1. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές, των Τμημάτων των Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν έχουν ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες από το πρόγραμμα σπουδών υποχρεώσεις για τη λήψη πτυχίου, εντάσσονται αυτοδίκαια στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. με δικαίωμα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σύμφωνα με τις παρ. 2 και 5. Η ένταξη των φοιτητών γίνεται αυτοδίκαια στα Τμήματα του ΔΙ.ΠΑ.Ε., σύμφωνα με την αντιστοιχία της παρ. 1 του άρθρου 8. Οι φοιτητές του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εντάσσονται στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής ή στο Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με πράξη του Προέδρου του οικείου Τμήματος, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται στη γραμματεία του Τμήματος έως τις 30-9-2019, η οποία δεν ανακαλείται.
2. Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων των Τ.Ε.Ι. συνεχίζεται μεταβατικά μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, φοιτητών, οι οποίοι συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. εισαγωγής τους και λαμβάνουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.. Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών των Τμημάτων των Τ.Ε.Ι. συνεχίζονται έως την ολοκλήρωση του προγράμματος από εγγεγραμμένους έως και την έναρξη ισχύος του παρόντος φοιτητές, οι οποίοι ολοκληρώνουν το πρόγραμμα και λαμβάνουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών Τμήματος Πανεπιστημίου.
3. Για τη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών και εξεταστικών διαδικασιών και την πρακτική άσκηση των φοιτητών, αρμόδια είναι τα μέλη Δ.Ε.Π. που προέρχονται από τα αντίστοιχα Τμήματα Τ.Ε.Ι. και οι οποίοι συνεχίζουν να ασκούν τα ανατεθειμένα σε αυτούς διδακτικά καθήκοντα στο Τμήμα προέλευσης, σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς και όσα τους ανατεθούν με απόφαση των οργάνων του Τμήματος του Πανεπιστημίου στο οποίο εντάσσονται. Σχετικές αρμοδιότητες μπορεί να ανατίθενται και σε άλλα μέλη Δ.Ε.Π. του ιδρύματος.
4. Για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών, την παροχή τίτλων σπουδών, την έκδοση πιστοποιητικών και πάσης φύσεως βεβαιώσεων, καθώς και τη χορήγηση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων σε αποφοίτους των Τμημάτων αυτών αρμόδια είναι τα όργανα των αντίστοιχων, σύμφωνα με την παρ. 1, Τμημάτων του ΔΙ.ΠΑ.Ε..
5. Οι προπτυχιακοί φοιτητές που εξετάζονται επιτυχώς στα απαιτούμενα για τη λήψη πτυχίου υποχρεωτικά και μαθήματα επιλογής του πρώτου κύκλου σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. εισαγωγής τους, έχουν τη δυνατότητα με αίτηση, που καταθέτουν στη γραμματεία του Τμήματος στο οποίο εντάσσονται σύμφωνα με την παρ. 1, αντί να ορκιστούν και να λάβουν πτυχίο Τ.Ε.Ι. σύμφωνα με την παρ. 2, να παρακολουθήσουν επιπλέον μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών του αντίστοιχου Τμήματος Πανεπιστημίου και να λάβουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Η αίτηση υποβάλλεται έως τις 15.9.2019, διαφορετικά μέσα σε εξήντα (60) ημέρες από την ανάρτηση της βαθμολογίας στο τελευταίο μάθημα και είναι δυνατόν να ανακληθεί με νέα αίτηση του ενδιαφερομένου που υποβάλλεται το αργότερο έξι (6) μήνες μετά την κατάθεση της αρχικής δήλωσης. Τα επιπλέον μαθήματα καθορίζονται με πράξη του Προέδρου του Τμήματος, ύστερα από σχετική απόφαση της Συνέλευσης Τμήματος, η οποία εγκρίνεται από τη Σύγκλητο και με την οποία γίνεται αντιστοίχιση μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. με μαθήματα του προγράμματος σπουδών του Τμήματος του Πανεπιστημίου. Η απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, του προηγούμενου εδαφίου, με τους πρόσθετους όρους λήψης πτυχίου Πανεπιστημίου, εκδίδεται έως την 30-6-2019 και σε κάθε περίπτωση πριν από την υποβολή της αίτησης από τους φοιτητές. Δεν αντιστοιχείται με μάθημα και δεν λαμβάνεται υπόψη για τη λήψη του πτυχίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης η πρακτική άσκηση, εκτός αν περιλαμβάνεται πρακτική άσκηση και στο αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος του Πανεπιστημίου. Για τα μαθήματα που ολοκλήρωσε επιτυχώς ο φοιτητής και την πρακτική άσκηση, που δεν λαμβάνονται υπόψη για τη λήψη του πτυχίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, χορηγείται σχετική βεβαίωση παρακολούθησης.
6. Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.
Ως φοιτητής του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων αλλά και ως πολίτης διαπιστώνω με λύπη την παραχάραξη της Δημοκρατίας, ως αποτόκο του άρθρου 8 του παραπάνω νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα θέλω να θέσω τον προβληματισμό μου σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο προβλέπεται η ένταξη του μέλους ΔΕΠ του τμήματος Αισθητικής-Κοσμητολογίας στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, παρακάμπτοντας θεσμούς όπως η Συνέλευση του τμήματος και η Σύγκλητος. Ένεκα της παρ.1 του άρθρου 76 Ν.4485/2017, περί μετακίνησης μελών ΔΕΠ και δεδομένης της αρνητικής απόφασης της Συνέλευσης του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων και της Συγκλήτου σχετικά με τη συνένωση των 2 τμημάτων, θεωρώ ότι ένταξη του μέλους ΔΕΠ στις Βιοϊατρικές Επιστήμες (παρ.1 άρθρο 8 του Νομοσχεδίου) και κατ’ επέκταση η ένταξη των φοιτητών (παρ.1 άρθρο 11 του Νομοσχεδίου) θα πρέπει να κριθεί αντισυνταγματική.
Ευχαριστώ.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η παράγραφος 6 του άρθρου 11 (Ένταξη φοιτητών), έρχεται σε αντίθεση με την συνταγματική αρχή της ισότητας, καθώς για την ίδια κατηγορία φοιτητών ( εν ενεργεία φοιτητές) υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση.
Είναι άδικο για τους παλαιότερους φοιτητές. Θεωρώ ότι όλοι οι ενεργοί φοιτητές θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα επιλογής ένταξης ή όχι στο νέο πρόγραμμα
Με εκτίμηση
Πως ένα τμήμα όπως της αισθητικής τόσα χρόνια παρέμενε με ένα μέλος ΔΕΠ; Καμία διαμαρτυρία από κανέναν; τι γνωστικο επίπεδο παρείχε αυτό το τμήμα; και ξαφνικά επιζητα συγχώνευση με το τμήμα των ιατρικών εργαστηρίων, με ένα υγιή τμήμα που πληρεί όλες τις ευρωπαϊκές και ακαδημαικες προδιαγραφές, ένα τμήμα με εξαιρετική εξωτερική αξιολόγηση σε αντίθεση με αυτό της αισθητικής. Ένα τμήμα το οποίο έχει τον προαπαιτουμενο αριθμό μελών ΔΕΠ και μπορεί και πρέπει να παραμείνει αυτόνομο. Τα γνωστικό αντικείμενο των μελών ΔΕΠ των ιατρικών εργαστηρίων δεν έχει καμία σχέση με αυτό της αισθητικής. Η συγχώνευση αυτή θα οδηγήσει στην καταστροφή και των δύο αυτών τμημάτων.
Στο σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται καμμιά ρύθμιση για την τύχη των πτυχιούχων που έχουν αποφοιτήσει πρόσφατα, π.χ.Απρίλη του 2016 και έχουν κάνει αντίστοιχα και μεταπτυχιακό του αντίστοιχου τμήματος ή κάποιο διδακτορικό.Δεν θα πρέπει γι αυτούς να υπάρχει μια δίκαιη ρύθμιση;Θα μπορούσε για παράδειγμα να γίνει με μια αίτηση στο τμήμα από το οποίο αποφοίτησαν πρόσφατα, να ζητήσουν κάποια επικαιροποίηση του πτυχίου τους.Το θεωρώ άδικο και οικονομικά ασύμφορο να υποχρεωθούν και αυτοί που έχουν αποφοιτήσει τα (3)τουλάχιστον τελευταία έτη να ξαναδώσουν κατακτητήριες εξετάσεις για παράδειγμα και να μπουν εκ νέου στη διαδικασία να αξιολογηθούν ξανά ως πτυχιούχοι ΑΕΙ πλέον από τη στιγμή που έχουν τελειώσει πρόσφατα και έχουν κάνει και (1) μεταπτυχιακό.Μετά αν μπουν οι κατακτητήριες εξετάσεις ως κριτήριο για τους παλιούς πτυχιούχους που θα χωρέσει τόσος κόσμος; Θα υπάρξει περισσότερο «έμφραγμα» στο ήδη υπάρχον φοιτητικό δυναμικό.Θα πρέπει στις μεταβατικές διατάξεις να υπάρξει μια δίκαιη ρύθμιση για τους αποφοιτήσαντες τα τελευταία (3) έτη τουλάχιστον, λαμβάνοντας υπόψη και τους τυχόν επιπλέον τίτλους που έχουν αποκτήσει την τελευταία τριετία (μεταπτυχιακό, διδακτορικό κ.λ.π.).Ή τουλάχιστον η επικαιροποίηση των πτυχίων να ισχύσει για όλους της τελευταίας δεκαετίας για λόγουςισότητας και δίκαιης μεταχείρισης.Δύο φορές αξιολόγηση από τους ίδιους εκπαιδευτικούς για το ίδιο αντικείμενο δεν γίνεται!
Με εκτίμηση
Βάσω Πάστου
Είμαι πτυχιούχος του ΑΤΕΙΘ και μελετώντας το νομοσχέδιο παρατηρώ ότι αναφέρει:
» Οι προπτυχιακοί φοιτητές που εξετάζονται επιτυχώς στα απαιτούμενα για τη λήψη πτυχίου υποχρεωτικά και μαθήματα επιλογής του πρώτου κύκλου σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. εισαγωγής τους, έχουν τη δυνατότητα με αίτηση, που καταθέτουν στη γραμματεία του Τμήματος στο οποίο εντάσσονται σύμφωνα με την παρ. 1, αντί να ορκιστούν και να λάβουν πτυχίο Τ.Ε.Ι. σύμφωνα με την παρ. 2, να παρακολουθήσουν επιπλέον μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών του αντίστοιχου Τμήματος Πανεπιστημίου και να λάβουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης»
Για ποιο λόγο δεν δίνεται η δυνατότητα και στους Πτυχιούχους αυτής της επιλογής???? Θεωρώ ότι θα πρέπει ΟΠΩΣΔΉΠΟΤΕ να συμπληρωθεί εδώ » & οι πτυχιούχου» καθώς με αυτήν την «παράλειψη» υπάρχει σαφέστατος διαχωρισμός και διάκριση των πτυχιούχων χωρίς λόγο και ουσία κάτι το οποίο μπορεί να αποτελέσει πάτημα για δικαστικές διεκδικήσεις..
Προβλέψτε λοιπόν το αυτονόητο στον νόμο!!!
Ο διαχωρισμός σε φοιτητές 2 ταχυτήτων, δηλαδή σε αυτούς που θα μπορούν να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους σε Πανεπιστημιακό και σε αυτούς που έχουν ξεπεράσει τα 8+4 εξάμηνα είναι απαράδεκτος και αδίκως τιμωρητικός.
Ειδικά όταν αυτό νομοθετείται από την κυβέρνηση που κατάργησε τις διαγραφές με το σκεπτικό πως οι πιο αδύναμοι κοινωνικά και οικονομικά φοιτητές, είναι αυτοί που ξεπερνάνε κατά πολύ τα τυπικά έτη σπουδών, καθότι παράλληλα δουλεύουν για να ανταπεξέλθουν.
Επιπλέον, θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη ούτως ώστε, αυτοδίκαια κι όχι με εξετάσεις, όλοι οι απόφοιτοι του κάθε τμήματος ΤΕΙ που Πανεπιστημιοποιείται να μπορούν μετά από αίτηση να μπορούν να εξεταστούν σε συμπληρωματικά μαθήματα για να αναβαθμίσουν το πτυχίο.
Αυτό θα μπορούσε να γίνει κατά τον ίδιο τρόπο που γίνεται και με τους απόφοιτους εξωτερικού κατά τη διαδικασία αναγνώρισης των πτυχίων τους.
Επίσης, για να μην υπάρξει συμφόρηση, θα μπορούσε η διαδικασία αυτή να γίνει δίνοντας προτεραιότητα σε αυτούς με τον υψηλότερο βαθμό πτυχίου. Ώστε το κάθε τμήμα να μπορέσει σταδιακά να ανταπεξέλθει.
Από την ανάγνωση του νομοσχεδίου σχετικά με το ΔΙ.ΠΑ.Ε. το πρώτο συμπέρασμα που βγαίνει είναι η συγγραφή του πραγματοποιήθηκε από άτομα με νοοτροπία του προηγούμενου αιώνα και ουδεμία σχέση έχει η πανεπιστημιακή εκπαίδευση με αυτή της ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ .
Η πλειονότητα των άρθρων αναφέρεται στην επανατοποθέτηση των Καθηγητών και των διοικητικών υπαλλήλων για την φοιτητική κοινότητα αναφέρονται ελάχιστα .
Επίσης συνοδεύεται από την λογική ότι μια ειδικότητα μπορεί να έχει το μοναδικό επαγγελματικό προνόμιο, να εκτελεί όλες τις εργασίες σύμφωνα με τροποποιημένο κανονισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων σε δικτατορικό βαθμό σε βάρος άλλων ειδικοτήτων του όμορου κλάδου και όχι μόνο πχ πολιτικός μηχανικός μέχρι και οικονομικοτεχνικές μελέτες μπορεί να κάνει αλλά όχι financial engineering (πως δεν το προβλέψανε απορώ ) !!!!!!!! .
Η λογική της ακαδημαϊκής κοινότητας στο εξωτερικό( E.E και USA κλπ) είναι η απευθείας εξειδίκευση με σκοπό την άμεση επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών (δείκτης απασχολησιμότητας ,σημαντικό κριτήριο επιλογής ενός πανεπιστήμιου από έναν υποψήφιο )από τη λήψη του πρώτου πτυχίου (λέγεται bachelor ) αλλά και την αντιμετώπιση των γρήγορων εξελίξεων σε διάφορους τομείς της οικονομίας .
Στα προηγμένα κράτη το master πραγματοποιείται εφόσον έχεις εργασιακή εμπειρία στο αντικείμενο σου, τουλάχιστον 2ετης στον τομέα σου (όχι στο café ή στο Bar) ,έχει προηγηθεί και πραγματική άσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών όπου προβλέπεται εργαστήριο !!!!!!Δηλ. εργαστηριακά μαθήματα πραγματικά όχι στην αίθουσα (δηλ. συνέχεια της θεωρίας )
Το άρθρο 11 παραγρ 8 αποφασίζει και διατάζει ότι:
«Οι φοιτητές του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εντάσσονται στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής ή στο Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με πράξη του Προέδρου του οικείου Τμήματος, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται στη γραμματεία του Τμήματος έως τις 30-9-2019, η οποία δεν ανακαλείται.»
Σοβαρά κύριοι , η μοναδική σχολή στην Ελλάδα με εξειδικευμένο αντικείμενο που έχει υποστεί διωγμό του τύπου » θα κλείσει δε θα κλείσει» .
Ξέρετε οι αντίστοιχες σχολές στο εξωτερικό τυγχάνουν μεγάλης εκτίμησης αναφέρω ενδεικτικά μερικές παρακάτω για να αναθεωρήσετε την εν λογω αντιδημοκρατική επιλογή σας δηλ .εσείς οι συντάκτες του μέσω αυτού του σχεδίου νόμου θα επιλέξετε το Τι θα σπουδάσω ΕΓΩ, κατά παράβαση του άρθρων του Συντάγματος της Ελλάδος :
• άρθρο 4 παράγ. 1
• άρθρο 5 παράγ. 1
• άρθρο 16 παράγ. 2
• άρθρο 25 παράγ. 3
Παρακάτω θα βρείτε αντίστοιχες σχολές του εξωτερικού οι οποίες δεν είναι και οι μοναδικές στην υφήλιο .
1. Αυστρία
https://www.boku.ac.at/en/studienservices/studien/bakk/h033219/?selectedTypes=GROUP
2. Σουηδία
Swedish University of Agricultural Sciences
https://www.slu.se/utbildning/program-kurser/program-pa-grundniva/tradgardsingenjor-design/
https://www.slu.se/utbildning/program-kurser/program-pa-grundniva/landskapsarkitekt-alnarp/
3. Βρετανία
https://www.sheffield.ac.uk/landscape
4. Ρουμανία από το 1948
http://www.usamv.ro/index.php/en/academics/faculties
http://www.horticultura-bucuresti.ro/
5. ΗΠΑ
University of Massachusetts Amherst
https://www.umass.edu/larp/
6.Κυπρος :Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος
https://www.nup.ac.cy/gr/courses/bachelor-of-landscape-architecture/
Να καταργηθεί άμεσα το άρθρο 11 παραγρ 8 και η σχολή Αρχιτεκτονικής Τοπίου να παραμείνει ως έχει. Ενώ το ακαδημαϊκό προσωπικό να μη πτοηθεί και να συνεχίζεται να εργάζεται για την ανάπτυξη της ακαδημαϊκής ταυτότητας του αντικειμένου αλλά και της επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων του τμήματος.
Το τμημα ιατρικων εργαστηριων πρεπει να παραμείνει αυτονομο με την ονομασια Βιοϊατρικες Επιστημες καθως αυτο προβλέπεται απο τα ακαδημαικη κριτηρια και την εξωτερικη αξιολογηση του 2012.
Με ποια κριτηρια υπονοειται εμμεσα η συνενωση των Ιατρικων Εργαστηριων, ενος τμηματος με πλουσιο ερευνητικο εργο, με το τμημα της Αισθητικης το οποιο δεν εχει ουτε μια ερευνητικη εργασια;
Είμαι απόφοιτη του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΑΤΕΙΘ και όντας πλέον εργαζόμενη στον κλάδο και έχοντας υπόψιν το καθεστώς του επαγγέλματος μου στο εξωτερικό και έχοντας επίσης υπόψιν τα μαθήματα που διδάχθηκα ως φοιτήτρια έχω να παραθέσω τα εξής:
1) Εάν γίνει σύγκριση μεταξύ των 2 προγραμμάτων σπουδών, θα παρατηρήσει κανείς ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση η οποία να δικαιολογεί τη συγχώνευση ή η οποία να δικαιολογεί έστω και την κοινή πορεία των 2 τμημάτων μέχρι το στάδιο της επιλογής κατεύθυνσης.
2) Οι 2 τομείς είναι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους και ο σκοπός τους δε συγκλίνει πουθενά. Οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων επιτελούν εργαστηριακό καθαρά έργο, κάτι το οποίο δε συμβαδίζει με το έργο των απόφοιτων της Αισθητικής/Κοσμετολογίας που σύμφωνα με την περιγραφή στην ιστοσελίδα του τμήματος «Η Αισθητική ασχολείται με την πρόληψη και την αποκατάσταση δερματικών προβλημάτων και τη συμπτωματική αποκατάσταση ενδοκρινολογικών προβλημάτων, με τη χρήση των ενδεδειγμένων κατά περίπτωση θεραπευτικών μέσων. Επίσης, βελτιώνει και καλύπτει αισθητικές βλάβες, με εξειδικευμένες τεχνικές επικάλυψης» σε αντίθεση με την περιγραφή των ευθυνών των τεχνολόγων ιατρικών εργαστηρίων όπου «Με βάση αυτές τις γνώσεις, κατ’ αναλογία με άλλες χώρες του εξωτερικού, αποτελούν το βασικό κορμό των εργαζομένων στο χώρο των Εργαστηριακών Ιατρικών Εξετάσεων, όπου συνεργάζονται αρμονικά με τους λοιπούς εργαζόμενους του χώρου, στελεχώνοντας τα Τμήματα μικροβιολογικό –ιολογικό, βιοχημικό, αιματολογικό, αιμοδοσίας-τράπεζας αίματος, ανοσολογικό-ιστοσυμβατότητος, πυρηνικής Ιατρικής για εκτέλεση των εξετάσεων RIA, ορμονολογικό-ενδοκρινολογικό, τοξικολογικό, παθολογοανατομικό, κυτταρολογικό, γενετικής, μοριακής βιολογίας και πειραματοζώων.»
3) Εάν λάβουμε υπόψιν τον ορισμό των Βιοϊατρικών επιστημών ως η εφαρμογή των φυσικών επιστημών στην Ιατρική, βιολογία και χημεία στην περίπτωση αυτή,και ρίχνοντας και μία ματιά στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αισθητικής/Κοσμητολογίας καταλαβαίνουμε ότι δεν κατέχει το απαραίτητο πρόγραμμα σπουδών για να υποστηρίξει τον τίτλο αυτό καθώς αγγίζει τις επιστήμες αυτές εντελώς επιφανειακά, σε αντίθεση με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, όπου κανείς θα παρατηρήσει ότι οι κλάδοι της Χημείας και της Βιολογίας διδάσκονται σε βάθος (Χημεία, Βιοχημεία Ι και ΙΙ, Κλινική Χημεία Ι-IV, Βιολογία, Μοριακή Βιολογία κ.ο.κ.)
4) Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι οι Βιοϊατρικοί επιστήμονες έχουν ως επί το πλείστον εργαστηριακή εργασία που αυτό συνεπάγεται εργαστηριακή εκπαίδευση σε διάφορες μεθόδους (ανοσολογικές, βιοχημικές, μεθόδους βιοτεχνολογίας κ.ο.κ.), μεθόδους στις οποίες το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων παρέχει άρτια εκπαίδευση από τα πρώτα κιόλας εξάμηνα.
Τέλος, είναι σημαντικό εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με αξιολογήσεις από φορείς του εξωτερικού (μπορεί ο οποιοσδήποτε να τις βρει στο διαδίκτυο αναρτημένες στη σελίδα της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση), το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων πληρεί κάθε προϋπόθεση έτσι ώστε να συμβαδίζει με τα τμήματα Βιοϊατρικών Επιστημών (Biomedical Sciences) του εξωτερικού.
Θεωρώ πως το τμήμα των Ιατρικών Εργαστηρίων θα ήταν ορθό να ενταχθεί ως αυτόνομο στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών και όχι σε συγχώνευση με το τμήμα της Αισθητικής και Κοσμητολογίας.Αυρο προκύπτει από το γεγονός ότι τα ιατρικά εργαστήρια πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια για την διατήρηση της αυτονομίας τους, ενώ το τμήμα της Αισθητικής έχει μόνο ένα μέλος ΔΕΠ, το οποίο δεν μπορεί να στηρίξει μία κατεύθυνση, και από την έλλειψη συμβατότητας των προγραμμάτων σπουδών αυτών των δύο σχολών. Αυτή η πράξη θα επιφέρει την υπονόμευση ενός υγιούς τμήματος ,σύμφωνα με εσωτερικές και εξωτερικές αξιολογήσεις.
Εφόσον υπάρχει χρονικό πλαίσιο 8+4 εξαμήνων για την ένταξη των ήδη προπτυχιακών φοιτητών στο καινούργιο πρόγραμμα Πανεπιστημιακών σπουδών, είναι άδικο για τους υπόλοιπους εντος χρονικων πλαισίων, που έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους με το Τμήμα πριν από κάποιους μήνες ή εξάμηνα και βρίσκονται σε αναμονή των εξελίξεων, να μην τους δωθεί η δυνατότητα να μπούνε στο καινούργιο Τμήμα..
Είναι Άδικο!!
Φοιτήτρια τρίτου έτους Ιατρικών Εργαστηρίων,
Διαβάζοντας την παράγραφο 1-ιειε του άρθρου 8, την παράγραφο 1γ-γγ του άρθρου 2 και το άρθρο 11 προκύπτουν οι εξής απορίες :
i)Το τμήμα Βιοϊατρικών επιστημών με έδρα την Θεσσαλονίκη , αντιπροσωπεύει αποκλειστικά το τρέχον Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ή σε αυτό εντάσσεται το Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας , όπως συνέβη στην Αθήνα;
ii)Το μοναδικό μέλος ΔΕΠ του τμήματος Αισθητικής που εντάσσεται στο τμήμα Βιοϊατρικών επιστημών,δεν έχει γίνει αποδεκτό από το Τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων,επομένως η συγχώνευση μεταξύ των δύο αυτών τμημάτων δεν είναι επιθυμητή,καθώς το τμήμα των Ιατρικών Εργαστηρίων μπορεί και επιθυμεί να παραμείνει αυτόνομο ( με βάση των εξωτερικών αξιολογήσεων ) . Είναι εύλογο απορίας και επείγει απάντησης που και πως θα αποφοιτήσουν οι φοιτητές του τμήματος της Αισθητικής και το ένα μέλος ΔΕΠ του ιδίου τμήματος με ποια ιδιότητα θα διδάσκει στο ΔΙΠΑΕ εφόσον δεν υπάρχει συνάφεια μεταξύ των δύο αυτών τμημάτων.
Ειμαι γονεας φοιτητριας α εξαμηνου Αισθητικης κ Κοσμητολογιας του ΑΤΕΙΘ και θεωρω απαραδεκτο να μην υπαρχει μια ξεκαθαρη εικονα για το μελλον του τμηματος και μαλιστα εν μεσω εξεταστικης περιοδου των φοιτητων. θεωρω λογικο να ακολουθηθει το μοντελο των βιοιατρικων επιστημων της Αθηνας … Αλλωστε Αισθητικης κ Κοσμητολογιας υπαρχει μονο Αθηνα κ Θεσσαλονικη… αρα μου φανεται παραλογη εστω και η σκεψη να μεινει ενα και μοναδικο τμημα στην Ελλαδα και αυτο στην Αθηνα… Πως θα κλεισει ενα τμημα με μεγαλη ζητηση και μηδενικο ποσοστο ανεργειας??????????? Επισης ως απαντηση σε σχολιο πραγματικα δε χρειαζεται οι καθηγητες ιατρικων εργαστηριων να διδαξουν αποτριχωση και μακιγιαζ (!!!!!) Η κορη μου αυτες τις μερες εξεταζεται σε ¨φυσικη χημεια φυσιολογια μικροβιολογια δερματολογια ανατομια»
Ως φοιτητής του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων αλλά και ως πολίτης διαπιστώνω με λύπη την παραχάραξη της Δημοκρατίας, ως αποτόκο του άρθρου 8 του παραπάνω νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα θέλω να θέσω τον προβληματισμό μου σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο προβλέπεται η ένταξη του μέλους ΔΕΠ του τμήματος Αισθητικής-Κοσμητολογίας στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, παρακάμπτοντας θεσμούς όπως η Συνέλευση του τμήματος και η Σύγκλητος. Ένεκα της παρ. 1 του άρθρου 76 Ν.4485/2017, περί μετακίνησης μελών ΔΕΠ και δεδομένης της αρνητικής απόφασης της Συνέλευσης του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων και της Συγκλήτου σχετικά με τη συνένωση των 2 τμημάτων, θεωρώ ότι ένταξη του μέλους ΔΕΠ στις Βιοϊατρικές Επιστήμες (παρ.1 άρθρο 8 του Νομοσχεδίου) και κατ’ επέκταση η ένταξη των φοιτητών (παρ.1 άρθρο 11 του Νομοσχεδίου) θα πρέπει να κριθεί ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ.
Ευχαριστώ.
Το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων πρέπει να παραμείνει αυτόνομο με την ονομασία Βιοϊατρικές Επιστήμες καθώς αυτό προβλέπεται απο τα ακαδημαϊκά κριτήρια και την εξωτερική αξιολόγηση του 2012.
Με ποια κριτήρια υπονοείται έμμεσα η συνένωση των Ιατρικών Εργαστηρίων, ενός τμήματος με πλούσιο ερευνητικό έργο, με το τμήμα της Αισθητικής το οποίο δεν έχει ούτε μία ερευνητική εργασία;
Διαβαζοντας τις σχολες και τμηματα δεν ειδα κατι διαφορετικο απο το παρελθον! Δηλ εννοω οτι υπαρχουν τομεις που , αν και ανθιζουν επαγγελματικα στην περιοχη , δεν εισαγονται μεσα στις σχολες και τμηματα! Για παραδειγμα ααφερω τον τομεα της Γραφιστικης Πολυμεσων κλπ. Αν ειναι να αλαξει το ονομα απο ΤΕΙ σε οποιο ΑΕΙ που το συμφερον για το μελλον! Πολλα παιδια τελειωνουν τα ΙΕΚ που ειναι ετοιμα προς κλεισιμο και θελουν να συνεχισουν θα τους διδεται η ευκαιρια σε διετη … αν το διεθνες πανεπιστημιο δεν εχει ολες αυτεςς τις ειδικοτητες που θα βοηθησουν και την οικονομια της περιοχης, ιδιαιτερα της β. Ελλαδος τοτε τι το καινουργιο!????
Το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα το Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας λόγω μιας ατυχούς συγκυρίας (συνταξιοδοτήσεις, μη προκήρυξη νέων θέσεων) είχε μικρό αριθμό Δ.Ε.Π. δεν συνεπάγεται υποβαθμισμένη λειτουργία, λόγω έλλειψης μονίμου προσωπικού. Αντιθέτως, με την πανεπιστημιοποίηση, είναι ευκαιρία να προκηρυχθούν άμεσα θέσεις Δ.Ε.Π. και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του Τμήματος. Βασική προϋπόθεση είναι η κατάρτιση αντίστοιχου Προγράμματος Σπουδών – όπως έγινε με την ένταξη του Τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας του ΤΕΙ Αθήνας στη Σχολή Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Σ΄αυτή την κατεύθυνση, πρέπει να εστιαστούν οι προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων φορέων και όχι στην κατάργηση του Τμήματος.
Ως φοιτήτρια του τμήματος ιατρικών εργαστηρίων ερωτώ με ποια κριτηρια υπονοειται εμμεσα η συνενωση των Ιατρικων Εργαστηριων, ενος τμηματος με πλουσιο ερευνητικο εργο, με το τμημα της Αισθητικης;
Δεν πιστεύω πως το πρόγραμμα και το περιεχόμενο του τμήματος αισθητικης έχει καμία σχέση με αυτά των ιατρικών εργαστηρίων.. αν γίνει λοιπον μια τέτοια συγχώνευση δεν είναι πολύ πιθανό να βάλει σε κυνδινο και τα δύο τμήματα;
Ως φοιτήτρια του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων θα ήθελα να διασαφηνιστεί άμεσα εάν το τμήμα μας εντάσσεται **αυτόνομο** στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, καθώς πληροί όλα τα Ακαδημαϊκά κριτήρια που απαιτούνται σύμφωνα με την εξωτερική αξιολόγηση του τμήματος.
Τα μαθήματά του τμήματος Αισθητικής δεν έχουν ουδεμία σχέση με τα δικά μας, όπως και με τις Βιοϊατρικές Επιστήμες γενικά. Παρακαλούμε να μην επαναληφθεί το λάθος που έγινε με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και να βρεθεί κάποια λύση για το τμήμα Αισθητικής που δεν υποβαθμίζει το δικό μας.
Με τους φοιτητές του τμήματος αισθητικής τι θα απογίνει;
Το πρόγραμμα και το περιεχόμενο των σπουδών τους δεν έχει καμία σχέση με αυτά των ιατρικών εργαστηριων και αν γίνει μια τέτοια συγχώνευση θα βάλει σε κίνδυνο και τα δύο τμήματα!
Είμαστε γονείς φοιτητή, στο ΑΤΕΙΘ. Είναι απαράδεκτο:
-να υπάρχει τόσο ελλιπής ενημέρωση για τους εμπλεκόμενους.
-έχοντας αντιμετωπίσει ήδη τις καταλήψεις που έγιναν για το ίδιο θέμα στα Πανεπιστήμια Αττικής, είναι πολύ λάθος η στιγμή κατάθεσης του νομοσχεδίου εν μέσω εξεταστικής, διότι έτσι αποσυντονίζονται και προσανατολίζονται αλλού σε λάθος στιγμή οι προτεραιότητες των εξεταζόμενων φοιτητών (όλες οι ανακοινώσεις ανέφεραν την κατάθεση μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου).
Η κατάθεση για διαβούλευση την παρούσα στιγμή υπό την πίεση της ένταξης των νέων τμημάτων στα καινούργια μηχανογραφικά, εκτός απο την αναστάτωση που προκαλεί, ελαχιστοποιεί τις δυνατότητες συζήτησης και κατάληξης στο καλύτερο για όλα τα μέρη, αποτέλεσμα….
Ζητώ (φαντάζομαι όπως όλοι οι γονείς φοιτητών) να γίνει άμεσα ενημέρωση στα μέσα και στην τηλεόραση, ίσως και με την μορφή συζήτησης σε τηλεοπτικές ενημερωτικές εκπομπές σχετικά με τα εργασιακά δικαιώματα αυτών που ΗΔΗ ΕΙΝΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ σε σχέση με τα νέα δεδομένα και τι πρέπει να κάνουν στο μέλλον φοιτητές (& γονείς) προκειμένου η απόκτηση πτυχίου να εξασφαλίζει ένα βέβαιο εργασιακό μέλλον στον τομέα τους χωρίς τα πτυχία να διαχωρίζονται σε ΠΡΙΝ & ΜΕΤΑ τον εκσυγχρονισμό, που φαντάζομαι είναι και το ζητούμενο για την παιδεία μας.
Ως ένας φοιτητής του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων θα ήθελα να διασαφηνιστεί εάν το τμήμα μας εντάσσεται αυτόνομο στο τμήμα Βιοϊατρικων Επιστημών. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να παραμείνει αυτόνομο καθώς πληροί όλα τα Ακαδημαϊκά κριτήρια που απαιτούνται σύμφωνα με την εξωτερική αξιολόγηση του τμήματος το 2012.
Το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων πρέπει να παραμείνει αυτόνομο με την ονομασία Βιοϊατρικές Επιστήμες καθώς αυτό προβλέπεται από τα ακαδημαϊκά κριτήρια και την εξωτερική αξιολόγηση του 2012.Θεωρώ ότι πρέπει να διασαφηνιστεί στο νομοσχέδιο τι προβλέπεται για το τμήμα των Βιοϊατρικών Επιστημών καθώς δεν αναφέρεται ρητά αν το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων εντάσσεται αυτόνομα σε αυτό.
Διαβάζοντας τα σχόλια των φοιτητών της Αισθητικής αναρωτιέμαι γιατί όλα αυτά τα χρόνια που το Τμήμα τους έμεινε με ένα μέλος ΔΕΠ, αν διαμαρτυρήθηκαν γιο το επίπεδο των σπουδών που λάμβαναν. Είμαι Φοιτητής του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι κανένας από τους καθηγητές μας δεν μπορεί να διδάξει μακιγιάζ ή αποτρίχωση (αυτά είναι βασικά μαθήματα στο Τμήμα Αισθητικής σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του), οπότε πως γίνεται ένα Τμήμα να υπάρχει με ένα μέλος ΔΕΠ, το έχω απορία.
Επίσης είναι προφανές, αν κοιτάξει κανείς τα σχόλια ότι είναι μία οργανωμένη προσπάθεια που αντίκειται στο νόημα της διαβούλευσης, αφού έχουν «έτοιμα σχόλια» που στάλθηκαν μαζικά, για του λόγου το αληθές ελέγξτε τα μηνύματα των «Μαρία Παρόγλου» και «Ευαγγελία» που για κακή τους τύχη μπήκαν στη σειρά. Μάλιστα το ένα το πήρε ολόκληρο με το copy paste και γράφει στην αρχή «Ενδεικτικός τρόπος σχολίου στη διαβούλευση».
Οι φοιτητές πρέπει να πάρουν πτυχίο από το Τμήμα εισαγωγής στους αλλά και η Πολιτεία έπρεπε εδώ και καιρό να κλείσει ένα Τμήμα που δεν είναι βιώσιμο, εκτός αν ένα μέλος ΔΕΠ μπορεί να διδάξει 40 μαθήματα……
Να ξεκαθαριστεί το θέμα σχετικά με το Τμήμα Αισθητικής στη Θεσσαλονίκη. Τελικά θα υπάρχει τμήμα Αισθητικής μέσα στο Βιοϊατρικών Επιστημών ή όχι?? Όσοι δηλώσουν το τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, στο μηχανογραφικό του 2019, θα μπορούν να γίνουν αισθητικοί ή όχι??? Θα φαίνεται αυτό στο πτυχίο τους όπως στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ?? Θα έχουν δικαίωμα να ανοίξουν χώρο Αισθητικών Υπηρεσιών ?
Με βάση την παρ.6 «Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.»
1. Αυτό ίσως είναι άδικο για τους παλαιότερους φοιτητές. Θεωρώ ότι όλοι οι ενεργοί φοιτητές θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα επιλογής.
2. Από την άλλη πλευρά, μέχρι πότε θα πρέπει τα τμήματα να υλοποιούν και τα παλαιά προγράμματα σπουδών; Για 4 έτη; Για 4+2 έτη;
Νομίζω ότι πρέπει να μπει κάποιο ανώτατο χρονικό περιθώριο. Και όταν έλθει αυτό το χρονικό όριο τι θα γίνει με τους (αιώνιους) φοιτητές οι οποίοι δεν θα έχουν ακόμη αποφοιτήσει; Θα παρακολουθήσουν τα μαθήματα του νέου προγράμματος αλλά θα πάρουν πτυχίο ΤΕΙ; Ή θα διαγραφούν;
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Συγχαρητήρια αρχικά για το εγχείρημα Πανεπιστημιοποίησης-Μετεξέλιξης-Συγχώνευσης των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε Πανεπιστημιακά. Το όλο εγχείρημα με μικρές διορθώσεις μπορεί να φανεί εξαιρετικά δίκαιο για τα ΤΕΙ τα οποία ζούσαν υπό μεσαιωνικό καθεστώς εδώ και 30+ χρόνια, και το 2019 ολοκληρώνουν τον ιστορικό τους κύκλο στον Τεχνολογικό τομέα των ΑΕΙ και κατατάσσονται τελικά στον Πανεπιστημιακό τομέα των ΑΕΙ.
Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα των αποφοίτων, το οποίο κατά την γνώμη μου είναι το πιο φλέγον ζήτημα. Επιστημονικοί Σύλλογοι και απόφοιτοι καθημερινά παραπονιούνται και διαδηλώνουν, καθώς ουδεμία ανακοίνωση-αναφορά έχετε κάνει για τις διαδικασίες ισοτίμησης-εξομοίωσης των πτυχίων τους με τα νέα Πανεπιστημιακά πτυχία. Σε προηγούμενες Πανεπιστημιοποιήσεις και μετεξελίξεις Ανώτερων και Ανώτατων Σχολών πάντα υπήρχαν τέτοιες διαδικασίες.
Αναφέρω:
α) Η περίπτωση της ΑΣΟΕΕ (Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών), Γεωπονικής, Παντείου, ΑΒΣΠ (Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς), για τις οποίες το Π.Δ. 377/1989 ισοτίμησε τα πτυχία των αποφοίτων τους με τα νέα πτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας, Γεωπονικού, Παντείου και Πειραιά αντίστοιχα.
β) Η κατάργηση των δύο Ιδρυμάτων άνευ διαδικασίας ισοτίμησης πτυχίων αφήνει τους αποφοίτους εκτεθειμένους στην εγχώρια και διεθνή αγορά εργασίας.
γ) τα ΤΕΙ έχουν ήδη αναγνωριστεί ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, σύμφωνα με τους διαδοχικούς νόμους 2916/2001, 3549/2007 και 4009/2011, καθώς και τον νόμο 4485/2017, σύμφωνα με τον οποίο εξομοιώθηκαν με τα Πανεπιστήμια ως προς τον σκοπό και τον ρόλο τους.
δ) Τα πτυχία που χορηγούσαν τα ΤΕΙ, είναι 4ετή, έχουν τις ίδιες πιστωτικές μονάδες (240 ECTS) και βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τα πτυχία των Πανεπιστημίων, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (Επίπεδο 6).
Και ρωτώ:
1) Η πολιτεία ή η κάθε Σχολή ξεχωριστά είναι αρμόδια να μας απαντήσει για το θέμα των αποφοίτων;
2) Θα υπάρξει παύση της διάκρισης σε ΤΕ και ΠΕ όπως είχε αναφερθεί στο πρώτο πόρισμα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και αναφερόταν συγκεκριμένα ότι ήταν και αντισυνταγματική καθώς τα ΤΕΙ απ’το 2001 είναι Ανώτατα οπότε και εξ’ορισμού Πανεπιστήμια. (?)
Κύριε Υπουργέ,
Σε προηγούμενες »Πανεπιστημιοποιήσεις» η πολιτεία πάντα λάμβανε υπόψιν τους απόφοιτους των τμημάτων και τους ισοτιμούσε αυτομάτως. Ποιά η διαφορά τώρα και ακόμα να έχουμε κάποια νέα σχετικά με το ζήτημα των αποφοίτων;;
Δεν μπορώ να καταλάβω ενώ έχετε τόσες αντιδράσεις απο Συλλόγους αποφοίτων, επιστημονικές ενώσεις κ.α., αντιδράσεις περισσότερες απο οποιαδήποτε άλλη αντίδραση για το εγχείρημα πανεπιστημιοποίησης των ΤΕΙ, γιατί δεν προχωράτε με νομοθετική ρύθμιση για το αυτονόητο?
Αθανασίου Κυριακή Ζωή
Φοιτήτρια του 3ου έτους του τμήματος Αισθητικής&Κοσμητολογίας του ΑΤΕΙΘ
.. εφόσον όλο το προσωπικό και ο εξοπλισμός του τμηματός μας σύμφωνα με την παρούσα διαβούλευση μεταφέρεται στο νέο τμήμα Βιοιατρικών επιστημών, ζητάμε να δημιουργηθεί κατεύθυνση «Αισθητικής & Κοσμητολογίας» στο νέο αυτό τμήμα όπως ακριβώς έγινε και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής..
ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ,
Συγχαρητήρια για την αξιόλογή σας προσπάθεια.
Όσον αφορά όμως την παράγραφο 6 του άρθρου 11 αδικούμαστε όλοι εμείς που ενώ περάσαμε με κατατακτήριες εξετάσεις πριν από περισσότερα 4 + 2 χρόνια, δεν μπορέσαμε λόγω οικογενειακών ή εργασιακών δυσκολιών να σπουδάζουμε και ξεκινήσαμε τα τελευταία 2 έτη εντατικά.
Από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις μαθημάτων φαίνεται ξεκάθαρα σε πόσα μαθήματα και πότε ακριβώς δώσαμε εξετάσεις και πόσα από αυτά περάσαμε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα.
Προσωπικά, ενώ πέρασα στο τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων με κατατακτήριες εξετάσεις το 2011 και οι οικογενειακές υποχρεώσεις δεν με άφησαν να σπουδάσω. Μόλις το 2017 κατάφερα να ξεκινήσω εκ νέου τις σπουδές μου και ως τώρα έχω ολοκληρώσει περίπου τα 2/3 των απαιτούμενων μαθημάτων με επιτυχία.
Επομένως, δώστε την ευκαιρία στα άτομα που καταθέτουν την ψυχή τους στις σπουδές μέσα από άπειρες δυσκολίες, να αποκτήσουν το δικαίωμα στην ΑΕΙ εκπαίδευση χωρίς διαχωρισμούς!
Αθανασίου Κυριακή
Φοιτήτρια του 3ου έτους του τμήματος Αισθητικής&Κοσμητολογίας του ΑΤΕΙΘ
Γιατί το τμήμα μας δεν μπορεί να ενταχθεί στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, όπως ακριβώς έγινε πέρυσι στην Αθήνα με το αντίστοιχο τμήμα;
Εγώ επέλεξα να ασχοληθώ με την Αισθητική, γιατί ήξερα ότι θα έχω μέλλον. Με το κλείσιμο του τμήματός μου μου το στερείτε…γιατί ;
Θεωρώ ότι η πρακτικη ασκηση των σπουδαστών που είναι ήδη στις σχολές και τους υπολείπονται ελάχιστα μαθηματα για το πτυχίο,θα πρέπει να μην αγνοηθει,και επομενως να απαλλαγούν αυτοι οι σπουδαστες από τα επιπλέον μαθηματα που θα ορίσει το νέο πρόγραμμα σπουδών,εφόσον αυτό δεν απαιτεί πρακτικη ασκηση.
Ή πρακτικη είναι μεγάλο διάστημα σπουδής,6 μηνών και σίγουρα δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ότι δεν συνεισφέρει στην απόκτηση γνώσεων, παρά το αντίθετο.
Συνεπως, μπορεί νά αποτελεσει σοβαρό λόγο απαλλαγής για τα επιπλέον μαθηματα που Θα απαιτούνται, προκειμενου να εξομοιώνει το πτυχίο των συγκεκριμένων σπουδαστών με το νέο πρόγραμμα σπουδών.
Αθανασίου Κυριακή Ζωή, 3ετής φοιτήτρια του τμήματος Αισθητικής&Κοσμητολογίας του ΑΤΕΙΘ.
Θεωρώ ότι ένα τμήμα σαν το δικό μας δεν πρέπει σε καμια περίπτωση να καταργηθεί, επειδή είναι
α) ένα τμήμα με μεγάλη ζήτηση,
β) ένα τμήμα με μηδενικά ποσοστά ανεργίας,
γ) ένα τμήμα το οποίο εκπροσωπεί μια επιστήμη που αναπτύσσεται ραγδαία και είναι ικανό να αποτελέσει πόλο έλξης για νέους φοιτητές και εργαλείο ανάπτυξης της οικονομίας της Βόρειας Ελλάδας,
δ) ένα τμήμα με 785 ενεργούς φοιτητές των οποίων το μέλλον είναι στα χέρια σας,
ε) ένα τμήμα που στο πρόγραμμα σπουδών του εντάσσονται ποικίλα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα υψηλού επιστημονικού και τεχνολογικού επιπέδου.
Μπορεί να μην πληροί τις προϋποθέσεις για να ενταχθεί αυτόνομο στο ΔΙ.ΠΑ.Ε, γιατί όμως δεν μπορεί να ενταχθεί στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών όπως ακριβώς έγινε με το αντίστοιχο τμήμα πέρυσι στην Αθήνα ;;;
Κύριε Υπουργέ,
Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, και αποφοίτησα το 2017. Στο σχέδιο νόμου, παρατηρώ ότι δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά σχετικά με τους αποφοίτους, και την ισοτίμηση με τα νέα πανεπιστημιακά πτυχία. Στο προηγούμενο »πόρισμα» είχε αναφερθεί το εξής…»Σχετικά με τους αποφοίτους των Τμημάτων των τριών ΤΕΙ, το ζήτημα προτείνεται ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά σε νομοθετικό επίπεδο, με την κατάργηση της διάκρισης σε ΤΕ και ΠΕ για όλους τους αποφοίτους των ΤΕΙ, η οποία κανονικά δεν θα έπρεπε να υφίσταται από το 2001 με την μετεξέλιξη των ΤΕΙ σε ΑΕΙ. Με βάση αυτό, η επικαιροποίηση των πιστοποιητικών των αποφοίτων θα μπορεί να γίνεται με τα χαρακτηριστικά του ΔΙΠΑΕ.»
Τί άλλαξε απο τότε;
Σε άλλες «Πανεπιστημιοποιήσεις» ανώτατων και ανώτερων σχολών ανέκαθεν η πολιτεία λάμβανε μέτρα ισοτιμίας των νέων με τα παλιά πτυχία. Γιατί με εμάς αυτή η απαξίωση? Τόσοι κόποι, τόσα χρήματα, τόσα όνειρα και εσείς τα τελειώνετε στο όνομα συντεχνιών. Αυτός είναι ο σοσιαλισμός που πρεσβεύετε? Αυτά πρεσβεύει η ριζοσπαστική Αριστερά, των ιδεών και του γκρεμίσματος του καπιταλιστικού βρώμικου κατεστημένου?
Σας παρακαλώ άμεση ισοτιμία , με κάποιο τρόπο, είτε αυτόματη, είτε βάσει προσόντων, είτε με κάποιας μορφής κατατακτηρίων. Σταματήστε το παράνομο ΠΕ και ΤΕ εφόσον »πάνε» τα ΤΕΙ.Κάντε μια δημόσια αναφορά περί του θέματος των αποφοίτων, χιλιάδες απόφοιτοι κρεμόμαστε από τα χείλη σας εδώ και πολλούς μήνες. Εμείς μαζί σας είμαστε, βοηθήστε και εσείς για να παραμείνουμε.
Είμαι φοιτήτρια του 2ου έτους του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας του ΑΤΕΙΘ δεν αναφέρεται πουθενά στο άρθρο 11 η ένταξη του τμήματος μας στο νέο πανεπιστήμιο ή η πορεία των φοιτητών του !!
Ονομάζομαι Παρογλου Μαρια.Είμαι δευτεροετής φοιτητής του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας του Α.Τ.Ε.Ι.Θ. και πιστεύω πως το τμήμα μου δεν θα πρέπει να κλείσει διότι,
στο πρόγραμμα σπουδών εντάσσονται ποικίλα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα υψηλού επιστημονικού και τεχνολογικού επιπέδου. Επιπλέον, προσφέρεται απόκτηση εμπειρίας πάνω στις εφαρμογές της ειδικότητας τόσο του Αισθητικού (dermascience) όσο και του Κοσμητολόγου (cosmetic science).
Ενδεικτικος τρόπος σχολίου στην διαβούλευση
Ονομάζομαι Ευαγγελία Ζαχαράκη.Είμαι δευτεροετής φοιτητής του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας του Α.Τ.Ε.Ι.Θ. και πιστεύω πως το τμήμα μου δεν θα πρέπει να κλείσει διότι,
στο πρόγραμμα σπουδών εντάσσονται ποικίλα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα υψηλού επιστημονικού και τεχνολογικού επιπέδου. Επιπλέον, προσφέρεται απόκτηση εμπειρίας πάνω στις εφαρμογές της ειδικότητας τόσο του Αισθητικού (dermascience) όσο και του Κοσμητολόγου (cosmetic science).
Μελετώντας το νομοσχέδιο «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας» θα ήθελα να τοποθετηθώ ως εξής:
Η παράγραφος 6 του άρθρου 11 (Ένταξη φοιτητών) «6. Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.» εκτιμώ ότι έρχεται σε αντίθεση με τα δικαιώματα που ορίζονται στο άρθρο 4 (Ισότητα των Ελλήνων) και στο άρθρο 16 (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη) του Συντάγματος, καθόσον δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση για το σύνολο των ενεργών φοιτητών.
Ειδικότερα οι φοιτητές διαχωρίζονται σε δύο (2) κατηγορίες και οι αναγραφόμενοι στην εν λόγω παράγραφο φοιτητές αποκλείονται από τις ευκαιρίες στην εκπαίδευση που δίνονται στις προηγούμενες παραγράφους του ίδιου άρθρου, «τιμωρώντας» τους με αυτόν τον τρόπο.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι στην κατηγορία αυτή δεν ανήκουν μόνο οι «αιώνιοι φοιτητές» αλλά και οι φοιτητές που είχε διακοπεί η φοίτησή τους, πέρα από τη θέλησή τους για διάφορους λόγους και με αίτησή τους έγινε η επανεγγραφή τους για τη συνέχιση των σπουδών τους.
Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα προτείνεται η κατάργηση της παρ. 6 του άρθρου 11.
Με εκτίμηση
Αστέριος ΤΖΑΤΖΟΥ
Σπουδαστής Τ.Ε.Ι. Α.Μ.Θ. Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου.
ΘΕΩΡΩ ΣΚΟΠΙΜΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΤΩΡΑ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΕΞΑΜΗΝΩΝ (Α’-ΣΤ) ΝΑ ΕΝΤΑΞΟΥΝ ΣΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΕΞΑΜΗΝΑ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΧΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ Η’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ ΣΕ 4 ΕΤΗ, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΑΕΙ.
Ένας τίτλος σπουδών Τμήματος ΤΕΙ με 4-ετή φοίτηση και 240 μονάδες ECTS και ένας τίτλος σπουδών Τμήματος Πανεπιστημίου με 4-ετή φοίτηση και 240 μονάδες ECTS σε τι ακριβώς διαφέρουν μεταξύ τους;
Προβλεψη για τους απόφοιτους εκεινους που εχουν πτυχιο ΤΕΙ δεν υπαρχει? Καποιος τροπος ισοτιμιας οπως εγινε προσφατα με τους διπλωματούχους παλαιότερους αποφοιτους?
ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΚΟΠΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΕΞΑΜΗΝΩΝ (Α’-Δ’ ή Α’-ΣΤ’), ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΤΩΡΑ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΝΤΑΞΟΥΝ ΤΑ ΕΞΤΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΑ ΕΞΑΜΗΝΑ ΕΩΣ ΤΗ ΛΗΨΗ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΧΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ Η’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ ΣΤΑ 4 ΕΤΗ, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΑΕΙ.
Εφόσον έχετε αποφασίσει ότι το πρόγραμμα σπουδών ΤΕΙ σε βάθος 6ετιας αντίστοιχου αντικειμένου σχολών καταργείτε και και προκρίνεται το πρόγραμμα σπουδών του πανεπιστημιου ,γιατί τρέχετε και τα δυο προγράμματα ταυτόχρονα και δεν ρωτάτε τώρα (τον οκτωμβριο )τους φοιτητές τι θέλουν να κάνουν, ώστε να πράξετε αναλόγως και να τους εντάξετε άμεσα στα νέα προγράμματα? Μπορεί να μην χρειαστεί η παράλληλη διδασκαλία δυο προγραμμάτων τα οποία κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα. Έπειτα οι φοιτητές που τελειώνουν το πρόγραμμα ΤΕΙ 240 μονάδων ETCS
και παίρνοντας επιπλέον μαθήματα θα φτάσουν τις 300+ μονάδες ETCS . Είναι λογικό αυτό? και τι μπορεί να συνεπάγεται στο μέλλον, μήπως μια απαίτηση αναγνώρισης μεταπτυχιακου?
Οκ ..και τι θα γίνει με τα παιδιά που θέλουν πτυχίο ΤΕΙ? Αν ειναι πολλά τότε το προγραμμα ΤΕΙ τρέχει κανονικά, αν ειναι λίγα παρακολουθουν το αντίστοιχο μάθημα πανεπιστημιου και δεν εξετάζονται στα κεφάλαια που δεν περιλαμβανονται στο πρόγραμμα ΤΕΙ.πχ. στην φυσική του ΤΕΙ υπάρχει μόνο νευτώνεια μηχανική, στο πανεπιστήμιο νευτώνεια + lagrance+ hamilton. στις εξετάσεις οι του ΤΕΙ δεν εξετάζονται στον lagrance+ hamilton.
Αυτό βέβαια ειναι περισσότερο θέμα της κοσμητείας των σχολών , αλλά θέμα του νόμου ειναι να επιτρέπει την άμεση ένταξη.
Ευχαριστώ
Πολύ μεγάλη αναβάθμιση σπουδών και πτυχίων.Πολύ πιο βελτιωμένο σχέδιο νόμου από τα προηγούμενα.Εύγε!
Παρατηρούμε οτι ουδεμία πρόβλεψη υπάρχει στο σχέδιο νόμου για τους απόφοιτους των τμημάτων που παύουν να υφίστανται. Ως αποφοιτος μηχανικός οχηματων Τ.Ε. το 2012 εχω να πω οτι καταργείται ουσιαστικά με αυτή σας την συγχώνευση με το τμήμα Αυτοματισμού και τα δύο αυτά τμήματα τα οποία είναι πολύ εξειδικευμένα ως αντικείμενα και δίνετε ένα γενικότερο αλλά αναβαθμισμένο πανεπιστημιακό πτυχίο. Απόφοιτος τμήματος οχημάτων , ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ παρακαλώ που τόσα χρόνια μας κοροϊδεύανε οι εκάστοτε κυβερνήσεις σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία είναι μη υπαρκτά. Η αδεια ασκησεως επαγγέλματος του τμήματος οχημάτων είναι αυτή του τεχνολογου μηχανικού των ΚΑΤΕΕ!!! Ποτέ εδω και12 χρόνια δεν εχω δει εστω και μια προκήρυξη του Δημοσίου στην οποια να ζητείται ενας απόφοιτος του τμήματος Οχημάτων. Και ενω η κυβέρνηση σας καλώς παει να παψει αυτο τον κακό διαχωρισμό ανάμεσα σε αποφοίτους Τ.Ε. και Π.Ε. με αυτη σας την ενέργεια ισως και άθελά σας καταδικάζετε τους αποφοίτους των τμημάτων αυτών σε αφανισμό!!! Αφου ουτε επαγγελματικά δικαιώματα είχαν ούτε και θα έχουν αφού θα αφανιστει το τμημα τους οπως το δικο μου.
Ζηταμε απο την υπεύθυνη για το πόρισμα επιτροπή και απο το υπουργείο Παιδείας να υπάρξει μέριμνα για όλους τους απόφοιτους τμηματων ΤΕΙ που αποφοίτησαν απο το 2001 και μετα, οπου τα ΤΕΙ εγιναν τεχνολογικος τομεας της ΑΝΏΤΑΤΗΣ εκπαίδευσης. Να ενταχθούν ολοι οι απόφοιτοι μετα το 2001 στα νέα τμήματα με νέα πτυχία που θα φέρουν και τα αντίστοιχα νέα επαγγελματικά δικαιώματα. Οτιδήποτε λιγότερο απο αυτό θα είναι άδικο. Επίσης ειναι λάθος να αναφερεται πως οσοι εν ενεργεία φοιτητές το επιθυμούν θα μπορουν να λαβουν τον τιτλο του ΤΕΙ διοτι ΤΕΙ δεν θα υφίστανται. Ειναι επαγγελματικος αποκλεισμός αυτός και οι νεοι αποφοιτοι των εν λογω τμημάτων θα είναι εκτος ανταγωνισμού. Θα ήθελα να προτείνω οι παλαιοί απόφοιτοι των τμημάτων Οχημάτων και Αυτοματισμού να λαμβανουν και αυτοί το νεο τιτλο σπουδων «Μηχανικων Παραγωγης και Διοικησης» και να δηλωνεται και μια κατεύθυνση ή εξειδίκευση οπως π.χ. Πτυχιουχος Μηχανικος Παραγωγής και Διοίκησης με κατεύθυνση τη Μηχανολογία Οχηματων ή με κατεύθυνση τον Αυτοματισμό. Φαίνεται ως η πιο δίκαια λύση για ολους! Παλαιούς και νεους αποφοίτους ωστε και να μην χαθει εξολοκλήρου το αντικείμενο σπουδών των παλαιών αλλα και να λάβουν τον νεο τιτλο ώστε να εξασφαλιστούν και αυτοί δικαίως στην αγορά εργασίας με ίσους όρους με τους νέους απόφοιτους. Εξάλλου τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων αυτών περιλαμβάνουν πληθώρα μαθημάτων παραγωγής και διοίκησης.
Για τους φοιτητές οι οποίοι εκπλήρωσαν τις φοιτητικές τους υποχρεώσεις ακριβώς στα 4 έτη, θα προβλέπεται η δυνατότητα να μπορέσουν να επικαιροποιήσουν το πτυχίο τους;
Παρατηρούμε οτι ουδεμία πρόβλεψη υπάρχει στο σχέδιο νόμου για τους απόφοιτους των τμημάτων που παύουν να υφίστανται. Ως αποφοιτος μηχανικός οχηματων Τ.Ε. το 2012 εχω να πω οτι καταργείται ουσιαστικά με αυτή σας την συγχώνευση με το τμήμα Αυτοματισμού και υα δύο αυτά τμήματα τα οποία είναι πολύ εξειδικευμένα ως αντικείμενα και δίνετε ένα γενικότερο αλλά αναβαθμισμένο πανεπιστημιακό πτυχίο. Απόφοιτος τμήματος οχημάτων , ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ παρακαλώ που τόσα χρόνια μας κοροϊδεύανε οι εκάστοτε κυβερνήσεις σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία είναι μη υπαρκτά. Η αδεια ασκησεως επαγγέλματος του τμήματος οχημάτων είναι αυτή του τεχνολογου μηχανικού των ΚΑΤΕΕ!!! Ποτέ εδω και12 χρόνια δεν εχω δει εστω και μια προκήρυξη του Δημοσίου στην οποια να ζητείται ενας απόφοιτος του τμήματος Οχημάτων. Και ενω η κυβέρνηση σας καλώς παει να παψει αυτο τον κακό διαχωρισμό ανάμεσα σε αποφοίτους Τ.Ε. και Π.Ε. με αυτη σας την ενέργεια ισως και άθελά σας καταδικάζετε τους αποφοίτους των τμημάτων αυτών σε αφανισμό!!! Αφου ουτε επαγγελματικά δικαιώματα είχαν ούτε και θα έχουν αφού θα αφανιστει το τμημα τους οπως το δικο μου.
Ζηταμε απο την υπεύθυνη για το πόρισμα επιτροπή και απο το υπουργείο Παιδείας να υπάρξει μέριμνα για όλους τους απόφοιτους τμηματων ΤΕΙ που αποφοίτησαν απο το 2001 και μετα, οπου τα ΤΕΙ εγιναν τεχνολογικος τομεας της ΑΝΏΤΑΤΗΣ εκπαίδευσης. Να ενταχθούν ολοι οι απόφοιτοι μετα το 2001 στα νέα τμήματα με νέα πτυχία που θα φέρουν και τα αντίστοιχα νέα επαγγελματικά δικαιώματα. Οτιδήποτε λιγότερο απο αυτό θα είναι άδικο. Επίσης ειναι λάθος να αναφερεται πως οσοι εν ενεργεία φοιτητές το επιθυμούν θα μπορουν να λαβουν τον τιτλο του ΤΕΙ διοτι ΤΕΙ δεν θα υφίστανται. Ειναι επαγγελματικος αποκλεισμός αυτός και οι νεοι αποφοιτοι των εν λογω τμημάτων θα είναι εκτος ανταγωνισμού. Θα ήθελα να προτείνω οι παλαιοί απόφοιτοι των τμημάτων Οχημάτων και Αυτοματισμού να λαμβανουν και αυτοί των νεο τιτλο σπουδων «Μηχανικων Παραγωγης και Διοικησης» και να δηλωνεται και μια κατεύθυνση ή εξειδίκευση οπως π.χ. Πτυχιουχος Μηχανικος Παραγωγής και Διοίκησης με κατεύθυνση τη Μηχανολογία Οχηματων ή με κατεύθυνση τον Αυτοματισμό. Φαίνεται ως η πιο δίκαια λύση για ολους! Παλαιούς και νεους αποφοίτους ωστε και να μην χαθει εξολοκλήρου το αντικείμενο σπουδών των παλαιών αλλα και να λάβουν τον νεο τιτλο ώστε να εξασφαλιστούν και αυτοί δικαίως στην αγορά εργασίας με ίσους όρους με τους νέους απόφοιτους. Εξάλλου τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων αυτών περιλαμβάνουν πληθώρα μαθημάτων παραγωγής και διοίκησης.
Με του απόφοιτους των τμημάτων τι θα γίνει, δεν αναφέρεται κάτι; Συνήθως, εφόσον υπάρχει συνέχεια, οι τίτλοι σπουδών των παλαιότερων αποφοίτων είναι ισάξιοι και ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών των νέων αποφοίτων. Κάτι τέτοιο όμως-σύμφωνα με αυτά που αναφέρονται για τους τελειόφοιτους- είναι άδικο για αυτούς που τελειώνουν τώρα και απαιτείται ολόκληρη διαδικασία για να πάρουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών. Υπάρχει αρκετή προχειρότητα και βιασύνη σε όλες τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια. Θέλει περισσότερη σοβαρότητα μια τέτοια μεγάλη αλλαγή.
Καμιά αναφορά για τους απόφοιτους και πάλι, τερμα τα ψέματα, αν δεν λυθει με το επικείμενο πολυνομοσχέδιο το θέμα κατα δίκαιο και μόνο τρόπο, ετοιμάζεται προσφυγή τοσο στο ΣτΕ οσο και στην Ευρώπη.