Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο

Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».

  • 30 Απριλίου 2020, 20:39 | Μητέρα

    Τα νήπια ΜΙΑ ΧΑΡΑ μαθαίνουν Άγγλικα, κάντε μια βόλτα σε όλα τα ιδιωτικά. Το θέμα είναι ότι και τα νήπια όπως και όλοι οι μαθητές στην αθμια και βθμια ΑΓΓΛΙΚΑ ΔΕΝ μαθαίνουν στο σχολείο γιατί δεν υπάρχει αξιολόγηση και οι καθηγητές αγγλικών έχουν την προφορά της ζουμπυλιας από το παρά πέντε. Οπότε ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ αλλά ΤΖΑΜΠΑ ΚΟΠΟΣ.

  • 30 Απριλίου 2020, 19:32 | Άννα

    Τα αγγλικά δεν χρειάζονται στο νηπιαγωγείο. Θεωρώ κάποιες ώρες Πληροφορικής από εκπαιδευτικούς πληροφορικής θα ήταν πιο αναγκαίες. Δεν πρέπει να παίρνουμε αποφάσεις με το ποια ειδικότητα θέλουμε να στηρίξουμε, αλλά τι χρειάζονται πραγματικά τα παιδιά μας…

  • 30 Απριλίου 2020, 18:29 | Καλφάογλου Μανιώ

    Σαν μελλοντική νηπιαγωγός και σαν τωρινή φοιτήτρια στο τμήμα Αγωγής και εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία του ΕΚΠΑ θέλω να σας πω ότι στην φετινή μας πρακτική πήγαμε σε σχολειά στο κέντρο της Αθήνας και συναντήσαμε τάξεις με πολλά παιδάκια από άλλες χώρες όπως Αιγυπτος και συρια αυτά τα παιδιά δυσκολεύονταν πολύ να επικοινωνήσουν στα Ελληνικά όποτε το θεωρώ απαράδεκτο και ανέφικτο να προσπαθήσουμε να μάθουμε αγγλικά σε παιδιά που δεν ξέρουν καλά καλά τα ελληνικά !Αλλά και σε παιδάκια γενικότερα αυτής της ηλικίας .Τα παιδιά σε αυτη την ηλικία έχουν ανάγκη από κοινωνικοποίηση δραστηριότητες όπως η μουσικοκινητικη αγωγή,το κουκλοθέατρο και δραστηρίοτητες γνωστικοί αντικείμενου που ακολουθείτε από τις νηπιαγωγούς όποτε θα πρότεινα αντί να βάλετε τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία να δίνατε οικονομική βοήθεια στα σχολειά ώστε το έργο των εκπαιδευτικών να είναι ευκολότερο και τα παιδιά να έχουν δυνατότητες εξέλιξης..Ηδη η γυμναστική εντάσσεται μέσα στο πρόγραμμα που ακολουθούν οι νηπιαγωγοί , με το να βάλετε καθηγητές φυσικής αγωγής παραγκωνίζεται η θέση της νηπιαγωγού η οποία είναι η πλέον κατάλληλη να διαχειριστεί παιδιά αυτής της ηλικίας Είναι σημαντικό να υπάρχουν κατάλληλες κτιριακές υποδομές και να μην στοιβάζονται 18 και 20 παιδάκια σε πολύ μικρές αίθουσες !!Τελος να παρέχεται συχνά επιμόρφωση των νηπιαγωγών μεσώ των ελληνικών πανεπιστημίων και όχι μεσώ από προγράμματα αμφιβόλου επιστημονικής ποιότητας

  • 30 Απριλίου 2020, 18:23 | Γιάννης

    Η εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο θεωρώ ότι είναι δύσκολο εγχείρημα αλλά μπορεί να πετύχει. Καλό θα ήταν οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν παιδαγωγικά πριν μπουν στα νηπιαγωγεία. Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο και έπρεπε να είχε γίνει και σε όλες τις ειδικότητες που κάνουν μάθημα στις μικρές τάξεις του Δημοτικού. Πόσο τώρα που θα ασχοληθούν με ακόμη μικρότερα παιδιά. Ευχαριστώ

  • 30 Απριλίου 2020, 17:11 | ΝΑΟΥΜ

    Χώρες του εξωτερικού όπως Ρωσία, Γαλλία, Βέλγιο, Βρετανία, εισάγουν τα αρχαία ελληνικά, αλλά και τη νεοελληνική, ως βασική ξένη γλώσσα εκμάθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!! Και το υπουργείο παιδείας, εδώ, στην κοιτίδα της γλώσσας των γλωσσών, έχει υποβαθμίσει σε έσχατο βαθμό τα αρχαία ελληνικά και κακοποιεί ανερυθρίαστα τα νέα ελληνικά. Τώρα, αφού δεν μαθαίνουν τα παιδιά μας ελληνικά στα σχολειά μας, θέλετε να βάλετε ακόμα έναν βραχνά και μάλιστα στα νήπια! Πόσο αντιπαιδαγωγικό,αντιεπιστημονικό,ανθελληνικό και αντιγλωσσολογικό μέτρο!! Αντί να εφοδιάσετε τα νήπια με την ελληνική γλώσσα όσο γίνεται καλύτερα, ώστε να έχουν και τη γλωσσική βάση για να μάθουν αργότερα και μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες, προσπαθείτε να δημιουργήσετε μία γλωσσική και διανοητική σύγχυση στα μικρά παιδιά.

  • 30 Απριλίου 2020, 16:41 | ΚΟΥΤΡΑ ΜΑΡΙΑ

    Η παρουσία της αγγλικής γλώσσας κρίνεται απαραίτητη σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης καθώς εδώ και χρόνια έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά πως η προσχολική ηλικία (δηλ.3-5) είναι η ιδανική για να εκτεθεί το παιδί σε μια ξένη γλώσσα. Είναι ούτως ή άλλως παντού γύρω μας. Ο στόχος δεν είναι φυσικά ούτε να πάρει πιστοποιητικό Γ2 στην έκτη, ούτε να γίνει δίγλωσσο με 1 και δυο ώρες την εβδομάδα..ο κύριος στόχος είναι να αγαπήσει το παιδί τη γλώσσα, έτσι ώστε να του δημιουργηθεί εσωτερικό κίνητρο για την εκμάθησή της και να μην το δει ως μια ακόμη στείρα γνώση που του προσφέρει το σχολείο. Αυτό φυσικά επιτυγχάνεται με τη μάθηση μέσω παιχνιδιού, όπως γίνεται και στην Α δημοτικού. Με το κατάλληλο πλαίσιο, τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και τη συνεχή εξέλιξη κι επιμόρφωση μπορεί να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα παιδιά μας. Η πεποίθηση κάποιων εκπαιδευτικών ότι είναι επιζήμια η έκθεση ενός παιδιού αυτής της ηλικίας σε μια ξένη γλώσσα είναι εντελώς λανθασμένη, καθώς δεν μπερδεύεται ούτε με γράμματα, ούτε με ανάγνωση φυσικά!! Αυτά θα έρθουν ως φυσική απόρροια αργότερα, και πολύ πιο ομαλά, γιατί θα έχει δημιουργηθεί το κατάλληλο υπόβαθρο. Συνεπώς, δεν ξεφεύγει από την ολιστική προσέγγιση του νηπιαγωγείου, καθώς κ η προσέγγιση στην ξένη γλώσσα θα είναι διαθεματική και τα παιδιά θα μαθαίνουν παίζοντας. Ενδεικτικά επισυνάπτω μια έρευνα που έγινε πρόσφατα.

    https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/omep/article/view/18401/16310?fbclid=IwAR3KAfrKsIKK8_wW8MTMg13KTOWsFQawitE9WOyb8NEjJU5hhkb8LjFc7-8

  • 30 Απριλίου 2020, 16:35 | Γιωργία

    Συμφωνώ με την κίνηση του υπουργείου. Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα οποιαδήποτε θετική κίνηση πάντα έχει αντιδράσεις από συντεχνείες, συνδικαλιστικά αλλά και αντιπολιτευτικά συμφέροντα. Αν δεν ήταν όλα αυτά από πίσω δε θα υπήρχε πρόβλημα για κάτι πιλοτικό όπως τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Δυστυχώς τα λάθη του παρελθόντος δε μας έχουν διδάξει πως μέσα από τη συνεργασία θα πάμε μπροστά.

  • 30 Απριλίου 2020, 16:03 | Έλενα

    Τα νήπια έχουν ανάγκη να κοινωνικοποιηθούν , να παίξουν. Όλα έχουν την κατάλληλη ηλικία και τα αγγλικά δεν είναι για τα νήπια ακόμα.
    Δεν υστερούν οι μαθητές μας στην εκμάθηση ούτε των αγγλικών , ούτε καμίας άλλης γλώσσας. Ίσα ίσα τα παιδιά μας είναι ήρωες μπροστά στους μαθητές των περισσότερων άλλων χωρών μαθαίνοντας Νέα Ελληνικά, Αρχαία Ελληνικά , Αγγλικά , και μια επιπλέον γλώσσα (Γαλλικά η Γερμανικά συνήθως), αφιερώνοντας τόσο χρόνο τα απογεύματα μέχρι που να τελειώσουν το Πανεπιστήμιο. Ας τα αφήσουμε λοιπόν να παίξουν στο Νηπιαγωγείο και ας μην ξεχνάμε πόσο πολύτιμο είναι αυτό

  • 30 Απριλίου 2020, 15:31 | Κατερίνα

    Ως γονιός είμαι θετική στην εισαγωγή ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, με σεβασμό στις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μικρών παιδιών. Οι δραστηριότητες να πραγματοποιούνται με ευχάριστο τρόπο, ώστε να τις απολαμβάνουν τα παιδιά. Θα πρέπει όμως, να παρέχεται παιδαγωγικό υλικό, σύγχρονος εξοπλισμός και κατάλληλοι χώροι. Ανάμεσα σε όσους εμπλέκονται στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, ωφέλιμο θα ήταν να υπάρχει συνεργασία και αξιολόγηση ως προς την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητά τους. Θα πρότεινα ακόμη, να γίνει ένας εξορθολογισμός των απαιτούμενων οργανικών θέσεων και στον κλάδο των εκπαιδευτικών, προκειμένου να αποφεύγεται η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.

  • 30 Απριλίου 2020, 15:16 | Ευάγγελος Στάθης

    Διαβάζοντας τα σχόλια από τις νηπιαγωγούς και άλλους έχω την εντύπωση ότι προσπαθούν να ανακαλύψουν τον τροχό. Ζητάνε καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και βοηθούς. Μα τέτοιες δομές προσχολικής αγωγής λειτουργούν εδώ και χρόνια στην Ελλάδα με άριστα αποτελέσματα. Στους Παιδικούς σταθμούς, των δήμων πλέον, υπάρχουν όλα αυτά. Σε αρκετούς έχει γίνει και πιλοτική εφαρμογή, μέσω ΕΣΠΑ, ανάλογων πρακτικών με Αγγλικά, Μουσική και Γυμναστική με πολύ καλές κριτικές και από τις παιδαγωγούς και από τους γονείς.
    Επομένως, ωφέλιμο θα καταστεί η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος παροχής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (0-6 ετών) στην έδρα κάθε δήμου και η υπαγωγή του παιδαγωγικού προγράμματος στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Να ενσωματωθούν και οι παραπάνω ειδικότητες στο παιδαγωγικό πρόγραμμα.
    Με διάθεση συνεργασίας και φυσικά αξιολόγησης του παραγόμενου παιδαγωγικού έργου θα γίνει επιτέλους ένα θετικό βήμα στην Παιδεία που τόσα χρόνια δεινοπαθεί από τους «συνδικαλιστικούς αγώνες» και τα μικροπολιτικά συμφέροντα.

  • 30 Απριλίου 2020, 14:01 | MΥΡΤΩ

    Θεωρώ λανθασμένη αυτή την Υπουργική απόφαση και επικίνδυνη για την ισόρροπη και ομαλή ανάπτυξη του παιδιού των 4 και 5 ετών. Σε μια ηλικία που καλούμαστε να βάλουμε κάποιες βάσεις για την ανάπτυξη φωνολογικής κατάκτησης των πρώτων γραμμάτων της μητρικής γλώσσας αλλά και στην ανάπτυξη της δεξιότητας της γραφής, μιας σύνθετης διαδικασίας που απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ΑΚΡΟΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, δεν πρέπει να εισάγουμε την ακρόαση Αγγλικής γλώσσας; Για εμένα η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα ανάπτυξης των εν δυνάμει δυνατοτήτων των παιδιών στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν την Ελληνική γλώσσα!Σας παρακαλώ, μην επιχειρήσουμε κάτι τέτοιο κάνοντας πειραματόζωα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.Σε αυτή την ηλικία δεν κάνουμε νεωτερισμούς..Σεβόμαστε τις ιδιαίτερες ανάγκες τους !

  • 30 Απριλίου 2020, 13:38 | Τσιάρα Σταυρούλα

    Καλησπερα. Θεωρώ πολύ σωστή την απόφαση της κυρiας Κεραμέως να εισαγάγει τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, καθώς είναι γνωστό από έρευνες ότι είναι πολύ σημαντική η επαφή των παιδιών με τη γλώσσα από την πρώιμη αυτή ηλικία μέσα από τη δημιουργική απασχόληση και τη βιωματική μάθηση. Εξυπακούεται ότι οι πλέον κατάλληλοι για να το πράξουν αυτό είναι οι εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας (ΠΕ06),καθώς διαθέτουν όλα τα προσόντα και τις απαραίτητες γνώσεις.

  • 30 Απριλίου 2020, 10:36 | Νατάσα Γουναρά

    Διαβάζω τα σχόλια και για άλλη μια φορά βλέπω την πλειοψηφία να παραμένει με κλειστά μυαλά και λυπάμαι. Φυσικά τα αγγλικά θα αποτελέσουν μια ευχάριστη προσθήκη και θα είναι αποτελεσματικα στα νηπιαγωγεία. Αλλά θα πρέπει και το προσωπικο αντιστοιχα να έχει την κατάρτιση μα κυρίως την όρεξη να ασχοληθεί με αυτή την ηλικιακή μονάδα. Δεν θα μιλήσω για ώρες ούτε σε πόσα σχολεία τρέχει ενας εκπαιδευτικος για να τις καλύψει. Χρειάζεται μια «ανανέωση» διότι αλλιώς θα κλείσουν τα μυαλά όλων μας.

  • 30 Απριλίου 2020, 09:43 | Οικονόμου Βασίλειος

    Η εισαγωγή των Αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση αποτελεί μνημείο μανταμσουσουδισμού εκ μέρους της κυβερνήσεως. Με ποιο τρόπο θα εισαχθούν οι καθηγητές της Αγγλικής στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας χωρίς καμία εκπαίδευση; Ποιος είναι ο παιδαγωγικός στόχος; Τι προσδοκούμε να κερδίσουμε; Δεν επαρκεί η εισαγωγή του αντικειμένου στην Α΄δημοτικού;
    Δείξτε λίγη σοβαρότητα και αποσύρετε το άρθρο.

  • 30 Απριλίου 2020, 01:49 | Χριστίνα

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 30 Απριλίου 2020, 01:47 | Ανθή

    Σχετικά με την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 30 Απριλίου 2020, 01:02 | Χριστίνα

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • Τόσο η δεύτερη γλώσσα, η ρομποτική όσο και οι τεχνολογίες ως εργαλείο μάθησης στις τάξεις των μικρών παιδιών στηρίζονται ως θετικές πρακτικές από πολλές έρευνες.
    Οι αντιρρήσεις λοιπόν, κυρίως από φορείς και ανθρώπους οι οποίοι αναμφίβολα έχουν πρόσβαση στην αξιόπιστη πληροφορία με προβληματίζουν και με κάνουν να σκέφτομαι τη σκοπιμότητα τους.
    Αλίμονο αν η διαθεματικότητα καταργούσε τη διδακτική των αντικειμένων ή το αντίστροφο. Θα μιλούσαμε για αναλφαβητισμό! Το όλο συντίθεται από μέρη. Το ζητούμενο είναι η επίτευξη των διδακτικών στόχων, η κατάκτηση εννοιών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε όλους τους τομείς ανάπτυξης των παιδιών. Κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και σε σχεδιασμένα αναπτυξιακά κατάλληλα περιβάλλοντα που έχουν νόημα για τα παιδιά. Περιβάλλοντα πολυφωνικά, χαρούμενα, ασφαλή και ελκυστικά για τα παιδιά. Με πρόσβαση σε πολλαπλές πηγές πληροφορίας και στην τεχνολογία. Με τον/τη νηπιαγωγό, σε συνεργασία με τους ειδικούς και ικανούς, να σχεδιάζουν και να εξακτινώνουν θέματα σε μαθησιακές/διδακτικές περιοχές. Με μικρές έρευνες που θα σχεδιάζουν τα παιδιά και των οποίων οι ιδέες θα υποστηρίζονται και θα επεκτείνοναι από την/τον νηπιαγωγό το/τη γυμναστή/στρια, τον/την εκπαιδευτικό της αγγλικής γλώσσας, την ευρύτερη κοινότητα. Συνεργασία είναι η λέξη κλειδί.
    Θεωρώ πως απαραίτητος/η είναι ο/η τραπεζοκόμος/βοηθός στα ολοήμερα νηπιαγωγεία καθώς και οι υποστηρικτικές ομάδες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με ειδικότητες και ευθύνες για τις όποιες ανάγκες παρουσιάζονται στα σχολεία.
    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στο νηπιαγωγείο αναμφίβολα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία, κυρίως για τα παιδιά που χρειάζονται ιδιαίτερη υποστήριξη. Πιθανόν να πρέπει να δείτε σε επόμενη φάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις θέσεις προσωπικού συνολικά και σε σχέση με τα οφέλη και το κόστος λειτουργίας των νηπιαγωγείων.

    Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία,
    Πηνελόπη Κουλούρη
    Νηπιαγωγος αποσπασμένη στις ΗΠΑ

  • 30 Απριλίου 2020, 00:17 | Χριστίνα Μ.

    Το νηπιαγωγείο αποτελεί πρότυπο για το πως προσεγγίζεται η γνώση, ολιστικά, διαθεματικά, έτσι θα πρέπει να προσεγγίζεται η γνώση κ στο δημοτικό κ στην δευτεροβάθμια εκπση. Αν’ αυτού η νέα κυβέρνηση διατυμπανίζει οτι ο κατακερματισμός της γνώσης (εισάγοντας αγγλικά, κτλ) αναβαθμίζει το νηπιαγωγείο. Σαφώς κ συμβαίνει το εντελώς αντίθετο, τα νήπια ειναι ηλικιακά ανέτοιμα για τέτοιους είδους φαεινές ιδέες! Κρατήσετε δες μόνο μακριά απο το νηπιαγωγείο γιατι θα μας βρείτε απέναντι σας!

  • 29 Απριλίου 2020, 23:23 | Μαρίνα

    Αλίμονο!! Άλλη ανάγκη δεν είχαν τα νήπια από το να μάθουν αγγλικά! Ενισχύστε το νηπιαγωγείο με αλλαγές ουσίας και όχι με φανφάρες!

  • 29 Απριλίου 2020, 22:34 | Τρικάλης Θεόδωρος

    Όταν πήγαινα στο γυμνάσιο δεκαετία του ενενήντα, μια φιλόλογος μας έβαλε να γράψουμε κάτι, από τα γραπτά μας διαπιστώσαμε όλοι μας ότι το ενενήντα τις εκατό από μας δεν γνωρίζαμε ορθογραφία, ηταν η μοναδική που ενδιαφέρθηκε.Είμαι πλέον 42 ετών ακόμα όμως συναντώ νέους οι οποίοι, όπως και εμείς τότε δεν ξέρω να ξεχωρίζουν το πολύ με το πολλή, αυτό ισχύει και για μεγαλύτερους. Κύρια υπουργέ και Κύριε πρωθυπουργέ κάντε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τη γλώσσα μας, γιατί μέσα σ’ αυτήν θα βρούν εμάς, όπως είπε και ο ποιητής την βύζαξα με της μάνας μου το γάλα, μην τα μπερδέυετε από τόσο μικρά έχουν χρόνο μπροστά τους ας μάθουν πώς να γίνουν ανθρώποι και μαθαίνουν και κινέζικα που λέει ο λόγος

  • 29 Απριλίου 2020, 22:10 | Κατερίνα

    Το υπουργείο θα πρέπει α) Να απολογηθεί και β) να αποζημειώσει τους Ελληνες γονείς – φορολογούμενους διότι παρά την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού – Γυμνασίου – Λυκείου εδώ και πολλά πολλά χρόνια, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, αναγκάζεται να καταφύγει στην ιδιωτική εκπαίδευση. Το Ελληνικό Σχολείο δε δίνει κάποια μορφή πιστοποίησης για γνώση ξένης γλώσσας, και αυτό παραμένει ένα από τα βασικά ζητούμενα.
    Προσωπικά θεωρώ απαράδεκτη την εισαγωγή μή ειδικών (ΠΕ06) στα νήπια και τουλάχιστον άκαιρη την εκμάθηση ξένης γλώσσας σε παιδιά αυτής της ηλικίας. Ας μην παρασυρόμαστε από τις εξαιρέσεις των γονειών που έχουν την ικανότητα να «διδάξουν» στα παιδιά τους – ως μητρική – τη δεύτερη γλώσσα, από πολύ μικρή ηλικία. Σπατάλη Δημοσίου χρήματος χωρίς αντίκρυσμα! Ας χρησιμοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών (αν περισσεύουν, όπως ακούγεται) σε άλλες δομές που υπάρχουν ελλείψεις

  • 29 Απριλίου 2020, 22:09 | ΑΣΗΜΙΝΑ

    Το νηπιαγωγείο είναι η βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης που έχει σαν στόχο την κοινωνικοποίηση και την ανεξαρτητοποίηση των παιδιών. Πολλά νηπιάκια δεν μπορούν ακόμα να κάνουν βασικά πράγματα, όπως να φάνε μόνα τους, να πάνε τουαλέτα και να σκουπιστούν μόνα τους, ακόμα και να φυσήξουν τη μύτη μόνα τους. Επίσης δεν μπορούν να μοιράζονται παιχνίδια, ούτε να λειτουργούν ομαδικά. Ο στόχος μας λοιπόν τους τρεις πρώτους μήνες είναι αυτός. Επίσης τα παιδιά σε αυτή την ηλικία αναγνωρίζουν μόνο ένα πρόσωπο εξουσίας στην τάξη, αλλά θα μου πείτε γι΄αυτό μας θέλετε μέσα στην τάξη μαζί με τις ειδικότητες για να τα κρατάμε ήρεμα και γιατί οι συνάδελφοι παιδαγωγοί δεν έχουν ειδίκευση σε τέτοιες ηλικίες. Σαν αν βάζετε μία νηπιαγωγό ας πούμε να διδάξει στο Δημοτικό. Υπάρχουν τόσες ελλείψεις και κτιριακές και σε προσωπικό. Δεν έχουμε αίθουσες ύπνου, τα παιδιά κοιμούνται στην τάξη που κάνουμε μάθημα, δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι και μας έχει απαγορευτεί να ζεσταίνουμε τα φαγητά. Δεν έχουμε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, παράλληλη στήριξη, καθαρίστριες. Και εσείς θα βάλετε αγγλικά, πληροφορική και φυσική αγωγή…γιατί πραγματικά μόνο αυτά μας έλειπαν… Τα πρόσωπα που ανεβαίνουν στην εξουσία αλλάζουν, αυτό που δεν αλλάζει είναι το παιχνίδι που παίζεται εις βάρος όλων των αναπληρωτών. Μας αλλάζεται συνέχεια τους νόμους και τα κριτήρια διορισμού και αναπλήρωσης. Προσωπικά τραβιέμαι έτσι από το 2006 και έχω χαθεί σε αυτόν τον κυκεώνα. Σέρνω τα παιδιά μου, όπου με στέλνετε, μακριά από το σπίτι τους, τον πατέρα τους και όλα αυτά που ξέρουν, και για τι? Για το απόλυτο Τ Ι Π Ο Τ Α, όπως όλα δείχνουν!

  • 29 Απριλίου 2020, 21:03 | Αλεξία

    Οι ανάγκες των νηπίων προφανώς δεν είναι η εκμάθηση αγγλικών! Τα νηπιαγωγεία χρειάζονται ειδικούς παιδαγωγούς μιας κ αριθμός των μαθητών που χρήζουν υποστήριξης αυξάνεται κατακορυφα, χρειάζονται λογοθεραπευτες μιας και αρκετά παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγου, χρειάζονται ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό και νοσηλευτές!!! Η εισαγωγή της ξένης γλώσσας σε αυτήν την ηλικία είναι άκρως επικίνδυνη και καλό είναι να μην κάνουμε πειραματόζωα τα παιδιά! Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αναπτύσσουν δεξιότητες και γίνεται η εισαγωγή στον αναδυόμενο γραμματικό! Μην προσπαθείτε να κολεγιοποιησετε το δημόσιο νηπιαγωγείο και αν θέλετε να το κάνετε ξεκινήστε από τις υποδομές και τον εξοπλισμό!!! Από πού προέκυψε η ανάγκη εισαγωγής των αγγλικών στο νηπιαγωγείο; Σε ποια έρευνα στηρίχθηκε αυτή η αποφαση; Έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη του παιδιού; Άμεση απόσυρση αυτού του άρθρου εκτρώματος!!!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:33 | Αικατερίνη Μπαχτσεβάνη

    Αν μιλάμε για εισαγωγή απλά ενός προγράμματος δίγλωσσης εκπαίδευσης, δεν πρέπει απλά να επιτευχθεί με την παράδοση μαθημάτων στην Αγγλική γλώσσα, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η κατάκτηση της Ελληνικής γλώσσας (της επίσημης γλώσσας). Οι μαθητές, οι οποίοι δεν έχουν ως μητρική είτε την ελληνική γλώσσα είτε την αγγλική, θα βρεθούν σε μαθησιακό αδιέξοδο, αν δεν εξασφαλισθεί ότι καταλαβαίνουν και ομιλούν σε ικανοποιητικό βαθμό τη μία από τις δύο αυτές γλώσσες. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι λόγω πρακτικών ζητημάτων (πχ μειονότητες, ειδικά νηπιαγωγεία, τμήματα ένταξης, κλπ) τα προγράμματα αυτά δεν μπορεί να είναι ομοιόμορφα, αλλά θα διαφέρουν μεταξύ τους. Η λέξη κλειδί σε αυτό το εγχείρημα είναι η λέξη «συμπερίληψη», να αξιολογείται πρώτα και το γλωσσικό αλλά και το πολιστισμικό υπόβαθρο των μαθητών, να υπάρχει μηχανισμός στήριξης των παιδιών και των οικογενειών τους, ώστε το σχολείο να τους αγκαλιάσει όλους.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:27 | Μαίρη

    Δεν χρειάζονται Αγγλικά στο Δημοτικό. Έλεος δηλαδή…Επειδή είναι η Ζαχαράκη και η Γκίκα; Δε σας ψηφίσαμε για να τα κάνετε χειρότερα. Τόσα χρόνια ΝΔ και με εσάς θέλουμε να φύγουμε για αλλού. ΕΛΕΟΣ!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:08 | Χριστίνα

    Συμφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στο νηπιαγωγείο όπως και με τη διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικό ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας.Η δουλειά των συναδέλφων νηπιαγωγών είναι σεβαστή αλλά δεν είναι σε θέση να το κάνουν οι ίδιοι πρώτον γιατί δεν γνωρίζουν τον τρόπο και δεν έχουν ειδικευτεί για αυτό καθώς επίσης γιατί δεν έχουν γνώσεις γλωσσολογίας,διδακτικής και φωνητικής της αγγλικής γλώσσας.Όπως οι καθηγητές αγγλικής φιλολογίας δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τους νηπιαγωγούς με οποιοδήποτε πιστοποιητικό γνώσης έτσι και οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί δεν είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τους καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας,οποιοδήποτε πιστοποιητικό και να κατέχουν.

  • 29 Απριλίου 2020, 19:46 | Μαρία Λιουδάκη

    Στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν διακριτά διδακτικά αντικείμενα, αλλά όλα διαπλέκονται μεταξύ τους.
    Όσον αφορά τη βιωματική μου μάθηση, που ξεκίνησα την εκμάθηση αγγλικής γλώσσας σε ηλικία 6μιση χρονών (Β Δημοτικού), χωρίς να έχω κατακτήσει τη μητρική μου γλώσσα πρώτα, οδήγησε σε αποτυχία… Δεν κατάφερα ποτέ να μάθω καλά τη χρήση της γλώσσας και πόσο μάλλον να την αγαπήσω!
    Επιπλέον, αναλόγως το δυναμικό των παιδιών, εντάσσουμε γλώσσα/ήθη/παραδόσεις κλπ της χώρας προέλευσης των παιδιών, μιας και πλέον οι μαθητές μας προέρχονται από πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα…
    Συν τοις άλλοις, έχοντας εργαστεί στο παρελθόν για σχεδόν μια 5ετία σε ελληνοαγγλικό σχολείο, παρατηρήθηκε πως τα παιδιά παρουσίαζαν μαθησιακές δυσκολίες, καθώς χρειάζεται έστω μέχρι τα 6 τους χρόνια να έχουν κατακτήσει και εδραιώσει ΜΙΑ μητρική γλώσσα. Η παρότρυνση των λογοθεραπευτών ήταν να μην εντάσσουμε δεύτερη ξένη γλώσσα. Και δυστυχώς με την πάροδο των χρόνων πληθαίνει ο αριθμός των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και θα ήταν αποτυχία να τους αποκλείσουμε από την μάθηση ή ακόμη χειρότερα να τους δημιουργήσουμε επιπλέον προβλήματα.
    Τέλος, εάν έχετε εικόνα ελληνικής πραγματικότητας στο νηπιαγωγείο, είναι αδύνατον να συμβεί, καθώς το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι τέτοιο, που δε μπορεί να «βγαίνει» η νηπιαγωγός από την τάξη, να μπαίνει μια άλλη δασκάλα κλπ. Πως μια καθηγήτρια αγγλικών θα πηγαίνει σε 5 διαφορετικά νηπιαγωγεία ημερησίως; Που έχουν 15 χλμ απόσταση μεταξύ τους;
    Τα νηπιαγωγεία έχουν ανάγκη από λογοθεραπευτές, νοσηλευτές, ψυχολόγους, βοηθητικό προσωπικό….όχι αγγλικά…

  • 29 Απριλίου 2020, 18:56 | Μαρία Ιωαννίδου

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    Ωραίο το παραμύθι σας (το καινούριο νομοσχέδιο) αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει, γιατί δεν έχει … Δράκο. Δεν έχει στο νηπιαγωγείο τραπεζοκόμους, τραπεζαρίες και αίθουσες ύπνου, που είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Δεν έχει μόνιμες καθαρίστριες σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, απαραίτητες για την τήρηση βασικών συνθηκών υγιεινής. Δεν πειράζει όμως, γιατί … θα έχει καθηγητές Αγγλικών και θα προστεθούν άλλα δύο χρόνια στην απαραίτητη υποχρεωτική διδασκαλία Αγγλικών στο σχολείο για να μπορούν τα παιδιά να γράφονται σε ένα ιδιωτικό φροντιστήριο ξένων γλωσσών, να πληρώνουν και να παίρνουν το Lower στα Αγγλικά . Δεν έχει γυμναστήρια, για την καθημερινή άσκηση των παιδιών τις βροχερές και κρύες μέρες του χειμώνα. Α … ξέχασα δεν πειράζει, γιατί μπορεί να έχει καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Δεν έχει σε αρκετά σχολεία έναν υπολογιστή και εκτυπωτή σε κάθε τάξη. Α … ξέχασα δεν πειράζει, γιατί μπορεί να έχει καθηγητή Πληροφορικής. Δεν έχει βοηθό εκπαιδευτικού σε κάθε τάξη, ώστε να μπορούν άνετα να εφαρμοστούν τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα. Για παράδειγμα, η συνεργατική μάθηση δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί σε τάξεις 22-26 παιδιών, χωρίς μάλιστα βοηθό. Αλλά δεν πειράζει, αφού υπάρχει στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα, γιατί να μας ενδιαφέρει αν πραγματικά εφαρμόζεται.
    Και ένα σχόλιο ακόμη για τις μεγαλύτερες βαθμίδες. Αναρωτήθηκε κανείς από τους υψηλά ιστάμενους στα υπουργεία, γιατί έχει απαξιωθεί τόσο το σχολείο σήμερα, γιατί στους περισσότερους μαθητές δεν αρέσει το σχολείο και δεν βρίσκουν κανένα ενδιαφέρον σε αυτό; Είναι δυνατόν να φταίνε μόνο οι μαθητές και εκπαιδευτικοί; Μάθηση χωρίς ενδιαφέρον και χαρά δεν μπορεί να υπάρξει, σύμφωνα με τις θεωρίες μάθησης.
    Γι΄ αυτό, είναι καλύτερα να ασχοληθείτε με τα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης: να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, αντί να τον αυξήσετε, να παρέχετε πόρους για υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία, να δημιουργήσετε βιβλιοθήκες στα σχολεία και να ενισχύσετε αυτές που ήδη υπάρχουν (αλλά ξέχασα … τι να τα κάνουμε τώρα τα βιβλία, έχουμε tablet και κάνουμε εξ΄ αποστάσεως … «εκπαίδευση»), να παρέχετε ουσιαστική επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς, να διαμορφώσετε τα προγράμματα ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για όλα αυτά και για πολλά άλλα χρόνια φωνάζουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί.
    Μέχρι τότε μην μας σερβίρετε παραμύθια, παριστάνοντας ότι ενδιαφέρεστε για εμάς, ή αν το κάνετε βάλτε μέσα και έναν … Δράκο για να μπορούμε να τα διαβάζουμε με ενδιαφέρον ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Αφήστε μας να κάνουμε τη δουλειά μας, όπως εμείς ξέρουμε πολύ καλά έστω και με τα ελάχιστα μέσα που μας έχουν απομείνει.

    Μαρία (νηπιαγωγός και μητέρα παιδιών στο Λύκειο)

  • 29 Απριλίου 2020, 18:54 | Μαρια Παπαδοπούλου

    Αν σας περισσέψουν ώρες και από ειδικότητες Θεολόγων, τι θα κάνετε; Θα εισάγετε στο Νηπιαγωγείο και τη διδασκαλία των Θρησκευτικών;;; Ποιες έρευνες έχουν δείξει την δήθεν αναγκαιότητα εισαγωγής των αγγλικών; Ποιοι ρωτήθηκαν με ερευνητικά δεδομένα για αυτήν; Οι Πανεπιστημιακές σχολές; Οι εκπαιδευτικοί της τάξης; Οι γονείς; Τίποτα από όλα αυτά. Προχειρότητα, έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης, κινήσεις εντυπωσιασμού του πληθυσμού (των γονέων) που θαμπώνονται από τη ¨διδασκαλία» των αγγλικών στα ιδιωτικά και κυρίως στόχευση για εξοικονόμηση πόρων από την αποφυγή προσλήψεων νηπιαγωγών, αφού στη θέσης τους θα μπει κάθε είδους ειδικότητα που δε συμπληρώνει ώρες στις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:41 | Καθηγητής

    Το ελληνικό αλφάβητο είναι φωνητικό. Δηλαδή το «άλφα Α» προφέρεται «α». Δε συμβαίνει το ίδιο με το αγγλικό αλφάβητο. Το «a» μπορεί να προφέρεται «α», «ε», «έι». Και το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα φωνήεντα της γλώσσας αυτής. Αυτό δεν το ξέρει κανείς εκεί στο Υπουργείο?
    *Σε παιδιά που παλεύουν να κατακτήσουν την ανάπτυξη του προφορικού τους λόγου στην ελληνική (είτε είναι η μητρική είτε είναι η δεύτερη γλώσσα για τα δίγλωσσα παιδιά)
    * Σε παιδιά που μαθαίνουν να συσχετίζουν τη λειτουργία του γραπτού λόγου ως αποτύπωση του προφορικού (λειτουργική ανάγνωση)
    *Σε παιδιά που αντιμετωπίζουν πολλές φορές μαθησιακές δυσκολίες
    …το Υπουργείο θεωρεί ότι αυτό που τους λείπει είναι να μάθουν Αγγλικά? Μα ΔΕ θα μάθουν. Αυτή η διαδικασία απλά ΘΑ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ τα παιδιά χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΩΦΕΛΟΣ.
    Προσπαθούν να ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ επειδή τα Αγγλικά είναι μια υπηρεσία που «πουλάνε» τα ιδιωτικά νηπιαγωγείο. Ετσι ο Ελληνας γονιός που πηγαίνει το παιδί του στο δημόσιο σχολείο, θα φάει την μπανανόφλουδα και θα αισθάνεται λιγότερες «τύψεις» ότι το δικό του το παιδί δεν στερείται κάτι σε σχέση με το παιδί του γείτονα που πάει στο ιδιωτικό. ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

  • 29 Απριλίου 2020, 18:09 | Φώτης Κοτζαμάνης

    Δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο προτείνεται η εισαγωγή της Αγγλικής από το νηπιαγωγείο; Χάνεται τόσο πολύτιμο έδαφος στην εκμάθηση αυτής της γλώσσας, αν θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την Α’ δημοτικού;

  • 29 Απριλίου 2020, 16:56 | Κατερινα

    Συμφωνω με τα αγγλικα στο νηπιαγωγειο, αλλα τι σχεση εχει ενας φιλολογος με την προσχολικη ηλικια κ την παιδαγωγικη, εξατομικευμενη κ διαφοροποιημενη διδασκαλια ενος νηπιου? Οταν μπειτε στα νηπιαγωγεια συναδελφοι των Αγγλικων κ δειτε τα χαλια του ελληνικου νηπιαγωγειου, πιστευω θα αλλξετε σταση. Νομιζετε οτι τα παιδια θα κατσουν στην καρεκλα κ θα σας ακουσουν να διδασκετε οπως σε μεγαλες ταξεις? Λαθος! Θα εχετε να αντιμετωπισετε παιδια με προβληματα που οι γονεις αρνουνται να προσκομισουν διαγνωση, χωρις προφορικο λογο, με διασπαση προσοχης, τπερκινητικοτητα κ προβληματα συμπεριφορας κ εσεις θα πατε να τους μαθετε αγγλικα. Η διδασκαλια των αγγλικων ειναι κατι που καλλιστα μπορουν να το κανουν οι νηπιαγωγοι καθως εχουν ενα σωρο πτυχια ξενων γλωσσων κ το πιο σημαντικο ειναι οτι εχουν παιδαγωγικη καταρτιση. Κ αυτο δεν ειναι κατι που το κατεχεις παιρνοντας ενα επιπλεον μαθημα στο πανεπιστημιο.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:20 | Φίλιππος Ζαχαριάδης

    Κατά τη γνώμη μου, καλό είναι τα Αγγλικά να περιμένουν μέχρι την Α’ (ή Β’) Δημοτικού για το μεγαλύτερο ποσοστό των νηπίων (το λέω από προσωπική εμπειρία ως πολύγλωσσος άνθρωπος ότι δεν είναι καλό να μπλέκουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ δυο-τρεις γλώσσες αν το παιδί δεν έχει τη νοητική ικανότητα να τις αφομοιώσει εξίσου καλά και να τις διαχωρίσει μεταξύ τους, καλύτερη θεωρώ τη ΣΤΑΔΙΑΚΗ ενασχόληση με ξένες γλώσσες). Εκεί όπου όντως θα ήταν λογικό να ενταχθούν προγράμματα Αγγλικών στα νηπιαγωγεία θα ήταν σε νηπιαγωγεία που σχετίζονται με κάποιον ξένο (Αγγλόφωνο) θεσμό ή έχει μεγάλο ποσοστό αλλοδαπών παιδιών (άνω του 40%).

  • 29 Απριλίου 2020, 15:47 | Ζωή Καρακώστα

    Η εκμάθηση κάθε ξένης γλώσσας προυποθέτει την γνώση της μητρικής γλώσσας.Από την στιγμή που τα περισσότερα παιδιά του νηπιαγωγείου δεν κατέχουν σωστά την ελληνική, όχι μόνο γραμματικά και σύντακτικά αλλά και στο προφορικό λόγο έχουν σοβαρά προβλήματα άρθρωσης, πώς γίνεται να μάθουν μια ξένη γλώσσα; Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο στα δίγλωσσα παιδιά που όμως ακούνε δύο γλώσσες από την στιγμή της γέννησής τους.Εργάζομαι 34 χρόνια σε δημόσια νηπιαγωγεία και τα τελευταία δέκα χρόνια έχει αυξηθεί πολύ ο αριθμός των παιδιών που χρήζουν λογοθεραπείας, μπορεί να είναι 10 στα 20 παιδιά χωρίς υπερβολή για να μην αναφέρω άλλες μαθησιακές δυσκολίες.Αν πραγματικά θέλετε να μάθουν αγγλικά τα παιδιά μας βγάλτε τελείως τα αγγλικά και από τις δυο πρώτες ταξεις του Δημοτικού και διορίστε περισσότερους καθηγητές στις μεγαλύτερες τάξεις μειώνοντας τον αριθμό των παιδιών στα 7-10 σε κάθε τάξη ώστε να γίνεται το μάθημα σωστά και να γλυτώσουμε και οι γονείς την οικονομική αφαίμαξη των ιδιωτικών φροντιστηρίων. Επίσης αν θέλετε να βάλετε ειδικότητες στο νηπιαγωγείο, βάλτε παιδοψυχολόγους,λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές. Αυτοί μας χρειάζονται περισσότερο.

  • 29 Απριλίου 2020, 15:04 | Άννα

    Καλύτερα να οργανώσετε την εκμάθηση της αγγλικής στο δημοτικό και πραγματικά να μαθαίνουν κάτι τα παιδιά εκεί παρά να τα φορτώνουμε από το νηπιαγωγείο. Ας παίξουν, ας απολαύσουν την υπέροχη αυτή ηλικία. Ως παιδιά!!!!

  • 29 Απριλίου 2020, 14:50 | Εβελίνα

    Συμφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στο νηπιαγωγείο όπως και με τη διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικό ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας.Η δουλειά των συναδέλφων νηπιαγωγών είναι σεβαστή αλλά δεν είναι σε θέση να το κάνουν οι ίδιοι πρώτον γιατί δεν γνωρίζουν τον τρόπο και δεν έχουν ειδικευτεί για αυτό καθώς επίσης γιατί δεν έχουν γνώσεις γλωσσολογίας,διδακτικής και φωνητικής της αγγλικής γλώσσας.Όπως οι καθηγητές αγγλικής φιλολογίας δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τους νηπιαγωγούς με οποιοδήποτε πιστοποιητικό γνώσης έτσι και οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί δεν είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τους καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας,οποιοδήποτε πιστοποιητικό και να κατέχουν.
    Σας ευχαριστώ.

  • 29 Απριλίου 2020, 14:36 | Ευαγγελία Λ.

    Η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο με βρίσκει απολύτως σύμφωνη για τους παρακάτω λόγους:

    Καταρχάς οι ξένες γλώσσες έχουν καίρια θέση στα σχολικά προγράμματα σπουδών όλης της Ευρώπης.Από το 2002 αρκετά προγράμματα της ΕΕ έχουν υποστηρίξει ουσιαστικά την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο σχολείο από πολύ νεαρή ηλικία.Πλήθος ερευνητικών πορισμάτων έχουν δημοσιευθεί τα οποία τεκμηριώνουν ότι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας επιδρά θετικά στη σχολική επίδοση των παιδιών και στην προσωπική και κοινωνική τους ανάπτυξη.Όπως σημειώνεται και στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι εξαιρετικά σημαντικό το παιδί να αρχίσει να μαθαίνει και άλλες γλώσσες παράλληλα με τη μητρική του από νωρίς διότι <>.

    Το Υπουργείο Παιδείας ορθά έχει ξεκινήσει ειδικό πρόγραμμα εκμάθησης Αγγλικής γλώσσας από την Α’ και Β’ Δημοτικού όπως συνέβαινε ήδη σε αρκετές χώρες όπως Γαλλία,Ιταλία,Φιλανδία,Σουηδία,Νορβηγία κλπ.Επίσης σε αρκετές χώρες μεταξύ αυτών η Ισπανία,το Βέλγιο και η Μάλτα προσφέρουν πρόγραμμα εκμάθησης της ξένης γλώσσας και στο νηπιαγωγείο, το οποίο πρέπει να προσφερθεί επιτέλους και στη χώρα μας.Έρευνες έχουν διεξαχθεί και έχουν επιβεβαιώσει ότι η νηπιακή ηλικία είναι γόνιμο έδαφος για τη γλωσσική ανάπτυξη όχι μόνο της μητρικής αλλά και μιας δεύτερης ή ακόμα και μιας ξένης γλώσσας τονίζοντας ότι όσο πιο νωρίς έρχονται τα παιδιά σε επαφή με τις ξένες γλώσσες, τόσο πιο ουσιαστικά την κατακτούν κιόλας.Περαιτέρω μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα νήπια διαθέτουν τεράστιο δυναμικό εκμάθησης της ξένης γλώσσας αρκεί να γίνεται με τρόπο ευχάριστο μέσω τραγουδιών, κατασκευών,παιχνιδιών και γενικά ευχάριστων δραστηριοτήτων,όπως αρμόζει στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

  • 29 Απριλίου 2020, 14:32 | Άρτεμις

    Υπάρχουν πολύ πιο σοβαρές ελλείψεις από τις ειδικότητες στο νηπιαγωγείο όπως νέα σχολεία κ αίθουσες, χώροι υγιεινής, αυλές με παιδαγωγικό εξοπλισμό, παιδοψυχολογοι, λογοθεραπευτες κ κοινωνικοί λειτουργοί. Επίσης κάνουμε εξατομικευμένη διδασκαλία σε μεγάλο αριθμό παιδιών που δυσκολεύονται. Πολλά παιδιά σ’αυτές τις ηλικίες αντιμετωπίζουν προβλήματα με την μητρική πόσο μάλλον με μια ξένη γλώσσα

  • 29 Απριλίου 2020, 13:34 | Μαρία Μουμουλίδου

    Ερωτήματα προς διαβούλευση σχετικά με το άρθρο 2:
    «Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο»
    1. Πώς προέκυψε η ανάγκη εισαγωγής δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο;
    2. Ποιες έρευνες έχουν δείξει ότι η εισαγωγή δραστηριοτήτων της αγγλικής «θα διευκολύνει τη μετάβαση των μαθητών στις επόμενες βαθμίδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Υπάρχουν σχετικά δεδομένα;
    3. Ποιοι ρωτήθηκαν για την αναγκαιότητα της εισαγωγής δραστηριοτήτων στην αγγλική; Η επιστημονική κοινότητα; Οι νηπιαγωγοί; Οι γονείς;
    4. Τι θα έλεγαν οι νηπιαγωγοί για τις συνθήκες άσκησης του επαγγέλματός τους που θα επιβαρυνθούν με τα νέα δεδομένα;
    5. Έχουν ληφθεί υπόψη οι υλικές συνθήκες λειτουργίας και εξοπλισμού των νηπιαγωγείων, στα οποία η φοίτηση είναι υποχρεωτική; Ικανοποιούν τα παιδιά τις βασικές τους ανάγκες σε αυτούς τους χώρους; Πόσα νηπιαγωγεία της χώρας είναι χωρίς αυλές, πόσα στεγάζονται σε ενοικιαζόμενους χώρους που δεν τηρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας που η ίδια η πολιτεία ορίζει με νόμο;
    6. Γνωρίζει το Υπουργείο το οικονομικό κόστος, εκτός του παιδαγωγικού, των δημόσιων νηπιαγωγείων και προτάσσει τη διδασκαλία της αγγλικής αντί της αναβάθμισης των υλικών δομών και της εξασφάλισης ασφαλούς φοίτησης για τα νήπια;
    7. Έχουν ληφθεί υπόψη οι ανάγκες συνεχούς επιμόρφωσης των νηπιαγωγών, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των δύο [!] ήδη απαιτητικών αναλυτικών προγραμμάτων που ισχύουν για το νηπιαγωγείο;
    8. Έχει λάβει υπόψη του το Υπουργείο, ότι τα ήδη επιβαρυμένα γνωστικά αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου, εκ των οποίων το πρώτο με 5 γνωστικές περιοχές και το δεύτερο με 8, σχολειοποιούν το νηπιαγωγείο, εισάγοντας ειδικότητες και μαθήματα;
    9. Όταν στα Παιδαγωγικά Τμήματα ένας σημαντικός αριθμός φοιτητών – οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί – δεν γνωρίζει να μιλά και να γράφει σωστά την ελληνική, μήπως θα έπρεπε να εισαχθεί η «διεύρυνση ή/και συμπλήρωση των δημιουργικών δραστηριοτήτων στα προγράμματα σπουδών του Νηπιαγωγείου, ώστε να έρθουν οι μαθητές – από τα πρώτα χρόνια του μαθητικού τους βίου – σε επαφή με την [ελληνική] γλώσσα […] η καλή γνώση της οποίας αποτελεί πολύτιμο εφόδιο για τη ζωή τους» (αιτιολογική έκθεση);
    10. Αγνοεί το Υπουργείο ότι, όπως όλοι μας, έτσι και τα παιδιά, είμαστε εκτεθειμένοι καθημερινά στην αγγλική, ιδιαίτερα τώρα με τον απεριόριστο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση και το διαδύκτιο, σε βάρος της ελληνικής;
    11. Πόσοι και πόσες απόφοιτοι αγγλικής φιλολογίας έχουν παιδαγωγική και διδακτική πιστοποιημένη γνώση; Με άλλα λόγια, γνωρίζουν το παιδί προσχολικής ηλικίας; Τις ανάγκες του; Τον τρόπο με τον οποίο οικοδομείται η γνώση; Σε ποιες αρχές στηρίζεται η διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης; Τι είναι μια δραστηριότητα με μαθησιακό στόχο, πώς υλοποιείται και πώς αξιολογείται;
    12. Πώς θα εγγυηθεί το Υπουργείο την εγκυρότητα της πιλοτικής εφαρμογής; Ποια μορφή θα πάρει; Πόσο θα διαρκέσει; Πώς θα αξιολογηθεί; Θα γίνει και αυτή εξ αποστάσεως με όσο το δυνατό λιγότερο κόστος;
    13. Ποιος θα είναι ο ρόλος του νηπιαγωγού και ποιος του καθηγητή αγγλικής στη διάρκεια ανάπτυξης της δραστηριότητας;
    14. Γιατί να μην εισαχθούν στα υπάρχοντα πειραματικά νηπιαγωγεία οι δραστηριότητες της αγγλικής και να δοκιμαστούν ερευνητικά και διαχρονικά, ώστε να εξαχθούν έγκυρα συμπεράσματα, πριν την όποια εφαρμογή τους;
    15. Γνωρίζει το Υπουργείο ότι κάθε χρόνο εξαφανίζονται εκατοντάδες γλώσσες που ομιλούνται από πολύ μικρό αριθμό ανθρώπων στον πλανήτη, μέσα στις οποίες ίσως θα είναι και η ελληνική, λόγω του ότι η αγγλική, και άλλες κυρίαρχες γλώσσες, έχουν επικρατήσει στη δημόσια και όχι μόνο ζωή, μέσα από πολιτικές των χωρών τους;
    16. Γιατί αυτό το νομοσχέδιο κατατίθεται σε διαβούλευση εν μέσω κρίσης και όχι σε μια πιο ομαλή περίοδο, κατά την οποία οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να εκφράσουν τις απόψεις τους χωρίς την πίεση της κατάστασης;
    17. Γιατί οι αποφάσεις για την προσχολική εκπαίδευση να μην προτάσσουν την ποιότητα, η οποία θα μπορούσε να έχει ενδεχομένως θετική επίδραση και στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης;
    18. Γιατί να προτείνονται αποσπασματικές λογικές και πρακτικές για το νηπιαγωγείο, χωρίς τη γνώση των αναγκών και της πραγματικότητάς του, όπως τη ζουν οι νηπιαγωγοί και τα παιδιά, χωρίς προοπτική για μια προσχολική εκπαίδευση που θα εγγυάται το σκοπό του νηπιαγωγείου, όπως ορίζεται τόσο από τον 1566/85 όσο και από τα προγράμματα σπουδών του;
    19. Γιατί το δημόσιο νηπιαγωγείο να μην είναι θέμα μιας εμπνευσμένης πολιτικής με συνοχή, σχεδιασμό και όραμα για το παιδί, την εκπαίδευση και συνεπώς για την κοινωνία και τη χώρα;

    Μαρία Μουμουλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΤΕΕΠΗ-ΔΠΘ

  • 29 Απριλίου 2020, 13:25 | Μαίρη

    Ο διορισμός ενός καθηγητή αγγλικών (του οποίου η πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν σχετίζεται ουδόλως με αυτές τις ηλικίες) σε νηπιαγωγείο και σε μία χώρα που δυσκολεύεται οικονομικά μπορεί να θεωρηθεί ανούσιος και περιττός: στην προσχολική ηλικία το μαθησιακό παιχνίδι σε μία ξένη γλώσσα μπορεί να γίνει και αλλιώς, ενώ η εκμάθηση της αγγλικής θα ήταν λογικό να ξεκινάει από τη Β’ Δημοτικού, όταν τα παιδιά θα έχουν ήδη εμπεδώσει τη δομή και τους κανόνες της μητρικής τους γλώσσας. Δώστε χρόνο στα παιδιά στην αρχή της σχολικής τους ζωής να μάθουν να γράφουν σωστά τη γλώσσα τους και σταδιακά εισάγετε την Α’ και Β’ ξένη γλώσσα. Επίσης για τη Β’ γλώσσα δώστε τους την δυνατότητα επιλογής κι άλλων ξένων γλωσσών (Ιταλικά, ισπανικά ή ρώσικα) κι όχι μόνο γαλλικά και γερμανικά.

  • 29 Απριλίου 2020, 13:07 | Κώστας Δημητρίου

    το θέμα της ξένης γλώσσας είναι ενδιαφέρον, αλλά γιατί μόνο αγγλικά;
    θα μπορούσε πιλοτικά ή τυχαία σε κάποια αντί για αγγλικά, να διδάσκεται κάποια άλλη γλώσσα της Ε.Ε. ή ακόμα και Ρώσικα.

    το θέμα δεν είναι αν θα διδάσκεται κάποια ξένη γλώσσα στα σχολεία, ιδίως στα δημόσια, αλλά να διδάσκεται με σωστό τρόπο, ώστε να είναι δυνατό κάποια στιγμή ένας μαθητής δημόσιων σχολείων να μπορεί να πιστοποιηθεί για το επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας

  • 29 Απριλίου 2020, 12:53 | Καραθανάση Άννα

    Σχολίασα και στο προηγούμενο άρθρο ότι η γνώση στο Νηπιαγωγείο προσεγγίζεται ολιστικά και δεν κατακερματίζεται με διακριτά αντικείμενα. Παράλληλα οι σύγχρονες προσεγγίσεις σχετικά με τη εκμάθηση ξένης γλώσσας μιλάνε για μικρότερες ηλικίες από του δημοτικού. Αν όμως, εισαχθεί μια ξένη γλώσσα ως «μάθημα» μπορεί αυτό να προκαλέσει προβλήματα στο τμήμα γιατί πολλά παιδιά στο νηπιαγωγείο έχουν δυσκολίες σε βασικές γλωσσικές δεξιότητες (π.χ. φωνολογική ενημερότητα, κατανόηση πλοκής ιστορίας κ.α.) στη μητρική τους γλώσσα, και ειδικά τα παιδιά ειδικής αγωγής και τα παιδιά άλλων χωρών θα μπερδευτούν περισσότερο, ενώ χρειάζονται μια αυστηρή ρουτίνα και μία συνεχή/σταθερή προσέγγιση από τον/τη νηπιαγωγό του τμήματος και τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. Η εκμάθηση μιας γλώσσας, ως ξένης(η οποία έχει άλλη λογική από την εκμάθηση μιας γλώσσας ως μητρικής) πρέπει να έπεται της μητρικής, να γίνεται σε μεγαλύτερη ηλικία, όταν το παιδί θα έχει επίγνωση της γλώσσας, της γραμματικής και θα μπορεί να κάνει συγκρίσεις με τη μητρική.
    Σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ του εκπαιδευτικού ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας και του/της νηπιαγωγού του τμήματος στην οποία αναφέρεται το Υπουργείο θα μπορούσε να υλοποιηθεί όταν ο/η νηπιαγωγός δουλεύει σε όλο το ωράριο σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό της Αγγλικής Φιλολογίας. Ο/η νηπιαγωγός να είναι ο/η υπεύθυνος /η του τμήματος και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο/η εκπαιδευτικός της Αγγλικής Φιλολογίας να μπορεί να προτείνει και να υλοποιεί δραστηριότητες ως αναπόσπαστο μέρος της ρουτίνας (π.χ. κάποια πρωινά να αναλαμβάνει την πρωινή ρουτίνα στα αγγλικά, ώστε τα παιδιά να μάθουν τις μέρες της εβδομάδας, κάποια άλλη μέρα κάτι με τα χρώματα κλπ). Να συνδιαμορφώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε να επιτυγχάνεται η διαθεματικότητα του νηπιαγωγείου και τα αγγλικά να μην είναι ένα «μάθημα» στο οποίο θα μάθουν 10 λέξεις αλλά ένα ακόμη ερέθισμα της ολότητας της γνώσης.
    Έτσι, ούτε η ρουτίνα των παιδιών διαλύεται, ούτε όμως και επιβαρύνονται τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

  • 29 Απριλίου 2020, 12:08 | Ευαγγελία

    Για τους νηπιαγωγούς που λλένε πως μπορούν να διδάξουν Αγγλικά πατώντας στην κτήση πτυχίου Αγγλικών Β2, Γ1, Γ2, πως θα τους φαινόνταν να διδάξουν πληροφορική οι κατέχοντες ECDL, και να κάνουν μάθημα στο νηπιαγωγείο συνάδελφοι άλλων ειδηκοτήτων που μπορεί να κατέχουν πτυχίο απο ΙΕΚ βρεφονηπιοκομίας, παραδείγματος χάρη; Νομίζω πως πρέπει να αφήσουνε την αντιπαλότητα και να υπάρχει γόνιμη συνεργασία και συζήτηση.

  • 29 Απριλίου 2020, 11:56 | Κατερίνα

    Μπράβο, όλοι οι γονείς χαιρετίζουν θετικά αυτή την πρωτοβουλία! Βεβαίως και υπάρχουν έρευνες με θετικά αποτελέσματα και στην ελληνική πραγματικότητα. Αντιθέτως όσο κι αν έχω ψάξει δεν έχω βρει έρευνες με αρνητικά. Θεωρίες μπορεί να λέει ο καθένας. Όσο για τη μη κατάκτηση της ελληνικής, υπάρχουν και δίγλωσσα παιδιά που μαθαίνουν ταυτόχρονα και τις δύο γλώσσες και διαπρέπουν και στις δύο. Μάλιστα έρευνες δείχνουν ότι αποκτούν και ένα άλλο είδος ευφυίας.

  • 29 Απριλίου 2020, 11:09 | Αγάπη Χατζημπαλάση

    Ως εκπαιδευτικός ξένης γλώσσας (γερμανικών) υποστηρίζω κάθε αλλαγή που συμβάλει στην ποιοτικότερη εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, έτσι χαιρετίζω την προσπάθεια να δοθούν κι άλλες ώρες αγγλικών στην εκπαίδευση. Ωστόσο, βλέπω μια παραμέληση της Β’ ξένης γλώσσας που είναι αδικαιολόγητη σε μια χώρα τουριστική όπως είναι η Ελλάδα και με ιδεώδες την ενωμένη Ευρώπη και την κατανόηση μεταξύ των λαών.
    Δε νομίζω να χρειάζεται να απαριθμήσω εδώ τη σημαντικότητα μιας Β΄ξένης γλώσσας τόσο για την προσωπική ανάπτυξη σε θέματα πολιτισμού για έναν άνθρωπο, καθώς επίσης και για τις προσωπικές του δεξιότητες σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Περιμένουμε κι ελπίζουμε εδώ και χρόνια εμείς οι εκπαιδευτικοί να μπορέσει το δημόσιο σχολείο να δίνει στους μαθητές την ευκαιρία για πιστοποίηση της γλώσσας μέσω του ΚΠΓ. Αν πρόκειται λοιπόν για αναβάθμιση δε θα έπρεπε να ληφθούν εδώ κάποια μέτρα;
    Ήταν θετικό ότι πριν χρόνια ξεκίνησε η Β’ ξένη γλώσσα από τα δημοτικά αλλά αρνητικό ότι αφαιρέθηκε για αυτό τον σκοπό η τρίτη ώρα από τα γυμνάσια. Πρέπει να επιστρέψει αυτή η «χαμένη ώρα» για να μπορεί να γίνεται μια αποτελεσματική εργασία. Πρέπει επίσης να ξεκινάει πιο νωρίς η εκπαίδευση της Β’ Ξένης γλώσσας στο δημοτικό αν θέλουμε με ειλικρίνεια να προσφέρει το δημόσιο σχολείο την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά για Β΄Ξένη γλώσσα.
    Υπάρχει και μια άλλη διάσταση σε αυτό το θέμα που αφορά σε εμάς τους εκπαιδευτικούς. Εδώ διαφαίνεται ξεκάθαρα μια αδικία σε βάρος μας που σε μερικούς από μας αγγίζει πλέον τα όρια της απογοήτευσης. Οι περισσότεροι από μας είμαστε πολλά χρόνια στην εκπαίδευση (προσωπικά πάνω από 20) σε συνθήκες αβεβαιότητας (πάντα με συμβάσεις προσωρινές ωρομίσθιου/αναπληρωτή) και σε συνθήκες δύσκολες (υπηρεσία σε 3-4-5 διαφορετικά σχολεία, κάθε φορά με αποστάσεις μεταξύ τους και μακριά από τις οικίες μας). Παρ όλο που κάνουμε την ίδια εργασία με άλλους συναδέρφους αισθανόμαστε παιδιά ενός κατώτερου θεού. Δεν είναι ώρα να σκεφτεί επιτέλους το υπουργείο και μας στον σχεδιασμό του μέλλοντος;

  • 29 Απριλίου 2020, 10:56 | Θείος

    Αυτό έλλειπε, να αγαπήσουν οι μαθητές μας την αγγλική γλώσσα! Γιατί;
    Μήπως για να συνεννοούνται καλύτερα με τον Τραμπ ή τον Τζόνσον;
    Αντί να αγαπήσουν την ελληνική γλώσσα, αφού την κατανοήσουν σωστά, προσπαθούμε να φορτώσουμε νωρίς τα νήπια με ξένες ιδέες (γιατί η γλώσσα είναι ιδέα) μήπως και ενταχθούν καλύτερα στην παγκοσμιοποίηση αγνοώντας όμως τη βάση της που είναι η εθνογέννεση;
    Έστω και πειραματικά, το μόνο που θα αποφέρει η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι πρόωρα ταξίδια στο πέλαγος χωρίς λιμάνι!

  • 29 Απριλίου 2020, 09:53 | Νηπιαγωγος

    Με καθηγητες αγγλικών που πολλοί δεν έχουν περάσει ούτε ένα ΑΣΕΠ δεν μιλάνε Αγγλικα και έχουν κατάντησει το μάθημα η ώρα του παιδιού θα βάλετε Αγγλικα στο νηπιαγωγείο ? Έχετε κάνει καμία μελέτη πόσοι από αυτούς μιλάνε Αγγλικα στις άλλες τάξεις? Προφανώς και αν βάλετε τους ίδιους και οι νηπιαγωγοί μια χαρά θα την κάνουν τη δουλειά.

  • 29 Απριλίου 2020, 09:28 | Μαρίνα Σ

    Από αυτά που διαβα, εδώ μέσα καταλαβαινω ότι τα παιδιά που κάνε στο νηπιαγωγείο στο κολέγιο Αθηνών και σε όλα τα άλλα ιδιωτικά, το λιγότερο καταστρέφονται ?! Το μέτρο είναι σωστό και ελπίζουμε να μην λυγίζετε στις συντεχνίες . Επίσης ελπίζουμε ότι οι ΠΕ06 που θα βάλετε θα έχουν αξιολόγηση γιατί στις υπόλοιπες τάξεις δίνουν μια φωτοτυπία και εξηγούν επί 12 χρόνια τον simple present στα ελληνικά.

  • 29 Απριλίου 2020, 09:28 | Ιωάννης Γαβριηλίδης

    Ακόμα δεν είναι σίγουρο πόσο θετική είναι η εκμάθηση ξένης γλώσσας από την α’ δημοτικού και εσείς την εντάσσεται στο νηπιαγωγείο. Δεν μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο όλοι οι άνθρωποι. Αφήστε τα παιδάκια στην ησυχία τους να απολαύσουν τα καλύτερα τους χρόνια.