Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 1 Μαΐου 2020, 15:05 | ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ

    Αρχικά εκφράζω την έντονη δυσαρέσκεια και διαφωνία για την κατάτμηση των διδακτικών ενοτήτων στα νηπιαγωγεία, την εισαγωγή ειδικοτήτων και την απαράδεκτη σχολειοποίηση της προσχολικής εκπαίδευσης!Είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης που στηρίζεται στην διαθεματικότητα και ενιαία ολιστική προσέγγιση (ΔΕΠΠΣ) και ΟΧΙ στις δομημένες θεματικές όπως στο Δημοτικό,σεβαστείτε τις παιδαγωγικές μελέτες για την ευαίσθητη προσχολική ηλικία!
    Το άλλο καίριο θέμα: Η τόσο πρώιμη και βεβιασμένη εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το Νηπιαγωγείο αλλά και το Δημοτικό Σχολείο,πρέπει για πολλούς σοβαρούς λόγους να αποσυρθεί και να αποφευχθεί πάσι θυσία.Παρακάτω θα παραθέσω τρεις:
    1. Είναι αντιπαιδαγωγικό! Δεν έχετε δικαίωμα να «ισοπεδώσετε» την προσωπικότητα των παιδιών,παραβλέποντας την αθωότητα και την έλλειψη πονηριάς πού διακρίνει τα παιδιά αυτής της πρωτοσχολικής ηλικίας και να τα μεγαλώσετε βίαια πριν την ώρα τους!Έπειτα πώς ο γονέας (που είναι και νομικά αποκλειστικά υπεύθυνος) θα μπορούσε να είναι σίγουρος,πως η εν λόγω διαπαιδαγώγηση του σχολείου και μάλιστα από μη ειδικούς,δεν θα εξελιχθεί σε πληροφόρηση που θα μπερδέψει τα αθώα παιδιά,θέτοντας τους μάλιστα θέματα που ούτε καν έχουν σκεφτεί ακόμη;Τα τόσο μικρά παιδιά δεν μπορούν να αφομοιώσουν τόσο δύσκολες ευαίσθητες έννοιες κι ίσως σημαδευτούν!Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας (με τους οποίους δεν βγήκατε καν σε διάλογο,παρά δυστυχώς φροντίσατε εν μέσω πανδημίας να περάσετε νομοσχέδιο) διαφωνούν κάθετα σε αυτό!
    2. Σε «προοδευτικές» άλλες χώρες όπου εφαρμόστηκε η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα Δημοτικά σχολεία,τα αποτελέσματα ήταν τουλάχιστον δυσοίωνα.Επέφερε μία πρώιμη σεξουαλικοποίηση των παιδιών,ώστε να θεωρούν φυσιολογικό τον «πειραματισμό» στο σώμα,την ασυμβατότητα βιολογικού φύλου και ταυτότητας φύλου,ισότιμες όλες τις μορφές «οικογένειας»,εθισμό στην πορνογραφία,αποδοχή στη συνείδησή τους των προγαμιαίων ελεύθερων σχέσεων,την αντισύλληψη,την άμβλωση,την ομοφυλοφιλία,τη ρευστότητα στη ταυτότητα φύλου και την αντίδραση σε όποιον (γονέα, θρησκευόμενο άτομο, ιατρό, κοινωνικό κανόνα) του κάνει παρέμβαση, θεωρώντας τον καταχραστή των σεξουαλικών του δικαιωμάτων.Επίσης,με τέτοια προγράμματα σεξουαλικής αγωγής,σε πολλά παιδιά διαταράσσεται η αντίληψη για το φύλο τους και οι σεξουαλικές τους προτιμήσεις.Άλλοτε επιδίδονται σε πειραματισμούς και σεξουαλικά παιγνίδια μίμησης ή και κακοποίηση συνομηλίκων τους.Τέλος,βάσει στατιστικών,στη Σουδία αυξήθηκε και σημαντικά ο αριθμός των 12χρονων και 14χρονων πού έμειναν έγκυες.Έτσι θέλετε να γίνει και στην χώρα μας;;
    3.Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, την ευθύνη και το καθήκον για την εκπαίδευση του παιδιού του,την έχει μόνο ο γονέας.Αυτό ορίζει ο νόμος όπως και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού,στην οποία ρητά αναφέρεται:«1.Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού για ελευθερία σκέψης,συνείδησης και θρησκείας. 2.Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα και το καθήκον των γονέων ή, κατά περίπτωση,των νόμιμων εκπροσώπων του παιδιού,να το καθοδηγούν στην άσκηση του παραπάνω δικαιώματος κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του» (άρθρο 14, παρ. 1, 2).Το αυτό αναφέρει και η «Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» σχετικά με την επιλογή του είδους της παιδείας που θα επιλέξουν οι γονείς για τα παιδιά τους (πόσο μάλλον για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγησή τους):«Οι γονείς έχουν,κατά προτεραιότητα,το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους» (άρθρο 26, παρ. 3).Εάν λοιπόν περάσετε αυτό το επαίσχυντο άρθρο θα βρείτε τους γονείς απέναντί σας!Είμαστε Έλληνες Ορθόδοξοι με αρχές και απαιτούμε να σεβαστείτε τα παιδιά μας!
    Μην στιγματίσετε την εκπαίδευση και μην τραυματίσετε τα παιδιά!Τέτοια θέματα προκύπτουν άλλωστε στην εφηβία και μετά,ανάλογα την ωριμότητα κάθε παιδιού κι ο γονέας που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του, είναι ο πλέον αρμόδιος να απαντήσει με διάκριση.Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο (και ανήθικο) να «βομβαρδίσετε» την παιδική τους αθωότητα με γνώσεις που ούτε καν χρειάζονται ακόμη και που μπορεί να τα βλάψουν μελλοντικά!Σκεφτείτε τα δικά σας παιδιά και την επόμενη γενιά και αποσύρετέ το άμεσα!

  • 1 Μαΐου 2020, 15:05 | Μακης

    Απαραδεκτο. Δεν προκειται να αφησουμε τα παιδια μας ερμαια οποιουδηποτε δηθεν «ειδικου» που θα θελησει να διδαξει πραγματα, για τα οποια μονος αρμοδιος ειναι ο γονιος.

  • 1 Μαΐου 2020, 14:22 | Φίλιππος

    Είμαστε βαπτισμένοι χριστιανοί ορθόδοξοι
    Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην ελληνορθόδοξη παράδοσή μας
    Απορρίπτουμε και δεν έχουμε ανάγκη τις ξενόφερτες αντιλήψεις που σας επιβάλλουν να εισάγετε
    Δημοκρατία σημαίνει να εκφράζετε το θέλημα του λαού
    Μην ενεργήσετε πραξικοπηματικά όπως στο εθνικό θέμα της Μακεδονίας

  • 1 Μαΐου 2020, 14:17 | ΑΝΔΡΕΑΣ Π.

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!!

    Α.Π.
    ΝΟΜΙΚΟΣ

  • 1 Μαΐου 2020, 14:09 | Κολια Βασιλικη

    Η σεξουαλική διαπαιδαγωγηση ειναι ενα κομματι που ηδη τα νηπιαγωγεια ειχαμε στο προγραμμα Νηπιαγωγειου ως ταυτοτητα ..τωρα το πλαισιο και περιεχομενο της διδασκαλιας και πολυ φοβάμαι και το εποπτικο υλικο αλλαζει και παρακαλω πολυ να μου πειτε ποτε εγινε η ενημερωση νηπιαγωγών σε ποιο ΠΕΚ ωστε να επιμορφωθουν πανω σε αυτο το περιεχομενο…θα καλέσουν ειδικους να το διδαξουν; Αρα έχουμε ενα μαθημα ειδικευμενο και στοχευμενο; Γιατι τωρα και οχι τόσο καιρο πριν που διδασκοταν απο νηπιαγωγους ετσι και αλλιως βαση ΔΕΠΠ; Απλουστατα κυριοι και κυριες …αλλαξατε το περιεχομενο!!! Και τι περιεχομενο βάλατε; Τι πανε να νομιμοποιησετε και κάνετε προετοιμασία μέσα απο εκπαίδευση; Θελω δημοσια να αναρτησετε το περιεχομενο, διδακτικη μεθοδο, εποπτικο υλικο, θεωρητικο πλαίσιο και απο ποιους θα διεξαχθεί η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση και.να.αφησετε ανοιχτο το ενδεχομενο για επιλογη γονιων αν θελουν παιδια τους να παρακολουθησουν …οχι υποχρεωτικό…οι γονεις εχουν.δικαίωμα και δε καταργειται ο ρολος τ

  • 1 Μαΐου 2020, 13:59 | Μαρία

    Είναι απαράδεκτο να θέλουν να βάλουν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από το νηπιαγωγείο!!Απαράδεκτο!!!! Οι γονείς θα μιλήσουμε στα παιδιά μας για αυτά τα πράγματα, με διάκριση και αγάπη και όταν έρθει η ώρα (και η ώρα αυτή δεν είναι η τρυφερή ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου, ούτε κατά διάνοια!!!) .
    Να λάβουμε επίσης υπόψη ότι υπάρχουμε άνθρωποι που θέλουμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Θέλουμε λοιπόν να μιλήσουμε εμείς στα παιδιά μας γι αυτό το θέμα την κατάλληλη στιγμή,ώστε να μην αρχίσουν να έχουν άκαιρα και πρώιμα περιέργεια για τέτοια θέματα, και φυσικά μακριά από διδασκαλίες περί ελεύθερης σεξουαλικότητας, αλλαγής φύλου κατά βούλησιν κτλ, όπως σίγουρα με τον άλλο ή τον άλλο τρόπο θα υπονοήσουν κατά τη διδασκαλία (αφού αυτά θεωρούνται φυσιολογικά και νόμιμα) ώστε αργότερα να τους φαίνονται και φυσιολογικά αυτά, αφού από τόσο τρυφερή ηλικία θα έχουν νύξεις για τέτοια θέματα.
    Η πολιτεία μπορεί να έχει θεσπίσει νόμους που νομιμοποιούν τα παραπάνω, έχουμε όμως κάθε δικαίωμα να μην τα αποδεχόμαστε αν δεν θέλουμε και δεν τα κρίνουμε σωστά, και να φροντίσουμε να διδάξουμε και τα παιδιά μας ανάλογα.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:57 | Βιολεττα

    Προσοχη παρακαλώ στην παραβιαση του τρόπου διαπαιδαγωγησης από την οικογένεια και στο ηθικοπνευτικο υπόβαθρο κάθε παιδιού με τη συλλογική εξισωτικη σχολική σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:55 | ΚΟΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Η σεξουαλική διαπαιδαγωγηση ειναι ενα κομματι που ηδη τα νηπιαγωγεια ειχαμε στο προγραμμα Νηπιαγωγειου ως ταυτοτητα ..τωρα το πλαισιο και περιεχομενο της διδασκαλιας και πολυ φοβάμαι και το εποπτικο υλικο αλλαζει και παρακαλω πολυ να μου πειτε ποτε εγινε η ενημερωση νηπιαγωγών σε ποιο ΠΕΚ ωστε να επιμορφωθουν πανω σε αυτο το περιεχομενο…θα καλέσουν ειδικους να το διδαξουν; Αρα έχουμε ενα μαθημα ειδικευμενο και στοχευμενο; Γιατι τωρα και οχι τόσο καιρο πριν που διδασκοταν απο νηπιαγωγους ετσι και αλλιως βαση ΔΕΠΠ; Απλουστατα κυριοι και κυριες …αλλαξατε το περιεχομενο!!! Και τι περιεχομενο βάλατε; Τι πανε να νομιμοποιησετε και κάνετε προετοιμασία μέσα απο εκπαίδευση; Θελω δημοσια να αναρτησετε το περιεχομενο, διδακτικη μεθοδο, εποπτικο υλικο, θεωρητικο πλαίσιο και απο ποιους θα διεξαχθεί η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση και.να.αφησετε ανοιχτο το ενδεχομενο για επιλογη γονιων αν θελουν παιδια τους να παρακολουθησουν …οχι υποχρεωτικό…οι γονεις εχουν.δικαίωμα και δε καταργειται ο ρολος τ

  • 1 Μαΐου 2020, 13:51 | Χάρις

    Χριστός Ανέστη!
    Διαβάζοντας τις «νέες» δεξιότητες που θέλετε να εισάγετε στα νηπιαγωγεία, αναρωτιέμαι αν έχετε υπόψη σας ότι το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου ήδη δίνει την δυνατότητα στις/στους νηπιαγωγούς να ασχοληθούν με όλα αυτά, αναλόγως με την τάξη την οποία έχει η καθεμιά από εμάς να αντιμετωπίσει κάθε φορά. Δεν μπορούν οι άλλες ειδικότητες να διδάξουν όλα αυτά στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έχει αντικείμενα που εμπλέκονται το ένα μέσα στο άλλο στις δραστηριότητες που γίνονται, ενώ οι δραστηριότητες δεν μπορούν να υπερβαίνουν κάποια ώρα, αναλογιζόμενοι ότι ένα παιδί μπορεί να συγκεντρωθεί 1 με 1,5 λεπτό ανά χρόνο ηλικίας του. Τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία επιπλέον απαγορεύεται να βρίσκονται καθηλωμένα σ΄ ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή ή οθόνη πάνω από 5 λεπτά. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα παιδιά δημιουργούν συνάψεις στον εγκέφαλο και η εκτεταμένη έκθεσή τους σε μια οθόνη αποσυνδέει τους νευρώνες. Τι είδους παιδιά θέλουμε να κάνουμε; Παιδία με «καμένο» εγκέφαλο ή παιδιά δημιουργικά και έξυπνα; Τα παιδιά έχουν ανάγκη επαφής με τη φύση, όπου η αρμονία και η ηρεμία τα γαληνεύει. Από τον εγκλεισμό και τις νέες τεχνολογίες τα παιδιά έχουν αγριέψει και ασκούν βία, την οποία βλέπουν αλλά και βιώνουν. Επιπλέον, δεν είναι ανάγκη να μιλήσουμε για το πόσο έχουν πονηρευτεί τα παιδιά με τα εν πολλοίς ερεθίσματα που δέχονται, αφού είναι ευρύτερα γνωστό. Οπωσδήποτε χρειάζεται για όλα αυτά τα θέματα ενημέρωση, αλλά από την εκπαιδευτικό της τάξης που μπορεί να κρίνει τί ενημέρωση, και πόση ενημέρωση χρειάζεται κάθε ομάδα παιδιών• από την εκπαιδευτικό που οι γονείς την ξέρουν γιατί τη βλέπουν κάθε μέρα και την εμπιστεύονται. Τα παιδιά χρειάζονται πάνω απ΄ όλα να γίνουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ που να είναι γεμάτοι αγάπη για το συνάνθρωπο τους και να σέβονται το περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό). Και, δυστυχώς, εκεί έχει αποτύχει εν πολλοίς το ελληνικό σχολείο. Η αγάπη και το «εμείς» έχει ξεχαστεί. Δεν υπάρχει ήθος. Κυριαρχεί το «εγώ». Γι΄ αυτό και η κοινωνία και η οικονομία έχει φτάσει εκεί που είναι και περάσαμε από το 2008 από «σαράντα κύματα». Ο Αϊνστάιν έλεγε ότι για να γίνει ένα παιδί έξυπνο πρέπει να του διαβάζουμε παραμύθια. Εγώ θα συμπληρώσω και κάτι άλλο. Να του διαβάζουμε και βίους αγίων όπου η αγάπη ,η υπομονή, η θυσία και η ταπεινότητα αυτών των ανθρώπων είναι παράδειγμα προς μίμηση. Αλλά πάνω απ΄ όλα, οι νηπιαγωγοί, που είναι και οι δεύτερες «μαμάδες» ή οι δεύτεροι «μπαμπάδες», πρέπει να είναι το παράδειγμα σ΄ αυτά τα παιδιά. Εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια καλύτερη κοινωνία για τις επόμενες γενιές. Το νηπιαγωγείο ήταν παράθυρο ελπίδας μέχρι τώρα. Μην το κλείσετε και το «σχολειοποιήσετε» κόβοντας τα φτερά των παιδιών – πράγμα που κάνετε στο δημοτικό.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:47 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Ως γονέας αρνούμαι το παιδί μου να γίνει πειραματόζωο. Για την ηλικία αυτή εμπιστεύομαι μόνο τις νηπιαγωγούς που έχουν αφιερώσει όλες τις σπουδές τους, αλλά και την εργασιακή τους εμπειρία στο να προσεγγίζουν, να εκπαιδεύουν και να διαπαιδαγωγούν παιδιά αυτής της ηλικίας.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:43 | Βασιλική

    Η εισαγωγή ειδικοτήτων πέρα από την νηπιαγωγό αποπροσανατολίζει και αναστατώνει τα παιδιά και εμποδίζει τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Οι νηπιαγωγοί είναι οι μόνοι που έχουν την επιστημονική κατάρτιση για να προσεγγίσουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Η εναλλαγή προσώπων έχει ως αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος διδακτικός και παιδαγωγικός χρόνος από τη νηπιαγωγό.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:35 | Κολια Βασιλικη

    Η σεξουαλική διαπαιδαγωγηση ειναι ενα κομματι που ηδη τα νηπιαγωγεια ειχαμε στο προγραμμα Νηπιαγωγειου ως ταυτοτητα ..τωρα το πλαισιο και περιεχομενο της διδασκαλιας και πολυ φοβάμαι και το εποπτικο υλικο αλλαζει και παρακαλω πολυ να μου πειτε ποτε εγινε η ενημερωση νηπιαγωγών σε ποιο ΠΕΚ ωστε να επιμορφωθουν πανω σε αυτο το περιεχομενο…θα καλέσουν ειδικους να το διδαξουν; Αρα έχουμε ενα μαθημα ειδικευμενο και στοχευμενο; Γιατι τωρα και οχι τόσο καιρο πριν που διδασκοταν απο νηπιαγωγους ετσι και αλλιως βαση ΔΕΠΠ; Απλούστατα κυριοι και κυριες …αλλαξατε το περιεχομενο!!! Και τι περιεχομενο βαλατε; Τι πανε να νομιμοποιησετε και κάνετε προετοιμασία μέσα απο εκπαίδευση; Παρακαλώ πολυ να δοθεί να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοι και γονείς ποιο ακριβως είναι το περιεχόμενο διδασκαλιας, η μεθοδος που θα χρησιμοποιηθεί, απο ποιον θα διδαχθεί, ποιο το θεωρητικο πλαίσιο και οι στόχοι …

  • 1 Μαΐου 2020, 13:26 | Κολια Βασιλική

    Η σεξουαλική διαπαιδαγωγηση ειναι ενα κομματι που ηδη τα νηπιαγωγεια ειχαμε στο προγραμμα Νηπιαγωγειου ως ταυτοτητα ..τωρα το πλαισιο και περιεχομενο της διδασκαλιας και πολυ φοβάμαι και το εποπτικο υλικο αλλαζει και παρακαλω πολυ να μου πειτε ποτε εγινε η ενημερωση νηπιαγωγών σε ποιο ΠΕΚ ωστε να επιμορφωθουν πανω σε αυτο το περιεχομενο…θα καλέσουν ειδικους να το διδαξουν; Αρα έχουμε ενα μαθημα ειδικευμενο και στοχευμενο; Γιατι τωρα και οχι τόσο καιρο πριν που διδασκοταν απο νηπιαγωγους ετσι και αλλιως βαση ΔΕΠΠ; Απλούστατα κυριοι και κυριες …αλλάξατε το περιεχομενο!!! Και τι περιεχομενο βάλατε; Τι πατε να νομιμοποιησετε και κάνετε προετοιμασία μέσα απο εκπαίδευση; Γιατι αυτό το περιεχόμενο δε εχει δοθεί σε γονείς να δουν επακριβώς περι τίνος πρόκειται; Τι εποπτικο υλικο θα χρησιμοποιησετε;

  • 1 Μαΐου 2020, 13:20 | Σομαλακίδης Ιωάννης

    Η παρέμβαση μου δεν έχει να κάνει με το νέα δράση Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά κυρίως με το τρόπο λειτουργίας του σχολείου Τα σχολεία αδυνατούν να υποστηρίξουν την όποια δράση  διότι δεν διαθέτουν ελάχιστη οικονομική αυτοτέλεια για την αγορά εκπαιδευτικού υλικού. Εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί τη προέκταση του χεριού και του μυαλού του κάθε εκπαιδευτικού και μάλιστα σημαντικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν εκπαιδευτικό υλικό στη τάξη αποκτούν αυτοπεποίθηση και η σχέση τους με τους μαθητές είναι αναβαθμισμένη Για να γίνει αυτό θα πρέπει ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ να διαθέτει ένα μικρό προϋπολογισμό για την Αγορά εκπαιδευτικού υλικού και όταν αναφερόμαστε στο εκπαιδευτικό υλικό δεν ομιλούμε για hardware τύπου computers και μελάνια
    Η πρόταση μου λοιπόν λέει να επαναφερθούν η σχολική επιτροπή για κάθε σχολείο και η χρηματοδότηση από το κράτος μπορείς να γίνει είτε με την αλλαγή νόμου και τα σχολεία να αγοράζουν εκπαιδευτικό υλικό χωρίς ΦΠΑ η το ΦΠΑ είναι στην μικρότερη κλίμακα 
    Είμαι στη διάθεσή σας  

  • 1 Μαΐου 2020, 13:15 | Χρήστος

    Οι νέοι άνθρωποι που εισέρχονται στην κοινωνία σταδιακά μέσω του σχολείου πάσχουν από παιδεία και όχι από εκπαίδευση. Οι προκλήσεις του μέλλοντος απαιτούν καλλιέργεια πνεύματος και κριτική σκέψη. Αυτές είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να έχει το Υπουργείο, καθώς η παιδική ηλικία είναι το μονάδικο παράθυρο χρόνου που έχει ο άθρωπος να καλλιεργηθεί πριν εισέλθει στην γρήγορη και ανταγωνιστική οικονομία. Όταν με το καλό εισέλθει, θα υφίσταται μετεκπαιδεύσεις δεξιοτήτων για τα υπόλοιπα 50 χρόνια που θα είναι ενεργός, καθώς τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς. Ίσως τελικά να είναι και χάσιμο χρόνου η άναπτυξη δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο, οι οποίες μπορεί να είναι παρωχημένες μετά από 10-20 χρόνια, όταν ο νέος βγει στην αγορά εργασίας.

    Σας προτείνω να επικεντρώσετε τις δυνάμεις σας στην κατάρτιση και την άναπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, καθώς πάντοτε οι συνολικές βελτιώσεις στην απόδοση των οργανισμών έρχονται από πάνω προς τα κάτω. Σας προτείνω επίσης, με βάση τα προήγουμενα, να αφήσετε τους πειραματισμούς σε τέτοιες ευαίσθητες ηλικίες, δεν μας φταίνε σε τίποτα οι νέοι άνθρωποι να γίνονται πειραματόζωα των εγωιστικών μας επιδιώξεων.

    Σας ευχαριστώ.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:14 | Α

    Διαφωνώ με την σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικο

  • 1 Μαΐου 2020, 13:13 | Έφη Παπαδάτου

    Η Σεξουαλική Εκπαιδευση διδασκεται σε ολο τον πλανήτη.
    Στην υπο-σαχαρια Αφρική ειναι υποχρεωτικό μαθημα, όπως και σε πολλές χωρες στην Ευρωπη.
    Ο Φριξος βραβευτηκε και βγηκε πρωτος.
    Ας το εφαρμόσουμε κάποτε, δε βαρεθηκατε οι έφηβες κόρες σας να αγοραζουν χαπι επομενης μέρας;

  • 1 Μαΐου 2020, 13:12 | π. Κωνσταντίνος Πετάσης

    Η ιδέα του εργαστηρίου δραστηριοτήτων είναι πολύ καλή! Και θα μπορούσε να προσφέρει πολλά στα παιδιά αν γίνει σε στοχευμένους τομείς από κατάλληλα εκπαιδευμένα πρόσωπα και με την κατάλληλη υποδομή στα Σχολεία. Στην αιτιολογική έκθεση όμως, στον πρώτο θεματικό κύκλο «Ζω καλύτερα / ευ ζειν» αναφέρεται στις προτεινόμενες επιμέρους θεματικές ενότητες και η «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση».
    Πρόκειται για ένα πολύ λεπτό θέμα, στο οποίο έχουν γίνει πολλά λάθη μέχρι τώρα όπου έχει μπει στα σχολεία και οπωσδήποτε κάθε γονιός έχει την πρώτη ευθύνη για την «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» των παιδιών του, ανάλογα με την ιδεολογία και τις κοσμοθεωριακές ή και θρησκευτικές πεποιθήσεις του. Πώς θα μπορέσουν να μπουν αυτά σε ένα καλούπι; Πώς θα δεχθεί ο Μουσουλμάνος γονιός τον Ορθόδοξο δάσκαλο να μιλήσει για θέματα τέτοια στα παιδιά του ή το αντίστροφο; Πού είναι η ευθύνη της οικογένειας για την αγωγή των παιδιών; Το θέμα είναι καυτό και δύσκολο καθώς κάθε Γονιός και κάθε Δάσκαλος έχει τις δικές του εμπειρίες και αντιλήψεις για τόσο προσωπικά θέματα. Εγώ ας πούμε πιστεύω ότι πρέπει να δώσω τέτοια αγωγή στα παιδιά μου ώστε να κρατήσουν αγνότητα μέχρι τον ένα και μοναδικό Γάμο που θα κάνουν στον Ορθόδοξο Ναό και ο οποίος για την Ορθοδοξία είναι αδιάλυτος». Κάποιοι που το διαβάζουν αυτή τη στιγμή, ξέρω ότι το θεωρούν ακραίο. Όμως αυτό λέει το Ευαγγέλιο και αυτό πιστεύω κι εγώ και είναι δικαίωμά μου να το πιστεύω. Αν στο Υπουργείο επιμένουν ότι πρέπει να μπει ένα τόσο καυτό και δύσκολο θέμα στα σχολεία, ας μπει, αλλά να ζητείται η ενυπόγραφη και αναιτιολόγητη (προσωπικά δεδομένα) σύμφωνη γνώμη των Γονέων για να συμμετέχουν τα παιδιά τους. Ώστε την ευθύνη να την έχουν όχι μόνο οι Δάσκαλοι αλλά και οι Γονείς. Διαφορετικά δεν πρέπει να μπουν τέτοια θέματα στα Σχολεία και μάλιστα από το Νηπιαγωγείο! Αν μια καμπάνια για το θέμα του αγέννητου παιδιού θεωρήθηκε διχαστική, αυτό τι είναι;

  • 1 Μαΐου 2020, 13:04 | Ιωάννης

    Αρνούμαι ρητά και κατηγορηματικά τα παιδιά μου να ενταχθούν σε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα δεξιοτήτων ή όπως αλλιώς το ορίζετε! Αρκετά με τα καινά αλλά και κενά πειράματα! Πίσω στη παράδοσή μας ολοταχώς.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:58 | Γεώργιος

    Παρακαλώ το Υπουργείο προτού τεθεί πιλοτικά το πρόγραμμα να δώσει αναλυτική θεματολογία περί αυτών τα οποία ονομάζει δεξιότητες «ζωής». Λόγω του τους γονείς πάντοτε έχειν το δικαίωμα του διαπαιδαγωγείν τα παιδιά τους δίδοντας σε αυτά τις δεξιότητες ζωής κατά το αυτών δοκούν, θεωρώ την παρούσα απόφαση αντιδημοκρατική και αντιγονεϊκή. Μάλιστα δεν μπορεί να εφαρμόζεται ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία όπως η του νηπιαγωγείου. Ως εκ πάντων τούτων διαφωνώ μέχρις ότου δοθεί και υπερψηφισθεί από την πλειονότητα των πολιτών η εν λόγω θεματολογία.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:57 | ΕΛΕΝΗ

    Χριστός Ἀνέστη! Αληθῶς Ἀνέστη ὁ Κύριος!

    ΔΙΑΦΩΝΩ κάθετα να εισαχθεί η θεματική ενότητα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε τόσο συναισθηματικά ανώριμη ηλικία, τα παιδιά δεν μπορούν να διαχειριστούν σωστά κι ανώδυνα τέτοιου είδους πληροφορίες. Γνωρίζω δε, οτι τα θέματα αυτά θίγονται διαθεματικά και ειδικά στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χριστιανικής Διδασκαλίας.
    Ως πολίτης εξάλλου δεν έχω αντιληφθεί ότι, όπου εφαρμόζονται αντίστοιχα προγράμματα, υπάρχει πρόοδος και περιορισμός φαινομένων όπως η σεξουαλική βία και ευρύτερα η βία, η κατάθλιψη και η εμπλοκή με εξαρτήσεις.
    Είδαμε άλλωστε τα αποτελέσματα που είχε η εισαγωγή,εδώ και πολλά χρόνια, της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα Δημοτικά σχολεία άλλων «προοδευτικών» Χωρών!Ο Σουηδός Καθηγητής τής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα Ιωακείμ Ισραέλ, παρότι ήταν παλαιότερα υπέρμαχος του θεσμού, παραδέχτηκε δημοσίως:«Στις χώρες πού εισήγαγαν τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, όπως απέδειξαν οι στατιστικές, αυξήθηκε καταπληκτικά ο αριθμός των 12χρονων και 14χρονων πού έμειναν έγκυες».
    Δυστυχώς για ακόμη μία φορά δεν θα σεβαστείτε την άποψη των πολιτών που στη συντριπτική της πλειονότητα είναι αρνητική, όπως προκύπτει από τα σχόλια.
    Βάζετε την Ηλεκτρονική Διαβούλευση μόνο και μόνο για να φαίνεται ότι λειτουργείτε δημοκρατικά.Σας ενδιαφέρει το «φαίνεσθαι»…
    Και πάντα όταν περνάτε αντισυνταγματικούς νόμους, όπως και στο παρελθόν, επιλέγετε τεχνηέντως το κατάλληλο χρονικό διάστημα. Ο νοών νοείτω.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:48 | Βασιλεία

    Είναι απαράδεκτο και μόνο να υπάρχει αυτήν η σκέψη, όχι να υλοποιηθεί κιόλας! Το παιδί μου δεν πρόκειται να συμμετέχει σε τέτοιο πρόγραμμα και εσείς είστε ανίκανοι να λειτουργήσετε σωστά ένα νηπιαγωγείο. Το ότι αποφασίζεται δεν σας καθιστά ειδικούς και έμπειρους για να παίρνετε οποιαδήποτε απόφαση. Έχετε σακατέψει το εκπαιδευτικό σύστημα. Βάζετε μαθήματα και εισάγετε και τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία που δεν έχουν καμία σχέση με το εκπαιδευτικό αντικείμενο του νηπιαγωγείου και θέλετε να εντάξετε και μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης; Γιατί; Για να βλέπουμε και τα νήπια να ασχολούνται με το σεξ; Να καταστρέψετε τελείως και την αθωότητα των νηπίων; Αμφιβάλλω αν δίνετε σημασία στις φωνές που εναντιώνονται στα δήθεν πρωτοποριακά σχέδιά σας, αλλά αυτό το πολυνομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί!

  • 1 Μαΐου 2020, 12:41 | Κικη ψωμιαδου

    Διαφωνω δεν ειμαστε καλα .!!!εχετε γινει πολυ επικινδυνοι τελικα.ντροπη μονο που το σκεφτηκατε για τα μικρα μας παιδια.εδω δεν γινονται τα βασικά αυτο μας ελειπε. Αισχος!!!
    Ντροπη!!!

  • 1 Μαΐου 2020, 12:39 | Δήμος Ρουφος

    Είναι ντροπή η επιστημονική κοινότητα και οι δήθεν ειδικοί να προτείνουν την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε παιδιά που δεν έχουν καν τις φυσικες και σωματικες προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο. Αυτά είναι θέματα των γονέων. Να αποσυρθεί αμέσως το επίμαχο αρθρο

  • 1 Μαΐου 2020, 12:11 | Στέφανος

    Χριστός Ανέστη! Σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση σε νήπια δεν νοείται! Συνέλθετε! Αν σκοπός σας είναι να ενισχύσετε τα παιδιά μας με εφόδια, υπάρχει πολύς δρόμος για βελτίωση σε υπάρχουσες διδασκαλίες, ιδέες και τεχνικές οι οποίες αν βελτιωθούν όντως θα αποτελούν υγιή έμπνευση για τα παιδιά! Δε θέλω να πιστεύω πως υπάρχει κάτι άλλο στο μυαλό σας..

    ΥΓ το να σέβομαι τις επιλογές του αλλού, δε σημαίνει πως τις ενστερνίζομαι, πολλώ δε μάλλον τις διδάσκω σαν σωστές επιλογές στα νήπια

  • 1 Μαΐου 2020, 12:08 | Αθανάσιος

    Αρνούμαι ρητά και κατηγορηματικά τα παιδιά μου να ενταχθούν σε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα δεξιοτήτων ή όπως αλλιώς το ορίζετε! Αρκετά με τα καινά αλλά και κενά πειράματα! Πίσω στη παράδοσή μας ολοταχώς.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:00 | ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

    Αρνούμαι ρητά και κατηγορηματικά τα παιδιά μου να ενταχθούν σε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα δεξιοτήτων ή όπως αλλιώς το ορίζετε, ιδιαίτερα μάλιστα σε ό,τι αφορά την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:57 | Γιάννης

    Διαφωνώ κάθετα, φτάνει πια! Αρκετά παίξατε με τις ψυχούλες των παιδιών μας!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:48 | Κωστας

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΦΩΓΕΙΑ ΚΑΘ ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ,ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΒΛΑΨΕΙ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.

  • 1 Μαΐου 2020, 11:39 | Ιγνατιος

    Καλημέρα. Ως γονείς δεν αποδεχόμαστε και αρνουμαστε να δοθεί τέτοια παιδεία στα παιδιά μας, διότι κανένα καλό δεν θα τους κάνει, αλλά αντιθέτως θα βλάψει την ψυχή τους και μπορεί να τους δημιουργήσει ψυχολογικά προβλήματα!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:36 | Μαρία

    ΜΗ επιστημονικά τεκμηριωμένο πιλοτικό πρόγραμμα… δεν εγγυάται την υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών μας! Δεν μπορούμε να δεχτούμε κάτι ασαφές και αντιεπιστημονικό.

  • 1 Μαΐου 2020, 11:31 | Β. Κοκκίνου

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
    Το άρθρο και η διατύπωσή του είναι τελείως αόριστο! Δεν προσδιορίζονται ούτε το περιεχόμενο ούτε οι σκοποί των νέων προγραμμάτων και «δεξιοτήτων», ώστε να κριθούν αν είναι ηθικά και συνταγματικά αποδεκτά. Αλλά μάλλον δολίως και συγκαλυμμένα η πολιτεία προσπαθεί, για άλλη μια φορά, να εισάγει την σεξουαλικη «διαπαιδαγώγηση» όχι σε εφήβους αλλά σε νήπια, αυτή τη φορα. Είναι ανεπίτρεπτο να υποχρεώνονται από το Υπουργείο τα παιδιά (ποσό μάλλον τα νήπια) σε μια άκαιρη, πρώιμη και δυτικότροπα αισχρή «παιδεία». Για Το ευαίσθητο και λεπτό αυτό ζήτημα είναι υπεύθυνοι οι γονεις να ενημερώσουν τα παιδιά τους στην κατάλληλη ηλικία και αυτοί έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν όταν το κρίνουν απαραίτητο. Θα ήταν λοιπόν πιο σωστό να δημιουργηθούν σεμινάρια και σχολές γονέων για το σκοπό αυτό. Το Υπουργειο δηλαδή, να απευθυνθεί σε ενηλικες ανθρώπους (σε οσους επιθυμούν) και όχι να διαφθείρει και να διαστρέφει αθώες ψυχές προσανατολιζοντας αυτές σε ενασχόληση με τα κατώτερα ένστικτα της ανθρώπινης φύσεως: γιατί προφανώς στα εν λόγω προγράμματα δεν θα αναλυθούν οι έννοιες Αγάπη – Γάμος – Οικογένεια – Ηθική.
    Το όλο εγχείρημα είναι αντιδημοκρατικό και απαράδεκτο. Θα έχει καταστροφικές κοινωνικές συνέπειες για το μέλλον της Ελλάδος!

  • (Συνολική θέση και ενδεικτική βιβλιογραφία για τον σχολιασμό μας)

    Σχόλια του Orlando LGBT+ για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με αφορμή το Σχέδιο Νόμου Του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
    Ως Οργανισμός Ψυχικής Υγείας με εξειδίκευση στα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα, αναγνωρίζουμε την υποχρέωσή μας να συνεισφέρουμε στον δημόσιο διάλογο για την συμπερίληψη, την προστασία και την προαγωγής της (ψυχικής) υγείας και ευζωίας των ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιών και έφηβων ατόμων στο σχολικό πλαίσιο.
    Πρόσφατα ο Αμερικανικός Σύλλογος Ψυχολόγων (American Psychological Association-APA) εξέδωσε τις θέσεις του και τις κατευθυντήριες οδηγίες που αφορούν τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά και έφηβα άτομα και το Σχολείο.
    Μεταφράσαμε τις κυριότερες και τις παραθέτουμε, μαζί με τα σχόλια του φορέα μας για το Σχέδιο Νόμου που αφορά την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που συγκεντρώθηκαν με την πολύτιμη βοήθεια της επιστημονικής μας συνεργάτιδας Μαίρης Χιόνη, Εκπαιδευτικού και Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Α’ Αθήνας.
    Α) ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ APA:
    Αναγνωρίζουμε ότι τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά και έφηβα άτομα βιώνουν παρενόχληση, εκφοβισμό και σωματική βία στο σχολικό περιβάλλον
    Αναγνωρίζουμε ότι το ποσοστό των εκπαιδευτικών που παρεμβαίνουν για να σταματήσουν την παρενόχληση και τον εκφοβισμό των τρανς και φυλοδιαφορετικών μαθητ(ρι)ών στο σχολείο δεν είναι μεγάλο, και το εκπαιδευτικό προσωπικό συχνά μπορεί να συμμετέχει εκούσια ή ακούσια στα παραπάνω
    Αναγνωρίζουμε ότι τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά που θυματοποιούνται στο σχολείο αντιμετωπίζουν υψηλότερες πιθανότητες να εμφανίσουν προκλήσεις ψυχικής υγείας, αυτοκτονικότητα, χρήση ουσιών, επικίνδυνη σεξουαλική συμπεριφορά, χαμηλές επιδόσεις, και σχολική διαρροή (όπως συχνές απουσίες, χαμηλότερους βαθμούς και μειωμένο ενδιαφέρον να φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση). Τα παραπάνω συχνά εντείνονται ακόμα περισσότερο στα τρανς παιδιά και έφηβα άτομα
    Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν πρόσφατες έρευνες που αναδεικνύουν σχολικά προγράμματα, πολιτικές και πρακτικές που μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο για τα παραπάνω και να ενισχύσουν την υγεία και την ευζωία των ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιών στο σχολείο
    Αναγνωρίζουμε ότι ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά και έφηβα άτομα που προέρχονται από οικογένειες χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών τάξεων αντιμετωπίζουν επιπλέον ρίσκο να εγκαταλείψουν το σχολείο ή να έχουν χαμηλότερη ακαδημαϊκή εξέλιξη
    Αναγνωρίζουμε ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ μαθητές-τριες αναφέρουν αυξημένη επαφή με το σχολείο και αυξημένο αίσθημα ασφάλειας όταν οι εκπαιδευτικοί παρεμβαίνουν με τους εξής τρόπους:
    αναγνωρίζοντας και σταματώντας τον εκφοβισμό και την παρενόχληση,
    αναπτύσσοντας κανονισμούς που απαγορεύουν τις διακρίσεις βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας/έκφρασης/χαρακτηριστικών φύλου,
    προωθώντας την χρήση επιβεβαιωτικών δραστηριοτήτων στην τάξη,
    ενισχύοντας την εκπαίδευση και την επιμόρφωση σε ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα για μαθητ(ρι)ες και εκπαιδευτικούς,
    ενσωματώνοντας θετικές αναπαραστάσεις για τις ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητες στα εκπαιδευτικά προγράμματα
    Ενθαρρύνουμε τους σχολικούς-ές ψυχολόγους, τους συμβούλους και τους κοινωνικοί-ές λειτουργοί να συνηγορούν υπέρ συμπεριληπτικών πολιτικών, προγραμμάτων και πρακτικών στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, σε συνεργασία με γονείς και οικογένειες
    Ενθαρρύνουμε τους/τις σχολικούς ψυχολόγους να επιμορφωθούν στο πώς τα έμφυλα στερεότυπα και η έννοια του αυστηρού διπόλου των φύλων περιορίζουν όλα τα παιδιά από το να διερευνούν και να συνειδητοποιούν τις πλήρεις δυνατότητές τους, πώς δημιουργούν γόνιμες συνθήκες για εκφοβισμό και πώς αποτρέπουν τους μαθητές-τριες από το να επικεντρώνονται και να επενδύουν στην προσωπική τους μάθηση και εξέλιξη
    Ενθαρρύνουμε τους/τις σχολικούς ψυχολόγους να εναρμονιστούν με τις έγκυρες αρχές δεοντολογίας που υποστηρίζουν την σωματική και ψυχική ασφάλεια των ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιών και έφηβων ατόμων, όταν οι τοπικοί ή σχολικοί κανονισμοί έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα των παιδιών και των εφήβων
    Ενθαρρύνουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό να αγκαλιάζει τον αυτοπροσδιορισμό, στηρίζοντας τις αποφάσεις των παιδιών, των έφηβων ατόμων και των οικογενειών τους, σε σχέση με ζητήματα ταυτότητας ή έκφρασης φύλου και αποθαρρύνουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό από το να απαιτεί αποδείξεις ιατρικών παρεμβάσεων ή νομικών αλλαγών ως προϋπόθεση για αυτήν την στήριξη
    Προτείνουμε στα σχολεία να αναπτύξουν πολιτικές που σέβονται το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και του απορρήτου για μαθητές-τριες, γονείς και συναδέλφους όσο αναφορά στον σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα/έκφραση και τα χαρακτηριστικά φύλου, ώστε να μην αποκαλύπτεται ποτέ κάτι από τα παραπάνω χωρίς την ενημερωμένη συγκατάθεση του ατόμου που αφορούν.
    Προτείνουμε οι διευθύνσεις των σχολείων να δημιουργήσουν ασφαλέστερα περιβάλλοντα για τα τρανς, ίντερσεξ και φυλοδιαφορετικά άτομα, επιτρέποντας σε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε τουαλέτες, δραστηριότητες και προγράμματα με βάση τον αυτοπροσδιορισμό τους και την ταυτότητα φύλου τους και να αποφεύγουν όπου μπορούν τους υποχρεωτικούς έμφυλους διαχωρισμούς.

    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
    American Psychological Association (2020). Resolution on Supporting Sexual / Gender Diverse Children and Adolescents in Schools. https://www.apa.org/pi/lgbt/resources/policy/gender-diverse-children
    Case, K. & Meier, C. (2014). Developing allies to transgender and gender non-conforming youth: Training for counselors and educators. Journal of LGBT Youth, 11 (1), 62-82. doi:10.1080/193653.2014.840764
    Harper, A., Finnerty, P., Martinez, M., Brace, A., Crethar, H. C., Loos, B., . . . ALGBTIC LGBQQIA Competencies Taskforce. (2013). Association for lesbian, gay, bisexual, and transgender issues in counseling competencies for counseling with lesbian, gay, bisexual, queer, questioning, intersex, and ally individuals. Journal of LGBT Issues in Counseling, 7 (1), 2-43. doi:10.1080/15538605.2013.755444
    IGLYO (2007). Guidelines for an LGBTQ inclusive education. Ανακτήθηκε 1 Μαΐου 2020 από https://issuu.com/iglyo/docs/iglyo_educational-guidelines
    National Association of School Psychologists. (2017). Lesbian, gay, bisexual, transgender, and questioning (LGBTQ) youth [Position Statement]. Retrieved from https://www.nasponline.org/x26826.xml
    Pearson, J., & Wilkinson, L. (2018). School experiences and educational opportunities for LGBTQ students. In B. Schneider (Ed.) Handbook of the Sociology of Education in the 21st Century, (193-218). Switzerland: Springer International
    Stonewall (2017). Creating an LGBT inclusive curriculum: A guide for secondary schools. Ανακτήθηκε 1 Μαΐου 2020 από https://www.stonewall.org.uk/system/files/inclusive_curriculum_guide.pdf

  • 1 Μαΐου 2020, 11:25 | Μαρια

    Καλημέρα. Χριστός ανέστη! Είναι εγκλημα να δώσουμε στα παιδιά, τα οποία έχουν αγνή, ευαισθητη και τρυφερη ψυχή, τέτοια σκουπίδια για εκπαίδευση! Σας ερωτω τι θα τους οφελησει τέτοια παιδεία;;; Και σας παρακαλώ να απαντησετε! Μόνο ζημιά στην ψυχή τους θα κάνει. Πριν 20 χρόνια που δεν γίνονταν αυτά, στερήθηκαν τίποτα τα παιδιά μας; Μας έκαναν μήπως κανενα παραπονο τάχα γιατί δεν μαθαίνουν τέτοια πράγματα σε αυτή την ηλικία;; Όχι βέβαια! Διότι τα παιδιά τα ενδιαφέρει η αγκαλιά της οικογένειας, το παιχνίδι και βασικά η κάλυψη των βασικών αναγκών αλλά κυρίως μια σωστή και ολοκληρωμένη οικογένεια!μια τέτοιου είδους παιδεία μόνο θα βλάψει τις αθώες ψυχές των παιδιών και οι πολίτες απαιτούμε αμέσως να διακόψετε την διαβούλευση αυτού του παράνομου και καταστροφικού νομοσχεδίου!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:23 | Αναστασία

    Διαφωνώ ρητά ως γονιός το παιδί μου να λάβει μέρος σε οποιοδήποτε ενημερωτικό πρόγραμμα το οποίο ορίζει το ΥΠΕΠΘ υποχρεωτικό στην δημόσια παιδεία μέσω του οποίου προσβάλει τα θρησκευτικά πιστεύω καθώς και την νηπιακή-παιδική αθωότητα!!! Αίσχος

  • 1 Μαΐου 2020, 11:23 | Νεκτάριος

    Αρνούμαι να ενταχθούν τα παιδιά μου σε νέο προγραμμα δεξιοτήτων και σεξουαλικης διαπαιδαγώγησης.
    Επιστροφή στη θρησκεία και την παραδοσιακή Ελλάδα μας!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:17 | Ιωάννης

    Η απόφαση αυτή είναι α) εντελώς αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη για την ψυχοσωματική υγεία των παιδιών, β) προσβάλλει την ελευθερία όλων μας και μάλιστα σε τέτοια λεπτά ζητήματα της παιδικής προσωπικότητας διότι αφορά το «υποχρεωτικό» πρόγραμμα και γ)για υπουργική απόφαση είναι τόσο αόριστη ως προς το τι ακριβώς αφορά, ώστε να δημιουργούνται εύλογες υπόνοιες ότι η νέα απόφαση που θα την εξειδικεύει θα περιέχει απαράδεκτες διατάξεις! Επιτέλους, για μια φορά, λάβετε υπόψη τα τόσα αρνητικά σχόλια και αποσύρετε αυτήν την απόφαση! Σε αντίθετη περίπτωση να είστε βέβαιοι ότι θα την ακυρώσουμε στην πράξη και θα ασκήσουμε όλα τα νόμιμα δικαιώματά μας κατ΄αυτής!!

  • Στον σχεδιασμό τον σκοπό, το περιεχόμενο και την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, προτείνουμε να υπάρχει ρητή αναφορά στα ΛΟΑΤΚΙ+ θέματα, για να μην ανακυκλώνονται η αορατότητα, το στίγμα και οι διακρίσεις.
    Επίσης προτείνουμε να υπάρχει σαφής ενότητα για την Συμπεριληπτική Σεξουαλική Αγωγή με θέματα όπως:
    η εφηβεία, η μοντέρνα αντισύλληψη, η ασφαλής έκτρωση, η έμφυλη βία, η σεξουαλική βία σε ρομαντικές/συντροφικές/σεξουαλικές σχέσεις, η έννοια της συναίνεσης, η σεξουαλική κακοποίηση παιδιού, ο ακρωτηριασμός/κοπή γυναικείων γεννητικών οργάνων, ο πρώιμος και αναγκαστικός γάμος /συγκατοίκηση, οι εκφάνσεις του σχολικού εκφοβισμού, η ψυχολογική/λεκτική βία και σεξουαλική παρενόχληση στον δρόμο, ο ομοφοβικός/τρανφοβικός/ιντερφοβικός εκφοβισμός, η βία που συνδέεται με την εγκυμοσύνη ή τις νεαρές μητέρες, τα ΣMN, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η πορνογραφία.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:45 | Γιωργος παναγιωτάκης

    Αρνούμαι ρητά κ κατηγορηματικά στην σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση των μικρών παιδιών. οι γονείς έχουν τον πρωτο ρόλο σ αυτο τελεια κ παυλα!!

  • 1 Μαΐου 2020, 10:40 | ΓΕΩΡΓΊΑ Μ.

    Αρνούμαι,
    Ως γονέας διαφωνώ ,με την υποχρεωτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο που επιχειρείτε να εισάγετε εν μέσω πανδημίας!Η αθωότητα της παιδικής ηλικίας πρέπει πάσα θυσία να προστατευτεί.Είναι ανεπίτρεπτο να συζητάμε τέτοια θέματα.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:21 | Κωνσταντίνα Παπ

    Αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα. Δεν ΕΠΙΤΡΈΠΩ στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ της ΔΙΚΉΣ ΜΟΥ οικογένειας.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:18 | Εμμανουήλ Ορφανουδάκης

    Είμαι άκρως αντίθετος με τις αποφάσεις σας αυτές, ο κάθε γονέας και προσωπικά εγώ δεν θέλω να σπιλωθεί του δικού μου παιδιού η ψυχή από τόσο μικρή ηλικία με αυτά τα θέματα τα οποία πρέπει να τα μάθει πολύ αργότερα…

  • 1 Μαΐου 2020, 10:16 | Αργυρω

    Διαφωνω !! Μονο βλαβη μπορει να προκληθει στην ψυχικη υγεια των μαθητων απο τετοιου ειδους διαπαιδαγωγηση.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:13 | Αργυρω

    Διαφωνω με αυτου του ειδους τη διαπαιδαγωγηση ! Μονο βλαβη μπορει να προκαλεσει στην ψυχικη υγεια των παιδιων !

  • 1 Μαΐου 2020, 10:12 | ΛΥΜΠΡΙΤΗ ΛΕΟΝΤΙΝΗ

    Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!!
    Μην καταστρατηγείτε το ενιαίο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Ακόμα και η γυμναστική που κάνουμε με τους μαθητές μας εντάσσεται σε συγκεκριμένη θεματική. Με εκπλήσσει όσοι γράφουν ότι οι νηπιαγωγοί δεν ξέρουν πως να διδάξουν γυμναστική στα νήπια. Έχουμε ειδικές θεματικές από το πανεπιστήμιο αφιερωμένες ειδικά στην ψυχοκοινωνική εμψύχωση και εκγύμναση των μικρών ηλικιών.
    Όπως γράφει και ένας συνάδελφος, βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 1 Μαΐου 2020, 09:54 | Ασπασία Κόκκινου

    Διαφωνώ και είμαι πλήρως αντίθετη με τη διδασκαλία στο νηπιαγωγείο μαθημάτων που αφορούν τη σεξουαλική κατεύθυνση των παιδιών μου.Η πρώιμη ενασχόληση των παιδιών με τη σεξουαλικότητα έχει επιστημονικά αποδειχθεί ότι προκαλεί πολλά ψυχολογικά αλλά και σωματικά προβλήματα. Αναλαμβάνω σα γονέας εγώ την ευθύνη να καθοδηγήσω και να ενημερώσω τα παιδιά μου πάνω σε αυτό το θέμα, όποτε κρίνεται σύμφωνο με την ηλικία τους. Και αυτό γιατί δεν εμπιστεύομαι όλο το εγχείρημα του Υπουργείου αλλά και τους ανθρώπους που θα τοποθετηθούν στις θέσεις των εκπαιδευτικών γιατί προτείνουν μια ηθική έλλειψη που τείνει να γίνει πραγματικότητα και να διαγράψει τις αξίες και τα πιστεύω με τα οποία επιθυμώ να μεγαλώσω τα παιδιά μου.Είναι τραγικό, τέτοιες ώρες που πλήττεται η χώρα από αυτή την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση να περνάει η κυβέρνηση σωρηδον νομοσχέδια. Φανερώνει πόσο ύπουλα και ψηφοθηρικά κινείται.

  • 1 Μαΐου 2020, 09:49 | Δήμος

    Απαράδεκτο!! Μη γένοιτο

  • 1 Μαΐου 2020, 09:36 | Βεατρίκη

    ΣύνδεσμοςΑρνούμαι ρητά και κατηγορηματικά τα παιδιά μου να ενταχθούν σε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα δεξιοτήτων ή όπως αλλιώς το ορίζετε! Αρκετά με τα καινά αλλά και κενά πειράματα! Πίσω στη παράδοσή μας ολοταχώς.

  • 1 Μαΐου 2020, 09:27 | ΔΗΜΉΤΡΗΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 1 ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ.ΜΙΑ ΈΚΚΛΗΣΗ,ΠΡΟΤΡΟΠΗ…..ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ.ΟΛΙΣΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΑΣ.ΣΑΣ ΘΕΡΜΟΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΤΕ.

  • 1 Μαΐου 2020, 09:25 | Mαρία

    Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση για την ανάγκη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το νηπιαγωγείο..το ότι εφαρμόζεται σε άλλες χώρες δεν αποτελεί σοβαρό επιχείρημα, ενώ σύμφωνα με βιβλιογραφία ενδέχεται να έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις. Στόχος θα πρέπει να είναι οι γονείς όσον αφορά στην ενημέρωσή τους στο θέμα και όχι τα νήπια. Τα παιδιά θα πρέπει να χαρούν την αθωότητά τους για όσο χρονικό διάστημα τους έχει απομείνει, καθώς η περίοδος της αθωότητας έχει συρρικνωθεί σημαντικά. Επιπλέον θα πρέπει να επαναξιολογηθεί η όλη εκπαίδευση του νηπιαγωγείου η οποία εστιάζει ιδιαίτερα σε αρετές του θήλεος φύλου και ελάχιστα του άρρενος…οπότε και το εγχείρημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης καθίσταται ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο έως και επικίνδυνο..στα ανωτέρω θα πρέπει να προστεθεί και διαχρονική η άρνηση των εκπαιδευτικών για αξιολόγηση..