Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:
ΤΑΞΕΙΣ | Α | Β | Γ | Δ | Ε | ΣΤ | |
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ενιαίος Τύπος | |||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 |
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | ||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Μουσική | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’ | ||||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤ | Σύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’ | ||
Α | Β | Γ’ – Δ’ | Ε’- ΣΤ’ | ||||||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 3,5 | 3,5 | 7 | ||
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2/2 | 1 | ||||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 2/2 | 1 | ||||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3/2 | 3/2 | 3 | ||
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 1/2 | 1/2 | 1 | |||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | |||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’ – Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | ||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 4 | 4 | |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 1 | 1 | ||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3 | 3 | |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
*Αισθητική Αγωγή | |||||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | ||||||
Μουσική | 1 | 1 | 1 | ||||||
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 |
Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.
Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.
Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.
Διαχρονικά οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις καθώς και οι απλές ρυθμίσεις εκπαιδευτικών θεμάτων στη χώρα μας -εκτός ελαχίστων περιπτώσεων- πάσχουν από έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης και ξεχειλίζουν από … πολιτική βούληση.Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια είδαμε πολλές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, οι οποίες δεν ήταν αποτέλεσμα παιδαγωγικής επιλογής παρόλο που παρουσιάστηκαν με τον απαραίτητο «παιδαγωγικό μανδύα». Στις πλείστες των περιπτώσεων υπηρέτησαν έκτακτες ανάγκες -εξοικονόμησης πόρων κυρίως- αλλά και εμμονές σε παρωχημένα μοντέλα.
Είναι φανερή πια σε όλους η έλλειψη δημιουργικής πνοής στα σχολεία μας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν μπορεί να θεραπεύσει από μόνο του τις παθογένειες αλλά μπορεί να προσανατολίσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση της αναβάθμισης του περιεχομένου που περιγράφει.
Πιστεύω ότι πρέπει να επαναφέρουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των 35 ωρών ανά τάξη ή να πάμε σε υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές «ολοήμερο πρόγραμμα» μέχρι τις 3.00΄ή τις 4.00΄μ.μ.. Έτσι θα μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε την ισορροπία που διαταράχτηκε -χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση- με την περικοπή ωρών διδασκαλίας αλλά και με την αποκοπή διδακτικών αντικειμένων. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε στις μεγαλύτερες τάξεις τις ώρες του γλωσσικού μαθήματος και της αισθητικής αγωγής και θα επαναφέρουμε τη θεατρική αγωγή και την ευέλικτη ζώνη. Φυσικά μπορούμε να σκεφτούμε και άλλη κατανομή ωρών λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την προοπτική του στόχου για δημιουργία «εργαστηρίου δεξιοτήτων».
Νομίζω πως, για να έχουν νόημα οι όποιες τροποποιήσεις, πρέπει να γίνονται με συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι θα ελέγχονται με συνέπεια και με βάση τα αποτελέσματα θα παραμένουν ή θα αναθεωρούνται.
Θα πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή το υπουργείο να δει την ουσία σε ό,τι αφορά την διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Δεν είναι δυνατό, να διδάσκεσαι 9 χρόνια αγγλικά(δημοτικό και γυμνάσιο)και μάλιστα στο γυμνάσιο σε επίπεδα αρχαρίων-προχωρημένων (πολύ χρήσιμο, όμως δεν καταλαβαίνω , γιατί μόνο στα αγγλικά και όχι σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα), αλλά ο μόνος τρόπος για κάποια πιστοποίηση, να είναι το φροντιστήριο. Δεν γίνεται να διδάσκονται οι μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης του δημοτικού, για 2 χρόνια την Β’ ξένη γλώσσα και όταν πηγαίνουν στο γυμνάσιο, να ξεκινούν πάλι από το μηδέν. Πρέπει να υπάρχει συνέχεια(βιβλία, πρόγραμμα σπουδών) και διασύνδεση επιτέλους με το ΚΠΓ.
Κατανομή χρόνου διδασκαλίας στο Δημοτικό.
Πολύ σωστό τα Αγγλικά να διδάσκονται από 2 ώρες στην Α και Β τάξη, και από 3 ώρες στην Γ, Δ, Ε, ΣΤ, τάξεις.
Πολύ σωστό να διδάσκεται και δεύτερη ξένη γλώσσα στην Ε και ΣΤ τάξεις.
Επίσης σωστό να διδάσκεται η πληροφορική από την Α και Β τάξη. Αλλά καλό θα είναι να γίνει 2 ώρες για τις τάξεις Γ, Δ, Ε, και ΣΤ.
Είναι εξίσου σημαντικό να διευρυνθεί το ωράριο του Ολοήμερου Δημοτικού έως τις 17.30 η 18.00
Η πληροφορική το 2020 δε μπορεί να διδάσκεται μόνο μια ώρα στο δημοτικό, όταν τα παιδιά χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες κατά κόρον. Για να διδαχθούν τη σωστή χρήση της χρειάζεται περισσότερη επαφή με τα παιδιά
Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη η αύξηση των ωρών της Αγγλικής γλώσσας καθώς το γλωσσικό μάθημα δεν μπορεί να λειτουργήσει ως μονόωρο.
Η ανακατανομή του διδακτικού χρόνου θα πρέπει απαραίτητα δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο θα πρέπει να κατευθύνεται στην αύξηση των ωρών της Φυσικής αγωγής στις 3 ώρες για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης.Θα πρέπει να συνδυαστεί αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων στην κατεύθυνση της μείωσης του όγκου της ύλης με παράλληλη έμφαση σε ψυχοκινητικές δεξιότητες,αλλά και προσανατολισμό στην αγωγή υγείας την περιβαλλοντική αγωγή.
Ειδικά η φυσική αγωγή από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού,θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα αφού είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο.
Η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών.Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνηθειών σε διατροφικό επίπεδο και του τρόπου ζωής και γιατί οδηγεί στην μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν συμπεριλαμβάνει καθημερινά την άσκηση και αθλητισμό δεν διασφαλίζει την ψυχοσυναισθηματική ισοροπία που είναι το ζητούμενο.
Η κολύμβηση για παράδειγμα σε μια χώρα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως η Ελλάδα θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα !
Άρα επικέντρωση στην αύξηση του ωραρίου της φυσικής δραστηριότητας με όλες τις μορφές της Φ. Αγωγής για (3) τουλάχιστο ώρες είναι εφικτό και μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά στο δημόσιο σχολείο.
Η αύξηση των ωρών της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ και Β΄ τάξης του δημοτικού σχολείου αποτελεί αποσπασματική αλλαγή. Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από καλά μελετημένες, σχεδιασμένες και συνολικές αλλαγές και όχι από πρόχειρες, μεμονωμένες και αποσπασματικές παρεμβάσεις.
ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΜΙΑ (1) ΩΡΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Ε΄ΚΙ ΣΤ΄
ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΜΒΙΚΟ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ «ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ» ΚΙΝΗΣΗΣ-ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟ ¨ΕΥ ΖΗΝ¨, ΤΟ ¨ΚΑΛΩΣ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ¨ κα.
Πως αναβαθμίζεται η πληροφορική στο δημοτικό όταν παραμένει μόνο μια ώρα, όπως και ήταν. Πως μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά την φιλοσοφία του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, με τόσο μικρή επαφή. Όλοι είδαμε πόσο χρήσιμες είναι οι ηλεκτρονικές δεξιότητες στην κρίση του Κορονοϊου. Δεν θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 ώρες?
Απαραίτητη η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των αγγλικών σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού-Γυμνασίου και σύνδεση τους με πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.
Επίσης, θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες της πληροφορικής όπως και της δεύτερης ξένης γλώσσας με εισαγωγή της ιταλικής-ισπανικής ως επιπλέον επιλογή!
Εγώ προσωπικά δεν κατανοώ τον λόγο που φορτώνετε τόσες ώρες μικρά παιδιά, με μαθήματα, που η ύλη μπορεί να βγει σε λιγότερες ώρες. Αφήστε τα παιδιά να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, προφανώς δείξτε τους τι θα τους είναι χρήσιμο στα χρόνια που έπονται, αλλά ενισχύστε τα μαθήματα συζήτησης και των τεχνών. Σταματήστε να τους επιβάλετε τι οφείλουν να ξέρουν και τι κυρίως θέλετε να ξέρουν, αρκεί που το κάνετε στο γυμνάσιο και στο λύκειο.
Μα πραγματικά πια πόσες ώρες πια θα αφαιρεθούν από τους δασκάλους για να δοθούν σε ειδικότητες έτσι ώστε να σας βγουν τα κουκιά για το ολοήμερο; Η Μελέτη Περιβάλλοντος είναι μάθημα ουσίας. Γιατί να χαθεί η ώρα; Σαφώς και να ενισχυθούν οι ειδικότητες όπου κι αν κρίνεται απαραίτητο όχι όμως εις βάρος άλλων μαθημάτων. Κόντευει να γίνει γυμνάσιο το Δημοτικό σχολείο, μια βαθμίδα στην οποία ο μαθητής επενδύει στην επαφή και στην συναισθηματική σχέση με τον δάσκαλο.
Ενίσχυση της πληροφορικής στο Δημοτικό :
1) Το μάθημα πρέπει να γίνει δίωρο από τη Γ τάξη και πάνω. Μονόωρο μάθημα δυστυχώς είναι υποβαθμισμένο και ειδικά η πληροφορική που είναι απαραίτητο εργαλείο σήμερα,
2) Συγγραφή Βιβλίου για το μάθημα
3) Μετονομασία από ΤΠΕ σε Πληροφορική.
Η αύξηση των μαθητών στις τάξεις επίσης υποβαθμίζει και μόνο την εκπαίδευση
Είναι πολύ σημαντική η επιστροφή του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγή στην Ε’ και στη ΣΤ’ τάξη. Είναι άδικο όταν τα παιδιά φτάνουν σε μια ηλικία που έχουν πλέον την ικανότητα να μπουν βαθύτερα στην ουσία του θεάτρου το μάθημα να αφαιρείται. Στην ουσία κατά τη διάρκεια των τεσσάρων πρώτων τάξεων, γίνεται κυρίως προπαρασκευαστική δουλειά, καθώς τα παιδιά είναι σε μια ηλικία που δεν μπορούν νοητικά και σωματικά να υποστηρίξουν πιο απαιτητικές δραστηριότητες. Η ωριμότητα που απαιτείται για την επίτευξη ολοκληρωμένης θεατρικής πράξης αποκτάται μεν στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού, όμως το μάθημα βγαίνει εντελώς αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα.
Η σημασία της ύπαρξης του μαθήματος της θεατρικής αγωγής δεν εξαντλείται μόνο στη διδασκαλία του θεάτρου. Μέσα από τη Θ.Α. τα παιδιά αποκτούν ήπιες δεξιότητες που δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν σχεδόν σε κανένα άλλο μάθημα. Στη Θ.Α. τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν μέσα σε ομάδες καθώς όλες σχεδόν οι δραστηριότητες είναι ομαδικές. Παράλληλα προωθείται η συναισθηματική ωρίμανση των μαθητών μέσα από τις διαδικασίες της έκθεσης και της έκφρασης μπροστά σε άλλους. Επιπλέον, κάτι πολύ σημαντικό, τα παιδιά μαθαίνουν πως να ενεργοποιούν τη φαντασία τους, αφού σε πολλές δραστηριότητες ζητείται από αυτά να δημιουργήσουν. Τέλος, καθώς πρόκειται για μάθημα όπου πολλές δραστηριότητες γίνονται αυτοσχεδιαστικά, οι μαθητές μαθαίνουν να παίρνουν πρωτοβουλίες, αλλά και επίσης, να σέβονται τις πρωτοβουλίες των συμμαθητών τους.
Καλό θα ήταν στο Υπουργείο να λάβουν υπόψιν τους τις δυνατότητες του θεατρικού παιχνιδιού αναφορικά με τη διδασκαλία άλλων, πλην του θεάτρου, γνωστικών αντικειμένων. Υπάρχει μεγάλη βιβλιογραφία πάνω στο ζήτημα αυτό. Θα μπορούσαν λοιπόν να οργανωθούν προγράμματα ή θεματικές, όπου οι δάσκαλοι των τάξεων μαζί με τον θεατρολόγο, θα επιχειρούσαν να διδάξουν τμήματα της ύλης διαφόρων μαθημάτων με τις βιωματικές μεθόδους του θεατρικού παιχνιδιού. Είναι πάντοτε ευχάριστο να μαθαίνει κανείς παίζοντας.
Τέλος, είναι εντελώς απαράδεκτο τα μαθήματα ειδικοτήτων να γίνονται από δασκάλους. Θα έπρεπε από τη στιγμή που τα μαθήματα των ειδικοτήτων είναι υποχρεωτικά να εξασφαλίζονται από το υπουργείο πιστώσεις έτσι ώστε να καλύπτονται όλα τα κενά των ειδικοτήτων.
2ωρο μάθημα Πληροφορικής και σχολικό εγχειρίδιο σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
Θα έβλεπα πολύ χρήσιμο τα δημοτικά σχολεία μονοθέσια σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά να μπορούν και αυτά τα παιδιά να έχουν μαθήματα ξένων γλωσσών με σύγχρονη τηλεκπαίδευση. Και αυτά τα παιδιά έχουν το δικαίωμα και μπορεί ένας εκπαιδευτικός να κάνει ταυτόχρονα μάθημα σε πολλά σχολεία. Πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος για τα σχολεία και να νομοθετηθεί η εκπαίδευση εκ αποστάσεως.
α. 2 ώρες Β΄Ξένη Γλώσσα από τή Δ’ Δημοτικού
β. 3 ώρες Β΄Ξένη Γλώσσα στο Γυμνάσιο
γ. 3 ώρες Β΄Ξένη Γλώσσα στο Λύκειο
δ. Λήψη Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας
Οι ξένες Γλώσσες διευρύνουν τους ορίζοντες των μαθητών. Οι ξένες γλώωσσες είναι ¨εργαλείο¨στα χέρια των ανθρώπων Ενισχύονται οι νοητικές ικανότητες του εγκεφάλου (μνήμη, εξυπνάδα, παρατηρητικότητα, βελτίωση επιδοσης σε θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα). Θυμηθείτε επίσης τον τουρισμό κα τη σχέση του με τη γλωσσομάθεια
Ενισχυση γλωσσομάθειας δε σημαίνει μόνο «αγγλικά από το νηπιαγωγείο».
Σημαίνει και ενίσχυση Β΄Ξένης Γλώσσας.
Διδασκαλία της στα δημοτικά από την Γ΄Δημοτικού,
επαναφορα του τρίωρου στα γυμνασια,
υποχρεωτική παρακολήθηση Β΄Ξένης Γλώσσας στο Λύκειο,
συνδεση με Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας,
δυνατότητα πραγματικής επιλογής αυτής και όχι υποχρεωτική παρακολούθηση κάποιας γιατί για αυτή υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός.
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ και ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ είναι οι επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. και η γνώση τους επιβάλλεται
Πάρα πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει τα οφέλη της Μουσικής αγωγής στα παιδιά και ιδιαίτερα σε εκείνα που διδάσκονται μουσική από τη νηπιακή και παιδική ηλικία. Οφέλη όπως μεγαλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης, μεγαλύτερη μαθηματική ικανότητα, απόκτηση πειθαρχίας στη μελέτη τους, μεγαλύτερη δυνατότητα ανεξαρτησίας κινήσεων. Η μουσική αλληλεπιδρά με το μυαλό και το σώμα, βοηθά τα παιδιά ψυχικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, καθώς και στη σωματική τους ανάπτυξη.
Είναι βασικοί λόγοι για να αυξηθούν οι ώρες μαθήματος μουσικής που συμβάλει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη των πολιτών του αύριο.
Για την Β’ΞΓ: Σχετικα με τη διδασκαλία της «γλώσσας επιλογής» του μαθητή, νομίζω πως ειναι πολύ πιο δίκαιο για κάθε μαθητή να του δοθεί μία ευκαιρία,στα χρόνια εκπαίδευσής του, να διδαχτεί την γλώσσα, να πιστοποιήσει αν ειναι δυνατον το επίπεδο Β1 στο τέλος της Β’λυκείου, να υπάρχει δηλαδή συνεχεια στο αντικειμενο από τη μία βαθμίδα στην άλλη, κι αυτό να είναι υποχρεωτικό.
Στην Ελλαδα, με τα αμέτρητα ολιγοθέσια σχολεία, μπορεί να γίνει αυτο με υποχρεωτική ανάθεση Β’ΞΓ στα σχολεία, ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό τους. Ομαδες σχολείων για τις περιφέρειες που χρειάζεται να συμπληρωθεί ωραριο. Τα σχολεία Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας, της ιδιας περιφερειας πρέπει να συνεργαστούν σε αυτό. Δημοκρατικό είναι να δίνονται ίσες κια ειλικρινείς ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές κι οχι πασαλείματα στη βάση της ελευθερης επιλογης.
Ο εκπαιδευτικός χρειαζεται αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για να προσφέρει το εργο του. Ολοι οι καθηγητές μπορούν να προετοιμάσουν τους μαθητές τους για εξετασεις, όπου κι αν διδάσκουν.
Η διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής επιβάλλεται να είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ώρες την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.
Κάθε άλλος σχεδιασμός, αντιτίθεται στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Εδώ και δεκαετίες το Ελληνικό Κράτος παραβιάζει τις αποφάσεις αυτές που μεν δεν είναι δεσμευτικές, αλλά αποτελούν ΙΣΧΥΡΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ και εδράζονται στη λογική προαγωγής της υγείας και της πρόληψης σοβαρών νοσημάτων.
Καλό θα ήταν το υπό κατάθεση νομοσχέδιο να ευθυγραμμιστεί με την ορθή Ευρωπαϊκή πρακτική και λογική.
Είναι λάθος να μειώσουμε μία ώρα το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος. Το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος είναι ένα βιωματικό μάθημα το οποίο βοηθάει τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη φύση να αλληλεπιδράσουν μαζί της πράγμα το οποίο στις μέρες μας στερούνται. Είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη του παιδιού να διδαχθεί το αντικείμενο της μελέτης περιβάλλοντος πόσο μάλλον τα παιδιά στα μεγάλα αστικά κέντρα που δεν έρχονται καθόλου σε επαφή με την φύση και δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα. Επομένως το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος πρέπει να παραμείνει ένα τρίωρο μάθημα εβδομαδιαίος.
Το μάθημα της Πληροφορικής πρέπει να γίνει 2ωρο στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη. Η εισαγωγη την Πληροφορικής στα νηπιαγωγεία είναι ανευ λόγου και αιτίας.
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Αντωνίου με την ανάληψη της θητείας του δήλωσε ότι θα υλοποιηθεί το νέο σχολείο.
Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί το δημοτικό των Φίλη/Γαβρόγλου.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου δημοτικού είναι αυτό: https://drive.google.com/file/d/1hAttSrE4V27-20Dfh5nFqH3yaHl_vwlf/view
το οποίο φυσικά δεν θα υλοποιηθεί για λόγους που δεν μπορούν να αναρτηθούν εδώ.
Σαν λαϊκή αγορά εδώ μέσα, ο καθένας πουλάει την πραμμάτεια του…
Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)
Ενίσχυση της Αισθητικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις και όλες τις βαθμίδες. Οι δεξιότητες που μπορούν να αποκτήσουν τα παιδιά μέσα από τις τέχνες είναι εξαιρετικά χρήσιμες για την συναισθηματική και την ολόπλευρη νοητική τους ανάπτυξη.
Είναι πολύ άδικο τα παιδιά στην Πέμπτη και την Έκτη δημοτικού να μην διδάσκονται το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. Σε όσους εκπαιδευτικούς Θ.Α. έχει τύχει να δουλέψουν δυο χρονιές στο ίδιο σχολείο είναι γνώριμες οι περιπτώσεις όπου παιδιά της Πέμπτης ή της Έκτης παρακαλάνε να μπορούσαν να κάνουν έστω και μια ώρα Θ.Α..
Επίσης, η Αισθητική Αγωγή συνολικά, (Μουσική, εικαστικά, θέατρο) πρέπει να αποκτήσει περισσότερο χώρο και στη Β’βάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Λύκειο). Είναι κρίμα να αφήνουμε παιδιά στην εφηβία, που πάντοτε αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης, χωρίς την δυνατότητα σοβαρής αισθητικής παιδείας στα σχολεία της Β’βάθμιας.
Το μάθημα της πληροφορικής από όταν έπεσε στην 1 ώρα , ουσιαστικά υποβαθμίστηκε.
Χωρίς άυξηση των ωρών της Πληροφορικής αναβάθμιση δεν υπάρχει. Θα πρέπει το μάθημα να γίνει 2ωρο τουλάχιστον για τις τάξεις Γ,Δ,Ε και ΣΤ. Αυτές τις δυσκολες μερες ολοι έχουν ανάγκη τον εκάστοτε πληροφορικο του σχολείου τους. Τι αλλο πρέπει να γίνει ώστε να καταλάβετε την ανάγκη για την αναβάθμιση του μαθήματος μας;
Καλησπέρα σας.Το Δημοτικό Σχολείο σήμερα έχει πληθώρα διδακτικών αντικειμένων και εκπαιδευτικών με όλα τα θετικά και αρνητικά που αυτό σημαίνει. Σε 30 ώρες την εβδομάδα δε χωράνε όλα. Ή μειώνονται διδακτικά αντικείμενα, κάποια μαθήματα ειδικοτήτων δε θα γίνονται σε όλες τις τάξεις ή θα γυρίσει το Σχολείο στις 35 ώρες και δε θα υπάρχει κανένα μονόωρο μάθημα. Να κόβεται μία ώρα από τη Μελέτη Περιβάλλοντος για να αυξηθούν τα Αγγλικά δε είναι λύση και μάλιστα σε ένα βιωματικό μάθημα. Τόσα διδακτικά αντικείμενα σχεδιάστηκαν για 35 ώρες. Δε χωράνε στις 30. Σας ευχαριστώ.
Αρχικά, μεταφέρω το ερώτημα των μαθητών Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού τα τελευταία χρόνια σε όσα σχολεία έχω εργαστεί:
«Γιατί, κυρία, εμείς δεν κάνουμε Θεατρική Αγωγή;»
Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην προεφηβεία είναι σημαντικό προληπτικό μέτρο στην καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού:
-είναι ομαδικό χωρίς ανταγωνιστικότητα,
-είναι ιδιαίτερα ενωτικό μέσα από τη ψυχαγωγική του επίδραση και
-αποτελεί δημιουργικό τρόπο αξιολόγησης των συμπεριφορών που περιλαμβάνονται στο δράμα χωρίς στοχοποίηση των πραγματικών προσώπων της κοινότητας.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Λοιπόν,η πρότασή μου είναι η εξής, αν δε γίνεται να αυξηθούν οι ώρες της Πληροφορικής στο Δημοτικό, τουλάχιστον να μοιράζεται το κάθε τμήμα σε 2 μέρη, και να μπαίνουν λιγότεροι μαθητές στο εργαστήριο, όπως γίνεται και στο Γυμνάσιο με «σπάσιμο» τμήματος!
Και επιτέλους οι ειδικότητες θα έπρεπε στο δημοτικό να έχουμε το αντίστοιχο ωράριο της Β/θμιας, είναι κουραστικό να έχεις 23 και 24 διαφορετικά τμήματα σε 2, 3 ή 4 σχολεία.. και πάνω από 400 μαθητές κάθε χρόνο!!
Επίσης, θα πρέπει να αυξηθούν γενναία οι ώρες διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Δεν μπορούν να χωρέσουν τόσα πολλά και χρήσιμα διδακτικά αντικείμενα σε τόσες λίγες ώρες, με μια λογική «κόψε λίγο από εδώ και πρόσθεσε λίγο από εκεί», ώστε να «φαίνεται» ότι το πρόγραμμα έχει εμπλουτιστεί. Σε μια νέα εποχή και κοινωνία, όπου η πληροφορία είναι εύκολα προσβάσιμη, αλλά που η ορθή κρίση για τη χρήση και τη διασταύρωση αυτής είναι σημαντικότερη από την απλή πρόσβαση σε αυτήν, σε μιαν εποχή όπου οι νέοι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν σοβαρές δεξιότητες συνεργασίας με ένα πνεύμα αλληλοσεβασμού, δεν είναι δυνατό να πορευόμαστε ακόμη με παλαιές αντιλήψεις. Ο μαθητής θα πρέπει να φεύγει από το σχολείο για το σπίτι ΕΤΟΙΜΟΣ (να μην έχει πολλές εργασίες για το απόγευμα, διότι πρέπει να δραστηριοποιηθεί και σε άλλες ασχολίες, αθλητικές, πολιτισμικές, κοινωνικές) και να έρχεται κάθε πρωί στο σχολείο με προσμονή για κάτι καλύτερο. Δεν είναι, λοιπόν, δυνατό, η αναβάθμιση του πακέτου μαθημάτων να «στριμωχθεί» στο παλαιό πρόγραμμα 8.20-13.30 (περίπου). Πρέπει να πάει, τουλάχιστον μέχρι τις 14.30, με όσες προσαρμογές απαιτηθούν. Έτσι θα μπουν και νέα σημαντικά μαθήματα, από καθηγητές ειδικοτήτων, με ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΟΦΕΛΟΣ για την κοινωνία και τους μαθητές μας.
Αν θέλουμε να πετύχουμε γλωσσική κατάρτιση στο δημόσιο σχολείο θα χρειαστεί η δεύτερη ξένη γλώσσα να διδάσκεται δύο ώρες στο Δημοτικό σχολείο από την Δ’ τάξη, τρεις ώρες εβδομαδιαίως στο Γυμνάσιο και τρίωρο στις τάξεις του Λυκείου.
‘Ενας στόχος θα πρέπει να είναι η χρήση της ξένης γλώσσας από τους μαθητές ως γλωσσικό εργαλείο μέσω σχολικών προγραμμάτων (π.χ. Erasmus) ή ερευνητικών εργασιών κ.α.
Ένας δεύτερος στόχος, εξίσου σημαντικός, θα πρέπει να είναι η σύνδεση της ξένης γλώσσας με το ΚΠΓ. Αυτό όμως μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας και βελτιωθεί το σχολικό εγχειρίδιο του Γυμνασίου/Λυκείου, ώστε οι μαθητές να μην ξεκινούν στην Α’ γυμνασίου ξανά από την αρχή και να έχουν δυνατότητα εξάσκησης κατανόησης προφορικού λόγου (Hoerverstehen).
Αύξηση των ωρών Φυσικής Αγωγής τουλάχιστον 3 ώρες εβδομαδιαίως.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Δεν υπάρχει πουθενά η «αναβάθμιση της Πληροφορικης» στο Δημοτικό.
Όταν από 2 ώρες σε όλες τις τάξεις στα πιλοτικά , καταργήθηκε , και
έπεσε στην 1 ώρα , ουσιαστικά το μάθημα υποβαθμίστηκε.
Χωρίς άυξηση των ωρών της Πληροφορικής αναβάθμιση δεν υπάρχει, κυρίως όταν υπάρχουν μαθήματα όπως τα Θρησκευτικά που διδάσκονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης 2 ώρες
Δε νομίζω να χρειάζεται να απαριθμήσουμε τη σημαντικότητα μιας Β΄ξένης γλώσσας τόσο για την προσωπική ανάπτυξη σε θέματα πολιτισμού για έναν άνθρωπο, καθώς επίσης και για τις προσωπικές του δεξιότητες σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Περιμένουμε κι ελπίζουμε εδώ και χρόνια εμείς οι εκπαιδευτικοί να μπορέσει το δημόσιο σχολείο να δίνει στους μαθητές την ευκαιρία για πιστοποίηση της γλώσσας μέσω του ΚΠΓ. Αν πρόκειται λοιπόν για αναβάθμιση δε θα έπρεπε να ληφθούν εδώ κάποια μέτρα;
Ήταν θετικό ότι πριν χρόνια ξεκίνησε η Β’ ξένη γλώσσα από τα δημοτικά αλλά αρνητικό ότι αφαιρέθηκε για αυτό τον σκοπό η τρίτη ώρα από τα γυμνάσια. Πρέπει να επιστρέψει αυτή η «χαμένη ώρα» για να μπορεί να γίνεται μια αποτελεσματική εργασία. Πρέπει επίσης να ξεκινάει πιο νωρίς η εκπαίδευση της Β’ Ξένης γλώσσας στο δημοτικό αν θέλουμε με ειλικρίνεια να προσφέρει το δημόσιο σχολείο την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά για Β΄Ξένη γλώσσα.
Υπάρχει και μια άλλη διάσταση σε αυτό το θέμα που αφορά σε εμάς τους εκπαιδευτικούς. Εδώ διαφαίνεται ξεκάθαρα μια αδικία σε βάρος μας που σε μερικούς από μας αγγίζει πλέον τα όρια της απογοήτευσης. Οι περισσότεροι από μας είμαστε πολλά χρόνια στην εκπαίδευση (προσωπικά πάνω από 20) σε συνθήκες αβεβαιότητας (πάντα με συμβάσεις προσωρινές ωρομίσθιου/αναπληρωτή) και σε συνθήκες δύσκολες (υπηρεσία σε 3-4-5 διαφορετικά σχολεία, κάθε φορά με αποστάσεις μεταξύ τους και μακριά από τις οικίες μας). Παρ όλο που κάνουμε την ίδια εργασία με άλλους συναδέρφους αισθανόμαστε παιδιά ενός κατώτερου θεού. Δεν είναι ώρα να σκεφτεί επιτέλους το υπουργείο και μας στον σχεδιασμό του μέλλοντος
Όταν η προηγούμενη κυβέρνηση κατάργησε το θεσμό στα δημοτικά του διευρυμένου ωραρίου η τότε αξιωματική αντιπολίτευση είχε διαφωνήσει. Τώρα ούτε σκέψη για επαναφορά του θεσμού ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν ολόπλευρη παιδεία σε όλα τα αντικείμενα.
Δεν πρέπει να μπει δεύτερη ώρα Αγγλικών στην Α΄και Β΄τάξη.Να κοπεί ώρα από την ΕΖ( Α΄, Β΄), τα θρησκευτικά (Γ΄,Δ΄), Αγγλικά (Ε΄,ΣΤ΄) και να γίνουν 2 ώρες της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις.
Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)
Χριστός Ανέστη! Οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής πρέπει να αυξηθούν και όχι να μειωθούν. Αν ήταν δυνατόν και κάθε μέρα, από μία ώρα να είχαν τα παιδιά γυμναστική θα ήταν το καλύτερο. Αν κάνατε μια έρευνα στα σχολεία και ρωτούσατε τα παιδιά για το ποια μαθήματα τους αρέσουν περισσότερο και θα ήθελαν πιο πολλές φορές, το μάθημα της φυσικής αγωγής θα ήταν σίγουρα στην πρώτη θέση! Σκεφτείτε μόνο, πως για πολλά παιδιά οι ώρες της γυμναστικής εβδομαδιαίως στο σχολείο, είναι και οι μόνες ευκαιρίες που έχουν για άσκηση. Μη στερείτε το παιχνίδι, την εκτόνωση, την ευεξία, τη συνεργασία από τα παιδιά και τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους στον αθλητισμό. Μέσα από τα σχολεία θα έπρεπε να ανακαλύπτουμε και να ενισχύουμε διαρκώς τις αθλητικές ικανότητες των παιδιών και να τα κατευθύνουμε προς συγκεκριμένα αθλήματα, αλλά και να τους διδάσκουμε τη δια βίου άσκηση. Πόσο μάλλον και στα παιδιά με ειδικές ανάγκες,που η άσκηση αποτελεί κύριο μέρος της αποκατάστασης και θεραπείας τους, αλλά και το σημαντικότερο μέσο ψυχαγωγίας τους. Σας τα γράφω όλα αυτά με την ιδιότητα της εκπαιδευτικού ειδ. φυσ.αγωγής και μητέρας που αφουγκράζεται τις ανάγκες των παιδιών της για διαρκή κίνηση. Καλές αποφάσεις!
« ενίσχυση της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών» ευαγγελίζεται στην αρχική περιγραφή το νομοσχέδιο. Δεν μιλάει όμως ούτε για υποχρεωτική επιλογή Β΄Ξένης Γλώσσας στο Λύκειο, ούτε για διδασκαλία αυτής από την Γ ή έστω την Δ΄Δημοτικού. Δεν θεωρεί υποχρεωμένο το κράτος να δώσει πραγματική επιλογή Β΄Ξένης Γλώσσας στο μαθητή. Δε φαίνεται να υπάρχει πρόθεση κατάργησης της υποχρεωτικής παρακολούθησης Β΄Ξένης Γλώσσας με βάση τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικού. Ο μαθητής πρέπει να έχει πραγματικό δικαίωμα επιλογής και όχι κατ΄επιφαση.
Πόσες ώρες πια θα παρθούν από τους δασκάλους για να δοθούν σε ειδικότητες έτσι ώστε να σας βγουν τα κουκιά για το ολοήμερο; Η Μελέτη Περιβάλλοντος είναι μάθημα ουσίας. Γιατί να χαθεί η ώρα. Σαφώς και να ενισχυθούν οι ειδικότητες όπου κι αν κρίνεται απαραίτητο όχι όμως εις βάρος άλλων μαθημάτων.
Θέλω να θέσω τα εξής ερωτήματα
1. Επιδιώκουμε ως κράτος τη Γλωσσομάθεια ή όχι, με δεδομένο ότι βασιζόμαστε στον τουρισμό;
2. Θα συνεχίσουν τα παιδιά μας στο δημοτικό να κάνουν τη Β΄ Ξένη Γλώσσα, για την οποία υπάρχει εκπαιδευτικός διαθέσιμος, παραγνωρίζοντας την επιθυμία τους?
3. Θα συνεχίσει να διδάσκεται Β΄ Ξένη Γλώσσα σε τμήματα 27, αλλά ακόμα και 30 παιδιών, επειδή τα τμήματα της Β΄Ξένης Γλώσσας δεν πρέπει να είναι περισσότερα από τα τμήματα της Γενικής παιδείας;
Έτσι συναντάμε σχολεία, στα οποία η μια Β΄Ξένη Γλώσσα διδάσκεται σε 15 παιδιά (1 τμήμα) και η άλλη σε άλλο τμήμα με 30 παιδιά, διότι τα 45 παιδιά της τάξης, που φτάχνουν 2 τμήματα γενικής παιδείας, επιτρέπεται να φτιάξουν μόνο 2 τμήματα Β΄ Ξένης Γλώσσας. Δεν θεωρώ λογικό κάτι τέτοιο. Ούτε βέβαια θεωρώ λογικό να τους επιβληθεί να διδάσκονται γλώσσα που δεν επιθυμούν.
4. Τι θα γίνει με το Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας?
5. Αναφέρεται ενίσχυση της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών, όμως περιγράφεται μόνο αύξηση στις ώρες διδασκαλίας των αγγλικών, γλώσσας που όλα ή σχεδόν όλα τα παιδιά διδάκονται στα φροντιστηρια, πράγμα που δε συμβαίνει τόσο με τη Β΄Ξένη Γλώσσα, για την οποία βασιζόμαστε περισσότερο στο σχολείο. Τι θα γίνει με τη Β΄Ξένη Γλώσσα?
Οι πραγματικές αλλαγές και η πρόοδος θέλουν τόλμη και δύσκολες αποφάσεις. Όχι αυτές που παίρνονται από συνδικαλιστικές πιέσεις και ικανοποιούν προτάσεις που ανήκουν σε άλλες εποχές. Όχι από πόσους εκπαιδευτικούς έχουμε και σε ποια ειδικότητα και ανάλογα να φτιάχνουμε αναλυτικά προγράμματα. Αυξήστε τις ώρες πληροφορικής, των τεχνών και όλων των ξένων γλωσσών. Μειώστε ώρες μαθημάτων που εξυπηρετούν μονάχα βολεμένους και τις ιδεοληψίες τους και δεν προσφέρουν τίποτε στους μαθητές. ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ, ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Θεωρω οτι στις μερες μας το μάθημα που πρεπει να ενισχυθει ειναι η πληροφορικη. Ως μητερα 2 παιδιων που φοιτουν στην α/θμια αντιλαμβανομαι τη χρησιμοτητα του μαθηματος κ των δεξιοτητων που προσφερει στα παιδια μου. Η συγχρονη κ ασυγχρονη εκπαιδευση, μας εδειξε οτι η μια ωρα δεν ειναι αρκετη. Τι να πρωτοδιδαχθουν τα παιδια την χρηση του ηλεκτρονικου υπολογιστη; το διαδικτυο; πολυμεσικές εφαρμογες; εργαλεια web 2; .Σε ολη την Ευρωπη τα σχολεια εχουν εργαστηρια κ παρεχουν εξοπλισμο στα παιδια. Θελουμε τα παιδια μας επιστημονες κ οχι ανειδικευτους εργατες!
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία των μαθημάτων τέχνης (Αισθητικής Αγωγής), σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, τα οποία θα πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να διδάσκονται από καθηγητές ειδικοτήτων και όχι από δαασκάλους ή άλλες ειδικότητες. Είναι πολύ σημαντικά μαθήματα, ειδικά στην εποχή μας. Πλήθος μελετών, συνεδρίων, επιστημονικών ανακοινώσεων, εμπειριών, αναδεικνύουν την εξαιρετική επίδραση της Τέχνης στη διαμόρφωση υγιών και πολυτάλαντων προσωπικοτήτων. ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ και όχι Πολυτέλεια! Ας επενδύσουμε στον Άνρθωπο ως ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ.