1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′
αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Β′
βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.
βζ) Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.
γβ) Φυσική Αγωγή.».
2. Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ του εδαφίου γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».
4. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.».
5. Η παρ. 2 του άρθρου 10 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Κατ` εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1:
α) Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι και την 30η Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.
β) Οι μαθητές της περ. α) εάν, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία δεν προσέλθουν σε εξέταση την ημέρα που θα ορισθεί με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α’ δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου. Στην περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.».
6. Η παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. α) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,
αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους (δεύτερη εξεταστική περίοδος) σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.
Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′ και της Ομάδας Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.
δ) Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α′ και Β′ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ′ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης σύμφωνα με την περ. α′ της παρ. 4 , επαναλαμβάνει την τάξη.».
7. Η παρ. 6 του άρθρου 14 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι κατ΄ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμοι μαθητές προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).».
8. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον έντεκα (11).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από οκτώ (8).».
9. Το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
« Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.».
10. Το δεύτερο, το τρίτο και τα τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.»
Στον διαγωνισμό PISA η χώρα μας «πάτωσε» στις φυσικές επιστήμες τόσο το 2015 όσο και το 2018 (43η το 2015 και 44η το 2018 σε 78 χώρες, δηλαδή κάτω από τον μέσο όρο). Επισημαίνω επίσης ότι η Χημεία στην Α’ Γυμνασίου δεν διδάσκεται καθόλου ενώ στην Β’ τάξη και Γ’ τάξη του Γυμνασίου είναι μονόωρο μάθημα. Μονόωρο είναι και η βιολογία και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός PISA εξετάζει τις γνώσεις των μαθητών ακριβώς μετά το Γυμνάσιο. Διερωτώμαι, ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται όχι μόνο να βελτιώσουμε τη θέση μας στις φυσικές επιστήμες, αλλά τουλάχιστον να σταματήσει η κατρακύλα μας; Το εντυπωσιακό είναι ότι κλεισμένοι στα σπίτια μας περιμένουμε από τους ερευνητές να βρουν εμβόλιο για την καταπολέμηση του Covid-19. Κι όταν λέμε “περιμένουμε από τους ερευνητές” εννοούμε του χημικούς, φυσικούς, βιολόγους, γιατρούς, φαρμακοποιούς, βιοχημικούς… δηλαδή από τους επιστήμονες των φυσικών επιστημών. Κι εμείς ποια σημασία δίνουμε στις φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση; Μήπως τελικά το έχουμε πάρει απόφαση ότι «ουσιαστικά τέρμα οι φυσικές επιστήμες στη χώρα μας»;
Δυστυχώς το νομοσχέδιο δεν δίνει λύσεις στο θέμα αυτό.
Όσον αφορά τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών, πρέπει να υπάρξει εξάλειψη των μονόωρων μαθημάτων, και ενίσχυση τους σε δίωρα μαθήματα.
Μια ενδεικτική κατανομή ωρών, με γνωσιακό αποτέλεσμα για τα παιδιά, θα μπορούσε να είναι:
Α΄ Γυμνασίου: Γεωγραφία/Γεωλογία: 2 ώρες, Φυσική: 2 ώρες, Βιολογία: 2 ώρες
Β΄ Γυμνασίου: Γεωγραφία/Γεωλογία: 2 ώρες, Φυσική: 2 ώρες, Χημεία: 2 ώρες
Γ΄ Γυμνασίου: Βιολογία: 2 ώρες, Φυσική: 2 ώρες, Χημεία: 2 ώρες
Στα πλαίσια του διώρου αυτού, θα μπορούσε να είναι υποχρεωτική η διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων πειραματικών δραστηριοτήτων διερεύνησης φυσικών φαινομένων (Π.Χ. κάθε 2 εβδομάδες), . Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά θα αποκτήσουν μια πιο «πλήρη εμπειρία» προσέγγισης των φυσικών φαινομένων….εμπειρία που θα τους συνοδεύσει αργότερα ως ακαδημαϊκούς πολίτες.
Το PISA 2021 θα περιλαμβάνει διακεκριμένο τεστ πληροφορικής, ενώ το τεστ των μαθηματικών θα συμπεριλαμβάνει θέματα «υπολογιστικής σκέψης» (computational thinking). Όλες οι θετικές επιστήμες και οι επιστήμες υγείας & ζωής θεμελιώνονται πάνω στην πληροφορική σήμερα, αφού η πληροφορική είναι η γλώσσα της σύγχρονης επιστημονικής μοντελοποίησης. Η ενίσχυση της πληροφορικής επιβάλλεται από τις συνθήκες, αλλά η προσθήκη απλά ενός γραπτού διαγωνίσματος και μιας εργασίας στο μάθημα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «ενίσχυση». Η ενίσχυση της πληροφορικής ξεκινάει από την αναγνώριση του αυτονόητου, δηλαδή ότι η πληροφορική είναι βασικό μάθημα σήμερα, όχι δευτερεύον. Τα βασικά μαθήματα δεν μπορεί να διδάσκονται μόνο μία ώρα τη βδομάδα.
Άρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
«Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211)»
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες.
Είμαι γονέας 2 παιδίων του γυμνασίου.
Ενημερώθηκα ότι από το επόμενο σχολικό έτος τα εξεταζόμενα μαθήματα, του γυμνασίου, στο τέλος της χρονιάς θα είναι από τέσσερα σε επτά. (Στην πραγματικότητα είναι ήταν πέντε και θα είναι εννιά)
Θα ήθελα να μου εξηγήσετε με ποιό γνώμονα πήρατε αυτήν την απόφαση. Είναι δυνατόν, πάνω που λέγαμε να απλοποιήσουμε τα πράγματα και μπήκαμε σε μία σείρα με τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα (τα οποία είναι μια σωστή επιλογή κατ’εμέ) να λέτε ότι τα μαθήματα θα είναι 7;
Όπως γνωρίζεται οι μαθητές είναι ήδη πολύ φορτωμένοι από τις εξωσχολικές δραστηριότητες.
Τι να «κόψουμε», την άθληση; Την οποία το σχολείο δεν την παρέχει σωστά και ένα σωρό παιδιά είναι υπέρβαρα ή θα γίνουν;
Να «κόψουμε» τις ξένες γλώσσες, που επίσης δεν διδάσκονται επαρκώς στο σχολέιο;
Να «κοψουμε» την ενίσχυση στα μαθηματικά ή στην γλώσσα;
Με απλά μαθηματικά θα σας πω ένα απλό εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
Τρεις φορές φροντηστήριο για τα Αγλλικά
Δύο φορές φροντηστήριο για τα Γερμανικά
Τρεις φορές προπόνηση για ομαδικό άθλημα.
Και μετά βάλτε μόνοι σας, ενίσχυση στην γλώσσα, στα αρχαία, μαθηματικά, ιστορία (τα βιβλία είναι ΑΘΛΙΑ)
Στην Αττική τα δημόσια σχολεία έχουν 25 με 26 μαθητές ανά τμήμα.
Τι μάθημα νομίσετε ότι γινεται εκεί μέσα. Όση καλή θελήση και να έχει ο εκπαιδευτικός, η διδασκαλία δεν είναι η ίδια με 25 παιδιά ανά τμήμα στην Αθήνα και με 15 παιδιά ανά τμήμα στην επαρχεία. Άρα θα χρειαστούν ενίσχυση.
Αυτά τα παιδιά πότε θα κοιμούνται, πότε απλά θα ξεκουράζονται;
Οι επιστήμονες και οι εισηγητές αυτών των προτάσεων πού ζούνε; Έχουν παιδιά στην δημόσια εκπαίδευση; Έχουν ζήσει ποτέ μία κανονική εργάσιμη εβδομάδα με παιδιά και τις δραστηριότητές τους;
Ρωτήθηκαν πότε και γονείς για αυτές τις αποφάσεις; Έχετε λάβει υπόψιν σας τον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο που έχουν αυτές οι αποφάσεις στην ελληνική οικογένεια;
Έχετε καταλάβει ότι το επίπεδο ΟΛΩΝ τα μαθημάτων έχει εμβαθύνει πάρα πολύ.
Αφήστε να μάθουν κάτι και στο πανεπιστήμιο…(όσοι πάνε)
ΕΛΕΟΣ…ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ…ΜΗΝ ΜΑΣ ΦΟΡΤΩΝΕΤΑΙ ΑΛΛΟ.
Που είναι η αναβάθμιση της πληροφορικής ; Εργαστηριακό μάθημα μονόωρο ; Μήπως αναβάθμιση είναι η γραπτή εργασία ; Αρχισε πάλι η κοροϊδία …
1) Όλες οι αλλαγές για την Παιδεία να ισχύσουν από το 2021-22. Το 2020 είναι ήδη βαριά «τραυματισμένο» και δεν ξέρουμε πότε θα «αναρρώσει» πλήρως. Εξετάσεις ονειρευόμαστε;
2) Να καταργηθούν πλήρως οι προαγωγικές στο γυμνάσιο ή να παραμείνουν 4 τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών. Οι ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ έχουν 4 μαθήματα και τα «γυμνασιάκια» θα γράφουν 7; ΕΛΕΟΣ! Ρομπότ καταντούν τα παιδιά.
Πώς ακριβώς αναβαθμίζεται το μάθημα της Πληροφορικής;
Σίγουρα όχι με τη διενέργεια μίας (1) ωριαίας γραπτής δοκιμασίας κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου στο Γυμνάσιο!!!!
Επιβάλλεται η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής από 1 σε 2 τουλάχιστον στο Γυμνάσιο, καθώς και Επαναφορά του 3-ωρου διδακτικού ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων Πληροφορικής για την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση.
Διδάσκοντας αρκετά χρόνια στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, θεωρώ πως η αλλαγή όσον αφορα το βαθμό προαγωγής των μαθητών στο 10 είναι στο σωστό μέτρο. Επίσης η μεταφορά της δεύτερης εξεταστικής περιόδου το Σεπτέμβρη είναι επίσης σωστό μέτρο. Οι μαθητές έχουν το χρόνο να διαβάζουν το καλοκαίρι, να κάνουν ανασκόπηση κτλ. Όλοι ξέρουμε πως η δεύτερη εξεταστική του Ιονίου δεν υπήρχε. Στην πραγματικότητα κανεις δεν «άφηνε» μαθητές του γιατί ο ίδιος θα αναγκαζόταν να τους διδάξει. Μέσα σε 5 μέρες ελάχιστα πράγματα μπορεί να μάθει κάποιος.
Αυτό όμως που θεωρώ πολύ λάθος στη συγκεκριμένη ρύθμιση είναι ξανά ο διαχωρισμός των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών. Κάθε χρόνο σχεδόν με τις αλλαγές που γίνονται υπάρχει μια ασυνέχεια σε αυτά τα μαθήματα. Τώρα δε θα εξετάζεται η Χημεία, αλλά θα εξετάζεται η Βιολογία. Με βάση ποιο σκεπτικό και ποια έρευνα επιλέγεται το ένα μάθημα έναντι του άλλου; Θεωρείται πιο σημαντική η Βιολογία απο τη Χημεία και γιατί; Απαξιώνοντας ένα μάθημα στο Γυμνάσιο, χωρίς να δίνουν οι μαθητές εξετάσεις σε αυτό, γιατί στην ουσία απαξιώνεται, και καλούνται οι ίδιοι οι μαθητές να εξεταστούν πανελλαδικά σε αυτό. Υπάρχει μια μεγάλη ασυμφωνία.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει υποβάθμιση των Φυσικών Επιστημών στο δημόσιο σχολείο. Τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών κατά κύριο λόγο είναι μονόωρα, πολλά μη εξεταζόμενα. Ελάχιστα διδάσκονται οι μαθητές γεωλογία, καθόλου αστρονομία, σε μια εποχή που θέλουμε να δημιουργήσουμε πολίτες με υπόβαθρο στις θετικές επιστήμες.
Στο πολυνομοσχέδιο (Άρθρο 4) που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση προβλέπονται αλλαγές για το Γυμνάσιο.
Εχω ερώτηση:
Γιατί η Χημεία (Ομάδα Β) ξεχωρίζει από τις άλλες Φυσικές Επιστήμες,δηλαδή τη Βιολογία και τη Φυσική (Ομάδα Α);;
Θέλουμε την αναβάθμιση των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο. Η θέση και των τριών (Φυσική-Χημεία- Βιολογία) είναι στην ομάδα Α.
Σε θετική κατεύθυνση κινούνται οι αλλαγές ως προς την αξιολόγηση των μαθημάτων στο γυμνάσιο. Πραγματικά, ήταν απαραίτητη η ένταξη των Αρχαίων Ελληνικών στην Ομάδα Α των μαθημάτων και επομένως η εξέτασή τους στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Με τον τρόπο αυτό η πολιτεία δείχνει τη διάθεσή της να αναβαθμίσει το συγκεκριμένο μάθημα. Απομένει να δούμε και άλλες ενέργειες (αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία, επιμορφώσεις) που θα αποσκοπούν και στην ουσιαστική αναβάθμιση και ανανέωση του μαθήματος.
Προτείνω την εισαγωγή του μαθήματος της λατινικής γλώσσας και γραμματείας, το οποίο θα συναποτελέσει μαζί με την ΑΕ γλώσσα και γραμματεία ένα μάθημα υπό τον τίτλο «Κλασικές γλώσσες και γραμματείες». Έτσι οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν από την αρχή το ενιαίο των κλασικών γραμμάτων με τεράστιες, θετικές συνέπειες για την κατανόηση και του σύγχρονου κόσμου. Το μάθημα που προτείνω δεν χρειάζεται παραπάνω ώρες από τις υπάρχουσες, αλλά θα αρκούσε μια φρόνιμη εσωτερική κατανομή, με τη βελτίωση και των μεθόδων διδασκαλίας. Επίσης πρέπει να υπάρξει μέριμνα για ελκυστικά εγχειρίδια. Μάλιστα από το εγχειρίδιο της ΑΕ δεν πρέπει να λείπουν και κείμενα της Μεσαιωνικής ελληνικής, ώστε να αποκτήσει ο μαθητής ολοκληρωμένη εικόνα για την ιστορία της γλώσσας του.
Θετικά τα μέτρα αξιολόγησης των μαθητών στο Γυμνάσιο, είχαν διαλυθεί τα πάντα τα τελευταία χρόνια. Η Βιολογία, όμως, πρέπει να ξαναγίνει δύωρο μάθημα αν θέλουμε να την εξετάζουμε γραπτώς με σοβαρότητα τον Ιούνιο. Με μία ώρα την εβδομάδα μόνο πασαλείμματα μπορείς να κάνεις, δεν μπορείς να διδάξεις μεθοδικά το μάθημα. Γενικά τα μονόωρα θετικά μαθήματα είναι απαράδεκτο να υπάρχουν και υποβαθμίζονται, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης το ξέρουν καλά αυτό.
Το μάθημα της Χημείας είναι το μόνο ίσως βασικό μάθημα που δίνεται στις Πανελλαδικές και το μοναδικό που παραμένει έξω από τις εξετάσεις του Γυμνασίου. Οι μαθητές βρίσκονται μπροστά σε ένα αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ της Χημείας του Γυμνασίου και του Λυκείου, με τις απαιτήσεις να γίνονται ξαφνικά τεράστιες. Μετά την ορθή αναβάθμιση της Βιολογίας και της Πληροφορικής, η Χημεία περιμένει να βρει την αναγνώριση που της αξίζει.
Καλημέρα! Σχετικά με την αξιολόγηση του μαθήματος της τεχνολογίας με γραπτή υποχρεωτική εξέταση τετραμήνων έχω να προτείνω την μέχρι τώρα αξιολόγηση λόγω της ιδιαιτερότητας του μαθήματος. Ακριβώς επειδή δεν έχει συγκεκριμένη ύλη και εφαρμόζει μεθοδολογία εργασιών, επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων θεωρώ ότι η αξιολόγηση πρέπει να γίνει δίχως γραπτές δοκιμασίες. Διδάσκω το μάθημα από την αρχή της διδασκαλίας του εδώ και 26 έτη και όταν στην Α λυκείου επιχειρήθηκε η γραπτή αξιολόγησή του στη μέθοδο έρευνας και πειραματισμού αποδείχθηκε ακατάλληλη. Συνεπώς είναι ορθότερο η αξιολόγηση να γίνει δίχως γραπτή δοκιμασία. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
1. Φοίτησα 3 χρόνια στο γυμνάσιο τη δεκαετία του ’80 χωρίς να γράψω καθόλου προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις στο γυμνάσιο. Το επίπεδο δεν ήταν χαμηλότερο τότε. Το αντίθετο θα έλεγα. Ως εκ’ τούτου δεν τις θεωρώ αναγκαίες. Χάνονται 2 εβδομάδες μάθημα.
2. Η Χημεία είναι απαραίτητη για να εξηγήσει κανείς τη βιολογία, επομένως δεν μπορεί να θεωρείται υποδεέστερη.
3. Το ζήτημα δεν είναι οι εξετάσεις, αλλά ο τρόπος διδασκαλίας. Οφείλετε να θεσμοθετήσετε την υποχρεωτική εισαγωγή εργαστηριακών ωρών ανά εβδομάδα για τις Φυσικές Επιστήμες. Με σοβαρούς εργαστηριακούς οδηγούς και ξεχωριστή ώρα μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
4. Αν κατάλαβα καλά κόβετε τις επιπλέον ώρες που κάναμε στους μαθητές που είχαν κάτω από τη βάση τον Ιούνιο. Κακώς ήταν πολύ αποδοτικές και πίεζαν τα παιδιά να διαβάσουν, χωρίς να πληρώσουν οι γονείς.
Οι φυσικές επιστήμες είναι πλέον αναγκαίο να προσαρμοστούν στο 2020 μ.Χ! Δηλ. πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις κοινωνίας και της εποχής. Είναι αυτονόητο ότι για το Γυμνασιο:
α) Η Φυσική πρέπει να είναι 3 ώρες την εβδομάδα (Β’Γ Γυμνασίου), ώστε να γίνει εργαστηριακά σωστά (1ώρα θεωρητική εισαγωγή-σχεδιασμός πειράματος, 1ώρα εργαστηριακή άσκηση και 1 ώρα συμπεράσματα και αναλύσεις) με την υπάρχουσα Ύλη,
β)η Χημεία 2 ώρες (με υποχρεωτική την 1 ώρα στο εργαστήριο) στην Β,Γ Γυμνασίου,
γ)Γεωλογία-Γεωγραφία Α,Β Γυμνασίου από 2 ώρες στο εργαστήριο αποκλειστικά.
δ) Βιολογία 2 ώρες Α,Β,Γ γυμνασίου (με υποχρεωτική την 1 ώρα στο εργαστηριο)
ε) Η πληροφορική πρέπει να φτιαχτεί από την αρχή ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της τεχνολογικής εποχής 2 ώρες την εβδομάδα (με την 1 ώρα να μαθαίνουν οι μαθητές βασικούς χειρισμούς υπολογιστή, γιατί αποδείκτηκε ότι πολλοί ξέρουν μόνο το κινητό τους)
Επιτέλους να κάνει κάποιος άνθρωπος πράγματα με όραμα και επαγγελματισμό και όχι κόψε, ράβε. Αν δεν δεν αρκούν οι πόροι, είναι εκεί για να το λύσει!
Θετικά στοιχεία υπάρχουν, αλλά η μεγάλη εικόνα στο νομοσχέδιο, τουλάχιστον για το Γυμνάσιο όπου εργάζομαι χρόνια, είναι κάτω του ήμισεος της βάσεως.
Μετά από 10 χρόνια διδασκαλίας Μαθηματικών σε Γυμνάσιο, η εμπειρία μου έχει δείξει, ότι η διδακτέα ύλη και η διαχείρισή της, όπως προτείνεται κάθε χρονιά από το υπουργείο, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί στην τάξη. Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει μείωση της ύλης ή αύξηση των ωρών διδασκαλίας.
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πρέπει να έχουν δικαίωμα να επιλέγουν τη δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν να μάθουν. Πέραν της Γαλλικής(ΠΕ05) και Γερμανικής(ΠΕ07) υπάρχουν ήδη οι ειδικότητες της Ιταλικής(ΠΕ34) και Ισπανικής(ΠΕ40). Όπως επίσης απόφοιτοι από τα πανεπιστήμια της Ρωσικής Φιλολογίας και της Τουρκικής να ενταχθούν στους πίνακες των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με το 143912/Δ2/17-09-2019 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ και την σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 26/27-06-2019 του Δ.Σ), η διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό.Το Εργαστήριο Πληροφορικής αποτελεί για τους μαθητές χώρο μελέτης, έρευνας,ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας, ώστε να ενθαρρύνεται και να ευνοείται η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση, η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα.Βασική τεχνική διδασκαλίας κυρίως στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος καθίστανται τα σχέδια εργασίας/έρευνας (projects).Επίσης, για τη διδασκαλία της θεωρίας, εκτός των άλλων διαθέσιμων εκπαιδευτικών τεχνικών και δραστηριοτήτων, προτείνονται δραστηριότητες Πληροφορικής χωρίς υπολογιστές, οι οποίες ενεργοποιούν τους μαθητές, αφού τους διδάσκουν με παιγνιώδη και συμμετοχικό τρόπο τις βασικές έννοιες της Επιστήμης της Πληροφορικής.Στις περιπτώσεις που προτείνονται βιντεομαθήματα είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί
αντεστραμμένη διδασκαλία και παιδαγωγική (flipped classroom) προκειμένου να
αξιοποιηθεί κατάλληλα ο περιορισμένος διδακτικός χρόνος στην τάξη. Η μέθοδος αυτή προτείνεται να αξιοποιηθεί, εφόσον το επιτρέπει η πρόσβαση των μαθητών στο Διαδίκτυο από το σπίτι.
Επιπλέον όποιος εκπαιδευτικός εισάγει τις έννοιες του προγραμματισμού μέσω kit ρομποτικής (lego Mindstorm Education) ή μέσω προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch, πώς θα βγάλει έγχρωμες φωτοτυπίες με τα έγχρωμα πλακίδια-εντολές για να τα εξετάσει; Έτσι στα διαγωνίσματα θα πρέπει να κάνουμε ερωτήσεις του τύπου τί είναι αλγόριθμος ή πρόγραμμα, προγραμματισμός κλπ. ή να στραφούμε στον χελωνόκοσμο! Σημασία δεν έχει οι μαθητές να γνωρίζουν ορισμούς, αλλά η διδακτική πορεία θα πρέπει να αξιοποιεί την έμφυτη περιέργεια και την αυτενέργεια των μαθητών μέσα από αυθεντικές δραστηριότητες και συμμετοχικές τεχνικές διδασκαλίας.
Ειδικά για την Πληροφορική προτείνω μέγιστο αριθμό μαθητών/τμήμα τους 15 και όχι 22 μέσα σε ένα εργαστήριο. Επιπλέον, απαιτείται εκσυγχρονισμός των υπολογιστών. Με windows xp ή windows 2000 δεν γίνεται δουλειά. Ακόμη απαιτείται νέο βιβλίο μαθητή, τετράδιο μαθητή και νέο βιβλίο καθηγητή. Στα βιβλία αυτά να υπάρχει υποχρεωτικά υλικό για την εκπαιδευτική ρομποτική (Lego Mindstorm Education, rasberry pi, arduino κλπ) και για το Scratch. Τέλος, οι ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, πρέπει να αυξηθούν σε 2 ώρες.
Για τους παραπάνω λόγους είμαι κάθετα αντίθετος στην γραπτή εξέταση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, διότι με την εισαγωγή απλά των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών δεν αναβαθμίζεται η Πληροφορική!
Επαναφορά του 3-ωρου διδακτικού ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών & Πληροφορικής για την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση.
Τα ΓΥΜΝΑΣΙΑΚΑ ΜΟΝΟΩΡΑ μαθήματα: Φυσικής Α’τάξης, Βιολογίας Α’+Β’+Γ’ τάξεων και Χημείας Β’+Γ’ τάξεων να γίνουν δίωρα.
Τα μαθήματα Φυσικής+Βιολογίας+Χημείας να γίνονται ΚΑΙ εργαστηριακά.
Το συνολικό πλήθος ωρών διδασκαλίας στο Γυμνάσιο να γίνει 34 ώρες ανά εβδομάδα, έτσι δεν αλλάζει το εβδομαδιαίο ωράριο των υπολοίπων μαθημάτων του Γυμνασίου.
Αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου. (Ανεξέρτητος)
Στο νομοσχέδιο αναφέρεται η ενίσχυση της Πληροφορικής ως ένα ακόμη bullet σε μία παρουσίαση.Πως ακριβώς θα γίνει; Μέσω του μονόωρου μαθήματος που διδάσκεται στο σημερινό πρόγραμμα σπουδών; Υπάρχουν πολλά νέα αντικείμενα που μπορούν να διδαχθούν στα πλαίσια αυτού του μαθήματος, όπως η ρομποτική αλλά αν δεν γίνει αναβάθμιση της Πληροφορικής σε δίωρο μάθημα, απλά η κυβέρνηση κοροϊδεύει
Προφανώς η εισαγωγή της Πληροφορικής στη Β’ ομάδα, χωρίς αύξηση των ωρών διδασκαλίας δεν αποτελεί ενίσχυση της Πληροφορικής Παιδείας.
Επίσης, η επαναφορά της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης (τουλάχιστον) για τους Πληροφορικούς που προσφέρουν τεράστιο υποστηρικτικό έργο στα τεχνικά ζητήματα που προκύπτουν, την συντήρηση του εξοπλισμού και την υποστήριξη συναδέλφων και μαθητών είναι επιβεβλημένη.
Δεν διευκρινίζεται αν παραμένει η υποχρέωση των ολιγόλεπτων τεστ να είναι μέχρι 3 ανα τετράμηνο, κάτι που μας περιορίζει αρκετά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καλό θα ήταν να υπήρχε σύσταση για το συγκεκριμένο θέμα, και όχι υποχρέωση.
Επίσης τα μαθήματα φυσικών επιστημών πρέπει να διδάσκονται 2 ώρες ανα εβδομάδα το κάθε γνωστικό (πχ η Φυσική στην Α, καθως και η Χημεία στη Β και στη Γ) ή η 2η ώρα να είναι εργαστηριακή, εφόσον αυτό μπορεί να υποστηριχθεί απο κάθε σχολείο.
Κατά τ’αλλα σωστή η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με μια επισήμανση: δεν είναι 7, αλλά 9 (τρίωρη συνεξεταση στα Νέα και στα Αρχαία Ελληνικά).
Η αξιολόγηση των μαθητών/τριων θα πρέπει να γίνεται σε δύο φάσεις, μία ανά τετράμηνο και όχι μία φορά στο τέλος του έτους.
Ειδικά τώρα που θα εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων.
Έτσι ώστε να δίνουμε την δυνατότητα στους μαθητές/τριες να αξιολογούνται σταδιακά.
Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί και η ψαλίδα ανάμεσα στον προφορικό και γραπτό βαθμό.
Θεωρώότι η ένταξη της Χημείας στη Β ομάδα και μάλιστα σαν μονόωρο μάθημα είναι άστοχη τουλάχιστον.Αυτή η άποψη βασίζεται στον πειραματικό και διερευνητικό χαρακτήρα του μαθήματος που είναι απαραίτητος σε αυτή τη βαθμίδα της υποχρεωτιικής εκπαίδευσης στην οποία οι μαθητές ,ας μην ξεχνάμε.δεν έχουν ακόμα το άγχος της βαθμολογίας που θα έχουν στο λύκειο,Περίμενα λοιπόν ότι σε ένα νομοσχέδιο που στοχεύει στην αναβάθμιση των παρεχομένων σπουδών θα υπήρχε η πρόνοια για την διόρθωση των στρεβλώσεων του παρελθόντος.Να πω ότι για χρόνια αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο οι μαθητές να έρχονται στο Γυμνάσιο με πολλές γνώσεις σχετικά με το αντικείμενο του μαθήματος( από τα «Φυσικά» του Δημοτικού) και όταν το ξανασυναντούν στην Β Γυμνασίου πιά σαν μονόωρο μάθημα ,οι γνώσεις αυτές αντί να ενισχυθούν,ΕΥΤΕΛΙΖΟΝΤΑΙ
Σκοπός του σχολείου δεν είναι ο στιγματισμός παιδιών και η διαπόμπευση τους τύπου «ποινικού μητρώου», όπου δεν αλλάζει ποτέ σε κανένα δημόσιο έγγραφο και θα τα ακολουθεί μια ζωή. Σκοποί είναι η διαπαιδαγώγιση, η δεύτερη ευκαιρία και η βελτίωση. Άλλωστε μιλάμε για ανήλικα, εξαρτημένα από το οικογενειακό περιβάλλον, άτομα όπου σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν αναπτύξει ανεξάρτητη σκέψη και δράση. Είναι στη διαδικασία της μάθησης, τυπικά και ουσιαστικά.
Η Β ξενη γλωσσα στη δευτεροβαθμιια ειναι απιστευτα υποβαθμισμενη.Τα σχολικα εγχειριδια χρειαζονται οπωσδηποτε αντικατασταση,καθως δεν ανταποκρινονται ουτε στο ελαχιστο στις απαιτησεις του μαθηματος.Χρειαζεται επισηε οπωσδηποτε αλλη μια ωρα για να μπορει να διδαχθει η Β ξ.γλωσσα επαρκως.Κι οταν μιλαμε για συνδεση με ΚΠΓ,δεν μπορει να γινει κατι τετοιο με αναπληρωτες,κατα πλειψηφια, οι οποιοι προσλαμβανονται Νοεμβρη και Δεκεμβρη. Να μην ξεχναμε επισης,οτι πολλα παιδια στο Δημοτικο υποχρεωνονται να κανουν αλλη Β ξ.γλωσσα απο αυτη που επιθυμουν,λογω του απαραδεκτου συστηματος σχηματισμου τμηματων.ΚΑι αυτο πρεπει να αλλαξει.
– Έχουμε υποχρέωση για την αναβάθμιση των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο και δη της ΧΗΜΕΙΑΣ.
– Οι πολύπαθες ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ χρόνια τώρα δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα και ενιαία. Η ΧΗΜΕΙΑ τώρα προτείνεται να είναι στα μαθήματα ομάδας Β, συνεχίζοντας την μη ισότιμη αντιμετώπιση των μαθημάτων ΦΕ που ξεκινά βέβαια από τα μονόωρα μαθήματα ΦΕ (Χημεία Β-Γ Γυμνασίου, Βιολογία Α-Β-Γ, Φυσική Α και Γεωλογία Β). Είναι γνωστό ότι στα μονόωρα και δη Β ομάδας ο εκπαιδευτικός και κυρίως οι μαθητές απλώς χαροπαλεύουν με το γνωστικό μέρος της ύλης χωρίς τη δυνατότητα διερεύνησης της γνώσης από τη μεριά των μαθητών και χωρίς τη δυνατότητα διδακτικής αξιοποίησης των εργαστηρίων και των ΤΠΕ. Ο μαθητής, οι γονείς, ο εκπαιδευτικός και το εν γένει εκπαιδευτικό σύστημα αυτόματα υποβαθμίζει τα μονόωρα. Αυτό γίνεται πολύ κρισιμότερο στα μαθήματα που οφείλουν να συνδέονται μέσω του πειράματος με την καθημερινότητα όπως η ΧΗΜΕΙΑ.
– Οφείλουμε να αναβαθμίσουμε τα μαθήματα των ΦΕ αναδεικνύοντας το βιωματικό, πειραματικό και γνωστικό-επιστημονικό τους χαρακτήρα και τη σημαντική σύνδεσή τους με την καθημερινότητα και οφείλουμε να τα διδάσκουμε μέσω της Διερευνητικής διδακτικής Μεθοδολογίας που μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσω δίωρων μαθημάτων ΦΕ ανά τάξη
ΠΡΟΤΑΣΗ:
1. Το μάθημα της ΧΗΜΕΙΑΣ όπως όλα τα μαθήματα των ΦΕ πρέπει να ανήκουν στην Ομάδα Α.
2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ανά τάξη προτείνεται να είναι:
Α τάξη: 2ώρες Γεωλογία + 2 ώρες Φυσική + 2 ώρες Βιολογία
Β τάξη: 2ώρες Γεωλογία + 2 ώρες Φυσική + 2 ώρες ΧΗΜΕΙΑ
Γ τάξη: 2 ώρες Φυσική + 2 ώρες Βιολογία + 2 ώρες ΧΗΜΕΙΑ
Με εκτίμηση Ν.Ρ.
Όσον αφορά το μάθημα της Πληροφορικής θα πρέπει να προστεθεί η δυνατότητα το ωριαίο διαγώνισμα του Α’ τετραμήνου να γίνεται και με ψηφιακή μορφή μέσω του eclass ή του e-me και όχι μόνο γραπτώς.
Διαφωνώ με την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Στο Γυμνάσιο έχουμε αύξηση εξεταζομένων μαθημάτων: σε 7, 7, 7 (από 4,4,4) και στο έχουμε Λύκειο αύξηση γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων: σε 8, 7, 5 (από 8, 6, 4). Δεν νομίζω ότι οι γραπτές εξετάσεις έχουν να προσθέσουν επιπλέον γνώσεις στους μαθητές.Οι εξετάσεις επιβαρύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Η άποψη μου είναι ότι στο Γυμνάσιο (που είναι υποχρεωτική βαθμίδα) δεν θα έπρεπε να υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ εξεταζόμενο μάθημα και στο Λύκειο αρκούσαν τα 4 μαθήματα σε κάθε τάξη. Στη Φιλανδία δεν υπάρχουν διαγωνίσματα και εξετάσεις, εκτός από μία εξέταση στην τελευταία τάξη του λυκείου.
Καλοδήμος Δ. Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθ/θας
1.Αυξηση ωρών της φυσικής κατα 1 ωρα στην Α γυμνασιου
2. Αύξηση ωρων της Βιολογία κατα 1 ωρα σε ολες τις τάξεις.
3.Ορθως λετε οτι θελετε να αναβάθμιστει η πληροφορικη αλλα για να γινει πρέπει το μαθημα να γινει 2ωρο. Δεν ειναι αναβάθμιση απλα να ειναι στη β ομάδα
4.το μαθημα της Τεχνολογίας πρέπει νά οο εισαχθεί στις 3 μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού.Ειναι καθάρα εργαστηριακό και η φυση του μαθήματος δεν δικαιολογεί ωραια α διαγωνισματα.(δεν υπάρχει καν βιβλίο στη Γ Γυμνασίου)
Εισαγωγή της θεατρικής αγωγης και στο γυμνασιο όχι μονο ατο Δημοτικο.
Μία επισήμανση ως προς την ενίσχυση του μαθήματος της Πληροφορικής….
θεωρείται δεδομένος και κομβικής σημασίας ο ρόλος των νέων τεχνολογιών και της επιστήμης της Πληροφορικής σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας και όχι μόνο.
Έτσι, πρέπει η αρχική «ενίσχυση» του μαθήματος της Πληροφορικής με τη μεταγωγή της σε ομάδα Β’ επιπέδου, να συνοδευτεί επιτέλους απαραίτητα από αύξηση των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο ρόλο και στη σημασία που της αρμόζει στην εκπαίδευση της σύγχρονης εποχής, μαζί με μια ποιοτική αναπροσαρμογή του προγράμματος σπουδών και του σχετικού βιβλίου, προσαρμοσμένο κατάλληλα στα τόσο και τόσα ενδιαφέροντα ζητήματα που σχετίζονται με την επιστήμη της Πληροφορικής και την χρήση της σε πολλούς άλλους τομείς.
Προς την ίδια δε κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί και το μάθημα της Πληροφορικής στη βαθμίδα του Γενικού Λυκείου.
Σχετικά με την προαγωγή στο Γυμνάσιο των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης ισχύουν τα παρακάτω:
Το άρθρο 206 του Ν.4610/2019 (ΦΕΚ 70 τ.Α΄ 07/05/2019) «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις.» αναφέρει τα εξής:
«Στο τέλος της παρ. 7 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 (Α΄ 211), όπως αυτή προστέθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 44/2017 (Α΄ 69) οι λέξεις «και γενικό μέσο όρο» αντικαθίστανται με τις λέξεις «ή γενικό μέσο όρο.».»
Επομένως για τους μουσουλμάνους μαθητές ισχύει πλέον η παρακάτω παράγραφος 7 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 (Α΄ 211), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει:
«7. Οι μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης προάγονται από τάξη σε τάξη και απολύονται από το Γυμνάσιο, εφόσον σε καθένα από τα μαθήματα των Αρχαίων και των Νέων Ελληνικών έχουν βαθμό τουλάχιστον 8, σε κάθε άλλο μάθημα βαθμό τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 10.»
Το προς διαβούλευση Σχέδιο Νόμου δεν κάνει καμιά αναφορά στον τρόπο προαγωγής των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης. Η υφιστάμενη διάταξη αδικεί κατάφωρα τους χριστιανόπαιδες.
Προτείνω η παρ. 7 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 (Α΄ 211) να τροποποιηθεί ως εξής:
«7. Οι μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης προάγονται από τάξη σε τάξη και απολύονται από το Γυμνάσιο, εφόσον σε καθένα από τα μαθήματα των Αρχαίων και των Νέων Ελληνικών έχουν βαθμό τουλάχιστον 8, σε κάθε άλλο μάθημα βαθμό τουλάχιστον 10 ΚΑΙ γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 10.»
Έμφαση στην πληροφορική δε μπορεί να δωθει όταν το μάθημα παραμένει 1 ώρα την εβδομάδα ακόμη και αν αλλάζει ομάδα και πηγαίνει στη Β. Η συνθετική εργασία του Β τετραμήνου είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά όταν πολλοί μαθητές δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι η δουλειά πρέπει να γίνεται και στο σχολειο.
Στα πλαίσια της μιας ώρας απλά αυτό είναι όνειρο απατηλό.
Πάρτε την σωστή απόφαση αυτή που κ σεις οι ίδιοι αντιλαμβάνεστε και κάντε την πληροφορική μάθημα με 2 ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Όχι μόνο στα λόγια εξαγγελίες. Αυξήστε τις ώρες, βοηθηστε τους μαθητές να μην παραμείνουν ψηφιακά αναλφάβητοι.
Οι εξετάσεις στο γυμνάσιο πρέπει να καταργηθούν. Εξάλλου για το γυμνάσιο μιλάμε το οποίο πλέον δεν έχει καμία βαρύτητα στην αγορά εργασίας. Όχι μόνο οι εξετάσεις πρέπει να καταργηθούν σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου, αλλά και αρκετά απο τα διδασκόμενα μαθήματα.
Η επανένταξη των Αρχαίων Ελληνικών στα εξεταζόμενα μαθήματα αναβαθμίζει την αξία του μαθήματος. Θα πρέπει, όμως, να συνοδεύεται από αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από δύο σε τρεις, όπως ίσχυε παλαιότερα. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλυφθεί, με τρόπο ουσιαστικό, η ύλη που ορίζεται σε ένα δίωρο εβδομαδιαίως.
Α. Η αύξηση των γραπτών δοκιμασιών, τόσο των ωριαίων δοκιμασιών (προσθήκη ενός ακόμα διαγωνίσματος στο Β’τετράμηνο για την Α΄ομάδα μαθημάτων) καθώς και η αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων από τέσσερα σε επτά, κάθε άλλο παρά συνάδει με την εξαγγελία του υπουργείου για περισσότερες δεξιότητες, κριτική και δημιουργική σκέψη. Το μόνο που καταφέρνει είναι να ενισχύει την αποστήθιση και τη στείρα μεταφορά γνώσεων, να δυσκολεύει την προαγωγή και αποφοίτηση από μια βαθμίδα(που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι υποχρεωτική) και να αυξάνει τελικά τη μαθητική διαρροή. Η κατεύθυνση θα έπρεπε να είναι σε λιγότερες εξετάσεις και περισσότερες δημιουργικές και συνθετικές εργασίες.
Β.Δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει κάποια πρόνοια, ώστε τα παιδιά με δυσλεξία ή αυτισμό,με τα τόσα προβλήματα στον λόγο,να απαλλάσσονται από τη διδασκαλία και την εξέταση των αρχαίων ελληνικών και των ξένων γλωσσών; Είναι πρακτικά πολύ δύσκολο να διαχειριστούν τόσες εκφάνσεις της γλώσσας(νέα ελληνική, αρχαία ελληνική και ξένη γλώσσα),με αποτέλεσμα να αποτυγχάνουν συνολικά, με δυσμενή αποτελέσματα στην γνωστική και ψυχολογική τους ανάπτυξη. Το σχολείο στη θέση αυτών των ωρών θα μπορούσε να προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία μόνο στα Νέα Ελληνικά, στις Φυσικές επιστήμες και τα Μαθηματικά, καθώς και ενισχυτικά προγράμματα στις κοινωνικές δεξιότητες.
Αυτός ο στενός εναγκαλισμός του μαθήματος της Τεχνολογίας με την Πληροφορική πλέον δεν έχει νόημα πέραν του εργαστηριακού κομματιού. Με δεδομένη λοιπόν την ανάγκη αύξησης των ωρών πληροφορικής σε 2, θα ήταν λογικό η μία ώρα να ναι εργαστηριακή και η άλλη θεωρητική όπου στη θεωρητική θα δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα όχι μόνο στη γνώση και αντίληψη της ψηφιακής κοινωνίας αλλά κυρίως στην ανάπτυξη σωστών συμπεριφορών στον ψηφιακό κόσμο. Κατά την εργαστηριακή ώρα και μόνο είναι αναγκαίο το σπάσιμο του τμήματος προφανώς με την Τεχνολογία.
Είναι πια καιρός να θεσμοθετηθούν πιο ευέλικτοι και εξίσου αξιόπιστοι τρόποι εξέτασης πέραν της γραπτής ωριαίας εξέτασης. Για παράδειγμα σε ένα εργαστήριο πληροφορικής η εξέταση μπορεί να είναι με ηλεκτρονικά τεστ όπου, και εφόσον ο καθηγητής το επιθυμςι, έχει την ευχέρεια αξιοποιήσει κάποιο από τα πολλά διαθέσιμα εργαλεία δημιουργίας ηλεκτρονικών τεστ.
Ένα δεύτερο που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι η αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής και ως προς το περιεχόμενο και ως προς τις ώρες διδασκαλίας. Ας δούμε το παράδειγμα της Κύπρου που στα θέματα του ψηφιακού αλφαβητισμού προηγείται κατά πολύ της Ελλάδας.
θέλω να επισημάνω μια αδικία με την ένταξη της χημείας, που ούτως ή άλλως ήταν αδικημένη με την ισχνή διδασκαλία της (1 ώρα την εβδομάδα) στην Β΄και Γ΄Γυμνασίου στην ομάδα Β, και τη μη εξέτασή της τον Ιούνιο. Νομίζω ότι θα πρέπει να διδαχθούμε από την Κύπρο όπου γινόταν συνεξέταση των μαθημάτων Βιολογία και Χημεία με ανάλογο αριθμό ερωτήσεων από κάθε μάθημα. Ακόμη δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μονόωρα μαθήματα στις Φυσικές Επιστήμες όπως τη Φυσική της Α’ Γυμνασίου.
Θεωρώ ότι η αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο τέλος του σχολικού έτους βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ανακύπτουν, όμως, ορισμένα προβλήματα στην τελική εξέταση των μαθημάτων των Αγγλικών και της Βιολογίας, καθώς οι προβλεπόμενες ώρες για τη διδασκαλία τους δεν είναι αρκετές για την κάλυψη της διδακτέας ύλης. Ακόμη, η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας παύει να γίνεται σε επίπεδα στη Γ γυμνασίου, ενώ τα διδακτικά εγχειρίδια και των τριών τάξεων χρήζουν άμεσης αλλαγής.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, μιας συνολικής αναβάθμισης του γυμνασίου πιστεύω ότι είναι απαραίτητα τα ακόλουθα μέτρα:
1. Εφαρμογή υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος 36 ωρών (32 +4 νέες).
2. Η αναβάθμιση της πληροφορικής με την εισαγωγή της στη β ομάδα μαθημάτων θα μπορούσε να συνοδευθεί και από την προσθήκη 1 επιπλέον ώρας για τη διδασκαλία της στο γυμνάσιο.
3. Το μάθημα της Βιολογίας καλό θα ήταν να διδάσκεται 2 ώρες/εβδομάδα, ώστε να προετοιμάζονται αρτιότερα οι μαθητές για τις τελικές εξετάσεις.
4. Σκοποί του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας πρέπει να είναι η επαφή των μαθητών με τις δομές της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, πάνω στις οποίες έχει στηριχθεί και η νέα ελληνική, αλλά και η γνωριμία με τις αξίες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η επεξεργασία κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας προτείνεται να γίνεται με τη μελέτη παράλληλων πηγών, ενώ για τη διδασκαλία των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων συστήνεται η εφαρμογή της συγκριτικής μεθόδου.
5. Προκειμένου να ενισχυθούν τα μαθήματα των ξένων γλωσσών, προτείνεται η κατανομή των μαθητών σε τμήματα, ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους, καθώς και η προσθήκη 1 επιπλέον ώρας για τη διδασκαλία καθεμίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές αποφοιτώντας από το γυμνάσιο θα έχουν γνώσεις Αγγλικών επιπέδου Β2-Γ1 και Β’ ξένης γλώσσας επιπέδου Α2-Β1.
Σχετικά με την εξέταση του μαθήματος Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο γυμνάσιο, αυτό που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια που εφαρμόστηκε η συνεξέταση την ίδια ημέρα, ήταν οι μαθητές να εξετάζονται σε δύο διαφορετικά αντικείμενα με διαφορετικά κείμενα, ένα για τη γλώσσα και ένα για τη λογοτεχνία, με διαφορετικά θέματα σε κάθε μάθημα. Οι καθηγητές έμπαιναν για διευκρινίσεις σε δύο διαφορετικά αντικείμενα, αντί για ένα στα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα. Η εξέταση δύο διακριτών αντικειμένων με διαφορετικά θέματα, δύο παραγωγές λόγου, εκτός από τις υπόλοιπες ασκήσεις και τον χρόνο που απαιτούνταν για την ανάγνωση και προσπέλαση δύο διαφορετικών κειμένων απέβαινε εις βάρος της αντοχής και της επίδοσης/απόδοσης των μαθητών, οι οποίοι έδιναν, συχνά, περισσότερο βάρος σε ένα από τα δύο και διεκπεραίωναν, απλώς, το άλλο, όντας κουρασμένοι.
Με το παρόν σχέδιο νόμου, προτείνεται να γίνει το ίδιο και με την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία. Οι μαθητές να εξετάζονται στην αρχαία ελληνική γλώσσα και στα αρχαία ελληνικά από μετάφραση σε ενιαίο τρίωρο.
Ερώτηση: Θα ακολουθηθεί η ίδια μέθοδος με πριν; Δύο διαφορετικά αντικείμενα με διαφορετικά θέματα (κείμενα και ασκήσεις) σε μία εξέταση; Τι νόημα έχει κάτι τέτοιο; Ελέγχουμε τις αντοχές των μαθητών;
Αντί να εξετάσουμε ένα μάθημα σε ένα δίωρο, τους δίνουμε δύο μαθήματα σε ένα τρίωρο;
Ελπίζουμε να έχει ληφθεί μέριμνα και να είναι διαφοτερικός ο τρόπος εξέτασης (στο γυμνάσιο αναφέρομαι), όχι διαφορετικά θέματα για κάθε αντικείμενο (άλλα για τη γλώσσα και διαφορετικά για τη λογοτεχνία κλπ.) αλλά με κάποιον τρόπο να υπάρχει σύνδεση μεταξύ των δύο. Διαφορετικά, για ποιον λόγο να εξετάζονται την ίδια μέρα;
Θα πρέπει να σταματήσει η διδασκαλία μαθηματικών από τον κάθε τυχόντα, είναι αδιανόητο να τα διδάσκουν ακόμη και οι απόφοιτοι ΤΕΙ πληροφορικής.
Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι εισάγεται ένας νόμος που
τροποποιεί άρθρα ΠΔ με διαδικασία του τύπου «Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής».
Δεν μπορεί για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης να κατατεθεί ένα νέο ΠΔ το
οποίο να κωδικοποιεί με καθαρό τρόπο όλη τη νομοθεσία που αφορά σε αυτήν; Τόσο δύσκολο είναι;
Η διδασκαλία της Βιολογίας πρέπει να γίνει στο Γυμνάσιο δυο ώρες την εβδομάδα! Η Βιολογία είναι κομβικό μάθημα για τον εγγραμματισμό του σύγχρονου πολίτη! Γενικά, μονόωρα μαθήματα θετικών επιστημών δεν πρέπει να υπάρχουν. Επίσης, θεσμοθετείστε υποχρεωτική εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών. Κάποια Θέματα στις εξετάσεις, ακόμα και στις Πανελλήνιες μέσα από εργαστηριακά πειράματα!
Θεωρώ θετικά όλα τα νέα μέτρα για το Γυμνάσιο. Είναι καιρός να μένουν μετεξεταστέοι κάποιοι μαθητές, αλλά και να επαναλαμβάνουν την τάξη αν είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως.
Όσον αφορά το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, δε γίνεται να μιλάμε για ενίσχυση της πληροφορικής με ανάθεση εργασίας στους μαθητές. Η ενίσχυση πρέπει να είναι ουσιασιαστική. Πρώτα πρέπει να γίνουν α) εκσυγχρονισμός των υλικο-τεχνικών υποδομών, β) αλλαγές στο βιβλίο και γ) αύξηση των ωρών διδασκαλίας και μετά να αναθέσουμε στους μαθητές εργασίες. Σκοπός είναι κάποια στιγμή η πληροφορική να ανήκει στην Ομάδα Α’.
Με ΔΕΔΟΜΕΝΗ τη χρήση υπολογιστή/ έξυπνης συσκευής στην διαδικασία της Τηλε-εκπαίδευσης θα ζητούσα να γίνει 2ωρο το μάθημα της πληροφορικής , έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να εμπεδώσουν και να καταστήσουν καλύτερα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΕΣ δεξιότητες που είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ στην σύγχρονη εποχή . Τολμήστε το και θα ανταμειφθείτε .
Γιατί η Χημεία εντάχθηκε στην ομάδα Β’ και όχι στην Α’; Πόση υποβάθμιση να αντέξουμε ακόμη;
Στο δημοτικό και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου οι μαθητές πρέπει να ευαισθητοποιούνται και να εξοικειώνονται με την έννοια της φιλοζωίας, όπως ορίζεται στο άρθρο 18 του ν. 4039/2012. Η διάταξη αυτή παραμένει ανεφάρμοστη. Είναι ευκαιρία να δρομολογηθεί τώρα.