1.Σε όλες τις κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΕΕ μετατίθενται, στις δομές της ειδικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (προσχολικής-δημοτικής), στα ΕΕΕΕΚ στις οργανικές θέσεις των ΠΕ71, καθώς και στα ΚΕΔΥ, ανά κλάδο αντίστοιχα:
α)εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ61, ΠΕ71 και όσοι από τους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παράγ 2.1,2 του παρόντος νόμου
β)Εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) των ειδικοτήτων, που προβλέπεται να έχουν οργανική θέση στην παραπάνω εκπαιδευτική βαθμίδα, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50» σύμφωνα με το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου
2.Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με διορισμό ή μετάθεση, αποσπώνται στις δομές της ειδικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (προσχολικής-δημοτικής), στα ΕΕΕΕΚ στις οργανικές θέσεις των ΠΕ71, καθώς και στα ΚΕΔΥ, ανά κλάδο αντίστοιχα:
α)εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ61, ΠΕ71 ΕΕ και όσοι από τους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παράγ 2.1, 2 του παρόντος νόμου
β)εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) των ειδικοτήτων, που προβλέπεται να αποσπώνται στην παραπάνω εκπαιδευτική βαθμίδα, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50» σύμφωνα με το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου
3.Σε όλες τις κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΕΕ μετατίθενται, στις δομές της ειδικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και στα ΚΕΔΥ(σύμφωνα με το άρθρο 13 παραγρ.3 του παρόντος νόμου), όσοι έχουν τα προσόντα των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) των ειδικοτήτων με την προέκταση « .50» σύμφωνα με το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου
4.Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με διορισμό ή μετάθεση, αποσπώνται στις δομές της ειδικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και στα ΚΕΔΥ(σύμφωνα με το άρθρο 13 παραγρ.3 του παρόντος νόμου), όσοι εκπαιδευτικοί έχουν τα προσόντα των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) των ειδικοτήτων με την προέκταση«.50» σύμφωνα με το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου
5.Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71 για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου.
του παρόντος νόμου, ο οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ν. 3848/2010 άρθρο2 και 3 όπως αυτό έχει αντικαθίσταται στην παρ 1 με τη μοριοδότηση του παρόντος νόμου άρθρο 22 παρ 3.i, 3.ii και 3iii κατά σειρά επιτυχίας των εχόντων τα ειδικά τυπικά προσόντα των κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71
6.Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή Βraille (ΕΓΒ), μετατίθενται και αποσπώνται κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών.
Δημιουργούνται δύο (2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου.
7.Οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι τοποθετήσεις όλων των εκπαιδευτικών της Ε.Ε. γίνονται από υποψηφίους που πληρούν τις προϋποθέσεις της ΕΕ, σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στην Γενική Εκπαίδευση.
8.α) Οι τοποθετημένοι οργανικά εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ 71 ΕΕ και των κλάδων ΠΕ 60, ΠΕ 70 καθώς και αυτών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παράγ 2.1, 2,3 αντίστοιχα του παρόντος νόμου στις ΣΜΕΕ και τα ΚΕΔΔΥ, μετά το διορισμό τους μετατίθενται ή αποσπώνται εφόσον έχουν συμπληρώσει διετή προϋπηρεσία στην οργανική τους θέση.
β) εξαιρούνται από την διετή προϋπηρεσία στην οργανική τους θέση οι ειδικές κατηγορίες όπως αυτές ορίζονται στην Γενική Εκπαίδευση.
9.Στις περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί ΕΕ κρίνονται υπεράριθμοι στις οργανικές τους θέσεις στις ΣΜΕΕ, με πράξη του Ανώτερου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΠΥΣΠΕ), του Ανώτερου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΠΥΣΔΕ) αντίστοιχα, έπειτα από εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης αποφασίζει τη διάθεση των υπεράριθμων προσωρινά, σε άλλη ΣΜΕΕ, όπου διαπιστώνεται ανάγκη. Κατά τον ίδιο τρόπο μπορεί να αναθέτει στους υπεράριθμους συμπλήρωση του ωραρίου τους σε άλλη ΣΜΕΕ, σε ΚΕΔΥ, ή στήριξη μαθητών σχολείων της γενικής εκπαίδευσης, όταν με αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης κριθεί ότι οι περιπτώσεις των μαθητών του σχολείου στα οποία υπηρετούν δεν δικαιολογούν την πλήρη απασχόλησή τους.
10. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΕΕ των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ61, της παρ.1 του άρθρου 20 του παρόντος νόμου, σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.ΙΔ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με αποκλειστικό αντικείμενο την Ειδική Εκπαίδευση,( σύμφωνα με την ιδρυτική τους πράξη ή το καταστατικό ίδρυσής τους) ή επαγγελματικά εργαστήρια ή εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης στο παράρτημα Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με αναπηρία Θεσσαλονίκης (π. Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης και π. Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος) και στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών Ε.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, εφόσον αυτή διανύθηκε στο αντικείμενο του κλάδου διορισμού τους.
Στηριζω τις θεσεις του σατεα
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Δυο είναι οι προτάσεις μου:
1. Δυνατότητα αίτησης απόσπασης από την πρώτη χρονιά
Τεκμηρίωση
Όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι έχουν αναφέρει, πρέπει να υπάρχει δυνατότητα απόσπασης από την πρώτη χρονιά όπως συμβαίνει και στους συναδέλφους στην γενική αγωγή διότι οι αποσπάσεις έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και αντιμετωπίζουν έκτακτα κοινωνικά προβλήματα που λαμβάνουν χώρα.
2. Δυνατότητα δυνατότητα αίτησης μετάθεσης μετά από ενα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής θέσης
Τεκμηρίωση
Ισονομία με τους συναδέλφους γενικής αγωγής
Προτεραιότητα
Μεταξύ των δυο παραπάνω προτάσεων αναμφισβήτητα προτεραιότητα έχει η πρόταση για τις αποσπάσεις διότι σκοπός της είναι να αντιμετωπίσει σημαντικές έκτακτες κοινωνικές δυσκολίες.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Προτείνω να υπάρχει δυνατότητα αίτησης απόσπασης χωρίς κάποιο περιορισμό όπως ισχύει και στην γενική αγωγή.
Όπως κάτι έκτακτο μπορεί να συμβεί σε κάποιον εκπαιδευτικό της γενικής αγωγής και να ζητήσει απόσπαση, αντιστοίχως κάτι έκτακτο μπορεί να συμβεί και σε εκπαιδευτικό της ειδικής αγωγής.
Σας παρακαλώ τις δύσκολες εποχές που ζούμε δείξτε κοινωνική ευαισθησία
Η πρόταση μου λοιπόν αναφορικά με την παράγραφο 8 του άρθρου 21, για τις αποσπάσεις, είναι να ισχύουν οι προϋποθέσεις που υπάρχουν και στη γενική αγωγή, δηλαδή:
->Δυνατότητα αίτησης απόσπασης χωρίς κάποιο περιορισμό
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 21:
Η μοριοδότηση/κατάταξη, που θα υπάρχει μετά το μελλοντικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61-ΠΕ71, δε θα είναι ίδια με αυτή που θα ισχύσει για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς (Ν.3848/2010, άρθρο 3). Πρόκειται για μεγάλη ανισότητα.
Συγκεκριμένα η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου αναφέρει:
«Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71 για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου, ο οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ν. 3848/2010 άρθρο 2 και 3 όπως αυτό έχει αντικαθίσταται στην παρ.1 με τη μοριοδότηση του παρόντος νόμου άρθρο 22 παρ 3.i, 3.ii και 3iii κατά σειρά επιτυχίας των εχόντων τα ειδικά τυπικά προσόντα των κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71».
Η μοριοδότηση του άρθρου 22 είναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ σε σχέση με το Ν.3848/2010 που (θα) ισχύει για όλους τους (άλλους) εκπαιδευτικούς.
Για παράδειγμα:
– Στο Ν.3848/2010, αρ.3, το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 3 μόρια για διορισμό/πρόσληψη αναπληρωτή. Στην ΕΕ το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 6 μόρια.
– Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα στην ΕΕ (σύμφωνα με το σχέδιο νόμου) μοριοδοτείται 0,20 μόρια ανά μήνα, ενώ στο Ν.3848/2010 υπάρχει κλιμάκωση και το μέγιστο προϋπηρεσίας που μοριοδοτείται είναι (κακώς) οι 60 μήνες (οι αναπληρωτές ΕΕ έχουν συμπληρώσει ακόμα και 100 μήνες).
– Ενώ στο Ν.3848/2010 δε μοριοδοτούνται τα σεμινάρια, τώρα στην Ειδική Εκπαίδευση επιστρέφουν.
– Στα κοινωνικά κριτήρια, η επ’ αόριστον αναπηρία του εκπαιδευτικού ΕΕ μοριοδοτείται με 3 μόρια στο παρόν σχέδιο νόμου, τη στιγμή που για έναν άλλο εκπαιδευτικό η αναπηρία μοριοδοτείται (σύμφωνα με το Ν.3848/2010) με 7 μόρια.
Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο παραδείγματα, για να καταλάβουμε ότι η Ειδική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται νομοθετικά –ως προς τη στελέχωση- με διαφορετικό τρόπο.
Εδώ και χρόνια, η θέση των ΣΑΤΕΑ είναι μία: να ισχύει στη στελέχωση της ΕΕ ό,τι ισχύει και στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του νομοθέτη, όταν θέτει διαφορετικά μόρια σε ίδια κριτήρια π.χ. στην προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ή στην αναπηρία του εκπαιδευτικού ή στο διδακτορικό κτλ. Ακόμα και αν θεωρούμε άδικο το Ν.3848/2010 ως προς την απαξίωση της προϋπηρεσίας μετά τους 60 μήνες (οι ΣΑΤΕΑ διαφωνούν κάθετα με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μέχρι τους 60 μήνες – έχουμε πια ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τους διπλάσιους μήνες προϋπηρεσίας), δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί οι εκπαιδευτικοί ΕΕ πρέπει να μοριοδοτούνται διαφορετικά από τους άλλους εκπαιδευτικούς στα ίδια κριτήρια. Πρόκειται για ανισότητα αντίθετη με το πνεύμα εναρμόνισης της νομοθεσίας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης του παρόντος σχεδίου νόμου καθώς και του Ν.4186/2013.
Τέλος, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε δύο ακόμα σημεία:
Α) Στην παρ.9, σε περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός ΕΕ κριθεί υπεράριθμος στην οργανική του θέση, δε θα πρέπει να τοποθετείται εκτός της περιοχής μετάθεσης στην οποία υπηρετεί.
Β) Θεωρούμε ορθή την αλλαγή που έγινε στο συγκεκριμένο άρθρο και αφορά τους συναδέλφους μας με αναπηρία (σε σχέση με το σχέδιο νόμου του Μαΐου). Το σχέδιο νόμου του Μαΐου περιόριζε την τοποθέτηση των συναδέλφων μας Κωφών, τυφλών και εκπαιδευτικών με κινητικές αναπηρίες σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών και με κινητική αναπηρία. Μετά από κύμα διαμαρτυριών η συγκεκριμένη διάταξη αποσύρθηκε.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α1
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!
Η μοριοδότηση/κατάταξη, που θα υπάρχει μετά το μελλοντικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61-ΠΕ71, δε θα είναι ίδια με αυτή που θα ισχύσει για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς (Ν.3848/2010, άρθρο 3). Πρόκειται για μεγάλη ανισότητα.
Συγκεκριμένα η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου αναφέρει:
«Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71 για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου, ο οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ν. 3848/2010 άρθρο 2 και 3 όπως αυτό έχει αντικαθίσταται στην παρ.1 με τη μοριοδότηση του παρόντος νόμου άρθρο 22 παρ 3.i, 3.ii και 3iii κατά σειρά επιτυχίας των εχόντων τα ειδικά τυπικά προσόντα των κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71».
Η μοριοδότηση του άρθρου 22 είναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ σε σχέση με το Ν.3848/2010 που (θα) ισχύει για όλους τους (άλλους) εκπαιδευτικούς.
Για παράδειγμα:
– Στο Ν.3848/2010, αρ.3, το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 3 μόρια για διορισμό/πρόσληψη αναπληρωτή. Στην ΕΕ το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 6 μόρια.
– Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα στην ΕΕ (σύμφωνα με το σχέδιο νόμου) μοριοδοτείται 0,20 μόρια ανά μήνα, ενώ στο Ν.3848/2010 υπάρχει κλιμάκωση και το μέγιστο προϋπηρεσίας που μοριοδοτείται είναι (κακώς) οι 60 μήνες (οι αναπληρωτές ΕΕ έχουν συμπληρώσει ακόμα και 100 μήνες).
– Ενώ στο Ν.3848/2010 δε μοριοδοτούνται τα σεμινάρια, τώρα στην Ειδική Εκπαίδευση επιστρέφουν.
– Στα κοινωνικά κριτήρια, η επ’ αόριστον αναπηρία του εκπαιδευτικού ΕΕ μοριοδοτείται με 3 μόρια στο παρόν σχέδιο νόμου, τη στιγμή που για έναν άλλο εκπαιδευτικό η αναπηρία μοριοδοτείται (σύμφωνα με το Ν.3848/2010) με 7 μόρια.
Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο παραδείγματα, για να καταλάβουμε ότι η Ειδική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται νομοθετικά –ως προς τη στελέχωση- με διαφορετικό τρόπο.
Εδώ και χρόνια, η θέση των ΣΑΤΕΑ είναι μία: να ισχύει στη στελέχωση της ΕΕ ό,τι ισχύει και στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του νομοθέτη, όταν θέτει διαφορετικά μόρια σε ίδια κριτήρια π.χ. στην προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ή στην αναπηρία του εκπαιδευτικού ή στο διδακτορικό κτλ. Ακόμα και αν θεωρούμε άδικο το Ν.3848/2010 ως προς την απαξίωση της προϋπηρεσίας μετά τους 60 μήνες (οι ΣΑΤΕΑ διαφωνούν κάθετα με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μέχρι τους 60 μήνες – έχουμε πια ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τους διπλάσιους μήνες προϋπηρεσίας), δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί οι εκπαιδευτικοί ΕΕ πρέπει να μοριοδοτούνται διαφορετικά από τους άλλους εκπαιδευτικούς στα ίδια κριτήρια. Πρόκειται για ανισότητα αντίθετη με το πνεύμα εναρμόνισης της νομοθεσίας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης του παρόντος σχεδίου νόμου καθώς και του Ν.4186/2013.
Τέλος, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε δύο ακόμα σημεία:
Α) Στην παρ.9, σε περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός ΕΕ κριθεί υπεράριθμος στην οργανική του θέση, δε θα πρέπει να τοποθετείται εκτός της περιοχής μετάθεσης στην οποία υπηρετεί.
Β) Θεωρούμε ορθή την αλλαγή που έγινε στο συγκεκριμένο άρθρο και αφορά τους συναδέλφους μας με αναπηρία (σε σχέση με το σχέδιο νόμου του Μαΐου). Το σχέδιο νόμου του Μαΐου περιόριζε την τοποθέτηση των συναδέλφων μας Κωφών, τυφλών και εκπαιδευτικών με κινητικές αναπηρίες σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών και με κινητική αναπηρία. Μετά από κύμα διαμαρτυριών η συγκεκριμένη διάταξη αποσύρθηκε.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α!!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!
Στηρίζω ξεκάθαρα τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Σχόλιο των ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 21
Η μοριοδότηση/κατάταξη, που θα υπάρχει μετά το μελλοντικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61-ΠΕ71, δε θα είναι ίδια με αυτή που θα ισχύσει για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς (Ν.3848/2010, άρθρο 3). Πρόκειται για μεγάλη ανισότητα.
Συγκεκριμένα η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου αναφέρει:
«Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71 για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου, ο οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ν. 3848/2010 άρθρο 2 και 3 όπως αυτό έχει αντικαθίσταται στην παρ.1 με τη μοριοδότηση του παρόντος νόμου άρθρο 22 παρ 3.i, 3.ii και 3iii κατά σειρά επιτυχίας των εχόντων τα ειδικά τυπικά προσόντα των κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71».
Η μοριοδότηση του άρθρου 22 είναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ σε σχέση με το Ν.3848/2010 που (θα) ισχύει για όλους τους (άλλους) εκπαιδευτικούς.
Για παράδειγμα:
– Στο Ν.3848/2010, αρ.3, το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 3 μόρια για διορισμό/πρόσληψη αναπληρωτή. Στην ΕΕ το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 6 μόρια.
– Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα στην ΕΕ (σύμφωνα με το σχέδιο νόμου) μοριοδοτείται 0,20 μόρια ανά μήνα, ενώ στο Ν.3848/2010 υπάρχει κλιμάκωση και το μέγιστο προϋπηρεσίας που μοριοδοτείται είναι (κακώς) οι 60 μήνες (οι αναπληρωτές ΕΕ έχουν συμπληρώσει ακόμα και 100 μήνες).
– Ενώ στο Ν.3848/2010 δε μοριοδοτούνται τα σεμινάρια, τώρα στην Ειδική Εκπαίδευση επιστρέφουν.
– Στα κοινωνικά κριτήρια, η επ’ αόριστον αναπηρία του εκπαιδευτικού ΕΕ μοριοδοτείται με 3 μόρια στο παρόν σχέδιο νόμου, τη στιγμή που για έναν άλλο εκπαιδευτικό η αναπηρία μοριοδοτείται (σύμφωνα με το Ν.3848/2010) με 7 μόρια.
Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο παραδείγματα, για να καταλάβουμε ότι η Ειδική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται νομοθετικά –ως προς τη στελέχωση- με διαφορετικό τρόπο.
Εδώ και χρόνια, η θέση των ΣΑΤΕΑ είναι μία: να ισχύει στη στελέχωση της ΕΕ ό,τι ισχύει και στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών.
Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του νομοθέτη, όταν θέτει διαφορετικά μόρια σε ίδια κριτήρια π.χ. στην προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ή στην αναπηρία του εκπαιδευτικού ή στο διδακτορικό κτλ. Ακόμα και αν θεωρούμε άδικο το Ν.3848/2010 ως προς την απαξίωση της προϋπηρεσίας μετά τους 60 μήνες (οι ΣΑΤΕΑ διαφωνούν κάθετα με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μέχρι τους 60 μήνες – έχουμε πια ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τους διπλάσιους μήνες προϋπηρεσίας), δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί οι εκπαιδευτικοί ΕΕ πρέπει να μοριοδοτούνται διαφορετικά από τους άλλους εκπαιδευτικούς στα ίδια κριτήρια. Πρόκειται για ανισότητα αντίθετη με το πνεύμα εναρμόνισης της νομοθεσίας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης του παρόντος σχεδίου νόμου καθώς και του Ν.4186/2013.
Τέλος, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε δύο ακόμα σημεία:
Α) Στην παρ.9, σε περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός ΕΕ κριθεί υπεράριθμος στην οργανική του θέση, δε θα πρέπει να τοποθετείται εκτός της περιοχής μετάθεσης στην οποία υπηρετεί.
Β) Θεωρούμε ορθή την αλλαγή που έγινε στο συγκεκριμένο άρθρο και αφορά τους συναδέλφους μας με αναπηρία (σε σχέση με το σχέδιο νόμου του Μαΐου). Το σχέδιο νόμου του Μαΐου περιόριζε την τοποθέτηση των συναδέλφων μας Κωφών, τυφλών και εκπαιδευτικών με κινητικές αναπηρίες σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών και με κινητική αναπηρία. Μετά από κύμα διαμαρτυριών η συγκεκριμένη διάταξη αποσύρθηκε.
Συμφωνώ με τις θέσεις ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!
Στηρίζω τις προτάσεις των Σ. Α. Τ. Ε. Α.
Άρθρο 21: Διορισμοί εκπαιδευτικών Ε.Ε. Υπηρεσιακές μεταβολές
Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου, o οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ…..
Θα πρέπει να επισημάνω ότι για την ειδικότητα ΠΕ18.38 κεραμικής δεν έχει διεξαχθεί ποτέ διαγωνισμός ΑΣΕΠ και απλά οιαναπληρωτές κεραμικής αναπληρώνουν για 10, 12 και βάλε συνεχόμενα έτη.Επίσης δεν ισχύει για αυτούς το 40% του ενιαίου πίνακα γιατί δεν υπάρχει το αντίστοιχο 60% του ΑΣΕΠ.Είναι άδικο δε νομίζετε ότι θα πρέπει να υπάρξει κάποια πρόβλεψη και γι αυτούς;
Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του Θόδωρου. Τα τρία χρόνια πολύ σωστά αποτελούν προϋπόθεση όχι μόνο για τις μεταθέσεις αλλά και για τις αποσπάσεις.Αυτό θα πρέπει να πάει και λίγο παραπέρα και να αποτελεί η τριετία υποχρεωτικό προαπαιτούμενο σε κάθε κριτήριο προσόντων,από το διδακτορικό μέχρι το σεμινάριο.Στα πέτρινα χρόνια της ειδικής αγωγής κανείς δεν ήθελε να δουλέψει εκεί παρά ελάχιστοι.Προτιμούσαν την γενική παιδεία αφού οι αποσπάσεις για εκεί ήταν εύκολες.Σήμερα όμως που τα πράγματα δυσκόλεψαν και οι μεταθέσεις και αποσπάσεις γίνονται με μεγάλη ψειδώ, όλοι είδαν φως και θέλουν να μπουν στην ειδική αγωγή. Ένα μεταπτυχιακό του ενός έτους τους ανοίγει άνετα τον δρόμο.Για να υπάρξει δικαιοσύνη και προς αυτούς που χρόνια στάθηκαν οι εργάτες της ειδικής αγωγής, πιστεύω πως η τριετία πρέπει να γίνει ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ πέραν όλων των άλλων τυπικών προσόντων.Ευχαριστώ.
Με βαση τα στοιχεια 2014-2015,υπαρχουν1765 πε71και616 πε70.50.Απο αυτους ολοι σχεδον διοριστηκαν 2372.Αρα αξιοποιουνται ολοι οι πε71 καιπε70.50.Αν πρεπει να υπαρχει ποσοστωση αυτη πρεπαι να ειναι αναλογικη ,δηλαδη 70% πε71 και 25-30%για τουσ πε70.50.Νομιζω οτι ειναι δικαιο και ετσι δεν θα υποβαθμιζονται ουτε τα πτυχια ειδικης αγωγης ουτε τα αντιστοιχα μεταπτυχιακα και δεν δημιουργουνται ανισοτητεσ.ΓΙΑΤΙ προοδευτικα θα αυξανεται ο αριθμοσ των πε71 και μετο ποσοστο 5% οι πε70.50 δεν προκειται να αξιοποιουνται.Ετσι υποβαθμιζονται τα μεταπτυχιακα και διδακτορικα ειδικης αγωγης και δεν θα απορροφουνται οι πτυχιουχοι των παιδαγωγικων τμηματων που πολλαπλασιαζονται, Τουλαχιστον ας εχουν μια διεξοδο να προσφερουν την υπηρεσια τους στην ειδικη αγωγη.και μαλιστα με αξιωσεις.Γιατι επισης η ποσοστωση να ισχυει για οσους εχουν μεταπτυχιακο μεχρι την ψηφιση του νομου.Οσοι θα ακολουθησουν θα ειναι κατωτεροι.ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ .Επομενως η ρθθμιση αυτη πρεπει να ισχυει για ολους για να ειναι δικαιη η μεταχειρισηκαι οχι αυθαιρετηκαι το ποσοστο για τουσ πε70.50 να γινει 30%.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΝΑ ΠΩ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΧΑΝ ΦΤΑΣΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ 17 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΠΕΟΝ ΜΟΡΙΑ. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΕΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΣΤΑΘΟΥΝ.ΗΜΑΡΤΟΝ. ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ…
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνώ με τοκ κ. Μαντραμπαζάκη
Προτείνω να έχεις δυνατότητα απόσπασης από την πρώτη χρονιά που παίρνεις μετάθεση.
Χίλια δυο έκτακτα γεγονότα μπορούν να συμβούν. Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα απόσπασης.
Θέλω να εφιστήσω την προσοχή σας στο θέμα των αποσπάσεων!
Προτείνω να έχεις δυνατότητα απόσπασης από την πρώτη χρονιά που παίρνεις μετάθεση.
Χίλια δυο έκτακτα γεγονότα μπορούν να συμβούν. Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα απόσπασης.
Η υπηρέτηση της οργανικής για δυο χρόνια δεν είναι τόσο σημαντική να αλλάξει όσο το θέμα των αποσπάσεων.
Δείξτε κάποια κοινωνική ευαισθησία στην εποχή που ζούμε.
Θέλω να εφιστήσω την προσοχή σας στο θέμα των αποσπάσεων!
Προτείνω να έχεις δυνατότητα απόσπασης από την πρώτη χρονιά που παίρνεις μετάθεση.
Χίλια δυο έκτακτα γεγονότα μπορούν να συμβούν. Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα μετάθεσης.
Η υπηρέτηση της οργανικής για δυο χρόνια δεν είναι τόσο σημαντική να αλλάξει όσο το θέμα των αποσπάσεων.
Δείξτε κάποια κοινωνική ευαισθησία στην εποχή που ζούμε.
Oι εκπαιδευτικοί β/θμιας εκπαίδευσης με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή να μπορούν αυτοδίκαια να έχουν και το χαρακτηρισμό ειδικής αγωγής
πχ ΠΕ02.50
Άρθρο 21 Διορισμοί εκπαιδευτικών ΕΑΕ Υπηρεσιακές μεταβολές
Προβλέπει:
Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% αναπηρία και άνω, σε μία μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), που έχουν απώλεια όρασης, ή ακοής και είναι τετραπληγικοί – παραπληγικοί τοποθετούνται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση και αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση ιδιωτικού δικαίου, μόνο σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών και με κινητική αναπηρία σε ποσοστό 30% ανά κλάδο και ειδικότητα, κατά προτεραιότητα.
Όμως το Άρθρο 22 (Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ) που αφορά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δεν προβλέπει κάποιο ποσοστό ανά κλάδο και ειδικότητα, κατά προτεραιότητα. Αυτή είναι άδικη μεταχείριση και αποτελεί από μόνο του διάκριση!
Τέλος, θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι στα νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια ΕΑΕ και στα τμήματα πρώιμης παρέμβασης που λειτουργούν εντός των νηπιαγωγείων ΕΑΕ και στα ΕΕΓ και τα ΕΕΛ αλλά και στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. να επιτρέπεται η φοίτηση κωφών – βαρηκόων μαθητών που έχουν μόνο την αναπηρία της κώφωσης και ΚΑΜΙΑ άλλη δεύτερη αναπηρία (π.χ. αυτισμός, νοητική υστέρηση, τύφλωση, κλπ.). Δεν είναι δυνατόν να συνυπάρχουν σε τάξεις διαφορετικές περιπτώσεις ΑμεΑ μαθητών με κοινό αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Η διάταξη αυτή είναι βέβαιο ότι βάσει της Διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, στην οποία γίνεται ρητή αναφορά στο εν λόγω νομοσχέδιο, βάσει του Συντάγματος και του εθνικού θεσμικού πλαισίου θα εκπέσει στα δικαστήρια. Ο αναχρονιστικός περιορισμός που τίθεται σε κωφούς, τυφλούς και κινητικά αναπήρους εκπαιδευτικούς να διορίζονται σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες ζητούμε να απαλειφθεί.
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΚΕ
Σε συνέχεια του σχολίου της Αγγελικής, θεωρώ ότι η τριετής προϋπηρεσία πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ και προαπαιτούμενο προσόν, ασχέτως τι άλλα προσόντα υπάρχουν. Μεταπτυχιακό πλέον μπορεί να πάρει οποιοσδήποτε από εξωτερικό σε ένα χρόνο αρκεί να του περισσεύουν 5000 ευρώ. Και δικαιοσύνη σε μεταθέσεις-αποσπάσεις πιστεύω πως υπάρχει μόνο όταν υπάρχει μοριοδότηση προϋπηρεσίας στην Ε.Α. καθώς και προσόντων στην Ε.Α. και όχι μόνο κοινωνικών κριτηρίων και μέτρησης μορίων από σχολεία γενικής παιδείας.
Ευχαριστώ!
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Σ’ ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την κάλυψη οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές των σχολικών μονάδων της ειδικής εκπαιδευσης, δικαιωμα συμμετοχης, όπως οριζει το προσοντολογιο, εχουν μονο οι πτυχιουχοι των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ71. Και τούτο γιατι εχουν, κατά τον νομο, τον βασικο τιτλο σπουδων από πανεπιστημιακο τμημα της χωρας μας (τυπικά προσόντα) και τετοιο τμημα εχει το Πανεπιστημιο Θεσσαλιας (παιδαγωγικο τμημα ειδικης αγωγης ) καθως επισης και το Πανεπιστημιο Μακεδονιας.
Να σημειωσω εδώ ότι όταν η ιδιωτικη εκπαιδευση δεν ειχε για τα σχολεια της δασκαλους, απλους ή και με μεταπτυχιακα, διδακτορικα, το υπουργείο Παιδείας εδινε το δικαιωμα στους ιδιωτες για την προσληψη τους στα δημοτικα τους σχολεια πτυχιούχους του Παιδαγωγικου Τμηματος Ειδικης Αγωγης του Βολου. Και τίθεται το ερώτημα: Για την ιδιωτική εκπαίδευση ηταν αξιοι οι πτυχιούχοι ΠΕ71,ενώ για την δημοσια δεν είναι; Το ίδιο ερώτημα μπαίνει και για τα σχολεία κωφων ή τυφλων, όλες οι τάξεις των οποίων μπορούν να καλύπτονται από πτυχιούχους ΠΕ71, αλλά δεν ισχύει το ίδιο τα τα δημόσια δημοτικά.
Οι πτυχιούχοι των κλάδων. ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 ΓΙΑΤΙ δεν έχουν το βασικο τιτλο σπουδων, δηλαδη το πτυχιο ειδικής αγωγής και επειδή το προσοντολογιο σε κάθε κλαδο ΠΕ ή ΤΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ δινει το πτυχιο και όχι το διδακτορικο η μεταπτυχιακο κλπ, δεν μπορούν να πάρουν μερος σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ για καλυψη οργανικων θεσεων ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ 71. Και δεν μπορεί ένας πτυχιούχος των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 που δεν εχει πτυχιο ειδικης αγωγης αλλα μονο ένα μεταπτυχιακο, ή διδακτορικο να αυτοανακηρύσσεται «ειδικος επιστημονας». Ειδικός επιστήμονας είναι μόνο στον κλαδο του και δεν μπορεί κάποιος να λέει ότι είναι και ψυχολογος επειδη εχει μεταπτυχιακο στην σχολικη ψυχολογια..
Αν κάποιος εχει τοσο μεγαλη διαθεση για προσφορα στην ΕΙΔΙΚΗ εκπαιδευση, ας δώσει ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ή ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Είναι εκτος λογικης όταν δεν εχεις δικαιωμα ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ σε κλαδο που δεν ανηκεις γιατι ο δικος κλαδος είναι ο ΠΕ 60/70 να απαιτεις μεταθεση ,αποσπαση,διορισμο ως αναπληρωτης σε δομες της ειδικης αγωγης επειδη εχεις ένα μεταπτυχιακο η διδακτορικο κλπ…
Ο νομοθετης σωστα προβλεπει όταν δεν υπαρχουν αλλοι πτυχιουχοι ειδικης, για να μην μεινουν το ειδικα σχολεια ΕΕΕΕΚ,ΚΕΔΔΥ χωρίς εκπαιδευτικούς ειδικης αγωγης, να αποσπώνται ή να προσλαμβανονται αναπληρωτες ΠΕ 60 ,ΠΕ70, με τα κριτηρια που οριζονται και αν δεν επαρκουν παλι, τότε να τοποθετουνται ανευ κριτηριων από γενικο πινακα αναπληρωτων ΠΕ 70,ΠΕ60
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
Θα πρεπει να παρετε γενναία αποφαση εφ οσον δεν επαρκουν πτυχιουχοι ειδικης αγωγης ΠΕ 61 και ΠΕ71 να αυξήσετε τον αριθμο εισακτεων στα δυο πανεπιστημιακα τμηματα Βολου και Μακεδονιας. Διαφορετικα, να δημιουργηθουν και νεα πανεπιστημιακα τμηματα, γιατι οι δομες εκπαιδευσης της ειδικης αγωγης θελουν πτυχιουχους από πανεπιστημιακα τμηματα ειδικης αγωγης και όχι με τιτλους ανευ βασικου πτυχιου στην ειδικη αγωγη. Και, βεβαίως, πρέπει να σταματησουν οι αντιπαραθεσεις από πτυχιουχους που δεν ανηκουν σε κλαδους ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ7
Συμφωνώ πως αναφορικά με την παράγραφο 8 του άρθρου 21, για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις, πρέπει να ισχύουν οι προϋποθέσεις που υπάρχουν και στη γενική αγωγή, δηλαδή:
α)δυνατότητα αίτησης μετάθεσης μετά από ενα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής θέσης
β)δυνατότητα αίτησης απόσπασης χωρίς κάποιο περιορισμό
Ευχαριστώ.
Στην εγκύκλιο των αποσπάσεων
http://dide.kar.sch.gr/images/stories/eggrafa_2014/apospaseis_smeae2014-2015.pdf σ.5, στα 8 κριτήρια/προσόντα βλέπουμε την προχειρότητα, ας μου επιτραπεί η έκφραση, να θεωρείται ισάξιο η κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου με το 1 έτος προυπηρεσία στις δομές της Ειδικής Αγωγής.
Από την παρούσα σχολική χρονιά η μοριοδότηση των ενδιαφερομένων για απόσπαση γίνεται με τα μόρια που ισχύουν στην Γενική Εκπαίδευση, με αντικειμενικά δηλαδή και μετρήσιμα κριτήρια.
Η μόνη διαφορά που έμεινε είναι ο χρόνος της προυπηρεσίας. Για λόγους ισονομίας πολύ σωστά το άρθρο αλλάζει το χρόνο και τον ταυτίζει με τον χρόνο των μεταθέσεων, δηλαδή τα 3 διδακτικά έτη. (3*10=30) μήνες.
Κατά τη γνώμη μου αυτό πρέπει να είναι και το βασικό κριτήριο. Η κατοχή διδακτορικού, μεταπτυχιακού, σεμιναρίου, ειδικότητας κτλ, θα πρέπει επίσης για θέμα ισονομίας να μοριοδοτούνται με μοριοδότηση που θα κρίνει το ίδιο το Υπουργείο, όπως γίνεται με τους αναπληρωτές και σε καμία περίπτωση να μη θεωρούνται ¨κατά προτεραιότητα¨, όπως ίσχυε παλαιότερα. Για όσους δουλεύουμε χρόνια στις δομές της Ε.Α. οι πραγματικοί μήνες δεν συγκρίνονται με κανένα μεταπτυχιακό. Ας θυμηθούμε τα χρόνια πριν το 2010 όταν ελάχιστοι δεχόταν να δουλέψουν στην Ειδική Αγωγή μιας και δούλευαν άνετα στη Γενική Παιδεία ακόμα και με 9 ώρες την εβδομάδα…. Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που εργάζονται στις δομές αυτές δεν μένουν στην καταγραφή μηνών προυπηρεσίας αλλά επεκτείνουν οι ίδιοι τις γνώσεις τους στο πεδίο της Ε.Α. Άλλωστε έχει αποδειχθεί ότι η μοριοδότηση όλων των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων έχει αποδεχθεί το πιο αντικειμενικό κριτήριο. Σας ευχαριστώ.
Η Ειδική Αγωγή έχει τη δυνατότητα για πρώτη φορά να αποκτήσει προσωπικό υψηλών προδιαγραφών και άριστης ποιότητας.
Είναι οι δάσκαλοι Γενικής Αγωγής (απόφοιτοι των τελευταίων χρόνων) οι οποίοι κατά τεκμήριο είναι το καλύτερο επιστημονικό δυναμικό όλων των χρόνων στην εκπαίδευση με βάση τα μόρια εισαγωγής στις σχολές τους.
Πολλοί από αυτούς μετά την αποφοίτησή τους έκαναν μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή.
Ιδού η μεγάλη ευκαιρία για την Ειδική Αγωγή να πάρει τους καλύτερους.
Πιστεύω ότι είναι άδικο στο άρθρο 21 να μην συμπεριληφθεί η αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε προγράμματα για «άτομα με ειδικές ανάγκες» του μαζικού αθλητισμού ενώ έχουν πραγματοποιηθεί από φορεα ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ανήκοντες οργανικά σε ΣΜΕΑΕ
Το συγκεκριμένο άρθρο είναι απαράδεκτο και σκοπό έχει να μην μπορεί μόνιμος να αποσπαστεί σε ειδικό σχολείο ή Τ.Ε.
Σπρώχνει τον κόσμο στα μεταπτυχιακά της Βουλγαρίας κλπ.
Πρέπει να δώσει λόγο η αρμόδια επιτροπή γιατί ανέβασε στην τριετία προκειμένου για απόσπαση!
Συμφωνώ πως για τις αποσπάσεις και για τις μεταθέσεις πρέπει ισχύουν οι προϋποθέσεις που υπάρχουν και στη γενική αγωγή, δηλαδή:
α)δυνατότητα αίτησης μετάθεσης μετά από ενα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής θέσης
β)δυνατότητα αίτησης απόσπασης χωρίς κάποιο περιορισμό
Σημαντικότερο εκ των δυο είναι το θέμα των αποσπάσεων κατά την προσωπική μου άποψη διότι οι αποσπάσεις έχουν κυρίως κοινωνικό πρόσημο και πρέπει να διαφυλαχτούν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες ιδιαίτερα στην εποχή μας.
Η πρόταση μου είναι να μπορείς να πάρεις απόσπαση από την πρώτη χρονιά όπως γινεται και στην γενική αγωγή.
Προκύπτουν έκτακτα γεγονότα που σε αναγκάζουν να ζητήσεις απόσπαση. Λίγο κοινωνική ευαισθησία πρέπει να δείξετε.
Πολύ σωστά σχολιάστηκε είναι άδικο για τους εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή να κατατάσσονται τελευταίοι για διορισμό μετά τους ΠΕ61 και ΠΕ71.
1. Να τοποθετούνται 71,61 και 70,60 με μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή, στην ίδια επετηρίδα, αλλά στους εκπαιδευτικούς που προέρχονται από τη Γενική Εκπαίδευση να μη μοριοδοτείται το μεταπτυχιακό για την ένταξή τους στην Ειδική Εκπαίδευση.
2. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ, απόφοιτοι των ΠΤΕΑ και Κοινωνικής Πολιτικής να μπορούν να διορίζονται στη Γενική Εκπαίδευση, κατόπιν μεταπτυχιακών σπουδών που αφορούν τα μαθήματα κ τη διδασκαλία στο γενικό σχολείο.
Σε διαφορετική περίπτωση, να μπορούν τουλάχιστον να απορροφηθούν σε διορισμό άτομα που δουλεύουν ήδη ως αναπληρωτές στην ειδική αγωγή (και έχουν μεταπτυχιακό ειδικής) με κοινά κριτήρια επιλογής.
Στο άρθρο 21 ορίζεται ότι για να πάρει απόσπαση ένας μόνιμος εκπαιδευτικός στην ειδική αγωγή θα πρέπει να έχει τριετή διδακτική υπηρεσία σε δομές ΕΑ,ενώ στο άρθρο 22 ο αναπληρωτής μπορεί να εργαστεί στην ΕΑ μόνο με ένα διδακτικό έτος.
Επιπλέον στον προηγούμενο νόμο της ειδικής αγωγής οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να πάρουν απόσπαση έχοντας ένα διδακτικό έτος στην ΕΑ. Γιατί το αλλάξατε προς το χειρότερο;
Για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις πρέπει να ισχύουν οι προϋποθέσεις που υπάρχουν και στη γενική αγωγή, δηλαδή:
α)δυνατότητα αίτησης μετάθεσης μετά από ενα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής θέσης
β)δυνατότητα αίτησης απόσπασης χωρίς κάποιο περιορισμό
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!!!
Ειναι άδικο για τους εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαιδευσης με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή να κατατάσσονται τελευσταίοι για διορισμό μετά τους ΠΕ61 και ΠΕ71.
Προτείνουμε:
1. Να τοποθετούνται όλοι στην ίδια επετηρίδα, αλλά στους εκπαιδευτικούς που προέρχονται από τη Γενική Εκπαιδευση να μη μοριοδοτείται το πτυχίο-κριτήριο για την ένταξή τους στην Ειδική Εκπαίδευση.
2. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ, απόφοιτοι των ΠΤΕΑ και Κοινωνικής Πολιτικής να μπορούν να διορίζονται στη Γενική Εκπαίδευση, κατόπιν κατάλληλων μεταπτυχιακών σπουδών. Τεκμηρίωση: α)οι πρακτικές της ειδικής εκπαιδευσης έχουν μπει πλέον στα γενικά σχολεία. β) αρκετοί από τους ΠΕ61 και ΠΕ71, ίσως δεν αντέξουν τις συνθήκες εργασίας ενός Ειδικού σχολείου, γι΄αυτό να έχουν την επιλογή της γενικής εκπαίδευσης.
Η πρόταση μου αναφορικά με την παράγραφο 8 του άρθρου 21, για τις μεταθέσεις, είναι να ισχύουν οι προϋποθέσεις που υπάρχουν και στη γενική αγωγή, δηλαδή:
α)δυνατότητα αίτησης μετάθεσης μετά από ενα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής θέσης
β)δυνατότητα αίτησης απόσπασης χωρίς κάποιο περιορισμό
Ευχαριστώ.