Άρθρο 18: Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό

     1. Για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης και λειτουργικών διευκολύνσεων, καθώς και για θέματα κοινωνικής προσαρμογής, αυτόνομης διαβίωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της τάξης που φοιτούν στα γενικά σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΕ προσλαμβάνεται ΕΒΠ.

2.Το ΕΒΠ ασκεί καθήκοντα φροντίδας των μαθητών και βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της τάξης στις ΣΜΕΕ.

Το ΕΒΠ  ασκεί καθήκοντα φροντίδας των μαθητών και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, καθορίζεται ο χρόνος διαλείμματός τους , εφόσον έχουν επιστρέψει οι μαθητές μετά το διάλειμμα στην τάξη. Μετά το τέλος του διαλείμματός του, επιστρέφει κανονικά στα καθήκοντά του. Το χρονικό διάστημα της απουσίας του την ευθύνη του μαθητή την έχει ο εκπαιδευτικός της τάξης.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:13 | Πάσχου Παναγιώτα

    Συμφωνω με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:19 | ΕΛΕΝΗ ΔΕΛΛΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:17 | Ραφτοπούλου Σπυριδούλα-Μαρία

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:02 | Νίκη Ραφτοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:43 | Anastasia

    ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:52 | Βασιλική Νίκου

    Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:46 | Τσιακυρούδη Σοφία

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:40 | θεανω

    Η αυτοεξυπηρέτηση, καθημερινής διαβίωσης το Α και το Ω στην Ειδική Αγωγη κάθε μέρα γίνονται οι ίδιες διαδικασίες μέχρι την κατάκτηση του στόχου. Μας πληρώνετε ως εκπαιδευτικους κατηγορίας ΔΕ να γίνεται η μοριοδότηση όπως και στους εκπαιδευτικους

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:25 | δερμετζιδου

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΈΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:22 | ΤΣΟΜΠΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:21 | ΕΙΡΗΝΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:19 | ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΔΑΚΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:55 | Κωνσταντινος

    Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ του μοναδικου συλλογου Ειδικης Αγωγης που ασχολήθηκε με όλα τα αρθρα του νομοσχεδιου

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:53 | ΙΟΥΛΙΑ ΤΖΑΜΠΑΖΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:17 | Εφη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:07 | ΕΛΕΝΗ ΔΕΛΛΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:52 | Καλύβα Αικατερίνη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:38 | ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:34 | Κορνελακη Εφη

    Στηριζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:12 | Μαρια

    Στηρίζω τις προτάσεις του ΣΑΤΕΑ.-

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:01 | Σέβη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:23 | Εύα Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:53 | Πεγιά Ραφαέλα

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:24 | Κατερίνα Στεφάνου

    Αντικαθιστάτε τον εκπαιδευτικό ΕΕ με ΕΒΠ. Να διαχωριστούν τα καθήκοντα τους. Ο εκπαιδευτικός προσφέρει διδακτικό έργο. Ο ρόλος του ΕΒΠ είναι άλλος. Δε μπορεί να αναλαμβάνει «δημιουργικές δραστηριότητες» και «εκπαιδευτικά καθήκοντα». Δε γίνεται η παρουσία του ενός να αποκλείει την παρουσία του άλλου στην παράλληλη στήριξη!
    Να αντικατασταθεί το «2.Το ΕΒΠ ασκεί καθήκοντα φροντίδας των μαθητών και βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της τάξης στις ΣΜΕΕ» με το εξής:
    Το ΕΒΠ ασκεί καθήκοντα φροντίδας των μαθητών και βοηθητικό έργο με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της τάξης στις ΣΜΕΕ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:09 | Κωνσταντίνος Αλατζάς

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:19 | ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΙΩΑΝΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ..!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:30 | ΤΣΙΝΙΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:23 | ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:55 | Σειταριδου Ειρηνη

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:47 | Δέσποινα Τζιόλα – Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Π.Ε 71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:11 | ΚΙΖΙΡΙΔΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:55 | Τόκα Δήμητρα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:42 | ΒΑΣΩ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:40 | Πετρούλα

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:15 | Ποτουριδης Γιώργος

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:10 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:10 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ Χ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !

    ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 09:41 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΝΤΖΑΡΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 08:53 | Zoi Tsiaouskoglou

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 22:54 | Αυγουστίδου Θεοφανώ

    Πρέπει να διευκρινιστει η παράγραφος 2 του αρθρου αναφορικά με το διαλλειμα των ΕΒΠ για να αποφευχθουν παρεξηγήσεις, ειναι ασαφές και θα πρέπει εξαρχης να οριζεται ώρα διαλλείματος και να διαμορφώνεται στο πρόγραμμα του σχολείου.

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 22:16 | ΣΠΥΡΙΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΦΗ

    θΕΩΡΏ ΠΩΣ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΝΟΣ Ε.Β.Π. ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩς ΠΟΣΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ. ΟΤΑΝ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΟ ΤΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΟ ΤΟΥ,ΠΡΑΓΜΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
    ΔΕΥΤΕΡΟΝ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ Ε.Β.Π. ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥς ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ…
    ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ Σ.Μ.Ε.Α ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΦΗΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ.

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 21:27 | τριανταφυλλια

    Μετα απο πολλες καταγγελιες και καταγραφη παραπονων για ανιση μεταχειριση και καταπατηση
    καθηκοντων και δικαιωματων του εβπ συνοδων
    ειναι απαραιτητο και αναγκαιο να υπαρχει καθηκοντολογιο εβπ συνοδων στη παραλληλη στηριξη.
    Όπως και να διευκρινισθουν οι ωρες ως εκπαιδευτικες τη στιγμη που βαση νομων τους οποιους πιστευω οτι δεν χρειαζεται να τους αναφερω γιατι τους γνωριζετει, ειμαστε ισα μεληστον συλλογο διδασκοντων και ασκουμε βοηθητικο εκπαιδευτικο εργο.
    Επισης πολλες Διευθυνσεις Εκπαιδευσης δεν μας δινουν το δικαιωμα να συμμετεχουμε στα Προγραμματα
    Σχολικων Δραστηριοτητων οπως Αγωγης Υγειας το οποιο εχει απολυτη συναφεια με το αντικειμενο μας στα σχολεια.
    Με γνωμονα την ιση μεταχειριση ζηταμε το δικαιωμα συμμετοχης στα Εκπαιδευτικα προγραμματα και το δικαιωμα στην επιμορφωση.
    Ζηταμε επισης το δικαιωμα συμμετοχης στην ασπαιτε..ειμαστε οι μοναδικοι ΔΕ που δεν συμμετεχουμε.
    Τελος να διευκρινισθεί στο συγκεκριμενο αρθρο οτι το
    δεκαλεπτο διαλειμμα αναφερεται στο εβπ παραλληλης στηριξης και οχι σε σμεε,γιατι στις σμεε δεν εχουμε ευθυνη ενος παιδιου μονο και εχουμε
    συγκεκριμενο προγραμμα.
    Περιμενω για τις απαραιτητες τροποποιησεις του αρθρου.

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 18:46 | Βασιλικη Παπαδιαμαντη

    Ελπίζω το νέο Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση και ποιο συγκεκριμένα τα Άρθρα 18 και 25 που αφορούν το ΕΒΠ να κάνουν ξεκάθαρο τον Κλάδο Προσωπικού στον οποίο ανήκει ο/η υπάλληλος δηλαδή στον εκπαιδευτικό.

    Μετά τιμής,

    Βασιλική Παπαδιαμάντη.

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 11:12 | ΑΘΗΝΑ ΠΛΙΤΣΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 12 Δεκεμβρίου 2014, 19:00 | ΛΕΝΑ

    ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.
    1.Επιτακτικη αναγκη να αλλαξει ο κανονισμος,ο οποιος εγινε 1 ΕΒΠ προς 50 μαθητες, γιατι τα ΕΕΕΕΚ και οι ΣΜΕΑ εχουν πλεον μεγαλο αριθμο μαθητων με πολλαπλες αναπηριες και ειναι δυσκολο για το ΕΒΠ να ανταπεξελθει στο εργο του.
    2..Να δημιουργηθεί καθηκοντολόγιο παράλληλης στηριξης.Υπάρχουν αρκετές ασάφειες ως προς τις σχέσεις μας με το μαθητή,τους γονείς και τον σύλλογο διδασκόντων με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται το έργο μας.
    3.Άμμεση πρόσληψη ΕΒΠ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς,είναι απαράδεκτο να μένουν τα παιδιά στο σπίτι !
    4Συμμετοχή σε όλα τα επιμορφωτικά σεμινάρια και στην παιδαγωγική κατάρτιση της Α.ΣΠΑΙ.ΤΕ. Να έχουμε το δικαίωμα να συμμετέχουμε στα προγράμματα Αγωγής Υγείας της Α/θμιας κ Β/θμιας εκπαίδευσης, εξαλλου ειναι στο αντικειμενο εργασιας μας.
    5.: Να γίνει διευκρίνιση ότι είναι 30 εκπαιδευτικές ώρες, εφόσον το έργο μας έχει χαρακτηριστεί εκπαιδευτικό
    6 Όσον αφορά τις προσλήψεις, όσοι αναπληρωτές ΕΒΠ έχουν συμπληρώσει 30 μήνες προυπηρεσία στις ΣΜΕΑΕ να διορίζονται αυτοδίκαια ως μόνιμο προσωπικό και να προτάσεται η προυπηρεσία σε θέση αναπληρωτή ΣΜΕΑΕ.

  • 12 Δεκεμβρίου 2014, 16:42 | Κοκαρακη Ευαγγελια

    Εκπαιδευση των καθηγητων για τον ρολο του ειδικου βοηθητικου προσωπικου, καλυτερη μοριοδοτηση για το ειδικο βοηθητικο προσωπικο που εχει παιδια ΑΜΕΑ και τοποθετηση περισσοτερου προσωπικου στις ειδικες δομες.

  • Η Ε.Σ.ΑμεΑ. προτείνει να προστεθεί παράγραφος με την οποία θα προβλέπεται η στελέχωση των γενικών και ειδικών σχολείων προσχολικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχολικούς νοσηλευτές όταν στις σχολικές μονάδες φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, οι οποίοι λόγω της αναπηρίας /πάθησής τους και μετά από εμπεριστατωμένη και αιτιολογημένη γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού χρήζουν την υποστήριξη σχολικού νοσηλευτή κατά τη διάρκεια και του σχολικού ωραρίου.

    Ενημερωτικά σας αναφέρουμε ότι Ιδιαίτερα προβλήματα παρουσιάζονται στη φοίτηση των μαθητών που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 ή ινσουλινοεξαρτώμενο, ειδικά κατά την παιδική ηλικία και στα πρώτα χρόνια εμφάνισης της πάθησης τους. Η παρακολούθηση του μαθητή με ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη η και άλλων χρόνιων παθήσεων, ειδικά στα χρόνια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η αντιμετώπιση προβλημάτων που απορρέουν από την φαρμακευτική τους ή θεραπευτική αγωγή (π.χ. υπογλυκαιμικών κρίσεων) απαιτεί την παρουσία σχολικού νοσηλευτή.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 17:47 | ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 10:52 | Κωνσταντίνος Βαρελογιάννης

    Θεωρώ επιβεβλημένη την πρόσληψη τόσο οδηγών όσο και συνοδών σχολικών λεωφορείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως μέρος του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, για τη μεταφορά των μαθητών εντός αστικών περιοχών. Ειδικά για τους συνοδούς, η πρόσληψή τους θα πρέπει να συνοδεύεται από σεμινάριο κάποιων ωρών πάνω σε θέματα ειδικής αγωγής. Είναι απαράδεκτο το ότι η δουλειά αυτή διεκπεραιώνεται κατά καιρούς είτε από πεντάμηνες και εξάμηνες προσλήψεις διαφόρων τύπων είτε από υπαξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 17:48 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!