1.Το Ι.Τ.Υ.Ε. (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ») έχει την αρμοδιότητα της έκδοσης σε προσβάσιμη έντυπη και ηλεκτρονική μορφή και δωρεάν διάθεσης σε όλα τα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας και στις εκπαιδευτικές μονάδες της αλλοδαπής, των διδακτικών βιβλίων για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την προσαρμογή σε προσβάσιμη μορφή των διδακτικών βιβλίων το Ι.Τ.Υ.Ε. συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
2.Τα διδακτικά βιβλία που προβλέπονται στην παράγραφο 1, ια, (αα) του άρθρου 23 του Ν. 3699/2008 παραδίδονται από τους εκδότες τους στο Ι.Τ.Υ.Ε. σε ηλεκτρονική μορφή ακολουθώντας τα σχετικά πρότυπα του Ι.Ε.Π. σύμφωνα και με την Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/98546 (ΦΕΚ 2065 Β’) 24 Οκτ. 2007.
3.Το Ι.Ε.Π. και το γραφείο Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης έχει την αρμοδιότητα της προσαρμογής σε προσβάσιμη μορφή των διδακτικών βιβλίων για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, της έκδοσης προτύπων για την παραγωγή και προσαρμογή των διδακτικών βιβλίων σε προσβάσιμη μορφή καθώς και της πιστοποίησης των παραγόμενων προσβάσιμων διδακτικών βιβλίων.
Για το σκοπό αυτό στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς της Ε.Ε. οι οποίοι αποσπώνται σε αυτό, σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 2740/1999 και το άρθρο 28 του Ν. 3966/2011. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν είτε πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής γραφής braille, είτε να είναι φυσικοί ομιλητές ή πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Το Ι.Ε.Π. μεριμνεί για την αρχική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού σε συνεργασία με εξειδικευμένες Πανεπιστημιακές μονάδες.
Στις περιπτώσεις αδυναμίας του Ι.Ε.Π. να υλοποιήσει την ανωτέρω υποχρέωση, το Ι.Τ.Υ.Ε. έχει τη δυνατότητα ανάθεσης της προσαρμογής των διδακτικών βιβλίων σε εξειδικευμένους φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής με συναφή αποστολή.
4.Η διαδικασία της προσαρμογής των διδακτικών βιβλίων ακολουθεί την αρχή της Καθολικής Σχεδίασης. Οι παραγόμενοι μορφότυποι θα πρέπει να μπορούν να εφαρμοστούν στις Υποστηρικτικές Τεχνολογίες Πληροφορικής που διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στους μαθητές με αναπηρία. Τα προσβάσιμα διδακτικά βιβλία παράγονται και διατίθενται στους εξής μορφότυπους: απλό κείμενο (plain text), προσβάσιμο εμπλουτισμένο κείμενο (rich text format), προσβάσιμο επισημειωμένο κείμενο (accessible markup – XML), DAISY, ηχητική απόδοση με φυσική φωνή και αν αυτό δεν είναι εφικτό με συνθετική φωνή υψηλής ποιότητας, (audio – MP3), ψηφιακή μορφή έτοιμου προς εκτύπωση braille κειμένου (braille-ready), βιβλίο σε ανάγλυφη γραφή braille, μορφοποιημένο κείμενο για εκτύπωση σε μεγεθυσμένη μορφή (large-print-ready), βιβλίο σε μεγεθυσμένη εκτύπωση, ψηφιακή μορφή ανάγλυφων σχημάτων, απτικά ανάγλυφα σχήματα και σε μορφή video στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, φέροντα και υπότιτλους.
5. Για την εκτύπωση των βιβλίων σε γραφή BRAILLΕ ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ δύναται να συνάπτει σύμβαση έργου με το ΚΕΑΤ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ του μοναδικου συλλογου Ειδικης Αγωγης που ασχολήθηκε με όλα τα αρθρα του νομοσχεδιου
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
http://www.satea.gr
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ..!!!
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Παράγραφος 3
«……. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν είτε πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής γραφής braille, είτε να είναι φυσικοί ομιλητές ή πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.»
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να αλλάξει σε:
«Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιημένη επάρκεια στην Ελληνική Γραφή Βraille ή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
«Με ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ιδρύεται στο Ε.Ι.Κ. εκτυπωτική μονάδα προσβάσιμων διδακτικών βιβλίων και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού για κωφά-βαρήκοα άτομα, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π..
Εκ μέρους της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος,
Ιωάννης Γιάλλουρος
Πρόεδρος
Αναρμόδιο άτομο υπέβαλε σχόλιο επί του άρθρου 8, με την υπογραφή «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ», στις 11 Δεκεμβρίου 2014, ώρα 20:01 .
Ως εκ τούτου παρακαλώ να μη ληφθεί υπόψη και να διαγραφεί.
Εκ μέρους της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος,
Ιωάννης Γιάλλουρος
Πρόεδρος
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!!
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α
Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!
Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!!!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α ! !
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!
Το ΙΤΥΕ δεν έχει καμία τεχνογνωσία (και καμία επαφή) με την κατασκευή προσβάσιμου ψηφιακού βιβλίου όπως δείχνει η μέχρι στιγμής πορεία, ενώ ξεχνάμε ότι και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού που αναρτάται σε διάφορες ιστοσελίδες δεν είναι προσβάσιμο για μαθητές με αναπηρίες και παρότι η ΕΣΑΜΕΑ έχει υποβάλλει πολλαπλά διαβήματα διαμαρτυρίας.
Πρέπει επιτέλους να δημιουργηθεί ειδική υπηρεσία, στα πρότυπα των ανεπτυγμένων κρατών, που θα ασχολείται με το έργο της τεχνικής παραγωγής του εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες για οικονομία κλίμακας. Το ψηφιακό βιβλίο πρέπει να τηρεί όλες τις προδιαγραφές της σχεδίασης για όλους. Επίσης όσον αφορά το κομμάτι της εκτύπωσης, το βιβλίο να αποστέλλεται με γνωστές εκ των προτέρων προδιαγραφές σε συμβεβλημένα τυπογραφεία σε όλη τη χώρα που θα έχουν περάσει έλεγχο ποιότητας, και να μην πηγαίνουν οι δουλειές μόνο στα αρεστά. Αυτό αφορά το σχεδιασμένο σε όλους βιβλίο (με το κλασσικό περιεχόμενο), ενώ παράληλα θα παράγεται και άλλο βιβλίο σχεδιασμένο για ειδικές κατηγορίες μαθητών με διαφορετικές ανάγκες και δυνατότητες.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Να γίνει πιο ολοκληρωμένη πρόταση για προσβάσιμα διδακτικά βιβλία για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Άρθρο 8 Προσβάσιμα Διδακτικά Βιβλία
5) Το Τμήμα Προσαρμογής διδακτικών βιβλίων της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς της ΕΑΕ οι οποίοι αποσπώνται σε αυτό, σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 2740/1999 και το άρθρο 28 του Ν. 3966/2011. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν είτε πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής γραφής braille, είτε να είναι φυσικοί ομιλητές και πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να διαγραφεί η φράση: «είτε να είναι φυσικοί ομιλητές και πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.» και προτείνουμε:
«είτε να διαθέτουν πιστοποίηση επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.»
Ακόμα, να προστεθεί παράγραφος ότι με ΚΥΑ ιδρύεται στο Ε.Ι.Κ. εκτυπωτική μονάδα προσβάσιμων διδακτικών βιβλίων και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού για κωφά-βαρήκοα άτομα, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π..
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΚΕ
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Άρθρο 08: Προσβάσιμα Διδακτικά Βιβλία
τα κτίρια όμως δεν είναι καν προσβάσιμα,πώς είναι αυτό υλοποιήσιμο?
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!!
Η παραγωγή προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού είναι μια πολύ εξειδικευμένη εργασία και δεν μπορεί να γίνεται ευκαιριακά από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο ΙΕΠ. Ειδικά για τα βιβλία στη γραφή Braille, χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις και όχι μόνο η πιστοποιημένη γνώση της ΕΓΒ.
Προτάσεις:
1. Ίδρυση μονάδας προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις αναπηρίες με την δημιουργία οργανικών θέσεων,η οποία να εποπτεύεται από το ΙΕΠ. Έτσι, η μονάδα θα διαθέτει ειδικά εργαστήρια και θα διασφαλίζεται η συνεχής εργασία εξειδικευμένου προσωπικού.
2. Ειδικά για το εκπαιδευτικό υλικό που αφορά στους μαθητές με τύφλωση ή χαμηλή όραση (βιβλία Braille και μεγεθυμένα, ανάγλυφες – ολόγλυφες εικόνες, μακέτες, ανάγλυφοι χάρτες και γραφήματα, προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού Εργαστηρίου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας υπό την εποπτεία του ΙΕΠ, στο οποίο λειτουργεί τα τελευταία 20 χρόνια ομάδα εργασίας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς για την προσαρμογή, μεταγραφή στη Braille και ανάγλυφη εικονογράφηση των διδακτικών βιβλίων.
Πλεονεκτήματα:
1. Tο παραγόμενο υλικό όταν είναι ακόμη σε μορφή draft δύναται να ελεγχεται άμεσα σελίδα-σελίδα και εικόνα-εικόνα από τυφλούς χρήστες (μαθητές κι εκπαιδευτικούς) ως προς την ποιότητά του.
2. Υπάρχει ήδη σε μεγάλο βαθμό, ο απαιτούμενος τεχνολογικός εξοπλισμός (εκτυπωτές Braille, συσκευές παραγωγής ανάγλυφων γραφικών και εικόνων, ξυλουργικά μηχνήματα για την κατασκευή μητρών, κλπ), για την υλοποίηση του έργου.
3. Συστεγάζεται με το τυπογραφείο Braille του ΚΕΑΤ, με αποτέλεσμα να υπάρχει άμεση συνεργασία και να επιλύονται πρακτικά ζητήματα εκτύπωσης.
4. Υπάρχει το εξειδικευμένο προσωπικό με πολλά χρόνια εμπειρίας, το οποίο μπορεί να στελεχώσει το εν λόγω Εργαστήρι.