1. Προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης, πλην των στελεχών της παρ. 7, είναι η κατοχή του βαθμού Α΄, καθώς και η πιστοποιημένη γνώση Τ.Π.Ε. Α΄ επιπέδου η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 86.
2. Ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη. Ως Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας.
3. Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού. Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για την Αειφορία επιλέγονται εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων, ενώ ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. ή στη σχολική ψυχολογία ή μέλη του Ε.Ε.Π. με πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Ως Συντονιστές Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για δέκα τουλάχιστον έτη στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της αντίστοιχης βαθμίδας. Ως Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μουσουλμανικής Θρησκείας επιλέγεται εκπαιδευτικός με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, ο οποίος έχει ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί δέκα τουλάχιστον έτη στα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια σε μάθημα μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις για τη θέση Συντονιστή Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τη θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Μουσουλμανικής Θρησκείας, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας ή χωρίς τη γνώση ξένης γλώσσας.
4. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί ή Ε.Ε.Π. των κλάδων που προβλέπονται στις περιπτ. α΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου.
5. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Α. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη.
6. Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στη βαθμίδα αυτή, οι οποίοι έχουν ασκήσει για οκτώ τουλάχιστον έτη διδακτικά καθήκοντα στην πρωτοβάθμια ή/και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνολικά. Από τα ανωτέρω οκτώ έτη άσκησης διδακτικών καθηκόντων, τα τρία τουλάχιστον πρέπει να έχουν ασκηθεί σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας, συμπληρώνοντας σε αυτά τουλάχιστον το 50% του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με την επιφύλαξη της περίπτ. ζ΄. Ειδικά για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., εκτός των εκπαιδευτικών, μπορεί να επιλέγονται ως διευθυντές και μέλη Ε.Ε.Π. με δέκα τουλάχιστον έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Κ.Ε.Σ.Υ., από τα οποία τρία τουλάχιστον έτη πρέπει να έχουν υπηρετηθεί σε αντίστοιχη με την προς κάλυψη θέση Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της οικείας βαθμίδας εκπαίδευσης.
Ειδικότερα:
α) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών δημοτικών σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στο π.δ. 323/1993 (Α΄ 139) και στην υπ’ αρ. 172260/Ε1/17.10.2016 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 3391).
β) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών νηπιαγωγείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 60.
γ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ε.Κ. μπορεί να είναι:
αα) Για τις θέσεις Διευθυντών γυμνασίων, ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ., εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01 έως και ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40 και ΠΕ78 έως και ΠΕ91.
ββ) Για τις θέσεις Διευθυντών Ε.Κ., εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ80 έως και ΠΕ90.
δ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι:
αα) για θέσεις Διευθυντών των δημοτικών σχολείων Ε.Α.Ε., μόνιμοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν σε αυτά, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών του π.δ. 323/1993, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Κ.Ε.Σ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π.
ββ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας Ε.Α.Ε. (Γυμνάσια Ε.Α.Ε., Λύκεια Ε.Α.Ε., Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ή Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια ή Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01 έως και ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40 και ΠΕ78 έως και ΠΕ91, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π. Επιπλέον και μόνο για τις θέσεις Διευθυντών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων και εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου. Εκπαιδευτικοί κλάδου δασκάλων με οργανική θέση σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. μπορούν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου, να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας και για θέση διευθυντή σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
γγ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών νηπιαγωγείων Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί του κλάδου νηπιαγωγών, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π.
ε) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών στα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί κάτοχοι τίτλου ξένης γλώσσας, κατά προτίμηση της χώρας προέλευσης της πλειονότητας των μαθητών, σε επίπεδο τουλάχιστον Β2.
στ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών στα μουσικά ή καλλιτεχνικά σχολεία μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν τα ειδικά προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά.
ζ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και πρότυπων σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν τα προσόντα που προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 42 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118).
7. Ως Προϊστάμενοι διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε οργανική θέση στη μονάδα την οποία αφορά η επιλογή.
Ειδική προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση υποδιευθυντή και υπευθύνου τομέα Ε.Κ. είναι ο εκπαιδευτικός να ανήκει σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Ε.Κ.
Ως υποδιευθυντές Ε.Κ., στα οποία ασκούνται διακόσιοι πενήντα τουλάχιστον μαθητές και τα οποία εξυπηρετούν τουλάχιστον δύο ΕΠΑ.Λ. που λειτουργούν σε διαφορετικό κύκλο λειτουργίας (πρωινό κύκλο, απογευματινό κύκλο, εσπερινό κύκλο), καθώς και ως υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, οι οποίοι υπηρετούν σε σχολική μονάδα, η οποία εξυπηρετείται από το Ε.Κ. και δεν έχουν κριθεί ως υπεράριθμοι, κατά το χρόνο της επιλογής.
Ειδικά για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ως υποδιευθυντές μπορεί να επιλέγονται και μέλη Ε.Ε.Π. με οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε οργανική θέση στη Σ.Μ.Ε.Α.Ε. την οποία αφορά η επιλογή.
Αν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας δεν πληρούν την προϋπόθεση της οκταετούς διδακτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.
8. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δεκαετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01 έως και ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40 και ΠΕ78 έως και ΠΕ91. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις των προηγούμενων εδαφίων, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας. Ως Προϊστάμενος του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επιλέγεται εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος έχει ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για τουλάχιστον δέκα έτη, από τα οποία τουλάχιστον έξι σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης.
9. Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής ή της οριστικής παύσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα. Επίσης, δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, του οποίου τα πιστοποιητικά των αντικειμενικών κριτηρίων που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή αναληθή με σκοπό την παραπλάνηση της υπηρεσίας, καθώς και εκπαιδευτικός που έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του σύμφωνα με την περίπτ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 31.
10. Δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για θέση στελέχους της εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του επόμενου της επιλογής έτους αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης.
11. Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Τα κωλύματα επιλογής της παρ. 9 δεν πρέπει να συντρέχουν τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.
Οι θέσεις στελεχών που είχαν χαρακτηριστικά διδακτικής και εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας από την αρχική τους προκήρυξη, θα πρέπει να προσμετρούνται αντίστοιχα και στην παρούσα νομοθεσία και όχι να θεσπίζονται διατάξεις αναδρομικού χαρακτήρα.
Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού ως στελέχη εκπαίδευσης που ασκούν διοικητικό έργο δεν θα πρέπει να μοριοδοτούνται; Ή δεν είναι στελέχη εκπαίδευσης;
Το άρθρο 22 παρ.3 δημιουργεί μεγάλες αδικίες και ανισότητες στα υποψήφια στελέχη αφού θέτει ως κριτηριο γιά τη συμμετοχή στη διαδικασία το πιστοποιητικό γλωσσομαθειας. Οι θιγόμενοι έχουν ως μόνη επιλογή δικαίωσης την προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας. Συγκεκριμένα πολλοί υποψήφιοι άνω των πενήντα μπορεί να διαθέτουν κολλεγιακά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, αφού στην εποχή τους δεν υπήρχε η δυνατότητα πιστοποίησης με πτυχία που τώρα αναγνωρίζονται. Θα αποκλειστούν λοιπόν από τη διαδικασία ενώ θα διαθέτουν σημαντικές επιστημονικές περγαμηνές, και ενδεχομένως άριστη γνώση ξένης γλώσσας. Θα δημιουργηθούν όμως και 2 κατηγορίες υποψήφιων στελεχών. Όλοι οι υπόλοιποι για τους οποίους δε θα χρειάζεται ως προαπατούμενο η γλωσσομάθεια και από την άλλη οι υποψήφιοι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου. Πρέπει να αποσυρθεί το προαπαιτούμενο της γλωσσομάθειας, ώστε να εξαλειφθούν οι παθογένειες για τις οποίες έγινε λόγος.
Απογοητευτικό θεωρώ το γεγονός ότι, παρά τις προσδοκίες, διαιωνίζεται ήδη η υπάρχουσα κατάσταση. Τα κριτήρια επιλογής για μια ακόμη φορά πριμοδοτούν τα ίδια πρόσωπα και αποκλείουν μάχιμους εκπαιδευτικούς της τάξης. Η δωδεκάχρονη προϋπηρεσία είναι ανέφικτη για αρκετούς νέους συναδέλφους (περίπου 45 ετών) καθώς ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών έχει γεράσει επικίνδυνα, λόγω απουσίας διορισμών. Και να σκεφτούμε ότι η προϋπηρεσία αυτή, για πολλούς που θα επιλεγούν σε θέσεις ευθύνης, για να καθοδηγήσουν εκπαιδευτικούς στη διδακτική τους πράξη, καμιά σχέση δεν έχει με την διδακτική πράξη. Κάποιοι που θα επιλεγούν, ίσως και να έχουν ξεχάσει πως είναι η σχολική τάξη, καθώς χρόνια είναι αποσπασμένοι σε διάφορες θέσεις εκτός τάξης και κάνουν άλλα πράγματα εκτός από διδασκαλίες. Η μόνη πρόθεση που βλέπω να υλοποιείται με το νομοσχέδιο αυτό είναι η ανάγκη να περιοριστεί ο αριθμός των στελεχών για οικονομικούς λόγους, με τα ίδια όμως κριτήρια που ίσχυαν και στο παρελθόν.
Αν θα μπορούσα να προτείνω κάποια πράγματα, παρά το ότι δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα αλλάξει κάτι, θα ήταν:
1. Δυνατότητα να εισέλθουν και νεότεροι άνθρωποι σε θέσεις ευθύνης (λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας).
2. Συσχετισμός του έργου της καθοδήγησης των εκπαιδευτικών με στοιχεία που να αποδεικνύουν τη διδακτική ενασχόληση κάποιου και όχι την ακαδημαϊκή του πορεία.
3. Οι νέοι, απομακρυσμένοι αυτή τη φορά, «σχολικοί σύμβουλοι» να διδάσκουν κάποιες ώρες και να οργανώνουν δειγματικές διδασκαλίες και επιμορφωτικό υλικό πραγματικό και όχι εικονικό.
4. Το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν ο συντονιστής των εκπαιδευτικών να διδάσκει σε κάποιο σχολείο και να εποπτεύει/συντονίζει γειτονικά σχολεία, οργανώνοντας επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών.
Ένα άλλο κριτήριο πρέπει να είναι το εργασιακό παρελθόν. Οι απερχόμενοι σχολικοί σύμβουλοι ήταν και είναι αργόμισθοι. Δεν πατούσαν και δεν πατάνε στα γραφεία τους! Αν κάνετε ένα τηλέφωνο σε όλα τα γραφεία των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα, ούτε οι μισοί δεν βρίσκονται στα γραφεία τους. Και δεν είναι σε σχολεία ή συνέδρια. Είναι στα σπίτια τους. Αυτοί οι αργόμισθοι πρέπει να αποκλειστούν από τις επιλογές και να επιστρέψουν στις σχολικές τάξεις μπας και δουλέψουν λίγο. Αργομισθία στην Ελλάδα της κρίσης δεν θα έπρεπε να γίνεται ανεκτή.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΡΘΟ ΠΟΥ Η ΘΗΤΕΙΑ ΣΕ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΥΤΟΝ ΘΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.
ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: 1) Η ΘΗΤΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ, 2)Η ΘΗΤΕΙΑ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(Κ.Π.Ε.), 3)Η ΘΗΤΕΙΑ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, 4)Η ΘΗΤΕΙΑ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, ΣΕΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΝΕΩΝ (ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕ ΑΡΙΘΜ.:Φ.361.22/27/80025/E3/19-05-2015 ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΠΕΘ)ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Η ΘΗΤΕΙΑ ΣΕ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν μεταταχθεί στη Πρωτοβάθμια και έιχαν χρόνια υπηρεσίας στην Δευτεροβάθμια δεν έχουν καμμία ελπίδα να αποκτήσουν θέση στελέχους. Έχουν μεγλαη εμπειρία και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης αυτό δεν πρέπει να τιμωρηθεί πρέπει να ληφθεί υπόψιν με κα΄ποιο τρόπο. Η εμπειρία σε διάφορες θέσεις και πόστα είναι μεγάλο προσόν! Οι αιώνιοι καρεκλοκένταυροι σεθέσεις εθυθύνης που δεν έχουν αντίληψη τι συμβαίνει πιο πέρα γιατί να μοριοδοτόύνται τόσο πολύ;
Πρέπει για κάποιες θέσεις ευθύνης να μειωθούν τα χρόνια υθπηρεσίας στηνν οικεία βαθμίδα.
Η γνώση ξένης γλώσσας είναι υποστηρικτική του έργου του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και καλώς μοριοδοτείται μα σε καμία όμως περίπτωση δεν θα πρέπει να αποτελεί προσόν αποκλεισμού από τη διαδικασία επιλογής. Είναι το λιγότερο άδικο να τιμωρούνται εκπαιδευτικοί που στα παιδικά τους χρόνια όπου κατακτιέται ευκολότερα μια ξένη γλώσσα δεν είχαν πρόσβαση για οικονομικούς λόγους στην ιδιωτική εκπαίδευση και στην συνέχεια στην επαγγελματική τους διαδρομή επένδυσαν και αφιέρωσαν χρόνο σε άλλα αντικείμενα ποια ουσιαστικά κατά την κρίση τους μη κυνηγώντας μόρια για την κατάκτηση κάποιας θέσης στελέχους.
Αγαπητοί,
Η αντίθεση μου έχει σχέση με τη μοριοδοτηση του μεταπτυχιακου και του δεύτερου μεταπτυχιακου. Το μεταπτυχιακό είναι επιπέδου 7 και το πτυχίο επιπέδου 6. Πως λοιπόν η μοριοδοτηση δεν είναι σύμφωνη με την κατάταξη αυτή. Το προπτυχιακο μόρια 3 και το μεταπτυχιακό επιπέδου 7 μοριοδοτηση 3,5και το δεύτερο μεταπτυχιακό 1,5. Η εξέλιξη και βελτίωση σε γνώσεις δικαιολογεί αυτή τη μοριοδοτηση.
Πάλι πριμ μοριοδότησης όσων υπηρετούν 20 χρόνια… Οι νεότεροι δεν έχουν δικαίωμα να ανταγωνιστούν τους «παλιούς»; Δηλαδή κάποιος που έχει διδακτορικό στη Διοίκηση Οργανισμών και δεύτερο πτυχίο στην Πληροφορική με 10 χρόνια υπηρεσίας (9 μονάδες) και ένας άλλος που δεν έχει ποτέ επιμορφωθεί σε τίποτα αλλά έχει 20 χρόνια διδασκαλίας (10 μονάδες), θα γίνει Διευθυντής ενώ ο πρώτος όχι…
Επίσης, γιατί μοριοδοτείται με 10 μονάδε,ς μόνο η 10ετής ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ υπηρεσία και όχι και η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ; Αν δηλαδή κάποιος δίδασκε στην τάξη, αποκόμισε γνώσεις που θα είναι πιο χρήσιμες σε ένα στέλεχος εκπαίδευσης, από κάποιον άλλον π.χ. αποσπασμένο σε φορέα του Υπουργείου Παιδείας ή σε ΑΕΙ/ΤΕΙ που ασκούσε διοικητικό έργο και ήρθε σε επαφή στην πράξη με τεχνογνωσία και αρχές διοίκησης;Νομίζω πως και τα δύο είναι απαραίτητα για ένα στέλεχος εκπαίδευσης: η διδακτική υπηρεσία να μοριοδοτείται γιατί πρέπει τα στελέχη να είναι ενήμερα για το τι συμβαίνει στα σχολεία, αλλά και η εκπαιδευτική να μοριοδοτείται γιατί παρέχει διοικητικές γνώσεις και μάλιστα μέσα από την πράξη, μέσα από δομές και φορείς της εκπαίδευσης.
Η μόνη αξιοκρατική διαδικασία επιλογής στελεχών είναι η εξής:
α) καθορισμός ελάχιστων διδακτικών, ακαδημαϊκών, ή άλλων προσόντων για δικαίωμα υποψηφιότητας στελέχους. Τα προσόντα αυτά δεν μοριοδοτούνται, απλώς είναι απαραίτητα.
β) Γραπτές εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ, από την βαθμολογία των οποίων θα καθοριστεί και η επιλογή.
Η γλωσσομάθεια ως προαπαιτούμενο επιλογής μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου δημιουργεί ανισότητες ανάμεσα στα Στελέχη της Εκπαίδευσης. H γλωσσομάθεια, ως προαπαιτούμενο, πρέπει να ισχύσει για όλους.
Άρθρο 22
Παράγραφος 1.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η πιστοποιημένη γνώση ΤΠΕ Α’ επιπέδου τεκμαίρεται για εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ86 (ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ) δηλαδή
ΠΕ12.13 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΩΝ,ΠΕ14.05 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
ΠΕ18.16 ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
και όχι για τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ91 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ!!!!!!
Να υποθέσω ότι ο νομοθέτης έμπλεξε τους κλάδους :-)
Η μοριοδότηση των θέσεων του Διευθυντών Εκπαίδευσης, Σχολείων, Συντονιστών έχει πολλά απαράδεκτα σημεία. Το διδακτορικό προσμετράται 6 μόρια, το μεταπτυχιακό 3,5 μόρια, το δεύτερο πτυχίο 3 μόρια, το διδασκαλείο 3 μόρια, το δεύτερο μεταπτυχιακό 1,5. Μεταπτυχιακό και διδασκαλείο μαζί προσμετρούνται 4,5 μόρια. Τα δύο μεταπτυχιακά μαζί 5 μόρια και δεν προσμετράται καθόλου το διδασκαλείο. Συνολικά πλαφόν έχουμε τα 9 μόρια. Δηλαδή κάποιος με διδακτορικό και μεταπτυχιακό πιάνει το πλαφόν και χάνει τα μόρια του δευτέρου πτυχίου, του διδασκαλείου και του δευτέρου μεταπτυχιακού. Επίσης τα δύο μεταπτυχιακά που μπορεί να είναι και μονοετή μετρούν 5 μόρια όταν το διδακτορικό 4 ετών με συνεισφορά στην επιστήμη μετρά 6 (μόνο ένα μόριο διαφορά). Στον παλιό νόμο υπολογιζόταν και το διδασκαλείο και το δεύτερο πτυχίο χωρίς τόσο απαράδεκτα χαμηλό όριο στη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών. Με όλα τα παραπάνω κάποιοι στο υπουργείο χαμηλώνουν απαξιωτικά το μοριοδοτούμενο μορφωτικό επίπεδο ώστε να δώσουν έμφαση στη διδακτική προυπηρεσία πέρα από την αρχική δεκαετή. Τρία διδακτικά χρόνια ισοδυναμούν με ένα μεταπτυχιακό, 6 με ένα διδακτορικό. Πρέπει να αυξηθεί σημαντικά το πλαφόν ώστε να φτάσει τουλάχιστον τα 12 μόρια και να μαζευτούν όλες οι παραπάνω αδικίες.
Η προϋπηρεσία των τέως σχολικών συμβούλων δεν θα πρέπει να προσμετρηθεί. Ειδικότερα, όσοι έχουν υπηρετήσει ως σχολικοί σύμβουλοι θα πρέπει να αποκλειστούν από τις διαδικασίες επιλογής, διότι έχουν συμπληρώσει το ανώτατο όριο παραμονής σε παρόμοια θέση(6 έτη) και τυχόν επιλογή τους θα ήταν αντίθετη με το γράμμα και το πνεύμα του νόμου. Τον τελευταίο καιρό ο θεσμός του σχολικού συμβούλου είχε παρακμάσει και οι τέως σχολικοί σύμβουλοι δεν πατούσαν στην εργασία τους. Απλά επειδή είχαν ελεύθερο χρόνο, συσσώρευαν «χαρτιά» για να διατηρήσουν τις αργόμισθες θέσεις τους και τον μισθό τους. Τώρα, οι τέως σχολικοί σύμβουλοι θα πρέπει να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες(αρκετά «άραξαν») και τις θέσεις των συντονιστών να καταλάβουν άξιοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα αφήσουν την σχολική τάξη για 3 ή 6 το πολύ έτη για να προσφέρουν στην εκπαίδευση και όχι για να γίνουν ισόβια αργόμισθα «στελέχη εκπαίδευσης» που νοιάζονται μόνο να παίρνουν τον μισθό τους χωρίς να εργάζονται. Αυτές οι παθογένειες και αυτό το χάλι με τους έως σχολικούς συμβούλους πρέπει να τελειώσουν οριστικά για το καλό της εκπαίδευσης.
Μπράβο στο Υπουργείο!!! Σωστή απόφαση. Το Β2 επίπεδο στην ξένη γλώσσα πρέπει να είναι το προαπαιτούμενο για τις θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Επίσης, το ίδιο να ισχύει και για τις θέσεις Προϊσταμένων ΚΕΣΥ και Διευθυντών Εκπαίδευσης.Αυτοί που διαμαρτύρονται,πώς εισήχθησαν σε διδακτορικές και μεταπτυχιακές σπουδές (αφού στις σπουδές αυτές η πολύ καλή ή άριστη γνώση ξένης γλώσσας είναι προϋπόθεση εισαγωγής); Το Υπουργείο δεν πρέπει να υποχωρήσει στις πιέσεις που τυχόν δέχεται…
To άρθρο 22 παρ. 3 αναφέρει «Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού».
Το γλωσσικό προαπαιτούμενο, δημιουργεί μία ιδιότυπη κατάσταση: Όλα τα υποψήφια στελέχη, δε θα χρειάζεται να έχουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας με εξαίρεση τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου για τους οποίους θα είναι απαραίτητο. Παράλληλα, πέρα από το γεγονός ότι η γλώσσα αυτή καθεαυτή δεν αποτελεί κριτήριο επιστημονικότητας, αποκλείει και πολλούς υποψήφιους άνω των πενήντα από τη διεκδίκηση θέσης συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, οι οποίοι ναι μεν διαθέτουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο σήμερα όμως δεν αναγνωρίζεται από τον ΑΣΕΠ. Με αυτό τον τρόπο όμως θα αποκλειστούν a priori από τη συμμετοχή στη διαδικασία πολλά έμπειρα στελέχη με καταξιωμένο επιστημονικό και παιδαγωγικό έργο.
Επομένως για λόγους ισοτιμίας και απάλειψης ανισοτήτων το άρθρο 23 παρ. 2 πρέπει να έχει την εξής μορφή: «Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη».
Μπράβο στο Υπουργείο!!! Όχι Β2, αλλά επίπεδο Γ1 ξένης γλώσσας θα έπρεπε να είναι το προαπαιτούμενο για τις θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Αυτοί που διαμαρτύρονται, ερωτώ πώς εισήχθησαν σε διδακτορικές και μεταπτυχιακές σπουδές (αφού στις σπουδές αυτές η πολύ καλή ή άριστη γνώση ξένης γλώσσας είναι προϋπόθεση εισαγωγής); Προτείνω η προϋπόθεση ξένης γλώσσας να ισχύει σε όλες τις θέσεις στελεχών. Και το Υπουργείο δεν πρέπει να υποχωρήσει στις πιέσεις που τυχόν δέχεται…
Θα πρέπει να μειωθεί η μοριοδότηση των χρόνων εμπειρίας γιατί είναι δυσανάλογος με τα τυπικα προσόντα. Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν σοβαρή εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα η οποία δεν προσμετράται αλλά βοηθάει στην άσκηση διδακτικού έργου σε επαγγελματικά λύκεια.
Στο παρόν νομοσχέδιο δεν αναφέρεται πουθενά ως διοικητική προϋπηρεσία η θέση του Προϊσταμένου Σχολικής Μονάδας ολιγοθέσιων σχολείων.Ίσχυε στις προηγούμενες κρίσεις (0,40) και θέλω να πιστεύω ότι από λάθος παραλείπεται τώρα.
Η απόδειξη γλωσσομάθειας δεν συνιστά προαπαιτούμενο προσόν πουθενά στο δημόσιο, απλά προσμετράται προσθετικά έναντι άλλου συνυποψηφίου που τη διαθέτει. Γιατί να τίθεται ως προαπαιτούμενο το προσόν μόνο για τη θέση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου αλλά όχι και για τη θέση των υπολοίπων στελεχών ( Περιφερειακού Δ.Ε., Προϊσταμένων ΚΕΣΥ, ΚΕΑ κ.λ.π). Θα πρέπει να αρθεί αυτή η ανισότητα για να δοθεί η ευκαιρία σε αυτόν που θέλει να διεκδικήσει έστω αυτή τη θέση κι ας πάρει ο συνυποψήφιος προσθετικά τα μόρια που αναλογούν στην επάρκεια της ξένης γλώσσας.
Σε ένα σύγχρονο περιβάλλον οφείλουμε για να πετύχουμε τη μέγιστη αποτελεσματικότητα να εφαρμόζουμε τις σύγχρονες αρχές Μάνατζμεντ. Κατάλληλοι για το σκοπό αυτό δεν είναι οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ που διορίστηκαν για να παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στην τάξη αλλά οι φυσικοί λειτουργοί της εκπαίδευσης οι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ. Τόσο οι Περιφερειακοί Δντές όσο και οι Δντές Εκπαίδευσης πρέπει να είναι Διοικητικοί οι Εκπαιδευτικοί με πτυχίο, δίπλωμα ή μεταπτυχιακό Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μηχ. Παραγωγής & Διοίκησης, Διοίκησης εκπ. μονάδων, Διοίκησης και Οικονομίας κλπ. Το παρόν άρθρο για ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ έρχεται σε αντίφαση με αντίστοιχο άρθρο του πρόσφατα ψηφισθέντος ΠΔ18/2018
Είναι απαράδεκτο να μην μπορούν μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί να διεκδικήσουν θέση ευθύνης με το σκεπτικό της δεκαετούς εκπαιδευτικής προυπηρεσίας,όταν πολλοί από αυτούς ακόμα και όταν ανήκαν στην Δευτεροβάθμια Εκαπίδευση συμπλήρωναν ωράριο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης, πλην των στελεχών της παρ. 7, είναι η κατοχή του βαθμού Α΄, καθώς και η πιστοποιημένη γνώση Τ.Π.Ε. Α΄ επιπέδου η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 86.
7. Ως Προϊστάμενοι διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε οργανική θέση στη μονάδα την οποία αφορά η επιλογή.
Δεν κατανοώ γιατί εξαιρούνται από την προϋπόθεση της κατοχής της πιστοποιημένης γνώσης ΤΠΕ επιπέδου Α΄ οι εκπαιδευτικοί της κατηγορίας αυτής. Δηλαδή στους/στις εκπαιδευτικούς της παρ. 7 δεν είναι αναγκαία η γνώση ΤΠΕ, ιδιαίτερα μάλιστα για υποδιευθυντές/ντριες μεγάλων σχολικών μονάδων; Είναι δυνατόν στην εποχή μας να υπάρχει εκπαιδευτικός, πόσο μάλλον στέλεχος της εκπαίδευσης, χωρίς αυτή τη γνώση και να συμβάλει αποτελεσματικά στη λειτουργία της σχολικής μονάδας; Η προϋπόθεση των ΤΠΕ πρέπει να υπάρχει για όλα τα στελέχη.
Θεωρώ ότι είναι πολύ μικρή η 12ετής εκπαιδευτική προϋπηρεσία και ακόμη πιο μικρή η 10ετής διδακτική για την άσκηση τόσο σημαντικών καθηκόντων. Ιδιαίτερα για τον θεσμό του συντονιστή/τριας εκπαιδευτικού έργου, αν λάβουμε υπόψη μας ότι ο εργασιακός βίος των εκπαιδευτικών έχει παραταθεί πλέον στα 40 έτη, μπαίνει ως προϋπόθεση το 1/4 του εργασιακού βίου. Πόση εμπειρία έχει ένας ή μία εκπαιδευτικός με 10-12 έτη, ανεξάρτητα από τα επιστημονικά προσόντα, για να καθοδηγήσει άλλους και άλλες εκπαιδευτικούς; Προτείνω το minimum της εκπαιδευτικής και διδακτικής εμπειρίας να ανέλθει τουλάχιστον στα 18 και 16 αντίστοιχα.
Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, που εκδίδουν κείμενά τους σε άλλες γλώσσες και λαμβάνουν μέρος σε διεθνή συνέδρια έχουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας;
Με το νέο σχέδιο νόμου πριμοδοτείται η προϋπηρεσία για όσους έχουν αρκετά χρόνια στην εκπαίδευση, μάλιστα για περισσότερο από 10 χρόνια. Πάλι ευνοούνται οι παλαιότεροι. Πιο σωστό 6 μόρια, κάθε έτος από 0,5, για χρονική διάρκεια από 8 έτη έως 20 έτη.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πλέον υπάρχει και αμφίδρομη σχέση μεταξύ Α/Θμιας, Β/θμιας με την Γ/θμια. Άρα θα πρέπει να λάβει υπόψη ο νομοθέτης και όσους έχουν μεταταχθεί ή θα μεταταχθούν από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.Δεν πρέπει να θεωρεί σχολική μονάδα μόνο τα σχολεία Α/Θμιας και Δευτεροβάθμιας, αλλά όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες που ανήκουν στην Τυπική και μη Εκπαίδευση.
Η γλωσσομάθεια ως προαπαιτούμενο προσόν μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου δείχνει διάθεση αποκλεισμού και αντίκειται προκλητικά στο νόμο της ισότητας. Αξιον απορίας είναι γιατί δεν τίθεται ως προϋπόθεση και για άλλα στελέχη της Εκπαίδευσης; Σε τι αποσκοπεί αυτός ο αποκλεισμός; Αν θέλατε οπωσδήποτε να μπει προαπαιτούμενο προσόν για τη θέση Συντονιντών Εκπαιδευτικού Έργου, αυτό θα έπρεπε να ήταν η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και όχι η γλωσσομάθεια, προσόν ήσσονος σημασίας, σε σχέση με το διδακτορικό. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί μιλάνε και γράφουνε άριστα μία ξένη γλώσσα χωρίς να έχουν μπει στη διαδικασία πιστοποίησης.
Ας τους αφαιρεθεί λοιπόν, η αντίστοιχη μοριοδότηση αλλά όχι και να τεθεί η γλωσσομάθεια ως προαπαιτούμενο προσόν!!! Που ακούστηκε αυτό;;;;;;;; Κυρίες και κύριοι ένας νόμος οφείλει να δίνει τη δυνατότητα σε όλους να διεκδικήσουν μια θέση στελέχους εκπαίδευσης, να μοριοδοτεί όλα τα τυπικά προσόντα και όποιος συγκεντρώσει τα περισσότερα μόρια να καταλαμβάνει και την αντίστοιχη θέση. Αυτό είναι το δίκαιο και το πρέπον. Φανταστείτε ότι έχουμε δυο εκπαιδευτικούς: ο ένας έχει διδακτορικό (κάποιοι από εμάς έχουμε δύο διδακτορικά), μεταπτυχιακό, συγγραφικό έργο, δημοσιεύσεις, συνέδρια, έχει διατελέσει επιμορφωτής, μέντορας, έχει διδασκαλία σε ΑΕΙ αλλά δεν έχει πιστοποιημένη γνώση γλωσσομάθειας. Τον αποκλείετε από μια θέση που επιβάλλεται η ύπαρξη υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων προκειμένου κάποιος να ανταποκριθεί στις επιστημονικές και παιδαγωγικές απαιτήσεις της και του στερείτε τη δυνατότητα να μπει στη διαδικασία επιλογής. Γιατί;;;;;;;;; Ο άλλος δεν έχει ούτε καν διδακτορικό, αλλά μια απλή πιστοποίηση γλωσσομάθειας. Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου θα γίνει ο δεύτερος. Και θέτω το εξής ερώτημα: αφενός, πόσο λογικό, ηθικό και δίκαιο μπορεί να είναι αυτό; και αφετέρου, ο δεύτερος θα επιμορφώσει τον πρώτο;;;;;;;;;;;;;;
Αξιότιμε κ. υπουργέ, errare humanum est (το σφάλλειν ανθρώπινον) και επειδή, όπως σοφά λέει ο Γάλλος ποιητής Pierre de Ronsard «όλοι έχουμε δικαίωμα να κάνουμε λάθη, αλλά έχουμε το καθήκον να τα διορθώνουμε» και το να μη διορθώνει κανείς τα λάθη του είναι μεγάλο λάθος, σύμφωνα με τον Κομφούκιο, οψόμεθα…….
Αυτός που κάνει επιστημονική έρευνα δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί με τη συλλογή πιστοποιητικών γλωσσομάθειας. Η γνώση της ξένης γλώσσας για τον επιστήμονα είναι μέσον και όχι αυτοσκοπός. Πρέπει λοιπόν να αποσυρθεί από τις προϋποθέσεις κατάθεσης αίτησης συντονιστή εκπαιδευτικού έργου το επίπεδο ξένης γλώσσας και για λόγους ισορροπίας με τα υπόλοιπα στελέχη.
1)Το ίδιο λάθος επαναλαμβάνεται με τον τρόπο μέτρησης της δεκαετίας της προϋπηρεσίας.
Για κάθε έτος προβλέπεται πάνω από τα 10 έτη ένα μόριο για κάθε έτος ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ προϋπηρεσίας.
Οι ισόβιοι διευθυντές που τοποθετούνται διαρκώς στη θέση ΠΑΡΑΝΟΜΑ, άδικα και παράλογα παίρνουν το ένα μόριο κατ΄έτος ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ προϋπηρεσίας ενώ το διδακτικό τους ωράριο ( στα 12θ) είναι μόλις 8 ώρες. Άρα τους αντιστοιχεί μόλις το 1/3 του 1 μορίου δηλ 0,3 μόρια κατ’ έτος αφού το ΠΛΗΡΕΣ ωράριο στην πρωτ/μια είναι 24ωρο.
Επίσης ΠΑΡΑΝΟΜΟ επειδή παίρνουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ διπλή μοριοδότηση ΚΑΙ από διδακτικό ωράριο όπως ΚΑΙ από τη θέση στη θητεία τους ως διευθυντές.
2) Μεγαλύτερο λάθος βεβαίως να λογίζεται το β’ πανεπιστημιακό πτυχίο ως προσόν αφού συχνά δεν έχει σχέση με τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου. Άρα μεγαλύτερο λάθος να μετράει και 3 ολόκληρα μόρια. Μέγιστο θα έπρεπε να είναι το 1 μόριο και εφόσον σχετίζεται με διδακτικά αντικείμενα στα σχολεία.
3) Δεν αναφέρεται πουθενά ότι λογίζεται ως διοικητική προϋπηρεσία η θέση του Προϊσταμένου σχολ. μονάδας τόσο για τις θέσεις στα νηπιαγωγεία, όσο βεβαίως και για τα ολιγοθέσια σχολεία. Είναι βέβαιο ότι αποτελεί ξεκάθαρα διοικητική προϋπηρεσία χωρίς αμφιβολία και μάλιστα υπό δυσμενέστερους όρους.ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ! Καλώς ίσχυε στις προηγούμενες κρίσεις και κακώς δεν αναφέρεται τώρα.
4) Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να μοριοδοτούνται 2 μεταπτυχιακά ταυτόχρονα πτυχία ίδιας αξίας είναι και είναι ΛΑΘΟΣ…να λογίζονται επί δυο.
5) Το πτυχίο ΑΕΙ των ΠΤΔΕ που έχει προέρθει από εξομοίωση σαφώς πρέπει να μετριέται ως δεύτερο πτυχίο αφού έχει γίνει κανονικά και νόμιμα με εξετάσεις. Πώς μπορεί να μετράει των ΤΕΙ και να μη μετράει της εξομείωσης ως δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ αφού ΕΙΝΑΙ.
Πολύ καλό που μπήκε ως προϋπόθεση το Β2 και το ΤΠΕ. Για να υπάρχει όμως απόλυτη δικαιοσύνη θα πρέπει να ισχύει για όλα τα στελέχη.
Κι ακόμη πιο σωστό θα ήταν για όσους καταθέτουν διδακτορικό ή μεταπτυχιακό να έχουν Γ2. Πως είναι δυνατόν κάποιος να έχει κάνει διδακτορικό ή μεταπτυχιακό χωρίς να έχει επάρκεια σε μία τουλάχιστον ξένη γλώσσα. Πως μελέτησε ξένη βιβλιογραφία (?).
Πιστεύω ότι η φράση «Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις των προηγούμενων εδαφίων, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.» που προβλέπεται στη παράγραφο 8, θα πρέπει να προστεθεί και σε άλλες περιπτώσεις όπου προβλέπεται ελάχιστος χρόνος υπηρεσίας…
Το κριτήριο της 10ετής προϋπηρεσίας στην οικεία βαθμίδα προστέθηκε στις τελευταίες κρίσεις, στερώντας από υφιστάμενους διευθυντές την επανεκλογή τους. Δεν είναι μόνο οι μεταταγμένοι, αλλά και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που είχαν προϋπηρεσία ως αναπληρωτές στη δευτεροβάθμια πριν τον μόνιμο διορισμό τους στην πρωτοβάθμια. Η απάντηση του υπουργείου στις διαμαρτυρίες ήταν ότι δεν υπήρχε πρόθεση αποκλεισμού, αλλά έγινε εκ παραδρομής από κάποιο κατώτερο στέλεχος και θα διορθωθεί. Άντι να διορθωθεί, παγιώνεται;
«Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη…»
Από την εμπειρία μου ως σχολική Σύμβουλος έχω διαπιστώσει ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν το έργο, τη συνεισφορά και την προσωπικότητα των στελεχών που έχουν αρκετά χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας και πολύ περισσότερο εκτιμούν αυτούς που άσκησαν για χρόνια διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες, τους μάχιμους, όπως τούς αποκαλούν.
Προτείνω δεκαέξι χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας και δεκαέξι διδακτικής υπηρεσίας.
Θα πρέπει να απαλειφθεί το προαπαιτούμενο της ξένης γλώσσας στους Συντονιστές.
Υπάρχει κατάφωρη αδικία και στέρηση της δυνατότητας για διεκδίκηση θέσης διευθυντή σχολικής μονάδας από τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς.
Ως και την σχετική προκήρυξη του 2015 στα κριτήρια αναφερόταν «Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή (10) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για οκτώ (8) τουλάχιστον έτη στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση», όπως είναι και λογικό.
Την ίδια λογική της προσμέτρησης της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας στην Πρωτοβάθμια ΚΑΙ στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακολουθεί ο νομοθέτης και στο παρόν νομοσχέδιο για τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου.
Συνεπώς η σχετική παράγραφος στο παρόν σχέδιο νόμου στα κριτήρια επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων θα πρέπει σε συμφωνία με το πνεύμα του ίδιου του νομοσχεδίου, όπως διαφαίνεται στις άλλες κατηγορίες στελεχών, αλλά και όπως επιτάσσει η κοινή λογική, που ακολουθούσαν οι σχετικές προκηρύξεις έως και το 2015, η αρχή του δικαίου και της ίσης αντιμετώπισης ΟΛΩΝ των κατηγοριών εκπαιδευτικών, να αναδιατυπωθεί και να αφαιρεθεί ο αδικαιολόγητος και άδικος περιορισμός για ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ υπηρεσίας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς εξ ορισμού και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ στερεί το έννομο δικαίωμα συμμετοχής σε χιλιάδες μεταταγμένους το 2013 και μετά εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, των οποίων τα δικαιώματα για άλλη μια φορά παραβιάζονται.
Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. / ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).
Δεν αναφέρεται η αναγνώριση απο το ΣΑΕΠ. Εκ παραδρομής φαντάζομαι. Η αναγνώριση του ΣΑΕΠ για τους τίτλους είναι νόμος του Κράτους και κανένας λόγος δε δικαιολογεί τη μη αναφορά του.
Όπως πολύ σωστά έθεσε η κυρία Βασιλική Χασιώτη, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που έχουν μεταταγεί από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν στις διαδικασίες κρίσης στελεχών εκπαίδευσης, καθώς δεν έχουν συμπληρώσει 10ετία στην Πρωτοβάθμια, παρόλο που έχουν πολυετή υπηρεσία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο αποκλεισμός τόσων εκπαιδευτικών από θέσεις ευθύνης αποτελεί μεροληπτική πράξη και έρχεται σε αντίθεση με τις ίσες ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης.
Ενώ ο Νόμος 4327/2015 δε διαχωρίζει τις βαθμίδες μεταξύ εκπαιδευτικής και διδακτικής προϋπηρεσίας, ο Νόμος 4473/2017 μεταχειρίζεται διακριτικά και άνισα τους υποχρεωτικά μεταταγέντες εκπαιδευτικούς, υποβιβάζοντάς τους ουσιαστικά σε μία κατηγορία ανύπαρκτη και αναγκάζοντάς τους με τρόπο τιμωρητικό να περιμένουν δέκα ολόκληρα χρόνια προκειμένου να αποκτήσουν εκπαιδευτική και όχι διδακτική προϋπηρεσία μόνο σε μία βαθμίδα και όχι και στις δύο βαθμίδες. Η κατάφωρη αυτή αδικία συνιστά ταυτόχρονα και παραβίαση της αρχής της ισότητας κατ’ άρθρο 4 του Συντάγματος, η αποκατάσταση της οποίας είναι επιβεβλημένη.
Η γλωσσομάθεια ως προαπαιτούμενο επιλογής μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου δημιουργεί ανισότητες ανάμεσα στα Στελέχη της Εκπαίδευσης, αφού λειτουργεί απαγορευτικά μόνο για μία κατηγορία υποψηφίων, που επιθυμούν να λάβουν μέρος στη διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και, οι οποίοι (άσχετα αν διαθέτουν ή όχι ουσιαστικές γνώσεις σε ξένη γλώσσα), αποτρέπονται να καταθέσουν αίτηση-σε αντίθεση με όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς- ενώ διαθέτουν τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα κριτήρια. Επομένως η γλωσσομάθεια, ως προαπαιτούμενο, ή να ισχύσει για όλους ή για κανέναν. Άλλωστε πως μπορεί να είναι προαπαιτούμενο για την κατάληψη δημόσιας θέσης, αφού επίσημη γλώσσα του κράτους (και κατά συνέπεια της διοίκησης) είναι η ελληνική;
Το άρθρο λοιπόν 22,3, σε αυτό το μέρος του, πρέπει να έχει την εξής μορφή:
«Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη.
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που έχουν μεταταγεί από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν στις διαδικασίες κρίσης στελεχών εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί που μετατάχθηκαν από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δυνάμει της παρ. 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013
έχουν συμπληρώσει μόνο πέντε έτη στην οικεία βαθμίδα αλλά έχουν υπηρετήσει πολλά έτη στην Δευτεροβάθμια και έχουν πολλά μετρήσιμα προσόντα.
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποκλείονται από κάθε θέση ευθύνης.
Γιατί αυτός ο αποκλεισμός;
Γιατί θα πρέπει ως στελέχη εκπαίδευσης να «επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στη βαθμίδα αυτή»;
Προφανώς, στα πλαίσια της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών, η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια και/ή στην Δευτεροβάθμια».
Επισημαίνω ότι στους εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20, 05 και 07 δεν έχουν ακόμα αποδοθεί οργανικές θέσεις μετά από πέντε έτη παραμονής τους στην Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη συσταθεί οι οργανικές θέσεις (ΦΕΚ Β’ 3391/20.10.2016). Επιπροσθέτως, ο αποκλεισμός των μεταταγμένων από κάθε θέση ευθύνης αποτελεί μεροληπτική και απαξιωτική πράξη που στρέφεται εναντίον 2.223 εκπαιδευτικών, εφόσον δεν τους δίνονται ίσα δικαιώματα για επαγγελματική εξέλιξη.
Νομίζω ότι η προϋπόθεση της γνώσης ξένης γλώσσας δημιουργεί ανισότητες:
1.Ενώ δεν απαιτείται ως προϋπόθεση για κανένα άλλο στέλεχος εκπαίδευσης απαιτείται μόνο για τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου.Δεν απαιτείται καν για τους προϊσταμένους του ΣΕΕ τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
2. Ενώ μοριοδοτείται σε όλα τα υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης δεν μοριοδοτείται (το Β2) για τους ΣΕΕ.
3. Ενώ είναι προσόν-προϋπόθεση για τους ξενόγλωσους εκπαιδευτικούς από τις άλλες ειδικότητες απαιτείται.Δηλαδή δύο ειδικότητες μια ξενόγλωση και μια οποιαδήποτε άλλη δεν ξεκινούν από την ίδια αφετηρία.
4.Δεν απαιτείται σε πολλές άλλες θέσεις του δημοσίου τομέα ακόμα και ιεραρχικά ανώτερες(Προϊσταμένους Διευθύνσεων Υπουργείων, Γενικούς Διευθυντές Υπουργείων κ.α.)
Νομίζω ότι θα πρέπει να απαλοιφθεί από την παρ. 3 του άρθρου 22 η φράση «…και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού.». και να προστεθεί η μοριοδότηση που ισχύεει για όλους(κοινή μοριοδότηση).
Ευχαριστώ
3.500 χιλιάδες εκπαιδευτικοί που μετατάχθηκαν το 2013 από τη β/θμια στην Α/θμια αποκλείονται από θέσεις ευθύνης, γιατί δεν έχουν 10ετια στην οικεία βαθμίδα.Με ποια κριτήρια η προϋπηρεσία στην Β/θμια θεωρείται υποδεέστερη;
Στην παράγραφο 8 για την επιλογή των Προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων απαιτείται διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον 10 ετών. Δεν αναφέρεται πόσα χρόνια άσκησης διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες απαιτούνται. Είναι πιθανό εκπαιδευτικός να διαθέτει 10ετή διδακτική υπηρεσία(όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2) υπηρετώντας κυρίως σε δομές . Θεωρώ ότι είναι σημαντικό ο προϊστάμενος εκπαιδευικών θεμάτων να έχει τουλάχιστον 8ετή διδακτική εμπειρία σε σχολείο.
Η προϋπόθεση της δεκαετούς διδακτικής εμπειρίας στην οικεία βαθμίδα για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελεί κατάφωρη αδικία σε βάρος των μεταταγμένων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων του 2013, οι οποίοι για ακόμη μια φορά γίνονται μάρτυρες διάκρισης τους από τον υπόλοιπο εκπαιδευτικό κόσμο.
Και αυτό γιατί, ένας εκπαιδευτικός ειδικότητας που υποχρεωτικά μετατάχθηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το 2013 και που έχει συμπληρώσει τα τρία έτη υπηρεσίας στον τύπο σχολείου (δημοτικό), αν δεν έχει συμπληρώσει δέκα έτη στην πρωτοβάθμια, δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για διευθυντής, ακόμα και αν η συνολική του εκπαιδευτική προϋπηρεσία είναι πάνω από δέκα έτη και η διδακτική πάνω από τα οκτώ. Έτσι, ο νόμος τον αποκλείει και του δίνει το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα ως διευθυντής μετά το 2023!
Αυτή η αδικία, εφαρμόστηκε και στην τελευταία εγκύκλιο επιλογής στελεχών που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2017, όταν όλοι οι προηγούμενοι νόμοι επιλογής διευθυντών, έθεταν ως προϋπόθεση την «οκταετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση» (νόμος 3048/2010) ή «την δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική εμπειρία » (νόμος 4327/2015).
Αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί.
Το νομοσχέδιο αναφέρει ότι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου πρέπει να διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2. Το ίδιο δεν ισχύει για τον Περιφερειακό Διευθυντή που κατέχει ανώτερη θέση στην Ιεραρχία. Ούτε σε άλλη δημόσια θέση αποτελεί βασικό προσόν. Ο στόχος είναι να αποκλειστούν κάποιοι υπερπροσοντούχοι εκπαιδευτικοί επειδή τόλμισαν να αποκτήσουν διδακτορικό, μεταπτυχιακό/ά, δεύτερο πτυχίο, να διαθέτουν συγγραφικό-ερευνητικό έργο που είναι το σημαντικότερο για τη θέση αυτή, καθώς και άλλα μετρήσιμα προσόντα, αλλά πάσχουν σε ένα χαρτί που ελάχιστα μπορεί να προσφέρει για τη συγκεκριμένη θέση. Ωστόσο, το ΥΠ.Π.Ε.Θ το θέτει ως προσόν για αποκλεισμό κάποιων προσοντούχων και επιλογή άλλων που ως προσόν τους είναι αυτό (ευνοιοκρατία;). Αποκλείονται με τον τρόπο αυτό προσοντούχοι εκπαιδευτικοί και μάλιστα σχολικοί σύμβουλοι που πολλά έχουν προσφέρει στην επιμόρφωση και τη στήριξη των εκπαιδευτικών. Θεωρώ ότι είναι αντισυνταγματική η απαίτηση αυτή διότι έρχεται σε αντίθεση με την αρχή των ίσων ευκαιριών, της αξιοκρατίας,Η αξιοκρατία είναι έκφανση της αρχής της ισότητας των πολιτών. Η αρχή αυτή επιβάλλει την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στον κάθε πολίτη για διεκδίκηση θέσης ή αξιώματος στην πολιτεία. Το δικαίωμα πρόσβασης στις δημόσιες λειτουργίες είναι στενά συνυφασμένο με την ιδιότητα του πολίτη χωρίς αποκλεσμό κανένος.
Όποιος Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου δεν κατέχει ένα χαρτί που να πιστοποιεί τη γνώση ξένης γλώσσας είναι ανίκανος να καταλάβει αυτή τη θέση; Καταφέραμε να κάνουμε δημοσιεύσεις σε ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά,σε κεφάλαια ξενόγλωσσων βιβλίων, να έχουμε συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια, αλλά είμαστε ανίκανοι να καταλάβουμε αυτή τη θέση που με επιτυχία υπηρετήσαμε τόσα χρόνια. Κατά την άποψή μου, θα πρέπει να διαγραφεί από το νομοσχέδιο η φράση: «πρέπει να διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2».
Πάλι ευνοούνται και μοριδοτούνται οι έχοντες προυπηρεσία άνω των 10 ετών.Τί αλλλαζει ουσιαστικά;μοριοδότηση στο διδασκαλείο και 2ο μεταπτυχιακό;;;
Στο σχέδιο ορίζεται ως προϋπόθεση η γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, για Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. Θεωρώ ότι αυτό αποτελεί αδικία γιατί
αποκλείει πολλούς συναδέλφους.Δίκαιο και ηθικό και δημοκρατικά σωστό είναι η συμμετοχή στη διαδικασία όλων, κανένας αποκλεισμός και η επιλογή να γίνει με βάση τα προσόντα που έχει ο κάθε υποψήφιος.Άλλωστε για τα υπόλοιπα στελέχη η παραπάνω προϋπόθεση δεν ισχύει και ορθώς.
Ευχαριστώ
Θεωρώ ότι ως απαραίτητο προσόν για τις θέσεις των συντονιστών θα έπρεπε να είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος μαζί με την ξένη γλώσσα. Η θέση των συντονιστών είναι εξαιρετικής σημασίας και θα πρέπει να επανδρώνεται από τους πιο έμπειρους στα εκπαιδευτικά θέματα που έχουν και την απαραίτητη ακαδημαική «τριβή».
Στο σχέδιο του Νόμου ορίζεται ότι:Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών στα μουσικά ή καλλιτεχνικά σχολεία μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν τα ειδικά προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά. Ποια ακριβώς είναι τα ειδικά αυτά προσόντα; Θεωρώ ότι πρέπει οπωσδήποτε να διευκρινιστεί γιατί, εξ΄ όσων γνωρίζω, η ασάφεια αυτή έχει δημιουργήσει πολλές αυθαίρετες ερμηνείες κατά την εφαρμογή του νόμου.