Άρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών

Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:09 | Βαρβάρα

    Δεν χρειάζεται μια λέξη, ένας χαρακτηρισμός να ακολουθεί έναν έφηβο/η για μια ολόκληρη ζωή.Ποια ήταν άραγε τα αποτελέσματα χρόνια πριν που υπήρχαν οι χαρακτηρισμοί αυτοί ;Οι εκπαιδευτικοί έχουν το τρόπο να πλησιάσουν τα παιδιά και να τα βοηθήσουν .

  • 24 Απριλίου 2020, 10:44 | Παναγιώτης Α

    Απαράδεκτο και αναχρονιστικό μέτρο. Σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να αναγράφεται και σε κανένα έγγραφο. Πρέπει να καταργηθεί γενικότερα η αναγραφή της σε οποιαδήποτε έγγραφο

  • 24 Απριλίου 2020, 08:50 | Νατάσα Βασιλά

    Αναχρονιστικό και άσκοπο μέτρο. Απορώ που είδαν οι ειδικοί και οι σύμβουλοι του Υπουργείου τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Η πραγματική βοήθεια στα παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς θα ήταν η παρουσία ειδικών σε όλα τα σχολεία και η στενή συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς και με τους γονείς, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
    Αυτό το μέτρο κάνει ζημιά. Θα δημιουργήσει προβλήματα και ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί ως μοχλός πίεσης και επιβολής από μερίδα εκπαιδευτικών που δεν ξέρουν άλλον τρόπο επικοινωνίας με τους μαθητές.

  • 24 Απριλίου 2020, 08:49 | Κώστας Μπέλλος

    Απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αναχρονιστική ρύθμιση η οποία, υπό τον μανδύα και τη ρητορική μιας αυστηρής στάσης που χαϊδεύει τα αυτιά ακραίων, παραβλέπει τις χρόνιες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος (πχ έλλειψη παρουσίας ψυχολόγων), στιγματίζει τους μαθητές και διαταράσσει τις σχέσεις στο σχολικό περιβάλλον.

  • 24 Απριλίου 2020, 08:46 | Φενια

    Αντι να πηγαινουμε μπροστα,παμε πισω προς ολοταχως. Διαπομπευση και στιγματισμος αντι για πλησιασμα,ενδιαφερον και κατανοηση της συμπεριφορας για να βοηθηθει ενα παιδι στο σχολικο περιβαλλον.

  • 24 Απριλίου 2020, 08:35 | Κουρτίδου Σταυρούλα

    Ένας από τους στόχους του σύγχρονου σχολείου είναι να θεραπεύεται κατά το δυνατόν η παραβατική συμπεριφορά ενός/μιας μαθητή/-τριας εντός του σχολείου. Ακόμη και εάν η σχολική κοινότητα καταλήξει να χαρακτηρίσει αρνητικά τη διαγωγή ενός/μιας μαθητή/-τριας, είναι προφανές ότι ο χαρακτηρισμός και η αναγραφή της σε έναν τίτλο δε θα βελτιώσει την παραβατικότητα.

  • 24 Απριλίου 2020, 04:23 | Πάνος Κατσούλας

    Η επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους τίτλους σπουδών τους είναι προφανώς μέτρο αναχρονιστικό, που ενδεχομένως θα τους στιγματίσει και θα δυσκολέψει τη συνέχεια της ζωής τους. π.χ. στην εξεύρεση εργασίας.
    Είναι αυτονόητο ότι το μέτρο πρέπει ν’ αποσυρθεί.

  • 24 Απριλίου 2020, 03:38 | Μάρκος Διγενής

    Νομοσχέδιο τουλάχιστον απαράδεκτο, καταστρέφει δικαιώματα και αξίες που έχουν κατακτηθεί με αγώνα και μεράκι αμέτρητων ανθρώπων (εκπαιδευτικών και μη) εδώ και πολλά χρόνια. Η αναγραφή της «διαγωγής» στο απολυτήριο θα ακολουθεί τον/την μαθητή/τρια σε όλη του τη ζωή στιγματίζοντας τον/την για ασήμαντες πράξεις. Η επιβολή του φόβου είναι κάτι που δεν αρμόζει σε ένα ορθό εκπαιδευτικό σύστημα (όπως και πουθενά αλλού).

  • 24 Απριλίου 2020, 03:28 | Χρυσα

    Και το επιχειρημά; ότι με αυτον τον τροπο καπως επισημοποιειται οτι το σχολείο δεν βγάζει μόνο ρομπότ αλλά και καλούς και σωστούς ανθρώπους;Αν στην περίπτωση έχουμε ένα παιδί με βίαια ξεσπάσματα αντί να το βοηθήσουμε γιατί κάτι του συμβαίνει θα του κρεμάσουμε και ταμπέλα; Ή μήπως θα προσποιούμαστε ότι το βοηθάμε με τον δάσκαλο εμπιστοσύνης αλλά την ταμπέλα θα την πάρει όπως και να έχει.Φέρτε και τις ποδιές με το επιχείρημα ότι προάγετε την ισότητα.

  • 24 Απριλίου 2020, 02:32 | Κατερίνα Μπαγουλή

    Απαράδεκτο, μεσαιωνικό και αντι-παιδαγωγικό! Δεν καταλαβαίνω ποιος και με τι κριτήρια μπορεί να βαθμολογήσει τη διαγωγή κάποιου άλλου, πόσο μάλλον να του την βάλει και σφραγίδα. Το μέτρο αυτό απλά δίνει μια παράλογη και αυθαίρετη εξουσία στον εκπαιδευτικό, που δεν του αναλογεί. Δεν δικάζονται τα παιδιά μας στα σχολεία! Όσο για τους βανδαλισμούς και τις όποιες ακραίες συμπεριφορές, απλά πιστεύω πως θα ενταθούν από το συγκεκριμένο μέτρο γιατί, απλά θρέφει αυτό που ήδη οδηγεί στις ακραίες συμπεριφορές τα παιδιά: ισοπέδωση, αυθαιρεσία, παραλογισμός, εξευτελισμός, αδιαφορία και διακρίσεις!

  • 24 Απριλίου 2020, 02:13 | Ευσταθία Τσαπαρέλη

    Αναχρονιστικό μέτρο. Αναρωτιέμαι αν οι αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας έρχονται σε επαφή με σύγχρονα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα πριν προβούν σε τέτοιες μεταρρυθμίσεις. Αν και το συγκεκριμένο μέτρο δεν χρειάζεται και πολλή έρευνα για να διαπιστώσεις ότι είναι τεράστιο πισωγύρισμα. Είναι πραγματικά απαράδεκτο και λυπηρό.

  • 24 Απριλίου 2020, 02:00 | Κατερινα

    Δεν καταλαβαινω για ποιο ακριβως λογο μπαινει μια ταμπελα σε ενα παιδι, που μαλιστα θα το ακολουθει σε ολη την υπολοιπη ζωη του. Εσας αραγε σας αρεσει να σας βαζουν ταμπελες? Εντελως αναχρονιστικο και πραγματικα απογοητευομαι απο την κυβερνηση. Ουτε στο Κωλοκοτρωνιτσι δε συμβαινουν αυτα. Εμπρος πισω. Γενικα οι αξιολογησεις θα επρεπε να καταργηθουν, αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα. Η διαδικασια της μαθησης δεν υπαρχει καν οταν βασιζεται στο φοβο. Ποιο το νοημα του σχολειου αραγε? Να βαζει ταμπελες? Τα παιδια ειναι εκ φυσεως κοινωνικα οντα που θελουν να συνεργαστουν, αρκει να βρισκονται στο καταλληλο πλαισιο. Και εκει θα πρεπει να εστιασουμε. Θελουμε φοβισμενους υποταγμενους πολιτες η πολιτες με εμπιστοσυνη στον εαυτο τους, που θα μπορουν να συνεισφερουν στο κοινωνικο συνολο, παιρνοντας πρωτοβουλιες που οδηγουν στην αναπτυξη?

  • 24 Απριλίου 2020, 01:10 | ΧΡΗΣΤΟΣ Α.

    ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ !!!

    ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ?

  • 24 Απριλίου 2020, 00:45 | Γρηγόριος Γιαμαλάκης

    Αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο, δεν γίνεται να στιγματίζεις τους μαθητές για όλη τους τη ζωή.

  • 24 Απριλίου 2020, 00:38 | Γιωργος

    Αναχρονιστικό γυρνάει την εκπαίδευση πολλα χρόνια πίσω.Δίνει την λαθος εντύπωση σε ένα εκπαιδευτικό ότι με αυτό το μέτρο θα μπορεί να επιβληθεί στους μαθητές .Τραγικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:42 | Πηνελόπη

    Δεδομένου ότι για την οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά του μαθητή τα αίτια είναι κυρίως βιολογικής/περιβαλλοντικής/οικογενειακής φύσεως, η θεραπεία που ενδείκνυται σίγουρα δεν είναι ο δια βίου στιγματισμός του. Η αναζήτηση των αιτίων και η στοχευμένη θεραπεία τους είναι αυτή που θα αλλάξει τη συμπεριφορά, και όχι η αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριο. Μιλάμε για ανήλικα, που σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι για τη συμπεριφορά τους είναι κατά κύριο λόγο οι γονείς. Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί χρειάζονται, όχι ακραίες τιμωρητικές μέθοδοι και στιγματισμός.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:41 | ΚΟΥΡΣΑΡΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Απαράδεκτο και αναχρονιστικό.

    Δεν είναι σωστό να στιγματίζεις τους μαθητές για πάντα.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:34 | Δημήτριος

    Οι σχολικοί κανόνες εφαρμόζονται εντός του σχολείου. Όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις διαγωγής, η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων εφαρμόζουν παιδαγωγικές τεχνικές διαχείρισης των μαθητών/τριών. Δεν μπορεί η οποιαδήποτε παρέκκλιση διαγωγής να ακολουθεί τον μαθητή/τρια σε όλη του τη ζωή.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:33 | George

    Πολύ καλό μέτρο, δυστυχώς έχει γίνει απαραίτητο.
    Για να πέσει η διαγωγή σε Κοσμία έπρεπε ο μαθητής να προκαλεί φοβερά και να απαξιώνει τη σχολική διαδικασία – και πλέον αυτό γίνεται διαρκώς και χωρίς κόστος, καθώς κανένας γονέας δεν θα φροντίσει πλέον να τον συμμορφώσει. Ας υπάρξει λοιπόν ένας τρόπος να κατανοήσει το κόστος της συμπεριφοράς του, κι ας προειδοποιεί τον όποιον διαβάζει το απολυτήριό του. Κρατήστε το.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:53 | Στέργιος Συρμόγλου

    Απαράδεκτο μέτρο, αναχρονιστικό, μας πάει πολλά χρόνια πίσω, χρειάζονται άλλες πολιτικές, σύγχρονες με στόχο ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο

  • 23 Απριλίου 2020, 21:43 | Βασίλειος Ζαγκότας

    Και πάλι ακόμη μια αλλαγή χωρίς καμία τεκμηρίωση. Σε τι ακριβώς θα ωφελήσει τον μαθητή η αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριό του, παρά θα υπάρχει ένας χαρακτηρισμός που θα τον ακολουθεί σαν ποινικό μητρώο όλη του τη ζωή; Και μιλάμε για εφηβικά χρόνια…

  • 23 Απριλίου 2020, 20:49 | Άση Μπίλλιου

    Λάθος. Μόνο τις εμπάθειες των εκπαιδευτικών εξυπηρετεί κάτι τέτοιο.

  • 23 Απριλίου 2020, 20:22 | Μαρία Κ.

    Η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που αποσκοπεί; Το απολυτήριο Λυκείου συνοδεύει το μαθητή εφ’ όρου ζωής. Ο στιγματισμός λοιπόν θα ακολουθεί πάντα κάποιον, αν στη σχολική του ζωή υπέπεσε σε κάποιο παράπτωμα.Είναι δίκαιο; Οι μαθητές που υποπίπτουν σε παραπτώματα υφίστανται τις ποινές που προβλέπονται, αλλά αυτό που χρειάζονται και δεν γίνεται είναι η υποστήριξή τους από το σχολείο, ώστε να εξαλειφθούν οι λόγοι που τους οδηγούν σε παραβατικές συμπεριφορές. Το σχολείο δεν είναι χώρος τιμωρίας είναι χώρος παίδευσης!

  • 23 Απριλίου 2020, 19:55 | Ειρήνη Συμεωνίδου

    Αναχρονιστικό μέτρο που γυρνάει την Εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω (στα μαύρα χρόνια της χούντας συγκεκριμένα, όσοι τα ζήσαμε τα θυμόμαστε), χωρίς καμία αποτελεσματικότητα (γι αυτό και είχε καταργηθεί εξάλλου) και παιδαγωγικά απαράδεκτο, από όποια σύγχρονη και έγκυρη παιδαγωγική σχολή ή άποψη κι αν το δούμε. Καλό θα ήταν, οι άνθρωποι που προτείνουν νομοσχέδια για την παιδεία να κατέχουν από σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη, ώστε να μην εκτίθεται έτσι και το υπουργείο…

  • 23 Απριλίου 2020, 18:59 | Μιχάλης Πασπαλάς

    Η αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι «….έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς σε σχέση με την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής και στην καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.»
    Το παραπάνω, πιστεύω ότι δεν καθόλου πειστικό επιχείρημα για την αναγραφή της διαγωγής στα σχολικά έγγραφα (με ποια διαβάθμιση, άραγε;), καθώς θα εντείνει και δεν πρόκειται επ’ ουδενί να βοηθήσει στην απαλοιφή των οικογενειακών, κοινωνικών ή άλλων προβλημάτων που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα ενός πολίτη.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:19 | Ζωή Χρονοπούλου

    Απαράδεκτο & Αναχρονιστηκό το μέτρο και μας πάει προς τα πίσω. Είναι αποδεδειγμένο ότι φτιάχνει πολίτες αντιδραστικούς με έντονο το συναίσθημα της αδικίας. Άλλος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης παραβατικών μαθητών και καλό θα ήταν το Υπουργείο Παιδείας να ρωτήσει τους ειδικούς και να μην το συμπεριλάβει στο νέο νομοσχέδιο

  • 23 Απριλίου 2020, 17:35 | Kostas

    Το μέτρο είναι επιεικώς απαράδεκτο. Τα προβλήματα συμπεριφοράς δεν λύνονται με το στιγματισμό και την ακολουθούμενη διαδικασία ετικετοποίησης (labelling), αντίθετα τα επιτείνουν.
    Είναι γνωστό σε όλους όσους έχουν σχέση με την εκπαίδευση, πως η διαρκής παραβατική συμπεριφορά εδράζεται σε άλλες αιτίες π.χ ψυχοκοινωνικές για τις οποίες το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ουδένα μηχανισμό ουσιαστικής παρέμβασης έχει αναπτύξει.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:06 | Ηλεκτρα Παπαδοπουλου

    Αναρωτιέμαι ποιος είναι ο παιδαγωγικός στόχος της συγκεκριμένης διάταξης και σε ποια θεωρία της παιδοψυχολογιας βασίζεται η εισήγηση του άρθρου. Έστω ότι είμαι ένα παιδί που η διαγωγή μου δεν είναι κοσμιωτατη. Τι επιτυγχάνει η συγκεκριμένη ρύθμιση; Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί με επιστημονικα επιχειρήματα ότι δίνει κίνητρο στο παιδί να προσπαθήσει να βελτιώσει τη διαγωγή του μετά τη στοχοποίηση του και την ταμπέλα που του φόρεσε το σύστημα; Σε αυτα τα στοιχειώδη ζητήματα έχει ήδη δώσει απαντησεις η επιστήμη.Λυπάμαι για την οπισθοδρόμηση καθώς τέτοιες διατάξεις ευνοούν τη στοχοποίηση και την περιθωριοποίηση των μαθητών. Αρνητικές συμπεριφορές υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα στη σχολική κοινότητα όπως εξάλλου και στην κοινωνία. Το σχολείο ωστόσο οφείλει να καταστήσει σαφές ότι οι συμπεριφορές είναι αυτές που δεν είναι αποδέκτες και όχι οι ίδιοι οι άνθρωποι. Ας βάλουμε λοιπόν ταμπέλες στις συμπεριφορές και όχι στους ανθρώπους.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:07 | Σεβαστή Καρρά

    Αναχρονιστικό, αντιπαιδαγωγικό μέτρο, το οποίο επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία του μαθητή. Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή επιδρά στην αγωγή και στη μετάδοση της γνώσης. Η σχέση αυτή είναι καθοριστικής σημασίας κατά την εφηβεία, όπου ο μαθητής προσπαθεί να αντεπεξέλθει και να κατανοήσει τις ψυχικές διαταραχές της ηλικίας του, να ανακαλύψει το νόημα της γνώσης και να την αγαπήσει, να εντάξει τον εαυτό του σ ένα κοινωνικό σύνολο μέσα από τις διεργασίες ταύτισης με νέα πρόσωπα που εκτιμά. Ο εκπαιδευτικός λοιπόν καλείται, αφού θέσει τα όριά του στη σχολική κοινότητα, να βοηθήσει τον έφηβο ώστε να προάγει εσωτερικά κίνητρα και θετικές στάσεις προς την μαθησιακή διαδικασία, να ανακαλύψει τη θετική εικόνα του εαυτού του και να αποκτήσει την αντίληψη προσωπικής ευθύνης απέναντι στη στάση του και τη συμπεριφορά του στο χώρο του σχολείου. Ο σιγματισμός του μαθητή, υποσκάπτει τη σχέση εμπιστοσύνης του μαθητή με τον εκπαιδευτικό, με αποτέλεσμα την περιθωριοποίησή του.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:47 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Αναχρονιστικό και αντισυνταγματικό μέτρο. Αυτοί που το εισηγούνται δεν γνωρίζουν από σχολείο ή έχουν ψυχολογικά προβλήματα. Σοβαρή κουβέντα δεν γίνεται με μεσαιωνικές αντιλήψεις.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:45 | Ζωή Γεροστάθη

    Το να χαρακτηρίζουμε έναν μαθητή στιγματίζοντας τον δια βίου δεν νομίζω προσωπικά ότι θα λύσει το πρόβλημα. Θα πρέπει σίγουρα να υπάρχει ένα τιμωρητικό πλαίσιο το οποίο θα πρέπει να ισχύει και για τις μεγάλες τάξεις του δημοτικού, όμως Θα βοηθούσε και ο διορισμός ψυχολόγων σε όλες τις σχολικές μονάδες ώστε να υπάρχει διαχείριση και οριοθέτηση του μαθητή εντός σχολικού πλαισίου.
    Σε αυτό το τελευταίο θα βοηθούσε εαν «υποχρεώνονταν » και η οικογένεια του μαθητή να συμμετέχει στις συνεδρίες.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:25 | Μαρία

    Αναχρονιστικό…… γυρνάει την εκπαίδευση πίσω

  • 23 Απριλίου 2020, 13:41 | Άρτεμις

    Αναχρονιστικό μέτρο, δεν γίνεται να στιγματίζεις τους μαθητές για πάντα.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:11 | Γεωργακάκου Ευστρατία

    Απαράδεκτο μέτρο,να στιγματίζεται ένας άνθρωπος σε αυτή την ηλικία.Δεν γνωρίζουν οι ιθύνοντες την ιδιαιτερότητα των ηλικιών των μαθητών των σχολείων μας;Συμβουλεύτηκαν ειδικούς για την συγκεκριμένη πρόταση;Αμφιβάλλω!Το γεγονός ότι υπάρχουν παραβατικές συμπεριφορές από μαθητές,έχει να κάνει και με την αυταρχικότητα του σχολείου πχ μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τάξη,δασκαλοκεντρική εκπαίδευση χωρίς φαντασία που απευθύνεται μόνο στην διάνοια,προαύλια που δεν χωρούν τον αριθμό των παιδιών,σχολείο που δεν ενθαρρύνει την πρωτοβουλία των μαθητών και τους θέλει παθητικούς δέκτες.Αυτό είναι το όραμα για τη νέα γενιά της πατρίδας μας;Δεν μπορούμε να παραδειγματιστούμε από καινοτόμα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών πχ Δανία;Εξάλλου υπάρχουν παραδείγματα σχολείων και στην ελληνική επικράτεια,βλέπε Φουρφουράς.
    Να αποσυρθεί η πρόταση.Να διορίσετε σχολικούς ψυχολόγους,να επαναφέρετε τις μακράς διάρκειας επιμορφώσεις που να συνδέονται με τις τελευταίες επιστημονικές ανακαλύψεις και να δώσετε χρήματα για την εκπαιδευτική έρευνα που αφορά την ελλ.εκπαίδευση.Δεν μπορείς να προτείνεις αλλαγές χωρίς να έχεις πρώτα ερευνήσει και μελετήσει τα προηγούμενα συστήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί,αλλοιώς είναι εκ του προχείρου.
    Σας ευχαριστώ.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:07 | ΖΗΝΟΒΙΑ ΚΑΛΙΠΟΖΗ

    Δεν υπαρχει κανενας λογος να ακολουθεί ενας χαρακτηρισμος του σχολειου το μαθητη σε ολη την ενήλικη ζωη του

  • 23 Απριλίου 2020, 12:06 | Πόπη

    Ποιό είναι ακριβώς το σκεπτικό μιας τέτοιας κίνησης, η εισαγωγή του χαρακτηρισμού σε ένα επίσημο ποιστοποιητικό; Έχει κάποιον παιδαγωγικό στόχο; Διδάσκει κάτι στο παιδί; Το βοηθά με κάποιο τρόπο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα συμπεριφοράς του; Πραγματικά υπάρχει κάποιο ερευνητικό ή άλλο δεδομένο που να αποδεικνύει ότι τέτοιες πρακτικές αποτρέπουν τα παιδιά από το να βανδαλίζουν, να εκφοβίζουν κλπ; Κ επιτέλους στην εποχή μας που ο προσανατολοσμός της εκπαίδευσης είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων (όπως λέτε κ σεις παραπάνω στο νηπιαγωγείο), η συγκεκριμένη κίνηση μήπως ΔΕΙΧΝΕΙ περίτρανα την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος να διδάξει κοινωνικές δεξιότητες κ ΤΟ ΤΡΟΜΕΡΟΤΕΡΟ όλων το σύστημα μετακυλύει την ευθύνη στους μαθητές;;; Αυτή είναι η ωριμότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος κ όσων το χτίζουν!!! Με μεγάλη λύπη μου συνειδητοποιώ σε ποια εκπαίδευση θα βρεθεί το παιδί μου!!

  • 23 Απριλίου 2020, 11:39 | Κατερίνα Μάνεση

    Αναχρονιστικό μέτρο

  • 23 Απριλίου 2020, 11:18 | Νίκη Σπάρταλη

    Δεν φτιάχνει η κατάσταση με το κοσμιοτάτη-κοσμία. Θα είχε διαφορά αν μπορούσαμε να στέλνουμε τα παιδιά σε ομάδα ειδικών (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα ή αν ακόμα καλύτερα αναγκαζόταν με κάποιο τρόπο οι γονείς να κάνουν τέτοιες συναντήσεις. Οι ακραίες συμπεριφορές θέλουν ψάξιμο, όχι κούνημα δακτύλου.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:12 | Παναγιώτης

    Άριστο μέτρο, το οποίο έλειπε από το σχολείο. Ο μαθητής δεν έχει το ακαταλόγιστο, αλλά πρέπει από νωρίς να καταλάβει την έννοια της προσωπικής ευθύνης του ατόμου για τη δημόσια συμπεριφορά του. Αυτό τον διαπαιδαγωγεί, ενώ είναι και δίκαιο απέναντι στους μαθητές που διακρίνονται για την ευγένειά τους, η οποία πρέπει να επιβραβεύεται, στοιχείο εξόχως παιδαγωγικό με βάση τη θεωρία των κινήτρων. Η ισοπέδωση είναι αναχρονιστικό στοιχείο, κάτι που ισχύει αυτήν τη στιγμή στα σχολεία, και επιτέλους πρέπει να σταματήσει. Επίσης η αξιολόγηση αυτή της συμπεριφοράς του μαθητή καλεί τους εκπαιδευτικούς να γίνουν πραγματικοί παιδαγωγοί, κάτι που έχει σχεδόν ξεχαστεί στο σημερινό σχολείο της ισοπέδωσης υπό τον παράλογο και αντιπαιδαγωγικό φόβο «προσοχή μη θιγούν όσοι παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου». Το μέτρο λοιπόν πρέπει να εφαρμοστεί και να υπάρξει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με το ποια είναι τα όρια μεταξύ των χαρακτηρισμών, ώστε αυτοί να είναι όσο γίνεται πιο αντικειμενικοί και κοινοί πανελλαδικά.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:11 | Ζωή Λύρα

    Είναι στιγματισμός. Διαταράσσει τη σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευόμενου εισάγοντας φόβο και απειλή. Φωτογραφίζει (όχι απαραίτητα δίκαια) κάτι που ίσως και να ήταν στιγμιαίο και παροδικό, (αν υποθέσουμε ότι υπήρξε «κακή διαγωγή») Ανοίγει περισσότερα προβλήματα από όσα θεωρήθηκε πιθανώς πως μπορεί να λύσει.

  • 23 Απριλίου 2020, 10:38 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Σωστό και Σοφό το μέτρο!
    Δεν μπορεί μαθητές για την ΄΄πλάκα΄΄ τους να βανδαλίζουν σχολικά κτίρια, σχολική περιουσία, περιουσία του φτωχού ελληνικού λαού, να μην σέβονται εκπαιδευτικούς (και από το δημοτικό ακόμα) και να περνούν αλώβητοι στην κοινωνία για να συνεχίσουν τα ίδια. Ο φόβος φυλάει τα έρμαια,προστατεύει τα έρμαια αλλά και διδάσκει τα έρμαια για τα όριά τους..

  • 23 Απριλίου 2020, 09:53 | Apostolos Lazaridis

    Να επαναφέρετε και την βεβαίωση κοινωνικών φρονημάτων, ήταν χρήσιμη στα χρόνια της ΕΡΕ.

    Να δω τον καθηγητή ή καθηγήτρια των 3 και 60, που θα βάλει κακή διαγωγή στο παιδί καπετανέου μαυροπουκαμισά ή στο παιδί που έχει ξενοδοχιακές μονάδες σε νησί? Πόσο τους νοιάζει δεν μπορείτε να φανταστείτε.

    Βλέπεις με το απολυτήριο λυκείου ανοίγουν διάπλατα οι επαγγελματικές πόρτες για λαμπρή σταδιοδρομία και η διαγωγή παίζει σπουδαίο ρόλο αν θα γίνεις βοηθός υδραυλικού, ή χτίστης στην οικοδομή.

    Τι στο καλό? Γεροντοκόρες φιλολογίνες πρότειναν αυτό το διαμαντάκι?

    Να θυμούντε στην ΝΔ ότι έχουν βγει με τις ψήφους του Κέντρου και των νέων φιλελεύθερων και θα πρέπει να το σεβαστούνε αυτό. Οι ψηφοφόροι 80χρονοι οπαδοί άλλων εποχών δεν είναι τόσο σίγουρο ότι θα προλάβουν να ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές.

    Μην πάθετε κανένα ατύχημα και δείτε ξαφνικά τον Αλέξη να σας κλείνει το μάτι. :)

  • 23 Απριλίου 2020, 09:52 | Δημητρης Χριστόπουλος

    Απαράδεκτο μέτρο, αναχρονιστικό μας παει πολλα χρόνια πίσω. Υπάρχει κατι αντίστοιχο σε άλλες Ευρωπαϊκες χώρες;

  • 23 Απριλίου 2020, 09:15 | Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος

    Είναι απαράδεκτη η δημόσια διαπόμπευση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. Θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω ως «Επιστροφή στον μεσαίωνα»

  • 23 Απριλίου 2020, 09:06 | Βαλεντίνη Γιγαντίδου

    Οι σχολικοί κανόνες μαθαίνονται και εφαρμόζονται εντός του σχολείου. Όταν υπάρχουν διαταραχές διαγωγής, η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων εφαρμόζουν επιστημονικές τεχνικές διαχείρισης των μαθητών/τριών. Σε καμιά περίπτωση η οποιαδήποτε διαταραχή διαγωγής δεν ακολουθεί τον μαθητή/τρια σε όλη του τη ζωή.

  • 23 Απριλίου 2020, 01:20 | Νίκος

    Το χειρότερο, το πιο απαράδεκτο και το πιο τριτοκοσμικό έως τώρα. Φυσικά για το εν λόγο θα γίνει προσφυγή στο ΣτΕ, όπως έγινε και για την αναγραφή του θρησκεύματος.

  • 22 Απριλίου 2020, 22:44 | Κωνσταντίνος Σταυρόπουλος

    Αναχρονιστικό μέτρο που γυρνάει την Εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω.Δεν μπορεί σε ένα δημόσιο έγγραφο ο εκπαιδευτικός να στιγματίζει τον μαθητή και να τον διαπομπεύει στο νέο σχολείο ή στον εργασιακό χώρο που θα χρησιμοποιήσει τον τίτλο.Η δημόσια κριτικη μαθητή επιδρά πολύ αρνητικά στην ψυχολογία του και θα πρέπει να αποφεύγεται, ποσω μάλλον όταν αυτό γίνεται με έναν τίτλο που αποτελεί δημόσιο έγγραφο. Ο εκπαιδευτικός έχει άλλο τρόπο να προσεγγίσει συναισθηματικα τον μαθητή και δεν πρέπει να λειτουργεί με τροπο που καταβαραθρωνει την ψυχολογία του μαθητή του.

  • 22 Απριλίου 2020, 21:52 | Panagiotis

    Να καταργηθει η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Δεν προσφέρει τίποτα και ίσως να δημιουργεί διακρίσεις.

  • 22 Απριλίου 2020, 20:41 | Γιώργος Σιούτας

    Ποιο σκοπό ακριβώς εξυπηρετεί η αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στο απολυτήριο λυκείου; ενός εγγράφου που θα συνοδεύει ενδεχομένως για πάντα το μαθητή;

    Αντιθέτως, κοιτώντας στο μέλλον και σε έναν κόσμο της πληροφορίας και ηλεκτρονικών εγγράφων, το απολυτήριο ή οποιοσδήποτε τίτλος σπουδών οφείλει να περιέχει τις ελάχιστες και μόνο εξαιρετικά απαραίτητες πληροφορίες τόσο ακαδημαϊκές όσο και προσωπικές. Η διαγωγή δεν είναι σίγουρα μία από αυτές.

  • 22 Απριλίου 2020, 20:25 | Iωάννης

    Aπαράδεκτο και αναχρονιστικό