1. Τα ειδικά τυπικά προσόντα ένταξης στον εισαγωγικό βαθμό των συνιστώμενων κλάδων εκπαιδευτικών Ε.Ε του προηγούμενου άρθρου της παραγράφου 1 ορίζονται ως εξής:
1.1. Του κλάδου ΠΕ 61 (Νηπιαγωγών Ειδικής Εκπαίδευσης)
Πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, με κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής και πιστοποιητικό Ελληνομάθειας σύμφωνα με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 61 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση, απόσπαση ,πρόσληψη ως αναπληρωτές σε Νηπιαγωγεία Ε.Ε., σε τμήματα ένταξης των νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές προσχολικής ηλικίας καθώς και στα ΚΕΔΔΥ.
1.2. Του κλάδου ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Εκπαίδευσης)
Πτυχίο του Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής και πιστοποιητικό Ελληνομάθειας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη Γενική Εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό ,μετάθεση, απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε δημοτικά σχολεία Ε.Ε. σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης, στα ΚΕΔΥ, καθώς και στα ΕΕΕΕΚ με διορισμό ,μετάθεση ή απόσπαση ή πρόσληψη ως προσωρινοί αναπληρωτές.
- 2. Εκπαιδευτικοί με τυπικά προσόντα στη Ειδική Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί με προσόντα στην ΕΕ με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50 », η οποία προσαρτάται μόνο για όσο χρονικό διάστημα οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της ΕΕ ενώ απαλείφεται η προσάρτηση όταν αυτοί επιστρέψουν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης.
2.1. Εκπαιδευτικοί ΠΕ60.50
Α. i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής και πιστοποιητικό Ελληνομάθειας σύμφωνα με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση.
ii) Πτυχίο Σχολών Νηπιαγωγών της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής.
Όσον αφορά σε τίτλους χωρών της αλλοδαπής, απαιτείται επιπρόσθετα Βεβαίωση Επανεκπαίδευσης των άρθρων 30 παρ.2 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159/21-9-1992 τ. Α΄) και 10 παρ.3 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156/31-7-1995 τ.Α΄). Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται οι πτυχιούχοι χωρών της Ε.Ε. και του Ελληνικού Κολλεγίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής.
και
Β. i) Διδακτορικό δίπλωμα στην Ε.Ε. ή στη Σχολική Ψυχολογία ή
ii) Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ε.Ε. ή στην Σχολική Ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην Ε.Ε. των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv) διαθέτουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές Ε.Ε. και ΚΕΔΔΥ.
Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60.50 τοποθετούνται με μετάθεση , απόσπαση ή πρόσληψη ως αναπληρωτές σε νηπιαγωγεία Ε.Ε, σε τμήματα ένταξης των νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές προσχολικής ηλικίας καθώς και στα ΚΕΔΥ.
2.2 Εκπαιδευτικοί ΠΕ 70.50
A. i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Δασκάλων ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής και πιστοποιητικό Ελληνομάθειας σύμφωνα με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση.
ii) Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας ή του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων έως 1-7-1991 ή της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης έως 1-7-1991 ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής.
Για τα πτυχία του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων και της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης γίνονται δεκτά εφόσον έχουν ημερομηνία κτήσης πτυχίου έως και το ακαδημαϊκό έτος 1990-1991(1-7-1991).
Σε ότι αφορά στους τίτλους χωρών της αλλοδαπής απαιτείται επιπρόσθετα Βεβαίωση Επανεκπαίδευσης των άρθρων 30, παρ. 2 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ159/τ. Α΄/21-9-1992) και 10, παρ. 3 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156/τ. Α΄/31-7-1995. Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται οι πτυχιούχοι χωρών της Ε.Ε., του Ελληνικού Κολλεγίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής και της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λευκωσίας Κύπρου.
και
Β. i) Διδακτορικό δίπλωμα στην Ε.Ε. ή στη Σχολική Ψυχολογία ή
ii) Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ε.Ε. ή στην Σχολική Ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην Ε.Ε. των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv) διαθέτουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές ΕΕ και ΚΕΔΔΥ.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 70.50 τοποθετούνται με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε δημοτικά σχολεία ΕΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης, στα ΚΕΔΥ, καθώς και στα ΕΕΕΕΚ με μετάθεση ή απόσπαση ή πρόσληψη ως προσωρινοί αναπληρωτές
2.3. Των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
Με βασικό τίτλο σπουδών στον κλάδο και την ειδικότητά τους από Πανεπιστήμια ή ΑΤΕΙ της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής και πιστοποιητικό Ελληνομάθειας σύμφωνα με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση και
i) Διδακτορικό δίπλωμα στην Ε.Ε. ή στη Σχολική Ψυχολογία ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ε.Ε. ή στην Σχολική Ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην Ε.Ε. των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv)Τριετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στις δομές Ε.Ε. και ΚΕΔΥ με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής.
Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50», τοποθετούνται με μετάθεση ή απόσπαση ή πρόσληψη ως προσωρινοί αναπληρωτές σε αυτοτελείς ΣΜΕΕ, σε τμήματα ένταξης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ), και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Οι κλάδοι ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, τοποθετούνται και σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης. Επίσης οι κλάδοι ΠΕ02.50 και ΠΕ03.50, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση ή πρόσληψη ως προσωρινοί αναπληρωτές σε θέσεις των ΚΕΔΥ.
Στηρίζουμε τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!!!
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20:
Το άρθρο 20, παρ.1.1 και 1.2 «διορθώνεται» σε σχέση με το Ν.3699/2008 η ένταξη στους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71. Η ένταξη γίνεται, επιτέλους, με έναν ενιαίο τρόπο και έχει ως βασική προϋπόθεση (ένταξης σε κλάδο) το βασικό πτυχίο. Θετική εξέλιξη είναι ακόμα ότι (σε σχέση με το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε τον περσινό Μάιο) το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εισακούστηκε και δε δημιουργούνται ξεχωριστοί κλάδοι για τους συναδέλφους που ήδη –με βάση το βασικό τους τίτλο σπουδών- βρίσκονται στους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 ή στους κλάδους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως ΣΑΤΕΑ, στο ζήτημα συγκρότησης των κλάδων ΠΕ, είμαστε ξεκάθαροι: θεωρούμε ότι οι κλάδοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ κατοχυρώνονται νομοθετικά με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Παραθέτουμε εδώ αυτούσια τη νομοθεσία για το Προσοντολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, το άρθρο 3 του Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39Α΄), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε πρόσφατα με τα Π.Δ/τα 347/2003 (315Α΄), 44/2005 (63Α΄), 116/2006 (115Α΄) και 146/2007 (185Α΄), καθώς και με τους Ν. 4115/2013 (24Α΄) και 4148/2013 (99Α΄).
1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η
ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού
ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή
ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από
την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής,
ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ
της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής.
Αξίζει, ακόμn, κάποιος εκπαιδευτικός να κοιτάξει την τελευταία εγκύκλιο πρόσληψης ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015, που δημοσιεύτηκε στις 25.7.2014 (Αρ. Πρωτ. 118102/Δ1) και ειδικότερα το Παράρτημα ΙΙ: Απαραίτητα Τυπικά Προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους. Εκεί θα δει ότι οι κλάδοι της εκπαίδευσης ΠΕ ορίζονται με βάση το πτυχίο.
Γι’ αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας πρέπει να διατηρηθούν στον κλάδο τους. Τονίζουμε –για ν’ αποφύγουμε παρεξηγήσεις- ότι νομικά αυτή η πρόταση δε σημαίνει πως π.χ. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές, για να εργαστούν στην Ειδική Εκπαίδευση. Άλλωστε, κάτι τέτοιο γράφεται ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο του σχεδίου νόμου.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε ότι η νεοσύστατη κατηγορία εκπαιδευτικών “με τυπικά προσόντα στη Ειδική Εκπαίδευση” περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή π.χ. τριετή προϋπηρεσία καθώς και εκπαιδευτικούς, των οποίων οι σπουδές μπορεί να αφορούν αποκλειστικά στην έρευνα (π.χ. διδακτορικό) ή να μην έχουν τη μορφή «μετεκπαίδευσης» στην ΕΕ π.χ. μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία. Ως ΣΑΤΕΑ δε θεωρούμε τη δημόσια και δωρεάν διετή μετεκπαίδευση, που έγινε στα Διδασκαλεία (και κακώς καταργήθηκε), ως ισότιμη και αντίστοιχη: α) με τους διδακτορικούς τίτλους (το διδακτορικό αποτελεί στην ουσία έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), β) με την πληθώρα των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής, για τα οποία θα πρέπει να υπάρξει πολύ προσεκτική εξέταση του περιεχομένου τους από την επιτροπή του ΙΕΠ, που ακόμα δεν έχει συσταθεί– άρθρο 34 παρ.1 του σχεδίου νόμου, γ) με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας και δ) με την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές. Λεπτομερέστερη ανάλυση αυτής της θέσης μας μπορείτε να βρείτε και στο σχολιασμό του άρθρου 27 του παρόντος σχεδίου νόμου αλλά και στο υπόμνημα που δημοσιεύσαμε το καλοκαίρι και αφορά στα ζητήματα στελέχωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης (στο http://www.satea.gr/2014/07/ )
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .
Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!
Στο άρθρο 20, παρ.1.1 και 1.2 «διορθώνεται» σε σχέση με το Ν.3699/2008 η ένταξη στους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71. Η ένταξη γίνεται, επιτέλους, με έναν ενιαίο τρόπο και έχει ως βασική προϋπόθεση (ένταξης σε κλάδο) το βασικό πτυχίο. Θετική εξέλιξη είναι ακόμα ότι (σε σχέση με το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε τον περσινό Μάιο) το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εισακούστηκε και δε δημιουργούνται ξεχωριστοί κλάδοι για τους συναδέλφους που ήδη –με βάση το βασικό τους τίτλο σπουδών- βρίσκονται στους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 ή στους κλάδους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως ΣΑΤΕΑ, στο ζήτημα συγκρότησης των κλάδων ΠΕ, είμαστε ξεκάθαροι: θεωρούμε ότι οι κλάδοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ κατοχυρώνονται νομοθετικά με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Παραθέτουμε εδώ αυτούσια τη νομοθεσία για το Προσοντολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, το άρθρο 3 του Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39Α΄), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε πρόσφατα με τα Π.Δ/τα 347/2003 (315Α΄), 44/2005 (63Α΄), 116/2006 (115Α΄) και 146/2007 (185Α΄), καθώς και με τους Ν. 4115/2013 (24Α΄) και 4148/2013 (99Α΄).
1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η
ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού
ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή
ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από
την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής,
ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ
της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής.
Αξίζει, ακόμn, κάποιος εκπαιδευτικός να κοιτάξει την τελευταία εγκύκλιο πρόσληψης ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015, που δημοσιεύτηκε στις 25.7.2014 (Αρ. Πρωτ. 118102/Δ1) και ειδικότερα το Παράρτημα ΙΙ: Απαραίτητα Τυπικά Προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους. Εκεί θα δει ότι οι κλάδοι της εκπαίδευσης ΠΕ ορίζονται με βάση το πτυχίο.
Γι’ αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας πρέπει να διατηρηθούν στον κλάδο τους. Τονίζουμε –για ν’ αποφύγουμε παρεξηγήσεις- ότι νομικά αυτή η πρόταση δε σημαίνει πως π.χ. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές, για να εργαστούν στην Ειδική Εκπαίδευση. Άλλωστε, κάτι τέτοιο γράφεται ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο του σχεδίου νόμου.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε ότι η νεοσύστατη κατηγορία εκπαιδευτικών “με τυπικά προσόντα στη Ειδική Εκπαίδευση” περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή π.χ. τριετή προϋπηρεσία καθώς και εκπαιδευτικούς, των οποίων οι σπουδές μπορεί να αφορούν αποκλειστικά στην έρευνα (π.χ. διδακτορικό) ή να μην έχουν τη μορφή «μετεκπαίδευσης» στην ΕΕ π.χ. μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία. Ως ΣΑΤΕΑ δε θεωρούμε τη δημόσια και δωρεάν διετή μετεκπαίδευση, που έγινε στα Διδασκαλεία (και κακώς καταργήθηκε), ως ισότιμη και αντίστοιχη: α) με τους διδακτορικούς τίτλους (το διδακτορικό αποτελεί στην ουσία έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), β) με την πληθώρα των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής, για τα οποία θα πρέπει να υπάρξει πολύ προσεκτική εξέταση του περιεχομένου τους από την επιτροπή του ΙΕΠ, που ακόμα δεν έχει συσταθεί– άρθρο 34 παρ.1 του σχεδίου νόμου, γ) με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας και δ) με την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές. Λεπτομερέστερη ανάλυση αυτής της θέσης μας μπορείτε να βρείτε και στο σχολιασμό του άρθρου 27 του παρόντος σχεδίου νόμου αλλά και στο υπόμνημα που δημοσιεύσαμε το καλοκαίρι και αφορά στα ζητήματα στελέχωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης (στο http://www.satea.gr/2014/07/ )
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!
Στηρίζω ξεκάθαρα τη θέση του ΣΑΤΕΑ.
Σχόλιο των ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 20
Στο άρθρο 20, παρ.1.1 και 1.2 «διορθώνεται» σε σχέση με το Ν.3699/2008 η ένταξη στους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71. Η ένταξη γίνεται, επιτέλους, με έναν ενιαίο τρόπο και έχει ως βασική προϋπόθεση (ένταξης σε κλάδο) το βασικό πτυχίο.
Θετική εξέλιξη είναι ακόμα ότι (σε σχέση με το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε τον περσινό Μάιο) το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εισακούστηκε και δε δημιουργούνται ξεχωριστοί κλάδοι για τους συναδέλφους που ήδη –με βάση το βασικό τους τίτλο σπουδών- βρίσκονται στους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 ή στους κλάδους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ως ΣΑΤΕΑ, στο ζήτημα συγκρότησης των κλάδων ΠΕ, είμαστε ξεκάθαροι: θεωρούμε ότι οι κλάδοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ κατοχυρώνονται νομοθετικά με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Παραθέτουμε εδώ αυτούσια τη νομοθεσία για το Προσοντολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, το άρθρο 3 του Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39Α΄), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε πρόσφατα με τα Π.Δ/τα 347/2003 (315Α΄), 44/2005 (63Α΄), 116/2006 (115Α΄) και 146/2007 (185Α΄), καθώς και με τους Ν. 4115/2013 (24Α΄) και 4148/2013 (99Α΄).
1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η
ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από
την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής,ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής.
Αξίζει, ακόμn, κάποιος εκπαιδευτικός να κοιτάξει την τελευταία εγκύκλιο πρόσληψης ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015, που δημοσιεύτηκε στις 25.7.2014 (Αρ. Πρωτ. 118102/Δ1) και ειδικότερα το Παράρτημα ΙΙ: Απαραίτητα Τυπικά Προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους. Εκεί θα δει ότι οι κλάδοι της εκπαίδευσης ΠΕ ορίζονται με βάση το πτυχίο.
Γι’ αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας πρέπει να διατηρηθούν στον κλάδο τους. Τονίζουμε –για ν’ αποφύγουμε παρεξηγήσεις- ότι νομικά αυτή η πρόταση δε σημαίνει πως π.χ. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές, για να εργαστούν στην Ειδική Εκπαίδευση. Άλλωστε, κάτι τέτοιο γράφεται ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο του σχεδίου νόμου.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε ότι η νεοσύστατη κατηγορία εκπαιδευτικών “με τυπικά προσόντα στη Ειδική Εκπαίδευση” περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή π.χ. τριετή προϋπηρεσία καθώς και εκπαιδευτικούς, των οποίων οι σπουδές μπορεί να αφορούν αποκλειστικά στην έρευνα (π.χ. διδακτορικό) ή να μην έχουν τη μορφή «μετεκπαίδευσης» στην ΕΕ π.χ. μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία. Ως ΣΑΤΕΑ δε θεωρούμε τη δημόσια και δωρεάν διετή μετεκπαίδευση, που έγινε στα Διδασκαλεία (και κακώς καταργήθηκε), ως ισότιμη και αντίστοιχη: α) με τους διδακτορικούς τίτλους (το διδακτορικό αποτελεί στην ουσία έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), β) με την πληθώρα των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής, για τα οποία θα πρέπει να υπάρξει πολύ προσεκτική εξέταση του περιεχομένου τους από την επιτροπή του ΙΕΠ, που ακόμα δεν έχει συσταθεί– άρθρο 34 παρ.1 του σχεδίου νόμου, γ) με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας και δ) με την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές. Λεπτομερέστερη ανάλυση αυτής της θέσης μας μπορείτε να βρείτε και στο σχολιασμό του άρθρου 27 του παρόντος σχεδίου νόμου αλλά και στο υπόμνημα που δημοσιεύσαμε το καλοκαίρι και αφορά στα ζητήματα στελέχωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης (στο http://www.satea.gr/2014/07/ )
Αθήνα 29 Ιανουαρίου 2004 Αριθμ. Πρωτ.:ΔΟΑ/ Φ13 / 1873
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση του π.δ/τος 50/2001 « Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα».
Α. Γενικά.
Σας γνωστοποιούμε ότι δημοσιεύτηκε και ισχύει ήδη από 31.12.2003, το π.δ/γμα 347/2003 «Τροποποίηση του π.δ/τος 50/2001 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», (ΦΕΚ 315/31.12.2003).
[ ]
15. Καταργείται η δυνατότητα συμμετοχής υποψηφίων για την κάλυψη θέσεων κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ κατηγορίας, με βάση διδακτορικό δίπλωμα σχετικό με την ζητούμενη ειδικότητα, ανεξαρτήτως του γνωστικού αντικειμένου του βασικού τίτλου σπουδών τους. Η τροποποίηση κρίθηκε αναγκαία επειδή εκτιμήθηκε ότι δεν είναι λογικά δυνατόν, το διδακτορικό δίπλωμα το οποίο αποτελεί εξειδίκευση σε ορισμένο αντικείμενο να υποκαθιστά την έλλειψη του βασικού τίτλου σπουδών.
( παράγραφος 17 του άρθρου μόνου).
Κρίνεται σκόπιμο, στο σημείο αυτό, να υπενθυμίσουμε ότι το «προσοντολόγιο» διέπει η αρχή ότι τα κατά περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας απαιτούμενα προσόντα διορισμού συνδέονται με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).
[ ]
Το προσοντολογιο για κάθε διορισμο μονιμο η αναπληρωτη συνδέονται με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).
Οι πτυχιούχοι των κλάδων. ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 δεν έχουν το βασικο τιτλο σπουδων, δηλαδη το πτυχιο ειδικής αγωγής
Είναι εκτος λογικης όταν δεν εχεις δικαιωμα ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ σε κλαδο που δεν ανηκεις γιατι ο δικος κλαδος είναι ο ΠΕ 60 , ΠΕ70 και το πτυχιο σου είναι ενός παιδαγωγικου δημοτικης η προσχολικης αγωγης να απαιτεις ,διορισμο ως αναπληρωτης σε δομες της ειδικης αγωγης επειδη εχεις ένα μεταπτυχιακο η διδακτορικο κλπ…
Σ’ ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την κάλυψη οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές των σχολικών μονάδων της ειδικής εκπαιδευσης, δικαιωμα συμμετοχης, όπως οριζει το προσοντολογιο, εχουν μονο οι πτυχιουχοι των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ71 και επειδη υπαρχουν πολλες κενες οργανικες θεσεις διοριζονται ολοι οι ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ71
Στην πραξη τι θα εχουμε?
1.Στους πινακες αναπληρωτων ΠΕ61/71 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΜΗΔΕΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ .ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ 71
Θα εχει τοτε αξια το 5%, 30% ?
2.Να γινει διορισμος σε κλαδο ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ71 δεν μπορει να γινει αφου δεν ΔΙΑΘΕΤΕΙ πτυχιο παιδαγωγικου τμηματος ειδικης αγωγης
Αρα τι μενει να γινει ?
Εδώ νομοθετης σωστα προβλεπει όταν δεν υπαρχουν αλλοι πτυχιουχοι ειδικης αγωγης, για να μην μεινουν το ειδικα σχολεια ΕΕΕΕΚ,ΚΕΔΔΥ χωρίς εκπαιδευτικούς , να αποσπώνται ή να προσλαμβανονται αναπληρωτες ΠΕ 60 ,ΠΕ70, με τα κριτηρια που οριζονται και κανει ένα επικουρικο πινακα αναπληρωτων τον οποιο ονομαζει ΠΕ60.50 ,ΠΕ70.50 και αν δεν επαρκουν παλι, τότε να τοποθετουνται ανευ κριτηριων από γενικο πινακα αναπληρωτων δασκαλων ,νηπιαγωγων ΠΕ70/60
Επομενως αυτό το 5% και 30% δεν πρεπει να υπαρχει στο σχεδιο νομου
3. Αν κάποιος εχει τοσο μεγαλη διαθεση για προσφορα στην ΕΙΔΙΚΗ εκπαιδευση, ας δώσει ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ή ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Από την στιγμη που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας πανεπιστημιακο τμημα ειδικης αγωγης ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ να εκφραζονται αποψεις περι επιστημοσυνης για κατι που καποιος/α δεν εχει τον βασικο τιτλο σπουδων .
Αν ολοι οι πτυχιουχοι ΠΕ61/71 ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ,ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ?
Όχι βεβαια απλουστατα θα παρουν μερικα μορια κατά τον διορισμο ‘η όταν θα παρει θεση ευθηνης στις δομες της εκπαιδευσης (Δντης………..κλπ)
Καθε αντιπαραθεση από πτυχιουχους που δεν ανηκουν σε κλαδους ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ71 να σταματησει
Μια λαικη ρύση λεει
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΒΛΑΧΟΣ ΣΤΑ ΤΥΡΙΑ ΤΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Αθήνα 29 Ιανουαρίου 2004 Αριθμ. Πρωτ.:ΔΟΑ/ Φ13 / 1873
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση του π.δ/τος 50/2001 « Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα».
Α. Γενικά.
Σας γνωστοποιούμε ότι δημοσιεύτηκε και ισχύει ήδη από 31.12.2003, το π.δ/γμα 347/2003 «Τροποποίηση του π.δ/τος 50/2001 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», (ΦΕΚ 315/31.12.2003).
[ ]
15. Καταργείται η δυνατότητα συμμετοχής υποψηφίων για την κάλυψη θέσεων κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ κατηγορίας, με βάση διδακτορικό δίπλωμα σχετικό με την ζητούμενη ειδικότητα, ανεξαρτήτως του γνωστικού αντικειμένου του βασικού τίτλου σπουδών τους. Η τροποποίηση κρίθηκε αναγκαία επειδή εκτιμήθηκε ότι δεν είναι λογικά δυνατόν, το διδακτορικό δίπλωμα το οποίο αποτελεί εξειδίκευση σε ορισμένο αντικείμενο να υποκαθιστά την έλλειψη του βασικού τίτλου σπουδών.
( παράγραφος 17 του άρθρου μόνου).
Κρίνεται σκόπιμο, στο σημείο αυτό, να υπενθυμίσουμε ότι το «προσοντολόγιο» διέπει η αρχή ότι τα κατά περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας απαιτούμενα προσόντα διορισμού συνδέονται με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).
[ ]
Το προσοντολογιο για κάθε διορισμο μονιμο η αναπληρωτη συνδέονται με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).
Οι πτυχιούχοι των κλάδων. ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 δεν έχουν το βασικο τιτλο σπουδων, δηλαδη το πτυχιο ειδικής αγωγής
Είναι εκτος λογικης όταν δεν εχεις δικαιωμα ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ σε κλαδο που δεν ανηκεις γιατι ο δικος κλαδος είναι ο ΠΕ 60 , ΠΕ70 και το πτυχιο σου είναι ενός παιδαγωγικου δημοτικης η προσχολικης αγωγης να απαιτεις ,διορισμο ως αναπληρωτης σε δομες της ειδικης αγωγης επειδη εχεις ένα μεταπτυχιακο η διδακτορικο κλπ…
Σ’ ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την κάλυψη οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές των σχολικών μονάδων της ειδικής εκπαιδευσης, δικαιωμα συμμετοχης, όπως οριζει το προσοντολογιο, εχουν μονο οι πτυχιουχοι των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ71 και επειδη υπαρχουν πολλες κενες οργανικες θεσεις διοριζονται ολοι οι ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ71
Στην πραξη τι θα εχουμε?
1.Στους πινακες αναπληρωτων ΠΕ61/71 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΜΗΔΕΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ .ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ 71
Θα εχει τοτε αξια το 5%, 30% ?
2.Να γινει διορισμος σε κλαδο ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ71 δεν μπορει να γινει αφου δεν ΔΙΑΘΕΤΕΙ πτυχιο παιδαγωγικου τμηματος ειδικης αγωγης
Αρα τι μενει να γινει ?
Εδώ νομοθετης σωστα προβλεπει όταν δεν υπαρχουν αλλοι πτυχιουχοι ειδικης αγωγης, για να μην μεινουν το ειδικα σχολεια ΕΕΕΕΚ,ΚΕΔΔΥ χωρίς εκπαιδευτικούς , να αποσπώνται ή να προσλαμβανονται αναπληρωτες ΠΕ 60 ,ΠΕ70, με τα κριτηρια που οριζονται και κανει ένα επικουρικο πινακα αναπληρωτων τον οποιο ονομαζει ΠΕ60.50 ,ΠΕ70.50 και αν δεν επαρκουν παλι, τότε να τοποθετουνται ανευ κριτηριων από γενικο πινακα αναπληρωτων δασκαλων ,νηπιαγωγων ΠΕ70/60
Επομενως αυτό το 5% και 30% δεν πρεπει να υπαρχει στο σχεδιο νομου
3. Αν κάποιος εχει τοσο μεγαλη διαθεση για προσφορα στην ΕΙΔΙΚΗ εκπαιδευση, ας δώσει ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ή ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Από την στιγμη που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας πανεπιστημιακο τμημα ειδικης αγωγης ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ να εκφραζονται αποψεις περι επιστημοσυνης για κατι που καποιος/α δεν εχει τον βασικο τιτλο σπουδων .
Αν ολοι οι πτυχιουχοι ΠΕ61/71 ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ,ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ?
Όχι βεβαια απλουστατα θα παρουν μερικα μορια κατά τον διορισμο ‘η όταν θα παρει θεση ευθηνης στις δομες της εκπαιδευσης (Δντης………..κλπ)
Καθε αντιπαραθεση από πτυχιουχους που δεν ανηκουν σε κλαδους ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ71 να σταματησει
Μια λαικη ρύση λεει
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΒΛΑΧΟΣ ΣΤΑ ΤΥΡΙΑ ΤΟΥ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!
Άλλοι παλεύουν στην Ελλάδα με σεμινάρια, μεταπτυχιακά, εξειδικεύσεις, δουλεύουν χρόνια στην Ε.Α. και έχουν προσφορά χρόνων στο χώρο αυτό. Το Υπουργείο όμως αντί να μοριοδοτεί τους εκπαιδευτικούς ακριβοδίκαια σε μεταθέσεις και αποσπάσεις όπως θα ήταν λογικό να πράττει, αντίθετα επιτρέπει σε managers να πουλάνε μεταπτυχιακά μονοετή που μπορεί οποιοσδήποτε να παίρνει άκοπα πληρώνοντας και να μπαίνει στην Ε.Α.
Στον ιδιωτικό τομέα από τα πρώτα πράγματα που λαμβάνονται υπόψιν σε ένα βιογραφικό για δουλειά είναι η προϋπηρεσία και οι εξειδικεύσεις. Γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο και σε μεταθέσεις-αποσπάσεις που είναι και ιδιαίτερα ευαίσθητος κλάδος?
Αξιότιμε κ. Υπουργέ και κύριοι Υφυπουργοί,
Τα παρόντα σχόλια αφορούν στην ειδικότητα των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ 11.50). Σας παρακαλούμε θερμά, να διαβάσετε προσεκτικά τα σχόλια μας και να λάβετε υπόψη σας τις παρατηρήσεις μας πριν την ψήφιση του νόμου. Το παρον κείμενο αποτελεί τη συλλογική έκφραση του κλάδου.
Η Ελληνική Εταιρεία Θεραπευτικής Γυμναστικής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής (www.eletefa.gr) αποτελεί από το έτος ίδρυσης της (2007), την κοινή έκφραση μελών ΔΕΠ όλων των ΤΕΦΑΑ της χώρας αλλά και όλων των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής που έχουν επιλέξει να υπηρετούν τη συγκεκριμένη ειδικότητα που αφορά στα παιδιά, στους νέους και στους ενήλικες με αναπηρίες.
Μελετώντας το προσχέδιο νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση θα θέλαμε να αναφερθούμε σε μερικά καίρια σημεία του νόμου που αφορούν στην ειδικότητα ΠΕ 11.50 (Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής). Στα άρθρα 04, 13 (Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς και Λειτουργία και οργάνωση των ΚΕΔΥ, αντίστοιχα), 06 (φοίτηση), 20 (Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης) και 14 (Επιλογή σχολικών συμβούλων ΕΑΕ και ΕΕΠ).
Πιο συγκεκριμένα, στα άρθρα 04, 13, και 20, στη διεπιστημονική ομάδα αξιολόγησης των ΚΕΔΥ δεν υπάρχει Εκπαιδευτικός Ειδικής Φυσικής Αγωγής. Και ενώ οι κύριες αρμοδιότητες των ΚΕΔΥ, με βάση το νόμο, είναι η ανίχνευση και η διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών καθώς και η κατάρτιση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων διδακτικής υποστήριξης και δημιουργικής απασχόλησης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, θεωρήθηκε ότι δεν είναι απαραίτητη η παρουσία Καθηγητή Ε.Φ.Α στη διεπιστημονική ομάδα! Διερωτόμαστε λοιπόν ποια ειδικότητα θα κάνει την κινητική αξιολόγηση αυτών των παιδιών; Η ανάπτυξη του παιδιού ξεκινά από τον κινητικό τομέα και οι αποκλίσεις σε κινητικές δεξιότητες αποτελούν τις πρώτες ενδείξεις διαταραχών που σχετίζονται σχεδόν με όλες τις ομάδες παιδιών με ΕΕΑ (όπως π.χ με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Διαταραχή του κινητικού συντονισμού, Διάσπαση Προσοχής με Υπερκινητικότητα και πολλές άλλες). Στον κύκλο τόσο των προπτυχιακών, όσο και των μεταπτυχιακών σπουδών των Κ.Φ.Α με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή γίνεται εκπαίδευση των φοιτητών στην ανίχνευση και αξιολόγηση των κινητικών δεξιοτήτων καθώς και στην έγκαιρη παρέμβαση και στο σχεδιασμό κατάλληλων προγραμμάτων ψυχοκινητικής ανάπτυξης. Εξάλλου, τα τρέχοντα προγράμματα σπουδών των ΤΕΦΑΑ της χώρας καθώς και η εκτεταμένη και αναγνωρισμένη στη διεθνή βιβλιογραφία έρευνα (www.scopus.com) που σχετίζεται με την αξιολόγηση και την παρέμβαση σε παιδιά και άτομα με αναπηρίες, αποδεικνύει περίτρανα την επιστημονική κατάρτιση των Κ.Ε.Φ.Α.
Επίσης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη στο άρθρο 6 (φοίτηση) για εκπαιδευτικό ΕΑ σε τάξη ένταξης ή παράλληλης στήριξης δεν ισχύει αυτό και για το μάθημα της Φ.Α. Με δεδομένη τη σημασία της κίνησης ως μέσο διαπαιδαγώγησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών με αναπηρίες και της κυρίαρχης θέσης που κατέχει το μάθημα της Ειδικής Φυσικής Αγωγής διεθνώς (Ευρώπη και Η.Π.Α.), το οποίο συμπεριλαμβάνεται και θεωρείται ισότιμο με τα άλλα μαθήματα στα σχολεία και στα κέντρα εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία, θεωρούμε λυπηρό και άδικο για τους μαθητές με ΕΕΑ που φοιτούν στα τυπικά σχολεία τον έμμεσο αποκλεισμό τους από αυτό. Οι κινητικές διαταραχές που αποτελούν συνοδό πρόβλημα των περισσοτέρων παιδιών με ΕΕΑ γίνονται περισσότερο φανερές στο μάθημα της ΦΑ με αποτέλεσμα το μάθημα που αποτελεί εκτός από μέσο προαγωγής της υγείας, το σημαντικότερο μέσο κοινωνικοποίησης και ψυχαγωγίας των μικρών παιδιών, να τα «αναγκάζει» στην απομόνωση και στην περιθωριοποίηση. Εξάλλου, οι εκπαιδευτικές ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών στα τμήματα ένταξης ή παράλληλης στήριξης μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο από καθηγητές Ε.Φ.Α. που έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις προσαρμογής και εξατομίκευσης της διδασκαλίας του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος.
Τέλος, στο άρθρο 14 για την Επιλογή Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ και Συμβούλων ΕΕΠ θεωρούμε απαραίτητο το διορισμό ΚΕΦΑ με αρμοδιότητα την επιστημονική καθοδήγηση των Κ.Φ.Α που υπηρετούν στις ΣΜΕΑ αλλά και στα τυπικά σχολεία και αντιμετωπίζουν παιδιά με διαταραχές στην κίνηση και στη συμπεριφορά. Κρίνουμε λοιπόν επιβεβλημένη την ανάγκη να ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω ζητήματα που τέθηκαν και αφορούν στην ειδικότητα των Καθηγητών Φ.Α με κωδικό Π.Ε 11.50 και πιστεύουμε ειλικρινά στην ουσιαστική σας παρέμβαση για τη διόρθωση των δίκαιων και αξιοκρατικών αιτημάτων που σας εκθέσαμε.
Με εκτίμηση
Εκ μέρους του Δ.Σ και των μελών της Εταιρείας Θεραπευτικής Γυμναστικής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής
Γιαγκάζογλου Παρασκευή, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, ΣΕΦΑΑ, ΑΠΘ
Πρόεδρος Εταιρείας
Δεν είναι δυνατόν στον ευαίσθητο αυτό κλάδο της ειδικής εκπαίδευσης να αναλαμβάνει εργασία σαν ειδικός παιδαγωγός κάποιος με μεταπτυχιακό στην σχολική ψυχολογία! Από πότε οι σχολικοί ψυχολόγοι καταρτίζονται επιστημονικά σε ζητήματα της ειδικής εκπαίδευσης; Οι σχολικοί ψυχολόγοι είναι απαραίτητο ειδικό επιστημονικό προσωπικό σε ένα ειδικό σχολείο,αλλά πρέπει να προσφέρουν μόνο ψυχολογικές υπηρεσίες. Σε καμία περίπτωση ένας σχολικός ψυχολόγος δεν έχει τα εφόδια και τα εχέγγυα για να ονομαστεί Ειδικός Παιδαγωγός και να αναλάβει το έργο του Ειδικού Παιδαγωγού!!! Με αυτό το άρθρο διακυβεύονται όχι μόνο τα δικαιώματα των Ειδικών Παιδαγωγών, αλλά πολύ φοβάμαι και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα κληθούν να εκπαιδευτούν από Σχολικούς Ψυχολόγους.!
Κε Υπουργέ, οι αναπληρωτές Ε.Α. δευτεροβάθμιας διδάσκουν το αντικείμενό τους ή όχι; Εφόσον γίνεται μοριοδότηση προσόντων και αναγνωρίζετε ότι ένα μεταπτυχιακό στην Ε.Α. και στη σχολική ψυχολογία κάνει τον εκπαιδευτικό ικανότερο στο έργο του και τον πριμοδοτείτε γι’ αυτό γιατί δεν αναγνωρίζετε το ίδιο για το μεταπτυχιακό στη ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ και το αγνοείτε τελείως; (μιλώ πάντα για τον εκπαιδευτικό που έχει όλα τα άλλα προσόντα για να είναι στην Ε.Α.)
οι πτυχιουχοι του τμηματοσ εκπαιδευτικης πολιτικης του πανεπιστημιου μακεδονιας δεν εχουν τισ προυποθεσεισ που εχουν οι πε70.50.δεν ειναι εκπαιδευτικοι και το περιεχομενο των σπουδων τους δεν τους επιτρεπει να χαρακτηριζονται πε71 και να εξισωνονται με τουσ πτυχιουχους του τμηματοσ ειδικης αγωγης βολου.Συνεπως οι πτυχιουχοι του πανεπιστημιου μακεδονιαςθα επρεπε να ειναι στην ιδια κατηγορια με τους πε70.50 και οχι πε71.Ειναι προνομιακη μεταχειριση και αδικη.οι πε70.50 εχουν παιδαγωγικη καταρτιση,εχουν πρακτικη ασκηση, διδαχτηκαν μαθηματα ειδικης αγωγης και εχουν μεταπτυχιακο ειδικης αγωγης.Γιατι να υστερουν και τα πτυχια τους να απαξιωνονται τοσο πολυ.αν μη τι αλλο ασ μπαινουν στον ιδιο πινακα με τους πε70.50 και να γινεται μοριοδοτησημε βαση τα κριτηρια που υπαρχουν
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Αθήνα 29 Ιανουαρίου 2004 Αριθμ. Πρωτ.:ΔΟΑ/ Φ13 / 1873
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση του π.δ/τος 50/2001 « Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα».
Α. Γενικά.
Σας γνωστοποιούμε ότι δημοσιεύτηκε και ισχύει ήδη από 31.12.2003, το π.δ/γμα 347/2003 «Τροποποίηση του π.δ/τος 50/2001 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», (ΦΕΚ 315/31.12.2003).
[ ]
15. Καταργείται η δυνατότητα συμμετοχής υποψηφίων για την κάλυψη θέσεων κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ κατηγορίας, με βάση διδακτορικό δίπλωμα σχετικό με την ζητούμενη ειδικότητα, ανεξαρτήτως του γνωστικού αντικειμένου του βασικού τίτλου σπουδών τους. Η τροποποίηση κρίθηκε αναγκαία επειδή εκτιμήθηκε ότι δεν είναι λογικά δυνατόν, το διδακτορικό δίπλωμα το οποίο αποτελεί εξειδίκευση σε ορισμένο αντικείμενο να υποκαθιστά την έλλειψη του βασικού τίτλου σπουδών.
( παράγραφος 17 του άρθρου μόνου).
Κρίνεται σκόπιμο, στο σημείο αυτό, να υπενθυμίσουμε ότι το «προσοντολόγιο» διέπει η αρχή ότι τα κατά περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας απαιτούμενα προσόντα διορισμού συνδέονται με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).
[ ]
Το προσοντολογιο για κάθε διορισμο μονιμο η αναπληρωτη συνδέονται με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).
Οι πτυχιούχοι των κλάδων. ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 δεν έχουν το βασικο τιτλο σπουδων, δηλαδη το πτυχιο ειδικής αγωγής
Είναι εκτος λογικης όταν δεν εχεις δικαιωμα ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ σε κλαδο που δεν ανηκεις γιατι ο δικος κλαδος είναι ο ΠΕ 60 , ΠΕ70 και το πτυχιο σου είναι ενός παιδαγωγικου δημοτικης η προσχολικης αγωγης να απαιτεις ,διορισμο ως αναπληρωτης σε δομες της ειδικης αγωγης επειδη εχεις ένα μεταπτυχιακο η διδακτορικο κλπ…
Σ’ ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την κάλυψη οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές των σχολικών μονάδων της ειδικής εκπαιδευσης, δικαιωμα συμμετοχης, όπως οριζει το προσοντολογιο, εχουν μονο οι πτυχιουχοι των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ71 και επειδη υπαρχουν πολλες κενες οργανικες θεσεις διοριζονται ολοι οι ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ71
Στην πραξη τι θα εχουμε?
1.Στους πινακες αναπληρωτων ΠΕ61/71 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΜΗΔΕΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ .ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ 71
Θα εχει τοτε αξια το 5%, 30% ?
2.Να γινει διορισμος σε κλαδο ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ71 δεν μπορει να γινει αφου δεν ΔΙΑΘΕΤΕΙ πτυχιο παιδαγωγικου τμηματος ειδικης αγωγης
Αρα τι μενει να γινει ?
Εδώ νομοθετης σωστα προβλεπει όταν δεν υπαρχουν αλλοι πτυχιουχοι ειδικης αγωγης, για να μην μεινουν το ειδικα σχολεια ΕΕΕΕΚ,ΚΕΔΔΥ χωρίς εκπαιδευτικούς , να αποσπώνται ή να προσλαμβανονται αναπληρωτες ΠΕ 60 ,ΠΕ70, με τα κριτηρια που οριζονται και κανει ένα επικουρικο πινακα αναπληρωτων τον οποιο ονομαζει ΠΕ60.50 ,ΠΕ70.50 και αν δεν επαρκουν παλι, τότε να τοποθετουνται ανευ κριτηριων από γενικο πινακα αναπληρωτων δασκαλων ,νηπιαγωγων ΠΕ70/60
Επομενως αυτό το 5% και 30% δεν πρεπει να υπαρχει στο σχεδιο νομου
3. Αν κάποιος εχει τοσο μεγαλη διαθεση για προσφορα στην ΕΙΔΙΚΗ εκπαιδευση, ας δώσει ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ή ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Από την στιγμη που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας πανεπιστημιακο τμημα ειδικης αγωγης ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ να εκφραζονται αποψεις περι επιστημοσυνης για κατι που καποιος/α δεν εχει τον βασικο τιτλο σπουδων .
Αν ολοι οι πτυχιουχοι ΠΕ61/71 ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ,ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ?
Όχι βεβαια απλουστατα θα παρουν μερικα μορια κατά τον διορισμο ‘η όταν θα παρει θεση ευθηνης στις δομες της εκπαιδευσης (Δντης………..κλπ)
Καθε αντιπαραθεση από πτυχιουχους που δεν ανηκουν σε κλαδους ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ71 να σταματησει
Μια λαικη ρύση λεει
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΒΛΑΧΟΣ ΣΤΑ ΤΥΡΙΑ ΤΟΥ
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στην Σχολική Ψυχολογία δεν διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα στην ειδική αγωγή και είναι άδικο να συμπεριλαμβάνονται. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό τίτλο στην ειδική αγωγή πρέπει να προτάσσονται. Είναι αντιεπιστημονικό που απαξιώνονται οι μεταπτυχιακοί τίτλοι. Να ισχύσει ποσόστωση 50% για ΠΕ 70,50 – ΠΕ 60,50 και 50% για ΠΕ 71 – ΠΕ 61.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Θέματα προσωπικού
1. Θεωρούμε ότι οι απόφοιτοι του ΠΤΕΑ πρέπει να προηγούνται στις τοποθετήσεις ως αναπληρωτές των αποφοίτων παιδαγωγικών τμημάτων με μετ/κό τίτλο σπουδών.
2. Θεωρούμε ότι η ποσόστωση που υπάρχει στον καινούριο νόμο για τους αποφοίτους του ΠΤΕΑ με ειδικότητα νηπιαγωγού (ΠΕ61) είναι άδικη. Συγκεκριμένα, η ποσόστωση που υπάρχει στο νόμο είναι 70% ΠΕ 61 και 30% ΠΕ60. Αντίθετα, στους απόφοιτους του ΠΤΕΑ με εξειδίκευση δασκάλου (ΠΕ71) η αντίστοιχη ποσόστωση είναι 95% (ΠΕ70) προς 5% (ΠΕ71). Η πρόταση μας είναι να γίνει 95% προς 5% και στις δύο περιπτώσεις.
3. Ιατροπαιδαγωγικά: πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ειδικός παιδαγωγός
Προσοχή: λείπει αναφορά στον κλάδο Φυσικής Αγωγής ΠΕ11.01 που είναι ίσως η πιο κρισιμη συνιστώσα για την ευζωία των μαθητών (είτε στην γενική είτε στην ειδική εκπαίδευση).
Σε αυτόν τον κλάδο πρεπει να υπάγονται:
απόφοιτοι Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής με κατευθυνση/εξειδίκευση στην Ειδική Φυσική Αγωγή ή προσαρμοσμένη φυσική αγωγή ή θεραπευτική γυμναστική, ή άσκηση σε χρόνιες παθήσεις θεραπευτική άσκηση ή άσκηση για υγεία (ή άλλη ανάλογη εξειδίκευση που προσφέρουν οι Σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής με στόχο της προαγωγή της υγείας)
Τέλος, όσον αφορά το
2.3. Των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να απαιτείται παιδαγωγική επάρκεια σε όσους αποφοίτους ΑΤΕΙ/ΑΕΙ δεν την έχουν
(δηλ. να απαιτείται και πτυχίο της Α.Σ.Π.Α.Ι.Τ.Ε. ή πτυχίο που αντικαθιστά αυτό για αυτές τις περιπτώσεις)
Για τα ΑμεΑ με 67% και άνω αναπηρία, το ποσοστό πρόσληψης αναπληρωτών στη γενική εκπαίδευση να διαμορφωθεί στο 10%
Να υπάρχει δυνατότητα σε όσους εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 έχουν 8μηνη προϋπηρεσία και άνω σε δομές της ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη ) και έχουν παρακολουθήσει τα επιμορφωτικά σεμινάρια των ΠΕΚ να εντάσσονται στο τέλος των πινάκων ειδικής αγωγής μετά τους ΠΕ 71 και ΠΕ 70.50 .
Άρθρο 20 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΑΕ
Εδώ συχνά αναφέρει ότι μπορεί να είναι κάποιος εκπαιδευτικός με αναπηρία 67% κι άνω ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ.
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΚΕ
καλησπερα. 1. Πλεον τα μεταπτυχιακα τα παιρνεις για πλακα απο εξωτερικο σε ενα ετος. Αρκει να σου περισευουν 5000 ευρω. Αυτο ειναι αδικο!
2. η τριετης προυπηρεσια πρεπει να ειναι προαπαιτουμενο προσον εστω και αν εχεις μεταπτυχιακο διοτι αλλιως η ΕΑ θα γεμισει «αλεξιπτωτιστες» με μεταπτυχιακα του πεντοχιλιαρου και μηδενικη εμπειρια που θα τρωνε θεσεις ανθρωπων που ειναι πολλα χρονια στον χωρο!
Ευχαριστω!
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Σ’ ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την κάλυψη οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές των σχολικών μονάδων της ειδικής εκπαιδευσης, δικαιωμα συμμετοχης, όπως οριζει το προσοντολογιο, εχουν μονο οι πτυχιουχοι των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ71. Και τούτο γιατι εχουν, κατά τον νομο, τον βασικο τιτλο σπουδων από πανεπιστημιακο τμημα της χωρας μας (τυπικά προσόντα) και τετοιο τμημα εχει το Πανεπιστημιο Θεσσαλιας (παιδαγωγικο τμημα ειδικης αγωγης ) καθως επισης και το Πανεπιστημιο Μακεδονιας.
Να σημειωσω εδώ ότι όταν η ιδιωτικη εκπαιδευση δεν ειχε για τα σχολεια της δασκαλους, απλους ή και με μεταπτυχιακα, διδακτορικα, το υπουργείο Παιδείας εδινε το δικαιωμα στους ιδιωτες για την προσληψη τους στα δημοτικα τους σχολεια πτυχιούχους του Παιδαγωγικου Τμηματος Ειδικης Αγωγης του Βολου. Και τίθεται το ερώτημα: Για την ιδιωτική εκπαίδευση ηταν αξιοι οι πτυχιούχοι ΠΕ71,ενώ για την δημοσια δεν είναι; Το ίδιο ερώτημα μπαίνει και για τα σχολεία κωφων ή τυφλων, όλες οι τάξεις των οποίων μπορούν να καλύπτονται από πτυχιούχους ΠΕ71, αλλά δεν ισχύει το ίδιο τα τα δημόσια δημοτικά.
Οι πτυχιούχοι των κλάδων. ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 ΓΙΑΤΙ δεν έχουν το βασικο τιτλο σπουδων, δηλαδη το πτυχιο ειδικής αγωγής και επειδή το προσοντολογιο σε κάθε κλαδο ΠΕ ή ΤΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ δινει το πτυχιο και όχι το διδακτορικο η μεταπτυχιακο κλπ, δεν μπορούν να πάρουν μερος σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ για καλυψη οργανικων θεσεων ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ 71. Και δεν μπορεί ένας πτυχιούχος των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 που δεν εχει πτυχιο ειδικης αγωγης αλλα μονο ένα μεταπτυχιακο, ή διδακτορικο να αυτοανακηρύσσεται «ειδικος επιστημονας». Ειδικός επιστήμονας είναι μόνο στον κλαδο του και δεν μπορεί κάποιος να λέει ότι είναι και ψυχολογος επειδη εχει μεταπτυχιακο στην σχολικη ψυχολογια..
Αν κάποιος εχει τοσο μεγαλη διαθεση για προσφορα στην ΕΙΔΙΚΗ εκπαιδευση, ας δώσει ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ή ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Είναι εκτος λογικης όταν δεν εχεις δικαιωμα ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ σε κλαδο που δεν ανηκεις γιατι ο δικος κλαδος είναι ο ΠΕ 60/70 να απαιτεις μεταθεση ,αποσπαση,διορισμο ως αναπληρωτης σε δομες της ειδικης αγωγης επειδη εχεις ένα μεταπτυχιακο η διδακτορικο κλπ…
Ο νομοθετης σωστα προβλεπει όταν δεν υπαρχουν αλλοι πτυχιουχοι ειδικης, για να μην μεινουν το ειδικα σχολεια ΕΕΕΕΚ,ΚΕΔΔΥ χωρίς εκπαιδευτικούς ειδικης αγωγης, να αποσπώνται ή να προσλαμβανονται αναπληρωτες ΠΕ 60 ,ΠΕ70, με τα κριτηρια που οριζονται και αν δεν επαρκουν παλι, τότε να τοποθετουνται ανευ κριτηριων από γενικο πινακα αναπληρωτων ΠΕ 70,ΠΕ60
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
Θα πρεπει να παρετε γενναία αποφαση εφ οσον δεν επαρκουν πτυχιουχοι ειδικης αγωγης ΠΕ 61 και ΠΕ71 να αυξήσετε τον αριθμο εισακτεων στα δυο πανεπιστημιακα τμηματα Βολου και Μακεδονιας. Διαφορετικα, να δημιουργηθουν και νεα πανεπιστημιακα τμηματα, γιατι οι δομες εκπαιδευσης της ειδικης αγωγης θελουν πτυχιουχους από πανεπιστημιακα τμηματα ειδικης αγωγης και όχι με τιτλους ανευ βασικου πτυχιου στην ειδικη αγωγη. Και, βεβαίως, πρέπει να σταματησουν οι αντιπαραθεσεις από πτυχιουχους που δεν ανηκουν σε κλαδους ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ7
Θέλω να επισημάνω το γεγονός πως ,για ακόμα ένα πλαίσιο νόμου , στην ουσία ακυρώνονται επιπλεόν προσόντα που έχει αποκτήσει ενας εκπαιδευτικός.Για παράδειγμα , θεωρώ τουλάχιστον άστοχη την απόφαση, να ακυρώνεται η μοριοδότηση του μεταπτυχιακού τίτλου για κάποιον που είναι κάτοχος διδακτορικού. Η κτήση του διδακτορικού αποτελεί μια κοπιαστική-χρονοβόρα διαδικασία, που όμως δε σημαίνει ότι αναιρεί τις προσπάθειες κτήσης ενός μεταπτυχιακού,που αποτελεί αναμφίβολα μία επίσης, υψηλού επιπέδου ειδίκευση. Επομένως , πιστεύω η μοριοδότηση απο κοινού μεταπτυχιακού-διδακτορικού κρίνεται αναγκαία και η υφιστάμενη μονόπλευρη μοριοδότηση , χρήζει ουσιαστικής βελτίωσης.
Το συγκεκριμένο άρθρο είναι απαράδεκτο και σκοπό έχει να μην μπορεί μόνιμος να αποσπαστεί σε ειδικό σχολείο ή Τ.Ε.
Σπρώχνει τον κόσμο στα μεταπτυχιακά της Βουλγαρίας κλπ.
Πρέπει να δώσει λόγο η αρμόδια επιτροπή γιατί ανέβασε στην τριετία προκειμένου για απόσπαση!
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΔΙΚΗΘΟΥΝ ΚΑΤΑΦΟΡΑ ΟΣΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΤΟ 2010-11 2ΚΑΙ ΤΟ 2011-12 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ;
Δε συμφωνώ στο να θεωρούνται εκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσης οι κατέχοντες μεταπτυχιακό Σχολικής Ψυχολογίας. Με ποια κριτήρια, κάποιος που δε διαθέτει παιδαγωγική κατάρτιση μπορεί να δουλέψει σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής; Εκτός και αν τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης δεν παράγουν εκπαιδευτικό έργο και είναι απλά κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης, οπότε όσοι εκπαιδευτικοί εργαζόμαστε ήδη, στην ειδική εκπαίδευση βρισκόμαστε σε λάθος τομέα. Πώς μπορεί κάποιος με ειδίκευση στην Σχολική Ψυχολόγία να διδάξει σ΄ένα παιδί βασικές δεξιότητες και γνωστικά αντικείμενα;
Στο νέο νόμο παραλείπετε απο το άρθρο 3 η δυνατότητα απόσπασης μονίμων με ένα έτος προυπηρεσία, το οποίο θα δημιουργίση πολλά προβλήματα στα Σχολεία.Παρακαλώ να παραμείνη όπως ήταν .
Στα τμήματα ένταξης καλό είναι πρώτα οι αναπληρωτές να εργάζονται για ένα η δύο χρόνια στήν γενική εκ/ση να μαθαίνουν την τάξη και μετά να εργάζονται στα τμήματα ένταξης .Με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορούν να δούν συνολικά τα προβλήματα .ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Με ποιά προϋπόθεση και με ποιό επιστημονικό υπόβαθρο οι κατέχοντες μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στη Σχολική ψυχολογία, δύνανται να ανταποκριθούν διδακτικά στη μαθησιακή διαδικασία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες; Ποιά συγκεκριμένα: Τα διδακτικά αντικείμενα που διαπραγματεύεται η σχολική ψυχολογία ανταποκρίνονται στη διδασκαλία γνώσεων και δεξιοτήτων μαθητή με πολλάπλές αναπηρίες; (π.χ εγκεφαλική παράλυση, σπαστική τετραπληγία και διαταραχές συμπεριφοράς αυτιστικού φάσματος).
Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει η «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» για οποιαδήποτε ειδικότητα με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό. Χρειάζεται προσεκτική επιλογή των προσόντων που πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευτικοί, ώστε να τα χρησιμοποιούν σωστά στην παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία της «Ειδικής παιδαγωγικής».
επιτέλους πότε θα σταματήσει το υπουργείο να αλλάζει το νόμο ειδικής αγωγής σαν τα πουκάμισα, ανάλογα την πολιτική κατάσταση και τις πιέσεις που δέχεται κάθε φορά;
που ακούστηκε το μεταπτυχιακό να είναι πάνω από το βασικό πτυχίο σε άλλη σχολή; οπότε και γιατί δάσκαλοι και νηπιαγωγοί ειδικής με μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά να μην μπορούν να δουλέψουν σε τυπικα σχολεία;
δηλαδή ενα μεταπτυχικό σημαίνει οτι αυτοί οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν αυτισμό ή βαριά νοητική υστέρηση χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσουν κακό στο παιδι αντι για καλό; διότι ειδική αγωγή όπως και γενικότερα εκπαίδευση σημαίνει πρακτική και καθημερινή τριβή με τα παιδιά και όχι θεωρητικές σπουδές.
το θέμα της ειδικής αγωγής έχει πολύ φαί φαίνεται, από το οποίο μοιράζονται κομματάκια συνέχεια απο δω και απο κει, και στο τέλος για τους δικαιούχους δε θα μείνει ούτε ψίχουλο.
αν ξαναλλάξει ο νόμος υπονομεύοντας τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής θα είναι επιεικώς απαράδεκτο.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!!!
Διαφωνώ με την Κατερίνα Στεφάνου. Ίσα ίσα που θεωρώ εντελώς παράλογο να τοποθετούνται στα ΕΕΕΕΚ μαθηματικοί και φιλόλογοι, την ώρα που σε αυτά τα σχολεία λίγοι μόνο μαθητές έχουν γραπτό λόγο και αρκετοί δεν έχουν καν προφορικό λόγο.
Ας δείχνουμε και λίγο σεβασμό στις οικογένειές τους που ταλαιπωρούνται και ελπίζουν στους εκπαιδευτικούς για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.
Πραγματικά είναι κατάφωρη αδικία η προϋπηρεσία να μετρά 0.20 μόρια/ μήνα. Το 0.1 μόρια / μήνα είναι πιο αντικειμενικό. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 δεν είναι σωστό να τοποθετούνται σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ, καθώς πρόκειται ξεκάθαρα για δομή δευτεροβάθμιας εκπάιδευσης.
Οι ΠΕ71 δεν έχουν καμία θέση στα ΕΕΕΕΚ. Με τη λογική αυτή θα πρέπει και οι καθηγητές ειδικής αγωγής να διδάσκουν και σε δημοτικά! Σταματήστε επιτέλους να στηρίζετε απροκάλυπτα συγκεκριμένες ομάδες και να απαξιώνετε τους υπόλοιπους! Να τελειώσει επιτέλους αυτό το αστείο με τους αποφοιτους του Βόλου αλλά και τους πρωτοβάθμιους γενικότερα που για δικούς σας λόγους θέλετε να τους βολέψετε παντού!
Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ 0,2 ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ . ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ.
Η μοριοδότηση με 0,2 για κάθε μήνα προυπηρεσίας θεωρώ ότι είναι υπερβολική και άδικη. Ακόμα είναι παράλογο να δίνεται μοριοδότηση στο βαθμό πτυχίου.Ας δοθεί μοριοδότηση και στην παλαιότητα πτυχίου. Γιατί θεωρώ μεγάλη αδικία να μην υπάρχει μια προτεραιότητα έστω και με κάποια μικρή μοριοδότηση σε άτομα ,όπως εγώ που έχουν τελειώσει πριν το 1995. Επίσης οι γονείς που έχουν παιδί με αναπηρία και επίσης και μεταπτυχιακό ή άλλη αποδεδειγμένη ειδίκευση στην ειδική αγωγή να μοριοδοτούνται με 3 μόρια αντί 2 .Κυρίως όμως θέλω να τονίσω την μεγάλη αδικία που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια να δουλεύουν πτυχία (πε02,5) του 2004,2005 κ.λ.π. μόνο και μόνο επειδή πρόλαβαν και έμαθαν για τα σεμινάρια της ειδικής που γίνονταν τότε στις μεγάλες πόλεις(Αθήνα, Θεσσαλονίκη).Δηλαδή όλοι οι υπόλοιποι που καθυστερήσαμε να το μάθουμε κυρίως στην επαρχία όπου δε γίνονταν αρχικά σεμινάρια,ας μείνουμε άνεργοι. ΕΙΜΑΙ ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ 84% ΑΝΑΠΗΡΙΑ. ΕΧΩ ΠΤΥΧΙΟ Φ.Π.Ψ. ( ΤΟΜΕΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ).ΕΧΩ ΜΕΤ/ΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ+ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΤΗΣΙΟ. ΕΠΙΣΗΣ 4ΕΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ . Και παρόλα αυτά μόλις που κατάφερα φέτος να προσληφθώ μειωμένο στην παράλληλη. Και αυτό επειδή κάποιος (προφανώς άσχετος) αποφάσισε να δώσει μεγάλη μοριοδότηση (0,2) σε όσους είχαν προυπηρεσία. Με αποτέλεσμα όσοι δούλευαν 3 ή και περισσότερα χρόνια να βρεθούν μπροστά στον πίνακα και( αν δε αλλάξει η μοριοδότηση ) να δουλεύουν από δω και στο εξής μόνο αυτοί.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 γιατί να τοποθετούνται και στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ.; Είναι ξεκάθαρα κλάδος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δεν έχει θέση στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση. Απαιτείται άμεση τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου. Η ειδική εκπαίδευση δεν επιτρέπεται να γίνεται πεδίο εξυπηρετήσεων συγκεκριμένων συμφερόντων.