1. Στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ιδρύονται την 1η-10-2018 τα κάτωθι Τμήματα:
α) Τμήμα Νοσηλευτικής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
β) Τμήμα Λογοθεραπείας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
γ) Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
δ) Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, με έδρα την πόλη της Πρέβεζας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών,
ε) Τμήμα Μουσικών Σπουδών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών,
στ) Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,
ζ) Τμήμα Γεωπονίας, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας.
η) Τμήμα Ψυχολογίας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
2. Στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ιδρύονται τα κάτωθι Τμήματα:
α) Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας,
β) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στην Πολυτεχνική Σχολή,
γ) Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής,
δ) Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.
Η ίδρυση των Τμημάτων της παρούσας αρχίζει το νωρίτερο την 1-10-2019 και η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας τους αρχίζει το νωρίτερο το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Η ακριβής ημερομηνία ορίζεται με απόφαση της Συγκλήτου, σύμφωνα με την παρ. 6.
3. Στα Τμήματα της παρ. 1 λειτουργεί από την 1-10-2018 προσωρινή Συνέλευση και ορίζεται προσωρινός πρόεδρος, με εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4485/2017, έως την ανάδειξη προέδρου με εκλογική διαδικασία σύμφωνα με το επόμενο εδάφιο, άλλως έως να καταστούν αυτοδύναμα, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4485/2017. Στα Τμήματα αυτά η ανάδειξη προέδρου με εκλογική διαδικασία ολοκληρώνεται έως και την 31η-1-2019. Οι πρόεδροι των Τμημάτων, προσωρινοί ή μη, καθώς και τα μέλη Δ.Ε.Π. αυτών, συμμετέχουν στα συλλογικά όργανα διοίκησης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο ν. 4485/2017.
5. Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων της παρ. 1 και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών, αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020.
6. Με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από συνεκτίμηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, καθορίζεται η ίδρυση και η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Τμημάτων της παρ. 2. Η απόφαση αυτή εκδίδεται έως τις 30 Ιουνίου του προηγούμενου έτους από το έτος έναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική. Στα Τμήματα αυτά η προσωρινή Συνέλευση και ο προσωρινός πρόεδρος ορίζονται την 1η Οκτωβρίου του προηγούμενου έτους από το έτος έναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας και η εκλογική διαδικασία ολοκληρώνεται, εφόσον είναι αυτοδύναμα, έως την 1η Ιανουαρίου του έτους έναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας.
7. Σε κάθε Τμήμα συνιστάται Γραμματεία, η οποία παρέχει διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη στο εν γένει εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο τους. Η Γραμματεία οργανώνεται και λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος κατά την έννοια της περίπτωσης α΄ της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013.
8. Σε καθένα από τα Τμήματα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ειδικής Αγωγής, Ψυχολογίας και Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας συστήνονται από την ίδρυσή τους οκτώ (8) θέσεις μελών Δ.Ε.Π..
9. Ο πρώτος κύκλος σπουδών των Τμημάτων του παρόντος άρθρου διαρκεί οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Κατ’ εξαίρεση η απαιτούμενη διάρκεια φοίτησης για την απόκτηση πτυχίου στο Τμήμα Γεωπονίας, στο Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής και στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ορίζεται σε δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.
10. Η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του παρόντος γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4009/2011. Τα προγράμματα αυτά θεωρούνται πιστοποιημένα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης από την Α.ΔΙ.Π., σύμφωνα με τα άρθρα 70 έως και 72, καθώς και το δεύτερο εδάφιο της περίπτ. δ΄ της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν. 4009/2011.
Η διατήρηση του τομέα Ψ στο τμήμα του ΦΠΨ μόνο έλλειψη περίσκεψης και μελέτης δείχνει, ως προς τη σταδιοδρομία των αποφοίτων. Το τμήμα ΦΠΨ είχε ουσία πριν 50 χρόνια, με την διεπιστημονική εκπαίδευση που έδινε στους εκπαιδευτικούς. Είναι καλύτερο να χωριστούν οι επιστημονικές περιοχές και η κάθε μια να αποτελέσει χωριστό τμήμα: Φ όπως στην Πάτρα, το Π να συγχωνευτεί με τα παιδαγωγικά τμήματα, το Ψ ξεχωριστό, ώστε και οι φοιτητές να έχουν ξεκάθαρη επιλογή, και τα επαγγελματικά δικαιώματα και η προοπτική σταδιοδρομίας να είναι ορισμένα και διακριτά.
Ας μην παράγουν τα πανεπιστήμια μπερδεμένους και δυο ταχυτήτων αποφοίτους!
Aρθρο 3.Σε τι θα βοηθήσει την εκπαίδευση των Αμεεα στα σχολεία της τυπικής και γενικής Α/θμιας η ίδρυση νέου τμήματος Παιδαγωγικού Ειδικής Αγωγής στα Ιωάννινα).Έτσι λοιπόν να μην ξεχάσουμε την πρωτοτυπία της Θεσσαλίας … ο καρδιολόγος χωρίς να μάθει γενική ιατρική…Και τέλος δείξτε μας μια έρευνα για την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών αποφοίτων τΗς θΕΣΣΑΛΊΑς ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΣΧΟΛΕΊΟ.. .
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.
Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Ως αποφοιτος του τμηματος μηχανικων πληροφορικης τε (τει ηπειρου) θα ηθελα να αναφερθω στην υποβαθμιση του τμηματος μηχανικων πληροφορικης σε εφαρμογων πληροφορικης.
Το εφαρμογων πληροφορικης ειναι μια ακομη ελληνικη αλχημεια που παραπεμπει σε μεταλυκεθακη εκπαιδευση και οχι στο διεθνως γνωστο επιστημονικο αντικειμενο της πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων.
Επισης στα πλαισια της κοινης λογικης θα πρεπει να δωσετε την δυνατοτητα στους αποφοιτους τει των εν λογω σχολων να ισοτιμησουν τα πτυχια τους με τα νεα πανεπιστημιακα τμηματα.
Ως αποφοιτος του τμηματος μηχανικων πληροφορικης τε (τει ηπειρου) θα ηθελα να αναφερθω στην υποβαθμιση του τμηματος μηχανικων πληροφορικης σε εφαρμογων πληροφορικης.
Το εφαρμογων πληροφορικης ειναι μια ακομη ελληνικη αλχημεια που παραπεμπει σε μεταλυκεθακη εκπαιδευση και οχι στο διεθνως γνωστο επιστημονικο αντικειμενο της πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων.
Επισης στα πλαισια της κοινης λογικης θα πρεπει να δωσετε την δυνατοτητα στους αποφοιτους τει να ισοτιμησουν τα πτυχια τους με τα νεα πανεπιστημιακα πτυχια.
Αμφίβολη ανάγκη ανέδειξε τη δημιουργία ενός ακόμα Τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Το Υπουργείο Παιδείας προωθεί φαίνεται ξανά την αντιεπιστημονική και εσφαλμένη αντίληψη του παρελθόντος για τις σπουδές στην Ειδική Εκπαίδευση. Ωσάν να μη φτάνει ο παραλογισμός και η παγκόσμια πρωτοτυπία της ύπαρξης των τμημάτων του Βόλου και του ΠΑ.ΜΑΚ.. Το νόημα έγκειται στο κλείσιμο τέτοιων σχολών (ας αναλογιστεί κανείς επίσης το θέμα της Παιδαγωγικής Επάρκειας αυτών) και στην εξειδίκευση των ήδη κατόχων τίτλων Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης μέσα από Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών. Ας επιχειρήσουμε άνοιγμα στο μέλλον, ωθώντας τους έτοιμους ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ σε εξειδίκευση συνειδητά, όχι σε τετραετείς λύσεις αμφιβόλου αποτελεσματικότητας.
Με τέτοιες αποφάσεις η παγκοσμίως αποδεκτή ως αποτελεσματική συμπεριληπτική φιλοσοφία της εκπαίδευσης και οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών πάνε περίπατο.
Η πρωτοβουλία ίδρυσης νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής πηγαίνει ενάντια στην εκπαιδευτική πολιτική προώθησης του μοντέλου της συμπερίληψης, που έχει σωστά χαράξει ως επιλογή η παρούσα κυβέρνηση.
Με βάση ποια κριτήρια δρομολογείται κάτι τέτοιο και σε τί εξυπηρετεί αυτή η κίνηση; Θα περίμενε κανείς, από την παρούσα κυβέρνηση, ένα εμπεριστατωμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σχέδιο και πλαίσιο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, που θα ξεκινάει από τις βασικές Παιδαγωγικές σπουδές (γενικής αγωγής), πάνω στις οποίες θα προχωράει στη συνέχεια στην Ειδική Αγωγή ως εξειδίκευση.
Η Ειδική Αγωγή είναι προέκταση της Γενικής Αγωγής και αναπόσπαστο κομμάτι της. Στη λογική αυτή λειτουργούσε ο πετυχημένος θεσμός του διδασκαλείου, στη λογική αυτή λειτουργεί και σήμερα η εξειδίκευση μέσω των πρόσθετων μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών στην ΕΑΕ, πλαίσιο σπουδών που προκρίνεται και εφαρμόζεται άλλωστε διεθνώς.
Μια πρόταση λοιπόν που θα είχε λογική και επιστημονική βάση, θα αποτελούσε η επιμήκυνση του προγράμματος σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ – ΠΤΠΕ/ΤΕΕΠΗ), κατά 1 ακαδημαϊκό έτος (4+1), για την απόκτηση της εξειδίκευσης στην ΕΑΕ (για όσους φοιτητές φυσικά το επιθυμούν).
Με βάση τα παραπάνω, η πολιτική ηγεσία οφείλει να προβληματιστεί και να αναθεωρήσει σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα και να ακολουθήσει τις σωστές (παιδαγωγικά) επιλογές.
Πολύ σωστή κίνηση να μπει το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία στη σχολή κοινωνικών επιστημών.
Αρνητική εξέλιξη η ίδρυση Τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων…
Η αντιεπιστημονική αντίληψη του παρελθόντος αναφορικά με τις σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (βλέπε Τμήμα Ειδικής Αγωγής Βόλου)επαναλαμβάνεται, με μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση «φίλων» του καθηγητικού – Πανεπιστημιακού κατεστημένου… Παγκόσμια πρωτοτυπία οι επιλογές αυτού του τύπου στην Ελλάδα: οι σχεδιαστές είδαν ότι «έχουν ψωμί»… Το εμπόριο της ελπίδας δεν έχει τέλος… Για άλλη μια φορά πελάτες του προϊόντος (της Ειδικής Αγωγής) οι υποψήφιοι φοιτητές-μελλοντικοί άνεργοι…
Εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη η ίδρυση νέας σχολής Ειδικής Αγωγής. Ο Σϋριζα είχε κάνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας αλλά δυστυχώς με τη συγκεκριμένη απόφαση αυτοαναιρείστε.
Η φιλοσοφία της Ειδικής Εκπαίδευσης θέλει δάσκαλο για όλα τα παιδιά και μετά εξειδίκευση.Με την ίδρυση του τμήματος ολισθαίνει στα επικίνδυνα μονοπάτια του ιατρικού μοντέλου το οποίο έχει αποδειχτεί ολέθριο, αναχρονιστικό και πουθενά στον κόσμο δεν εφαρμόζεται πλέον.
Αναβάθμιση των Παδαγωγικών τμημάτων και δημιουργία αξιόλογων μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής που να μπορούν να υποστηρίξουν πολλούς περισσότερους δασκάλους γενικής αγωγής είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσετε, όπως σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο που πουθενά δεν υπάρχουν αυτόματα τμήματα Ειδικής Αγωγής αλλά παντού είναι εξειδίκευση.
Ανέκαθεν ο ευαίσθητος και πολύπαθος χώρος της Ειδικής Εκπαίδευσης αποτελόύσε πεδίο για την πραγμάτωση συντεχνιακών συμφερόντων και προσωπικών φιλοδοξιών. Αυτό είχαμε δει με την ίδρυση των τμημάτων του Βόλου και του ΠΑΜΑΚ όπου εξυπηρετήθηκαν καθαρά πολιτικά μικροσυμφέροντα των τοπικών πολιτικών αρχόντων και δυστυχώς το ίδιο βλέπουμε να συμβάινει και τώρα.
Σαν Σϋριζα έχετε εξαιρετικό έργο στην εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή. Με τη συγκεκριμένη απόφαση γυρίζετε την Ειδική Αγωγή δεκαετίες πίσω.
Αντίφαση στο αρθρο 3.
Η ιδρυση ενός επιπλεον ξεχωριστου πανεπιστημιακου τμηματος ειδικης αγωγής είναι σε αντίθεση με την εώς τώρα συμπεριληπτική εκπαιδευτική πολιτική του υπουργειου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η ιδρυση αυτού του τμήματος θα έπρεπε είτε να προσφέρειεξειδίκευση μέσα από μετεπτυχιακές σπουδές στην ειδική εκπαιδευση είτε να λειτουργεί παρέχοντας μετεκπαίδευση όπως τα διδασκαλεία.
Ποιο είναι το νόημα, να ιδρυθεί ένα ακόμα τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στην Ελλάδα? Εκτός από το να μετακινηθούν σε αυτό οι μηχανολόγοι του τμήματος Υλικών του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων και να ξεχωρίσουν τα τσανάκια τους? Και να δημιουργεί μια νέα στρατιά άνεργων μηχανολόγων που θα φύγουν να εργασθούν στα εργοστάσια της Μέρκελ στη Γερμανία? Ένα τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών απαιτεί πολλές και βαριές εργαστηριακές υποδομές, που σημαίνει πολύ μεγάλο κόστος. Έχει τη δυνατότητα η χώρα να τις φτιάξει?
Η ίδρυση και εκπαιδευτική λειτουργία του Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας στην Ηγουμενίτσα με τα τμήματα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου, δηλαδή από 1-10-2018, είναι επιβεβλημένη και δίκαιη για τους παρακάτω λόγους:
1. Η υποχρεωτική μεταγενέστερη ίδρυση και λειτουργία του Τμήματος και μάλιστα χωρίς χρονικό περιορισμό ως προς το αργότερο, είναι αναιτιολόγητη.
2. Τα μέλη ΔΕΠ (4+2) του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας που καταργείται, έχουν γνωστικά αντικείμενα και ερευνητικό έργο που είναι σχετικό με την αποστολή και τον προσανατολισμό του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας.
3. Η υλικοτεχνική υποδομή στην πόλη της Ηγουμενίτσα (αίθουσες, εργαστήρια, φοιτητική μέριμνα για σίτιση και στέγαση, βιβλιοθήκη κλπ) είναι υπεραρκετή για να καλύψει τις ανάγκες του νέου τμήματος.
4. Το διοικητικό προσωπικό του ΤΕΙ Ηπείρου που υπηρετεί στην Ηγουμενίτσα είναι αρκετό για να καλύψει τις ανάγκες και του νέου Τμήματος και τις ανάγκες του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων μέχρι την αποφοίτηση των εγγεγραμμένων φοιτητών.
5. Η Ηγουμενίτσα είναι η μόνη από τις τέσσερις πόλεις της Ηπείρου, η οποία αντιμετωπίζεται διαφορετικά από το σχέδιο νόμου χωρίς να υπάρχουν ουσιαστικοί λόγοι αυτής της διαφοροποίησης.
6. Η καθυστέρηση έναρξης ίδρυσης και λειτουργίας του Τμήματος θα έχει ως αποτέλεσμα το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος Δ. Ε. να ενταχθεί σε άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου και να καθίσταται δυσχερέστερη η λειτουργία του Τμήματος αργότερα, ενώ αντιθέτως η ένταξή τους στο Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας είναι επιστημονικά και διοικητικά ορθή.
Η ίδρυση τμήματος «στ) Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών»
Έρχεται σε πλήρη αντίθεση και δυσαρμονία με την Παράγραφο 1 του Άρθρου 4 και τις παραγράφους 1 & 2 του Άρθρου 9 του Ν. 4485/4-8-2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης».
Ο επιθετικός προσδιορισμός «Εφαρμογών» αντιστοιχεί αποκλειστικά και μόνο στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης και όχι στην παραγωγή και μετάδοση της γνώσης με την έρευνα και τη διδασκαλία, όπως επιβάλλει το Άρθρο 4 (Αποστολή των Α.Ε.Ι.), παράγραφος 1 του Ν. 4485/4-8-2017.
Η ίδρυση τμήματος «Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών» έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την παράγραφο 2 του Άρθρου 9 του Ν. 4485/4-8-2017, Καθώς δεν υπάρχει διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό πεδίο «Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών», πρόκειται για ένα εφεύρημα. Η διεθνής επιστημονική κοινότητα αποδέχεται ως Επιστημονικά Πεδία : «Πληροφορική» «Τηλεπικοινωνίες» «Πληροφορική & Τηλεπικοινωνίες» κ.α., αλλά με τον προσδιορισμό Εφαρμογών δεν υφίσταται Επιστημονικό Πεδίο γενικότερα.
Επιπρόσθετα ο προσδιορισμός «Εφαρμογών» παραπέμπει σε τμήμα επιπέδου 3 (ΙΕΚ) και σε καμιά περίπτωση σε Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Πολύ περίεργη η δημιουργία νέου Τμήματος Ειδικής Αγωγής,όταν τμήματα ειδικής δεν υπάρχουν σε άλλες χώρες.. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ λάθος κίνηση η δημιουργία αυτού του τμήματος και πάει την Ελλάδα πίσω, όχι μπροστά, στις νέες μεθόδους διδασκαλίας …
Το τμήμα ειδικής αγωγής τι αποφοίτους θα βγάζει; Άτομα που θα «εξειδικεύονται» στο τελευταίο έτος σε κάποιο εκπαιδευτικό κλάδο; Απόφοιτοι Ειδικής αγωγής με «εξειδίκευση» Δασκάλοι, μαθηματικοί, γυμναστές, φιλόλογοι; Τι να περιμένουμε; Η Ειδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του Εκπαιδευτικού, με επιπλέον Σπουδές. Κάθε μοντέλο που εμπεριέχει περικοπές σπουδών και απολαβή ενός μεικτού πτυχίου όχι μόνο δεν κάνει καλό στην Ειδική Αγωγή και στην εκπαίδευση γενικότερα, αλλά δημιουργεί και ομάδες που έρχονται σε αντιπαράθεση.
Άλλη μια προσπάθεια να θολώσει το πεδίο της Ειδ. Αγωγής κι Εκπαίδευσης.Διαίρει και βασίλευε λοιπόν και παγκόσμια πρώτη:η εξειδίκευση να προτάσεται έναντι των προπτυχιακών σπουδών ως βασικό πτυχίο και να έπεται η εξειδίκευση. Ο εξυπηρετήσας του εξυπηρετήσαντος και μετά ο αδιόριστος κατά του υπηρετούντος οργανικά (με βασικο πτυχίο και εξειδίκευση δηλαδή μεταπτυχιακό κλπ κλπ…) και ο χορός καλά κρατεί… Φύγε εσύ να έρθω εγώ!
Η ίδρυση ενός ακόμη Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής δύναται να επιφέρει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες στο μέλλον, με κυριότερη την περιθωριοποίηση του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής και την αντικατάστασή του από απλούς πτυχιούχους Ειδικούς Παιδαγωγούς. Χιλιάδες συνάδελφοι πτυχιούχοι ΔΑΣΚΑΛΟΙ περιμένουν να εργαστούν, με μοναδικό εργοδότη το Υπουργείο Παιδείας και θα περιμένουν για πολλά χρόνια, δεδομένου ότι η Ειδική Εκπαίδευση αποτέλεσε μέχρι τώρα διέξοδο. Το κράτος οφείλει να προάγει τη δημιουργία ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ γενικής αγωγής, που θα έχουν τη δυνατότητα να εξειδικευτούν στην Ειδική Εκπαίδευση μέσα από μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και θα αντιμετωπίζονται ισότιμα με κατόχους τίτλων Ειδικής Εκπαίδευσης. Δε βρίσκω κανέναν λόγο λοιπόν για τη δημιουργία ενός ακόμα τέτοιου τμήματος.
ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Αδιανόητη και χωρίς λόγο η ίδρυση ενός ακόμα Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πρώτα έρχεται η εκπαίδευση στη Γενική Αγωγή και ακολουθεί η συνειδητή μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση. Ας μην ξεχνά κανείς ότι η αποτελεσματικότητα των τμημάτων Ειδικής Αγωγής έχει επιστημονικά αμφισβητηθεί. Πρώτα γίνεται κανείς δάσκαλος και ύστερα εξειδικεύεται ως ειδικός εκπαιδευτικός.
Πριν τη δημιουργία ενός νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων καλό είναι να εξετάσουμε επιστημονικά δεδομένα και απόψεις. Η Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, ο δάσκαλος Ειδικής Αγωγής είναι πρώτα δάσκαλος Γενικής Εκπαίδευσης που επιλέγει την περαιτέρω εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση, κάνοντας μεταπτυχιακές σπουδές. Η δημιουργία ενός νέου Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής το μόνο που έχει να προσφέρει είναι αμφισβήτηση της Ολικής ή Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, μίας παγκοσμίως τεκμηριωμένης και αποτελεσματικής κίνησης στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία. Εσφαλμένη και μην επιστημονικά τεκμηριωμένη κίνηση, λοιπόν, από το Υπουργείο Παιδείας η ίδρυση ενός ακόμη τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ, ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΕΡΙ ΙΔΡΥΣΗΣ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ. ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΧΟΥΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΘΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ;
Ολέθρια η ίδρυση νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής στα Ιωάννινα!
Πρέπει άμεσα να μπει στο τραπέζι του διαλόγου με τη συμμετοχή της επιστημονικής και της εκαπιδευτικής κοινότητας ποια πρέπει να είναι η εκπαίδευση των εκαπιδευτικών Ειδικής Αγωγής.
Δεν είναι δυνατό εν έτει 2018 να μιλάμε προπτυχιακά τμήματα Ειδικής Αγωγής και συγχρόνως να συζητάμε για συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία.Είναι αναμφισβήτητο
ότι η εξειδίκευη έπεται των βασικών σπουδών κι ότι από το γενικό πάμε στο ειδικό.Λάθος και επικίνδυνη η ίδρυση του τμήματος στα Ιωάννινα η οποία ενισχύει το διαχωριστικό και ιατρικοποιημένο μοντέλο εκαπαίδευσης των ΑμεΑ.
Να σταματήσει η ίδρυση του τμήματος γιατί θα είναι μελανό σημείο στην ιστορία της εκπαίδευσης.Να μπουν οι σπουδές Ειδικής Αγωγής στα ήδη υπάρχοντα ΠΤΔΕ ως εξειδίκευση μετά το πέρας των βασικών σπουδών στις παιδαγωγικές επίστήμες και να επαναλειτουργήσουν τα Διδασκαλεία !Υπάρχουν τρόποι επιστημονικά ορθοί για την αναβάθμιση της Εδικής εκπαίδευσης.
Όχι στην ίδρυση νέου Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή άλλα προβλήματα υγείας, επιβάλλει ο δάσκαλος να μπορεί να επιλέγει την Ειδική Αγωγή ως κατεύθυνση εξειδίκευσης (Μεταπτυχιακό) μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Εξασφαλίζεται έτσι ότι πρώτα είναι δάσκαλος με ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ, η οποία στα γνωστά δύο τμήματα Ειδικής αγωγής έχει αμφισβητηθεί.
Βήμα που ωθεί την εκπαίδευση χρόνια πίσω το να συζητούμε την ίδρυση νέου Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής στα Ιωάννινα. Η συμπερίληψη, ως παγκόσμια πρακτική επιτάσσει επί της ουσίας το κλείσιμο τέτοιου είδους σχολών και καταδεικνύει με τρόπο ισχυρό ότι ο Παιδαγωγός Ειδικής Αγωγής πρέπει να είναι πρώτα Παιδαγωγός από τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στη συνέχεια να εξειδικεύεται στην Ειδική Εκπαίδευση με Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό Τίτλο.
Η ίδρυση νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής αποτελεί κίνηση που καμία σχέση δεν έχει με την σύγχρονη συμπεριληπτική κατεύθυνση της εκπαίδευσης των ατόμων με δυσκολίες μάθησης ή αναπηρία. Ο δάσκαλος Ειδικής Αγωγής πρέπει να είναι δάσκαλος από Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση (ή Διδακτορικό) στην Ειδική Εκπαίδευση.
Οι Διδακτικές και Πρακτικές ασκήσεις που λαμβάνουν χώρα στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης της χώρας καθιστούν έναν δάσκαλο ικανό και επαρκή να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας σχολικής τάξης. Εκεί λοιπόν έρχεται η εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση, που συμπληρώνει τις γνώσεις του και προσθέτει στις πρακτικές δεξιότητες στον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Η εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, λοιπόν, είναι απαραίτητο να γίνει προέκταση της ολοκλήρωσης των σπουδών στα ήδη υπάρχοντα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η ανάγκη ύπαρξης Παιδαγωγικών Τμημάτων αμιγώς Ειδικής Εκπαίδευσης είναι αμφίβολη. Να τονιστεί, κλείνοντας, ότι τα Παιδαγωγικά Ειδικής Αγωγής αποτελούν μία ελληνική εφεύρεση και παγκοσμίως αμφισβητούμενη πρακτική.
Eίναι ενάντια σε κάθε επιστημονικό δεδομένο η ίδρυση νέου τμήματος ειδικής αγωγής.Το υπουργείο παλινδρομεί επικίνδυνα τη στιγμή που κινούταν στη σωστή κατεύθυνση και προς την πραγμάτωση ενός συμπεριληπτικού μοντέλου εκπαίδευσης ως ορίζεται παγκοσμίως.
Γιατί αυτή η ξαφνική μεταστροφή τώρα;
Από ποια ανάγκη απορρέει όταν τα ήδη δύο υπάρχοντα τμήματα έχουν ήδη αμφισβητηθεί σοβαρά από την ευρύτερη επιστημονική κι εκπαιδευτική κοινότητα;
Κύριε Υπουργέ,γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ειδική Εκπαίδευση είναι υποσύστημα της Γενικής Εκπαίδευσης και δεν είναι δυνατό στη σημερινή εποχή να ενισχύεται το δίπολο Γενικής-Ειδικής με τη δημιουργία αυτόνομων τμημάτων ΕΑ.Θα είναι ιστορικό λάθος για την εκπαίδευση η δημιουργία ενός ακόμα.
Κύριε Υπουργέ παρακαλείσθε όπως επανεξετάστε με προσοχή την ίδρυση του τμήματος ΕΑ στα Ιωάννινα λαμβάνοντας υπ΄ όψιν όλα τα αντικειμενικά κι επιστημονικά δεδομένα.
Καταρχάς ένα αυτονόητο: η διαβούλευση για να έχει νόημα πρέπει να γίνεται με τους άμεσα εμπλεκόμενους και κατά τη διάρκεια της μορφοποίησης ενός νομοσχεδίου.
Επειδή όπως κι αν έχει η ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων για τα Α.Ε.Ι. για σπουδές ψυχολογίας αυξάνεται (γιατί άραγε;;), η ίδρυση Τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αποτελεί θετική εξέλιξη. Να επισημανθεί ότι κάτι τέτοιο πρέπει να συνοδεύεται από την ενίσχυση των σχετικών υλικών και ανθρώπινων υποδομών (διδάσκοντες), όπως και από ορθολογικότερη κατανομή των υποψηφίων στα διάφορα ΑΕΙ της χώρας.
Γιατί όμως η διατήρηση του Τομέα Ψυχολογίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Και μόνο η αναφορά στην επιστήμη της Ψυχολογίας στον τίτλο του Τμήματος θα συνεχίσει να προσελκύει έναν μεγάλο αριθμό υποψηφίων για τα Α.Ε.Ι. οι οποίοι δεν θα επιτυγχάνουν να εισαχθούν σε Τμήματα Ψυχολογίας. Είναι γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους (υπήρξα Δ.Ε.Π. στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. Ιωαννίνων και στη συνέχεια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου) ότι: (α) το μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών αυτών θα επιλέγουν στο Γ’ Έτος σπουδών την ειδίκευση στην Ψυχολογία, (β) θα αποφοιτούν όμως με πτυχίο που δεν θα τους αναγνωρίζει επαγγελματικά δικαιώματα στο χώρο αυτό (αλλά θα είναι φιλόλογοι), (γ) κάποιοι από αυτούς θα δοκιμάζονται στις κατατακτήριες εξετάσεις στα Τμήματα Ψυχολογίας και (δ) πολλοί θα πηγαίνουν έξω για να ολοκληρώσουν τις προπτυχιακές τους σπουδές.
Αυτά τα προβλήματα εξαλείφονται οριστικά αν ακολουθηθεί και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η λύση που ακολουθήθηκε προ ετών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών: μετεξέλιξη του Τομέα Ψυχολογίας του Τμήματος Φ.Π.Ψ. σε Τμήμα Ψυχολογίας.
Σε τι ακριβώς εξυπηρετεί η ίδρυση ενός νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων; Η (σχεδόν) εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων βασικών πτυχίων ειδικής αγωγής (παγκοσμίως πρωτοτύπων, ελληνικής έμπνευσης εξυπηρέτησης μικροπολιτικών και ταυτόχρονα αμφισβητούμενων) με τους κατόχους βασικών τίτλων Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΚΑΙ μεταπτυχιακού συναφούς στην Ειδική Εκπαίδευση αποτέλεσε ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση. Ξαφνικά λοιπόν ξεπηδά η ίδρυση ενός ακόμη τμήματος Ειδικής Αγωγής που μόνο αντίκειται στη συμπεριληπτική φιλοσοφία της εκπαίδευσης στις μέρες μας. Ο Δάσκαλος Ειδικής είναι αναγκαίο να είναι πρώτα Δάσκαλος, που μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του θα επιλέγει τον δρόμο της εξειδίκευσης στην Ειδική Εκπαίδευση. Όχι λοιπόν στην ίδρυση ενός ακόμη εκτρωματικού τμήματος Ειδικής Εκπαίδευσης.
Σε ό,τι αφορά το Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής, θα ήθελα να ρωτήσω για ποιό λόγο γίνεται αυτός ο διαχωρισμός με ένα ακόμα τμήμα, στη βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών οι οποίοι στα πλαίσια της ένταξης και της ενσωμάτωσης όλων των παιδιών στα σχολεία μας θα πρέπει να εκπαιδεύονται με γνώσεις Ειδικής Αγωγής στη διάρκεια της βασικής 4χρονης εκπαίδευσής τους;
Η επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή, η μεταπτυχιακή επιλογή είναι το σημαντικό να φροντιστεί. Εκεί που συνειδητά κατευθύνεται ο/η εκπαιδευτικός με τις επιμέρους εξειδικεύσεις, αφού προηγείται η εκπαίδευση στη γενική αγωγή. Κλό θα ήαν να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εκπαιδευτικών για μετεκπαίδευση και μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή, που θα αφορά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
NEO Τμήμα Ειδικής Αγωγής !!! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ . ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΠΙΣΩ . ΝΕΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ. ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΕΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ. ΚΑΝΤΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ . ΑΥΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ.
ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! ΤΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ , ΤΙΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ , ΜΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΣΧΟΛΩΝ ΒΟΛΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΥΤΑ.
ΠΟΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ Η ΙΔΡΥΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΕΤΕΟΙΟΥ ΤΥΠΟΥ;
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ;
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΙΔΡΥΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ.
7.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΑΣ (ΜΟΝΙΜΟΙ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΛΥΘΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΑΛΟΣ» ΚΑΙ Ο ¨»ΚΑΚΟΣ».
ΟΧΙ ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Νέο τμήμα Ειδικής Αγωγής για πιο ακριβώς λόγο? Μόνο προβλήματα δημιούργησαν από τότε που ιδρύθηκαν θα έπρεπε να τα καταργήσετε και να τα ενσωματώσετε στα κανονικά παιδαγωγικά όπως σε όλο τον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο όχι να ιδρύεται και νέα.
Η Ειδική Παιδαγωγική είναι συνέχεια της γενικής παιδαγωγικής. Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε καλά μεταπτυχιακά προγράμματα ειδικής αγωγής για όσους αποφοιτούν από τα παιδαγωγικά όπως σε όλη την Ευρώπη.
Πολύ κακή απόφαση ελπίζω να μην εξυπηρετείτε μικροσυμφέροντα και να αναθεωρήσετε.
Μεγάλο λάθος η ίδρυση Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Για ποιο λόγο ιδρύεται νέο τμήμα Ειδικής Αγωγής;Αυτό που θα έπρεπε να γίνει τώρα είναι να έρθει Ενιαίος νόμος για την Εκπαίδευση. Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της γενικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές νομοθετικές παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτούνται, θα πρέπει να είναι μέρος της γενικότερης νομοθετικής παρέμβασης, να εναρμονίζεται με τους γενικούς και ειδικούς στόχους, να συνυφαίνεται με την γενική εκπαιδευτική διαδικασία και κατά κανόνα να υλοποιούνται στους χώρους, τα πλαίσια και τα προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης. Άμεση αλλαγή του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών ώστε να αποδυναμωθεί το δίπολο «γενική-ειδική» αγωγή και να ενισχυθεί ο ενταξιακός προσανατολισμός σε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα που θα το διέπουν οι αρχές της παροχής ίσων ευκαιριών σε όλους τους τομείς και για όλους τους μαθητές.
Μέγα λάθος η ίδρυση του τμήματος!Ο κύριος Υπουργός μας είχε πείσει ότι κατανοεί σε βάθος τα θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης και είχαν γίνει σοβαρά βήματα προς την σωστή κατευθύνση.Τι άλλαξε;Αναιρούνται όλα με την ίδρυση του τμήματος;
Η ίδρυση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής αποτελεί τουλάχιστον δυσάρεστη έκπληξη !
Ο κύριος Υπουργός είχε μέχρι τώρα τον σωστό προσανατολισμό όσον αφορά τα θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης,προσανατολισμό που ήταν σε απόλυτη σύγκλιση με τα παγκόσμια επιστημονικά δεδομένα που αφορούν τον χώρο της ΕΑΕ.Τούτο φαίνεται και από τις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον χώρο που έφεραν την ΕΑΕ στον σωστό επιστημονικά δρόμο.
Τι συνέβη τώρα;Γιατί τούτη η μεταστροφή με την ίδρυση του νέου τμήματος;
Ποια η λογική ίδρυσης τούτου του τμήματος και η συνέχιση της παγκόσμιας πρωτοτυπίας;
Πρέπει το υπουργείο να το ξαναδεί με μεγάλη προσοχή γιατί η Ειδική Εκπαίδευση θα παρεκλίνει και πάλι από τον δρόμο της!!!
Με Βάση τον νέο χάρτη τμημάτων, εκτός από την Γεωπονική στην Άρτα, έχει γίνει γνωστό ότι θα γίνει και στο Αγρίνιο. Η φύση των τμημάτων στο Αγρίνιο είναι εντελώς διαφορετική από αυτή της γεωπονίας. Υπάρχουν 3 τμήματα, ένα Περιβάλλοντος, ένα διοίκηση επιχειρήσεων και ένα τεχνολογίας πολιτισμού. Και τα 3 τμήματα ιδρύθηκαν υπό την στέγη του πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στην συνέχεια ενσωματώθηκαν στο πανεπιστήμιό Πατρών.
Δεν είναι λογικό να υπάρχουν 2 γεωπονικές σχολές σε απόσταση 1 ώρας.
Η ίδρυση Γεωπονικής σχολής στο Αγρίνιο δεν συμβαδίζει με το αντικείμενο των ήδη υπαρχόντων τμημάτων, καθώς αυτό σημαίνει ότι τα τμήματα θα αλλάξουν φύση ή θα κλείσουν. Στην περίπτωση του τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων όπου δεν υπάρχει τμήμα περιβάλλοντος φαίνεται ότι μάλλον θα κλείσει. Έτσι λοιπόν ανταμείβει το υπουργείο την επιστημονική συνεισφορά ένας τμήματος, ενώ την ίδια στιγμή κρίνεται απαραίτητο ένα τμήμα Περιβάλλοντος στην Δυτική Ελλάδα, καθώς έχει αρχίσει ένας πόλεμος με την πολιτεία για τις εξορύξεις πετρελαίου. Ένα τμήμα που σε αξιολόγηση βρισκόταν στην πρώτη θέση υπό την στέγη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στην δεύτερη υπό την στέγη του Πανεπιστημίου Πατρών.
Προτείνω λοιπόν να συμπεριληφθεί στον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ήπειρο, η χωροταξική μεταφορά του τμήματος ΔΠΦΠ στο Πανεπιστήμιό Ιωαννίνων και την ενσωμάτωση στην Πολυτεχνική Σχολή καθώς ήδη από το 2009 το Πανεπιστήμιό Ιωαννίνων είχε στείλει φάκελο μετονομασίας του τμήματος σε τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος.
Μέλος Συλλόγου Διπλωματούχων Διαχειριστών Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
Τα μέλη ΔΕΠ του υπό κατάργηση Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων προέρχονται όλα από το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο, το οποίο το 2012 μετατράπηκε σε κατεύθυνση με τίτλο “Εφαρμοσμένες Ξένες Γλώσσες στην Διοίκηση και την Οικονομία”. Επίσης, είναι εκείνοι που πρότειναν την μετεξέλιξη της κατεύθυνσης του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων σε Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας.
Οι έννοιες «Εφαρμοσμένες Ξένες Γλώσσες» και «Διαπολιτισμική Επικοινωνία» δηλώνουν συγγενή αντικείμενα σπουδών – η μεν πρώτη από γαλλική οπτική, η δε δεύτερη από αγγλοσαξωνική και γερμανική οπτική.
Τα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν στο Τμήμα σήμερα μπορούν να στελεχώσουν άμεσα το Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας διότι διαθέτουν συναφή γνωστικά αντικείμενα.
Στην περίπτωση αυτή πρέπει να εφαρμοστούν όσα ισχύουν για το Τμήμα Ψυχολογίας που ιδρύεται άμεσα ενώ αποτελεί νέο τμήμα.
Η ίδρυση και η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας του Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας, είναι απαραίτητο να ενταχθεί στην πρώτη φάση ίδρυσης Ακαδημαϊκών Τμημάτων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεδομένου ότι:
α) όλα τα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν στο υπό κατάργηση Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων προέρχονται από το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο το οποίο συγχωνεύτηκε με το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων στο πλαίσιο του Σχεδίου Αθηνά. Τα μέλη ΔΕΠ έχουν άμεση συνάφεια με το πεδίο της διαπολιτισμικής επικοινωνίας, διαθέτουν τα επιστημονικά προσόντα και την ακαδημαϊκή εμπειρία για να υποστηρίξουν άμεσα το νέο τμήμα.
β) το campus της Ηγουμενίτσας διαθέτει πλούσια υλικοτεχνική υποδομή και δομές φοιτητικής μέριμνας ώστε να μπορούν άμεσα να υποδεχτούν τους φοιτητές.
Συνεπώς δεν δικαιολογείται η λειτουργία του σε δεύτερη φάση πολλώ δε μάλλον όταν με βάση όσα προαναφέρθηκαν υπερτερεί αντικειμενικά άλλων τμημάτων που εντάχθηκαν στην πρώτη φάση.
Εύγε κύρις Υπουργέ!
Το νέο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής απορρέει και από το στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ενώ παράλληλα και ισόρροπα το πρώην Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας έχει τη δυνατότητα να μετεξελιχθεί σε Πανεπιστημιακό Τμήμα στη σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Αναβάθμιση και ισορροπία ως βάση της ακαδημαϊκής/κοινωνικής/τοπικής και εθνικής ανάπτυξης!
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ Η ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΦΠΨ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ…ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΤΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ.
το Τμήμα Ειδικής Αγωγής,τι εξυπηρετεί να συνεχιστεί η παγκόσμια πρωτοτυπία του αντίστοιχου του Παν/μιου Θεσσαλίας;
οι ψυχολόγοι κατά την κείμενη Ελληνική και Διεθνή νομοθεσία είναι επαγγελματίες υγείας,πως προκύπτει ότι θα ανήκουν στην Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και όχι σ εκείνη των Επιστημών Υγείας;
Το να διατηρηθεί ο Τομέας Ψ σε ένα συνεχιζόμενο ΦΠΨ μετά τα παραδείγματα των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να αποτελεί τίποτα άλλο παρά ένα τραγέλαφο. Εμείς οι απόφοιτοι του τομέα Ψ θεωρούμασταν στο παρελθόν και τώρα ως έκπτωτοι «ψυχολόγοι». Έχοντας τελειώσει ένα οδηγό σπουδών με την πλειονότητα των μαθημάτων ψυχολογίες άνω των 40 στα 54 θεωρούμασταν ΠΕ 02, φιλόλογοι. Ο τομέας Ψ οφείλει να πάψει να υπάρχει με την ίδρυση του Τμήματος Ψυχολογίας, το μόνο που δημιουργεί είναι ασάφειες και θολές επαγγελματικές πλεύσεις.
Στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, οι εισαχθέντες φοιτητές θα δίνουν τα δύο ειδικά μαθήματα («Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων»), όπως συμβαίνει και στα υπόλοιπα Τμήματα Μουσικών Σπουδών (Ε.Κ.Π.Α., Α.Π.Θ., Ι.Π.), καθώς και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑ.ΜΑΚ; Δεν διευκρινίζεται πουθενά κάτι τέτοιο, μάλιστα στο ΦΕΚ 949Β/20-3-2018, δεν αναφέρεται το συγκεκριμένο Τμήμα. Σε περίπτωση που δεν συμπεριλαμβάνονται, θεωρώ ότι αποτελεί κατάφωρη αδικία σε ότι αφορά τους υποψηφίους των υπόλοιπων Πανεπιστημιακών Σχολών και σαφώς έμμεση και άμεση υποβάθμιση των σπουδών τους.