Το άρθρο 4 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 4
Οργάνωση και Πρόγραμμα
1. Τα σχολεία του παρόντος νόμου έχουν την ίδια οργάνωση με τα αντίστοιχα δημόσια σχολεία και ακολουθούν το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει για αυτά, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά στον παρόντα νόμο.
2. Επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος διδασκαλίας της παρ. 1, τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται να παρέχουν πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο πλαίσιο διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος, όπως, ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, καθώς και διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Η παροχή των πρόσθετων εκπαιδευτικών υπηρεσιών επιτρέπεται υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) Το ανώτατο όριο του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας του ιδιωτικού σχολείου, συμπεριλαμβανομένων του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος της παρ. 1 και των πρόσθετων εκπαιδευτικών υπηρεσιών της παρούσας, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις σαράντα (40) ώρες για κάθε τάξη κάθε σχολικής βαθμίδας,
β) Οι πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες της παρούσας αποφασίζονται από τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Διευθυντή της, πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους, ισχύουν για όλη τη διάρκειά του, αφορούν όλους τους μαθητές της τάξης ή των τάξεων για τις οποίες υλοποιούνται και εντάσσονται στο διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας, το οποίο γνωστοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
γ) Κατά τη διάρκεια του διευρυμένου προγράμματος, οι ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής σχολικής μονάδας στις πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες της παρούσας, υπολογίζονται ως ώρες κανονικής εβδομαδιαίας διδασκαλίας.
3. Κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών, επιτρέπεται η κατανομή των μαθητών κάθε τάξης σε περισσότερα τμήματα.
4. Στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ή του διευρυμένου ωρολόγιου προγράμματός τους, τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να διδάσκουν παράλληλα περισσότερες ξένες γλώσσες και να επιλέγουν ποιες και πόσες ξένες γλώσσες θα διδάσκονται, επιπλέον των ξένων γλωσσών που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του δημόσιου σχολείου.
5. Μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος, υποχρεωτικού ή διευρυμένου, όπως ορίζεται στο παρόν, τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να διοργανώνουν και άλλες, προαιρετικής παρακολούθησης, δραστηριότητες και δράσεις, ιδίως εκπαιδευτικού, μορφωτικού ή επιμορφωτικού περιεχομένου, αθλητικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές, καθώς και φιλοξενίας, οι οποίες γνωστοποιούνται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι δραστηριότητες και δράσεις αυτές διοργανώνονται από το ιδιωτικό σχολείο πέραν του διδακτικού ωραρίου ή και των διδακτικών ημερών, εφόσον εξασφαλίζεται η κατά νόμον απασχόληση και αμοιβή του προσωπικού, τηρουμένων και των διατάξεων περί χρονικών ορίων της εργασίας, σύμφωνα με την οικεία εργατική νομοθεσία. Το προσωπικό που συμμετέχει στις δραστηριότητες και δράσεις της παρούσης μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς και εκτός της σχολικής μονάδας.
6. Επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με άλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία, κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, καθώς και με άλλους φορείς που αναφέρονται στην παρ. Θ.3 του ν. 4093/2012 (Α΄ 222).».
Διαφωνώ κάθετα με το άρθρο 3 παρ. 6, όπου δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας Κέντρου Ξένων Γλωσσών εντός του Ιδιωτικού Σχολείου.
Το άρθρο 3, παράγραφος 6, που επιτρέπει τη συστέγαση φροντιστηρίων, Κέντρων Ξένων Γλωσσών (ΚΞΓ) και πολλών άλλων με τα ιδιωτικά σχολεία, μετατρέπει τα ιδιωτικά σχολεία σε εμπορικά καταστήματα εκπαίδευσης. Η αναμενόμενη άνοδος του τζίρου τους θα λειτουργήσει εις βάρος των μικρομεσαίών επιχειρήσεών ΚΞΓ, φροντιστηρίων κλπ. όπως επίσης και εκείνων των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στα εν λόγω ιδιωτικά σχολεία που θα πιεστούν να «συμπληρώσουν ώρες». Πραγματικά όποιος πρόλαβε τον Κύριον είδε!
Αυτό που Θα περίμενα είναι ένα σχέδιο εναντίον των παράνομων ιδιαίτερων μαθημάτων ειδικά στην ξένη γλώσσα. Αντί για αυτό, για πολλοστή φορά βάλλεται ο κλάδος των ΚΞΓ. Δηλαδή η μικρομεσαία επιχείρηση που έχει υποστεί αναρίθμητα χτυπήματα επί σειρά ετών και ο κλάδος με τους που πάντα ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που μας επιβάλλονται με τεράστιες θυσίες. Καμία αναγνώριση όμως, καμία υποστήριξη από το κράτος.
ΚΑΜΊΑ ΑΝΑΓΝΏΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΆΣ ΜΑΣ από ένα κράτος με τεράστιο όφελος από τον τουρισμό και τις επιστήμες.
Η απογοήτευσή μας από τη διαχρονικα εχθρική στάση απέναντί μας, μέγιστη .
Ιδιοκτήτρια ΚΞΓ.
Διαμαρτύρομαι κατά το σχέδιο νόμου για συστέγαση ΚΞΓ με ιδιωτικά σχολεία γιατί θα περιορίσει το ρόλο του ιδιωτικού σχολείου και θα το μεταβάλει σε μεγάλο σουπερμαρκετ μαθημάτων. Το ιδιωτικό σχολείο αν κάνει ότι θέλει θα δημιουργήσει μία φουρνιά μαθητών όχι της «αριστείας» αλλά του ΚΛΑΜΠ των φίλων. Και το λέω αυτό ώς φιλελεύθερος.
Η απογευματινή εκπαίδευση (σαν κέντρο ξένων γλωσσών) θα δημιουργήσει στα ιδια τα ιδιωτικά σχολεία ένα είδος κλάμπ για γονείς που μπορούν να δώσουν περισσότερα χρήματα ενώ για άλλους γονείς που δεν έχουν ή δεν θέλουν να δώσουν να αισθανθούν τα παιδιά τους ως μή μέλη.
Ακόμα και αν τα δίδακτρα του ιδιωτικού σχολείου δεν αυξηθούν και καλύψουν τους μισθούς των εκπαιδευτικών τους από τα ίδια δίδακτρα, τα ιδιωτικά σχολεία, θα αντιμετωπίζουν μια τεράστια πίεση για να παρέχουν στους μαθητές ένα «πλεονέκτημα» έναντι των άλλων.
Το «πλεονέκτημα» αυτό θα είναι όλοι οι μαθητές να πρέπει να πάρουν ένα πτυχίο (πιστοποιητικό ξενόγλωσσής εκπαίδευσης). Περιττό να πούμε ότι τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία θα στρέψουνε την προσοχή τους όχι στη βελτιωμένη και ολοκληρωμένη αντίληψη της γλώσσας αλλά στην ανταγωνιστική διάθεση και την επίδειξη ενός (εκπαιδευτικά αμφίβολης ποιότητας ) πιστοποιητικού όπως κάνουν τα ΚΞΓ.
Τέλος αν γίνει κάτι τέτοιο θα δημιουργηθούν πολλά παράπονα από τα ΚΞΓ τα οποία συμβάλουν τα μέγιστα στην εκπαίδευση με ελάχιστο κόστος και καινοτομία στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.
Μιλάω για τα ΚΞΓ, τα οποία στην Ελλάδα λειτουργούν με άδειες, ελέγχονται από το κράτος και κόβουν αποδείξεις. Μιλάω για τα ΚΞΓ που ο ρόλος τους απο την αρχή τους είναι εξειδικευμένος.
Ο ρόλος του ιδιωτικού σχολείου στη κοινωνία μας είναι όπως και του δημοσίου: Μια ολοκληρωμένη εκπαιδευση του παιδιού – πολίτη.
Με το άρθρο 3 παράγραφος 6 θα καταλήξει δυστυχώς σε άλλα μονοπάτια -Διαμαρτύρομαι.
Με αυτή τη διάταξη, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ωθούνται σε μαρασμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και οικονομικής απόδοσης στο κράτος και τους ασφαλιστικούς φορείς. Για χρόνια τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών της γειτονιάς αποτέλεσαν την κύρια εκπαιδευτική μονάδα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στη χώρα, με τα αποτελέσματα να γίνονται αποδεκτά παγκοσμίως σχετικά με τη γλωσσομάθεια των Ελληνόπουλων, σηκώνοντας παράλληλα το βάρος της οικονομικής κρίσης, αναγνωρίζοντας την ανάγκη εκμάθησης ξένων γλωσσών. Οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης προσπαθούν να αποκομίσουν το μέγιστο όφελος από τις οικογένειες που ‘εχουν την οικονομική δυνατότητα να τους εμπιστευτούν το μέλλον των παιδιών τους. Αυτή η διάταξη τους επιτρέπει να ιδρύσουν «υπερ-μαρκετ» εκπαίδευσης (όλα-σε-ένα) αλλοιώνοντας την ελληνική κοινωνική δομή και τις προσωπικές σχέσεις μαθητή-δάσκαλου-οικογένειας, που καλλιεργούνται για δεκαετίες -και- μέσω των Κέντρων ξένων Γλωσσών.
Καταστρέφετε έναν ολόκληρο κλάδο. Είχαμε τα μαύρα ιδιαίτερα να μας κατασπαράζουν, τώρα κι αυτό; Αδιανόητα πράγματα! Να αποσυρθεί το επίμαχο νομοσχέδιο,μην μας οδηγείτε στο ταμείο ανεργίας!
Διαμαρτύρομαι για το νέο σχέδιο νόμου που επιτρέπει τη συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με τα κέντρα ξένων γλωσσών. Για άλλη μια φορά αποδεικνύετε ότι αγνοείται τον κλάδο των ΚΞΓ.
Διαμαρτύρομαι για την παράγραφο 6 του άρθρου 4 που δίνει τη δυνατότητα συστέγασης των ιδιωτικών σχολείων με κέντρα ξένων γλωσσών.
Με αυτό τον τρόπο αφανίζονται σταδιακά τα κέντρα ξένων γλωσσών προς όφελος των ιδιωτικών σχολείων και δημιουργούνται δυσάρεστες οικονομικές συνέπειες
Διαφωνώ με τη ανάληψη των δραστηριοτήτων (όπως φαίνεται) από νεοπροσλαμβανόμενους για το σκοπό αυτό, που δεν θα αμείβονται υπερωριακά, και όχι από το υπάρχον προσωπικό.
Είναι άξιο προσοχής ότι δεν έχει μεταβληθεί το ανώτατο όριο παραμονής του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα (6 ώρες την ημέρα/30 την εβδομάδα).
Επειδή, επομένως, οι πρόσθετες υπηρεσίες είναι ώρες «διοριστηρίου», ο εργοδότης δεν θα επιλέγει την καταβολή προσαυξημένων (υπερωριακών) αποδοχών.
Τέλος, διαφαίνεται πως θα απασχολείται στις εν λόγω δράσεις το υπάρχον προσωπικό υπο της πίεση της ελεύθερης απόλυσης σε περίπτωση μη συμόρφωσης με τις επιταγές της διεύθυνσης/διοίκησης.
Η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με τα κέντρα ξένων γλωσσών θίγει τον ανταγωνισμό με όλες τις δομές-επιχειρήσεις μη τυπικής εκπαίδευσης. Είναι απαράδεκτο μικρομεσαίες επιχειρήσεις όπως τα κέντρα ξένων γλωσσών που ανήκουν στην ραχοκοκκαλιά της εθνικής οικονομίας και έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία, να παραδίδονται στα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων.
Διαφωνώ κάθετα με το περιεχόμενο του άρθρου 3 και 6 που αναφέρει ότι επιτρέπεται η συστέγαση ιδιωτικών σχολείων και ΚΞΓ. Παρακαλώ να ληφθούν υπόψη τα επαγγελματικά δικαιώματα των ιδιοκτητών ΚΞΓ και των εργαζομένων σε αυτά που καταστρατηγούνται με την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Διαφωνώ καθέτως με το άρθρο 3, παράγραφος 6!
Διαφωνώ κάθετα με το περιεχόμενο του άρθρου 3 που αναφέρει ότι επιτρέπεται η συστέγαση ιδιωτικών σχολείων και ΚΞΓ.
Με ποιο νομοθετικό πλαίσιο θα προστατεύονται οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους;
Να μην επιτρέπεται η συστέγαση των Ιδιωτικών Σχολείων με Φροντιστήρια και με Κέντρα Ξένων Γλωσσών
Όχι στην Φροντιστηριοποίση μέσα στο Σχολείο. Θίγεται ο ανταγωνισμός με όλες τις δομές-επιχειρήσεις μη τυπικής εκπαίδευσης (ΚΞΓ, φροντιστήρια, Σχολές χορού, γυμναστήρια κλπ)
Το Υπουργείο θα έπρεπε να ορίσει έναν περαιτέρω ελεγκτικό μηχανισμό για να περιορίσει την αυθαιρεσία των Ιδιοκτητών στην αδήλωτη εργασία των Ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Αντ’ αυτού τη νομιμοποιεί!
Και στα δυο προηγούμενα νομοσχέδια ν.4415/2016 και ν.4472/2017 προέβλεπαν αυτή την ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Ιδιωτικών Σχολείων.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 28 παρ2. ν.4415/2016 λέει ότι: Παρέκκλιση ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, ιδίως ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ. επιτρέπονται, κατόπιν ελέγχου νομιμότητας ως προς το πρόγραμμα σπουδών και το παιδαγωγικό περιεχόμενο της διδασκαλίας από την κατά περίπτωση αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Το ανώτατο όριο του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας των ιδιωτικών σχολείων δε μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα (40) ώρες για όλες τις τάξεις.
Η παρέκκλιση αφορά όλους τους μαθητές της τάξης ή των τάξεων για τις οποίες χορηγείται. Στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης δηλώνεται κάθε είδους προαιρετική σχολική δράση(παρέκκλιση) μη προβλεπόμενη
από το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα (Β ́1324 /2016), κατά τα ανωτέρω μαζί με τον αριθμό των τμημάτων,των μαθητών και των διδασκόντων,
Επίσης στο άρθρο 56 , παρ 5. ν.4472/2017 έτσι για να τα θυμίσουμε λέει ότι:
5. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 682/1977, όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση α ́ της παρ.1 του άρθρου 44 του ν.4071/2012 (Α ́ 85), αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα ανωτέρω σχολεία μπορούν να διδάσκουν παράλληλα περισσότερες ξένες γλώσσες και να επιλέγουν ποιές και πόσες ξένες γλώσσες θα διδάσκονται, πλέον της μίας (1) πρώτης ξένης γλώσσας που προβλέπεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοσίου σχολείου.
Επιπλέον, επιτρέπεται η διδασκαλία πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε μαθητές που φοιτούν σε άλλες σχολικές μονάδες, κατά προτεραιότητα από εκπαιδευτικούς της οικείας σχολικής μονάδας που απασχολούνται για συμπλήρωση των ωρών του διοριστηρίου τους».
Όλα αυτά ίσχυαν. Το πρόβλημα ήταν ότι τα περισσότερα Σχολεία δεν δήλωναν τις δράσεις μετά το πέρας του ωρολογίου(υποχρεωτικού ή διευρυμένου) προγράμματος , τον αριθμό τμημάτων, των μαθητών, των διδασκόντων αν και ήταν υποχρεωτικό. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι Σχολάρχες.
Κάθε φορά που η εκάστοτε κυβέρνηση νομοθετεί ή τροποποιεί τους νόμους κατά το δοκούν δημιουργείτε η ίδια αίσθηση, που σπανιότατα κιόλας είναι λανθασμένη, ότι το κάνει αδιαφορώντας για ή/και παραβλέποντας το πλήγμα που μπορεί να προκαλέσει σε κάποιες επαγγελματικές ομάδες, προκειμένου να ωφεληθούν άλλες –πιο φιλικά προσκείμενες προς αυτήν (;). Ως αποτέλεσμα, στη χώρα μας , και ειδικότερα στην εκπαίδευση, δεν υπάρχει και ούτε προτείνεται μέχρι σήμερα κανένα ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργιάς δομών ούτε περιγράφονται με σαφή και ορισμένο τρόπο οι αρμοδιότητες αλλά και οι υποχρεώσεις της κάθε εκπαιδευτικής δομής. Όσο αφορά στα ΚΞΓ, που αδιαμφισβήτητα αποτελούν τις δομές εκμάθησης της ξένης γλώσσας επί σειρά δεκαετιών, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και στηρίζουν την οικονομία της χώρας μέσω των νομίμων εισφορών τους σε ταμεία, εφορία κλπ., ως επιχειρήσεις αισθανόμαστε συνεχώς απροστάτευτοι έως και αόρατοι. Από τη μια, καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν έχει μεριμνήσει στο ελάχιστο για την προστασία τη δική μας αλλά και της οικονομίας απέναντι στα “ μαύρα” ιδιαίτερα. Ταυτόχρονα, επιτρέπει σε δομές όπως ΚΔΒΜ και ΚΔΑΠ να γίνονται πάροχοι ξενόγλωσσης εκπαίδευσης χωρίς όμως να ελέγχονται οι προϋποθέσεις, τα εκπαιδευτικά κριτήρια ή οι σχετικές άδειες διδασκαλίας των παρόχων αυτών. Σαν επιστέγασμα, έρχεται το νέο νομοσχέδιο να επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά το νόμο του ισχυρού, αφού ουσιαστικά νομιμοποιεί το ιδιωτικό σχολειό ως τον ένα και μοναδικό πάροχο υπηρεσιών εκπαίδευσης, καθιστώντας ακόμα δυσκολότερη την ήδη δύσκολη επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων των ΚΞΓ. Στην απλούστερη μορφή απόδοσης δικαιοσύνης αλλά και μέριμνας προς όλους θα έπρεπε η εκάστοτε κυβέρνηση να προνοεί ώστε προκειμένου να ωφελήσει κάποιους να μη θίγει τα επαγγελματικά δικαιώματα των υπολοίπων.
Το διευρυμένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα πρέπιει να αποφασίζεται από το Σύλλογο διδασκόντων κι όχι από τον ιδιοκτήτη.
Τι σημαίνει αμοιβή σύμφωνα με την κείμενη εργατική νομοθεσία; Αν πχ το σχολείο απασχολεί εκπαιδευτικούς του πρέπει να τους πληρώνει ανάλογα με το κλιμάκιο τους, Αν πάρει άλλους εκπαιδευτικούς θα πρέπει και αυτούς να τους πληρώνει τουλάχιστον με βάση τους μισθούς των δημοσίων εκπαιδευτικών. Επίσης αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα θεωρείται ότι έχουν κάποια προϋπηρεσία;
Η παρ.6 εισάγει σίγουρα μια συγκέντρωση μονάδων εκπαίδευσης σε βάρος μικρότερων μονάδων.
Αξιότιμε κ.Υπουργέ,
Θεωρώ απαράδεκτο το άρθρο 3 “ να επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με άλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία,
κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών. Κατά την γνώμη μου και πολλών συναδέλφων κάνετε ότι περνάει από το χέρι σας να εξαφανίστε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της κοινωνίας μας. Πληρώνουν φόρους και δίνουν εργασία σε χιλιάδες διδασκάλους γραμματείς καθαρίστριες και σε πολλούς άλλους που δεν χρειάζεται να τα αναφέρω τα ξέρετε.Δεν έχετε ποτέ πάρει θέση με τα μαύρα ιδιαίτερα και τα οικοδιδασκαλεία παρόλο που υπάρχει διαρροή φόρων.Γιατί κ. Υπουργέ:
Πιστέψαμε ότι,όπως υποσχέθηκε η ΝΔ θα διορθώνατε τα κακώς κείμενα αλλά εσείς προσπαθείτε να μας διαλύσετε να μας εξαφανίσετε και να μας οδηγήσετε στο κλείσιμο και την ανεργία.
Σας καλούμε:
Να απαλείψετε άμεσα το επίμαχο άρθρο από το Σχέδιο Νόμου
Να μην επιτρέψετε τη συστέγαση ιδιωτικών σχολείων με τα κέντρα ξένων γλωσσών
Με εκτίμηση
Δραμισιώτη Ζαχαρούλα
* Να απαλειφθεί άμεσα το επίμαχο άρθρο απο το Σχέδιο Νόμου
* Να μήν επιτραπεί η συστέγαση ιδιωτικων σχολείων με τα κέντρα ξένων γλωσσών
Η συστεγαση ιδιωτικων σχολειων με τα κεντρα ξενων γλωσσων θα οδηγησει στον μαρασμο και στο κλεισιμο πολλες μικρες επιχειρησεις με αποτελεσμα να χαθουν και πολλες θεσεις εργασιας.
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Στο νέο Σχέδιου Νόμου: «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» με το άρθρο 3“επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείωνμεάλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία, κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, καθώς και με άλλους φορείς που αναφέρονται στην παρ. Θ.3 του ν. 4093/2012 (Α ́ 222)”.Για μια ακόμη φορά διαπιστώνουμε ότι όχι μόνο αγνοείτε παντελώς τον Κλάδο μας αλλά επιπλέον προωθείτε διατάξεις που αποβαίνουνκαταστροφικές για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
Θεωρούμε άκρως απαράδεκτο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ΚΞΓ που ανήκουν στηνραχοκοκκαλιά της εθνικής οικονομίας και έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία, να παραδίδονται στα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων.Η κίνησή σας αυτή, σε συνδυασμό τόσο με τη μάστιγατων μαύρων ιδιαιτέρων μαθημάτων και των παράνομων οικοδιδασκαλείων, για τα οποία επανειλημμένως σας έχουμε προτείνει εφικτές λύσειςτις οποίες έχετε αγνοήσει,όσο και με την επιβολήτων περιοριστικών μέτρων λειτουργίας των ΚΞΓ λόγω Covid-19 αποτελεί ταφόπλακα για την ύπαρξή μας
Διαμαρτυρόμαστε έντονα, διότι:
χωρίς καμιά προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση με τον κλάδο μαςπροωθείτε Σχέδιο Νόμου που επιτρέπει τη συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
παρά τα επανειλημμένα αιτήματά μας για συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσουμε για φλέγοντα και άμεσα ζητήματα του Κλάδου των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, ουδέποτε μας έχετε συναντήσει.Κυρία Υπουργέ,Θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι εφόσον επιτρέψετε τη συλλειτουργία τωνιδιωτικών σχολείων με τα ΚΞΓ, συνειδητάκαταδικάζετε το Κλάδο μας σε αφανισμόκαι στέλνετε τους ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών στην ανεργία.
Σας καλούμε:
Να απαλείψετε άμεσα το επίμαχο άρθρο από το Σχέδιο Νόμου
Να μην επιτρέψετετη συστέγαση ιδιωτικών σχολείων με τα κέντρα ξένων γλωσσών
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Στο νέο Σχέδιου Νόμου: «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» με το
άρθρο 3 “επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με άλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία,
κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, καθώς και με άλλους φορείς που
αναφέρονται στην παρ. Θ.3 του ν. 4093/2012 (Α΄ 222)”.
Για μια ακόμη φορά διαπιστώνουμε ότι όχι μόνο αγνοείτε παντελώς τον Κλάδο μας αλλά επιπλέον
προωθείτε διατάξεις που αποβαίνουν καταστροφικές για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
Θεωρούμε άκρως απαράδεκτο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ΚΞΓ που ανήκουν στην ραχοκοκκαλιά
της εθνικής οικονομίας και έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία, να παραδίδονται στα
συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων.
Η κίνησή σας αυτή, σε συνδυασμό τόσο με τη μάστιγα των μαύρων ιδιαιτέρων μαθημάτων και των
παράνομων οικοδιδασκαλείων, για τα οποία επανειλημμένως σας έχουμε προτείνει εφικτές λύσεις τις οποίες
έχετε αγνοήσει, όσο και με την επιβολή των περιοριστικών μέτρων λειτουργίας των ΚΞΓ λόγω Covid-19
αποτελεί ταφόπλακα για την ύπαρξή μας.
Διαμαρτυρόμαστε έντονα, διότι:
χωρίς καμιά προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση με τον κλάδο μας προωθείτε Σχέδιο
Νόμου που επιτρέπει τη συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
παρά τα επανειλημμένα αιτήματά μας για συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να σας
ενημερώσουμε για φλέγοντα και άμεσα ζητήματα του Κλάδου των Κέντρων Ξένων
Γλωσσών, ουδέποτε μας έχετε συναντήσει.
Κυρία Υπουργέ,
Θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι εφόσον επιτρέψετε τη συλλειτουργία των ιδιωτικών σχολείων με τα
ΚΞΓ, συνειδητά καταδικάζετε το Κλάδο μας σε αφανισμό και στέλνετε τους ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων
Γλωσσών στην ανεργία.
Σας καλούμε:
Να απαλείψετε άμεσα το επίμαχο άρθρο από το Σχέδιο Νόμου
Να μην επιτρέψετε τη συστέγαση ιδιωτικών σχολείων με τα κέντρα ξένων γλωσσών
Τα ιδιωτικά σχολεία έχουν αποδείξει ότι μπορούν να προσφέρουν περισσότερα από αυτά που προβλέπονται από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Από προσωπική πείρα, τα δυο μου παιδιά δε χρειάστηκε να πάνε σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών. Το ιδιωτικό σχολείο που πηγαίνουν, καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο αυτή την ανάγκη. Ενώ παράλληλα με όλες οι δράσεις που το σχολείο οργανώνει, τα παιδιά μου έχουν αποκτήσει πολλές εμπειρίες και γνώσεις. Με περισσότερη ελευθερία τα ιδιωτικά σχολεία, πιστεύω ότι θα κάνουν ακόμα περισσότερα πράγματα και αυτό είναι όφελος για τα παιδιά μας.
Διαμαρτύρομαι κατά το σχέδιο νόμου για συστέγαση ΚΞΓ με ιδιωτικά σχολεία .
Ένα μεγάλο μέρος αυτών των ρυθμίσεων ισχύει ήδη.
Με ποιο νομοθετικό πλαίσιο θα προστατεύονται οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που δεν συμπληρώνουν ωράριο και θα πιέζονται να απασχολούνται και εκτός ωραρίου για να ‘συμπληρώνουν’ ωράριο?
Είναι ωραίο τα σχολειά να είναι ανοιχτά και να φιλοξενούν δραστηριότητες και μετά το πέρας των μαθημάτων, να είναι ζώντες οργανισμοί…. όχι φροντιστηριακές μονάδες….
Το άρθρο 3, παράγραφος 6, που επιτρέπει τη συστέγαση φροντιστηρίων, Κέντρων Ξένων Γλωσσών (ΚΞΓ) και πολλών άλλων με τα ιδιωτικά σχολεία, μετατρέπει τα τελευταία σε super market εκπαίδευσης. Η αναμενόμενη άνοδος του τζίρου τους θα αφαιρεθεί απ’ τις αντίστοιχες μικρομεσαίες επιχειρήσεις ΚΞΓ, φροντιστηρίων κλπ. Ο σώζων εαυτόν, σωθήτω!
Διαμαρτύρομαι για την παράγραφο 6 του άρθρου 4 που δίνει τη δυαντότητα συστέγασης των ιδιωτικών σχολείων με κέντρα ξένων γλωσσών και φροντιστήρια.
Με αυτό τον τρόπο αφανίζονται σταδιακά τα κέντρα ξένων γλωσσών και τα φροσντιστήρια προς όφελος των ιδιωτικών σχολείων και δημιουργούνται συνθήκες ολιγοπωλίου στο συγκεκριμένο χώρο, με δυσάρεστες οικονομικές συνέπειες.
Σχετικά με την παράγραφο 6
Από την στιγμή που όλα τα ιδιωτικά σχολεία (και τα δημόσια) είναι υποχρεωμένα να περιλαμβάνουν στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα το μάθημα της ξένης γλώσσας, γιατί θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να συστεγάζουν ΚΑΙ κέντρα ξένων γλωσσών. Γιατί θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να κατευθύνουν τους μαθητές τους, μετά το αμφιβόλου ποιότητας μάθημα ξένης γλώσσας που θα τους προσφέρουν επ’ αμοιβή, στο ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ κέντρο ξένης γλώσσας για να συμπληρώσουν το ατελές εκπαιδευτικό τους έργο;
Η συγκεκριμένη παράγραφος αν μη τι άλλο θα λειτουργήσει εναντίον της εκπαιδευτικής ποιότητας για τον απλούστατο λόγο ότι, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων θα έχουν οικονομικά οφέλη, οδηγώντας τους μαθητές τους στο ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ Κέντρο ξένης γλώσσας.
Η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με άλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία, κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια θιγει τον ανταγωνισμό με όλες τις δομές-επιχειρήσεις μη τυπικής εκπαίδευσης (ΚΞΓ, φροντιστήρια, σχολές χορού, γυμναστήρια, ξενοδοχεία κλπ). Είναι απαράδεκτο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ΚΞΓ που ανήκουν στην ραχοκοκκαλιά της εθνικής οικονομίας και έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία, να παραδίδονται στα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων.
Θεωρούμε σημαντικό στο άρθρο 3 «Οργάνωση και πρόγραμμα ιδιωτικών σχολείων» του Σχ.Ν. 13/7/20 να συμπληρωθεί ότι επιτρέπεται η κατανομή των μαθητών κάθε τάξης σε περισσότερα τμήματα και για τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή)
Επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με άλλα ιδιωτικά σχολεία, ξένα σχολεία, κέντρα δια βίου μάθησης, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, καθώς και με άλλους φορείς που αναφέρονται στην παρ. Θ.3 του ν. 4093/2012 (Α΄ 222).».
Ασάφεια:αντί «άλλα» να γίνει «που ανήκουν σε διαφορετικό φυσικό ή νομικό προσωπο»
Συμφωνω με ως ανω …10 Ιουλίου 2020, 08:10 | Ιωακείμ ….. Επιτέλους ένα νομοσχέδιο προς τη σωστή κατεύθυνση για την Ιδιωτική Εκπαίδευση!!
Τα ιδιωτικά σχολεία, το κόστος λειτουργίας των οποίων υπενθυμίζουμε ότι δεν πληρώνεται από το κράτος, αλλά από τους γονείς των μαθητών τους, δικαιούνται επί της αρχής και πρέπει να έχουν αυξημένο βαθμό αυτονομίας στη λήψη αποφάσεων που αφορούν στους τομείς της διαμόρφωσης και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους έργου. Οι πέραν του βασικού αναλυτικού προγράμματος του υπουργείου, εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες (π.χ. πληροφορική, ρομποτική, νέες τεχνολογίες, ξένες γλώσσες, ρητορική, ενισχυτική διδασκαλία, άθληση, καλλιτεχνικές και άλλες δραστηριότητες), κάτω από την ίδια στέγη και μέσα σε ένα ενιαίο ωράριο, αποτελούν για τους γονείς, έναν από τους βασικούς λόγους για τους οποίους έχουν επιλέξει το ιδιωτικό σχολείο. Οι γονείς θεωρούν την εξασφάλιση μιας τέτοιας θετικής δυναμικής του ιδιωτικού σχολείου, ως λογική και θεμιτή προσδοκία τους, φυσικά με την προϋπόθεση της τήρησης των Νόμων
Το πρόγραμμα των ιδ σχ το εγκρίνουν οι γονείς με την εγγραφή τους
Θα περίμενε κανείς το Υπουργείο να ορίσει έναν περαιτέρω ελεγκτικό μηχανισμό για να περιορίσει την αυθαιρεσία των ιδιοκτητών στην αδήλωτη εργασία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Αντ’ αυτού τη νομιμοποιεί!
Η παράγραφος 3 είναι ασαφής και θα οδηγήσει σε παρερμηνείες δεδομένου ότι ισχύει (και πρέπει να ισχύει όχι απλά να είναι δυνητικός) ο χωρισμός τμημάτων στα μαθήματα πληροφορικής και τεχνολογίας (που δεν μνημονεύεται) και ο οποίος χωρισμός τροποποιήθηκε μάλιστα πολύ πρόσφατα με την υπουργική απόφαση Αριθμ. 74472/Δ2/2020 ΦΕΚ 2450/Β/19-6-2020.
Επίσης γιατί περιορίζεται η δυνατότητα χωρισμού μόνο σε συγκεκριμένα μαθήματα;
Μπορεί να κρίνει το σχολείο ότι είναι προς το συμφέρον των μαθητών να χωριστούν και σε άλλα μαθήματα όπως τα μαθηματικά, η φυσική αγωγή, τα καλλιτεχνικά κ.τ.λ.
Αν αντέχει οικονομικά το σχολείο να το κάνει που είναι το πρόβλημα;
Συνεπώς η εν λόγω παράγραφος πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής:
3. Κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων της πληροφορικής και της τεχνολογίας τα τμήματα χωρίζονται υποχρεωτικά σε δυο ομάδες εφόσον ο αριθμός τους υπερβαίνει τους 20 μαθητές. Επιτρέπεται η κατανομή των μαθητών κάθε τάξης σε περισσότερα τμήματα και σε άλλα μαθήματα.
Γιατί δυνατότητα σπασίματος τμήματος μόνο σε πληροφορική και ξένες γλώσσες? Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα σπασίματος σε κάθε μάθημα. Δεν χρειάζεται για παράδειγμα στο λύκειο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ή σε μικρότερες τάξεις σε άλλα εργαστηριακά μαθήματα όπως φυσική?
Μόνο αν γνωρίζουμε ποιος παρέχει, σε ποιόν και τι είδους υπηρεσίες υπάρχει διασφάλιση ποιότητας των υπηρεσιών. Υπάρχουν πχ ΚΞΓ όπου διδάσκουν τουρίστες ξένες γλώσσες επειδή τους άρεσε η Ελλάδα. Κάπως έτσι θα γίνεται και σε πολλά σχολεία. Οι γονείς θα πληρώνουν και θα λαμβάνουν υπηρεσίες αμφιβόλου ποιότητας
ΧΆΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΏΝ ΔΙΚΑΙΩΜΆΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉΣ ΈΝΩΣΗΣ
Αρθρο 14
Δικαίωμα εκπαίδευσης
1. Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην πρόσβαση στην επαγγελματική και συνεχή κατάρτιση.
2. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ευχέρεια δωρεάν παρακολούθησης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
3. Η ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με σεβασμό των δημοκρατικών αρχών καθώς και το δικαίωμα των γονέων να εξασφαλίζουν την εκπαίδευση και τη μόρφωση των τέκνων τους σύμφωνα με τις θρησκευτικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές πεποιθήσεις τους, γίνονται σεβαστά σύμφωνα με τις εθνικές νομοθεσίες που διέπουν την άσκησή τους.
Προκειμένου να γίνετε σεβαστό «το δικαίωμα των γονέων να εξασφαλίζουν την εκπαίδευση και τη μόρφωση των τέκνων τους σύμφωνα με τις θρησκευτικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές πεποιθήσεις τους» θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, ιδιωτικά αλλά δημόσια, στην διαμόρφωση του προγράμματός τους. Σύμφωνα με το education at a glance toy OOSA η χώρα μας είναι ουραγός στη σχολική αυτονομία.
Θα έπρεπε το υποχρεωτικό για όλα τα σχολεία πρόγραμμα να περιοριστεί και μεγάλο μέρος του προγράμματος να σχεδιάζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Ακόμα καλύτερα, θα ήταν αρκετό να μπαίνουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί στόχοι ανά τάξη και το σχολείο να διαμορφώνει το πρόγραμμα του ελεύθερα.
Τουλάχιστον το συγκεκριμένο άρθρο κάνει ένα πρώτο βήμα καταργώντας τους περιορισμούς που είχε βάλει αναίτια η προηγουμένη κυβέρνηση. Πρέπει στο μέλλον να γίνουν ποιο θαρραλέα βήματα.
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΥΣΤΟΧΗ ΑΛΛΑΓΗ!
ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΝΑ ΑΞΙΟΠΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΕ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΠΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ.
ΠΛΗΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΖΗΤΑΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΜΕΛΗΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΥΛΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΟΠΩΣ ΘΕΑΤΡΟ, ΤΕΧΝΕΣ κλπ
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΡΓΙΕΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ [ΓΙΑ ΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ]
Μου κάνει εντύπωση που ολόκληρη υπουργός Παιδείας δε γνώριζε πως πως τα δύο προηγούμενα νομοσχέδια προέβλεπαν αυτήν την ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ιδιωτικών σχολείων! Το πρόβλημα ήταν στο ότι πολλοί σχολαρχες δεν τις δήλωναν, για να βάζουν μαύρο χρήμα στα ταμεία τους. Γι’ αυτό θα κάνει τίποτε η Υπουργός, γιατί μέχρι τώρα » φωνή βοώντος εν τη ερήμω».
Στο άρθρο 3 ΣχΝ, ορίζεται ότι οι προαιρετικής παρακολούθησης δραστηριότητες και δράσεις, που θα μπορούν να λαμβάνουν χώρα μετά το πέρας του ωρολόγιου (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) προγράμματος, θα αμείβονται τηρουμένων και των διατάξεων περί χρονικών ορίων της εργασίας, σύμφωνα με την οικεία εργατική νομοθεσία, ενώ θα μπορεί ο ιδιοκτήτης να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς εκτός σχολικής μονάδας. Αυτό σημαίνει αυτονόητα ότι όλες οι δραστηριότητες αυτές θα γίνονται από νεοπροσλαμβανόμενους για το σκοπό αυτό, που δεν θα αμείβονται υπερωριακά, και όχι από το υπάρχον προσωπικό. Σ’ αυτό συνηγορεί το γεγονός ότι δεν έχει μεταβληθεί (και δεν μπορεί να μεταβληθεί λόγω της κείμενης νομοθεσίας) το ανώτατο όριο παραμονής του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα (6 ώρες την ημέρα/30 την εβδομάδα). Επειδή, επομένως, οι πρόσθετες υπηρεσίες είναι ώρες «διοριστηρίου», ο σχολάρχης δεν θα επιλέγει την καταβολή προσαυξημένων (υπερωριακών) αποδοχών. Βεβαίως, όλα αυτά θα είχαν ισχύ μόνο στην (εξαιρετικά απίθανη) περίπτωση που ένας ιδιοκτήτης τηρεί τη νομοθεσία. Στη συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων θα απασχολείται στις δράσεις το υπάρχον προσωπικό «εθελοντικά», με την απειλή της ελεύθερης απόλυσης.
Φροντιστηριοποίηση σχολείου = απώλεια παιδαγωγικού χαρακτήρα. Ο έλεγχος των δράσεων, η πίεση ανάληψης έργου απογευματινού, οι εργασιακές συνθήκες θα ελέγχονται;
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΑΚΡΑΙΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.
ΤΕΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ ΠΡΟΩΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ/ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΤΟΥ ΠΩΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ.
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΟΤΙ ΔΙΑΚΥΒΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
Δηλαδή όλα αυτά που ευαγγελίζεστε φαντάζομαι θα τα ελέγχετε κι ολας μιας και όλες αυτές οι δραστηριότητες γίνονταν και πριν το πρόβλημα ήταν ότι ενώ ήταν υποχρεωτικό να δηλώνονται πολύ μικρό μέρος αυτών από μειοψηφία των ιδιωτικών σχολείων τις δήλωναν με αποτέλεσμα αδήλωτη υπερεργασία και φοροδιαφυγή
Επίσης φροντιστήριο και σχολείο είναι έννοιες συμβατές;
Εξαφανίζεται ο ελεγκτικός ρόλος του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο επιστημονικός ρόλος του συντονιστή εκπαίδευσης στην συνδιαμόρφωση του διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος και βέβαια τα παιδαγωγικά κριτήρια του προγράμματος. Μονοκράτορας ο Ιδιοκτήτης! Οι πρόσθετες και ποικίλες δραστηριότητες μετά το 40ωρο (απογεύματα, βράδια, Σ/Κ, καλοκαίρια, γιορτές) γίνονται και από εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της κοινής εργατικής νομοθεσίας (χαμηλές αμοιβές, απεριόριστος χρόνος απασχόλησης, ελαστικό ωράριο, εκ περιτροπής κλπ), και βέβαια επιτρέπονται τα πάντα μετά το 40ωρο για φροντιστήρια, ξενοδοχεία κ.α. Θίγεται ο ανταγωνισμός με όλες τις δομές-επιχειρήσεις μη τυπικής εκπαίδευσης (ΚΞΓ, φροντιστήρια, σχολές χορού, γυμναστήρια, ξενοδοχεία κλπ)
Σχετικά με τη διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», θεωρώ πως η εφαρμογή του θα είναι πνοή φρέσκου αέρα στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να επιλέξουν οι ίδιοι την συνολική εκπαίδευση των παιδιών τους, αλλά και βοηθάει στη στήριξη των εκπαιδευτικών και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων. Τα σφιχτά και περιορισμένα πλαίσια, ποτέ δεν βοήθησαν στην εξερεύνηση της πραγματικά ελεύθερης γνώσης, αλλά αντίθετα περιόρισαν τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην εξέλιξή τους.
Αγγελική Ατσόγλου,
Ιδιοκτήτρια «Εκπαιδευτηρίων Ατσόγλου»
Η παρ. 3 να συμπληρωθεί:
» Η κατανομή των μαθητών ενός τμήματος σε περισσότερα υποτμήματα επιτρέπεται και για τα υπόλοιπα μαθήματα, όταν επιβάλλεται από τις αρμόδιες αρχές όριο στον αριθμό των μαθητών που μπορεί να βρίσκονται σε κάθε αίθουσα για λόγους που σχετίζονται με την πρόληψη της διασποράς μεταδοτικών ασθενειών ή για λόγους που σχετίζονται με άλλα έκτακτα γεγονότα. Τα ιδιωτικά σχολεία είναι δυνατόν να λειτουργούν με όλα τα υποτμήματά τους καθημερινά, αξιοποιώντας κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας της ίδιας ή άλλης σχολικής μονάδας του ίδιου ιδιοκτήτη. Για τον σκοπό αυτό οι ιδιοκτήτες τους έχουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ για όσο διάστημα επιβάλλεται η λειτουργία τους κατ’ αυτόν τον τρόπο και τηρώντας τις σχετικές διατάξεις για τους όρους αμοιβής και το ωράριο που ισχύουν και για το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό».
Η παρ. 5 να συμπληρωθεί:
Ειδικά για την απασχόληση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στις δράσεις αυτές, η ωριαία αποζημίωσή τους δεν μπορεί να υπολείπεται της αντίστοιχης που ισχύει για την υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών του δημοσίου.
Επιτέλους ένα νομοσχέδιο προς τη σωστή κατεύθυνση για την Ιδιωτική Εκπαίδευση!!
Τα ιδιωτικά σχολεία, το κόστος λειτουργίας των οποίων υπενθυμίζουμε ότι δεν πληρώνεται από το κράτος, αλλά από τους γονείς των μαθητών τους, δικαιούνται επί της αρχής και πρέπει να έχουν αυξημένο βαθμό αυτονομίας στη λήψη αποφάσεων που αφορούν στους τομείς της διαμόρφωσης και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους έργου. Οι πέραν του βασικού αναλυτικού προγράμματος του υπουργείου, εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες (π.χ. πληροφορική, ρομποτική, νέες τεχνολογίες, ξένες γλώσσες, ρητορική, ενισχυτική διδασκαλία, άθληση, καλλιτεχνικές και άλλες δραστηριότητες), κάτω από την ίδια στέγη και μέσα σε ένα ενιαίο ωράριο, αποτελούν για τους γονείς, έναν από τους βασικούς λόγους για τους οποίους έχουν επιλέξει το ιδιωτικό σχολείο. Οι γονείς θεωρούν την εξασφάλιση μιας τέτοιας θετικής δυναμικής του ιδιωτικού σχολείου, ως λογική και θεμιτή προσδοκία τους, φυσικά με την προϋπόθεση της τήρησης των Νόμων και με απόλυτο σεβασμό στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Κατ’ επέκταση θεωρούν αυτονόητη και αξιώνουν την εξασφάλιση από την Πολιτεία της σχετικής δυνατότητας προς τα ιδιωτικά σχολεία, υπό τον διακριτικό έλεγχό της.