Άρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών

1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:59 | Μυρσίνη Σουγιουλτζή

    Δομές, όπως το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που έχουν συμβάλλει ουσιαστικά όχι μόνο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων (με απαρχαιωμένα εργαστήρια και ηλεκτρονικό εξοπλισμό), αλλά και στην δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες, θα πρέπει να αναβαθμίζονται κι όχι να καταργούνται. Καταργείς κάτι που είναι δυσλειτουργικό ή άχρηστο, όχι κάτι που αποδεδειγμένα είναι απαραίτητο και ουσιαστικό.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:59 | Οτζάκογλου Θοδωρής

    Η επικρατούσα άποψη σχετικά με τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, στο δημόσιο διάλογο, είναι η «αναγκαιότητα» συνέχισης ή και «αναβάθμισης» της λειτουργίας τους, στη βάση του υπάρχοντος μοντέλου. Βεβαίως, ενώ ορθά μνημονεύονται παραδείγματα συναδέλφων με προσφορά από αυτή τη θέση, ωστόσο η δική μου προσωπική εμπειρία, καθώς επί 24 χρόνια είμαι υπεύθυνος εργαστηρίου και έχοντας αντιμετωπίσει αποτελεσματικά μέχρι σήμερα πλήθος προβλημάτων και απαιτήσεων (αναβαθμίσεις, καινοτομίες, επιμορφώσεις κ.α), χωρίς την παρέμβαση του ΚΕΠΛΗΝΕΤ (όχι φυσικά γιατί μου το αρνήθηκαν ή δεν μπορούσαν), μου επιτρέπει να διαφοροποιηθώ και να επισημάνω μια, πολύπτυχη, παραδοξότητα:
    1. Το προσφερόμενο έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν είναι ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ, ταυτόσημο με αυτό που προσφέρεται στην σχολική τάξη. Σε αυτό τουλάχιστον φαντάζομαι πως συμφωνούμε όλοι.
    2. Έχουμε μια δομή τεχνικής υποστήριξης(ΚΕΠΛΗΝΕΤ) όχι στελεχωμένη με «τεχνικούς», αλλά με εκπαιδευτικούς, η οποία έχουν απομακρυνθεί από την τάξη δηλ. από το ΚΥΡΙΟ έργο τους, για το οποίο και προσλήφθηκαν στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
    3. Είναι μια δομή η οποία δεν «υποστηρίζει» μόνο το εκπαιδευτικό έργο καθ’ εαυτό, αλλά προσφέρει υπηρεσίες διοικητικής-λειτουργικής υποστήριξης στις αντίστοιχες ΔΔΕ. Υπηρεσίες οι οποίες θεωρούνται ουσίας και ιδιαίτερα σημαντικές για την εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματικότητα, εκτός των άλλων, της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
    4. Επίσης είναι γνωστό σε όλους, τους παλιότερους τουλάχιστον, πως στο πλαίσιο του ΠΣΔ και με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ, προσφέρθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα τεχνική υποστήριξη σε σχολικές μονάδες μέσω αντίστοιχων Τμημάτων & Σχολών ΑΕΙ & ΤΕΙ. Υπήρξε ένα επιτυχημένο μοντέλο εφαρμογής (σύμπραξης ΑΕΙ_ΤΕΙ και Δευτεροβάθμιας) και μάλιστα χωρίς να εμπλέκεται ο ιδιωτικός τομέας.
    5. Εάν οι εκπαιδευτικοί του κλάδου της Πληροφορικής, θεωρούνται ικανοί να στελεχώνουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (καθώς δεν διάβασα κάτι διαφορετικό σχετικά με την ειδικότητα) και συνεπώς μπορούν να προσφέρουν τεχνική υποστήριξη σε μια ευρύτερη ομάδα εργαστηρίων, γιατί δεν μπορούν, όντας σε ένα σχολείο, να κάνουν το ίδιο για το εργαστήριό «τους»;
    6. Μπορεί και πρέπει μια παρόμοια υποστηρικτική τεχνική δομή να προσφέρει και υπηρεσίες επιμόρφωσης; Με βάση τις διεκδικήσεις του κλάδου, του θεσμικού πλαισίου που είναι σε ισχύ, αλλά και όπως τροποποιείται με το παρόν σχέδιο νόμου (πρόταση), η απάντηση είναι αρνητική. Είναι εντελώς διαφορετικό γεγονός να υποστηρίζει μια παρόμοια ή άλλη σχετική δομή δράσεις επιμόρφωσης και δεν αναφέρομαι σε αυτό. Η εμπειρία που υπάρχει από παρόμοιες πρωτοβουλίες, αν και θεωρείται θετική από τους «δημιουργούς» της, δεν έχει στοιχεία που την καθιστούν καθολική, συνεκτική με το πλαίσιο των αναλυτικών προγραμμάτων, με συνέχεια και κυρίως με στοιχεία ανατροφοδότησης και γενίκευσης. Αναφερόμαστε, δηλαδή στα χαρακτηριστικά της πιστοποιημένης επιμόρφωσης, τα οποία δεν μπορεί να παρέχονται ως υπηρεσία από μια παρόμοια δομή.

    Και συνεπώς, σωστά καταργείται; Ως δομή με τα χαρακτηριστικά που είχε, ιδίως στο σκέλος της στελέχωσης της, ναι. Όμως ως υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης ΤΠΕ, την οποία θα εξακολουθήσουν οι διοικητικές υπηρεσίες και οι σχολικές μονάδες να χρειάζονται, όχι.
    Φυσικά, μου προκαλεί απορία η προσθήκη του άρθρου 14 περί «Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών», καθώς βρίσκεται τουλάχιστον σε δυσαρμονία ή και αντίφαση με την όλη ενέργεια κατάργησης της δομής. Αν και μπορεί να ερμηνευτεί ως αποτέλεσμα των «πιέσεων» ή και συμβιβασμών ή του «διαλόγου» (!), εν τούτοις δεν «λύνει» κάποιο ζήτημα, αλλά εμβαλωματικά και υπό δυσμενέστερους όρους συντηρεί το υπάρχον πλαίσιο.

    Η σύμπραξη, κατά το παράδειγμα που ανέφερα με Ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με 5ετή συμβόλαια υποστήριξης, καθώς και η στελέχωση των Διοικητικών Δομών (και δεν αναφέρομαι υποχρεωτικά σε επίπεδο ΠΔΕ & ΔΔΕ, αλλά κυρίως σε επίπεδο Περιφέρειας) με τεχνικούς-μηχανικούς ΤΠΕ (ακόμη και μετά από αίτησή τους εκπαιδευτικούς με μετάταξη στους κλάδους αυτούς), στο πλαίσιο ενός συνολικού επανασχεδιασμού και πλήρους διαλειτουργικότητας του ΠΣ «myscool», μπορεί να είναι μια αποτελεσματική λύση.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:23 | ΜΑΝΟΛΗΣ

    Κ. υπουργέ
    Δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο της μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα στελεχώνουν τον νευραλγικό χώρο της υποστήριξης των σχολείων. Οι συνάδελφοι παίρνουν έτσι κι αλλιώς μόνο τον μισθό τους. Αν όμως ένα σχολείο χρειαστεί και ανατρέξει σε εξωτερική βοήθεια θα πρέπει να πληρώσει έξτρα χρήματα.
    Αν πάλι πιστεύετε ότι 1 ή 2 άτομα αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των σχολείων και των γραφείων εκπ/σης ενός νομού θα ζητήσω να προτείνετε στον πρωθυπουργό και τα εξής:
    Ένας σύμβουλος για κάθε υπουργό, μόνο 20 υπουργοί (μαζί με υφυπουργούς και αναπληρωτές) στην κυβέρνηση και μόνο 100 βουλευτές στη Βουλή.
    Τουλάχιστον θα έχει το κράτος κέρδος από τους μισθούς που θα κερδίσει.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:21 | Ιωάννα

    Οι δύο υπεύθυνοι ΚΕΠΛΗΝΕΤ που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον νομό μας όχι δεν αρκούν, αλλά και άλλους δύο αν είχαμε, πάλι θα είχαν πάρα πολλή δουλειά. Καλούνται να καλύψουν τα Νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Οι άνθρωποι μας παρέχουν σημαντικότατη υποστήριξη και πλέον δεν υπάρχει και χρόνος ώστε να ασχοληθούν οι υπεύθυνοι εργαστηρίων, μετά την κατάργηση της 3ωρης απαλλαγής που είχαμε.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:18 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

    Η υποστήριξη που μας προσφέρουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι άμεση και πολύ σημαντική και ανέξοδη για το δημόσιο. Διευκολύνουν το έργο όλων των εκπαιδευτικών με τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις για υποδομές νέων τεχνολογιών στα σχολεία μας. Θα ήταν χρήσιμο να οργανωθούν και να στελεχωθούν με ακόμη περισσότερους συναδέλφους αντί να καταργηθούν.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:13 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ

    Νομίζω ότι το άρθρο 14, με τη τωρινή μορφή του, θα φέρει πολλά δεινά στο χώρο της εκπαίδευσης, και κυρίως στο μάθημα της Πληροφορικής. Τα εργαστήρια Πληροφορικής είναι παλαιά, συνεπώς χρειάζονται συνέχεια αναβάθμιση, και στο υλικό και στο λογισμικό τους. Την δωρεάν τεχνογνωσία την πρόσφερε το κέντρο ΠΛΗΝΕΤ και τα σχολεία πλήρωναν μόνο τα προς αντικατάσταση υλικά κομμάτια. Το λογισμικό ήταν επίσης ελεύθερο και συνεπώς χωρίς κόστος για τα σχολεία.
    Ο ένας τεχνικός που θα είναι υπεύθυνος για μια ολόκληρη διεύθυνση φυσικά και δεν θα επαρκεί, συνεπώς τα σχολεία θα αναγκάζονται να καταφεύγουν σε ιδιώτες επί πληρωμή. Ακόμα χειρότερα, αν δεν διατίθενται χρήματα από τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας, θα βγαίνουν εκτός λειτουργίας Η/Υ για μεγάλα χρονικά διαστήματα και συνεπώς θα μειώνεται η ποιότητα της εκπαίδευσης.
    Αν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για τη διατήρηση σε καλή κατάσταση των εργαστηρίων Πληροφορικής, τότε κάθε μείωση του αριθμού των έμπειρων τεχνικών των κέντρων ΠΛΗΝΕΤ δεν θα πρέπει ούτε καν να συζητείται. Εφόσον τα εργαστήρια Πληροφορικής δεν ανανεώνονται με καινούριους Η/Υ, είναι οι μόνοι που μπορούν να τα συντηρήσουν με χαμηλό κόστος.

  • 22 Μαρτίου 2018, 17:09 | Άγγελος Κουνιάρης

    Δημιουργεί λύπη και μόνο η σκέψη κατάργησης ένος τόσο χρήσιμου τομέα όπως το ΠΛΗΝΕΤ. Χρειάζονται περισσότερο τώρα που τα εργαστήρια παλιώνουν χωρίς δυνατότητα αναβάθμισης!
    ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕ τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ μην τα καταργείτε.

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:57 | Μαρία Γιαμουρίδου

    Απαράδεκτο! Η λογική εξέλιξη θα ήταν η αναβάθμιση αυτής της υποστηρικτικής δομής και όχι η κατάργησή της…θα γίνει χαμός στα σχολεία μας δίχως την βοήθεια των εξαίρετων συναδέλφων μας ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ…

  • Οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ μας υποστηρίζουν καθημερινά στα ποικίλα προβλήματα τεχνολογικής φύσης που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και επιπλέον παρέχουν επιμορφωτικά προγράμματα σε αντίστοιχα θέματα. Δείτε για παράδειγμα την απήχηση των σεμιναρίων που οργανώνει το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων στην διεύθυνση http://seminars.etwinning.gr για να πάρετε μια γεύση. Αντί να επιχειρηθεί η αναβάθμισή τους δρομολογείται ουσιαστικά η κατάργησή τους. Γιατί δεν ζητήθηκε η γνώμη διευθυντών, καθηγητών πληροφορικής αλλά και άλλων ειδικοτήτων; Είναι πραγματικά λυπηρό – τα σχολεία και η παιδεία μας δεν αντέχουν άλλη υποβάθμιση …

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:51 | Δημήτρης Μιχαήλ

    Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι απαραίτητο να συνεχίσουν να λειτουργούν με την υφιστάμενη μορφή τους και να στελεχωθούν με επιπλέον προσωπικό. Δεν είναι λογικό από την στιγμή που τα εργαστήρια είναι πεπαλαιωμένα και χρειάζονται περισσότερη φροντίδα για να συνεχίσουν να υπάρχουν, το υπουργείο να καταργεί μια απο τις δομές που λειτουργούν υποδειγματικά.

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:40 | Δημήτριος Λάσκος

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ προσφέρουν τεράστιο έργο. Πρέπει περισσότεροι από δύο συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να εργάζονται σε αυτό. Σε ατίθετη περίπτωση θα υπάρξει σημαντικότατο πρόβλημα στην λειτουργία των Σχολείων – και όχι μόνο των σχολικών εργαστηρίων.

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:34 | Σμαρώ

    Μια δομή απαραίτητη όπως τα Κε.Πλη.Νε.Τ δεν καταργείται. Αναβάθμιση είναι αυτό που χρειάζεται!

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:28 | Κώστας Σταθόπουλος

    Το πόσο χρήσιμο είναι το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ σίγουρα είναι κάτι που λίγο-πολύ οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν. Το αν καταργούνται, εφόσον επί της ουσίας «αντικαθίστανται» με κάτι άλλο, ίσως οδηγεί σε άσκοπες συζητήσεις.

    Όμως, είναι σίγουρο ότι συρρικνώνονται και μάλιστα με τρόπο ο οποίος ουσιαστικά αδρανοποιεί τη λειτουργικότητά τους: Δύο άτομα, στην συντριπτική πλειοψηφία των Περιφ. Ενοτήτων, τα οποία μάλιστα λειτουργούν σε διαφορετικούς χώρους (ένα στην Α/θμια και ένα στην αντίστοιχη Β/θμια). Πρόταση που σίγουρα δεν δίνει τα εχέγγυα για την αποτελεσματική εκτέλεση του έργου τους, το οποίο τις περισσότερες φορές απαιτεί ομαδική εργασία. Πόσο μάλλον όταν σε αρκετές Δ/νσεις τα άτομα αυτά αντιστοιχούν σε 50%, ή και μεγαλύτερη, μείωση ανθρώπινου δυναμικού, π.χ. στην Α Αθηνών από 11 άτομα πλέον θα είναι 2 + 2 = 4!

    Δεν θα πρέπει όμως κανείς να σχολιάσει μυωπικά τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου που αφορούν στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, δηλαδή αναφερόμενος μόνο στο εν λόγω σχέδιο. Ειδικά όταν πριν από λίγες μόλις ημέρες είχε δημοσιοποιηθεί το Π.Δ. με το νέο οργανόγραμμα του ΥΠΕΘ όπου αναφέρεται ο ακριβής αριθμός θέσεων ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Εκεί μάλιστα αναφέρεται ότι οι θέσεις αυτές είναι διοικητικού προσωπικού (και ότι «Οι θέσεις αυτές μπορούν να πληρωθούν και με μετάταξη εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»!!). Δεδομένης της ύπαρξης αυτών των θέσεων, ως διοικητικές, από παλιότερο νόμο, ουσιαστικά με το νέο νομοσχέδιο καταργούνται ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ θέσεις.

    Θεωρώντας ότι οι λόγοι που είχαν δημιουργήσει αυτές τις θέσεις δεν έχουν εκλείψει αλλά μάλλον έχουν ενισχυθεί (δημιουργία εργαστηρίων με Η/Υ σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία, ανάγκη όλων των εκπαιδευτικών για χρήση ΤΠΕ στο διδακτικό τους έργο, κλπ) ο σχεδιασμός του ΥΠΕΘ στο θέμα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (ή ΠΛΗΝΕΤ, ή όπως αλλιώς αύριο τα πούμε) μοιάζει τουλάχιστον προβληματικός, αν όχι αντιφατικός.

    Ως πληροφορικός με εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, κατανοώ την άγνοια του ΥΠΕΘ σε θέματα ανάγκης τεχνικής στήριξης. Ακόμα και παραγωγικές ιδιωτικές εταιρείες έχουν επικεφαλής ανθρώπους που πιστεύουν ότι τα συστήματα πληροφορικής δουλεύουν με «αυτόματο πιλότο», απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, και δεν αντιμετωπίζουν την τεχνική στήριξη με τη σοβαρότητα που πρέπει. Γιατί θα πρέπει το ΥΠΕΘ να σκέφτεται αλλιώς; Η πορεία που βιώνω τα τελευταία 6 χρόνια ως τεχνικός υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Λάρισας, καταδεικνύει αυτό το γεγονός: Διακοπή της υπηρεσίας επιτόπιας τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ, προβλήματα με την ανανέωση συμβάσεων των μηχανικών τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ, κατάργηση της 3-ωρης ελάφρυνσης ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίου κλπ.

    Κατά καιρούς φαίνεται να υπάρχουν τεχνοκράτες οι οποίοι αντιδρούν προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως ο σχεδιασμός αυτόν τον καιρό παραμένει απίστευτα ασαφής και προβληματικός. Ακόμα και αν κάποιες από τις νέες δομές αναλάβουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα ΤΠΕ (έργο που σε μεγάλο βαθμό είχαν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ) η τεχνική στήριξη παραμένει ένα ζητούμενο. Σίγουρα το παρόν νομοσχέδιο δημιουργεί τεράστιες ελλείψεις στο θέμα αυτό.

    Ελπίζω η νομοπαρασκευαστική επιτροπή, εφόσον δεν φαίνεται να θέλει τελικά να βελτιώσει το τοπίο στα θέματα τεχνικής στήριξης των σχολείων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε ΤΠΕ, να πράξει το αυτονόητο, να μην μειώσει περαιτέρω τον αριθμό οργανικών θέσεων των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (ή όπως αλλιώς τα ονομάσει), και να τα αφήσει να λειτουργούν σαν μία ομάδα, ανά νομό, και όχι σαν δύο διαιρεμένες οντότητες.

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:07 | Marina

    Είναι θεσμός πολυσήμαντος και πλεον απαραίτητος.Οι συνάδελφοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους να εξυπηρετήσουν τα σχολεία με κάθε κόστος.
    Προσφέρει έργο υψίστης σημασίας και θα πρεπει να ενισχυθεί με τεχνικό προσωπικό ,όχι να καταργηθεί.2 συνάδελφοι είναι μικρός αριθμός στις μεγάλες διευθύνσεις για να σηκώνουν όλο το βάρος των αιτημάτων που ανακύπτουν.Στην επαρχία δε,απουσιάζει ο θεσμός , παρόλες τις τρέχουσες ανάγκες που προκύπτουν, οι σχολικές μονάδες είναι πλήρως ακάλυπτες.

  • 22 Μαρτίου 2018, 16:04 | Κωνσταντίνα

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, όχι μόνο υποστηρίζουν και βοηθούν τις σχολικές μονάδες στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στους υπολογιστές, αλλά διοργανώνουν και σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Όχι μόνο δεν πρέπει να κλείσουν αλλά αντίθετα πρέπει να ενισχυθούν!

  • 22 Μαρτίου 2018, 15:55 | ΝΙΚΟΣ ΓΚΟΥΡΛΗΣ

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελούν μια από της δομές που στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία στην πράξη. Τα περισσότερα στελέχη τους είναι υψηλών προσόντων, διαθέτουν τεχνογνωσία και εμπειρία λόγω της πολυετούς θητείας τους στην συγκεκριμένη θέση αλλά και λόγω προσωπικής διάθεσης και όρεξης που δείχνουν για την δουλειά τους. Παράλληλα η είσοδος του μαθήματος των ΤΠΕ σε όλα τα δημοτικά σχολεία έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του εργαστηριακού εξοπλισμού σε όλους τους νομούς της Ελλάδος. Αντί της κατάργησης των ΚΕΠΛΗΝΕΤ προτείνω την διατήρηση τους με το υπάρχον καθεστώς, προσθέτοντας σε αυτό ενός επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ86 (στους μεγάλους νομούς) που θα έχει την ευθύνη των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

  • Ο θεσμός του ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, που θα έπρεπε να ερωτηθούν πρώτοι, γνωρίζουν πολύ καλά το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και το γεγονός ότι απαιτείται αύξηση του προσωπικού και όχι κατάργηση τους! Ποιον θα προλάβει να εξυπηρετήσει ο ένας εκπαιδευτικός ανά διεύθυνση εκπαίδευσης;
    Το Υπουργείο θα πρέπει επίσης να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη ότι ένα σημαντικό μέρος του (ανεπαρκούς) προϋπολογισμού των σχολείων θα καταλήγει πλέον σε ιδιώτες για τεχνική υποστήριξη. Το υποτιθέμενο οικονομικό όφελος από την κατάργηση θέσεων θα μετατραπεί σχεδόν άμεσα σε οικονομική απώλεια για τα σχολεία. Έχει γίνει κάποια σοβαρή οικονομοτεχνική μελέτη πάνω στο θέμα που να λαμβάνει υπόψη και την κατάσταση της υπάρχουσας υποδομής στα σχολεία και τις ανάγκες συντήρησης;

  • 22 Μαρτίου 2018, 15:44 | ΣΤΕΦΑΝΙΑ

    Η συνέχιση της λειτουργίας των ΚΕΠΛΗΝΕΤ όχι απλά είναι απαραίτητη αλλά και αναμφισβήτητα καθοριστική στη λειτουργία και τεχνική υποστήριξη των σχολείων.
    Πολλές φορές στο σχολείο μας απευθυνθήκαμε στους τεχνικούς του ΚΕΠΛΗΝΕΤ και με τις πολύτιμες γνώσεις τους μάς εχουν λύσει πολλά προβλήματα για τα οποία θα έπρεπε να απευθυνθούμε ιδιωτικα. Ειναι απαραδεκτο να πρέπει να επιβαρύνονται τα σχολεία με τέτοια έξοδα, μια τετοια εποχή που ο ΗΥ είναι πλέον εργαλειο βασικό. Και δεν είναι σε καμιά περίπτωση υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί ή οι διευθυντές/προϊστάμενοι των σχολείων να προσπαθούν να δίνουν λύσεις μόνοι τους σε τεχνικά θέματα καθώς δεν έχουν τις συγκεκριμένες γνώσεις αλλά ούτε και το χρόνο να αναζητούν την οικονομικότερη ιδιωτική λύση.

  • 22 Μαρτίου 2018, 15:39 | Σάκης

    Απόλυτα επιτυχημένος θεσμός, πρέπει οπωσδήποτε να συνεχιστεί!

  • 22 Μαρτίου 2018, 15:38 | ΜΑΔΕΜΤΖΟΓΛΟΥ ΑΝΝΑ

    Νομίζω ότι η συνεισφορά των συναδέλφων που εργάζονται στο ΠΛΗΝΕΤ είναι αδιαμφισβήτητη και αδιαπραγμάτευτη. Αυτό που συνέβη με έβαλε σε σκέψεις και γεννήθηκαν τα εξής ερωτήματα: Γιατί να καταργηθεί κάτι απόλυτα αναγκαίο? Γιατί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή? Μόνο κάποιος που είναι άσχετος με τη Διοίκηση στην Εκπαίδευση και δε γνωρίζει πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο τμήμα ΠΛΗΝΕΤ και ποια είναι η συνεισφορά του στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων αλλά και των γραφείων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης θα το καταργούσε. Ή … κάποιος που θα το αντικαταστούσε αμέσως μετά με κάποιο νέο τμήμα, με εξωτερικούς συνεργάτες και όχι με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, για να μπορέσει να καλύψει τις νέες πελατειακές σχέσεις που τυχόν θα δημιουργηθούν.Τίποτε πια δε μου κάνει εντύπωση, έχω δει να καταργείται ένα τμήμα, στο όνομα της «οικονομίας», καθαρά για το θεαθείναι ή, ακόμα χειρότερα, για να επωφεληθεί κάποιος «αρμόδιος» να δημιουργείται αμέσως μετά ένα άλλο, πιο πολυδάπανο .
    «Ελλάς το μεγαλείο σου»

  • 22 Μαρτίου 2018, 15:33 | ΜΑΡΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

    Απαράδεκτη η κατάργηση της μόνης τεχνολογικής υποστήριξης για τις σχολικές μονάδες με τα ανεπαρκή και παρωχημένα μέσα, ατόμων που ξεπερνούν τον εαυτό τους για να δώσουν λύσεις τηλεφωνικά και δια ζώσης, όποτε είναι εφικτό.Πολύτιμη η βοήθεια των ΠΛΗΝΕΤ,θεσμός απαραίτητος που χρειάζεται περισσότερη ενίσχυση, υποστήριξη,πόρους, προσωπικό, αναβάθμιση για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:58 | Γεωργία

    Οκ, μετά την κατάργηση των ωρών του υπευθύνου εργαστηρίων πληροφορικής, τωρα αυτό! Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο. Δεν λειτουργούν τα σχολεία χωρίς τεχνική υποστήριξη. Τέλος. Το ξέρουν όλοι. Άρα, ο στόχος είναι να πληρώνουν τα σχολεία για τεχνική υποστήριξη. Τόσο απλά.Ντροπή και πάλι ντροπή.

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:57 | Σταύρος

    Το ΚΕ. ΠΛΗΝΕΤ είναι μία δομή απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία των εργαστηρίων των σχολείων τα περισσότερα από τα οποία, ιδίως στην Α/θμια είναι παλιάς τεχνολογίας. Οι συνάδελφοι που στελεχώνουν το ΚΕ. ΠΛΗΝΕΤ των Σερρών είναι άριστοι γνώστες της τεχνολογίας και πάντα πρόθυμοι να λύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει με τους υπολογιστές των σχολείων. Όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί η δομή των ΚΕ. ΠΛΗΝΕΤ αλλά πρέπει να ενισχυθούν με επιπλέον προσωπικό για την καλύτερη λειτουργία τους. Αφήστε τους να συνεχίσουν το σπουδαίο έργο που προσφέρουν για τη σωστή λειτουργία των υπολογιστών των σχολείων !!

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:54 | Αναστάσιος Συμεωνίδης

    Η σπουδαιότητα του έργου που επιτελείται στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι γνωστή και αδιαμφισβήτητη. Η εργασία των συνάδελφων που υπηρετούν σ αυτά συμβάλλει τα μέγιστα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αυτό που απαιτείται να γίνει είναι η αναβάθμιση τους και η στελέχωσή τους με επιπλέον προσωπικό και όχι η κατάργηση τους.

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:48 | ΜΑΤΖΑΚΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

    Αν μια φορά πάρουν αποφάσεις ανθρωποι που μπαίνουν σε τάξη, δεν θα είχαμε τέτοιους νόμους. Η χρησιμότητα των ΠΛΗΝΕΤ τόσο στα σχολεία όσο και στη Διεύθυνση εκπαίδευσης (που μας παρέχει πλατφορμές ) είναι ανεκτίμητη.
    Μεγάλη απογοήτευση προκαλούν τέτοιες αποφάσεις.

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:42 | Ιωάννης Πανταζόγλου

    H λειτουργία των ΚΕ.ΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητη για τις σχολικές μονάδες, αφού τα προβλήματα που προκύπτουν μπορούν να λυθούν τις περισσότερες φορές από εξειδικευμένο προσωπικό μόνο, και αυτήν τη δουλειά κάνει μέχρι τώρα η δομή αυτή. Οι συνάδελφοι του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ξάνθης επανειλημμένα μας έχουν λύσει τα χέρια και χωρίς αυτούς τα εργαστήρια πληροφορικής θα είχαν αχρηστευτεί. Να σταματήσει πια η υποβίβαση του εκπαιδευτικού μας συστήματος που γίνεται στο βωμό της κρίσης !

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:37 | Γιώργος Πασχάλης

    Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο!
    Είμαστε η μοναδική χώρα, που αντί να προωθεί την πληροφορική, την υποβαθμίζει συνέχεια! Το μόνο που απομένει, είναι η πλήρης εξαφάνιση από την εκπαίδευση!

    Φτάνει πια! Ενίσχυση της διδασκαλίας πληροφορικης και αλγοριθμικης σκέψης! Ενισχύση υποστηρικτικων δομών όπως τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ!
    Όχι άλλη οπισθοδρομιση!

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:25 | Αντώνιος Κηρύκος

    Είμαι καθηγητής πληροφορικής. Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι το μεγαλύτερο λάθος , αφού είναι η μοναδική δομή στην οποία μπορεί να απευθυνθεί ο υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής σε κάθε σχολείο για τεχνικά προβλήματα που δεν μπορεί ο ίδιος να λύσει.

    Κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ σημαίνει διάλυση των εργαστηρίων πληροφορικής στην εκπαίδευση, και de facto περαιτέρω υποβάθμιση της πληροφορικής παιδείας.

  • 22 Μαρτίου 2018, 14:14 | Σπυριδάκης Κωνσταντίνος

    Η άποψη μου είναι οτι ο νομοθέτης μάλλον κινείται με μνημονιακά κριτήρια στην απόφαση του να υποβαθμίσει τον θεσμό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Στόχος του είναι να περιορίσει τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς ώστε να μηδενιστούν οι προσλήψεις συναδέλφων αναπληρωτών.

    Μερικά ερωτήματα που οφείλει να απαντήσει ο νομοθέτης είναι:

    Πως μπορεί ΕΝΑΣ αποσπασμένος εκπαιδευτικός να ανταποκριθεί στη τεχνική και επιμορφωτική στήριξη των συναδέλφων σε κάθε Διεύθυνση;

    Πως θα κατανέμονται οι εργασίες ανάμεσα στον Υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Δευτεροβάθμιας και της Πρωτοβάθμιας, όταν η μεγάλη πλειοψηφία των αιτημάτων προέρχεται από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ( Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ); Στο υφιστάμενο καθεστώς υπήρχε δυναμική συνεργασία για την ανάθεση των εργασιών, ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης.

    Πως σχετίζεται η τεχνική στήριξη και η επιμορφωτική δράση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με τον Προϊστάμενο Μηχανογράφησης της Διεύθυνσης?

    Προτάσεις στο κείμενο που κατατέθηκε για διαβούλευση:
    1.Να υλοποιηθεί μία δομή με έναν συντονιστή και μια ομάδα εκπαιδευτικών ΠΕ86 ανάλογα με το πλήθος των σχολείων η οποία θα υπάγεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

    2.Να ενισχυθεί ο επιμορφωτικός ρόλος των ΚΕΠΛΗΝΕΤ μέσα από επίσημη θεσμοθέτηση δράσεων.

    3.Αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και οργάνωση κεντρικών δράσεων για την συνεχή επιμόρφωση των στελεχών του.

    4.Η επιλογή των στελεχών του να συνεχίσει να γίνεται σε επίπεδο Περιφέρειας και σε κάθε ΚΕΠΛΗΝΕΤ να μπορούν να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί από οποιαδήποτε περιφέρεια της χώρας.

    Σπυριδάκης Κωνσταντίνος
    ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:56 | Ανθή Ζήση

    Δομές, όπως το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που έχουν συμβάλλει ουσιαστικά όχι μόνο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων (με απαρχαιωμένα εργαστήρια και ηλεκτρονικό εξοπλισμό), αλλά και στην δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες, θα πρέπει να αναβαθμίζονται κι όχι να καταργούνται.Θα έπρεπε να δίνονται περισσότερα χρήματα για να εκσυγχρονιστούν και να συνεχίσουν το έργο τους!Με ποιο κριτήριο σκέφτονται την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ; Τόσοι εκπαιδευτικοί που χάρη στα προγράμματα που διοργανώνουν, έχουν επιμορφωθεί κι έχουν κάνει πράξη στη σχολική τους τάξη όλα όσα έμαθαν λένε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους αυτούς που βοήθησαν σ’ αυτό και προτείνουν και σ’ άλλους εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν τα αντίστοιχα προγράμματα και να μάθουν όλα όσα οι ίδιοι έμαθαν! Σκεφτείτε και μη μας αφήνετε χωρίς επιμόρφωση! Αν θέλετε κάποτε να μιλούν για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, δώστε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν ΔΩΡΕΑΝ επιμορφωτικά προγράμματα που διοργανώνουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ ή συμμετέχουν όσοι τα στελεχώνουν και μην τα καταργείτε! Τα χρειαζόμαστε! Θέλουμε να συνεχίζουμε να μαθαίνουμε! Θέλουμε να αναβαθμιστούν!
    Καταργείς κάτι που είναι δυσλειτουργικό ή άχρηστο, όχι κάτι που αποδεδειγμένα είναι απαραίτητο και ουσιαστικό.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:50 | Μαργαρίτα Κατσίπη

    Άλλη μία αντίφαση του εκπαιδευτικού συστήματος στο φως.
    Ισχυρίζονται επιστήμονες και βασικά στελέχη της εκπαίδευσης ότι το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να προσαρμόζεται στις κοινωνικές εξελίξεις. Συμφωνούν όλοι/ες: η πληροφορική στο αναλυτικό πρόγραμμα όλων των βαθμίδων, γνωστικό πεδίο η χρήση του υπολογιστή στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων, απαραίτητο εργαλείο για τους/τις εκπαιδευτικούς (εκπαίδευση και διοίκηση) και εξαιρετικά σημαντικό εφόδιο για τους/τις μαθητές/τριες.
    Και… Πως άραγε υποστηρίζεται η ύπαρξη τεχνολογίας στις σχολικές μονάδες;;; Στοιχεία από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ δείχνουν την τεχνική υποστήριξη προς τις σχολικές μονάδες. Αν αυτή η υποστήριξη μειωθεί ή καταργηθεί αντιλαμβάνεστε τις συνέπειες… Ζητείται ενημέρωση στο myschool; ηλεκτρονικό ταχυδρομείο; εγγραφές; άμεσες απαντήσεις; εκτυπώσεις; χρήση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και άλλα πολλά;;; ΧΑΛΑΣΕ, ΛΥΠΟΥΜΑΣΤΕ… Στην Ευρώπη του 2018

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:42 | Παπαμόσχου Χρυσή

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητα για τους εκπ/κούς και τα σχολεία. Μας υποστηρίζουν και μας βοηθούν καθημερινά και σε συστηματική βάση. Αυτό που επιχειρείται αυτήν τη στιγμή είναι στην ουσία η κατάργησή τους.Πρέπει οπωσδήποτε όχι απλώς να παραμείνουν, αλλά και να αναβαθμιστούν.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:42 | Γεωργία Πρωτογέρου

    Θεσμοί που υπάρχουν και λειτουργούν με επιτυχία θα πρέπει να ενισχύονται και όχι να συρρικνώνονται. Πολλώ δε μάλλον όπως τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που αποδεδειγμένα, όχι μόνο βοηθούν τα σχολεία στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν με τους υπολογιστές, τα δίκτυα και τις υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, αλλά κυρίως προσφέρουν επιμόρφωση και λανσάρουν καινοτόμες δράσεις. Στην εποχή λοιπόν της ανάγκης για ψηφιακό αλφαβητισμό, πώς τα κέντρα αυτά θα λειτουργήσουν με έναν και μόνο εκπαιδευτικό, ο οποίος θα εδρεύει στην διεύθυνση και δεν θα μπορεί πρακτικά να ασκεί το έργο του αποτελεσματικά, ιδίως δε σε νησιωτικούς νομούς; Καλό είναι να στελεχωθούν με περισσότερα άτομα και να μελετηθεί το πώς το έργο τους θα διαχέεται σε όλα τα σχολεία περιοχής ευθύνης τους αποτελεσματικότερα και πώς θα διευρυνθεί το αντικείμενο.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:42 | Φώτης

    Η στελέχωση των ΠΛΗΝΕΤ με περισσότερο προσωπικό είναι όχι ανάγκη, αλλά υποχρέωση. Τα εργαστήρια είναι παλιά, τα προβλήματα όλο και αυξάνονται. Ζητάμε από τους εκπαιδευτικούς όλο και περισσότερα, αλλά εμείς σαν κράτος ελαχιστοποιούμε την υποστήριξη προς αυτούς. Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απαραίτητα και τεχνικοί, άρα τα ΠΛΗΝΕΤ πρέπει να αναβαθμιστούν, αν βέβαια μας ενδιαφέρει πραγματικά η ποιοτική τεχνική υποστήριξη και δεν μας απασχολεί μόνο η εξοικονόμηση χρημάτων

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:38 | ΔΗΜΟΥΛΕΑ ΜΑΡΙΑ

    Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητο στα σχολεία. Μας έχει βοηθήσει πολλές φορές σε αποκατάσταση δικτύου και επισκευές υπολογιστών.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:33 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Κ.

    Διαφωνώ με την κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ που υποστηρίζουν τεχνικά τα σχολεία και τις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς η συμβολή τους στη σωστή λειτουγία σε θέματα νέων τεχνολογιών κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία. ‘Ενας τεχνικός υπεύθυνος ανά υπηρεσία και για όλα τα σχολεία σε καμιά περίπτωση δεν επαρκεί.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:32 | Μαρία Μέργα

    Τα ΚΕ.ΠΛΗΝΕΤ είναι μια δομή απαραίτητη και αναντικατάστατη για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. Η υποστήριξη που παρέχουν στα σχολεία (η επισκευή και συντήρηση των εργαστηρίων και άλλων συσκευών μέσα στο σχολείο αλλά και η διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων) δεν βοηθάει μόνο στην ομαλότερη λειτουργία του σχολείου αλλά και στην εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος. Η δομή αυτή ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:32 | L PAPATHOMAIDOU

    Είναι αδιανόητο – κατά την άποψη μου – να συζητάμε ακόμη και να προσπαθούμε να «υπερασπιστούμε» τον θεσμό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
    Το μόνο που θα έπρεπε να κάνουμε είναι να τον διευρύνουμε, να τον ενισχύσουμε, να τον αναδιοργανώσουμε, να τον αναβαθμίσουμε ώστε να λειτουργεί ευέλικτα και σωστά υποστηρίζοντας ουσιαστικά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
    Είμαι 18 χρόνια στην «μαχόμενη» δημόσια εκπαίδευση και όποτε χρειάστηκα υποστήριξη, είχα άμεση και εξαιρετικά φιλότιμη ανταπόκριση,(συχνά ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια του ωραρίου)

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:30 | Σαββας

    Το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ όλα αυτά τα χρόνια είναι αναγνωρισμένο και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.Eχουν επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς για να γίνονται καλύτεροι στο έργο τους.
    Εαν καταργηθεί αυτη η δομη Θα δυσκολευτεί όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, γιατί θα αφαιρεθεί προσωπικό καταρτισμένο με χρόνια εμπειρία και αφοσίωση στις Υπηρεσίες του ΠΣΔ. Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ τα αγαπήσαμε ως τωρινή δομή και ειδικευτήκαμε σε αυτά, ώστε να γίνουμε αποτελεσματικότεροι (hardware, software, Δίκτυα,…).Προτείνω να μείνουν έως έχουν ως μία δομή ξεχωριστή που θα υποστηρίζει Α και Β/θμια.Τα προβλήματα είναι τα ίδια. Επι πλέον προσθέτω ότι πρέπει να υποστηριχθεί το έργο τους με την δημιουργία θέσεων μαθητείας για να ενισχύσουν τις γνώσεις,δεξιότητες των ατόμων της μαθητείας μιας που χρειαζόμαστε χεριά για τις ανάγκες των σχολείων του νομου μας.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:21 | Θεμιστοκλής

    Μετά το τέλος της χρηματοδότησης της ομάδας τεχνικής υποστήριξης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με την νέα διάταξη επιχειρείται και κατάργηση της βοήθειας που είχαμε στα σχολεία από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Σε λίγο καιρό τα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής δεν θα λειτουργούν. Προφανώς ο ψηφιακός γραμματισμός δεν είναι στις προτεραιότητες της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Όλες οι χώρες (ακόμα και οι Η.Π.Α) αυξάνουν τα κονδύλια προς αυτή την κατεύθυνση εκτός από την Ελλάδα.

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να ενισχυθούν όχι να αποδυναμωθούν. Διαφορετικά οι μαθητές να μείνουν ψηφιακά αναλφάβητοι και το κόστος από την καταστροφή των σχολικών εργαστηρίων (όσο παλιά και αν είναι) θα είναι τεράστιο.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:09 | Γιώργος Κατσαούνος

    Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ως δομή είχαν διττό ρόλο. Από τη μια η παροχή τεχνικής στήριξης σε εκπαιδευτικούς, σχολικές και διοικητικές μονάδες και από την άλλη ήταν το άτυπο κέντρο αναφοράς για οτιδήποτε είχε σχέση με την πληροφορική στην εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω ότι με κέντρο τα Κεπληνετ στήθηκαν οι περισσότερες καινοτόμες δράσεις (Ρομποτική, Ανοικτές τεχνολογίες, σεμινάρια σε συναδέλφους κλπ) όσο και η πραγματική υποστήριξη σχολικών και διοικητικών μονάδων. Με όρους κόστους έχουν εξοικονομήσει χιλιάδες ευρώ σε κάθε ΔΔΕ από τεχνική υποστήριξη που αλλιώς θα είχε πληρωθεί σε ιδιώτες.

    Κατ εμέ ο ρόλος τους θα έπρεπε να ενισχυεθεί ώστε να δοθεί περισσότερη έμφαση στον καθοδηγητικό τους ρόλο και την επιμόρφωση των συναδέλφων πληροφορικής.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:05 | Κων/νος Βοζίκης

    Έλεος!!!!!!Αντί να αναβαθμίσουμε το ΠΛΗΝΕΤ το υποβαθμίζουμε και τέλος θα το καταργήσουμε.Πιστεύω να μην συμβεί αυτό για να γλυτώσουμε τα χειρότερα για τα εργαστήριά μας.

  • 22 Μαρτίου 2018, 13:05 | Χριστιάνα Καρτσέλου

    Δομές, όπως το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που έχουν συμβάλλει ουσιαστικά όχι μόνο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων (με απαρχαιωμένα εργαστήρια και ηλεκτρονικό εξοπλισμό), αλλά και στην δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες, θα πρέπει να αναβαθμίζονται κι όχι να καταργούνται. Καταργείς κάτι που είναι δυσλειτουργικό ή άχρηστο, όχι κάτι που αποδεδειγμένα είναι απαραίτητο και ουσιαστικό.

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:54 | Μιχάλης

    Είναι απαράδεκτο να καταργηθεί ένας θεσμός που υποστηρίζει τόσο πολύ τα σχολεία μας. Πρέπει να βρεθεί ο τρόπος τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ να αναβαθμιστούν όχι να γίνει παύση της λειτουργίας τους.

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:43 | Πάνος Κατσούλας

    Από μία ανάγνωση του ΚΕΦ Β’ του κατατεθειμένου νσχ, που βρίσκεται σε διαβούλευση, ως μείζον θέμα θεωρώ την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Η κατάργησή τους θα επιφέρει ζημιά και μόνο ζημιά στα σχολεία. Αυτό είναι το ζήτημα και όχι να υποστηρίξει κάποιος το δικό του «μαγαζί». Δεν είμαι ούτε σκοπεύω να γίνω ή να εργαστώ μελλοντικά σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ ή αντίστοιχο.
    Ο συνδυασμός του ΠΔ 18/2018 (αφορά στο οργανόγραμμα του ΥΠΠΠΕΘ) και του κατατεθέντος προς διαβούλευση νσχ δημιουργεί ζητήματα που προξενούν εντύπωση! Συγκεκριμένα με παράδειγμα: στο δικό μου νομό με το ΠΔ 18/2018 δημιουργήθηκαν 6 θέσεις διοικητικών Πληρ/κής (2 ΠΕ, 3 ΤΕ και 1 ΔΕ), που θ’ ασχολούνται κατα βάση με την τεχνική υποστήριξη της Δνσης ΔΕ του νομού και με το προτεινόμενο νσχ θα υπάρχει 1 (ένας) μόνο υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών που θα υπάγεται στο τμήμα Πληρ/κής κ Νέων Τεχνολογιών, το οποίο ιδρύθηκε με το ΠΔ 18/2018 και μπορεί να έχει σ’ αυτό το τμήμα προϊστάμενο κάποιον π.χ. ΔΕ (ενδεχόμενα και χωρίς πτυχίο ή γνώσεις Πληρ/κής;), αλλά και αν ακόμη έχει προϊστάμενο ΠΕ και αποδεδειγμένες γνώσεις Πληρ/κής ο τελευταίος ενδέχεται να έχει λιγότερα χρόνια ή λιγότερα προσόντα από τον εκπ/κό υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών. Άρα ο υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών πρέπει να είναι διοικητικά υπό τον Δντή ΔΕ. Όμως το προηγούμενο ενδεχόμενο δεν είναι το μόνο κακό. Υπάρχει και κάτι ακόμη χειρότερο: την εν λόγω Δνση ΔΕ θα υποστηρίζουν σε ότι αφορά στην Πληρ/κή 6 υπάλληλοι και τα 52 σχολεία του νομού με τα εργαστήρια και τον υπόλοιπο εξοπλισμό θα υποστηρίζουν ένας μόνο υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών!!! Είναι προφανές ότι ο άνθρωπος αυτός δε θα μπορεί ν’ ανταποκριθεί στο έργο του και τα σχολεία δε θα εξυπηρετούνται. Άλλωστε ούτε και σήμερα εξυπηρετούνται με το έναν υπεύθυνο του ΚΕΠΛΗΝΕΤ και τον 1 αποσπασμένο στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ διότι ο αριθμός τους δεν επαρκεί! Επομένως η κατάληξη θα είναι όλα τα σχολεία να καταφεύγουν σε ιδιώτες για τεχνική υποστήριξη πληρώνοντας από τα χρήματα της σχολικής επιτροπής που ήδη είναι μειωμένα. Αυτό που περιγράφω δεν είναι κάτι που θα συμβεί σίγουρα στο μέλλον, συμβαίνει ήδη και κοστίζει! Εκτός αν όσοι είναι στο τμήμα Πληρ/κής της κάθε Δνσης Εκπ/σης δεν υποστηρίζουν το γραφείο που λέγεται Δνση ΔΕ αλλα και τα σχολεία. Όμως τότε μάλλον εκεί πρέπει ν’ αποσπαστούν περισσότεροι, που να έχουν αποδεδειγμένες γνώσεις πληρ/κής για τεχνική υποστήριξη όλων των σχολείων των νομών και για να μη θεωρηθεί ότι ευλογώ το σινάφι μας, ας μην είναι μόνον εκπ/κοί.
    Συνεπώς τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθούν όπως αναφέρεται στο άρθρο 17 παραγρ 2 του προτεινόμενου νσχ αλλά αφενός μεν να διατηρηθούν και αφετέρου να στελεχωθούν με 3 τουλάχιστον και για μεγαλύτερους νομούς και παραπάνω εκπ/κούς ή εκπ/κούς μαζί με υπαλλήλους με γνώσεις στην τεχνική υποστήριξη κυρίως υλικού, δημιουργίας δικτύων κλπ.
    Τέλος η επιμόρφωση των εκπ/κών περιέρχεται στα ΠΕΚΕΣ. Στα οποία πηγαίνουν 20 εκπ/κοί Πληρ/κής (ΠΕ86) με 3 ετή θητεία για να υποστηρίξουν το θεσμό και όχι μόνο. Πολύ καλά. Όμως εκτός Αττικής και ενδεχομένως Θεσσαλονίκης, στις υπόλοιπες περιφέρειες είναι βέβαιο ότι θα δεχτούν 20 εκπ/κοί ν’ αποσπαστούν για 3 χρόνια στο ΠΕΚΕΣ, που θα εδρεύει π.χ. στην Τρίπολη ή στην Κοζάνη ή στη Λαμία κλπ; Προβλέπω ότι δε θα βρεθούν τόσοι. Εδώ δε βρίσκονται σήμερα πολύ λιγότεροι. Όμως αν αυτός ο αριθμός κατανεμηθεί π.χ. στους 5 νομούς της Πελοποννήσου στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τότε σίγουρα θα βρεθεί ο απαιτούμενος αριθμός εκπ/κών για να πάνε σ’ αυτά. Και σήμερα υπάρχουν ΚΕΠΛΗΝΕΤ ανά την Ελλάδα που υλοποιούν δωρεάν εθελοντική επιμόρφωση εξ αποστάσεως π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων κ εξοικονομούνται πολλά ποσά τη στιγμή που άλλοι φορείς κάνουν τα ίδια ή παρόμοια άλλα αυτά έχουν κόστος.

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:32 | Μαργαρίτα

    Όσοι έχουν υπηρετήσει έστω και για λίγο διάστημα σε σχολείο ξέρουντα τα προβλήματα που δημιουργούνται απο τη μη καλή λειτορυγία των υπολογιστών. Σήμερα κανένα σχολέιο δενμπορεί αν λειτορυγήσει χωρίς υπολογιστές και Internet. Όλα αυτα τα φροντίζουν οι τεχνικοί και υπεύθυνοι του ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ γιατι αυτοί εχουν τις ειδικες τεχνικες γνωσεις που χρειαζονται. Είναι μεγάλο λάθος η ουσιαστική κατάργησή τους. Χρειάζεται αναβάθμιση της λειτουργίας με αποκεντρωμένες υπηρεσίες ειδικά στην επαρχία όπου οι απαοστάσεις είναι τεράστιες.

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:32 | ΜΑΡΙΑ Κ.

    Το έργο αυτών των ανθρώπων ( το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ δεν είναι ένα άψυχο πράγμα ) όχι μόνο πρέπει να συνεχιστεί αλλά και να αναβαθμιστεί . Η βοήθειά τους είναι συνεχής τόσο σε τεχνική υποστήριξη όσο και συμβουλευτική επιμόρφωση.
    Διαθέτουν τις γνώσεις και την τεχνογνωσία για να προσφέρουν αυτήν την πολύ απαραίτητη βοήθεια.
    Ας τους αφήσουμε λοιπόν να συνεχίσουν το έργο τους.

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:27 | Νάνση

    Είναι θεσμός που έχει υποστηρίξει τα σχολεία και έχει προσφέρει υπηρεσίες προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών. Πάντα υποστηρικτικοί και εξυπηρετικοί με στόχο την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:26 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΦΤΗΡΑΝΗΣ

    μια υποστηρικτική δομή που ειναι οχι απλώς απαραίτητη , αλλά αναγκαία. Ο ι συνάδελφοι που υπηρετουν στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων υπερβάλλουν εαυτούς εργαζόμενοι πολλες φορές μέχρι αργά το απόγευμα να δώσουν λύσεις και να προσφέρουν με την τεχνογνωσία τους στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων μας.Το ότι λειτουργούν τα εργαστήρια στα σχολεία μας οφείλεται κυρίως σε αυτούς τους συναδέλφους!!!!!

  • 22 Μαρτίου 2018, 12:23 | Σπύρος

    Υπήρχε η φήμη της κατάργησης εδώ και καιρό. Ερωτηθείς εκ μέρους μου βουλευτής του νομού μας για την τύχη των ΠΛΗΝΕΤ με διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει επικοινωνία με των υπεύθυνο ΚΕ. ΠΛΗΝΕΤ και τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής της περιοχής μας – Ιωάννινα – για το έργο τους και το πως θα λειτουργήσουν από εδώ και πέρα. Δυστυχώς καμία επικοινωνία…το υπουργείο δεν αφουγκράζεται τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Την δεδομένη χρονική στιγμή με παλαιωμένα εργαστήρια που βασίζονται σε ελεύθερο λογισμικό είμαστε 100% εξαρτημένη από την λειτουργία των ΠΛΗΝΕΤ. Χωρίς την δικιά τους υποστήριξη δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε τα εργαστήρια μας και σε οποιαδήποτε πρόβλημα που θα εμφανιστεί οι περισσότεροι από εμάς δεν θα έχουμε εργαστήριο να δουλέψουμε. Κανονικά θα έπρεπε να ενισχυθεί και να δυναμωθεί ο συγκεκριμένος θεσμός από το να καταργηθεί.Τα παιδιά στο δικό μας ΠΛΗΝΕΤ είναι άμεσα διαθέσιμα και προσπαθούν όσο πιο γρήγορα μπορούν να μας εξυπηρετήσουν σε οποιοδήποτε πρόβλημα.