Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ότι το ηλικιακό όριο που βάζει το υπουργείο με το άρθρο αυτό του νομοσχεδίου είναι μεγάλο λάθος και θα είναι η ταφόπλακα για την επαγγελματική εκπαίδευση, αρχής γενομένης από τα περιφερειακά ΕΠΑΛ.Η αιτιολόγηση που αναφέρεται είναι επιεικώς αντιεπιστημονική , αντιεκπαιδευτική και αντικοινωνική !!! Η συνύπαρξη μαθητών διαφόρων ηλικιών και διαφορετικών προηγούμενων γνώσεων μόνο καλό έκανε και κάνει στους μαθητές αλλά και στη λειτουργία των ΕΠΑΛ.Πρέπει να απασυρθεί άμεσα!!!
Συνταγματικά, ηθικά, κοινωνικά, οικονομικά στερείται λογικής και νομιμότητας η εισαγωγή ηλικιακου ορίου σε δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Απόσυρση του άρθρου άμεσα. Η εκπαίδευση είναι ανοιχτή σε όλες τις ηλικίες και η πρόσβαση σε αυτή ελεύθερη και προσωπική επιλογή.
Νέοι που θέλουν μία δεύτερη ευκαιρία επαγγέλματος, απόφοιτοι ΕΠΑΛ που θέλουν ν’ αποκτησουν μια δεύτερη ειδικότητα, απόφοιτοι ΓΕΛ που απέτυχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις αποκλείονται με άρθρα αυτού του Νομοσχεδίου. Πάλι ηΤεχνικη Εκπαίδευση τροχοπέδη των ΚΑΤΑΣΤΆΣΕΩΝ;
Άνιση μεταχείριση των ενηλίκων που θέλουν είτε να ολοκληρώσουν την β’βάθμια εκπαίδευσή τους, είτε να ειδικευτούν σε παραπάνω ειδικότητες. Ρατσιστική γιατί το επιχείρημα πως η ενδοσχολική βία έχει αίτιο την ηλικία δεν έχει καμία λογική.
Το νομοσχέδιο συνολικά φάσκει και αντιφάσκει διότι από τη μία εξηγεί πως η αριθμητική σχέση καθηγητή με μαθητές έχει επίπτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία (στο ΕΠΑΛ), ενώ στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα δεν θα έχει καμία επίπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Να αποσυρθεί το άρθρο. Είναι απαράδεκτο και εάν ασχοληθεί κάποιος σοβαρά μπορεί να το βρει και αντισυνταγματκό.
Η Τεχνική εκπαίδευση οφείλει να ενισχυθεί, να έχουν τα παιδιά κίνητρο να τελειώσουν το σχολείο, να εμπλουτισθούν τα ΕΠΑΛ με ειδικότητες που θα βοηθήσουν τα παιδιά και τους νέους να βρουν δουλειά και να αξιοποιηθούν στην αγορά εργασίας.
Φαίνεται αδιανόητος ο αποκλεισμός των ενηλίκων Ελλήνων πολιτών από τη Δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πάνω που τα τελευταία χρόνια η Τεχνική Εκπαίδευση είχε παρουσιάσει μια σημαντική αύξηση έρχονται τα άρθρα 51 και 52 να μας γυρίσουν πίσω.
Είναι γνωστό ότι πολλοί μαθητές έρχονται στα ΕΠΑΛ μετά το ΓΕΛ, όπου αισθάνονταν αναγκασμένοι να φοιτήσουν πιεσμένοι από τον κοινωνικό περίγυρο και το συγγενικό τους περιβάλλον. Επίσης πολλά παιδιά βλέποντας τις συνθήκες της αγοράς μετά την αποφοίτησή τους από τα ΕΠΑΛ, ακόμα και από τα ΤΕΙ και ΑΕΙ αποφασίζουν την απόκτηση άλλης ειδικότητας που θα τους βοηθήσει στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Τα συγκεκριμένα άρθρα, πρέπει να αποσυρθούν γιατί στερούν το δικαίωμα:
• σε απόφοιτους ΓΕΛ που δεν πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις να επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση για την επαγγελματική τους αποκατάσταση,
• σε απόφοιτους ΕΠΑΛ να αποκτήσουν δεύτερη ειδικότητα,
• σε πτυχιούχους Ανώτατης εκπαίδευσης που δεν αποκαταστάθηκαν επαγγελματικά να επιλέξουν μια τεχνική ειδικότητα,
• σε ενηλίκους αποφοίτους (ανέργους) να εγγραφούν στη Β΄ Τάξη σε νέο τομέα για λήψη και 2ου πτυχίου ειδικότητας, παρακολουθώντας μόνο μαθήματα ειδικότητας και όχι γενικής παιδείας.
Το ανώτατο ηλικιακό όριο που θέτει το άρθρο κινείται στα όρια της αντισυνταγματικότητας και της κοινής λογικής. Ξανασκεφτείτε το!
Το νομοσχέδιο δεν κινείται προς την ενίσχυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των μαθητών που αυτή περιλαμβάνει. Μέχρι σήμερα, υπάρχει ανοιχτή πρόσβαση στα ΕΠΑΛ και αποτελούν διέξοδο για επαγγελματική αποκατάσταση για όποια παιδια :
Α) Δεν ενδιαφέρονται για Πανελλήνιες (η δεν πέρασαν σε καποια σχολή) αλλά θέλουν να μάθουν μια ειδικότητα που μελλοντικά θα αξιοποιήσουν επαγγελματικά.
Β) Δεν είχαν την απαραίτητη ωριμότητα να πάρουν κάποιες σωστές αποφάσεις σε πιο μικρή ηλικία και στρέφονται μεγαλύτεροι προς την Επαγγελματική Εκπαιδευση.
Γ) Τελειώνοντας το Λύκειο, η και μία σχολή Τριτοβάθμιας, αποφασίζουν να αλλάξουν επαγγελματική πορεία και να μάθουν άλλη ειδικότητα
Δ) Έχουν ήδη πτυχίο ΕΠΑΛ και θέλουν κάποια άλλη συναφή ειδικότητα που αποφάσισαν ότι τους χρειάζεται. Στα Εσπερινά ΕΠΑΛ που λειτουργούν σήμερα υπάρχουν ελαχιστες ειδικότητες, και συνήθως είναι ένα ανα νομό!
Με ποιο λογικό – συνταγματικό επιχείρημα θα αποκλειστούν τα παιδια αυτά από την δωρεάν δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση; Κάποια επιχειρήματα περι bullying από μεγαλύτερους προς μικρότερους, όσοι έχουν διδάξει σε ΕΠΑΛ έχουν διαπιστώσει το ακριβώς αντίθετο. Αλλά ακόμα κ αν ισχύαν, θα ήταν λογος να χάσουν τα δικαιώματά τους όλοι οι παραπάνω; Εκτός αν πρόκειται για απλές δικαιολογίες ώστε όλοι αυτοί να στραφούν υποχρεωτικά προς τα ΙΕΚ..
Είναι άδικο. ..το δια βίου μάθησης δεν έχει όρια ηλικιας και φραγμους υπαρχουνε τμήματα και για μεγάλους να γίνουν πχ στην δευτέρα και στα εργαστιρια και στην τριτη
Στα μαθήματα. Αλλά στα εργαστιρια και εκεί πάλη μπορεί να γίνονται τμήματα όταν υπαρχη ένα άτομο πχ τότε παη κανονικά στα εργαστιρια με τα μικρά αλλά στα άλλα μαθήματα τόσοι μεγαλοι..όλοι η αποφιτοι η μεγαλοι που πανε να βγαλουν το λυκιο ..να γινουν ενα να υπαρχουν τμηματα για μεγαλους η ας εχουνε απογευμα οταν εργαζεσε προι ειδικοτιτες..αλλά δεν εχουνε ολες η πολοις ειναι απαραδεχτο.. τμήματα μεγάλων .και έχει δικαιομα να παρη όσα πτυχια θελη. .ένας αποφοιτος. ..δεν έχει να πλήρωση ιεκ εδώ επαλ περνης δωρεάν διμοσια ..γιατί να μην μπορεί ένας αποφοιτος να παρη όσα πτυχια θελη….
Μετά από αρκετά χρόνια στα επαλ (πρωί απόγευμα) , μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι στα απογευματινά παραπάνω από 30 παιδιά δεν έρχονται στο σχολείο σε καθημερινή βάση και τα υπόλοιπα που μπορεί να είναι εγγεγραμμένοι 150-200 παιδιά, είναι απλά εγγεγραμμένοι που κάποιοι έρχονται οπότε θέλουν στο τέλος κάποιοι από αυτούς αποκτούν το απολυτήριο αφού οι απουσίες μια μπαίνουν και 10 φορές δεν μπαίνουν. Στα πρωινά το ποσοστό ενηλίκων είναι μικρό ούτως ή άλλως αλλά το χάσμα μεταξύ τους μεγάλο. Ειδικά σε τάξεις (απογευματινά, εσπερινα επαλ) όπου μέσα υπάρχουν 25-30 χρόνων και 55-65 χρόνων μαθητές γίνεται το πιο ανορθόδοξο μάθημα μιας και οι 25χρονοι τρέχουν με 150 αλλά πρέπει να φρεναρουν απότομα για να τους φτάσουν οι μεγαλύτεροι άνθρωποι που είναι και συνταξιούχοι και πολλές φορές το μάθημα πάει πολύ αργά γιατί δεν γίνετε αλλιώς κάτι που πολλές φορές κοστίζει γιατί έστω και 1 ή 2 παιδιά θα μπορούσαν να επιτύχουν στις πανελλήνιες την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γεγονός είναι ότι αργά ή γρήγορα έπρεπε κάτι να γίνει και θα πρέπει να οργανωθουν αλλού είδους δομές που θα μπορούν να είναι πραγματικά λειτουργικές όχι σαν τις υπάρχουσες δομές που υπάρχουν, ενδεχομένως όχι απαραίτητα με προτεραιότητα τον μαθητή.
Nαι στο ηλικιακο οριο,στα ΕΠΑΛ. Ειναι κατι που επιβάλλεται και δεν αναβάλλεται πλέον. Δωστε οριστικό τέλος στους επαγγελματίες <> των ΕΠΑΛ που εργαλειοποιουνται στα χέρια των επιτηδείων σε βάρος του πραγματικού μαθητικού πληθυσμου.Τα σχολεία ανήκουν στα παιδιά και όχι στους παππούδες,στις γιαγιάδες,στα βαποράκια στους παιδόφιλους και στους τουρίστες.Βάλτε τέλος σε μια αρρωστημένη κατάσταση.Για τους λιγους ενήλικες που ενδιαφέρονται να ειδικευτουν σε τεχνικά επαγγέλματα υπάρχουν τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας,τα ΙΕΚ και οι σχολές ΟΑΕΔ.Και για οσους θέλουν να δώσουν σε ΑΕΙ οχι μέσω ΕΠΑΛ με την ανύπαρκτη ύλη, αλλα μέσω προετοιμασίας κοινωνικων φροντιστηρίων για ενηλίκους και με την ίδια ύλη των ΓΕΛ. Κλείστε το παραμάγαζο των αναλφάβητων πτυχιούχων.
Το άρθρο 51 & 52 τελικά επιχειρεί ποιοτική ή ποσοτική αναβάθμιση των ΕΠΑ.Λ;
Το ηλικιακό όριο εγγραφής εφόσον δεν ισχύει σε καμία άλλη λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης γιατί θα πρέπει να αφορά μόνο τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ;
Έπαψε να ισχύει το συνταγματικό δικαίωμα όλων των πολιτών στην εκπαίδευση;
Το επιχείρημα της αποτελεσματικότερης πρόληψης φαινομένων ενδοσχολικής βίας
και εκφοβισμού τα οποία παρατηρούνται μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών δεν αντέχει ιδιαίτερης κριτικής όταν είναι ευρέως γνωστό ότι σοβαρά περιστατικά ενδοσχολικής βίας καταγράφονται με ολοένα και αυξανόμενο ρυθμό σε μικρότερες βαθμίδες εκπαίδευσης όπου οι μαθητές έχουν την ίδια ηλικία. Το αντίθετο μπορούμε να πούμε ότι οι ενήλικοι μαθητές στα ΕΠΑ.Λ λειτουργούν ‘πυροσβεστικά’ παρά πυροδοτούν περιστατικά ενδοσχολικής βίας.
Ας σταματήσει η υποβάθμιση και ο περιορισμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
όταν τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνει την κοινωνική αναγνώριση που της αξίζει.
Η γνώμη μου είναι ότι ο αποκλεισμός ενός ενήλικα είναι τουλάχιστον ΑΔΙΚΟΣ για τον ίδιο διότι έτσι θα έχει χάσει μια πολύ καλή επιλογή . Επίσης ο ενήλικας σε μία τάξη του ΕΠΑΛ ,σε ποσοστό πολύ μεγάλο, μόνο θετικά στοιχεία προσφέρει στην πραγματικότητα.
Ο ηλικιακός κόφτης θα στείλει χιλιάδες μαθητές στην ιδιωτική κατάρτιση. Πολύ περισσότερους απ’ όσους στείλατε το 2013.
Συγχαρητήρια! Το έχετε μελετήσει καλά!
Συνεχίστε να στηρίζετε ΚΕΚάρχες Σκοιλ_Ελικικου!
Ακριβή κατάρτιση αχρηστίας!
Να αποσυρθεί το άρθρο 51.
Πρόφαση κ αναληθές ότι για τά φαινόμενα ενδοσχολικης βίας ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό οι ενήλικες μαθητές μας!!!!
Όσοι υπηρετούμε χρόνια στην εκπαίδευση (ΕΠΑΛ) γνωρίζουμε ότι οι ενήλικες μαθητές μας συμβάλλουν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη αλλά και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.
Επισης παρεμβαινουν εξισορροπιστικα σε τυχόν διενέξεις μεταξύ ανηλίκων τούς συμμαθητών.
Ζητάμε άμεση απόσυρση του άρθρου για το ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ .Ο αποκλεισμός ενήλικων από την παιδεία έχει σκληρά ταξικό πρόσημο. Ουδένα όριο και ουδείς φραγμός στην παιδεία που απευθύνεται σε πολίτες χαμηλών οικονομικών στρωμάτων με παράλληλη προώθηση τους στα ιδιωτικά ΚΕΚ και ΙΕΚ θα γίνει ανεκτός από την κοινωνία και κυρίως εμάς τους καθηγητές τους στα ΕΠΑΛ όπου βλέπουμε τον καθημερινό τους αγώνα για βελτίωση των προσόντων τους. Η αιτιολόγηση που αναφέρεται σε πιθανό bullying από ενήλικους προς τους ανήλικους στα σχολεία είναι απλά περιγέλαστη και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα στα σχολεία μας. Η άνοδος του ορίου στα 20 ή και 22 που ακούγεται απορρίπτεται ως απαράδεκτη. Οι αιτιάσεις σας περί νυκτερινών ΕΠΑΛ θα είχαν κάποια ουσία αν υπήρχαν όντως ΕΠΑΛ νυχτερινά σε όλες τις μεγάλες πόλεις της επαρχίας και προσφέρονταν ΟΛΕΣ οι ειδικότητες. ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑ!!!
Απαράδεκτο και ανήθικο! Κανένας αποκλεισμός από τη δημόσια δωρεάν παιδεία!
Θεωρώ αντισυνταγματικό, παράνομο, άδικο και ανήθικο να εμποδίζεται κάποιος νέος άνθρωπός από την εκπαίδευση διαδικασία, με αιτία την ηλικία. Ποτέ δεν έχει παρατηρηθεί εκφοβισμός- bullying από τους μεγαλύτερους στους μικρότερους. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Αυτή είναι μια δικαιολογία που δεν ευσταθεί. Δεν θα πρέπει να εμποδίζεται κάθε νέος, απόφοιτος του ΓΕΛ να αποκτήσει πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ.
Τα Εσπερινά ΕΠΑΛ είναι πολύ λίγα σχετικά με τα Ημερήσια και είναι τεράστια σε πληθυσμό ήδη.
Στα ΓΕΛ υπάρχει ηλικιακό όριο;
Υπάρχει άνιση μεταχείριση!!!
Άμεση απόσυρση του Νομοσχεδίου.
Θεωρώ απαράδεκτο τον περιορισμό στην ηλικία.Για διάφορους λόγους κάποιοι αποφασίζουν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή τους.Ας τους δώσουμε αυτή την ευκαιρία…Έχω μαθήτρια 46 ετών ,στην Α λυκείου και είναι ανάμεσα στους καλύτερους μαθητές μου,ευγενής,συγκροτημένη και πολύ συνεργάσιμη…όντας ήδη γιαγιά….γιατί να της στερήσουμε το όνειρο για κάτι καλύτερο,έστω και τώρα??
Είναι σοβαρό λάθος η διάκριση μεταξύ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Γιατί μπαίνει ηλικιακός φραγμός στα ΕΠΑΛ ενώ στα ΓΕΛ όχι; Ακόμα και όσοι υποστηρίζουν ότι πρέπει στα ΕΠΑΛ να ισχύσει αυτό το άρθρο μπορούν να δώσουν μία απάντηση γι΄αυτή τη διάκριση;
Το άρθρο αυτό δεν είναι απλά άδικο είναι απαράδεκτο, αφήνει έξω μεγάλη μερίδα ανθρώπων που είτε δεν κατάφεραν να τελειώσουν το σχολείο είτε αποφάσισαν να παρουν ενα πτυχιο ειδικότητας για μπορούν να έχουν μια δουλειά. Ακόμα πιο αστείος βέβαια είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουν να εφαρμόσουν αυτό το άρθρο, ότι δηλαδή οι μεγαλυτεροι σε ηλικία μαθητές ασκουν βία και μπουλινγκ στους μικρότερους μαθητές. Πόσο εκτός πραγματικοτητας είναι οι άνθρωποι που τα ψηφίζουν όλα αυτά. Αν έστω για λίγο είχατε παει σε ένα σχολείο και είχανε μπει σε τάξη θα γνώριζαν ότι μπουλινγκ οι μικροί σε ηλικία μαθητές τα κάνουν αυτά. Άν μόνο ξέρανε ποσο μπουλινγκ υφίστανται μαθητές δημοτικού και γυμνασίου θα κλαίγανε. Όσα περιστατικά μπουλινγκ έχω ακουσει είναι σε δημοτικά, αλλά οι διευθυντές τα καλυπτουν, ούτε στις πρωτοβαθμιες δεν τα μεταφέρουν. Γιατί οι διευθυντές κάνουν διαγωνισμό μεταξύ τους ποιος έχει το καλυτερο σχολείο…. Εργάζομαι σε Εσπερινό ΕΠΑΛ τα τελευταία 5 χρόνια και από προσωπικη πειρα μπορώ να πω ότι οι μεγαλύτεροι ηλικιακά μαθητές προστατευουν, φροντίζουν και συμβουλεύουν τους μικρότερους. Ποτέ μα ποτε δεν είδα μπουλινγκ και βία….
Το αυτονόητο μετατρέπεται σε αδιανόητο.Δοκιμάστε να επικοινωνήσετε με όλους εμάς που αποφοιτήσαμε στην απαγορευτική ηλικία να διαπιστώσετε πως έχουμε απογειώσει την ευκαιρία που μας δόθηκε και που με μεγάλη συνείδηση και τρομερή συνέπεια εκμεταλλευτήκαμε.Ακούστε για λίγο τα χιλιάδες εργαζόμενα βράδυ νεαρά παιδιά που φοιτώντας ως ενήλικες το πρωί στα 18 τους χρόνια τολμούν να ονειρεύονται μια πιο ανθρώπινη καθημερινότητα με μοναδικό τους μέσο ένα πτυχίο και τελικά ας μη διαπραγματευόμαστε το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα κάθε ανθρώπου σε οργανωμένη κοινωνία ελεύθερων επιλογών αν μη τι άλλο στην εκπαίδευση.
Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά θέλουν να πάρουν μία ειδικότητα παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για να πάρεις το πτυχίο (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α..
Επίσης τα δύο αυτά άρθρα, με μια πρώτη εκτίμηση, θα φέρουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας, μια μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις πολλών Εργαστηριακών Κέντρων.
Συμπερασματικά για τα προαναφερόμενα φαίνεται πως αφαιρείται σε πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο Δημόσιο πρωινό σχολείο γιαυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα τα οποία και αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας
Παρατήρηση – Πρόταση για το Νομοσχέδιο για την Παιδεία
<>
Τα δύο αυτά άρθρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου
1. Απαγορεύουν ρητά να φοιτήσει ένας απόφοιτος του Γενικού Λυκείου στο ΕΠΑ.Λ., προκειμένου να πάρει ειδικότητα.
2. Απαγορεύει στον απόφοιτο του ΕΠΑ.Λ. να ξαναφοιτήσει στο ΕΠΑ.Λ. για να πάρει δεύτερη ειδικότητα, γιατί επανασχεδιάζει την επαγγελματική του επιλογή.
3. Απαγορεύει στον μαθητή που φοιτά στο Γενικό Λύκειο να εγγραφεί στο ΕΠΑ.Λ., αν έχει χάσει για διάφορους λόγους κάποια ή κάποιες χρονιές.
4. Απαγορεύει στον τελειόφοιτο είτε του ΓΕΛ είτε του ΕΠΑ.Λ. να εγγραφεί μετά από κάποιο διάστημα στο ΕΠΑ.Λ., για να δημιουργήσει μια άλλη επαγγελματική ευκαιρία.
Οι αιτιολογίες για αυτό το μέτρο είναι αντιεκπαιδευτικές, αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές αλλά και δείχνουν μια αντιδημοκρατική περιφρόνηση στην προσπάθεια που κάνουν οι νέοι στις σημερινές δύσκολες εποχές για την επαγγελματική τους προοπτική.
Η ενδοσχολική βία και μάλιστα με σοβαρά περιστατικά έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Αντίθετα στα ΕΠΑ.Λ. έχει παρατηρηθεί και έχει καταγραφεί και σε έρευνες ότι η παρουσία μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών έχει αποσοβήσει πολλά τέτοιου είδους περιστατικά. Αλλά ακόμα και ως υπόθεση εργασίας αν δεχτούμε ότι υπάρχει ενδοσχολική βία στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. η μοναδική και μάλιστα αποτελεσματική «επιστημονική» λύση που προτείνεται είναι η μη εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών;
Για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων δεν υπάρχει διάταξη που να αναφέρεται στο μέγιστο όριο ηλικίας. Αναρωτιέται κανείς, για ποιο λόγο να υπάρχουν άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. και γιατί αυτοί οι μαθητές να αντιμετωπίζονται ρατσιστικά και άνισα, καθώς δεν τηρείται η αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης φοίτησης των πολιτών σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Η βία είναι ένα σύνθετο πρόβλημα και μπορεί να αντιμετωπισθεί με διάφορες μεθόδους και αντιμετωπίζεται με διάφορες μεθόδους αποτελεσματικότερα, από την οριοθέτηση της ηλικίας .
Τα δύο αυτά άρθρα του Νομοσχεδίου θεωρούνται ως ευθεία βολή στην καρδία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης . Παγιώνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές μας και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η αρχή της ισότητας αφού γίνεται αναφορά στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για τα ΕΠΑ.Λ. και όχι για όλη την Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης.
Το γεγονός θα έχει και καταστροφικές παρενέργειες στο οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. Παρότι η ελληνική κοινωνία βάζει σε δεύτερη μοίρα την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, συχνά στρέφεται σε αυτήν όταν το παιδί της, τελειώνοντας το Γενικό Λύκειο δεν καταφέρνει να συνεχίσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δίνει την δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ., στην ειδικότητα που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει επαγγελματικά και στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα χωρίς να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης.
Οι μαθητές αυτοί δεν μπορούν να πάνε στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ., διότι τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. για την εγγραφή των μαθητών απαιτούν ειδικές προϋποθέσεις (που αυτό από μόνο του αποκλείει όλους τους άνω των 17 που φοιτούν σήμερα σε Ημερήσια ΕΠΑ.Λ.), είναι αριθμητικά πολύ λίγα στη χώρα, ειδικά στην επαρχία και πλείστες μικρές πόλεις δεν διαθέτουν. Επιπρόσθετα στα εσπερινά συχνά δεν λειτουργούν όλες οι ειδικότητες
Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά θέλουν να πάρουν μία ειδικότητα παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για να πάρεις το πτυχίο (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α..
Επίσης τα δύο αυτά άρθρα, με μια πρώτη εκτίμηση, θα φέρουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας, μια μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις πολλών Εργαστηριακών Κέντρων.
Συμπερασματικά για τα προαναφερόμενα φαίνεται πως αφαιρείται σε πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο Δημόσιο πρωινό σχολείο γιαυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα τα οποία και αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας .
Δεν μπορείτε να βάζετε όριο εγγραφής 17 χρόνων.πολλοί μαθητές έρχονται για να αποκτήσουν δεξιότητες και επαγγελματική αποκατάσταση σε μεγαλύτερη ηλικία.Επίσης έρχονται για την εξέλιξη τους στο επάγγελμα τους.πολλοί απόφοιτοι Γενικού Λυκείου έρχονται στα επαλ αφού δεν βρίσκουν δουλειά.σε καμία περίπτωση δεν στέκει η αιτιολόγηση για την αποφύγει ενδοσχολικης βίας αφού οι μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας πολλές φορές συγκρατούν τέτοιες συμπεριφορές
Ηλικιακός περιορισμός της εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη με το ταπεινωτικό πρόσχημα τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 ή είναι απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους επιλέγοντας τομέα η ειδικότητα στο ΕΠΑΛ, τους σπρώχνει στα ΔΙΕΚ, ΙΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά. έχουν δεν έχουν χρήματα πρέπει αν ξοδευθούν και να πλουτίσουν κάποιοι επιτήδειοι. η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων με τραγικές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις.
ΚΑΝΕΝΑ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ….ΟΧΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΛ…ΟΛΟΙ ΙΣΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ…
1)Δεν υπάρχει καμία έρευνα που να αποδεικνύει ότι η ύπαρξη μέγιστου ορίου ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια θα αναβαθμίσει την εκπαίδευση που αυτά παρέχουν. Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο αυτό γιατί θα οδηγήσει σε κλείσιμό ειδικοτήτων και σχολείων στερώντας από χιλιάδες μαθητές (ενήλικους και ανήλικους) τη δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας, και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε αυτά σε απόγνωση για άλλη μια φορά.
2)Οι μαθητές δεν πρέπει να αποκλείονται από μια δεύτερη ευκαιρία εκπαίδευσης λόγω ηλικίας. Παρακαλώ να αποσυρθεί το άρθρο 51.Το 1/3 των μαθητών αυτή τη στιγμή είναι ενήλικες. Δεν έχουν όλοι οικονομική άνεση για ιδιωτικό ιεκ.
Με 20ετή εμπειρία στην Τεχνική Εκπαίδευση, μπορώ να διαβεβαιώσω χωρίς καμία αμφιβολία ότι οι απόφοιτοι ΓΕΛ που συνειδητοποιώντας την απουσία οιουδήποτε επαγγελματικού εφοδίου εγγράφονται σε ΕΠΑΛ είναι οι καλύτεροι, βοηθούν την αποδοτικότερη λειτουργία των τμημάτων και έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στα ΑΕΙ. Αυτό οφείλεται στις στοχευμένες σπουδές τους, την ωριμότητα που τους διακρίνει και την υπευθυνότητα που προκύπτει από την πείρα που έχουν αποκτήσει στη ζωή. Πολλοί από αυτούς είναι οικογενειάρχες,κάνουν θυσίες για να σπουδάσουν και καταβάλουν πραγματικά συγκινητική προσπάθεια. Θα είναι εγκληματικό, τόσο για τα άτομα αυτά, όσο και για τη λειτουργία του ΕΠΑΛ το ηλικιακό όριο. Θα υποβαθμίσει τις σπουδές, θα κλείσει τις πόρτες στα άτομα δεύτερης ευκαιρίας και θα αποτελέσει πρόβλημα για τη λειτουργία της Τεχνικής Εκπαίδευσης
Ζητάω να αποσυρθεί η διάταξη για το ηλικιακό όριο των 17 χρόνων για εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ γιατί θεωρούμε ότι είναι:
1.Αντισυνταγματική βάζοντας εμπόδια στη τεχνική εκπαίδευση των νέων και μάλιστα νέων από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας μας.
2.Είναι μεροληπτική και στρέφεται εναντίον των ΕΠΑΛ γιατί θα ισχύει μόνο για το συγκεκριμένο τύπο λυκείου.
3.Καταδικάζει σε μαρασμό και τελικά σε κλείσιμο πολλών ΕΠΑΛ.
4.Οι νέοι μας θα αναγκάζονται ή να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους (μιας και είτε δεν υπάρχουν κοντινά Εσπερινά ΕΠΑΛ με τον τομέα που επιθυμούν) ή να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για να φοιτήσουν σε κάποιο ιδιωτικό ΙΕΚ σε πρωινό ωράριο.
5.Αποκλείεται η δυνατότητα επιστροφής ή φοίτησης στο ΕΠΑΛ νέων που για οποιοδήποτε λόγο αναγκάστηκαν να διακόψουν ή και να χάσουν κάποιο χρονιά (λόγοι υγείας ή άλλοι) τις σπουδές τους.
6.Αποκλείεται η δυνατότητα να σπουδάσουν το επάγγελμα που επιθυμούν σε νέους που αναγκάζονται να εργάζονται απόγευμα ή βράδυ.
7.Θεωρώ το λόγο πρόκλησης bullying νέων με μεγαλύτερη ηλικία και ΜΟΝΟ στα ΕΠΑΛ τουλάχιστον γελοίο που δεν επιδέχεται κριτικής. Όσοι υπηρετούμε χρόνια στην εκπαίδευση γνωρίζουμε ότι η ύπαρξη ενηλίκων στην τάξη την αναβαθμίζει και λειτουργεί εντελώς αντίθετα από αυτό που πιστεύουν οι συντάκτες της συγκεκριμένης διάταξης.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι το άρθρο αυτό είναι αντιεκπαιδευτικό και ζητάω την ΑΜΕΣΗ απόσυρση του
Απαράδεκτη νομικά και κυρίως ηθικά η συγκεκριμένη διάταξη που αποκλείει Έλληνες πολίτες από το αγαθό της δημόσιας παιδείας
Ζητάω να αποσυρθεί η διάταξη για το ηλικιακό όριο των 17 χρόνων για εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ γιατί θεωρούμε ότι είναι:
1.Αντισυνταγματική βάζοντας εμπόδια στη τεχνική εκπαίδευση των νέων και μάλιστα νέων από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας μας.
2.Είναι μεροληπτική και στρέφεται εναντίον των ΕΠΑΛ γιατί θα ισχύει μόνο για το συγκεκριμένο τύπο λυκείου.
3.Καταδικάζει σε μαρασμό και τελικά σε κλείσιμο πολλών ΕΠΑΛ.
4.Οι νέοι μας θα αναγκάζονται ή να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους (μιας και είτε δεν υπάρχουν κοντινά Εσπερινά ΕΠΑΛ με τον τομέα που επιθυμούν) ή να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για να φοιτήσουν σε κάποιο ιδιωτικό ΙΕΚ σε πρωινό ωράριο.
5.Αποκλείεται η δυνατότητα επιστροφής ή φοίτησης στο ΕΠΑΛ νέων που για οποιοδήποτε λόγο αναγκάστηκαν να διακόψουν ή και να χάσουν κάποιο χρονιά (λόγοι υγείας ή άλλοι) τις σπουδές τους.
6.Αποκλείεται η δυνατότητα να σπουδάσουν το επάγγελμα που επιθυμούν σε νέους που αναγκάζονται να εργάζονται απόγευμα ή βράδυ.
7.Θεωρώ το λόγο πρόκλησης bullying νέων με μεγαλύτερη ηλικία και ΜΟΝΟ στα ΕΠΑΛ τουλάχιστον γελοίο που δεν επιδέχεται κριτικής. Όσοι υπηρετούμε χρόνια στην εκπαίδευση γνωρίζουμε ότι η ύπαρξη ενηλίκων στην τάξη την αναβαθμίζει και λειτουργεί εντελώς αντίθετα από αυτό που πιστεύουν οι συντάκτες της συγκεκριμένης διάταξης.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι το άρθρο αυτό είναι αντιεκπαιδευτικό και ζητάω την ΑΜΕΣΗ απόσυρση του
Δικαίωμα στη εκπαίδευση έχουν όλοι οι Έλληνες ανεξαρτήτου ηλικίας.Ο περιορισμός της ηλικίας στις εγγραφές στα ΕΠΑΛ δεν έχει λογική.Στα ΓΕΛ γιατί δεν ισχύει ο ανάλογος περιορισμός στις εγγραφές,εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα με τούς μεγάλους μαθητές;Τα εσπερινά ΕΠΑΛ δεν επαρκούν για να καλύψουν τις εγγραφές ενήλικων μαθητών,ειδικά για μαθητές οι οποίοι ζούνε στην επαρχία και όχι σε αστικά κέντρα.Η επαγγελματική εκπαίδευση στηρίζεται σε όλα τα προηγμένα Ευρωπαϊκά κράτη.Να καταργηθούν τα αρθρα 51κ 52.
Αν θεωρείτε απαραίτητη την εισαγωγή ηλικιακού ορίου στην εγγραφή σε ΕΠΑΛ (κάτι με το οποίο μάλλον θα διαφωνούσα προσωπικά), τουλάχιστον ας ανέβει στα 21 από τα 17 που προτείνετε. Άλλοι συμπολίτες έχουν ήδη παράσχει επαρκή δικαιολόγηση αυτού του αιτήματος.
Με το συγκεκριμένο άρθρο στερείται η δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να αποκτήσουν κάποια τυπικά και επαγγελματικά προσόντα τα οποία είναι απαραίτητα για την καλυτέρευσή της ζωής τους και αυτό γίνεται με σκοπό να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών των ΕΠΑΛ.
Τα επίμαχα άρθρα 51 και 52 οδηγούν σε διακριτική και άνιση μεταχείριση μαθητών, άρα Ελλήνων πολιτών, ανήλικων και ενηλίκων.
Καταργούν την πρόσβαση στην δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και κατάρτιση, αφού ακόμη και οι υπάρχουσες δημόσιες μεταλυκειακές (ΙΕΚ) και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δομές (Εσπερινά ΕΠΑ.Λ.) ως προσφερόμενες εναλλακτικές, ούτε λειτουργούν παντού στη χώρα (π.χ. στη νησιωτική ή ορεινή Ελλάδα δεν υπάρχουν) ούτε παρέχουν τη δυνατότητα εγγραφής σε οποιαδήποτε ειδικότητα.
Επιπλέον, το επιχείρημα περί σχολικού εκφοβισμού είναι ανυπόστατο, αφού δεν βασίζεται σε εμπεριστατωμένες επαρκείς μελέτες που αποδεικνύουν ποσοστιαία επαρκώς ότι η συναναστροφή ενηλίκων-ανήλικων ή έστω διαφορετικών ηλικιακών ή αναπτυξιακών επιπέδων μαθητών ενισχύουν την παραβατικότητα, παρά μόνο στοχεύει στον φόβο, τις προκαταλήψεις και την ελλιπή ενημέρωση των γονέων ανήλικων μαθητών. Με το ίδιο σκεπτικό πρέπει να σταματήσει η γειτνίαση ή η συνλειτουργία δομών διαφορετικών επιπέδων και βαθμίδων εκπαίδευσης (π.χ. Γυμνάσιο-Λύκειο) στα σχολικά κτίρια όλης της χώρας.
Ακόμη η υπόνοια παραβατικότητας ενήλικων μαθητών εκτός από ανυπόστατη, είναι πέρα ως πέρα για τους ίδιους προσβλητική και παράτυπη.
Εν κατακλείδι, τα εν λόγω άρθρα παραβιάζουν το συνταγματικό δικαίωμα ισότητας στη μόρφωση όλων των Ελλήνων, ισοπεδώνουν τη δημόσια Δευτεροβάθμια Επαγγελματική εκπαίδευση, υποδαυλίζουν την όποια προσπάθεια ανάπτυξης της χώρας και επένδυσης σε έμπειρο και καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό στα πεδία της εφαρμογής, της τεχνολογίας και της βιομηχανίας.
Μετά από μια εκπαιδευτική εμπειρία 29 χρόνων στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, θα επανέλθω με τις ίδιες προτάσεις που καταθέτω χρόνια τώρα σε αρμόδιους.
Θέλουμε πραγματικά την αναβάθμιση της τεχνικό-επαγγελματικής εκπαίδευσης;
Έναν τύπο λυκείου όπως παλιά τα ΕΠΛ πολυκλαδικά,ούτως ώστε και αυτοί που θέλουν να σπουδάσουν γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι,οικονομολόγοι,μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι κ.ά να έχουν μια εμπειρία από τα αντίστοιχα σχολικά εργαστήρια του κάθε τομέα. Έτσι ο κάθε μαθητής θα ξέρει τι θα πάει να σπουδάσει στην 3-βθμια εκπαίδευση. Ταυτόχρονα θα έχουμε και αναβάθμιση του επιπέδου των αυριανών φοιτητών.
Παράλληλα για τους μαθητές που δεν ενδιαφέρονται για σπουδές, να ξαναλειτουργήσουν οι τεχνικές σχολές(ΤΕΣ ή ΕΠΑΣ),για να βγουν οι αυριανοί τεχνίτες.
ΥΓ. Όσο αφορά την ηλικιακή διαφορά μεταξύ μαθητών δεν είναι πρόβλημα, όπως πρόβλημα δεν είναι και οι μεγάλοι σε ηλικία καθηγητές,δάσκαλοι, αλλά και γονείς που απέκτησαν παιδιά σε μεγάλη ηλικία
Αν κάποιος από τους υπεύθυνους του υπουργείου διαβάσει την πρόταση μου και θέλει διευκρινήσεις είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε επικοινωνία .
Θέληση χρειάζεται για τολμηρές τομές και μεταρρυθμίσεις
Δεν υπάρχει καμία έρευνα που να αποδεικνύει ότι η ύπαρξη μέγιστου ορίου ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια θα αναβαθμίσει την εκπαίδευση που αυτά παρέχουν. Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο αυτό γιατί θα οδηγήσει σε κλείσιμό ειδικοτήτων και σχολείων στερώντας από χιλιάδες μαθητές (ενήλικους και ανήλικους) τη δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας, και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε αυτά σε απόγνωση για άλλη μια φορά.
Αντισυνταγματική η απαγόρευση ενηλίκων στην συγκεκριμένη βαθμίδα εκπαίδευσης. Το Δημόσιο σχολείο θα πρέπει να είναι ανοιχτό για όλους, όσοι μπορούν και επιθυμούν να το παρακολουθήσουν. Η συνύπαρξη ανήλικων(λίγο πριν την ενηλικίωση, ουσιαστικά) και μεγαλύτερων μαθητών, ενηλίκων, δημιουργεί ένα «ζωντανό» σχολείο που παρέχει γνώσεις, κατάρτιση αλλά και κοινωνική μόρφωση!Να αποσυρθεί το εν λόγω, άρθρο!
είμαι 25 και δουλεύω 2 – 10 χωρίς να μπορεί να αλλάξει. Ήθελα να γραφτω σε πρωινό ΕΠΑΛ για να δώσω μήπως μπορέσω να περάσω σε καμία σχολή. Τώρα πως θα το κάνω;; Επειδή είμαι 25 πάει πέρασε η ηλικία μου;;
1. Το όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ θεσπίζεται στα 20 έτη με δυνατότητα άπαξ εγγραφής στη Β τάξη ΕΠΑΛ.
Με αυτή τη ρύθμιση:
1. Δεν θα παρατηρείται μεγάλη ηλικιακή ανομοιογένοια στα ΕΠΑΛ.
2. Παύει το φαινόμενο συνεχόμενων εγγραφών αποφοίτων ΕΠΑΛ σε άλλες
ειδικότητες.
3. Μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα να κλείσουν ΕΠΑΛ κυρίως της επαρχίας,
αφού υπάρχουν περιορισμένες, δαπανηρές, επιλογές για τους απόφοιτους
Γενικού Λυκείου.
4. Δεν κινδυνεύουν να βρεθούν υπεράριθμοι, και σε εργασιακή ανασφάλεια,
αρκετοί εκπαιδευτικοί σε ηλικίες κοντά 60 ετών, αφού δεν θα υπάρχουν
σχολικές μονάδες για συμπλήρωση ωραρίου.
5. Δεν ακυρώνεται η δυνατότητα σε μια μεγάλη ομάδα μαθητών, συνήθως με
βεβαρημένο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον, να έχουν μια δεύτερη
ευκαιρία απόκτησης ειδικότητας ή επιτυχίας στις Πανελλήνιες εξετάσεις
ώστε να μη μείνουν ανειδίκευτοι.
Το ηλικιακό κριτήριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ στερείται παιδαγωγικής επιστημονικής τεκμηρίωσης από το Νομοθέτη και ως εκ τούτου είναι αυθαίρετο.
Κυρίως διότι στερεί τη δυνατόττητα σε αποφοίτους ΓΕΛ που δεν πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, για διάφορους και σημαντικούς λόγους, να εγγραφούν στη Β τάξη ΕΠΑΛ.
Πρόταση:
1. Το όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ θεσπίζεται στα 20 έτη με δυνατότητα άπαξ εγγραφής στη Β τάξη ΕΠΑΛ.
Με αυτή τη ρύθμιση:
1. Δεν θα παρατηρείται μεγάλη ηλικιακή ανομοιογένοια στα ΕΠΑΛ.
2. Παύει το φαινόμενο συνεχόμενων εγγραφών αποφοίτων ΕΠΑΛ σε άλλες
ειδικότητες.
3. Μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα να κλείσουν ΕΠΑΛ κυρίως της επαρχίας,
αφού υπάρχουν περιορισμένες, δαπανηρές, επιλογές για τους απόφοιτους
Γενικού Λυκείου.
4. Δεν κινδυνεύουν να βρεθούν υπεράριθμοι, και σε εργασιακή ανασφάλεια,
αρκετοί εκπαιδευτικοί σε ηλικίες κοντά 60 ετών, αφού δεν θα υπάρχουν
σχολικές μονάδες για συμπλήρωση ωραρίου.
5. Δεν ακυρώνεται η δυνατότητα σε μια μεγάλη ομάδα μαθητών, συνήθως με
βεβαρημένο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον, να έχουν μια δεύτερη
ευκαιρία απόκτησης ειδικότητας ή επιτυχίας στις Πανελλήνιες εξετάσεις
ώστε να μη μείνουν ανειδίκευτοι.
Σχετικα με το ηλικιακό όριο των 17 στα ημερήσια ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικος με εμπειρία 20 ετών-τα περισσοτερα χρόνια σε μια περιοχή με πολλά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα- και εχοντας βιώσει παραβατικές συμπεριφορές, μετά από συζητήσεις με συναδέλφους και ψυχολόγους των ΕΠΑΛ μεσα από το προγραμμα ΜΝΑΕ, ο εκφοβισμός, όπου υφίσταται, αφορά κυρίως συνομήλικους μαθητές και οι παραβατικές συμπεριφορές είναι απόρροια αλλων οικογενειακων, κοινωνικών ή και οικονομικών προβλημάτων και όχι ηλικιακο.
Με αυτή την «ηλικιακή» λογική στο ίδιο σχολείο (είτε πρόκειται για ΕΠΑΛ η ΓΕΛ) οι μαθητές της Γ τάξης εκφοβισμό στους μικρότερους? Αν οι ανω των 17 εγγραφούν στα ΓΕΛ, όπου επίσης θα συνυπάρχουν με ανήλικους μαθητές (και εκεί άραγε δεν θα ασκήσουν εκφοβισμό;) Ας το τεκμηριωσει αυτο το υπουργείο.
Η 2η επιλογή για τα παιδιά άνω των 17 ετών που δεν έχουν καταφέρει να πάρουν απολυτήριο Λυκείου αλλά το επιθυμούν, σύμφωνα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, είναι τα εσπερινά ΕΠΑΛ. Μαθητές που δεν κατάφεραν να αποφοιτήσουν από τα ΓΕΛ σπανίως επιστρέφουν σε αυτά (διαθέσιμα τα στατιστικά του Υπουργείου) ενώ για μαθητές που ξεκίνησαν στα ΕΠΑΛ αλλά δεν αποφοίτησαν η συνέχιση των σπουδών τους στα ΓΕΛ δεν αποτελεί επιλογή, πάλι σύμφωνα με τους αριθμούς που έχει στη διάθεσή τυο το Υπουργείο.
Τα εσπερινά για κάποιους είναι λυση, αλλά σίγουρα όχι για όλους, επειδή:
1. Δεν υπάρχουν παντου π.χ στην επαρχια ή σε καποια νησιά
2. Δεν έχουν όλες τις ειδικότητες
3. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που εργάζονται τα βράδια (εστιατορια, ντελίβερυ).
Τέλος, η μείωση του μαθητικού δυναμικού θα οδηγήσει σε κλείσιμο ειδικοτήτων και σχολείων, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί και η φοίτηση των ανηλίκων μαθητών. Επειδή με τα άρθρα 51 και 52 στερείτε τη δυνατότητα πολλών μαθητών να συνεχίσουν την δωρεάν εκπαίδευσή τους, προτείνω την απόσυρση του ορίου ηλικίας των 17 ετών.
απαράδεκτη ρύθμιση το ηλικιακό ανώτατο όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ
-> οφείλετε να το απαλείψετε ως διάταξη!
Απαράδεκτη νομοθετική αλλαγή. Ποτέ δεν υπήρξε ζήτημα boolying από τους μεγαλύτερους μαθητές–ίσα-ίσα ήταν οι πιο τυπικοί. Δεν είναι δυνατόν να αποκλείονται από τη δημόσια εκπαίδευση άτομα μεγαλύτερης ηλικίας! Όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαμε εξαιρετικούς μαθητές και μαθήτριες που είτε επειδή παντρεύτηκαν νωρίς είτε επειδή δούλευαν από μικροί είχαν διακόψει το σχολείο και το συνέχισαν στο ΕΠΑΛ σε μεγαλύτερη ηλικία.
Οι μαθητές δεν πρέπει να αποκλείονται από μια δεύτερη ευκαιρία εκπαίδευσης λόγω ηλικίας. Παρακαλώ να αποσυρθεί το άρθρο 51.Το 1/3 των μαθητών αυτή τη στιγμή είναι ενήλικες. Δεν έχουν όλοι οικονομική άνεση για ιδιωτικό ιεκ.
Με αυτό τον τρόπο καταπατατε το άρθρο 16 παράγραφος 4 του συνταγματος πρώτα από όλα που αναφέρει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δημόσια εκπαιδευτηρια σε όλες τις βαθμίδες δωρεάν. Δεύτερον δεν ενισχύει τη δια βίου μάθηση κάτι για το οποίο μάχονται στην Ευρώπη. Τρίτον εμποδίζει την είσοδο των ενηλίκων στην εκπαίδευση σε περιοχές απομακρυσμένες και νησιά όπου δεν υπάρχουν εσπερινά ΕΠΑΛ ή ιδιωτικά ΙΕΚ και κολλέγια. Τέταρτον με αυτό τον τρόπο μειώνει τον αριθμό των μαθητών άρα και των εκπαιδευτικών επομένως δεν κάνει διορισμούς. Πέμπτον το νέο πολυνομοσχέδιο δεν αναφέρει πουθενά για το μεταλυκειακο έτος πράγμα που σημαίνει ότι θα το καταργήσει σταδιακά.
Σαν άνθρωπος που πιστεύω με θέρμη στη δια βίου μάθηση δε μπορώ να δεχτώ το ηλικιακό όριο των 17 ετών που τίθεται για την εγγραφή των μαθητών στην Α’ και Β’ τάξη Ημερήσιων ΕΠΑΛ. Πιστεύω ακράδαντα ότι η γνώση θα πρέπει να είναι διαθέσιμη για αυτούς που επιθυμούν να την αποκτήσουν σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή της ζωής τους και με όσο το δυνατό περισσότερους τρόπους. Δε μπορεί να τους βάζουμε εμπόδια. Αντίθετα πρέπει να στεκόμαστε αρωγοί στην προσπάθειά τους ενθαρρύνοντας μάλιστα την επιλογή τους. Ειλικρινά δεν κατανοώ γιατί ένας άνθρωπος 20, 30 ή ακόμη και 50 ετών δε θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει τη γνώση είτε γιατί στοχεύει στην προσωπική του ανάπτυξη είτε γιατί αποφάσισε να αλλάξει επαγγελματική πορεία.
Όσον αφορά στην πολλή κουβέντα που γίνεται για τη δυνατότητα των μεγαλύτερων να εγγράφονται σε ΙΕΚ έχω να αναφέρω τα εξής. Πρώτον, για να εγγραφεί κάποιος σε ΙΕΚ θα πρέπει να είναι απόφοιτος Λυκείου άρα δεν αφορά άτομα που για κάποιον λόγο δεν έχουν τελειώσει το Λύκειο. Δεύτερον, δε λειτουργούν απεριόριστες ειδικότητες στα Δημόσια ΙΕΚ ούτε κάθε χρόνο οι ίδιες. Έτσι οι διέξοδοι που δίνονται είναι λιγότερες εφόσον δε θα μπορούν να έχουν την εναλλακτική επιλογή εγγραφής τους σε ΕΠΑΛ. Τρίτον, τα ΙΕΚ δεν έχουν το πλεονέκτημα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις με το σύστημα των ΕΠΑΛ κάτι το οποίο αποτελεί συχνά ζητούμενο για αυτούς τους μαθητές. Τέταρτον, τα ΙΕΚ δεν προσφέρουν το πρόγραμμα Μαθητείας των 9 μηνών το οποίο είναι επίσης σημαντικό για κάποιους από αυτούς προκειμένου να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Πέμπτον, η εναλλακτική να φοιτήσουν σε εσπερινό ΕΠΑΛ δε δίνεται παρά σε λίγους ενδιαφερόμενους αφού πολλά μέρη δε διαθέτουν εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο. Έκτον, η δυνατότητα φοίτησης σε εσπερινό ΕΠΑΛ δεν είναι για όλους εφικτή καθώς μια σημαντική μερίδα των μαθητών αυτών αφορά γονείς μικρών παιδιών που επιλέγουν να φοιτήσουν σε Ημερήσιο ΕΠΑΛ προκειμένου να εκμεταλλευτούν την απουσία των παιδιών τους στο σχολείο τις ίδιες ώρες ενώ κάποιοι άλλοι κάνουν την επιλογή του πρωινού σχολείου γιατί εργάζονται τις απογευματινές- βραδινές ώρες.
Σαν εκπαιδευτικός που διδάσκω τα τελευταία 11 χρόνια σε Ημερήσιο ΕΠΑΛ θλίβομαι. Η εικόνα που έχω για τους ενήλικες μαθητές που πέρασαν από το σχολείο μας όλα αυτά τα χρόνια είναι τελείως διαφορετική από αυτή που περιγράφεται ή αφήνεται να εννοηθεί από ορισμένους. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που στο δυναμικό των τάξεων που δίδαξα, ειδικά τα τελευταία χρόνια, υπήρχαν μαθητές που κάθισαν στα θρανία πιο ώριμοι και πιο αποφασισμένοι για αυτό που ήθελαν να επιτύχουν. Μαθητές που οραματίστηκαν μια σημαντική αλλαγή στη ζωή τους και την πέτυχαν. Μαθητές που πολλές φορές είχαν ήδη επιτύχει σημαντικά πράγματα στη ζωή τους (απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) και απλώς αναζήτησαν κάτι επιπλέον. Μαθητές που έφεραν μια υπέροχη ισορροπία μέσα στην τάξη τους. Που στάθηκαν όχι μόνο συμμαθητές αλλά σε πολλές περιπτώσεις και φίλοι και μέντορες και σύμβουλοι των νεότερων. Μαθητές που μετέδωσαν την αξία και τη σημασία της γνώσης σε μικρότερα παιδιά που λόγω ηλικίας πολλές φορές την απαξιώνουν ή την θεωρούν δεδομένη, βαρετή, τετριμμένη. Στο όνομα της Ζωής, του Αλέξανδρου, της Εφινίκης, της Ελένης, της Φωτεινής, της Γεωργίας και τόσων άλλων παιδιών που τα κατάφεραν όφειλα να γράψω τούτα τα λόγια.
Κλείνοντας, δεν ξέρω αν θα αποσυρθεί η επίμαχη παράγραφος. Αυτό που ξέρω είναι ότι αν δεν αποσυρθεί θα είναι μια μεγάλη απώλεια τόσο για τους ενήλικες μαθητές που θα στερηθούν αυτή τη δυνατότητα όσο κυρίως για τους ανήλικους μαθητές που η συναναστροφή και η ζύμωση με τους μεγαλύτερους είχε πολύ σημαντικά οφέλη είχε γι’ αυτούς. Και αυτό είναι κάτι που με λυπεί βαθιά.
Αυτά τα δυο άρθρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου:
1. Απαγορεύουν ρητά να φοιτήσει ένας απόφοιτος του ΓΕ.Λ. στο ΕΠΑ.Λ., προκειμένου να αποκτήσει πτυχίο ειδικότητας.
2. Απαγορεύουν στον απόφοιτο του ΕΠΑ.Λ. την εκ νέου φοίτηση στο ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας, για περαιτέρω κατάρτιση.
3. Απαγορεύει στον μαθητή που φοιτά στο ΓΕ.Λ. να εγγραφεί στο ΕΠΑ.Λ., αν έχει χάσει για διάφορους λόγους κάποια/οιες χρονιά/ιές.
4. Απαγορεύει στον τελειόφοιτο είτε του ΓΕΛ είτε του ΕΠΑ.Λ. να εγγραφεί εκ νέου στο ΕΠΑ.Λ., για να την απόκτηση πτυχίου διαφορετικού τομέα και ειδικότητας για να δημιουργήσει μια άλλη επαγγελματική ευκαιρία.
Όλες οι αιτιολογίες που προκύπτουν από με διαβούλευση νομοθέτημα για αυτό το μέτρο είναι αντιεκπαιδευτικές, αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές και επιπλέον είναι αντιδημοκρατικές στην προσπάθεια των νέων στη σημερινή δύσκολη εποχή για επαγγελματική εξέλιξη και προοπτική.
Όσον αφορά την ενδοσχολική βία με σοβαρά περιστατικά έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν την ίδια ηλικία. Αντίθετα στα ΕΠΑ.Λ. έχει παρατηρηθεί και έχει καταγραφεί και σε έρευνες ότι η παρουσία μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών έχει αποσοβήσει τέτοιου είδους περιστατικά. (Αυτό λέει και η προσωπική μου εμπειρία 23 χρόνια εκπαιδευτικός σε Τ.Ε.Λ. – Τ.Ε.Ε. – ΕΠΑΛ).
Για τους μαθητές των ΓΕ.Λ. δεν υπάρχει διάταξη για την εγγραφή τους που να αναφέρει το μέγιστο όριο ηλικίας. Αναρωτιέται κάποιος, για ποιο λόγο να υπάρχουν άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. Η συγκεκριμένη αντιμετώπιση είναι ρατσιστική και άνιση, καθώς δεν τηρείται η αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης φοίτησης των πολιτών.
Η βία είναι ένα σύνθετο πρόβλημα και μπορεί να αντιμετωπισθεί με διάφορες μεθόδους και αντιμετωπίζεται με διάφορες μεθόδους αποτελεσματικότερα, όχι όμως από την οριοθέτηση της ηλικίας.
Τα δύο αυτά άρθρα του Νομοσχεδίου θεωρούνται ως ευθεία βολή κατά της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης . Παγιώνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η αρχή της ισότητας εφόσον γίνεται αναφορά στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για την Τ. Ε. Ε. και όχι για την εξ ολοκλήρου Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης.
Με την ψήφιση του προς διαβούλευση νόμου, θα υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες – παρενέργειες στο οικογενειακό προγραμματισμό οικογενειών, που μέλη τους αποκλείονται από τη φοίτησή τους στο ΕΠΑ.Λ., αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολείων.
Παρότι η ελληνική κοινωνία βάζει σε δεύτερη μοίρα την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, συχνά στρέφεται σε αυτήν όταν το/τα παιδί/ιά της, τελειώνοντας το Γενικό Λύκειο δεν καταφέρνει/νουν να συνεχίσει/σουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δίνει την δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ., στην ειδικότητα που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει επαγγελματικά και στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα.
Επιπλέον τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξητική τάση των εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ., όπως φαίνεται από τα παρακάτω link: (https://www.ipaidia.gr/paideia/auksanontai-oi-mathites-sta-epal), (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/ypoyrgeio-paideias/292870_yppeth-simantiki-ayxisi-eggrafon-sta-epal-gia-triti-synehi).
Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά θέλουν να αποκτήσουν πτυχίο μιας ειδικότητας παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο.
Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για την του πτυχίου απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται, όπως: δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α.
Επίσης τα δύο αυτά άρθρα, με μια πρώτη εκτίμηση, θα φέρουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας, μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις Εργαστηριακών Κέντρων (Ε. Κ.) προς όφελος των Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ.
Συμπερασματικά από τα προαναφερόμενα φαίνεται πως αφαιρείται από τους πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου φοίτησής τους στα πρωινά δημόσια σχολεία της Τ. Ε. Ε. (ΕΠΑ.Λ.) για αυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα.
Το πιο άδικο μέτρο για την τεχνική εκπαίδευση.
Πάρα πολλά ΕΠΑΛ ειδικά απογευματινής βάρδιας θα κλείσουν. Φαντάζομαι δεν είναι ο σκοπός σας να κάνετε ότι και το 2013 με την διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα εσπερινά ΕΠΑΛ ώστε να μπορούν να εγγραφούν. Αν πραγματικά σας ενδιαφέρει η ΤΕ τότε πρέπει τα άρθρα 51 – 52 να τα καταργήσετε.
Το πιο άδικο μέτρο για την τεχνική εκπαίδευση.
Οι υποψήφιοι μαθητές ΕΠΑΛ δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ΙΕΚ .
Δεν υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα εσπερινά ΕΠΑΛ ώστε να μπορούν να εγγραφούν. Αν πραγματικά σας ενδιαφέρει η ΤΕ τότε πρέπει τα άρθρα 51 – 52 να τα καταργήσετε.