1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
Η υποστήριξη από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι πολύ σημαντική για τα σχολεία μας. Το προσωπικό των Κέντρων είναι πάντα στη διάθεση των σχολείων και με φυσική παρουσία και με τηλεφωνικές οδηγίες για προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Θεωρούμε ότι ο ρόλος τους πρέπει να αναβαθμιστεί και πιστεύουμε ότι η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει στα σχολεία.
Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήρθε στο σχολείο μας το προηγούμενο σχολικό έτος,μας εγκατέστησε τον καινούριο υπολογιστή και γενικά μας εξυπηρέτησε με τον καλύτερο τρόπο, σε ό,τι αφορά τα διαδικτυακά συστήματα του σχολείου. Η συμπεριφορά τους και η υπομονή τους μας κατέπληξαν. Τους ευχαριστούμε! Θα θέλαμε η υπηρεσία να παραμείνει ως έχει για να εξυπηρετεί λειτουργικά το Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο.
Δεν έχει γίνει κατανοητό ότι:
– Η πληροφορική παιδεία είναι το ζητούμενο!
– Η δύναμη ενός οργανισμού είναι τα άξια στελέχη του!
– Υποδομές χωρίς συνεχή και εκ του σύνεγγυς υποστήριξη είναι άχρηστες!
Μήπως τελικά θέλουμε κάτι τέτοιο για τα σχολεία μας:
https://www.newsbeast.gr/files/1/2018/03/mada5.jpg
Το έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι σημαντικό καθώς τρέχουν ήδη επιμορφωτικά σεμινάρια σε συνέχεια των όσων έχουν ήδη υλοποιηθεί.
Μόνο προβλήματα θα δημιουργηθούν με την κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Στα Ιωάννινα ο θεσμός λειτουργεί ΑΨΟΓΑ και όλοι, υπεύθυνος και τεχνικοί, είναι πάντα πρόθυμοι να λύσουν τα προβλήματα των εργαστηρίων Πληροφορικής αλλά και όλου του εξοπλισμού των σχολείων !!
Δεν είναι αρκετοί 2000 εκπαιδευτικοί που αυτή τη στιγμή επιμορφώνονται στις Νέες Τεχνολογίες με το σεμινάριο αξιώσεων e-twinning; Δεν είναι αρκετή η βοήθεια των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στα σχολικά εργαστήρια για να αποτιμηθεί ως θετική η συνεισφορά τους; Είναι σωστό να θυσιάζονται γόνιμες δράσεις στο βωμό των μνημονιακών περικοπών;
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ παρέχουν σημαντική στήριξη στις σχολικές μονάδες και ο ρόλος τους ειναι αναντικατάστατος.
Επιβάλλεται λοιπόν, όχι η κατάργησή τους, αλλά η περαιτέρω ουσιαστική αναβάθμισή τους.
Αν είναι δυνατόν να παρακαλάμε για το αυτονόητο.
Αν είναι δυνατόν να προσπαθήσουμε να αποδείξουμε ότι παράγουμε έργο, παρά το ελλιπές προσωπικό.
Μια βόλτα στα σχολεία και τις διευθύνσεις αρκεί.
Θεωρώ ότι η υπάρχουσα μορφή λειτουργίας των ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν πρέπει να αλλάξει, δεδομένου ότι οι ανάγκες σε τεχνική αλλά και λειτουργική υποστήριξη των νηπιαγωγείων, δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων είναι πολλές. Ειδικότερα για το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σερρών πιστεύω ότι είναι απαραίτητο η σύνθεση του να παραμείνει ως έχει. Η συνεισφορά τους στις ανάγκες λειτουργίας της Δ/νσης ΠΕ Σερρών είναι καθοριστική και ιδιαιτέρως πρωτοποριακή, χάρη στο καινούριο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου που εκπονήθηκε και παραχωρήθηκε αφιλοκερδώς σε εμάς.
Αναρωτιέμαι πως θα μπορέσουν να λειτουργήσουν οι Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης χωρίς Υπευθύνους ΚΕΠΛΗΝΕΤ και ειδικά στο Νομό μας; Ο ρόλος των υπευθύνων ήταν πολλαπλά υποστηρικτικός τόσο για τη Διεύθυνση όσο και για τα σχολεία. Τι εξυπηρετεί αυτή η κατάργηση; θα θελα να υπάρχει μια ενημέρωση σχετικά για τον αν θα αναβαθμιστεί ο ρόλος των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Παρέχουν τεχνική υποστήριξη (τη μοναδική που έχουμε) και βοηθούν να λειτουργούν τα εργαστήρια Η/Υ στα σχολεία μας, παρά την παλαιότητα των μηχανημάτων. Πρέπει ο θεσμός αυτός να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο σε προσωπικό και τεχνογνωσία ή τουλάχιστον να διατηρηθεί στη σημερινή του μορφή.
Με την απόσπαση μόνο ενός συναδέλφου στα ΕΚΦΕ υποβαθμίζεται σημαντικά ο ρόλος των ΕΚΦΕ και σημαίνει την σταδιακή κατάργησή τους. Αυτό είναι το όραμα για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα στην Ελλάδα; Την ώρα που βγάζει κεφάλι πάλι ο σκοταδισμός, η προοδευτική (με ή χωρίς εισαγωγικά) κυβέρνηση υποβαθμίζει τις Φυσικές Επιστήμες;;; Σας καλώ να το ξανασκεφτείτε…
Αναστασόπουλος Στέλιος
περιφερειακός σύμβουλος με τον «Δρόμο Ανατροπής για τη Θεσσαλία»
Βιολόγος στο 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας
MSc στην «Βιολογία της Άσκησης»
Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Η συνεισφορά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι σημαντική και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να τίθεται θέμα κατάργησής τους. Η στελέχωση πρέπει να ενισχυθεί και όχι να υποβαθμιστεί. Η βοήθειά τους προς τα σχολεία κάθε νομού κρίνεται απολύτως απαραίτητη.
Είναι απαράδεκτο σε μια εποχή που η πληροφορική έχει τόσο σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή και σε μια χώρα που άργησε πολύ να ακολουθήσει τις τεχνολογικές εξελίξεις, να υποβιβάζουμε το τεράστιο επιμορφωτικό έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και να θεωρούμε ότι η μόνη τους προσφορά είναι η τεχνική υποστήριξη.Από ποιόν θα γίνονται πλέον επιμορφωτικές δράσεις, για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους;
Ποιος θα ενημερώνει μαθητές και γονείς για την ορθή χρήση του διαδικτύου και των κινδύνων που κρύβει;
Ποιος θα στηρίζει τις διοργανώσεις και συμμετοχές σε σχετικούς διαγωνισμούς (ρομποτικής κ.τ.λ);Πιστεύει το ΥΠ.Π.Ε.Θ ότι ένας Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών «για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ» θα μπορέσει να προσφέρει όλα αυτά που προσφέρουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ σήμερα;Αντί να καταργηθούν θα έπρεπε, τα ήδη υποστελεχομένα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, να αναβαθμιστούν και να στελεχωθούν με περισσότερους εκπαιδευτικούς.
Επιπλέον να λειτουργοήσουν ως αυτόνομο τμήμα με δική του χρηματοδότηση για να μπορούν να προσφέρουν όσα ήδη προσφέρουν ακόμα καλύτερα.
Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητος για την λειτουργία των Σχολικών Εργαστηρίων. Το υπάρχων προσωπικό θα πρέπει να ενισχυθεί και όχι να συρρικνωθεί. Θεωρώ αστείο το να ανατεθεί ένα τόσο σύνθετο έργο , με τόσες σχολικές μονάδες οι οποίες έχουν απαρχαιωμένο εξοπλισμό, σε δύο άτομα. Στην ουσία μιλάμε για κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Η τεχνική στήριξη των σχολείων από τα ΠΛΗΝΕΤ χρήζει ενίσχυσης και όχι κατάργησης.Τελείως λανθασμένη απόφαση όπου θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα παρά θα λύσει.
Δημόσιο σχολείο χωρίς ΚΕΠΛΗΝΕΤ;;; Είναι αυτονόητο ότι ενίσχυση χρειάζεται το ΚΕΠΛΗΝΕΤ και όχι φυσικά κατάργηση…
Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαράδεκτη ειδικά τώρα και με τις νέες τεχνολογικές προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί. Η υπηρεσία αυτή δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθεί αλλά να ενισχυθεί και να διευρυνθεί καθώς αυτό είναι που απαιτεί η σχολική κοινότητα και η τοπική κοινωνία.
1- Ουσιαστική κατάργηση των Κέντρων Πληροφορικής με το γνωστό έργο τους (τεχνικό, επιμορφωτικό) ΓΙΑΤΙ; Για ποιους λόγους- καταργείται κάτι που λειτουργεί αποδοτικά και με εξοικονόμηση πόρων; Γιατί αντί να το ενισχυθεί, να στελεχωθεί αρτιότερα και να βελτιωθεί καταργείται;
2- Υπεύθυνος Πληροφορικής & Νεων Τεχνολογιων;;; Γιατί όχι Πρ/νος Πληροφορικής & νεων Τεχνολογιων με θέση ευθύνης, καθορισμένα καθήκοντα, υποχρεώσεις και δικαιώματα.
Καλό θα είναι να οριστεί Προϊστάμενος Πληροφορικής & Νεων Τεχνολογιων που θα συνεργάζεται με 1,2,3 (ανάλογα τον αριθμό σχολείων αρμοδιότητας) Υπεύθυνους Πληροφορικής & Νεων Τεχνολογιων (εκπαιδευτικοί) με κύριο έργο την τεχνική/επιμορφωτική υποστήριξη των σχολικών μονάδων. Ο παραπάνω Προϊστάμενος δεν χρειάζεται να «υπάγεται διοικητικά» στον Πρ/νο Τμηματος Πληροφορικης & Νεων ΤΕχνολογιων Δ/νσης ή ΠΔΕ. Άλλο το έργο του πρώτου και άλλο τους δεύτερου.
Τι σημαίνει δηλαδή «υπάγονται διοικητικά»; Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι θα κρατάνε κάποιο απουσιολόγιο. Και Θα επιβλέπονται από ποιους; Από τους Προϊσταμένους Δ/νσεων που μπορεί να είναι άσχετοι με το αντικείμενο. Τo αντικείμενο των Πρ/νων Πληροφ & Ν. Τεχνολογιων Δ/νσεων τους είναι ξεκάθαρα ορισμένο για τις Δ/νσεις, ΠΔΕ και δεν έχει να κάνει άμεσα με την στήριξη των σχολείων σε κανένα επίπεδο. Ισως οι Πρ/νοι Δ/σεων Πληροφ & Ν. Τεχνολογιων να παίξουν κάποιο ρόλο συντονιστή και μόνο συντονιστή αλλά κάτι τέτοιο δεν δικαιολογεί ο Προϊστάμενος Τμηματος Πληροφορικής & Νεων Τεχνολογιων Δ/νσεων (Α/θμιας ή Β/θμιας ή ΠΔΕ) να είναι διοικητικά προιστάμενος των Υπευθύνων (κανονικά Προϊστάμενοι) Πληροφορικής. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ το TOP DOWN ή το BOTTOM UP υπάρχει και το peer-peer (ομοτιμία).
Θα πρέπει να να υπάγονται διοικητικά άμεσα στον Δ/ντη Δ/νσης ή στον ΠΔΕ.
3- Από την στιγμή που έχουμε μια δυστυχώς παραγκωνισμένη ειδικότητα ΠΕ86 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ) γιατί να μην στηριχθούμε σε εκείνους τους ανθρώπους τουλάχιστον σε τεχνική προσφορά αν και οι ίδιοι το επιθυμούν.
4- Για ποιο λόγο να υπάρχει τόσο μεγάλη ΑΝΆΓΚΗ για εκπαιδευτική / διδακτική προϋπηρεσία; Το έργο τους είναι κυρίως τεχνικό ενώ θα υπάρχει συνεργασία με τους συμβούλους ως προς το εκπαιδευτικό κομμάτι. Λίγοτερο ή περισσότερο όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτική εμπειρία που τους βοηθάει στην κατανόηση των εκπαιδευτικών αναγκών μιας τάξης ή ενός σχολείου. Νομίζω ότι τα 5 χρόνια τουλάχιστον άσκησης διδακτικών καθηκόντων είναι ΠΟΛΛΑ από την στιγμή που μιλάμε κυρίως για τεχνική υποστήριξη.
Με εργαστήρια που στην πλειονότητά τους διαθέτουν υπολογιστές απαρχαιωμένους (ειδικά στην πρωτοβάθμια), οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι όχι απλά απαραίτητοι αλλά ήδη ελάχιστοι σε κάθε νομό. Πιστεύω ότι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να ενισχυθούν κι όχι να αποδυναμωθούν γιατί οι συνάδελφοι προσφέρουν σημαντική βοήθεια όχι μόνο με την τεχνική τους υποστήριξη, πολλές φορές τρέχοντας στη κυριολεξία από σχολείο σε σχολείο, αλλά και οργανώνοντας σεμινάρια που συμβάλλουν ουσιαστικά στην επιμόρφωση των υπολοίπων εκπαιδευτικών.
Η στήριξη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ εχει αποδειχθεί απαραίτητη στα σχολεία και στις Διευθύνσεις. Ειδικότερα τώρα που τα περισσότερα Εργαστήρια λειτουργούν με παλιό εξοπλισμό,ενω προκύπτουν συνεχώς νεες αναγκες-εργασίες για τις σχολικές μονάδες(π.χ Ιστοσελίδα σχολείου-Ηλεκτρονικη Εφημερίδα-ηλεκτρονικη Αλληλογραφία κ.α) πρέπει ο θεσμός αυτός να διατηρηθεί και να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο.
Να παραμείνουν με την προηγούμενη μορφή τους (υποστήριξη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), αποκεντρωμένη δομή, με επιλογή στελεχών από την Περιφέρεια και τα στελέχη του να ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Να υπάγονται διοικητικά να υπάγονται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης
Να ενισχυθούν με προσωπικό και να αναβαθμιστούν
Το έργο όλων των υποστηρικτικών δομών είναι ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ & ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων. Η ουσιαστική κατάργησή τους ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ βοήθειας στα υποστελεχωμένα Σχολεία μας.
Οφείλει η Πολιτεία να αναθεωρήσει τη σκέψη της για την κατάργηση όλων των υποστηρικτικών δομών. Ειδικότερα, το ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ο πολύτιμος αρωγός μας στην ψηφιακή ανέλιξη των Σχολείων!!!
Ο σημαντικός και επιτυχημένος ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στην τεχνική στήριξη των Σχολικών Μονάδων είναι κοινά παραδεκτός. Η προτεινόμενη κατάργηση της δομής των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και η αντικατάστασή της με την στελέχωση των νεοσύστατων τμημάτων με 2 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς θα είναι το σημαντικότερο πλήγμα στη παρεχόμενη υποστήριξη στις σχολικές μονάδες την ίδια στιγμή που οι ανάγκες των σχολείων αυξάνονται συνεχώς.
Μετά την υποβάθμιση του μαθήματος Πληροφορικής στα σχολεία η παρούσα κυβέρνηση συνεχίζει τα ολέθρια λάθη καταργώντας τη πιο σημαντική υποστήριξη των σχολείων! Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.! Ειδικά στο νομό Ιωαννίνων με την εξαιρετική και ευρέως διαδεδομένη δουλειά στο περιβάλλον LINUX σε εργαστηριακό επίπεδο, οι παλιοί σταθμοί εργασίας και servers, που ήταν για απόσυρση, χρησιμόποιήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και λειτουργούν άψογα!
Είναι ό,τι μωρότερο μπορεί να συμβεί!
Καθημερινά αντιπαλεύουν με πολλές αντιξοότητες, ελλειπή υλικοτεχνική υποδομή και συναδέλφους ιδιαίτερα συχνά σε κατάσταση κρίσης….
Πιστεύω πως ανταπεξέρχονται σε όλα αυτά τα θέματα και σε πολλά άλλα με θετικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο.
Πρέπει ο θεσμός αυτός να εδραιωθεί και να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο.
Σημαντικός και αναγκαίος ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ για τα σχολεία.
Επιμόρφωση, τεχνική Υποστήριξη και συνδετικός κρίκος για επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους πληροφορικούς και τους υπεύθυνους εργαστηρίου της ίδιας διεύθυνσης. Λάβετε υπόψη την παλαιότητα των εργαστηρίων, τον μικρό αριθμό των υπολογιστών που πραγματικά ανταποκρίνονται κατά την ώρα του μαθήματος και τέλος τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις που προκύπτουν καθημερινά από τις τεχνολογικές εξελίξεις στην Πληροφορική και τις επικοινωνίες.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι η μόνη δομή που μπορεί έμπρακτα να υποστηρίξει τις σχολικές μονάδες έμπρακτα αλλά και επιμορφωτικά. Δεν μπορούμε να έχουμε στα ΑΠΣ τις νέες τεχνολογίες και την Κοινωνία της Πληροφορίας και να αρνούμαστε να υποστηρίξουμε τα σχολεία προς αυτή την κατεύθυνση. Η συμβολή τους στην υλικοτεχνική στήριξη των σχολείων και την βοήθεια προς πάσα έναν και μία που την χρειάστηκε είναι καταλυτική και καλό θα ήταν ο συντάκτης του άρθρου-πριν το συντάξει- να είχε δοκιμάσει να αποτιμήσει το αδιαμφισβήτητο έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Το άρθρο επιβάλλεται να αλλάξει πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες (Α θμιας και Β θμιας) σχετικά με τους υπολογιστές, τα δίκτυα, τις υπηρεσίες του διαδικτύου κλπ. Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα οδηγήσει σε σταδιακή μη λειτουργία των εργαστηριών δημιουργώντας πολλαπλα προβληματα στην εκπαιδευτική αλλα και δοιηκητική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αν ο στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή κατάργηση όλων των ψηφιακων υπηρεσιών των σχολικών μονάδων και η επαναφορά σε καρτέλες και κιμωλιες ας προχωρήσει στην κατάργηση.
Καλημέρα σας.
Ένα σχόλιο για τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι αδύνατο κατά την ταπεινή μου άποψη να λειτουργήσουν με ένα άτομο. Μετά βίας μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ακόμα και με πένετ άτομα όπως στην Αιτωλοακαρνανία.
Με βαθιά εκτίμηση
Δάγλας Ν. Δημήτριος
Θεωρώ ότι η ύπαρξη του ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες σχετικά με τους υπολογιστές, τα δίκτυα, τις υπηρεσίες του διαδικτύου, αλλά και για την επιμόρφωση που προσφέρει.
Είναι απαράδεκτο σε μια εποχή που η πληροφορική έχει τόσο σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή και σε μια χώρα που άργησε πολύ να ακολουθήσει τις τεχνολογικές εξελίξεις, να υποβιβάζουμε το τεράστιο επιμορφωτικό έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και να θεωρούμε ότι η μόνη τους προσφορά είναι η τεχνική υποστήριξη.
Από ποιόν θα γίνονται πλέον επιμορφωτικές δράσεις, για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους;
Ποιος θα ενημερώνει μαθητές και γονείς για την ορθή χρήση του διαδικτύου και των κινδύνων που κρύβει;
Ποιος θα στηρίζει τις διοργανώσεις και συμμετοχές σε σχετικούς διαγωνισμούς (ρομποτικής κ.τ.λ);
Πιστεύει το ΥΠ.Π.Ε.Θ ότι ένας Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών «για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ» θα μπορέσει να προσφέρει όλα αυτά που προσφέρουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ σήμερα;
Αντί να καταργηθούν θα έπρεπε, τα ήδη υποστελεχομένα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, να αναβαθμιστούν και να στελεχωθούν με περισσότερους εκπαιδευτικούς.
Επιπλέον να λειτουργοήσουν ως αυτόνομο τμήμα με δική του χρηματοδότηση για να μπορούν να προσφέρουν όσα ήδη προσφέρουν ακόμα καλύτερα.
Είναι αυτονόητο ότι μέσα στη σχολική πραγματικότητα όλοι αντιλαμβάνονται το τι σημαίνει τεχνική στήριξη σχολείων.
Δεν πρέπει να καταργηθεί η Δομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Δεν πρέπει να υπάρχει ένας υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογών για κάθε ΔΙΔΕ αλλά ένας για κάθε ομάδα σχολείων.
Ο υπεύθυνος δεν πρέπει να υπάγεται στο Τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης. Το τμήμα αυτό πρέπει να καταφέρει να μπορεί να υποστηρίζει την Διεύθυνση και όχι τα σχολεία.
Για την υποστήριξη των σχολείων θα πρέπει να υπάρχει αυτόνομο τμήμα που διοικητικά να ανοίκει στον/στην Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας και να είναι στελεχομένο σύμφωνα με τον αριθμό των σχολείων της κάθε Δευτεροβάθμιας.
Αντίστοιχο τμήμα να υπάρχει για την Πρωτοβάθμια
Ελπίζοντας ότι το υπουργείο θα καταλάβει τα αυτονόητα ας δει το έργο που έχουν παράγει τα υποστελεχομένα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ας πάρει μια ανατροφοδότηση από τα σχολεία και μετά αν αποφασίσει ότι πρέπει να καταργηθούν τότε μόνο σκοπιμότητα θα κρύβεται πίσω από αυτό.
Πραγματικά άλλο ένα γεγονός έρχεται στην εκπαιδευτική κοινότητα να την προβληματίσει αρνητικά και να την «χτυπήσει» καίρια ως προς την λειτουργία της. Σε μια εποχή που η αγορά νέου τεχνολογικού εξοπλισμού γίνεται όλο και δυσκολότερη και η – για αυτό τον λόγο – τεχνική παρέμβαση και καθοδήγηση όλο και πιό χρήσιμη, έρχεται αυτή η σχεδιαζόμενη αλλαγή στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ να τα υποβαθμίσει. Οι συνάδερφοι του ΚΕΠΛΗΝΕΤ κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους και θα πρέπει να υποστηριχτούν τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό.
Η ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ πιστεύει ότι με τη σύσταση τμημάτων πληροφορικής στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης (Προεδρικό Διάταγμα 18/2018, άρθ.52), θα καλύψει το κενό που θα αφήσει η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.. Καλά πόσο άσχετοι μπορεί να είναι; Ποιοι αποφασίζουν για τέτοια θέματα; Σίγουρα όχι επιστήμονες που έχουν σπουδάσει πληροφορική.
Αλλά τι να πει κανείς για την πληροφορική στην Ελλάδα, όταν είναι η μόνη ειδικότητα όπου μπορεί να διοριστεί οπωσδήποτε σαν καθηγητής πληροφορικής και όχι μόνο… Αλήθεια, οι καθηγητές πληροφορικής μπορούν να γίνουν προϊστάμενοι φυσικής αγωγής όπως κάποιοι ΠΕ11 έγιναν προϊστάμενοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών; Επίσης στην αξιολόγηση που πήγε να γίνει τα στελέχη των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, σε κάποιους νομούς, θα τα αξιολογούσε ο σχολικός σύμβουλος ΠΕ11!!!! Έλεος!!!! Με τι προσόντα;;; Δεν υπάρχει επιτέλους ένας σοβαρός για τα θέματα πληροφορικής στο ΥΠ.Π.Ε.Θ;;;;;
Η τεχνική υποστήριξη που παρέχουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. προς τις Σχολικές Μονάδες και τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης είναι πολύτιμη και αναντικατάστατη!! Εκτός από την τεχνική υποστήριξη όμως, που πάντα οι συνάδελφοι των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. δίνουν στις σχολικές μονάδες, παρέχουν επίσης πολύ υψηλού επιπέδου επιμόρφωση!!!
Τι φοβούνται κάποιοι τόσο πολύ στο ΥΠ.Π.Ε.Θ και είναι πολέμιοι των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής;
Η λειτουργία του θεσμού των ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να συνεχιστεί και να ενισχυθεί με περισσότερο προσωπικό σε επίπεδο νομού. Οι ανάγκες των σχολείων σε υποστήριξη δικτύων, υπολογιστών, εφαρμογών και επιμόρφωσης σε θέματα ΤΠΕ είναι μεγάλες και είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να καλυφθούν από έναν υπεύθυνο σε κάθε διεύθυνση.
Οι συνάδελφοι του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Μαγνησίας καθημερινά φροντίζουν για την επισκευή, αναβάθμιση και καλή λειτουργία των υπολογιστικών συστημάτων των σχολείων μας μη φειδόμενοι κόπου ή μετακινήσεων εκτός έδρας, που γίνεται με έξοδα δικά τους, με την ελπίδα σε βάθος χρόνου να μπορέσουν, και αν, να τα πληρωθούν από την υπηρεσία.
ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΚΕΠΛΗΝΕΤ. ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΤΑ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΤΠΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ.
Η συνεισφορά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και των εργαστηρίων Πληροφορικής είναι τεράστια και απαραίτητη. Δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία χωρίς την υποστήριξη αυτών μιας και όλες οι υπηρεσίες (αλληλογραφία, απουσίες μαθητών, μαθήματα, κ.λ.π.) γίνονται πλέον ηλεκτρονικά και χρήζουν τεχνικής υποστήριξης.
Οπότε ή θα πρέπει να παραμείνει η υποστήριξη στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ με την παρούσα μορφή (τα οποία θα μπορούσαν να αναβαθμιστούν κι άλλο και όχι να καταργηθούν) ή να διατεθεί η υπηστήριξη σε ιδιώτες το οποίο δεν συμφέρει οικονομικά καθόλου το κράτος ή τους δήμους.
Επίσης νομίζω ότι δικαίωμα αίτησης θα πρέπει να έχει όχι μόνο ο εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86 με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αλλά στην οικεία Περιφερειακή Δν/ση Β/θμιας Εκπ/σης.
Πιστεύω ότι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να διατηρηθούν ως δομή και να συνεχίσουν την τεχνική υποστήριξη των σχολικών μονάδων, όπως επίσης και την επιμορφωτική τους δράση.
Οι άνθρωποι του ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι δίπλα μας και μας βοηθούν εδώ και χρόνια.
Στο σχολείο εκτός από το εργαστήριο πληροφορικής υπάρχουν διαδραστικά συστήματα και υποδομές δικτύου σε ολόκληρο το κτήριο. Η διδασκαλία σε όλα σχεδόν τα μαθήματα στηρίζεται και σε ΤΠΕ. Είναι λοιπόν απαραίτητο να συνεχίσουμε να έχουμε τη βοήθεια των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με την συνέπεια που έχουν επιδείξει έχρι τώρα
θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι έιμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες της ΠΛΗΝΕΤ που πολλές φορές χρειαστήκαμε και βρήκαμε άμεση ανταπόκριση. Ζητάμε να γίνει αναβάθμιση και όχι κατάργηση.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΕΝ πρέπει να καταργηθούν αλλά αντίθετα να στελεχωθούν περαιτέρω. Επιτελούν σημαντικότατο έργο στην τεχνική υποστήριξη των απαρχαιωμένων σχολικών εργαστηρίων αλλά και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και η αντικατάστασή του έργου αυτού από έναν ή δύο Πληροφορικούς ανά Διεύθυνση (άρθρο 17) απλά ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Θεσσαλονίκης υπάγονται 142 δημόσια σχολεία με, εκτιμώ πάνω από 30-40 συστήματα (υπολογιστές στα σχολικά εργαστήρια των 10-12 υπολογιστών το καθένα συν οι υπολογιστές του προσωπικού του σχολείου, εκτυπωτές, routers, κ.λ.π., καθώς και την αντίστοιχη δικτύωση) τα οποία χρειάζονται συντήρηση και υποστήριξη στο hardware αλλά και στο software σχεδόν καθημερινά λόγω παλαιότητας.
Υπολογίστε τα παραπάνω νούμερα στο υπερδιπλάσιο καθώς υποστηρίζονται και τα σχολεία της Α/θμιας Εκπ/σης και φτάνουμε σε αριθμούς κοντά στα 7.000-10.000 συστήματα.
Το έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όμως δεν περιορίζεται στην τεχνική υποστήριξη αλλά και στην στην επιμόρφωση των εκπ/κών, όχι μόνο των Πληροφορικών αλλά και άλλων κλάδων, σε θέματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών με διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων και ημερίδων.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να ενισχυθεί και να στελεχωθεί περαιτέρω.
Η ύπαρξη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των συνεχών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες.
Πραγματικά απορώ με το σκεπτικό πίσω από την απόφαση για κατάργηση της δομής του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
Τι ακριβώς πιστεύετε ότι θα πετύχετε, δηλαδή?
Δεν υπάρχει άνθρωπος της Εκπαίδευσης που να μην έχει εκθειάσει το έργο των ανθρώπων που στελεχώνουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όλα αυτά τα χρόνια, τόσο στα σχολεία όσο και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Έχοντας ελάχιστα μέσα στη διάθεσή τους και χωρίς να επιβαρύνουν περαιτέρω οικονομικά τον προϋπολογισμό, έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν τα μέγιστα.
Πώς ακριβώς νομίζετε ότι στήθηκαν και συντηρούνται όλα αυτά τα χρόνια τόσα και τόσα σχολικά εργαστήρια?
Ποιος θα κάνει αυτή τη δουλειά από εδώ και πέρα?
Πρόκειται για τελείως παράλογη απόφαση!
Ούτε οικονομικό όφελος προκύπτει από την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., ούτε κάποιου είδους βελτίωση στη γενικότερη διοικητική λειτουργία.
Το αντίθετο. Αφήνει ένα μεγάλο κενό στον τομέα της τεχνικής υποστήριξης των σχολικών εργαστηρίων, το οποίο θα κληθεί να καλύψει ο ιδιωτικός τομέας, επιβαρύνοντας προφανώς οικονομικά το κράτος και τον πολίτη.
Αν έπρεπε να συζητάμε κάτι αυτή τη στιγμή, αυτό θα ήταν η περαιτέρω στήριξη των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., τόσο όσον αφορά τη στελέχωσή τους με ανθρώπινο δυναμικό όσο και με υλικοτεχνικό εξοπλισμό, και όχι φυσικά την κατάργησή τους!
Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2018 η χώρα μας να κάνει ένα τέτοιο πισωγύρισμα στον κρίσιμο τομέα της Πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών και μάλιστα σε έναν τόσο ευαίσθητο χώρο όπως είναι η Εκπαίδευση.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. παρέχουν σημαντική στήριξη στις σχολικές μονάδες και ο ρόλος τους ειναι αναντικατάστατος.
Αντί της κατάργησής τους, είναι απαραίτητο να στελεχωθούν με περισσότερο προσωπικό προκειμένου να καταστεί η λειτουργία τους βέλτιστη και αποτελεσματική προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να καταργηθούν . Η συμβολή τους ειναι πολύ σημαντική στα εργαστήρια όλων των σχολείων. Δεν γνωρίζω για άλλους νομους αλλά για τον Νομο Ιωαννίνων τα παιδια δουλεύουν πολύ, τρέχουν για όλους και πιστευω πως πρέπει να ενισχυθούν και οχι να καταργηθούν.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ προσφέρουν σημαντικό έργο σε Σχολικές μονάδες και Διευθύνσεις (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), με μηδενικό κόστος.
Η κατάργησή τους είναι λάθος σε μια τόσο δύσκολή εποχή από οικονομικής πλευράς. Αυτό που είναι αναγκαίο είναι η ενίσχυση του και η αναβάθμιση τους για το καλό των υπηρεσιών εκπαίδευσης.
ΔΕΝ ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σχολείων. Αργή ή καθόλου ανταπόκριση. Αδιαφάνεια στη λειτουργία τους. Ουδείς γνωρίζει πόσοι στελεχώνουν μια ΠΛΗΝΕΤ , πως απαντούν στα καλέσματα, με ποια διαδικασία χειρίζονται τις κλήσεις των σχολείων. Τα σχολεία χρειάζονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες υποστήριξης των δικτύων τους. Ή νέα υπηρεσία καλύτερη λοιπόν ή κονδύλι επιχορήγησης για αναζήτηση τέτοιων υπηρεσιών από την αγορά
Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μεταβάλλουν τον κόσμο από κάθε άποψη. Το σχολείο δεν είναι δυνατόν να μείνει έξω ή να είναι μακριά από αυτή τη διαδικασία. Επίσης στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην οποία ζούμε, για να λειτουργεί εύρυθμα η δημόσια διοίκηση πρέπει να υπάρχει και η απρόσκοπτη λειτουργία του εξοπλισμού των ΤΠΕ. Υπάρχει λοιπόν στην εκπαιδευτική κοινότητα άμεση ανάγκη, τόσο σε τεχνική υποστήριξη όσο και σε συμβουλευτική και επιμόρφωση σε θέματα ΤΠΕ, αντικείμενα τα οποία καλύπτουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. των διευθύνσεων εκπαίδευσης κάθε νομού, γιατί μέσα στις αρμοδιότητές τους είναι :
1.Επιμόρφωση για την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και στην εκπαιδευτική διαδικασία
2.Τεχνική στήριξη για την επισκευή του εξοπλισμού και την αδιάλειπτη λειτουργία του διαδικτύου
3.Προτάσεις για προδιαγραφές του εξοπλισμού
Συνεκτιμώντας τα παραπάνω διαπιστώνεται ότι η διατήρηση του θεσμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ. Επιβάλλεται λοιπόν, όχι η κατάργησή τους, αλλά η περαιτέρω ουσιαστική αναβάθμισή τους.
Το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι σημαντικό για τα σχολεία και τις Διευθύνσεις. Πρέπει ο θεσμός αυτός να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο σε προσωπικό και τεχνογνωσία ή τουλάχιστον να διατηρηθεί στη σημερινή του μορφή. Το ότι λειτουργούν τα εργαστήρια στα σχολεία μας σε πολύ μεγάλο ποσοστό οφείλεται σε αυτούς τους ανθρώπους.