1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Το Σχολικό έτος 2013-14 έγινε η εισαγωγή των Βιωματικών Δράσεων στο Γυμνάσιο με θέματα από την Τοπική Ιστορία, το Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Π.Ε.Α.Α), τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (Σ.Ε.Π.),
τη Φύση και Άσκηση, τον Πολιτισμό και τις Δραστηριότητες Τέχνης και
τη Σχολική και Κοινωνική Ζωή (Σ.Κ.Ζ.) που κάλυπταν σε μεγάλο βαθμό «την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές», ενώ στο Δημοτικό υπήρχε ήδη από το σχολικό έτος 2001-2002 η Ευέλικτη ζώνη που καλύπτει τις παραπάνω θεματικές και άλλες. Παρήχθη πλουσιότατο υλικό, έγιναν πάμπολλες επιμορφώσεις σε εκπαιδευτικούς. Κατά το Σχολικό Έτος 2016- 2017 καταργούνται οι Βιωματικές δράσεις στο Γυμνάσιο και εισάγεται η Θεματική Εβδομάδα «Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα Διατροφής, Εθισμού-Εξαρτήσεων και Έμφυλων Ταυτοτήτων», οποία καταργείται το σχολικό έτος 2019-20. Η ευέλικτη ζώνη δεν σταματά στο δημοτικό, αλλά ατονεί.
Γιατί αυτή αυτή η αποσπασματικότητα, γιατί αυτή η ασυνέχεια; Είμαι πολύ επιφυλακτική στην εισαγωγή παρόμοιων «πειραμάτων» που νομίζω ότι μόνο σύγχυση θα δημιουργήσουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Ας ξεκαθαριστεί ποιος είναι ο σκοπός ή οι σκοποί του περιεχομένου σπουδών στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο και βάση αυτού να δημιουργηθούν διδακτικές ενότητες που θα ενταχθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα συγκεκριμένων μαθημάτων. Έχουμε κουραστεί απίστευτα με όλες αυτές τις αλλαγές που τελικά δεν οδηγούν πουθενά, γιατί δεν υπάρχει καμιά συνέπεια και συνέχεια.
Πολύ καλή ιδέα αρκεί να γίνει ορθός σχεδιασμός και να υλοποιηθούν από άτομα με κατάλληλες γνώσεις. Η έναρξη τους να γίνει από το Δημοτικό Σχολείο και όχι από το Νηπιαγωγείο. Να δοθεί βάρος σε απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων ώστε το σύγχρονο σχολείο να μην είναι ένας θεσμός απόκτησης μόνο θεωρητικών γνώσεων.
προτείνω να μπουν σε νηπιαγωγεία-δημοτικά-γυμνάσια ειδικότητες όπως ρομποτική, STEAM, STEM, που έχουμε αρκετές διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο.
Είναι υπέροχο να βλέπεις τα παιδιά να δημιουργούν και να χειρίζονται κάτι με τα χεριά τους και να το χαίρονται με την ψυχή τους.
Το βασικό μου ερώτημα είναι πότε θα γίνουν όλα αυτά; Στις ήδη κουτσουρεμενες ώρες; Στο ήδη πιεσμένο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών; αυτά θέλουν ώρες για να γίνουν σωστά και με σχεδιασμό. Απογοήτευση αποτελεί για μένα το γεγονός πως απουσιάζει παντελώς οποιαδήποτε αναφορά στις τέχνες. Μουσική, εικαστικά, θέατρο. Κανένα όραμα; Καμία πρωτοβουλία; Ειδικά το θέατρο φαίνεται να έχει ελάχιστη σημασία για το σχολείο που ονειρεύεστε.
Το οτι μερικοί σχολιάζετε και λέτε να μπεί η τάδε ειδικότητα ή να αυξηθούν οι ώρες της τάδε ειδικότητας, απλά με ξεπερνάει. Έλεος συνάδελφοι. Ο καθένας κοιτάει τον εαυτό του κι όχι τα παιδιά. Αν δεν το έχετε καταλάβει όλα αυτά θα διδάσκονται από όσους πρέπει να διδάσκονται (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι για πρωτοβάθμια) μέσα από συγκεκριμένες επιμορφώσεις. Δεν θα μπουν ειδικότητες απλά και μόνο για να βρουν δουλειά.
Θεώρώ ότι πολλές νέες θεματικές θα μπορούσαν να διάσκονται από εξειδικευμένο , απαραίτητα με παιδαγωγική επάρκεια , ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό . Τα πρόγραμματα αγωγής υγείας θα έπρεπε να γίνονται από σχολικούς νοσηλευτές . Υπάρχουν κλάδοι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε σχετικές θεματικές . Σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί , ψυχολόγοι , λογοθεραπευτές , εργοθεραπευτές , φυσικοθεράπευτες με αξιόλογο διδακτικό έργο θα πρέπει να αξιοποιηθούν.
Είναι αλήθεια ότι το συγκεκριμένο Πολυνομοσχέδιο θέτει τις βάσεις για να ρυθμιστούν πολλαπλά και σημαντικά ζητήματα που ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα από πολλές δεκαετίες και τα οποία σκοπίμως αφήνονταν στην τύχη τους, στο παρελθόν, σε λιμνάζοντα ύδατα, απλά και μόνο για να μην ταραχτούν παράξενα συνδικαλιστικά συμφέροντα.
Εις ό,τι αφορά το κεφάλαιο του »Εργαστηρίου των Δεξιοτήτων», η συζήτηση που θα ανοίξει θα περιστρέφεται, αναμφίβολα, γύρω από το ακόλουθο φλέγον ζήτημα:
Ποιες ειδικότητες θα το διδάσκουν;
Με ποιο τρόπο θα γίνεται η ανάθεση στους εκπαιδευτικούς; Μέσω των Συλλόγων διδασκόντων οι οποίοι θα παίρνουν γραμμή από τα συνδικαλιστικά όργανα για το ποιος θα είναι ο κατάλληλος και ποιος όχι;
Δεν πρέπει κι εδώ, με κάποιο τρόπο, να ρυθμιστεί η ανάθεση με συγκεκριμένα και κυρίως, μη αμφισβητήσιμα, κριτήρια, με αυστηροποίηση και περιχαράκωση του πλαισίου ανάθεσης και διδασκαλίας;
Το »Εργαστήριο Δεξιοτήτων», βέβαια, ως σύλληψη, συνδέεται άμεσα με το σεβασμό των ικανοτήτων και των ιδιαίτερων δεξιοτήτων των μαθητών. Ως εκ τούτου, ας μη μένουμε μόνο, επιφανειακά, στην χειρωνακτική πλευρά του θέματος.
Κατά συνέπεια, οι Δεξιότητες, για να αναπτυχθούν με εποικοδομητικό τρόπο, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη μια πιο ολιστική αντιμετώπιση του θέματος που να περιλαμβάνει τους παρακάτω κύριους άξονες: την διανοητική διάσταση της μαθησιακής διαδικασίας, την ψυχοκινητική καλλιέργεια και την σύνδεση τους με τη σχολική κουλτούρα μάθησης και το κοινωνικό περιβάλλον, τοπικό, εθνικό, διεθνές.
Οι Δεξιότητες αυτές, στο μέλλον, μπορεί να σηματοδοτήσουν σοβαρές επαγγελματικές επιλογές των μαθητών και γι΄αυτό δεν μπορεί να είναι εγκλωβισμένες σε μια τυπική μαθησιακή διαδικασία και αποκομμένες από το τοπικό, εθνικό και διεθνές οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό γίγνεσθαι.
Επομένως, είναι στρατηγικής σημασίας το ζήτημα της ανάθεσης και του πλαισίου υλοποίησης της αντίστοιχης μαθησιακής διαδικασίας.
Θα πρότεινα τρεις άξονες δεξιοτήτων, για όλους τους μαθητές, χωρίς διακρίσεις, πάντοτε με το κατάλληλο επιμορφωμένο/καταρτισμένο προσωπικό και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
1) Σύγχρονα δεδομένα (ΤΠΕ, επιχειρηματικότητα, πρωτοβουλία, καινοτομία)
2) Κοινωνικές δεξιότητες και αξίες (περιβαλλοντική παιδεία, ευγένεια, αλληλεγγύη, συλλογικότητα, ενσυναίσθηση, σεξουαλική αγωγή)
3) Πρακτικές δεξιότητες (μαγειρική/ζαχαροπλαστική, αυτοάμυνα, πρώτες βοήθειες, καλλιέργεια φυτών/φροντίδα ζώων, οικοκυρικά, οικιακή οικονομία)
Η καλύτερη δυνατή ανάπτυξη των μαθητικών δεξιοτήτων στα Σχολεία γίνεται με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής. Μπορούν να υπάρξουν συσχετισμοί με το περιβάλλον, την κοινωνικοποίηση, τον έλεγχο της ενδοσχολικής βίας κ.α. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσα από ευχάριστες εμπειρίες και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι από τα πιο προσφιλή στα παιδιά. Εξάλλου δεν θέλουμε 1 ακόμη ώρα τα παιδιά στην σχολική καρέκλα.
Μακάρι να υλοποιηθούν τέτοιες αλλαγές στο τομέα της εκπαίδευσης!
Δε γίνεται να απουσιάζουν κινητικές δραστηριότητες από το νέο σχολείο. Η Φυσική Αγωγή δραστηριοποιεί τα παιδιά πολύπλευρα. Ένα καινοτόμο πρόγραμμα θα μπορούσε να συνδυάσει την φυσική αγωγή με το περιβάλλον.
Ωραία ιδέα το εργαστήριο δεξιοτήτων. Να δοθεί έμφαση στην χορήγηση των κατάλληλων υλικών στα σχολεία για να υποστηριχθεί κάτι τέτοιο. Δεξιότητες όπως: επίλυσης προβλημάτων, λήψης αποφάσεων ζωής, καλλιέργεια αλγοριθμικής σκέψης, δημιουργικοτητα μέσω παιχνιδιού φαντασίας,ρόλων,κατασκευων, κηπουρική, μαγειρική,κ.α.
Θετική η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20 θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;) θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές; Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μια καλή αφορμή ώστε μέσω της περιβαλλοντικής αγωγής να καλυφθεί η ελλιπής διδασκαλία των μαθητών της β/θμιας, στις γεωεπιστήμες.
Ως εκ τούτου είναι αναγκαίο τουλάχιστον ένας θεματικός κύκλος (2 ώρες εβδομαδιαίως) να αφιερωθεί στην περιβαλλοντική αγωγή με ανάθεση στους καθ’ύλην αρμόδιους γεωεπιστήμονες (ΠΕ04.05 και ΠΕ12.13).
Οι ενότητες του εν λόγω θεματικού κύκλου θα μπορούν να περιλαμβάνουν υλικό και δράσεις σχετικά με τη σεισμική δράση και την αντιμετώπιση των σεισμικών κινδύνων, την ηφαιστειότητα, τη γεωθερμική ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο (μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας), τους υδατικούς πόρους, την διαχείριση και την προστασία τους, καθώς και μια πληθώρα άλλων θεμάτων υψίστης σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας.
Επιπρόσθετα,οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες, θα μπορέσουν να ενημερωθούν για τους γεωλογικούς κινδύνους–φυσικές καταστροφές (σεισμοί, κατολισθήσεις, πλημμύρες, ξηρασία, κλιματική αλλαγή) και τα μέτρα πρόληψης –προστασίας για την ασφάλεια και ευημερία του ανθρώπου αλλά και την διατήρηση των μνημείων της φύσης (ιαματικά νερά, υγροτόποι,ορυκτά και πετρώματα, απολιθώματα, γεωμυθολογικά και γεωπεριβαλλοντικά μονοπάτια, γεώτοποι–γεωπάρκα, διαχείριση και προστασία τους).
Πολύ ¨φανταστικά¨τα εργαστήρια και όλα. Μπορείτε να μας πείτε σε ποιους «φανταστικούς χώρους» θα υλοποιούνται και με ποια «φανταστικά μέσα»; Υπάρχουν αίθουσες ρομποτικής κι εξοπλισμός; Σε 12/θ σχολείο με 260 παιδιά έχουμε 1 σετ arduino. Για να μην μιλήσω για υπολογιστές, που ούτε καν στις τάξεις δεν έχουμε. Λόγια, λόγια, λόγια… Δε θέλουμε Σ/Ν κ. Υπουργέ, χρήματα θέλουμε κι εξοπλισμό: καινούρια θρανία που έχουν διαλυθεί εδώ και 15 χρόνια, καινούριες καρέκλες που άνοιξαν και βγαίνουν ακίδες από το ξύλο, καινούριες καρέκλες κι έδρες να καθόμαστε. Σκουριάσανε κι αυτές… Καινούριους Η/Υ και τόσα άλλα. Ξέρετε πόσα χρόνια έχει να σταλεί εξοπλισμός στα σχολεία;
Αξιότιμοι συμπολίτες και αξιότιμα στελέχη του ΥΠΑΙΘ,
Είμαι μαθητής της Β’ Γενικού Λυκείου και πιστεύω ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αφορά και τους ίδιους τους μαθητές γιατί στην τελική αυτοί θα βιώσουν τις αλλαγές και τους παροτρύνω να συμμετάσχουν και αυτοί στη δημόσια διαβούλευση, διότι αν δεν εκφράσουν τις απόψεις τους, τότε θα μείνουν αμέτοχοι. Επίσης, εύχομαι να είναι οι τελευταίες αλλαγές που νομοθετούνται για τα επόμενα χρόνια, επειδή έχουμε κουραστεί να ακούμε για τις αλλαγές.
Συγγνώμη για τον μακρύ πρόλογο και πάμε στο θέμα(επίσης θα με δείτε σε πολλά άρθρα να καταθέτω απόψεις).
Για το άρθρο που γενικά προβλέπει ρυθμίσεις για τα λεγόμενα <>.
Στην α/θμια εκπαίδευση, ειδικά στα Δημοτικά, οι θεματικές που ανακοινώθηκαν πρέπει κατ’εμέ να ενταχθούν στα ήδη υπάρχοντα μαθήματα όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος για τη θεματική <>, ενώ για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού(Ε’ και ΣΤ’) για την υλοποίηση των Εργαστηρίων, κρίνω αναγκαία την επαναφορά του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης.
Θα μπορούσα να προτείνω την ολική αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, παρ’ όλα αυτά, δε το κάνω διότι σε μικρή ηλικία οι μαθητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε 10-15 μαθήματα, τα οποία ίσως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία τους, επιπτώσεις που μπορεί να τις υποθηκεύσουν για μεγάλο μέρος της ζωής τους.
Η αναμόρφωση του προγράμματος συνιστάται για τα Γυμνάσια.
Πιστεύω πως πρέπει τα μαθήματα να χωριστούν σε δύο κατηγορίες:Τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα Μαθήματα Εφηβικού Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων. Η Γενική Παιδεία να διαθέτει 20 ώρες την εβδομάδα και ο Εφηβικός Προσανατολισμός και Δεξιότητες 12 ώρες την εβδομάδα, ενώ η Β’κατηγορία μαθημάτων να είναι βιωματική και σε αυτά να μη κατατίθεται βαθμολογία και να μη δίνονται εξετάσεις στο τέλος του έτους.
Όλες οι απορίες σας, δεκτές!
Η προσθήκη ειδικοτήτων και η αύξηση του αριθμού των μαθητών στο νηπιαγωγείο, όχι μόνο δεν βοηθά, δεν βελτιώνει και δεν ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά απαξιώνει το ρόλο των νηπιαγωγών. Οι ειδικότητες υπάρχουν ήδη στα νηπιαγωγεία και υποστηρίζονται από έναν και μόνο εκπαιδευτικό. Καλό θα ήταν λοιπόν τα νομοσχέδια να φροντίζουν για την υποστήριξη των ανθρώπων αυτών με την πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού, με μείωση και όχι αύξηση του αριθμού των μαθητών και με την υλικοτεχνική υποστήριξη των δομών. Ας πηγαίνουμε μπροστά και όχι πίσω.
Οι δεξιότητες που κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να δοθεί βάση είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, ο αλληλοσεβασμός, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η κυκλοφοριακή αγωγή, η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση και το ενδιαφέρον για το περιβάλλον.
Επί του παρόντος, αυτό που βλέπω (για το Δημοτικό Σχολείο) είναι μια συγκεκριμενοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης.
Περίμενα περισσότερο συγκεκριμένες προτάσεις, όπως π.χ. ποια θα είναι τα αντικείμενα αυτών των εργαστηρίων, ποιες ειδικότητες θα μπορούν να εμπλακούν σε αυτά και τι είδους διδακτικό υλικό θα χρησιμοποιηθεί.
Προτείνω να οργανωθεί μια μικρή λίστα από τέτοια εργαστήρια και να δοθεί στη σχολική μονάδα η αυτονομία να επιλέξει ποια από αυτά προτίθεται να υλοποιήσει.
Επίσης, καλό θα ήταν να επιτραπεί η εμπλοκή περισσοτέρων του ενός εκπαιδευτικών στα εργαστήρια αυτά (π.χ. ΠΕ70 και ΠΕ08) σε μία διδακτική ώρα.
Εφοσον για να διοριστει μια νηπιαγωγος πρεπει να εχει πτυχιο Υπολογιστων , αγγλικων,μουσικης, Μεταπτυχιακα και διδακτορικα,εχει τοοοοσες πολλες γνωσεις , ποιος ο λογος να βαλετε εκπαιδευτικους υπολογιστων και φυσικης αγωγης στα νηπιαγωγεια; Μια νηπιαγωγος κυρια υπουργε ειναι καταρτισμενη να μπορει να βοηθησει ενα νηπιο να αναπτυχθει ολοπλευρα ,μεσα απο δραστηριοτηες και παιχνιδια. Μια νηπιαγωγος ειναι ενα προσωπο εμπιστοσυνης για το παιδι, το οποιο δυσκολευεται αρχικα να προσαρμοστει και να την πλησιασει. Τι θα γινει οταν θα εναλλασονται τα προσωπα σε ενα σχολειο με μικρες ηλικιες;
Θετική η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20 θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;) θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές; Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.
Θετική η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20 θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;) θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές; Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.
Με δεδομένο ότι στις μικρές ηλικίες είναι αναγκαίες οι ψυχοθεραπευτικές ιδιότητες που προσφέρει η φύση και το περιβάλλον και ότι τα παιδιά χρειάζονται από μικρή ηλικία πρότυπα, συνήθειες και συνείδηση για να δομησουν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, προτεινω την εισαγωγή του μαθήματος της κηπουρικής στο νηπιαγωγείο.Η ενασχόληση με τη φύση θα δημιουργήσει αλλά και θα ενισχύσει την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών.
Αν κατάλαβα καλά, αυτά τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι το αντίστοιχο της θεματικής εβδομάδας του Γαβρόγλου. Αυτό βέβαια που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί πρέπει να συνεχίζουμε τα λάθη του παρελθόντος. Γιατί όλα αυτά τα ομολογουμένως ενδιαφέροντα θέματα πρέπει να ενταχθούν αυτόνομα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τη στιγμή που στο ελληνικό σχολείο με τις συνεχείς απώλειες διδακτικών ωρών δεν προλαβαίνουμε να διδάξουμε τα βασικά στοιχεία των επιστημών και των γλωσσών;
Αν θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποχτήσουν αυτές τις δεξιότητες, λύσεις υπάρχουν. Καταρχάς μπορούμε θαυμάσια να τις ενσωματώσουμε στο αναλυτικό πρόγραμμα συγκεκριμένων σχετικών μαθημάτων που υπάρχουν ήδη στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Έτσι δε θα υπάρχει πρόβλημα και για το ποιος θα διδάξει τις εν λόγω θεματικές και για το αν είναι αρμόδιος να το κάνει. Γιατί, ξέρετε, εμείς οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων έχουμε διοριστεί για να διδάξουμε συγκεκριμένα αντικείμενα τα οποία έχουμε σπουδάσει και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι έχουμε εμείς τις ειδικές γνώσεις άλλων αντικειμένων, ώστε να τις μεταδώσουμε και στα παιδιά.
Από την άλλη, υπάρχει και άλλη δοκιμασμένη λύση: Οι δεξιότητες αυτές εντάσσονται ήδη στις θεματικές των ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πολιτιστικών, περιβαλλοντικών ή αγωγής υγείας που λειτουργούν εθελοντικά εδώ και χρόνια στο ελληνικό σχολείο χωρίς να επιβαρύνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα. Δώστε λοιπόν σε αυτά τα προγράμματα τη σημασία και την υποστήριξη που χρειάζονται και είναι βέβαιο πως και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα ανταποκριθούν θετικά.
Στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, δεν είναι δυνατόν να απουσιάζουν οι κινητικές δεξιότητες. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από κίνηση. Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας προειδοποιεί, τα στοιχεία από το ευ ζην σας έδωσαν στοιχεία για την παχυσαρκία στην Ελλάδα- και στο νέο σχολείο, τα παιδιά καλούνται να είναι καθηλωμένα στην σχολική τάξη και στην καρέκλα. Συνδυάστε Φυσική Αγωγή και περιβάλλον. Το πρόγραμμα Φύση και Άσκηση εξυπηρετούσε όλες τις σύγχρονες ανάγκες, και την φυσική δραστηριότητα και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Πολύ καλή πρωτοβουλία και αναγκαία, με τον σωστό εξοπλισμό και είτε τους ειδικούς είτε σωστή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα επωμιστούν μάλλον το έργο αυτό.
Αυτό που μου λείπει όμως σ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών ετών και ιδιαίτερα στο Λύκειο είναι η προώθηση της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας. Είπαμε να εκφράσουμε σιγά σιγά και να υποστηρίξουμε τις ξεχωριστές δεξιότητες που κατέχει ο καθένας μαθητής. Δεν αρκούν οι δεξιότητες που προαναφέρθηκαν και οι οποίες εντάσσονται στα λεγόμενα Soft Skills, αλλά θα πρέπει να αναδειχθούν και αυτές οι ιδιαίτερες δεξιότητες.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν την Ευέλικτη Ζώνη η οποία έχει παραποιηθεί. Δηλαδή, να επιλέγουν οι δάσκαλοι ένα εργαστήριο, που θα ευνοείται φυσικά και από τις γενικές τοπικές συνθήκες, από λίστα εγκεκριμένη από την Περιφέρεια.
Και να οικοδομηθούν νέα σχολικά κτίρια, έτσι ώστε με μια ανακατανομή να ελευθερωθούν αίθουσες για τέτοια νέα αλλά και παλαιά εγχειρήματα.
Πολύ ωραία ιδέα. Συγκεκριμένα η ευαισθητοποίηση, ενημέρωση για το περιβάλλον καθώς οι γεωγραφικές γνώσεις θα δώσουν την ευκαιρία στους μαθητές να διευρύνουν τους τομεις των γνώσεων τους. Η ποικιλομορφία ενημέρωσης θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να καλλιεργήσουν μέσα από το σχολείο το χαρακτήρα, την προσωπικότητα και τη συμπεριφορα τους.
Προσλάβετε επαγγελματικούς συμβούλους ΠΕ22 για την εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα επιχειρηματικότητας στη Γενική-Ειδική Εκπαίδευση. Στην εποχή της Πληροφορίας και της Ανεργίας κι ενώ μιλάτε για καλλιέργεια soft skills, την πιο χρήσιμη ειδικότητα, αυτή των ΠΕ22, την έχετε παραγκωνίσει. Αυτή η ειδικότητα χρειάζεται σε κάθε βαθμίδα και οχι απλώς τα πασαλείμματα που γίνονται με 2-3 ώρες ΣΕΠ από ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς. Αυτό τα λέει όλα για το τί πιστεύετε πραγματικά για τη μετάβαση των παιδιών μας στην επαγγελματική ζωή μετά το σχολείο!!
Στο εργαστήριο δεξιοτήτων μπορούν να μπουν Πρώτες Βοήθειες σε γυμνάσια-λύκεια
Από προσωπική εμπειρία οι δυσκολίες συμπεριφοράς κάποιων μαθητών δημιουργεί προβλήματα που κάποιες φορές παραβλέπονται λόγω έλλειψης χρόνου είτε θεωρούνται αποκλειστική ευθύνη της οικογένειας.Η συνύπαρξη παιδιών με διαφορετική κουλτούρα,ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.α. πιστεύω ότι χρειάζεται ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας,διαχείρισης θυμού,αλληλεγγύης και γενικά αποδοχής της διαφορετικότητας.
Δεξιότητες ζωής. Μάλιστα. Πολύ σωστό. Δηλαδή θα μπορούμε στο σχολείο να καθαρίζουμε τις τάξεις μας, το προαύλιο και τις τουαλέτες, να μαγειρεύουμε πρωινό ή δεκατιανό, να καλλιεργούμε λαχανικά, να σκαλιζουμε το ξύλο και να φτιάχνουμε μικροέπιπλα, να ζωγραφίζουμε τους τοίχους, να δένουμε τα κορδόνια μας, και να πλέκουμε σκούφους, να μαθαίνουμε να προσέχουμε τους άλλους, να τους βοηθάμε, να ακούμε και να παρατηρούμε τους άλλους, να αναπνέουμε, να ακουμπάμε και να κοιτάμε βαθιά στα μάτια. Ε λοιπόν, όλα αυτά κι άλλα πολλά ακόμα, σας πληροφορώ ότι δεκάδες δάσκαλοι, εικαστικοί, θεατρολόγοι, γυμναστές, δάσκαλοι Ξ.Γ., μουσικοί, δάσκαλοι ένταξης και παράλληλης στήριξης τα κάνουν εδώ και χρόνια χωρίς σχεδόν καμία βοήθεια από το υπουργείο και χωρίς συχνά αναγνώριση. Ενισχύστε τις υποδομές, φτιάξτε και επισκευάστε τα σχολεία, δώστε αίθουσες στις ειδικότητες, προαύλια και ειδικούς χώρους και θα δείτε τα θαύματα αυτά να πολλαπλασιάζονται.
Είναι αστείο να μιλάτε για εργαστήρια απόκτησης δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, Stem, ρομποτική κλπ όταν η Πληροφορική στο Γυμνάσιο παραμένει 1 ώρα την εβδομάδα. Αναβαθμίστε ουσιαστικά το μάθημα της Πληροφορικής στα σχολεία. Δεν διορίστηκαμε για να κάνουμε τον γραμματέα ή τον χαμάλη κάθε φορά που υπάρχουν προβλήματα στο σχολείο! Ζητάτε την βοήθειά μας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχουμε επιμορφώσει όλους τους εκπαιδευτικούς στο α επίπεδο και μας εξευτελίζετε ζητώντας μας να επιμορφωθούμε στο β επίπεδο από αυτούς που εμείς επιμορφώσαμε! Μιλάτε για αναβάθμιση της πληροφορικής και το μόνο που αλλάζετε είναι η κατάταξη στην ομάδα Β, αντί της Γ΄. Πόση ακόμη κοροϊδία!
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το εργαστήριο κηπουρικής θα ήταν χρήσιμο.
ΗΠΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ. ΣΩΣΤΑ. ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚH. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ. ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΟΧΙ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΜΝΑ ΚΠΕ ΚΑΙ ΔΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πολύ καλή πρωτοβουλία σ’ ένα σχολείο που του λείπει η μάθηση δεξιοτήτων και πολλές φορές η επαφή με την κοινωνία. Εφόσον όμως στηριχθεί όπως πρέπει. Δηλαδή, με κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, επιστήμονες της υγείας και του περιβάλλοντος, κοινωνιολόγους, στελέχη επαγγελματικής κατάρτισης κ.λπ. Αν αφεθεί και αυτό στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών θα αποτελέσει μια ακόμη χαμένη ευκαιρία.
Να ληφθεί υπόψη ότι για την επιτυχία της πιλοτικής εφαρμογής και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων πρέπει η ανάθεση διδασκαλίας των αντικειμένων να γίνει σε συνάρτηση με το γνωστικό αντικείμενο των εκπαιδευτικών. Η τροποποίηση των αναθέσεων μαθημάτων ως προς αυτό το σκοπό είναι απαραίτητη. Ήδη υπάρχουν στρεβλώσεις.
Οι νηπιαγωγοί είναι άρτια καταρτισμένοι για την διδασκαλία όλων των αντικειμένων στο ελληνικό νηπιαγωγείο. Σε περίπτωση αμφισβήτησης, σας παραπέμπω στα προγράμματα σπουδών όλων των ελληνικών πανεπιστημίων απο τα οποία αποφοιτούν οι νηπιαγωγοί.
Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις
Νεανική Επιχειρηματικότητα
Ρομποτική
STEM/STEAM
Νέες τεχνολογίες
Γνωρίζω τα επαγγέλματα
Πάρα πολύ όμορφα όλα αυτά. Δώστε μας όμως σας παρακαλώ τον ανάλογο εξοπλισμό. Διδάσκω σε εργαστήριο με υπολογιστές 15+ ετών και windows 98, που μας χαρίστηκαν προ πολλών ετών από υπηρεσίες που άλλαξαν τον εξοπλισμό τους [υπέρ μεταχειρισμένοι]. Συντηρώ τους υπολογιστές «με νύχια και με δόντια» και με εκτός του διδακτικού ωραρίου μου, προσωπική εργασία που δεν φαίνεται πουθενά. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο κάνουν μάθημα όλοι οι μαθητές μου από 2 συστεγαζόμενα σχολεία [κάτι λιγότερο από 500 παιδιά].
Υπό αυτές τις συνθήκες μόνο σε θεωρητικό επίπεδο μπορώ να μιλήσω στα παιδιά για όλα τα όμορφα που αναφέρονται στο άρθρο για το μάθημα Τ.Π.Ε.
Η 1 ώρα την εβδομάδα ανά τάξη είναι απλά κάτι καλύτερο από το τίποτα ειδικά για τις τάξεις Δ,Ε & ΣΤ.
Πολύ σωστό. Προτείνω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δυνατότητα επιλογής από όλες τις ειδικότητες του σχολείου, ανάθεση σε δύο εκπαιδευτικούς (συνεργασία)διαφορετικών ειδικοτήτων οι οποίοι υποβάλλουν το σχέδιό τους στον σύλλογο για έγκριση.Αξιολόγηση στο τέλος χωρίς γραφειοκρατία.Περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών. Θέματα: ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, κοινωνικά δίκτυα, προσωπικά δεδομένα, διαχείριση έκφρασης ολοκληρωμένης άποψης, διαχείριση σχέσεων(όλα με προσομοίωση πραγματικών καταστάσεων), χωρίς θεωρία και χωρίς το άγχος της αξιολόγησης.
Πολύ καλή ιδέα, πρακτικές δεξιότητες, δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρακτικές, χρήσιμες για την ζωή τους τους δεξιότητες.
Προτεινόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων: κηπουρική, μαγειρική, ράψιμο, πλέξιμο, ξυλουργική, φροντίδα ζώων χωρίς διακρίσεις στο φύλο φυσικά.
Σε αυτό το πλαίσιο θα ήθελα να συμπεριληφθούν μαθήματα δεξιοτήτων όπως βασική μαγειρική και ζαχαροπλαστική, οικιακή οικονομία, πρώτες βοήθειες, αυτοάμυνα, επιβίωση στο φυσικό περιβάλλον, φιλοζωΐα, περιβαλλοντική αγωγή.
Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε την εισαγωγή, στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, ειδικοτήτων που διακρίνονται πανευρωπαϊκά και παγκόσμια οι μαθητές μας. Ρομποτική, STEM, εργαστήρια μηχανικής και πολλές ακόμη καινοτόμες επιλογές.
Υγ.»Υπάρχει κάτι μαγικό να βάζεις (δομικά) τουβλάκια στα χέρια των παιδιών»
Λέτε για αναβάθμιση της πληροφορικής στο δημοτικό και έχετε ακριβώς τις ίδιες ώρες που είχε σαν μάθημα.Μπορειτε να μου πείτε τι αναβάθμιση είναι αυτή… Ευχαριστώ
Εξαιρετική ιδέα -ιδίως αν υλοποιηθεί σωστά. Ουσιαστικά (στη δευτεροβάθμια) μπαίνουν τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως το επιθυμούσαν επί χρόνια οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούσαν εθελοντικά και εκτός ωραρίου…
Καταρχάς η επιλογή των επιμέρους θεματικών ενοτήτων -ειδικά στην πιλοτική φάση – καλό είναι να μην είναι δεσμευτική για κάθε τάξη (όπως ήταν οι βιωματικές δράσεις). Επίσης ίσως να μη λειτουργεί σε ζώνη, αλλά εντός του ωρολογίου προγράμματος όπως τα άλλα μαθήματα, ώστε να γίνεται καλύτερη αξιοποίηση εργαστηρίων, κατάλληλων εκπαιδευτικών, κλπ.
Το κλειδί της επιτυχίας θα είναι πιστεύω αν τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα αναλαμβάνουν ΟΧΙ οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που απλά δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους, αλλά οι εκπαιδευτικοί που έχουν την εμπειρία και το μεράκι τέτοιων δραστηριοτήτων, δηλαδή όσοι επί χρόνια εθελοντικά πραγματοποιούσαν τέτοιου είδους εργαστήρια (σχολικές δραστηριότητες) και μάλιστα με πολύ αντίξοες συνθήκες (δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν). Φυσικά εννοώ να λαμβάνονται υπόψη τυπικά προσόντα πτυχίων, σεμιναρίων, εμπειρίας προγραμμάτων, κλπ. όπως περίπου γινόταν παλιότερα η επιλογή των εκπαιδευτικών για τον ΣΕΠ.
Σημαντικότατη στήριξη στην επιτυχία του εγχειρήματος θα έχει η στήριξή του από τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων/ Περιβ. Εκπαίδευσης/Αγωγής Υγείας/ Πολιτιστικών/ΣΕΠ -ειδικά αν υπάρξει κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο με νέες κρίσεις και τοποθετήσεις για τους Υπεύθυνους αυτούς ανά Δ.Ε. (ή συμπλήρωση των θέσεων αυτών στις Δ.Ε. που δεν διαθέτουν πλέον).
Πολύ καλό.Αλλά προσθέστε και πιο «ταπεινές» δεξιότητες (σκάψιμο, σκούπισμα, χτίσιμο κλπ). Δεν είναι ανάγκη να γίνουν όλοι επιστήμονες και καλλιτέχνες σε αυτή τη χώρα,, μπορεί κάποια παιδιά να βρουν την κλίση τους σε κάτι πιο χειρωνακτικό. Επίσης δεν είναι κακό να ξέρεις κάποιος να αλλάζει μια λάμπα. Σήμερα μεγαλώνουν παιδιά που δεν έχουν καμιά δεξιότητα στα χέρια….Στο σχολείο το μόνο ου μπορεί να πιάσουν με το χέρι είναι το στυλό (ίσως) και τα πλήκτρα..
Η καλύτερη δυνατή ανάπτυξη των μαθητικών δεξιοτήτων στα Σχολεία γίνεται με τους εκπαιδευτικούς Εικαστικών του κλάδου ΠΕ08.
Ειδικότερα οι απόφοιτοι των Σχολών Καλών Τεχνών Αθηνών και Θεσ/νίκης με πενταετή (5) φοίτηση έχουν την αρτιότερη κατάρτιση για το μάθημα των Εικαστικών στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής.Οι αντίστοιχες Σχολές του εξωτερικού δεν απαιτούν εισαγωγικές εξετάσεις και έχουν λιγότερα χρόνια σπουδών,με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν σε απλές ασκήσεις του μαθήματος π.χ.σχέδιο στον Σχολικό πίνακα ενός πολύ απλού θέματος.
Χαρακτηριστικά να αναφέρω ,όπως σίγουρα σας είναι ήδη γνωστό, η εκτύπωση έτοιμων σχεδίων αμφιβόλου ποιότητας από το διαδίκτυο συμβαίνει σε καθημερινή βάση από όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ,χωρίς να έχουν καμία γνώση επί του αντικειμένου και αγνοούν το τελικό σκοπό ή μαθητικό στόχο.
Σε καθημερινή βάση η εύκολη λύση είναι να ζητούν να ζωγραφίσουν οι μαθητές ελεύθερα θέματα και να βάλουν χρώματα σε φωτοτυπίες απλά και μόνο για να περάσει ο χρόνος στις σχολικές αίθουσες χωρίς να μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά και με νόημα τους μαθητές.
Μην παρακάμπτετε τους εκπαιδευτικούς Εικαστικών ΠΕ08 ,η αδιαφορία των αρμοδίων έχει οδηγήσει στην ψευδαίσθηση πως ο καθένας μπορεί να αναπτύξει τις δεξιότητες των μαθητών μέσα από το μάθημα της ζωγραφικής.
Θα πρέπει να διευκρινίσετε καλύτερα τι εννοείτε με τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Τα σχολεία μας δεν έχουν υποδομές ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν πχ δεξιότητες μαγειρικής ή ξυλουργικές εργασίες ή μαστορέματα ή οικοκυρικά στην πράξη (σιδέρωμα, πλύσιμο). Απαραίτητες δεξιότητες για όλους.
Καλησπέρα σας.
είμαι εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής σε Δημοτικό Σχολείο. Με πολύ χαρά βλέπω ότι μπαίνουν εργαστήρια δεξιοτήτων πιλοτικά όμως.
θεωρώ πως κάποια εργαστήρια μπορούν να μπουν σε ολα τα σχολεία και όχι μόνο πιλοτικά.
Συγκεκριμένα οι πρώτες βοήθειες στα σχολεία είναι κάτι που μπορούν να μάθουν οι μαθητές χωρίς ιδιαίτερο εξοπλισμό και χωρίς ιδιαίτερους χώρους.
Μπορεί να υλοποιηθεί ακόμα και μέσα σε τάξη λίγων τετραγωνικών μέτρων.
Λόγω ειδικότητας έρχομαι συχνά αντιμέτωπη με τραυματισμούς. Τυγχάνει βέβαια να είμαι και εκπαιδεύτρια Α΄Βοηθειών και μπορώ να αντιμετωπίσω τέτοιες καταστάσεις. ¨Ομως αυτό δεν συμβαίνει σε όλα τα σχολεία να διαθέτουν τουλάχιστον 2 εκπαιδευτικούς που να γνωρίζουν και είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς συναδέλφους μου.
Προτασή μου λοιπόν είναι επιμόρφωση τουλάχιστον 2 εκπαιδευτικών σε θέματα Ά βοηθειών σε κάθε σχολική μονάδα.
Υπάρχουν πολλοί φορείς που μπορούν να πιστοποιήσουν, π.χ Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Ελληνική επείγουσα πρoνοσοκομειακή φροντίδα, kids save lives….
Να μπει μάθημα σε όλα τα σχολεία δημοτικού και όχι μόνο πιλοτικά.