Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:
ΤΑΞΕΙΣ | Α | Β | Γ | Δ | Ε | ΣΤ | |
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ενιαίος Τύπος | |||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 |
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | ||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Μουσική | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’ | ||||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤ | Σύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’ | ||
Α | Β | Γ’ – Δ’ | Ε’- ΣΤ’ | ||||||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 3,5 | 3,5 | 7 | ||
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2/2 | 1 | ||||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 2/2 | 1 | ||||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3/2 | 3/2 | 3 | ||
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 1/2 | 1/2 | 1 | |||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | |||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’ – Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | ||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 4 | 4 | |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 1 | 1 | ||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3 | 3 | |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
*Αισθητική Αγωγή | |||||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | ||||||
Μουσική | 1 | 1 | 1 | ||||||
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 |
Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.
Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.
Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την ραγδαία εξέλιξη των ηλεκτρονικών συστημάτων σε όλους τους τομείς. Επιβάλλεται το μάθημα της πληροφορικής από 1 ώρα την εβδομάδα ανά τμήμα να διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα το ελάχιστο. Γίνεται και με διεύρυνση του καθημερινού διδακτικού ωραρίου, εφόσον δεν είναι δυνατόν να μειωθούν ώρες άλλων διδακτικών αντικειμένων. Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου μέχρι 14:00 ίσως εξυπηρετεί και ένα μεγάλο σύνολο εργαζόμενων γονέων.
Η αύξηση των ωρών του μαθήματος της πληροφορικής και ο εξοπλισμός των Δημοτικών Σχολείων με ηλεκτρονικό εξοπλισμό επιβάλλεται επίσης να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό!!!
Καλό είναι να γνωρίζετε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί πληροφορικής βοηθούν τη διοίκηση των σχολικών μονάδων δίχως να έχουν ώρες γραμματειακής υποστήριξης.(Στα διαλείμματα, ώρες εκτός εργασιακού ωραρίου κ.λ.π.)
Θετικό να διδαχθεί η πληροφορική, τα αγγλικά και η φυσική αγωγή και στο Νηπιαγωγείο. Πρόβλεψη όμως για εξοπλισμό Νηπιαγωγείων με Η/Υ.
Θεωρώ ότι το μάθημα της ευέλικτης ζώνης, όπως γίνεται στα περισσότερα δημοτικά, είναι για να συμπληρώνουν τις ώρες που χάνουν στα μαθηματικά ή στη γλώσσα και ουδόλως ανταποκρίνεται στο πραγματικό του στόχο. Ως εκ τούτου, και λαμβάνοντας αυτό ως δεδομένο, θα ήταν καλύτερα να αυξηθούν οι ώρες της πληροφορικής και της β’ ξενης γλώσσας, γιατί το ζητούμενο στην εποχή μας είναι οι γνώσεις της πληροφορικής (φάνηκε περίτρανα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου οι πληροφορικοί των σχολείων γονάτισαν από την προσπάθεια υποστήριξης τόσο των συναδέλφων τους όσο και των μαθητών), αλλά και της β’ ξένης γλώσσας, που τόσο αδικημένη είναι μέχρι τώρα.
3. Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής,
ΠΩΣ;;;;;
ΆΛΛΟ ΕΝΑ ΨΈΜΑ…..
Σύμφωνα με τα προτεινόμενα ωρολόγια προγράμματα δεν ενισχύεται καθόλου η εκμάθηση της β’ ξένης γλώσσας. Κατά τη γνώμη μου η διδασκαλία της πρέπει να αρχίζει τουλάχιστον από την Δ’ δημοτικού, στο γυμνάσιο να επανέλθει η τρίωρη διδασκαλία, η οποία θα συνεχίζεται και στο Λύκειο. Στόχος θα είναι οι μαθητές να φτάνουν σε ένα ικανοποιητικό γνωστικό επίπεδο, ώστε να είναι σε θέση να δίνουν εξετάσεις στο ΚΠΓ. Αυτό προϋποθέτει και λιγότερο αριθμό μαθητών σε κάθε τμήμα.
Η πληροφορική σαν μονόωρο μάθημα.Καλύτερα καταργείστε το. Σε ένα μονόωρο μάθημα δεν μπορεί να υπάρξει εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Είτε συγκεντρώστε τις ώρες σε μεγαλύτερες τάξεις ή καταργείστε το. Δεν είναι η ώρα του παιδιού. Ούτε θρησκευτικά ή γυμναστική.
Οι ωρες της Φυσικής Αγωγής στην Ε και ΣΤ πρέπει να αυξηθούν σε 3 την εβδομάδα. Τα παιδιά στην ηλικία αυτή χρειάζονται την κίνηση. Η παχυσαρκία δυστυχώς ξεκινάει από αυτή την κρίσιμη ηλικία.
Από την εμπειρία μου προτείνω να μην διδάσκεται το μάθημα ΤΠΕ στις 2 πρώτες τάξεις του Δημοτικού και να αυξηθούν οι ώρες στις τάξεις Δ, Ε και ΣΤ κατά 1.
Οι ωρες του μαθήματος ΤΠΕ θα πρεπει να αυξηθουν. Τουλαχιστον 2 ωρες διδασκαλιας ανα τμημα.
Μία ώρα ΤΠΕ την εβδομάδα δεν είναι αρκετή. Από μόνη της, η ασφάλεια στο διαδίκτυο πρέπει να είναι ξεχωριστό αντικείμενο για τα παιδιά του δημοτικού. Και ένα άλλο αντικείμενο η δημιουργική Πληροφορική (επίλυση προβλημάτων, αλγοριθμική σκέψη, προγραμματισμός, ρομποτική μέσα από πρακτική και παιχνίδι).
μετά από 30 χρόνια δάσκαλος με την εμπειρία που έχω θεωρώ ότι πρέπει να μειωθούν οι ώρες των θρησκευτικών, ένα μάθημα που δεν ενδιαφέρει καθόλου τα παιδιά και είναι και αντυσυνταγματικό, να αυξηθούν οι ώρες της γεωγραφίας και οπωσδήποτε της θεατρικής αγωγής σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ, να ελαττωθούν τα αγγλικά, είναι σε εντελώς λάθος κατεύθυνση οι αλλαγές
Η Πληροφορική παιδεία είναι αναγκαίο να ενισχυθεί τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα, με την διαμόρφωση ενός πλαισίου διδασκαλίας, αντίστοιχου με αυτό των υπολοίπων μαθημάτων που οδηγούν στον κλασικό αλφαβητισμό. Και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με την μια μόνο ώρα την εβδομάδα διδασκαλίας του μαθήματος των ΤΠΕ. Για να επέλθει ο βαθμός αντίληψης που απαιτείται ώστε οι ΤΠΕ να χρησιμοποιούνται με τον πιο προσοδοφόρο τρόπο ως μέσο αναζήτησης, υποστήριξης και εμπέδωσης της γνώσης, θα πρέπει να επέλθει ταυτόχρονα και Πληροφορικός αλφαβητισμός με την έννοια της διδασκαλίας θεμελιωδών εννοιών Πληροφορικής. Επομένως χρειάζεται τουλάχιστον άλλη μια ώρα διδασκαλίας και ίσως μετονομασία του μαθήματος σε κάτι που να υποδηλώνει πιο καθαρά τον όρο Πληροφορική.
Οι πληροφορικοί κλήθηκαν να εκπαιδεύσουν δασκάλους, μαθητές κ γονείς μαθητών στη χρήση πλατφορμών σύγχρονης κ ασύγχρονης επικοινωνίας κ στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων!
Στην ψηφιακή εποχή, δεν σας ενδιαφέρει να γνωρίζουν πώς να διαχειρίζονται εργαλεία όπως τα παραπάνω?
Η 1 ωρα την εβδομάδα δεν αρκεί ούτε καν για να μάθουν το word τα παιδιά του δημοτικού! Μία ίσον καμία. Επιτέλους! Αυξήστε τις ώρες πληροφορικής! Το ζητάνε κ οι ιδιοι οι μαθητές, το απαιτεί κ η εποχή που ζούμε! Δείτε τα εκπαιδευτικα συστήματα στην υπόλοιπη Ευρώπη κ πόσες ώρες διδάσκονται πληροφορική οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες!
Με ποιον ακριβώς τρόπο ενισχύεται η Πληροφορική, εάν όχι με την αύξηση των ωρών; Ειδικά για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού (από Δ’ Δημοτικού έως και ΣΤ Δημοτικού) δεν υφίσταται ουσιαστικό μάθημα μόνο με 1 ώρα την εβδομάδα (ειδικά όταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και για διάφορους λόγους χάνονται αρκετές ώρες). Ιδιαίτερα στην περίοδο που διανύουμε, με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση να αποτελεί το κυρίαρχο θέμα συζήτησης όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα έπρεπε να είχε γίνει αρκετά σαφές πόσο σημαντική είναι η Πληροφορική σε όλες τις ηλικίες και πόσο μη σωστά προετοιμασμένα είναι τα παιδιά.
Έχοντας προσωπικά διδάξει πληροφορική με 2ώρες/εβδομάδα στις Δ,Ε,ΣΤ τάξεις του δημοτικού στα σχολεία ΕΑΕΠ και για 1 ώρα/εβδομάδα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα, μπορώ να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι το δίωρο σε αυτές τις τάξεις είναι απαραίτητο για να υπάρχει συνοχή και επαρκής χρόνος υλοποίησης των ασκήσεων και δραστηριοτήτων. Η 1 ώρα/εβδομάδα είναι πολύ λίγος χρόνος και λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας του μαθήματος και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να μπουν οι σωστές βάσεις από το δημοτικό για την προετοιμασία των μαθητών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής. Ως αποτέλεσμα, όπως γίνεται συνήθως, θα πρέπει να καλυφθεί αυτό το κενό με επιπλέον του ωρολογίου προγράμματος, ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας, σε υποσύνολο των μαθητών (όσοι δύναται να παρακολουθήσουν εκείνες τις ώρες), και σπατάληση επιπλέον πόρων του προϋπολογισμού για πληρωμής εκπαιδευτικών,ενώ κανονικά, εξ’ ορισμού, θα έπρεπε η κάλυψη να γίνει με τις εντός του ωρολογίου προγράμματος ώρες.
Με μονόωρο μάθημα τις ΤΠΕ περιμένετε να παραμείνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως συμπληρωματική και να ενσωματωθεί στις πρακτικές των σχολείων; Είδατε ήδη πόσο ζορίστηκαν τα παιδιά να ανταποκριθούν. Όταν τελειώσει το φιλότιμο των Πληροφορικών που τρέχουν ακόμα μέρα-νύχτα να κρατήσουν λειτουργικά 2-3 σχολεία ο καθένας, ίσως το μελετήσετε λίγο καλύτερα.
Συμφωνώ με τις προτάσεις του Γιώργου Τίγκελη (http://www.opengov.gr/ypepth/?c=62810), αλλά μήπως το παρακάνουμε με το ωράριο; 7ωρο για παιδιά 11-12 ετών; Μήπως θα ήταν ωφέλιμο να δημιουργηθούν ομάδες μαθημάτων επιλογής και επίπεδα μέσα στο κάθε μάθημα (ΤΠΕ, Αγγλικά, Β Ξ.Γλ., ΚΠΑ), ούτως ώστε αν κάποιοι μαθητές ενδιαφέρονται, να μαθαίνουν περισσότερα για το αγαπημένο τους μάθημα; Να υπάρχει δηλαδή μια ζώνη ώρας στο ωρολόγιο του σχολείου που θα παρακολουθούν το Β επίπεδο του αγαπημένου μαθήματος, οπότε και θα υπάρχει ο χρόνος για την απαραίτητη εμβάθυνση, σε επίπεδο δημοτικού.
Απόλυτα σωστή η αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης(αγγλικά), αποτελεί βασική και απαιτούμενη γνώση σε όλους τους τομείς της ζωής μας, από συνέχιση σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (για κατανόηση και εμβάθυνση σε βιβλιογραφία) μέχρι και ενασχόληση με τον τουρισμό ή την τεχνολογία.Θα ήταν χρήσιμο να επεκταθεί η αναβάθμιση αυτή και στο λύκειο και απαραίτητα να συνδεθεί με Κπγ.
Πρόκειται για ένα Πολυνομοσχέδιο γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση αναφορικά με πολλούς τομείς της εκπαιδευτικής ζωής. Το Πολυνομοσχέδιο δείχνει τη θέληση να ρυθμιστούν αρκετές δυσλειτουργίες και αρρυθμίες που παρέμεναν χωρίς ουσιαστική, ή και καθόλου, επεξεργασία για πολλές δεκαετίες.
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί η αναγκαιότητα να βελτιωθεί περαιτέρω το πλαίσιο διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.
Κάποια άμεσα σημαντικά σημεία:
Για το μεν Δημοτικό, είναι απαραίτητο να εξεταστεί η δυνατότητα είτε αύξησης κατά 1 ώρα στην Ε΄και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού, είτε η διδασκαλία της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας να αρχίζει, τουλάχιστον από την Δ΄Τάξη, κάτι που θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές και στον εκπαιδευτικό να εργαστούν ενδελεχώς πάνω στο ΕΠΣ Ξένων Γλωσσών Δημοτικού- Γυμνασίου.
Για το δε Γυμνάσιο, θα ήταν πιο χρήσιμο, τόσο για λόγους ισότιμης μεταχείρισης όσο και αποτελεσματικότερης διδακτικής διαδικασίας, να εξετάζεται και η Δεύτερη Ξένη Γλώσσα στις προαγωγικές εξετάσεις, όπως γινόταν στο παρελθόν.
Γενικά, πιστεύω ότι οπωσδήποτε πρέπει να επανεξεταστεί το ζήτημα της διδασκαλίας της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εάν πραγματικά μας ενδιαφέρει, σε βάθος και σε ισότιμη βάση, το θέμα της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών στο Ελληνικό Σχολείο.
Είναι άλλωστε γνωστό ότι από δω και πέρα, σε παγκόσμιο επίπεδο, με την αλληλεπίδραση των πολιτικών, οικονομικών, εκπαιδευτικών συστημάτων, τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη Ξένη γλώσσα καλούνται να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του μέλλοντος και να επιτελέσουν πολλαπλό ρόλο στο σύγχρονο σχολείο: εκπαιδευτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, διαπολιτισμικό, συνδέοντας το κοινωνικό σύνολο με το διεθνές περιβάλλον.
Θεωρώ σωστή την κατανομή των διδακτικών ωρών στο Δημοτικό. Εκείνο όμως που με θλίβει, ύστερα από 30 χρόνια μέσα στην τάξη, είναι ο διαχωρισμός διδακτικού-εργασιακού ωραρίου. Το θεωρώ τουλάχιστον πρόκληση για την κοινωνία να σχολάμε στις 11.30 το πρωί(τα περιβόητα 4ωρα). Ελπίζω να βρεθεί επιτέλους μια/ένας Υπουργός Παιδείας που θα αναλάβει να λύσει αυτό το ζήτημα.
Η ενίσχυση της πληροφορικής δεν υπάρχει στο πρόγραμμά σας. Υπαρχει μονο στα λογια.
Με 1 ώρα τη βδομάδα (το ιδιο λυπηρο και στο γυμνάσιο) δυστυχώς ο ψηφιακός αναλφαβητισμός (αυτόν που είδαμε και στη διάρκεια της τηλεεκπαιδευσης) καλά θα κρατεί και για την επόμενη γενιά.
Είμαι εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο τα τελευταία 17 χρόνια. Παρατηρώ ότι τα περισσότερα παιδιά σήμερα δεν είναι εξοικειωμένα με τους υπολογιστές. Χρησιμοποιούν κινητά και τάμπλετ διαισθητικά και εμπειρικά. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό και δεν υποκαθιστά τη χρήση υπολογιστών.
Παρακαλώ προσπαθήστε να θυμηθείτε που μάθατε εσείς να χρησιμοποιείτε τους υπολογιστές και αξιολογήστε πόσα καλά τα καταφέρνετε. Το ίδιο επιθυμείτε για τα παιδιά μας; Σκεφτείτε ότι η σύγχρονη ζωή επιβάλει τη χρήση των υπολογιστών. Υπολογίστε ότι στο μέλλον αυτό θα ενταθεί.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίσουν τα παιδιά τον κόσμο των υπολογιστών και της τεχνολογίας. Να χρησιμοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία και να μην είναι τεχνολογικά αναλφάβητοι.
Η πρότασή μου για τις ώρες της Πληροφορικής είναι 2 ώρες για την Α, Β, Γ, και 3 ώρες για την Δ, Ε, ΣΤ. Παραμένω στη διάθεσή σας για περαιτέρω εξηγήσεις.
Οι ώρες της μελέτης περιβάλλοντος είναι σημαντικο να διατηρηθούν. Σε μια εποχη που ο ανθρωπος αδιαφορεί για το περιβάλλον στο οποίο ζει, που σκοπός είναι η απόκτηση υλικών αγαθών και όχι η προστασία του περιβάλλοντος, η στάθμη του νερού ανεβαίνει, οι πυρκαγιές κατά την καλοκαιρινή περίοδο αυξάνονται (πυρκαγιές στον Αμαζόνιο, σε απόσταση αναπνοής απο το πυρηνικό εργοστάσιο του Τσερνομπιλ, στην Αυστραλία), ο αριθμός των απειλούμενων ειδών της πανίδας και της χλωρίδας αυξάνεται. Γιατί να περιοριστεί η διδασκαλία της μελέτης περιβάλλοντος λοιπόν; Δεν πρέπει οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που σίγουρα θα επηρεάσουν το μέλλον τους και την ποιότητα της ζωής τους; Δεν πρέπει το αίσθημα του σεβασμού προς το σπίτι μας να καλλιεργείται απο μικρή ηλικία;
Νομίζω ότι μετά από όλη αυτήν την υπερπροσπάθεια στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έγινε ολοφάνερη ανάγκη αύξησης των ωρών Πληροφορικής τουλάχιστον για τις Ε και ΣΤ τάξεις.
Μόνο έτσι θα μπορεί να γίνει ενίσχυση των Νέων Τεχνολογιών, STEAM και Ρομποτικής όπως αναφέρετε και στο δελτίο τύπου.
Ευχαριστώ !!!
Πού είναι η ενίσχυση της Πληροφορικής στο Δημοτικό;
Μετά από όλα όσα συνέβησαν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το μέλλον της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα συνεχιστεί το μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών» να υπάρχει για 1 (ΜΙΑ) ώρα την εβδομάδα; Δηλαδή, για 25-30 διδακτικές ώρες το έτος;;;
Ένα μάθημα του οποίου το πρόγραμμα σπουδών καταρτίστηκε για 2 ώρες την εβδομάδα (όπως και έτσι ξεκίνησε), το 2011 έγινε μονόωρο στις τάξεις Α και Β και το 2016 έγινε μονόωρο πλέον σε όλες τις τάξεις.
Αυτή είναι η γνώμη του υπουργείου για το μέλλον που έρχεται; Ή μήπως έχετε άλλη άποψη για τα μονόωρα μαθήματα;
Επί της ουσίας, είναι αδιανόητο τη σημερινή εποχή το μάθημα της εισαγωγής της Πληροφορικής και της σωστής χρήσης των υπολογιστών στο δημοτικό να διδάσκεται μόνο 1 ώρα την εβδομάδα. Η μία αυτή ώρα ακυρώνει ουσιαστικά τα αποτελέσματα της μάθησης και αυτό το γνωρίζει οποιοσδήποτε στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πολλές χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης έχουν εντάξει στο δημοτικό υποχρεωτικό μάθημα προγραμματισμού και αναφέρουν ότι στόχος τους είναι μαζί με τις ψηφιακές δεξιότητες να αναπτύξουν τη λογική σκέψη των μαθητών και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες είναι επωφελείς για όλους τους μαθητές κι εμείς βρισκόμαστε ακόμα στη μονόωρη διδασκαλία εν έτει 2020.
Αυτές οι έρημες οι τέχνες πότε θα ενισχυθούν στην εκπαίδευση; Αυξήστε τις ώρες διδασκαλίας τους που τόσο ανάγκη έχουν τα παιδιά.
Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση πρέπει να είναι προσανατολισμένα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, στη συνεργασία, στον πειραματισμό, στην ανάπτυξη της κριτικής και της αφαιρετικής σκέψης, της εφευρετικότητας, της αναλυτικής και συνθετικής ικανότητας, της δομημένης επίλυσης προβλημάτων. Παρακαλούμε το μάθημα της Πληροφορικής να γίνει 2ωρο σε κάθε τάξη προκειμένου να υλοποιηθούν οι άπειρες διαθεματικές εργασίες που απαιτούν τη χρήση αυτής.
Ενίσχυση του μαθήματος πληροφορικής, χωρίς αύξηση των ωρών του μαθήματος δε νομίζω να γίνεται. Μάλλον κάτι δεν έγινε σωστά. πρέπει να το ξανα δείτε αυτό. Επίσης μόνο μία αλλαγή στα αγγλικά έγινε στο πρόγραμμα του δημοτικού. Άρα πάμε με το παλιό πρόγραμμα σπουδών και πάλι.
Η ενίσχυση της πληροφορικής πού ειναι; Απαράδεκτο! Το 2020 θα περιμενε κανεις να ειναι τουλάχιστον 2ωρο το μάθημα για Δ,Ε,Στ. 2ωρο τα θρησκευτικά κ 1ωρο η πληροφορική….
Πού είναι η ενίσχυση της Πληροφορικής στο Δημοτικό;
Μετά από όλα όσα συνέβησαν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το μέλλον της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα συνεχιστεί το μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών» να υπάρχει για 1 (ΜΙΑ) ώρα την εβδομάδα; Δηλαδή, για 25-30 διδακτικές ώρες το έτος;;;
Ένα μάθημα του οποίου το πρόγραμμα σπουδών καταρτίστηκε για 2 ώρες την εβδομάδα (όπως και έτσι ξεκίνησε), το 2011 έγινε μονόωρο στις τάξεις Α και Β και το 2016 έγινε μονόωρο πλέον σε όλες τις τάξεις.
Αυτή είναι η γνώμη του υπουργείου για το μέλλον που έρχεται; Ή μήπως έχετε άλλη άποψη για τα μονόωρα μαθήματα;
Επί της ουσίας, είναι αδιανόητο τη σημερινή εποχή το μάθημα της εισαγωγής της Πληροφορικής και της σωστής χρήσης των υπολογιστών στο δημοτικό να διδάσκεται μόνο 1 ώρα την εβδομάδα. Η μία αυτή ώρα ακυρώνει ουσιαστικά τα αποτελέσματα της μάθησης και αυτό το γνωρίζει οποιοσδήποτε στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Εάν δεν γνωρίζετε τη θέση που έχουν πάρει και παίρνουν οι άλλες χώρες της Ευρώπης σχετικά με τη θέση της Πληροφορικής και τον προγραμματισμό στο δημοτικό, σας παραπέμπω στο ακόλουθο άρθρο για να αναδειχθεί πόσο πίσω είμαστε ήδη: http://seppdel.lar.sch.gr/index.php/el/2016-07-16-14-12-28/49-i-thesi-tis-pliroforikis-sta-sxoleia-tis-evropis
Θεωρώ σωστή την κίνηση για ένταξη των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση καθως και την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στην α’ και β’ δημοτικού, αλλά θα ήταν εξίσου αναγκαία η αύξηση των ωρών στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού, στο γυμνάσιο κ ειδικά στο Λύκειο που έχει υποβαθμιστεί το μάθημα.
Δε γίνεται να θελετε να προωθησετε την ξενογλωσση εκπαίδευση και να βαζετε μισαωρα κ μονοωρα στα χαμηλοθεσια. Αυτα ειναι απαράδεκτα πραματα. Η ξενη γλωσσα πρεπει να μπει ως μονοωρο απο Δ δημοτικου και σε ολα τα δημοτικα απο 3 ωρες σε Ε κ Στ οπωσδηποτε. Επισης η επιλογη ξενης πρεπει να ενισχυθει και στο Λυκειο
Θα πρέπει να αυξηθεί κατά μια ώρα η β ξένη γλώσσα.Διαφορετικα να ξεκινάει η διδασκαλία της από την Τετάρτη Δημοτικού.
Συγχαρητήρια! Η εισαγωγή 2 ωρών για το μάθημα ΑΓΓΛΙΚΑ στην Α και Β Δημοτικού είναι απαραίτητη και βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση για το μέλλον των μαθητών. Είναι κρίμα να χρεώνονται οι γονείς με υπερογκα ποσά σε φροντιστήρια Αγγλικών και ιδιαίτερα για κάτι που προσφέρεται δωρεάν στο Δημόσιο Σχολείο.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει δίκαιη μεταχείριση των μαθητών του Δημοσίου Σχολείου με τα παιδιά που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία και να μην αναγκάζονται οι γονείς να καταφεύγουν στην παραπαιδεια. Αυτή η τακτική φροντιστηριακων μαθημάτων δυστυχώς ακολουθείται μόνο στην Ελλάδα και είναι καιρός να σταματήσει πια!
Δώστε νόημα στο Δημόσιο σχολείο!
Συνδέστε τα Αγγλικά του Δημοσίου Σχολείου με το Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας!
ΜΠΡΆΒΟ
Άριστη πρακτική! Επιβάλλεται η αύξηση των ωρών στα Αγγλικά σε Α και Β Δημοτικού για να υπάρχει ομαλή μετάβαση στην Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ όπου δεν μπορεί να τα καταφέρει ένα παιδί χωρίς την φοίτηση σε φροντιστήρια Αγγλικών και ιδιαίτερα! Επιτέλους πρέπει να σταματήσει στην Ελλάδα η παραπαιδεια και η απαράδεκτη τακτική να υποχρεωνονται οι γονείς να πληρώνουν τόσα χρήματα στην ιδιωτική εκπαίδευση και να αδιαφορούν για το μάθημα των Αγγλικών στο σχολείο!
ΆΜΕΣΗ ΣΎΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΓΓΛΙΚΏΝ ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΌ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΌ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΤΏΡΑ!
ΔΏΣΤΕ ΝΌΗΜΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΏΝ ΠΟΥ ΤΌΣΑ ΧΡΌΝΙΑ ΠΑΡΑΠΑΊΕΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΌΣΙΑ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΛΌΓΩ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ!!
ΓΙΑΤΊ ΝΑ ΑΝΑΓΚΆΖΟΝΤΑΙ ΌΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΊΣ ΝΑ ΠΛΗΡΏΝΟΥΝ ΤΌΣΑ ΧΡΉΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΆΤΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΗ ΔΗΜΌΣΙΑ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ?
Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση ισχύει μόνο στην Ελλάδα!
ΕΝΙΣΧΎΣΤΕ ΈΝΑ ΤΌΣΟ ΣΟΒΑΡΌ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΏΝ ΜΑΣ!!!
Η ενίσχυση των ξένων γλωσσών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προφανώς θα έπρεπε να εμπεριέχει και την Β’Ξένη Γλώσσα που μέχρι σήμερα οι μαθητές των δημοτικών διδάσκονται μόνο για ένα 2ωρο στην Έ’ και στην ΣΤ’τάξη. Αν συνεχιστεί έτσι οι γονείς θα εξακολουθούν να πληρώνουν στην ιδιωτική εκπαίδευση. Για να πούμε ότι η υποχρεωτική εκπαιδευση παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές των δημοσίων σχολείων να μάθουν (τουλάχιστον σε επίπεδο Β2) και μια δεύτερη ξένη γλώσσα όπως γίνεται στις προηγμένες χώρες, αφενός το 2ωρο πρέπει να γίνει 3ωρο και αφετέρου να ξεκινάει τουλάχιστον από την Δ’ τάξη. Και να συνεχιστεί ως 3ωρο μάθημα και στο Γυμνάσιο.
Σωστή ενέργεια η εκμάθηση της αγγλικής από την προσχολικη αγωγή αλλά κρινεται τουλάχιστον ως απαράδεκτη η μη αύξηση ωρών διδασκαλίας της Β ξένης γλώσσας. Εφόσον οι μαθητές εισχωρούν στην ξενόγλωσση εκπαίδευση από την ηλικία των 5 ετών, θα έπρεπε να καταπιάνονται και με μια ακόμα ευρωπαϊκή ξένη γλώσσα τουλάχιστον από την Γ τάξη του δημοτικού έως και την Γ Λυκείου. Η Πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει ώστε οι μαθητές ως Ευρωπαίοι πολίτες να αποφοιτούν έχοντας αποκτήσει επαρκείς γνώσεις σε δύο ξένες γλώσσες μέσα στο σχολείο εκτός και αν στόχος είναι να ενδυναμωθεί η παραπαιδεία και να γίνει η γλωσσομάθεια προϊόν πολυτελείας για τους λίγους.
Ενίσχυση της πληροφορικής σημαίνει αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Κάτι που δε γίνεται με το παρόν νομοσχέδιο. Κρίμα για όλους τους συναδέρφους πληροφορικής που στήριξαν με όλες τις δυνάμεις τους την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Θα πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα διδασκαλίας στα μαθηματικά στις δυο τελευταίες τάξεις να διδάσκουν οι πε03. Μπορούν να βοηθήσουν είτε στο ολοήμερο πρόγραμμα να συνυπάρχουν με τον δάσκαλο και να στηρίζουν τους αδύναμους μαθητές. Ο κάθε δάσκαλος δεν έχει χρόνο και γνώσεις για να βοηθήσει τα παιδιά στην κατανόηση των μαθηματικών για την μετάβαση στη δευτεροβάθμια.
Η επαναφορά της διδασκαλίας της Αγγλικής στην Α και Β δημοτικού σε 2 ώρες εβδομαδιαίως είναι απαραίτητη, καθώς η απο το 2016 και μετά καθιέρωση μονόωρης διδασκαλίας επιβάρυνε σημαντικά την ποιότητα του μαθήματος. Το μάθημα στερούνταν πολύτιμου χρόνου για τη δημιουργία ενός πλαισίου με συνοχή , πλούσιο σε ερεθίσματα , που απαιτεί η διδασκαλία της ξένης γλώσσας γενικά , πόσο μάλλον στις τάξεις αυτές . Έχοντας προσωπικά διδάξει αγγλικά στις Α,Β τάξεις του δημοτικού και για 2 ώρες /εβδομάδα με τα σχολεία ΕΑΕΠ και για 1 ώρα /εβδομάδα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα, μπορώ να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι το δίωρο στις τάξεις αυτές είναι απαραίτητο! Θεωρώ λάθος το ότι στα γυμνάσια και λύκεια οι ώρες παραμένουν δυο.Είναι πολύ λίγος ο χρόνος και λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας τυ μαθήματος και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για την προετοιασία των μαθητών για το ΚΠγ
Η ενίσχυση της Πληροφορικής που τόσο αναφέρατε που ακριβώς βρίσκετε; Χωρίς τους Πληροφορικούς και το μάθημα της Πληροφορικής πολύ πιθανό όλο το εγχείρημα της διδασκαλίας από απόσταση δεν θα ήταν εφικτό. Τι δεν καταλαβαίνετε;
Από την πλευρά του γονέα θεωρώ εντελώς λάθος το παιδί μου να χάνει μία ώρα μελέτης περιβάλλοντος, για να κάνει αγγλικά στην Α τάξη! Τα παιδιά 6 και 7 ετών θέλουν χρόνο με το δάσκαλό τους, για να τους μάθει τον κόσμο και όχι να προετοιμαστούν για lower!
Απαράδεκτη η αφαίρεση μιας ώρας από τις ώρες που έχει ο Δάσκαλος τάξης με το τμήμα του στη Α΄και Β΄ δημοτικού(αφαιρείται από το μάθημα της μελέτης)! Καταστρέφεται η παιδαγωγική σχέση δασκάλου-μαθητή. Μειώνεται η συναισθηματική ασφάλεια που νιώθουν τα παιδιά στο χώρο του σχολείου, όταν τα αναζητούν τον εκπαιδευτικό της τάξης τους και αντί αυτού κάνουν άλλη μία ώρα αγγλικά. δυστυχώς μοιάζει για άλλο ένα συντεχνιακό αλισβερίσι στην πλάτη των παιδιών και της εκπαίδευσης.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε τουλάχιστον σε Δ Ε και ΣΤ πρέπει να είναι δίωρο. Ελάχιστα αντικείμενα και επιφανειακά μπορούν να καλυφθούν. Επιπλέον εκπαιδευτικοί διδάσκουν σε πάνω από 20 τμήματα και πάνω από 450 μαθητές με αποτέλεσμα συχνά να μην τους γνωρίζουν.
Τεράστιο λάθος η αφαίρεση μιας ώρας εβδομαδιαίως, για τις τάξεις Α και Β δημοτικού, από το μάθημα της Μελέτης περιβάλλοντος και η παραχώρηση της ώρας αυτής στο μάθημα των Αγγλικών. Είναι αντιπαιδαγωγικό, καθώς σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά έχουν ανάγκη και επιζητούν την παιδαγωγική σχέση δασκάλου-μαθητή η οποία περικόπτεται, για μία ακόμα φορά, κατά μια ώρα. Είναι επίσης αντιεπιστημονικό, καθώς δε βασίζεται σε καμία ανάλογη εισήγηση από επιστημονικούς φορείς και υποτιμά τις ανάγκες μάθησης δεξιοτήτων και γενικών γνώσεων των μικρών μαθητών, για να δώσει βαρύτητα στα Αγγλικά που ήδη ήταν πρόωρα ενταγμένα στο πρόγραμμα. Τέλος, βάζει βόμβα στα θεμέλια της λειτουργίας κάθε σχολείου της χώρας μιας και οι ώρες πια δεν βγαίνουν.
Είστε στην σωστή κατεύθυνση. Συγχαρητήρια.
Με τα προτεινόμενα ωρολόγια προγράμματα, κατά την προσωπική μου άποψη, δεν ενισχύεται σε ουσιαστικό βαθμό η διδασκαλία των ξένων γλωσσών και της πληροφορικής, ενώ η απουσία εισαγωγής ευέλικτης ζώνης στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού καθιστά πιο δύσκολη την εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Για αυτόν τον λόγο, προτείνεται συμπληρωματικά:
1. Εισαγωγή 1 ώρας ευέλικτης ζώνης στην Ε-Στ δημοτικού
2. Προσθήκη 1 επιπλέον ώρας για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην Ε και Στ δημοτικού, στο πλαίσιο της οποίας μπορούν να ενταχθούν οι δραστηριότητες κοινωνικής ενσυναίσθησης και ευθύνης
3. Προσθήκη 1 επιπλέον ώρας για το μάθημα «Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών» στην Ε και Στ δημοτικού
4. 4ωρη διδασκαλία των Αγγλικών και 3ωρη διδασκαλία της Β ξένης γλώσσας στην Ε και Στ δημοτικού, ώστε να καλύπτονται μέχρι το τέλος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τα επίπεδα α2-β1 και α1+ αντίστοιχα.
5. Άμεση εκπόνηση διδακτικών εγχειριδιών για την ενίσχυση των Αγγλικών, της Β ξένης γλώσσας και των Τ.Π.Ε..
Οι συνολικές ώρες διδασκαλίας σε κάθε τάξη διαμορφώνονται ως εξής:
Α έως Δ δημοτικού: σύμφωνα με την πρόταση του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Ε-Στ δημοτικού: 30 +5 ώρες
Για τις Ε΄και Στ΄ Δημοτικού προτείνεται: Μεταφορά δύο διδακτικών ωρών από την Νεοελληνική Γλώσσα στην Ιστορία (1) και Πληροφορική ή Εικαστικά (1). Η Γλώσσα αποτελεί οριζόντια δεξιότητα, είναι δυνατόν να διδάσκεται σε κάθε μάθημα.
Εντωμεταξύ:
Η διδασκαλία της Ιστορίας βασίζεται στην επεξεργασία και κατανόηση του λεξιλογίου. Απαιτείται, επομένως, περισσότερος διδακτικός χρόνος.
Γλωσσικές ασκήσεις/εργασίες με χρήση υπολογιστή, σε συνέχεια δραστηριοτήτων άλλων διδακτικών αντικειμένων, είναι δυνατόν να υλοποιούνται στο μάθημα των ΤΠΕ.
Ταυτόχρονα, για το μάθημα των Εικαστικών η μία διδακτική ώρα δεν επαρκεί για την προετοιμασία του χώρου, τη διαπραγμάτευση του θέματος, τη δημιουργία, την παρουσίαση των έργων, την τακτοποίηση των υλικών κ.α.
Για τις Ε΄και Στ΄ Δημοτικού προτείνεται: Μεταφορά δύο διδακτικών ωρών από την Νεοελληνική Γλώσσα στην Ιστορία (1) και Πληροφορική ή Εικαστικά (1). Η Γλώσσα αποτελεί οριζόντια δεξιότητα, είναι δυνατόν να διδάσκεται σε κάθε μάθημα.
Εντωμεταξύ: Η διδασκαλία της Ιστορίας βασίζεται στην επεξεργασία και κατανόηση του λεξιλογίου. Απαιτείται, επομένως, περισσότερος διδακτικός χρόνος.
Γλωσσικές ασκήσεις/εργασίες με χρήση υπολογιστή, σε συνέχεια δραστηριοτήτων άλλων διδακτικών αντικειμένων, είναι δυνατόν να υλοποιούνται στο μάθημα των ΤΠΕ.
Ταυτόχρονα, για το μάθημα των Εικαστικών η μία διδακτική ώρα δεν επαρκεί για την προετοιμασία του χώρου, τη διαπραγμάτευση του θέματος, τη δημιουργία, την παρουσίαση των έργων, την τακτοποίηση των υλικών κ.α.
Οι ώρες τις Φυσικής Αγωγής είναι λίγες στο Δημοτικό ιδικά στην Ε και ΣΤ τάξη μόνο 2, πολύ λίγες. Ώς γονέας το γράφω και ακούω παράπονα από τα παιδιά μου. Έχουν ανάγκη για κίνηση να εκτονώνονται. Θα έπρεπε να έχουν κάθε μέρα φυσική αγωγή. Δέστε και τι εφαρμόζουν σε άλλες χώρες.
Σε επίπεδο επικοινωνίας λέτε ότι ενισχύεται την Πληροφορική (ΤΠΕ) ΚΑΙ στο Δημοτικό.
Διαβάζοντας το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στην Πρωτοβάθμια δεν βλέπω απολύτως καμία αλλαγή. 1 ώρα σε κάθε τάξη. Ότι ακριβώς ισχύει και σήμερα! Και ως γνωστών μία ίσον καμία.
Λυπάμαι πραγματικά, ακόμη και με την άσχημη συγκυρία που περνάμε, δεν καταφέρατε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες της νέα εποχής και να δείτε τα προφανή: Ότι δεν υπάρχει σχολική μονάδα που να μπορεί να λειτουργήσει στοιχειωδώς χωρίς τον Πληροφορικό σε ρόλο Διευθυντή. Και στην Πρωτοβάθμια αυτό γίνεται σε 2,3 και 4 σχολικές μονάδες για κάθε εκπαιδευτικό. Καμία μείωση διδακτικού ωραρίου, καμία έξτρα αποζημίωση, καμία μέριμνα στο νέο πολυνομοσχέδιο για εμάς.
Εν κατακλείδι, ελπίδα καμιά!
Γιατί οι ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ παραμένουν 1 ώρα και δεν καταργήθηκαν; Είναι υπερβολική ακόμα και η 1 διδακτική ώρα τη βδομάδα.