Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του παρόντος Μέρους, για την εφαρμογή του νοούνται ως:
α) Στελέχη της εκπαίδευσης: τα στελέχη τα οποία επιλέγονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ και τα οποία απαριθμούνται στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 21.
β) Εκπαιδευτικοί: οι εκπαιδευτικοί των κλάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
γ) Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.): το προσωπικό που προβλέπεται στο άρθρο 17 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199).
δ) Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.): το προσωπικό που προβλέπεται στο άρθρο 18 του ν. 3699/2008.
ε) Εκπαιδευτική υπηρεσία: η υπηρεσία στη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και η προϋπηρεσία με την ιδιότητα του προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομισθίου, η οποία υπολογίζεται με αναγωγή στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο.
στ) Διδακτική υπηρεσία:
αα) η άσκηση διδακτικού έργου σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων και των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους,
ββ) οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου,
γγ) η διδακτική υπηρεσία σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.),
δδ) η άσκηση διδακτικού έργου σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) ή σε Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) πριν την υπαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση, εφόσον έχει ασκηθεί αυτοδύναμο διδακτικό έργο σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών,
εε) η υπηρεσία υπό την ιδιότητα του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή του Σχολικού Συμβούλου ή του Προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, του Προϊσταμένου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, του Προϊσταμένου ή μέλους του εκπαιδευτικού προσωπικού ή του Ε.Ε.Π. Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), του Προϊσταμένου ή του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), του υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ή Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού ή Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), του υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή σχολικών δραστηριοτήτων σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, του υπευθύνου ή του αποσπασμένου εκπαιδευτικού σε Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), Γραφείο Συμβουλευτικής (ΓΡΑ.ΣΥ.), Ε.Κ.Φ.Ε., Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων (Σ.Σ.Ν.), Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π.), καθώς και του υπευθύνου σχολικών βιβλιοθηκών, οι οποίες λειτούργησαν στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση» (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.)
ζ) Εκπαιδευτική ή διδακτική υπηρεσία ή άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) ή Κ.Ε.Σ.Υ.: η εκπαιδευτική ή διδακτική υπηρεσία ή άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε αυτοτελείς Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Κ.Ε.Σ.Υ., Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) ή Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), σε Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), σε προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα διδασκαλίας μαθητών στο σπίτι.
η) Άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα: η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, περιλαμβανομένων των Δ.Υ.Ε.Π. που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, ή στις υπηρεσίες της περίπτ. ζ΄ ή υπό την ιδιότητα του προϊσταμένου ή του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Ε.Α. ή του υπευθύνου λειτουργίας ή του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Π.Ε.
θ) Πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια: η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια που πιστοποιείται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71).
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008.
ENΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Η Ένωση Ελλήνων ΦΥΣΙΚΩΝ (ΕΕΦ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΧ και την ΠΕΒ με την με ΑΠ:1278/20-10-17 παρέμβασή της και όντας σταθερά προσανατολισμένη προς την προστασία της ποιότητας της Δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.
3. Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των Σχολικών Συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικων τους. Επίσης δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική η υπηρεσία του Σχολικού Συμβούλου.
4. Υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη στα γνωστικά αντικείμενα, ως το σχολείο να μην έχει μαθησιακούς στόχους, όπως καθίσταται σαφές στα άρθρα 8-9 για τα ΚΕΣΥ, στα οποία εκτός των άλλων δεν προβλέπεται καμία θέση για τον κλάδο των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΕ04).
Η ΕΕΦ εκφράζει την ανησυχία της για τις συνέπειες της εφαρμογής του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τον φόβο της για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δομών διαφορετικών ταχυτήτων, οι οποίες θα παραβιάζουν την θεμελιώδη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών στην Εκπαίδευση και καλεί το ΥΠΠΕΘ να επανεξετάσει τον προσανατολισμό των υποστηρικτικών δομών, δίνοντας έμφαση στο ΓΝΩΣΤΙΚΟ- ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ και στην συγκρότηση ΣΩΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΤΟ ΔΣ ΕΕΦ
Απαραίτητη διευκρίνιση που πρέπει να οριστεί στο νόμο αναφορικά με τη διοικητική υπηρεσία σε ΚΠΕ:
Ο Υπεύθυνος/Προϊστάμενος ΚΠΕ έχει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ επίσης συμμετέχει και σε ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τις υπόλοιπες υποχρεώσεις καθηκοντολογίου της Παιδαγωγικής Ομάδας (επιμόρφωση, δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων, συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού, ίδρυση και υποστήριξη δικτύων κλπ). Δηλαδή συμμετέχει εξ’ ολοκλήρου και στο καθηκοντολόγιο του διδακτικού έργου (με μείωση μόνο στον αριθμό των διδακτικών ωρών). Τα διοικητικά καθήκοντα ανατίθενται επιπλέον. Επομένως συμμετέχει εξίσου και στα δύο επίπεδα λειτουργίας του ΚΠΕ/ΚΕΑ – διοικητικό και διδακτικό- και κατά συνέπεια η υπηρεσία αυτή πρέπει να λογίζεται για τον Υπεύθυνο/Προϊστάμενο του ΚΠΕ/ΚΕΑ ταυτόχρονα και ως διοικητική και ως διδακτική. Αν όχι εξ ολοκλήρου η διδακτική, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, αναλογικά προς το διδακτικό εβδομαδιαίο του ωράριο, που είναι το μισό από το πλήρες των μελών της Παιδαγωγικής Ομάδας.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008. Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
Θεωρώ ότι καλό θα ήταν να συμπεριληφθεί στη διδακτική υπηρεσία και ο χρόνος εργασίας εκπαιδευτικών με απόσπαση στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, δεδομένου ότι στο πλαίσιό της αναπτύσσονται εκπαιδευτικά προγράμματα διδασκαλίας της ιστορίας μέσα από ιστορικές πηγές, πράγμα απολύτως συμβατό με τα αναλυτικά προγράμματα και τις στοχοθεσίες της εκπαίδευσης.
Κύριε Σαλτερή, σας παραθέτω αυτούσια τρίε(3) σχόλια συναδέλφου που βρήκα ενδιαφέροντα. Τα συμπεράσματα δικά σας και όλων όσων τα διαβάζουν:
1) «Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί από αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό από όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
2) «Οι δύο θητείες είναι σωστό αλλά δυστυχώς θα καταρριφθεί από το ΣΤΕ. Προαπαιτούμενο θα πρέπει να είναι τα τελευταία 5 χρόνια μέσα στην τάξη. Κι όποιος θέλει να ξαναγίνει στέλεχος να γυρνάει στην τάξη για τέσσερα χρόνια για ανατροφοδότηση κι έπειτα να ξαναβάζει για στέλεχος.
Τουλάχιστον ας είναι ανα τέσσερα χρόνια να γυρνάνε στην τάξη ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.»
3) «Είναι δυνατόν Σχολικός Σύμβουλος να έχει αδιάλειπτη θητεία από το 2007 ως και σήμερα;;
Είναι δυνατόν στο Γραφείο Σχολικών Συμβούλων να παρίσταται καθημερινά από ένας(ο ίδιος) ως κανένας;;
Είναι δυνατόν να συμβουλεύει όντας εκτός τάξης 11 έτη;;
Είναι δυνατόν να θεωρεί εαυτόν expert και παιδαγωγό απλά και μόνο επειδή είναι 11 χρόνια στην ίδια θέση;; Δίχως κανένα άλλο εφόδιο;;
Είναι δυνατόν να έχει δημιουργήσει κλίκα με παρατρεχάμενους τους οποίους χρησιμοποιεί πετόντας «τυράκι»;;
Είναι δυνατόν να θεωρεί εαυτόν, πρώτο στην ειδικότητά του εντός περιοχής ευθύνης του και ως εκ τούτου να απαιτεί διάφορα, προτάσσοντας την ιδιότητά του ως Σχολικός Σύμβουλος;;
Είναι δυνατόν να ψάχνεται από πέρυσι πώς θα καβατζωθεί εκτός τάξης σε περίπτωση που έρθει στη Βουλή ΣΝ όπως το τρέχον;;
Είναι δυνατόν να έχει λιγότερες δυνατότητες στο γνωστικό του αντικείμενο από το μέσο εκπαιδευτικό και να καλύπτει αυτή του την ανεπάρκεια, παίζοντάς το «παιδαγωγός»;;
Είναι δυνατόν να είναι εσκεμμένα κρυψίνους και να μη μοιράζεται απόψεις με τους συναδέλφους του;;
Είναι δυνατόν να κοιτάει μόνο την πάρτη του;;
…και άλλα πολλά…
Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν!!»
Η κριτική στα κακώς κείμενα, κε Σαλτερή δεν είναι εμπάθεια. Εμπάθεια τη βαφτίζετε εσείς κε Σαλτερή, γιατί έτσι σας συμφέρει.
Μετά από τόσα χρόνια κύριε Σαλτερή, δώσατε όσα είχατε να δώσετε. Γιατί δεν επιστρέφετε οικειοθελώς, εσείς και οι όμοιοί σας στις σχολικές τάξεις για να αφήσετε νέους άξιους συναδέλφους σας να συνεχίσουν το Έργο σας; Εσείς γίνατε Σύμβουλος νέος. Οι νέοι πρέπει να γεράσουν για να γίνουν στελέχη;
Έχετε βιδωθεί στην καρέκλα σας, κύριε Σαλτερή, και αναγκάζετε το Υπουργείο να σας διώξει με νόμο.
Και κάτι τελευταίο, κύριε Σαλτερή. Εσείς δεν γνωρίζετε κανέναν αργόμισθο σχολικό σύμβουλο, που να πηγαίνει στο στο γραφείο του όποτε του καπνίσει; Kύριε Σαλτερή, οι σχολικοί σύμβουλοι πληρώνονται από τους Έλληνες πολίτες και οφείλουν να έχουν ωράριο.
Κύριε Σαλτερή, από του χρόνου που θα επιστρέψετε στην σχολική τάξη, θα δείτε ότι τα παιδιά δεν δαγκώνουν. Και ότι οι νέοι Συντονιστές θα σας βοηθήσουν να ενταχθείτε ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Με εκτίμηση.
Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ. Οφείλετε να συμπεριλάβετε τον μοναδικό κλάδο με 4ετή φοίτηση και εξειδίκευση στην ειδική αγωγή( ΠΕ71–Ε61
Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
Αγαπητέ κ. «Δημήτρη». Πρώτον με λένε Νίκο Σαλτερή και θέλω να αλλάξουν όλα. Εξάλλου για αυτό πάλευα σε όλη την ζωή μου, πριν ακόμα σκεφτείς να γίνεις δάσκαλος. Για το ποια είμαι, ποια είναι η ιστορία μου και οι απόψεις μου και το έκανα την περίοδο «αργομισθίας» που ήμουν ΣΣ δες στο http://www.nsalteris.gr. Επειδή όμως το πρόβλημα δεν είναι προσωπικό (ποτέ δεν είναι, πάντα πολιτικό είναι) θα ήθελα να σου επισημάνω τα εξής: α) Με τον τρόπο σου δεν προσφέρει θετικές υπηρεσίες στις απόψεις που οδήγησαν ακόμα και σε αυτό το σ.ν. Γράφεις παντού τα ίδια -αργομισθοι, τα ξέρει αυτό ο Υπουργός – και άλλα σαφώς εμπαθη6και υποκειμενικά. β) Στην Αριστερά που υπηρέτησα δεκαετίες χωρίς προσωπικά οφέλη και εξυπηρετήσεις δεν μιλούσαμε έτσι. Μιλουσαμε πολιτικά, όπως εξακολουθώ να μιλάω. Οι παλιοί μου συναγωνιστές με ξέρουν και νερού η τις απόψεις και θέσεις μου. Η αξιολόγηση, θεσμική, υπηρεσιακή και ιεραρχική όλων τιμά τους Δασκάλους και το Δημόσιο Σχολείο. Τα υπόλοιπα κουτοπονηριές παλιοκομματικού τύπου και χαμηλής πολιτικής. Οι πολίτες μας πληρώνουν από το υστερημά τους και μαλιστα καλύτερα απο ό,τι πληρώνονται αυτοί στοι ιδ. Τομέα και σε αυτούς πρέπει να αποδίδουμε λόγο εμείς και η ιεραρχία του Υπουργείου.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008.Σχόλιο: Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008.Σχόλιο: Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008. Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008. Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008. Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008. Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
Προτείνεται είτε να λογίζεται ως διδακτική υπηρεσία αποκλειστικά η άσκηση διδακτικών καθηκόντων στην τάξη. Ειδάλλως, να γίνεται διασταλτική συμπερίληψη και άλλων κατηγοριών όπως διευθυντών που υλοποιούν διδακτικές ώρες, υπαλλήλων που έχουν λάβει υπηρεσιακές εκπαιδευτικές άδειες για σπουδές και υλοποιούν έρευνα σε θέματα εκπαίδευσης προκειμένου να ελαχιστοποιούνται αδικίες εις βάρος εκπαιδευτικών σε τέτοιες θέσεις.
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008.
Σχόλιο: Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
«Εξειδίκευση σε ΕΑΕ» αφορά στους εκπαιδευτικούς ΠΕ60/ΠΕ70 με τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ (πχ. μεταπτυχιακά).Δεν αναφέρονται στο εδάφιο αυτό οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61/ΠΕ71 με βασικές σπουδές στην ΕΑΕ.
Αντιγράφω σχόλιο του συναδέλφου Δ.Δ.:
«Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί από αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργεία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό από όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν.»
ΤΑ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ; ΑΝ ΝΑΙ, ΤΙ ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΞΕΦΤΙΛΑ;
Ο κος Τάσος Σαλτέρης δεν θέλει να αλλάξει τίποτα. Θεωρεί όλες τις αλλαγές αρνητικές και υπερασπίζεται το σημερινό υπάρχον διάτρητο σύστημα. Τους ισόβιους διευθυντές που έχουν γίνει καθεστώς. Τους ισόβιους σχολικούς συμβούλους που δεν έχουν ωράριο και δεν προσέρχονται στην εργασία τους. Δεν θέλει να αλλάξει τίποτα.
Το Υπουργείο πρέπει να μην κάνει πίσω και να προχωρήσει δυναμικά στην μεταρρύθμιση ενάντια στις βολεμένες κλίκες και συντεχνίες που έχουν δημιουργηθεί στην εκπαίδευση και την πνίγουν! Να καταργηθεί η ισοβιότητα των διευθυντών! Και να μην επαναληφθεί το φαινόμενο της αργομισθίας στελεχών της εκπαίδευσης, όπως συνέβαινε με τους σχολικούς συμβούλους.
Οι αλλαγές πρέπει να γίνουν εδώ και τώρα. Αυτό το νομοσχέδιο έπρεπε να έχει έρθει πριν 2 χρόνια. Αλλά «κάλλιο αργά παρά ποτέ»!
Εκ πρώτης όψεως η διατύπωση μοιάζει να μην περιλαμβάνει στη διδακτική υπηρεσία τη διδασκαλία των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στα ομογενειακά σχολεία (που αποδεικνύεται εγγράφως).
Η γενική διατύπωση: «η άσκηση διδακτικού έργου σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», αφού δεν προσδιορίζει χώρα θα μπορούσε να καλύψει και αυτή την περίπτωση, όμως μια σαφέστερη αναφορά θα προλάβαινε διχογνωμίες, διευκρινιστικές εγκυκλίους κ.τ.λ.
Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί συνολική πολιτική κριτική του σ.ν. Πρόκειται για μια προσπάθεια συνολικής αποδιοργάνωσης της στοιχειώδους μορφής στήριξης και καθοδήγησης των σχολικών μονάδων που υφίστανται σήμερα και πάσχει τόσο στο καθοδηγητικό όσο και στο υποστηρικτικό, εποπτικό και βέβαια αξιολογικό μέρος της. Η εμπάθεια των συντακτών είναι παραπάνω από ορατή, καθώς και η αδιαφορία τους για το «τελικό προϊόν». Φτάνει να καθαρίσει το τοπίο και να ανοίξουν θέσεις για τα «δικά μας» παιδιά που αναμένουν να επιβραβευθούν για τη προσφορά τους. Η όλη λογική και ιδεολογία του σ.ν. έχει τόση σχέση με την Αριστερά όσο και το παρόν ιδεολογικό υβρίδιο διακυβέρνησης της χώρας. Τέλος, το κείμενο που ακολουθεί δημοσιεύθηκε στο protagon.gr στις 2/11/2018. Εκεί προβλεπόταν με βάση πληροφορίες στελεχών του Υπουργείου η ολοκλήρωση των διαδικασιών το Φλεβάρη. Είναι ορατό ότι οι ικανότητες σχεδιασμού και νομοθέτησης των μηχανισμών του Υπουργείου, παραδοσιακά και σήμερα, είναι ανύπαρκτες. Αν ψηφιστεί και πολύ περισσότερο αν εφαρμοστεί το παρόν σ.ν. ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη «νεοφιλευθεροποίηση» (δηλαδή, την ανύπαρκτη) στήριξη των Σχολείων και βέβαια την εξωτερική ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προαπαιτούμενο. Ακολουθεί το κείμενο:
«Στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου υπάρχει μια σύντομη φράση – κλειδί, που συμπυκνώνει τις πολιτικές επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του: Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται. Με αυτήν ο κ. Υπουργός επιχειρεί να καθησυχάσει την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και να κερδίσει την εύνοιά τους μέχρι τις επόμενες εκλογές. Εξάλλου, οι «εχέφρονες» πολιτικοί, δεκαετίες τώρα, θέλουν να τα έχουν καλά μαζί τους. Προσφάτως, ανάλογα έπραξε κι ο κ. Μητσοτάκης (ΔΑΚΕ μ–λ ή Μ –Λ ΔΑΚΕ;).
Για την ώρα θα αγνοήσουμε το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών – είναι κι αυτό μέρος της θλιβερής πολιτικής μας ιστορίας – και θα επικεντρωθούμε στην ίδια την πρόταση, όπου κυριαρχεί η ακατάσχετη «επιστημονική» φλυαρία, μ’ έναν και μόνο σκοπό: να διασκεδαστούν οι πολιτικές προθέσεις του Υπουργείου. Έτσι, ενώ υποτίθεται ότι επιχειρείται η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και των «συλλογικών διαδικασιών» διοίκησής της, πουθενά δεν ορίζονται τα εμπράγματα περιεχόμενα που αυτές μπορεί να λάβουν. Επιπλέον, το γεγονός ότι νομικά η έννοια της «συλλογικής διοίκησης» δεν στέκει – οι ευθύνες διοίκησης προσωποποιούνται – και πως ιστορικά στο όνομα των «συλλογικών διαδικασιών» λειτούργησαν ολοκληρωτικοί μηχανισμοί επιβολής της θέλησης της Εξουσίας στους πολίτες, δεν απασχολεί τους συντάκτες της. Για αυτούς βαραίνει η ρητορεία κι όχι η ουσία.
Ετσι, η επίκληση της «αυτονομίας» λειτουργεί ως προπέτασμα καπνού για την συγκάλυψη μιας πρωτοφανούς υπερ – συγκέντρωσης των θεσμών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με παράλληλη συρρίκνωση των στελεχών που θα τους υπηρετούν στο 1/3 των υπαρχόντων και θεαματική υποβάθμιση της υπηρεσιακής τους κατάστασης. Ταυτόχρονα, η ανασυγκρότησή τους λειτουργεί ως ευκαιρία ώστε να αποδοθεί ο απόλυτος έλεγχός τους στους κομματικούς κομισάριους της Εκπαιδευτικής Διοίκησης, δηλαδή, στους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης (συνολικά 150). Μάλιστα, μια προσεχτική ανάγνωση της διάρθρωσης των νέων θεσμών καθιστά φανερό ότι, όχι μόνο δεν θα συμβάλουν στην αύξηση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης του Σχολείου αλλά, αντίθετα, θα οδηγήσουν στην απόλυτη απομόνωσή του, καθιστώντας αδύνατη τη διαχείριση των πολύπλοκων παιδαγωγικών, διδακτικών και κοινωνικών προβλημάτων που σήμερα αντιμετωπίζει. Επιπλέον, οι αποψιλωμένοι από στελέχη νέοι θεσμοί είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν γραφειοκρατικά, άρα και πλήρως αναποτελεσματικά, επειδή επιπλέον απομακρύνονται τόσο θεσμικά όσο και χωροταξικά από το Σχολείο.
Για παράδειγμα, τα γνωστά Κέντα Αξιολόγησης μαθητών με ειδικές ανάγκες (ΚΕΔΔΥ), αντί να στελεχωθούν ώστε να ανταποκριθούν στο έργο τους, κάτι που αδυνατούν να πράξουν σήμερα, συγχωνεύονται σ’ ένα ενιαίο θεσμό με άλλες άσχετες μ’ αυτά δομές. Επιπροσθέτως, πέρα από τον Προϊστάμενό τους, στελεχώνονται πλέον αποκλειστικά με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διατήρηση και μεταβίβαση της αναγκαίας για το έργο τους τεχνογνωσίας.
Ενδιαφέρον έχει κι ο τρόπος που η πρόταση διαχειρίζεται την υποχρέωση Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών, (απαιτούμενο Γ΄ Αξιολόγησης). Έτσι, ενώ σπεύδει να απαλλάξει τους «εκπαιδευτικούς της Τάξης», με ευφημισμούς και λογικές ακροβασίες, επαναφέρει την Αυτοαξιολόγηση του Σχολείου, ως «Προγραμματισμό – Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου», και θεσμοθετεί την «αμφίδρομη» αξιολόγηση των «στελεχών εκπαίδευσης» από υφισταμένους και προϊσταμένους. Βέβαια, το γεγονός ότι «αμφίδρομα», σημαίνει αξιολογώ και αξιολογούμαι, αποτελεί «λεπτομέρεια» για το Υπουργείο. Σκοπός είναι να παρουσιαστεί στους «θεσμούς» ως δήθεν αξιολόγηση Εκπαιδευτικών αυτή των στελεχών κι αν τελικά αποτύχει, να φορτωθεί στους «κακούς δανειστές» η απαίτηση αξιολόγησης του συνόλου των εκπαιδευτικών. Εξάλλου, η αξιολόγηση των υπαρχόντων στελεχών υλοποιείται εύκολα και δεν έχει αξία. Αμέσως μετά την ψήφιση των νέων δομών, το Υπουργείο θα «επιλέξει» νέα στελέχη της αρεσκείας του, ενώ μέσω του συστήματος στελέχωσής τους με αποσπάσεις, θα δουλέψει άριστα η μηχανή «βολέματος» των «δικών μας παιδιών».
Δεν πρέπει να μας διαφύγει το γεγονός ότι η νέα «φτηνή» δόμηση των θεσμών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου (εξοικονόμηση θέσεων και επιδομάτων) προσφέρεται στους προσκείμενους ιδεολογικά στην Κυβέρνηση εκπαιδευτικούς ως παραδειγματική τιμωρία των Σχολικών Συμβούλων. Αυτοί αποτελούν και τη μόνη κατηγορία στελεχών που καταργούνται, επειδή την περίοδο 2011-2014 τόλμησαν να τοποθετηθούν υπέρ της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών, όπως εξάλλου προβλέπει το καθηκοντολόγιό τους. Στη θέση τους ξεφυτρώνει ένας περίεργος «Περιφερειακός Συντονιστής του Εκπαιδευτικού Έργου και της Επιμόρφωσης», αφού είναι γνωστό πως ό,τι δεν μπορείς να ορίσεις, το περιγράφεις. Μάλιστα, όταν κατά το Φεβρουάριο τα στελέχη αυτά (πολύπειρα και πολυπροσοντούχα) επιστρέψουν στα σχολεία ως δάσκαλοι – αφού η Κυβέρνηση φρόντισε να μην μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις διευθυντές σχολείων για τα δύο επόμενα σχολικά έτη -, ο κ. Γαβρόγλου θα θριαμβολογήσει, γιατί «στέλνει εκπαιδευτικούς στα Σχολείο», ενώ η πράξη του αποτελεί μνημείο ρεβανσισμού.
Όμως ο βαθμός που η νέα δομή στηρίζει το έργο του Σχολείου, δεν ενδιαφέρει τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Ξέρουν ότι πολλοί εκπαιδευτικοί χορταίνουν εύκολα με ανέξοδες ρητορείες, ιδιαίτερα αν αυτές ικανοποιούν εκδικητικά ένστικτά τους για τα στελέχη εκπαίδευσης, ενώ οι αντιστάσεις των «θεσμών» εύκολα κάμπτονται, όταν τους προσφερθούν οικονομίες κλίμακας. Εξάλλου, σιγά μην απασχολήσει Κυβέρνηση και θεσμούς η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Οι δεύτεροι αρκούνται στις εξαγωγές έτοιμων επιστημόνων στις πατρίδες τους, ενώ η πρώτη διαχειρίζεται πιο άνετα ντιλιβεράδες, γκαρσόνια και πωλήτριες, παρά μορφωμένους πολίτες.
Αξιοπρόσεκτη η ησυχία του ΠΕΣΕΑ τόσο από τις κινητοποιήσεις όσο και από όλα τα τεκταινόμενα.
Θα έλεγε κανείς πώς ο πρόεδρός του είναι εκ των συγγραφέων του παρόντος νομοσχεδίου.
Η σιωπή των αμνών.
Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008.
ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΛΕΕΙ.
ΑΠΟΡΙΑ: ΛΑΘΟΣ Ή ΕΠΙΤΗΔΕΣ;
ΜΗΠΩΣ ΟΤΑΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΝ;
ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ β’ ΤΟΥ 3699 (ΟΠΩΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20) ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ!
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙ ΑΥΤΑ ΜΗΠΩΣ;
όσο πιο συχνά αλλάζουμε τους λειτουργικούς ορισμούς τόσο πιο επιφανειακή και διαπεραστική είναι η μεμβράνη προστασίας μας.
Επίσης, οι διαρκείς αλλαγές των λειτουργικών ορισμών προκαλούν ψυχοσωματική εξουθένωση και αδιαφορία. Εϊναι φυσικό, και σύντομα ίσως αναπόφευκτο, να αυξηθεί το ποσοστό ΑΠΟΧΗΣ του λαού από τους νέους ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥΣ ΟΡΙΣΜΟΥΣ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
σταθερότητα και αλλαγη με μέτρο
ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΟΡΙΣΜΩΝ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ…
ι) Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): η εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008.
Δεν αφορά το νόμο 3699/2008 αλλά το άρθρο 48 του 4415/2016. Ο όρος “εξειδίκευση σε ΕΑΕ” παραπέμπει μόνο σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 ή ΠΕ70 με τυπικά προσόντα σε ΕΑΕ. Σε αυτό το εδάφιο ο νομοθέτης παραλείπει τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και 71 με βασικές σπουδές σε ΕΑΕ.
Το νομοσχέδιο εισάγει έντονα τη φιλοσοφία της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Μέσω της “ανατροφοδοτικής αποτίμησης”, όπως πλέον αποκαλείται, ο σύλλογος διδασκόντων καλείται να λογοδοτεί για το πώς θα διαχειρίζεται συγκεκριμένα προβλήματα που προκύπτουν και σε τι λύσεις θα προβαίνει ο ίδιος, εφαρμόζοντας λογική τύπου μάνατζερ σε εταιρία.
Ειδικότερα, σχετικά με την υποστήριξη του συνόλου των μαθητών εντός του γενικού σχολείου, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που εισάγεται στο νομοσχέδιο αντλεί τη φιλοσοφία του από το αμερικάνικο σύστημα response to intervention. Σύμφωνα με αυτό οι μαθητές προβλέπεται να υποστηρίζονται εντός του γενικού σχολείου σε τρία επίπεδα (με σταδιακά αυξανόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση έως και εξατομίκευση εκπαιδευτικού προγράμματος εκτός τάξης – resource room). Στόχος του συγκεκριμένου συστήματος είναι η διασφάλιση υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης προς όφελος όλων των μαθητών ανεξαιρέτως, παράλληλα με διαρκή- τακτική αξιολόγηση για πιθανή παραπομπή σε επόμενο επίπεδο εκπαιδευτικής υποστήριξης. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα της υποστήριξης δεν είναι τα αναμενόμενα, τότε ο μαθητής παραπέμπεται σε εξωτερικό φορέα για αξιολόγηση που θα του διασφαλίζει πρόσβαση σε παροχές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Στην περίπτωση, όμως,της ελληνικής πραγματικότητας και δεδομένων των περιορισμών που υφίστανται (έλλειψη δομών, απουσία μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού κ.ά.), το εν λόγω νομοσχέδιο αντιγράφει μια λογική που απαιτεί πολλούς πόρους (π.χ. εκπαιδευτικό- εποπτικό υλικό) εντός των γενικών σχολείων και εκπαιδευτικό προσωπικό, κατάλληλα εκπαιδευμένο στη διαφοροποιημένη διδασκαλία και σε άλλες μορφές μάθησης, προκειμένου να υποστηρίζονται οι μαθητές εντός της τάξης. Στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν τους μαθητές εντός των γενικών σχολείων, σε Τ.Ε. και μέσω της Παράλληλης Στήριξης, είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία αναπληρωτές, ενίοτε χωρίς σπουδές σε ΕΑΕ. Πώς, λοιπόν, καλείται να προωθηθεί η ενταξιακή εκπαίδευση των μαθητών άνευ σταθερού προσωπικού, κατάλληλα εκπαιδευμένου;
Η αλλαγή στις ονομασίες των σχολικών συμβούλων και των νέων δομών δε σημαίνει αυτόματα αποϊατρικοποίηση και απομάκρυνση από το μοντέλο του ατομικού ελλείμματος για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο μαθητής εντός του γενικού σχολείου. Απαιτείται αλλαγή σχολικής κουλτούρας και εκ βάθρων αλλαγές που σχετίζονται τόσο με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα όσο και με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Η απουσία γνωμάτευσης από διαγνωστικό φορέα, όπως τα ΚΕΔΔΥ, και η αντικατάστασή της από μια αξιολογική έκθεση, που δεν παραπέμπει στο ιατρικό μοντέλο της αναπηρίας και στην “ετικετοποίηση” του μαθητή, δε θα επιφέρει αυτόματα και αλλαγή σε νοοτροπία της διδασκαλίας (λ.χ. ανάγκη για διαφοροποιημένη διδασκαλία) και διαχείριση των πολλαπλών και διαφορετικών αναγκών των μαθητών. Η ενταξιακή εκπαίδευση μπορεί να υπηρετηθεί και να αποτελέσει αναπόσπαστο στοιχείο της σχολικής πραγματικότητας, εφόσον υπάρχει (και) ένας εκπαιδευτικός – συντονιστής της με σταθερή και μόνιμη θέση εντός του σχολείου. Ρόλος του θα είναι η συστηματική συνεργασία με όλο το το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μέσα από το τρίπτυχο: συνσχεδιασμός εκπαιδευτικής παρέμβασης, συνεφαρμογή της και συναξιολόγηση της παρέμβασης. Ο τρόπος και η σειρά βημάτων που προτείνονται στο νομοσχέδιο για την πιο εντατική εκπαιδευτική παρέμβαση και την αιτιολόγηση παραπομπής ενός μαθητή στα ΚΕΣΥ θέτει πολλούς προβληματισμούς για το εάν το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης θα σχεδιαστεί, εφαρμοστεί και αξιολογηθεί σωστά και έγκαιρα, προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος εις βάρος του μαθητή.
Όπως υποστηρίζεται και σε επίπεδο βιβλιογραφίας, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση κοστίζει. Κοστίζει, διότι απαιτεί εξειδικευμένες- διακριτές δομές, επιπλέον εποπτικό υλικό, εκπαίδευση – επιμόρφωση προσωπικού για υποστήριξη μαθητών και, εν γένει, αυξημένο προϋπολογισμό για τη στελέχωση και λειτουργία της. Η φοίτηση στο σχολείο της γειτονιάς είναι δικαίωμα κάθε μαθητή αλλά η προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης, δυστυχώς, σχετίζεται και με την εξοικονόμηση πόρων (δομών και προσωπικού) σύμφωνα και με τις έρευνες ακαδημαϊκών αλλά και την εμπειρία εκπαιδευτικών που την έχουν βιώσει. Η ταυτόχρονη ύπαρξη όλων των δομών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης σημαίνει πραγματική υποστήριξη των μαθητών και πρέπει να υπάρχει ευελιξία στη φοίτησή τους.
Οι σχολικοί σύμβουλοι που έχουν συμπληρώσει πάνω από 4 έτη θητείας, θα πρέπει να αποκλειστούν από την πρόσβαση στις νέες θέσεις. Αν είναι να βάλουμε τα παλιά αποτυχημένα πρόσωπα σε νέες θέσεις, τότε κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Όσοι τέως σχολικοί σύμβουλοι έχουν εως και 3 έτη υπηρεσία συμβούλου, ας μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις για μια ακόμα 3ετία, αλλά μόλις συμπληρώσουν εξαετία να επιστρέφουν αυτοδίκαια στις σχολικές τάξεις! Κανείς δεν πρέπει να μένει πάνω από 6 έτη σε θέση Συντονιστή ή Διευθυντή, διότι η ισοβιότητα σημαίνει ασυδοσία και ιδρυματισμό.
Ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να προβλεφθεί στον νόμο είναι και ο έλεγχος προσέλευσης των στελεχών στα γραφεία τους. Αν πάρει κάποιος 10 τηλέφωνα σε 10 γραφεία σχολικών συμβούλων, δεν θα το σηκώσει κανείς… Αυτή η ΞΕΦΤΙΛΑ πρέπει να σταματήσει από 1-9-2018.
Κατά ποία λογική ορίζεται ως διδακτική υπηρεσία η άδεια λοχείας, η άδεια κύησης και ανατροφής τέκνου και δεν ορίζεται ως τέτοια η εκπαιδευτική άδεια που περιλαμβάνει εκπαιδευτική έρευνα, διδασκαλία και επιστημονικές δημοσιεύσεις απόλυτα συμβατές με τη διδακτική πράξη.
Η εξομοίωση των συμμετεχόντων στις πολύπλοκες δομές ως προς το χαρακτηρισμό της διδακτικής υπηρεσίας συνιστά ισοπεδωτική αντιμετώπιση αφού από το καθηκοντολόγιο προκύπτει ότι ο ΣΣ έχει την υποχρέωση να πραγματοποιεί δειγματικλες διδασκαλίες.
Πρόχειρο σχόλιο 2:
Για άλλη μια φορά η θητεία σε ΓΡΑΣΥ, που είχε υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο, τοποθετείται μαζί με τις επιστημονικές και διοικητικές θέσεις που τελικά τσουβαλιάζονται σε μια διετία όλες μαζί, προφανώς θεωρώντας ότι δεν είναι παρά συμβατικά διδακτική η υπηρεσία σε αυτές.
Άσχετα αν στα ΚΕΣΥΠ για παράδειγμα, όπως και στο υπόλοιπο ωράριο του ΓΡΑΣΥ, η δουλειά είναι πάλι με παιδιά, αναπτυξιακή (λόγω του χρησιμοποιούμενου μοντέλου συμβουλευτικής κλπ). Το μάθημα πάντως σε σχολική τάξη, είτε σε ΣΕΠ είτε πολύ περισσότερο στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού, όπως προβλεπόταν στα ΓΡΑΣΥ δεν μπορεί να μην είναι μάθημα στο μυαλό κάποιου.
Άγνοια;
Πρόχειρο σχόλιο:
η διδακτική υπηρεσία σε σχολικές μονάδες παραλείπει τη διδακτική υπηρεσία σε Εργαστηριακά Κέντρα που και κατά τον παρόντα νόμο δεν περιλαμβάνονται στις σχολικές μονάδες. Επειδή ΠΡΟΦΑΝΩΣ η διδακτική υπηρεσία στα ΕΚ δεν μπορεί να μην αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο με αυτή στις σχολικές μονάδες πρά το ότι γίνεται σε εκπαιδευτική μονάδα, είτε πρέπει να προστεθεί στην ίδια υποπαράγραφο είτε πρέπει ρητά να αναφερθεί ξεχωριστά.
Το δεύτερο δεδομένου ότι η διδακτική υπηρεσία σε άλλες υποπαραγράφους υπολογίζεται με μεσοβέζικο τρόπο θα ήταν ύποπτο οπότε η επιλογή είναι μία – δεν μπορώ να διανοηθώ ότι τέτοιο χοντρό λάθος είναι εμπρόθετο παρά το ότι υπάρχουν προηγούμενα δείγματα κακών προθέσεων απέναντι στα ΕΚ.
Στόχος της διαβούλευσης είναι να αναγνωρίσουμε τα λάθη του νόμου και να τα αναιρέσουμε και όχι να μαλώνουμε θυμωμένα μεταξύ μας.
Ο αναδρομικός κόφτης δυο θητειών είναι άδικος (έστω κι αν δεν με θίγει προσωπικά, έχω μια θητεία), η υποχρεωτικά προαπαιτούμενη ξένη γλώσσα για τους σχολικούς συμβούλους είναι άδικο (έστω κι αν εγώ έχω δυο γλώσσες), η υπερβολική επιδότηση των δέκα χρόνων στην τάξη και η υπερβολική επιδότηση της συνέντευξης είναι υπερβολικά μέτρα αλλά μπορούν να σταθούν ως επιλογή για να ενισχύσουν τους εκπαιδευτικούς της τάξης και να περιορίσουν τους ανεπιθύμητους.
Δυστυχώς «Δημήτρη» τη δική σου θυμωμένη στάση προς τους σχολικούς συμβούλους μπορεί να την έχουν και συντάκτες του νόμου με αποτέλεσμα να διατυπώνουν άδικα άρθρα στο νόμο. Ο θυμός δεν οδηγεί σε νηφάλιες αποφάσεις. Το κόλλημά σου προς τους σχολικούς συμβούλους θυμίζει το κόλλημα όσων θέλουν την απόλυση όλων των δημόσιων υπαλλήλων επειδή κάποιοι δεν δουλεύουν. Είναι η ίδια λογική.
Η λογική του «όλοι φταίνε, όταν φταίει ένας»
Διώξε τις γενικεύσεις και κατανόησε το νόμο, ως διαδικασία αξιολόγησης.
Κάποιους τους ευνοεί (όσους έχουν μεταπτυχιακά, γλώσσες, συγγραφικό έργο και 20 χρόνια υπηρεσίας) και άλλους τους αδικεί έστω και αν είναι άριστοι ως εκπαιδευτικοί (όσους δεν έχουν τα παραπάνω).
Ας βρούμε τα θετικά του νόμου και ας τα κρατήσουμε.
Ας βρούμε τα αρνητικά του νόμου και ας τα καταργήσουμε.
Τα υπόλοιπα είναι λόγια για την προσωπική μας ψυχοθεραπεία, δεν είναι διαβούλευση για τον νόμο.
Καλή συνέχεια στο νομοθέτη και ας κατανοήσει τι ακριβώς πρέπει να διορθώσει σε αυτόν τον νόμο!
Αγαπητέ Κώστα Κ.,
Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία των συμβούλων δεν προσμετράται από τον νόμο γιατί πρόκειται περί αργομισθίας. Να είσαι και χαρούμενος που δεν προσμετράται αρνητικά, γιατί τότε θα έπρεπε να απολυθείς. Να είσαι χαρούμενος που δεν απολύεσαι και θα πας να διδάξεις σε τάξη. Ξέρεις τα παιδιά δεν δαγκώνουν, μην φοβάσαι λοιπόν τη διδασκαλία και την εργασία.
Προφανώς και δεν έχεις αντιληφθεί τη φιλοσοφία του νέου νομοσχεδίου, διότι δεν στο επιτρέπουν οι παρωπίδες και η κακώς εννοούμενη συντεχνιακή νοοτροπία η οποία σε διακατέχει. Κανείς δεν πρέπει να γίνεται ισόβιος αξιολογητής. Πρέπει να έχει θέση αξιολογητή για συγκεκριμένη θητεία και μετά να επιστρέφει στις σχολικές αίθουσες. Γιατί όταν κάποιος γίνεται ισόβιος αξιολογητής, χάνει το μέτρο και γίνεται ασύδοτος. Δεν είδες τί έγινε με τους σχολικούς συμβούλους που δεν πατάνε το πόδι σου στη δουλειά τους(τον μισθό όμως ξέρουν να τον παίρνουν) και αναγκάστηκε ο Υπουργός να τους εκδιώξει με νόμο, αφού πρώτα είπε ότι δεν εργάζονται; Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα τι χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι ότι οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν αργόμισθοι. Και όλοι οι τεμπέληδες εκπαιδευτικοί είχαν όνειρο κάποτε να γίνουν σχολικοί σύμβουλοι για να αράζουν στα σπίτια τους, να πληρώνονται, να κάνουν τζάμπα ταξίδια και να μην δουλεύουν! Αυτό ήταν μια νοσηρή κατάσταση, την οποία θεραπεύει ο νόμος αυτός.
Από 1-9-2018, λοιπόν, θα πας στην τάξη να εργαστείς και να είσαι σίγουρος ότι θα σε αξιολογήσουν δίκαια οι νέοι μάχιμοι Συντονιστές και θα σε βοηθήσουν με την ανατροφοδότηση να βελτιώσεις τα λάθη στην διδασκαλία. Γιατί οι νέοι Συντονιστές δεν θα κάθονται σπίτι τους όπως οι σχολικοί σύμβουλοι! Θα είναι στα γραφεία τους και θα παράγουν έργο.
Κώστα Κ., η αργομισθία μας τελείωσε. Συνειδητοποίησε το και θα δεις ότι είναι καλύτερο να διδάσκεις, παρά να είσαι αργόμισθος.
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς.
Η εκπαιδευτική υπηρεσία καλώς αναφέρεται στο εδάφιο ε) αλλά ούτε μοριοδοτείται ούτε και εκτιμάται στο σώμα του νόμου, σε αντίθεση με παλαιότερους νόμους επιλογής στελεχών. Αυτό να το εκλάβουμε ως «ανανέωση στελεχών» ή ότι «σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν»; Τις ίδιες καταστάσεις μπορείς να τις περιγράψεις με πολύ διαφορετικό τρόπο.
Μη βιάζεστε να χαρείτε οι νεότεροι διότι θα έρθει και η σειρά σας! Δυστυχώς τα χρόνια περνούν πολύ γρήγορα.
(Μια παλιοσειρά με 30+++ παρελθόντα χρόνια υπηρεσίας και μερικά ακόμη μέλλοντα.)
Ευχαριστώ.
Στην παράγραφο 3 ορίζεται ότι ως εκπαιδευτική υπηρεσία προσμετρείται και η υπηρεσία σε θέση αναπληρωτή ή ωρομισθίου. ΟΙ αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι καλύπτουν διδακτικές ανάγκες. Δεν υπάρχει αναπληρωτής ή ωρομίσθιος σε διοικητική θέση. Η προϋπηρεσία αυτή θα πρέπει να υπολογιστεί ως διδακτική.
Παρακαλώ θερμά να ξεκαθαρίσετε αν η θητεία στα ΚΠΕ θεωρείται διδακτική υπηρεσία σε σχολείο ή όχι, καθώς στο αρθρο 2 «ορισμοί» αναφέρετε ότι θεωρείτε διδακτική υπηρεσία τη θητεία στα ΚΠε ενώ στο άρθρο 24 (κατά λάθος προφανώς) δεν κάνετε σχετική αναφορά.
Στο νομοσχέδιο αυτό παρατηρείται ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΙΑ όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ. Πιο συγκεκριμένα: στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι η υπηρεσία τους στα ΚΠΕ θεωρείται διδακτική, αλλά παρόλα αυτά στο άρθρο 24, μάλλον κατά λάθος, δεν γίνεται καμία αναφορά σ’ αυτούς, οι οποίοι έτσι χάνουν όλη την προϋπηρεσία τους. Παρακαλούμε, να διορθώσετε το λάθος.
ΚΠΕ
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η απόσπαση των εκπαιδευτικών στα ΚΠΕ γινόταν εξ αρχής ως διδακτική υπηρεσία (αυτό αναγραφόταν ρητά στην σχετική εγκύκλιο), η δε υπηρεσία εκεί ήταν όντως διδακτική, αφού γινόταν μάθημα. Δεν χρειάζεται να ααμφισβητείται κάτι δεδομένο. Όσο για τις υπόλοιπες θέσεις, δεν είναι το ζητούμενο τι έκανε κανείς σε σχέση με τον άλλον, αλλά γιατί κάποιοι αναιτιολόγητα αποκλείονται.
Με ποια λογική η υπηρεσία σε θέση υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή σχολικών δραστηριοτήτων, ή σε ΚΕΔΔΥ, ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.Σ.Ε.Π., ΓΡΑ.ΣΥ., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, Σ.Σ.Ν., Κ.Π.Ε. να θεωρείται διδακτική, ενώ η υπηρεσία σε Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΙΕΠ, κεντρική υπηρεσία ΥΠΠΕΘ, Διευθύνσεις εκπαίδευσης να χαρακτηρίζεται εκπαιδευτική;
Πολύ ορθά κατά τη γνώμη μου αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία σε ΣΔΕ και σε ΚΠΕ (αποσπασμένων εκπαιδευτικών) ως διδακτική. Ωστόσο, στο άρθρο 24 ο νομθέτης έχει «ξεχάσει» ή σκόπιμα παραλείψει να συμπεριλάβει την θητεία ΚΑΙ των διευθυντών/υποδιευθυντών των ΣΔΕ. Τα ΣΔΕ, όμως, είναι κανονικότατα σχολεία!
Είναι αδιανόητο να μην θεωρείται άσκηση διδακτικού έργου η προϋπηρεσία σε ΣΔΕ. Δεν είναι δυνατό να παραβλέπεται το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί των ΣΔΕ κάνουν μάθημα έναντι θέσεων όπως «Υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων» ή «Βιβλιοθηκών»…..
Στην περ. εε αναφέρεται «του υπευθύνου ή του αποσπασμένου εκπαιδευτικού σε […] ΚΕΠΛΗΝΕΤ». Στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ όμως δεν υπάρχουν υπεύθυνοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί αλλά ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ και ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, όλοι επί θητεία.
Θα πρέπει να γίνει η σχετική διόρθωση στη διατύπωση.
Στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υπηρετούν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων αποσπασμένοι από τη δημόσια εκπαίδευση. Κάτι τέτοιο ως τι είδους υπηρεσία λογίζεται;Δε βλέπω να αντιστοιχεί η υπηρέτησή τους, με βάση το ν/σ ούτε σe εκπαιδευτική ούτε σe διδακτική. Μήπως είναι κάτι άλλο;Τι μπορεί να είναι;
Μας βάλατε και αναγνωρίσαμε την προυπηρεσία στα φροντιστήρια που αποδεδειγμένα είχαμε ως καθηγητες και δεν την αναγνωρίζετε ως διδακτική ούτε την μοριοδοτείτε.ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ αν αναλογιστει κανείς ότι η αναγνωρισμένη υπηρεσια στον ιδιωτικο τομέα, με νόμο αυτής της κυβέρνησης, μοριοδοτείται για την αξιολόγηση των στελεχων στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα!
Στην Τυπική εκπαίδευση ανήκει και η Τριτοβάθμια και όχι στην εκπαίδευση ενηλίκων.
http://diaviou.auth.gr/definitions
Η αποδεδειγμένη άσκηση διδακτικού έργου σε Σ.Δ.Ε., Δ.Ι.Ε.Κ., Σ.Ε.Κ., Α.Ε.Ι, Τ.Ε.Ι. αποτελεί προϋπηρεσία σε δομές ενηλίκων και όχι σε σχολεία. Τί σχέση έχουν οι ενήλικες με α παιδιά; Ουδεμία! Επομένως, η διατύπωση για άσκηση διδακτικού έργου σε σχολικές μονάδες είναι ορθή και δεν πρέπει να αλλάξει. Άλλωστε στα Α.Ε.Ι. και στα Τ.Ε.Ι., εκτός του ότι δεν έχουν σχέση με τη διδασκαλία στα σχολεία, όλοι ξέρουμε ότι εκεί μπορεί κανείς να επιλεγεί για να διδάξει μέσα από διαδικασίες οι οποίες δεν είναι αξιοκρατικές. Οπότε κάποιοι που έχουν μέσον και απέκτησαν προϋπηρεσία σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. θα μπορούσαν να έχουν πλεονέκτημα σε σχέση με συναδέλφους τους οι οποίοι δεν έχουν γνωριμίες και μέσον. Και για τον λόγο αυτόν, επαναλαμβάνω, η διατύπωση για άσκηση διδακτικού έργου σε σχολικές μονάδες είναι ορθή και δεν πρέπει να αλλάξει.
στ) Διδακτική υπηρεσία:
… ββ) οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου,
… εε) η υπηρεσία υπό την ιδιότητα του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή του Σχολικού Συμβούλου ή του Προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης…
Καθαρά αντικειμενική προσέγγιση:
1.Τι σχέση έχουν οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου με τη διδακτική υπηρεσία… και γιατί όχι οι εκπαιδευτικές άδειες (που μπορεί να περικλείουν και διδακτικό έργο) ή οι αναρρωτικές άδειες (που υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη). Δεν υπάρχει λογική σχέση της άδειας (απουσίας από την υπηρεσία) και της διδακτικής υπηρεσίας (παρουσίας στην υπηρεσία).
2.Αν θεωρούνται διδακτική υπηρεσία οι περιπτώσεις του εδαφίου εε) τότε γιατί περιορίζεται η μοριοδότησή τους στις 2 μονάδες, ενώ στις άλλες περιπτώσεις η μοριοδότηση είναι 1 μονάδα ανά έτος, έως 10 μονάδες (παρ. 3, εδ. β του άρθρου 24). Αυτό χαρακτηρίζει επιλεκτική, δυσμενή μοριοδότηση των περιπτώσεων του εδαφίου ββ) και αντίκειται στην ίση μεταχείριση των υποψηφίων.
Στην εκπαιδευτική υπηρεσία να λαμβάνεται υπόψη και η αντίστοιχη στην άτυπη εκπαίδευση, Κέντρα ξένων γλωσσών, Φροντιστήρια, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΕΚΔΔΑ κλπ
Συμφωνώ με τον Κ. Ντ. Εκπαιδευτικό.
Αλλαγή του Ορισμού «Άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα (Σ. Μ) με Εκπαιδευτική Μονάδα (Ε.Μ)» έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλες οι δομές της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης (Α/θμια, Β/θμια, Γ/θμια, ΣΔΕ,ΙΕΚ κλπ)
Γιατί στο ορισμό (η):»Άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα:» δεν συμπεριλαμβάνεται η αποδεδειγμένη άσκηση διδακτικού έργου σε Σ.Δ.Ε., Δ.Ι.Ε.Κ., Σ.Ε.Κ., Α.Ε.Ι, Τ.Ε.Ι.;