 20:02 | Γιώργος Γιαννακόπουλος

    Πιστεύω πως πρέπει να αυξηθεί η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών. Μετρείστε αθροιστικά τα μάστερ με τα σεμινάρια.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 18:48 | Κατερίνα Στεφάνου

    Αναφέρεται ότι οι εκπαιδευτικοί με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και άνω προτάσσονται στους πίνακες των αναπληρωτών, όπως επίσης ότι προτάσσονται όσοι διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Δε διευκρινίζεται τι γίνεται με τους εκπαιδευτικούς με 67% επ’ αόριστον αναπηρία χωρίς παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Έπονται των υπολοίπων εκπαιδευτικών χωρίς αναπηρία με παιδαγωγική επάρκεια ή έπονται των υπόλοιπων εκπαιδευτικών με αναπηρία και παιδαγωγική επάρκεια;

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 18:10 | μαρία

    Το παρόν άρθρο δεν αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους εκπαιδευτικούς. Πως είναι δυνατόν να προτάσσονται οι πε61 και να προσλαμβάνονται το 30% των εκπαιδευτικών που έχουν τα τυπικά προσόντα. Οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής είναι οι μόνοι που έχουν κάνει πρακτική άσκηση σε ειδικά σχολεία. Πως είναι δυνατόν τα 4 χρόνια σχολής να εξισώνονται με το μεταπτυχιακό ενός χρόνου;

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 17:58 | Μανώλης

    Είναι ντροπή να αντικαθιστάτε την πρόταξη των πολύτεκνων εκπαιδευτικών του άρθρου 1 του ν.3194/2003, με μία απλή μοριοδότηση μόλις 2 μονάδων και μάλιστα αυτό το κάνατε παράνομα με μία απλή εγκύκλιο από 19/8 και τώρα το επισημοποιείτε…
    Θα πρέπει να παραμείνει η πρόταξη και όχι η μοριοδότηση.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 17:52 | Σπυρος

    Προτείνω η μοριοδότηση να μείνει ίδια με αυτήν της υπουργικής απόφασης. Δηλαδή κάποιος που έχει μάστερ και σεμινάριο να μοριοδοτείται και για τα δύο. Ας μην αλλάξουμε για ακόμα μια φορά τρόπο κατάταξης.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 16:31 | Λίνα

    Για ποιον λόγο το διδακτορικό αναιρεί το μεταπτυχιακό και το μεταπτυχιακό αναιρεί το σεμινάριο;Δεν καταλαβαίνω τον λόγο.
    Θα πρέπει να μετράνε αθροιστικά.Είναι περαιτέρω επιμόρφωση και κόπος.

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 16:28 | ELENI

    Καλά όλα τα παραπάνω, εξηγείστε μου όμως σας παρακαλώ γιατί δεν συμπεριλαμβάνετε την επιτυχία σε έναν από τους ασέπ στη δευτεροβάθμια. Ένας φιλόλογος για παράδειγμα μπορεί να έχει ένα διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ή σεμινάριο ειδικής αγωγής και μία καλή επιτυχία σε έναν από τους ασέπ που προηγήθηκαν. Γιατί δεν το αναφέρετε καθόλου στο σχέδιό σας; Το θεωρείτε αμελητέο;Δεν είναι ένα επιπλέον προσόν για να προκριθεί κάποιος έναντι κάποιου άλλου που δεν αγωνίστηκε καθόλου ή πολύ απλά «πάτωσε»; Αν πραγματικά επιθυμείτε ποιότητα στην ειδική αγωγή θα πρέπει να το προσθέσετε πάραυτα!

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 16:09 | ioanna

    Η ειδικότητα σε ολο το κοσμο….για όλες τις Επιστήμες χρειάζεται πενταετης σπουδές η μεταπτυχιακό. Δε νοείται ειδικος δάσκαλος με τέσσερα χρόνια. Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι τα παιδιά πρέπει να διδασκονται από δάσκαλο. Αδικία μεγάλη για τους δασκάλους οι οποίοι ειδικευονται με μεταπτυχιακα .

  • 8 Δεκεμβρίου 2014, 15:40 | Μιχάλης Σκρίμπας

    Πρέπει οπωσδήποτε να παρέχεται ΠΣ και στους μαθητές στο φάσμα του Αυτισμού και στο Γυμνάσιο και Λύκειο.Η επάνδρωση τους να γίνει με μόνιμους καθηγητές οι οποίοι θα είναι στην διάθεση της ΔΔΕ ώστε να τοποθετούνται σε περιπτώσεις μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες.
    Επίσης, να ιδρυθούν τμήματα ένταξης σε κάθε Γυμνάσιο της χώρας.
    Να προβλεφθούν μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών ΕΕ και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευσης. Η ειδική εκπαίδευση δεν πρέπει να σταματά στο Δημοτικό.