1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.
2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.
3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..
4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.
5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.
6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..
7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.
Επιβάλλετε εξετάσεις σε παιδιά που έχουν ήδη εισαχθεί στην Α’ Γυμνασίου με Εξετάσεις, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στο ίδιο σχολείο από την Α’ Λυκείου και έπειτα.
Εξετάσεις για να παραμείνεις στο ίδιο σχολικό πλαίσιο στο μέσο της Εξαετούς Δευτεροβάθμιας! Ειδικά και κατ’ εξαίρεση για τα Πρότυπα!!!
Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι:
– Αντισυνταγματικό; Όλοι, μαθητές και οικογένειες μαθητών, είμαστε ίσοι, γιατί αυτή η η αρνητική μεταχείριση για τους μαθητές και τις οικογένειες μαθητών Προτύπων;
– Τιμωρητικό; Πώς ανοίγετε την πιθανότητα, μαζί και την πόρτα, για να διώξετε μέσα από το σχολείο του έναν μαθητή καταμεσής της Εξαετούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσής του;
– Παράνομο; Πώς είναι δυνατό σε μαθητές που πέτυχαν στις εισαγωγικές Γυμνασίου Ιούνιο του 2018 και Ιούνιο του 2019 και σήμερα είναι αντίστοιχα στην Α’ Γυμνασίου και στη Β’ Γυμνασίου, να τους αλλάζετε τους όρους της φοίτησής τους, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει την εξαετή διαδρομή τους στην Δευτεροβάθμια; Είναι δυνατόν να αλλάζετε τους κανόνες του «παιχνιδιού», ενώ το «παιχνίδι» έχει ήδη ξεκινήσει;
Αφήστε κατά μέρος τους αυτοσχεδιασμούς και τους παραλογισμούς και πάρτε το αυτό πίσω.
ΚΥΡΙΟΙ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 18.
ΟΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΚΙΣΤΗ ΣΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΙΣ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΔΕΝ ΕΓΓΥΩΝΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ! ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ!
ΜΗΝ ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΑΓΧΩΜΕΝΩΝ ΕΦΗΒΩΝ!
ΜΗ ΔΙΑΣΠΑΤΕ ΤΗ ΣΥΝΟΧΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ «ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟ» ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ!
ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ, ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ! (ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ SKILLS ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ)
ΣΤΕΙΛΑΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΚΑΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΜΗΝ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑΜΑΓΑΖΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΣ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ! Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΘΙΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΕΠΙΜΟΝΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ!
ΜΗ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΕΣ!
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!
(ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!)
Είμαι μαθητής ΣΤ Δημοτικού δημόσιου σχολείου και αδελφός μαθήτριας της Β τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων. Σκεφτόμουν να δώσω και εγώ εξετάσεις για το Γυμνάσιο γνωρίζοντας καλά πόσο δύσκολο και κουραστικό είναι, όμως βλέποντας την αδελφή μου πίστευα πως άξιζε τον κόπο. Και ξαφνικά σε μία μέρα ένα νομοσχέδιο έρχεται και ανατρέπει τα σχέδια,τα όνειρα,τους κόπους και τις θυσίες, τις δικές μου, της αδελφής μου και της οικογένειάς μου! Είμαστε παιδιά μιας απλής οικογένειας και δεν έχουμε την δυνατότητα να φοιτήσουμε σε κάποιο ιδιωτικό σχολείο. Μόνο όπλο μας η αγάπη μας για το διάβασμα και το σχολείο. Οι επιπλέον εξετάσεις δεν βοηθούν, το αντίθετο! Αποτρέπουν τους μαθητές από αυτή την προσπάθεια. Εξάλλου, οι μαθητές που καταφέρνουν να εισαχθούν, καθημερινά αποδεικνύουν την αξία τους, αφού συμμετέχουν και διακρίνονται σε πολλούς διαγωνισμούς, αφιερώνοντας τον πολύτιμο χρόνο τους δημιουργικά και όχι σε ένα μαραθώνιο εξετάσεων. Είναι άδικο για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην Α και Β Γυμνασίου Πρότυπου. Είναι άδικο και για τα παιδιά σαν εμένα που θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους. Δεν φοβόμαστε τις εξετάσεις, διαφορετικά δεν θα μπαίναμε σε αυτή τη διαδικασία. Την ασυνέχεια, την ασυνέπεια και την άνιση μεταχείριση φοβόμαστε! Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε όπως λέτε, αποδείξτετο! Αλήθεια με τις φετινές εξετάσεις τι θα γίνει? Ελπίζω να λάβετε υπόψη σας όσα σας έγραψα.
Ευχαριστώ
Κωνσταντίνος Λ. (ίσως μελλοντικός μαθητής του σχολείου των Αναβρύτων)
Η Αρχή της Προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προστατεύει την εύλογη πεποίθηση του διοικουμένου, εν προκειμένω οικογένειες με τέκνα της ευαίσθητης εφηβικής ηλικίας, ότι το νομοθετικό καθεστώς δε θα μεταβληθεί με απρόοπτες διοικητικές ρυθμίσεις. Με την απρόσμενη και απρόβλεπτη μεταβολή των παγιωμένων συνθηκών, δημιουργείται έλλειψη ασφάλειας δικαίου και απώλεια της εμπιστοσύνης του διοικούμενου. Η αρχή της χρηστής διοίκησης συναρτάται με την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου, καθώς εντάσσονται και οι δύο στον πυρήνα της λεγόμενης «διοικητικής ηθικής». Από τη συνταγματική προστασία της προσωπικότητας (άρθρο 5 §1 Σ), την αρχή του κράτους δικαίου και την αρχή της ασφάλειας του δικαίου απορρέει η δικαιολογημένη (ή προστατευόμενη) εμπιστοσύνη του διοικούμενου. Στο πλαίσιο της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του, ο διοικούμενος αναμένει εύλογα τη διατήρηση της σταθερότητας και προβλεψιμότητας των πραγματικών και νομικών καταστάσεων που έχουν διαμορφωθεί από το νομοθέτη, ούτως ώστε να αξιώνει την μη αιφνίδια και απρόβλεπτη μεταβολή τους. Από την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου απορρέει η ανάγκη σαφήνειας, εξειδίκευσης και προβλεψιμότητας της νομοθετικής ρύθμισης που ανατρέπει κεκτημένα δικαιώματα των διοικουμένων. Περαιτέρω, η ανατροπή μιας σταθερής και προβλέψιμης από το διοικούμενο πραγματικής ή νομικής κατάστασης θα πρέπει να δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, η ανατροπή της προβλέπεται για το μέλλον και δεν αντιφάσκει κατά παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας προς το προγενέστερο πραγματικό ή νομοθετικό καθεστώς (Ε. Σπηλιωτόπουλος, 2011).
Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων εισήχθησαν σε αυτά έπειτα από επίπονες εξετάσεις στην ηλικία των 11-12 ετών στις οποίες ανταποκρίθηκαν θυσιάζοντας χρόνο και κόπο επιδεικνύοντας αξιοθαύμαστη προσπάθεια, αφοσίωση και ζήλο με την συνδρομή, οικονομική και ηθική, των γονέων και κηδεμόνων τους. Η γνώση κατά την διαδικασία εισαγωγής ήταν ότι οι μαθητές θα συνεχίσουν και στο Πρότυπο Λύκειο με την διασύνδεση των σχολικών μονάδων, εφόσον Γυμνάσιο και Λύκειο ανήκουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της αρχής της χρηστής διοίκησης επιβάλλεται η θέσπιση μεταβατικών διατάξεων τόσο για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο όσο και για την ύπαρξη αδελφών που ήδη φοιτούν σε Πρότυπο Λύκειο καθώς και για τα μικρότερα αδέλφια Δημοτικού που ετοιμάζονται να συμμετάσχουν σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Τέτοια απότομη αλλαγή ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό, διαταράσσει την οικογενειακή ισορροπία, δημιουργεί ανασφάλεια και άγχος στους μαθητές και διαταράσσεται ο ουσιαστικός ρόλος της λειτουργίας των Πρότυπων Σχολείων καθώς είναι απαραίτητη η λειτουργία του θεσμού με μαθητές ενταγμένους μετά από εισαγωγικές εξετάσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία του Πρότυπου Σχολείου διάρκειας τουλάχιστον μίας εξαετίας (γυμνάσιο και λύκειο) για να μπορεί να αξιολογηθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου με μετρήσιμα αποτελέσματα. Τέλος, είναι δεδομένο ότι οι γονείς και οι κηδεμόνες που συμπάσχουν με τα παιδιά τους, δύσκολα θα υποβάλλουν τους μαθητές του Δημοτικού σε εξετάσεις για την εισαγωγή στο Γυμνάσιο και μετά στο Λύκειο. Αυτό θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην απαξίωση των Πρότυπων Γυμνασίων καθώς η πλειοψηφία θα επιλέξει τις εξετάσεις για εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο.
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται:… «Και τούτο, σταθμίζοντας αντικειμενικούς λόγους που συνέχονται αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα.» Θυμίζω ότι Γυμνάσιο ΚΑΙ Λύκειο ανήκουν στην ΙΔΙΑ εκπαιδευτική βαθμίδα, ήτοι την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Άρα υπάρχει τεράστια αντίφαση. Kάποιοι θα σκεφτούν την ΑΒΛΕΨΙΑ, κάποιοι το ΔΟΛΟ για το άρθρο 18 του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. ΠΟΙΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ;
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΟΣ. ΜΕ ΚΑΤΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ ΟΣΟ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΤΕ ΝΑ ΤΑΡΑΞΕΤΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΤΕ ΦΥΣΙOΛΟΓΙΚΑ ΤΟΣΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ.
ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ.
ΑΜΦΙΒΑΛΛΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ.
Αξιοτιμη κυρια υπουργε,
ειμαι γιαγια μαθητη β γυμνασιου Αναβρυτων.
Για το θεμα των εξετασεων για τους μαθητες της α και β γυμνασιου που φοιτουν ηδη στα προτυπα γυμνασια για να περασουν στο λυκειο συμφωνω με οτι εχουν γραψει ηδη 575 αγανακτισμενοι γονεις.
Το μονο που σας ζηταω ειναι να μας λυπηθειτε γιατι εμεις οι παππουδες θα κοιταμε στα ματια τα παιδια μας οταν θα κλαινε,ΟΧΙ ΕΣΕΙΣ.
Σας ευχαριστω.
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Αυτό που πρέπει να ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΤΕ για τη νέα σχολική χρονιά, είναι οι τίτλοι σπουδών όσων συνέταξαν το άρθρο 18 του παρόντος νομοσχεδίου.
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια της Γ τάξης σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Θα ήθελα να εκφράσω μέσω αυτού του σχόλιου τις απόψεις και τα παράπονα μου για το νομοσχέδιό σας.
Αρχικά, όσα παιδιά έβαλαν και βάζουν ως στόχο να φοιτήσουν σε Πρότυπο Σχολείο γνωρίζουν πολύ καλά πόσο δύσκολη και κουραστική είναι αυτή η διαδικασία. Επομένως από τη στιγμή που επιτυγχάνουν των στόχο τους και εκπαιδεύονται από ειδικά αξιολογημένους καθηγητές, για ποιον λόγο χρειάζεται να αντιμετωπίσουν το άγχος των εξετάσεων για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια, ενώ έχουν αναμφισβήτητα αποδείξει την αξία τους; Πέρυσι μόλις που ήταν η πρώτη χρονιά που μαθητές που φοίτησαν έξι χρόνια σε πρότυπο, αφού πρώτα πέρασαν την διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, έδωσαν πανελλαδικές και τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά! Αυτό το γεγονός αποτελεί την απόδειξη ότι η μέθοδος που ακολουθούν τα πρότυπα είναι κάτι παραπάνω από αποτελεσματική. Αν παρ ’ όλ΄αυτά υπάρχουν αμφιβολίες για το θέμα αυτό, θα μπορούσατε να θέσετε ένα όριο στον μέσο όρο των μαθητών και αν χρειαστεί να ξαναδίνουν εξετάσεις.
Ακόμη, η δικαιολογία για «ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού» δεν επαρκεί πλήρως για να αιτιολογήσει την μέθοδο επανεξέτασης των μαθητών για εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο, διότι κάθε χρόνο, περίπου το ¼ των νέων μαθητών του σχολείου είναι μαθητές οι οποίοι φοιτούσαν σε άλλο σχολείο.
Επιπλέον, είναι αδικαιολόγητο να διώξει κανείς έναν μαθητή από το σχολείο και τους φίλους του που αποτελούν την καθημερινότητά τους επί 3 ολόκληρα χρόνια με κριτήριο ένα άτυχο λάθος των εξετάσεων αντί για την πρόοδο και την αξιολόγηση τους. Είναι μια ενέργεια η οποία μπορεί να αφήσει πολλά ψυχολογικά τραύματα στα παιδιά.
Επίσης, όλα αυτά γίνονται μια εποχή όπου οι τρόποι διαμαρτυρίας και έκφρασης των απόψεων είναι εξαιρετικά περιορισμένοι.
Τέλος, θεωρώ πως το νομοσχέδιο είναι αναμφίβολα άδικο για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο καθώς έδωσαν και μπήκαν στο σχολείο με την προϋπόθεση ότι η διάρκεια φοίτησης τους θα είναι 6 χρόνια και όχι 3.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα ήταν λογικό να μην εφαρμόσετε το νομοσχέδιο αλλά και αναπόφεκτο να εξαιρέσετε τους φετινούς μαθητές των Προτύπων.
Ζητούμε κατάργηση των εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο,εφόσον οι μαθητές είχαν ενταχθεί στο Πρότυπο Γυμνάσιο με εξετάσεις.
Να δικαιούνται δωρεάν μεταφορά οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων/Λυκείων
Κυρια Κεραμεως,
Που τους βρηκατε τους συμβουλους σας για την συνταξη του νομοσχεδιου;
Ειστε νεα πολιτικος και πανε να σας καταστρεψουν.Δεν βλεπετε το τεραστιο προβλημα που εχει δημιουργηθει ηδη;
600 σχολια ολα στην ιδια κατευθυνση:ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΛΥΚΕΙΑ.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Α ΚΑΙ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΗΔΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ.
ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΑΘΩΕΣ ΨΥΧΕΣ ΟΧΙ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ.
Βεβαια εχετε ηδη ετοιμη την δικαιολογια οτι το επιβαλει η ευρωπαικη ενωση.
ΛΥΠΑΜΑΙ.
Είμαι γονιός μαθητή προτυπου γυμνασιου. Είναι μαθητής στην β γυμνασίου.Θεωρώ ότι είναι άδικη η εισαγωγή εξετάσεων των μαθητών από την γ γυμνασίου στην α λυκείου στα πρότυπα.Οταν δώσαμε τις εξετάσεις στην α γυμνασίου αυτό που ίσχυε ήταν να συνεχίζουν και στο λύκειο χωρίς εξετάσεις.Εαν γνώριζα ότι στο λύκειο θα έπρεπε να δώσει εξετάσεις πάλι, πολύ απλά δεν θα έδινε για το Γυμνάσιο, αλλά θα έκανε προσπάθεια για το Λύκειο. Όμως δεν είναι μόνο το κομμάτι ξανά εξετάσεις αλλά οι ειδικοί θα πρέπει να εξετάσουν και τις ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά. Έχει δημιουργήσει και μια κοινωνική ζωή στο σχολείο, τους φίλους του, τις παρέες του.Καλειται ξαφνικά στα 15 του να «ξεσπιτωθει» να πάει σε άλλο σχολείο με αλλα άτομα άγνωστα προς αυτό. Με ότι αυτό μπορεί να επιφέρει στο ίδιο το παιδί και στην οικογένεια.
Οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης των Προτύπων Γυμνασίων πρέπει να συνεχίσουν χωρίς εξετάσεις στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια.
Θλιβερό το άρθρο 18 του Νομοσχεδίου της Κεραμέως. Της Κεραμέως, βεβαίως, βεβαίως …
Είμαι μαθητής της γ’ τάξης σε προτυπο Γυμνάσιο και είμαι τυχερός που δεν χρειάζεται να ξαναδώσω εξετάσεις για να μπω στο λυκειο, γι αυτό λεω τη γνωμη μου χωρις να εχω συμφερον. Εχω αποδείξει πολλες φορές αν αξίζω ή όχι. Είμαι μαθητής με αριστους βαθμούς και διακρίσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Πιστεύω ότι θα ήταν πολύ άδικο και θα μου δημιουργούσε πολύ άγχος αν ήμουν υποχρεωμένος σε ένα ή δύο χρόνια να πρέπει να δώσω πάλι εξετάσεις για να αποδείξω ότι αξίζω να μπω στο πρότυπο λύκειο. Δεν θα είχα τη δυνατότητα να αφιερώσω χρόνο για τη συμμετοχή μου στους ομίλους του προγραμματισμού, της τεχνολογίας και της φυσικής, που με ενδιαφέρουν και μου δίνουν τη δυνατότητα να διευρύνω τις γνώσεις μου σε αυτά. Εκτός από τις σχολικές μου υποχρεώσεις και τους ομίλους, κάνω μαθήματα σε 3 ξένες γλώσσες, για τις οποίες φέτος θα δώσω εξετάσεις για 3 διπλώματα. Δεν μπορώ να φανταστώ, πώς θα μπορούσα μαζί με όλες αυτές τις υποχρεώσεις να είχα και το άγχος των εισαγωγικών εξετάσεων στο λύκειο. Είμαστε νέοι και έχουμε και ζωή !
Αποφάσισα να εκφράσω την αντίθεσή μου ως προς το νέο νομοσχέδιο που προσπαθούν να περάσουν, αλλά και μία πρόταση που συνάδει με το παρόν νομοσχέδιο. Προσωπικά, έζησα την κατάσταση των εξετάσεων σε κοντινό μου αγαπημένο άτομο και με προβλημάτισε. Βλέποντας τον τρομερό αγώνα μιας ευαίσθητης ψυχής και ενός παιδιού που έκλαιγε και αντιδρούσε συχνά από την πίεση προβληματίστηκα έντονα. Ο ίδιος, έχοντας την παρούσα εμπειρία της πίεσης που δέχτηκε από τη διαδικασία των εξετάσεων αυτό το παιδί, το οποίο μάλιστα είχε και το θετικό ότι επέτυχε τελικά, δε θα έβαζα σε αντίστοιχη διαδικασία σε αυτή την ηλικία το δικό μου παιδί. Άλλωστε, όπως είχα τονίσει στους γονείς, ποια θα ήταν η απογοήτευση, που θα το ακολουθούσε σε όλη του τη ζωή, εάν τελικά αποτύγχανε; Και σε αυτό το σημείο, αντί να μειώσουμε τις εξετάσεις, έρχεται το υπουργείο να τις αυξήσει. Κάποιο παιδί σε μία τρυφερή ηλικία αναγκάζεται να μπει σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία που απαιτεί συγκέντρωση, πείσμα και τεράστιες θυσίες. Με αυτό το νομοσχέδιο το υπουργείο θα καλεί στην πρώτη Λυκείου τα παιδιά να μπουν πάλι στην ίδια διαδικασία, και μάλιστα ακόμη πιο ψυχοφθόρα. Διότι, όταν ένα παιδί έχει περάσει από το συγκεκριμένο Γυμνάσιο θα προσπαθήσει με διπλό και τριπλό ζήλο και παράλληλα άγχος ώστε να επιτύχει να περάσει στο αντίστοιχο Λύκειο. Και καταλήγουμε στην εισαγωγή των εξετάσεων για το Πανεπιστήμιο. Επομένως, αυτό το παιδί θα πρέπει αντίστοιχα να υπερβάλει πάλι εαυτό ώστε να περάσει στη σχολή της αρεσκείας του. Κι εμείς, οι ώριμοι μεγάλοι, οι οποίοι έχουμε επιτύχει να περάσουμε σε ένα Πανεπιστήμιο, και να συνεχίσουμε με Μεταπτυχιακό το θυμόμαστε σίγουρα ως μία από τις πλέον ψυχοφθόρες περιόδους της ζωής μας που σίγουρα δε θα αντέχαμε να επιστρέψουμε. Επίσης, όσοι έχουν συνεχίσει τις σπουδές τους, μπορούν πολύ εύκολα να καταλάβουν ότι οι ανθρώπινες αντοχές είναι πεπερασμένες και είναι άδικο τα θέτουμε την ανθρώπινη και δη την παιδική ψυχή σε συνεχή πίεση και μελλοντικούς στόχους, δίχως να μπορεί να ηρεμήσει για λίγο, να απολαύσει τους καρπούς του κάματού του και να γεμίσει μπαταρίες για νέες διεκδικήσεις. Και για να προσπαθήσουμε να δικαιολογήσουμε και λίγο το υπουργείο. Πράγματι, κάποια από τα παιδιά που θα έχουν εισαχθεί στο συγκεκριμένο Γυμνάσιο, ίσως με την πάροδο των ετών διαπιστωθεί ότι δεν είναι ικανά να συνεχίσουν. Θα ήταν άδικο αυτά τα παιδιά να συνεχίσουν και να μην μπουν στο Λύκειο κάποια που ίσως αξίζουν περισσότερο. Όμως, αυτά τα παιδιά σίγουρα θα είναι πολύ λίγα και με έντονα μειωμένη απόδοση. Αυτά μόνο τα παιδιά θα έπρεπε να δίνουν εξετάσεις για να αποδείξουν τη μετάβασή τους στο αντίστοιχο Λύκειο. Δηλαδή, με βάση τις επιδόσεις στο Γυμνάσιο και τη χαμηλή συνεχή βαθμολογία τους. Διότι, για ποιο λόγο ένα παιδί να μπει από το Γυμνάσιο στη διαδικασία εξετάσεων, ενώ το ουσιαστικό είναι το ανώτερο επίπεδο του Λυκείου που σε προετοιμάζει για το Πανεπιστήμιο; Με τον τρόπο αυτό για όλα τα παιδιά θα μείωνε το ενδιαφέρον για το Γυμνάσιο και θα εστιαζόταν το ενδιαφέρον μόνο στο Λύκειο. Εστιάζοντας τελικά με αυτό το σύστημα σε μία βιομηχανία εξετάσεων αλλά όχι παιδικών εμπειριών, που γνωρίζουμε όλοι ότι είναι το πιο σημαντικό κομμάτι ώστε να ανταπεξέλθουμε στην πραγματική ζωή, θα επιτύχουμε ακριβώς το αντίθετο. Δηλαδή, προσωπικότητες με μειωμένες όμορφες μνήμες και ουσιαστική γνώση, αλλά θα διογκώσουμε την εξεταστική διαδικασία που τα βόρεια ευρωπαϊκά κράτη έχουν απορρίψει καθολικά εστιάζοντας στην εσωτερική διαδικασία και ευτυχία των παιδιών μέσω εμπειριών και λιγότερων πιεστικών διαδικαςιών.
Αξιότιμη κα. Υπουργέ,
Αναφορικά με το επίμαχο άρθρο 18, το οποίο έχει ήδη συγκεντρώσει πλήθος αρνητικών σχολίων θα ήθελα και εγώ να τοποθετηθώ εκφράζοντας την αντίθεση μου στην θέσπιση εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια, αφού κάτι τέτοιο θα υπονόμευε τους σκοπούς και τους στόχους των Προτύπων σχολείων και θα μετέτρεπε τα Πρότυπα Γυμνάσια σε προπαρασκευαστήρια, ενόψει των εξετάσεων για την εισαγωγή στα αντίστοιχα Λύκεια, αφαιρώντας τους την απρόσκοπτη καλλιέργεια ευρύτερων δεξιοτήτων.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, κρίνεται επιβεβλημένη η προσθήκη πρόβλεψης εισαγωγής χωρίς εξετάσεις στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών που ήδη φοιτούν στις Α’ και Β’ τάξεις των προτύπων Γυμνασίων, οι οποίοι είχαν εισαχθεί κατόπιν εξόχως επίπονων, απαιτητικών και ψυχοφθόρων εξετάσεων, υπό το πρίσμα συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου που διασφάλιζε τον εξαετή ορίζοντα φοίτησης τους. Η προσθήκη αυτή να λάβει χώρα αναλόγως και στην παράγραφο 10 του άρθρου 56 των Μεταβατικών Διατάξεων του Κεφ.Β’.
Συντάσομαι με όλους όσους αγωνιούν, ενώνοντας και εγώ την φωνή μου μαζί τους και σας καλώ να πράξετε το ορθό το ηθικό και το νόμιμο απέναντι σε αυτά τα παιδιά και στις οικογένειές τους, που εμπιστεύτηκαν στον θεσμό των Προτύπων σχολείων, το μέλλον τους και τα όνειρα τους!
Όντας μαθητής πρότυπου γυμνασίου θεωρώ λανθασμένο να προχωρήσει η κυβέρνηση στην οριστικοποίηση τέτοιων αποφάσεων όπως για παράδειγμα η εκ νέου εξέταση των μαθητών προκειμένου να φοιτήσουν σε πρότυπα Λύκεια. Η επιτυχία σε μια τέτοιου είδους «εξέταση» είναι απόρροια εκτεταμένης μελέτης αλλά και καλής ψυχολογίας. Το άγχος εν συναρτήσει με την έλλειψη ελεύθερου χρόνου, η οποία προκύπτει από τις πολλές ώρες μελέτης προκειμένου ο κάθε μαθητής να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις αυξημένες του υποχρεώσεις, έχει ως συνέπεια τις εξετάσεις να αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα για πολλούς μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εκπαίδευση και πιθανότατα πιο γερές βάσεις για το μέλλον τους. Εν τέλει προτείνω η κυβέρνηση να τροποποιήσει τον νόμο ο οποίος αναφέρει την εκ νέου εξέταση των μαθητών για την πρόσβασή τους σε πρότυπα λύκεια έτσι ώστε οι μαθητές οι οποίοι έχουν ήδη φοιτήσει σε πρότυπα γυμνάσια να έχουν την δυνατότητα να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή του σε πρότυπα λύκεια ως ανταμοιβή του κόπου τους και των σθεναρών προσπάθειών τους!
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Είμαι πατέρας μαθητή Β τάξης στο Πρότυπο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά και μαθήτριας της ΣΤ τάξης Δημοτικού.
Μετά το γιο μας, ο οποίος πριν δύο χρόνια επέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα γυμνάσια, στη φετινή σχολική χρονιά υποστηρίζουμε και προετοιμάζουμε και την κόρη μας για τις αντίστοιχες εξετάσεις. Για δεύτερη φορά αποφασίσαμε να υποστούμε το επιπλέον κόστος φροντιστηριακής προετοιμασίας, η οποία καθίσταται απαραίτητη, λόγω της σημαντικά ευρύτερης σε έκταση ύλης που υποχρεωτικά καλύπτεται σε σχέση με τη διδαχθείσα.
Παραθέτω τις σκέψεις και ενστάσεις μου για το άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου:
Η εκπαιδευτική βαθμίδα (δευτεροβάθμια) αποτελείται από έξι τάξεις, τρεις του γυμνασίου και τρεις του λυκείου.
Ποιο μήνυμα περνάει σε ένα μαθητή, ο οποίος ήδη φοιτά ή θα φοιτήσει από την επόμενη σχολική χρονιά σε πρότυπο γυμνάσιο, η απαίτηση για εκ νέου εξετάσεις εισαγωγής στην Α τάξη Λυκείου του ίδιου σχολείου.
Υπάρχει παιδαγωγικό επιχείρημα που επιβάλλει την εφαρμογή του φίλτρου εισαγωγικών εξετάσεων στο λύκειο, μόνο για τους μαθητές προτύπων σχολείων;
Διότι με την εν λόγω πρόβλεψη στο σχέδιο νόμου, οι απόφοιτοι γυμνασίων πανελλαδικά θα δύνανται να εγγραφούν στο λύκειο χωρίς εξετάσεις, ενώ μόνο οι μαθητές προτύπων γυμνασίων, οι οποίοι θα έχουν ήδη αξιολογηθεί (εισαγωγικές για την Α τάξη γυμνασίου), θα καλούνται κατ’ εξαίρεση και άνευ τεκμηριωμένου λόγου να διαγωνισθούν εκ νέου.
Και να διαγωνισθούν, όχι μόνον για την εισαγωγή τους στο λύκειο αλλά για την παραμονή τους στο σχολείο τους και τη διατήρηση του σημαντικού κύκλου φίλων και συμμαθητών τους που αντανακλά στον ψυχισμό κάθε μαθητή.
Όπως φαντάζομαι ότι συμφωνείτε, η αριστεία δεν είναι στίγμα ούτε λόγος για αναίτια άσκηση υπερβάλλουσας πίεσης σε ορισμένους (ρατσιστικό;) μαθητές, αλλά καταξιώνει όσους την επιζητούν και κοπιάζουν για να την κατακτούν σε διάρκεια.
Μην απαξιώσετε το θεσμό των πρότυπων γυμνασίων και μη στείλετε το μήνυμα στους μαθητές ότι η φοίτηση σε αυτά θα τους διαχωρίζει εν αδίκω από τους υπόλοιπους μαθητές.
Τέλος, θεωρώ ότι τα παιδιά πού ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια (Α και Β τάξη) δε θα πρέπει να υπαχθούν αίφνης σε διαφορετικό καθεστώς φοίτησης, λόγω των υπό σκέψη νέων διατάξεων για εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα λύκεια.
Οι μαθητές αυτοί επέτυχαν, γνωρίζοντας ότι θα φοιτούσαν σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο και λύκειο) στο ίδιο σχολείο που θα είχαν εισαχθεί.
Η αναδρομικότητα στην περίπτωση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία για τα παιδιά αυτά.
Παρακαλώ λάβετε υπόψη τα ανωτέρω, καθώς επίσης και το γεγονός ότι το άρθρο 18 έχει συγκεντρώσει μακράν τα περισσότερα σχόλια (575 κατά την εισαγωγή του δικού μου), αν και αφορά τις οικογένειες μίας πολύ μικρής μερίδας μαθητών. Αυτό έχει κάποια αξία και σημασία κατά την άποψή μου.
Μετά τιμής
Νίκος Μπάδρας
Με τη συμμετοχή των παιδιών σε επαναληπτικές εισαγωγικές εξετάσεις ακυρώνετε την αξιοπιστία που τρέφετε εσείς οι ίδιοι για τη δουλειά του διδακτικού προσωπικού των προτύπων σχολείων
Η μία κυβέρνηση επιβραβεύει τους άριστους μην αφήνοντας τους να σηκώσουν τη σημαία
Η άλλη κυβέρνηση επιβραβεύει τους άριστους βάζοντας τους να δίνουν και άλλες εξετάσεις
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ??????????????
Και ύστερα σου λένε BRAIN DRAIN …….
Αγαπητή κυρία Κεραμέως,
Το νέο νοσμοσχέδιο φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και μοιάζει να κινείται σε ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως ελπίζαμε όλοι.
Εντούτοις, το άρθρο 18 που αφορά την επιλογή των μαθητών που φοιτούν ή προτίθενται να φοιτήσουν στα πρότυπα γυμνάσια και λύκεια, θεωρώ πως θα άξιζε να αποσυρθεί.
Είναι άδικο για τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα πρότυπα αλλά και για τα παιδιά που προτίθενται να φοιτήσουν εκεί.
Στην ουσία απλώς δυσκολεύει τη ζωή των παιδιών και των γονέων.
Ας προσπαθήσουμε επιτέλους απλώς να βοηθήσουμε την παιδεία σε τούτη τη χώρα κι όχι να τη δυσκολέψουμε περαιτέρω.
Το έχουμε ανάγκη.
Με εκτίμηση,
Καράλη Ιουλία
Ψυχολόγος και γονέας.
Πραγματικά απορώ πώς μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της παιδείας και αξιοποίησης της νεολαίας της πατρίδας μας μέσω της αριστείας καταλήγει μέσω του άρθρου 18 να γίνεται τόσο αντιπαιδαγωγική και εχθρική απέναντι σε παιδιά που έχουν ήδη στηρίξει την αριστεία φοιτώντας στα Π.Σ. και μάλιστα μετά από ειδική επίπονη προετοιμασία και απαιτητικές εξετάσεις!
Δεν είναι δυνατόν να ζητάει το υπουργείο από αυτά τα παιδιά να επανεξεταστούν και να ξανααποδείξουν τις ικανότητές τους προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν στην Α΄ Λυκείου του Π. Σ. στο οποίο ήδη φοιτούν. Είναι αντιπαιδαγωγικό γιατί όσοι πιθανότατα αποτύχουν θα κουβαλάνε αδίκως τη «ρετσινιά» του αποτυχημένου μετά κιόλας από 3 χρόνια φοίτησης σε Π.Σ. και θα αλλάξουν για άλλη μια φορά σχολικό περιβάλλον και φίλους. Αναρωτιέμαι μήπως το Υπουργείο μέσα από αυτές τις εξετάσεις προσπαθεί τελικά να αξιολογήσει τη δουλειά που γίνεται στα συγκεκριμένα σχολεία και να διαπιστώσει μ’ αυτό τον τρόπο αν πραγματικά παράγουν έργο ώστε να διατηρήσουν σε επίπεδο αριστείας τους μαθητές τους;!
Επίσης, αναρωτιέμαι με ποια διεθνή παιδαγωγικά δεδομένα κατέληξε το υπουργείο στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές των Π.Σ. για να αποδείξουν την αριστεία τους θα πρέπει να δίνουν συνεχώς εξετάσεις; Και αν υπάρχουν αυτά τα δεδομένα και πρέπει να γίνονται οπωσδήποτε για το καλό των αρίστων και της πατρίδας μας κατ’ επέκταση αυτές οι εξετάσεις, γιατί το υπουργείο δεν τις θεσπίζει για όσους θελήσουν μελλοντικά να ενταχθούν στην Α΄ Γυμνασίου των Π.Σ. όχι για αυτούς που ήδη φοιτούν ούτε γι’ αυτούς που ήδη φέτος έχουν κάνει την σχετική προετοιμασία για να δώσουν τις εξετάσεις από το δημοτικό προς το Πρότυπο Γυμνάσιο.
Διότι αν οι γονείς των μαθητών που φοιτούν ήδη στα Π.Σ. και οι ίδιοι οι μαθητές γνώριζαν όταν έδωσαν στο Π.Σ. ότι θα χρειαζόταν να ξαναδώσουν δεν νομίζω ότι θα έμπαιναν σ’ αυτή τη διαδικασία.
Ακόμη, δεν γνωρίζω γιατί δεν είμαι νομικός, αλλά μου φαίνεται κάπως «παράνομο»/ «αντισυνταγματικό» να αλλάζει το νομικό πλαίσιο εντελώς ξαφνικά (υποτίθεται ότι οι μαθητές των Π.Σ. θα είχαν 6ετή φοίτηση έως και την Γ΄ Λυκείου στο συγκεκριμένο Π.Σ.) για όσους πήραν μια απόφαση υπό άλλες συνθήκες, δεδομένα και προϋποθέσεις (κατά τη ταπεινή μου γνώμη πολύ σοβαρή απόφαση για το ίδιο το παιδί αλλά και για ολόκληρη την οικογένεια ως προς τον κόπο, τον χρόνο και τα χρήματα που απαιτούνται για τη φοίτηση σε ένα Π.Σ. αν αναλογιστούμε την ειδική προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής στην Α΄ Γυμν., την καθημερινή μετακίνηση από και προς το σχολείο, το απαιτητικό πρόγραμμα φοίτησης σ’ αυτό κλπ.).
Ως γονέας μαθητή Π.Σ., σας παρακαλώ πολύ, ή να αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο ή στην χειρότερη περίπτωση να έχει μελλοντική ισχύ, ως μια έντιμη στάση του υπουργείου απέναντι και σ’ αυτούς που φοιτούν ήδη σε Π.Σ. και σ’ αυτούς που θα σκεφτούν μελλοντικά να το προσπαθήσουν γνωρίζοντας ότι θα στοχεύουν σε μια 3ετή φοίτηση σε Πρότυπο Γυμνάσιο.
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ΟΙ «ΑΡΙΣΤΟΙ» ΤΩΝ Π.Σ. ΔΕΝ ΠΑΥΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΕ Ό,ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΖΩΗ. Από μια τέτοια στάση ζωής θα αποκομίσουν οφέλη όχι μόνο τα ίδια ως ενήλικες πια, αλλά και η κοινωνία μας στο σύνολό της. Αυτός δεν πρέπει να είναι και ο στόχος του υπουργείου;
Σας ευχαριστώ.
Είμαι μητέρα παιδιού της Β΄ταξης γυμνασίου που φοιτά στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ν.Σμύρνης.
Θα ήθελα να ρωτήσω απευθυνόμενη στην κα Υπουργό Παιδείας και όλους τους νομοθετούντες.
1.Εχετε σκεφτεί τι ενδέχεται να γίνει την επόμενη σχολική χρονιά εν μέσω μίας συνεχιζόμενης πανδημίας που καθιστά αβέβαιη την ορθή διδισκαλία και προετοιμασία των παιδιών στα σχολεία είτε λόγω μιας πιθανής νέας καραντίνας είτε λόγω νόσησης κάποιων παιδιών και αναγκαστικής αιφνίδιας αναστολής λειτουργίας κάποιων σχολείων;
2.Πώς μπορείτε να κάνετε σωστό σχεδιασμό εξετάσεων κάτω από τόση αβεβαιότητα,εγκλεισμό και ψυχολογική πίεση;
3.Μήπως πρεπει να μην βιάζεστε τόσο και να απελευθερώσετε από αυτό το επιπρόσθετο βάρος τα παιδιά των Β΄και Α΄τάξεων του γυνμασίου;
Εννοείται φυσικά ότι συμφωνώ με τα υπόλοιπα σχόλια γονέων και μαθητών.
Με εκτίμηση,
Ιατρός Πνευμονολόγος
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ή ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ?????
ΠΟΙΟ ΠΑΙΔΙ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ????
ΟΤΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΧΑΛΑΡΑ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΑ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟ Ή ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ???
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ Ή Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ???
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΙΛΗΜΜΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΚΑΛΑ ΠΡΙΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ
Άλλο ένα νομοσχέδιο που θέλουν να επιβάλουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν μπορώ πια να ξεχωρίσω αν το σχολείο μας είναι ένα εξεταστικό κέντρο ή όχι,το μόνο σίγουρο είναι πως με αυτό το νομοσχέδιο στα πρότυπα το σχολείο μας απωθεί. Κάθε μέρα Θέλουν να μας θυμίζουν πως θα δίνουμε συνέχεια εξετάσεις και δεν αναφέρομαι στις προαγωγικές. Μας λένε πως πρέπει να δώσουμε εξετάσεις δεύτερη φορά για να μπούμε στο σχολείο που έχουμε ήδη μπει. Δε θα τους αφήσουμε!
Όλοι οι μαθητές της Ιωνιδείου θα αντιδράσουμε!
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
όπως αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 18 «Η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους».
Είμαι μητέρα μαθήτριας της Β’τάξης Πρότυπου Γυμνασίου. Η κόρη μου εξετάσθηκε επιτυχώς για την εισαγωγή της στην Α΄Γυμνασίου του Προτύπου και επέλεξε το συγκεκριμένο Γυμνάσιο μεταξύ άλλων ιδιωτικών σχολείων για τα οποία είχε λάβει υποτροφία λαμβάνοντας υπόψη ότι θα φοιτήσει και στο Πρότυπο Λύκειο αυτοδίκαια και χωρίς ενδιάμεσες εξετάσεις. Με το νέο νομοσχέδιο καλείται να δώσει εκ νέου εξετάσεις(πανελλαδικού τύπου) για το Λύκειο. Για ποια διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών και ισότητα ευκαιριών μιλάτε;
Στην ίδια αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 18 αναφέρονται και τα παρακάτω»:Διευκρινίζεται, με τον τρόπο αυτό, ότι οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν. Και τούτο, σταθμίζοντας αντικειμενικούς λόγους που συνέχονται αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα».
Θα ήθελα μια διευκρίνηση σχετικά με τα παραπάνω. Οι μαθητές των υπαρχόντων Προτύπων, που φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου δεν περιλαμβάνονται στις παραπάνω διατάξεις γιατί σταθμίζοντας τους αντικειμενικούς σας λόγους προφανώς για εσάς είναι οι μόνοι μαθητές που δεν θα αιφνιδιαστούν εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα.
Εύχομαι και ελπίζω η αναστάτωση που έχει δημιουργήσει το συγκεκριμένο άρθρο στα παιδιά και στους γονείς των μαθητών των Προτύπων να είναι μια παράλειψη του νομοθέτη.
Με εκτίμηση,
Δεληγιάννη Μαρία
…ΜΉΠΩΣ ΥΠΆΡΧΕΙ ΚΆΠΟΙΑ ΣΚΟΠΙΜΌΤΗΤΑ ΠΊΣΩ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΠΌΦΑΣΗ ΝΑ ΓΊΝΟΥΝ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΆ ΣΧΟΛΕΊΑ ΠΡΌΤΥΠΑ, ΧΩΡΊΣ ΝΑ ΔΟΘΟΎΝ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΝΈΝΑ ΣΧΟΛΙΚΌ ΈΤΟΣ; ΑΝΑΡΩΤΙΈΜΑΙ…
Σεβασμός στους μαθητές που ήδη εξετάστηκαν επιτυχώς για την εισαγωγή τους στα πρότυπα. Νομίζω πως η πολιτεία οφείλει να ενθαρρύνει αυτά τα παιδιά και όχι να τους αγχώνει και να τους απογοητεύει με τέτοιες απαράδεκτες ρυθμίσεις.
Ως γονέας, διαβάζοντας όλες αυτές τις μέρες τα μηνύματα που έχουν γράψει αυτά τα παιδιά, δεν μπορώ παρά να νιώθω υπερηφάνεια, αναγνωρίζοντας σ’ αυτά τους αυριανούς ενεργούς πολίτες, με ολοκληρωμένη άποψη και κριτική σκέψη. Μην τα αγνοήσετε παρακαλώ πολύ. Σεβαστείτε τα!
Να υπάρχουν εξετάσεις στην αλλαγή των βαθμίδων της εκπαίδευσης, είναι απόλυτα κατανοητό. Εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και από το Λύκειο στη τριτοβάθμια.
Αλλά να υπάρχουν εξετάσεις στην μέση της δευτεροβάθμιας βαθμίδας, δεν μπορώ να κατανοήσω τον λόγο.
Ένα παιδί που δίνει εξετάσεις για να περάσει στο Γυμνάσιο, έχει ένα άγχος λογικά διαχειρίσιμο, καθώς η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι σίγουρη.
Όμως για ένα παιδί που τελειώνει το Γυμνάσιο, το άγχος αυτών των εξετάσεων θα είναι τεράστιο, γιατι διακυβεύονται πολλά. Να χάσει τους φίλους, να βρεθεί σε ένα περιβάλλον που δεν γνωρίζει κανέναν, να θεωρήσει ότι είναι αποτυχημένος. Η αποτυχία δεν είναι επιλογή για αυτά. Νομίζετε ότι αυτό είναι κάτι που μπορούν να αντέξουν όλα τα παιδιά;
Εγώ δεν το νομίζω.
Ειμαι μαθήτρια του 19 της Α Γυμνασίου σε δημόσιο σχολείο. Πέρυσι έδωσα κσι εγώ εισαγωγικές εξετάσεις στο πρότυπο γυμνασιο αλλά ευτυχώς δεν πέρασα γιατί σήμερα θα ένοιωθα άγχος, απογοήτευση και αδικία που θα έπρεπε στη γ γυμνασίου τον Ιούνιο να δώσω 7 μαθήματα προαγωγικές, 2 μαθήματα για την εισαγωγή στα συνδεδεμένο πρότυπο και για τα Αγγλικά μου. Ασε που θα μετράνε οι βαθμοί πλεον στο Λύκειο και στα Πρότυπα Λύκεια για να βγάλεις μεγάλο βαθμό πρέπει να λιώσεις στο διάβασμα σε όλα τα μαθήματα, ενώ στα Ιδιωτικά παιρνουν όλοι 20 και ασχολούνται μόνο με τα μαθήματα των Πανελληνίων. Ωστόσο οι αρμόδιοι του υπουργείου πρέπει να θυμηθούν πως ένιωθαν στη δική μας ηλικία ως μαθητές και πως θα ήθελαν να τους συμπεριφέρεται το κράτος και τοτε είμαι βέβαιη ότι θα ήθελαν και αυτοί να μην δώσουν εξετάσεις για την είσοδο τους στα Πρότυπα Λυκεια. Γιαυτό σκεφτείται καλά τι πάτε να κάνετε. Είμαστε ευαίσθητες εφηβικές ψυχές που στενοχωριόμαστε όταν χάνουμε τους συμμαθητές μας. Γιαυτό ενώνω την φωνή μου μαζί με τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Α και Β τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων και στηρίζω το δίκαιο αίτημα τους να εξαιρεθούν από τις εισαγωγικές εξετάσεις των συνδεδεμένων πρότυπων Λυκείων.
Είμαι εκπαιδευτικός σε Πρότυπο σχολείο. Θεωρώ την νέα διάταξη που προβλέπει εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο κακοποιητική για τους μαθητές των σχολείων αυτών. Συμμετέχω ως επιτηρήτρια τοσο στις κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στο ΠΠΣ όσο και στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Παρ ότι η διαφορά στη βαρύτητά των δύο εξετάσεων είναι πραγματικά τεράστια, οι μικροί μαθητές των κατατακτηρίων βιώνουν όλη τη διαδικασία με πολύ πιο έντονο τρόπο κυριως λόγω του νεαρού της ηλικίας τους αλλά και της οικογενειακής πίεσης που δέχονται.
Την πρώτη χρόνια μετά την εισαγωγή τους τα παρακολουθούμε να παλεύουν με τη νέα πραγματικότητα μακριά από το γνώριμο περιβάλλον και τους φίλους τους. Για τους περισσότερους είναι απαραίτητη ολοκληρη σχεδόν η χρονιά για να ενταχθούν και να δημιουργήσουν μέσα στα τμηματά τους το απαραίτητο κλίμα συνεργασίας, ασφάλειας και κατανόησης που θα τους επιτρέψει να ανθίσουν πολυεπίπεδα. Το να γνωρίζουν πως θα περάσουν ξανά αυτή τη διαδικασία είναι πραγματικά μια πίεση χωρίς ουσιαστικό όφελος για την πρόοδο και την ψυχική τους υγεία.
Χαρακτηριστικό της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλουν καθημερινά είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών των ΠΠΣ σταματούν τη συστηματική άθληση μετά την Α’ γυμνασίου. Λυπηρό αλλά καθρεφτίζει την πραγματικότητα. Τι άλλο χρειάζεται να θυσιάσουν αυτοί οι μαθητές;
Με το νέο μέτρο η Γ γυμνασίου θα μετατραπεί αναπόφευκτα σε μια τάξη προετοιμασίας για τις προαγωγικές. Οι μαθητές μας θα γεμίσουν το απόγευμά τους με φροντιστηριακά μαθήματα στην προσπάθειά τους να μην αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Όλα αυτά μέσα στην καρδιά της εφηβείας τους και παρά την καθημερινή τους προσπάθεια στα πολύ απαιτητικά ΠΠΣ.
Ορισμένοι από αυτούς μετά την εισαγωγή τους δεν θα μπορέσουν, πράγματι, να ακολουθήσουν το πολύ υψηλό επίπεδο. Γι αυτούς τους μαθητές πιστεύω πως η αλλαγή σ ένα άλλο σχολείο είναι καλύτερη επιλογή ώστε να συνεχίσουν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία με το δικό τους ρυθμό. Παράλληλα όλοι πρέπει να κατανοήσουμε οτι πρέπει να δίνεται, οπωσδήποτε, η ευκαιρία σε νέους μαθητές να εισάγονται στα ΠΠΣ στο Λύκειο.
Η θέσπιση ένος ορίου στο βαθμό απόλυσης από το Γυμνάσιο αντικατοπτρίζει, θεωρώ, καλύτερα την πραγματικότητα ενός σχολείου που προάγει την αριστεία χωρίς να κατακρεουργεί τις ψυχές των μαθητών του. Ενα όριο κοντά στο άριστα που θα δηλώνει προοπτική γι αυτούς τους μαθητές. Πόσοι από εμάς τους εκπαιδευτικούς δεν έχουμε δει εξάλλου μαθητές του 16 και του 17 στο Γυμνάσιο να καταλαμβάνουν πρωτιές στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Θεωρώ λοιπόν ότι η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να απαλειφθεί από το νέο νομοσχέδιο γιατί πάνω και πέρα από σχολεία αριστείας τα ΠΠΣ πρέπει να είναι σχολεία τα οποία θα βοηθούν τους άριστους να ανθίσουν ως άτομα. Να δημιουργούν τις συνθήκες ώστε οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά, να εξελίχθούν απρόσκοπτα νοητικά, σωματικά και ψυχικά. Μόνο τότε θα μπορούμε να ονειρευόμαστε πως οι άριστοι να τραβήξουν μαζί με όλους εμάς την πατριδα στο αύριο που προσδοκούμε.
Μήπως αντί να δίνατε τόσο σημασία στις εξετάσεις ( τύπος), να βλέπατε και το κατα πόσο οι μαθητές πράγματι μαθαίνουν όσα διδάσκονται ( ουσία).
τυπολατρία είναι πάντα κακή πρακτική.
Αξιοτιμη κα Κεραμεως
Ειναι το νομοσχεδιο σας και αντισυνταγματικο και αδικο και μαλλον ελλιπες…..
Ας επαναφερεται λοιπον και τις ποδιες για να ολοκληρωσετε το θλιβερο σας
εργο!!!!!!!!
το μονο που θα ηθελα να ξερω ειναι αυτο το προς διαβουλευση νομοσχεδιο δικο
σας η της γνωστης επιτροπης εκπαιδευτικης πολιτικης της πατριδας μου..στην
οποια συμμετεχει ακουσον-ακουσον και η κα Κωστεα-Γειτονα των γνωστων
ιδιωτικων εκπαιδευτηριων.???????????????????
Συνεχιστε στο γκρεμισμα της ελληνικης παιδειας.
ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας που καταχραστηκα
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Ως μαθήτρια της β’ γυμνασίου πιστεύω ότι πρέπει να επανεξετάσετε την απόφασή σας εμείς οι μαθητές του γυμνασίου των Πρότυπων να δίνουμε εξετάσεις για το αντίστοιχο Λύκειο ή τουλάχιστον να εξαιρέσετε αυτούς που τώρα φοιτούν στην α’ και β’ γυμνασίου. Μπήκαμε στην ψυχοφθόρα διαδικασία να γράψουμε εξετάσεις θυσιάζοντας τον χρόνο και την ενέργειά μας με την υπόσχεση ότι θα είχαμε εξασφαλισμένα τα επόμενα 6 χρόνια της εκπαίδευσής μας και όχι τα 3. Εκτός από αυτό έχουμε αποδείξει την αξία μας όχι μόνο μέσα από την επιτυχία μας στις εισαγωγικές εξετάσεις αλλά και μέσα από τους βαθμούς μας, την συμμετοχή μας και τις διακρίσεις μας σε διαγωνισμούς μαθηματικών,φυσικής,αστρονομίας και άλλα. Δεν γίνεται να εντασσόμαστε σε ένα σχολικό περιβάλλον και μετά από λίγο να μας αιφνιδιάζεται με δεύτερες εξετάσεις που μπορούν να ανατρέψουν όλα τα σχέδια που έχουμε και την μελλοντική μας πορεία. Τέλος προσπάθείτε να μας απομακρύνετε από το σχολικό περιβάλλον που γνωρίζουμε και αγαπάμε. Δεν μπορείτε να παίζετε με την ψυχολογία μας έτσι και σίγουρα δεν είναι δίκαιο να μας υποβάλετε σε αυτή την αγχωτική διαδικασία για δεύτερη φορά ενώ γνωρίζεται ότι θα έχουμε και τις προαγωγηκές εξετάσεις τον ίδιο μήνα.
Απαράδεκτο να ζητείται από τους μαθητές των προτύπων γυμνασίων να μπαίνουν ξανα!! σε ψυχοφθόρες διαδικασίες εξετάσεων για την εισαγωγή τους στα πειραματικά λύκεια τη στιγμή που η μετάβαση αυτή θα έπρεπε αυτονόητα να γίνεται άνευ εξετάσεων!!!
Οι μαθητές έχουν δώσει τις εξετάσεις τους, είναι ώριμοι και αποφασίζουν αν μπορούν ή όχι να σταθούν στις απαιτήσεις του Λυκείου, χωρίς εξετάσεις….
Ξεκινήσαμε από τις εξετάσεις τις 3ης Λυκείου μετά περάσαμε στην Β τάξη τώρα πάμε και στο γυμνάσιο δεν μπορώ να επίσης με όλα αυτά με προετοιμασίες κλπ…ακόμα και σε ιδιωτικά σχολεία ηβυλη δεν ολοκληρώνετε για τα δημόσια ούτε λόγος, επίσης το 80% παπαγαλιζει χωρίς ουσία δεν μποει κανένας να με πείσει ότι υπάρχει πρόγραμμα και πρόοδος τα τελευταία χρόνια γενικά θετική εικόνα μόνο τεχνολογικά και αυτό με εξαιρέσεις…..μην το κάνετε!
ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΚΑΝΤΕ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΟΜΑΛΑ. ΟΠΟΙΟΝ ΑΔΙΚΕΙΤΕ ΘΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΑΣ!
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΠΡΟΤΥΠΟ, ΑΠΟ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ (ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ) ΚΑΙ ΕΚΘΕΤΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ. ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙ’ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;;;;
ΑΦΟΥ ΕΞΑΙΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟΥΝ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΕΞΑΙΡΕΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΗΔΗ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;;;;
Ειναι άδικο παιδιά που έχουν ήδη δώσει αδιάβλητες και ανταγωνιστικές εξετάσεις να υποχρεούνται σε νέες εξετάσεις για τη συνέχιση των σπουδών τους στο Λύκειο. Νέες εξετάσεις από Γυμνάσιο σε Λύκειο σημαίνει σε περίπτωση αποτυχίας αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στη μέση της εφηβείας σε παιδιά που έκαναν μεγάλο κόπο για την εισαγωγή τους.
Απαράδεκτο! Τα παιδιά μας ζουν ήδη σε μια αβεβαιότητα δεν χρειάζεται να τους φορτώνουμε κι άλλα άγχη!!!
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ, ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ, ΕΓΙΝΑΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ, ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΤΟΥΣ;;;; ΤΙ ΛΟΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ;;;;
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ, ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΕΧΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΗΔΗ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΔΩΣΟΥΝ;!;!;!;!
Το νομοσχέδιο κινείται στο σωστό πλαίσιο. Σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής και του πολιτισμένου κόσμου. Κυρία υπουργέ, όπως θα διαβάσατε και σε όλα σχεδόν τα προηγούμενα σχόλια, το άρθρο 18 χρίζει άμεσης απόσυρσης, ως εντελώς αντιπαιδαγωγικό για τα παιδιά που φοιτούν από την Α’ Γυμνασίου. Παρακαλώ μην αφήσετε αυτό το μικρό αλλά τελικά βαρύνουσας σημασίας ως προς το αποτέλεσμα θέμα να αμαυρώσει την σοβαρή προσπάθεια που γίνεται από το υπουργείο σας.
Τα παιδιά δεν χρειάζονται ένα παραπάνω εμπόδιο για να συνεχίσουν αυτό που ξεκίνησαν.
Γιατί να αγχωνόμαστε για κάτι που θα έπρεπε να είναι δεδομένο;
ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΝΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΣΟΥΝ!!!
Έχουμε ήδη αποδείξει την αξία μας. Οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι ένα παραπάνω άγχος για κάτι που θα έπρεπε να είναι δεδομένο.
Αξιότιμη κα υπουργέ,
θα ήθελα να ρωτήσω, δεν σημαίνει τίποτα για εσάς το ότι για το κάθε ένα πρότυπο γυμνάσιο ξεχωριστά, από τις αρκετές εκατοντάδες μαθητών που διαγωνίστηκαν, μετά από δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις, επελέγησαν κάτω από εκατό; Γιατί λοιπόν αυτοί οι άριστοι μαθητές πρέπει να επαναξιολογηθούν και σε τί; σε γνώσεις ή σε αξία, όταν και τα δύο τα έχουν ήδη αποδείξει και μάλιστα πρόσφατα.
Ας μην δείξει η πολιτεία έλλειψη εμπιστοσύνης σε έναν θεσμό που η ίδια δημιούργησε αλλά και στους ίδιους τους μαθητές των πρότυπων σχολείων, που τους θεωρεί μαθητικό κοινό υψηλών ικανοτήτων.
ΣΤΕΛΛΑ