- Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
- Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
- Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
- Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.
Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»
- Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
- Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αναχρονιστικός και εντελώς αντιπαιδαγωγικός ο χαρακτήρας του άρθρου. Υποβαθμίζεται σκοπίμως η δημόσια εκπαίδευση. Κανένας σεβασμός στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και εν γένει στην αξία της άρτιας παιδείας. Τουλάχιστον προκλητική η ενέργεια αυτή εν μέσω πανδημίας! Ζητώ την άμεση ανάκληση του άρθρου αυτού!
Καταπτυστο! Άδικο για μαθητές και εκπαιδευτικους!
Το νομοσχέδιο αφορά στην αναβάθμιση της παιδείας. Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα από 22 παιδιά στην Α’ Δημοτικού σε 24 (+10%=26-27) δεν οδηγεί σε αναβάθμιση αλλά σε υποβάθμιση της παιδείας. Σε πολυμελείς τάξεις οι εκπαιδευτικοί αναγκαστικά αφιερώνουμε λιγότερο χρόνο σε κάθε παιδί, καταργώντας έτσι ουσιαστικά την εξατομικευμένη διδασκαλία όπου αυτή είναι απαραίτητη. Η ύπαρξη ελάχιστου αριθμού ανά τμήμα θα δημιουργήσει προβλήματα σε μαθητές και γονείς που θα πρέπει να βρεθούν σε άλλο σχολείο από αυτό που ανήκουν. Αν σε ένα σχολείο δηλαδή εγγραφούν 38 παιδιά στην πρώτη, δεν φτιάχνουμε δυο 19άρια τμήματα αλλά κρατάμε τα 26-27 και τα υπόλοιπα τα στέλνουμε όπου υπάρχουν θέσεις;
Αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα παιδιά ανά τμήμα και στήριξη των εκπαιδευτικών στο έργο τους!
Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα είναι καταστρεπτική τόσο για τους ίδιους τους μαθητές όσο κ για τους εκπ/ κους. Προφανως δε σας ενδιαφέρει να γίνεται ποιοτικό μάθημα παρά μόνο να κάνουμε τους θηριοδαμαστες στην τάξη…
Γιατί δεν μειώνονται οι μαθητές ανά τάξη;
Διαφορετικά, υπάρχει διεθνώς εμπεριστατωμένη βιβλιογραφία για αυτούς τους αυξημένους αριθμούς μαθητών/τάξη που να αποδεικνύει το όφελος για το παιδαγωγικό έργο και αποτέλεσμα; Για τα προβλήματα των μαθητών; Για υγειονομικούς λόγους; Κ.ο.κ.;
Θα μας γνωστοποιηθούν τα επιστημονικά επιχειρήματα;
Το όριο μαθητών/τάξη αυξήθηκε με πνεύμα προσωρινής λύσης το 2013, και παραμένει έως σήμερα, με τη δικαιολόγηση της δημοσιονομικής επιτήρησης κι επιβολής μέτρων από το ΔΝΤ.
Απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό!
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση οι αλλαγές στο παρόν άρθρο «κρίνονται κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, κατόπιν της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των τροποποιήσεων που επέφερε ο ν. 4589/2019 (Α΄ 13)στα ελάχιστα και στα μέγιστα όρια των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων». Όπως γνωρίζουμε ο μέγιστος αριθμός είκοσι δύο 22 νηπίων/προνηπίων όπως και μαθητών/τριών της Α΄ Δημοτικού εφαρμόστηκε για πρώτη φορά κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά και νομοθετήθηκε με τον παραπάνω νόμο έτσι ώστε σταδιακά να γίνει τα επόμενα χρόνια για όλες τις τάξεις του δημοτικού Σχολείου. Πρόκειται για μέτρο που αγκαλιάστηκε από το σύνολο των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου και ήταν ένα βήμα προς τις διεκδικήσεις τόσων χρόνων. Συνεχίζει μάλιστα η έκθεση ιδεών(;) κάνοντας λόγο για «δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης…»
Κάπου εκεί ξεκινάς να αναρωτιέσαι…. Ποια είναι άραγε αυτή η παιδαγωγική επιστήμη και πόσο αξιόπιστα είναι τα πορίσματά της όταν μας δημιουργεί επιβεβλημένη αναγκαιότητα για μέγιστο αριθμό νηπίων-προνηπίων και μαθητών/τριών, είκοσι τεσσάρων (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας; Βρίσκεις στη συνέχεια τις βασικές παραδοχές για ορθολογική κατανομή του προσωπικού και λες εδώ είμαστε….. εξοικονόμηση πόρων…. ναι αυτό το καταλαβαίνεις! Έτσι φτάνεις στη συνέπεια που έρχεται μετά από αυτά «η κατά τον βέλτιστον και πλέον αποτελεσματικό τρόπο κατανομή προσωπικού να δυσχεραίνεται σημαντικά!»
Τι κάνεις λοιπόν; Φέρνεις μια ρύθμιση για να αντιμετωπίσεις το ζήτημα η οποία «εναρμονίζει χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια!»
Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις….. Από διθέσιο Νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).» Από επταθέσιο Δημοτικό Σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα. Έβαλε λοιπόν και το πλαφόν σαν το κερασάκι στην τούρτα…..
Μάλιστα! Στο νομοσχέδιο της πανδημίας είναι «επιβεβλημένη αναγκαιότητα» τα τμήματα των νηπιαγωγείων να είναι των 26-27 μαθητών/τριών!!!
Είναι σίγουρο πως το μόνο που θα πετύχετε είναι το στραγγαλισμό της βιωματικής μάθησης, την κατάργηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και τη μετατροπή των νηπιαγωγείων σε παιδοφυλακτήρια!! Σε μια εποχή με θέματα συμπεριφοράς και ιδιαίτερα αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες , είναι αναχρονιστικό και επικίνδυνο αυτό που κάνετε!
Περίμενα από το συγκεκριμένο κόμμα μια πιο επιστημονική αντιμετώπιση της Παιδείας. Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα είναι αντιπαιδαγωγικη και αδυνατω να πιστέψω ότι αυτό οι υπευθυνοι το αγνοούν. Όποιους κι αν συμβουλευτούν, παιδαγωγούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς εν ενεργεία, γονείς, το ίδιο θα απαντήσουν. Ειδικά για τον υποχρεωτικό αριθμό 20 ατόμων ώστε να υπάρξει τμήμα, είμαι σίγουρη ότι οι αντιδράσεις των γονιών που θα αναγκαστουν να στέλνουν σε άλλα σχολεία τα παιδιά τους, θα είναι πολύ έντονες.Απο ένα Υπουργείο Παιδείας περιμένεις να υποστηρίζει και να υποβοηθά την εκπαίδευση του παιδιού κι όχι να της δημιουργεί προσκόμματα. Είμαι δασκάλα 21 χρόνια κι ακόμα περιμένω να δω τον ιδανικό αριθμό μαθητών ανά τμήμα,ο οποίος δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 18, ΑΝ έχουμε υψηλές προσδοκίες από την απόδοση μαθητών και δασκάλων. Ελπίζω σε κατι καλύτερο!!
Καλησπέρα και από μένα. Θεωρώ και εγώ πως η αύξηση του αριθμού των παιδιών θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα γιατί πολλά νηπιαγωγεία δεν στεγάζονται σε κατάλληλα για σχολεία κτίρια και φυσικά δεν διαθετουν τους χώρους που θα μπορόυσαν να υποστηρίξουν αυτό τον μεγάλο αριθμό παιδιών. Επίσης, χώρις να θέλω να προσβάλλω εννοείται τους συναδέλφους ειδικότήτων, θεωερώ πως οι ειδικότητες δεν έχουν θέση στο νηπιαγωγείο στο οποίο καλλιεργούνται άλλες δεξιότητες.Η εισαγωγή ειδικοτήτων σημαίνει κατάργηση οργανικών θέσεων ακι ολοημερων. Καλό θα ήταν πριν ψηφιστεί το νομοσχέδιων να ζητηθεί η γνώμη από κάθε κλάδο ώστε να εκθέσουν τις ανάγκες και τα ποβλήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε κλάδος. Σας ευχαριστώ πολύ. Και ελπίζω να λάβετε υπόωη τα σχολια μας.
Σας παρακαλούμε να ρωτήστε και να συζητήσετε με εκπαιδευτικούς της ΤΑΞΗΣ πριν προχωρήσετε στην αυξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα!ούτε ένας δεν θα συμφωνήσει σε αυτό!Μην κάνετε αυτό το θλιβερό πίσωγυρισμα!Μην μπείτε σ αυτήν την θλιβερή συλλογιστική !Ερχεται σε αντίθεση με όλες τις αλλαγές που θέλετε να κάνετε και είναι υπέρ την μαθητών των δημοσίων σχολείων!Εδω τι συμβαίνει!Μην μας απογοητεύσετε περιμένουμε περισσότερα από εσάς!
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο. Την στιγμή που παγκόσμια προτείνουν ή και προχωρούν σε μείωση του αριθμού των μαθητών, εσείς θέλετε να τους αυξήσετε επικαλούμενη επιστημονικοφανή δικαιολογίες.
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα είναι μόνο για λόγους οικονομίας προσωπικού. είναι καιρός ο προγραμματισμός να γίνεται για λόγους εξορθολογισμού βλέποντας τις πραγματικές συνθήκες και τις παιδαγωγικές ανάγκες. Τα σχολεία είναι γεμάτα με μαθητές που έχουν πολυπολιτισμική ταυτότητα, διγλωσσία και ένα σωρό οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα. Για να μάθουν τα παιδιά και να γίνεται εξατομικευμένη η βοήθεια στον μαθητή πρέπει το κάθε τμήμα να έχει το πολύ 20 μαθητές και το λιγότερο 12 μαθητές. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών θα ρίξει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στους Διεθνείς διαγωνισμούς όπως τον PISA.
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σίγουρα δεν αναβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης, το αντίθετο μάλιστα, την υποβαθμίζει σε τέτοιο βαθμό ώστε το σχολείο τελικά να είναι χώρος φύλαξης και μόνο!
Απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική ρύθμιση που μόνο περεταίρω υποβάθμιση του παιδαγωγικού έργου μπορεί να επιφέρει. Είναι αδιανόητο να δουλέψει παραγωγικά τάξη με πάνω απο 20 παιδιά. Επιπλέον, το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών για τη σύσταση τμήματος στα 7/θ και άνω έχει ως μοναδικό σκοπό τη μείωση των προσλήψεων. Θα πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η διάταξη.
Άλλη μια αλλαγή προς την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ενώ περιμέναμε μείωση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες ήρθε το αντίθετο. Βγήκαμε από την οικονομική κρίση που δικαιολογούσε την μείωση των δαπανών για την παιδεία και τώρα αναίτια αυξάνει ο αριθμός για τα παιδάκια που είναι δύσκολο να γίνει μάθημα με 20, όχι με 24 και 26.
Πώς θα χωριστούν σε μικρές ομάδες μέσα στις τάξεις που επαρκούν με το ζόρι για 20 μαθητές;
Η αύξηση των αριθμών των μαθητών είναι ένα μέτρο που υποβαθμίζει την ποιότητα της διδασκαλίας. Δυστυχώς αυτό το μέτρο εξυπηρετεί στην μείωση των αριθμών των αναπληρωτών και όχι στην διδασκαλία. Θα συμφωνήσω με τις απόψεις του συνόλου των εκπαιδευτικών για απόσυρση του εν λόγου άρθρου.
Να αποσυρθεί το άρθρο… εκτός των άλλων ο ελάχιστος αριθμός μαθητών δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε περιοχές που υπάρχει μια σχολική μονάδα (πχ νησιά)…
Δεν συμφωνώ με το άρθρο. Είναι αντιφατικό για την εποχή που διανύουμε και αντιπαιδαγωγικο. Ζητώ την άμεση απόσυρση του.
Αύξηση γενικά μαθητών και ειδικότερα 26 μαθητές ανα τμήμα απο την επόμενη σεζόν, εκτός απο αντιεκπαιδευτικό βασικά και εν μέσω πανδημίας και πιθανή επιστεοφή του ιού που δεν εχει εξαλειφθεί, δεν υπάρχει εμβόλιο και θεραπεία, επιστροφή αυτού απο Σεπτέμβρη – Οκτώβρη μαζι με τις εποχικές γρίπες, είναι εγκληματικό τουλάχιστον, για την δημόσια υγεία ανηλίκων μαθητών, εκπαιδευτικών και ευπαθών ομαδων πίσω στο σπίτι τους.
Πώς τεκμηριώνεται αυτό επιστημονικά και ποιόν έμπρακτο σκοπό εξυπηρετεί εκτός από την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της μείωσης στις προσλήψεις εκπαιδευτικών;
Εγκληματικό πραγματικά.Έχω δουλέψει με 22 παιδιά σε ολοήμερο.Είναι αδύνατον!!!Έχω ζήσει 4 χρόνια στην Γερμανία με απόσπαση σε Ελληνικό Νηπιαγωγειο με 15 παιδιά και μόνη.Εαν οι Γερμανοί το παίρναν χαμπάρι θα μας το είχαν κλείσει διότι στο δικά τους Νηπιαγωγεία αντιστοιχεί 1 Νηπιαγωγός σε κάθε 9 παιδιά τουτέστιν τα τμήματα είναι 18άρια με 2 νηπιαγωγούς!!!
Η συνεχής αύξηση του αριθμού των μαθητών οδηγεί στην έκπτωση της ποιότητας της διδασκαλίας, στη μείωση του διαθέσιμου χρόνου που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή/τρια και στην εξάντληση του/της εκπαιδευτικού της τάξης.Οποιαδηποτε αλλαγή πρέπει να γίνεται μετά από διάλογο και λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι εν μέσω πανδημίας, όπου κανείς δεν μπορεί να αντιδράσει! Αυτοί που προτείνουν τέτοιες δεν έχουν μπει ποτέ σε πραγματική τάξη, δυστυχώς!
Η ποιότητα της εκπαίδευσης και η αύξηση του αριθμού μαθητών,σε καμία
περίπτωση είναι έννοιες αντιστροφως ανάλογες και καμιά επιστημονική
έρευνα δεν αναδεικνύει το αντίθετο. ¨Ολοι καταλαβαίνουμε ότι αν ο
στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι απλώς συνύπαρξη σε μια αίθουσα, αλλά
ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση, το συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να
αποσυρθεί.
Ζητάμε να μπορούμε να είμαστε πραγματικά εκεί για τους μαθητές
μας,να αναπτύσσουμε μαζί τους σχέδια εργασίας,να έχουμε το χρόνο και
την ευχέρεια να τους παρατηρούμε και να αφουγκραστουμε τις ανάγκες τους.
Όλα αυτά είναι απλά ανεφικτα σε μια τάξη νηπιαγωγειου με 24 ή 26 παιδιά.
Καμία χώρα δεν έχει τμήματα με τέτοιο αριθμό παιδιών και χωρίς
κανένα βοηθητικό προσωπικό.
Τα σχολεία μας έχουν ανάγκη από βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες)
στη διάρκεια του προγράμματός του και όχι με τη λήξη τους επίσης.
Το νηπιαγωγείο δεν έχει ανάγκη από την αύξηση του αριθμού μαθητών
του,αν δεν θέλουμε να είναι απλά χώρος φύλαξης αλλά χώρος όπου
χτίζεται η μελλοντική σχέση κάθε παιδιού με την εκπαίδευση και τη
μάθηση.Αντίθετα σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία απαιτείται η μείωση
του αριθμού των παιδιών ανα τμήμα ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.
Επίσης σκεφτείτε τα παιδάκια σας στην Α Δημοτικού σε τμήματα των 26
παιδιών. Πώς θα μπορέσει ο/η δάσκαλος/α να δει κάθε παιδί, να σταθεί
δίπλα του και να το βοηθήσει να κάνει τα πρώτα του βήματα στο Δημοτικό ;
Τη στιγμή που η χώρα μας διέρχεται μια πρωτοφανή κρίση της δημόσιας υγείας προχωράτε απαξιωτικά σε αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Πρόκειται για κατάφωρη υποβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού έργου πόσο μάλλον την παρούσα χρονική περίοδο αλλά και την επόμενη περίοδο που θα μας βρει εκτεθειμένους με μια νέα άγνωστη πραγματικότητα: αυτή της απειλής της πανδημίας. Αντί να ελαττώνετε τον αριθμό των μαθητών για ουσιαστική εκπαίδευση και διασφάλιση της μη διασποράς στα σχολεία, προβαίνετε σε πολυπληθείς τάξεις ενεργώντας εις βάρος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και εν γένει της εκπαίδευσης.
Να μας πείτε τι είδους δημόσια σχολεία σχεδιάζετε να αποκτήσετε, μιας και δε θέτετε το συμφέρον των μαθητών και όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία πάνω από κάθε άλλο συμφέρον. Ζητώ ως εν ενεργεία εκπαιδευτικός την άρση του μέτρου και την υλοποίηση μιας ανθρωποκεντρικής, ουσιαστικής και παιδαγωγικής εφαρμόσιμης λύσης, όπως είναι η μείωση των μαθητών ανά τάξη, εφόσον αυτή έχει αποδειχτεί ωφέλιμη και ποιοτικά αποδοτικότερη για τους μαθητές μας.
Η αύξηση των μαθητών είναι τραγικό λάθος,όσοι έχουν επαφή με τη σχολική πραγματικότητα γνωρίζουν ότι μόνο προς το συμφέρον των μαθητών δεν είναι.Μην ξεχνάτε ότι τα σχολεία μας είναι μικρά ,οι αίθουσες ανεπαρκής και τα παιδιά ήδη βρίσκονται το ένα πάνω στο άλλο… θα θέλαμε να πιστεύουμε οτι είναι μια λάθος εκτίμηση και ότι θα αποσυρθεί αυτή η διάταξη άμεσα
Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη παραπέμπει σε υποβάθμιση της παιδείας
Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη παραπέμπει σε υποβάθμιση της παιδείας και όχι σε αναβάθμιση της παιδείας.
Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα υποβαθμίζει αυτόματα το δημόσιο σχολείο. Μείωση των μαθητών ανά τμήμα άμεσα!
Ένα από τα ουσιαστικότερα προβλήματα που παρακωλύει την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ο αριθμός μαθητών σε κάθε τάξη.Σε κάθε περίπτωση και σε κάθε βαθμίδα πρέπει να μειώνεται ο αριθμός και όχι να αυξάνεται. Αύξηση, σημαίνει περισσότεροι μαθητές, ένα εκπαιδευτικός. Πάμε μπροστά και όχι πίσω.
Συμφωνώ για τα Αγγλικά και την Φυσική Αγωγή στο νηπιαγωγείο αρκεί να τις κάνουν ειδικότητες και τα Αγγλικά να γίνονται σε μορφή παιχνιδιού…ΟΧΙ άλλες φωτοτυπίες στην προσχολική αγωγή. Είναι καλό τα παιδιά του δημοσίου σχολείου να έχουν ερεθίσματα που μέχρι τώρα είχαν του ιδιωτικού. ΟΜΩΣ βρίσκω απαράδεκτο το γεγονός της αύξησης του αριθμού των μαθητών…ηδη είναι αρκετά παιδιά σε κάθε τάξη. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι αυξάνεται η επιθετικότητα…και μετά έρχεται η υποκρισία…»τι μέτρα να πάρουμε για το
Bulling «. Το 1ο και βασικό μέτρο είναι να μειωθεί η αναλογία εκπαιδευτικού μαθητή και να αυξηθούν τα τμ που δικαιούται να παίξει το κάθε παιδί. Επίσης, δεν νοείται να μην υπαρχει βοηθος στα νηπιαγωγεια.
Ανάκληση του άρθρου ΤΩΡΑ!Απαράδεκτο!Αντί να μειώνεται ο αριθμος των μαθητών για πιο ποιοτική εκπαίδευση αυξάνεται.Σε τάξεις κλουβιά με έναν μόνο εκπαιδευτικό και με τόσους μαθητές με ιδιαιτερότητες και εν οψει των νέων συνθηκών που βιώνουμε με την ύπαρξη της πανδημίας.Αντιπαιδαγωγικό κι επικίνδυνο! Αυτές είναι οι σύγχρονες τάσεις της εκπαίδευσης που πρέπει να ακολουθήσετε;
Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά εκπαιδευτικό.
Βελτίωση κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών.
Πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Προσωπικό καθαριότητας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κι όχι στη μόνο στη λήξη.
Πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλες τις σχολικές μονάδες.
Δεν θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα περισσότερο των 20 ατόμων.Είναι αδύνατο να γίνει δημιουργικός διάλογος μεταξύ εκπαιδευτικού και ενός τόσο μεγάλου ακροατηρίου μαθητών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Απαραδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.Δεν ωφελεί ούτε τον εκπαιδευτικό μα ούτε και τα παιδιά.ειδικα στις πρώτες τάξεις του σχολείου που ακόμα μαθαίνουν να συνυπάρχουν.Δεν καταλαβαίνετε πόσο στρεσογόνο είναι για ένα νήπιο να φεύγει από την θαλπωρή του σπιτιού του και ξαφνικά να πρέπει να βρεθεί στο ίδιο χώρο με τόσα πολλά και άγνωστα παιδιά,το κάθε ένα με τις ιδιαιτερότητες του.Τι έργο να παράγει ο εκπαιδευτικός,πως να ασχοληθεί με κάθε προσωπικότητα ξεχωριστά.Και όλα αυτά εν μέσω πανδημίας,μου φαίνεται μας κοροϊδεύουν.
1) εισαγωγή της Β Ξένης Γλώσσας στην Δ Δημοτικού
2)επαναφορά της τρίωρης διδασκαλίας της στο Γυμνάσιο
3) συνέχιση του υποχρεωτικού μαθήματος της Β Ξένης Γλώσσας στην Α και Β Λυκείου
4) σύνδεση της με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη παραπέμπει σε υποβάθμιση της παιδείας και όχι σε αναβάθμιση της παιδείας!!!
Να ανακληθεί άμεσα η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα! Υποβιβάζεται με αυτν τον τρόπο η ποιότητα της εκπαίδευσης!!!
Ποια είναι άραγε αυτή η παιδαγωγική επιστήμη και πόσο αξιόπιστα είναι τα πορίσματά της όταν μας δημιουργεί επιβεβλημένη αναγκαιότητα για μέγιστο αριθμό νηπίων-προνηπίων και μαθητών/τριών, είκοσι τεσσάρων (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας;Με ολοένα αυξανόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες και θέματα συμπεριφοράς καθημερινά, η αύξηση του αριθμού των νηπίων δεν είναι απλά αναχρονιστική, είναι επικίνδυνη!Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών/τριών θα επιφέρει όχι μόνο περισσότερα προβλήματα μάθησης, αλλά και προβλήματα υγιεινής και ασφάλειας!Μην γίνετε κ. Κεραμέως η μεταρρυθμίστρια της πανδημίας στην Παιδεία!!
Απαράδεκτη ρύθμιση, η οποία υποβαθμίζει αντί να αναβαθμίζει το δημόσιο σχολείο. Ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, αντί να μειώνεται, αυξάνεται. Αυτό λέγεται οπισθοδρόμηση. Δε δέχομαι τα παιδιά μου να στοιβαχτούν στις αίθουσες διδασκαλίας ούτε να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο για να εξοικονομήσετε προσωπικό. Πέρα από αυτά, η αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας χαρακτηρίζεται τουλάχιστον απονενοημένη κίνηση που θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Να αποσυρθεί άμεσα η ρύθμιση!
Ανάκληση του άρθρου 49 που προβλέπει αύξηση των αριθμών των μαθητών ανά τμήμα.
Πραγματικά απαράδεκτο!!Ο αριθμός των μαθητών αντί να μειωθεί αυξάνεται εν μέσω πανδημίας!να αποσυρθεί άμεσα!
Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.
Γιατί προσπαθείτε να στριμώξετε πολλά παιδιά σε μια τάξη, απαξιώνοντας το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό δεν δημιουργεί υπεραξία σύμφωνα με τις αρχές του καπιταλισμού και της ελεύθερης οικονομίας. Εκτός αν το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι τα φτηνά εργατικά χέρια.
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι αναχρονιστικό, παρωχημένο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο! Επιστρέφει την εκπαίδευση σε σκοτεινούς χρόνους του παρελθόντος. Οι κορυφαίοι παιδαγωγοί εκφράζουν ξεκάθαρα πως οι παιδαγωγικοί σκοποί δεν μπορούν να επιτευχθούν αν οι τάξεις ξεπερνούν τους 19 μαθητές!προφανώς αυτοί δε γνωρίζουν!
Όπως αναφέρετε στην αιτιολογική έκθεση για το παρόν άρθρο, τροποποιείτε και εξορθολογίζετε τις διατάξεις του Ν.4589/2019 που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά την παρούσα σχολική χρονιά. Ανεπαρκής χρόνος για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, έτσι ώστε να δικαιολογήσουν την χρήση όρων όπως «οδήγησαν [οι τροποποιήσεις του Ν.4589/2019] κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού». Αντιμετωπίστε τότε τα κατά περίπτωση προβλήματα και μην αυξήσετε τον αριθμό μαθητών σε όλες τις τάξεις. Καμία παιδαγωγική έκθεση δεν αναφέρει ως ποιοτική λύση την αύξηση των μαθητών στις τάξεις.
Για το προσωπικό των σχολείων, μια είναι η λύση: Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και κάλυψη όλων των κενών σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που ορίζει ο νόμος και την δυναμικότητα του σχολείου. Οι αναπληρωτές να αναπληρώνουν τις έκτακτες ελλείψεις. Αυτό θα ήταν πρόοδος και ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας.
ανάκληση του άρθρου 49 που προβλέπει αύξηση των αριθμών των μαθητών ανά τμήμα.
μετρο καθαρα για εξοικονομηση χρηματων. ολοι ξερουμε οτι το μαθημα με 15 μαθητες ανα ταξη ειναι ιδανικο για την μορφωση των παιδιων , ενω με 25 ατομα και πανω ειναι ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ !!! 15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΩ. ΟΛΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΟ
Η αύξηση των αριθμών των μαθητών θα επιφέρει την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου καθώς και την ποιότητα της…Σκεφτείτε την ασφάλεια και τις ανάγκες των παιδιών μας!!
Μείωση και όχι αύξηση του αριθμού των μαθητών ανα τμήμα, για να μπορούμε ως εκπαιδευτικοί να κάνουμε τη δουλειά μας πιο σωστά και τα παιδιά να έχουν μεγαλύτερο μερίδιο προσοχής και συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαράδεκτο, ειδικά με τις νέες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε λόγω πανδημίας.
Ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει με πολυμελή τμήματα. Όσο κι αν υπάρχει/δημιουργηθεί ο κέρβερος της αξιολόγησης, όσο και να υπερβάλλει εαυτόν ο εκπαιδευτικός, όσες πρακτικές (διαφοροποιημένη,εξατομικευμένη κλπ) και να επιστρατεύσει, υπάρχει κι ένα όριο.
Το εν λόγω μέτρο είναι αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό, στοχεύει ξεκάθαρα σε δημοσιονομικό εξορθολογισμό και δεν έχει καμία σχέση με..αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Ακούστε την απεγνωσμένη φωνή των εκπαιδευτικών της χώρας, αν δεν τους υπολογίζετε τότε τουλάχιστον σεβαστείτε τους μαθητές και τους γονείς τους, πάρτε το μέτρο πίσω!
Πρέπει να ενισχύσουν τις σχολικές υποδομές ώστε ο εκπαιδευτικός να δουλεψει πιο δημιουργικά με τους μαθητές. Οι ρυθμίσεις που προωθούνται δεν βοηθούν το έργο τους, δεν πρέπει να αυξηθεί ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη κ μάλιστα εν μέσω πανδημίας.
Συζητάνε για εισαγωγή Αγγλικών κ πληροφορικής στα νήπια όταν δεν παίρνουν μέτρα για ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής,όταν τα νηπιαγωγεία δεν έχουν το απαραίτητο προσωπίκο για να λειτουργήσουν όπως πρέπει.
Να κάνουν προσλήψεις όχι μόνο εκπαιδευτικοί αλλά και τραπεζεκόμοι, ψυχολόγοι,κοινωνικοί λειτουργοί ώστε να μπορέσει επιτέλους ολοκληρωμένη
δουλειά.
Ειναι εντελώς λάθος η επιλογή της αύξησης των μαθητών ανά τμήμα. Όσο και να θέλετε και να θέλουμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί να υπάρχει παραγωγικότητα στο έργο μας, αυτό είναι αδύνατον. Στις πολυμελείς τάξεις δεν μπορεί να γίνει προσαρμογή στις ανάγκες της σχολικής υλης. Αποτέλεσμα όλου αυτού είναι να μην μπορουμε να αποδώσουμε ουτ εμείς ως εκπαιδευτικοι ουτ τα παιδιά. Το θέμα με τον κορονοιο θα περάσει κ γι’αυτό δεν κάνω αναφορά σε αυτη την περίοδο που βιώνουμε.