1. Η Ε.Ε., όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει Ε.Ε. σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποκλειστικός φορέας της Ε.Ε. είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τη μορφή, τον τύπο και την κατηγορία των σχολικών μονάδων Ε.Ε.
2. Στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της Ε.Ε. περιλαμβάνονται η διάγνωση, η αξιολόγηση και αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα κατά τόπους Κέντρα Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΥ) και τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) αντίστοιχα που προβλέπονται στα σχετικά άρθρα του παρόντος νόμου και από τις δημόσιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες. Η Ε.Ε. περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κύριες και βοηθητικές κτιριολογικές υποδομές και εξοπλισμό προσβάσιμα σε όλους, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
3. Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής τους. Προγράμματα συστηματικής παρέμβασης όπως εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, φυσιοθεραπεία και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών, αξιολόγηση και παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, παρέχονται κατά κύριο λόγο μέσα από τις ΣΜΕΕ και επικουρικά από τα ΚΕΔΥ.
4. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται Ε.Ε, η οποία -στο πλαίσιο των σκοπών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, επιδιώκει να αναπτύξει την προσωπικότητα τους και να τους καταστήσει κατά το δυνατόν ικανούς για αυτόνομη συμμετοχή στην οικογενειακή, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή.
5. Η Ε.Ε. επιδιώκει ιδίως:
α) την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
β) τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν,
γ) την αντίστοιχη προς τις δυνατότητες τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα και
δ) την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη, με στόχο τη διασφάλιση της πλήρους πρόσβασης των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΕ και ΚΕΔΥ.
6. Οι ανωτέρω στόχοι επιτυγχάνονται με:
α) τη διάγνωση και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους στα ΚΕΔΥ και ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα και στα δημόσια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ),
β) τη συστηματική παρέμβαση που πραγματοποιείται από την προσχολική ηλικία στις κατά τόπους ΣΜΕΕ, με τη δημιουργία τμημάτων Πρώιμης Παρέμβασης (ΠΠ),
γ) την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων αποκατάστασης, την προσαρμογή του εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού ώστε να είναι προσβάσιμα, τη χρησιμοποίηση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών συμπεριλαμβανομένων του υλικού (hardware) και λογισμικού (software) ΥΤ Πληροφορικής και την παροχή κάθε είδους διευκολύνσεων και εργονομικών διευθετήσεων από τις ΣΜΕΕ και τα ΚΕΔΥ.
7. Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας συμμετέχει με εκπρόσωπο της η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συνιστώνται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δύο συμβουλευτικές –γνωμοδοτικές Επιτροπές μία για την παρακολούθηση της φυσικής προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία στις εκπαιδευτικές και διοικητικές δομές του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και μία για την παρακολούθηση της ψηφιακής προσβασιμότητας του εκπαιδευτικού υλικού και των διαδικτυακών τόπων. Στις επιτροπές αυτές συμμετέχουν – μεταξύ άλλων και εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας τους. Η απόφαση εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ εντός εξαμήνου μετά από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!
Στηριζω τις θεσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297
Πρέπει επιτέλους η πολιτεία να κατανοήσει ότι είναι υποχρεωμένη να παρέχει σταθερότητα ΚΑΙ στην ΕΙΔΙΚΗ Εκπαίδευση και να δεσμευτεί επ’ αυτού, να ανοίξει τους ορίζοντές της στο τι αυτή προσφέρει και στο πώς θα επιτευχθούν οι στόχοι της. Θεωρώ το άρθρο περιορισμένο από όλες τις απόψεις.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!!
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ. Η Ειδική αγωγή είναι ένας κλάδος που πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα
Α) Στην παρ.1 να προστεθεί το εξής με υπογραμμισμένα γράμματα: Η ΕΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεριμνώντας για την εξασφάλιση σταθερού πλαισίου και ανθρώπινου δυναμικού στις παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έμπρακτη προάσπιση των δικαιωμάτων των αναπήρων. Αποκλειστικός φορέας της ΕΕ είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τον τύπο των σχολικών μονάδων ΕΕ.
Β) Στην παράγραφο 2, η τελευταία παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
Η ΕΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, τμήματα ένταξης σε γενικά σχολεία, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Γ) Το πρώτο κομμάτι της παραγράφου 3 να διαμορφωθεί ως εξής:
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της ένταξης των μαθητών, ανάλογα με τις αναπηρίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη δυναμική και τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την ένταξη και την αναπηρία, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής των μαθητών. Στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης παρέχεται στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές δίχως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη για την ενεργό συμμετοχή τους στη διαμόρφωση ενταξιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες ενημέρωσης και την ανάπτυξη παράλληλων και κοινών δραστηριοτήτων. Η συνεκπαίδευση ορίζεται ως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα πλαίσια συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με σκοπό τη διαμόρφωση των αμφίδρομων προσαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την ανάπτυξη συνεργασίας και αμοιβαίων εκπαιδευτικών προσαρμογών η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη.
Δ) Η παράγραφος 5 να αλλάξει ως εξής:
Η Ειδική Εκπαίδευση επιδιώκει κυρίως:
α) την ανάδειξη εκπαιδευτικών πρακτικών και θεσμών που να ευνοούν την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση στο κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών
β) την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και Ειδικών Εκπαιδευτικών αναγκών για την αποδόμηση των στερεοτύπων σχετικά με την εκπαίδευση και τις δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
γ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης σε όλα τα σχολεία, σε κοινωνικές και επαγγελματικές δομές, προκειμένου όλοι οι μαθητές με και χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να προστατεύονται από στερεότυπες αντιλήψεις και παράλληλα να έχουν ίσες ευκαιρίες να συμμετέχουν στο μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα.
δ) τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΕ και ΚΕΔΥ.
Ε) Στην παράγραφος 6 να προστεθούν οι εξής περιπτώσεις:
δ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης και συνεκπαίδευσης, αρχικά με εκπαιδευτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κάθε σχολικής μονάδας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,
ε) τη μέριμνα για την άρτια και σταθερή λειτουργία των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη στελέχωσή τους με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό.
στ) τη στελέχωση της ΕΕ από προσωπικό που διαθέτει τα κατάλληλα τυπικά προσόντα για την προώθηση πρακτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Ένταξης όπως αυτά ορίζονται σε επόμενα άρθρα του παρόντος νόμου
ζ) την ικανοποίηση βασικών οργανωτικών και δομικών προϋποθέσεων για την προώθηση πρακτικών ένταξης στο γενικό σχολείο
Τέλος, στην παρ.7 πρέπει να προστεθεί η συμμετοχή στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α
Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ..!!!
σΤΗΡΊΖΩ ΘΈΣΕΙς σ.α.τ.ε.α
Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α …
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!!!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!
Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 2:
Α) Στην παρ.1 να προστεθεί το εξής με υπογραμμισμένα γράμματα: Η ΕΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεριμνώντας για την εξασφάλιση σταθερού πλαισίου και ανθρώπινου δυναμικού στις παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έμπρακτη προάσπιση των δικαιωμάτων των αναπήρων. Αποκλειστικός φορέας της ΕΕ είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τον τύπο των σχολικών μονάδων ΕΕ.
Β) Στην παράγραφο 2, η τελευταία παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
Η ΕΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, τμήματα ένταξης σε γενικά σχολεία, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Γ) Το πρώτο κομμάτι της παραγράφου 3 να διαμορφωθεί ως εξής:
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της ένταξης των μαθητών, ανάλογα με τις αναπηρίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη δυναμική και τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την ένταξη και την αναπηρία, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής των μαθητών. Στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης παρέχεται στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές δίχως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη για την ενεργό συμμετοχή τους στη διαμόρφωση ενταξιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες ενημέρωσης και την ανάπτυξη παράλληλων και κοινών δραστηριοτήτων. Η συνεκπαίδευση ορίζεται ως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα πλαίσια συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με σκοπό τη διαμόρφωση των αμφίδρομων προσαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την ανάπτυξη συνεργασίας και αμοιβαίων εκπαιδευτικών προσαρμογών η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη.
Δ) Η παράγραφος 5 να αλλάξει ως εξής:
Η Ειδική Εκπαίδευση επιδιώκει κυρίως:
α) την ανάδειξη εκπαιδευτικών πρακτικών και θεσμών που να ευνοούν την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση στο κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών
β) την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και Ειδικών Εκπαιδευτικών αναγκών για την αποδόμηση των στερεοτύπων σχετικά με την εκπαίδευση και τις δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
γ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης σε όλα τα σχολεία, σε κοινωνικές και επαγγελματικές δομές, προκειμένου όλοι οι μαθητές με και χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να προστατεύονται από στερεότυπες αντιλήψεις και παράλληλα να έχουν ίσες ευκαιρίες να συμμετέχουν στο μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα.
δ) τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΕ και ΚΕΔΥ.
Ε) Στην παράγραφος 6 να προστεθούν οι εξής περιπτώσεις:
δ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης και συνεκπαίδευσης, αρχικά με εκπαιδευτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κάθε σχολικής μονάδας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,
ε) τη μέριμνα για την άρτια και σταθερή λειτουργία των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη στελέχωσή τους με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό.
στ) τη στελέχωση της ΕΕ από προσωπικό που διαθέτει τα κατάλληλα τυπικά προσόντα για την προώθηση πρακτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Ένταξης όπως αυτά ορίζονται σε επόμενα άρθρα του παρόντος νόμου
ζ) την ικανοποίηση βασικών οργανωτικών και δομικών προϋποθέσεων για την προώθηση πρακτικών ένταξης στο γενικό σχολείο
Τέλος, στην παρ.7 πρέπει να προστεθεί η συμμετοχή στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Προτείνουμε:
Α) Στην παρ.1 να προστεθεί το εξής με υπογραμμισμένα γράμματα: Η ΕΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεριμνώντας για την εξασφάλιση σταθερού πλαισίου και ανθρώπινου δυναμικού στις παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έμπρακτη προάσπιση των δικαιωμάτων των αναπήρων. Αποκλειστικός φορέας της ΕΕ είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τον τύπο των σχολικών μονάδων ΕΕ.
Β) Στην παράγραφο 2, η τελευταία παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
Η ΕΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, τμήματα ένταξης σε γενικά σχολεία, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Γ) Το πρώτο κομμάτι της παραγράφου 3 να διαμορφωθεί ως εξής:
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της ένταξης των μαθητών, ανάλογα με τις αναπηρίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη δυναμική και τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την ένταξη και την αναπηρία, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής των μαθητών. Στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης παρέχεται στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές δίχως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη για την ενεργό συμμετοχή τους στη διαμόρφωση ενταξιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες ενημέρωσης και την ανάπτυξη παράλληλων και κοινών δραστηριοτήτων. Η συνεκπαίδευση ορίζεται ως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα πλαίσια συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με σκοπό τη διαμόρφωση των αμφίδρομων προσαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την ανάπτυξη συνεργασίας και αμοιβαίων εκπαιδευτικών προσαρμογών η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη.
Δ) Η παράγραφος 5 να αλλάξει ως εξής:
Η Ειδική Εκπαίδευση επιδιώκει κυρίως:
α) την ανάδειξη εκπαιδευτικών πρακτικών και θεσμών που να ευνοούν την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση στο κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών
β) την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και Ειδικών Εκπαιδευτικών αναγκών για την αποδόμηση των στερεοτύπων σχετικά με την εκπαίδευση και τις δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
γ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης σε όλα τα σχολεία, σε κοινωνικές και επαγγελματικές δομές, προκειμένου όλοι οι μαθητές με και χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να προστατεύονται από στερεότυπες αντιλήψεις και παράλληλα να έχουν ίσες ευκαιρίες να συμμετέχουν στο μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα.
δ) τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΕ και ΚΕΔΥ.
Ε) Στην παράγραφος 6 να προστεθούν οι εξής περιπτώσεις:
δ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης και συνεκπαίδευσης, αρχικά με εκπαιδευτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κάθε σχολικής μονάδας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,
ε) τη μέριμνα για την άρτια και σταθερή λειτουργία των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη στελέχωσή τους με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό.
στ) τη στελέχωση της ΕΕ από προσωπικό που διαθέτει τα κατάλληλα τυπικά προσόντα για την προώθηση πρακτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Ένταξης όπως αυτά ορίζονται σε επόμενα άρθρα του παρόντος νόμου
ζ) την ικανοποίηση βασικών οργανωτικών και δομικών προϋποθέσεων για την προώθηση πρακτικών ένταξης στο γενικό σχολείο
Τέλος, στην παρ.7 πρέπει να προστεθεί η συμμετοχή στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!
Στητιζω τις θεσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Σχόλιο ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 2
Προτείνουμε:
Α) Στην παρ.1 να προστεθεί το εξής με υπογραμμισμένα γράμματα: Η ΕΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεριμνώντας για την εξασφάλιση σταθερού πλαισίου και ανθρώπινου δυναμικού στις παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έμπρακτη προάσπιση των δικαιωμάτων των αναπήρων. Αποκλειστικός φορέας της ΕΕ είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τον τύπο των σχολικών μονάδων ΕΕ.
Β) Στην παράγραφο 2, η τελευταία παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
Η ΕΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, τμήματα ένταξης σε γενικά σχολεία, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Γ) Το πρώτο κομμάτι της παραγράφου 3 να διαμορφωθεί ως εξής:
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της ένταξης των μαθητών, ανάλογα με τις αναπηρίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη δυναμική και τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την ένταξη και την αναπηρία, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής των μαθητών. Στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης παρέχεται στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές δίχως αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη για την ενεργό συμμετοχή τους στη διαμόρφωση ενταξιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες ενημέρωσης και την ανάπτυξη παράλληλων και κοινών δραστηριοτήτων. Η συνεκπαίδευση ορίζεται ως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα πλαίσια συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με σκοπό τη διαμόρφωση των αμφίδρομων προσαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για την ανάπτυξη συνεργασίας και αμοιβαίων εκπαιδευτικών προσαρμογών η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη.
Δ) Η παράγραφος 5 να αλλάξει ως εξής:
Η Ειδική Εκπαίδευση επιδιώκει κυρίως:
α) την ανάδειξη εκπαιδευτικών πρακτικών και θεσμών που να ευνοούν την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση στο κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών
β) την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας και Ειδικών Εκπαιδευτικών αναγκών για την αποδόμηση των στερεοτύπων σχετικά με την εκπαίδευση και τις δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
γ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης σε όλα τα σχολεία, σε κοινωνικές και επαγγελματικές δομές, προκειμένου όλοι οι μαθητές με και χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να προστατεύονται από στερεότυπες αντιλήψεις και παράλληλα να έχουν ίσες ευκαιρίες να συμμετέχουν στο μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα.
δ) τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΕ και ΚΕΔΥ.
Ε) Στην παράγραφος 6 να προστεθούν οι εξής περιπτώσεις:
δ) τη διαμόρφωση προϋποθέσεων ένταξης και συνεκπαίδευσης, αρχικά με εκπαιδευτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κάθε σχολικής μονάδας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,
ε) τη μέριμνα για την άρτια και σταθερή λειτουργία των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη στελέχωσή τους με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό.
στ) τη στελέχωση της ΕΕ από προσωπικό που διαθέτει τα κατάλληλα τυπικά προσόντα για την προώθηση πρακτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Ένταξης όπως αυτά ορίζονται σε επόμενα άρθρα του παρόντος νόμου
ζ) την ικανοποίηση βασικών οργανωτικών και δομικών προϋποθέσεων για την προώθηση πρακτικών ένταξης στο γενικό σχολείο
Τέλος, στην παρ.7 πρέπει να προστεθεί η συμμετοχή στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Κατά τη συνεκπαίδευση εφαρμόζεται διαφοροποιημένη διδασκαλία τόσο από τον δάσκαλο γενικής σε συνεργασία με τον δάσκαλο της ειδικής ώστε όλοι οι μαθητές να πιάνουν τον εκπαιδευτικό στόχο. Τα ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα απευθύνονται ετσι οπως διατυπώνεται αποκλειστικά στον μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τότε όμως μιλάμε για εξατομικευμένο πρόγραμμα.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στην 4η παρ. το δεύτερο εδάφιο που αναφέρει ότι «Προγράμματα συστημικής παρέμβασης ……………παρέχονται κατά κύριο λόγο από τις ΣΜΕΕ και επικουρικά από τα ΚΕΔΔΥ». Θα πρέπει να αναφερθεί με ρητό τρόπο ότι τα ανωτέρω Προγράμματα συστημικής παρέμβασης δεν συνιστούν θεραπευτικές πράξεις αλλά παρέχονται με μοναδικό σκοπό να υποστηρίξουν τα άτομα με αναπηρία στην μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία.
Βάσει των ανωτέρω προτείνουμε το εδάφιο να τροποποιηθεί ως εξής: Προγράμματα συστημικής παρέμβασης όπως εργοθεραπεία, λογοθεραπεία φυσιοθεραπεία και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών αξιολόγηση και παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, εφόσον παρέχονται από τις ΣΜΕΕ και από τα ΚΕΔΔΥ παρέχονται με μόνο σκοπό να υποστηρίξουν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία και σε καμία περίπτωση δεν συνιστούν θεραπευτικές πράξεις.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Άρθρο 2 Οργάνωση και στόχοι της ΕΑΕ
Άρθρο 2§2. « Στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της ΕΑΕ περιλαμβάνονται η διαφοροδιάγνωση, η διάγνωση, η αξιολόγηση και αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα κατά τόπους Κέντρα Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΥ) και τις ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα που προβλέπονται στα σχετικά άρθρα του παρόντος νόμου και από τις δημόσιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες. Η ΕΑΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες».
Άρθρο 2§2. Η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα υλοποιείται από τους εκπαιδευτικούς της γενικής ή/και ειδικής αγωγής μέσα στη γενική τάξη –όταν υπάρχει συνεκπαίδευση- ή μέσα στα τμήματα ένταξης ή στις τάξεις των ειδικών σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής συνεργάζονται μεταξύ τους και υποστηρίζονται από τα κατά τόπους ΚΕΔΔΥ και τις ΕΔΕΑΥ και από τις αντίστοιχες Ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες.
Η τελευταία πρόταση της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του Νόμου προς ψήφιση, «…Η ΕΑΕ περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κτιριολογικές υποδομές, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες» είναι ασαφής. Η ένταξη/συνεκπαίδευση αποτελεί εκπαιδευτική διαδικασία και όχι «πρόγραμμα» και η εν λόγω πρόταση πρέπει να (επ)αναδιατυπωθεί ως εξής: «Η ΕΑΕ περιλαμβάνει διαφορετικά μοντέλα παροχής ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, όπως: α) υποστήριξη μέσα στο πλαίσιο της γενικής τάξης από εκπαιδευτικό γενικής και ειδικής αγωγής (συνεκπαίδευση), β) υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα τμήματα ένταξης, γ) υποστήριξη και εκπαίδευση στα ειδικά σχολεία, και δ) προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι. Επιπλέον, η ΕΑΕ περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Άρθρο 2§3. «Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής τους. Προγράμματα συστηματικής παρέμβασης όπως εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, φυσιοθεραπεία και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών, αξιολόγηση και παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, παρέχονται κατά κύριο λόγο μέσα από τις ΣΜΕΕ και επικουρικά από τα ΚΕΔΥ».
Αναφορικά με την παράγραφο 3 του άρθρου 2, επισημαίνουμε ότι κατά τη συνεκπαίδευση δεν εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά αντίθετα, εφαρμόζονται από τον εκπαιδευτικό της τάξης σε άμεση και συνεχή συνεργασία με τον ειδικό παιδαγωγό-ο οποίος βρίσκεται εντός της γενικής τάξης- είτε διαφοροποιημένη διδασκαλία, είτε κατάλληλες τροποποιήσεις και προσαρμογές ανάλογα τόσο με τις αναπηρίες και τις ε.ε.α. των μαθητών όσο και τις ανάγκες της ολομέλειας της τάξης. Η συνεκπαίδευση δεν αφορά μόνο τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Άρθρο 2§5γ. Θα πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής: «τη βελτίωση όλων των εκπαιδευτικών παραγόντων (π.χ. κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, επαρκές προσωπικό ειδικής και γενικής αγωγής, συνεχής επιμόρφωση εκπαιδευτικών, κατάλληλες τροποποιήσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παροχή εξειδικευμένων και ειδικών προγραμμάτων για τη μείωση ρατσιστικών αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών) έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη και επανένταξή τους στο γενικό σχολείο».
Άρθρο 2§6β. Προτείνουμε να επαναδιατυπωθεί ως εξής «……τη διεπιστημονική διάγνωση και αξιολόγηση»
Άρθρο 2§6γ. Προτείνουμε να επαναδιατυπωθεί ως εξής «…στις κατά τόπους ΣΜΕΑ, τη συστηματική εκπαιδευτική παρέμβαση στα γενικά νηπιαγωγεία και κέντρα προσχολικής εκπαίδευσης όπου συνεκπαιδεύονται μαθητές με και χωρίς ε.ε.α. με την ταυτόχρονη εφαρμογή προγραμμάτων έγκαιρης παρέμβασης». Επιπλέον να τροποποιηθεί «….οι ανωτέρω στόχοι επιτυγχάνονται με τη δημιουργία και ύπαρξη όχι μόνο προγραμμάτων έγκαιρης προσχολικής παρέμβασης, αλλά και δομών και υπηρεσιών έγκαιρης παρέμβασης».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η έγκαιρη παρέμβαση περιλαμβάνει τρεις ηλικιακές φάσεις:
από 0 – 3+ χρονών
από 3+ – 6+ χρονών [έγκαιρη προσχολική παρέμβαση]
από 6+ – έως την Γ΄τάξη δημοτικού σχολείου
Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Το ζήτημα της εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης των αναπήρων παιδιών έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα στους θεωρητικούς της εκπαίδευσης, ενώ εμφανίζεται και ως δομικό στοιχείο της εκπαιδευτικής πολιτικής εδώ και χρόνια σε πολλές χώρες. Οδηγός προς την κατεύθυνση αυτή στάθηκε η παρέμβαση διεθνών οργανισμών και κινημάτων αναπήρων, μέσω των οποίων αναγνωρίστηκαν, αναδείχθηκαν, επισημοποιήθηκαν και κατοχυρώθηκαν σε μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις και πράξεις τα ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση και η προώθηση της ένταξης. Στη χώρα μας, η ένταξη θεσμοθετήθηκε με το νόμο 1566/1985 «Περί γενικής εκπαίδευσης», σύμφωνα με τον οποίο, ωστόσο, ο αποκλεισμός και οι διακρίσεις συνεχίστηκαν, καθώς οι συνθήκες δεν ήταν ακόμη ώριμες ή έτοιμες για την εισαγωγή και εφαρμογή της ενταξιακής προσέγγισης στην εκπαίδευση, καθώς οι εκπαιδευτικές πρακτικές ήταν οργανωμένες γύρω από τη λογική της αποτυχίας, της ανεπάρκειας και κατά συνέπεια της περιθωριοποίησης. Τριάντα χρόνια μετά, διαπιστώνουμε με απογοήτευση πως ελάχιστα έχουν αλλάξει, κυρίως ως προς τη νοοτροπία και τις πρακτικές των εκάστοτε ιθυνόντων και των υπεύθυνων του σχεδιασμού και υλοποίησης της εγχώριας εκπαιδευτικής πολιτικής. Το εν λόγω άρθρο, ενώ φαινομενικά διατυμπανίζει την ισότιμη συμμετοχή, έχει σημεία υπαινικτικού λόγου (π.χ. «..ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν»), όπου η προσβασιμότητα και η ισότιμη συμμετοχή κάθε άλλο παρά δεδομένες επιδιώξεις της Ε.Ε. που επιθυμεί να προωθήσει το Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!!