1. Για τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών εξετάσεων των μαθητών της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και των απολυτήριων εξετάσεων της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου επιλέγονται υποχρεωτικά θέματα εξετάσεων κατά το ήμισυ από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.).
2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π. ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα σχετικό με για την εφαρμογή του παρόντος.
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
Άρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
214 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84828 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Είμαι σίγουρη ότι τα φροντιστήρια θα επικροτούν ένα τέτοιο νομοσχέδιο.
Αλίμονο πάλι στους γονείς που θα πρέπει να βάλουν ακόμα ποιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Η χαρά των φροντιστηρίων και των ιδιωτικών (όποιος μπορεί φυσικά). Κατάργηση της δωρεάν παιδείας στην πράξη!
1) H ΤΘΔΔ είναι χρήσιμο εργαλείο αρκεί να περιλαμβάνει θέματα που βασίζονται στη σχολική πραγματικότητα. Η υποχρεωτική όμως αξιοποίησή της στις εξετάσεις και μάλιστα με επιχειρήματα αντικειμενικότητας αγνοεί το αδιαμφισβήτητο γεγονός της ύπαρξης μεγάλων κοινωνικών ανισοτήτων. Δεν ξεκινούν όλα τα παιδιά από την ίδια αφετηρία οπότε τα κοινά θέματα μόνο ισοτιμία δεν προσφέρουν. Η προφανής ενίσχυση των φροντιστηρίων σε συνδυασμό με την ανάγκη για εργασία αποφοίτων ΑΕΙ με μοναδική ουσιαστικά διέξοδο την εκπαίδευση, θα αυξήσει την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών με χαμηλό εισόδημα, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ψυχολογία του παιδιού. Για ποια αντικειμενικότητα μιλάμε;
2) Από το άρθρο δεν φαίνεται ούτε ποιος θα επιλέγει τα θέματα, ούτε αν θα συμμετέχουν οι βαθμοί προαγωγής/απόλυσης στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3) Αν παρόλα αυτά προχωρήσει η εφαρμογή της πρέπει οπωσδήποτε να έχει πρόσβαση σε αυτή μόνο ο εκπαιδευτικός του σχολείου, όπως και να έχει δυνατότητα επιλογής και όχι μόνο κλήρωσης.
Στην Α λυκείου να γίνεται διαχωρισμός των μαθητών σε δύο κατευθύνσεις Θεωρητική και Θετική με κοινά μαθήματα και μαθήματα επιλογής ανάλογα την κατεύθυνση. Αυτοί που ενδιαφέρονται για θεωρητικές σπουδές είναι άσκοπο και αντιπαιδαγωγικό να ασχολούνται με θετικά μαθήματα και το αντίστροφο. Οι γνώσεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης δηλ. έως το Γυμνάσιο αρκούν. Ναι στην τράπεζα θεμάτων η οποία προτείνω να εφαρμοστεί από το Γυμνάσιο. Διότι είναι απαράδεκτο να υπάρχουν μαθητές στο Λύκειο που δεν γνωρίζουν στοιχειώδη μαθηματικά (πίνακας πολλαπλασιασμού, απλές πρωτοβάθμιες εξισώσεις κ.α) και να διδάσκονται προχωρημένα θέματα.
Η Τράπεζα Θεμάτων κρίθηκε αποτυχημένη όχι άδικα, καθώς ακούστηκαν πολλά παρατράγουδα κατά την εφαρμογή του στο παρελθόν. Πώς θα διασφαλιστεί η διαβάθμιση δυσκολίας των θεμάτων σε ένα μάθημα, όταν οι μισοί καθηγητές θα γκρινιάζουν στην κατάταξη εις βάρος των άλλων μισών καθηγητών που θα υποστηρίζουν το αντίθετο. Για να υπάρχει αυξημένη αντικειμενικότητα, θα πρέπει να είναι κοινά σε όλα τα σχολεία τα επιλεγόμενα εξεταζόμενα, ώστε να μην υπάρχει κάθε έτος γκρίνια εις βάρος του μέτρου και να διορθώνονται από καθηγητές, πλην του σχολείου. Δηλαδή μίνι πανελλήνιες με τεχνικές δυσκολίες.
Συνεπώς πρέπει να παραμείνουν μακριά από την εκπαίδευση διαβλητά σχήματα, μη αξιόπιστα, τα οποία έχουν αποτύχει στο παρελθόν.
κρίμα τα παιδιά!!!
Η τράπεζα θεμάτων, είναι το τελειωτικό χτύπημα στην παραπαιδεία.
Τα θέματα και οι απαντήσεις θα είναι δημοσιευμένα.
Προφανώς θα πρέπει να υπάρχει διαβάθμιση θεμάτων.
Αν οι μαθητές διαβάζουν από εκεί ή όχι είναι αδιάφορο, γιατί ο σκοπός είναι οι μαθητές να αφομοιώσουν μια ποσότητα ύλης.
Αν λοιπόν την αφομοιώσουν διαβάζοντας από την τράπεζα, απλά επιτυγχάνεται ο στόχος.
Η δε δικαιολογία ότι οι γονείς θα επιβαρυνθούν με φροντηστήρια, μου ακούγεται αβάσιμη.
Για ποιο λόγο να πληρώσω φροντιστήριο, όταν το υλικό στο οποίο θα εξεταστώ – μαζί με τις απαντήσεις του είναι δημοσιευμένο εκ των προτέρων?
Επανέρχεται ένα θέμα που δοκιμάστηκε και απέτυχε! Δεν έχει λογική η επαναφορά του. Βέβαια ο αντίλογος είναι ότι την προηγούμενη φορά δεν εφαρμόστηκε σωστά, χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποια στοιχεία του μέτρου δεν ήταν σωστά. Σε κάθε περίπτωση η τράπεζα θεμάτων θα έχει τις παρακάτω συνέπειες: την αύξηση της ανάγκης για φροντιστήρια σε μια περίοδο μεγάλης οικονομικής δυσκολίας για όλες τις οικογένειες, την αύξηση των μεταξεταστέων (θυμίζω ότι την περίοδο 2013 – 2014, που είχε εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων, το ποσοστό των μεταξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4% και σε κάποιες περιοχές είχε ανέλθει πάνω από το 40% με αποτέλεσμα το σύστημα προαγωγής ν’ αλλάξει μέσα σε λίγες μέρες 2 φορές!), την αύξηση της μαθητικής διαρροής και τη στροφή των μαθητών σε σχολές ΟΑΕΔ και ιδιωτικές, εκτός δηλ της τυπικής δημόσιας δομής εκπ/σης, που αυτό θα σημαίνει συρρίκνωση σχολείων, μείωση οργανικών, αύξηση υπεραριθμιών και μετακίνηση εκπ/κών σε πολλά σχολεία όχι κατ’ ανάγκη κοντινών. Όταν τα σχολεία έχουν πολλούς μετακινούμενους εκπ/κούς δυσχεραίνεται πολύ η δημιουργία ωρολογίων προγραμμάτων, είναι ανέφικτος ο συντονισμός προγραμμάτων σχολείων στα οποία εργάζονται οι μετακινούμενοι εκπ/κοί, δημιουργείται τρομερή αναταραχή στη λειτουργία των σχολείων, υπάρχουν αντιδράσεις και γενικώς δεν υφίσταται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ ΑΠΟ ΤΟΥς ΙΔΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
ΑΠΛΑ ΤΡΑΓΙΚΟ…
Η προηγούμενη τράπεζα θεμάτων μόνο προβλήματα δημιούργησε. Πραγματικά δεν μπορώ να δω κάποιο θετικό. Ο εκπαιδευτικός δεσμεύεται όσον αφορά την ύλη και προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες ασκήσεις από την τράπεζα θεμάτων. Εξετάσεις επί των εξετάσεων και μαθητές γεμάτοι άγχος…
Ο μαθητής να προετοιμάζεται άρτια μόνο με το σχολείο και μην χρειάζεται το φροντιστήριο.
Αυτό έχει σημασία
Είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ0401 12 έτη σε δημόσιο σχολείο και γονέας δύο παιδιών που είναι πλέον φοιτήτριες στο 4ο και 2ο έτος αντίστοιχα. Κατ΄αρχάς θέλω να επισημάνω ότι χρησιμοποιώ μέρος του υλικού που υπάρχει διαθέσιμο. ΔΙΑΦΩΝΩ όμως με την χρήση τους σε ένα ανελέητο εξεταστικό σύστημα.
Θεωρώ πολύ σημαντικό να μεταφέρω την εμπειρία που έζησα όταν η μεγαλύτερη κόρη μου ήταν μαθήτρια της Α΄Λυκείου και βίωσε το πείραμα της τράπεζας θεμάτων. Όταν ένα παιδί έχει μάθει να είναι συνεπές στην ενασχόλησή του με τα μαθήματα του σχολείου του, χωρίς να κάνει επιλογή μαθημάτων και στο τέλος της χρονιάς υπάρχουν εξετάσεις (με θέματα από την τράπεζα θεμάτων) που η επίδοση σ΄αυτές θα προσμετρώνται στην εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, είναι παραπάνω από βέβαιο ότι οδηγείται σε ένα εξαντλητικό μαραθώνιο ψυχοφθόρων πανελλαδικών από πολύ νωρίς. Η ψυχική, πνευματική και σωματική υπερκόπωση είναι βέβαιο ότι θα συμβεί σε πολλούς μαθητές όπως και συνέβη. Αυτά που προανέφερα δεν είναι υποθετικά έχουν αποτυπωθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2015-2016 με απρόσμενα χαμηλές επιδόσεις πολλών μαθητών που είχαν καταβάλει τεράστια προσπάθεια από την Α΄Λυκείου και το σύστημα ακυρώθηκε στο τέλος του Α΄τετραμήνου της Β΄Λυκείου.Αυτό έγινε αντιληπτό από δεκάδες εκπαιδευτικούς σε διάφορες σχολικές μονάδες. Κανείς επίσημος φορέας βέβαια δεν ασχολήθηκε με συνολική στατιστική μελέτη.
Ήταν προφανές το «άδειασμα» που είχαν υποστεί οι μαθητές. Εννοείται ότι αυτός ο κίνδυνος δεν υπήρχε και δεν θα υπάρχει στα ιδιωτικά σχολεία και όλοι γνωρίζουμε τους λόγους.
ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΛΑΘΟΣ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ. ΔΕΝ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΕΛΠΙΖΩ ΣΕ ΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΉ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ.
Η Τράπεζα θεμάτων δημιουργεί τα εξής θέματα:
1. ακύρωση του διδάσκοντα εκπαιδευτικού- δηλ. δεν γνωρίζει ο ίδιος τι θα εξετάσει και πως;
2.άνιση μεταχείριση των σχολείων, μην περνά απαρατήρητο πότε προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
3. διεύρυνση των ήδη υπαρχουσών ανισοτήτων ανάμεσα στα σχολεία των αστικών περιοχών και των ορεινών και δυσπρόσιτων
Εάν όντως εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η ύλη που καλύπτουν τα θέματα, όλα τα θέματα, έχει καλυφθεί από όλα τα σχολεία της χώρας. Δεν είναι δυνατόν να εξετάζονται τα παιδιά σε ύλη που δεν έχουν διδαχθεί. Αυτό είναι που φοβούνται οι περισσότεροι μαθητές.
Είμαι υπέρ της Τράπεζας αλλά θα ήθελα να υπογραμμίσω κάποιες παραμέτρους:
1. Να εξορθολογιστεί και να «φιλτραριστεί» με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας.
2. Να μην γίνεται τυχαία επιλογή θεμάτων για κάθε λύκειο ξεχωριστά αλλά την ίδια μέρα και ώρα να γράφουν τα ίδια θέματα από την Τράπεζα θεμάτων!
3. Να εξασφαλιστεί ή σωστή διαδικασία εξετάσεων και βαθμολόγησης!
Συμφωνώ και εγώ με την τράπεζα θεμάτων. Υπάρχουν όμως θέματα διαφορετικής δυσκολίας.Προτείνω για λόγους αντικειμενικούς η κλήρωση να γίνεται κεντρικά και να δίνονται τα ίδια θέματα σε όλα τα σχολεία ταυτόχρονα.
Η τράπεζα θεμάτων εντείνει το άγχος των μαθητών κι ευνοεί την αποστήθιση. Επιπλέον, δεν μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία, επειδή σε μεγάλο ποσοστό τα σχολεία στελεχώνονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να μην έχουν όλοι οι μαθητές την ευκαιρία να καλύψουν την ύλη κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ή να κάνουν επαναλήψεις εμπέδωσης για να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε εξετάσεις με θέματα της τράπεζας. Σκεφτείτε ένα σχολείο που ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός τοποθετείται π.χ. το Δεκέμβρη κι ένα άλλο που έχει μόνιμο εκπαιδευτικό στο αντίστοιχο μάθημα από τις αρχές του σχολικού έτους. Είναι προφανές ότι δημιουργεί ανισότητες και θα προκύψουν προβλήματα.
Η τράπεζα θεμάτων πρέπει να έχει ενδεικτικό χαρακτήρα κι όχι υποχρεωτικό, καθώς λόγω του εμπεδωμένου συστήματος διδασκαλίας που υπάρχει θα ευνοηθεί η τυπολατρία κι η προετοιμασία με έμφαση στην αποστήθιση. Καταργώντας στην ουσία την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη όταν ο μαθητής έχει να αντιμετωπίσει απροσδιόριστη θεματολογία εξεταστικού υλικού.
Ευχαριστώ.
Μόνο με την επιλογή θεμάτων από τον εκπαιδευτικό!!! διαφορετικά τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά , όπως έδειξε η πρότερη εμπειρία!
Η επαναφορά της Τράπεζας θεμάτων, όπως συνέβη στο παρελθόν, θα μετατρέψει τη φοίτηση στο σχολείο σε μια αγχωτική διαδικασία με επίκεντρο τις εξετάσεις στο τέλος του έτους και θα αυξήσει την ανασφάλεια πολλών μαθητών και γονέων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να την «καλύψουν» μέσω των φροντιστηρίων. Η τράπεζα θεμάτων, άλλωστε, δεν προσέφερε τη χρονιά που εφαρμόστηκε κάτι ιδιαίτερα θετικό στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014. Είχα την τύχη να διδάσκω σε μαθητές της Α’ Λυκείου με πολλά ενδιαφέροντα και προβληματισμούς. Συχνά συζητούσαμε για διάφορα ζητήματα σχετικά με την αρχαία ιστορία, αφιερώναμε χρόνο για προβολή οπτικοακουστικού υλικού και γενικότερα προσεγγίζαμε το μάθημα σφαιρικά και κριτικά. Δυστυχώς, όμως, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε επισήμως η εξεταστέα ύλη τα πράγματα άλλαξαν. Υπήρχε μια διαρκής πίεση να ολοκληρωθεί η ύλη πάση θυσία, η ίδια πίεση που βιώναμε και με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Δεν υπήρχε χρόνος για συζήτηση ή επίλυση αποριών, ούτε ακόμα και για την επεξεργασία ιστορικών πηγών, πράγμα απαραίτητο στη διδασκαλία της Ιστορίας. Τελικά, η ύλη «βγήκε» οριακά, αλλά εντελώς επιφανειακά. Στην ουσία τα παιδιά μπήκαν σε μια διαδικασία στείρας αποστήθισης, ενώ έχασαν το ενδιαφέρον τους για το μάθημα και τους απασχολούσε μόνο ο βαθμός των εξετάσεων. Επιπλέον, τα θέματα που κληρώθηκαν δεν θεωρώ ότι ήταν ιδιαίτερα προσεγμένα.
Στηριζόμενη τόσο στη δική μου εμπειρία όσο και στις εμπειρίες άλλων συναδέλφων θεωρώ πως η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων δεν έχει κάποιο παιδαγωγικό όφελος για τους μαθητές. Αντιθέτως, ενισχύει τη στείρα απομνημόνευση και τη βαθμοθηρία, προκαλεί άγχος και στερεί από τους μεν εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να εφαρμόσουν καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους, από τους δε μαθητές την ευκαιρία να αγαπήσουν το σχολείο και τη μάθηση.
Η ιδέα της Τράπεζας δεν είναι κακή, ίσα-ίσα μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη και πολύτιμη, αλλά υπό όρους. Νομίζω ότι πρέπει α) να διαμορφωθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς σταδιακά και όχι από το ΙΕΠ, το οποίο βρίσκεται μακριά από την πραγματικότητα της τάξης και τις συνισταμένες απειράριθμων παραγόντων που διαμορφώνουν το επίπεδο (το μέσο επίπεδο, που είναι και το ζητούμενο) και τις ανάγκες των Ελλήνων μαθητών. β) να είναι δεσμευτική ως προς το βαθμό δυσκολίας και τους τύπους ασκήσεων, δηλαδή να δεσμεύει τους Εκπαιδευτικούς και τις επιτροπές εξετάσεων να χρησιμοποιούν μόνο τις μορφές ασκήσεων και το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων που εμφανίζονται στην Τράπεζα, ώστε να αξιοποιηθεί η ΤΘΔΔ ως μπούσουλας ομοιομορφίας και ομοιογένειας του Εκπαιδευτικού Συστήματος και γ) να έχει διαχειρίσιμο όγκο, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό διδακτικά.
Με άλλα λόγια, θα ήθελα η Τράπεζα να λειτουργήσει ως διδακτικό εργαλείο, όχι ως εξεταστική-αξιολογική πλάστιγγα …
Τι νόημα έχει η Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου όπου θα εξετασθούν στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και για τους οποίους δεν προσμετράται ο βαθμός του απολυτηρίου για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ;
ΕΙΜΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ. ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠ’ΟΛΑ!
Η Τράπεζα θεμάτων δεν είναι ο,τι καλύτερο για το Δημόσιο Σχολείο.Θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα ,όπως στο παρελθόν, και θα οδηγήσει το Σχολείο σε πλήρη απαξίωση γιατί οι μαθητές αναγκαστικά θα στρέφονται στα φροντιστήρια για να εμπεδώσουν το μάθημα.Παρόλο που λέτε ότι θα διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη σε όλα τα σχολεία,οι καθηγητές δεν διδάσκουν με τον ίδιο τρόπο τα μαθήματα.Άλλος μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι π.χ. σοβαρά κάποια θέματα να διδαχτούν και να δώσει σημασία σε άλλα.Έτσι ο μαθητής θα πρέπει να πάει φροντιστήριο.Και δεν έχουν όλοι οι μαθητές την οικονομική δυνατότητα να πάνε στο φροντιστήριο.
Μετά τους καθηγητές που θα εισηγούνται τα θέματα στην επιτροπή, ποιος θα κρίνει αν για παράδειγμα ένα θέμα είναι κατανοητό.Μην ξεχνάτε ότι όλοι οι καθηγητές δεν έχουν την ίδια μεταδοτικότητα στους μαθητές και δυστυχώς τα μεγάλα προβλήματα είναι στα Μαθηματικά,Φυσική κ.τ.λ.Πάλι τα φροντιστήρια θα παίξουν το ρόλο τους.Άρα μάλλον οι πλούσιοι θα μπορούν να σπουδάσουν.
Η Τράπεζα Θεμάτων είχε φέρει σε ρήξη πολλούς γονείς με τους Καθηγητές των παιδιών τους.Συνέβαιναν πολύ άσχημα περιστατικά ,μέχρι ξύλο επεφτε.
Ξανασκεφτείτε για την Τράπεζα Θεμάτων ,μη βασανίσουμε άλλο τα παιδιά μας.Δεν θα ξεχωρίσει ο καλύτερος θα ξεχωρίσει αυτός που θα έχει χρήμα να για φροσντιστήρια.
Πρώτα θα πρέπει να απαντηθούν με μεγάλη ακρίβεια τα ερωτήματα. Τι θέλουμε να γνωρίζουν οι μαθητές; Τι είδους προβλήματα (καθορισμένα με μεγάλη ακρίβεια και αυτά ως προς τα δεδομένα και τα ζητούμενα) θα πρέπει να μπορούν να λύσουν; Τα προβλήματα δε χρειάζεται να είναι πρωτότυπες υπερπαραγωγές αρκεί να εμπεριέχουν τις βασικές έννοιες αρχές και μεθόδους τις οποίες ο μαθητής θα έχει διδαχθεί. Στη συνέχεια δημιουργούμε ένα μεγάλο αριθμό παρόμοιων προβλημάτων πάνω σε κάθε είδος ίσως και με απλή εναλλαγή δεδομένων και ζητούμενων δηλαδή σχεδόν ίδιων προβλημάτων σε κάθε κατηγορία και τέλος. Αν ο κάθε πικραμένος δίνει ένα πρόβλημα ωραίο μεν αλλά περίπλοκο και έξω από τα καθορισμένα, με μεγάλη ακρίβεια, τότε δε μιλάμε για τράπεζα θεμάτων αλλά για βασανιστήριο όλων εκπαιδευτικών και μαθητών. Αφήστε τότε τον κάθε εκπαιδευτικό να καθορίζει τον τρόπο της αθροιστικής αξιολόγησης των μαθητών του.
Το σχόλιο μου αφορά τους μαθητές του Εσπερινού σχολείου. Μη ξεχνάμε ότι είναι εργαζόμενοι, πολλοί είναι γονείς και άλλοι έχουν επανέλθει στο σχολείο μετά από αρκετά χρόνια απουσίας. Άρα προτείνεται:
1. Η τράπεζα θεμάτων να περιέχει διαφορετικά θέματα για τους μαθητές αυτούς.
2. Η επιλογή των θεμάτων να γίνεται από τον καθηγητή ή αν είναι απαραίτητη η κλήρωση, να κληρώνονται
4-5 θέματα και να έχει την ευχέρεια ο καθηγητής να επιλέξει αυτά που είναι στις δυνατότητες των μαθητών του.
Με δεδομένη την αλλαγή προγραμμάτων σπουδών και βιβλίων, πως θα ετοιμαστεί η Τράπεζα Θεμάτων; Με θέματα από την τωρινή ύλη των τωρινών βιβλίων; Και θα ισχύσει για έναν χρόνο; Και μετά νέα βιβλία, νέα ΠΣ, νέα Τράπεζα Θεμάτων;
Η Τράπεζα Θεμάτων ως θεσμός είναι καλό που θεσπίζεται ξανά, ωστόσο από την εφαρμογή της παλαιότερα υπήρξαν πολλές αστοχίες, όπως το γεγονός ότι δόθηκε στη δημοσιότητα 3 μέρες πριν τις προαγωγικές εξετάσεις το σύνολο των θεμάτων για κάθε μάθημα (250 θέματα για κάθε μάθημα από τα 12 εξεταζόμενα = 3000 θέματα), γεγονός που άγχωσε τους μαθητές σε υπέρμετρο βαθμό.
Η Τ.Θ. καλό θα είναι να είναι «κλειστή» και να έχουν δοθεί στη δημοσιότητα μόνο 20-30 θέματα ανά μάθημα, ώστε να έχει ο μαθητής υπόψη το «στυλ» των θεμάτων. Επίσης υπήρχαν και πολλά λάθη σε διατυπώσεις εκφωνήσεων (αναφέρομαι στη Φυσική Α και Β Λυκείου), διότι δεν είχαν προλάβει να περάσουν τα θέματα και από την τελευταία φάση ελέγχου και αξιολόγησης τότε.
Να προστεθεί πως η τράπεζα θεμάτων θα δέχεται θέματα μέχρι μια ορισμένη προθεσμία για τη χρονιά που αρχίζει (πχ, δεν θα δέχεται θέματα μετά τη 1 Νοεμβρίου του σχολικού έτους που θα χρησιμοποιηθεί) και θα είναι προσβάσιμη από όλους εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Η τράπεζα θεμάτων όπως λειτούργησε την προηγούμενη φορά δημιούργησε πολλές ανισότητες μεταξύ των μαθητών. Μιλώντας για το μάθημα της Φυσικής, τα θέματα δεν ήταν καν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Δεν μπορεις να ζητάς πχ απο ένα μαθητή της Α λυκείου να λύσει εξωπραγματικά θέματα. Θεωρώ ότι ο διδάσκων της τάξης ξέρει πολύ καλά το επίπεδο των μαθητών της τάξης του και μπορεί να επιλέξει τα θέματα, τα οποία μπορεί να είναι απο μια τράπεζα θεμάτων. Σίγουρα όχι όμως απο κλήρωση. Η κλήρωση ήταν το μέγιστο λάθος κατά την άποψη μου.
Είναι απαραίτητη, θα πρέπει όμως να συνδυαστεί και με τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης. Θα πρέπει συγχρόνως να μπει δικλείδα ασφαλείας ώστε να αποφεύγονται στην κλήρωση οι επαναλήψεις ίδιων/παραπλήσιων θεμάτων.
Καλό θα είναι να διασφαλιστεί η μη πρόσβαση στην τράπεζα θεμάτων από τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων , όπως πιθανόν να συνέβαινε στο παρελθόν , εύκολα το καταλάβαινε κανείς από τις σχετικές διαφημίσεις επιτυχίας των φροντιστηρίων εκείνη την περίοδο.
Διαφορετικά η παραπαιδεία θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο .
Σίγουρα πρέπει τα θέματα της τράπεζας θεμάτων να είναι γήινα με συγκεκριμένο βαθμό δυσκολίας και όχι εξωπραγματικά που συνήθως ούτε οι διδάσκοντες δεν μπορούν να επιλύσουν.
Συνεπώς ναι στην τράπεζα θεμάτων αν φυσικά γίνει με σωστό και αδιάβλητο τρόπο.
Κυρία Υπουργέ, ως γονέας ενός ήδη φοιτητή και ενός μαθητή λυκείου έχω εντοπίσει παθογένειες ετών, τις οποίες και θα αναφέρω. Βασική αρχή για όποιο μέτρο και αν αποφασίσετε να πάρετε πρέπει να είναι η δικαιοσύνη. Άρα η τράπεζα θεμάτων θα πρέπει να έχει κοινά θέματα για όλους τους μαθητές, η επιτήρηση των μαθητών στις εξετάσεις θα πρέπει να γίνει από καθηγητές άλλων σχολείων (ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ),η βαθμολόγηση των γραπτών να γίνει επίσης από καθηγητές άλλων σχολείων (ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ).
Κοινώς θα πρέπει οι εξετάσεις να οργανωθούν όπως στις πανελλήνιες.Αλλιώς θα καταστρέψετε τα δημόσια σχολεία μιας και το 10 τοις εκατό των απολυτηρίων από τα ιδιωτικά σχολεία φτάνει από μόνο του, για να βάλει τους μαθητές των ιδιωτικών στις λεγόμενες καλές σχολές.
Επίσης, θα σας πω κάτι που σίγουρα γνωρίζετε. Κάποια ιδιωτικά σχολεία κοινοποιούν τα θέματα των εξετάσεων του Ιουνίου στους μαθητές τους, έχουν στη διάθεση τους τα κινητά, η βαθμολόγηση δεν είναι αντικειμενική, στην Γ Λυκείου από τον Δεκέμβριο απουσιάζουν οι μαθητές από τις τάξεις (φωνάζουν για τα δημόσια σχολεία, γιατί δεν αντέχουν στον ανταγωνισμό)κτλ.
Επίσης, θα πρέπει και οι μαθητές των ΕΠΑΛ να δίνουν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ την ίδια ύλη με αυτή των ΓΕΛ, γιατί δεν μπορεί να σκίζουμε τον μαθητή σε ένα ΓΕΛ για να μπει στην ιατρική και από τα ΕΠΑΛ με το γελοίο 5 τοις εκατό του Γαβρόγλου, με ύλη ασυγκρίτως πιο εύκολη να παίρνει άδικα μια θέση άλλου ικανότερου. Πρέπει να απαλείψετε όλες τις ειδικές κατηγορίες βοηθείστε μια οικογένεια αν έχει παιδί άρρωστο, εξαλείψτε το ποσοστό των μουσουλμάνων Θράκης, ίδια ύλη για τους μαθητές που ζουν και σπουδάζουν στο εξωτερικό με αυτή των ΓΕΛ κτλ…..κοινώς δικαιοσύνη. Ελπίζω να εισακουστώ.
Τα βοηθήματα με τις απαντήσεις της προηγούμενης τράπεζας είναι ήδη έτοιμα. Από τους ίδιους/ίδιες φυσικά που κατέθεταν θέματα, γιατί ποτέ κανείς δεν έμαθε τα ονόματά τους, λόγω προσωπικών δεδομένων. Καλές δουλειές λοιπόν Μετζηδες του Νεουκτη..
Η τράπεζα θεμάτων είναι πολύ καλή επιλογή και οδηγεί στην αξιοκρατία μεταξύ των μαθητών/τριών αλλά θα πρέπει:
1. Τα θέματα θα πρέπει να είναι βγαλμένα υποχρεωτικά με βάση την διδασκόμενη ύλη και παρόμοια με τις ασκήσεις των σχολικών βιβλίων.
2. Τα θέματα θα πρέπει να διπλό-ελέγχονται για τυχόν λάθη και παραλείψεις με βάση την διδασκόμενη ύλη.
3. Δεν πρέπει να μπορεί κανείς να βλέπει και να κατεβάζει όλα τα θέματα, διότι θα εμφανισθούν φαινόμενα τύπου διδασκαλίας μόνο των θεμάτων.
4. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να δηλώνει πότε θα είναι η εξέταση του μαθήματος του και θα συνδέεται στην τράπεζα θεμάτων για συγκεκριμένη ώρα.
5. Η επιλογή των θεμάτων θα πρέπει να γίνει με ένα μεικτό σύστημα κλήρωσης και επιλογής. Δηλαδή για κάθε θέμα να κληρώνονται πχ 5 υποψήφια θέματα και ο καθηγητής να αποφασίζει ποιο θα επιλέξει. Έτσι ο εκπαιδευτικός μπορεί να είναι ποιο ευέλικτος με βάση το επίπεδο των μαθητών/τριών που έχει.
6. Ο εκπαιδευτικός να έχει το δικαίωμα αν εντοπίσει κάποιο λάθος ή παράλειψη να παραπέμψει το θέμα/άσκηση για έλεγχο (αιτιολογημένα) εκείνη την ώρα και το θέμα να αντικαθίσταται από άλλο.
Η Τράπεζα Θεμάτων πρέπει να είναι υποχρεωτική από το Γυμνάσιο. Και τα θέματα να είναι αποκλειστικά με κλήρωση και ίδια πανελληνίως. Η δε επιτήρηση και διόρθωση αν γίνεται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων. Ώστε να πάψει το φαινόμενο να μοιράζονται πλασματικοί βαθμοί και να δημιουργείτε στρεβλή εικόνα για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Με δεδομένο ότι τα θέματα και οι απαντήσεις θα είναι δημοσιευμένα εκ των προτέρων, ο μαθητής δεν έχει παρά να διαβάσει. Ατυό άλλωστε δεν είναι το ζητούμενο?
Η τράπεζα θεμάτων αν εφαρμοστεί όπως την προηγούμενη φορά συνιστά ως επι το πλείστον μια διαδικασία «μινι» Πανελλαδικών εξετάσεων.Αν συνδυαστεί δε και με τον υπολογισμό του βαΘμού προαγωγής της Α και Β Λυκείου για τη διαδικασία πρόσβασης στα ΑΕΙ, τότε πια μιλάμε για ένα τριετή μαραθώνιο στο Λύκειο, εξαιρετικά σκληρό, ψυχοφθόρο, αντιπαιδαγωγικό και αχρείαστο που θα αφήσει πίσω του πολλά «θύματα» και «παράπλευρες απώλειες»..
Στο ΕΠΑΛ δεν πρεπει να υπαρχει μια αλλη τραπεζα θεμάτων ; Εκει που η κατάσταση ειναι πολυ χαλαρη ; Η εισαγωγη στα πανεπιστημια απο το ΕΠΑΛ ειναι ενα μικρο σκάνδαλο ειδικοτερα σε σχολες υψηλης ζητησης
Μια σωστή Τράπεζα θεμάτων με θέματα που ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών είναι σωστή ιδέα. Η προηγούμενη είχε πολλά εξωπραγματικά θέματα. Επίσης υπήρχε πρόβλημα ότι με την κλήρωση των θεμάτων όλη η διδακτέα ύλη ήταν και εξεταστέα.Για κάποια μαθήματα αυτό ήταν πολύ κουραστικό για τους μαθητές.
Αρχικά,η τράπεζα θεμάτων καταλαμβάνει ένα μεγάλο όγκο θεμάτων τον οποίο το παιδί αδυνατεί να μελετήσει και να διδαχθεί ώστε να τα κατανοήσει καινα επιτύχει στις Πανελλάδικες εξετάσεις.Επιπλέον δεν φαίνεται ωραίο να αποτελούν όλα μέρος της τύχης,χωρίς να δίνεται η απαραίτητη βάση στα θέματα που θα διεξαχθούν.Επίσης,βασική προϋπόθεση είναι ο στόχος να διδαχθεί όλη η εξεταστέα ύλη στο σχολείο κάτι που προφανώς είναι αδύνατο εδώ και τόσα χρόνια που η ύλη είναι ήδη μειωμένη,φανταστείτε να προσθέσετε παραπάνω και πόσος χρόνος απομένει για να μελετηθεί.Επιπροσθέτως,η σκέψη αλλαγής των μαθημάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις καθώς η ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών να καλείται να γράψει Μαθηματικά Γενικής(που πολλές φορές είναι ο λόγος για να στραφεί ένα παιδί στη θεωρητική) και η ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών να γράψει Ιστορία Γενικής δεν θεωρώ πως θα οφελήσει πουθενά,ειδικά τους μαθητές,αντιθέτως μάλιστα θα ενεπνεύσει κλίμα αποστασιοποίησης και απέχθειας προς αυτό το σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.Κάθε παιδί προσπαθεί με όλα τα εφόδια που κατεχει να επιτύχει τον στόχο του,στον τομέα που βρίσκεται και πάνω σε αυτά που κατανοεί,το να προστίθεται κάτι εντελώς έξω από τα νερά του και καλά για γενικές γνώσεις είναι τελείως εκτός και μπορεί να τον αποσυντονίσει γενικότερα.
Είναι δυνατόν;Τι τραπεζα θεμάτων;Έίμαι μαθητρια 16 ετών,2αρα λυκείου,θετικής κατευθυνσης και εχω 19 ωρες την βδομαδα φροντηστηρια.Στο σχολείο δεν γίνεταισπουδαία δουλειά.Λυπάμαι τις γενιές που έρχονται από πίσω οι γονείς μας πληρωνουν ήδη πολλά χρήματα σε φροντηστηρια.Πως γίνεται κ.Κεραμέως να γράψει καποιος εξετασεις με ένα ακυρο μάθημα όπως η Ιστορία που θέλετε να βάλετε στην Θετική,όταν εχει να παλέψει για το μέλλον του;Δείτε σε τι χώρα ζούμε
και μεγαλωνουμε,τι προβληματα αντιμετωπίζουμε και μετά προσπαθηστε να εμαφροσετε τα ουτοπικά σας σχέδια.
Θεωρώ ότι η Τράπεζα Θεμάτων δεν μπορεί παρά να έχει συμβουλευτικό και όχι υποχρεωτικό χαρακτήρα. Να υπάρχει ως ένας χώρος έμπνευσης και μοιράσματος της διδακτικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών, ένα forum ανταλλαγής δοκιμασμένων θεμάτων για εξετάσεις. Κάθε τράπεζα υπάρχει για ώρα ανάγκης, κάθε δεξαμενή το ίδιο επίσης, ετούτη γιατί να λειτουργεί δεσμευτικά, με αμφίβολα (η εμπειρία το κατέδειξε αυτό) ή και απορυθμιστικά των εξετάσεων αποτελέσματα;
Θα πρέπει να καθοριστεί ένας ελάχιστος αριθμός θεμάτων, ανάλογα με το μάθημα, ώστε να αποτρέπει τον μαθητή από την ιδέα της απομνημόνευσης των απαντήσεων. Η τράπεζα θεμάτων πρέπει να συμβάλει στην κριτική ικανότητα του μαθητή και όχι στην στείρα απομνημόνευση.
Θα πρέπει λοιπόν να συγκεκριμενοποιηθεί προς τους θεματοδότες ένας κατάλογος θεματικών υποενοτήτων, βάσει των στόχων του κάθε μαθήματος, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα σύνθεσης αυτών στα διάφορα υποερωτήματα των θεμάτων της τράπεζας προκειμένου, αφενός να καλύπτεται όσο γίνεται μεγαλύτερος όγκος ύλης, αφετέρου δε να μπορεί να αυξηθεί ο αριθμός των θεμάτων.
Εγώ συμφωνώ με την τράπεζα θεμάτων, θέματα από την οποία δουλεύω στη Φυσική, απλώς θεωρώ ότι αν χρησιμοποιηθεί η υπάρχουσα τράπεζα θα πρέπει να γίνει φιλτράρισμα των θεμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στο επίπεδο των μαθητών και να μην φαντάζουν κάποια θέματα εξωγήινα γιατί αν προκύπτει με κλήρωση η επιλογή είναι πιθανό κάποια από αυτά να εξετάζονται.
Η δημιουργία μιας σωστής Τ.Θ.Δ.Δ. κινείται προς μια σωστή κατεύθυνση.
Πρέπει όμως να δημιουργηθεί σωστά (όχι στο «πόδι» όπως την προηγούμενη φορά) και σε καμία περίπτωση να μην υπάρχει «κλήρωση» απλά οι καθηγητές να επιλέγουν τα δύο θέματα από την Τ.Θ.Δ.Δ. ανάλογα με τα υπόλοιπα θέματα που θέλουν να εξετάσουν.
Να σας θυμίσω τι γινόταν με την προηγούμενη τράπεζα θεμάτων. Κάποιοι καθηγητές έλυναν στον πίνακα τα θέματα της τράπεζας κατά την διάρκεια της εξέτασης. Αν θέλετε να μην δημιουργούνται τέτοια προβλήματα προτείνω η επιτήρηση να γίνεται από καθηγητές άλλων σχολείων, γειτονικών. Ακόμα καλύτερα και η διόρθωση των γραπτών των εξετάσεων του Ιουνίου να γίνεται από άλλους καθηγητές για αυξημένη αντικειμενικότητα.
Προσωπικά θεωρώ ότι δε θα «περπατήσει» αυτό το σύστημα. Μη ξεχνάμε ότι η
τράπεζα θεμάτων είχε εφαρμοστεί και πριν μερικά χρόνια και δεν απέδωσε. Είδαμε μαθητές των βαθμών 17-19 να μην μπορούν να διαχειριστούν τα θέματα. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα / πρόγραμμα σπουδών που να είναι όσο γίνεται πιο φιλικό ως προς τους μαθητές.
τα θεματα της τραπεζας να μη δημοσιευονται εκ των προτερων για ευνοητους λογους
Η επαναφορά κοινά αποδεκτών αποτυχημένων πρακτικών δεν προσφέρει στην παιδεία.