Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 30 Απριλίου 2020, 13:54 | ΜΑΡΙΑ ΝΟΜΙΚΟΥ

    Σε ότι αφορά την αύξηση του αριθμού των νηπίων/προνηπίων στο νηπιαγωγείο πιστεύω ότι θα έχει σαφέστατα πολύ αρνητικές επιπτώσεις . Υπάρχουν πολλά παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα και θέματα συμπεριφοράς και χρειάζονται ιδιαίτερη υποστήριξη . Ο εκπαιδευτικός είναι μόνος , όπως γνωρίζετε, χωρίς ειδικούς παιδαγωγούς (λογοθεραπευτές, ψυχολόγους…) .
    Είναι αναγκαίο να επανδρωθούν τα σχολεία μας με τις παραπάνω ειδικότητες.
    Χρειάζεται ο εκπαιδευτικός να κάνει εξατομικευμένη διδασκαλία για να προχωρήσουν αυτά τα παιδιά στην μαθησιακή διαδικασία .
    Δεν υπάρχει επίσης, το απαραίτητο προσωπικό ,όπως καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, νοσηλευτές . Καλούνται οι εκπαιδευτικοί να εκτελούν και αυτούς τους ρόλους.
    Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στις κτιριακές υποδομές, όπως μικρές αίθουσες, ανυπαρξία κοινόχρηστων και αποθηκευτικών χώρων, απουσία γραφείων, εργαστηρίων κουζίνας , αίθουσα ύπνου.
    Όλα αυτά είναι απολύτως αναγκαία για μια σωστή εκπαίδευση .
    Νηπιαγωγός Μαρία Νομικού

  • 30 Απριλίου 2020, 13:41 | Ευγενία Μ.

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, όπου οι ειδικοί συνιστούν πως πρέπει να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, σε 26, με στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού, είναι εις βάρος των μορφωτικών αναγκών, αλλά και της ασφάλειας και της υγιεινής των μαθητών.

  • 30 Απριλίου 2020, 13:33 | Ραφαέλα

    Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία παιδαγωγική αξία και ούτε πρόκειται με κάποιο τρόπο να «αναβαθμίσει» το σχολείο. Αντιθέτως, θα υποβαθμίσει την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Εμποδίζει τον/την εκπαιδευτικό να αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην τάξη του/της και να εφαρμόσει εξατομικευμένη μάθηση.
    Το μέτρο αυτό αποσκοπεί ξεκάθαρα στη μειώση των θέσεων εργασίας για εκπαιδευτικούς.

  • 30 Απριλίου 2020, 13:30 | Γιώργος

    Θα ήθελα πραγματικά να μας ενημερώσει το Υπουργείο ποια είναι η ratio της παραγράφου 3 περί ελαχίστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στα 20 άτομα. Εκτός του ότι είναι αντιπαιδαγωγική, αυτή η ρύθμιση έρχεται σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, ακόμη και με τις ίδιες τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Όσοι έχουν πραγματική διδακτική εμπειρία σε τμήματα διαφορετικού πλήθους μαθητών κατανοούν άριστα τη συνάφεια που υπάρχει ανάμεσα στο πλήθος των μαθητών και την ποιότητα διεξαγωγής του μαθήματος. Θεωρώ αυτονόητο ότι πρόκειται για κάποια αβλεψία της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που θα διορθωθεί στην τελική μορφή. Είναι αδιανόητη η παρουσία μιας τέτοιας ρύθμισης σε ένα νομοσχέδιο που γενικά κινείται προς θετική μεταρρυθμιστική κατεύθυνση.

  • 30 Απριλίου 2020, 12:58 | ΚΟΛΟΚΟΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Η μοναδική αλλαγή στην Πρωτοβάθμια τα τελευταία πέντε χρόνια με θετικό πρόσημο (όριο μαθητών 22) καταργείται. Είναι λυπηρό.
    Δεν ξέρω αν έχει ακουστά η ηγεσία του υπουργείου την έννοια του βοηθού-εκπαιδευτικού; Ή του γραμματέα; Ή του επιστάτη; Υπάρχουν στα σχολεία κάποιων χωρών και μάλιστα πιο φτωχών από εμάς.

    Σε ότι αφορά τον αριθμό των μαθητών για το μάθημα της Πληροφορικής.Τα περισσότερα εργαστήρια Η/Υ στα δημοτικά σχολεία είναι μικρά σε μέγεθος και χωράνε το πολύ 20 μαθητές. 26 μαθητές στο εργαστήριο και άλλοι 4 μαθητές, αν κάποιος εκπαιδευτικός απουσιάζει και γίνεται διασπορά του τμήματος, μας κάνουν 30 μαθητές. Ιδανικές συνθήκες δηλαδή για την διεξαγωγή ενός μονόωρου εργαστηριακού μαθήματος.
    Στη Δευτεροβάθμια το τμήμα όταν είναι μεγάλο σπάει στα δύο και γίνεται συνδιδασκαλία με άλλο μάθημα ή μπαίνει δεύτερος εκπαιδευτικός. Στην Πρωτοβάθμια όλοι οι καλοί χωράνε.

  • 30 Απριλίου 2020, 12:38 | Νίκος

    Αντί κλασσικά να κινουμαστε προς την σωστή κατευθυνση που είναι σίγουρα τα πιο ολιγομελή τμηματα κινουμαστε προς την λαθος. Πως ζητάς απο εκπαιδευτικους να βαλουν σε ταξη, να οργανωσουν, να διδαξουν, να κανουν αγγλικα(?????) κλπ κλπ σε 20+ παιδια προσχολικης ηλικιας???????Και στα τμηματα αυτα μπορει να υπαρχουν και παιδακια με μαθησιακες ή αλλες δυσκολιες…..Εδω με 2 παιδια στο σπιτι και ειναι τρομερα δύσκολο….Επισης γιατι οι εκπαιδευτικοι να δωσουν τον καλυτερο εαυτο τους???? Έχει να παιξει παρκαρισμα στον υπολογιστη που θα παει συννεφο! Μικροτερα τμηματα, περισσοτερη βιωματικη εκπαιδευση και παιχνιδι, όσο γινεται εξω απο το κτηριο και καθολου μα καθολου υπολογιστη σε αυτες τις ηλικίες….Τι στο καλο τοσο δυσκολο ειναι ????Λυπαμαι…..

  • 30 Απριλίου 2020, 12:23 | Αλεξάνδρα Ν.

    Η αύξηση αριθμού σε κάθε τμήμα νηπίων/προνηπίων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως αναβάθμιση. Η ηλικία αυτή είναι μία απαιτητική μαθησιακά ηλικία γιατί αποτελεί την είσοδο του παιδιού στην εγκύκλια μόρφωση για αυτό και υλοποιείται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, καλλιέργεια ενός συναισθηματικά υγιούς κλίματος, ουσιαστική συμπερίληψη μαθητών /μαθητριών που έχουν διαγνωστεί με μαθησιακές δυσκολίες ή που παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισής τους. Σε αυτό το εκπαιδευτικό τοπίο η αύξηση του αριθμού δυσχεραίνει την παροχή ποιοτικού έργου και μειώνει αισθητά τις δυνατότητες παροχής προσωπικού χρόνου σε μικρές ομάδες παιδιών εφαρμόζοντας τις τεχνικές της διαφοροποιημένης μάθησης. Ακόμα και μία απλή και συνηθισμένη δραστηριότητα, όπως το να πουν τα νέα τους, μέχρι να μιλήσει κάθε παιδί στον προβλεπόμενο χρόνο θα έχει περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα που δεν συνίσταται σε αυτές τις ηλικίες (αφού ο χρόνος διατήρησης του ενδιαφέροντός τους είναι περιορισμένος).
    Οι σημαντικές κτιριακές ελλείψεις ή κτίρια που δεν έχουν σχεδιαστεί ως κέντρα μάθησης θα είναι ακόμα δυσκολότερο να ανταποκριθούν στις ανάγκες του αριθμού μαθητών/τριων. Προφανώς δεν θα μπορεί μία μικρή τάξη νηπιαγωγείου να φιλοξενεί θέσεις για όλα τα παιδιά, αλλά και να διαμορφώσει μία βασική υποδομή παιδαγωγικών κέντρων για την ενασχόληση των παιδιών με βάση τα ενδιαφέροντα τους στις ελεύθερες δραστηριότητες. Ένας τόσο μεγάλος αριθμός δεν μπορώ να φανταστώ σε τι εξυπηρετεί παιδαγωγικά και μαθησιακά.

  • 30 Απριλίου 2020, 11:37 | ΝΙΚΟΣ Π

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ 2020 ΝΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ.
    ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ , ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΟ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΩΣΤΑ..

  • 30 Απριλίου 2020, 11:32 | ΝΑΤΑΣΑ Δ.

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ …ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΣΤΙΑΣΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ …ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΝΕΥ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !!
    ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ!

  • 30 Απριλίου 2020, 11:26 | Ιφιγένεια Γεωργιάδου

    Απαράδεκτη η αύξηση αριθμού μαθητών στο νηπιαγωγείο. Είναι από τις πιο σημαντικές περιόδους της ζωής των μαθητών, χρειάζονται δύο νηπιαγωγούς στην τάξη, όχι και αύξηση αριθμού μαθητών!

  • 30 Απριλίου 2020, 09:43 | Κωνσταντία Χ.

    Απαράδεκτο! Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη. Είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό που θα οδηγήσει σε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, πολύ περισσότερο αν το παιδί έχει και μαθησιακές δυσκολίες όπως το δικό μου!!!

  • 30 Απριλίου 2020, 09:32 | Κωνσταντίνα

    Διαφωνώ με την αύξηση του ελάχιστου και μέγιστου αριθμού μαθητών στην τάξη. Επίσης με προβληματίζει ιδιαίτερα το αν θα εφαρμοστεί το ελάχιστο των 20 μαθητών στα ήδη δημιουργημένα τμήματα καθώς αυτό θα οδηγήσει σε αναγκαστική μετεγγραφή μεγάλου αριθμού μαθητών σε άλλο σχολείο.

  • 30 Απριλίου 2020, 08:29 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΥΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ !

    Η αύξηση των παιδιών ανά τάξη είναι απαράδεκτη από κάθε άποψη, επιστημονική, παιδαγωγική, συναισθηματική των παιδιών, πρακτική.. Δείχνει μόνο μια διάθεση να βγουν οι αριθμοί όπως πρέπει, δηλαδή να γίνουν περικοπές πάσει θυσία.
    Σε καιρό πανδημίας και εν αναμονή δεύτερου κύματος όλοι περιμέναμε μείωση και όχι αύξηση.
    Γνωρίζει αλήθεια κάποιος στο υπουργείο την λειτουργία του νηπιαγωγείου;;
    Τις ανάγκες των παιδιών;;
    Την εκπαιδευτική διαδικασία;
    Τους σχολικούς χώρους όπου τα παιδια εκτός των παιδαγωγικών δράσεων , τωνε, κοιμούνται, παίζουν και αλληλοεπιδρούν ;;
    Το επιχείρημα ότι γίνονταν εικονικές εγγραφές και λειτουργούσαν τμήματα με πολύ λίγα παιδιά και ότι αυτό καταπολεμάται με το νομοσχέδιο αυτό είναι παντελώς ανυπόστατο και αποδεικνύει ότι ο νομοθέτης δεν γνωρίζει (ή προσποιείται ότι δεν γνωρίζει) καν την πλατφόρμα myschool στην οποία είναι περασμένοι όλοι οι μαθητές.

  • 30 Απριλίου 2020, 01:51 | Ανθή

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 30 Απριλίου 2020, 01:27 | Ναντια

    Ειναι δυνατιν να μιλατε για αναβαθμιση παιδειας οταν οχι μονο δεν κατεβαζετε τον αριθμο μαθητων μα το ανεβαζετε στα 25;;αναρωτιεμαι..και ειδικα εσεις που ειστε και παιδαγωγος, πιστευετε οτι με τοσα παιδια μπορει να γινει μαθημα;; εχετε δει επισης τις ταξεις που ινομαζουμε νηπιαγωγεια;;; πολλα απο αυτα 2*2..πολυ λυπαμαι.. Περιμενα καλυτερα πραγματα…
    12 χρονια αναπληρώτρια… Τρεχω να καλυψω τα κενα σας… Απογοήτευσή.. Αλλαξτε το τωρα.. Και κατεβαστς τον αριθμο των μαθητων.. Μονο εται θα πετύχουμε μια σωστη εκπαίδευση και ενα σωστο μελλον για αυτον τον τοπο

  • 30 Απριλίου 2020, 01:01 | Χριστίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 30 Απριλίου 2020, 00:41 | Δημήτριος Καραγκούνης

    Ο πιο βασικός παράγοντας προκειμένου να αναπτυχθεί ουσιαστικά η χώρα μας στο μέλλον, είναι μέσω της παιδείας. Η επένδυση στην παιδεία είναι η πιο ουσιαστική επένδυση για ένα καλύτερο αύριο.
    Το νομοσχέδιο αυξάνει τον αριθμό των μαθητών, κάτι το οποίο θα δυσκολέψει τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, καθώς η προσοχή του εκπαιδευτικού θα είναι μοιρασμένη σε περισσότερα παιδιά, συνεπώς ελλειπής για τον μέσο μαθητή.
    Είναι ξεκάθαρα υποβάθμιση της παιδείας.

  • 30 Απριλίου 2020, 00:21 | Ευσταθία

    Με τόσα παιδιά είναι αυτονόητο ότι δεν θα γίνεται σωστή δουλεια μέσα στην ταξη. Που να πρωτοστρεψει το βλέμμα του ο εκπαιδευτικός. Βιώνουμε δύσκολες ώρες λόγω της πανδημίας. Ζητάτε μείωση μαθητών στις τάξεις για να επιστρέψουμε στην κανονικότητα,για την προστασία όλων, μαθητων και εκπαιδευτικών καθώς και αποστασεις ανάμεσα στους μαθητές, με τόσα παιδιά στις τάξεις πως αυτό θα επιτευχθεί;ακόμα και όταν τελειώσει η πανδημία πως θα μπορούν να ελέγχονται τόσα παιδιά; Δώστε μια ακόμα ευκαιρία σκέψης στο άρθρο αυτό. Με εκτίμηση.

  • 30 Απριλίου 2020, 00:03 | Ιουλία Κούρτη

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις σχολικές τάξεις μόνο σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης θα μπορούσε να οδηγήσει.

  • 29 Απριλίου 2020, 23:56 | ΜΑΤΙΝΑ ΝΙΚΟΥ

    Πως είναι άραγε κ. Κεραμέως από τα 575 σχόλια εώς τώρα, τα 574 να είναι κατά του εκτρώματος που σκεφτήκατε να δημοσιεύσετε ?? Και ναι !! υπάρχει και ένας που λέει ότι πρέπει να αυξήσετε και άλλο τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις (λέτε να τρολλάρει ?)

  • 29 Απριλίου 2020, 23:45 | Χριστίνα

    Στο νηπιαγωγείο η γνώση προσεγγίζεται ολιστικά, διαθεματικά, αβίαστα, βιωματικά… έτσι θα πρέπει να προσεγγίζεται η γνώση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αντί γι αυτο, σύμφωνα με το νέο πολυνομοσχέδιο η νέα κυβέρνηση στοχεύει στον κατακερματισμό της γνώσης και στο νηπιαγωγείο. Απαράδεκτο, αντιεπιστημονικό, αντιπαιδαγωγικό… λυπάμαι πολύ! Θυμώνω ακομη περισσότερο!

  • 29 Απριλίου 2020, 23:27 | Όλγα

    Όλα μα όλα τα σχόλια του συγκεκριμένου Άρθρου , σας δείχνουν ότι η απόσυρσή του είναι μονόδρομος. Έχετε την κοινωνία απέναντί σας ! Ξανασκεφτείτε το.

  • 29 Απριλίου 2020, 23:19 | Μαρίνα

    Μια απορία μόνο: Αυτός που το σκέφτηκε αυτό έχει άραγε διδάξει ποτέ σε τάξη με 25 παιδιά; Ντροπή και αίσχος!! Φτάνει πια με την απαξίωση της παιδείας σε αυτή τη χώρα!

  • 29 Απριλίου 2020, 22:51 | Γιώτα

    Νομίζω πως η αύξηση παιδιών εντός των τάξεων υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ειδικά στις μικρότερες τάξεις και στο νηπιαγωγείο. Σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά χρειάζονται ευρύ ζωτικό χώρο και ευέλικτες μικρές ομάδες για να αναπτύξουν στάσεις και δεξιότητες που θα τα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή. Επίσης τα δημόσια εκπαιδευτικά κτήρια και οι συνθήκες διαβίωσης και καθαριότητας στις τάξεις του σήμερα καταστούν αποτρεπτικό αυτό το τόλμημα.

  • 29 Απριλίου 2020, 22:48 | Νηπιαγωγός

    Απορώ πραγματικά πως έχουμε κλείσει τα σχολεια πρωτα λόγω πανδημίας κ τώρα θα ανοιξοθνε λιγότερους μαθητές ανά τάξη κ τον Σεπτέμβριο ξαφνικά θα έχουμε 26 και 27 νήπια κ προνήπια σε τάξεις ακατάλληλες πρώην καφετέριες, ισόγεια πολυκατοικίων, χωρίς καθαριστριες χωρίς τρπεζοκομους, με εξωτερικές τουαλέτες που αντίστοιχει 1 για τα τοσα παιδιά. Πραγματικά απορώ τι παρεχομενη εκπαίδευση θα έχουν αυτά τα παιδιά.Μηπως απλά θέλετε να γίνουμε παιδοφυλακτηριο;

  • 29 Απριλίου 2020, 22:29 | Ιωαννα

    Πιστεύω με την αύξηση των μαθητών στην τάξη δεν θα υπάρχει η απαραίτητη προσοχή του νηπιαγωγου/δασκάλου σε κάθε παιδί. Δεν θα μπορούν να προχωρούν στο ίδιο επίπεδο τα παιδιά και θα υπάρξει πρόβλημα. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι εξοικονόμηση πόρων αλλά δεν πιστεύω ότι το ζητούμενο πρέπει να είναι αυτό.

  • 29 Απριλίου 2020, 22:19 | Ειρήνη

    Έζησα με τη μεγάλη μου κόρη 1-2-3η δημοτικού με 24 παιδιά. Η δασκάλα που τα είχε πρώτη και δευτέρα δεινοπάθησε και με πάρα πολύ κόπο κατάφερνε καθημερινά να ολοκληρωθεί το μάθημα. Στην 3η δημοτικού τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα για τη δασκάλα εκείνης της χρονιάς. Ολοκληρώθηκε η χρονιά με πάρα πολλές δυσκολίες και στα μαθήματα και στο να υπάρχει ησυχία στην τάξη. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονταν αφάνταστα κ συχνά αδικούνταν στο να μπορέσουν να παρακολουθήσουν όπως τους αξιζει το μάθημα. Στην 4η δημοτικού έφυγαν 5 παιδιά γιατί πραγματικά δεν μπορούσε να γίνει μάθημα όπως θα έπρεπε. Ειχαν την οικονομικη δυνατότητα τα 3 και πήγαν σε ιδιωτικά. Τα 2 άλλαξαν σχολείο. Στην 5η έφυγε άλλο ένα. Από την 4η ομως που έμειναν 19 ώς κ την 6η που ήταν 18 το μάθημα ήταν πολύ καλύτερο για όλους (εκπαιδευτικούς και δασκάλους). Τώρα η μικρή που πάει δημοτικό είναι 14 παιδιά στο τμήμα. Ονειρικό μάθημα για όλους. Και για τη δασκάλα και για τα παιδιά. Εχουν και το χρόνο να συζητησουν και θεματα που τους απασχολουν στο σχολικό περιβάλλον και είναι πολυ καλές και ήρεμες οι συνθήκες για όλους. Ανθρωπινες, αυτές που θα ήθελε η κάθε μητέρα για το παιδί της.

    Το έζησα και με τα 2 μου παιδιά. Τα πολλά παιδιά σε μια τάξη δεν κάνουν τη μαθηση πιο εύκολη, αλλά αντιθετα δυσχεραίνουν το έργο των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.( Ακόμα και την ανθρώπινη επικοινωνία μεταξύ του δασκάλου και των παιδιών.) Μην τα αυξήσετε και άλλο. Θα είναι τρομερό λάθος.
    Ειναι που είναι δύσκολες οι συνθήκες και λόγω κορωνοιού. Μην τις κάνετε πιο δύσκολες και με παραπάνω παιδιά ανά τμήμα. Δε θα προσφέρει τίποτα στα παιδιά αλλά ούτε και στους εκπαιδευτικούς. Το αντίθετο.
    Βοηθήστε τη σύγχρονη, δημόσια παιδεία. Αρκετά έχει ταλαιπωρηθεί διαχρονικά. Μην βάζετε και άλλα προβλήματα εκεί που δεν χρειάζεται. Βοηθήστε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Μην αυξήσετε και άλλο τον αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:50 | Μερσίνη

    Είναι απαρεδεκτο όλο αυτό που πάτε να καταφέρετε.
    Καμία κρατική παρέμβαση προστατευτισμού των μαθητών από
    Το κράτος. Δε θα υπάρξει δεύτερη ευκαιρία
    Οι γονείς δε ξεχνούν.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:24 | Σπυριδούλα

    Η αύξηση των μαθητών, ειδικά στην πρωτοβάθμια, μόνο κακό μπορεί να κάνει. Ήταν ένα βήμα μπροστά η θέσπιση 22 μαθητών για την Α και τώρα ξαναγυρνάμε πίσω….24 πρωτάκια με ρύθμιση να μπορούν να γίνουν 26 είναι ένα μέτρο που θα υποβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:17 | ΙΩΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Όχι μόνο δεν πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα αλλά να μειωθεί!!! Όσοι μπαίνουμε σε τάξη ξέρουμε, πως με τις σημερινές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και τις επιρροές που αυτές έχουν στη ζωή των παιδιών, όσους λιγότερους μαθητές έχει ένα τμήμα τόσο πιο αποδοτική είναι η δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού σε όλα τα επίπεδα. Οι δεκαπέντε (15) μαθητές ανά τμήμα που προτείνονται για το διάστημα της πανδημίας, πρέπει να καθιερωθεί ως μέγιστος αριθμός μαθητών ανεξαρτήτου συνθηκών!

  • 29 Απριλίου 2020, 21:03 | Παύλος Γκότζος

    Η εφαρμογή του άρθρου θα οδηγήσει σε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το άρθρο θα πρέπει να αποσυρθεί γιατί οδηγεί σε ολέθρια αποτελέσματα όσον αφορά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:55 | Δημήτρης

    Είναι απαράδεκτο που θέλετε να φέρετε ένα τέτοιο νομοσχέδιο με το να αυξήσετε τους μαθητές ανά τμήμα, όταν γνωρίζετε πως και οι υποδομές δεν μπορούν να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο αλλά και ότι βρισκόμαστε σε πανδημία! Είναι φανερό πως δεν επιθυμείτε την εύρυθμη λειτουργία των δημοσίων σχολείων! Ήρθατε στην εξουσία για να διορθώσετε τα κακώς κείμενα της προηγούμενης κυβέρνησης στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:53 | Ιωαννα

    Δυστυχώς η αύξηση μαθητών στη τάξη θα μειώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης κ η παρεχόμενη εκπαίδευση δε θα είναι αποτελεσματική. Σκεφτείτε αν ανάμεσα στα 25 νήπια υπάρχει ένα κ τονίζω ΕΝΑ παιδί που χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης, ένα παιδί που επιδεικνύει επιθετική συμπεριφορά κ καλείται ο εκπαιδευτικός μόνος του να ανταπεξέλθει σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες. Ο αριθμός 22 πρέπει να παραμείνει ως έχει.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:49 | Αλεξία

    Άκρως αντιπαιδαγωγικό μέτρο η αύξηση των μαθητών στην τάξη!! Αντί σαν κοινωνία να πάμε μπροστά πάμε πισω!!! Αντί να κάνετε σοβαρές μεταρρύθμισης που να προάγουν μια ποιοτικότερη εκπαίδευση όπως γιας παράδειγμα πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ο εξοπλισμός των σχολείων με υλικουεχνικο εξοπλισμό, να φροντίσουν τους χώρους που πολλές αίθουσες είναι σαν ποντικοτρυπες και με πολλές ζημιές και την καθαριότητα αυτών κοιτάμε πως να «στοιβαξουμε» τα παιδιά μέσα σε μια αίθουσα που με το ζόρι χωράει ήδη αυτούς που είναι μέσα… φαίνεται ότι αυτός που πρότεινε αυτό το μέτρο δεν έχει μπει ποτέ σε σχολική αίθουσα για να συνειδητοποιήσει ότι και με 22 μαθητές ποιοτικό μάθημα δεν γίνεται!!!! Εκτός από την ποιότητα αυτό το μέτρο θέτει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των μαθητών ειδικά στις μικρές τάξεις!!! Ο αριθμός των μαθητών επιβάλλεται να μειωθεί!!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:01 | Μαρία Λιουδάκη

    Δουλεύοντας πολλά χρόνια σε υπερπληθή τμήματα ως νηπιαγωγός, έχω να παρατηρήσω πως κρίνεται ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ για διάφορους λόγους..
    Κατ΄αρχήν μειώνεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, που είναι ο πρωταρχικός σκοπός του νηπιαγωγείου!
    Επιπλέον είναι η ασφάλεια των παιδιών, καθώς μία νηπιαγωγός, χωρίς βοηθό, χωρίς προσωπικό χρόνο για διάλειμμα (ούτε να πάει τουαλέτα δε μπορεί να πάει), πώς γίνεται να έχει υπό την εποπτεία της 26 πεντάχρονα για 5μιση ώρες;
    Αλλά και πρακτικά, εν ώρα μαθήματος, μόνο να κάνουμε τη ρουτίνα μας (ημερολόγιο, τα νέα μας κλπ, το πρωί στην παρεούλα…αν έχετε ιδέα από τάξη νηπιαγωγείου) μας παίρνει πάνω από 30 λεπτά, ώστε να πουν τα παιδιά κάτι που θέλουν να μοιραστούν με τους φίλους τους.. Να μην αναφέρω πόση ώρα χρειάζεται για να πλυθούν, να στρώσουν τα τραπέζια τους, τα κρεβατάκια τους κλπ…
    Ακόμα και οι στριμωγμένες αίθουσες δεν επιτρέπουν αύξηση των παιδιών.
    Δεν πρέπει να παραλείψουμε και τους κανόνες υγιεινής, καθώς τα παιδιά είναι φορείς ιώσεων κλπ.
    Δεν είναι τυχαίο που όλες οι προηγμένες χώρες έχουν μικρό αριθμό παιδιών, μάλιστα με 2 νηπιαγωγούς παρούσες ταυτόχρονα στην αίθουσα. Πολλές φορές χρειάζεται να φροντίσουμε κάποιο παιδί που χτύπησε, που κλαίει γιατί θέλει τη μαμά του, που απαντάμε σε τηλέφωνα γονέων, πρωτοβάθμιας, δήμου κλπ, ενώ έχουμε την εποπτεία των μαθητών μας ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ! Σκοπός είναι η μείωση των παιδιών για την βελτίωση της εκπαίδευσης… όχι οι αριθμοί για να «βγούνε» τα κονδύλια…
    Οι μαθητές μας είναι οι πολίτες του αύριο και πρέπει να επενδύσουμε σε αυτούς! Τα παιδιά μας είναι το μέλλον μας!

  • 29 Απριλίου 2020, 19:43 | ΜΑΡΙΆΝΝΑ Ε.

    Μετά από αυτά που δηλώσατε σήμερα σχετικά με τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων και τους 15 μαθητές ανά τάξη και την απόσταση μεταξύ τους, είναι απορίας άξιο να δούμε πως θα δικαιολογήσετε τους 26 και 27 μαθητές ανά τμήμα τη νέα χρονιά ? Θα είναι η παράσταση του αιώνα !!

  • 29 Απριλίου 2020, 19:27 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Σ.

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις σχολικές τάξεις μόνο σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης θα μπορούσε να οδηγήσει και σαφώς όχι σε αναβάθμιση.

  • 29 Απριλίου 2020, 19:16 | Κατερίνα

    Καλό θα ήταν ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να είναι γύρω στους 15, έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να προσφέρει και να είναι δίπλα σε όλους τους μαθητές του. Αν ο αριθμός των μαθητών ξεπερνά τους 20, πόσο μάλλον και τους 25, δυσχεραίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό δεν ωφελεί τους ίδιους τους μαθητές.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:29 | A.Π.

    Μειώσεις προσλήψεων αναπληρωτών! Συγχωνεύσεις τμημάτων και κατάργηση σχολικών μονάδων! Αυτός είναι ο λόγος πίσω από όλα αυτά. Εντολές από τον ΟΟΣΑ. Εντολές που η Κυβέρνηση θέλει να ακολουθήσει, χωρίς δεύτερη σκέψη.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:18 | Δήμητρα

    ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 49
    ΜΕΊΩΣΗ ΕΠΙΠΈΔΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • 29 Απριλίου 2020, 17:56 | Χρύσα Ξακοπούλου

    Περιμένετε από εμάς, γονείς και εκπαιδευτικούς, να σας αποδείξουμε πόσο αντιπαιδαγωγική είναι η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά δάσκαλο? Μια μικρή αναζήτηση στο google θα σας αποδείκνυε περίτρανα το τραγικό και εγκληματικό σας σφάλμα, εις βάρος των παιδιών. Είναι πολύ απλό και πολύ πιο εύκολο στην κατανόηση από το σκοιλ ελικικου! Δοκιμάστε το!
    Μια πρώτη εικόνα για να καταλάβετε το αίσχος που πάτε να κάνετε!
    https://data.oecd.org/teachers/students-per-teaching-staff.htm

    Tον Ιανουάριο του 2019, ψηφίστηκε η τροπολογία για τη ΜΕΙΩΣΗ των μαθητών ανά τμήμα, τροπολογία που ψηφίστηκε και από τη ΝΔ, κι έρχεστε μέσα σε έναν μόλις χρόνο να ανατρέψετε τα πάντα, δείχνοντας εντελώς αναξιόπιστη και αναξιόπιστοι!
    Δεν μπορεί να είναι αποδεκτός ο ελάχιστος αριθμός ανά τμήμα των 20 παιδιών! Δεν μπορεί να επιχειρείτε να αλλάξουν οι δομές των υπαρχόντων σχολείων και ομάδων παιδιών και εκπαιδευτικών που δουλεύουν αποτελεσματικά μέχρι τώρα για να σχηματίσετε νέα τμήματα των 26-27 μαθητών!
    Είναι καταστροφή χωρίς κανένα επιστημονικό επιχείρημα και κανέναν απολύτως εκπαιδευτικό σκοπό!

  • 29 Απριλίου 2020, 17:35 | Ελσα

    Βασει ποιας εκπαιδευτικης μεθόδου ή λογικής προτείνεται η ‘μεταρρύθμιση ‘αυτη;Αδιανόητο!

  • 29 Απριλίου 2020, 17:32 | Μαρία

    Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αυξήθει ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη. Άκρως, αντιπαιδαγωγικό δεν μπορεί παρά να οδηγεί σε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:31 | Σιδέρης Ευτυχόπουλος

    Μείωση και όχι αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, για να μπορούμε ως εκπαιδευτικοί να κάνουμε τη δουλειά μας πιο σωστά και τα παιδιά να έχουν μεγαλύτερο μερίδιο προσοχής και συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει με πολυμελή τμήματα.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:57 | ΛΥΓΔΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Θα πρεπει τα τμηματα να εχουν μικροτερο αριθμο μαθητων για σωστη και επιτυχημενη διδασκαλια
    Ευχαριστω

  • 29 Απριλίου 2020, 16:39 | Θανάσης Δασιός

    Είναι πέρα για πέρα οπισθοδρομικό να αυξάνετε κι άλλο τους μαθητές ανά τμήμα από άποψη ποιότητας της εκπαίδευσης και απόλυτα τραγικό αν το δει κανείς στα πλαίσια αυτού που ζούμε. Οι μαθητές ανά τμήμα θα πρέπει να ΜΕΙΩΘΟΥΝ και όχι να αυξηθούν, μόνο αυτό ορίζει η λογική. Εκτός αν είναι στόχος σας να γυρίσουμε πενήντα χρόνια πίσω με 40 μαθητές ανά τμήμα ή να υποβαθμίσετε το δημόσιο σχολείο…. Μέχρι τώρα δείχνατε (βλ. προκηρύξεις για διορισμούς) ότι θέλετε να ενισχύσετε την δημόσια εκπαίδευση έστω και ελάχιστα, ενώ με αυτό αλλά και με άλλα μέρα του νομοσχεδίου, δείχνετε το εντελώς αντίθετο. Τα λόγια με τις πράξεις έχουν διαφορά φάσης 180 μοιρών φαίνεται…Λάβατε υπόψη σας τη γνώμη όσων μπαίνουν στην τάξη να διδάξουν πριν πάρετε αυτή την απόφαση ή απλά είναι αδιάφορη αυτή η γνώμη στην ηγεσία του Υπουργείου;

  • 29 Απριλίου 2020, 16:20 | Μαρία Εξαρχάκου

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει για πολλούς λόγους:
    1. Όσοι μαθητές έχουν μ.δ. θα δυσκολευτούν ακόμα περισσότερο, με τη συμμετοχή περισσότερων παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία.
    2. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η αφαιρετική και λιτή ατμόσφαιρα, σε συνδυασμό με παράλληλη στήριξη, βοηθύν σημαντικά αυτούς τους μαθητές. Πώς μπορεί κάτι τέτοιο να επιτευχθεί με 25+ παιδιά;
    3. Οι έρευνες παγκοσμίως μιλούν για αύξηση των «σοβαρών» μ.δ., όπως Δ.Α.Δ., ΔΕΠ-Υ, κλπ. Πώς θα μπορέσει ο εκπαιδευτικός να διαχειριστεί έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό μαθητών με τέτοιες δυσκολίες;
    4. Με αυτή τη ρύθμιση θα δυσκολευτούν όλοι οι μαθητές, ακόμα και οι άριστοι. Ελαχιστοποιείται ο χρόνος αμοιβαίας επικοινωνίας δασκάλου-μαθητή. Φαντάζεστε τις επιπτώσεις; Δασκαλοκεντρικό, πεζό, ανιαρό, βαρετό, αναχρονιστικό μάθημα (για να βγει η ύλη) με ελάχιστη διάδραση στα παιδιά (και να ήθελε, δεν προλάβαινε).
    5. Πολύ φοβάμαι ότι θα δημιουργηθούν μαθητές πάρα πολλών ταχυτήτων: ως τους 20, η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη: με επαναλήψεις, projects, διαφοροποιημένη δ/λία, χρήση νέων μεθόδων και τεχνολογιών, όλα γίνονται μικρές μπουκίτσες για τους μικρούς μας μαθητές. Με τη συσσώρευση μαθητών στην τάξη, δυστυχώς, δεν θα μπορέσουν να κατακτήσουν τη νέα γνώση αρκετοί. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον τους/μας.
    Κρίμα…

  • 29 Απριλίου 2020, 15:44 | Μαργαρίτα Δ.

    Η αύξηση του αριθμού των νηπίων δεν επιτρέπει σε καμία/ κανένα νηπιαγωγό να ασκήσει το λειτούργημά του. Το νηπιαγωγείο αποτελεί τη βάση της εκπαίδευσης και με την αύξηση του αριθμού των νηπίων υπονομεύεται τόσο η ποιότητα της μάθησης (λ.χ. ελάχιστος χρόνος για εξατομικευμένη μάθηση) όσο και η παραγωγικότητα των νηπιαγωγών. Με το κάθε παιδί να έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης, απαιτείται η σύσταση μικρότερων τμημάτων και ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές θα πρέπει να λειτουργούν τα τμήματα ανεξαρτήτως αριθμού. Προτεραιότητα οφείλει να είναι το αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών στη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

  • 29 Απριλίου 2020, 15:42 | Θρασυμηδης

    Αίσχος!!

  • 29 Απριλίου 2020, 14:53 | Ευσταθούλα

    Οι μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες των μαθητών της προσχολικής ηλικίας δεν συνάδουν με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, λαμβάνοντας υπόψιν και τις κτιριακές υποδομές του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Χωρίς διάλογο και εν μέσω  πανδημίας, θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο. Ρωτήστε παρακαλώ για τις συνθήκες των Νηπιαγωγείων τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που παλεύουν να ασκήσουν το έργο τους με μηδενικές προϋποθέσεις.