2. Μεταθέσεις και Αποσπάσεις

Είναι διαπιστωμένο ότι υπάρχει ανισοκατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχέση με τις πραγματικές διδακτικές ανάγκες των διαφόρων “περιοχών μετάθεσης”. Έτσι εμφανίζονται περιοχές με σοβαρά πλεονάσματα και άλλες με ελλείμματα. Είναι προφανές, επομένως, ότι υπάρχει πρόβλημα ως προς τη σαφή αποτύπωση και καταγραφή των πραγματικών διδακτικών αναγκών και κατ΄ επέκταση του ακριβούς προσδιορισμού των οργανικών κενών, για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς και των λειτουργικών κενών για τις αποσπάσεις.

Το δημόσιο συμφέρον και η εκπαίδευση εξυπηρετούνται με την αντιμετώπιση του προβλήματος των υπεράριθμων και την κάλυψη των κενών θέσεων. Ως εκ τούτου, οι μεταθέσεις, αποσπάσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών θα εξυπηρετούν πρώτα και κύρια τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και ταυτοχρόνως, στο μέτρο του δυνατού, θα ικανοποιούν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών. Καμιά υπηρεσιακή μεταβολή (μετάθεση ή απόσπαση) δεν θα γίνεται χωρίς να αντιμετωπίζεται η αντίστοιχη κάλυψη του κενού που πιθανά δημιουργείται.

2.1 Μεταξύ σχολικών μονάδων

* Θα επανεξεταστούν οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια μετάθεσης και απόσπασης και θα ρυθμιστούν με δικαιότερο τρόπο τα θέματα που αφορούν τις ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών.

2.2. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις

* Θα προσδιοριστεί ο αριθμός των θέσεων που απαιτείται να καλυφθούν με απόσπαση εκπαιδευτικών και θα καθοριστούν τα ειδικά προσόντα που απαιτούνται για κάθε θέση.
* Οι εκπαιδευτικοί που διανύουν το στάδιο της δοκιμαστικής υπηρεσίας δεν θα αποσπώνται.
* Θα περιοριστούν δραστικά οι αποσπάσεις από απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.
* Ο εκπαιδευτικός που αποσπάται παίρνει τα μόρια του σχολείου που μεταβαίνει ή του πλησιέστερου της υπηρεσίας σχολείου.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:53 | ΤΣΟΥΝΗΣ Φ.

    Σχετικά με την αναμόρφωση του συστήματος αποσπάσεων και των μεταθέσεων:

    1) Η αλλαγή στον τρόπο μοριοδότησης των αποσπασμένων, ιδίως σε υπηρεσίες υπουργείου, γραφεία κλπ είναι ικανή σε μεγάλο να επιφέρει εξορθολογισμό του συστήματος.Από εκεί και μετά το πρόβλημα της στελέχωσης των υπηρεσιών του υπουργείου των Γραφείων και των ποικιλώνυμων υπηρεσιών πρέπει να αντιμετωπισθεί με συγκεκριμένο τρόπο και όχι σε βάρος της λειτουργίας των σχολείων και της αξιοκρατίας.

    2)Για σωστή λειτουργία του συστήματος μεταθέσεων απαιτείται:
    – Σαφής και έγκαιρος καθορισμός των οργανικών κενών κάθε σχολείου και περιοχής μετάθεσης με ουσιαστική ευθύνη διευθυντών σχολείων,προϊσταμένων και Υπηρεσιακών συμβουλίων.
    -Προβληματισμός για τη διάκριση λειτουργικών και οργανικών κενών, τη σωστή αντιμετώπιση των υπεραριθμιών που υπάρχουν και παρουσιάζονται κλπ

    3)Οι πολύτεκνοι πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν όλους τους εκπαιδευτικούς.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:42 | Γ.Ο.

    Σχετικά με το θέμα των μεταθέσεων :
    Προφανώς οι μεταθέσεις πρέπει να γίνονται για την κάλυψη πραγματικών κενών άρα κάθε μετάθεση πρέπει να αντιστοιχεί σε κενό σχολείου και όχι γενικότερα σε μία περιοχή. Αυτή τη στιγμή αν κάποιος μελετήσει τον τρόπο υπολογισμού των κενών (στέλνει η κάθε σχολική μονάδα κενά προς το Γραφείο, το οποίο τα ξαναυπολογίζει και τα στέλνει στη Διεύθυνση, το ΠΥΣΔΕ τα ξαναυπολογίζει και τα στέλνει στο υπουργείο που ανακοινώνει τον τελικό αριθμό !!!) θα καταλάβει πόσο παράλογος είναι με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε αυτή την άνιση κατανομή.
    Σχετικά με το θέμα των αποσπάσεων :
    Νομίζω το θέμα είναι αρκετά απλό. Χωρίς να μειωθούν οι αποσπάσεις αλλά αλλάζοντας τη ρύθμιση και ορίζοντας ότι ο κάθε εκπαιδευτικός θα παίρνει τα μόρια της περιοχής που βρίσκεται (και όχι της οργανικής) και φυσικά δεν θεμελιώνει δικαίωμα μετάθεσης αν βρίσκεται σε υπηρεσία τότε αυτόματα οι αιτήσεις απόσπασης θα μειωθούν δραστικά.
    Σχετικά με το θέμα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε θέσεις διοικητικές επειδή όντως οι υπηρεσίες έχουν ελάχιστους υπαλλήλους διοικητικούς θα πρέπει το υπουργείο να αποφασίσει να προκηρύξει μέσω ΑΣΕΠ θέσεις διοικητικών για να καλύψουν τα κενά μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τις θέσεις των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Επίσης επειδή υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε υπηρεσίες αποσπασμένοι για πάρα πολλά χρόνια θα μπορούσε να ζητήσει σε όσους επιθυμούν να μείνουν μόνιμα σε αυτή την θέση ελευθερώνοντας συγχρόνως τις θέσεις που κρατάνε στα σχολεία.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:30 | Ευθυμία, Έφη, Κατερίνα Ταχματζίδου

    1) Υποχρεωτική υπηρεσία των εκπαιδευτικών στην οργανική θέση κατά το πρώτο έτος του διορισμού τους.
    2) Με κανένα τρόπο να μη μεταφέρονται τα μόρια της οργανικής θέσης όταν υπάρχει απόσπαση.
    3) Γενναία κίνητρα για παραμονή σε δυσπρόσιτες περιοχές χωρίς να ισχύει η τριετία.
    3) Να μην αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί σε βουλευτικά γραφεία.
    4) Όχι στα παράλογα προνόμια των πολυτέκνων. Δεν είναι δυνατόν ένας νεοδιοριζόμενος πολύτεκνος να διώχνει από η θέση του στο σχολείο καθηγητή ο οποίος κοντεύει να συνταξιοδοτηθεί και να τον στείλει σε άλλο σχολείο. Ναι σε προνόμια των πολυτέκνων τα οποία δεν υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν να δικαιούται ο πολύτεκνος τρεις μήνες άδεια στη μέση της χρονιάς. ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ? Με τέτοια μέτρα απαξιώνεται η δημόσια εκπαίδευση.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:25 | Νίκος Χ.

    κ. Διαμαντοπούλου,
    με την ευκαιρία που μας δίνετε προκειμένου να εκφράσουμε τις απόψεις μας, επιτρέψτε μου να αναφερθώ στα ζητήματα που τίθενται, καταθέτοντας τα παρακάτω:
    Β΄Μεταθέσεις- Αποσπάσεις

    Η εμπειρία έχει δείξει ότι σε ένα Σχολείο που ο εκπαιδευτικός παραμένει περισσότερο από ένα χρόνο, η αποδοτικότητά του αυξάνει.
    Αν και γνωρίζω ότι η θέση μου δεν είναι δημοφιλής μεταξύ των συναδέλφων, θεωρώ ότι η παραμονή του εκπαιδευτικού σε ένα Σχολείο πρέπει (για πολλούς λόγους) να είναι τουλάχιστον διετής. Δεν έχω επεξεργαστεί πρόταση, όμως πρέπει να βρεθεί ένα αντικίνητρο ώστε να πάψει ο εκπαιδευτικός να αλλάζει κάθε χρόνο Σχολείο γιατί δεν του «αρέσει το κλίμα», «δεν πήρε την τάξη που επιθυμούσε» κλπ που δεν συμβαδίζουν με το «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ».
    Οι αποσπάσεις φυσικά πρέπει να υπάρχουν για σοβαρούς λόγους. Όμως ο εκπαιδευτικός σε κάθε περίπτωση να παίρνει τα μόρια του Σχολείου που υπηρετεί.
    Οι αποσπάσεις στα Γραφεία πρέπει να περιοριστούν. Γνωρίζουμε ότι την τελευταία πενταετία είχε στηθεί ολόκληρος μηχανισμός εξυπηρέτησης «ημετέρων» με στρατιές αποσπασμένων στα Γραφεία, που έπαιρναν τα μόρια απομακρυσμένων περιοχών όπου ήταν η οργανική τους θέση (Να θυμίσω ότι από το 2005 στο ΠΑΣΟΚ έχουμε πει «Υψηλές ταχύτητες όπου υπάρχει ανάγκη», για να καταδείξουμε ότι στις περιοχές που μειονεκτούν δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα). Παρόλο τον αριθμό των αποσπασμένων τα Γραφεία υπολειτουργούσαν γιατί δεν είχε προηγηθεί προσδιορισμός των αναγκών (για παράδειγμα είχαν «γεμίσει» εκπαιδευτικούς Μουσικής). Παράλληλα τα Γραφεία είχαν γίνει καταφύγιο όσων δεν ήταν κατάλληλοι για την τάξη. Προτείνω τα γραφεία στο μέλλον να στελεχώνονται από όσους δεν κριθούν κατάλληλοι (μετά τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία), με μετάταξη. Για ειδικές ανάγκες να γίνονται αποσπάσεις σε Γραφεία (με τη μοριοδότηση του πλησιέστερου Σχολείου).
    Οι πολύτεκνοι φυσικά πρέπει να διευκολύνονται. Το προνόμιο όμως της κατά προτεραιότητα τοποθέτησης-μετάθεσης (όπως και οι λοιπές ειδικές κατηγορίες) να το χρησιμοποιούν μόνο μια φορά (Έτσι και αυτοί θα «σκέφτονται» τη μετάθεση και δεν «θα παίζουν» ούτε θα συναλλάσονται, και οι λοιποί συνάδελφοί τους δεν θα θίγονται συνεχώς).

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:49 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ

    θέλοντας να διορθώσετε τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση, δυστυχώς θεωρήσατε ότι για όλα φταίει ο καθηγητής.Τελικά δηλαδή γίνατε η αντίστοιχη Γιαννάκου.Κρίμα!!

    Φυσικά και υπάρχουν τεμπέληδες καθηγητές-παντού υπάρχουν τεμπέληδες-.
    Φυσικά και υπάρχουν αργόμισθοι καθηγητές-σε ποιο τομέα του δημοσίου δεν υπάρχουν? Στον τομέα της εκπαίδευσης ανακαλύψατε την υπεραριθμία κυρία Υπουργέ? Εσείς οι βουλευτές δεν είστε υπεράριθμοι? Όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι παράγουν έργο ή την ώρα της δουλειάς τους θα τους δεις για ψώνια κλπ? Οι καθηγητές τουλάχιστον για να διοριστούν πήραν πτυχίο ,δεν διορίστηκαν με μέσο- πολλοί μάλιστα απ’ αυτούς έδωσαν και Α.Σ.Ε.Π.

    Να κοιτάξετε όσο είναι καιρός να συμφιλιωθείτε με τους εκπαιδευτικούς κυρία Υπουργέ.
    Οι περισσότεροι καθηγητές κύριων ειδικοτήτων ,Μαθηματικοί-Φυσικοί-Φιλόλογοι και φουλ ωράριο έχουν και μάθημα σοβαρό κάνουν.

    Προτάσεις για τις προσλήψεις:

    1. Καμιά πρόσληψη από το 2011 και μετά χωρίς μια επιτυχία σε κάποιον Α.Σ.Ε.Π.(παρελθόντα ή μέλλοντα)
    2. Από του χρόνου 2010 και μετά αναπλητωτές -ωρομίσθιοι μόνο με επιτυχία σε κάποιον Α.Σ.Ε.Π.(ΠΕΤΆΞΤΕ ΕΞΩ ΤΟΥΣ ΟΑΕΔΙΤΕΣ-ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ)
    3. Οι πολύτεκνοι να περάσουν από τον Α.Σ.Ε.Π., να πάρουν τη βάση και με το καλό να διοριστούν.

    Μεταθέσεις-αποσπάσεις:

    Ο αριθμός των μεταθέσεων πρέπει να αυξηθεί.
    Πέρυσι δόθηκαν ελάχιστες.

    Αποσπάσεις:να δίνονται αυτοδίκαια, αν έχει υπηρετηθεί η οργανική και υπάρχει η συνυπηρέτηση( για σχολεία από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ).
    Όχι άλλες διαλυμένες οικογένειες.Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ. ΔΕΝ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ.

    Κλείνοντας εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.