Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. 

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.

  • 28 Απριλίου 2020, 16:25 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    Θεωρώ ότι οι μαθητές που φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια δε θα πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις προκειμένου να φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου σε Πρότυπα Λύκεια.Καλό είναι να συνεχίσουν την πορεία τους στο Λύκειο αφού ήταν επιτυχόντες κατά την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια.Κατά τα λοιπά, θα ήταν σώφρον να υπήρχε και ένα ποσοστό μικρό, το οποίο θα καλύπτονταν από μαθητές άλλων Γυμνασίων, οι οποίοι ενώ φοίτησαν σε μη Πρότυπο Γυμνάσιο, ωστόσο επιθυμούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε ένα Πρότυπο Λύκειο. Εξάλλου, υπάρχει η περίπτωση κάποιοι μαθητές Πρότυπων Γυμνασίων να μην επιθυμούν να συνεχίσουν σε ένα Πρότυπο Λύκειο, αλλά πιθανώς να επιλέξουν ένα Επαγγελματικό ή Γενικό Λύκειο. Το κενό που θα δημιουργείται να καλύπτεται από αιτήσεις άλλων μαθητών που ενώ δεν φοιτούσαν σε Πρότυπο Γυμνάσιο, επιθυμούν να μεταβούν σε ένα πρότυπο Λύκειο.

  • 28 Απριλίου 2020, 16:13 | Δ.Μ

    Ως γονέας διαφωνώ κάθετα με την ιδέα ότι το παιδί μου,το οποίο έχει ήδη υποστεί την διαδικασία των εξετάσεων εισαγωγής και που με τις επιδόσεις του ούτως ή άλλως αποδεικνύει τις όποιες δυνατότητες του, θα πρεπει να ξαναμπεί άδικα και εν μέσω της γυμνασιακής του φοίτησης σε μια τέτοια διαδικασία.
    Η λογική της φοίτησης σε πρότυπο έχει να κάνει με την καλύτερη επίδοση,την επιμέλεια και τα σωστά θεμέλια-βάσεις που κτίζονται καθημερινα στο σχολείο και οχι με την πίεση και την αγωνία του εφήβου να αποδείξει την ευφυία του και τις δεξιότητες του.
    Σε περίπτωση δε που υπάρξει καποια αστοχια ποιος εξασφαλίζει την ψυχική ηρεμία του μαθητή ο οποίος θα διακατεχεται αφενώς απο το αισθημα της αποτυχιας και της ντροπης αφετέρου θα πρεπει να προσαρμοστεί απο την αρχη σε καινουργια δεδομενα φοιτησης και δημιουργίας κοινωνικού περίγυρου.
    Αφήνω στην κριση σας το κατα ποσο το αρθρο 18 ειναι δικαιο η αδικο για τα παιδια ολων των γονεων που φοιτουν στην Α και Β Γυμνασίου……

  • 28 Απριλίου 2020, 16:06 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

    Αξιότιμη Κα Υπουργέ

    Λαμβάνοντας υπόψιν τα παρακάτω δεδομένα
    1. Τα παιδιά τα οποία εισήχθησαν στα ΠΣ έχουν υποστεί σκληρότατες και με υψηλό ανταγωνισμό εξετάσεις με τις οποίες έχουν αποδείξει τις ικανότητες τους και την έφεση για αριστεία. Συγκεκριμένα όσον αφορά την Ευαγγελική Σχολή Ν Σμύρνης η αναλογία επιτυχόντων προς εξεταζόμενους κατά την ΧΡΟΝΙΑ 19-20 ήταν περίπου 1/11.
    2. Τα παιδιά αυτά είναι προφανές ότι δεν χάνουν τις ήδη αποδεδειγμένες δεξιότητες τους μέσα στα επόμενα τρία ΧΡΟΝΙΑ φοιτώντας σε ένα ΠΣ
    3. Το γεγονός ότι η εισαγωγή εξετάσεων τύπου πανελληνίων από την Γ Γυμνασίου προς την Α Λυκείου αντί για ενδοσχολικές εξετάσεις, διακόπτει την αρτιότητα, συνέπεια και σφαιρικότητα του εκπαιδευτικού έργου το οποίο ειδικά σε ένα ΠΣ εχει σαν στόχο την αριστεία, και αντί τούτων σπρώχνει τα παιδιά σε μια στείρα βαθμοθηρία
    4. Το παραπάνω είναι προφανές ότι δεν είναι συστατικό ΕΥΓΕΝΟΥΣ ΑΜΙΛΛΑΣ η οποία οφείλει να καλλιεργείται σε ένα ΠΣ αλλά προάγει σαν κυριο χαρακτηριστικό τον ανταγωνισμό και όχι με την καλή έννοια και μάλιστα σε παιδια τα οποία έχουν αποδείξει τις ικανότητες τους
    5. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι γονείς θα στραφούν σε φροντιστήρια
    6. Το γεγονός ότι οι ενδοσχολικές εξετάσεις σε ένα ΠΣ λειτουργούν με μεθοδικό τροπο και καλλιεργούν τις δεξιότητες των μαθητών και την αριστεία όπως εχει αποδειχθεί μέχρι τωρα. Ενώ αντιθέτως η Συνεχής υποβολή των μαθητών σε πανελλήνιες εξετάσεις είναι πιθανόν να εχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

    Όλα τα παραπάνω θα ήθελα να αποτελέσουν προτροπή για την απόσυρση κάθε λογικής αντικατάστασης των ενδοσχολικών εξετάσεων με εξετάσεις τύπου πανελληνίων από την Γ γυμνασιου προς την Α λυκείου στα ΠΣ

  • 28 Απριλίου 2020, 16:05 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

    Αξιότιμη Κα Υπουργέ

    Λαμβάνοντας υπόψιν τα παρακάτω δεδομένα
    1. Τα παιδιά τα οποία εισήχθησαν στα ΠΣ έχουν υποστεί σκληρότατες και με υψηλό ανταγωνισμό εξετάσεις με τις οποίες έχουν αποδείξει τις ικανότητες τους και την έφεση για αριστεία. Συγκεκριμένα όσον αφορά την Ευαγγελική Σχολή Ν Σμύρνης η αναλογία επιτυχόντων προς εξεταζόμενους κατά την ΧΡΟΝΙΑ 19-20 ήταν περίπου 1/11.
    2. Τα παιδιά αυτά είναι προφανές ότι δεν χάνουν τις ήδη αποδεδειγμένες δεξιότητες τους μέσα στα επόμενα τρία ΧΡΟΝΙΑ φοιτώντας σε ένα ΠΣ
    3. Το γεγονός ότι η εισαγωγή εξετάσεων τύπου πανελληνίων από την Γ Γυμνασίου προς την Α Λυκείου αντί για ενδοσχολικές εξετάσεις, διακόπτει την αρτιότητα, συνέπεια και σφαιρικότητα του εκπαιδευτικού έργου το οποίο ειδικά σε ένα ΠΣ εχει σαν στόχο την αριστεία, και αντί τούτων σπρώχνει τα παιδιά σε μια στείρα βαθμοθηρία
    4. Το παραπάνω είναι προφανές ότι δεν είναι συστατικό ΕΥΓΕΝΟΥΣ ΑΜΙΛΛΑΣ η οποία οφείλει να καλλιεργείται σε ένα ΠΣ αλλά προάγει σαν κυριο χαρακτηριστικό τον ανταγωνισμό και όχι με την καλή έννοια και μάλιστα σε παιδια τα οποία έχουν αποδείξει τις ικανότητες τους
    5. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι γονείς θα στραφούν σε φροντιστήρια
    6. Το γεγονός ότι οι ενδοσχολικές εξετάσεις σε ένα ΠΣ λειτουργούν με μεθοδικό τροπο και καλλιεργούν τις δεξιότητες των μαθητών και την αριστεία όπως εχει αποδειχθεί μέχρι τωρα. Ενώ αντιθέτως η Συνεχής υποβολή των μαθητών σε πανελλήνιες εξετάσεις είναι πιθανόν να εχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

    Όλα τα παραπάνω θα ήθελα να αποτελέσουν προτροπή για την απόσυρση κάθε λογικής αντικατάστασης των ενδοσχολικών εξετάσεων με εξετάσεις τύπου πανελληνίων από την Γ γυμνασιου προς την Α λυκείου στα ΠΣ

    Με εκτιμηση
    Κωνσταντίνος Αρβανιτης

  • 28 Απριλίου 2020, 15:56 | Βασιλική Νικολάου

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΜΕ ΟΜΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020 – 2021

    Α. 1. Κατ’ άρθρο 13 παρ. 2 του σχεδίου νόμου, το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων λειτουργεί ως πρότυπο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατά την παρ. 3 του ιδίου άρθρου, το Λύκειο της Ζωσιμαίας Σχολής (Ιωαννίνων) χαρακτηρίζεται ως Πρότυπο Λύκειο.
    2. Κατ’ άρθρο 18 παρ. 1 του σχεδίου νόμου, η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις και ο τρόπος αυτός εισαγωγής εφαρμόζεται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.
    3. Κατ’ άρθρο 56 παρ. 10 του σχεδίου νόμου, ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021, η εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο των μαθητών, οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2019-2020 φοιτούν σε συνδεδεμένο Πρότυπο Γυμνάσιο, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 90 του ν. 4610/2019, υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις.
    4. Κατ’ άρθρο 90 παρ. 5 Ν. 4610/2019, ως συνδεδεμένα πρότυπα σχολεία ορίζονται τα εξής: Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο – Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής, Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων – Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αναβρύτων, Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης – Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά – Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά.

    Β. 1. Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι, για το σχολικό έτος 202-2021, η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη Πρότυπου Λυκείου μόνο με ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις αφορά αποκλειστικά στα συνδεδεμένα πρότυπα σχολεία που αναφέρονται στην παρ. 5 του άρθρου 90 Ν. 4610/2019.
    2. Εν αντιθέσει, ο ανωτέρω τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην Α’ τάξη δεν αφορά στο Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής, αλλά απαιτείται προς τούτο η διενέργεια εξετάσεων.
    3. Και τούτο διότι, το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων δεν ορίζεται ως συνδεδεμένο με το Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής και δεν περιλαμβάνεται στα συνδεδεμένα πρότυπα σχολεία του άρθρου άρθρο 90 παρ. 5 Ν. 4610/2019.
    4. Το τελευταίο δε συμβαίνει εκ μόνου του γεγονότος ότι το Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής χαρακτηρίζεται ως πρότυπο το πρώτον με τον προς ψήφιση νόμο και ως εκ τούτου ήταν αδύνατη η αναφορά των δυο ως άνω σχολείων ως συνδεμένων στις προϋφιστάμενες διατάξεις του Ν. 4610/2019.

    Γ. 1. Ο κατά τα ανωτέρω αποκλεισμός των μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής από την εισαγωγή τους στην Α’ τάξη του Πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής μόνο με ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις, συνιστά άνιση μεταχείριση των μαθητών αυτών έναντι των μαθητών των λοιπών Πρότυπων Γυμνασίων που έχουν χαρακτηριστεί ως συνδεδεμένα κατ΄ άρθρο 90 παρ. 5 Ν. 4610/2019.
    2. Ειδικότερα, με την ανωτέρω διάκριση του τρόπου εισαγωγής στην Α’ τάξη Λυκείου, το επίπεδο και περιεχόμενο των σπουδών των μαθητών των συνδεδεμένων Γυμνασίων (άρθρου 90 παρ. 5 Ν. 4610/2019) κρίνεται εξ’ ορισμού επαρκές και δεν απαιτούνται ως προς αυτούς εισαγωγικές εξετάσεις αλλά αρκούν μόνο οι ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις, ενώ, για τους μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής, το επίπεδο και περιεχόμενο των σπουδών τους όχι απλώς δεν κρίνεται εξ’ ορισμού επαρκές αλλά, αντίθετα, τίθενται εν αμφιβόλω και υπό αμφισβήτηση και για το λόγο αυτό καλούνται σε εισαγωγικές εξετάσεις.
    3. Πλην όμως, τα ανωτέρω δεν ισχύουν και δεν μπορούν να υποστηριχθούν διότι οι μαθητές όλων των πρότυπων γυμνασίων της χώρας, στα οποία προφανώς περιλαμβάνεται και το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής, τελούν υπό τις ίδιες νομικές και πραγματικές συνθήκες, ήτοι α) τόσο ο τύπος του σχολείου αποφοίτησης (Πρότυπο Γυμνάσιο) όσο και ο τύπος του σχολείου εισαγωγής (Πρότυπο Λύκειο) είναι ο ίδιος και β) παρακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών και η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται από ίδιου επιπέδου καθηγητές (κοινά κριτήρια επιλογής).
    Δ. 1. Περαιτέρω, κατά την αιτιολογική έκθεση για την παρ. 10 άρθρου 56 του παρόντος σχεδίου νόμου, για την κατ’ εξαίρεση εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο των μαθητών, οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2019-2020 φοιτούν σε συνδεδεμένο Πρότυπο Γυμνάσιο, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 90 του ν. 4610/2019, μόνο με τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις, ως επικαλούμενος λόγος της ανωτέρω διαδικασίας εισαγωγής αναφέρεται ότι « Οι εν λόγω μεταβατικές διατάξεις κρίνονται απαραίτητες, καθώς είναι ανεπιεικές, ενόψει ιδίως της εκτιμώμενης ημερομηνίας δημοσίευσης του παρόντος, οι μαθητές, που κατά το σχολικό έτος 2020-2021 θα εισάγονταν, με βάση τις ισχύουσες μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος διατάξεις, σε συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο ή Λύκειο, το οποίο πλέον χαρακτηρίζεται ως Πρότυπο, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 13 ή σε συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, να κληθούν να δώσουν εξετάσεις στο τέλος του τρέχοντος διδακτικού έτους, προκειμένου να εξασφαλίσουν την εισαγωγή τους στο σχολείο αυτό.»
    2. Είναι προφανές και αυταπόδεικτο ότι το σύνολο των μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων τυγχάνει υπό τις ίδιες ανωτέρω συνθήκες σε σχέση με την εκτιμώμενη ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου και την ημερομηνία διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων στο τέλος του τρέχοντος διδακτικού έτους.
    3. Επομένως, δεν νοείται η επίκληση των ημερομηνιών αυτών να αφορά επιλεκτικά και μόνο τους μαθητές των συνδεδεμένων σχολείων και να μην καταλαμβάνει και τους μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής, καθώς για τους μεν πρώτους ο χρόνος από την επικείμενη δημοσίευση του νόμου μέχρι την διεξαγωγή των εξετάσεων κρίνεται ανεπαρκής ενώ για τους δε δεύτερους κρίνεται επαρκής !!!

    Ε.1. Κατά συνέπεια, προς αποφυγή κάθε ανισότητας (δύο μέτρα και δύο σταθμά), θα πρέπει για το σχολικό έτος 2020-2021, ο τρόπος εισαγωγής στη Α’ τάξη των Πρότυπων Λυκείων να είναι κοινός και ενιαίος για όλους τους αποφοίτους των Πρότυπων Γυμνασίων της χώρας. Ως εκ τούτου και η εισαγωγή των αποφοίτων του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής θα πρέπει να γίνει μόνο με ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις.
    2. Αρκεί δε προς τούτο και μόνο ο χαρακτηρισμός του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής ως συνδεδεμένου σχολείου με το Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής, με την σχετική προσθήκη στο άρθρο 13 παρ. 3 του σχεδίου νόμου και την μη αποκλειστική αναφορά στις διατάξεις αυτού στην παράγραφο 5 του άρθρου 90 του ν. 4610/2019 ως προς τον προσδιορισμό των συνδεδεμένων σχολείων.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:56 | ΣΟΦΟΥΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Απόψεις επί του άρθρου 18 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

    Επί του άρθρου 18 προτείνεται να υπάρξει μεταβατική διάταξη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην α΄ και β΄ τάξη Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, έτσι ώστε να προβλέπεται η έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου για εκείνους τους μαθητές που θα εισαχθούν στην α΄ τάξη εν λόγω Γυμνασίων κατά το σχολικό έτος 2020-2021.
    Η παρούσα πρόταση κρίνεται επιτακτική για τους παρακάτω λόγους :
    (α) επειδή, οι σημερινοί μαθητές της α΄ και β΄ τάξης Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, έλαβαν μια σοβαρότατη απόφαση ζωής, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 11 του ν. 4327/2015 ΦΕΚ Α΄ 50, ο οποίος βιαίως και αιφνιδίως τροποποιείται παραβιάζοντας έτσι τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της απορρέουσας από αυτήν προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος.
    (β) επειδή, οι σημερινοί μαθητές της α΄ και β΄ τάξης Προτύπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, με την ψήφιση του νέου νόμου υποχρεώνονται σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο με το Γυμνάσιο τους Λύκειο (Λύκειο του σχολείου τους) εάν θέλουν να συνεχίσουν αδιάλειπτα την ήδη προγραμματισμένη μαθητική τους πορεία, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές είναι σε θέση να μπορούν προαιρετικά να αποφασίσουν, είτε την παραμονή στα σχολεία που ήδη φοιτούν, είτε τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια (παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 του Συντάγματος).
    (γ) επειδή, σε συνέχεια (α) σχετικής, ανατρέπεται ολοκληρωτικά ο τρόπος ζωής τους καθώς δυνητικά εξαναγκάζονται σε πιθανή αλλαγή εκπαιδευτικού/σχολικού περιβάλλοντος, συμμαθητών, καθηγητών κλπ.
    (δ) επειδή, οι μαθητές αυτοί γνωρίζοντας ότι δεν θα επιστρέψουν στο παλιό σχολικό τους περιβάλλον, απομακρύνθηκαν εντελώς από αυτό και στην περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο, η επιστροφή τους σε σχολείο της περιοχής τους, συνδέεται με αυξημένη πιθανότητα να δεχτούν χλευασμό και απαξίωση, ακόμη και εκφοβισμό από τους παλιούς τους συμμαθητές, ως αποτυχημένοι άριστοι.
    (ε) επειδή, αυτή η αιφνίδια μη προγραμματισμένη αλλαγή λαμβάνει χώρα σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο της ζωής του (εφηβεία), δύναται να επιφέρει απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον και την ψυχική τους υγεία.

    Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να υπενθυμιστεί :
    • ότι το παρόν υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου αφορά σε αυτούς ακριβώς τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην α΄ και β΄ τάξη Γυμνασίου, οι οποίοι ως άριστοι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού τους είχε αφαιρεθεί η δυνατότητα να φέρουν τη σημαία ή να είναι παραστάτες κατά τις παρελάσεις (για τα δύο αυτά συγκεκριμένα έτη είχε ισχύσει νομικά το καθεστώς της κλήρωσης που ορθώς αργότερα καταργήθηκε).
    • ότι η ελεύθερη βούληση (με την οποία οι μαθητές αποφάσισαν σε 6ετή συνεχόμενη εκπαίδευση στα Πρότυπα Γυμνάσια – Λύκεια) προϋποθέτει έλλειψη καταπίεσης αλλά και γνώση των δεδομένων. Αλλάζοντας τα δεδομένα, αλλοιώνεται η γνώση και εξ΄ αυτού η ελεύθερη βούληση και συνεπώς η ελευθερία.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:51 | Παν.Ζαριφόπουλος

    Κυρία υπουργέ ,Δεν θα περίμενε κανείς από ένα άνθρωπο με το δικό σας αξιοζήλευτο βιογραφικό , μια τόσο επιφανειακή και πρόχειρη αντιμετώπιση ενός θέματος που αφορά τόσες οικογένειες και βάζει σε κίνδυνο την ψυχολογική ισορροπία 15χρονων παιδιών .
    Η κόρη μας είναι μαθήτρια Γ γυμνασίου στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και εγώ , ο πατέρας της , είμαι περήφανος απόφοιτος της Πρότυπης σχολής Αναβρύτων.Παρά το γεγονός ότι η κόρη μας δεν επηρεάζεται από το επίμαχο άρθρο , είμαι υποχρεωμένος να επισημάνω τα εξής:
    1) Με το άρθρο αυτό καταλύεται η εμπιστοσύνη του πολίτη προς το κράτος . Είναι απαράδεκτο για τα παιδιά που βρίσκονται στην Α και Β γυμνασίου να αλλάζετε τα δεδομένα που ως κράτος εγγυηθήκατε όταν εκείνα και οι οικογένειες τους αποφάσιζαν να μπουν στην επίπονη διαδικασία των εξετάσεων εισαγωγής στο Πρότυπο γυμνάσιο .
    2) Με το άρθρο αυτό δυσκολεύετε σε μεγάλο βαθμό το έργο των καθηγητών του προτύπου λυκείου . Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η εκπαίδευση στα πρότυπα γυμνάσια προετοιμάζει τους αρίστους με καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας ώστε να εισέλθουν στο συνδεδεμένο λύκειο έχοντας υψηλό βαθμό , ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ , αλλά και υψηλό επίπεδο κριτικής ικανότητας , πλατιά αντίληψη θεμάτων όπως προκύπτουν από τους ομίλους δεξιοτήτων , ισχυρή κοινωνική αντίληψη και πολλά ακόμη . Ετσι οι καθηγητές του λυκείου παραλαμβάνουν μια ομάδα αρίστων παιδιών υψηλού επιπέδου , έτοιμα να αποτελέσουν ισχυρό υλικό στα χέρια τους και να αποτελέσουν την επόμενη φουρνιά αρίστων . Αλλοιώνοντας λοιπόν αυτό το υλικό σε μεγάλο βαθμό , ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΕ σταδιακά το επίπεδο των Προτύπων . Είναι μήπως αυτός ο τελικός σας σκοπός?
    3) Με το άρθρο αυτό πολλοί γονείς που αυτήν την στιγμή προετοιμάζονται για τις επόμενες εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα γυμνάσια , θα αναθεωρήσουν τις αποφάσεις τους και θα ακυρώσουν την συμμετοχή των παιδιών τους , αρνούμενοι το γεγονός ότι θα πρέπει να υποβάλλουν ξανά τα παιδιά τους στην ίδια επίπονη διαδικασία μόλις τρία χρόνια μετά . Ως φυσικό αποτέλεσμα θα έχουμε δραματική μείωση των υποψηφίων για τα Πρότυπα γυμνάσια. Αυτό σημαίνει ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του συνολικού επιπέδου των εισαχθέντων στο Πρότυπο γυμνάσιο αφού το ποσοστό των εισαχθέντων επί των εξεταζομένων θα αυξηθεί κατά πολύ . Το τελικό αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου θα είναι η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του θεσμού των προτύπων σχολείων . Είναι μήπως αυτός ο τελικός σας σκοπός ?
    4) Με το άρθρο αυτό υποχρεώνετε 15χρονα παιδιά που έχουν αποδείξει με την αξία τους το επίπεδο τους , που έχουν υποχρεωθεί ήδη μια φορά να απαρνηθούν το τρυφερό της ηλικίας , που έχουν κάνει ήδη πολλές θυσίες στην καθημερινότητα τους να υποβληθούν σε μία διαδικασία η οποία θα διαταράξει την ψυχολογία τους , θα αποπροσανατολίσει την προσοχή τους και εν τέλει για όσα παιδιά αποτύχουν θα τα στιγματίσει εφόρου ζωής
    5) Με το άρθρο αυτό στρέφετε όσα παιδιά φοιτήσουν από του χρόνου και μετά στην Γ Γυμνασίου στην αγκαλιά των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας . Έιναι νομοτελειακό ότι τα παιδιά αυτά θα «αδιαφορήσουν» για την γενική παιδεία της Γ Γυμνασίου , θα επικεντρωθούν στα 2 ή 3 μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν για την εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο λύκειο και θα δώσουν απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή την διαδικασία . Απολύτως λογικό επόμενο είναι ότι η εκπαιδευτική διαδικασία της Γ Γυμνασίου θα υποβαθμιστεί και ενώ αυτή η εκπαιδευτική βαθμίδα σήμερα ειναι η κορωνίδα της προετοιμασίας των αρίστων του γυμνασίου για να γίνουν οι άριστοι του λυκείου , θα καταντήσει απλά ένα μέσον προς επίτευξη του στόχου της εισαγωγής . Ετσι ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΕ το επίπεδο των μαθητών και κατά επέκταση τον θεσμό των Προτύπων σχολείων . Είναι αυτός ο σκοπός σας ?
    Επειδή κυρία Υπουργέ θεωρώ ότι ο σκοπός σας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η υποβάθμιση των προτύπων σχολείων ,
    Επειδή κυρία Υπουργέ θεωρώ ότι κατανοείτε απολύτως την έννοια της Αριστείας δεδομένου ότι υπήρξατε Αρίστη η ίδια ,
    Επειδή κυρία Υπουργέ θεωρώ ότι ένας άνθρωπος του επιπέδου σας ποτέ δεν θα εμπλακεί σε κομματικούς ρεβανσισμούς ή άλλου είδους πολιτικές σκοπιμότητες,
    Επειδή κυρία Υπουργέ θεωρώ ότι το άρθρο 18 είναι αποτέλεσμα εισηγήσεων από συμβούλους που ίσως εμπίπτουν σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσειςΣας ζητώ να επανεξετάσετε το συγκεκριμένο άρθρο και να το καταργήσετε παντελώς διότι είναι άδικο , καταχρηστικό και υποκρύπτει δόλιους σκοπούς.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:43 | Σ.Δ.

    Το άρθρο 18 είναι ένα λάθος. Να το αλλάξετε αμέσως.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:40 | Ε.Κ.

    Θέλουμε ένα καλό σχολείο για τα παιδιά μας και όχι ένα εξεταστικό κέντρο για τα φροντιστήρια!

    Δεν είναι οι εξετάσεις και αυτού του είδους η στείρα και τυποποιημένη φροντιστηριακή προετοιμασία (είδαμε ήδη μια φορά την «ποιότητά» της) που οδηγούν στην αναβάθμιση των Πρότυπων Σχολείων!

    ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ!!!

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΑΓΧΩΜΕΝΩΝ ΕΦΗΒΩΝ!

    ΠΡΙΝ ΑΠ’ ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!

    ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΣΑΣ!

  • 28 Απριλίου 2020, 15:39 | Μαθητής.

    Αξιότιμη κ Υπουργέ,

    Αποφάσισα να συντάξω αυτό το κείμενο προκειμένου να εκφράσω την δυσανασχέτησή μου σχετικά με το άρθρο 18 που αναφέρει την ύπαρξη εισαγωγικών εξετάσεων για την είσοδο από το Γυμνάσιο στο λύκειο στα πρότυπα σχολεία. Είμαι μαθητής του προτύπου Γυμνασίου της Ευαγγελικής σχολής της Σμύρνης. Το λέω και θα το λέω πάντα με καμάρι γιατί μόνο εγώ ξέρω τι πέρασα για να έχω μια θέση σε αυτό το σχολείο. Νιώθω περήφανος για τον εαυτό μου και αυτό δεν θα μου το πάρει κανένας. Όχι μόνο σε εμένα, αλλά και σε τόσα άλλα παιδιά που έχασαν τον τελευταίο χρόνο τους στο δημοτικό και αντί να ζουν στην ανεμελιά, έζησαν στο άγχος, στην κούραση και στο διάβασμα. Ώρες ατέλειωτες. Κι αυτό γιατί; Για ένα καλύτερο μέλλον. Για να κάνουμε αυτό που αγαπάμε. Για να μάθουμε. Μόνοι μας έπρεπε να δώσουμε μια μάχη και να νικήσουμε πολλούς ισάξιους μαθητές. Όμως γνωρίζετε τι σημαίνει να δίνεις μια μάχη. Μια μάχη ακόμα και νικηφόρα να είναι έχει απώλειες, θυσίες. Αυτές, ειδικά για εμένα που μένω μακρυά, ήταν να χάσω όλους μου τους φίλους και να πρέπει να προσαρμοστώ σε ένα καινούργιο και διαφορετικό περιβάλλον. Κάθε μέρα πρέπει να ξυπνώ πολύ νωρίς για να προλάβω να πάω στο σχολείο και να κάνω τόσες ώρα στον δρόμο. Παρόλα αυτά ποτέ δεν τα παράτησα. Ξέρετε γιατί; Επειδή το αγαπώ! Μου αρέσει να ξυπνώ νωρίς και να κάνω ώρες στον δρόμο. Μου αρέσει να διαβάζω ατέλειωτες ώρες την ημέρα, και εσείς θέλετε να μου το πάρετε.Τους φίλους μου και το αγαπημένο μου σχολείο για το οποίο αγωνίστηκα. Δεν θα καταπνίξω τα συναισθήματα μου σαν χάρτινο ανθρωπάκι. Γιατί είμαι άνθρωπος . Και οι άνθρωποι πρέπει να εκφράζονται.

    Εν κατακλείδι, καταλαβαίνω ότι θέλετε να δώσετε μια ευκαιρία και στα παιδιά που δεν κατάφεραν να περάσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις του Γυμνασίου, αλλά έτσι στερείτε σε εμάς τις φιλίες μας και το κατόρθωμά μας. Θα τελειώσω θέτοντας ένα ερώτημα. ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΜΑΣ;

    Με σεβασμό,Μαθητής της Ευαγγελικής σχολής.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:37 | ΣΑΟΥΓΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΑΠΟ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ
    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΗΔΗ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΣΤΗΝ 6η ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΝΩ ΑΛΛΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΘΕΩΡΩ ΕΦΟΣΟΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΔΙΩΣ ΦΕΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΕΠΙΔΗΜΙΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΝΤΑΙ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:32 | Σ.Τ.

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, ως μητέρα εφήβου μαθητή σε Πρότυπο Γυμνασιο, σας διαβεβαιώνω ότι στα σχολεία αυτά που αποτελούν πραγματικά εκπαιδευτικά πρότυπα σχολεία, φοιτούν μαθητές με αξιοθαυμαστες ικανότητες, κλίσεις και ενδιαφέροντα, που αναπτύσσουν ακόμη περισσότερο με τη συνδρομή εξαιρετικών καθηγητών…. Μην καταστρέψετε κάτι εξαιρετικό για να αντισταθμισετε τις ελλείψεις των λοιπών δημοσίων σχολείων….. Είναι θετικό που θέλετε να δημιουργήσετε νέα Πρότυπα σχολεία, αλλά μην ξεριζωνετε ακαρδα τους μαθητές, μην καταργειτε απολυταρχικα την ενότητα στη δευτεροβαθμια εκπαίδευση…. Ξέρετε κι εσείς ότι η διάταξη αυτή είναι άκρως αντισυνταγματικη και θα είναι θέμα χρόνου η καταργηση της.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:26 | Σοφια

    Όσον αφορά το επίμαχο άρθρο 18 του νομοσχεδίου προς διαβούλευση, που εν μέσω πανδημίας αφνιδιαζει ολόκληρη τη μαθητική κοινότητα : Το άρθρο βρίθει προχειρότητας και είναι εντελώς ασυμβατο με θεμελιώδεις συνταγματικες αρχές, όπως η αρχή της ισονομιας και της δικαιολογημενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς την διοίκηση του Κράτους: Με ποιο λογικό και νομοτεχνικό επιχείρημα υφίστανται δυσμενή διακριτική μεταχείριση οι μαθητές των Προτύπων γυμνασίων σε σχέση με τους μαθητές των Πειραματικών Γυμνασίων που αυτοδικαίως θα συνεχίσουν τη φοίτηση στα Πειραματικά Λύκεια; Υπό ποία συλλογιστική αιφνιδιαζονται μαθητές που εισήλθαν στα Πρότυπα Γυμνάσια με επιπονες και αδιαβλητες εξετάσεις, ενώ κατά την εισαγωγή τους ίσχυε εντελώς διαφορετικό νομικό πλαίσιο λειτουργίας; Θεωρώ ότι είναι αβλεψία και όχι εσκεμμένη η αψυχολόγητη αυτή ρύθμιση, εφόσον η σημερινή Κυβέρνηση έχει δήλωσει ότι επιβραβεύει την αριστεια….. Παρακαλούμε όπως αποσυρθεί πάραυτα η αντισυνταγματικη αυτή διάταξη.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:23 | Στεφανος Π

    Νομίζω ότι τα παιδιά δοκιμάστηκαν μια φορά για την εισαγωγή τους σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Δοκιμάστηκε η υπομονή τους, οι γνώσεις τους και οι ιδιαίτερες δεξιότητές τους. Τα παιδιά των προτύπων συνεχίζουν και τελειώνουν το λύκειο με μέσο όρο βαθμολογίας από 18,5 και πάνω, σε επίπεδο εκπαίδευσης που δεν έχει καμία σχέση με τα συμβατικά σχολεία.
    Αυτά τα παιδιά που έκαναν τόσο κόπο να μπουν στα Π.Σ, πρέπει να αποφοιτούν απ’ αυτά γιατί η φοίτηση τους σε ένα συμβατικό λύκειο, θα ήταν καταστροφή στο γνωστικό τους επίπεδο.
    Δεν μπορώ να καταλάβω την απόφαση αυτή του Υπουργείου Παιδείας. Οι μόνοι που θα κερδίσουν απ’ αυτή την ιστορία είναι τα φροντιστήρια και αυτοί που θα ταλαιπωρηθούν θα είναι τα παιδιά των Π. Γυμνασίων που θα αναγκαστούν για δεύτερη φορά να περάσουν την μεγάλη ταλαιπωρία των κατακτήριων εξετάσεων στο Π. Λύκειο

  • 28 Απριλίου 2020, 15:21 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Είμαι γιαγιά μαθήτριας της β΄ Γυμνασίου του Προτύπου σχολείου Αναβρύτων και θα ήθελα να εκφράσω την πλήρη αντίθεσή μου ως προς τη διενέργεια εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου προς το αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο για τους εξής λόγους:

    Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων έχουν ήδη αξιολογηθεί κατά την εισαγωγή τους σε αυτά συμμετέχοντας σε ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις στα πρότυπα των Πανελληνίων και μάλιστα στην τρυφερή ηλικία των 12 ετών, τελείως συνειδητά. H απόδειξη της αξίας τους με επανεξέταση είναι εκτός από αχρείαστη και αντιπαιδαγωγική, καθώς θα έχει πολύ σημαντικές ψυχικές επιπτώσεις στα παιδιά αυτά και θα τα γεμίσει με αισθήματα ματαίωσης, ανασφάλειας, αίσθησης αδίκου και αγωνίας, αισθήματα που μπορώ να σας βεβαιώσω ότι έχουν αρχίσει ήδη να αναστατώνουν τα παιδιά μας. Εξάλλου η «επιστροφή» ενός μαθητή στην τρυφερή ηλικία των 15 ετών στο σχολείο της γειτονιάς του, αφήνοντας πίσω τους φίλους που απέκτησε ύστερα από δυσκολίες κατά την εισαγωγή του στο πρότυπο σχολείο, και μάλιστα με την υποψία έστω της στάμπας του αποτυχημένου, θα αποτελέσει για το ίδιο το παιδί και τους γονείς του δυσεπίλυτο πρόβλημα και σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο το παιδί θα γίνει αναπόφευκτα θύμα μπούλινγκ από τους νέους του συμμαθητές.

    Πολλοί γονείς, αν γνώριζαν ότι τα παιδιά τους επρόκειτο να περάσουν ξανά τη διαδικασία τέτοιων εξετάσεων, ενδεχομένως να μην έμπαιναν σε αυτή εξαρχής, πολλοί γονείς δε αρνήθηκαν υποτροφίες που είχαν δεχτεί σε διάφορα ιδιωτικά σχολεία, προκειμένου το παιδί τους να φοιτήσει απρόσκοπτα για 6 συνολικά χρόνια στα Ανάβρυτα.

    Με τη θεσμοθέτηση των εξετάσεων για την εισαγωγή στο Λύκειο, των μαθητών που φοιτούν ήδη στην α΄και β΄Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων, η ίδια η Πολιτεία αλλάζει τους όρους «του παιχνιδιού» παραβιάζοντας κάθε αρχή εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος. Τα παιδιά αυτά και οι οικογένειές τους έκαναν το σχεδιασμό της ζωής τους για τα επόμενα 6 χρόνια με άλλα δεδομένα και τη σαφή γνώση ότι θα φοιτήσουν απρόσκοπτα στο Σχολείο που πέτυχαν μέχρι και την αποφοίτηση από το Λύκειο. Θεωρώ αυτονόητη την εξαίρεση των ήδη φοιτούντων μαθητών ως έμπρακτη απόδειξη του στοιχειώδους σεβασμού της Πολιτείας προς αυτούς και τους γονείς τους. Σε διαφορετική περίπτωση, θεωρώ ότι η ίδια η Πολιτεία καλεί τα παιδιά να ανταγωνισθούν για να διατηρήσουν τη συμφωνία που η ίδια έχει συνάψει μαζί τους, και να προστατεύσουν από μόνα τους την κοινωνική τους ζωή και την ψυχική τους υγεία.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:46 | Γονέας μαθήτριας α’ Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής

    Αγαπητή κυρία Υπουργέ,
    Μία από τις ελπιδοφόρες εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου σας και εσάς προσωπικά, όσον αφορά την μεταρρύθμιση της Παιδείας, ήταν η αναβάθμιση των Πρότυπων Σχολείων. Ως γονέας, με πίστη στον θεσμό και στην ανάγκη διάκρισης της αριστείας, υπέβαλα την κόρη μου στη σκληρή διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Η διάταξη με την οποία επιβάλλεται η εισαγωγή των ήδη φοιτούντων σε Πειραματικό Γυμνάσιο στην Α’ Λυκείου μετά από εξετάσεις είναι αντισυνταγματική, πλήρως αντιβαίνουσα στις αρχές του κράτους δικαίου και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, αντιπαιδαγωγική και καταστροφική για τους μαθητές. Τα πρότυπα Γυμνάσια από κυψέλες καινοτομίας και αριστείας θα μετατραπούν σε τρία χρόνια φροντιστηριακής προετοιμασίας, τόσο για όσους έχουν ήδη εισαχθεί, όσο και για όσους επιθυμούν να εισαχθούν στην Α Λυκείου. Η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας για όσους απέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις του Γυμνασίου μπορεί να δοθεί με τη δημιουργία ενός επιπλέον τμήματος στην Α’ Λυκείου. Με τη ρύθμιση αυτή, η «βιομηχανία» των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων μαθημάτων και η σχετική παραοικονομία, που όπως καλά γνωρίζετε για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια, ξεκινάει ακόμα και από την Πέμπτη Δημοτικού, θα εξαπλωθεί και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, με όσες δυσβάσταχτες οικονομικές θυσίες συνεπάγεται αυτό για τις οικογένειες. Είναι απαραίτητη μία μεταβατική διάταξη για όσους φοιτούν σήμερα στην Α’ και Β’ Γυμνασίου, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο για όσους φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου, στην απευκταία περίπτωση που η αυτή η κενή περιεχομένου διάταξη παραμείνει. Αν αυτό το τελευταίο συμβεί, το μέλλον των Προτύπων προβλέπεται δυσοίωνο. Αναρωτιέμαι ποιος γονέας θα επιτρέψει στο παιδί του να συμμετάσχει στη βάσανο των εισαγωγικών εξετάσεων για το Γυμνάσιο γνωρίζοντας ότι σε τρία χρόνια είναι πιθανόν να «εκδιωχθεί» από το σχολικό του περιβάλλον και τους φίλους του και να κληθεί να προσαρμοσθεί σε ένα νέο, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το ηθικό και το μέλλον του; Από την άλλη, εντύπωση προκαλεί ότι οι «τυχεροί» των Πειραματικών συνεχίζουν στο Λύκειο, ενώ οι εισαχθέντες με εξετάσεις «τιμωρούνται». Αυτή τη μορφή κράτους δικαίου και ισονομίας επιθυμούμε να διδάξουμε στα παιδιά μας; Αυτό εννοούσατε όταν μιλάγατε για αναβάθμιση των Προτύπων; Οι μόνοι που θα «τρίβουν τα χέρια» τους είναι οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και οι καθηγητές των ιδιαιτέρων, καθώς τους ανοίγεται «πεδίον δόξης λαμπρόν».

  • 28 Απριλίου 2020, 14:39 | Μαθήτρια

    Είναι πραγματικά άδικο μαθητές που έχουν φοιτήσει σε πρότυπο γυμνάσιο να μην συνεχίζουν την εκπαίδευση τους σε πρότυπο λύκειο. Ίσως θα ήταν καλύτερο να μην υπάρχουν εξετάσεις στο λύκειο για μαθητές που έχουν ήδη φοιτήσει σε αντίστοιχο γυμνασιο. Επίσης δεδομένου της παρούσας κατάστασης καλύτερο θα ήταν φέτος να μην διεξαχθούν τέτοιου είδους εξετάσεις. Οι εισαγωγή των μαθητών σε πρότυπα γυμνάσια και Λυκεια θα ήταν καλύτερο να γίνει με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:38 | Δ. Σκούρτης

    Θεωρώ ότι άμεσα θα πρέπει να βρεθεί μία διαφορετική λύση για την πρόσβαση των παιδιών στα Λύκεια.
    Τα παιδιά που έχουν φοιτήσει στα πρότυπα Γυμνάσια έχουν από νωρίς κάνει τον αγώνα τους και με εξετάσεις κατάφεραν να περάσουν στα Πρότυπα Γυμνάσια.
    Τελειώνοντας τα 3 χρόνια τους έχουν θα πρέπει να έχουν την επιλογή για το αν θέλουν να φοιτήσουν σε πρότυπο Λύκειο (δηλαδή να εργαστούν με τον ίδιο τρόπο που έχουν κάνει τα τρία αυτά χρόνια) ή να επιλέξουν να πάνε σε ένα άλλο τύπο Λυκείου.
    Σίγουρα η εκ νέου εξετάσεις δεν είναι η καλύτερη επιλογή γιατί θα τα βάλει σε μία νέα δοκιμασία που θα του θυμίσει την δύσκολη διαδικασία που είχαν γνωρίσει για την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο και επομένως πολλά παιδιά θα πάρουν λάθος απόφαση να μην τολμήσουν εκ νέου να δώσουν εξετάσεις.
    Σαν στατιστικό δεδομένο σας παραθέτω τις πρώτες αντιδράσεις του γιου μου και των συμμαθητών του που φέτος φοιτούν στην Γ γυμνασίου και είναι: «Αν είναι να δώσω εξετάσεις ξανά δεν θέλω να πάω» Δείτε λοιπόν την λάθος επιλογή του!
    Σέβομαι βέβαια ότι θα πρέπει να δοθεί και η ευκαιρία και σε άλλα παιδιά να μπουν που δεν είχαν δώσει για να μπουν στο Γυμνάσιο ή που τώρα θα θελήσουν να μπουν στο Λύκειο.
    Γι αυτό προτείνω να υπάρχει και ένα 15% επιπλέον στο Λύκειο που θα μπορούσε να μπαίνει με εξετάσεις από τους απόφοιτους των υπολοίπων Γυμνασίων.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:32 | Γεωργιος Μπιστιολης

    Για την εισαγωγή στα Προτυπα Λυκεια και μόνο για φετος υπάρχει ανιση μεταχείριση σε βάρος των μαθητών του Προτυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Ιωαννίνων και πρεπει να τη διορθώσετε.
    Ενω φετος όλα τα παιδιά που φοιτούν στη Γ Γυμνασίου , σε όλα τα Προτυπα της χωρας , εισέρχονται στο αντίστοιχο μ αυτά Προτυπο Λυκειο αυτόματα , δεν ισχύει το ίδιο στα Ιωάννινα.
    Τα παιδιά που φοιτούν στο Προτυπο Γυμνάσιο Ιωαννίνων , στο οποίο εισήχθησαν με την ίδια διαδικασία και εξεταζόμενα στα ίδια θέματα με τα 4 της Αττικής , είναι τα μόνα παιδιά στη χώρα που ενω φοιτούν σε Προτυπο Γυμνάσιο θ’ αναγκαστούν να δώσουν εξετάσεις για να μπουν στο Προτυπο Λυκειο – επειδή αυτό δημιουργείται φέτος για πρωτη φορά.
    Αυτονόητα πρεπει να φροντίσετε να ισχύσει στα Γιάννινα ό,τι ισχύει και στα Προτυπα της Αττικής.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:31 | Μαθητής

    Αγαπητή Υπουργέ,
    Πρέπει να υλοποιήσετε τα παρακάτω θέματα σχεικά με τα πρότυπα λύκεια
    1. Κατάργηση των εξετάσεων απο το Γυμνάσιο στο Λύκειο
    2. Κατάργηση και των φετινών εξετάσεων ειδικά για τη Ζωσιμαία
    3. Δωρεάν μεταφορά των παιδιών

  • 28 Απριλίου 2020, 14:18 | Α. Μαυρής

    ΠΟΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΙΧΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΙΔΕΑ!!!!
    ΜΠΡΑΒΟ…ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ…
    ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ….

  • 28 Απριλίου 2020, 14:16 | Ιωάννα

    Ως γονέας μαθητή Προτύπου Γυμνασίου αλλά και μαθητή Δημοτικού σχολείου ο οποίος επρόκειτο να συμμετάσχει σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο (απόφαση η οποία πλέον τίθεται υπό αμφισβήτηση λόγω του ενδεχόμενου της διακοπής της συνεχούς εξαετούς φοίτησης σύμφωνα με το παρόν άρθρο) εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου για την απόπειρα υποβάθμισης των πρότυπων σχολείων.
    Η άνιση μεταχείριση σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας για τα οποία διατηρείται η διασύνδεση μεταξύ των δύο βαθμίδων της δευτεροβάθμιας, η αμφισβήτηση της αριστείας των ήδη φοιτούντων οι οποίοι πέτυχαν σε δύσκολες αδιάβλητες εξετάσεις στις οποίες συμμετείχε μεγάλος αριθμός μαθητών και η προσπάθεια μετατροπής των σχολείων αυτών από θερμοκοιτίδες αριστείας και καινοτομίας σε μόνιμα εξεταστικά κέντρα, όχι μόνο δεν στηρίζονται σε παιδαγωγικές αρχές και δεν επιτελούν τον σκοπό της καλλιέργειας της αριστείας και της καινοτομίας αλλά στην πράξη υποβαθμίζουν τα πρότυπα Γυμνάσια αποτρέποντας μαθητές και γονείς από τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις.
    Δεν προκύπτει από καμία ρύθμιση η αναβάθμιση των προτύπων σχολείων στην πράξη, καθώς δεν εξασφαλίζεται η σύνδεση και συνεργασία τους με Πανεπιστήμια ούτε οι πόροι χρηματοδότησης των καινοτόμων μεθόδων και της υλικοτεχνικής υποδομής.
    Αντιθέτως επιχειρείται αποπροσανατολισμός των μαθητών από τους σκοπούς της διευρυμένης μάθησης και καλλιέργειας και διαταράσσονται οι ισορροπίες εντός της τάξης με τη δημιουργία ανταγωνιστικού κλίματος για την παραμονή σε αυτή.
    Τα επιχειρήματα περί «ανανέωσης μαθητικού πληθυσμού» δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά διότι αφενός στερούνται οποιασδήποτε τεκμηρίωσης και αφετέρου δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την «ποινή» της ενδεχόμενης υποχρεωτικής αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
    Παρακαλούμε να τηρήσετε τις δεσμεύσεις για αναβάθμιση των προτύπων σχολείων και να αποσύρετε άμεσα την ρύθμιση για τη διενέργεια εκ νέου αξιολόγησης των μαθητών.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:06 | ΑΝΔΡΙΑΝΑ

    έχω μία πρόταση να κάνω σαν μαθήτρια α’ γυμνασίου. Δεν θα ήταν καλύτερα αντί να δίνουμε εξετάσεις στην α’ γυμνασίου και στην α’ λυκείου για να μπούμε στο πρότυπο, να δίνουμε κάθε χρόνο…
    Θα έλεγα να δίνουμε και κάθε τετράμηνο, ώστε να υπάρχει καλύτερη αξιολόγηση, αλλά μάλλον είναι υπερβολικό.
    Ελπίζω να μου απαντήσετε…

  • 28 Απριλίου 2020, 14:02 | Η.Κ.

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

    Είμαι μαθήτρια Πρότυπου Γυμνασίου και θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου για το άρθρο 18.
    Όταν ανακοινώθηκε το νέο νομοσχέδιο, λίγες μέρες πριν, η αλήθεια είναι πως αυτό που ένοιωσα είναι απελπισία.
    Ο κυρίως λόγος δεν ήταν οι ατέλειωτες ώρες διαβάσματος που θα πρέπει να υποβληθούμε ή η αλλαγή περιβάλλοντος αλλά η αλλαγή των όρων που γνωρίζαμε όταν για πρώτη φορά δώσαμε εξετάσεις.
    Προσωπικά έχω καλούς βαθμούς και γι’αυτό όταν το συζητάμε με τις φίλες μου είναι σίγουρες ότι θα περάσω. Όμως για να περάσεις τις εξετάσεις χρειάζεται οπωσδήποτε προετοιμασία, η οποία συνοδεύεται από κούραση και άγχος, επιπλέον από αυτό που ούτως ή άλλως νοιώθουμε.
    Κι αναρωτιέμαι αξίζει; Αξίζει να περάσεις τη τελευταία τάξη γυμνασίου μέσα στη πίεση και το συνεχές διάβασμα; Αξίζει σε περίπτωση που τα καταφέρεις να αφήσεις πίσω φίλους; Αυτό είναι μόνο η ζωή, διάβασμα;
    Αλλά ακόμα κι αν το αξίζει, δεν θα έπρεπε να είμαστε ενήμεροι από την αρχή για το τι μας περιμένει, τι πρέπει να περάσουμε;

    Έχετε σκεφτεί πως θα νοιώσουμε, αν περάσουμε τις εξετάσεις, κοιτώντας στο διπλανό θρανίο να λείπει ο φίλος μας; είναι πολύ επώδυνο.

    Έχετε σκεφτεί πως θα νοιώσουμε, αν δεν περάσουμε, πηγαίνοντας στο νέο σχολείο με την αίσθηση του «αποτυχημένου»; είναι άδικο, δε αξίζει σε κανένα μας.

    Θα παρακαλούσα να επανεξεταστεί η απόφασή σας πάνω στο άρθρο 18, είναι σημαντικό για εμάς.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:01 | Μαμά παιδιού Ευαγγελικής

    Γιατι ο νομοθέτης προνοεί και μεριμνά (για να αποφευχθει , όπως λέει αιφνιδιασμός), στην περίπτωση των παιδιών των πειρματικώ, που δεν έχουν δώσει ποτέ τους εξετάσεις, ενώ περιφρονεί με αυτόν το απαράδεκτο τρόπο τα παιδιά τω Προτύπων;

    Να αποσυρθεί ή τουλάχιστον να τροποποιηθεί το άρθρο για να προστατευτουν και τα παιδιά της Α’ και Β’ Γυμνασίου των προτύπων. Αυτό θα συνέβαινε σε μια ευνομούμενη πολιτεία, με συνέπεια και σεβασμό στους ανθρώπους της, και κυρίως στα παιδιά της…

  • 28 Απριλίου 2020, 13:52 | ΕΛΕΝΗ

    Τα Πρότυπα Λύκεια θα πρέπει να είναι αποκλειστικά για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων. Οι μαθητές έχουν κριθεί είναι οι άριστοι.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:48 | ΕΛΕΝΗ

    Τα Πρότυπα Λύκεια θα πρέπει να είναι αποκλειστικά για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων. Έχουν δώσει εξετάσεις έχουν κριθεί είναι οι άριστοι

  • 28 Απριλίου 2020, 13:42 | ΑΚΡΙΒΗ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ

    Θα ήθελα να υποβάλω τις αντιρρήσεις μου όσον αφορά στο άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου :
    Πιο συγκεκριμένα, θεωρώ άδικη τη διαδικασία εκ νέου εξετάσεων για εισαγωγή στο Λύκειο δεδομένου ότι οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη αξιολογηθεί δίνοντας εξετάσεις και μάλιστα πολύ απαιτητικές για την εισαγωγή τους.
    Επιπλέον η απόφαση του παιδιού αλλά και της οικογένειάς του για τη συμμετοχή του στις εξετάσεις για την εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο, λαμβάνεται με προοπτική εξαετίας γεγονός που δικαιολογεί την πολύμηνη προετοιμασία και ψυχολογική κούραση. Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή, της εκ νέου προετοιμασίας στην τρίτη γυμνασίου για την εισαγωγή στο Λύκειο θεωρώ ότι χάνεται το μέτρο αλλά και απειλείται η ομαλή σχολική ζωή των μαθητών που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για παιδιά τα οποία αξίζουν τουλάχιστον να απολαύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:31 | Ευαγγελία A.

    Το πρώτο πράγμα που αναρωτήθηκα διαβάζοντας το κείμενο του συγκεκριμένου άρθρου της διαβούλευσης, αλλά και τα σχόλια που έχουν ήδη υποβληθεί, είναι αν μπήκε ο συντάκτης του στον κόπο να ζητήσει και να μελετήσει τα σχετικά στοιχεία, πριν δημιουργήσει όλο αυτόν τον πανικό. Οι τελευταίες Πανελλαδικές εξετάσεις ήταν οι πρώτες που συμμετείχαν μαθητές Πρότυπων Λυκείων οι οποίοι είχαν εγγραφεί στα αντίστοιχα Πρότυπα Γυμνάσια με εξετάσεις (ολοκλήρωσαν και τα έξι χρόνια της Β/θμιας εκπαίδευσης στο ίδιο Πρότυπο σχολείο). Θα άξιζε, πιστεύω, να εξετάσει κάποιος τα εκπληκτικά ποσοστά επιτυχίας που σημείωσαν οι μαθητές αυτοί. Υπάρχουν, άραγε, αντίστοιχα στοιχεία στο Υπουργείο που να αποδεικνύουν ότι ο ρόλος των Προτύπων μπορεί να ολοκληρώνεται και να έχει τα μέγιστα οφέλη σε τρία χρόνια; Είτε αυτά είναι στο Γυμνάσιο είτε στο Λύκειο; Μας συμφέρει σαν κράτος και κοινωνία να επενδύουμε τρία χρόνια σε αξιοκρατικά επιλεγμένους μαθητές παρέχοντάς τους πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας, νέων διδακτικών εργαλείων, δημιουργία ομίλων αριστείας κτλ, και μετά να τους αφήνουμε στην τύχη τους. Επίσης άστοχη θεωρώ την αιτιολόγηση της εισήγησης: η «ανανέωση» του μαθητικού πληθυσμού έχετε προβλέψει να γίνει, και με το παραπάνω, με την 160/100 αύξηση των προτύπων σε ένα χρόνο και ακόμη περισσότερα στη συνέχεια (κι εδώ προκύπτει άλλο ένα ηθικό θέμα: πως γίνεται με μία υπογραφή η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτούντων στα Πρότυπα Σχολεία να έχουν εισέλθει χωρίς εξετάσεις, οι οποίες για τους λίγους που υποβλήθηκαν σε αυτές ήταν και ψυχοφθόρες και, συνήθως, δαπανηρές). Επίσης, κάθε χρόνο υπάρχει ήδη εισαγωγή αξιόλογου ποσοστού νέων μαθητών σε κάθε Πρότυπο Λύκειο έπειτα από εισαγωγικές εξετάσεις για να καλυφθούν τα επιπλέον τμήματα.

    Εκτός από τα παραπάνω σχόλια, επιτρέψτε μου να εκφράσω και δύο απορίες: α) Γιατί η «ανανέωση» στην οποία στοχεύετε πρέπει να γίνει μόνο στα Πρότυπα κι όχι στα Πειραματικά; Δεν ισχύει εδώ ότι θα δινόταν η ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές να ωφεληθούν από ένα διαφορετικό σχολείο; β) Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, για να περάσει ένας μαθητής τις εισαγωγικές εξετάσεις του Πρότυπου Γυμνασίου σήμερα, ακολουθεί προετοιμασία σε φροντιστήριο. Πόσο άραγε θα εκτοξευθεί η ζήτηση των υπηρεσιών αυτών όταν ο μαθητής θα προετοιμάζεται για εξετάσεις, όχι εισαγωγής, όπως θα λέγονται προφανώς για τους μαθητές που θα δοκιμάζουν πρώτη φορά τις δυνατότητές τους, αλλά για εξετάσεις εδραίωσης της ήδη κεκτημένης θέσης; Διαδικασία μάλιστα στην οποία δεν υποβάλλεται μαθητής κανενός άλλου δημοσίου σχολείου.

    Τέλος, είμαι βέβαια ότι όλες οι αντιδράσεις για το Άρθρο 18 δεν πηγάζουν από ανασφάλεια των μαθητών και των γονιών τους λόγω του επιπέδου ικανοτήτων τους αλλά από έγνοια για το ψυχολογικό και οικονομικό κόστος αυτής της διαδικασίας, η οποία μάλιστα θα λάβει χώρα μόλις τρία χρόνια μετά τη συμμετοχή τους σε διαδικασία εξετάσεων εισαγωγής για το σχολείο που ήδη φοιτούν και ένα βήμα πριν την έναρξη της μεγάλης τους δοκιμασίας για τις Πανελλήνιες. Όλοι πιστεύω είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε ότι η ψυχολογία αυτού που προσπαθεί να κερδίσει κάτι συνήθως υπερτερεί εκείνου που παλεύει να μη χάσει κάτι. Είναι δίκαιος αυτός ο ανταγωνισμός; Θεωρώ βέβαια ακόμη χειρότερο το να μπαίνουν συμμαθητές και φίλοι τριών χρόνων σε μία άνευ ουσίας πάλη όπου και ο νικητής θα είναι κι εκείνος χαμένος.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:30 | Φωκίων Παπαστεφάνου

    Αξιότιμη κ. Υπουργέ
    Σας υποβάλλω τις ενστάσεις μου για το άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου :
    1. Οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη αξιολογηθεί δίνοντας ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους και ακολούθησαν ένα δύσκολο πρόγραμμα για μια ολόκληρη χρονιά.
    2. Όλες οι οικογένειες των μαθητών στα Πρότυπα στο έχουν ήδη προγραμματίσει τις μελλοντικές κινήσεις τους έχοντας σαν δεδομένο αυτό που ίσχυε ως σήμερα, δηλαδή την φοίτηση των παιδιών τους στο ίδιο σχολείο τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο.
    3.Θεωρώ επίσης εύστοχες τις επισημάνσεις άλλων γονέων για άσκηση πίεσης στους μαθητές απο την αλληλουχία των εξετάσεων. Εξάλλου με ποιό κριτήριο όλοι οι μαθητές πανελλαδικά θα εγγραφούν στο Λύκειο χωρίς εξετάσεις ενώ οι μόνοι μαθητές που έχουν ήδη αξιολογηθεί, αυτοί των Προτύπων, θα κληθούν κατ’ εξαίρεση να διαγωνιστούν για την δική τους εισαγωγή στο Λύκειο?
    Αυτό θεωρώ ότι καταργεί την αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του συντάγματος μας και κεκτημένο της Δημοκρατίας μας.
    Σας Ευχαριστώ για την κάθε προσπάθεια που καταβάλλεται.
    Με εκτίμηση
    Φωκίων Παπαστεφάνου

  • 28 Απριλίου 2020, 13:27 | Τ.Χ.

    Αγαπητή κ. Υπουργέ,

    Η κόρη μου είναι μαθήτρια της 3ης Γυμνασίου και όπως όλοι οι μαθητές των Σχολείων αυτών έδωσε εξετάσεις εισαγωγής γνωρίζοντας ότι θα αποφοιτήσει από το οικείο Λύκειο. Η πιθανή ακύρωση αυτής της προοπτικής των παιδιών αυτών θέτει σε κίνδυνο την ψυχική τους Υγεία και την εξέλιξή τους ως μαθητές και ως στοιχεία της κοινωνίας.
    Παρακαλώ να επανεξετάσετε και ακυρώσετε το εν λόγω Άρθρο. Αποτελεί κατάφορη αδικία για όλα αυτά τα παιδιά που θυσίασαν χρόνο και κατέβαλαν προσπάθεια ώστε να είναι άριστοι όταν, και με τους όρους που αυτό, τους ζητήθηκε.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:21 | Εμμανουήλ Λυκοβαρδής

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Απευθύνομαι σε εσάς ως πατέρας μαθήτριας της Ιωνιδείου Σχολής, αλλά και ως απόφοιτος αυτού του σχολείου.
    Σας μεταφέρω τη δυσάρεστη έκπληξή μου για την πρότασή σας να εξεταστούν εκ νέου τα παιδιά του Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων προκειμένου να παραμείνουν στο ίδιο σχολείο και να συνεχίσουν στο Λύκειο. Δεν το πίστεψα όταν το άκουσα από την ίδια την κόρη μου πριν από λίγες μέρες θεωρώντας το ανυπόστατη φήμη, δυσκολεύομαι να το πιστέψω ακόμα και τώρα που το βλέπω γραμμένο στο opengov. Οι λόγοι είναι οι εξής:
    1. Δεν αλλάζεις τους ¨κανόνες του παιχνιδιού¨ κατά τη διάρκεια του ¨παιχνιδιού¨. Δεν παίζεις με την ψυχολογία των παιδιών, ούτε τα αιφνιδιάζεις χωρίς λόγο.
    2. Η αύξηση του αριθμού των εξετάσεων δεν βελτιώνει απαραίτητα την ποιότητα της εκπαίδευσης, αντίθετα στην συγκεκριμένη περίπτωση δημιουργεί άγχος και ανασφάλεια και έτσι την βλάπτει. Έχετε μετρήσει πόσες εξετάσεις έχει περάσει ένα παιδί μέχρι τα 18 του? Και αν περάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άλλες πόσες? Δεν φτάνουν?
    3. Τα παιδιά έχουν δημιουργήσει το περιβάλλον τους, τις παρέες τους, τους στόχους τους… Αυτό χρειάστηκε συναίσθημα, κόπο και χρόνο. Το ίδιο χρειάζεται για να το ξανακάνουν. Ποιός θα κερδίσει από αυτήν την διαδικασία? Τα παιδιά?
    4. Σε περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής του παιδιού στο Λύκειο, ποιά θα είναι η ψυχολογία του και τι έχετε προβλέψει για τη στήριξή του? Γιατί βάζετε το παιδί, αλλά και την οικογένεια, να περάσει μια τέτοια δοκιμασία?
    5. Γιατί διαχωρίζετε το σχολείο από τα παιδιά? Ποιός κερδίζει από αυτό? Το σχολείο ή τα παιδιά? Ή μήπως κανείς από τους δύο?
    6. Αν ήταν γνωστό σε μένα ή στην κόρη μου ότι θα υπήρχαν εξετάσεις μετάβασης στο Λύκειο, η Ιωνίδειος δεν θα ήταν επιλογή της.

    Η Ιωνίδειος(Γυμνάσιο και Λύκειο) ήταν το σχολείο μου, όπως ήταν το σχολείο(Γυμνάσιο και Λύκειο) πολλών άλλων, μεταξύ των οποίων αρκετών συναδέλφων σας υπουργών και βουλευτών. Σχεδόν το σύνολο της χρονιάς μου (αποφοίτηση 1987) πέρασε επιτυχώς σε ΑΕΙ, χωρίς να ¨δοκιμαστούμε¨ περνώντας από το Γυμνάσιο στο Λύκειο .
    Πιστεύω ότι θα επικρατήσει η λογική και το συμφέρον των παιδιών μας και του σχολείου, και όχι ξεπερασμένοι πειραματισμοί και προχειρότητες!

    Με εκτίμηση,
    Εμμανουήλ Λυκοβαρδής

  • 28 Απριλίου 2020, 13:19 | Σωτήρης

    Δεν με αφορά, αλλά θεωρώ αντικειμενικά ότι είναι μεγάλο λάθος του Υπουργείου να βάλει πάλι εξετάσεις στην 1η Λυκείου. Τα παιδιά που μπήκαν στο Γυμνάσιο ενός πρότυπου σχολείου έδειξαν ότι έχουν τις δυνατότητες. Γιατί τα ξαναβάζετε στο άγχος αυτό σε μια περίοδο μάλιστα μεταβατική από το Γυμνάσιο στο Λύκειο; Αντιπαιδαγωγικό 100%.

    Σκεφτείτε επίσης ένα παιδί που θα έχει την ατυχία να μην μπει στην 1η Λυκείου, να πρέπει να ψάξει στα καλά καθούμενα άλλο σχολείο, με το σχετικό στίγμα της αποτυχίας.

    Τα παιδιά (και οι γονείς που τα στηρίζουν) επέλεξαν τα πρότυπα σχολεία βλέποντας μπροστά και μέχρι την αποφοίτηση από το Λύκειο και τις Πανελλήνιες. Έτσι είναι και η οποιαδήποτε σοβαρή προσέγγιση κάθε οικογένειας για την επιλογή Σχολείου. Ας μην χάσουμε τη σοβαρότητά μας. Ας μην αποθαρρύνουμε άξιους ανθρώπους από την επίτευξη των στόχων τους.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:07 | ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    Ως μητέρα παιδιού που πρόκειται να δώσει εξετάσεις για την εισαγωγή του σε πρότυπο σχολείο , θα ήθελα να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου για το άρθρο 18. με αυτό το άρθρο καλούμαι να εξηγήσω στο παιδί μου ότι θα χρειαστεί σε περίπτωση που πετύχει στις εξετάσεις και εισαχθεί σε πρότυπο Γυμνάσιο – Λύκειο θα πρέπει μετά από τρία χρόνια να μπει στη διαδικασία να αξιολογηθεί για το αν αξίζει να συνεχίσει να φοιτά στο σχολείο που με τόσες θυσίες (και όχι μόνο οικονομικές)κατάφερε να εισαχθεί. Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι αν όχι όλα , τα περισσότερα παιδιά που φοιτούν σε πρότυπα σχολεία άφησαν τους φίλους , τις συνήθειές τους για να μπορέσουν να έχουν ένα καλύτερο μαθησιακό μέλλον και πάντα με δική τους απόφαση παρόλο το νεαρό της ηλικίας τους. Και μετά από τρία χρόνια φοίτησης στο Γυμνάσιο όπου τα παιδιά έχουν φτιάξει τον κύκλο τους με φίλους καθηγητές τους λέτε ότι πιθανόν για άλλη μια φορά στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας πιθανόν να πρέπει να αλλάξουν και πάλι τη ζωή τους.
    Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι αυτή σας η απόφαση θα σας βρει αντιμέτωπους με τους γονείς αλλά περισσότερο με τα παιδιά. Όλο αυτό που θέλετε να κάνετε είναι άδικο και αντιπαιδαγωγικό.Θα πρέπει πάνω από όλα να σεβαστείτε τα παιδιά !!!
    Ελπίζω να το ξανασκεφτείτε για χάρη όλων των παιδιών ….

  • 28 Απριλίου 2020, 12:54 | Βίκυ Σουλτανιά

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    Είμαι μητέρα μαθητή της ΣΤ τάξης του δημοτικού. Πιστεύοντας στο θεσμό των πρότυπων σχολείων, επιλέξαμε, σε συνεννόηση με το παιδί, να υποστεί τη βάσανο των εξετάσεων για την εισαγωγή του σε ένα Πρότυπο σχολείο. Επιβαρυνόμαστε με το κόστος φροντιστηρίου για τον σκοπό αυτό, διαπιστώνοντας ότι η ύλη που καλύπτεται στο φροντιστήριο υπερβαίνει κατά πολύ την ύλη που έχει διδαχθεί στο σχολείο του (συνεπώς, το φροντιστήριο παρίσταται ως «υποχρεωτικό» για την επιτυχία στις εξετάσεις).
    Θεωρώ αντιπαιδαγωγικό, ψυχολογικά επιζήμιο και αδιανόητο, να υποχρεωθεί το παιδί μου, εφόσον επιτύχει στις εξετάσεις, να διαγωνισθεί εκ νέου σε τρία έτη για την εισαγωγή του στο Λύκειο. Στην περίπτωση αυτή, δεν θα διαγωνίζεται μόνο για μία καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης, όπως σήμερα, αλλά και για να διαφυλάξει τον πολύτιμο κοινωνικό του περίγυρο, τους φίλους που θα έχει αποκτήσει. Έχει κανείς σκεφτεί τι συνέπειες θα έχει για τον ψυχισμό του παιδιού τυχόν αποτυχία και απομάκρυνση από τους φίλους και δασκάλους του; Πώς θα διαχειριστεί και τι συνέπειες θα επιφέρει στον ψυχισμό του παιδιού η αδυναμία εξακολούθησης των σπουδών του στο ίδιο περιβάλλον;
    Ειλικρινά θεωρώ ότι δεν μπορεί να βρεθεί ούτε παιδαγωγός ούτε γονέας που να υποστηρίζει τα πλεονεκτήματα αυτής της πρόβλεψης, έναντι των ασύγκριτων μειονεκτημάτων της. Το Κράτος οφείλει να διασφαλίσει υψηλή ποιότητα παιδείας για όλους, όχι όμως στερώντας την από παιδιά που πάσχισαν για να αποκτήσουν αυτό το δικαίωμα, συμμετέχοντας στις εισαγωγικές εξετάσεις της Α Γυμνασίου. Η εκπαίδευση οφείλει να στοχεύει πρώτα από όλα στην καλλιέργεια και προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών. Είμαι βέβαιη ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν θα περιληφθεί τελικά στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί. Με εκτίμηση, Βίκυ Σουλτανιά, Δικηγόρος

  • 28 Απριλίου 2020, 12:53 | Γιώργος Π.

    Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση, τα παιδιά πού ήδη φοιτούν σε πρότυπα Γυμνάσια να υπαχθούν με τις νέες διατάξεις σε καθεστώς εξετάσεων για την εισαγωγή τους σε Πρότυπα Λύκεια.

    Το μέτρο αυτό είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ αφού παραβιάζει την Αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου προς το Κράτος, αιφνιδιάζοντας τον Πολίτη και ανατρέποντας κάθε πρόβλεψη και οικογενειακό προγραμματισμό.

    Πρέπει να συμπληρωθούν οι μεταβατικές διατάξεις και να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ οι μαθητές της Α και Β τάξης των Πρότυπων Γυμνασίων από τις εξετάσεις εισαγωγής για το Πρότυπο Λύκειο.

  • 28 Απριλίου 2020, 12:53 | Αντωνία ΚΩΣΤΑΛΟΥ

    Αντιπαιδαγωγικο! Αυτά τα παιδιά εισαχθηκαν με πολύ κόπο. Έχουν κάνει φίλους μέσα σε αυτά τα χρόνια, έχουν βρει τις ισορροπίες τους και τώρα καλούνται να ξαναμπουν στη διαδικασία του άγχους και της ανασφαλειας με κίνδυνο την ψυχική τους υγεία και τις κοινωνικές τους σχεσεις!

  • 28 Απριλίου 2020, 12:52 | Α.Κ.

    Αντιπαιδαγωγικο! Αυτά τα παιδιά εισαχθηκαν με πολύ κόπο. Έχουν κάνει φίλους μέσα σε αυτά τα χρόνια, έχουν βρει τις ισορροπίες τους και τώρα καλούνται να ξαναμπουν στη διαδικασία του άγχους και της ανασφαλειας με κίνδυνο την ψυχική τους υγεία και τις κοινωνικές τους σχεσεις!

  • 28 Απριλίου 2020, 12:34 | Γιώτα Κ.

    Είμαι γονέας μαθήτριας Προτύπου Γυμνασίου.
    Διαφωνώ κάθετα με τις επαναληπτικές εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια, για τους μαθητές που έχουν ήδη πετύχει την εισαγωγή τους, κατόπιν εξετάσεων, στα Πρότυπα Γυμνάσια.

    Οι μαθητές αυτοί κλήθηκαν σε πολύ μικρή ηλικία, να υποστούν -μαζί με τις οικογένειές τους – μια διαδικασία που προσομοιάζει με Πανελλήνιες , αφού οι εξετάσεις είναι πολύ ανταγωνιστικές και επιτυγχάνει 1 στους 8 περίπου.

    Το να υποχρεώσει κανείς αυτά τα παιδιά σε επαναληπτική εξέταση, εκτός από το ότι είναι αντιπαιδαγωγικό, αμφισβητεί και το συνολικό έργο των Προτύπων Σχολείων.

    Εάν γνωρίζαμε ότι θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο, σε καμία περίπτωση δεν θα μπαίναμε στη διαδικασία προετοιμασίας για την εισαγωγή στην Α γυμνασίου, η οποία είχε τεράστιο ψυχικό και οικονομικό κόστος για όλη την οικογένεια.

    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε και να εξαιρέσετε τα παιδιά της Α και Β τάξης Προτύπων Γυμνασίων από τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια.

  • 28 Απριλίου 2020, 12:07 | :::::

    ΨΩΜΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ?

  • 28 Απριλίου 2020, 12:06 | :::::

    ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΞΑΦΝΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ

  • 28 Απριλίου 2020, 12:06 | :::::

    ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΧΟΣ

  • 28 Απριλίου 2020, 12:06 | :::::

    ΔΗΛΑΔΗ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ 7 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΜΗΝΑ?

  • 28 Απριλίου 2020, 12:05 | :::::

    Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΝΤΑΕΙ ΣΕ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ

  • 28 Απριλίου 2020, 12:05 | :::::

    ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΤΗΝ ΞΕΡΟΥΝ?!

  • 28 Απριλίου 2020, 12:04 | :::::

    ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΖΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ?

  • 28 Απριλίου 2020, 12:04 | ::::

    ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΙΚΝΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΜΑΣ

  • 28 Απριλίου 2020, 12:04 | :::

    ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

  • 28 Απριλίου 2020, 12:03 | :::

    ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ

  • 28 Απριλίου 2020, 12:03 | ::

    ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΗΣΥΧΑ