Άρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

1. Για τη στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνιστώνται πεντακόσιες τριάντα (530) θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίες πληρούνται από εκπαιδευτικούς που επιλέγονται για τριετή θητεία σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ και διακρίνονται στους ακόλουθους κλάδους:
α) Νηπιαγωγών (ΠΕ 60): πενήντα έξι (56) θέσεις,
β) Δασκάλων (ΠΕ 70): εκατόν πενήντα πέντε (155) θέσεις,
γ) Θεολόγων (ΠΕ 01): έντεκα (11) θέσεις,
δ) Φιλολόγων (ΠΕ 02): πενήντα οκτώ (58) θέσεις,
ε) Μαθηματικών (ΠΕ 03): τριάντα μία (31) θέσεις,
στ) Φυσικών Επιστημών (ΠΕ 04): τριάντα μία (31) θέσεις,
ζ) Γαλλικής (ΠΕ05): οκτώ (8) θέσεις,
η) Αγγλικής (ΠΕ06): είκοσι (20) θέσεις,
θ) Γερμανικής (ΠΕ07): έξι (6) θέσεις,
ι) Καλλιτεχνικών (ΠΕ08): οκτώ (8) θέσεις,
ια) Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11): είκοσι (20) θέσεις,
ιβ) Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78) : έξι (6) θέσεις,
ιγ) Μουσικής (ΠΕ79): δέκα (10) θέσεις,
ιδ) Οικονομίας (ΠΕ80): έντεκα (11) θέσεις,
ιε) Πολιτικών Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων (ΠΕ81): τρεις (3) θέσεις,
ιστ) Μηχανολόγων (ΠΕ82): οκτώ (8) θέσεις,
ιζ) Ηλεκτρολόγων (ΠΕ83): έξι (6) θέσεις,
ιη) Ηλεκτρονικών (ΠΕ84): τρεις (3) θέσεις,
ιθ)Πληροφορικής (ΠΕ86): είκοσι (20) θέσεις,
κ) Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας (ΠΕ87): επτά (7) θέσεις,
κα) Γεωπονίας, Διατροφής και Περιβάλλοντος (ΠΕ88): τέσσερις (4) θέσεις,
κβ) Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΠΕ89): μία (1) θέση,
κγ) Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91): δύο (2) θέσεις,
κδ) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης: είκοσι (20) θέσεις,
κε) Εκπαίδευσης για την Αειφορία: είκοσι (20) θέσεις,
κστ) Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης (ΠΕ73): τρεις (3) θέσεις,
κζ) Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης: μία (1) θέση και
κη) Μουσουλμανικής Θρησκείας: μία (1) θέση.
Οι θέσεις των περιπτ. κστ΄, κζ΄ και κη΄ κατανέμονται στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ οι λοιπές θέσεις κατανέμονται στα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της χώρας με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 18.
2. Σε κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. προΐσταται ο Οργανωτικός Συντονιστής, ο οποίος επιλέγεται με τον αναπληρωτή του μεταξύ των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του Κέντρου σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 25. Ο Οργανωτικός Συντονιστής κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και ο αναπληρωτής του προέρχονται από διαφορετική βαθμίδα της εκπαίδευσης.
3. Κάθε Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου έχει την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου του, του συνόλου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. που υπάγονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αν στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. υπηρετούν περισσότεροι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ίδιου κλάδου, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ανατίθεται σε κάθε Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου η επιστημονική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ. Αν στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. δεν προβλέπεται θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ορισμένου κλάδου, την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου αυτού αναλαμβάνει Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του ίδιου κλάδου άλλου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου που ορίζεται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο μπορεί να συμμετέχει στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. όπου δεν προβλέπεται θέση Συντονιστή του οικείου κλάδου και να εισηγείται στα θέματα της αρμοδιότητάς του.
4. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ανατίθεται σε κάθε Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου η παιδαγωγική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ., πέραν της επιστημονικής ευθύνης που προβλέπεται στην παρ. 3.
5. Η ανάθεση της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 γίνεται με βάση τις προτιμήσεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και τη σειρά τους στον πίνακα επιλογής της περίπτ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 21. Η παιδαγωγική ευθύνη νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ανατίθεται αποκλειστικά σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70, αντίστοιχα, και η παιδαγωγική ευθύνη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ανατίθεται αποκλειστικά σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ενώ η παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και των Ε.Κ. ανατίθεται κατά προτεραιότητα σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου των κλάδων ΠΕ80 έως και ΠΕ89. Η επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανατίθεται αποκλειστικά σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του προηγούμενου εδαφίου έχουν την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από κοινού με Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ70.
6. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνεδριάζουν σε Ολομέλεια και, εξασφαλίζοντας τη συλλογική και διεπιστημονική συνέργεια στην άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, αποφασίζουν για:
α) την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων,
β) τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό των δράσεων του Κέντρου, στην αρχή του σχολικού έτους, διατυπώνοντας συγκεκριμένους στόχους σχετικά με την επίτευξη της αποστολής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. σύμφωνα με το άρθρο 4,
γ) την παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, με στόχο την επανεξέταση και ανατροφοδότηση του προγραμματισμού αυτού και τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου και
δ) την τελική ανατροφοδοτική αποτίμηση του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού δράσης, κατά τη λήξη του σχολικού έτους, με σκοπό την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί, τον εντοπισμό των δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση του προγραμματισμού και τη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος.
7. Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι το Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) της περιφερειακής διεύθυνσης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στο οποίο υπηρετεί ο Συντονιστής.

  • 23 Μαρτίου 2018, 09:10 | Γιάννης

    Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν εργάζονταν και καλώς καταργούνται. Τα τελευταία χρόνια, οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν ανύπαρκτοι, δεν προσέρχονταν στην εργασία τους και όλα ήταν στον αυτόματο πιλότο. Ο θεσμός των σχολικών συμβούλων έκλεισε πλέον τον κύκλο του καθώς δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου. Ήταν ένας αναχρονιστικός θεσμός. Οι σχολικοί σύμβουλοι είχαν καταστεί ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ για την Εκπαίδευση. Καλώς καταργούνται.
    Οι νέοι Συντονιστές, θα πρέπει να έχουν ΩΡΑΡΙΟ και να προσέρχονται ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ στα γραφεία τους για να μην έχουμε επανάληψη του φαινομένου των ΑΡΓΟΜΙΣΘΩΝ σχολικών συμβούλων.

  • 23 Μαρτίου 2018, 09:05 | Γιάννης

    Αγαπητέ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕ ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ,

    Το πιο σωστό είναι να θεσμοθετηθούν 25 θέσεις Συντονιστών ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, τις οποίες θα μπορούν να καταλάβουν οι εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών. Δεν χρειάζεται να γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα σε ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 και ΠΕ34, αφού η αξιολόγηση των Ξένων ΓΛΩΣΣΏΝ είναι ενιαία.

  • 23 Μαρτίου 2018, 08:59 | Γιάννης

    Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. αποτελούν τομή στην Εκπαίδευση αλλά για να πετύχουν θα πρέπει να υπάρξουν οι εξής προϋποθέσεις:
    1) Πρέπει να στελεχώνονται από τους καλύτερους ΜΑΧΙΜΟΥΣ εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιθυμούν για ένα χρονικό διάστημα να γίνουν Συντονιστές. Οι Συντονιστές πρέπει να είναι άτομα που έρχονται κατευθείαν από τη διδασκαλία στην τάξη και όχι γραφειοκράτες.
    2) Πρέπει να αποφύγουμε το φαινόμενο των ισόβιων Συντονιστών. Είδαμε πώς κατάντησε ο θεσμός των σχολικών συμβούλων που καταργούνται. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να επιστρέφουν στην τάξη.
    3) Οι Συντονιστές πρέπει να αξιολογούνται σε τακτική βάση από τους εκπαιδευτικούς και από το Υπουργείο.

    Ο νέος θεσμός των ΠΕ.Κ.Ε.Ε.Σ. θα πρέπει να αποφύγει τα αρνητικά που είχαν οι σχολικοί σύμβουλοι. Πιο συγκεκριμένα:
    1) Οι νέοι συντονιστές θα πρέπει να έχουν ωράριο το οποίο να τηρείται. Αν είναι δυνατόν να έχουν παράλληλα μειωμένα διδακτικά καθήκοντα. Όλοι έχουμε πρόσφατο το παράδειγμα των σχολικών συμβούλων που δεν προσέρχοναν στην εργασία τους και είχαν αποκοπεί από την διδακτική πραγματικότητα.
    2) Η ισοβιότητα των σχολικών συμβούλων κατέστη ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ για την εκπαίδευση. Οι σχολικοί σύμβουλοι είχαν χάσει το μέτρο και θεωρούσαν τον εαυτό τους ανώτερο από τους άλλους. Επειδή δεν τους αξιολογούσε κανείς, επειδή έπαιρναν υψηλότερο μισθό και επειδή δεν είχαν ωράριο, είχαν καταντήσει αργόμισθοι που πουλούσαν εξουσία στους συναδέλφους τους. Οι Συντονιστές θα πρέπει να έχουν πλαφόν στις θητείες, να μην έχουν πολύ υψηλό επιμίσθιο και να έχουν ΩΡΑΡΙΟ εργασίας που να ελέγχεται.
    3) Οι Συντονιστές πρέπει να είναι το πολύ οι μισοί σε αριθμό σε σχέση με τους απερχόμενους σχολικούς συμβούλους, αφού έχουν διαφορετικά καθήκοντα λόγω του ότι ενεργό ρόλο στην αξιολόγηση παίζουν πλέον οι σχολικές δομές. Οι Συντονιστές δεν διατάζουν, απλά συντονίζουν μια διαδικασία όχι τιμωρητική αλλά ανατροφοδοτική.

  • 23 Μαρτίου 2018, 08:32 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α.

    Για μια αξιοπρεπή εποπτεία των σχολείων χρειάζεται να αυξηθεί ο αριθμός των Συντονιστών Εκπαίδευσης σε τουλάχιστον 800 (άρθρο 5, 1). Η νησιωτικότητα είναι απαραίτητο να ληφθεί σοβαρά υπόψη στον καθορισμό τόσο του αριθμού των μελών των ΠΕΚΕΣ όσο και στις ειδικότητες που θα τα απαρτίζουν. Να δημιουργηθεί οπωσδήποτε ΠΕΚΕΣ σε κάθε νομό της χώρας και ειδικότερα στη Σάμο. Είναι ο μόνος νομός του Β. Αιγαίου, στον οποίο δεν θα λειτουργήσει ΠΕΚΕΣ (άρθρο 4, 1γ). Αν δεν ιδρυθούν ΠΕΚΕΣ σε κάθε νησιωτικό νομό της χώρας, οι Συντονιστές Εκπαίδευσης με αρμοδιότητα σε νησιά, που έχουν έδρα ΚΕΣΥ, να εδρεύουν στα κατά τόπους ΚΕΣΥ και όχι στα ΠΕΚΕΣ. Τα νησιά λόγω της συρρίκνωσης της δαπάνης των οδοιπορικών εξόδων και των αραιών δρομολογίων μεταξύ των νησιών είναι καταδικασμένα σε απομόνωση.

  • 23 Μαρτίου 2018, 00:33 | Πάνος Μακρυγιάννης

    Από μια πρώτη ανάγνωση παρατηρείται σημαντική μείωση των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου σε σχέση με τους σχολικούς συμβούλους ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας. Αυτό φαίνεται να έχει σχέση με μια υποβάθμιση της επιστημονικής ευθύνης αλλά και της παιδαγωγικής ευθύνης μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όπου ο αναγκαστικά αυξημένος αριθμός των μαθητών ανά μονάδα, η παρουσία πολλαπλών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και η ύπαρξη πολλαπλών εργαστηρίων ιδιαίτερα στη λυκειακή βαθμίδα, καθιστούν το έργο πιο περίπλοκο και απαιτητικό και την εμπλοκή του συντονιστή διαρκή, ιδιαίτερα στις εκπαιδευτικές μονάδες της επαγγελματικής εκπαίδευσης).
    Το σκέλος της επιστημονικής ευθύνης είναι ιδιαίτερα σημαντικό αφού με την κατάργηση των ΠΕΚ και την ανάθεση (με την παρ. 2 του προηγούμενου άρθρου) της επιμόρφωσης στη νέα δομή ουσιαστικά θα καταστεί πολύ πιο παιτητικό από ότι ήταν μέχρι σήμερα.
    Αυτά χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αναγκαία εμπλοκή του επιστημονικού υπεύθυνου με την έγκριση των – κρίσιμων – εκπαιδευτικών επισκέψεων για τους τομείς και τις ειδικότητες της επαγγελματικής ή η ανάγκη συντονισμού με τους υπεύθυνους ΠΛΗΝΕΤ – όσους μένουν στις διευθύνσεις – για τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου ΠΕ86.

  • 23 Μαρτίου 2018, 00:26 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ

    Επανέρχομαι στο σωστό εδάφιο. Σχετικά με την κατανομή των θέσεων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για τον κλάδο ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας για μιά ακόμη φορά το σχέδιο νόμου δεν συνιστά καμία θέση για τον αντίστοιχο κλάδο παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πάνω από 30 εκπαιδευτικοί στην Β/θμια με οργανική θέση μέσω του ΑΣΕΠ το 2009.Νομίζω ότι πρέπει να δημιουργηθεί τουλάχιστον μία θέση πανελλαδικά γιατί είμαστε αδικημένοι σε σχέση με τους συναδέλφους ΠΕ91 της Θεατρικής Αγωγής>

  • 22 Μαρτίου 2018, 22:22 | Μιχάλης

    Προβλέπονται μόνο 6 θέσεις συντονιστών εκπαιδευτικού έργου για τους ηλεκτρολόγους (ΠΕ83) δηλαδή χάνονται 2,5 Θέσεις. Το 0,5 αναφέρεται στη μέχρι τώρα υπάρχουσα 1 θέση Σχολικού Συμβούλου στην Πάτρα που μπορούσαν να καταλάβουν είτε ηλεκτρολόγοι είτε ηλεκτρονικοί.
    Μέχρι τώρα υπήρχαν οι εξής θέσεις: Μηχανολόγοι 9, Ηλεκτρολόγοι 8,5 και Ηλεκτρονικοί 2,5. Με το σχέδιο νόμου οι προβλεπόμενες θέσεις είναι: Μηχανολόγοι 8 (μείωση -1), Ηλεκτρολόγοι 6 (μείωση -2,5), Ηλεκτρονικοί 3 (αύξηση +0,5). Είναι εμφανής η αδικία που γίνεται στους ηλεκτρολόγους χωρίς τούτο να τεκμηριώνεται βάσει του πλήθους των εκπαιδευτικών και των σχολείων όπως προβλέπεται. Για την αποκατάσταση της αδικίας οι Ηλεκτρολόγοι πρέπει να έχουν όσες θέσεις έχουν και οι Μηχανολόγοι δηλαδή 8.Σημειωτέον ότι μέχρι το 2006 οι θέσεις Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων ήταν ακριβώς ίδιες.
    Αν γίνει δεκτό 1 θέση να διεκδικείται από ηλεκτρολόγο και ηλεκτρονικό τότε κατ’ ελάχιστον οι θέσεις πρέπει να είναι Ηλεκτρολόγοι 7,5 και Ηλεκτρονικοί 2,5 (έτσι οι ηλεκτρονικοί διατηρούν ακριβώς τις θέσεις που έχουν και σήμερα)

  • 22 Μαρτίου 2018, 22:05 | Καλι

    Οι 11 θέσεις για Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου στον κλάδο των Θεολόγων είναι πολύ λίγες, τη στιγμή που με τα καινούρια Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά και τους αντίστοιχους Φακέλους Μαθήματος οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης χρειάζονται και ζητούν περισσότερες και ποιοτικότερες επιμορφώσεις. Παρακαλώ, λοιπόν, ν’ αυξηθούν οι θέσεις του συγκεκριμένου κλάδου.

  • 22 Μαρτίου 2018, 21:09 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ Μ

    Λαμβάνοντας υπόψη τον ήδη μικρό αριθμό των έως σήμερα Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Εκπαίδευσης, θεωρούμε ότι ο αριθμός των 56 θέσεων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου είναι μικρός, αν λάβουμε υπόψη ότι οι σχολικές μονάδες Προσχολικής Εκπαίδευσης είναι μονοθέσιες/διθέσιες,πολυάριθμες, διεσπαρμένες σε μεγάλη χωρική έκταση και πολλές από αυτές με χαρακτηριστικά ορεινότητας και νησιωτικότητας. Όπως προβλέπεται, «η παιδαγωγική ευθύνη νηπιαγωγείων ανατίθεται αποκλειστικά σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου των κλάδων ΠΕ60». Για τους λόγους αυτούς, προτείνουμε, να επανεξεταστεί ο αριθμός των θέσεων λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και να αυξηθεί, ώστε να είναι λειτουργικό και αποτελεσματικό το έργο των Συντονιστών, πόσο δε μάλλον όταν έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική φοίτηση νηπίων δεύτερης σχολικής ηλικίας, που θα σημάνει την αύξηση των φοιτούντων νηπίων, αυξημένο μαθητικό πληθυσμό στα δημόσια νηπιαγωγεία, αυξημένες ανάγκες επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης.

  • 22 Μαρτίου 2018, 18:46 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Μικρός ο αριθμός.Πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 800

  • 22 Μαρτίου 2018, 15:44 | Βασιλική Καραλή

    Στο παρόν νομοσχέδιο προτείνεται η κατάργηση των σχολικών συμβούλων και η στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. με θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
    Κατά τη γνώμη μου,
    α)η κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου θα πρέπει στο νομοσχέδιο να συνοδεύεται από αιτιολογημένη έκθεση και
    β) η πρόταση για η στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. με θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού δεν έχει να προσφέρει κάτι στις ανάγκες της σχολικής ζωής. Αντίθετα, αυξάνει τρομακτικά τη γραφειοκρατία.
    Προτείνω την κατάργηση των Περιφερειών Διευθύνσεων και τη στελέχωση των σχολείων με συμβούλους που θα ασκούν διδακτικό έργο, θα έχουν απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα μόνο μια ημέρα της εβδομάδας και το επιμίσθιό τους θα περιορίζεται στο ελάχιστο.
    Στελέχη και δομές μακριά από τον χώρο το σχολικό δεν έχουν κανένα έργο ουσίας να επιτελέσουν.

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:47 | θάνος

    Εχοντας δουλέψει πολλά χρόνια ως δάσκαλος και διευθυντής θεωρώ οτι οι σχ. σύμβουλοι συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιμόρφωση μας και στην παιδαγωγική μας καθοδήγηση. Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να διατηρηθεί και να αναβαθμιστεί.

    Ο αριθμός τους πρέπει να διατηρηθεί όπως ήταν αλλιώς θα προκύψουν προβλήματα στα σχολεία.
    ειδικά για τους σχ. συμβούλους ξένων γλωσσων και φυσικής αγωγής που έχουν στην ευθύνη τους την πρωτοβάθμια και τη δευτροβάθμια εκπαίδευση ο αριθμός θα έπρεπε να αυξηθει αντι να μειωθεί.

    Χρειάζεται ένας ανά περιφερειακή ενότητα τουλάχιστον.

  • 22 Μαρτίου 2018, 11:49 | Σ.

    Απαραίτητη η αύξηση των των θέσεων των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στα ΠΕΚΕΣ,ιδιαίτερα στις βασικές ειδικότητες. ώστε να αποφευχθεί ο «συγκεντρωτισμός» και να εξασφαλισθεί η άμεση σχέση και δια της παρουσίας των μελών των παραπάνω δομών στην καθημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα.

  • 22 Μαρτίου 2018, 10:25 | Κώστας

    Χρειάζονται λιγότεροι Συντονιστές. Και καλώς καταργούνται οι αργόμισθοι σχολικοί σύμβουλοι που δεν προσέφεραν τίποτα στην εκπαίδευση. Ο αριθμός των Συντονιστών θα έπρεπε να μειωθεί στο μισό. Φτάνει πια με τον υδροκεφαλισμό στην εκπαίδευση.

  • 22 Μαρτίου 2018, 08:58 | Δημήτρης

    Χρειάζονται περισσότεροι Σχολικοί Σύμβουλοι (Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου) και όχι να περικοπεί ο αριθμός τους. Τα καθήκοντά τους θα πρέπει να αναθεωρηθούν ώστε αυτοί να βρίσκονται πιο κοντά στο σχολείο. Εν ανάγκη ας μειωθει κάπως το ύψος του επιδόματος, αλλά ας αυξηθεί ο αριθμός τους.
    Ο αριθμός των ΠΕΚΕΣ πρέπει να εξισωθεί με τον αριθμό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή καλύτερα με τον αριθμό των αντιπεριφερειών, πιθανώς με μια αναθεώρηση του αριθμού των στελεχών που υπηρετουν σ αυτά.

  • 22 Μαρτίου 2018, 08:52 | Βασιλική Τζίβα

    Δεν αναφέρονται οι ειδικότητες κατανομής θέσης ανά ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συντονιστού έργου.
    Για τις κοινές ειδικότητες Α/θμιας & Β/θμιας ο φόρτος εργασίας θα είναι τεράστιος μια και δεν θα υπάρχει συντονιστής έργου ειδικότητας σε κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
    Για μια ακόμη φορά δεν έχει προβλεφθεί η ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας που περιλαμβάνει αυξημένη δυσκολία μετακινήσεων.

  • 22 Μαρτίου 2018, 02:13 | Δημήτρης

    Αγαπητή ΙΩΑΝΝΑ,

    Η εκπαίδευση θέλει άτομα που να ενδιαφέρονται.

    Η εκπαίδευσης είχε αφεθεί στη μοίρα της από τους σχολικούς συμβούλους που δεν εργάζονταν.

    Δεν υπήρχε καμία επιμόρφωση γιατί οι σχολικοί σύμβουλοι, ούτε ήθελαν και κυρίως δεν ήταν ικανοί να την παράσχουν.

    Υπεύθυνοι ήμασταν όλοι μας που βλέπαμε τους σχολικούς συμβούλους να μην εργάζονται και δεν μιλούσαμε για να μην μπλέξουμε, να μην μας τιμωρήσουν!

    Κανείς δεν απολαμβάνει να βλέπει κανέναν να αδικείται! Κανείς δεν αδικείται! Τελείωσε η θητεία των σχολικών συμβούλων και επιστρέφουν στις σχολικές τάξεις δίνοντας την σκυτάλη σε άλλους συναδέλφους που έχουν πολλά να προσφέρουν! Κανονικά θα έπρεπε να έχουν κυρώσεις που ήταν τόσα χρόνια αργόμισθοι, αλλά βλέπεις δεν υπάρχει μίσος και τιμωρητική διάθεση.

    Δεν αναγνωρίζουμε τη δουλειά των σχολικών συμβούλων, όχι επειδή δεν θέλουμε, αλλά επειδή δεν υπάρχει! Είναι αδύνατον να αναγνωρίσεις κάτι ανύπαρκτο! Οι άνθρωποι κάθονταν στα σπίτια τους και πληρώνονταν για να μην εργάζονται! Και επί σειρά ετών οι Υπουργοί τους χάιδευαν γιατί έτσι βόλευε τους πολιτικούς. Και κάνεις δεν μιλούσε!

    Δεν πρόκειται για τακτική διαίρει και βασίλευε. Πρόκειται για την αλήθεια που κανείς δεν τολμούσε να παραδεχτεί. Ότι οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν αργόμισθοι και αποτελούσαν τα βαρίδια της εκπαίδευσης.

    Δεν έρχεται κανενός η σειρά, γιατί κανείς δεν θέλει να τιμωρήσει κανέναν. Εδώ δεν τιμωρήθηκαν οι σχολικοί σύμβουλοι που ήταν αργόμισθοι. Απλά αναγκάστηκαν να κάνουν το αυτονόητο: να εργαστούν.

    Ο κλάδος μας χρειάζεται ενότητα και να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους! Όχι να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και να καλύπτουμε τους αργόμισθους!

    Οι περισσότερες ρυθμίσεις είναι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΕΣ.
    Η ανταλλαγή απόψεων και η παραδοχή της πικρής αλήθειας είναι ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ υποχρέωση και καθήκον! Αντισυναδελφικό είναι να καλύπτεις τους αργόμισθους σχολικούς συμβούλους που έκαναν κακό στην εκπαίδευση.

    Να είσαι σίγουρη ότι μόνο όταν λέμε μεταξύ μας την αλήθεια θεραπεύουμε τις παθογένειες! Έχεις δίκιο, ήταν κρίμα να έχουμε κάποιους αργόμισθους σχολικούς συμβούλους να βλάπτουν την εκπαίδευση και να μην μιλάμε από φόβο. Όμως, επειδή αρχίσαμε να μιλάμε, πείσαμε τους πολιτικούς να αλλάξουν τα πράγματα και να μην καλύπτουν τους αργόμισθους συναδέλφους μας. Δεν θα τιμωρηθούν, στην τάξη θα επιστρέψουν! Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί, ακόμα και εκφράζοντας διαφορετικές απόψεις, για ένα καλύτερο μέλλον!

    Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς.

  • 22 Μαρτίου 2018, 00:51 | Χριστινάκης Βασίλης

    Δεν μπορεί οι συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης να είναι μόλις 20 δηλαδή λιγότεροι και από τα ΠΕΚΕΣ (25).
    Δεν μπορεί να συνεχιστεί να είναι ένα συντονιστής για να καλύπτει μία περιφέρεια όπως π.χ. το Νότιο Αιγαίο είναι φυσικά αδύνατον και δεν λαμβάνεται υπόψη η νησιοτικότητα.

    Ο χώρος ευθύνης τους είναι όλες οι ΣΜΕΑΕ και όλα τα σχολεία Γενικής Α/θμιας και Β/θμιας αφού σε ΌΛΑ υπάρχουν μαθητές με ΕΑΕ και εκατοντάδες εκπαιδευτικούς ειδικής. Το δε έργο τους πολύ πιο απαιτητικό από οποιοδήποτε άλλο συντονιστή.

    Επίσης δεν μπορεί να συνεχιστεί να υπάρχει ένας συντονιστής και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, είναι εντελώς διαφορετικό πλαίσιο και άλλης φιλοσοφίας αυτό της Α/θμιας από της Β/θμιας.

    Προτείνω 2 συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ανά ΠΕΚΕΣ και ανά βαθμίδα, δηλαδή 25 συντονιστές Α/θμιας και 25 συντονιστές Β/θμιας, συνολικά 50.

    Βασίλης Χριστινάκης
    Διευθυντής ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου

  • 21 Μαρτίου 2018, 23:17 | Χρυσαυγή

    Ύστερα από τόσα χρόνια, ο θεσμός του Συμβούλου καταργείται χωρίς να έχει προηγηθεί σοβαρή αξιολόγηση και υποστήριξη του θεσμού. Χωρίς αποτίμηση του έργου του, χωρίς να δοθεί σημασία στον πλουραλιστικό ρόλο του: επιμόρφωση, συμβουλευτική, δειγματικές, έρευνα, εμψύχωση, σεμινάρια, συνέδρια, κ.ά.
    Σε άμεση επικοινωνία με κάθε εκπαιδευτικό και το διαφορετικό προφίλ της σχολικής μονάδας να βρίσκει τρόπους για διαφοροποίηση, υποστήριξη, καθοδήγηση και εποπτεία. Ο ίδιος ο Υπουργός πρόσφατα τόνισε ότι για την εκπαίδευση των προσφύγων έβαλαν «πλάτη» οι σύμβουλοι. Φυσικά και υπήρξαν και «ανύπαρκτοι». Αλλά ποιος το αξιολόγησε αυτό;ενώ δεν συμβαίνει μόνο στους συμβούλους αυτό!
    Και εξακολουθώ να ρωτάω, γιατί ;;;, αφού πλέον θα αξιολογείται το έργο τους, να μην είναι είναι περισσότεροι, ώστε να υπάρχει ποιοτική επικοινωνία και χρόνος για τις διεπιστημονικές συνεργασίες με τα υπόλοιπα στελέχη όπως οι ΕΔΕΑΥ, το ΚΕΔΔΥ – ΚΕΣΥ, τα ΚΕΑ;Γιατί;; ενώ η εκπαίδευση προσφύγων αποτελεί μια δύσκολη πτυχή πλέον στην ελληνική πραγματικότητα να μην υπάρχει μέριμνα για Συντονιστές με διαπολιτισμική εξειδίκευση όπως εύλογα υπάρχει για την μειονότητα; Μήπως ξεχνάμε και την εκπαίδευση των Ρομά μαθητών;
    Με τόσα προσφυγόπουλα και Ρομά μαθητές, με τόσα προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακά, πώς θα υποστηρίζονται – συντονίζονται τα σχολεία με έναν συντονιστή στα 40- 80 σχολεία;ενώ θα πρέπει να βρουν τρόπο επικοινωνίας με τόσους άλλους επιστήμονες.
    Ελπίζω το Υπουργείο να αναθεωρήσει ως προς τον αριθμό !

  • 21 Μαρτίου 2018, 21:23 | Κώστας Κ

    Πριν χρόνια στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είχαμε πραγματοποιήσει μελέτη για τον αριθμό των σχολικών συμβούλων σε όλη την επικράτεια. Το συμπέρασμα ήταν σαφές. Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Προϊστάμενοι Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης συμφωνούσαν ότι στην Γενική αλλά κυρίως στην Τεχνική Εκπαίδευση απαιτείτο σχεδόν διπλασιασμός του αριθμού των σχολικών συμβούλων. Η τότε κυβέρνηση το έκανε και ο αριθμός αυξήθηκε, με πρόθεση τη στήριξη των εκπαιδευτικών.
    Ποτέ δεν έγινε συστηματική αξιολόγηση του θεσμού των σ.σ. ώστε να μάθουμε αν φτιάξαμε στρατιά στελεχών ή τάγμα αργόμισθων.
    Τώρα με κύριο κριτήριο τη μείωση κόστους, μειώνουμε τα στελέχη στο μισό. Θα γίνει τουλάχιστον τώρα η αξιολόγηση του έργου τους, ώστε να μην ομολογούμε σε λίγα χρόνια ότι κάναμε ένα ακόμη λόχο αργόμισθων;;
    Ο «κόφτης» θητείας δεν είμαι σίγουρος ότι θα αποτρέψει την αργομισθία από την άσκηση αποτελεσματικού έργου. Μάλλον στη δεύτερη και τελευταία θητεία θα σκέφτονται μερικοί (έστω και υποσυνείδητα) «δε βαριέσαι αύριο απολύομαι και γυρνάω στην οργανική μου, ας τα βολέψουμε λίγο και για φέτος και βλέπουμε …».
    Στη χώρα μας είμαστε ειδικοί στη δημιουργία ασυνέχειας.
    Φανταστείτε πόσο διαφορετικό θα είναι το νομοσχέδιο στελεχών από τον επόμενο Υπουργό Παιδείας!

  • 21 Μαρτίου 2018, 19:40 | ΙΩΑΝΝΑ

    Η εκπαίδευση χρειάζεται να αυξηθούν οι σύμβουλοι, όχι να μειωθούν ή να εξαφανιστούν!!!

    Τα σχολεία με τα δεκάδες προβλήματα αφέθηκαν πλέον στη μοίρα τους…

    Εκπαιδευτικοί χωρίς βοήθεια και επιμόρφωση…

    Υπεύθυνοι είμαστε όμως οι περισσότεροι από εμάς…

    Απολαμβάνουμε να βλέπουμε τους «ανώτερους» ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ να αδικούνται…

    Και φυσικά δεν αναγνωρίζουμε τη δουλειά τους…

    Τελικά η τακτική «ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ» έπιασε τόπο…

    Έρχεται και η σειρά μας σε λίγο…

    Ο κλάδος μας χρειάζεται ενότητα…

    Αλλά στη χώρα μας επιδιδόμαστε στο να «ανεβάζουμε» εύκολα και την αμέσως επόμενη στιγμη να αποκαθηλώνουμε αυτόν που εξυψώσαμε…

    Α Ν Τ Ι Δ Η Μ Ο Κ Ρ Α Τ Ι Κ Ε Σ πολλές απ’ τις ρυθμίσεις…
    Α Ν Τ Ι Σ Υ Ν Α Δ Ε Λ Φ Ι Κ Α πολλά από τα σχόλια της διαβούλευσης…

    Κρίμα..

  • 21 Μαρτίου 2018, 19:02 | Βαγγέλης Κανίδης

    Θα πρέπει να προβλέπεται και γραμματιακή υποστήριξη των γραφείων ΠΕΚΕΣ. ¨αρ αμαι θέση γραμματέως σε κάθε ΠΕΚΕΣ.

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:58 | Χρήστος Μπάκας

    «Κάθε Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου έχει την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου του, του συνόλου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. που υπάγονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.»
    …δηλαδη στη δικια μου περιπτωση (Ήπειρος) ενας συντονιστης ΠΕ19 (ή ΠΕ86) ο οποιος θα βρισκεται σε ενα γραφειο στα Ιωαννιανα θα συντονιζει το εργο ολων των καθηγητων Πληροφορικής των πολεων και χωριων των νομών Πρεβεζας, Θεσπρωτιας και Αρτας, εκτος απο το νομο Ιωαννινων…

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:11 | Ατταλιώτου Κυριακή, Σχολική Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας ΕΑΕ

    Το γιατί οι 20 Συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης δεν αντιστοιχούν στις ανάγκες της εκπαίδευσης το 2018 αναλύεται στον παρακάτω σύνδεσμο της ηλεκτρονικής εφημερίδας esos

    https://www.esos.gr/arthra/56034/o-rolos-ton-sh-symvoylon-eidikis-agogis-kai-ekpaideysis-kai-i-metavasi-sto-thesmo-toy

  • 21 Μαρτίου 2018, 11:22 | Αναστασία Β.

    Στο: «Άρθρο 24: Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής, παρ. 3. α. Διοικητική εμπειρία», δεν έχει συμπεριληφθεί η «Άσκηση καθηκόντων ως Προϊσταμένου Γραφείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
    Ο Προϊστάμενος Γραφείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ασκούσε τη διοίκηση και τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων της περιφέρειάς του. Ήταν διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος των εκπαιδευτικών, δημοσίων και ιδιωτικών, των σχολείων της περιφέρειάς του, καθώς και των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, που υπηρετούσαν στο Γραφείο.

  • 21 Μαρτίου 2018, 07:42 | Ελένη

    20 συντονιστές Ειδικής Αγωγής είναι πολύ λίγοι, ενώ οι απολύτως απαραίτητοι συντονιστές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) λάμπουν δια της απουσίας τους. Υπενθυμίζω ότι μιλάμε για κλάδους που λειτουργούν σε εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά με αναπληρωτές οι οποίοι είναι σαφές ότι χρειάζονται αυξημένη υποστήριξη, ενώ το είδος των υπηρεσιών που προσφέρουν είναι εξαιρετικά ευαίσθητο.

  • 20 Μαρτίου 2018, 16:15 | ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΟΛΥΖΩΓΟΠΟΥΛΟΥ

    στη σαμο καμια θεση συντονιστη εκπαιδευτικου εργου για τα νηπιαγωγεια. το εργο των εκπαιδευτικων θα υποστηριζεται απο χιο ή μυτιληνη?εντελως γραφειοκρατικη σχεση.

  • 20 Μαρτίου 2018, 14:38 | Ηλίας Μ.

    Άρθρο 05, παράγραφος 2: Κρίνεται ως εύστοχη η ανάθεση καθηκόντων Οργανωτικού Συντονιστή σε ένα μόνον πρόσωπο, κοινό για τις δύο βαθμίδες, με αναπλήρωση από Συντονιστή της άλλης βαθμίδας. Τούτο επειδή σε κάποιες περιπτώσεις δεν ήταν αποτελεσματική η συνεργασία μεταξύ των δύο ξεχωριστών Τμημάτων Καθοδήγησης.

    Άρθρο 05, παράγραφος 1: Στη δημοτική εκπαίδευση πολλά σχολεία συχνά προσφεύγουν, και καλώς πράττουν, στον Σύμβουλο (ή Συντονιστή από αύριο) για παροχή αρωγής στη διαχείριση κρίσεων. Με βάση αυτό, θα ήταν σκόπιμο μετά από μία αρχική δοκιμαστική περίοδο εφαρμογής των οριζομένων στο νομοσχέδιο, να επανεξεταστεί ο αριθμός των 155 θέσεων Συντονιστών ΠΕ-70, με πιθανή αύξησή τους.

  • 20 Μαρτίου 2018, 13:36 | Ιωάννα

    Διαλύεται το σχολείο. Δεν μπορεί μα γίνεται «εκκαθάριση» των επιστημόνων η χώρα επένδυσε. Αξιοκρατία χωρίς εμμονές . Δεν χρειαζόμαστε άλλους κομματικούς στρατούς. Φτάνει πια. Πιστεύαμε αξιοκρατία και αριστερά πάνε μαζί. Μην μας απογοητεύετε άλλο . Τι μα πιστέψουμε πια;

  • 20 Μαρτίου 2018, 12:44 | Δέσποινα

    Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν το γεγονός ότι ο κλάδος ΠΕ04 συμπεριλαμβάνει πολλές ειδικότητες (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι) οπότε ο αριθμός των 31 Συντονιστών είναι ιδιαίτερα μικρός.

  • 20 Μαρτίου 2018, 12:22 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    «6. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνεδριάζουν σε Ολομέλεια και, εξασφαλίζοντας τη συλλογική και διεπιστημονική συνέργεια στην άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, αποφασίζουν για:
    α) την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων,
    β) τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό των δράσεων..»

    της φιλολογίας το νάγνωσμα όσοι πιστοί προσέλθετε.

    συνεδρια΄ζουν ΄πόσες δορές την εβδομάδα, το μήνα , το χρόνο;
    ποιοί κάνουν τις επιμορφωτικές δράσεις οι ίδιοι ή κάποιοι άλλοι; μιλούν με Πανεπιστήμια και συνδιοργανώνουν ή ψάχνουν εκπαιδευτικούςνα κάνουν την επιμόρφωση αντί για αυτούς;
    πόσες επιμορφώσεις το χ΄ρονο πρέπει να κάνουν;

    όσο για τον προγραμματισμό και την ανατροφοδότηση..ελπίζω να μην είναι σαν τα παλιά που απλά ζητάμε από τον εκαπιδευτικό στην αρχή του χρόνου να στήλει έναν πίνακα με προγραμαμτισμό της ύλης σύμφωνα με το ΠΣ του ΙΕΠ και μια έκθεση στο τέλος τι προβλήματα συνάντησε, οι οποίες καταλήγουν στο αρχείο ή από προτάσεις εκπαιδευτικών να γίνονται προτάσεις των συντονιστών χωρίς αναφορά στο ποιός έκανε την πρόταση και εντόπισε το πρόβλημα.

    από χρόνια οι εκπαιδευτικοί ζητούν νέα εγχειρίδια με δραστική μείωση της ύλης, με αξιολόγηση της μάθησης, με σενάρια διδασκαλίας πραγματικά που να αντιστοιχούν στις ώρες που διδάσκεται το μάθημα και οι ώρες να έχουν μια λογική συνέπεια με το μέγεθος της ύλης που πρέπει να διδαχθεί (όχι αν ζητείται να κάνεις ένα αντικείμενο [που θέλει 3 διδακτικές ώρες σε 1)

    τόσα χρόνια τί άλλαξε; γράφτηκαν νέα εγχειρίδια με δραστική περικοπή ύλης, λυμένα παραδείγματα, σενάρια μάθησης και υλοποιήσιμα στο χρόνο που έχει ο εκπαιδευτικός την 7η ώρα διδασκαλίας (25 λεπτά);

    άραγε οι νέοι συντονιστές θα μαζεύουν το υλικό αυτό και θα το αρχειοθετούν σαν εργασιακό στόχο ή πράγματι την άλλη χρονιά κάτι θα έχει αλλάξει;

  • 20 Μαρτίου 2018, 12:02 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    «Κάθε Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου έχει την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου του, του συνόλου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. που υπάγονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αν στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. υπηρετούν περισσότεροι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ίδιου κλάδου, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης …….»

    είναι περιγραφή επαγγέλματος και θέσης αυτό; έχει την επιστημονική ευθύνη; τί σημαίνει αναλυτικά; πολύ γενικόλογο και εύκολα εκφυλίζεται στο ότι «δεν ξέρουν κάν τα σχολεία ότι έχω την ευθύνη – δεν με ψάχνει κανείς..ας πεταχτώ κάπου».

    Καθημερινό σχέδιο δράσης; που εμφανίζονται; τι κάνουν ως μετρήσιμο έργο κάθε ημέρα; καθημερινά σε ποιές μονάδες δίνουν παρουσία για επίλυση αποριών; τι υποχρέωση έχουν να απαντούν σε ερωτήσεις; να περνούν από τα σχολεία να κάνουν υποδειγματικές διδασκαλίες; δεν βλέπω τίποτα συγκεκριμένο. πώς δίνεται θέση σε κάποιους με ασαφές γενικό πλαίσο και πιθανόν επίδομα;

    Να περιγραφούν και οι άλλες θέσεις στελεχών έτσι, πχ
    τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ έχουν την επιστημονική ευθύνη της τεχνικής στήριξης (όχι να την κάνουν) αλλά να καθοδηγούν με λόγια αν τους βρούν στο τηλε΄φωνο…

    οι υπεύθυνοι ΕΚΦΕ έχουν την επιστημονική ευθύνη της φυσικής στα σχολεία τους κλπ

  • 20 Μαρτίου 2018, 08:43 | ΕΥΤΥΧΙΑ ΝΙΚΟΛAKOΠΟΥΛΟΥ

    Ο αριθμός των Συντονιστών Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας θα πρότεινα ότι είναι λογικό να αυξηθεί αυξηθεί από 8 ΟΚΤΩ σε τουλάχιστον 14 δέκα τέσσερεις ώστε να καλυφθούν όλες οι Περιφέρειες και ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές.

  • 19 Μαρτίου 2018, 20:26 | Γιώργος Τ.

    Με 20 συντονιστές ειδικής αγωγής υπάρχει περίπτωση να διορθωθεί κάτι;
    Πρέπει, τουλάχιστον ένας σε κάθε νομό.

  • 19 Μαρτίου 2018, 16:03 | Νίκος

    Αγαπητέ ΝΟΜΙΚΕ,

    1) Οι τέως σχολικοί σύμβουλοι έκλεισαν τον κύκλο τους. Τα τελευταία χρόνια ο θεσμός είχε καταστεί ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ για τον εξυγχρονισμό των σχολείων. Οι υέως σχολικοί σύμβουλοι ενδιαφέρονταν μόνο για την προσωπική τους ανέλιξη χωρίς να ασχολούνται με το έργο τους. Δεν είχαν καν ωράριο και σπάνια τους έβρισκες στο γραφείο τους. Ξέρεις πώς ονομάζεται αυτό; Αργομισθία.
    2) Σε θέσεις ευθύνης πρέπει να υπηρετούν μάχιμοι εκπαιδευτικοί και με ορισμένοι θητεία, όχι δημόσιοι υπάλληλοι ως ισόβιοι σύμβουλοι. Οι τέως σχολικοί σύμβουλοι έχουν εξαντλήσει το όριο των 6 ετών που ορίζει ως ανώτατο το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου και θα πρέπει να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες.
    3) Ο εκπαιδευτικός πρέπει κυρίως να διδάσκει και να ασκεί μόνο για περιορισμένο διάστημα καθήκοντα Συντονιστή. Διαφορετικά χάνει την επαφή με την πραγματικότητα και προκαλέί ζημιά στην εκπαίδευση.
    4) Όπως γνωρίζεις πολύ καλύτερα από εμένα, οι τέως σχολικοί σύμβουλοι ήταν ανεξέλεγκτοι και δεν πατούσαν συχνά στην εργασία τους. Το έχει πει ξεκάθαρα και ο υπουργός και είναι κοινό μυστικό στις τάξεις ημών των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει, λοιπόν, οι νέοι Συντονιστές, να έχουν ωράριο και να πηγαίνουν καθημερινά στα γραφεία τους.
    5) Δεν είναι τιμωρία η σχολική τάξη, ούτε υποβιβασμός! Είναι θετικό που οι τέως σχολικοί σύμβουλοι θα επιστρέψουν στη διδασκαλία και θα καλύψουν κενά στην εκπαίδευση. Η αργομισθία έκανε κακό και σε εκείνους. Σε περίοδο κρίσης, αργόμισθοι δημόσιοι υπάλληλοι και δη εκπαιδευτικοί δεν νοείται να υπάρχουν.

    Με εκτίμηση.

  • 19 Μαρτίου 2018, 15:42 | Χρύσα

    Σε κάθε νομό θα πρέπει να υπάρχει ένας Συντονιστής Εκπαίδευσης για την Ειδική Αγωγή, όχι σε κάθε περιφέρεια. Η μόνιμη απάντηση του τωρινού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής είναι ότι δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί με κάθε περίπτωση ξεχωριστά, από τη στιγμή που έχει όλη την περιφέρεια υπό την ευθύνη του.

  • 19 Μαρτίου 2018, 15:28 | ΝΟΜΙΚΟΣ

    πολλοί συνάδελφοι αναφέρουν ότι οι σχολικοί σύμβουλοι είναι «παλαιά υλικά» και πρέπει να επιστρέψουν στις τάξεις των σχολείων τους. Να επιστρέψουν οι σχολικοί σύμβουλοι λένε, διότι δεν έχουν να προσφέρουν κάτι καινούργιο. εδώ, ερωτάται το εξής: ποιός επιμόρφωσε τους εκπαιδευτικούς όλα αυτά τα χρόνια; ποιός έσκυψε στα προβλήματά τους οσάκις παρουσιάστηκαν στο σχολείο τους; ποιός έδωσε έστω συμβουλευτικές οδηγίες στον συνάδελφο όταν αντιμετώπιζε πρόβλημα είτε εκ μέρους του σχολείου είτε εκ μέρους της Διεύθυνσης; ο σχολικός σύμβουλος ήταν κοντά του, και για τηνεπιμόρφωση είτε με σεμινάρια, είτε με δειγματικές διδασκαλίες για την στήριξή του και τη προσωπική και επαγγελματική του εξέλιξη. πιστεύω ότι εμείς ως σχολικοί σύμβουλοι δεν είμαστε παλαιά υλικά για να πεταχτούμε, άν δεν επιλεγούμε στις δομές τις νέες, δεν έχομε αντίρρηση να πάμε στην τάξη, είμαστε όλοι εκπαιδευτικοί, υπηρετούντες τον μαθητή μας. υπάρχουν και σύμβουλοι που προσέφεραν τα πάντα, τον ίδιο τους τον εαυτό,την ψυχή τους για το σχολείο και τον συνάδελφο. (το γράφω αυτό, διότι μερικοί συνάδελφοι, ίσως το θεωρούν τιμωρία το να επιστρέψουμε στην τάξη, εξάλλου αφού είναι παλαιό υλικό, και εκεί για μερικούς δε θα είναι οικοδομήσιμο;,λέω…)

  • 19 Μαρτίου 2018, 15:11 | ΝΟΜΙΚΟΣ

    οι θέσεις συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στις Κοινωνικές επιστήμες (ΠΕ78) είναι πολύ λίγες. οι Κοινωνωνικές επιστήμες συντονίζονται απο δύο ειδικότητες (Νομικών πολιτικών επιστημών και Κοινωνιολόγων)οι έξι (6) θέσεις για όλη την Ελλάδα δεν είναι αρκετές για τους συναδέλφους μας που υπηρετούν σ’ όλη της Ελλάδα. πρέπει να αυξηθούν για να γίνεται καλύτερη δουλειά από όλους μας…
    οι Κοινωνικές επιστήμες διδάσκονται υποχρεωτικά σε όλες σχεδόν τις σχολές της Ελλάδας ακόμη και στις λεγόμενες θετικών επιστημών, διότι θεωρούνται απαραίτητες για την διαμόρφωση ενός ελεύθερου και δημοκρατικού πολίτη στην σημερινή κοινωνία.
    πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στον αριθμό των συντονιστών αυτής της ειδικότητας…

  • 19 Μαρτίου 2018, 14:28 | Φώτης Χρυσ.

    Έξι(6) μόνο θέσεις Συντονιστών Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ78 για όλη τη χώρα είναι πολύ λίγες. Θα έπρεπε να είναι διπλάσιες.

  • 19 Μαρτίου 2018, 13:31 | Μαιρη Γιάννη

    Ο εκπαιδευτικός α/θμιας ειδικότητας από τις θέσεις που διατίθενται σε σχέση με τους δασκάλους τόσο ελάχιστες θέσεις και για πιο λόγο; Διαιωνίζεται μια κατάσταση όπου δε βοηθά το δημοτικό σχολείο, την επιθυμητή διαθεματικότητα αλλά ούτε και αντανακλά τα προσόντα των συναδέλφων ειδικοτήτων (με ένα πτυχίο διορίστηκαν, αλλά κατέχουν πολλαπλά σπουδαιότατα προσόντα που θα πρέπει να αξιοποιηθούν πιστεύω.

  • Τα σχόλιά μου βρίσκονται σε άρθρο που δημοσίευσα στην Εφημερίδα ΑΥΓΗ (09 Φεβρουαρίου 2018) με τίτλο:

    «Οι νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και ο κίνδυνος υποχώρησης της παιδαγωγικής»

    Το άρθρο μπορείτε να το βρείτε στο παρακάτω link:

    http://www.avgi.gr/article/10811/8701347/oi-nees-domes-yposterixes-tou-ekpaideutikou-ergou-kai-o-kindynos-ypochoreses-tes-paidagogikes

    Απόστολος Κ. Καρύδας

  • 19 Μαρτίου 2018, 10:45 | Πληροφορικός

    20 θέσεις συντονιστών Πληροφορικής για όλη την Ελλάδα είναι πολύ λίγες. Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον διπλάσιες για να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες των σχολείων.

  • 19 Μαρτίου 2018, 10:26 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΝΙΚΟΥ

    Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης για την Ειδική Αγωγή θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι περισσότεροι,ένα άτομο για κάθε νομό. Ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών που φέρουν κάποια διάγνωση είναι εξαιρετικά αυξημένος όπως και ο αριθμός παιδιών που υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης σε σχολεία γενικής αγωγής. Αν όντως η ειδική Αγωγή αποτελεί προτεραιότητα, τότε θα πρέπει η υποστήριξη της ενταξιακής πολιτικής να φανεί στην πράξη. Ένας άνθρωπος για μια ολόκληρη περιφέρεια δεν μπορεί να εποπτεύσει όλες τις δομές ειδικής αγωγής. Έχουμε πολλά παραδείγματα συμβούλων ΕΑΕ που δεν επισκέφτηκαν ΠΟΤΕ πολλά σχολεία με τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη με κύρια θύματα τα ίδια τα παιδιά αφού δεν ελάμβαναν αυτό που έπρεπε να λάβουν.
    Επιπλέον, θεωρώ ότι η γνώση ειδικής αγωγής θα πρέπει να αποτελεί μετρήσιμο κριτήριο και για τις θέσεις των υπολοίπων συντονιστών εκπαίδευσης. Στην εποχή της Συνεκπαίδευσης, η γνώση ειδικής αγωγής από όλους τους συντονιστές εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων πρέπει να θεωρείται προαπαιτούμενο, αφού δεν υπάρχει σχολική μονάδα χωρίς αριθμό μαθητών με μαθησιακές και άλλου τύπου δυσκολίες.

  • 19 Μαρτίου 2018, 02:35 | Νικόλαος

    Οι κλάδοι ΠΕ05, ΠΕ06 και ΠΕ07 θα πρέπει να ενοποιηθούν και να δημιουργηθούν 20 θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για τις Ξένες Γλώσσες. Αναφορικά με την αξιολόγηση των Ξένων Γλωσσών δεν υπάρχει κάποια ουσιώδης διαφορά. Είναι σαν να χωρίζουμε τους Φιλόλογους σε ιστορικούς, νεοελληνιστές, αρχαιοελληνιστές κ.ο.κ.! Επιπλέον οι 34 θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου(8 θέσεις ΠΕ05, 20 θέσεις ΠΕ06 και 6 θέσεις ΠΕ07) είναι δυσανάλογα πολλές σε σχέση με τους φιλόλογους. Για λόγους ισορροπιών, λοιπόν, θα πρέπει να ενοποιηθούν οι κλάδοι ΠΕ05, ΠΕ06 και ΠΕ07 και να δημιουργηθεί ένας ενιαίος κλάδος ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, από τον οποίο να προκύψουν 20 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Κ.Ε.Π.Ε.Σ. για τις ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ! Οι 20 αυτοί Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, θα πρέπει να προκύψουν από τις τάξεις των μάχιμων εκπαιδευτικών και όχι από τους ήδη υπάρχοντες σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι εκπροσωπούν έναν θεσμό που έκλεισε τον κύκλο του.

  • 19 Μαρτίου 2018, 02:12 | Νικόλαος

    Από την διαδικασία επιλογής θα πρέπει να αποκλειστούν όσοι σχολικοί σύμβουλοι έχουν συμπληρώσει έξι(6) έτη θητείας. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν χάσει κάθε επαφή με τη διδασκαλία αφού έχουν να διδάξουν πολλά έτη και έχουν μάθει να μην εργάζονται συστηματικά. Όσοι σχολικοί σύμβουλοι δεν έχουν συμπληρώσει έξι(6) έτη θητείας, να μπορούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία, χωρίς όμως να προσμετράται η προϋπηρεσία τους. Διότι η προϋπηρεσία του σχολικού συμβούλου δεν έχει ιδιαίτερη συνάφεια με τη θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Για την στελέχωση των Π.Ε.Κ.Ε.Σ. θα πρέπει να επιλεγούν οι πιο άξιοι εκπαιδευτικοί με βάση τα τυπικά προσόντα τους και το διδακτικό τους έργο, την παρουσία τους στην τάξη και όχι να ανακυκλωθούν στις θέσεις αυτές οι απερχόμενοι σχολικοί σύμβουλοι. Δεν μπορεί να χτιστεί κάτι νέο με παλαιά υλικά. Οι απερχόμενοι σχολικοί σύμβουλοι, θα πρέπει να επιστρέψουν στην τάξη. Σε αντίθετη περίπτωση, η μεταρρύθμιση που επιχειρείται θα αποτύχει.

  • 18 Μαρτίου 2018, 21:55 | ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Ο οργανωτικός συντονιστής καλείται να ασκήσει διοίκηση και να συντονίσει τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου. Για το λόγο αυτό οφείλει να είναι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ή εκπαιδευτικός κάτοχος πτυχίου ή διπλώματος ή μεαπτυχιακού σχετικού με ΔΙΟΙΚΗΣΗ

  • 18 Μαρτίου 2018, 17:03 | Aτταλιώτου Κυριακή, Σχ. Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας ΕΑΕ

    Το 1982, με το Ν. 1304, θεσπίστηκαν 18 περιφέρειες Σχ. Συμβούλων Ειδικής Αγωγής. Τότε υπήρχαν ελάχιστα ειδικά σχολεία και ελάχιστα τμήματα ένταξης σε δημοτικά σχολεία, σε όλη την Ελλάδα.
    Σήμερα, 36 χρόνια μετά, έχουμε:
    1. εκατοντάδες τμήματα ένταξης (σε νηπιαγωγεία, δημοτικά,γυμνάσια)
    2. ΧΙΛΙΑΔΕΣ μαθητες να υποστηρίζονται από το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης- Συνεκπαίδευσης (σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
    3. εκατοντάδες ειδικά σχολεία στην πρωτοβάθμια εκπάιδευση, ποικίλων τύπων(ειδικά νηπιαγωγεία, ειδικά νηπιαγωγεία για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, ειδικά δημοτικά, ειδικά δημοτικά για μαθητές στο φάσμα του αυτισμού, ειδικά δημοτικά για μαθητές με κινητικά προβλήματα, τυφλών κ.α.)
    4. εκατοντάδες ειδικά σχολεία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ποικίλων τύπων (ειδικά γυμνάσια και ειδικά λύκεια, ενιαία ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια-λύκεια, ΕΕΕΕΚ αλλά και εξειδικευμένα ΕΕΕΕΚ για μαθητές με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες)
    5. χιλιάδες μαθητές με επίσημες γνωματεύσεις από ΚΕΔΔΥ και άλλους φορείς, για τους οποίους τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να φροντίσουν.
    Πώς είναι δυνατόν να προβλέπονται ΜΟΝΟ 20 (!!!) Συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης;

  • 17 Μαρτίου 2018, 13:35 | Αντύπας

    Σχετικά με τον αριθμό των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στην ειδικότητα ΠΕ85 Χημικών Μηχανικών (με ΠΕ12.08 ΧΗΜΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ, ΠΕ18.22 ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ- ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΟΡΥΧΕΙΩΝ- ΤΕΧΝ.ΓΕΩΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
    ΠΕ17.12 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ) δεν προβλέπεται «καμιά θέση πανελλαδικά».
    Οι κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικες διαστάσεις της εποχής μας που είναι συνδεμένες με την «ΕΝΕΡΓΕΙΑ» και το φυσικό αέριο στον ελλαδικό χώρο επιβάλλουν – οριοθετούν το στρατηγικό σχεδιασμό με την κατ’ αρχήν «ύπαρξη συντονιστών» στην ειδικότητα ΠΕ85 !!!

  • 17 Μαρτίου 2018, 11:01 | Βασιλική ΑΛΠΟΧΩΡΙΤΗ

    Η στελέχωση με ποιες διαδικασίες θα πραγματοποιηθει; Μέσα απο τους κύκλους των ηδη διορισμένων εεκπαιδευτικων;

  • 17 Μαρτίου 2018, 00:18 | Τσαλακανίδης

    Σχετικά με τον αριθμό των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στην ειδικότητα θεολόγων θέλω να επισημάνω ότι ο αριθμός είναι πολύ μικρός. Ιδιαίτερα στην Αττική κια στην Κεντρική Μακεδονία δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να ανταπεξέλθει μόνο ένας συντονιστής. Ο αριθμος των σχολέιων είναι μεγάλος καθώς και ο αριθμός των θεολόγων είναι ποιλύ μεγάλος.