Οι διατάξεις του παρόντος Μέρους εφαρμόζονται για την οργάνωση και τη στελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
Άρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Περιφερειακές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
- 187 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Όργανα διοίκησης των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 350 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και τις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.
- 1.128 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
- 206 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
- 217 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 237 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξεις
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μισθολογικές διατάξεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 159 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Προϋποθέσεις επιλογής
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κριτήρια επιλογής
- 567 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Αρμόδια όργανα και διαδικασία επιλογής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Συμβούλια επιλογής
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Τοποθέτηση στελεχών εκπαίδευσης
- 256 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απαλλαγή στελεχών της εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταθέσεις – τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αναπλήρωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή στελεχών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής – σκοπός και γενικές αρχές
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Αξιολογητές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Έκθεση αξιολόγησης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συμβουλευτική συνέντευξη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ενστάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Όργανα εξέτασης ενστάσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Eξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Έναρξη ισχύος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Ομάδες εκπαιδευτικών και ομάδες σχολείων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Θέματα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαρτίου 2018, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Μαρτίου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
112 Σχόλια 4429 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Ντροπή και αίσχος, να υπάρχουν αναπληρωτές ΕΑΕ εδώ και 16 χρόνια από τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κλάδο ΠΕ71-ΠΕ61 και να μην αναφέρονται πουθενά!!! Τόσα χρόνια αναπληρωτές για ποιό λόγο;;Για έρθει ξαφνικά ένα νομοσχέδιο και να ακυρώσει παντελώς και το πτυχίο μας αλλά και τον ρόλο μας;;;; Είστε ανήθικοι κύριοι! Παίζετε τόσα χρόνια εις βάρος μας!! Αλλάξτε ΑΜΕΣΩΣ τα κριτήρια επιλογής!!!
Θεωρώ επιτακτική την ανάγκη απόσυρσης του εν λόγω νομοσχεδίου. Απαράδεκτη η μη αναφορά σε ΠΕ71/61!!! Από τη στιγμή που κατέχουν βασικό πτυχίο ειδικής αγωγής πρέπει να είναι κι οι μοναδικοί που θα στελεχώνουν όλες τις δομές ειδικής αγωγής.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.Στην Ελλάδα από το 2000 υπάρχουν πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί Ε.Α. πού ακριβώς είναι οι ειδικότητα αυτή στη στελέχωση των νέων μονάδων.Υπάρχουν καταρτισμένοι πτυχιούχοι ΠΕ71/61 και δεν αναφέρονται πουθενα!!!Πώς είναι δυνατόν να μετράει η εξειδίκευση κι όχι η βασική σπουδή, δηλαδή αν εγώ κάνω εξειδίκευση στην ιατρική να με προτιμήσουν σε προκήρυξη του υπουργείου από έναν γιατρο??
Το νομοσχέδιο είναι πολύ καλό! Αν εφαρμοστεί θα αποτελέσει σημαντική μεταρρύθμιση! Εισάγει στην αξιολόγηση σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές που σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη εφαρμόζονται εδώ και χρόνια. Και επιπλέον καταργεί τον απαρχαιωμένο θεσμό των σχολικών συμβούλων.
Όμως το νομοσχέδιο αυτό έπρεπε να έχει έρθει ένα έτος πριν. Τώρα, οι ΚΛΙΚΕΣ και οι ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ, επειδή θίγονται τα συμφέροντά τους, θα προσπαθήσουν να καθυστερήσουν την εφαρμογή του κωλυσιεργώντας και ελπίζοντας σε πρόωρες εκλογές. Βλέπετε, η Ν.Δ., έχει υποσχεθεί ότι αν εκλεγεί κυβέρνηση θα καταργήσει τον νόμο και θα επαναφέρει τους αργόσχολους, χαραμοφάηδες και αργόμισθους ισόβιους συμβούλους. Και φυσικά θα προμοδοτήσει την ισοβιότητα των διευθυντών. Και τίποτα δεν θα αλλάξει.
Τέτοια εποχή που ήρθε το νομοσχέδιο, όλα παίζονται. Αν δεν γίνουν σύντομα εκλογές, κάποια πράγματα θα αλλάξουν! Αν γίνουν σύντομα εκλογές, δεν πρόκειται να αλλάξει απολύτως ΤΙΠΟΤΑ.
Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Ως εκπαιδευτικός Ειδικότητας πολλές φορές χρειάστηκα τη συμβουλή και βοήθεια της συμβούλου μου, της οποίας ο ρόλος ήταν εκτός από συμβουλευτικός- βοηθητικός- υποστηρικτικός, ήταν η ίδια και ο συνδετικός κρίκος με το Υπουργείο και τις Διευθύνσεις! Βέβαια οι περιοχές ευθύνης της ήταν πάρα πολλές, τα κονδύλια ελάχιστα, με αποτέλεσμα να μην είναι συχνές οι επισκέψεις της. Τώρα που θα καταργηθούν οι έστω και ελάχιστες, ζήτω που καήκαμε.
Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και πρέπει να αποσυρθεί. Αποτελεί καυαστροφή για την εκπαίδευση.
Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου είναι απαραίτητος και κακώς καταργείται. Αντίθετα ο θεσμός θα έπρεπε να ενισχυθεί. Ο νέος θεσμός ΠΕΚΕΣ θα είναι απόμακρος από το σχολείο, καθώς θα έχει έδρα στην πόλη που βρίσκεται η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης. Πώς θα στηρίζεται ένα σχολείο που βρίσκεται στην Αμφιλοχία από ένα όργανο που βρίσκεται στην Πάτρα;
Η κατάργηση και η επιθετική στοχοποίηση των Σχολικών Συμβούλων είναι χτύπημα στην Αριστεία και την Αξιοκρατία. Αν κάποιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, όπως μπορεί να συμβαίνει σε όλους τους χώρους ( διευθυντές, εκπαιδευτικούς κλπ), να τους αξιολογήσουν αρνητικά και να μην τους επιλέξουν πάλι.
Κακώς καταργούνται οι υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ κ.α. Με τον τρόπο αυτό διαλύεται κάθε στήριξη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Είναι απαράδεκτο από την στιγμή που υπάρχουν εκπαιδευτικοί ΕΑΕ ΠΕ71 και 61 να καλύπτονται οι θέσεις από οποιονδήποτε άλλον. Κανένας άλλος δεν έχεις τις κατάλληλες γνώσεις για να εργαστεί στον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης, τελεία και παύλα.
Κακώς καταργούνται οι υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ κ.α.
Με τον τρόπο αυτό διαλύεται κάθε στήριξη της σχολικής μονάδας και των
εκπαιδευτικών.Παντού υπάρχουν άνθρωποι που σέβονται αυτό που κάνουν απο όποια θέση.
Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις νέες δομές που είναι σε διαβούλευση υποβάλλω τις παρακατω προτάσεις:
α. Η επιλογή των συντονιστων εκπαιδευτικου εργου πρεπει να γινει από το Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής του Υπουργειο Παιδειας και όχι από τις περιφερειακές δομές για να είναι μια διαδικασία δίκαια, αξιοκρατική και άμεμπτος. Με τη διαδικασία αυτή δίνεται η δυνατότητα επιλογής σε πλέον της μιας (1) Περιφερειας , θέμα το οποίο όπως τίθεται τώρα δημιουργεί έντονο προβληματισμό στους υποψηφίους. Σε αντίθετη περίπτωση, δίνεται η εντύπωση ότι για μια φορα ξανά επιχειρειται κομματική χειραγώγηση του θεσμου
β. Είναι ανεπιτρεπτο για μια χωρα της Ευρωπαικής Ένωσης να είναι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, άτομα με μονο προσον την κομματική τους ταυτοτητα και τη συνδικαλιστική τους δραση. Συμπερασματικά θα πρέπει να γίνει πρωτα η αξιοκρατική επιλογή των Περιφεριακών Διευθυντών Εκπαίδευσης όπου θα πρέπει να επιλεγούν οι κατά γενική ομολογια ικανότεροι από πλευράς αντικειμενικών, ουσιαστικών προσόντων και δυνατοτήτων που θα είναι αποδεκτοί και δεν θα αμφισβητούνται από τους υφισταμένους τους στην ιεραρχία της εκπαίδευσης και στη συνέχεια να γίνε ι η επιλογή των Συντονιστων εκπαιδευτικου έργου.
γ. Όσον αφορά στα επι μέρους μοριοδοτούμενα προσόντα που πρεπει να διαθετουν οι υποψηφιοι προτεινω τα παρακάτω:
1. H μοριοδότηση της ξένης γλώσσας σε επίπεδο C2 είναι απαράδεκτο να μοριοδοτείται με 1 μόριo. Γνωρίζει ο καθένας μας ότι η απόκτηση μιας ξένης γλώσσας στο παραπάνω επίπεδο απαιτεί χρόνο τουλαχιστον 3-4 ετών και στην ουσία προκειται για την απόκτηση ενός άλλου πτυχίου. Η προτεινόμενη μοριοδότηση ειναι μίζερη, απαξιωτική και απαράδεκτη και θα πρέπει η πρωτη ξένη γλωσσα σε αυτό το επίπεδο να μοριοδοτείται με 3 μόρια και η κατοχή πλέον της μιας γλωσσας θα πρεπει να μοριοδοτηθεί με 5 μόρια συνολικά.
2. Η κατοχή μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων για να μοριοδοτηθεί θα πρέπει να έχει συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης , σε διαφορετική περιπτωση να αγνοείται η μοριοδότησή τους.
3. Να καθιερωθεί σαν προαπαιτούμενο για την υποψηφιότητα σε θέση στελέχους 15ετης πραγματική διδακτική εμπερία (στην τάξη και όχι γονική και άδεια κυήσεως) χωρίς άλλη μοριοδοτηση θητείας περαν των αντικειμενικών προσόντων. Αλλοιώς να μοριοδοτηθεί και ο χρόνος της εκπαιδευτικής άδειας.
Οι σχολικοί σύμβουλοι στην πυρά!
Να λοιπόν ποιος ευθύνεται για τα δεινά της εκπαίδευσης! Μα φυσικά οι σχολικοί σύμβουλοι. Αυτοί είναι που δεν δουλεύουν. Γι αυτό ας τους εκδιώξουμε μαζικά. Θα βρεθεί ο τρόπος. Έχεις π.χ δυο θητείες! Τέλος. Άντε στην τάξη! Αλήθεια, ποιος καλοπροαίρετος ισχυρίζεται ότι οι σχολικοί σύμβουλοι δεν μπορούν να μπουν στην τάξη; Μήπως δεν ήταν και εξακολουθούν να είναι εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον 12 έτη διδακτικής υπηρεσίας στην τάξη; ( απαραίτητη προϋπόθεση σε κάθε νόμο που τους αφορά). Γιατί τόσο μένος και τόση απαξίωση των ατόμων και του θεσμού; Δεν κάνουν επιμορφωτικά σεμινάρια, δεν συμμετέχουν σε επιτροπές για τον όλο σχεδιασμό της εκπαίδευσης (ωρολόγια προγράμματα, αναλυτικά κλπ), δεν λαμβάνουν μέρος ως εισηγητές σε ημερίδες, συνέδρια, δεν παρακολουθούν τις εξελίξεις, δεν κάνουν δειγματικές διδασκαλίες, δεν συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δεν παρακολουθούν τις δράσεις βίας και εκφοβισμού, δεν λαμβάνουν μέρος στους συλλόγους διδασκόντων, δεν μετέχουν σε επιμορφώσεις στα ΠΕΚ, δεν συνεργάζονται μεταξύ τους, με τις δομές, με τα ΣΣΝ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΚΕΔΔΥ, ΠΕΚ, πολιτιστικά, αγωγή υγείας, ΚΕΣΥΠ κλπ, δεν επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς ευθύνης τους, δεν δίνουν απαντήσεις, δεν λύνουν κανένα πρόβλημα στα σχολεία ευθύνης τους και στους εκπαιδευτικούς του γνωστικού τους αντικειμένου, δεν…δεν….δεν; Αλήθεια, όλη μέρα λουφάρουν, κάθονται στο σπίτι τους μακριά από τα σχολεία ή μάλλον στο καφενείο της γειτονιάς τους. Τρέχουν μόνο όταν τους πει η πολιτεία να αξιολογήσουν τους συναδέλφους τους. Τότε γίνονται άλλοι άνθρωποι, ξεχνούν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και τρέχουν να τιμωρήσουν τους συναδέλφους τους, να τους επιπλήξουν γιατί δεν εργάζονται, δεν εφαρμόζουν νέες μεθόδους διδασκαλίας, δεν κάνουν αυτά που προβλέπονται…..
Σταυρώστε λοιπόν τους σχολικούς συμβούλους, στείλτε τους στην πυρά. Μη ρωτάτε κανέναν. Η εκπαίδευση μπορεί και χωρίς αυτούς, όπως σε λίγο καιρό θα μπορεί και χωρίς διευθυντές, και χωρίς εκπαιδευτικούς. Αντίο σχολικέ σύμβουλε. Φύγε να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο με τους νέους συντονιστές που θα συντονίζουν από το γραφείο (control panel) όλα τα σχολεία. Από το τηλέφωνο και με τηλεδιάσκεψη θα λύνονται πια τα πάντα. Επιτέλους η λύση που περίμενε όλη η εκπαιδευτική κοινότητα δόθηκε. Τώρα όλα θα είναι καλύτερα.
Γενική παρατήρηση
Αγαπητοί συντάκτες του σχεδίου νόμου και των κριτηρίων μοριοδότησης
Έχω την αίσθηση ότι προσπαθώντας να απαντήσετε στην (κατ΄ εμέ στρεβλή) άποψη ότι οι σχολικοί σύμβουλοι φροντίζουν για την βελτίωση του βιογραφικού τους και δεν ασχολούνται με το καθοδηγητικό τους έργο, καταφέρατε να πετύχετε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα!
Και εξηγούμε. Μοριοδοτείται το δεύτερο μεταπτυχιακό η το διδακτορικό η δεύτερη ξένη γλώσσα ακόμη και το δεύτερο πτυχίο….που αν το ψάξετε τα απέκτησαν οι περισσότεροι ενώ ήταν σε υπηρεσία …έξω από την τάξη!!!!!!!
Αντίθετα απαξιώνεται η παραγωγή επιστημονικού έργου (συγγραφή και δημοσίευση επιστημονικών άρθρων συγγραφή σχετικών βιβλίων κτλ) τα οποία είναι τα μόνα που μπορεί να σας δώσουν μία αίσθηση σοβαρής ενασχόλησης με το διδακτικό αντικείμενο και την καθοδήγηση των συναδέλφων τους.
Γενικά με τα κριτήρια που παρουσιάζονται στο σχέδιο φαίνεται να μη σας ενδιαφέρει η «επιστημονική πρωτοβουλία», «η διατύπωση προσωπικής επιστημονική πρότασης», η «επιστημονική διαφωνία» , η συστηματική ενασχόληση με την επιμόρφωση, και όλα όσα συνεπάγεται η συνεπής υποστήριξη διδακτού έργου, αλλά αντίθετα πριμοδοτούνται όσοι απλά …παρακολούθησαν άλλους να διατυπώνουν απόψεις (μεταπτυχιακά δεύτερο πτυχίο) και να … τους επιμορφώνουν (διδασκαλείο μακροχρόνιες επιμορφώσεις), δηλαδή απλά «κάθισαν σε θρανίο» για περισσότερο χρόνο!
Πρέπει να αποσυρθεί και άλλη φορά να ρωτάνε εκείνους που ξέρουν.
Τελεία και παύλα!
Κακώς καταργείται ο θεσμός του σχολικού συμβούλου. Το να βάζουμε σε ένα σακί όλους τους συμβούλους και να υποστηρίζουμε ότι επειδή δεν δουλεύουν οι δέκα, το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους ενενήντα, είναι απαράδεκτη γενίκευση. Άλλωστε υπάρχουν τρόποι σε μια δημοκρατική κοινωνία να συνεχίσουν να προσφέρουν οι άξιοι. Γιατί ισοπεδώνουμε τους πάντες και τα πάντα;
Συμφωνώ απολύτως με την κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων! Η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο με αυτούς και την απραξία τους!
Ειναι απαραδεκτο να μην αναφερονται πουθενα οι ΠΕ61/71 που εχουν βασικο πτυχιο στην ειδικη αγωγη.
Διαφωνώ με την κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων.
Είναι λυπηρό να υπάρχουν απόλυτες γενικεύσεις!!! Χωρίς αξιολόγηση τόσα χρόνια, εκπαιδευτικοί που δεν τους έχει παρατηρήσει έστω ο σχολικός τους σύμβουλος, βάλλονται εναντίον των συμβούλων, χωρίς να συνεκτιμούν τις δράσεις του συνόλου. Αν αύριο ακούσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί έτσι… ή αλλιώς …δεν θα μας πειράξει; Εμφύλιο θα ανοίξουμε; Προσοχή συνάδελφοι. Παντού υπάρχουν τα πρόσωπα τα οποία σέβονται αυτό που κάνουν από όποια θέση… Μήπως το κράτος να αναζητά αυτά τα πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης;
Απαραδεκτο νομοθετημα φτιαγμενο απο δασκαλους με στοχευση προγραμματα γι αυτο επαναλαμβάνεται η διαφοροποιημενη. Μηπως ηδη δεσμευτηκαν καποια εκατομ απο τα κονδυλια εσπα? Οσο για τα στελεχη κ τις κρισεις ειναι φωτογραφικες μοριοδοτησεις υπερ μετριων με αξιολογηση πισω απο κουκουλες και απο μη αξιολογημενους. Σκανδαλωδως μοριοδοτουνται οι μετεκπαιδευσεις των δασκαλων και φυσικα οι αιτησεις προτιμησεις θα γινονται εξαρχης υπερ μαγειρεματος. Συνασπισμος της αριστερας κ της προοδου!!!!!!!!!!
«Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί από αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό από όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
ΚΑΙ
«Οι δύο θητείες είναι σωστό αλλά δυστυχώς θα καταρριφθεί από το ΣΤΕ. Προαπαιτούμενο θα πρέπει να είναι τα τελευταία 5 χρόνια μέσα στην τάξη. Κι όποιος θέλει να ξαναγίνει στέλεχος να γυρνάει στην τάξη για τέσσερα χρόνια για ανατροφοδότηση κι έπειτα να ξαναβάζει για στέλεχος.
Τουλάχιστον ας είναι ανα τέσσερα χρόνια να γυρνάνε στην τάξη ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.»
(Δ.Δ.)
Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου είναι απαραίτητος και κακώς καταργείται. Αντίθετα ο θεσμός θα έπρεπε να ενισχυθεί. Ο νέος θεσμός που δημιουργείται θα είναι απόμακρος από το σχολείο, καθώς θα έχει έδρα στην πόλη που βρίσκεται η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης. Πώς θα στηρίζεται ένα σχολείο που βρίσκεται στην Αμφιλοχία από ένα όργανο που βρίσκεται στην Πάτρα;
Η κατάργηση και η επιθετική στοχοποίηση των Σχολικών Συμβούλων είναι χτύπημα στην Αριστεία και της Αξιοκρατία. Αν κάποιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, όπως μπορεί να συμβαίνει σε όλους τους χώρους ( διευθυντές, εκπαιδευτικούς κλπ), να τους αξιολογήσουν αρνητικά και να μην τους επιλέξουν πάλι.
Κακώς καταργούνται οι υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ κ.α. Με τον τρόπο αυτό διαλύεται κάθε στήριξη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και πρέπει να αποσυρθεί. Αποτελεί καυαστροφή για την εκπαίδευση.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.Προσωπικά συμφωνώ με την θέση του παραπάνω συλλόγου και ζητώ να αποσυρθεί το εν λόγω νομοσχέδιο!
Τίποτα δεν ενοχλεί το δογματικό όσο ο έλεγχος και η κριτική των πράξεών του
Φοβάται και αμυνόμενος επιτίθεται εναντίον όλων των άλλων που κλονίζουν την τυφλή βεβαιότητά του…..ΑΞΙΖΕΙ ΚΥΡΙΕ ΣΥΝΤΑΚΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ … που τι κατρακύλα ξέπεσες από ΜΕΓΑΛΟ – συνδικαλιστής σε εξουσιομανή δυνάστη ΚΡΙΜΑ-
να πεις και καμιά συγγνώμη για τις ψόφιες ελπίδες και τα φούμαρα που μας γέμισες τόσα χρόνια. Ας είναι η ΙΣΤΟΡΙΑ εκδικείται και σκληρά όταν άστεγος από ιδέες γράφεις και εσύ τα απομνημονεύματά σου
ΕΜΑΘΑ ότι σου αρέσει να λένε ότι είσαι ο πραγματικός Υπουργός ΚΡΙΜΑ ΚΑΙ πάλι ΚΡΙΜΑ
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.Προσωπικά συμφωνώ με την θέση του παραπάνω συλλόγου και ζητώ να αποσυρθεί το εν λόγω νομοσχέδιο!
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Προσωπικά συμφωνώ με την θέση του παραπάνω συλλόγου και ζητώ να αποσυρθεί το εν λόγω νομοσχέδιο!
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Δημιουργείται μία νέα δομή χωρίς το κατάλληλο προσωπικό..Υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής ΠΕ 61 και 71..Καταρτισμένοι σε θέματα ειδικής αγωγής και ένταξης..κι όμως βλέπουμε ότι και πάλι δημιουργούνται θέσεις που θα ευνοήσουν μόνιμους που απλώς έχουν κάνει μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή. Η εκπαίδευση 4 χρόνων δεν εξομοιώνεται με γνώσεις προερχόμενες από αμφιβόλου ποιότητας μεταπτυχιακά 1,5 χρόνου.
Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ
Στη Ελλάδα από το 2000 υπάρχουν πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί Ε.Α. πού ακριβώς είναι οι ειδικότητα αυτή στη στελέχωση των νέων μονάδων.Υπάρχουν καταρτισμένοι πτυχιούχοι ΠΕ71/61 και δεν αναφέρονται πουθενα!!!Πώς είναι δυνατόν να μετράει η εξειδίκευση κι όχι η βασική σπουδή, δηλαδή αν εγώ κάνω εξειδίκευση στην ιατρική να με προτιμήσουν σε προκήρυξη του υπουργείου από έναν γιατρο??
Οι σχολικοί σύμβουλοι απέτυχαν ως θεσμός. Είχαν καταντήσει αργόμισθοι κηφήνες που πουλούσαν εξουσία στους συναδέλφου τους. Σε ένα μήνα θα αποτελούν παρελθόν, ευτυχώς για την εκπαίδευση! Ελπίζω να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες και να διδάξουν! Θα μπορέσει όμως το Υπουργείο να επιβληθεί σε αυτά τα άτομα που έχουν μάθει να μην εργάζονται σοβαρά;
Για να διαπιστώσετε το εύρος της παρακμής, αντιγράφω σχόλιο του συναδέλφου Λ.Λ.: «Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί απο αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό απο όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
Εύχομαι όλα αυτά να τα γνωρίζει ο Υπουργός και να μην τους επιτρέψει να κάνουν ότι γουστάρουν! Είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι και οφείλουν να υπακούν στις εντολές του Υπουργείου και της Υπηρεσίας τους!
Αργομισθία ΤΕΛΟΣ!
Πραγματικά ένα νομοθέτημα που είναι καθολικά απορριπτέο, πράγμα που είχε πολλά χρόνια να συμβεί.
Κατάργηση επί της ουσίας των ΚΕΔΔΥ με τέτοιο τρόπο που οδηγεί στα ιδιωτικά κέντρα. Κατάργηση των ΚΕΣΥΠ με τέτοιο τρόπο που επίσης οδηγεί στα ιδιωτικά γραφεία. Κατάργηση στη πραγματικότητα των ΠΛΗΝΕΤ.
Κατάργηση των σχολικών συμβούλων με τρόπο που θα στραγγαλιστούν τα σχολεία από την άπειρη γραφειοκρατία των νέων δομών.
Διώξιμο του 90% των διευθυντικών στελεχών που όπως είπε ο υπουργός έμειναν στις θέσεις τους στις κρίσεις του 2017 οπότε θα έρθουν οι ημέτεροι πλέον αφού θα βρούν ανοικτό τον δρόμο.
Αιτήσεις προτίμησης που θα υποβάλλονται πριν από τα μόρια ώστε να μπορεί να γίνει μαγείρεμα.
Και φυσικά στο βάθος ΕΣΠΑ. Πολλά ΕΣΠΑ αφού είναι όλα καινοτόμα εδώ!
Κρίμα….. αν αυτή είναι η αριστερά πραγματικά κρίμα…….
O σχολικός σύμβουλος αποτελούσε την ενδιάμεση βαθμίδα με την οποία εκπαιδευτικός ή σχολική μονάδα μπορούσαν να επικοινωνούν με τη διοίκηση και να αντλούν παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη για το εκπαιδευτικό έργο που παρέχουν. Αν το πλαίσιο που καθόριζε τη λειτουργία του θεσμού αυτού ήταν ασαφές ή ελλιπές, ώστε το εκπαιδευτικό όφελός να μην ήταν το προσδοκώμενο, αυτό δεν αποτελεί λόγο για την κατάργηση του θεσμού. Πολύ περισσότερο δεν αποτελεί λόγο για την αντικατάστασή του από επάλληλα, απρόσωπα και απομακρυσμένα από τη σχολική μονάδα συμβούλια. Η εκπαίδευση και ειδικά η υποστήριξή της χρειάζονται πολλά περισσότερα από πoλιτ μπιρό γραφειοκρατών, χωρίς γνώση, προσωπική ευθύνη και εμπλοκή στα προβλήματα των σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά εκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας, επιχειρώντας να εξοικονομήσει πόρους σε δομές και προσωπικό παρουσιάζοντας τις επιλογές του με ωραιοποιημένα παιδαγωγικά αλλά γενικόλογα επιχειρήματα. Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς κρίνουμε ότι (και) για όλους τους παραπάνω λόγους δεν προσφέρει ρεαλιστική πρόταση για βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά στην ουσία αποτελεί δούρειο ίππο για την εισαγωγή και την εφαρμογή της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης.
Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί απο αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό απο όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!
Αγαπητέ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕ,
Δεν πρέπει να μιλάμε και να λέμε την αλήθεια? Αν θες να δεις ποιοι είναι οι ανεπαρκείς και οι αργόμισθοι, πάρε 10 τηλέφωνα σε γραφεία σχολικών συμβούλων και αν βρεις κανέναν στο γραφείο του, έλα να το πεις εδώ! Ειδικά τώρα που ξέρουν ότι καταργούνται, δεν πατάνε στη δουλειά τους ούτε για πλάκα, όπως έκαναν στο παρελθόν.
Άσχετα με το γεγονός της αργομισθίας, οι σχολικοί σύμβουλοι καταργούνται κυρίως γιατί ο θεσμός αυτός έκανε τον κύκλο του! Στη σύγχρονη εποχή η αξιολόγηση δεν μπορεί να γίνεται με όρους παλαιών εποχών, με συμβούλους και επιθεωρητές που ελέγχουν, βαθμολογούν και τιμωρούν! Πλέον η αξιολόγηση είναι περιγραφική και ανατροφοδοτική με στόχο όχι να τιμωρήσει, αλλά να βελτιώσει. Και το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης προκύπτει από τη συμμετοχή πολλών παραγόντων και όχι από την απόφαση ενός. Οι νέοι Συντονιστές δεν έχουν σχέση με τους καταργηθέντες σχολικούς συμβούλους.
Τέλος, οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν συμπληρώσει το πλαφόν των 2 θητειών και των 6 ετών που θέτει ο νόμος και πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία για να καλύψουν τα διδακτικά κενά στις σχολικές τάξεις. Υπάρχουν πολλοί μάχιμοι και αξιόλογοι εκπαιδευτικοί που μπορούν να αναλάβουν ρόλο Συντονιστή με θητεία και όχι ισοβίως! Όποιος είναι ισόβιος γίνεται καθεστώς και καταντά ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ για την Εκπαίδευση.
Οι γενικεύσεις του τύπου «αποτυχημένοι», «κοπανατζήδες», » αργόμισθοι» κλπ., που πολλοί απευθύνουν στους σχολικούς συμβούλους είναι εκτός από κακοπροαίρετοι και αβάσιμοι, όπως άλλωστε κάθε γενίκευση αυτού του τύπου…Όπως σε κάθε εργασιακό χώρο υπήρξαν και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις εργαζομένων, με συνείδηση του ρόλου τους αλλά και χωρίς. Ας επικεντρωθούμε λοιπόν στο «ξεκαθάρισμα» των ανεπαρκών – σαφώς και υπάρχει τρόπος- και ας αφήσουμε τους χαρακτηρισμούς…
Αγαπητέ Κώστα Κ.,
Έλπίζω ο νέος νόμος να θέσι ένα πλαίσιο έτι ώστε όλα τα νέα στελέχη να εμφανίζονται στην υπηρεσία τους. Από εκεί και πέρα, θέλω να σου πω ότι σχολικοί σύμβουλοι δεν θα ξαναϋπάρξουν, με βάση τον νέο νόμο. Οι Συντονιστές δεν έχουν μόνο διαφορετικό όνομα, αλλά διαφέρουν σε πάρα πολλά από τους καταργούμενους σχολικούς συμβούλους. Έχουν διαφορετικά καθήκοντα και θα αξιολογούνται και αυτοί από τους καθηγητές. Και δεν θα είναι ισόβιοι, όπως οι τέως σχολικοί σύμβουλοι. Όταν είσαι ισόβιος σε μια θέση, κουράζεσαι, χάνεις την όρεξή σου και γίνεσαι βαρίδι. Πάντως θα συμφωνείς ότι κάτι έπρεπε να αλλάξει στο ισχύον σύστημα. Και ο νέος νόμος αλλάζει τα πάντα. Το αν θα λειτουργήσει επιτυχώς, αυτό θα μπορούμε να το κρίνουμε΄στο τέλος της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Συνάδελφε Δημήτρη, η λύσσα σου για το θεσμό των σχολικών συμβούλων δείχνει πολύ οργή και πόνο. Μοιάζεις με μαθητή που «τον κόψανε» για Σεπτέμβριο.
Ο θυμός δεν είναι πάντα καλό σύμβουλος και δεν αποτελεί λύση ιδίως όταν σχεδιάζεις εκπαιδευτική πολιτική.
Η συναισθηματική και παρορμητική αντιμετώπιση δεν μπορεί να κατευθύνει σύνταξη νομοσχεδίων.
Οι απόλυτες κρίσεις και οι αυθαίρετες γενικεύσεις σου δείχνουν πόσο συναισθηματικά και εκτός λογικής είναι το σκεπτικό σου.
Αν στην περιοχή σου είχατε λουφαδόρους καθηγητές ή λουφαδόρους σχολικούς σύμβουλους ή επίορκους γιατρούς, δεν φταίμε όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι για αυτό.
Ο νέος θεσμός υπηρεσιακών θέσεων μπορεί κάλλιστα να καταντήσει θέση αργόμισθων αν δεν υπάρξει το κατάλληλο πλαίσιο λειτουργίας και ελέγχου από την πολιτεία.
Γνωρίζεις καλά ότι μεγάλο ποσοστό του Δημοσίου κατηγορείται για αργομισθία και αυτό είναι το κεντρικό επιχείρημα του νεοφιλελευθερισμού για την συρρίκνωση του Δημόσιου τομέα και την τοποθέτηση αναπληρωτών και συμβασιούχων αντί μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Λύση, που είναι η φτηνότερη αλλά όχι η καλύτερη για τα σχολεία.
Λύση για να μη δημιουργηθεί άλλη μια ομάδα αργόμισθων είναι αυτό που λέμε πλαίσιο λειτουργίας, αποτίμηση ή αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Από το 2012 που είμαι σχολικός σύμβουλος στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Α Αθήνας, στην ομάδα σχολικών συμβούλων που συνεργάζομαι (Φυσικών επιστημών) βλέπω μόνο εργασιομανείς, μερακλήδες και βαθείς γνώστες των εκπαιδευτικών πραγμάτων και της επιστήμης συναδέλφους. Απολαμβάνω τη συνεργασία μου με εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς και εύχομαι και στους επόμενους συντονιστές που θα μας διαδεχθούν να αποκτήσουν μόνο ανάλογες θετικές εμπειρίες συμβουλευτικής και επιμόρφωσης.
Καλή επιτυχία στο έργο τους να έχουν οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι έστω και αν θέλει ο νόμος να τους ονομάζει αλλιώς!
Αγαπητέ Κώστα Κ.,
Σε μια δημοκρατική χώρα όπως η Ελλάδα, οι σχολικοί σύμβουλοι δηλητηρίασαν και δηλητηριάζουν την εκπαίδευση και τα παιδιά. Δεν πατάνε στα γραφεία τους, παίρνουν τον μισθό τους χωρίς να εργάζονται και πουλάνε εξουσία στους συναδέλφους τους. Είναι κοινό μυστικό ότι οι σχολικοί σύμβουλοι δεν παρουσιάζονται στην Υπηρεσία τους. Κάνε δέκα τηλέφωνα αύριο σε γραφεία συμβούλων της επαρχίας κι αν το σηκώσει κάνείς…
Ο ίδιος ο Υπουργός επιβεβαίωσε την απαράδεκτη κατάσταση με τους σχολικούς συμβούλους που δεν εργάζονται. Να είσαι σίγουρος, ότι κανείς από τους απερχόμενους σχολικούς συμβούλους δεν θα γίνει Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου! Γιατί αν τα ίδια άτομα συνεχίσουν να υπάρχουν, τίποτα δεν θα αλλάξει! Με αργόμισθους, μεταρρύθμιση δεν γίνεται.
Αγαπητέ Κώστα Κ., οι τέως σχολικοί σύμβουλοι θα πάνε σε σχολικές τάξεις, να εργαστούν και να βγάλουν τίμια το ψωμί τους. Και Συντονιστές θα γίνουν άλλοι, μάχιμοι εκπαιδευτικοί που θα αποτελέσουν την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.
Οι σχολικοί σύμβουλοι καταργούνται με αυτόν τον νόμο και εξαφανίζονται οριστικά από την εκπαίδευση που τόσο πολύ έβλαψαν.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΣΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΔΟΤΟΙ! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ: ΟΙ ΑΡΓΟΜΙΣΘΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ! ΝΑ ΠΑΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ! ΩΣ ΕΔΩ ΗΤΑΝ Η ΑΣΥΔΟΣΙΑ!
Μην στενοχωριέσαι που θα αναγκαστείς να εργαστείς μετά από πολύ καιρό αργομισθίας. Καλό θα σου κάνει. Και πάψε να χύνεις δηλητήριο επειδή η αργόμισθη θέση σου καταργείται. Υπάρχουν και χειρότερα στην κοινωνία της κρίσης. Να είσαι χαρούμενος που από αργόμισθος θα γίνεις τίμια εργαζόμενος.
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς.
Σε μια δημοκρατική χώρα όπως η Ελλάδα, με ανοιχτό διάλογο για το νομοσχέδιο, το δηλητήριο αυταρχικού τύπου κατά των υπηρετούντων σχολικών συμβούλων έχει περισσέψει στο στόμα αυτών που καλλιεργούν παιδεία και αγωγή στα παιδιά μας. Αντί κριτικής και λογικής σκέψης, στάζουν χολή. Χαλάλι τους! Δυστυχώς αποτύχαμε ως σχολικοί σύμβουλοι να μετατρέψουμε τους τοξικούς καθηγητές σε Δασκάλους της νέας γενιάς επιβεβαιώνοντας από τους πρώην επιμορφούμενούς μας, την κριτική που μας ασκείται.
Εύχομαι, όσοι από εμάς επιλεγούμε ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να πετύχουμε κάτι παραπάνω! Η ελπίδα για καλύτερη παιδεία είναι ακόμη ζωντανή!
1) Οι αποτυχημένοι σχολικοί σύμβουλοι που έχουν παραμείνει στις θέσεις τους πάνω από 5 έτη θα πρέπει να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες και να μην έχουν δικαίωμα να είναι υποψήφιοι συντονιστές ΠΕ.Κ.Ε.Σ.!
2) Επιπλέον, οι νέοι Συντονιστές που θα επιλεγούν, πολύ σωστά προβλέπεται να έχουν ορισμένη θητεία και να μην είναι ισόβιοι, όπως επεδίωκαν να είναι οι τέως σχολικοί σύμβουλοι.
3) Οι νέοι συντονιστές θα πρέπει να προσέρχονται στην εργασία τους και να τους βρίσκουμε στα γραφεία τους και όχι να είναι ανεξέλεγκτοι, όπως οι τέως σχολικοί σύμβουλοι.
4) Αν το Υπουργείο χτυπήσει την αργομισθία και τα κακώς εννοούμενα συντεχνιακά συμφέροντα των τέως σχολικών συμβούλων και δράσει υπέρ των μαθητών, τότε θα στείλει τους τεως σχολικούς συμβούλους στις σχολικές αίθουσες για να καλύψουν εκπαιδευτικά κενά και να επιμορφωθούν διότι ως στελέχη της εκπαίδευσης απέτυχαν παταγωδώς.
Χρήσιμο θα ήταν στην οργάνωση και στελέχωση των Διευθύνσεων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης να συμπεριληφθεί ως υποστηρικτική δομή και ο θεσμός του «νομικού συμπαραστάτη», κατά το πρότυπο των Νομικών Υπηρεσιών που λειτουργούν σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, καθώς ανακύπτουν αρκετές και σοβαρές περιπτώσεις πάνω σε θέματα της καθημερινής διοικητικής πρακτικής (για παράδειγμα πειθαρχικά θέματα, απόψεις υπηρεσίας επί αγωγών σε βάρος του Δημοσίου ή επί προσφυγών ενώπιον του Σ.Τ.Ε., κρίσεις στελεχών από διευρυμένα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) που οι Διευθύνσεις Π.Ε. ή Δ.Ε. χρειάζονται εξειδικευμένες νομικές συμβουλές και επιστημονικά τεκμηριωμένη υποστήριξη προκειμένου να αποφεύγονται λάθη και δικαστικοί αγώνες σε βάρος στελεχών της εκπαίδευσης.
Άλλωστε στην αρχή της σχολικής χρονιάς (22-09-2017) υπήρξε σχετικό δημοσίευμα προς την κατεύθυνση αυτή, το οποίο παρατίθεται:
https://www.esos.gr/arthra/52914/nomikos-symparastatis-se-kathe-dieythynsi-ekpaideysis
Η κατηγορία 10% , είναι για συμμετοχή ,χωρίς νέα εξέταση στις πανελλαδικές, στην ετήσια διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια.
Νομοθετήθηκε με την δημιουργία των πανελλαδικών, το 2000.
Από το 2000 μέχρι το 2010 , μπορούσαν να συμμετέχουν όλοι η παλαιοί υποψήφιοι , ανεξαρτήτως έτους εξέτασης.
Το 2011, επι υπουργίας Διαμαντοπούλου, καταργήθηκε πλήρως, μα επί υπουργίας Μπαμπινιότη επανήλθε και αφορούσε τους υποψηφίους που εξετάστηκαν πριν 2 χρόνια , από την χρονιά συμμετοχής στο ποσοστό.
Αυτή η μορφή διατηρείτε μέχρι σήμερα, δηλαδή με τον περιορισμό συμμετοχής στα δύο χρόνια, κάτι που βρίσκει αντίθετους το σύνολο των παλαιών υποψηφίων.
Η δικαιολογία είναι ότι ο περιορισμός έγινε, ώστε να μην συμμετέχουν στο ίδιο ποσοστό υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν σε διαφορετικά θέματα .
Μία δικαιολογία που είναι αβάσιμη, αφού κάθε χρόνο υπάρχουν υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν σε διαφορετικά θέματα , λόγω ιδικών περιπτώσεων (ασθένεια, κοινωνικοί κ.α.).
Επίσης πέρσι και φέτος , συμμετέχουν στο ίδιο ποσοστό υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν και με το παλιό σύστημα (6 μαθήματα) και με το νέο (4 μαθήματα).
Άρα πρέπει να αρθεί άμεσα, φέτος, ο περιορισμός, για να διορθωθεί η αδικία που κατέστησε όμηρους χιλιάδες υποψηφίους που θέλουν να ασκήσουν το δικαίωμα για ίση συμμετοχή στην εισαγωγή της σχολής-τμήμα που επιθυμούν, χωρίς νέα έξοδα και βλάβες ψυχικές και σωματικές.