Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 28 Απριλίου 2020, 20:45 | Ελένη

    Με την αύξηση του αριθμού των νηπίων το νηπιαγωγείο θα καταντήσει χώρος φύλαξης-φροντίδας και όχι εκπαίδευσης. Αν κρίνω από το νομοσχέδιο, όχι μόνο δεν έχετε εισέλθει ποτέ σε αίθουσα νηπιαγωγείου, αλλά δεν σας ενδιαφέρει στο ελάχιστο η προσωπική, κοινωνική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Κρίμα. Καλά θα κάνετε να λάβετε υπόψη τις θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και να μην προχωρήσετε σε αυτή την αντιπαιδαγωγική πράξη.

  • 28 Απριλίου 2020, 20:16 | Παύλος Γιαννακόπουλος

    Μεταξύ πολλών θα μείνω στον αριθμό των τμημάτων. Με στοιχειώδης ακαδημαϊκή γνώση όλοι θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αν ζητάμε ποιοτική εκπαίδευση στο δημοτικό ο αριθμός 20 θα πρέπει να είναι μέγιστο όριο ανά τμήμα. Στο νηπιαγωγείο ο αριθμός πρέπει να είναι ακόμα μικρότερος.

  • 28 Απριλίου 2020, 20:02 | Μαίρη

    Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη είναι αντιπαιδαγωγική. Κάθε παιδί, ειδικά στο νηπιαγωγείο (με τις περισσότερες αίθουσες να είναι ακατάλληλες ), χρειάζεται τον χρόνο και τον χώρο του, τα οποία δεν μπορεί να τα έχει ανάμεσα σε 24-26 παιδιά. Ο/η νηπιαγωγός που είναι μόνος/η μέσα στην τάξη χωρίς καμία βοήθεια δε θα μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες του κάθε νηπίου, ούτε και να ασχοληθεί όσο χρειάζεται με το καθένα από αυτά. Αν θέλουμε να γίνεται ποιοτική δουλειά στο νηπιαγωγείο κι όχι απλά φύλαξη των παιδιών πρέπει να προσανατολιστούμε στα 15 παιδιά ανά τμήμα.

  • 28 Απριλίου 2020, 19:49 | Κατερίνα

    Αντικειμενικά όταν αυξάνεις τους μαθητές ανά τάξη ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙΣ το σχολείο.ΜΕΙΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

  • 28 Απριλίου 2020, 19:31 | Αγγελική

    Μας είπατε κυρία υπουργέ, ότι οι σύγχρονες ανάγκες επιβάλλουν τις εν λόγω αλλαγές, αλλά δεν βλέπετε πώς η συσσώρευση 25 και πλέον μαθητών σε μια τάξη με έναν εκπαιδευτικό, οδηγεί την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω; ΑΠΟΣΥΡΣΗ του άρθρου ΑΜΕΣΑ

  • 28 Απριλίου 2020, 19:29 | Ε. Μ.

    Είναι πολύ στενάχωρο να διαβάζουμε αφενός εν μέσω πανδημίας την αύξηση του ορίου των μαθητών και αφετέρου εν μέσω μιας χρονικής περιόδου που η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελέι πλέον επιβεβλημένη ανάγκη, βάσει επιστημονικών μελετών. Η πολυπολιτισμικότητα της κάθε τάξης, η διαφορετική αφετηρία τους κάθε πειδιού, οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τα αναπτυξιακά προβλήματα- προκλήσεις (ειδικά στην προσχολική που ακόμη τίθενται θέματα αυτοεξυπηρέτησης)είναι μερικοί από τπυς λόγους που κάνουν ξεκάθαρο ότι ειδικά για το Νηπιαγωγείο, όχι μόνο θα έπρεπε να υπάρχει μείωση των μαθητών αλλά και πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού, αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε να παράξουμε έργο και όχι να λειτουργούμε ως παιδοφυλακτήριο.
    Απλά λυπηρή αυτή η εξέλιξη.

  • 28 Απριλίου 2020, 19:19 | Μαρία

    Πριν λίγους μήνες μιλούσατε για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, τώρα με ποια λογική προτείνετε την αύξηση; Δεν είναι παιδαγωγικά ορθό και προφανώς δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός που να συμφωνεί και φυσικά κανένας μαθητής που να επωφελείται από αυτή τη ρύθμιση.

  • 28 Απριλίου 2020, 19:12 | Λήδα

    Πώς είναι δυνατόν να αυξάνετε τον αριθμο των παιδιών στις τάξεις ; Πόσες δεκαετίες πίσω γυρίζουμε με τέτοιες ενέργειες ; Σας ψηφίσαμε μήπως έρθετε να βάλετε μια τάξη στην παιδεία κι εσεις φέρνετε τέτοιες αναχρονιστικές ιδέες στα σχολεία ; Μας απογοητεύσατε…

  • 28 Απριλίου 2020, 19:09 | Παναγιωτιδου Φωτεινη

    Ειναι απαραδεκτο να αυξανει ο αριθμος των μαθητων αντι να μειωνεται. Αν μη τι αλλο ας δουμε τι συμβαινει στον υπολοιπο δυτικο κοσμο οπου προφανως μειωνεται και παραλληλα υπαρχει επαρκης αριθμος εκπαιδευτικων ακομη και για εκτακτες καταστασεις οπως αυτη της Πανδημιας. Πρεπει να παρετε πισω το νομοσχεδιο και ειδικα αυτη τη διαταξη.

  • 28 Απριλίου 2020, 19:09 | Ευδοκία

    Εκτός του ότι δυσχεραίνεται το καθημερινό εκπαιδευτικό έργο σε υπέρτατο βαθμό, προκαλείται συμφόρηση στις σχολικές μονάδες τη στιγμή που α) αυτές δεν έχουν τις υποδομές και β) υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει μια πανδημία εν εξελίξει. Επίσης, ας μην κρυβόμαστε, οι ρυθμίσεις ξεκάθαρα οδηγούν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, ανούσιες μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, με πολλαπλές κι οδυνηρές προεκτάσεις για τη ζωή και καθημερινότητά τους και μειωμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών (μονίμων ή αναπληρωτών).

  • 28 Απριλίου 2020, 19:09 | ΕΛΕΝΗ

    Ανώτατο όριο ηλικίας εισαγωγής στα ΕΠΑΛ γιατί;

    24 παιδιά σε σχολικές τάξεις (νήπια, πρωτάκια) είναι αδιανόητος αριθμός:Δε χωράνε ούτε σε καθίσματα, ούτε στις αυλές/πυλωτες των νηπιαγωγείων, Χωρίς 2ο άτομο στα νήπια η αυτοεξυπηρετηση,η υποστήριξη των πιο αδύναμων νηπίων καταλήγει αδύνατη.
    Πάρτε feedback από σχολικές μονάδες, εκπαιδευτικούς,γονείς…
    Κάντε τη διαφορά και αφουγκραστεί τις ανησυχίες των παραπάνω ατόμων

  • 28 Απριλίου 2020, 19:06 | Ειρήνη Ασβεστά

    Είναι εξωφρενικό να ισχυρίζεται κάποιος ότι επιχειρεί να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο και να προχωρά σε αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό. Είναι ξεκάθαρο ότι με τον τρόπο αυτό απλώς επιχειρείτε να εξοικονομήσετε προσωπικό σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας. Είναι ακόμα πιο εξωφρενικό όταν γίνεται σε περίοδο πανδημίας, όταν όλοι οι ειδικοί προβάλουν την ανάγκη τήρησης μέτρων ασφάλειας και με δεδομένο ότι αναμένουν νέα έξαρση του ιού το ερχόμενο φθινόπωρο.
    Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι και όχι απλώς αριθμοί.

    Απαιτούμε άμεσα μείωση του αριθμού των μαθητών 15/1 εκπαιδευτικό στο Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δ.Σ. και 20/1 για τις μεγαλύτερες τάξεις.
    Απαιτούμε άμεσα σύγχρονες κτιριακές υποδομές για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, που να διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγιεινή μαθητών και εκπαιδευτικών και να προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

  • 28 Απριλίου 2020, 19:04 | Κλεοπάτρα Γραφακου

    Μπείτε να κάνετε μια ώρα μάθημα σε τάξη με 27 μαθητές,κατά προτίμηση εφήβους, κι ελάτε μετά να σχολιάσετε εσείς το άρθρο 49

  • 28 Απριλίου 2020, 18:05 | ΜΗΝΑΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    27 Απριλίου 2020, 23:57 | Κατερίνα

    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Η ποιότητα της εκπαίδευσης και η αύξηση του αριθμού μαθητών, είναι έννοιες αντιστροφως ανάλογες και καμιά επιστημονική
    έρευνα δεν αναδεικνύει το αντίθετο.
    Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μπορούν να είναι πραγματικά εκεί για τους μαθητές, να αναπτύσσουν μαζί τους σχέδια εργασίας,να έχουν το χρόνο και την δυνατότητα να τους παρατηρούν, να ‘ ακούν ‘ τις ανάγκες των παιδιών ..
    Όλα αυτά είναι απλά ανεφικτα σε μια τάξη νηπιαγωγειου με 24 ή 26 παιδιά.
    Ποια χώρα έχει τμήματα με τέτοιο αριθμό παιδιών και χωρίς
    κανένα βοηθητικό προσωπικό?
    Τα σχολεία μας έχουν ανάγκη από βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες)
    στη διάρκεια του προγράμματός του και όχι με τη λήξη τους επίσης.
    Το νηπιαγωγείο δεν θέλουμε να είναι απλά χώρος φύλαξης αλλά χώρος όπου
    χτίζεται η μελλοντική σχέση κάθε παιδιού με την εκπαίδευση και τη
    μάθηση. Σύμφωνα και με τη διεθνή βιβλιογραφία η μείωση
    του αριθμού των παιδιών ανα τμήμα είναι σημαντική.. ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.
    Επίσης, πώς θα μπορέσει ο/η δάσκαλος/α να δει κάθε παιδί, να σταθεί
    δίπλα του και να το βοηθήσει να κάνει τα πρώτα του βήματα στο Δημοτικό όταν η τάξη θα αποτελείται από τόσα παιδιά?
    Αν ο
    στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι απλώς συνύπαρξη σε μια αίθουσα, αλλά
    ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση, το συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να
    αποσυρθεί.

  • 28 Απριλίου 2020, 17:33 | Γκοτοκου Μαρία

    Ο στόχος είναι να μην υπάρχει παιδεία.
    Αντί να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα κοιτάτε πως να τον αυξήσετε? Οι μαθητές χωρίς εξωτερική βοήθεια δε μαθαίνουν τίποτα από τα δωρεάν δημόσια σχολεία!

  • 28 Απριλίου 2020, 17:30 | Ηρω

    Απαράδεκτο το νέο νομοσχέδιο. Οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και υποβαθμίζεται η ποιότητα του μαθήματος με 26 μαθητές μέσα στην τάξη

  • 28 Απριλίου 2020, 17:01 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη παραπέμπει σε υποβάθμιση της παιδείας και όχι σε αναβάθμιση της παιδείας!!!

  • 28 Απριλίου 2020, 16:47 | Χρύσα

    Η αύξηση των αριθμών των μαθητών θα επιφέρει την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου καθώς και την ποιότητα της…Σκεφτείτε την ασφάλεια και τις ανάγκες των παιδιών μας!!

  • 28 Απριλίου 2020, 16:22 | Άννα

    Μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις για τη επιτυχή σχολική διαδικασία είναι ο μικρός αριθμός μαθητών στα τμήματα . Αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει αύξηση αριθμού μαθητών και άρα δεν προσβλέπει προς καμία επιτυχή σχολική και εκπαιδευτική αλλαγή .Είναι αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό . Πάρτε το αμέσως πίσω !

  • 28 Απριλίου 2020, 15:57 | Δαναη

    Πολλές ανησυχητικές οι διατάξεις, που φέρνουν τους Έλληνες μαθητές και κατα συνεπεια την ελληνική κοινωνία πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες, πίσω, με στοίβαγμα μαθητών, με τιμωρητικές διατάξεις αντίθετες σε όλες τις σύγχρονες θεωρίες για την εκπαίδευση, με γενικότερη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, δηλαδή του σχολείου της πλειονότητας, προς όφελος ποιων τελικα; Ντροπή και κρίμα.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:50 | Αννα

    Η αύξηση των μαθητών ανά τάξη δεν μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και πολύ περισσότερο στην αναγκαιότητα της διαφοροποιημενης διδασκαλίας που προτάσσουν οι ειδικοί και θα έπρεπε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Πώς είναι δυνατόν οι δάσκαλοι να προσέξουν και να μπορούν να βοηθήσουν εξίσου τόσα πολλά παιδια; Να αποσυρθεί!

  • 28 Απριλίου 2020, 15:45 | Παναγιώτα

    Θα πρέπει η εκπαίδευση να κινείται με βάση παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία και να μπορεί ο εκπαιδευτικός να τις εφαρμόζει . Με το να αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στην τάξη όχι μόνο δεν κινείται προς τα εκεί η εκπαίδευση αλλά υποβαθμίζεται κιόλας .

  • 28 Απριλίου 2020, 15:40 | Αντώνης Λυρίτης

    Με μία κίνηση δηλαδή έχουμε ταυτόχρονα υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας της παρεχόμενης διδασκαλίας (τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο μας μάραναν) + εκθετική αύξηση του υγειονομικού κινδύνου που ελλοχεύει για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς μας…

    Αγαπητοί κύριοι,

    Με έχει ήδη καλύψει και με το παραπάνω η συντριπτική πλειοψηφία (=99,99999%) των σχολιαστών, οι οποίοι έχουν και με το παραπάνω καταδείξει πόσο οπισθοδρομική, αντιπαιδαγωγική, άκυρη, άκαιρη, απαράδεκτη, καταστροφική και υγειονομικά επικίνδυνη είναι η συγκεκριμένη ρύθμιση, και μάλιστα εν μέσω της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα τα τελευταία 100 χρόνια τουλάχιστον.

    Και για να μην κουράζω επαναλαμβάνοντας τα ίδια, απλά θα αναφέρω το εξής:

    Μια και όπως προανέφερα, η συντριπτική πλειοψηφία (=99,99999%) των σχολιαστών στην δημόσια διαβούλευση για το συγκεκριμένο άρθρο (μεγάλος αριθμός των οποίων είναι εκπαιδευτικοί) συμφωνεί στο ότι το συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να αποσυρθεί ΑΜΕΣΑ (ΧΤΕΣ) και με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ επίσης θα πρέπει να ζητηθούν ΑΜΕΣΑ εξηγήσεις και να αποδοθούν ΑΜΕΣΑ ευθύνες στους εισηγητές της εν λόγω διάταξης.

    Αν αυτό δεν γίνει ΑΜΕΣΑ, τότε θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να καταργηθεί αυτή η κοροϊδία που ονομάζεται «δημόσια διαβούλευση», ώστε οι πολίτες να μην χάνουν τον πολύτιμο χρόνο τους καταθέτοντας απόψεις οι οποίες δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψιν και ο δικτυακός χώρος της δημόσιας διαβούλευσης υπάρχει για μόνο και μόνο για τα μάτια του κόσμου και για να βαυκαλιζόμαστε τι προοδευτική και δημοκρατική χώρα έχουμε, ενώ η πραγματικότητα δείχνει ακριβώς το αντίθετο.

    Άρα:

    ΑΜΕΣΗ απόσυρση του άρθρου 49,

    ή

    ΑΜΕΣΗ κατάργηση της παρωδίας που ονομάζεται «δημόσια διαβούλευση» και προσβάλει την νοημοσύνη των πολιτών.

    ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

  • 28 Απριλίου 2020, 15:37 | Πενυ

    Η αύξηση των μαθητών ανά τάξη δεν μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και πολύ περισσότερο στην αναγκαιότητα της διαφοροποιημενης διδασκαλίας που προτάσσουν οι ειδικοί και θα έπρεπε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:29 | Γιώργος Τ.

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στη λειτουργία της τάξης. Ο αριθμός των μαθητών ήδη δεν διευκολύνει το να δώσουμε αρκετό χρόνο στο κάθε μαθητή για να μάθει μια έννοια, οπότε αν έχουμε 26 παιδιά φαντάζομαι ότι αυτό καθίσταται αδύνατο. Πρέπει να αναλογιστούμε τι θέλουμε… Επιπλέον οι τάξεις που έχουμε δεν είναι όλες το ίδιο μεγάλες να χωράνε 24 και πάνω παιδιά. Στο σχολείο που διδάσκω υπάρχουν τάξεις πολύ μικρές που δεν μπορούν τα παιδιά να κάνουν μάθημα..(άλλοι δεν βλέπουν, δεν χωράνε τσάντες, ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να κινηθεί άνετα στην τάξη για να δώσει ανατροφοδότηση) και δυστυχώς είναι μόνο 19.. δηλαδή στους 24 τι θα γίνει.. Και ξαναρωτώ τι θέλουμε..

  • 28 Απριλίου 2020, 15:25 | Βανέσα

    Εν μέσω πανδημίας αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τάξη? Πώς θα τηρηθούν τα δύο μέτρα απόσταση? Ποια παιδαγωγική μέθοδος αναφέρεται στο στοίβαγμα 26 μαθητών μέσα σε μια τάξη?

  • 28 Απριλίου 2020, 15:20 | Πενυ

    Η αύξηση των μαθητών ανά τάξη δεν μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και πολύ περισσότερο στην αναγκαιότητα της εξατομικευμένης διδασκαλίας που προτάσσουν οι ειδικοί και θα έπρεπε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:55 | ΤΑΣΟΣ Α

    Είναι απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και επίσης πιο απαράδεκτο ο ελάχιστος αριθμός μαθητών(20 μαθητές)που προτείνει το άρθρο του νομοσχεδίου.Θέλει να στοιβάξει τους μαθητές στις τάξεις,δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στο εκπαιδευτικό έργο και στην δημόσια υγεία.Έστω και τώρα πάρτε αυτό το άρθρο πίσω,αν και φάνηκε το πραγματικό σας πρόσωπο.Άνθρωποι άσχετοι με την παιδεία.Ντροπή και μόνο ντροπή.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:27 | Παναγιώτα

    Πραγματικά είναι εξωφρενικό να συζητάμε για 27 μαθητές σε μία τάξη!!!
    Επίσης αναφέρεται πως πρέπει να συμπληρώνεται μία τάξη υποχρεωτικά με τουλάχιστον 20 μαθητές πριν να δημιουργηθούν δύο τμήματα. Αυτό σημαίνει πως αν υπάρχουν 30 μαθητές για την α δημοτικού, θα μείνουν οι είκοσι στο σχολείο που βρίσκονται και οι άλλοι δέκα θα πάνε σε άλλο σχολείο γιατί δεν μπορεί να δημιουργηθούν δύο τμήματα με 15 -15. Τι συναισθηματικές συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για παιδιά που θα κάνουν αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και θα χάσουν τους φίλους τους? Αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο, αυτό θα ισχύσει για όλες τις τάξεις που ήδη έχουν δημιουργηθεί.
    Το νομοσχέδιο σε καμία περίπτωση δεν κινείται προς καλυτέρευση των συνθηκών παρεχόμενης παιδείας παρά μόνο προς το οικονομικό όφελος που θα προκύψει από την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
    Είμαι εκπαιδευτικός δημοτικού σχολείου και για μένα όλα τα άλλα είναι συζητήσιμα αλλά είναι απαράδεκτο να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη.
    Αν όντως ενδιαφέρονται για τον δημόσιο τομέα και την παιδεία όπως ισχυρίζονται τόσο καιρό να αποσύρουν άμεσα το νομοσχέδιο και να εκπονήσουν καινούργιο που να ωφελεί ουσιαστικά τους μαθητές.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:25 | Αριστοτέλης

    Η ποσότητα θα είναι πάντα εις βάρος της ποιότητας.
    Στόχος μόνιμος θα πρέπει να είναι όλων των γονέων αλλα και των εκπαιδευτικών τα μικρά τμήματα.Ειδικά όταν δεν έχουμε πολλές φορές τις απαραίτητες υποδομές (τάξεις γυψοσανίδας) και έχουμε και βιολογικές απειλές που απαιτούν ζωτικό χώρο.

    Έτσι και αλλιώς αυτό το βλέπουμε να λειτουργεί όταν αγοράζουμε υπηρεσίες εκπαίδευσης από τον ιδιωτικό τομέα πως επηρεάζει τις επιλογές μας ο μικρός αριθμός εκπαιδευομένων.

    Θεωρίες περι λεφτόδεντρου απορρίπτονται όταν παράλληλα εισάγονται αμφιβόλου αξίας προγράμματα στο νηπιαγωγείο.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:24 | Θάλεια

    Η αύξηση μαθητών ανα τάξη, δημιουργεί μία σειρά προβλημάτων. Η σύγχρονη τάξη περιλαμβάνει μαθητές με ειδικές ανάγκες καθώς και μαθητές με συμπεριφορικά και συναισθηματικά προβλήματα. Η αύξηση του αριθμού μαθητών συνεπάγεται και αύξηση του αριθμού μαθητών με δυσκολίες στην τάξη. Ο δάσκαλος έχει να ακολουθήσει την εκπαιδευτική διαδικασία και παράλληλα να εντάξει όλους τους μαθητές και να διαχειριστεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, πολλά από τα οποία θέλουν ιδιαίτερη διαχείριση, την αποκλειστική προσοχή του και πολύ χρόνο. Κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατο σε μία τάξη με 4-5 πολλές φορές και περισσότερες τέτοιες περιπτώσεις μαθητών και παράλληλα υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης του συνόλου της τάξης. Πολλοί μαθητές θα μείνουν πίσω, δεν θα μπορούν να ακολουθήσουν το ρυθμό της τάξης και σιγά σιγά θα παραιτηθούν ή θα αντιδρούν δημιουργώντας προβλήματα στην τάξη. Από την άλλη ο εκπαιδευτικός εξουθενώνεται προσπαθώντας να δημιουργήσει το σωστό κλίμα μάθησης για όλους,ζητάει βοήθεια , νιώθει ανήμπορος και έπειτα απλά παραιτείται. Όλα τα ευαίσθητα σημεία πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν ,καθώς και το γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί θα οδηγηθούν ξαφνικά στην ανεργία ή μακρυά από τις οικογένειές τους.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:24 | Δημήτρης

    Εν μέσω πανδημίας αυξάνεται τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και μάλιστα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου λόγω της ηλικίας των παιδιών δεν μπορούν να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας? Πως θα εφαρμοστεί η ρύθμιση στα σχολεία της Περιφέρειας, σε ποια απόσταση από την κατοικίας τους θα γίνεται η διασπορά των μαθητών?
    Πως επιτυγχάνεται η «μη έκπτωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» που επικαλείστε στην αιτιολογική έκθεση?
    Είναι δυνατόν σε νομοσχέδιο με τίτλο την αναβάθμιση του σχολείου να περιλαμβάνονται τέτοιες ρυθμίσεις που αποσκοπούν μόνο στην εξοικονόμηση πόρων και δεν εξυπηρετούν κανένα παιδαγωγικό σκοπό? Η αναβάθμιση του σχολείου θα προκύψει από τον διορισμό λιγότερων εκπαιδευτικών?

  • 28 Απριλίου 2020, 13:21 | Μυρτώ Νεράντζη

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών κ μαθητριών ανά τμήμα όχι απλά δεν εξυπηρετεί κανένα παιδαγωγικό σκοπό και απαξιώνει περαίτερω τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά αποτελεί επιπλέον εγκληματική κίνηση δεδομένων των συνθηκών λειτουργίας των σχολείων. Μαθήματα σε αίθουσες 5×3 με 22 άτομα κ σε κτήρια χωρίς άδεια λειτουργίας απο την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε μια σεισμογενή περιοχή όπως η Ελλάδα. Κι αντι να μειώθεί ο αριθμός, αυξάνεται. Μόνο τραγικά επικίνδυνη μπορεί να χαρακτηριστεί.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:20 | Θανάσης

    Δεν μπορείς να ονομάζεις το νομοσχέδιο «αναβάθμιση του σχολείου» και να περιλαμβάνεις ρύθμιση με αύξηση των μαθητών σε ένα τμήμα από 22 σε 26, το οποίο θα ισχύσει στην Α’ Δημοτικού από τη νέα χρονιά! Ισάξια απαράδεκτη είναι και η ρύθμιση:»Από επταθέσιο σχολείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα». Που σημαίνει ότι, αν π.χ. η Α’ τάξη έχει 38 παιδιά, δεν θα δημιουργηθούν δύο τμήματα με 19+19 παιδιά, αλλά θα δημιουργηθεί ένα τμήμα με 26 και τα υπόλοιπα 12 θα πάνε σε άλλο ή άλλα σχολεία, τα οποία στην επαρχία μπορεί να είναι και στα διπλανά χωριά ή κωμοπόλεις! Είναι πραγματική ντροπή! Απορώ με αυτούς που έχουν εισηγηθεί αυτή την αλλαγή! Έχουν δουλέψει έστω και μία μέρα σε σχολείο ή απλώς νοιάζονται να μειώσουν τον αριθμό των δασκάλων;

  • 28 Απριλίου 2020, 13:12 | Ειρήνη

    Αν πρόκειται να γίνει αύξηση των μαθητών τότε θα πρέπει να γίνει παράλληλα και αύξηση των νηπιαγωγών στην αίθουσα ώστε να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης. Υπάρχουν πολλά προβλήματα που δεν έχουν ακόμη λυθεί όπως οι βλάβες σε πολλές κτιριακές εγκαταστάσεις,η έλλειψη βοηθητικού προσωπικού (καθαριστες,νοσηλευτές, τραπεζοκόμοι) και πολλά άλλα που δυσκολεύουν την καθημερινή ομαλή λειτουργία του δημοσίου νηπιαγωγείου. Αγγλικά και Γυμναστική να προστεθούν αφού καλυφθούν πρώτα οι άμεσες ανάγκες!

  • 28 Απριλίου 2020, 12:59 | Ξένια

    Ως μόνιμη νηπιαγωγός διαφωνώ κάθετα με την αύξηση των μαθητών σε κάθε τάξη,καθώς δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας
    Είναι σε θέση αυτοί που το πρότειναν να μας ενημερώσουν σε ποιες παιδαγωγικές αρχές ή σύγχρονες έρευνες βασίστηκαν γι αυτή η απόφαση;
    Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι όσο περισσότερα 4χρονα και 5χρονα στοιβάζονται σε μια τάξη τόσο βελτιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία?
    Δυστυχώς, αντί να πηγαίνουμε μπροστά επιστρέφουμε ολοταχώς στο παρελθόν.
    Υπάρχει, μήπως, πρόβλεψη για κατασκευή μεγαλύτερων αιθουσών ή ακόμη και καινούριων σχολικών κτιρίων για να στεγάσει τα αποτελέσματα αυτών των αποφάσεων? Η κατάσταση των Νηπιαγωγείων είναι ήδη επιεικώς απαράδεκτη (έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού, ακατάλληλα κτίρια, ακατάλληλες αυλές, υποχρηματοδότηση κ.α.)και τέτοιου είδους αποφάσεις επιβαρύνουν την κατάστασή τους.Η λύση των κοντέινερς θεωρώ ότι είναι απλά θλιβερή. Οι αποφάσεις αυτές παίρνονται με μόνο κριτήριο την μείωση των εκπαιδευτικών και των εξόδων του κράτους.
    Σε μια εποχή οπού διαμορφώνονται νέα δεδομένα λόγω του ιού και ενώ επιστήμονες τονίζουν τη σημασία της «κοινωνικής απόστασης» στην Ελλάδα νομοθετείται ο συγχρωτισμός και ο συνωστισμός στα σχολεία!

  • 28 Απριλίου 2020, 12:55 | ΛΙΑ ΜΗΤΕΡΑ

    Θεωρώ απαράδεκτη την αύξηση του αριθμού των παιδιών διότι προσθέτετε ακόμα ένα βάρος στις πλάτες των νηπιαγωγών που παλεύουν με πάρα πολλά προβλήματα, όπως τα δίγλωσσα παιδάκια, τα παιδάκια που χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας και παράλληλης στήριξης η οποία δεν έρχεται ποτέ, τα μικρότερα παιδάκια σε ηλικία που αγωνίζονται να συμμετέχουν στην ομαδα και πολλά άλλα…Επίσης νομίζω ότι τίθεται και θέμα ασφάλειας για τα παιδιά μας που δεν θα έχουν την απαραίτητη προσοχή των νηπιαγωγών γιατί απλά δεν θα προλαβαίνουν!

  • 28 Απριλίου 2020, 12:51 | Ευσταθία Λιακου

    Απαράδεκτη ρύθμιση που εξυπηρετει μόνο την μείωση των εκπαιδευτικών, ειδικά στην παρούσα συγκυρία που οι ειδικοί επιτάσσουν αποστάσεις.

  • 28 Απριλίου 2020, 12:45 | Τσιράκης Χαράλαμπος

    Διορίστε κόσμο κυρία υπουργέ. Μην αυξάνετε μαθητές στην τάξη για να γλυτώσετε χρήματα. Η κόρη μου θα πάει α δημοτικού από
    Σεπτέμβρη. Εσείς θέλετε να στοιβάξετε σε μια τάξη σαν τσουβάλια. Ίσως τα δικά σας παιδιά ή των φίλων σας να πηγαίνουν σε ιδιωτικά και δεν σας νοιάζει καθόλου. Εμάς όμως μας νοιάζει. Ντροπή και μόνο που το σκεφτήκατε εν μέσω πανδημίας. Ντροπή…….

  • 28 Απριλίου 2020, 12:39 | ΠΕΤΡΟΣ

    Ο συνολικός αριθμός των μαθητών κάθε βαθμίδας επιβάλλεται να μην υπερβαίνει τους 20 όπως δείχνουν τόσο οι βέλτιστες πρακτικές του εξωτερικού όσο και κάθε σύγχρονη παιδαγωγική μελέτη και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητο να εξαντληθεί κάθε περιθώριο προς αυτή την κατεύθυνση σε ένα εύλογο βάθος χρεόνου.
    Ευχαριστω

  • 28 Απριλίου 2020, 12:19 | Μιλτιάδης

    Σαν εκπαιδευτικός η άποψή μου είναι πως ο ελάχιστος αριθμός ανά τμήμα τινάζει τα όρια των περιοχών στον αέρα. Για παράδειγμα σε περιοχές που υπάρχουν όμορα σχολεία, θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα με τους γονείς που τα παιδιά τους θα μετακινηθούν σε ένα άλλο σχολείο που δεν το επιθυμούν. Τεράστιο πρόβλημα θα υπάρχει και με τις υπεραριθμίες εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα σε μικρές τοπικές κοινωνίες, όπου δεν υπάρχουν γειτονικά σχολεία για να μετακινηθούν. Για παράδειγμα στην περιοχή μου υπάρχει ένα παλιό και ένα νέο σχολείο νεόδμητο. Τα πράγματα όμως είναι οριακά, με αποτέλεσμα οι πρώτες να έχουν κάθε χρόνο από 18-18 ή 19-19 παιδιά. Ποιος γονέας θα δεχτεί να πάει το παιδί του να κάνει μάθημα σε λυόμενα και να μένουν οι αίθουσες στο νέο σχολείο άδειες, ενώ με τα όρια ανήκει σε εμάς; Η άπoψή μου είναι ότι πρέπει τα πράγματα να μείνουν όπως είναι με τα όρια και τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα (δηλαδή μετά τα 25, αφού αλλάζει και αυτό, να δημιουργείται δεύτερο τμήμα στο ίδιο σχολείο, εφόσον υπάρχει αίθουσα) και αν παραμείνει αυτό το άρθρο, να δώσετε ευκαιρία στους γονείς να επιλέξουν το σχολείο που επιθυμούν σε όμορες περιοχές, ώστε να αποφύγετε τα προβλήματα, που πιστέψτε με θα είναι πολλά, ή να πέσει το όριο στα 7/θέσια και πάνω σε ένα λογικό αριθμό με βάση τα τωρινά δημογραφικά δεδομένα, κάπου στους 15 μαθητές ανά τμήμα. Σας ευχαριστώ πολύ.

  • 28 Απριλίου 2020, 12:17 | Χριστίνα Κ

    Η παρούσα ρύθμιση είναι αντιπαιδαγωγική καθώς μειώνει την ποιότητα εκπαίδευσης, μα και την ασφάλεια των νηπίων.

  • 28 Απριλίου 2020, 12:15 | Βασιλική

    τα σχολεια, οι εκπαιδευτικοι και οι μαθητές δεν είναι αριθμοί.μέγα λάθος η αύξηση του αριθμού των μαθητών….ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ,αναθεωρήστε τις θέσεις σας

  • 28 Απριλίου 2020, 11:53 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Με ποιό παιδαγωγικό κριτήριο γίνεται η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα; Τα παιδιά δεν αποτελούν απλά αριθμούς και οι εκπαιδευτικοί, που έχουν επίγνωση της ευθύνης που τους αναλογεί απέναντι στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αρνούμαστε να κατανοήσουμε αυτή τη λογική ως αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης! Αν πραγματικά σας ενδιαφέρει το δημόσιο σχολείο και η εκπαίδευση των παιδιών θα πρέπει να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Εκτός και αν το κριτήριο είναι καθαρά η εξοικονόμηση χρημάτων και το δημόσιο σχολείο αποτελεί απλά χώρο φύλαξης των παιδιών.

  • 28 Απριλίου 2020, 11:01 | ΑΝΑΣΤΑΔΙΑ

    Δεν θα υπάρχει πιοτητα διδασκαλιας και σωστη οργανωση της τάξης. Δεν το θεωρώ σωστό τόσα παιδιά μικρά σε ένα τμήμα.

  • 28 Απριλίου 2020, 10:58 | Βάσω

    Διαβάζοντας την αιτιολογική έκθεση αναφέρεται «Οι
    τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2019-2020,
    οδήγησαν κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά
    μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές
    της ορθολογικής κατανομής προσωπικού»
    Θα ήθελα να απαντηθούν άμεσα τα παρακάτω ερωτήματα:
    Ποια πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης ορίζουν αύξηση των παιδιών ανα τμήμα;
    Ποοι επιδημιολόγοι -λοιμωξιολόγοι συναινούν σε αυτό ;
    ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΑΝΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΝΑΤΜΗΜΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
    ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΑ

  • 28 Απριλίου 2020, 10:45 | ΕΦΗ

    Αυτή είναι η εκπαιδευτική πολιτική που επιθυμείτε? Αντί να εκσυγχρονιστούμε, πηγαίνουμε προς τα πίσω! Αναρωτιέμαι έχετε μπει ποτέ σε αίθουσα να κάνετε μάθημα και να δείτε τις συνθήκες? Απ΄ότι φαίνεται όχι!Είναι απαράδεκτη η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα για εκπαιδευτικούς λόγους και για λόγους υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Υποτίθεται επίσης ότι θα γίνονταν διορισμοί, αντί για αυτό όμως μειώνονται οι θέσεις και οι αναπληρωτές που τόσα χρόνια στηρίζουν την εκπαίδευση θα μείνουν άνεργοι! Είναι αναγκαία η απόσυρση!

  • 28 Απριλίου 2020, 10:24 | Μαρία

    Δεν μπορούμε να κάνουμε μάθημα ούτε τώρα με 22 παιδιά, ελάτε να δείτε ! Η κατάσταση ξεφεύγει κάθε στιγμή και ώρα από οποιαδήποτε δραστηριότητα καθώς έχουν αυξηθεί οι ιδιαιτερότητες που έχουν οι μικροί μαθητές και στην ουσία οι περισσότεροι θέλουν έναν άνθρωπο απο πάνω τους. Για τα ατυχήματα και οτιδήποτε συμβαίνει είμαστε υπεύθυνοι οι νηπιαγωγοί. Δεν το δεχόμαστε!! Βάλτε τουλάχιστον 2 βοηθούς ή περισσότερες παράλληλες ή νηπιαγωγούς. Δεν μπορούμε να δουλέψουμε. Τους δίνεις ένα φύλλο εργασίας και δεχόμαστε 22και διαφορετικές καταστάσεις να αντιμετωπίσουμε παράλληλα στον ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ. Βάλτε το και επι 26 λοιπόν και ελάτε να μας υποδείξετε το σωστό τρόπο .. Συγχαρητήρια !

  • 28 Απριλίου 2020, 10:11 | Μαρία

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 28 Απριλίου 2020, 10:10 | Φ. Χατζηπαπά

    Πληροφορική, Αγγλικά, Φυσική, Χημεία, γενικά εργαστηριακά μαθήματα και Ξένες γλώσσες δεν μπορεί να διδαχθούν και να επιτευχθεί υψηλή κατάρτιση σε πολυμελή τμήματα. Τα τμήματα στα μαθημάτων αυτών πρέπει να χωρίζονται στη μέση και το κάθε μισό να κάνει άλλο μάθημα. Αυτό πρέπει να ισχύσει και στο Δημοτικό. Αλλιώς μάταια πιστεύουμε ότι οι μαθητές στη χώρα μας μπορούν να διδαχθούν σωστά τα ανωτέρω.