Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 23 Απριλίου 2020, 15:35 | Βασιλική

    Η ύπαρξη 24 και 25 μαθητών σε μια τάξη δυσχαιραίνει την επαρκή επικοινωνία και διδασκαλία που μπορεί να προσφέρει ο εκπαιδευτικός. Οταν σε αυτό προστίθενται παιδιά που έχουν πολλές φορές προβλήματα ένταξης, μαθησιακές δυσκολίες ή/και αυτισμό και εντάσονται σε αυτή την τάξη, ο εκπαιδευτικός ΔΕΝ μπορεί να προσφέρει μια αξιόλογη εκπαίδευση στα παιδιά! Εκτός αυτού πολλές τάξεις σε όλη την Ελλάδα είναι ακατάλληλες για τη φιλοξενία έστω και 20 μαθητών στο νηπιαγωγείο, και επομένως τίθεται θέμα ασφάλειας των παιδιών. Υπάρχουν ήδη τάξεις νηπιαγωγείου όπου τα παιδιά στοιβάζονται κυριολεκτικά το ένα πάνω στο άλλο γιατί δεν υπάρχει χώρος, όπου δεν υπάρχει μέρος ούτε τις τσάντες τους να αφήσουν σωστά, όπου οι νηπιαγωγοί αναγκάζονται να στήνουν και να ξεστήνουν τις γωνιές δραστηριοτήτων για να υπάρξει χώρος, όπου οι τουαλέτες για τα νήπια είναι μόνο 2. Χωρίς να προσμετρήσουμε τα νηπιαγωγεία που δεν έχουν αυλή και επομένως τα παιδιά δεν μπορούν να βγουν διάλειμμα, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα ατυχήματος λόγω του περιορισμού τους.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:16 | Θωμη

    Θεωρώ τον αριθμό των 26 παιδιών ανά τμήμα φοβερά αναχρονιστικό αλλά και επικίνδυνο!Σίγουρα δεν είναι καινοτομία κάτι τέτοιο.Πολλα Νηπιαγωγεία είναι ακατάλληλα να στεγάσουν ακόμη και 15 παιδιά!Πώς θα στριμώχνουν 26 παιδιά σε τόσο μικρές τάξεις και πως θα γίνεται σωστό μάθημα σε τόσα παιδιά από μια εκπαιδευτικό όταν στο εξωτερικό 15 παιδιά αναλογούν σε μια εκπαιδευτικό;Αυτό θα είναι η απόλυτη υποβάθμιση του Νηπιαγωγείου αλλά και του ρόλου του εκπαιδευτικού.Δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο εκτως αν υπάρχει βοηθητικό προσωπικό ή 2 Νηπιαγωγοί στον χώρο για την ασφάλεια των παιδιών αρχικά και για να μην κατάληξει το Νηπιαγωγείο πάρκινγκ παιδιών.Αν θέλετε να θεωρείται καινοτόμο το Νομοσχέδιο πρέπει να αναλογούν το μέγιστο 18 νήπια σε κάθε εκπαιδευτικό.Οτιδηποτε άλλο οδηγει στην ανεργία των αναπληρωτών και μας γυρνάει πολλά χρόνια πίσω.Εαν δεν σκέφτεστε τους εκπαιδευτικούς τουλάχιστον σκεφτείτε τα παιδιά, την ασφάλεια τους και την αγωνία των γονέων!

  • 23 Απριλίου 2020, 15:04 | Παναγιωτης

    Από το κακό στο χειρότερο. Αν υπάρχει μια παγκόσμια τάση για μείωση των μαθητών ανά τμήμα προς όφελος μαθητή, εκπαιδευτικού έργου, μαθησιακων αποτελεσμάτων αλλά και των πρόσφατων υγειονομικών οδηγιων λόγω πανδημίας, εδώ στραγγαλίζεται η λογική με την αύξηση σε 26 μαθητές. Πισωγύρισμα σε άλλες εποχές με σκουριασμενες ιδέες.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:59 | Χριστίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:53 | Χριστίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:22 | Βασιλικη

    Πως γίνεται απο την μια να θελετε να <> το νηπιαγωγειο με νεες ειδικοτητες για να κερδισετε εντυπωσεις και απο την αλλη να θελετε αυξηση του αριθμου μαθητωνεως 26 παιδια? Μην ξεχνατε οτι οι ταξεις τωρα ειναι πολυποικιλες και ανομοιομορφες καθως εχει ηλικες 3,5-6 ετων συμπεριλαμβανομενου παιδιων με αναπηριες (3-4 σε καθε ταξη) και απο διαφορα πολυπολιτισμικα περιβαλλοντα (παιδιά από αλβανια, ρωσια, βουλγαρια, ρομα,ινδια). Σίγουρα αυτη η ενεργεια θα υποβαθμισει το ρόλο του νηπιαγωγειου

  • 23 Απριλίου 2020, 14:19 | anni

    Διεκδικούμε: Μείωση αριθμού παιδιών ανά τμήμα στα 15 παιδια ,σχολικούς βοηθούς ,σύγχρονα κτίρια και διορισμούς εκπαιδευτικών .!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 14:18 | ελενη

    Απαράδεκτη κίνηση η αύξηση του αριθμού παιδιών ανα τάξη!

    Αντί να κάνετε τις συνθήκες καλύτερες για τα παιδιά και τον εκπαιδευτικό ώστε να παράγεται γνώση προσπαθείτε να καταστρέψετε το ελληνικο δημοσιο σχολείο.

    Εχει μπει άραγε καποιος απο εσας που έχετε αυτε τις φοβερες ιδεες σε μια ταξη??

    Υποβαθμίζετε το δημοσιο σχολείο και ξεχνατε τελείως τις επιπτωσεις που θα εχει αυτο όχι μονο για τα παιδια όχι μονο για τον εκπαιδευτικο αλλά και για τα παιδιά ειδικης αγωγης.Τα οδηγειτε στον αποκλεισμο καθως δεν θα μπορουν να ανταπεξελθουν με τοσα παιδια.

    Ξεκινηστε με προσληψεις μονιμου προσωπικου με αληθινα νουμερα και οχι 300 και 1000 ατομα και επειτα μπορουμε να μιλησουμε στα σοβαρα.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:11 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Το μέτρο της αύξησης νηπίων είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό, οι τάξεις που συνήθως κάνουμε μάθημα είναι μικρές σε τετραγωνικά και ακατάλληλες(πυλωτες, ισόγεια διαμερίσματα, κατάστημα κτλ). Με τις υπάρχουσες κτιριακές δομές η αύξηση του αριθμού των μαθητών είναι απαγορευτική.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:10 | Μαρία Μ.

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:08 | Μαριλού

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:07 | Μαριλένα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:07 | Ποπη

    Η συγκεκριμένη διάταξη εν μέσω πανδημίας και μάλιστα σε μία χώρα χωρίς κατάλληλες υποδομές με αίθουσες μικρών τετραγωνικών, είναι απαράδεκτη, επικίνδυνη αλλά και αντιπαιδαγωγική! Όσο πιο πολλά είναι τα παιδιά ανά τμήμα δυσχεραίνεται η παιδαγωγική διαδικασία και παρεμποδίζεται το έργο του εκπαιδευτικού! Η ασφάλεια των παιδιών επίσης είναι σοβαρό θέμα, σκεφτείτε 26 νήπια (που σε αυτή την ηλικία δεν έχουν αναπτύξει την αίσθηση του κινδύνου) υπό την επίβλεψη μίας νηπιαγωγού σε μία αίθουσα! Σας παρακαλούμε πολύ μην παίζεται με τα παιδιά μας και σεβαστείτε το λειτούργημα που διατελούν οι νηπιαγωγοί της Χώρας μας. Ήδη με 20 παιδιά καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες για να ασκηθεί σωστά το παιδαγωγικό έργο με ασφάλεια και αποδοτικότητα, σε αίθουσες πολλές φορές ακατάλληλες για την φιλοξενία τόσων μικρών παιδιών.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:05 | Μάγδα

    Απαράδεκτο αν γίνει κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε τα παιδία μας. Ήδη είναι στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο. Μην προχωρήσετε σε κάτι τόσο καταστροφικό. Είναι πολύ λυπηρό. Είμαι μητέρα 4 παιδιών κι το έχω ζήσει στην πράξη. Δεν είναι αντικείμενα να τα στριμώξουμε αλλά μικρές ψυχές.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:00 | Δέσποινα

    Εν καιρό πανδημίας αύξηση αριθμού των παιδιών στην τάξη. Απαράδεκτο.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:59 | Ευαγγελία

    Αποτελεί ντροπή η αύξηση των μαθητών ανά τάξη, καθώς υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί δεν μετατρέπονται σε παιδοφυλακες. Αντί να μειώσετε τους μαθητές, τους αυξάνεται με αποτερο στόχο την συγχώνευση τμημάτων και τη μείωση των εκπαιδευτικών. Καμία μέριμνα για τη δημόσια εκπαίδευση. Ντροπή σας!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 13:53 | Μαρια

    Ακόμη και τα 22 νήπια που ισχύουν φέτος είναι ήδη πολλά. Υποβαθμίζει ο ρόλος του νηπιαγωγείου. Με 24+ παιδιά καταρχάς δεν επαρκούν οι κτιριακες υποδομές γιατί συνήθως οι αίθουσες είναι πολύ μικρές και οι χώροι γενικά ακατάλληλοι και διακινδυνευεται η ασφάλεια των παιδιών ειδικά σε αυτή την ηλικια. Επίσης εκμηδενίζει ο παιδαγωγικός ρόλος του νηπιαγωγείου διότι δεν μπορεί να υπάρξει η επαρκείς χρονική και ουσιαστική επαφή και αλληλεπιδράση της νηπιαγωγού με κάθε ένα νήπιο ξεχωριστα. Το Νηπιαγωγείο μετατρέπεται πολύ απλά σε παιδοφυλακτηριο. Και ειδικά στην εποχή που διανύουμε με την απειλή της πανδημίας να, τυπα την πόρτα το μέτρο αυτό είναι το πλέον ακατάλληλο. Θα πρέπει να αναλογιστεί κάποιος ότι τα νήπια στο νηπιαγωγείο δεν βρίσκονται σταθερά σε ένα θρανίο αλλά κινούνται συνέχεια στο χώρο στον οποίο χρησιμοποιούν το κοινό παιδαγωγικό υλικό που υπάρχει στην τάξη.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:52 | Ειρήνη

    Είναι απολύτως απαραίτητο να ληφθεί μέριμνα για ουσιαστική ΜΕΙΩΣΗ του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών στην τάξη παρεμποδίζει το παιδαγωγικό έργο και κάθε προσπάθεια μαθητοκεντρικής διδασκαλίας. Η αναγκαιότητα καθίσταται ακόμη μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας του covid-19, η οποία δε γνωρίζουμε για πόσο καιρό θα απειλεί τις κοινωνίες μας.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:49 | insider

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί κατατάσσονται μισθολογικά πλέον κάτω από όλες τις χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης, κάτω από όλες τις μεσογειακές ευρωπαϊκές χώρες (πιο κάτω από Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Κύπρο και Μάλτα!), πιο κάτω ακόμη κι από τους εκπαιδευτικούς της Τουρκίας!
    Ο μισθός του εκπαιδευτικού και η στήριξη της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας δεν είναι απλά ζήτημα αξιοπρέπειας για τους εκπαιδευτικούς. Είναι πάνω απ’ όλα ζήτημα στήριξης της δημοκρατίας, την οποία πλήττουν θανάσιμα οι μνημονιακές πολιτικές λιτότητας που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.
    Οι χώρες που σέβονται τους εκπαιδευτικούς έχουν καλύτερα αποτελέσματα στους μαθητές.
    …δει δε χρημάτων για την παιδεία
    Kαι δεν πρέπει να θεωρηθή υπερβολή, εάν ισχυρισθή τις, ότι η οικονομική ενίσχυσις του δασκάλου πρέπει να είνε ακόμη γενναιοτέρα. Είνε χρήμα, το οποίον η ορθή παιδεία θα αποδώσει εις την πολιτείαν και την κοινωνίαν πολλαπλάσιον.

    Εχουν περάσει 89 χρόνια από τότε που ο Δημήτρης Γληνός αρθρογραφούσε πύρινα στο περιοδικό «Αναγέννηση» κι ονειρευόταν μια νέα θέση για τον δάσκαλο στην κοινωνία.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:44 | Άγγελος

    Εν μέσω πανδημίας αντί να μειώνετε αυξάνετε των αριθμό των μαθητών στην τάξη;;;
    Είστε απλά επικίνδυνοι κ ανάλγητοι!
    Λυπάμαι που στα στήριξα!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 13:39 | Γεωργία Στ.

    Ο αριθμός των νηπίων αντί να μειωθεί αυξάνεται !!! Αντί να μεριμνήσετε για να βελτιώσετε τις συνθήκες που γίνεται το μάθημα μέσα σε ακατάλληλες τάξεις έσεις τις επιδεινώνετε !!! Τι ποιοτικό μάθημα να γίνει με 24 νήπια προνήπια ;;;Προφανώς το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κατατέθηκε από άτομα που μισούν τους μαθητές κ το σχολείο γενικότερα !!!

  • 23 Απριλίου 2020, 13:34 | Μαρία Μουτρίκα

    Είναι απαράδεκτο σε μια προσπάθεια για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, να αυξάνεται αντί να μειώνεται ο αριθμός των νηπιών-προνηπίων. Ιδιαίτερα, μετά την θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και την εισήγηση πανεπιστημιακών φορέων για περαιτέρω μείωση από τα 22 στα 15 παιδιά ανά τμήμα.Για ποια ποιότητα μιλάμε όταν είδη στα 22 παιδιά είναι απαραίτητη η δεύτερη νηπιαγωγός και τώρα πάμε και στα 26? Απαράδεκτο!!!!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 13:34 | Μαρία

    Από παιδαγωγικής άποψης θα έπρεπε να υπήρχαν 2 νηπιαγωγοί σε κάθε τμήμα για να παραχθεί το εκπαιδευτικό έργο που επιδιώκεται. Δεν μπορεί μια νηπιαγωγός να καλύπτει παράλληλα τις εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο, τόσων παιδιών και να απαιτούνται τα μέγιστα στο έργο μας. Αντί να αυξήσουν το προσωπικό και να λυθούν τα τόσα ήδη προβλήματα που υπάρχουν βάζουμε τα αγγλικά μέσα στο νηπιαγωγείο ενώ παλεύουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς για θέματα που το κράτος θεωρεί δεδομένα και λυμένα. Καταστροφική κίνηση ενώ αντ’αυτής θα μπορούσε να υπάρχει παράλληλη για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και τμημάτων ένταξης και φυσικά μείωση μαθητών. Δεν είναι πάρτυ το σχολείο και εμείς οι νηπιαγωγοί οι διασκεδαστές. Άτοπη και καταστροφική κίνηση για όσους δεν γνωρίζουν τη πραγματικότητα στις τάξεις.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:23 | Μιχάλης Πασπαλάς

    1) Πρέπει -επιτέλους- να σταματήσει η εμπλοκή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης σε αποφάσεις για ανάπτυξη/μείωση αριθμού τμημάτων, σε θέματα πρωινής ζώνης(!!!), σε θέματα τμημάτων και λειτουργίας ολοήμερου, και -γενικά- όλα τα όμοια ζητήματα καθημερινής λειτουργίας των σχολείων.
    Είναι απίστευτα γραφειοκρατική, χρονοβόρα, αντιπαραγωγική και ΑΧΡΗΣΤΗ διαδικασία.
    Είναι και προσβλητική -κατ’ ουσία- των Διευθυντών/-ντριών Εκπαίδευσης, διότι δείχνει ότι το ΥΠΑΙΘ δεν τους εμπιστεύεται στην τήρηση της λογικής και της νομιμότητας και υποβαθμίζει την διοικητική ικανότητά τους στον ΑΜΕΣΟ χειρισμό καθημερινών θεμάτων.
    Γενικά ΟΛΕΣ οι παρόμοιες επίσημες Αποφάσεις, πρέπει -επιτέλους!!!_να λαμβάνονται σε επίπεδο σχολείου και Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Δεν είναι ούτε άσχετοι, ούτε επιρρεπείς σε παρατυπίες.
    2) Εφόσον -κατά τις εγγραφές- υπάρχουν πλεονάζοντες μαθητές σε σχολεία και πρέπει να κατευθυνθούν σε όμορα, ΠΡΙΝ την ανταλλαγή εγγράφων, σύγκληση συνεδριάσεων, έκδοση Αποφάσεων, κ.ο.κ., πρέπει να υπάρχει ΑΜΕΣΗ τηλεφωνική ή/και δια ζώσης συνεργασία των γειτονικών Διευθυντών/Προϊσταμένων για την πιθανότητα ΑΜΕΣΗΣ επίλυσης (με ενημέρωση και των γονέων). Έχει δοκιμασμένα μεγάλη αποτελεσματικότητα, καταπολεμά την χρονοβόρα γραφειοκρατία και δίνει λύσεις -αποδεδειγμένα- γρηγορότερες, αποτελεσματικότερες και εξυπνότερες.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:18 | Τσιγκουνιά

    Ήδη με 22 παιδιά και δε γίνεται μάθημα. Δεν προλαβαίνεις να τα βοηθήσεις όλα. Αλλά τι σας νοιάζει αφού θα γλιτώσετε την πρόσληψη αναπληρωτών… Αλλάξτε το αναβάθμιση του σχολείου! είναι το λιγότερο ευφημισμός

  • 23 Απριλίου 2020, 13:04 | Χρήστος

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:56 | Fo K

    !Το μέτρο της αύξησης νηπίων είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό, οι τάξεις που καλουμαστε να κάνουμε μάθημα είναι μικρές σε τετραγωνικά και συνήθως ακατάλληλες(πυλωτες, ισόγεια διαμερίσματα, κατάστημα κτλ). Έχουμε δουλέψει 12 χρόνια τώρα σε αιθουσες που δεν έχουν ούτε τουαλέτες. Αυτό είναι το πρωτεύον θα του Νηπιαγωγειου, το κτιριακό κ όχι η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Ο αριθμός πρέπει να μειωθεί ώστε οι μαθητές να επωφελούνται στα μέγιστα σε αυτήν την ιδιαίτερη βαθμίδα. Διορθώστε τα κτίρια βελτιώστε της συνθήκες αυτή είναι η μεγάλη πλήγη των Νηπιαγωγείων. Υπάρχουν σχολεία που πλημμυρίζουν με την πρώτη μπόρα

  • 23 Απριλίου 2020, 12:52 | Μαρία

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό

  • 23 Απριλίου 2020, 12:03 | Γεωργία

    Τραγική οπισθοδρόμηση η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανα τμήμα, ο οποίος είχε μειωθεί το 2017, συμβάλλοντας στην βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας! Γίνεται ξεκάθαρο ότι σκοπός είναι η εξοικονόμηση χρημάτων σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης, γυρίζουμε προς τα πίσω. Απαράδεκτο!
    Τραγική δε ειρωνία αποτελεί το γεγονός ότι η αύξηση αυτή προτείνεται εν μέσω καταστάσεων που απαιτούν τη μείωση του αριθμού αυτού.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:03 | Γεωργία Π.

    ‘Αμεση απόσυρση της διάταξης! 27 νήπια και προνήπια σε μία αίθουσα 45 τ.μ. είναι επικίνδυνο! Υπονομεύετε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας!

  • 23 Απριλίου 2020, 11:57 | Άννα

    Επιεικώς απαράδεκτη και ανήθικη η διάταξη για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Όταν όλοι οι ειδικοί επιστήμονες και η ίδια η κυβέρνηση παροτρύνουν, σε καθημερινή βάση,για την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας και μέτρων υγιεινής,υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι ο COVID 19 θα παραμείνει με άγνωστες συνέπειες για μακρύ χρονικό διάστημα, είναι απορίας άξιο πως αποτόλμησε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κι αποδέχθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός τη διατύπωση τέτοιας διάταξης!
    Επίσης, είναι απαράδεκτη η διάταξη: «Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα» για τους ίδιους ανωτέρω λόγους δημόσιας υγείας καθώς και για παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:53 | Ιωάννης Νάκης

    Πολύ αρνητικό άρθρο. Αντί να οδηγούμαστε στη μείωση των παιδιών ανά τμήμα έχουμε αύξηση.Καταλαβαίνω πως η Κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει τους απαραίτητους διορισμούς. Πιο λογική μου φαίνεται η υποχρέωση των 20 παιδιών ανά τμήμα. Αυτό να γίνει όμως χωρίς «ειδικές» εξαιρέσεις.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:42 | Στάθης Καρακίτσος

    Μα είναι δυνατόν; πήγαμε να κάνουμε ένα καλό ξεκίνημα με τη μείωση των τάξεων σε 22 παιδιά και πάλι απ’την αρχή; 24+10%, δηλαδή πάμε για τμήματα 26 και 27 παιδιών; Για ποιον λόγο; Πάτε να εξοικονομήσετε πάλι χρήματα με μεγαλύτερες τάξεις και λιγότερους εκπαιδευτικούς; Τα έχουμε ξαναπεί. Ένα νηπιαγωγείο για δουλεύει σωστά χρειάζεται τμήματα 15 παιδιών αυστηρά. Φέτος με τα 22 παιδιά πήγε πολύ καλύτερα η χρονιά(όσο διήρκησε).Του χρόνου που μας λέτε ότι πρέπει να προσέχουμε λόγω της πανδημίας θα στοιβαχτούμε στις «καταπληκτικές» αίθουσες που διαθέτουμε 30 άτομα σε κάθε τάξη; Απλά απαράδεκτο!!! Για τα τμήματα που πρέπει να έχουν πλέον 16 αντί 14 παιδιά ο λόγος είναι προφανής.Κλείσιμο τμημάτων, πλεονασμός εκπαιδευτικών, αποσπάσεις, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Όλα μελετημένα!!Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:37 | Οδυσσέας Α.

    Η προηγούμενη κυβέρνηση κατέβασε το ανώτατο όριο μαθητών ανά τάξη σε 22 και 20 για την Α Δημοτικού, τώρα δυστυχώς γίνεται ένα πισωγύρισμα με αύξηση των μαθητών και κατώτατο όριο το 20, ενώ η απόφαση για τη δημιουργία τμήματος πηγαίνει στην Περιφέρεια κάνοντάς το πιο δύσκολο.
    Ένα νομοσχέδιο πρέπει να βελτιώνει τις συνθήκες μάθησης και όχι να τις δυσχεραίνει, με περισσότερους μαθητές ανά τμήμα. Η ποιότητα της διδασκαλίας μειώνεται όσο μεγαλώνει ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, κάθε μαθητής έχει λιγότερο χρόνο από τον εκπαιδευτικό. Χρειάζεται να μειωθεί ο αριθμός ανά τάξη σε 18 με 20 το ανώτερο χωρίς κατώτερο όριο μαθητών, με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:23 | Κωνσταντίνα

    Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες εξελίξεις με την εμφάνιση του SARS CoV-2 θα περιμέναμε να γίνονται σοβαρές και άμεσες προσπάθειες από το Υπουργείο για τη ΜΕΙΩΣΗ των επιτρεπόμενων μαθητών ανά τάξη. Ειδικά για τη σχολική χρονιά που ξεκινά τον ερχόμενο Σεπτέμβρη αλλά πιθανόν και για επόμενες χρονιές καθώς δεν γνωρίζουμε την έκβαση της πανδημίας. Πώς εξηγείται η ακριβώς αντίθετη πρόθεση του Υπουργείου με πρόταση δραστικής μείωσης αλλά αύξησης των μαθητών ανά τάξη;

  • 23 Απριλίου 2020, 11:21 | Χαρούλα

    Η διάταξη για την αύξηση του αριθμού μαθητών σε νηπιαγωγεία κ Δημοτικά πρέπει να καταργηθεί!Για να μπορέσει να γίνει αναβάθμιση της παιδείας που όπως αναφέρετε, είναι ο στόχος σας, ο αριθμός των μαθητών πρέπει να μειωθεί. Με αυτό τον τρόπο θα γίνει σωστό διδακτικό κ παιδαγωγικό έργο. Πώς είναι δυνατόν να αποκομίσουν οι μαθητές τα μέγιστα από την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια ταξη 24 μαθητών. Το ίδιο ισχύει κ για τα νηπιαγωγεία, όπου η αναλογία θα έπρεπε να είναι 1 εκπαιδευτικός ανά 20 νήπια/προνήπια.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:19 | Μαρίννα Σίσκου

    Το ότι αυξάνετε τον αριθμό των παιδιών ανά τάξη αποτελεί πισωγύρισμα. Κρίμα γιατί πιστέψαμε σε σας.

  • 23 Απριλίου 2020, 10:58 | Χρήστος

    Εν μέσω πανδημίας θα έπρεπε να συζητάμε ΜΟΝΟ για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Όπως επίσης και για παιδαγωγικούς λόγους κρίνεται επιβεβλημένη η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και όχι η αύξηση.

  • 23 Απριλίου 2020, 10:30 | Αυγερινού Λασκαρινα Ηλιανα

    Υποβαθμίζει το ρολο του νηπιαγωγείου κ το καηει απλα χώρο φύλαξης κ οχι εκπαίδευσης. Επίσης είναι ήδη 22 άτομα ανα νηπιαγωγο πολλά πόσο μάλλον τα 26! Ας μη ξεχνάμε πως οι τάξεις είναι ηδη μικρές κ δεν υπάρχει χώρος γ ελεύθερο παιχνίδι.

  • 23 Απριλίου 2020, 10:00 | Σωτηρία Μαλακογιαννη

    Απαράδεκτη διάταξη δεν γίνεται σε καιρό πανδημίας να αυξάνεται αντί να μειώνεται ο αριθμός των παιδιών στη τάξη..ότι και να γίνει θα είστε υπαίτιοι και ηθικοί αυτουργοί

  • 23 Απριλίου 2020, 08:43 | Τσαμπίκα Παπαδόπουλου

    Χριστός Ανέστη!Το μέτρο της αύξησης νηπίων είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό, οι τάξεις που καλουμαστε να κάνουμε μάθημα είναι μικρές σε τετραγωνικά και συνήθως ακατάλληλες(πυλωτες, ισόγεια διαμερίσματα, κατάστημα κτλ). Έχουμε δουλέψει 12 χρόνια τώρα σε αιθουσες που δεν έχουν ούτε τουαλέτες. Αυτό είναι το πρωτεύον θα του Νηπιαγωγειου, το κτιριακό κ όχι η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Ο αριθμός πρέπει να μειωθεί ώστε οι μαθητές να επωφελούνται στα μέγιστα σε αυτήν την ιδιαίτερη βαθμίδα.

  • 23 Απριλίου 2020, 08:12 | Στελλα

    Η αύξηση των νηπιων/προνηπιων ανα τμήμα θα δυσκολέψει σε πολύ μεγάλο βαθμό το έργο του νηπιαγωγου, γιατί είναι πάρα πολλά τα 24 ή 26 παιδιά αυτής της ευαίσθητης ηλικίας για έναν εκπαιδευτικό, ο οποίος προσπαθεί να προσφέρει παιδαγωγικό έργο σε ενα πλαίσιο ασφάλειας κ μάλιστα σε σχολικές αίθουσες συνήθως μικρές, που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τόσα παιδιά. Ήδη με 20 παιδιά και χωρίς υποδομές κατάλληλες (λίγα τετραγωνικά) στην αίθουσα είμαστε οριακά.Αλλά κι η αλληλεπίδραση μας με τα παιδιά όσο αυξάνει ο αριθμός τους παρεμποδιζεται. Όπως κι η ασφάλεια τους, που είναι μέλημα μας. Παρακαλούμε πολυ να μην προχωρήσετε στην αύξηση των παιδιών ανα τμήμα, σκεφτείτε τα παιδιά πρώτα κι έπειτα εμάς τους εκπαιδευτικούς που δίνουμε τη ψυχή μας σε αυτό το λειτούργημα.

  • 23 Απριλίου 2020, 07:37 | ΕΥΑΝΘΙΑ ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙΝΟΥ

    Ειναι επικινδυνο να αυξανεται το οριο των μαθητων ανα ταξη στο Δημοτικο. Τμημα με 20 μαθητες τουλαχιστον ειναι μεγαλο με οτι συνεπαγεται αυτο. Ειναι κουραστικο καθε λιγο να αλλαζετε το νομοσχεδιο για την λειτουργια των σχολιων!

  • 23 Απριλίου 2020, 05:53 | Μαρία Σπυρίδου

    Ο αριθμός 24 ως ανώτατος για τα νηπιαγωγεία είναι προβληματικός για τους εξής λόγους:
    1.Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και κοινωνικές δυσκολίες (ΔΕΠΥ, αυτισμός) τα οποία θα πρέπει να τα διαχειριστούμε μέσα στις τάξεις της γενικής αγωγής των 24 παιδιών, καθώς δεν υπάρχει επαρκής ειδική αγωγή, αλλά και λόγω της άρνησης πολλών γονέων να παραδεχθούν και να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
    2.Με την υποχρεωτικότητα φοίτησης και των προνηπίων (4 ετών) άλλαξαν σημαντικά και η δομή και οι απαιτήσεις της τάξης, καθώς έχουμε να διαχειριστούμε πολύ περισσότερα προνήπια από ότι είχαμε σε προηγούμενες χρονιές όπου τα περισσότερα παιδιά ήταν νήπια (5 ετών).
    Πρόταση:
    Εφόσον η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε βιαστικά να εισάγει τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση χωρίς να υπάρχουν επαρκείς αίθουσες, θα ήταν προτιμότερο να παρατείνετε την προσαρμογή σε αυτόν τον θεσμό, παρά να δημιουργήσετε τάξεις-τέρατα των 24 παιδιών, όπου θα φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και πολύ περισσότερα προνήπια, βρισκόμενοι όλοι μαζί μέσα σε αίθουσες με κάκιστες συνθήκες, ειδικά στα αστικά κέντρα, όπου υπάρχουν τεράστια κτιριακά προβλήματα. Ιδανικό θα ήταν οι 20 μαθητές, αλλά και οι 22 ήταν ένα βήμα προς καλύτερη ποιότητα και βιωσιμότητα της προσχολικής αγωγής.
    Με όλα τα παραπάνω, θεωρώ και εγώ και πολλοί συνάδελφοί μου τους 24 μαθητές ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω που μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει, καθώς ο αριθμός των μαθητών είναι εξαιρετικά σημαντικός για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

  • 23 Απριλίου 2020, 02:56 | Γιώτα

    Συγχαρητήρια για την ενίσχυση του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης!! Οι περισσότερες αλλαγές που κάνατε είναι στην σωστή κατεύθυνση!

  • 23 Απριλίου 2020, 02:03 | ΣΚΟΡΠΙΔΕΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Είστε σοβαροί; Αντί να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών,τον αυξάνετε; Έχετε ιδέα ότι είμαστε εν μέσω πανδημίας και οτι οι συνθήκες της ζωής μας μετά δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδιες; Για να γλιτώσετε μερικούς αναπληρωτές θα στοιβάξετε τα παιδια σαν σαρδέλες; Πως θα δουλέψει ο δάσκαλος της Α δημοτικού με τόσα παιδιά; Μια καλημέρα να πει το κάθε παιδί και να μιλήσει δύο λεπτά πάμε στα 50 χωρίς να έχει γίνει ουσιαατικά τίποτα. Δε αυζητώ για ββάθμια και για τα μονόωρα μαθήματα. Για την αξιολόγηαη θα ριζνουμε ζάρια.

  • 23 Απριλίου 2020, 01:46 | Άγις

    Είναι ευρέως αποδεκτό ότι κομβικό ρόλο στην ποιοτική αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης αποτελεί η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Αυτό είναι χρόνιο και πάγιο αίτημα όλων των συνδικαλιστικών φορέων. Και είναι και απόλυτα λογικό ένας εκπαιδευτικός να μπορεί να παρέμβει αποτελεσματικότερα και πιο εξατομικευμένα όταν η τάξη του αποτελείται από λιγότερους μαθητές.

    Χωρίς να θέλω να μπω σε διαδικασίες συγκρίσεων με άλλες κυβερνήσεις, εκ των πραγμάτων αναγκάζομαι να αναφέρω ότι η κατεύθυνση της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν 21 μαθητές ανώτατο όριο στην Α’ τάξη, κάτι που σταδιακά θα περνούσε και στις υπόλοιπες τάξεις. Όση κρητική και να ασκούσαμε στην κυβέρνηση εκείνη, ήταν ένα από τα μέτρα που είχε χαιρετίσει σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα (αν και για κάποιους ακόμη κι εκείνο το βήμα ίσως να μην ήταν αρκετά τολμηρό).

    Έχοντας ήδη μπει λοιπόν σε μια «τροχιά» μείωσης μαθητών ανά τάξη, θα επιστρέψουμε στις λογικές της αύξησης; Πισωγύρισμα…

    Μπορεί να ασκηθεί κριτική σε πολλά άρθρα αυτής της διαβούλευσης. Το συγκεκριμένο (άρθρο 49) είναι από τα χειρότερα…

  • 23 Απριλίου 2020, 01:38 | ΣΩΤΗΡΗΣ

    Το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών για την συγκρότηση τμήματος στα 7/θεσια και πάνω είναι απαράδεκτο. Δεν γίνεται σε μία στιγμή να αλλάζει το όριο από 12 σε 20. Θα δημιουργηθεί τεράστια αναστάτωση στους μαθητές, τους γονείς , τους εκπαιδευτικούς, την τοπική κοινωνία. Θα οδηγηθούμε σε κλείσιμο χιλιάδων τμημάτων που δεν θα συμπληρώνουν το απαιτούμενο όριο.
    Αν για παράδειγμα ένα δημοτικό έχει στην φετινή Ε’ τάξη 2 τμήματα με 18 και 17 μαθητές αντίστοιχα, του χρόνου δεν θα μπορεί να συμπληρώσει 2ο τμήμα στην ΣΤ΄. Θα πρέπει ή να πάρει 5 μαθητές από γειτονικό δημοτικό, κάτι που θα συνεπάγεται το κλείσιμο της ΣΤ΄ του γειτονικού, ή να φτιάξει ένα τμήμα με 24-25 παιδιά και τα υπόλοιπα 10 να τα διώξει σε άλλο μεγαλύτερο δημοτικό
    Ακόμα χειρότερα αν έρθουν 17-18 παιδιά από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό δεν θα μπορεί να δημιουργήσει τμήμα Α΄ τάξης.

    Όλο αυτό συνεπάγεται τεράστια αναστάτωση για τους μαθητές και τις οικογένειες τους, που θα αναγκαστούν από την μια στιγμή στην άλλη να αλλάξουν συμμαθητές και φίλους που ήταν μαζί σε όλη τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής, να αναγκαστούν να μεταφέρονται με λεωφορεία σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικία τους, να στριμώχνονται σε αίθουσες με 25-26 μαθητές, να έχουν νέους δασκάλους που δεν έχουν συναντήσει μέχρι τότε

    Αλλά το χειρότερο είναι ότι αυτή η ρύθμιση θα οδηγήσει σε ανακατανομή και δραματική μείωση των οργανικών των εκπαιδευτικών. Θα οδηγήσει στην ανεργία και στην εξαθλίωση τεράστιο αριθμό εκπαιδευτικών και κυρίως αναπληρωτών που στήριξαν τόσα χρόνια την εκπαίδευση σε πολύ δύσκολες στιγμές γυρίζοντας όλη την Ελλάδα με μία βαλίτσα στο χέρι, και τώρα θα βρεθούν επί ξύλου κρεμάμενοι αφού οι θέσεις θα μειωθούν δραματικά.

    Σας παρακαλώ θερμά να αποσύρετε το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών στα 7/θμια και πάνω. Όταν σε όλη την Ευρώπη ισχύουν αναλογίες όπως 13-14-15 μαθητές ανα εκπαιδευτικό δεν γίνεται εμείς να μιλάμε για 24-26 και ελάχιστο όριο 20. Το όριο να μείνει στο 12 όπως είναι ή στην χειρότερη να φτάσει μέχρι το 14.

  • 23 Απριλίου 2020, 01:35 | Δήμητρα Κ

    Αυξάνετε τον αριθμό των παιδιών στα νηπιαγωγεία δυνητικά σε 26, το οποίο σε καιρό πανδημίας είναι απαράδεκτο. Ενώ όλοι οι επιστήμονες επισημαίνουν να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός , εσείς κάνετε ακριβώς αυτό στα ήδη βεβαρημένα νηπιαγωγεία, πολλά από τα οποία στεγάζονται σε προκάτ-κοντέινερ η σε πυλωτές πολυκατοικιών. Αντί να μειώσετε τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις εσείς τον αυξάνετε !! Ελπίζω πλέον οι σύλλογοι γονέων να καταλάβουν πόσο εγκληματικό είναι αυτό για τα παιδιά τους και να αναλάβουν πρωτοβουλίες ακόμη και μέσω εισαγγελέα αν γίνεται για να σταματήσουν αυτό που πάει να γίνει εις βάρος των νηπίων.

  • 23 Απριλίου 2020, 00:35 | Δώρα

    Αντί να μειώνεται ο αριθμός των παιδιών μέσα στην τάξη του Νηπιαγωγείου αυξάνεται… μακάρι να μπορούσατε να αντιληφθείτε τι πραγματικά σημαίνει το να έχεις 24 νήπια-προνήπια σε μία τάξη… έχω εμπειρία πολλών χρόνων και πιστέψτε με χάνεται οποιαδήποτε παιδαγωγική αξία του Νηπιαγωγείου μέσα σε τόσες φωνούλες που σε έχουν ανάγκη!!! (και μάλιστα στους περίεργους καιρούς που ζούμε… δεν πρέπει να ξεχνάμε και την τήρηση κανόνων υγιεινής)